abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191270048
BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 01:14:48 Coronavirus update:- 7,811 confirmed cases worldwide- 12,167 suspected cases- 170 fatalities- 1,370 in serious/critical condition- 124 treated and released- All regions of China reporting cases- 17 countries reporting cases reageer retweet
Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesk

quote:
Coronavirussen

De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.

Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.

Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
De voorlopig getallen door werk van Coronavirus: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)

Overzichtskaart: HIER

Timelapse: Mapping the Outbreak

Intussen gaat men in China een ziekenhuis met goed voor 1000 bedden in 5 a 10 dagen van de grond stampen.

Nog meer overzicht: https://gisanddata.maps.a(...)40299423467b48e9ecf6
pi_191270060
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:50 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Misschien is het een subtiele hint dat de WHO een internationale noodsituatie heeft uitgeroepen.

Maar doe ermee wat je wilt. :)
Ja en? Vooralsnog is het geen internationale noodsituatie toch? Waar zijn er buiten China doden gevallen door dit virus?
AZ
ALKMAAR
pi_191270063
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:52 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Ik steek mijn hand ook op. Ben ook al heel de week niet lekker. Dacht zondag dat ik geen adem meer kreeg. Kortademig als de pest
Mocht het verkeerd met je aflopen, mag ik dan je fifa account? :@
pi_191270070
Van de Filipijnen nog steeds niet bekend of 1 van de 4 gevallen (waaronder de aan een longontsteking overleden aidspatient) daadwerkelijk het virus hadden?
  Spellchecker donderdag 30 januari 2020 @ 21:54:30 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_191270071
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:49 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Nee, ik zeg dat dat over een week of wat gaat blijken. Dat is mijn voorspelling, als tegenhanger van de 30 miljoen doden aan het eind van februari-voorspellers. Het overgrote deel van de mensen gaan voor zoiets nooit langs een dokter of ziekenhuis. Het zou me helemaal niets verbazen als dit virus allang in Nederland is. Ik had ook collega's die uit China terugkwamen vorige week. Die zijn afgelopen weekend ook ziek geworden. Ik ben momenteel ook ziek. Niemand van ons is langs een arts geweest om een test uit te voeren.
:o :N :X
pi_191270073
Helemaal prima als je denkt dat je je geen zorgen hoeft te maken, niet meer dan normaal. Maar dat constante vergelijken met de normale griep terwijl de statistieken, tot nu toe, gewoon een ander verhaal vertellen is een beetje irritant.

Tuurlijk, de kans is groter dat we over een paar weken zeggen 'mooi, dat valt dus reuze mee'. Maar zorgen over de kans dat dat niet het geval is zijn best legitiem, vooralsnog.
pi_191270077
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Mocht het verkeerd met je aflopen, mag ik dan je fifa account? :@
😂😂😂😂
pi_191270081
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ja en? Vooralsnog is het geen internationale noodsituatie toch? Waar zijn er buiten China doden gevallen door dit virus?
Definieer wanneer het voor jou een noodsituatie zou zijn, dan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191270100
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Helemaal prima als je denkt dat je je geen zorgen hoeft te maken, niet meer dan normaal. Maar dat constante vergelijken met de normale griep terwijl de statistieken, tot nu toe, gewoon een ander verhaal vertellen is een beetje irritant.

Tuurlijk, de kans is groter dat we over een paar weken zeggen 'mooi, dat valt dus reuze mee'. Maar zorgen over de kans dat dat niet het geval is zijn best legitiem, vooralsnog.
Precies, als je niets doet aan voorzorgsmaatregelen heb je de kans dat de shit echt aan gaat, en doe je wél het één en ander om het in te dammen en blijft de uitbraak mede daardoor toch binnen de perken: "Wat een paniek om niets zeg!"
pi_191270102
quote:

[..]

Nee, de WHO is inderdaad de Lidl onder de gezondheidsinstanties. Dus die vertellen alleen maar leugens.
Groot fan van User Wotte
pi_191270105
Het was leuk. Ik ga dit forum ff verlaten. Dingen relatieveren is moeilijk op een forum met 100en meningen en zegjes. Pfff. Ben morgen wel weer terug
  donderdag 30 januari 2020 @ 21:57:40 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191270110
quote:

[..]

Dat is het wel volgens de WHO.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191270111
Wat is dan het verschil met de gewone griep? Nu is het advies dat als je de griep hebt, het waarschijnlijk niet corona is.

Dus mensen met corona gaan denken dat ze het vast niet hebben. Of is er een duidelikk verschil in symptomen?
  donderdag 30 januari 2020 @ 21:57:53 #14
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191270113
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:51 schreef Scrummie2.1 het volgende: [..] Even hip doen: om de mortality rate.
Hoeveel zegt dat nou nu dit virus een weekje hip is?

