geen idee, staat er niet bij.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:23 schreef Za het volgende:
[..]
Een dokter met Aziatische achtergrond? BVD
Steve heeft weer een stijf.piemeltje.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:24 schreef Djnormandy het volgende:
Nieuwe cijfers komen binnen nu en 30 minuten binnen!. Spannend!
twitter:LiveSquawk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 23:28:09China Hubei Province Reports 42 Coronavirus Deaths For Jan 30; Death Toll Now At Least 212 reageer retweet
Viroloog net bij Nieuwsuur: "Tot nu verdubbelt het aantal besmettingen elke twee dagen".quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:06 schreef Durmada het volgende:
[..]
Zo werkt het wiskundig wellicht inderdaad, bravo.![]()
In de realiteit hebben we quarantaines, grenzen die dicht gaan en wellicht vaccins. Dus ga jij lekker 8500 met 8500 vermenigvuldigen, dan houden de normale mensen zich bezig met de realiteit.
Dan kom je al helemaal nooit op 8500 x 8500. Weet je wel hoe je een verdubbeling moet uitrekenen?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:28 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Viroloog net bij Nieuwsuur: "Tot nu verdubbelt het aantal besmettingen elke twee dagen".
En met een groter aantal besmettingen kun je mensen niet meer in quarantaine plaatsen.
Maar goed, als jij het beter weet moet je je misschien bij het RIVM of de WHO melden
Nieuwe gevallen --gelimiteerd door de test capaciteit--, de doden zullen wel kloppen.Conclusie: Veel meer besmet dan gerapporteerd maar de mortaliteit is lager dan tot nu toe gerapporteerd omdat alleen ernstige gevallen getest worden. Desondanks sneller verspreidend dan het standaard griepvirus al is nog niet duidelijk precies hoeveel.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:26 schreef Djnormandy het volgende:
1220 nieuwe gevallen en 42 doden. Als ik het zo goed kan zien in Hubei
quote:
twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 23:33:32BREAKING: Epicenter of coronavirus outbreak reports 42 new deaths and more than 900 new cases https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/tzgg/202001/t20200131_2016681.shtmlquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:35 schreef Ali_boo het volgende:
[..]twitter:BNODesk twitterde op donderdag 30-01-2020 om 23:33:32BREAKING: Epicenter of coronavirus outbreak reports 42 new deaths and more than 900 new cases https://t.co/XQhLD5wMuG reageer retweet
Bericht van iemand op reddit, veel upvotes. Ik schaar me achter deze theory.quote:It looks like 1.2 k is the max they can test per day. A few days ago, it was 1.2k, as well
Sinds wanneer moet het een verdubbeling zijn!? Als iets elke twee dagen verdubbelt (wat hier ongeveer het geval is), dan heb je bijvoorbeeld in een week een toename van met een factor 11,3. Een groei met een factor 8500 duurt dan 26 dagen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:30 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Dan kom je al helemaal nooit op 8500 x 8500. Weet je wel hoe je een verdubbeling moet uitrekenen?
Brilhoofd genot.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Steve heeft weer een stijf.piemeltje.
Komt dat ze nu keer per dag updaten, eerder vandaag al 317 nu blijkt dus vandaag in totaal 1220quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:36 schreef syroto het volgende:
[..]
http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/tzgg/202001/t20200131_2016681.shtml
1220 cases added.
[..]
Bericht van iemand op reddit, veel upvotes. Ik schaar me achter deze theory.
Over 40 dagen op 8 miljard besmettingen als ik goed reken. Dat schiet lekker op.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:28 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Viroloog net bij Nieuwsuur: "Tot nu verdubbelt het aantal besmettingen elke twee dagen".
Er zijn niet zoveel test kits dus dat gaan we nooit halen, wellicht 100k besmettingen maar daar houdt het wel op, dan zullen we het moeten loslatenquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:39 schreef PirE het volgende:
[..]
Over 40 dagen op 8 miljard besmettingen als ik goed reken. Dat schiet lekker op.
829 erbij zo in ALLE andere provincies? Dat is nog goed mogelijk?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:39 schreef Houtenbeen het volgende:
Maar dan gaan we niet boven de 10.000 komen.
Farmaceuten knijpen in hun handjes na de mexicaanse griep.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:29 schreef HetDonkertAan het volgende:
Weet je wat het grootste probleem is.... Dat je straks vaccinatieplicht krijgt.
213 doden atm, komt zo nog een bericht voor de andere provincies.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:40 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Lekker paniekzaaien mang.
180 doden oh noes mehn.
Gaat supersnel yo.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:41 schreef syroto het volgende:
[..]
213 doden atm, komt zo nog een bericht voor de andere provincies.
Wčl voor het eerst in decennia relatief schone lucht daar. Je kunt zowaar verder kijken dan 500 meterquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:41 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, want daar heeft niemand in dit topic zelf aan gedacht.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:43 schreef Broodje_Zaad het volgende:
[..]
Gaat supersnel yo.
Zijn er al statistieken bekend hoe oud deze mensen zijn en hoeveel weerstand ze hebben?
quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:43 schreef Maver24 het volgende:
Ik vraag me serieus af hoe china dit wil stoppen. Ik zou gewoon iedereen opsluiten in huis en diegene die buitenkomt wordt neergemaaid
Kijk, sommige mensen snappen het principe van exponentiėle groei wčl. Dat kan lang niet elk fokkertje zeggen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:39 schreef PirE het volgende:
[..]
Over 40 dagen op 8 miljard besmettingen als ik goed reken. Dat schiet lekker op.
Nou. Dan moeten ze niet zo hysterisch doen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, want daar heeft niemand in dit topic zelf aan gedacht.
Van 20 delen.
We staren ons blind op cijfers maar ik vind belangrijker om te weten wie die mensen zijn ; leeftijd, man of vrouw, welke lichaamlijke klachten had dit persoon al etcquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:44 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, want daar heeft niemand in dit topic zelf aan gedacht.
Worden veels te veel factoren noet meegerekensd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:46 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Kijk, sommige mensen snappen het principe van exponentiėle groei wčl. Dat kan lang niet elk fokkertje zeggen.
Amen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
We staren ons blind op cijfers maar ik vind belangrijker om te weten wie die mensen zijn ; leeftijd, man of vrouw, welke lichaamlijke klachten had dit persoon al etc
Ik weet niks beter, ik weet net zo min als jij. Maar als ik iedereen in dit topic moet geloven, zijn we het einde nabij. Doe eens rustig en kijk het even aan, want deze paniek is nergens goed voor en gaat wellicht tot onnodige economische consequenties leiden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:28 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
En met een groter aantal besmettingen kun je mensen niet meer in quarantaine plaatsen.
Maar goed, als jij het beter weet moet je je misschien bij het RIVM of de WHO melden
Trolletjequote:Op donderdag 30 januari 2020 23:42 schreef Za het volgende:
Wat een drukte om een griepje.
De Chinezen liegen over de aantallen besmettingen.
Mondkapjes werken niet.
Nederland is goed voorbereid.
Virus is ontsnapt uit militair lab.
Mensen vallen dood neer op straat.
Mondkapjes zijn nutteloos.
Het virus heeft een voorkeur voor Aziaten.
Gewoon de handen wassen is afdoende.
Dit is het echte verhaal.
Volgens bronnen uit China.
Mondkapjes hebben geen zin.
Of ze dit expres doen of dat het komt door een bereikt limiet aan mogelijke metingen per dag durf ik niet te zeggen. Maar het onderrapporteren lijkt bijna zeker. Voorspellingen van Imperial College London en Hong Kong University laten ook zien dat de nummers veel hoger zouden moeten zijn ondertussen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:49 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Trolletje
Maar goed, dat ze liegen over het aantal besmetting is idd erg aannemelijk. Echter waarschijnlijk ONDERrapporteren ze. Niet over.
Iemand moet dan toch de laatste deur op slot doen? Die persoon is dan per definitie niet opgesloten, dus niet iedereen is opgesloten in je voorbeeld.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:43 schreef Maver24 het volgende:
Ik vraag me serieus af hoe china dit wil stoppen. Ik zou gewoon iedereen opsluiten in huis en diegene die buitenkomt wordt neergemaaid
We moeten toegang tot het internet wereldwijd beperken , alleen zo kunnen we de rust bewaren en de mensen beschermen tegen fake newsquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:48 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik weet niks beter, ik weet net zo min als jij. Maar als ik iedereen in dit topic moet geloven, zijn we het einde nabij. Doe eens rustig en kijk het even aan, want deze paniek is nergens goed voor en gaat wellicht tot onnodige economische consequenties leiden.
Maar goed, als jij lekker alle noodsituaties van het WHO en RIVM wilt volgen en lekker in paniek raken, ga je gang.
Wie zegt er precies dan dat de wereld vergaat, or het einde nabij is? Wie is er in paniek?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:48 schreef Durmada het volgende:
[..]
Ik weet niks beter, ik weet net zo min als jij. Maar als ik iedereen in dit topic moet geloven, zijn we het einde nabij. Doe eens rustig en kijk het even aan, want deze paniek is nergens goed voor en gaat wellicht tot onnodige economische consequenties leiden.
Maar goed, als jij lekker alle noodsituaties van het WHO en RIVM wilt volgen en lekker in paniek raken, ga je gang.
...en de economie redden.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
We moeten toegang tot het internet wereldwijd beperken , alleen zo kunnen we de rust bewaren en de mensen beschermen tegen fake news
Of het o zo gevaarlijke Corona virus laten opkomen en de domme schapen laten stervenquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:51 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
We moeten toegang tot het internet wereldwijd beperken , alleen zo kunnen we de rust bewaren en de mensen beschermen tegen fake news
Net zoals de miljoenen die zijn uitgegeven voor de vaccins van de Mexicaanse griep waar je na drie weken niks meer over hoorde.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:48 schreef Durmada het volgende:
[..]
quote:
Lees het topic eens, we hebben het over een griepje en er zijn al bijna 20 topics volgeluld met bangmakerij. Er zijn nog niet eens 20 gevallen in Europa.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:51 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wie zegt er precies dan dat de wereld vergaat, or het einde nabij is? Wie is er in paniek?
Nee, het einde is niet nabij. Dat was het zelfs in 1918 niet. Alleen probeer je eens voor te stellen 1% van de inwoners van Nederland doodgaat. Lijkt niet ZO veel. Alleen zijn het wel bijna 200.000 dooien. Niet het einde der tijden, maar toch enigszins maatschappijontwrichtendquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:48 schreef Durmada het volgende:
[..]
Exact.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:52 schreef Broodje_Zaad het volgende:
[..]
Net zoals de miljoenen die zijn uitgegeven voor de vaccins van de Mexicaanse griep waar je na drie weken niks meer over hoorde.
The number of people in serious and critical condition in Hubei province alone has risen to 1,094, up from 988 yesterday. Nationwide, at least 1,476 people in serious/critical conditionquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:53 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Hoe staat het schema er nu voor ?
Dat moet geen probleem zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:36 schreef syroto het volgende:
http://wjw.hubei.gov.cn/fbjd/tzgg/202001/t20200131_2016681.shtml
1220 cases added.
[..]
Bericht van iemand op reddit, veel upvotes. Ik schaar me achter deze theory.
Het is geen griepje.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:54 schreef Durmada het volgende:
[..]
Lees het topic eens, we hebben het over een griepje en er zijn al bijna 20 topics volgeluld met bangmakerij. Er zijn nog niet eens 20 gevallen in Europa.
Het virus heeft Nederland nog niet eens bereikt dus waar heb je het in hemelsnaam over??quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:54 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Nee, het einde is niet nabij. Dat was het zelfs in 1918 niet. Alleen probeer je eens voor te stellen 1% van de inwoners van Nederland doodgaat. Lijkt niet ZO veel. Alleen zijn het wel bijna 200.000 dooien. Niet het einde der tijden, maar toch enigszins maatschappijontwrichtend
En ja miljoenen doden is beslist niet onmogelijk als de zaak niet gestopt kan worden en het virus niet muteert toch een minder dodelijke variant.
Nadat ze gehoord hebben dat er een virusuitbraak is hebben ze meteen alle grenzen geslotenquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:54 schreef Zipportal het volgende:
Benieuwd of Noord-Korea besmet wordt.
Veel nieuwsberichten laatste paar uur, veel onzekerheden, veel vrije tijd van zolderkamer autisten ookwel FOK!kersquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:54 schreef Maver24 het volgende:
Topic gaat voor mijn gevoel veels te hard.
Dat zijn 104 mensen meer in een kritische toestand.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:50 schreef Djnormandy het volgende:
https://twitter.com/BNODesk/status/1223014926916210688
Hoezo? Je dacht dat iemand eerst minstens twee uur in je oog moest hoesten?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:54 schreef syroto het volgende:
https://www.news.com.au/l(...)77964b74ac215ff07ff1
Oei dit is zwaar nieuws
Alle concentratiekampen ook op lockdown.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:55 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Nadat ze gehoord hebben dat er een virusuitbraak is hebben ze meteen alle grenzen gesloten
Kim in een betere leider dan sommige westerse bobos
According to NSW Health advice, people are now at risk of catching the virus if they spend a quarter of an hour in close contact, such as a face-to-face conversation, or two hours in the same confined space with an infected person.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoezo? Je dacht dat iemand eerst minstens twee uur in je oog moest hoesten?
Jij kijkt liever naar een paar bomen ipv het bos als je overzicht wilt hebben!?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:46 schreef Maver24 het volgende:
[..]
We staren ons blind op cijfers maar ik vind belangrijker om te weten wie die mensen zijn ; leeftijd, man of vrouw, welke lichaamlijke klachten had dit persoon al etc
Hij mag zijn mankementen hebben maar .......quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:56 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Alle concentratiekampen ook op lockdown.
Tot nu toe lopen we achter.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:56 schreef Themeparktommy het volgende:
tijd om te vergelijken
[ afbeelding ]
There are currently 9,171 confirmed cases worldwide, including 213 fatalities.
Als ik 10min in een tram zit en iemand heeft de griep kan ik na 10min zijn uitgestapt het zooitje ook hebben.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:55 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoezo? Je dacht dat iemand eerst minstens twee uur in je oog moest hoesten?
Dat zou zomaar eens kunnen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik had een roze regenjasje voor mijn hont besteld via Ali.
Gaan wij nu dood?
Dat is toch echt een sensatiebericht, 15 minuten van wat?quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:54 schreef syroto het volgende:
https://www.news.com.au/l(...)77964b74ac215ff07ff1
Oei dit is zwaar nieuws
Nee hoor, das alleen bij auto-onderdelenquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Gaan wij nu dood?
maakt niet uit, al zijn het miljoenen, die zeggen alles is hier gezond en oke.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:54 schreef Zipportal het volgende:
Benieuwd of Noord-Korea besmet wordt.
Nog niet de gehele update van China is compleet, daar zal over circa een uur meer over bekend zijn.quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:56 schreef Themeparktommy het volgende:
tijd om te vergelijken
[ afbeelding ]
Australische onderzoekers hebben het virus nagemaakt in een lab, dus ja, die weten wel iets over het virus.quote:
quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:57 schreef mascara-klodder het volgende:
Gaan wij nu dood?
Heftig!quote:Op donderdag 30 januari 2020 23:57 schreef syroto het volgende:
[..]
According to NSW Health advice, people are now at risk of catching the virus if they spend a quarter of an hour in close contact, such as a face-to-face conversation, or two hours in the same confined space with an infected person.
Dit soort korte gesprekken of 2 uur met dezelfde persoon in een ruimte zitten zoals een klaslokaal.. dat komt heel vaak voor. Dat is wat anders dan uit hetzelfde glas drinken, een vieze deurhendel beetpakken of niezen op iemand imo.
Inhoudelijke postquote:Op donderdag 30 januari 2020 23:28 schreef Benger het volgende:
Het probleem met deze ziekte is dat het gewoon niet te stoppen is door mensen te screenen in tegenstelling tot SARS. Mensen worden besmet en als ze relatief gezond zijn, krijgen ze geen symptomen, maar kunnen het virus wel verder verspreiden. Zo is niet te bepalen hoe veel mensen inmiddels al besmet zijn en bezig zijn het virus verder te verspreiden. En ook niet waar het virus zich inmiddels bevindt. Dat blijkt pas als die mensen andere mensen aansteken die minder weerstand tegen de ziekte hebben en wel symptomen vertonen.
Eerder werd beweerd dat de ziekte weinig besmettelijk was, omdat familieleden van patienten niet besmet werden. Nu blijkt dat die wel besmet kunnen zijn, alleen geen symptonen vertonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |