Nice, gezien ze al 3 jaar geleden is verbrand en doorgespoeld, lijkt het me niet dat ze komen zalquote:Op zondag 26 januari 2020 20:59 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, we hadden nog drie plekken over en die zijn last minute naar je moeder gegaan.
quote:Op zondag 26 januari 2020 21:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nice, gezien ze al 3 jaar geleden is verbrand en doorgespoeld, lijkt het me niet dat ze komen zal
@:plompzakker, @:jigggy, @:wollah, ik heb plaatsen geregeld! Op kosten van Lucky_Strike
Dat verklaart de BBQ lucht wel.quote:Op zondag 26 januari 2020 21:02 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nice, gezien ze al 3 jaar geleden is verbrand en doorgespoeld, lijkt het me niet dat ze komen zal
Last-minute uitnodigingen geaccepteerdquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was met een Syrische vriend en hij had in dezelfde situatie gezeten, de ander die hier ook kwam eten durft nietWe have far more in common than that which devides us..
Daar smeer je de ribben het laatste half uur mee in zodat ze lekker plakkerig worden. Je kunt daar een aparte saus met kookvocht voor maken of gewoon, zoals wij normaalgesproken, lui doen en bbq saus uit een fles gebruiken.quote:
quote:Op zondag 26 januari 2020 21:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier werd vanavond door de gasten voor het eerst chili con carne gegeten, en guacamole was ook voor het eerst. Het was een groot succes, met name de guacamole.
De film ”for Sama” was heel erg indrukwekkend. Een journaliste heeft de eerste jaren van de opstand in Aleppo gefilmd, dat materiaal is nu tot een documentaire gemaakt.Ik snap wel dat die niet durft. Onwijs confronterend...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was met een Syrische vriend en hij had in dezelfde situatie gezeten, de ander die hier ook kwam eten durft niet"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Helder, thanksquote:Op zondag 26 januari 2020 21:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar smeer je de ribben het laatste half uur mee in zodat ze lekker plakkerig worden. Je kunt daar een aparte saus met kookvocht voor maken of gewoon, zoals wij normaalgesproken, lui doen en bbq saus uit een fles gebruiken.
De mopsaus voor de lamsribben hebben we vandaag wel zelf gemaakt van honing, mosterd en sinaasappelsap.
Ja, ik heb ze op maat gemaakt van de plastic binnenbakken die ik vond voor mn kruidenplanten.quote:Op zondag 26 januari 2020 20:50 schreef Kreator het volgende:
Zijn dat bakken waar planten in kunnen? Ik heb ook zoiets (maar dan kant en klaar)
Die van mij is denk ik wel een stuk kleiner (badum tss). Maar wel groter dan deze foto doet vermoeden. (Badum tss)quote:Op zondag 26 januari 2020 21:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ik heb ze op maat gemaakt van de plastic binnenbakken die ik vond voor mn kruidenplanten.
Heb je een foto van de jouwe? Ik kon online maar weinig vinden. Vond ik al zo raar, zoiets moet toch voor meer mensen handig zijn.
Wel weinig tijd om het Twenterlicht te zien danquote:Op zondag 26 januari 2020 22:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja de zon gaat in Twente pas om 22:30 onder in januari.
quote:Op zondag 26 januari 2020 22:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja de zon gaat in Twente pas om 22:30 onder in januari.
Die zullen toch de komende weken wel bij de tuincentra in de collectie komen?quote:Op zondag 26 januari 2020 23:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb zo'n rekje waar je bakken op kan zetten. Wil ook nog wel zo'n bakken rek erbij eigenlijk.
Wie weet. Het heeft geen haast ofzo. Ik wil graag wat meer tuinkruiden gaan houden en mijn rekje die ik heb gebruik ik al om de bakken met aardbeien planten op te zetten.quote:Op zondag 26 januari 2020 23:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Die zullen toch de komende weken wel bij de tuincentra in de collectie komen?
Ik heb een bak op pootjes op het balkon bij de keuken waar de kruiden inzitten. Maar ik moet ze dringend water geven bedenk ik me nuquote:Op zondag 26 januari 2020 23:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wie weet. Het heeft geen haast ofzo. Ik wil graag wat meer tuinkruiden gaan houden en mijn rekje die ik heb gebruik ik al om de bakken met aardbeien planten op te zetten.
Je moet ze wel in leven houden haha.quote:Op zondag 26 januari 2020 23:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een bak op pootjes op het balkon bij de keuken waar de kruiden inzitten. Maar ik moet ze dringend water geven bedenk ik me nu
Ging het wel? Lijkt me ontzettend heftig voor jouquote:Op zondag 26 januari 2020 23:40 schreef golfer het volgende:
Toch nog 1 docu van vanavond terug gekeken: Het geheugen van Auschwitz op NPO2.
Rest komt wel later weer een keer.
Komt altijd wel weer binnen bij mij. Morgen is het een raar idee dat het 75 jaar geleden is dat mijn moeder daar door de Russen 'bevrijd' werd.quote:Op zondag 26 januari 2020 23:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ging het wel? Lijkt me ontzettend heftig voor jou
Zeker raar ja.quote:Op zondag 26 januari 2020 23:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Komt altijd wel weer binnen bij mij. Morgen is het een raar idee dat het 75 jaar geleden is dat mijn moeder daar door de Russen 'bevrijd' werd.
Confronterend steeds weer.quote:Op zondag 26 januari 2020 23:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Komt altijd wel weer binnen bij mij. Morgen is het een raar idee dat het 75 jaar geleden is dat mijn moeder daar door de Russen 'bevrijd' werd.
Ik denk dat je heel wanhopig moet zijn, geldend voor grootste deel van de bevolking dan. Als 'leiders' gaat het mogelijk meer om macht.quote:Op maandag 27 januari 2020 00:02 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zeker raar ja.
Oorlog, echt ik snap er geen moer van dat mensen dat beginnen en voor zichzelf kunnen beredeneren dat het goed is wat ze doen.
1 van slechts 200.000 mensen hoor ik net op de radio.quote:Op zondag 26 januari 2020 23:58 schreef golfer het volgende:
[..]
Je kweekt gedroogde kruiden?quote:Op zondag 26 januari 2020 23:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een bak op pootjes op het balkon bij de keuken waar de kruiden inzitten. Maar ik moet ze dringend water geven bedenk ik me nu
Ohja, die is ook al handig. Wij hebben ook nog getwijfeld of we hem trapgewijs moesten maken. Wel wat kleiner denk ik, ja. Al is dat misschien ook wel handiger. Die van ons is 1,80m hoog. Dus even goed bedenken wat bovenin handig is. :’)quote:Op zondag 26 januari 2020 22:26 schreef Kreator het volgende:
Die van mij is denk ik wel een stuk kleiner (badum tss). Maar wel groter dan deze foto doet vermoeden. (Badum tss)
[ afbeelding ]
Ik zou er trouwens wel bakken of plastic zeil in doen. En afwatering.quote:Op maandag 27 januari 2020 07:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ohja, die is ook al handig. Wij hebben ook nog getwijfeld of we hem trapgewijs moesten maken. Wel wat kleiner denk ik, ja. Al is dat misschien ook wel handiger. Die van ons is 1,80m hoog. Dus even goed bedenken wat bovenin handig is. :’)
Hangplantenquote:Op maandag 27 januari 2020 07:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ohja, die is ook al handig. Wij hebben ook nog getwijfeld of we hem trapgewijs moesten maken. Wel wat kleiner denk ik, ja. Al is dat misschien ook wel handiger. Die van ons is 1,80m hoog. Dus even goed bedenken wat bovenin handig is. :’)
Prettig of juist saai? Werk ze in elk geval!quote:Op maandag 27 januari 2020 08:27 schreef Kreator het volgende:
Verder is er vandaag niemand op kantoor. Misschien komen er nog 1 of 2, maar dit wordt een rustige dag.
We hebben plastic bakken erin inderdaad. Is ook handig omdat ik daardoor nu vast wat spul heb kunnen zaaien.quote:Op maandag 27 januari 2020 08:27 schreef Kreator het volgende:
Ik zou er trouwens wel bakken of plastic zeil in doen. En afwatering.
Bakken met gaatjes onderin, inzake afwatering?quote:Op maandag 27 januari 2020 09:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
We hebben plastic bakken erin inderdaad. Is ook handig omdat ik daardoor nu vast wat spul heb kunnen zaaien.
En op dezelfde plek een gaatje in de plank.quote:Op maandag 27 januari 2020 09:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Bakken met gaatjes onderin, inzake afwatering?
Jaloers.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:49 schreef Kreator het volgende:
De nieuwe auto is er. Het is toch geen stationcar. Wel een zwarte Golf 1.5 met 130pk, dus dat is alvast een stuk beter.
Een "nieuwe" deur halen op de sloop een optie?quote:Op maandag 27 januari 2020 10:51 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet inmiddels bij mijn auto uitstappen als ik ergens een parkeerticket in moet stoppen, omdat ik het raam niet meer helemaal open durf/kan doen omdat het raam dan uit de richel loopt en ik bang ben dat ie nooit meer dicht kan. Of eruit valt.
Joah, eventueel.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een "nieuwe" deur halen op de sloop een optie?
Oh dan went een rode roze deur in een blauwe auto ook welquote:Op maandag 27 januari 2020 11:04 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Joah, eventueel.Het went ook wel vlot, de gebreken
Dat heb ik gehadquote:Op maandag 27 januari 2020 10:51 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet inmiddels bij mijn auto uitstappen als ik ergens een parkeerticket in moet stoppen, omdat ik het raam niet meer helemaal open durf/kan doen omdat het raam dan uit de richel loopt en ik bang ben dat ie nooit meer dicht kan. Of eruit valt.
Andersomquote:Op maandag 27 januari 2020 11:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh dan went een rode roze deur in een blauwe auto ook wel
Ik had bij een auto die ik gekocht had ooit dat als je reed en je deed je raampje open dat hij ongeveer 50% kans had dat hij dan ineens helemaal openging en niet meer dicht kon tot je het contact eraf had gedaan.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:51 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op maandag 27 januari 2020 11:14 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik had bij een auto die ik gekocht had ooit dat als je reed en je deed je raampje open dat hij ongeveer 50% kans had dat hij dan ineens helemaal openging en niet meer dicht kon tot je het contact eraf had gedaan.
Dat was ook wel genieten op de snelweg.
Oh ik dacht dat je een blauwe had. Maar dat was iemand anders natuurlijk die in een blauwe Swift reedquote:
Goeiemorgen. Daar kom ik pas zaterdag achter als ik er ben helaas.quote:Op maandag 27 januari 2020 09:32 schreef minilot het volgende:
Moggeh FFT!Hoe is het met het veel te krappe podium zaterdag? Is er al wat geregeld/aangepast? Anders bij ons op de tafel komen dansen hè?
![]()
De oorlog is voor haar (en ook voor ons) nooit echt voorbij geweest met al die vermoorde familieleden. Van een bevrijding is nooit sprake geweest voor haar. Ze was de rest van haar leven zwaar getraumatiseerd.quote:Op maandag 27 januari 2020 07:18 schreef Uhmmpie het volgende:
Ben wel benieuwd waarom je aanhalingstekens om bevrijd zet?
Was dat omdat het in de praktijk iets meer werk was dan dat ze het doen voorkomen.. of meer gewoon nieuw drama onder ander bewind?
Heftig hoor. Ik denk steeds aan je afgelopen tijd.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:44 schreef golfer het volgende:
[..]
De oorlog is voor haar (en ook voor ons) nooit echt voorbij geweest met al die vermoorde familieleden. Van een bevrijding is nooit sprake geweest voor haar. Ze was de rest van haar leven zwaar getraumatiseerd.
Pfoe, wat een bedragen.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net een hovenier over de vloer gehad voor een offerte voor een groot tuinproject, een beschoeiing aan de slootkant en nog diverse extra werkzaamheden. Zeer sympathieke kerel, goed idee, denkt lekker mee. Ik hoop echt dat hij een realistische offerte heeft. We hebben nu offertes van 14.000 en 13.000 liggen en dat is veel te veel geld.
Da’s heel veel geld, maar ik sta er niet van te kijken. Is dat ook incl planten, tegelen etc?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb net een hovenier over de vloer gehad voor een offerte voor een groot tuinproject, een beschoeiing aan de slootkant en nog diverse extra werkzaamheden. Zeer sympathieke kerel, goed idee, denkt lekker mee. Ik hoop echt dat hij een realistische offerte heeft. We hebben nu offertes van 14.000 en 13.000 liggen en dat is veel te veel geld.
We hebben daarna feitelijk niets. Zo'n beschoeiing zorgt er voor dat de tuin niet verzakt en dat is het. Daarna begint het pas echt. Het wordt alleen maar nog kaler want er moeten weer 5 bomen weg.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s heel veel geld, maar ik sta er niet van te kijken. Is dat ook incl planten, tegelen etc?
Dat snap ik ja...quote:Op maandag 27 januari 2020 11:44 schreef golfer het volgende:
[..]
De oorlog is voor haar (en ook voor ons) nooit echt voorbij geweest met al die vermoorde familieleden. Van een bevrijding is nooit sprake geweest voor haar. Ze was de rest van haar leven zwaar getraumatiseerd.
Oh, dan is het wel erg aan de prijs ja. Weet dat mijn broer ook ooit zoiets gedaan heeft maar in samenwerking met de gemeente. Da’s bij jullie zeker niet mogelijk om dat aan te vragen?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We hebben daarna feitelijk niets. Zo'n beschoeiing zorgt er voor dat de tuin niet verzakt en dat is het. Daarna begint het pas echt. Het wordt alleen maar nog kaler want er moeten weer 5 bomen weg.
Yes, uiteraard.quote:Op maandag 27 januari 2020 09:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Bakken met gaatjes onderin, inzake afwatering?
Weet nooit wat te zeggen, zoveel leed dat maar door en door gaat in de generaties die volgen. Zoveel verwoeste levens.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is vooral verkiezingsretoriek van Rutte en heeft natuurlijk ook te maken met bepaalde schadevergoedingen die niet uitbetaald hoeven te worden.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:31 schreef Kaatje1 het volgende:
En waarom het 75 jaar moest duren voordat er officiële excuses kwamen is ook al zo onbegrijpelijk, dat was al zo lang bekend
Als je het zelf hebt meegemaakt, of als kind van?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zoiets kun je ook nooit verwerken denk ik.
Zelfs niet thuis?quote:Op maandag 27 januari 2020 11:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Goeiemorgen. Daar kom ik pas zaterdag achter als ik er ben helaas.
Mocht er niets gebeurd zijn is het kut maar we zijn geboekt dus we moeten.
En nee, ik dans niet op tafels
Ik durfde dat niet uit te spreken, dacht het welquote:Op maandag 27 januari 2020 12:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is vooral verkiezingsretoriek van Rutte en heeft natuurlijk ook te maken met bepaalde schadevergoedingen die niet uitbetaald hoeven te worden.
Oh niks hoor. Ik heb het niet nodig, dus dan is het een beetje dood gewicht en onnodig. Een gewone ligt ook beter op de weg.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:42 schreef minilot het volgende:
@:Kreator Wat was oorspronkelijk eigenlijk het bezwaar tegen een stationwagen? #n00b
Ach, daar geloof ik niks van. Ik denk dat het gewoon oprecht was en niks te maken heeft met schadevergoedingen of verkiezingen. Zo kun je alles wel wegwuiven.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is vooral verkiezingsretoriek van Rutte en heeft natuurlijk ook te maken met bepaalde schadevergoedingen die niet uitbetaald hoeven te worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Let me see you stripped down to the bone
Duidelijk, thanks!quote:Op maandag 27 januari 2020 12:45 schreef Kreator het volgende:
[..]
Oh niks hoor. Ik heb het niet nodig, dus dan is het een beetje dood gewicht en onnodig. Een gewone ligt ook beter op de weg.
Ik vond een stationwagen juist eigenlijk wel fijn rijden, juist omdat ie wat zwaarder was.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Zelfs niet thuis?![]()
@:Kreator Wat was oorspronkelijk eigenlijk het bezwaar tegen een stationwagen? #n00b
Nee, de gemeente heeft niets te maken met dit stuk sloot. Onze andere sloot is wel van het waterschap dus als daar iets met de kant moet gebeuren zullen zij dat regelen denk ik. Geen idee eigenlijk.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:27 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh, dan is het wel erg aan de prijs ja. Weet dat mijn broer ook ooit zoiets gedaan heeft maar in samenwerking met de gemeente. Da’s bij jullie zeker niet mogelijk om dat aan te vragen?
Iets anders, in het verlengde van dit en voor later, een vriend van mij heeft zijn 30 meter diepe, 10 meter oplopende oerwoud laten ontwerpen en herinrichten tot een leuke tuin door de landbouwhogeschool in Velp, zit er zoiets ook bij jullie in de buurt? Was toen een leer project voor de studenten.
Ik heb het geluk dat zowel mijn ouders als ik de oorlog niet hebben meegemaakt. Dus ik kan daar geen zinnig woord over zeggen. Ik weet ook niet zo goed wat je hier nou mee wil zeggen. Dat iedereen er anders mee om gaat? Klopt! Maar sommige trauma's zijn te erg en die zitten in je hele wezen.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je het zelf hebt meegemaakt, of als kind van?
Ik denk dat iedereen er anders mee omgaat. In mijn familie zijn tijdens de oorlog veel mensen omgekomen in Hongarije en in de jaren daarna door communisme ook veel mensen verdwenen.
Mijn opa en oma hebben er altijd wel veel last van gehad, maar mijn moeder (die ook best veel heeft meegemaakt toen ze in Budapest woonde) eigenlijk niet.
Ik hou ook van stations. Liggen veel stabieler op de weg.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vond een stationwagen juist eigenlijk wel fijn rijden, juist omdat ie wat zwaarder was.
Als het oprecht was, waarom dan eerst 75 jaar wachten voordat je die verantwoordelijkheid neemt?quote:Op maandag 27 januari 2020 12:46 schreef Kreator het volgende:
Ach, daar geloof ik niks van. Ik denk dat het gewoon oprecht was en niks te maken heeft met schadevergoedingen of verkiezingen. Zo kun je alles wel wegwuiven.
Ik vergelijk ook niks. Het ging allebei over slachtoffers in de 2e wereldoorlog. Ik vond je 'zoiets kun je nooit verwerken' gewoon het navragen even waard, omdat ik het anders heb ervaren.quote:
Nu niet veel meer, maar als de Nederlandse regering in 1945 haar mede-schuld had erkent dan had de staat enorme veel meer schadevergoeding aan de overlevenden en nabestaanden moeten betalen.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb me niet goed ingelezen maar wat hebben excuses eigenlijk met schadevergoedingen te maken? Ik zie dat veel mensen die link leggen maar ben daar nog geen bevestiging van tegengekomen.
Ik snap sowieso niet zo goed waarom er waarde wordt gehecht aan excuses, of dat nou 10, 25 of 75 jaar na dato is. Het voegt niks toe en ik begreep ook niet zo goed waarom zoveel mensen daar blij mee waren.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:12 schreef golfer het volgende:
[..]
Als het oprecht was, waarom dan eerst 75 jaar wachten voordat je die verantwoordelijkheid neemt?
En nee, niet Rutte persoonlijk, maar de regering namens alle voorgaande regeringen.
Letterlijk:quote:Op maandag 27 januari 2020 13:27 schreef Barreltje het volgende:
Waarvoor biedt de regering eigenlijk de excuses aan?
quote:Het is voor het eerst dat de Nederlandse regering excuses maakt voor hulp aan de Duitsers bij de Jodenvervolging. ,,Nu de laatste overlevenden nog onder ons zijn, bied ik vandaag namens de regering excuses aan voor het overheidshandelen van toen. Dat doe ik in het besef dat geen woord zoiets groots en gruwelijks als de Holocaust kan omvatten”, zei Rutte. ,,75 jaar na Auschwitz is antisemitisme nog altijd onder ons. Juist daarom moeten we voluit erkennen wat er destijds is gebeurd en dat ook hardop uitspreken.’’
Volgens de premier waren er te veel Nederlandse ambtenaren die simpelweg uitvoerden wat de Duitse bezetter van hen vroeg. ,,Het was alles bij elkaar te weinig. Te weinig bescherming. Te weinig hulp. Te weinig erkenning.’’ Van de 140.000 joden die in 1940 in Nederland woonden, hebben er zo’n 102.000 de oorlog niet overleefd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |