Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesktwitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 01:14:48Coronavirus update:- 7,811 confirmed cases worldwide- 12,167 suspected cases- 170 fatalities- 1,370 in serious/critical condition- 124 treated and released- All regions of China reporting cases- 17 countries reporting cases reageer retweet
De voorlopig getallen door werk van Coronavirus: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Ja en? Vooralsnog is het geen internationale noodsituatie toch? Waar zijn er buiten China doden gevallen door dit virus?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien is het een subtiele hint dat de WHO een internationale noodsituatie heeft uitgeroepen.
Maar doe ermee wat je wilt.
Mocht het verkeerd met je aflopen, mag ik dan je fifa account?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:52 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik steek mijn hand ook op. Ben ook al heel de week niet lekker. Dacht zondag dat ik geen adem meer kreeg. Kortademig als de pest
quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat dat over een week of wat gaat blijken. Dat is mijn voorspelling, als tegenhanger van de 30 miljoen doden aan het eind van februari-voorspellers. Het overgrote deel van de mensen gaan voor zoiets nooit langs een dokter of ziekenhuis. Het zou me helemaal niets verbazen als dit virus allang in Nederland is. Ik had ook collega's die uit China terugkwamen vorige week. Die zijn afgelopen weekend ook ziek geworden. Ik ben momenteel ook ziek. Niemand van ons is langs een arts geweest om een test uit te voeren.
😂😂😂😂quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mocht het verkeerd met je aflopen, mag ik dan je fifa account?
Definieer wanneer het voor jou een noodsituatie zou zijn, dan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ja en? Vooralsnog is het geen internationale noodsituatie toch? Waar zijn er buiten China doden gevallen door dit virus?
Precies, als je niets doet aan voorzorgsmaatregelen heb je de kans dat de shit echt aan gaat, en doe je wél het één en ander om het in te dammen en blijft de uitbraak mede daardoor toch binnen de perken: "Wat een paniek om niets zeg!"quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Helemaal prima als je denkt dat je je geen zorgen hoeft te maken, niet meer dan normaal. Maar dat constante vergelijken met de normale griep terwijl de statistieken, tot nu toe, gewoon een ander verhaal vertellen is een beetje irritant.
Tuurlijk, de kans is groter dat we over een paar weken zeggen 'mooi, dat valt dus reuze mee'. Maar zorgen over de kans dat dat niet het geval is zijn best legitiem, vooralsnog.
Nee, de WHO is inderdaad de Lidl onder de gezondheidsinstanties. Dus die vertellen alleen maar leugens.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ja en? Vooralsnog is het geen internationale noodsituatie toch? Waar zijn er buiten China doden gevallen door dit virus?
Dat is het wel volgens de WHO.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hoeveel zegt dat nou nu dit virus een weekje hip is?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:51 schreef Scrummie2.1 het volgende: [..] Even hip doen: om de mortality rate.
Ik wil die cijfers van vanavond nog zien. Tot morgen!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Maver24 het volgende:
Het was leuk. Ik ga dit forum ff verlaten. Dingen relatieveren is moeilijk op een forum met 100en meningen en zegjes. Pfff. Ben morgen wel weer terug
Mortaliteitsgraad is hoeveel procent van de geïnfecteerden komt te overlijden, niet hoeveel van de bevolking.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hoeveel zegt dat nou nu dit virus een weekje hip is?
Zo'n mortality rate kan je ook wel in elkaar flansen van een normale griep, hangt er vooral vanaf waar je het doet en onder welke omstandigheden. De feiten zijn duidelijk, van de 1,4 miljard Chinezen zijn er 170 gestorven, dat is nog veel minder dan verwaarloosbaar. Ben jij ook bang als er een normaal griepje uitbreekt in China?
https://news.abs-cbn.com/(...)e-of-new-coronavirusquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef ToT het volgende:
Van de Filipijnen nog steeds niet bekend of 1 van de 4 gevallen (waaronder de aan een longontsteking overleden aidspatient) daadwerkelijk het virus hadden?
Dat bij sommige mensen ook hun hart stopt door zuurstoftekort en dat je dood gaat.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Wat is dan het verschil met de gewone griep? Nu is het advies dat als je de griep hebt, het waarschijnlijk niet corona is.
Dus mensen met corona gaan denken dat ze het vast niet hebben. Of is er een duidelikk verschil in symptomen?
Nou voor mij is het geen noodsituatie als er 170 Chinezen dood zijn gegaan in anderhalve week. Mocht dat voor jou wel zo zijn, snap ik oprecht niet hoe jij elke dag kan leven zonder totale angst.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Definieer wanneer het voor jou een noodsituatie zou zijn, dan.
Ah, thx!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
https://news.abs-cbn.com/(...)e-of-new-coronavirus
Psssstquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hoeveel zegt dat nou nu dit virus een weekje hip is?
Zo'n mortality rate kan je ook wel in elkaar flansen van een normale griep, hangt er vooral vanaf waar je het doet en onder welke omstandigheden. De feiten zijn duidelijk, van de 1,4 miljard Chinezen zijn er 170 gestorven, dat is nog veel minder dan verwaarloosbaar. Ben jij ook bang als er een normaal griepje uitbreekt in China?
Kong Flue virus vind ik een toepasselijkere naamquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef Djnormandy het volgende:
Waarom heet het eigenlijk nog steeds corona virus en niet Wuhan Virus ofzo, De verkoudheid komt ook door een coronovirus bijvoorbeeld, Het is verwarrend .
Dat is inderdaad ook een manier van redeneren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef Durmada het volgende:
[..]
Nou voor mij is het geen noodsituatie als er 170 Chinezen dood zijn gegaan in anderhalve week. Mocht dat voor jou wel zo zijn, snap ik oprecht niet hoe jij elke dag kan leven zonder totale angst.
Elke dag gaan er mensen dood, en dat zijn er een stuk meer dan die 170 Chinezen die deze anderhalve week het loodje hebben gelegd.
Dat zijn zo te zien nog cijfers van vannacht/vanochtend, gewoon even hier of hier kijken voor actuele cijfers.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, thx!
Dus het lijstje in de OP is al weer achterhaald?
Het indammen is logisch. De hysterische ontploffing aan media-aandacht met overtrokken emoties, dat snap ik een stuk minder. Het is allemaal zo doorspekt van "Oh de horror! We zullen allemaal sterven." Maar dat is tegenwoordig wel vaker dat het nieuws verre van objectief en feitelijk is.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies, als je niets doet aan voorzorgsmaatregelen heb je de kans dat de shit echt aan gaat, en doe je wél het één en ander om het in te dammen en blijft de uitbraak mede daardoor toch binnen de perken: "Wat een paniek om niets zeg!"
Ja, ga niet elk half uur die lijst updatenquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, thx!
Dus het lijstje in de OP is al weer achterhaald?
Ja dat snap ik ook wel. Geloof jij echt dat er maar 8000 geïnfecteerden zijn? Die mortaliteitsgraad ligt veel lager natuurlijk. Maar goed, spanning en sensatie, we moeten allemaal maar vrezen voor dit levensgevaarlijke terrorvirus des doods.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Mortaliteitsgraad is hoeveel procent van de geïnfecteerden komt te overlijden, niet hoeveel van de bevolking.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Ja, ga niet elk half uur die lijst updaten
ja, maar dat is echt wel heel veel werkquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Ja, ga niet elk half uur die lijst updaten
Elke dag rond een uur of 10:00 krijgen jullie nieuw lijstje in de OP, anders moet je maar op die websites kijken die erbij vermeld staan
Er zijn ook zat verhalen over dat China het daadwerkelijke aantal doden verborgen houdt, maar dat is meer voor in BNW.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel. Geloof jij echt dat er maar 8000 geïnfecteerden zijn? Die mortaliteitsgraad ligt veel lager natuurlijk. Maar goed, spanning en sensatie, we moeten allemaal maar vrezen voor dit levensgevaarlijke terrorvirus des doods.
Misschien moet je terug naar school gaan en beseffen dat dit virus net begonnen is. Het aantal besmettingen wordt exponentieel groter. Het aantal doden loopt daarin evenredig mee. Dus nu nog niet zoveel doden per dag, over een week of 2 zijn het duizenden doden per dag als het niet ingedamd wordt. En dat is erg lastig om te doenbij dit virusquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef Durmada het volgende:
[..]
Nou voor mij is het geen noodsituatie als er 170 Chinezen dood zijn gegaan in anderhalve week. Mocht dat voor jou wel zo zijn, snap ik oprecht niet hoe jij elke dag kan leven zonder totale angst.
Elke dag gaan er mensen dood, en dat zijn er een stuk meer dan die 170 Chinezen die deze anderhalve week het loodje hebben gelegd.
Met "Inferno" van Tom Hanks werd dat een paar dagen geleden mooi duidelijk uitgelegd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:06 schreef Bensel het volgende:
[..]
Misschien moet je terug naar school gaan en beseffen dat dit virus net begonnen is. Het aantal besmettingen wordt exponentieel groter. Het aantal doden loopt daarin evenredig mee. Dus nu nog niet zoveel doden per dag, over een week of 2 zijn het duizenden doden per dag als het niet ingedamd wordt. En dat is erg lastig om te doenbij dit virus
Vanaf november al.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:06 schreef Bensel het volgende:
[..]
Misschien moet je terug naar school gaan en beseffen dat dit virus net begonnen is. Het aantal besmettingen wordt exponentieel groter. Het aantal doden loopt daarin evenredig mee. Dus nu nog niet zoveel doden per dag, over een week of 2 zijn het duizenden doden per dag als het niet ingedamd wordt. En dat is erg lastig om te doenbij dit virus
oftewel, net begonnen.quote:
Communisten die de waarheid verzwijgen is meer geschikt voor subforum als BNW?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Er zijn ook zat verhalen over dat China het daadwerkelijke aantal doden verborgen houdt, maar dat is meer voor in BNW.
Haha, nou toen met de coup in Turkije was er een admin die alle verdenkingen richting Erdogan keihard zat te deleten en steeds maar zat te roepen dat je daarvoor in BNW moest zijn, dus waarom niet met dit?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Communisten die de waarheid verzwijgen is meer geschikt voor subforum als BNW?
Ik heb geen reden om aan te nemen dat 8.500 geïnfecteerden totaal niet klopt. Jij wel?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel. Geloof jij echt dat er maar 8000 geïnfecteerden zijn? Die mortaliteitsgraad ligt veel lager natuurlijk. Maar goed, spanning en sensatie, we moeten allemaal maar vrezen voor dit levensgevaarlijke terrorvirus des doods.
Bij de gewone griep gaan er in Nederland elk jaar 8000 a 9000 mensen dood. Veelal oude mensen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Wat is dan het verschil met de gewone griep? Nu is het advies dat als je de griep hebt, het waarschijnlijk niet corona is.
Dus mensen met corona gaan denken dat ze het vast niet hebben. Of is er een duidelikk verschil in symptomen?
Die 8500 zijn het aantal bevestigde, oftewel geteste gevallen. Het daadwerkelijk aantal besmetting ligt hier per definitie boven. Hoeveel is niet duidelijk. Maar er zijn altijd mensen waarbij er vermoed wordt dat ze het virus hebben en waarschijnlijk nog veel meer mensen die het virus hebben, maar het gewoon thuis uitzieken of überhaupt geen last hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb geen reden om aan te nemen dat 8.500 geïnfecteerden totaal niet klopt. Jij wel?
Is het werkelijk zo ver gezocht dat men daar alles aan doet om hun fragiele imago te redden ? Zelfs zo ver gaan om te liegen over de cijfers om zo de rust te bewaren( wat alleen een averechts effect heeft btw)quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha, nou toen met de coup in Turkije was er een admin die alle verdenkingen richting Erdogan keihard zat te deleten en steeds maar zat te roepen dat je daarvoor in BNW moest zijn, dus waarom niet met dit?
Ik krijg echt zo'n gevoel bij deze man:twitter:DrTedros twitterde op donderdag 30-01-2020 om 21:40:12In many ways, #China is actually setting a new standard for outbreak response. Our greatest concern is the potential for the virus to spread to countries with weaker health systems, and which are ill-prepared to deal with it. #2019nCoVhttps://t.co/GdUQZGvzkd reageer retweet
Het maakt duidelijk dat diegene al in november besmet raakte met het nieuwe coronavirus. Ook blijkt uit het artikel van The Lancet dat deze eerste patiënt het virus niet heeft opgelopen op de vismarkt in Wuhan. Eerder werd aangenomen dat de uitbraak daar was ontstaan. Nu pas wordt duidelijk dat er dus al eerder een patiënt was. Dat kon niet op 1 december worden vastgesteld, omdat er toen nog geen test was om te kijken waarmee hij geïnfecteerd was.quote:
Nou ja, je kunt niet zeggen dat China te weinig doet. Er zijn nota bene hele steden afgesloten.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik krijg echt zo'n gevoel bij deze man:twitter:DrTedros twitterde op donderdag 30-01-2020 om 21:40:12In many ways, #China is actually setting a new standard for outbreak response. Our greatest concern is the potential for the virus to spread to countries with weaker health systems, and which are ill-prepared to deal with it. #2019nCoVhttps://t.co/GdUQZGvzkd reageer retweet
[ afbeelding ]
Ja da's wel het kutte; je ziet zo veel klokkenluiders op Twitter enzo.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:14 schreef Djnormandy het volgende:
Wat je nu wel gaat krijgen nu de noodsituatie is uitgroepen dat we meer infecties en doden krijgen,
Namelijk wat China had verzwegen.
Haha nee ik wil het wel geloven hoor, maar er zijn veel mensen hier die echt letterlijk ALLES in twijfel trekken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:17 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Is het werkelijk zo ver gezocht dat men daar alles aan doet om hun fragiele imago te redden ? Zelfs zo ver gaan om te liegen over de cijfers om zo de rust te bewaren( wat alleen een averechts effect heeft btw)
Zeker, goed punt, alleen daar doelt durdama niet opquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:16 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Die 8500 zijn het aantal bevestigde, oftewel geteste gevallen. Het daadwerkelijk aantal besmetting ligt hier per definitie boven. Hoeveel is niet duidelijk. Maar er zijn altijd mensen waarbij er vermoed wordt dat ze het virus hebben en waarschijnlijk nog veel meer mensen die het virus hebben, maar het gewoon thuis uitzieken of überhaupt geen last hebben.
Durdama en Schuifpui zitten op 1 lijn "het is maar een verkoudheidsvirusje".quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zeker, goed punt, alleen daar doelt durdama niet op
Ik zit nog op school. Ik studeer overigens niks wat te maken heeft met virologie, jij wel? Want je lijkt er nog al wat vanaf te weten. Hoezo is het erg lastig om te doen bij dit virus dan?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:06 schreef Bensel het volgende:
[..]
Meer qua het negeren van problemen in het begin, het arresteren van mensen die er wel over spraken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt niet zeggen dat China te weinig doet. Er zijn nota bene hele steden afgesloten.
Ergens in november had je 1 ziek persoon. Nu al iets van 8500. Dat gaat je niet snel genoeg?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:25 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik zit nog op school. Ik studeer overigens niks wat te maken heeft met virologie, jij wel? Want je lijkt er nog al wat vanaf te weten. Hoezo is het erg lastig om te doen bij dit virus dan?
Ja nou, dat ging nog net goed.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Met "Inferno" van Tom Hanks werd dat een paar dagen geleden mooi duidelijk uitgelegd.
Ik dacht dat ik alle rampenfilms al zo een beetje had gezien, maar "Inferno" volgens mij nietquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:28 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja nou, dat ging nog net goed.
Ik vraag me af of de hoedanigheid waarmee het virus in Inferno te keer had moeten gaan synoniem is aan dit corona-virus.
Wel een mooie film.
Ja KLOOTZAK!!!!!quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:28 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Ja nou, dat ging nog net goed.
Ik vraag me af of de hoedanigheid waarmee het virus in Inferno te keer had moeten gaan synoniem is aan dit corona-virus.
Wel een mooie film.
Wel aardig, maar lijkt te veel op The Da Vinci Code en Angels And Demons, vind ik.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik alle rampenfilms al zo een beetje had gezien, maar "Inferno" volgens mij niet
https://www.rtlnieuws.nl/(...)regelen-noodsituatiequote:Op donderdag 30 januari 2020 22:25 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik zit nog op school. Ik studeer overigens niks wat te maken heeft met virologie, jij wel? Want je lijkt er nog al wat vanaf te weten. Hoezo is het erg lastig om te doen bij dit virus dan?
Omdat je tijdens (later in) de incubatietijd al besmettelijk kunt zijn. De incubatietijd is 2 tot 14 dagen. pas daarna krijg je ziekteverschijnselen. En zonder ziekte verschijnselen weet jij en je omgeving niet dat je geïnfecteerd bent, en dat maakt het bijna onmogelijk om de ziekte in te dammenquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:25 schreef Durmada het volgende:
[..]
Haha. Sorry. Vervelend ook die technologische vooruitgang waarbij je programma's op kunt nemen en later kunt terugkijken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja KLOOTZAK!!!!!![]()
![]()
We hebben het nog niet helemaal af gekeken, nu heb je al verraden dat het goed afloopt!
![]()
![]()
Got you:Dquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha nee ik wil het wel geloven hoor, maar er zijn veel mensen hier die echt letterlijk ALLES in twijfel trekken.
Mijn opmerking over BNW was dan ook vooral sarcastisch bedoeld.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:32 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Haha. Sorry. Vervelend ook die technologische vooruitgang waarbij je programma's op kunt nemen en later kunt terugkijken.
Dat zegt de WHO... die China omhoog prijzen... ga er maar vanuit dat China ook gewoon in de problemen zit. Mogen ze niet zeggen want dan verliezen ze contactpunten met Chinaquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:32 schreef Djnormandy het volgende:
Ohja, De noodsituatie is niet voor het gebeuren in China, Maar voor de andere arme landen die er misschien niet mee om zouden kunnen gaan.
Ik vind het verhaal van de koning en het schaakbord altijd wel een leuk voorbeeld.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:28 schreef ToT het volgende:
Jantje steekt Keesje en Miepje aan.
Keesje steekt Hendrik en Karel aan terwijl Miepje Truus en Beppie aansteekt.
En nu zit je op 8500 in zo'n korte tijd. Ik vind dat nogal wat!
(Ik weet ff geen Chinese namen.)
"Ja jammer van die islamitische aanslag in Europa, maar jaarlijks sterven er meer mensen door een val van een keukentrapje dan door zo'n aanslag!"quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:33 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Got you:D
De andere kant van de medaille je hebt ook genoeg mensen hier die heeel nuchter zijn en alles willen bagatelliseren . Zie je het is maar een verkoudheid, koorts eist jaarlijks meer slachtoffers op en meer van dat soort briljante uitspraken . Terwijl er genoeg redenen zijn om je oprecht zorgen over te maken
Laat ik het zo zeggen beide kampen zijn op hun eigen manier irritant bezig
Whaha!quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:34 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik vind het verhaal van de koning en het schaakbord altijd wel een leuk voorbeeld.
https://plakkenenknippen.(...)-exponentiele-groei/
Schaakbord heeft 64 vakjes.
Vakje 1: 1 rijstkorrel.
Vakje 2: 2 rijstkorrels.
Vakje 3: 4 rijstkorrels.
Vakje 4: 8 rijstkorrels.
...
Vakje 50: 500 triljard rijstkorrels
Feitelijk is dat dat precies het zelfde als bij dit virus, waarbij elk besmet persoon 2 andere mensen aansteekt. Oftewel het verdubbeld bij elke overdracht.
Veel mensen in dit topic denken net zoals de koning; "zoveel zal vakje 64 toch niet zijn."
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 22:34:32BREAKING: Italy reports first cases of coronavirus https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
Weer godverdomme chinezen, Echt waar. Blijf toch weg.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:35 schreef syroto het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 22:34:32BREAKING: Italy reports first cases of coronavirus https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
Nou niet overdrijven he, als alle 64 vakjes gevuld zijn (dus nog eens 14 keer verdubbelen vanaf die 50) liggen er alles bij elkaar een ruime 18,4 triljoen korrels op dat schaakbord, geen 500 triljard op één vakquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:34 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Ik vind het verhaal van de koning en het schaakbord altijd wel een leuk voorbeeld.
...
Toevallig op een boot?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:35 schreef syroto het volgende:
Dit is niet helemaal juist. Helemaal niet bij een factor 2.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:34 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
...
Feitelijk is dat dat precies het zelfde als bij dit virus, waarbij elk besmet persoon 2 andere mensen aansteekt. Oftewel het verdubbeld bij elke overdracht.
Veel mensen in dit topic denken net zoals de koning; "zoveel zal vakje 64 toch niet zijn."
Is dat al bekend dat het een chinees betreft?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:37 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Weer godverdomme chinezen, Echt waar. Blijf toch weg.
Gaat nog leuk worden in Giesbeek GIETHOORN deze lente en zomer.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:37 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Weer godverdomme chinezen, Echt waar. Blijf toch weg.
Neee niet Giesbeek!quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Gaat nog leuk worden in Giesbeek deze lente en zomer.
Giethoorn toch.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:40 schreef ToT het volgende:
[..]
Gaat nog leuk worden in Giesbeek deze lente en zomer.
Giethoorn, godverdomme!quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Neee niet Giesbeek!
Even Giesbeek googelen.
Hahahahahaquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Giethoorn, godverdomme!Ik haal die 2 altijd door elkaar!
Maar waar komt de 'beek' vandaan dan?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Giethoorn, godverdomme!Ik haal die 2 altijd door elkaar!
Wel eens geweest ook, geen Chinees gezienquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:42 schreef syroto het volgende:
Giethoorn moet je wel een keer hebben meegemaakt hoor, hele happening daar. Wel leuke terrasjes waar je kan zitten overigens
Er zal in dat gehucht vast een stroompje kabbelen, maar in Giethoorn heb je wel iets meer water.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar waar komt de 'beek' vandaan dan?
Was er 2 jaar terug in het hoogseizoen. Nooit van mijn leven weer. Nu al helemaal niet meer, maar wat een hel.quote:
Afgelopen zomer zag het er zwart van de geelhuiden!quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel eens geweest ook, geen Chinees gezien
Das vrij bijzonder.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel eens geweest ook, geen Chinees gezien
Ach voor een keertje vond ik het echt wel geinig, maar vrienden van ons hebben ons er echt veel te vaak naar toe genomen!quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Was er 2 jaar terug in het hoogseizoen. Nooit van mijn leven weer. Nu al helemaal niet meer, maar wat een hel.
Ook wel apart om ladingen moslims daar te zien die het kerkje van binnen te bekijken, maar we gaan nu wel vrij aardig offtopic.quote:
Giethoorn, roermond, volendam, amsterdam, rotterdam vooral afgelopen jaren (markthal), echt niet normaal al die bussen aan chinezen die daar aankomen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Was er 2 jaar terug in het hoogseizoen. Nooit van mijn leven weer. Nu al helemaal niet meer, maar wat een hel.
5de geval in Bayern ook een medewerker van dat auto-onderdelenbedrijftwitter:BR24 twitterde op donderdag 30-01-2020 om 22:31:01Die Zahl der #Coronavirus-Fälle in Bayern steigt auf fünf. Wie das bayerische Gesundheitsministerium mitteilt, wurde ein weiterer Mitarbeiter der Firma #Webasto in Stockdorf positiv auf das Virus getestet. Der Mann wohnt im Landkreis Traunstein. https://t.co/IpyoxjErMj reageer retweet
We hebben het over China, daar wonen meer dan één miljard mensen. Ik vind dat niet heel veel en ik denk dat de hysterie rond het virus gevaarlijker is dan het virus zelf. Prima als jullie een andere mening hebben, maar het is nu vooral afwachten. Ik ben blijkbaar iets minder pessimistisch ingesteld dan jullie. Maar om mij als onwetend en dom neer te zetten, is gewoon maar dingen roepen in het diepe. Naar mijn weten zijn wij allen geen virologen en tussen daadwerkelijke virologen is er ook geen eensgezindheid. Dat er een noodsituatie is uitgeroepen is ook geen schok, want dat is eerder gebeurd de afgelopen 15 jaar. In hoeverre zijn die noodsituaties zodanig ernstig geweest dat we nu wél bang moeten zijn voor een noodsituatie dan?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:26 schreef ToT het volgende:
[..]
Ergens in november had je 1 ziek persoon. Nu al iets van 8500. Dat gaat je niet snel genoeg?
Webasto kan opdoeken. Uit dat licht.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:45 schreef Houtenbeen het volgende:
5de geval in Bayerntwitter:BR24 twitterde op donderdag 30-01-2020 om 22:31:01Die Zahl der #Coronavirus-Fälle in Bayern steigt auf fünf. Wie das bayerische Gesundheitsministerium mitteilt, wurde ein weiterer Mitarbeiter der Firma #Webasto in Stockdorf positiv auf das Virus getestet. Der Mann wohnt im Landkreis Traunstein. https://t.co/IpyoxjErMj reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 16:23:40Scientists: Asians at much higher risk due to ACE2 cells"This might explain the observation that the new Coronavirus pandemic and previous SARS-Cov pandemic are concentrated in the Asian area"https://t.co/9uE3Nv9UJf reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12East Asians have more receptors (over 5 times more) favoring the viral process, specifically ACE2-expressing cells.https://t.co/6F7k46ah2S reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12These are all variants known to positively influence the amount of ACE2-expressing cells:https://t.co/a0Q69sbxqv East Asian A=1.00African A=0.988South Asian A=0.82American A=0.79Europe A=0.66 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12https://t.co/rJ98QJRpqO East Asian G=0.54South Asian G=0.47American G=0.30Europe G=0.20African G=0.101 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12https://t.co/EBmMmme4ka East Asian C=0.99African C=0.900South Asian C=0.78American C=0.71Europe C=0.53 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12https://t.co/PGJPiZs3ED East Asian G=0.96South Asian G=0.71American G=0.72Europe G=0.65African G=0.454 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:12https://t.co/EtQPMw5agv East Asian G=0.99African G=0.807South Asian G=0.80American G=0.75Europe G=0.65 reageer retweet
twitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:13https://t.co/gFNGyminU9 East Asian C=0.98South Asian C=0.71American C=0.71Europe C=0.64African C=0.453 reageer retweet
Punt van kritiek is dat de samplesize te klein is om zinnige conclusies uit te trekken. Maw niet te vroeg juichentwitter:HarmlessYardDog twitterde op woensdag 29-01-2020 om 22:38:13Huge variance across populations, with East Asians usually at the top (meaning highest risk infection), and Europeans usually at the bottom (meaning lowest risk infection). reageer retweet
Als je het maar overleeft tot en met 1 oktoberquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:46 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb nog een Moeder. Start Prepping now. Soepblikken en zo.
Jammer dat het winter is, maar nu is het mss nog wel leuk om als Nederlander eens naar Giethoorn te gaan.quote:
Precies, dat dusquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:34 schreef ToT het volgende:
[..]
"Ja jammer van die islamitische aanslag in Europa, maar jaarlijks sterven er meer mensen door een val van een keukentrapje dan door zo'n aanslag!"
Dus je hebt liever dat we alle grenzen enzo gewoon open houden en alles maar z'n beloop laten gaan tot er echt een paar honderdduizend mensen ziek zijn en er vele duizenden sterven?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:46 schreef Durmada het volgende:
[..]
We hebben het over China, daar wonen meer dan één miljard mensen. Ik vind dat niet heel veel en ik denk dat de hysterie rond het virus gevaarlijker is dan het virus zelf. Prima als jullie een andere mening hebben, maar het is nu vooral afwachten. Ik ben blijkbaar iets minder pessimistisch ingesteld dan jullie. Maar om mij als onwetend en dom neer te zetten, is gewoon maar dingen roepen in het diepe. Naar mijn weten zijn wij allen geen virologen en tussen daadwerkelijke virologen is er ook geen eensgezindheid. Dat er een noodsituatie is uitgeroepen is ook geen schok, want dat is eerder gebeurd de afgelopen 15 jaar. In hoeverre zijn die noodsituaties zodanig ernstig geweest dat we nu wél bang moeten zijn voor een noodsituatie dan?
Mja, in europa wonen ook 750 mil mensen. 8500 besmettingen hier zou alle alarmbellen doen afgaan en doen leiden tot Europees spoedoverleg. Dus ik denk dat je dit wel serieus moet nemen, ook in China. Het gaat nu elke dag met duizend(en) omhoog.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:46 schreef Durmada het volgende:
[..]
We hebben het over China, daar wonen meer dan één miljard mensen. Ik vind dat niet heel veel en ik denk dat de hysterie rond het virus gevaarlijker is dan het virus zelf. Prima als jullie een andere mening hebben, maar het is nu vooral afwachten. Ik ben blijkbaar iets minder pessimistisch ingesteld dan jullie. Maar om mij als onwetend en dom neer te zetten, is gewoon maar dingen roepen in het diepe. Naar mijn weten zijn wij allen geen virologen en tussen daadwerkelijke virologen is er ook geen eensgezindheid. Dat er een noodsituatie is uitgeroepen is ook geen schok, want dat is eerder gebeurd de afgelopen 15 jaar. In hoeverre zijn die noodsituaties zodanig ernstig geweest dat we nu wél bang moeten zijn voor een noodsituatie dan?
Beter zorg je voor blikken met soep.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:46 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb nog een Moeder. Start Prepping now. Soepblikken en zo.
Ja.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:39 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Is dat al bekend dat het een chinees betreft?
En om het virus tegen te gaan moet als zwarte piet geschminkt vuurpijlen afsteken terwijl je in een oude diesel rijdt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:41 schreef HetDonkertAan het volgende:
T zou ergens wel ironisch zijn als ze er achter komen dat dit corona-virus enkel afgebroken kan worden door inhalering van sigarettenrook.
Dan nog denk ik wel dat we hier veilig zitten (Zie informatie an Ali_Boo hier boven), maar better safe than sorry.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:47 schreef syroto het volgende:
[..]
Mja, in europa wonen ook 750 mil mensen. 8500 besmettingen hier zou alle alarmbellen doen afgaan en doen leiden tot Europees spoedoverleg. Dus ik denk dat je dit wel serieus moet nemen, ook in China. Het gaat nu elke dag met duizend(en) omhoog.
Per direct inademen van lucht met een enorm hoog CO2 percentage!quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:48 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
[..]
En om het virus tegen te gaan moet als zwarte piet geschminkt vuurpijlen afsteken terwijl je in een oude diesel rijdt.
Die zijn allang in pot voor 1 dec 2019.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:47 schreef maily het volgende:
[..]
Beter zorg je voor blikken met soep.
""soepblikken"" ...
Ik weet niet wat ze daar op het kantoor hebben lopen uitspokenquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Webasto kan opdoeken. Uit dat licht.
Doe eens 8500 keer 8500.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:46 schreef Durmada het volgende:
[..]
Meer.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:50 schreef heywoodu het volgende:
De update die binnen nu en een uur of twee wel komt: meer of minder dan 10.000 bevestigde gevallen? Zeg het maar!
Ik ga voor minder.
9241.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:50 schreef heywoodu het volgende:
De update die binnen nu en een uur of twee wel komt: meer of minder dan 10.000 bevestigde gevallen? Zeg het maar!
Ik ga voor minder.
Minder voor de eerste update, meer na de tweede update! (Zijn er altijd 2 kort na elkaar)quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:50 schreef heywoodu het volgende:
Ik ga voor minder.
Ach gut Wat dan Kapsalon ?!quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:47 schreef maily het volgende:
[..]
Beter zorg je voor blikken met soep.
""soepblikken"" ...
9240quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:50 schreef heywoodu het volgende:
Ik ga voor minder.
Hahaha en dan zo'n politicus die dat heel onnozel vertelt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:48 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
[..]
En om het virus tegen te gaan moet als zwarte piet geschminkt vuurpijlen afsteken terwijl je in een oude diesel rijdt.
Volgens de Chino telraam. Verwacht veel meer. En daar zet ik ook op in.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:50 schreef heywoodu het volgende:
Ik ga voor minder.
Zo werkt een virus niet, meneerquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:50 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Doe eens 8500 keer 8500.
Misschien moet je eens opzoeken wat logaritmische groei is![]()
Meer dan 10k misschien zelfs 11.000quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:50 schreef heywoodu het volgende:
Ik ga voor minder.
Zijn die dan allemaal aangestoken door die Chinese dame van die meeting?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:45 schreef Houtenbeen het volgende:
5de geval in Bayern ook een medewerker van dat auto-onderdelenbedrijftwitter:BR24 twitterde op donderdag 30-01-2020 om 22:31:01Die Zahl der #Coronavirus-Fälle in Bayern steigt auf fünf. Wie das bayerische Gesundheitsministerium mitteilt, wurde ein weiterer Mitarbeiter der Firma #Webasto in Stockdorf positiv auf das Virus getestet. Der Mann wohnt im Landkreis Traunstein. https://t.co/IpyoxjErMj reageer retweet
Ja, helaas wel. Waarom zouden ze anders spreken over het aantal mensen een ziek persoon besmet!?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:53 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Zo werkt een virus niet, meneer
Mooi.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:55 schreef HetDonkertAan het volgende:
Co ro na
Co ro nee
Co re aa
Korea
Zuid Korea, Noord Korea
Beide Korea's
Bier.
Corona is bier.
Met citroen
En soms met een rietje.
Dit klinkt als een liedje
Maar is een gedicht.
Nu is het tijd dat ik zwicht.
Drinken met een rietjequote:Op donderdag 30 januari 2020 22:55 schreef HetDonkertAan het volgende:
Co ro na
Co ro nee
Co re aa
Korea
Zuid Korea, Noord Korea
Beide Korea's
Bier.
Corona is bier.
Met citroen
En soms met een rietje.
Maar is een gedicht.
Ik las dit met de stem van Nico Dijkshoornquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:55 schreef HetDonkertAan het volgende:
Co ro na
Co ro nee
Co re aa
Korea
Zuid Korea, Noord Korea
Beide Korea's
Bier.
Corona is bier.
Met citroen
En soms met een rietje.
Maar is een gedicht.
Prachtig.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:55 schreef HetDonkertAan het volgende:
Co ro na
Co ro nee
Co re aa
Korea
Zuid Korea, Noord Korea
Beide Korea's
Bier.
Corona is bier.
Met citroen
En soms met een rietje.
Maar is een gedicht.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:54 schreef Puntenjager het volgende:
Ik ga voor een miljoen voor het einde van volgende week
10..003quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:50 schreef heywoodu het volgende:
Ik ga voor minder.
Dit begrijp ik ook nietquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:00 schreef Confetti het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat Chinezen hier nog vrij naartoe kunnen reizen en dus een visum krijgen. Als het écht zo gevaarlijk is als ze nu voordoen moeten de visa ingetrokken worden, en de Chinezen geïnterneerd worden in afwachting van uitzetting. Het zal dus wel meevallen.
😂Haha. De beste ideeën ontstaan vanuit een zeker absurdisme. Wie weet komt er ooit een oplossing voor dit virus uit voort.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Drinken met een rietje
Net als Sofietje
RanjaIT ALL MAKES SENSE!!!!
Meer, 10.967quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:50 schreef heywoodu het volgende:
Ik ga voor minder.
Is dat niet een heel klein beetje zielig om ze dan op te sluiten?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:00 schreef Confetti het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat Chinezen hier nog vrij naartoe kunnen reizen en dus een visum krijgen. Als het écht zo gevaarlijk is als ze nu voordoen moeten de visa ingetrokken worden, en de Chinezen geïnterneerd worden in afwachting van uitzetting. Het zal dus wel meevallen.
Er zijn 100% betrouwbare veiligheids-checks voor besmette mensen die aan boord van een vliegtuig willen komen: de temperatuur meten bij passagiers waarvan een deel koortsverlagende medicijnen slikt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:00 schreef Confetti het volgende:
quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:01 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
😂Haha. De beste ideeën ontstaan vanuit een zeker absurdisme. Wie weet komt er ooit een oplossing voor dit virus uit voort.
Eentje die over een kleine jodeljongen zingt?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:02 schreef Maver24 het volgende:
Ik ga voor 9452,8 . Er is er 1 die mist een been
Velen*quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus je hebt liever dat we alle grenzen enzo gewoon open houden en alles maar z'n beloop laten gaan tot er echt een paar honderdduizend mensen ziek zijn en er vele duizenden sterven?
Velen duizenden?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:03 schreef Durmada het volgende:
[..]
Velen*
En nee, er morgen best wat maatregelen genomen worden. Maar het is niet zo ernstig als dat de media je willen doen geloven. Maar de paniek die er nu aan het ontstaan is, is echt overdreven.
Dit gaat ook steeds harder.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 22:56:43Today marks the biggest jump in the number of coronavirus cases outside mainland China. 26 so far, raising it to a total of 129 https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
Maar het is niet dat 1 patiënt 8500 anderen aansteekt. Je bent in de war met exponentiële groei.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:56 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, helaas wel. Waarom zouden ze anders spreken over het aantal mensen een ziek persoon besmet!?
Zo werkt het wiskundig wellicht inderdaad, bravo.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:50 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Doe eens 8500 keer 8500.
Misschien moet je eens opzoeken wat logaritmische groei is![]()
Ik heb ook zwarte schorpioenen, sprinkhanen, meelwormen, zeekomkommer en andere rare dingen gegeten. Zolang het maar goed bereid is, zal het allemaal wel meevallen.quote:
Dat moeten ze bij Expeditie Robinson voor de eetproef eten.quote:
Ja buurlanden vooral, Daar zou ik me niet teveel van aantrekken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:05 schreef syroto het volgende:
Dit gaat ook steeds harder.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 22:56:43Today marks the biggest jump in the number of coronavirus cases outside mainland China. 26 so far, raising it to a total of 129 https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
26 buiten china? Waar dan??quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:05 schreef syroto het volgende:
Ah, dus nog steeds oost-Azië, waar ze (volgens voorlopige observaties) 5x gevoeliger zijn voor dit virus?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:06 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Ja buurlanden vooral, Daar zou ik me niet teveel van aantrekken.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:07 schreef Houtenbeen het volgende:
In Frankrijk is het 6de geval een dokter die een met het virus besmette patiënt behandelde.
Tuurlijk welquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:06 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
Ja buurlanden vooral, Daar zou ik me niet teveel van aantrekken.
Maar die dokter moet dan toch beschermende kleding aan?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:07 schreef Houtenbeen het volgende:
In Frankrijk is het 6de geval een dokter die een met het virus besmette patiënt behandelde.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:04 schreef ToT het volgende:
[..]
Velen duizenden?
En ik zie geen paniek, alleen zorgen.
Ik ben gerustgesteldtwitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 30-01-2020 om 23:04:35Working closely with China and others on Coronavirus outbreak. Only 5 people in U.S., all in good recovery. reageer retweet
Echt?! Kom je nu mee...quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar die dokter moet dan toch beschermende kleding aan?
Of lager.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef Themeparktommy het volgende:
Mensen die claimen dat de mortality rate hoger ligt dan vermeld, vergeten, dat als je die leugens wil geloven, het aantal geïnfecteerden dan ook hoger moet liggen.
Dus bij nieuwe uitbraken van onbekende virussen moet je maar gewoon de boel z'n beloop laten en tegen de tijd dat er genoeg mensen omklappen toch maar ff de bevolking wat informeren?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:08 schreef Durmada het volgende:
[..]![]()
Ik zie zorgen, die gepaard gaan met paniek. Laten we het nu eerst allemaal eens afwachten, het heeft ons landje überhaupt nog niet eens bereikt, een week geleden werd er nog beweerd dat we nu al lang een besmetting zouden hebben.
Trump hard bezig in ziekenhuizen om de mensen te genezen, die man kan ook alles hequote:Op donderdag 30 januari 2020 23:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik ben gerustgesteldtwitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 30-01-2020 om 23:04:35Working closely with China and others on Coronavirus outbreak. Only 5 people in U.S., all in good recovery. reageer retweet
.
ja, ik bedoel dat kan hij toch niet besmet raken. Eigenlijk.quote:
Misschien wel de huisarts. Die geef je doorgaans een hand.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
We've got the best hospitals! It's amazing! They're HUGE!quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:10 schreef syroto het volgende:
[..]
Trump hard bezig in ziekenhuizen om de mensen te genezen, die man kan ook alles he
Eh ja .... maar ja .... één spettertje als de patiënt niest .... en de dokter wel beschermende kleding draagt maar geen lasbril of goedgekeurd mondmasker ..... et voiláquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Eindelijk goed handelen, maar veel te laat. Is waarschijnlijk al overal in europa, wachten tot het tot uiting komt bij iedereen, gaat nog leuk worden... not.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 22:41:40Italy is suspending all flights to and from China, PM Conte says https://t.co/9oYVfUv25w reageer retweet
quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:10 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Misschien wel de huisarts. Die geef je doorgaans een hand.
En dan weten deze 2 handenschudders allebei nog niet dat er corona-virus op de hand zit.
Of hij heeft de huisarts misschien wel per ongeluk in t gezicht geniest.
Het komt er op neer dat ik geen idee heb hoe makkelijk zo'n virus zich kan verspreiden.
Dan hoop ik dat hij daarna niet nog meer patienten heeft gezien.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:11 schreef maily het volgende:
[..]
Eh ja .... maar ja .... één spettertje als de patiënt niest .... en de dokter wel beschermende kleding draagt maar geen lasbril of goedgekeurd mondmasker ..... et voilá
Voorlopig maar even geen nieuw exemplaar voor mijn schuifdak bestellen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Webasto kan opdoeken. Uit dat licht.
Dat is mijn lijstje niet.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:17 schreef Themeparktommy het volgende:
Denk je dat we vanavond het lijstje van @:vosss gaan bijhouden of verliezen we ruimte?
Volgens mij moesten dan de geïnfecteerden groeien met 3500 stuks en aantal doden richten de 250
Iemand maakt eindelijk een goed punt op NuJIJ.quote:Onder elke nieuwskop over het virus zie ik elke keer wel een tiental mensen met de uitspraak: 'Heel overdreven alles, het is maar een griepje er gaan net zoveel dood als bij een normale griep.' Beide kun je niet met elkaar vergelijken. Griep zorgt voor minder dan 1% aan dodelijke slachtoffers onder de geïnfecteerden. Terwijl dit bij het coronavirus veel hoger is, ongeveer +- 20% en niet de 2% waar iedereen zo heilig van overtuigd is. Het is namelijk zo dat het virus er een aantal dagen over doet om iemand om te leggen. Het is niet zo dat je het krijgt en in een keer dood gaat, dat is bij geen een virus zo. Je moet dus gaan kijken naar hoeveel mensen er 7 dagen geleden geïnfecteerd waren. Als we dan de cijfers vergelijken +-1300/170=+15% sterfte cijfer. Nu is het een stuk beangstigender. Bovendien verkeerd ongeveer 20% van de geïnfecteerden in kritieke toestand. Bij griep is dit maximaal 0.1%. Als dit geen gevaar was voor de samenleving had het niet voor zoveel ophef gezorgd.
Eerst een week door Italië gewandeld langs alle toeristische attracties.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:35 schreef syroto het volgende:
Nee, alsof virussen met logaritmen kunnen rekenenquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:53 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Zo werkt een virus niet, meneer
Eerst Napels Italië zien, dan sterven.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:15 schreef Za het volgende:
[..]
Eerst een week door Italië gewandeld langs alle toeristische attracties.
20% tuurlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:15 schreef syroto het volgende:
[..]
Iemand maakt eindelijk een goed punt op NuJIJ.
Mooie cirkelredeneringquote:Als dit geen gevaar was voor de samenleving had het niet voor zoveel ophef gezorgd.
Niet perse het percentage, maar dat er niet zo makkelijk over gesproken mag worden. We weten nog niks, de ziekte is er pas en de meeste die ziek zijn hebben nog niet eens de kans gehad qua tijd om dood te gaan (klinkt hard zo). Wacht nou maar gewoon eerst even af voor we ons aan die 2% vastbijten. Ik denk ook dat dit hoger gaat uitvallen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:20 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
20% tuurlijk.
Iedereen artsen zeggen 2-3-4% maar hij die 20% maakt ineens een goed punt?
Een dokter met Aziatische achtergrond? BVDquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:07 schreef Houtenbeen het volgende:
Dat zal zeker wel zo zijn, maar ik denk niet dat het de 20% gaat bereiken. Dan had het nu al met bosjes dooie moeten gebeuren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:22 schreef syroto het volgende:
[..]
Niet perse het percentage, maar dat er niet zo makkelijk over gesproken mag worden. We weten nog niks, de ziekte is er pas en de meeste die ziek zijn hebben nog niet eens de kans gehad qua tijd om dood te gaan (klinkt hard zo). Wacht nou maar gewoon eerst even af voor we ons aan die 2% vastbijten. Ik denk ook dat dit hoger gaat uitvallen.
geen idee, staat er niet bij.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:23 schreef Za het volgende:
[..]
Een dokter met Aziatische achtergrond? BVD
Steve heeft weer een stijf.piemeltje.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:24 schreef Djnormandy het volgende:
Nieuwe cijfers komen binnen nu en 30 minuten binnen!. Spannend!
twitter:LiveSquawk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 23:28:09China Hubei Province Reports 42 Coronavirus Deaths For Jan 30; Death Toll Now At Least 212 reageer retweet
Viroloog net bij Nieuwsuur: "Tot nu verdubbelt het aantal besmettingen elke twee dagen".quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:06 schreef Durmada het volgende:
[..]
Zo werkt het wiskundig wellicht inderdaad, bravo.![]()
In de realiteit hebben we quarantaines, grenzen die dicht gaan en wellicht vaccins. Dus ga jij lekker 8500 met 8500 vermenigvuldigen, dan houden de normale mensen zich bezig met de realiteit.
Dan kom je al helemaal nooit op 8500 x 8500. Weet je wel hoe je een verdubbeling moet uitrekenen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:28 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Viroloog net bij Nieuwsuur: "Tot nu verdubbelt het aantal besmettingen elke twee dagen".
En met een groter aantal besmettingen kun je mensen niet meer in quarantaine plaatsen.
Maar goed, als jij het beter weet moet je je misschien bij het RIVM of de WHO melden
Nieuwe gevallen --gelimiteerd door de test capaciteit--, de doden zullen wel kloppen.Conclusie: Veel meer besmet dan gerapporteerd maar de mortaliteit is lager dan tot nu toe gerapporteerd omdat alleen ernstige gevallen getest worden. Desondanks sneller verspreidend dan het standaard griepvirus al is nog niet duidelijk precies hoeveel.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:26 schreef Djnormandy het volgende:
1220 nieuwe gevallen en 42 doden. Als ik het zo goed kan zien in Hubei
quote:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 23:33:32BREAKING: Epicenter of coronavirus outbreak reports 42 new deaths and more than 900 new cases https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/tzgg/202001/t20200131_2016681.shtmlquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:35 schreef Ali_boo het volgende:
[..]twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 23:33:32BREAKING: Epicenter of coronavirus outbreak reports 42 new deaths and more than 900 new cases https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
Bericht van iemand op reddit, veel upvotes. Ik schaar me achter deze theory.quote:It looks like 1.2 k is the max they can test per day. A few days ago, it was 1.2k, as well
Sinds wanneer moet het een verdubbeling zijn!? Als iets elke twee dagen verdubbelt (wat hier ongeveer het geval is), dan heb je bijvoorbeeld in een week een toename van met een factor 11,3. Een groei met een factor 8500 duurt dan 26 dagen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:30 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Dan kom je al helemaal nooit op 8500 x 8500. Weet je wel hoe je een verdubbeling moet uitrekenen?
Brilhoofd genot.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Steve heeft weer een stijf.piemeltje.
Komt dat ze nu keer per dag updaten, eerder vandaag al 317 nu blijkt dus vandaag in totaal 1220quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:36 schreef syroto het volgende:
[..]
http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/tzgg/202001/t20200131_2016681.shtml
1220 cases added.
[..]
Bericht van iemand op reddit, veel upvotes. Ik schaar me achter deze theory.
Over 40 dagen op 8 miljard besmettingen als ik goed reken. Dat schiet lekker op.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:28 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Viroloog net bij Nieuwsuur: "Tot nu verdubbelt het aantal besmettingen elke twee dagen".
Er zijn niet zoveel test kits dus dat gaan we nooit halen, wellicht 100k besmettingen maar daar houdt het wel op, dan zullen we het moeten loslatenquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:39 schreef PirE het volgende:
[..]
Over 40 dagen op 8 miljard besmettingen als ik goed reken. Dat schiet lekker op.
829 erbij zo in ALLE andere provincies? Dat is nog goed mogelijk?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:39 schreef Houtenbeen het volgende:
Maar dan gaan we niet boven de 10.000 komen.
Farmaceuten knijpen in hun handjes na de mexicaanse griep.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:29 schreef HetDonkertAan het volgende:
Weet je wat het grootste probleem is.... Dat je straks vaccinatieplicht krijgt.
213 doden atm, komt zo nog een bericht voor de andere provincies.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:40 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Lekker paniekzaaien mang.
180 doden oh noes mehn.
Gaat supersnel yo.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:41 schreef syroto het volgende:
[..]
213 doden atm, komt zo nog een bericht voor de andere provincies.
Wèl voor het eerst in decennia relatief schone lucht daar. Je kunt zowaar verder kijken dan 500 meterquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:41 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, want daar heeft niemand in dit topic zelf aan gedacht.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:43 schreef Broodje_Zaad het volgende:
[..]
Gaat supersnel yo.
Zijn er al statistieken bekend hoe oud deze mensen zijn en hoeveel weerstand ze hebben?
quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:43 schreef Maver24 het volgende:
Ik vraag me serieus af hoe china dit wil stoppen. Ik zou gewoon iedereen opsluiten in huis en diegene die buitenkomt wordt neergemaaid
Kijk, sommige mensen snappen het principe van exponentiële groei wèl. Dat kan lang niet elk fokkertje zeggen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:39 schreef PirE het volgende:
[..]
Over 40 dagen op 8 miljard besmettingen als ik goed reken. Dat schiet lekker op.
Nou. Dan moeten ze niet zo hysterisch doen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, want daar heeft niemand in dit topic zelf aan gedacht.
Van 20 delen.
We staren ons blind op cijfers maar ik vind belangrijker om te weten wie die mensen zijn ; leeftijd, man of vrouw, welke lichaamlijke klachten had dit persoon al etcquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, want daar heeft niemand in dit topic zelf aan gedacht.
Worden veels te veel factoren noet meegerekensd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:46 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Kijk, sommige mensen snappen het principe van exponentiële groei wèl. Dat kan lang niet elk fokkertje zeggen.
Amen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
We staren ons blind op cijfers maar ik vind belangrijker om te weten wie die mensen zijn ; leeftijd, man of vrouw, welke lichaamlijke klachten had dit persoon al etc
Ik weet niks beter, ik weet net zo min als jij. Maar als ik iedereen in dit topic moet geloven, zijn we het einde nabij. Doe eens rustig en kijk het even aan, want deze paniek is nergens goed voor en gaat wellicht tot onnodige economische consequenties leiden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:28 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
En met een groter aantal besmettingen kun je mensen niet meer in quarantaine plaatsen.
Maar goed, als jij het beter weet moet je je misschien bij het RIVM of de WHO melden
Trolletjequote:Op donderdag 30 januari 2020 23:42 schreef Za het volgende:
Wat een drukte om een griepje.
De Chinezen liegen over de aantallen besmettingen.
Mondkapjes werken niet.
Nederland is goed voorbereid.
Virus is ontsnapt uit militair lab.
Mensen vallen dood neer op straat.
Mondkapjes zijn nutteloos.
Het virus heeft een voorkeur voor Aziaten.
Gewoon de handen wassen is afdoende.
Dit is het echte verhaal.
Volgens bronnen uit China.
Mondkapjes hebben geen zin.
Of ze dit expres doen of dat het komt door een bereikt limiet aan mogelijke metingen per dag durf ik niet te zeggen. Maar het onderrapporteren lijkt bijna zeker. Voorspellingen van Imperial College London en Hong Kong University laten ook zien dat de nummers veel hoger zouden moeten zijn ondertussen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Trolletje
Maar goed, dat ze liegen over het aantal besmetting is idd erg aannemelijk. Echter waarschijnlijk ONDERrapporteren ze. Niet over.
Iemand moet dan toch de laatste deur op slot doen? Die persoon is dan per definitie niet opgesloten, dus niet iedereen is opgesloten in je voorbeeld.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:43 schreef Maver24 het volgende:
Ik vraag me serieus af hoe china dit wil stoppen. Ik zou gewoon iedereen opsluiten in huis en diegene die buitenkomt wordt neergemaaid
We moeten toegang tot het internet wereldwijd beperken , alleen zo kunnen we de rust bewaren en de mensen beschermen tegen fake newsquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:48 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik weet niks beter, ik weet net zo min als jij. Maar als ik iedereen in dit topic moet geloven, zijn we het einde nabij. Doe eens rustig en kijk het even aan, want deze paniek is nergens goed voor en gaat wellicht tot onnodige economische consequenties leiden.
Maar goed, als jij lekker alle noodsituaties van het WHO en RIVM wilt volgen en lekker in paniek raken, ga je gang.
Wie zegt er precies dan dat de wereld vergaat, or het einde nabij is? Wie is er in paniek?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:48 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik weet niks beter, ik weet net zo min als jij. Maar als ik iedereen in dit topic moet geloven, zijn we het einde nabij. Doe eens rustig en kijk het even aan, want deze paniek is nergens goed voor en gaat wellicht tot onnodige economische consequenties leiden.
Maar goed, als jij lekker alle noodsituaties van het WHO en RIVM wilt volgen en lekker in paniek raken, ga je gang.
...en de economie redden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
We moeten toegang tot het internet wereldwijd beperken , alleen zo kunnen we de rust bewaren en de mensen beschermen tegen fake news
Of het o zo gevaarlijke Corona virus laten opkomen en de domme schapen laten stervenquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
We moeten toegang tot het internet wereldwijd beperken , alleen zo kunnen we de rust bewaren en de mensen beschermen tegen fake news
Net zoals de miljoenen die zijn uitgegeven voor de vaccins van de Mexicaanse griep waar je na drie weken niks meer over hoorde.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:48 schreef Durmada het volgende:
[..]
quote:
Lees het topic eens, we hebben het over een griepje en er zijn al bijna 20 topics volgeluld met bangmakerij. Er zijn nog niet eens 20 gevallen in Europa.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wie zegt er precies dan dat de wereld vergaat, or het einde nabij is? Wie is er in paniek?
Nee, het einde is niet nabij. Dat was het zelfs in 1918 niet. Alleen probeer je eens voor te stellen 1% van de inwoners van Nederland doodgaat. Lijkt niet ZO veel. Alleen zijn het wel bijna 200.000 dooien. Niet het einde der tijden, maar toch enigszins maatschappijontwrichtendquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:48 schreef Durmada het volgende:
[..]
Exact.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:52 schreef Broodje_Zaad het volgende:
[..]
Net zoals de miljoenen die zijn uitgegeven voor de vaccins van de Mexicaanse griep waar je na drie weken niks meer over hoorde.
The number of people in serious and critical condition in Hubei province alone has risen to 1,094, up from 988 yesterday. Nationwide, at least 1,476 people in serious/critical conditionquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hoe staat het schema er nu voor ?
Dat moet geen probleem zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:36 schreef syroto het volgende:
http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/tzgg/202001/t20200131_2016681.shtml
1220 cases added.
[..]
Bericht van iemand op reddit, veel upvotes. Ik schaar me achter deze theory.
Het is geen griepje.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:54 schreef Durmada het volgende:
[..]
Lees het topic eens, we hebben het over een griepje en er zijn al bijna 20 topics volgeluld met bangmakerij. Er zijn nog niet eens 20 gevallen in Europa.
Het virus heeft Nederland nog niet eens bereikt dus waar heb je het in hemelsnaam over??quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:54 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nee, het einde is niet nabij. Dat was het zelfs in 1918 niet. Alleen probeer je eens voor te stellen 1% van de inwoners van Nederland doodgaat. Lijkt niet ZO veel. Alleen zijn het wel bijna 200.000 dooien. Niet het einde der tijden, maar toch enigszins maatschappijontwrichtend
En ja miljoenen doden is beslist niet onmogelijk als de zaak niet gestopt kan worden en het virus niet muteert toch een minder dodelijke variant.
Nadat ze gehoord hebben dat er een virusuitbraak is hebben ze meteen alle grenzen geslotenquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:54 schreef Zipportal het volgende:
Benieuwd of Noord-Korea besmet wordt.
Veel nieuwsberichten laatste paar uur, veel onzekerheden, veel vrije tijd van zolderkamer autisten ookwel FOK!kersquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:54 schreef Maver24 het volgende:
Topic gaat voor mijn gevoel veels te hard.
Dat zijn 104 mensen meer in een kritische toestand.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:50 schreef Djnormandy het volgende:
https://twitter.com/BNODesk/status/1223014926916210688
Hoezo? Je dacht dat iemand eerst minstens twee uur in je oog moest hoesten?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:54 schreef syroto het volgende:
https://www.news.com.au/l(...)77964b74ac215ff07ff1
Oei dit is zwaar nieuws
Alle concentratiekampen ook op lockdown.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nadat ze gehoord hebben dat er een virusuitbraak is hebben ze meteen alle grenzen gesloten
Kim in een betere leider dan sommige westerse bobos
According to NSW Health advice, people are now at risk of catching the virus if they spend a quarter of an hour in close contact, such as a face-to-face conversation, or two hours in the same confined space with an infected person.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoezo? Je dacht dat iemand eerst minstens twee uur in je oog moest hoesten?
Jij kijkt liever naar een paar bomen ipv het bos als je overzicht wilt hebben!?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
We staren ons blind op cijfers maar ik vind belangrijker om te weten wie die mensen zijn ; leeftijd, man of vrouw, welke lichaamlijke klachten had dit persoon al etc
Hij mag zijn mankementen hebben maar .......quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:56 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Alle concentratiekampen ook op lockdown.
Tot nu toe lopen we achter.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:56 schreef Themeparktommy het volgende:
tijd om te vergelijken
[ afbeelding ]
There are currently 9,171 confirmed cases worldwide, including 213 fatalities.
Als ik 10min in een tram zit en iemand heeft de griep kan ik na 10min zijn uitgestapt het zooitje ook hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoezo? Je dacht dat iemand eerst minstens twee uur in je oog moest hoesten?
Dat zou zomaar eens kunnen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had een roze regenjasje voor mijn hont besteld via Ali.
Gaan wij nu dood?
Dat is toch echt een sensatiebericht, 15 minuten van wat?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:54 schreef syroto het volgende:
https://www.news.com.au/l(...)77964b74ac215ff07ff1
Oei dit is zwaar nieuws
Nee hoor, das alleen bij auto-onderdelenquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Gaan wij nu dood?
maakt niet uit, al zijn het miljoenen, die zeggen alles is hier gezond en oke.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:54 schreef Zipportal het volgende:
Benieuwd of Noord-Korea besmet wordt.
Nog niet de gehele update van China is compleet, daar zal over circa een uur meer over bekend zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:56 schreef Themeparktommy het volgende:
tijd om te vergelijken
[ afbeelding ]
Australische onderzoekers hebben het virus nagemaakt in een lab, dus ja, die weten wel iets over het virus.quote:
quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Gaan wij nu dood?
Heftig!quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:57 schreef syroto het volgende:
[..]
According to NSW Health advice, people are now at risk of catching the virus if they spend a quarter of an hour in close contact, such as a face-to-face conversation, or two hours in the same confined space with an infected person.
Dit soort korte gesprekken of 2 uur met dezelfde persoon in een ruimte zitten zoals een klaslokaal.. dat komt heel vaak voor. Dat is wat anders dan uit hetzelfde glas drinken, een vieze deurhendel beetpakken of niezen op iemand imo.
Inhoudelijke postquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:28 schreef Benger het volgende:
Het probleem met deze ziekte is dat het gewoon niet te stoppen is door mensen te screenen in tegenstelling tot SARS. Mensen worden besmet en als ze relatief gezond zijn, krijgen ze geen symptomen, maar kunnen het virus wel verder verspreiden. Zo is niet te bepalen hoe veel mensen inmiddels al besmet zijn en bezig zijn het virus verder te verspreiden. En ook niet waar het virus zich inmiddels bevindt. Dat blijkt pas als die mensen andere mensen aansteken die minder weerstand tegen de ziekte hebben en wel symptomen vertonen.
Eerder werd beweerd dat de ziekte weinig besmettelijk was, omdat familieleden van patienten niet besmet werden. Nu blijkt dat die wel besmet kunnen zijn, alleen geen symptonen vertonen.
Ik heb besloten om maar even niet langs mijn ouders te gaan. Mijn pa vond het leuk om het Wish pakketje te openen. I aint going nowherequote:Op donderdag 30 januari 2020 23:58 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee hoor, das alleen bij auto-onderdelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |