Nice, gezien ze al 3 jaar geleden is verbrand en doorgespoeld, lijkt het me niet dat ze komen zalquote:Op zondag 26 januari 2020 20:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, we hadden nog drie plekken over en die zijn last minute naar je moeder gegaan.
quote:Op zondag 26 januari 2020 21:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nice, gezien ze al 3 jaar geleden is verbrand en doorgespoeld, lijkt het me niet dat ze komen zal
@:plompzakker, @:jigggy, @:wollah, ik heb plaatsen geregeld! Op kosten van Lucky_Strike
Dat verklaart de BBQ lucht wel.quote:Op zondag 26 januari 2020 21:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nice, gezien ze al 3 jaar geleden is verbrand en doorgespoeld, lijkt het me niet dat ze komen zal
Last-minute uitnodigingen geaccepteerdquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was met een Syrische vriend en hij had in dezelfde situatie gezeten, de ander die hier ook kwam eten durft nietWe have far more in common than that which devides us..
Daar smeer je de ribben het laatste half uur mee in zodat ze lekker plakkerig worden. Je kunt daar een aparte saus met kookvocht voor maken of gewoon, zoals wij normaalgesproken, lui doen en bbq saus uit een fles gebruiken.quote:
quote:Op zondag 26 januari 2020 21:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier werd vanavond door de gasten voor het eerst chili con carne gegeten, en guacamole was ook voor het eerst. Het was een groot succes, met name de guacamole.
De film ”for Sama” was heel erg indrukwekkend. Een journaliste heeft de eerste jaren van de opstand in Aleppo gefilmd, dat materiaal is nu tot een documentaire gemaakt.Ik snap wel dat die niet durft. Onwijs confronterend...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was met een Syrische vriend en hij had in dezelfde situatie gezeten, de ander die hier ook kwam eten durft niet"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Helder, thanksquote:Op zondag 26 januari 2020 21:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar smeer je de ribben het laatste half uur mee in zodat ze lekker plakkerig worden. Je kunt daar een aparte saus met kookvocht voor maken of gewoon, zoals wij normaalgesproken, lui doen en bbq saus uit een fles gebruiken.
De mopsaus voor de lamsribben hebben we vandaag wel zelf gemaakt van honing, mosterd en sinaasappelsap.
Ja, ik heb ze op maat gemaakt van de plastic binnenbakken die ik vond voor mn kruidenplanten.quote:Op zondag 26 januari 2020 20:50 schreef Kreator het volgende:
Zijn dat bakken waar planten in kunnen? Ik heb ook zoiets (maar dan kant en klaar)
Die van mij is denk ik wel een stuk kleiner (badum tss). Maar wel groter dan deze foto doet vermoeden. (Badum tss)quote:Op zondag 26 januari 2020 21:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ik heb ze op maat gemaakt van de plastic binnenbakken die ik vond voor mn kruidenplanten.
Heb je een foto van de jouwe? Ik kon online maar weinig vinden. Vond ik al zo raar, zoiets moet toch voor meer mensen handig zijn.
Wel weinig tijd om het Twenterlicht te zien danquote:Op zondag 26 januari 2020 22:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja de zon gaat in Twente pas om 22:30 onder in januari.
quote:Op zondag 26 januari 2020 22:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja de zon gaat in Twente pas om 22:30 onder in januari.
Die zullen toch de komende weken wel bij de tuincentra in de collectie komen?quote:Op zondag 26 januari 2020 23:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb zo'n rekje waar je bakken op kan zetten. Wil ook nog wel zo'n bakken rek erbij eigenlijk.
Wie weet. Het heeft geen haast ofzo. Ik wil graag wat meer tuinkruiden gaan houden en mijn rekje die ik heb gebruik ik al om de bakken met aardbeien planten op te zetten.quote:Op zondag 26 januari 2020 23:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die zullen toch de komende weken wel bij de tuincentra in de collectie komen?
Ik heb een bak op pootjes op het balkon bij de keuken waar de kruiden inzitten. Maar ik moet ze dringend water geven bedenk ik me nuquote:Op zondag 26 januari 2020 23:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wie weet. Het heeft geen haast ofzo. Ik wil graag wat meer tuinkruiden gaan houden en mijn rekje die ik heb gebruik ik al om de bakken met aardbeien planten op te zetten.
Je moet ze wel in leven houden haha.quote:Op zondag 26 januari 2020 23:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een bak op pootjes op het balkon bij de keuken waar de kruiden inzitten. Maar ik moet ze dringend water geven bedenk ik me nu
Ging het wel? Lijkt me ontzettend heftig voor jouquote:Op zondag 26 januari 2020 23:40 schreef golfer het volgende:
Toch nog 1 docu van vanavond terug gekeken: Het geheugen van Auschwitz op NPO2.
Rest komt wel later weer een keer.
Komt altijd wel weer binnen bij mij. Morgen is het een raar idee dat het 75 jaar geleden is dat mijn moeder daar door de Russen 'bevrijd' werd.quote:Op zondag 26 januari 2020 23:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ging het wel? Lijkt me ontzettend heftig voor jou
Zeker raar ja.quote:Op zondag 26 januari 2020 23:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Komt altijd wel weer binnen bij mij. Morgen is het een raar idee dat het 75 jaar geleden is dat mijn moeder daar door de Russen 'bevrijd' werd.
Confronterend steeds weer.quote:Op zondag 26 januari 2020 23:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Komt altijd wel weer binnen bij mij. Morgen is het een raar idee dat het 75 jaar geleden is dat mijn moeder daar door de Russen 'bevrijd' werd.
Ik denk dat je heel wanhopig moet zijn, geldend voor grootste deel van de bevolking dan. Als 'leiders' gaat het mogelijk meer om macht.quote:Op maandag 27 januari 2020 00:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zeker raar ja.
Oorlog, echt ik snap er geen moer van dat mensen dat beginnen en voor zichzelf kunnen beredeneren dat het goed is wat ze doen.
1 van slechts 200.000 mensen hoor ik net op de radio.quote:Op zondag 26 januari 2020 23:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Je kweekt gedroogde kruiden?quote:Op zondag 26 januari 2020 23:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een bak op pootjes op het balkon bij de keuken waar de kruiden inzitten. Maar ik moet ze dringend water geven bedenk ik me nu
Ohja, die is ook al handig. Wij hebben ook nog getwijfeld of we hem trapgewijs moesten maken. Wel wat kleiner denk ik, ja. Al is dat misschien ook wel handiger. Die van ons is 1,80m hoog. Dus even goed bedenken wat bovenin handig is. :’)quote:Op zondag 26 januari 2020 22:26 schreef Kreator het volgende:
Die van mij is denk ik wel een stuk kleiner (badum tss). Maar wel groter dan deze foto doet vermoeden. (Badum tss)
[ afbeelding ]
Ik zou er trouwens wel bakken of plastic zeil in doen. En afwatering.quote:Op maandag 27 januari 2020 07:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ohja, die is ook al handig. Wij hebben ook nog getwijfeld of we hem trapgewijs moesten maken. Wel wat kleiner denk ik, ja. Al is dat misschien ook wel handiger. Die van ons is 1,80m hoog. Dus even goed bedenken wat bovenin handig is. :’)
Hangplantenquote:Op maandag 27 januari 2020 07:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ohja, die is ook al handig. Wij hebben ook nog getwijfeld of we hem trapgewijs moesten maken. Wel wat kleiner denk ik, ja. Al is dat misschien ook wel handiger. Die van ons is 1,80m hoog. Dus even goed bedenken wat bovenin handig is. :’)
Prettig of juist saai? Werk ze in elk geval!quote:Op maandag 27 januari 2020 08:27 schreef Kreator het volgende:
Verder is er vandaag niemand op kantoor. Misschien komen er nog 1 of 2, maar dit wordt een rustige dag.
We hebben plastic bakken erin inderdaad. Is ook handig omdat ik daardoor nu vast wat spul heb kunnen zaaien.quote:Op maandag 27 januari 2020 08:27 schreef Kreator het volgende:
Ik zou er trouwens wel bakken of plastic zeil in doen. En afwatering.
Bakken met gaatjes onderin, inzake afwatering?quote:Op maandag 27 januari 2020 09:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
We hebben plastic bakken erin inderdaad. Is ook handig omdat ik daardoor nu vast wat spul heb kunnen zaaien.
En op dezelfde plek een gaatje in de plank.quote:Op maandag 27 januari 2020 09:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Bakken met gaatjes onderin, inzake afwatering?
Jaloers.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:49 schreef Kreator het volgende:
De nieuwe auto is er. Het is toch geen stationcar. Wel een zwarte Golf 1.5 met 130pk, dus dat is alvast een stuk beter.
Een "nieuwe" deur halen op de sloop een optie?quote:Op maandag 27 januari 2020 10:51 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet inmiddels bij mijn auto uitstappen als ik ergens een parkeerticket in moet stoppen, omdat ik het raam niet meer helemaal open durf/kan doen omdat het raam dan uit de richel loopt en ik bang ben dat ie nooit meer dicht kan. Of eruit valt.
Joah, eventueel.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een "nieuwe" deur halen op de sloop een optie?
Oh dan went een rode roze deur in een blauwe auto ook welquote:Op maandag 27 januari 2020 11:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Joah, eventueel.Het went ook wel vlot, de gebreken
Dat heb ik gehadquote:Op maandag 27 januari 2020 10:51 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet inmiddels bij mijn auto uitstappen als ik ergens een parkeerticket in moet stoppen, omdat ik het raam niet meer helemaal open durf/kan doen omdat het raam dan uit de richel loopt en ik bang ben dat ie nooit meer dicht kan. Of eruit valt.
Andersomquote:Op maandag 27 januari 2020 11:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh dan went een rode roze deur in een blauwe auto ook wel
Ik had bij een auto die ik gekocht had ooit dat als je reed en je deed je raampje open dat hij ongeveer 50% kans had dat hij dan ineens helemaal openging en niet meer dicht kon tot je het contact eraf had gedaan.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:51 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op maandag 27 januari 2020 11:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik had bij een auto die ik gekocht had ooit dat als je reed en je deed je raampje open dat hij ongeveer 50% kans had dat hij dan ineens helemaal openging en niet meer dicht kon tot je het contact eraf had gedaan.
Dat was ook wel genieten op de snelweg.
Oh ik dacht dat je een blauwe had. Maar dat was iemand anders natuurlijk die in een blauwe Swift reedquote:
Goeiemorgen. Daar kom ik pas zaterdag achter als ik er ben helaas.quote:Op maandag 27 januari 2020 09:32 schreef minilot het volgende:
Moggeh FFT!Hoe is het met het veel te krappe podium zaterdag? Is er al wat geregeld/aangepast? Anders bij ons op de tafel komen dansen hč?
![]()
De oorlog is voor haar (en ook voor ons) nooit echt voorbij geweest met al die vermoorde familieleden. Van een bevrijding is nooit sprake geweest voor haar. Ze was de rest van haar leven zwaar getraumatiseerd.quote:Op maandag 27 januari 2020 07:18 schreef Uhmmpie het volgende:
Ben wel benieuwd waarom je aanhalingstekens om bevrijd zet?
Was dat omdat het in de praktijk iets meer werk was dan dat ze het doen voorkomen.. of meer gewoon nieuw drama onder ander bewind?
Heftig hoor. Ik denk steeds aan je afgelopen tijd.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:44 schreef golfer het volgende:
[..]
De oorlog is voor haar (en ook voor ons) nooit echt voorbij geweest met al die vermoorde familieleden. Van een bevrijding is nooit sprake geweest voor haar. Ze was de rest van haar leven zwaar getraumatiseerd.
Pfoe, wat een bedragen.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net een hovenier over de vloer gehad voor een offerte voor een groot tuinproject, een beschoeiing aan de slootkant en nog diverse extra werkzaamheden. Zeer sympathieke kerel, goed idee, denkt lekker mee. Ik hoop echt dat hij een realistische offerte heeft. We hebben nu offertes van 14.000 en 13.000 liggen en dat is veel te veel geld.
Da’s heel veel geld, maar ik sta er niet van te kijken. Is dat ook incl planten, tegelen etc?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net een hovenier over de vloer gehad voor een offerte voor een groot tuinproject, een beschoeiing aan de slootkant en nog diverse extra werkzaamheden. Zeer sympathieke kerel, goed idee, denkt lekker mee. Ik hoop echt dat hij een realistische offerte heeft. We hebben nu offertes van 14.000 en 13.000 liggen en dat is veel te veel geld.
We hebben daarna feitelijk niets. Zo'n beschoeiing zorgt er voor dat de tuin niet verzakt en dat is het. Daarna begint het pas echt. Het wordt alleen maar nog kaler want er moeten weer 5 bomen weg.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s heel veel geld, maar ik sta er niet van te kijken. Is dat ook incl planten, tegelen etc?
Dat snap ik ja...quote:Op maandag 27 januari 2020 11:44 schreef golfer het volgende:
[..]
De oorlog is voor haar (en ook voor ons) nooit echt voorbij geweest met al die vermoorde familieleden. Van een bevrijding is nooit sprake geweest voor haar. Ze was de rest van haar leven zwaar getraumatiseerd.
Oh, dan is het wel erg aan de prijs ja. Weet dat mijn broer ook ooit zoiets gedaan heeft maar in samenwerking met de gemeente. Da’s bij jullie zeker niet mogelijk om dat aan te vragen?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We hebben daarna feitelijk niets. Zo'n beschoeiing zorgt er voor dat de tuin niet verzakt en dat is het. Daarna begint het pas echt. Het wordt alleen maar nog kaler want er moeten weer 5 bomen weg.
Yes, uiteraard.quote:Op maandag 27 januari 2020 09:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Bakken met gaatjes onderin, inzake afwatering?
Weet nooit wat te zeggen, zoveel leed dat maar door en door gaat in de generaties die volgen. Zoveel verwoeste levens.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is vooral verkiezingsretoriek van Rutte en heeft natuurlijk ook te maken met bepaalde schadevergoedingen die niet uitbetaald hoeven te worden.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:31 schreef Kaatje1 het volgende:
En waarom het 75 jaar moest duren voordat er officiële excuses kwamen is ook al zo onbegrijpelijk, dat was al zo lang bekend
Als je het zelf hebt meegemaakt, of als kind van?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zoiets kun je ook nooit verwerken denk ik.
Zelfs niet thuis?quote:Op maandag 27 januari 2020 11:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Goeiemorgen. Daar kom ik pas zaterdag achter als ik er ben helaas.
Mocht er niets gebeurd zijn is het kut maar we zijn geboekt dus we moeten.
En nee, ik dans niet op tafels
Ik durfde dat niet uit te spreken, dacht het welquote:Op maandag 27 januari 2020 12:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is vooral verkiezingsretoriek van Rutte en heeft natuurlijk ook te maken met bepaalde schadevergoedingen die niet uitbetaald hoeven te worden.
Oh niks hoor. Ik heb het niet nodig, dus dan is het een beetje dood gewicht en onnodig. Een gewone ligt ook beter op de weg.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:42 schreef minilot het volgende:
@:Kreator Wat was oorspronkelijk eigenlijk het bezwaar tegen een stationwagen? #n00b
Ach, daar geloof ik niks van. Ik denk dat het gewoon oprecht was en niks te maken heeft met schadevergoedingen of verkiezingen. Zo kun je alles wel wegwuiven.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is vooral verkiezingsretoriek van Rutte en heeft natuurlijk ook te maken met bepaalde schadevergoedingen die niet uitbetaald hoeven te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Let me see you stripped down to the bone
Duidelijk, thanks!quote:Op maandag 27 januari 2020 12:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Oh niks hoor. Ik heb het niet nodig, dus dan is het een beetje dood gewicht en onnodig. Een gewone ligt ook beter op de weg.
Ik vond een stationwagen juist eigenlijk wel fijn rijden, juist omdat ie wat zwaarder was.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Zelfs niet thuis?![]()
@:Kreator Wat was oorspronkelijk eigenlijk het bezwaar tegen een stationwagen? #n00b
Nee, de gemeente heeft niets te maken met dit stuk sloot. Onze andere sloot is wel van het waterschap dus als daar iets met de kant moet gebeuren zullen zij dat regelen denk ik. Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh, dan is het wel erg aan de prijs ja. Weet dat mijn broer ook ooit zoiets gedaan heeft maar in samenwerking met de gemeente. Da’s bij jullie zeker niet mogelijk om dat aan te vragen?
Iets anders, in het verlengde van dit en voor later, een vriend van mij heeft zijn 30 meter diepe, 10 meter oplopende oerwoud laten ontwerpen en herinrichten tot een leuke tuin door de landbouwhogeschool in Velp, zit er zoiets ook bij jullie in de buurt? Was toen een leer project voor de studenten.
Ik heb het geluk dat zowel mijn ouders als ik de oorlog niet hebben meegemaakt. Dus ik kan daar geen zinnig woord over zeggen. Ik weet ook niet zo goed wat je hier nou mee wil zeggen. Dat iedereen er anders mee om gaat? Klopt! Maar sommige trauma's zijn te erg en die zitten in je hele wezen.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je het zelf hebt meegemaakt, of als kind van?
Ik denk dat iedereen er anders mee omgaat. In mijn familie zijn tijdens de oorlog veel mensen omgekomen in Hongarije en in de jaren daarna door communisme ook veel mensen verdwenen.
Mijn opa en oma hebben er altijd wel veel last van gehad, maar mijn moeder (die ook best veel heeft meegemaakt toen ze in Budapest woonde) eigenlijk niet.
Ik hou ook van stations. Liggen veel stabieler op de weg.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vond een stationwagen juist eigenlijk wel fijn rijden, juist omdat ie wat zwaarder was.
Als het oprecht was, waarom dan eerst 75 jaar wachten voordat je die verantwoordelijkheid neemt?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:46 schreef Kreator het volgende:
Ach, daar geloof ik niks van. Ik denk dat het gewoon oprecht was en niks te maken heeft met schadevergoedingen of verkiezingen. Zo kun je alles wel wegwuiven.
Ik vergelijk ook niks. Het ging allebei over slachtoffers in de 2e wereldoorlog. Ik vond je 'zoiets kun je nooit verwerken' gewoon het navragen even waard, omdat ik het anders heb ervaren.quote:
Nu niet veel meer, maar als de Nederlandse regering in 1945 haar mede-schuld had erkent dan had de staat enorme veel meer schadevergoeding aan de overlevenden en nabestaanden moeten betalen.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb me niet goed ingelezen maar wat hebben excuses eigenlijk met schadevergoedingen te maken? Ik zie dat veel mensen die link leggen maar ben daar nog geen bevestiging van tegengekomen.
Ik snap sowieso niet zo goed waarom er waarde wordt gehecht aan excuses, of dat nou 10, 25 of 75 jaar na dato is. Het voegt niks toe en ik begreep ook niet zo goed waarom zoveel mensen daar blij mee waren.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Als het oprecht was, waarom dan eerst 75 jaar wachten voordat je die verantwoordelijkheid neemt?
En nee, niet Rutte persoonlijk, maar de regering namens alle voorgaande regeringen.
Letterlijk:quote:Op maandag 27 januari 2020 13:27 schreef Barreltje het volgende:
Waarvoor biedt de regering eigenlijk de excuses aan?
quote:Het is voor het eerst dat de Nederlandse regering excuses maakt voor hulp aan de Duitsers bij de Jodenvervolging. ,,Nu de laatste overlevenden nog onder ons zijn, bied ik vandaag namens de regering excuses aan voor het overheidshandelen van toen. Dat doe ik in het besef dat geen woord zoiets groots en gruwelijks als de Holocaust kan omvatten”, zei Rutte. ,,75 jaar na Auschwitz is antisemitisme nog altijd onder ons. Juist daarom moeten we voluit erkennen wat er destijds is gebeurd en dat ook hardop uitspreken.’’
Volgens de premier waren er te veel Nederlandse ambtenaren die simpelweg uitvoerden wat de Duitse bezetter van hen vroeg. ,,Het was alles bij elkaar te weinig. Te weinig bescherming. Te weinig hulp. Te weinig erkenning.’’ Van de 140.000 joden die in 1940 in Nederland woonden, hebben er zo’n 102.000 de oorlog niet overleefd.
„Nu de laatste overlevenden nog onder ons zijn, bied ik vandaag namens de regering excuses aan voor het overheidshandelen van toen. Dat doe ik in het besef dat geen woord zoiets groots en gruwelijks als de Holocaust kan omvatten”, zei Rutte. Hij is de eerste premier die op die manier excuses aanbiedt.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:27 schreef Barreltje het volgende:
Waarvoor biedt de regering eigenlijk de excuses aan?
Het was niet echt zomaar een willekeurige dag.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:29 schreef derLudolf het volgende:
En tja, 75 jaar na de tijd, misschien 'mooi' moment? Zo op een willekeurige dag dat roepen is ook vreemd toch?
Dat is toch ook wat Ludolf bedoelt.. dat dit een juist moment was om het te doen in plaats van op 20 augustus 2017 ofzo..quote:Op maandag 27 januari 2020 13:31 schreef golfer het volgende:
[..]
Het was niet echt zomaar een willekeurige dag.
Exact. Even tijdens zijn zendtijd op tv op vrijdag ofzo.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:35 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Dat is toch ook wat Ludolf bedoelt.. dat dit een juist moment was om het te doen in plaats van op 20 augustus 2017 ofzo..
De Nederlandse regering was voor de bezetting ook niet erg happig op anti-Hitlergeluiden.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:38 schreef Kreator het volgende:
Overigens hebben wij als Nederlanders ook wel tekort geschoten in het tegenhouden van de duitsers. We werden in eerste instantie ook gezien als Arische broeders die wel zonder militair ingrijpen zouden helpen.
Pas na de door de communisten georganiseerde februari-staking greep duitsland ook in ons land keihard in.
Ik weet niet of dat zwak was. Of dat het niet anders kon. Of begrijpelijk was. Het heeft in elk geval niet goed uitegepakt voor de joden in dit land.
(die ook in eerste instantie nergens terecht konden omdat ze bijvoorbeeld in de VS en Canada geweigerd werden als vluchteling)
Zoeen heb ik ingeruild voor waar ik nu in rijd. Bleek bij iedere regenbui water in de raam-motoren te komen.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik had bij een auto die ik gekocht had ooit dat als je reed en je deed je raampje open dat hij ongeveer 50% kans had dat hij dan ineens helemaal openging en niet meer dicht kon tot je het contact eraf had gedaan.
Dat was ook wel genieten op de snelweg.
Geld geven is verantwoordelijkheid nemen? Moet het altijd om geld draaien?quote:Op maandag 27 januari 2020 13:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Als het oprecht was, waarom dan eerst 75 jaar wachten voordat je die verantwoordelijkheid neemt?
En nee, niet Rutte persoonlijk, maar de regering namens alle voorgaande regeringen.
Ik kwam recent ergens een publicatie tegen waarin werd gesteld dat dat tijdsbeeld er helemaal niet doe doet, en dat alles vanuit 1 perspectief bekeken moet worden, moreel besef.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het allemaal maar moeilijk om het in het tijdsbeeld van toen te bekijken, net als de slavernij.
Bij mij bleken de borstels vd motor gewoon op te zijn.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zoeen heb ik ingeruild voor waar ik nu in rijd. Bleek bij iedere regenbui water in de raam-motoren te komen.
Ahja kan ook; dan draait er weinig meer...quote:Op maandag 27 januari 2020 14:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bij mij bleken de borstels vd motor gewoon op te zijn.
Tja, moreel besef blijkt dus gewoon aan evolutie onderhevig te zijn. Ik ben benieuwd hoe ze over 50 jaar denken over wat wij nu normaal vinden.quote:Op maandag 27 januari 2020 14:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik kwam recent ergens een publicatie tegen waarin werd gesteld dat dat tijdsbeeld er helemaal niet doe doet, en dat alles vanuit 1 perspectief bekeken moet worden, moreel besef.
Raar genoeg kwam de auteur vanuit die stelling direct weer op geld.
Er werd dan ook druk gewezen op grachtenpanden in Amsterdam, daarvoor zouden herstelbetalingen aan de orde zijn in heel Azie, enz.
Niet zo heel gek; in de "Gouden Eeuw" bepaalde de kerk immers een belangrijk deel van de mores, wie er wel en niet 'mens' waren enz, nu is er ook zo'n geloofsrichting vrij sterk in bepaalde regio's in de wereld, en wat de toekomst ons brengt zullen we dan wel zien..quote:Op maandag 27 januari 2020 14:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tja, moreel besef blijkt dus gewoon aan evolutie onderhevig te zijn. Ik ben benieuwd hoe ze over 50 jaar denken over wat wij nu normaal vinden.
Sinds een jaar of 100 is het ook politiek die groepen dehumaniseert. Daar hebben we religie echt niet meer voor nodig. Soms gaat het om religie maar net zo vaak om seksuele voorkeur, huidskleur, geslacht of land van herkomst.quote:Op maandag 27 januari 2020 14:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Niet zo heel gek; in de "Gouden Eeuw" bepaalde de kerk immers een belangrijk deel van de mores, wie er wel en niet 'mens' waren enz, nu is er ook zo'n geloofsrichting vrij sterk in bepaalde regio's in de wereld, en wat de toekomst ons brengt zullen we dan wel zien..
Google leert mij dit daarover:quote:Op maandag 27 januari 2020 14:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Een paar jaar geleden is mijn beste vriend overleden. Nu lees ik soms onze gesprekken op Facebook messenger nog wel eens terug. Is er een manier om dat goed op te slaan ofzo zodat het nooit verdwijnt in een grote crash van Facebook.
Ik ga eens uitzoeken of dat veilig is enzo. Bedankt voor het meekijken iigquote:Op maandag 27 januari 2020 14:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Google leert mij dit daarover:
https://www.wondershare.c(...)-messages.html#Part2
Met optie 2 van dat artikel geef je een andere site/service toestemming om die data in te zien. Dat is per definitie onveilig, want je weet toch niet 100% wat er mee gedaan wordt.quote:Op maandag 27 januari 2020 14:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik ga eens uitzoeken of dat veilig is enzo. Bedankt voor het meekijken iig![]()
Ik heb gesport, boodschappen gedaan en 3x de hond uitgelaten.quote:
Bedoelde ook optie 1.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:06 schreef Anthraxx het volgende:
Met optie 2 van dat artikel geef je een andere site/service toestemming om die data in te zien. Dat is per definitie onveilig, want je weet toch niet 100% wat er mee gedaan wordt.
De eerste optie komt bij Facebook zelf vandaan, dus lijkt mij een betere optie als je bang bent voor wat ze met je data doen bij optie 2.
Ik ben alleen maar bij de apotheek geweest en heb boodschappen gedaan en het huis opgeruimdquote:Op maandag 27 januari 2020 15:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb gesport, boodschappen gedaan en 3x de hond uitgelaten.Zo even douchen als ik mn vege lijf van de bank krijg.
Die werd gebracht. Zoals het heurt.quote:Op maandag 27 januari 2020 14:03 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja kan ook; dan draait er weinig meer...
Golf al opgehaald?
Hoe is het met je?quote:Op maandag 27 januari 2020 15:22 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb gestofzuigd en gedweild. Ik vind en goed voor vandaag
quote:Op maandag 27 januari 2020 14:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tja, moreel besef blijkt dus gewoon aan evolutie onderhevig te zijn. Ik ben benieuwd hoe ze over 50 jaar denken over wat wij nu normaal vinden.
Moreel besef is hartstikke subjectief... dus degene had dat leuk bedacht maar ik geloof er idd ook niet zo in.quote:Op maandag 27 januari 2020 14:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Met die excuses zijn mensen als je moeder...quote:
Hoe kan rutte er nou daadwerkelijk spijt van hebben.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ach, daar geloof ik niks van. Ik denk dat het gewoon oprecht was en niks te maken heeft met schadevergoedingen of verkiezingen. Zo kun je alles wel wegwuiven.
Wat een luxequote:Op maandag 27 januari 2020 15:17 schreef Kreator het volgende:
[..]
Die werd gebracht. Zoals het heurt.
quote:Op maandag 27 januari 2020 15:27 schreef Kreator het volgende:
Zo eens kijken hoe keihard hij kan stilstaan in de file.
Goed hoor! Beetje moe.. beetje tieten.. beetje gespannen of het goed blijft gaan etc..quote:
quote:Op maandag 27 januari 2020 15:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Goed hoor! Beetje moe.. beetje tieten.. beetje gespannen of het goed blijft gaan etc..
En dus een jaar ouder..
Hopelijk blijft het daar bij.. voor mij hoeft het niet persee 2 keer zo grootquote:
Zo ja, is maar tijdelijkquote:Op maandag 27 januari 2020 15:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hopelijk blijft het daar bij.. voor mij hoeft het niet persee 2 keer zo groot
Roparunquote:Op maandag 27 januari 2020 15:26 schreef AnneX het volgende:
Zojuist een Nijntje boekje gedoneerd met de Hemapunten via de klantenpas, die nog een week geldig zijn.![]()
Ook weer even de Nuon punten, oh nee Vattenfall punten nakijken voor maandelijkse donatie.
Nieuwe Golf
P.S. En punten voor Zonnebloem en Roparun.![]()
Goeie reminder! Ik heb ook een Nijntjeboekdonatie gedaan met mijn punten! Dankquote:Op maandag 27 januari 2020 15:26 schreef AnneX het volgende:
Zojuist een Nijntje boekje gedoneerd met de Hemapunten via de klantenpas, die nog een week geldig zijn.![]()
Ook weer even de Nuon punten, oh nee Vattenfall punten nakijken voor maandelijkse donatie.
Nieuwe Golf
P.S. En punten voor Zonnebloem en Roparun.![]()
Beetje tietenquote:Op maandag 27 januari 2020 15:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Goed hoor! Beetje moe.. beetje tieten.. beetje gespannen of het goed blijft gaan etc..
En dus een jaar ouder..
quote:Op maandag 27 januari 2020 13:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik hou ook van stations. Liggen veel stabieler op de weg.
Geen Hyundai Kona?quote:Op maandag 27 januari 2020 16:07 schreef Barreltje het volgende:
Wij hebben nu ook een station.. we gaan waarschijnlijk richting SUV..
Binnenkort eens een ritje maken in de cx30
Ja, dat dus. Al is onze rode roze Suzuki wel nog 11 jaar ouderquote:Op maandag 27 januari 2020 16:10 schreef minilot het volgende:
Wat een autofans hier allemaal! Ik denk dat J. in ons geelgroene Citroën C1'tje uit 2007 blijft rijden tot de auto van ellende uit elkaar valt.
Wij zitten nu serieus aan een Tesla te denken.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:07 schreef Barreltje het volgende:
Wij hebben nu ook een station.. we gaan waarschijnlijk richting SUV..
Binnenkort eens een ritje maken in de cx30
Klinkt als goeie kleurquote:Op maandag 27 januari 2020 16:10 schreef minilot het volgende:
Wat een autofans hier allemaal! Ik denk dat J. in ons geelgroene Citroën C1'tje uit 2007 blijft rijden tot de auto van ellende uit elkaar valt.
Hier ook eentje uit 2007 hoor, nothing fancyquote:Op maandag 27 januari 2020 16:10 schreef minilot het volgende:
Ik vind de Kia niro ook wel mooiquote:
J. reed vele jaren lang in heel oude vijfdehands barrels.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Al is onze rode roze Suzuki wel nog 11 jaar ouder
Waarom een tesla?quote:Op maandag 27 januari 2020 16:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij zitten nu serieus aan een Tesla te denken.
4 jaar zitten er weer op dus moeten wel een nieuwe lease auto uitzoeken.
Verder niet echt autofans ofzo.
Dan is de CX5 zeker net te groot? Want die rijdt wel heul lekkerquote:Op maandag 27 januari 2020 16:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik vind de Kia niro ook wel mooi![]()
Verder moet ie vooral niet langer zijn dan de huidige seat station.. want dan wordt parkeren een probleem..
En de usual dingen: cruise control; verstelbaar stuur; aparte climate control ; hill assist;liever niet electrisch; en een bank die of in 3en naar beneden kan Of een skiluik heeft
quote:Op maandag 27 januari 2020 16:13 schreef minilot het volgende:
[..]
J. reed vele jaren lang in heel oude vijfdehands barrels.Dit was z'n eerste nieuwe
Vandaar de cx 30quote:Op maandag 27 januari 2020 16:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan is de CX5 zeker net te groot? Want die rijdt wel heul lekker
Omdat we wel nerds zijn dus dit eigenlijk voor het eerst een auto is waar we blij van wordenquote:Op maandag 27 januari 2020 16:14 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Waarom een tesla?
Überhaupt.. waarom elektrisch?
Blauwe C2 uit 2004 hier. Ben gek op dat autootje maar ik moet toch echt binnenkort een anderequote:Op maandag 27 januari 2020 16:10 schreef minilot het volgende:
Voor mij moet een auto me van A naar B rijden. En dat doet deze. A en B zijn ook geen hele lange stukken of veel KM's, dus dan is dit prima.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:13 schreef minilot het volgende:
[..]
J. reed vele jaren lang in heel oude vijfdehands barrels.Dit was z'n eerste nieuwe
Gilmore girlsquote:Op maandag 27 januari 2020 16:16 schreef Barreltje het volgende:
Goed.. welke chick-flick Netflix serie MOET ik nu eens gaan zien?
K. Is weer aan het werk en ik heb de komende dagen voldoende tijd
Je kan ook gewoon een i-pad kopen en doen alsof je op de weg rijd.. (he! Aure!is dat niet een idee voor jullie?quote:Op maandag 27 januari 2020 16:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Omdat we wel nerds zijn dus dit eigenlijk voor het eerst een auto is waar we blij van worden
Auto's kunnen ons verder echt gestolen worden.
Als het geen Tesla wordt hoeft het ook geen elektrische te zijn.
Ook een goed ideequote:Op maandag 27 januari 2020 16:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een i-pad kopen en doen alsof je op de weg rijd.. (he! Aure!is dat niet een idee voor jullie?![]()
)
Ja nee die vind ik te aanstellerig eigenlijk .quote:Op maandag 27 januari 2020 16:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gilmore girlsik ben een sucker voor die serie
Dan zou ik iets doen met brandstof. Of hij moet groot deel van die uren stilstaan...quote:Op maandag 27 januari 2020 16:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ook een goed idee
Ach er moet een nieuwe auto komen en we gaan het wel zien.
Mijn man zit 3 a 4u per dag in de auto dus het moet wel een beetje leuk zijn.
Niet per se chick flick maar ik vond AJ and the queen zeer vermakelijk.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:16 schreef Barreltje het volgende:
Vooral comfortabel lijkt me..quote:Op maandag 27 januari 2020 16:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ook een goed idee
Ach er moet een nieuwe auto komen en we gaan het wel zien.
Mijn man zit 3 a 4u per dag in de auto dus het moet wel een beetje leuk zijn.
Een nieuwe Renault Scenic of Espace heeft ook zo'n iPad voor de helft tot zelfs minder dan de helft van het geldquote:Op maandag 27 januari 2020 16:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een i-pad kopen en doen alsof je op de weg rijd.. (he! Aure!is dat niet een idee voor jullie?![]()
)
quote:Op maandag 27 januari 2020 16:14 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Waarom een tesla?
Überhaupt.. waarom elektrisch?
Dat laatste helaas.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan zou ik iets doen met brandstof. Of hij moet groot deel van die uren stilstaan...
Sex Ed is bij vlagen hilarisch.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:19 schreef broccolitaart het volgende:
[..]
Niet per se chick flick maar ik vond AJ and the queen zeer vermakelijk.
Sex education was ook leuk! Avatar, de serie, vond ik ook top(totaal geen chick flick maar ik dacht ik noem t toch want chick flicks zijn mijn leven
)
Ben je al toe aan mom-series? Working moms is leukquote:Op maandag 27 januari 2020 16:16 schreef Barreltje het volgende:
Eigenbelang he..quote:
Zeker niet de helft van het geld, je kunt er ook een appartement in Amsterdam voor kopen, meer wel veel schermen.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een nieuwe Renault Scenic of Espace heeft ook zo'n iPad voor de helft tot zelfs minder dan de helft van het geld
Waarom niet?quote:Op maandag 27 januari 2020 16:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil ook een chick flick. Maar ik mag niet bingen dus ik begin maar niet aan iets verslavends.
Oh ja wat de rest zegt Sex education. Gisteren laatste aflevering gezien van seizoen 2. Zo gelachen om die serie.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:18 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja nee die vind ik te aanstellerig eigenlijk .
Mjah ik heb hier met regelmaat Tesla piloten uit de regio Amsterdam op bezoek die bellen een kwartiertje later te zijn omdat ze nog even aan een snellader moeten hangen net buiten de stad...quote:
Geen tijd voor. Ik probeer mijn leven een beetje om te gooien hier. Meer tv kijken past daar niet in .quote:
Lucifer, daar hoef je absoluut niet bij na te denkenquote:Op maandag 27 januari 2020 16:23 schreef Barreltje het volgende:
Ik keek "cheer " en vond het fascinerend.. "the good place" is ok voor zo nu en dan en "frankie and grace" heb ik ook al weer uit..
Ik wil iets leuks waar ik niet teveel bij hoef na te denken en wat ik op kan zetten bij mn borduurwerk..
Dat snap ik ook niet. Bovendien ook makkelijker op te slaan dan elektriciteit.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah ik heb hier met regelmaat Tesla piloten uit de regio Amsterdam op bezoek die bellen een kwartiertje later te zijn omdat ze nog even aan een snellader moeten hangen net buiten de stad...
Ergens krijg ik het idee dat waterstof auto's kunstmatig tegengehouden worden, maar ze lijken me toch een efficientere oplossing. Ook omdat je dan niet het hele elektriciteitsnet hoeft te upgraden.
Maar is de planning dan niet gewoon slecht? Of meer consultants die echt veel heen en weer moeten.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mjah ik heb hier met regelmaat Tesla piloten uit de regio Amsterdam op bezoek die bellen een kwartiertje later te zijn omdat ze nog even aan een snellader moeten hangen net buiten de stad...
POSE!quote:Op maandag 27 januari 2020 16:16 schreef Barreltje het volgende:
Elektronen zijn nog kleinerquote:Op maandag 27 januari 2020 16:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Van wat ik er van begrijp is dat de moleculen van waterstof zo klein zijn dat ze overal doorheen komen. En het is enorm brandbaar. Er is gewoon geen oplossing om dat spul van A naar B te brengen.
Ooit eens met een collega in zo’n ding van Arnhem naar Neede gereden. Was bang dat het uit elkaar klapperdequote:Op maandag 27 januari 2020 16:37 schreef Blues het volgende:
Ik zou ooit nog eens in mijn leven een Eend voor mezelf willen hebben
@:auto, ik loop zo te zien hopeloos achter
Van wat ik begreep van de Gasunie is dat ze daar toch echt wel oplossingen voor zien binnen de kaders van het huidige gasnet.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Van wat ik er van begrijp is dat de moleculen van waterstof zo klein zijn dat ze overal doorheen komen. En het is enorm brandbaar. Er is gewoon geen oplossing om dat spul van A naar B te brengen.
Ik leerde afgelopen week dat de burgemeester van Hoogeveen op 16 mei 1940 een keurige lijst met alle Joden in de gemeente overhandigde aan de kwartiermeester. De capitulatie was op 15 mei. Eén (!!!) dag later kregen ze al een keurig overzicht. Joodse inwoners zijn hier ook vrij vlot weggevoerd, want de gemeente en de ambtenaren werken prettig samen met de bezetter.quote:
Die zijn wel heel schattigquote:Op maandag 27 januari 2020 16:37 schreef Blues het volgende:
Ik zou ooit nog eens in mijn leven een Eend voor mezelf willen hebben
Ik ben benieuwd. Dat zijn wel mooie ontwikkelingen. Elektrische auto's zijn een mooie tussenstap op weg naar rijden zonder fossiele brandstoffen.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Van wat ik begreep van de Gasunie is dat ze daar toch echt wel oplossingen voor zien binnen de kaders van het huidige gasnet.
Dit stuk las ik vandaag, denk dat dat in heel veel gemeenten gebeurde https://www.gelderlander.(...)r-en-erger~a0220afb/quote:Op maandag 27 januari 2020 16:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik leerde afgelopen week dat de burgemeester van Hoogeveen op 16 mei 1940 een keurige lijst met alle Joden in de gemeente overhandigde aan de kwartiermeester. De capitulatie was op 15 mei. Eén (!!!) dag later kregen ze al een keurig overzicht. Joodse inwoners zijn hier ook vrij vlot weggevoerd, want de gemeente en de ambtenaren werken prettig samen met de bezetter.
Deze zelfde burgemeester is de enige ereburger ooit van de stad en er is een park naar hem vernoemd.
quote:Op maandag 27 januari 2020 16:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik leerde afgelopen week dat de burgemeester van Hoogeveen op 16 mei 1940 een keurige lijst met alle Joden in de gemeente overhandigde aan de kwartiermeester. De capitulatie was op 15 mei. Eén (!!!) dag later kregen ze al een keurig overzicht. Joodse inwoners zijn hier ook vrij vlot weggevoerd, want de gemeente en de ambtenaren werken prettig samen met de bezetter.
Deze zelfde burgemeester is de enige ereburger ooit van de stad en er is een park naar hem vernoemd.
Wat was Hoogeveen laat dan. De ene helft van m'n dorp was op 11en 12 april. Niet gaat het dorp zo groot is, maar met tanks door onontgonnen veen rijden was niet handigquote:Op maandag 27 januari 2020 16:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Reizen in een SQ7quote:Op maandag 27 januari 2020 17:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik hoop ooit nog eens een dikke audi te kunnen kopen. Maar dan moeten we toch echt eens wat andere prioriteiten gaan stellen in ons uitgavenpatroonmaar denk dat ik dan toch liever veel reis en een kia blijf rijden.
Mja moet dan toch echt even aan de staatsloterij mee gaan doen ofzoquote:
Een keer kan genoeg zijnquote:Op maandag 27 januari 2020 17:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja moet dan toch echt even aan de staatsloterij mee gaan doen ofzo
Heb wel meegedaan met die advent kalender kraskaart maar had helemaal niks. Mijn man ook niet trouwens.quote:
Ja. Nu pas, na bijna 80 jaar komt er steeds meer naar voren dat heel veel overheidsdienaren heel erg hebben meegewerkt aan het wegvoeren van een complete bevolkingsgroep.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De Duitse aanval op Nederland begon op 10 mei, dus vreemd als jouw dorp al capituleerde op 11 en 12 april.quote:Op maandag 27 januari 2020 17:01 schreef derLudolf het volgende:
Wat was Hoogeveen laat dan. De ene helft van m'n dorp was op 11en 12 april. Niet gaat het dorp zo groot is, maar met tanks door onontgonnen veen rijden was niet handig
Eh, de Duitsers vielen Nederland pas op 10 mei binnenquote:Op maandag 27 januari 2020 17:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat was Hoogeveen laat dan. De ene helft van m'n dorp was op 11en 12 april. Niet gaat het dorp zo groot is, maar met tanks door onontgonnen veen rijden was niet handig
Oh wacht, ik had het over de bevrijding. Jaartal te snel gelezenquote:Op maandag 27 januari 2020 17:12 schreef golfer het volgende:
[..]
De Duitse aanval op Nederland begon op 10 mei, dus vreemd als jouw dorp al capituleerde op 11 en 12 april.
Volgens Lou de Jong, 5% verzet, 5%NSB, 90% gewoon doorleven, lastig maar wat moet je?quote:Op maandag 27 januari 2020 17:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja. Nu pas, na bijna 80 jaar komt er steeds meer naar voren dat heel veel overheidsdienaren heel erg hebben meegewerkt aan het wegvoeren van een complete bevolkingsgroep.
En nee: niet iedereen zijn of haar (groot)ouders zaten in het verzet.
Inderdaad. Als ik mijn opa en oma even als voorbeeld neem, op zuivel na waren die zelfvoorzienend. Afgezien van soms wat Duitse soldaten en een aantal neergestorte vliegtuigen kregen ze weinig van de oorlog mee.quote:Op maandag 27 januari 2020 17:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Volgens Lou de Jong, 5% verzet, 5%NSB, 90% gewoon doorleven, lastig maar wat moet je?
Andere publicaties spreken van 1 op de 3 Nederlanders die 'foute' voorouders hadden:quote:Op maandag 27 januari 2020 17:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Volgens Lou de Jong, 5% verzet, 5%NSB, 90% gewoon doorleven, lastig maar wat moet je?
Zal ook liggen aan hoe goed en fout worden gedefinieerd denk ik.quote:Op maandag 27 januari 2020 17:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Andere publicaties spreken van 1 op de 3 Nederlanders die 'foute' voorouders hadden:
https://joop.bnnvara.nl/n(...)eft-foute-voorouders
Dat staat vrij nauwkeurig omschreven in dat artikel en in de publicatie daarover van De Correspondent mbt het Nationaal Archief.quote:Op maandag 27 januari 2020 17:25 schreef derLudolf het volgende:
Zal ook liggen aan hoe goed en fout worden gedefinieerd denk ik.
Ik zou ook niet weten waar ik bij zou horen, de 90% lijdzaam of 5% verzet. Als ik denk aan die film die ik gisteren zag, is verzet niet iets waar ik lang in zou kunnen leven.quote:Op maandag 27 januari 2020 17:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Inderdaad. Als ik mijn opa en oma even als voorbeeld neem, op zuivel na waren die zelfvoorzienend. Afgezien van soms wat Duitse soldaten en een aantal neergestorte vliegtuigen kregen ze weinig van de oorlog mee.
Ik vraag me af of ik mijn leven had geriskeerd. En tja, wat is verzet... Het gewicht van het geslachte varken werd door een keurmeester doorgegeven aan de bezetter. Die week soms ineens 70kg af.
Pics?quote:Op maandag 27 januari 2020 15:57 schreef Aure het volgende:
Ik vind mijn tieten post-zwangerschap maar meh
In het artikel van de correspondent staat 1 op de 3, maar dat is inclusief verdachte personen, waarvan niets bewezen bent.quote:Op maandag 27 januari 2020 17:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten waar ik bij zou horen, de 90% lijdzaam of 5% verzet. Als ik denk aan die film die ik gisteren zag, is verzet niet iets waar ik lang in zou kunnen leven.
quote:
quote:Op maandag 27 januari 2020 17:07 schreef AnneX het volgende:
Lelijke Eendjesworden verhuurd hier in de regio.
![]()
Er waren hier talloze: oa. een grijze, een rode en ook een groene Dyane.
Waren leuke kampeervakanties als cabrio in Frankrijk en Spanje.
Op de dag voor de terugreis werd de gereedschapskist ernaast gezet en kreeg de eend een onderhoudsbeurt en dan las ik mijn laatste boek uit in de schaduw.
?quote:Op maandag 27 januari 2020 17:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je de post van Aure had gequote
quote:Op maandag 27 januari 2020 17:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je de post van Aure had gequote
Onze 2 kleinkinderen heten naar die seriequote:Op maandag 27 januari 2020 16:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gilmore girlsik ben een sucker voor die serie
Hier was het altijd al mehquote:Op maandag 27 januari 2020 17:51 schreef Blues het volgende:
[..]
?
Oh de tietenmehpost
postkinder/postovergang/postafvaltieten zijn duizend meh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op maandag 27 januari 2020 18:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Stilstaantijd bij het verleden, deze dagen.
Mijn grootouders en oudste tante hebben de oorlog meegemaakt.
Maar ook zelfvoorzienend in een dorp, nooit armoede gehad, en volgens mij hebben zij nooit een jood van dichtbij gezien daar.
Maar tante vertelt wel nog altijd over de inkwartiering: eerst de Duitsers, na de bevrijding de Engelsen.
En waar de Engelsen het mannetje uithingen, brutaal waren en in de weg liepen waren het gros van de Duitse soldaten behulpzaam en gewoon mannen die opgeroepen waren voor dienstplicht en niet konden weigeren (al kun je daarover natuurlijk debatteren...).
Tante weet nog goed hoe ze als klein meisje door de bezetters op schoot genomen werd als oma het druk had, omdat ze hen zo deed denken aan hun eigen dochtertje, ver weg in Duitsland...Dan heb je ook geen fijne herinnering aan de bevrijdingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Voor zover ik begreep overheerste de vreugde uiteindelijk wel. Het is toch heel anders dan een concentratiekamp verleden of zo. En oudoom is vrij snel hertrouwd (zo ging dat toen) en kloste met zijn prothese overal naartoe.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan heb je ook geen fijne herinnering aan de bevrijding
quote:Op maandag 27 januari 2020 18:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Stilstaantijd bij het verleden, deze dagen.
Mijn grootouders en oudste tante hebben de oorlog meegemaakt.
Maar ook zelfvoorzienend in een dorp, nooit armoede gehad, en volgens mij hebben zij nooit een jood van dichtbij gezien daar.
Maar tante vertelt wel nog altijd over de inkwartiering: eerst de Duitsers, na de bevrijding de Engelsen.
En waar de Engelsen het mannetje uithingen, brutaal waren en in de weg liepen waren het gros van de Duitse soldaten behulpzaam en gewoon mannen die opgeroepen waren voor dienstplicht en niet konden weigeren (al kun je daarover natuurlijk debatteren...).
Tante weet nog goed hoe ze als klein meisje door de bezetters op schoot genomen werd als oma het druk had, omdat ze hen zo deed denken aan hun eigen dochtertje, ver weg in Duitsland...Mijn ouders hebben de oorlog ook meegemaakt, ik weet er iets van maar met dagen zoals dit zou ik nog wat meer willen weten/kunnen vragen. De ene opa is dankzij einde Sperzeit een executie ontlopen en was (in ieder geval zijdelings) betrokken bij het verzet, de anderen hadden een onderduikster in huis, opa was statenloos (uit Duitse ouders, geen idee hoe dat zat) maar de bezetter vond dat hij Duits was, dus was dat meisje veilig. Zij en haar familie zijn hele goede vrienden van vooral mijn ouders geworden (zelfde leeftijd als mijn moeder). Mijn vader vertelde wel verhalen dat hij op zoek moest naar melk en karnemelk, opdracht van z’n moeder. Maar hij vond karnemelk zo vies dat hij dat nooit meenam, stel dat het zou lekkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
Dit maakt het niet beterquote:Op maandag 27 januari 2020 17:51 schreef Blues het volgende:
[..]
?
Oh de tietenmehpost
quote:
Jij hebt nog iets om op terug te kijken, Das war Einmahl, jij welquote:
Ik heb nu een MI van lege theezakjes die over de schouder geslingerd wordenquote:Op maandag 27 januari 2020 18:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jij hebt nog iets om op terug te kijken, Das war Einmahl, jij wel
Haha, mijn pre-zwangerschapsborsten waren overigens ook niet groot ofzo. Maar ik was wel op ze gesteld en ze lijken nu totaal niet meer op wat het ooit wasquote:Op maandag 27 januari 2020 18:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jij hebt nog iets om op terug te kijken, Das war Einmahl, jij wel
Gesurft las helemaal niet raarquote:
Denkt erwtjes op een plank, daar viel/valt niets aan te slingerenquote:Op maandag 27 januari 2020 18:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb nu een MI van lege theezakjes die over de schouder geslingerd worden
Ze surfen maar een eind weg. Ja t andere uiterste iddquote:Op maandag 27 januari 2020 18:39 schreef Isabeau het volgende:
Gesurft las helemaal niet raar
Heb ik ook nooit willen doen. Vind ze veel te groot en niet mooi, maar er in laten snijden is het andere uiterste.
Beterquote:Op maandag 27 januari 2020 18:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Denkt erwtjes op een plank, daar viel/valt niets aan te slingeren
En dan moet je plassenquote:Op maandag 27 januari 2020 18:42 schreef derLudolf het volgende:
Zou zo'n strak surfpak de boel niet goed op de plek houden?
Misschien dat ik ooit het ongelooflijke verhaal van mijn moeder en haar familie nog eens (laat) opschrijf/ven.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:01 schreef Isabeau het volgende:
Ouders van mijn moeder hadden Joodse onderduikers in de hooiberg.
Ouders van mijn vader, vooral mijn opa was handelaar. Die smokkelde heel wat af over de grens. Maar ik geloof ook wel dat hij bezetters hielp als er geld mee te verdienen viel.
Hahaquote:Op maandag 27 januari 2020 18:42 schreef derLudolf het volgende:
Zou zo'n strak surfpak de boel niet goed op de plek houden?
Hmm kan me alleen het groene jurkje herinneren, die vond ik wel mooi.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:45 schreef Blues het volgende:
Ik zag Miljuska bij de mol zaterdag zo'n leuke korte jumpsuit aanhebben. Vroeg me daar wel van af dat dat ook lastig plassen is.
quote:Op maandag 27 januari 2020 18:50 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb in mijn jetsers laten snijden.Toen was ik 14.
En ja @:Bloes , zo'n korte is ook lastig plassen.
Snijden was vooral een noodzaak. Zeker achteraf gezien. Want ik ben nog steeds niet uh slecht bedeeld. Kan me niet voorstellen wat voor maat het zou zijn geworden zonder ingreepquote:
Ja, als ze op zo jonge leeftijd al opereren zal het echt wel noodzakelijk zijn geweest voor je gezondheidquote:Op maandag 27 januari 2020 18:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Snijden was vooral een noodzaak. Zeker achteraf gezien. Want ik ben nog steeds niet uh slecht bedeeld. Kan me niet voorstellen wat voor maat het zou zijn geworden zonder ingreep
Het wordt ook alleen maar ergerquote:Op maandag 27 januari 2020 17:51 schreef Blues het volgende:
[..]
?
Oh de tietenmehpost
Mijn opa is lopende de oorlog opgepakt (ik heb een idee waarvoor, maar geen bewijs kunnen vinden nog) en na de oorlog lopend teruggekomen van een Duits werkkamp. Enige wat we daarvan weten is dat hij bomen moest kappen in een bos.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:57 schreef Candaasje het volgende:
Borsten en oorlog, bijzondere combi![]()
Hier valt niet zoveel te snijdenMijn zusje heeft alles geërfd ( qua grootte), maar van haar had het ook niet gehoeven.
Qua oorlogsverhalen weet ik van mijn ene oma dat ze langs de boerderijen moest als klein meisje om eten te vragen, en van mijn andere oma weet ik dat ze heeft moeten schuilen in een boot voor de bommen (ik dacht in Rotterdam), maar verder was het voor haar te traumatisch om over te praten. Mijn opa sprak er wel over, hij is toen als 12 jarige te werk gesteld in Duitsland. Hij had het geluk dat het Duitse gezin goed voor hem heeft gezorgd. Maar hij is wel bijna neergeschoten door Engelse gevechtsvliegtuigen, toen ze bezig waren met de spoorlijnen die ze moesten bouwen.
Hoe mijn familie/voorouders verder de oorlog zijn doorgekomen, weet ik niet.
quote:Op maandag 27 januari 2020 19:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Jongens, ik heb een baan. Later meer, eerst wijn drinken met de Duitser!
Zo zag ik dat helemaal niet zo. Het was vooral een opluchting. Ik woog 70 kg ofzo en had een F-cup. Al 2 jaar. Dat was toen niet hip en ook BH's waren er eigenlijk niet in die maat.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, als ze op zo jonge leeftijd al opereren zal het echt wel noodzakelijk zijn geweest voor je gezondheid
Hoe was dat voor jou? Is toch best een ingreep, en dan ook nog aan de boobs, als 14-jarige.
quote:Op maandag 27 januari 2020 19:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op maandag 27 januari 2020 19:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op maandag 27 januari 2020 19:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, dan wordt het moeilijk/onmogelijk te achterhalen hč, wat er precies gebeurd is.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn opa is lopende de oorlog opgepakt (ik heb een idee waarvoor, maar geen bewijs kunnen vinden nog) en na de oorlog lopend teruggekomen van een Duits werkkamp. Enige wat we daarvan weten is dat hij bomen moest kappen in een bos.
Hij heeft mijn oma het hele verhaal verteld en het er daarna nooit meer over gehad; oma heeft het niet aan haar kinderen verteld dus de nazaten weten niets meer dan bovenstaande. Oma overleed eerst, opa recent, maar heeft er nooit meer een woord over gerept.
Ik liet de borsten quote maar even staan![]()
Ah, fijn!quote:Op maandag 27 januari 2020 19:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zo zag ik dat helemaal niet zo. Het was vooral een opluchting. Ik woog 70 kg ofzo en had een F-cup. Al 2 jaar. Dat was toen niet hip en ook BH's waren er eigenlijk niet in die maat.![]()
Volwassen (mannen) praatten al 2 jaar alleen maar met mijn boobs, ik had pijn in mn rug, de hele rimram.
Voor het ziekenhuis was het wel heel bijzonder. Ze hadden nog nooit iemand zo jong gehad, die arts ook niet (was/is een vooraantaand plastisch chirurg) en ik was de eerste die ermee op de kinderafdeling lag.
Ik was ook met 3 dagen weer thuis, heb weinig last gehad eigenlijk.
Feliesquote:Op maandag 27 januari 2020 19:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Yeahhhh gefeliciteerdquote:Op maandag 27 januari 2020 19:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Weet niet hoe lang geleden, maar vroeger had je in kranten advertenties voor penvrienden. Mijn vader woonde in Sliedrecht toen hij mijn Oldenzaalse moeder leerde kennen. Hij was in zijn vakantie reisbegeleider en zij was vakantiegangsterquote:Op maandag 27 januari 2020 19:18 schreef Uhmmpie het volgende:
Wat ik vooral opvallend vind is dat hij ooit met mijn oma getrouwd is.
Mijn opa komt van de compleet andere kant van het land.. hoe hebben die 2 elkaar ooit ontmoet?
In die tijd stapte je tenslotte niet even in de auto om aan de andere kant van het land te gaan eten met wat mensen die je online leerde kennen.. gewoon omdat het leuk is en je allemaal houdt van goed eten.
En als indo zeker niet.
Weet het ook niet precies..quote:Op maandag 27 januari 2020 19:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Weet niet hoe lang geleden, maar vroeger had je in kranten advertenties voor penvrienden. Mijn vader woonde in Sliedrecht toen hij mijn Oldenzaalse moeder leerde kennen. Hij was in zijn vakantie reisbegeleider en zij was vakantiegangster
Nee hoor. Die heb ik.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:34 schreef Candaasje het volgende:
En ik heb gewoon de tofste dierenarts die je je maar kan wensen.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 27 januari 2020 19:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Die van mij werkt niet in een praktijk.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Misschien hebben we dezelfde
( Ze is wel voormalig veearts. )
Deed ook meer met kippen toch? of was dat enkel familie en werkt zij fulltime voor de NVWA?quote:Op maandag 27 januari 2020 19:42 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die van mij werkt niet in een praktijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |