abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192327440
Ik hoor hier niks meer over.
pi_192330733
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:39 schreef potjecreme het volgende:
Ik hoor hier niks meer over.
Er gebeurt ook niks meer.
  zondag 29 maart 2020 @ 19:52:29 #128
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_192342172
quote:
Transitieperiode verlengen? Nee, zegt Johnson

En dus klinkt er een dringende oproep vanuit het Britse bedrijfsleven om de transitieperiode te verlengen om een harde Brexit te voorkomen. De regering-Johnson wil daar echter niet aan. De premier, die inmiddels ook is geveld door het coronavirus, zei vorige week tegen journalisten dat deze optie "verbannen" is en hij niet van plan is om de wetgeving te veranderen.

Een van de redenen daarvoor is dat de Britten dan alsnog moeten meebetalen aan de Europese meerjarenbegroting die loopt van 2021 tot 2027, iets wat Johnson moeilijk aan zijn kiezers kan verkopen. De vraag is echter of deze kosten opwegen tegen het mogelijke effect van een harde Brexit voor de Britse economie, die al hard wordt geraakt door de coronacrisis.

Maandag zullen de onderhandelingen weer hervat worden, maar de ogen zijn echter gericht op 30 juni, de zoveelste deadline in het Brexit-proces en de uiterste datum waarop de Britse premier om uitstel van de transitieperiode kan vragen.
https://www.nu.nl/brexit/(...)exit-kan-leiden.html

-O-
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:42:00 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_192490323
quote:
Hoeveel krijg je nog ??
Ok , nee het komt wel goed zei Boris
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_192632024
Jaja :s)

lisaocarroll twitterde op woensdag 15-04-2020 om 14:06:01 NEW: 6 charter flights from Romania to bring in 450 workers for British farms tomorrow - BBC WATO news reporting reageer retweet
pi_192632233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:51 schreef wokkelfok het volgende:
Jaja :s)

lisaocarroll twitterde op woensdag 15-04-2020 om 14:06:01 NEW: 6 charter flights from Romania to bring in 450 workers for British farms tomorrow - BBC WATO news reporting reageer retweet
Hihaho.

Die buitenlanders komen gewoon de Britten voeren in tijden van nood 8-) Brexiteers met hun racistische anti migratie agenda :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192632450
Ja #Youclapformenow

TitaniaMcGrath twitterde op woensdag 15-04-2020 om 14:51:22 This important video reminds everyone that just because we’re in the midst of a pandemic we mustn’t stop calling everybody racist.

There’s no better way to achieve unity at this difficult time.

#YouClapForMeNow #BritainIsRacist #StopBrexit

https://t.co/dNKB1XoH93 reageer retweet
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192633134
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 16:18 schreef RipCity het volgende:
Ja #Youclapformenow

TitaniaMcGrath twitterde op woensdag 15-04-2020 om 14:51:22 This important video reminds everyone that just because we’re in the midst of a pandemic we mustn’t stop calling everybody racist.

There’s no better way to achieve unity at this difficult time.

#YouClapForMeNow #BritainIsRacist #StopBrexit

https://t.co/dNKB1XoH93 reageer retweet
Deze is echt het goed gedaan :Y

Kwam laatst ook onderstaande billboard tegen ;(

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_198843801
Aanhoudende rellen in Noord-Ierland door spanningen na Brexit

https://www.nu.nl/buitenl(...)ingen-na-brexit.html

quote:
In pro-Britse delen van Noord-Ierland zijn zaterdag opnieuw rellen uitgebroken vanwege oplopende spanningen in de regio na de Brexit. Auto's werden in brand gestoken en gemaskerde mensen bekogelden een politiebusje met benzinebommen.

Veel pro-Britse inwoners zijn fel gekant tegen de nieuwe handelsbarrière die tussen Noord-Ierland en de rest van het Verenigd Koninkrijk is ingevoerd als onderdeel van het vertrek van Groot-Brittannië uit de Europese Unie. Politieke leiders, onder wie de Britse minister van Noord-Ierland, hadden zaterdag opgeroepen tot kalmte. Maar aan de rand van de Noord-Ierse hoofdstad Belfast braken volgens de politie toch ongeregeldheden uit.

Op een video die de politie op Twitter plaatste is te zien hoe vier gemaskerde mensen benzinebommen naar een gepantserde politiebus gooien. Ook slaan en schoppen ze tegen het voertuig.

Vrijdag raakten vijftien agenten gewond toen relschoppers hen in een ander deel van Belfast te lijf gingen met stenen, metalen staven, vuurwerk en putdeksels. De politiemannen liepen onder meer brand- en hoofdwonden op. Zeven mensen zijn aangehouden, twee van hen waren dertien en veertien jaar.

In Londonderry raakten twaalf agenten gewond. Het was daar voor de vijfde opeenvolgende nacht onrustig.
De Brexiteers dachten natuurlijk dat "De Brit" in tegenstelling tot "De Europeaan" wél bestond.
Maw:
"Wij" kunnen weer "onze eigen" beslissingen nemen.

Maar zoals ook nu weer blijkt is de bevolking van Groot Brittannië net zo verdeeld onderling dan de bevolking van de Europese Unie.
Dat is niet alleen met Schotland zo, maar ook met Noord Ierland.

Dus een Exit uit de EU lost niks op. Het geeft alleen maar economische en sociale onrust. Er zijn geen "natie-staten". We zijn als individu onderling verdeeld en niet als groep "Nederland" of groep "Groot Brittannië".
De "natiestaat" Nederland of Groot-Brittannië is qua definitie net zo (on)geloofwaardig dan de "natiestaat" EU.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twentsche_Ros op 04-04-2021 08:21:37 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201266352
De UK heeft een tekort van zo'n 100.000 vrachtwagenchauffeurs en dat begint zich wel wat op te stapelen nu.
Sommige supermarkten worden onvoldoende bevoorraad.

Dit was voor de Brexit en Covid19 al een probleem maar nu er ook nog eens ruim 20.000 chauffeurs de UK hebben verlaten, wordt het wel erg krap.

https://www.thesun.co.uk/money/15970147/food-shortages-list-of-shops-supply-crisis/

https://finance.yahoo.com/news/no-milk-water-shoppers-face-115234095.html

https://www.bbc.com/news/57810729

quote:
What about Brexit?
There is evidence of HGV driver shortages across Europe, but the UK has been among the hardest hit by the problem.

This was because many European drivers went back to their home countries, or decided to work elsewhere.

When the UK was part of the single market, they used to be able to come and go as they pleased.

But the additional border bureaucracy after Brexit meant it was too much hassle for many of them to drive into and out of the UK.

Many drivers are paid by the mile or kilometre rather than by the hour, so delays cost them money.

Also, the decline in the value of the pound against the euro since the Brexit vote has meant that being paid in pounds has been less attractive for EU nationals.
pi_201268714
Tekorten aan personeel, belasting verhogen, Brexit levert alleen maar voordelen op. Die Nigel Farage toch... :')
  donderdag 9 september 2021 @ 09:20:34 #137
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201274783
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 18:09 schreef Magister_Artium het volgende:
Tekorten aan personeel, belasting verhogen, Brexit levert alleen maar voordelen op. Die Nigel Farage toch... :')
Dat kon toch allemaal betaald worden met het geld dat niet meer aan de EU ging?
pi_201274952
Freedom Pasta

Italy Warns U.K.: America Is Feeding You Counterfeit Pasta
Thanks to Brexit, Brits are no longer importing as much Italian food from Italy, and that has opened up a new market for fake European food from America.

https://www.thedailybeast(...)ou-counterfeit-pasta
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_201447607
twitter

(No)problem?
pi_201513517
quote:
Naast globale stijgende gasprijzen zijn er echter factoren die het tekort aan gas in het Verenigd Koninkrijk extra nijpend maken. Er was onderhoud nodig aan een gasplatform in de Noordzee, en er ontstond brand in Kent die een belangrijke pijpleiding met gastoevoer uitschakelde. Ook was er minder wind dan verwacht, waardoor de opbrengst van windenergie tegenviel en de vraag naar fossiele brandstoffen juist weer toenam. Daarnaast is het Verenigd Koninkrijk erg afhankelijk van gas en kan het na Brexit minder snel rekenen op de reservevoorraad van Europese buren.
https://nos.nl/artikel/23(...)rwarming-deze-winter

-O-
pi_201513594
Het is ook wel één grote clusterfuck waarbij alles bij elkaar komt. Brexit, covid-19, neo-liberaal bestuur.
En ik vind Johnson nou ook niet echt de Prime Minister om de bevolking moed in te spreken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201513640
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:06 schreef capricia het volgende:
Het is ook wel één grote clusterfuck waarbij alles bij elkaar komt. Brexit, covid-19, neo-liberaal bestuur.
En ik vind Johnson nou ook niet echt de Prime Minister om de bevolking moed in te spreken.
klopt, ze hebben bevoorradingsproblemen, zouden een tekort hebben aan vlees maar dat is nu net op tijd opgelost en ze gaan vluchtelingen terugduwen naar franse wateren tegen internationale verdragen in en dit wordt openbaar beleid in tegenstelling tot wat griekenland en litouwen doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201513685
quote:
zijn de burgers in UK ook hun geld kwijt bij een faillisement van hun energieleverancier net zoals in NL?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 25 september 2021 @ 17:32:12 #144
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201513925
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt, ze hebben bevoorradingsproblemen, zouden een tekort hebben aan vlees maar dat is nu net op tijd opgelost en ze gaan vluchtelingen terugduwen naar franse wateren tegen internationale verdragen in en dit wordt openbaar beleid in tegenstelling tot wat griekenland en litouwen doen.
Tegelijk gaan ze nu visa's verruimen/makkelijker maken om zo het tekort aan aan vrachtwagenchaffeurs op te lossen :D

edit: En dit

Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201514052
Weet trouwens niet of je nu nog makkelijk aan chauffeurs komt, al gooi je de grens open met visa.
Hier op het "vasteland" is al een aardig tekort dus iemand zal flink met wat Britse Ponden moeten gaan wapperen om ze te overtuigen om naar de overkant te zwemmen.
pi_201514472
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Tegelijk gaan ze nu visa's verruimen/makkelijker maken om zo het tekort aan aan vrachtwagenchaffeurs op te lossen :D

[ afbeelding ]
het lijkt wel nederland daar *O*
pi_201514678
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
4,7% is nog steeds werkloos.
Dan kunnen ze daar toch kijken wie er geschikt is om chauffeur te worden.
pi_201514709
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
zijn de burgers in UK ook hun geld kwijt bij een faillisement van hun energieleverancier net zoals in NL?
Vraag het ze, er zijn er in het VK al drie failliet gegaan deze week.
pi_201514756
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Weet trouwens niet of je nu nog makkelijk aan chauffeurs komt, al gooi je de grens open met visa.
Hier op het "vasteland" is al een aardig tekort dus iemand zal flink met wat Britse Ponden moeten gaan wapperen om ze te overtuigen om naar de overkant te zwemmen.
Voor tijdelijke visa's zie ik weinig animo ontstaan onder EU werknemers maar er zijn vast wel 3e wereld landen waar men staat te trappelen.
pi_201514997
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 september 2021 18:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
4,7% is nog steeds werkloos.
Dan kunnen ze daar toch kijken wie er geschikt is om chauffeur te worden.
dat doen ze inderdaad ook, maar dat lost het probleem op nadat ze hun rijbewijs hebben gekregen, wat lang kan duren vanwege corona.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')