abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191270244
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Ja, ga niet elk half uur die lijst updaten 8)7
Elke dag rond een uur of 10:00 krijgen jullie nieuw lijstje in de OP, anders moet je maar op die websites kijken die erbij vermeld staan
ja, maar dat is echt wel heel veel werk :o
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191270255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel. Geloof jij echt dat er maar 8000 geïnfecteerden zijn? Die mortaliteitsgraad ligt veel lager natuurlijk. Maar goed, spanning en sensatie, we moeten allemaal maar vrezen voor dit levensgevaarlijke terrorvirus des doods.
Er zijn ook zat verhalen over dat China het daadwerkelijke aantal doden verborgen houdt, maar dat is meer voor in BNW.
pi_191270263
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef Durmada het volgende:

[..]

Nou voor mij is het geen noodsituatie als er 170 Chinezen dood zijn gegaan in anderhalve week. Mocht dat voor jou wel zo zijn, snap ik oprecht niet hoe jij elke dag kan leven zonder totale angst.

Elke dag gaan er mensen dood, en dat zijn er een stuk meer dan die 170 Chinezen die deze anderhalve week het loodje hebben gelegd.
Misschien moet je terug naar school gaan en beseffen dat dit virus net begonnen is. Het aantal besmettingen wordt exponentieel groter. Het aantal doden loopt daarin evenredig mee. Dus nu nog niet zoveel doden per dag, over een week of 2 zijn het duizenden doden per dag als het niet ingedamd wordt. En dat is erg lastig om te doenbij dit virus
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_191270277
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:06 schreef Bensel het volgende:

[..]

Misschien moet je terug naar school gaan en beseffen dat dit virus net begonnen is. Het aantal besmettingen wordt exponentieel groter. Het aantal doden loopt daarin evenredig mee. Dus nu nog niet zoveel doden per dag, over een week of 2 zijn het duizenden doden per dag als het niet ingedamd wordt. En dat is erg lastig om te doenbij dit virus
Met "Inferno" van Tom Hanks werd dat een paar dagen geleden mooi duidelijk uitgelegd. :)
pi_191270283
quote:

[..]

Vanaf november al.
pi_191270289
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:08 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Vanaf november al.
oftewel, net begonnen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_191270301
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Er zijn ook zat verhalen over dat China het daadwerkelijke aantal doden verborgen houdt, maar dat is meer voor in BNW.
Communisten die de waarheid verzwijgen is meer geschikt voor subforum als BNW?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191270316
quote:
11s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:09 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Communisten die de waarheid verzwijgen is meer geschikt voor subforum als BNW?
Haha, nou toen met de coup in Turkije was er een admin die alle verdenkingen richting Erdogan keihard zat te deleten en steeds maar zat te roepen dat je daarvoor in BNW moest zijn, dus waarom niet met dit? :P
pi_191270326
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:03 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel. Geloof jij echt dat er maar 8000 geïnfecteerden zijn? Die mortaliteitsgraad ligt veel lager natuurlijk. Maar goed, spanning en sensatie, we moeten allemaal maar vrezen voor dit levensgevaarlijke terrorvirus des doods.
Ik heb geen reden om aan te nemen dat 8.500 geïnfecteerden totaal niet klopt. Jij wel?

Je tweede deel strookt niet met de toon in je eerste deel, integendeel.
pi_191270350
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 21:57 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Wat is dan het verschil met de gewone griep? Nu is het advies dat als je de griep hebt, het waarschijnlijk niet corona is.

Dus mensen met corona gaan denken dat ze het vast niet hebben. Of is er een duidelikk verschil in symptomen?
Bij de gewone griep gaan er in Nederland elk jaar 8000 a 9000 mensen dood. Veelal oude mensen.

Hier verschilt 't percentage dat sterft per nieuwsbericht, maar neem het behoudend op 2%. Met een 17 miljoen mensen kom je dan op 34.000 doden. Dat is al andere koek dan een griepje.

Maar dat percentage doden is niet waarom er zoveel moeite gestoken wordt om het te containen. Het gaat om een redelijk besmettelijk virus, waarbij omdat het zo onbekend is men niet kan voorspellen hoe het zich gaat gedragen.

Het zou echt naar zijn als het muteert en bijvoorbeeld een mortaliteit van 20% krijgt. Hoewel de kans niet mega groot is dat dat gebeurt is het wel een mogelijkheid. En dus goede reden om te proberen te voorkomen dat het zich verder verspreidt - vaker deelt en dus meer kans op mutaties geeft.
pi_191270365
Wat je nu wel gaat krijgen nu de noodsituatie is uitgroepen dat we meer infecties en doden krijgen,

Namelijk wat China had verzwegen.
pi_191270396
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik heb geen reden om aan te nemen dat 8.500 geïnfecteerden totaal niet klopt. Jij wel?

Die 8500 zijn het aantal bevestigde, oftewel geteste gevallen. Het daadwerkelijk aantal besmetting ligt hier per definitie boven. Hoeveel is niet duidelijk. Maar er zijn altijd mensen waarbij er vermoed wordt dat ze het virus hebben en waarschijnlijk nog veel meer mensen die het virus hebben, maar het gewoon thuis uitzieken of überhaupt geen last hebben.
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:16:34 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191270403
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:08 schreef Djnormandy het volgende:

[..]

Vanaf november al.
December
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_191270415
Denk je dat we vanavond het lijstje van @vosss gaan bijhouden of verliezen we ruimte?
Volgens mij moesten dan de geïnfecteerden groeien met 3500 stuks en aantal doden richten de 250
pi_191270416
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:10 schreef ToT het volgende:

[..]

Haha, nou toen met de coup in Turkije was er een admin die alle verdenkingen richting Erdogan keihard zat te deleten en steeds maar zat te roepen dat je daarvoor in BNW moest zijn, dus waarom niet met dit? :P
Is het werkelijk zo ver gezocht dat men daar alles aan doet om hun fragiele imago te redden ? Zelfs zo ver gaan om te liegen over de cijfers om zo de rust te bewaren( wat alleen een averechts effect heeft btw)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_191270422
DrTedros twitterde op donderdag 30-01-2020 om 21:40:12 In many ways, #China is actually setting a new standard for outbreak response. Our greatest concern is the potential for the virus to spread to countries with weaker health systems, and which are ill-prepared to deal with it. #2019nCoVhttps://t.co/GdUQZGvzkd reageer retweet
Ik krijg echt zo'n gevoel bij deze man:

pi_191270432
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

December
Het maakt duidelijk dat diegene al in november besmet raakte met het nieuwe coronavirus. Ook blijkt uit het artikel van The Lancet dat deze eerste patiënt het virus niet heeft opgelopen op de vismarkt in Wuhan. Eerder werd aangenomen dat de uitbraak daar was ontstaan. Nu pas wordt duidelijk dat er dus al eerder een patiënt was. Dat kon niet op 1 december worden vastgesteld, omdat er toen nog geen test was om te kijken waarmee hij geïnfecteerd was.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 30 januari 2020 @ 22:18:26 #48
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_191270435
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:17 schreef Scrummie2.1 het volgende:
DrTedros twitterde op donderdag 30-01-2020 om 21:40:12 In many ways, #China is actually setting a new standard for outbreak response. Our greatest concern is the potential for the virus to spread to countries with weaker health systems, and which are ill-prepared to deal with it. #2019nCoVhttps://t.co/GdUQZGvzkd reageer retweet
Ik krijg echt zo'n gevoel bij deze man:

[ afbeelding ]
Nou ja, je kunt niet zeggen dat China te weinig doet. Er zijn nota bene hele steden afgesloten.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_191270442
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:14 schreef Djnormandy het volgende:
Wat je nu wel gaat krijgen nu de noodsituatie is uitgroepen dat we meer infecties en doden krijgen,

Namelijk wat China had verzwegen.
Ja da's wel het kutte; je ziet zo veel klokkenluiders op Twitter enzo.
Een deel ervan is absoluut fake; accounts waarvan bekend is dat ze de boel lopen te trollen, video''s van o.a. een kerel die zijn strot heeft doorgesneden en doen alsof het bloed op de grond van het virus komt enz, maar een deel komt ook wel weer erg geloofwaardig over.
pi_191270455
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:17 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Is het werkelijk zo ver gezocht dat men daar alles aan doet om hun fragiele imago te redden ? Zelfs zo ver gaan om te liegen over de cijfers om zo de rust te bewaren( wat alleen een averechts effect heeft btw)
Haha nee ik wil het wel geloven hoor, maar er zijn veel mensen hier die echt letterlijk ALLES in twijfel trekken.
Mijn opmerking over BNW was dan ook vooral sarcastisch bedoeld. ;)
pi_191270466
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:16 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Die 8500 zijn het aantal bevestigde, oftewel geteste gevallen. Het daadwerkelijk aantal besmetting ligt hier per definitie boven. Hoeveel is niet duidelijk. Maar er zijn altijd mensen waarbij er vermoed wordt dat ze het virus hebben en waarschijnlijk nog veel meer mensen die het virus hebben, maar het gewoon thuis uitzieken of überhaupt geen last hebben.
Zeker, goed punt, alleen daar doelt durdama niet op
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:25:12 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191270540
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zeker, goed punt, alleen daar doelt durdama niet op
Durdama en Schuifpui zitten op 1 lijn "het is maar een verkoudheidsvirusje".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 30 januari 2020 @ 22:25:46 #53
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_191270554
quote:

[..]

Ik zit nog op school. Ik studeer overigens niks wat te maken heeft met virologie, jij wel? Want je lijkt er nog al wat vanaf te weten. Hoezo is het erg lastig om te doen bij dit virus dan?
AZ
ALKMAAR
pi_191270559
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:18 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, je kunt niet zeggen dat China te weinig doet. Er zijn nota bene hele steden afgesloten.
Meer qua het negeren van problemen in het begin, het arresteren van mensen die er wel over spraken.
pi_191270565
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:25 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ik zit nog op school. Ik studeer overigens niks wat te maken heeft met virologie, jij wel? Want je lijkt er nog al wat vanaf te weten. Hoezo is het erg lastig om te doen bij dit virus dan?
Ergens in november had je 1 ziek persoon. Nu al iets van 8500. Dat gaat je niet snel genoeg?
pi_191270587
Jantje steekt Keesje en Miepje aan.
Keesje steekt Hendrik en Karel aan terwijl Miepje Truus en Beppie aansteekt.
En nu zit je op 8500 in zo'n korte tijd. Ik vind dat nogal wat!

(Ik weet ff geen Chinese namen.)
pi_191270591
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Met "Inferno" van Tom Hanks werd dat een paar dagen geleden mooi duidelijk uitgelegd. :)
Ja nou, dat ging nog net goed.
Ik vraag me af of de hoedanigheid waarmee het virus in Inferno te keer had moeten gaan synoniem is aan dit corona-virus.
Wel een mooie film.
pi_191270603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:28 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de hoedanigheid waarmee het virus in Inferno te keer had moeten gaan synoniem is aan dit corona-virus.
Wel een mooie film.
Ik dacht dat ik alle rampenfilms al zo een beetje had gezien, maar "Inferno" volgens mij niet
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_191270605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:28 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Wel een mooie film.
Ja KLOOTZAK!!!!! :( :( :( We hebben het nog niet helemaal af gekeken, nu heb je al verraden dat het goed afloopt! :( :( :(

;)
pi_191270612
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 22:29 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik alle rampenfilms al zo een beetje had gezien, maar "Inferno" volgens mij niet
Wel aardig, maar lijkt te veel op The Da Vinci Code en Angels And Demons, vind ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')