Zo'n mortality rate kan je ook wel in elkaar flansen van een normale griep, hangt er vooral vanaf waar je het doet en onder welke omstandigheden. De feiten zijn duidelijk, van de 1,4 miljard Chinezen zijn er 170 gestorven, dat is nog veel minder dan verwaarloosbaar. Ben jij ook bang als er een normaal griepje uitbreekt in China?
AZ
ALKMAAR
pi_191270122
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Maver24 het volgende:
Het was leuk. Ik ga dit forum ff verlaten. Dingen relatieveren is moeilijk op een forum met 100en meningen en zegjes. Pfff. Ben morgen wel weer terug
Ik wil die cijfers van vanavond nog zien. Tot morgen!
pi_191270131
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Durmada het volgende:

[..]

Zo'n mortality rate kan je ook wel in elkaar flansen van een normale griep, hangt er vooral vanaf waar je het doet en onder welke omstandigheden. De feiten zijn duidelijk, van de 1,4 miljard Chinezen zijn er 170 gestorven, dat is nog veel minder dan verwaarloosbaar. Ben jij ook bang als er een normaal griepje uitbreekt in China?
Mortaliteitsgraad is hoeveel procent van de geïnfecteerden komt te overlijden, niet hoeveel van de bevolking.
  Redactie Frontpage donderdag 30 januari 2020 @ 21:59:28 #17
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191270132
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef ToT het volgende:
Van de Filipijnen nog steeds niet bekend of 1 van de 4 gevallen (waaronder de aan een longontsteking overleden aidspatient) daadwerkelijk het virus hadden?
https://news.abs-cbn.com/(...)e-of-new-coronavirus
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191270142
Mensen die claimen dat de mortality rate hoger ligt dan vermeld, vergeten, dat als je die leugens wil geloven, het aantal geïnfecteerden dan ook hoger moet liggen. Dan krijg je uiteindelijk hetzelfde percentage of misschien zelfs lager. 100 op 10.000 geeft hetzelfde percentage als 1000 op 100.000.
pi_191270145
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Wat is dan het verschil met de gewone griep? Nu is het advies dat als je de griep hebt, het waarschijnlijk niet corona is.

Dus mensen met corona gaan denken dat ze het vast niet hebben. Of is er een duidelikk verschil in symptomen?
Dat bij sommige mensen ook hun hart stopt door zuurstoftekort en dat je dood gaat.

Dan kan je wel zeggen dat je het had.
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:00:28 #20
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191270150
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Definieer wanneer het voor jou een noodsituatie zou zijn, dan.
Nou voor mij is het geen noodsituatie als er 170 Chinezen dood zijn gegaan in anderhalve week. Mocht dat voor jou wel zo zijn, snap ik oprecht niet hoe jij elke dag kan leven zonder totale angst.

Elke dag gaan er mensen dood, en dat zijn er een stuk meer dan die 170 Chinezen die deze anderhalve week het loodje hebben gelegd.
AZ
ALKMAAR
pi_191270151
quote:
Ah, thx! ^O^
Dus het lijstje in de OP is al weer achterhaald?
pi_191270152
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Durmada het volgende:

[..]

Psssst

Cognitive dissonance
From Wikipedia, the free encyclopedia

Outline History Subfields

In the field of psychology, cognitive dissonance occurs when a person holds two or more contradictory beliefs, ideas, or values, or participates in an action that goes against one of these three, and experiences psychological stress because of that. According to this theory, when two actions or ideas are not psychologically consistent with each other, people will do all in their power to change them until they become consistent.[1] The discomfort is triggered by the person's belief clashing with new information perceived, wherein they will try to find a way to resolve the contradiction to reduce their discomfort.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191270159
Waarom heet het eigenlijk nog steeds corona virus en niet Wuhan Virus ofzo, De verkoudheid komt ook door een coronovirus bijvoorbeeld, Het is verwarrend .
pi_191270181
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef Djnormandy het volgende:
Waarom heet het eigenlijk nog steeds corona virus en niet Wuhan Virus ofzo, De verkoudheid komt ook door een coronovirus bijvoorbeeld, Het is verwarrend .
Kong Flue virus vind ik een toepasselijkere naam
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191270185
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef Durmada het volgende:

[..]

Nou voor mij is het geen noodsituatie als er 170 Chinezen dood zijn gegaan in anderhalve week. Mocht dat voor jou wel zo zijn, snap ik oprecht niet hoe jij elke dag kan leven zonder totale angst.

Elke dag gaan er mensen dood, en dat zijn er een stuk meer dan die 170 Chinezen die deze anderhalve week het loodje hebben gelegd.

Dat is inderdaad ook een manier van redeneren.
  Redactie Frontpage donderdag 30 januari 2020 @ 22:02:29 #26
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_191270189
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah, thx! ^O^
Dat zijn zo te zien nog cijfers van vannacht/vanochtend, gewoon even hier of hier kijken voor actuele cijfers.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_191270194
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Precies, als je niets doet aan voorzorgsmaatregelen heb je de kans dat de shit echt aan gaat, en doe je wél het één en ander om het in te dammen en blijft de uitbraak mede daardoor toch binnen de perken: "Wat een paniek om niets zeg!"
Het indammen is logisch. De hysterische ontploffing aan media-aandacht met overtrokken emoties, dat snap ik een stuk minder. Het is allemaal zo doorspekt van "Oh de horror! We zullen allemaal sterven." Maar dat is tegenwoordig wel vaker dat het nieuws verre van objectief en feitelijk is.
pi_191270200
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah, thx! ^O^
Ja, ga niet elk half uur die lijst updaten 8)7
Elke dag rond een uur of 10:00 krijgen probeer ik jullie nieuw lijstje in de OP, anders moet je maar op die websites kijken die erbij vermeld staan
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:03:17 #29
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191270206
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:59 schreef ToT het volgende:

[..]

Mortaliteitsgraad is hoeveel procent van de geïnfecteerden komt te overlijden, niet hoeveel van de bevolking.
Ja dat snap ik ook wel. Geloof jij echt dat er maar 8000 geïnfecteerden zijn? Die mortaliteitsgraad ligt veel lager natuurlijk. Maar goed, spanning en sensatie, we moeten allemaal maar vrezen voor dit levensgevaarlijke terrorvirus des doods.
AZ
ALKMAAR
pi_191270209
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

:D :P
pi_191270244
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Elke dag rond een uur of 10:00 krijgen jullie nieuw lijstje in de OP, anders moet je maar op die websites kijken die erbij vermeld staan
ja, maar dat is echt wel heel veel werk :o
pi_191270255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel. Geloof jij echt dat er maar 8000 geïnfecteerden zijn? Die mortaliteitsgraad ligt veel lager natuurlijk. Maar goed, spanning en sensatie, we moeten allemaal maar vrezen voor dit levensgevaarlijke terrorvirus des doods.
Er zijn ook zat verhalen over dat China het daadwerkelijke aantal doden verborgen houdt, maar dat is meer voor in BNW.
pi_191270263
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef Durmada het volgende:

[..]

Misschien moet je terug naar school gaan en beseffen dat dit virus net begonnen is. Het aantal besmettingen wordt exponentieel groter. Het aantal doden loopt daarin evenredig mee. Dus nu nog niet zoveel doden per dag, over een week of 2 zijn het duizenden doden per dag als het niet ingedamd wordt. En dat is erg lastig om te doenbij dit virus
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_191270277
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:06 schreef Bensel het volgende:

[..]

Misschien moet je terug naar school gaan en beseffen dat dit virus net begonnen is. Het aantal besmettingen wordt exponentieel groter. Het aantal doden loopt daarin evenredig mee. Dus nu nog niet zoveel doden per dag, over een week of 2 zijn het duizenden doden per dag als het niet ingedamd wordt. En dat is erg lastig om te doenbij dit virus
Met "Inferno" van Tom Hanks werd dat een paar dagen geleden mooi duidelijk uitgelegd. :)
pi_191270283
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:06 schreef Bensel het volgende:

[..]

Vanaf november al.
pi_191270289
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:08 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Vanaf november al.
oftewel, net begonnen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_191270301
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Er zijn ook zat verhalen over dat China het daadwerkelijke aantal doden verborgen houdt, maar dat is meer voor in BNW.
Communisten die de waarheid verzwijgen is meer geschikt voor subforum als BNW?
pi_191270316
quote:
11s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:09 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Communisten die de waarheid verzwijgen is meer geschikt voor subforum als BNW?
Haha, nou toen met de coup in Turkije was er een admin die alle verdenkingen richting Erdogan keihard zat te deleten en steeds maar zat te roepen dat je daarvoor in BNW moest zijn, dus waarom niet met dit? :P
pi_191270326
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ik heb geen reden om aan te nemen dat 8.500 geïnfecteerden totaal niet klopt. Jij wel?

Je tweede deel strookt niet met de toon in je eerste deel, integendeel.
pi_191270350
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

Bij de gewone griep gaan er in Nederland elk jaar 8000 a 9000 mensen dood. Veelal oude mensen.

Hier verschilt 't percentage dat sterft per nieuwsbericht, maar neem het behoudend op 2%. Met een 17 miljoen mensen kom je dan op 34.000 doden. Dat is al andere koek dan een griepje.

Maar dat percentage doden is niet waarom er zoveel moeite gestoken wordt om het te containen. Het gaat om een redelijk besmettelijk virus, waarbij omdat het zo onbekend is men niet kan voorspellen hoe het zich gaat gedragen.

Het zou echt naar zijn als het muteert en bijvoorbeeld een mortaliteit van 20% krijgt. Hoewel de kans niet mega groot is dat dat gebeurt is het wel een mogelijkheid. En dus goede reden om te proberen te voorkomen dat het zich verder verspreidt - vaker deelt en dus meer kans op mutaties geeft.
pi_191270365
Wat je nu wel gaat krijgen nu de noodsituatie is uitgroepen dat we meer infecties en doden krijgen,

Namelijk wat China had verzwegen.
pi_191270396
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik heb geen reden om aan te nemen dat 8.500 geïnfecteerden totaal niet klopt. Jij wel?

Die 8500 zijn het aantal bevestigde, oftewel geteste gevallen. Het daadwerkelijk aantal besmetting ligt hier per definitie boven. Hoeveel is niet duidelijk. Maar er zijn altijd mensen waarbij er vermoed wordt dat ze het virus hebben en waarschijnlijk nog veel meer mensen die het virus hebben, maar het gewoon thuis uitzieken of überhaupt geen last hebben.
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:16:34 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191270403
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:08 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Vanaf november al.
December
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191270415
Denk je dat we vanavond het lijstje van @vosss gaan bijhouden of verliezen we ruimte?
Volgens mij moesten dan de geïnfecteerden groeien met 3500 stuks en aantal doden richten de 250
pi_191270416
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha, nou toen met de coup in Turkije was er een admin die alle verdenkingen richting Erdogan keihard zat te deleten en steeds maar zat te roepen dat je daarvoor in BNW moest zijn, dus waarom niet met dit? :P
Is het werkelijk zo ver gezocht dat men daar alles aan doet om hun fragiele imago te redden ? Zelfs zo ver gaan om te liegen over de cijfers om zo de rust te bewaren( wat alleen een averechts effect heeft btw)
pi_191270422
DrTedros twitterde op donderdag 30-01-2020 om 21:40:12 In many ways, #China is actually setting a new standard for outbreak response. Our greatest concern is the potential for the virus to spread to countries with weaker health systems, and which are ill-prepared to deal with it. #2019nCoVhttps://t.co/GdUQZGvzkd reageer retweet
Ik krijg echt zo'n gevoel bij deze man:

pi_191270432
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

December
Het maakt duidelijk dat diegene al in november besmet raakte met het nieuwe coronavirus. Ook blijkt uit het artikel van The Lancet dat deze eerste patiënt het virus niet heeft opgelopen op de vismarkt in Wuhan. Eerder werd aangenomen dat de uitbraak daar was ontstaan. Nu pas wordt duidelijk dat er dus al eerder een patiënt was. Dat kon niet op 1 december worden vastgesteld, omdat er toen nog geen test was om te kijken waarmee hij geïnfecteerd was.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 30 januari 2020 @ 22:18:26 #48
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191270435
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
DrTedros twitterde op donderdag 30-01-2020 om 21:40:12 In many ways, #China is actually setting a new standard for outbreak response. Our greatest concern is the potential for the virus to spread to countries with weaker health systems, and which are ill-prepared to deal with it. #2019nCoVhttps://t.co/GdUQZGvzkd reageer retweet
Ik krijg echt zo'n gevoel bij deze man:

[ afbeelding ]
Nou ja, je kunt niet zeggen dat China te weinig doet. Er zijn nota bene hele steden afgesloten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191270442
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:14 schreef Djnormandy het volgende:
Wat je nu wel gaat krijgen nu de noodsituatie is uitgroepen dat we meer infecties en doden krijgen,

Namelijk wat China had verzwegen.
Ja da's wel het kutte; je ziet zo veel klokkenluiders op Twitter enzo.
Een deel ervan is absoluut fake; accounts waarvan bekend is dat ze de boel lopen te trollen, video''s van o.a. een kerel die zijn strot heeft doorgesneden en doen alsof het bloed op de grond van het virus komt enz, maar een deel komt ook wel weer erg geloofwaardig over.
pi_191270455
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:17 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Is het werkelijk zo ver gezocht dat men daar alles aan doet om hun fragiele imago te redden ? Zelfs zo ver gaan om te liegen over de cijfers om zo de rust te bewaren( wat alleen een averechts effect heeft btw)
Haha nee ik wil het wel geloven hoor, maar er zijn veel mensen hier die echt letterlijk ALLES in twijfel trekken.
Mijn opmerking over BNW was dan ook vooral sarcastisch bedoeld. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')