Of lager.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:00 schreef Themeparktommy het volgende:
Mensen die claimen dat de mortality rate hoger ligt dan vermeld, vergeten, dat als je die leugens wil geloven, het aantal geïnfecteerden dan ook hoger moet liggen.

Dus bij nieuwe uitbraken van onbekende virussen moet je maar gewoon de boel z'n beloop laten en tegen de tijd dat er genoeg mensen omklappen toch maar ff de bevolking wat informeren?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:08 schreef Durmada het volgende:
[..]![]()
Ik zie zorgen, die gepaard gaan met paniek. Laten we het nu eerst allemaal eens afwachten, het heeft ons landje überhaupt nog niet eens bereikt, een week geleden werd er nog beweerd dat we nu al lang een besmetting zouden hebben.

Trump hard bezig in ziekenhuizen om de mensen te genezen, die man kan ook alles hequote:Op donderdag 30 januari 2020 23:09 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik ben gerustgesteldtwitter:realDonaldTrump twitterde op donderdag 30-01-2020 om 23:04:35Working closely with China and others on Coronavirus outbreak. Only 5 people in U.S., all in good recovery. reageer retweet
.

ja, ik bedoel dat kan hij toch niet besmet raken. Eigenlijk.quote:

Misschien wel de huisarts. Die geef je doorgaans een hand.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar die dokter moet dan toch beschermende kleding aan?

We've got the best hospitals! It's amazing! They're HUGE!quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:10 schreef syroto het volgende:
[..]
Trump hard bezig in ziekenhuizen om de mensen te genezen, die man kan ook alles he

Eh ja .... maar ja .... één spettertje als de patiënt niest .... en de dokter wel beschermende kleding draagt maar geen lasbril of goedgekeurd mondmasker ..... et voiláquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar die dokter moet dan toch beschermende kleding aan?

Eindelijk goed handelen, maar veel te laat. Is waarschijnlijk al overal in europa, wachten tot het tot uiting komt bij iedereen, gaat nog leuk worden... not.twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 22:41:40Italy is suspending all flights to and from China, PM Conte says https://t.co/9oYVfUv25w reageer retweet

quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:10 schreef HetDonkertAan het volgende:
[..]
Misschien wel de huisarts. Die geef je doorgaans een hand.
En dan weten deze 2 handenschudders allebei nog niet dat er corona-virus op de hand zit.
Of hij heeft de huisarts misschien wel per ongeluk in t gezicht geniest.
Het komt er op neer dat ik geen idee heb hoe makkelijk zo'n virus zich kan verspreiden.
Dan hoop ik dat hij daarna niet nog meer patienten heeft gezien.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:11 schreef maily het volgende:
[..]
Eh ja .... maar ja .... één spettertje als de patiënt niest .... en de dokter wel beschermende kleding draagt maar geen lasbril of goedgekeurd mondmasker ..... et voilá

Voorlopig maar even geen nieuw exemplaar voor mijn schuifdak bestellen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Webasto kan opdoeken. Uit dat licht.

Dat is mijn lijstje niet.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:17 schreef Themeparktommy het volgende:
Denk je dat we vanavond het lijstje van @:vosss gaan bijhouden of verliezen we ruimte?
Volgens mij moesten dan de geïnfecteerden groeien met 3500 stuks en aantal doden richten de 250

Iemand maakt eindelijk een goed punt op NuJIJ.quote:Onder elke nieuwskop over het virus zie ik elke keer wel een tiental mensen met de uitspraak: 'Heel overdreven alles, het is maar een griepje er gaan net zoveel dood als bij een normale griep.' Beide kun je niet met elkaar vergelijken. Griep zorgt voor minder dan 1% aan dodelijke slachtoffers onder de geïnfecteerden. Terwijl dit bij het coronavirus veel hoger is, ongeveer +- 20% en niet de 2% waar iedereen zo heilig van overtuigd is. Het is namelijk zo dat het virus er een aantal dagen over doet om iemand om te leggen. Het is niet zo dat je het krijgt en in een keer dood gaat, dat is bij geen een virus zo. Je moet dus gaan kijken naar hoeveel mensen er 7 dagen geleden geïnfecteerd waren. Als we dan de cijfers vergelijken +-1300/170=+15% sterfte cijfer. Nu is het een stuk beangstigender. Bovendien verkeerd ongeveer 20% van de geïnfecteerden in kritieke toestand. Bij griep is dit maximaal 0.1%. Als dit geen gevaar was voor de samenleving had het niet voor zoveel ophef gezorgd.

Eerst een week door Italië gewandeld langs alle toeristische attracties.quote:Op donderdag 30 januari 2020 22:35 schreef syroto het volgende:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 22:34:32BREAKING: Italy reports first cases of coronavirus https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet

Nee, alsof virussen met logaritmen kunnen rekenenquote:Op donderdag 30 januari 2020 22:53 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Zo werkt een virus niet, meneer

Eerst Napels Italië zien, dan sterven.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:15 schreef Za het volgende:
[..]
Eerst een week door Italië gewandeld langs alle toeristische attracties.

20% tuurlijk.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:15 schreef syroto het volgende:
[..]
Iemand maakt eindelijk een goed punt op NuJIJ.

Mooie cirkelredeneringquote:Als dit geen gevaar was voor de samenleving had het niet voor zoveel ophef gezorgd.

Niet perse het percentage, maar dat er niet zo makkelijk over gesproken mag worden. We weten nog niks, de ziekte is er pas en de meeste die ziek zijn hebben nog niet eens de kans gehad qua tijd om dood te gaan (klinkt hard zo). Wacht nou maar gewoon eerst even af voor we ons aan die 2% vastbijten. Ik denk ook dat dit hoger gaat uitvallen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:20 schreef Djnormandy het volgende:
[..]
20% tuurlijk.
Iedereen artsen zeggen 2-3-4% maar hij die 20% maakt ineens een goed punt?

Een dokter met Aziatische achtergrond? BVDquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:07 schreef Houtenbeen het volgende:
In Frankrijk is het 6de geval een dokter die een met het virus besmette patiënt behandelde.

Dat zal zeker wel zo zijn, maar ik denk niet dat het de 20% gaat bereiken. Dan had het nu al met bosjes dooie moeten gebeuren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:22 schreef syroto het volgende:
[..]
Niet perse het percentage, maar dat er niet zo makkelijk over gesproken mag worden. We weten nog niks, de ziekte is er pas en de meeste die ziek zijn hebben nog niet eens de kans gehad qua tijd om dood te gaan (klinkt hard zo). Wacht nou maar gewoon eerst even af voor we ons aan die 2% vastbijten. Ik denk ook dat dit hoger gaat uitvallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |