Handig om te volgen op Twitter: https://twitter.com/BNODesktwitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 01:14:48Coronavirus update:- 7,811 confirmed cases worldwide- 12,167 suspected cases- 170 fatalities- 1,370 in serious/critical condition- 124 treated and released- All regions of China reporting cases- 17 countries reporting cases reageer retweet
De voorlopig getallen door werk van Coronavirus: via deze drie: (link 1) (link 2) (link 3)quote:Coronavirussen
De coronavirussen is een grote familie van virussen die ziekten veroorzaken. Deze virussen zijn zoönotisch, dat betekent dat ze overgedragen kunnen worden tussen dieren en mensen. De wereldgezondheidsorganisatie (WHO) geeft meer informatie over het virus op hun website.
Veel voorkomende tekenen van infectie zijn ademhalingsproblemen, koorts en hoesten. In ernstige gevallen kan het leiden tot een longontsteking, nierfalen en is het dodelijk. De standaard aanbevelingen die de WHO doet om verspreiding te voorkomen zijn: regelmatig handen wassen, mond en neus bedekken bij hoesten en niezen en het grondig koken van vlees en eieren.
Eerder uitgebroken coronavirussen zijn MERS en SARS. Dat laatste virus werd in 2003 ook in China ontdekt. Het werd overgedragen van civetkatten op mensen. Er zijn verschillende coronavirussen die al wel onder dieren circuleren, maar waar nog geen mensen door zijn besmet.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-rotterdam-onderzoek
Ja en? Vooralsnog is het geen internationale noodsituatie toch? Waar zijn er buiten China doden gevallen door dit virus?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Misschien is het een subtiele hint dat de WHO een internationale noodsituatie heeft uitgeroepen.
Maar doe ermee wat je wilt.
Mocht het verkeerd met je aflopen, mag ik dan je fifa account?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:52 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik steek mijn hand ook op. Ben ook al heel de week niet lekker. Dacht zondag dat ik geen adem meer kreeg. Kortademig als de pest
quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:49 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat dat over een week of wat gaat blijken. Dat is mijn voorspelling, als tegenhanger van de 30 miljoen doden aan het eind van februari-voorspellers. Het overgrote deel van de mensen gaan voor zoiets nooit langs een dokter of ziekenhuis. Het zou me helemaal niets verbazen als dit virus allang in Nederland is. Ik had ook collega's die uit China terugkwamen vorige week. Die zijn afgelopen weekend ook ziek geworden. Ik ben momenteel ook ziek. Niemand van ons is langs een arts geweest om een test uit te voeren.
😂😂😂😂quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Mocht het verkeerd met je aflopen, mag ik dan je fifa account?
Definieer wanneer het voor jou een noodsituatie zou zijn, dan.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ja en? Vooralsnog is het geen internationale noodsituatie toch? Waar zijn er buiten China doden gevallen door dit virus?
Precies, als je niets doet aan voorzorgsmaatregelen heb je de kans dat de shit echt aan gaat, en doe je wél het één en ander om het in te dammen en blijft de uitbraak mede daardoor toch binnen de perken: "Wat een paniek om niets zeg!"quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Helemaal prima als je denkt dat je je geen zorgen hoeft te maken, niet meer dan normaal. Maar dat constante vergelijken met de normale griep terwijl de statistieken, tot nu toe, gewoon een ander verhaal vertellen is een beetje irritant.
Tuurlijk, de kans is groter dat we over een paar weken zeggen 'mooi, dat valt dus reuze mee'. Maar zorgen over de kans dat dat niet het geval is zijn best legitiem, vooralsnog.
Nee, de WHO is inderdaad de Lidl onder de gezondheidsinstanties. Dus die vertellen alleen maar leugens.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ja en? Vooralsnog is het geen internationale noodsituatie toch? Waar zijn er buiten China doden gevallen door dit virus?
Dat is het wel volgens de WHO.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hoeveel zegt dat nou nu dit virus een weekje hip is?quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:51 schreef Scrummie2.1 het volgende: [..] Even hip doen: om de mortality rate.
Ik wil die cijfers van vanavond nog zien. Tot morgen!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Maver24 het volgende:
Het was leuk. Ik ga dit forum ff verlaten. Dingen relatieveren is moeilijk op een forum met 100en meningen en zegjes. Pfff. Ben morgen wel weer terug
Mortaliteitsgraad is hoeveel procent van de geïnfecteerden komt te overlijden, niet hoeveel van de bevolking.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hoeveel zegt dat nou nu dit virus een weekje hip is?
Zo'n mortality rate kan je ook wel in elkaar flansen van een normale griep, hangt er vooral vanaf waar je het doet en onder welke omstandigheden. De feiten zijn duidelijk, van de 1,4 miljard Chinezen zijn er 170 gestorven, dat is nog veel minder dan verwaarloosbaar. Ben jij ook bang als er een normaal griepje uitbreekt in China?
https://news.abs-cbn.com/(...)e-of-new-coronavirusquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:54 schreef ToT het volgende:
Van de Filipijnen nog steeds niet bekend of 1 van de 4 gevallen (waaronder de aan een longontsteking overleden aidspatient) daadwerkelijk het virus hadden?
Dat bij sommige mensen ook hun hart stopt door zuurstoftekort en dat je dood gaat.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Wat is dan het verschil met de gewone griep? Nu is het advies dat als je de griep hebt, het waarschijnlijk niet corona is.
Dus mensen met corona gaan denken dat ze het vast niet hebben. Of is er een duidelikk verschil in symptomen?
Nou voor mij is het geen noodsituatie als er 170 Chinezen dood zijn gegaan in anderhalve week. Mocht dat voor jou wel zo zijn, snap ik oprecht niet hoe jij elke dag kan leven zonder totale angst.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:55 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Definieer wanneer het voor jou een noodsituatie zou zijn, dan.
Ah, thx!quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:59 schreef LTVDK het volgende:
[..]
https://news.abs-cbn.com/(...)e-of-new-coronavirus
Psssstquote:Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Durmada het volgende:
[..]
Hoeveel zegt dat nou nu dit virus een weekje hip is?
Zo'n mortality rate kan je ook wel in elkaar flansen van een normale griep, hangt er vooral vanaf waar je het doet en onder welke omstandigheden. De feiten zijn duidelijk, van de 1,4 miljard Chinezen zijn er 170 gestorven, dat is nog veel minder dan verwaarloosbaar. Ben jij ook bang als er een normaal griepje uitbreekt in China?
Kong Flue virus vind ik een toepasselijkere naamquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef Djnormandy het volgende:
Waarom heet het eigenlijk nog steeds corona virus en niet Wuhan Virus ofzo, De verkoudheid komt ook door een coronovirus bijvoorbeeld, Het is verwarrend .
Dat is inderdaad ook een manier van redeneren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef Durmada het volgende:
[..]
Nou voor mij is het geen noodsituatie als er 170 Chinezen dood zijn gegaan in anderhalve week. Mocht dat voor jou wel zo zijn, snap ik oprecht niet hoe jij elke dag kan leven zonder totale angst.
Elke dag gaan er mensen dood, en dat zijn er een stuk meer dan die 170 Chinezen die deze anderhalve week het loodje hebben gelegd.
Dat zijn zo te zien nog cijfers van vannacht/vanochtend, gewoon even hier of hier kijken voor actuele cijfers.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, thx!
Dus het lijstje in de OP is al weer achterhaald?
Het indammen is logisch. De hysterische ontploffing aan media-aandacht met overtrokken emoties, dat snap ik een stuk minder. Het is allemaal zo doorspekt van "Oh de horror! We zullen allemaal sterven." Maar dat is tegenwoordig wel vaker dat het nieuws verre van objectief en feitelijk is.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Precies, als je niets doet aan voorzorgsmaatregelen heb je de kans dat de shit echt aan gaat, en doe je wél het één en ander om het in te dammen en blijft de uitbraak mede daardoor toch binnen de perken: "Wat een paniek om niets zeg!"
Ja, ga niet elk half uur die lijst updatenquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah, thx!
Dus het lijstje in de OP is al weer achterhaald?
Ja dat snap ik ook wel. Geloof jij echt dat er maar 8000 geïnfecteerden zijn? Die mortaliteitsgraad ligt veel lager natuurlijk. Maar goed, spanning en sensatie, we moeten allemaal maar vrezen voor dit levensgevaarlijke terrorvirus des doods.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Mortaliteitsgraad is hoeveel procent van de geïnfecteerden komt te overlijden, niet hoeveel van de bevolking.
quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Ja, ga niet elk half uur die lijst updaten
ja, maar dat is echt wel heel veel werkquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Ja, ga niet elk half uur die lijst updaten
Elke dag rond een uur of 10:00 krijgen jullie nieuw lijstje in de OP, anders moet je maar op die websites kijken die erbij vermeld staan
Er zijn ook zat verhalen over dat China het daadwerkelijke aantal doden verborgen houdt, maar dat is meer voor in BNW.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel. Geloof jij echt dat er maar 8000 geïnfecteerden zijn? Die mortaliteitsgraad ligt veel lager natuurlijk. Maar goed, spanning en sensatie, we moeten allemaal maar vrezen voor dit levensgevaarlijke terrorvirus des doods.
Misschien moet je terug naar school gaan en beseffen dat dit virus net begonnen is. Het aantal besmettingen wordt exponentieel groter. Het aantal doden loopt daarin evenredig mee. Dus nu nog niet zoveel doden per dag, over een week of 2 zijn het duizenden doden per dag als het niet ingedamd wordt. En dat is erg lastig om te doenbij dit virusquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef Durmada het volgende:
[..]
Nou voor mij is het geen noodsituatie als er 170 Chinezen dood zijn gegaan in anderhalve week. Mocht dat voor jou wel zo zijn, snap ik oprecht niet hoe jij elke dag kan leven zonder totale angst.
Elke dag gaan er mensen dood, en dat zijn er een stuk meer dan die 170 Chinezen die deze anderhalve week het loodje hebben gelegd.
Met "Inferno" van Tom Hanks werd dat een paar dagen geleden mooi duidelijk uitgelegd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:06 schreef Bensel het volgende:
[..]
Misschien moet je terug naar school gaan en beseffen dat dit virus net begonnen is. Het aantal besmettingen wordt exponentieel groter. Het aantal doden loopt daarin evenredig mee. Dus nu nog niet zoveel doden per dag, over een week of 2 zijn het duizenden doden per dag als het niet ingedamd wordt. En dat is erg lastig om te doenbij dit virus
Vanaf november al.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:06 schreef Bensel het volgende:
[..]
Misschien moet je terug naar school gaan en beseffen dat dit virus net begonnen is. Het aantal besmettingen wordt exponentieel groter. Het aantal doden loopt daarin evenredig mee. Dus nu nog niet zoveel doden per dag, over een week of 2 zijn het duizenden doden per dag als het niet ingedamd wordt. En dat is erg lastig om te doenbij dit virus
oftewel, net begonnen.quote:
Communisten die de waarheid verzwijgen is meer geschikt voor subforum als BNW?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Er zijn ook zat verhalen over dat China het daadwerkelijke aantal doden verborgen houdt, maar dat is meer voor in BNW.
Haha, nou toen met de coup in Turkije was er een admin die alle verdenkingen richting Erdogan keihard zat te deleten en steeds maar zat te roepen dat je daarvoor in BNW moest zijn, dus waarom niet met dit?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Communisten die de waarheid verzwijgen is meer geschikt voor subforum als BNW?
Ik heb geen reden om aan te nemen dat 8.500 geïnfecteerden totaal niet klopt. Jij wel?quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel. Geloof jij echt dat er maar 8000 geïnfecteerden zijn? Die mortaliteitsgraad ligt veel lager natuurlijk. Maar goed, spanning en sensatie, we moeten allemaal maar vrezen voor dit levensgevaarlijke terrorvirus des doods.
Bij de gewone griep gaan er in Nederland elk jaar 8000 a 9000 mensen dood. Veelal oude mensen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Wat is dan het verschil met de gewone griep? Nu is het advies dat als je de griep hebt, het waarschijnlijk niet corona is.
Dus mensen met corona gaan denken dat ze het vast niet hebben. Of is er een duidelikk verschil in symptomen?
Die 8500 zijn het aantal bevestigde, oftewel geteste gevallen. Het daadwerkelijk aantal besmetting ligt hier per definitie boven. Hoeveel is niet duidelijk. Maar er zijn altijd mensen waarbij er vermoed wordt dat ze het virus hebben en waarschijnlijk nog veel meer mensen die het virus hebben, maar het gewoon thuis uitzieken of überhaupt geen last hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik heb geen reden om aan te nemen dat 8.500 geïnfecteerden totaal niet klopt. Jij wel?
Is het werkelijk zo ver gezocht dat men daar alles aan doet om hun fragiele imago te redden ? Zelfs zo ver gaan om te liegen over de cijfers om zo de rust te bewaren( wat alleen een averechts effect heeft btw)quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Haha, nou toen met de coup in Turkije was er een admin die alle verdenkingen richting Erdogan keihard zat te deleten en steeds maar zat te roepen dat je daarvoor in BNW moest zijn, dus waarom niet met dit?
Ik krijg echt zo'n gevoel bij deze man:twitter:DrTedros twitterde op donderdag 30-01-2020 om 21:40:12In many ways, #China is actually setting a new standard for outbreak response. Our greatest concern is the potential for the virus to spread to countries with weaker health systems, and which are ill-prepared to deal with it. #2019nCoVhttps://t.co/GdUQZGvzkd reageer retweet
Het maakt duidelijk dat diegene al in november besmet raakte met het nieuwe coronavirus. Ook blijkt uit het artikel van The Lancet dat deze eerste patiënt het virus niet heeft opgelopen op de vismarkt in Wuhan. Eerder werd aangenomen dat de uitbraak daar was ontstaan. Nu pas wordt duidelijk dat er dus al eerder een patiënt was. Dat kon niet op 1 december worden vastgesteld, omdat er toen nog geen test was om te kijken waarmee hij geïnfecteerd was.quote:
Nou ja, je kunt niet zeggen dat China te weinig doet. Er zijn nota bene hele steden afgesloten.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik krijg echt zo'n gevoel bij deze man:twitter:DrTedros twitterde op donderdag 30-01-2020 om 21:40:12In many ways, #China is actually setting a new standard for outbreak response. Our greatest concern is the potential for the virus to spread to countries with weaker health systems, and which are ill-prepared to deal with it. #2019nCoVhttps://t.co/GdUQZGvzkd reageer retweet
[ afbeelding ]
Ja da's wel het kutte; je ziet zo veel klokkenluiders op Twitter enzo.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:14 schreef Djnormandy het volgende:
Wat je nu wel gaat krijgen nu de noodsituatie is uitgroepen dat we meer infecties en doden krijgen,
Namelijk wat China had verzwegen.
Haha nee ik wil het wel geloven hoor, maar er zijn veel mensen hier die echt letterlijk ALLES in twijfel trekken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:17 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Is het werkelijk zo ver gezocht dat men daar alles aan doet om hun fragiele imago te redden ? Zelfs zo ver gaan om te liegen over de cijfers om zo de rust te bewaren( wat alleen een averechts effect heeft btw)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |