abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_191173439
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedieën. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel koloniën gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Discovery (DIS) - De nieuwste serie gestart in 2017, het eerste seizoen speelt zich af tussen ENT en TOS. We volgen Michael Burnham die op het schip discovery terecht komt. En daar onder andere geconfronteerd wordt met de klingons die een oorlog starten tegen de federation.

Picard (PIC) - Uitgezonden vanaf 2020 in Europa op Amazon Prime, speelt zich 15 jaar af na Star Trek: Nemesis in de Prime Timeline: Romulus is vernietigd, maar Vulcan niet (Kelvin Timeline).
Deze serie brengt Patrick Stewart terug in de rol van Jean-Luc Picard, samen met karakters uit Star Trek: TNG en Star Trek: Voyager.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
DIS, Michael Burnham (Sonequa Martin-Green)
PIC, ...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Deze openingspost is hier te vinden!***
pi_191174210
Nu meen ik me te herinneren dat Deanna Troi en Data dood werden verklaard in een film of was Deanna dood in het slot van TNG ?
Dus komen ze weer tot leven in de picard-serie. Of laten ze Deanna dood gaan in deze nieuwe serie ?
Data kan weer leven door een softwarebackup en zijn lichaam opnieuw bouwen
pi_191174500
Zijn ze op het einde van aflevering 1 een Borg cube aan het bouwen?
  vrijdag 24 januari 2020 @ 14:31:55 #4
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191174803
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:16 schreef polderturk het volgende:
Zijn ze op het einde van aflevering 1 een Borg cube aan het bouwen?
Ze maken van een oude borg cube een romulan base
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 24 januari 2020 @ 14:32:37 #5
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191174818
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:59 schreef Bluesdude het volgende:
Nu meen ik me te herinneren dat Deanna Troi en Data dood werden verklaard in een film of was Deanna dood in het slot van TNG ?
Dus komen ze weer tot leven in de picard-serie. Of laten ze Deanna dood gaan in deze nieuwe serie ?
Data kan weer leven door een softwarebackup en zijn lichaam opnieuw bouwen
Troi was iig niet dood in tng, volgens mij ook niet in de films
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191175133
quote:
In the final episode of TNG, called “All Good Things”, Capt. Picard finds himself jumping time between three timelines including when he first took command of the Enterprise, the actual time of the last episode after being in command for seven years, and several decades in the future when he is retired and has some form of dementia.

In this future timeline, Deanna Troi is dead. The details are not explained but Worf and Riker somehow blame each other for her death. There is also an indication of the love triangle between Troi, Worf and Riker sometime prior to her death.
https://www.quora.com/How(...)-The-Next-Generation
pi_191175183
Ik zie het al, dit topic maar even gaan mijden tot ik Episode 1 heb gezien :P
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 januari 2020 @ 16:14:58 #8
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191176509
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 13:59 schreef Bluesdude het volgende:
Nu meen ik me te herinneren dat Deanna Troi en Data dood werden verklaard in een film of was Deanna dood in het slot van TNG ?
Dus komen ze weer tot leven in de picard-serie. Of laten ze Deanna dood gaan in deze nieuwe serie ?
Data kan weer leven door een softwarebackup en zijn lichaam opnieuw bouwen
Troi is niet dood. Ze trouwt in de laatste film met deze crew, Nemesis, met Riker en ze gaan naar de USS Titan

Wel is het zo dat in een alternatieve toekomst in de laatste aflevering van TNG (All Good Things) Troi overleden is.

Data is wel dood. Dat komt ook veelvuldig aan bod in Picard. Offerde zichzelf op in de film Nemesis. Er was een broertje gevonden, B4, die zien we heel even in de eerste aflevering. De rest wat we van Data zien is in dromen van Picard.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 24 januari 2020 @ 17:48:25 #9
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191177697




welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191177985
Maar .... situeren ze deze picardserie vóór de tijd dat Picard zich terugtrok in de wijngaard zoals het slot van TNG beschreef?
Dat zou logischer zijn
pi_191178765
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 18:10 schreef Bluesdude het volgende:
Maar .... situeren ze deze picardserie vóór de tijd dat Picard zich terugtrok in de wijngaard zoals het slot van TNG beschreef?
Dat zou logischer zijn
Hij is in begin van deze serie teruggetrokken in de wijngaard. Maar die wijngaard is zowieso van de familie Picard al voor de laatste TNG aflevering. Slot van TNG kan later plaatsvinden natuurlijk ook :).

[ Bericht 3% gewijzigd door VelitoX op 24-01-2020 19:09:59 ]
pi_191182503
Geweldige pilot en nu al veel meer Star Trek dan de 2 seizoenen van Discovery.

Wie hebben de pilot allemaal al gezien?
pi_191183776
Hoe heet die serie eiglk? Ken 't niet vinden op popcorn time.
  zaterdag 25 januari 2020 @ 01:45:44 #14
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_191184091
Toffe pilot, wel tenenkrommende vechtscenes.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_191184095
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 00:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Hoe heet die serie eiglk? Ken 't niet vinden op popcorn time.
Picard.
  zaterdag 25 januari 2020 @ 10:56:23 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191186487
And so is the past
  zaterdag 25 januari 2020 @ 10:57:45 #18
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191186504
Vanochtend Picard gezien. En dat smaakt naar meer. Nu weer een week wachten :(
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_191186519
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 10:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Takei. :').
Ja :P
pi_191187122
Ik durf niet te kijken, omdat het anders mijn beeld van Picard volledig zal verneuken
pi_191187205
Nou mensen, ik ga zo eens kijken.. mijn ongezouten mening zal wel weer om de hoek komen kijken

maar ik geef het nog steeds de voordeel van de twijfel

  Moderator zaterdag 25 januari 2020 @ 12:00:22 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191187208
Ik vond het een erg toffe eerste aflevering :) :) *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191187216
Die actiescène met Picard was een stuntman neem ik aan :+
Be curious, not judgmental
  zaterdag 25 januari 2020 @ 12:01:17 #24
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191187218
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 11:53 schreef VersKers het volgende:
Ik durf niet te kijken, omdat het anders mijn beeld van Picard volledig zal verneuken
Afgaande op de eerste aflevering is dat nog niet aan de orde.
And so is the past
pi_191187234
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 12:01 schreef Aether het volgende:
Die actiescène met Picard was een stuntman neem ik aan :+
of een shot van hem uit de TNG serie? Net zoals de laatste aflevering van TNG dat ze een shot van Riker hebbent gebruikt uit seizoen 1 :')
pi_191187270
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 09:46 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Als je dat van elke Star Trek serie verwacht, valt alles wat erna gemaakt is tegen :)

Ik ga er zonder hoge verwachtingen in.
Hoe vond je de eerste aflevering?

Voor mij is star trek volgens Gene. TNG is perfect. Als mensen deze serie niet optimaal begrijpen en Gene's gedachtengoed niet 100% respecteren, zullen andere star trek series TNG nooit evenaren.

Ik gebruik serieus TNG nog bij tijd en wijle als mijn moraal kompas. Er zijn zoveel dialogen die mij er soms uit weten te trekken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 januari 2020 @ 12:09:42 #27
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191187338
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 18:10 schreef Bluesdude het volgende:
Maar .... situeren ze deze picardserie vóór de tijd dat Picard zich terugtrok in de wijngaard zoals het slot van TNG beschreef?
Dat zou logischer zijn
Dat hele toekomstbeeld in All Good Things (laatste aflevering TNG) is een alternatieve toekomst. Zo hebben we er meer gezien in de hele TNG-reeks (en DS9 en Voyager).
Je moet niet proberen deze serie daarin te plaatsen.

Dan nog, deze serie begint met Picard, teruggetrokken op de wijngaard. All Good Things laat hetzelfde zien (waarschijnlijk, gezien zijn baard iets later)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zaterdag 25 januari 2020 @ 12:10:23 #28
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191187345
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 12:05 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Hoe vond je de eerste aflevering?

Voor mij is star trek volgens Gene. TNG is perfect. Als mensen deze serie niet optimaal begrijpen en Gene's gedachtengoed niet 100% respecteren, zullen andere star trek series TNG nooit evenaren.

Ik gebruik serieus TNG nog bij tijd en wijle als mijn moraal kompas. Er zijn zoveel dialogen die mij er soms uit weten te trekken.
Ik vond de eerste aflevering prima. Niet teveel actie en een herkenbare Picard.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_191187389
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 12:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Dat hele toekomstbeeld in All Good Things (laatste aflevering TNG) is een alternatieve toekomst. Zo hebben we er meer gezien in de hele TNG-reeks (en DS9 en Voyager).
Je moet niet proberen deze serie daarin te plaatsen.

Dan nog, deze serie begint met Picard, teruggetrokken op de wijngaard. All Good Things laat hetzelfde zien (waarschijnlijk, gezien zijn baard iets later)
ondanks de alternatieve toekomst, had Picard in de gerestaureerde timeline wel de kennis van de toekomst door toedoen van Q. -Dus de kennis van zijn heden tot aan zijn toekomst.- Dan kan je je afvragen of Picard in deze nieuwe serie niet al bewust is van zijn eigen toekomst? Tenzij Irumodic Syndrome het termijn geheugen aantast. Maar op basis van wat wij gezien hebben, wist hij in de toekomst nog veel details uit het heden.
  zaterdag 25 januari 2020 @ 12:15:45 #30
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_191187403
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 12:01 schreef Aether het volgende:
Die actiescène met Picard was een stuntman neem ik aan :+
Ga daar maar vanuit ja. :D Sterker nog, bij de scènes waar hij aan het rennen was en we hem als kijker op de rug zagen was ook duidelijk sprake van een body double/stuntman.
pi_191187427
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 12:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ga daar maar vanuit ja. :D Sterker nog, bij de scènes waar hij aan het rennen was en we hem als kijker op de rug zagen was ook duidelijk sprake van een body double/stuntman.
Ja, die bedoel ik.
Be curious, not judgmental
  zaterdag 25 januari 2020 @ 12:27:51 #32
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_191187550
Bohhh zin om te kijken
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 25 januari 2020 @ 12:38:13 #33
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_191187661
Wel ok dat de laatste short trek s2e6 van Discovery een directe link legt met Picard.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_191187694
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 12:01 schreef Aether het volgende:
Die actiescène met Picard was een stuntman neem ik aan :+
Nee joh, Stewart is pas 79..die loopt de 100 meter nog in 11 seconden. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zaterdag 25 januari 2020 @ 12:44:13 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191187734
Ik vond het juist wel leuk dat ze hem vermoeid op de trap laten zijn...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191188025
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 12:05 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik gebruik serieus TNG nog bij tijd en wijle als mijn moraal kompas. Er zijn zoveel dialogen die mij er soms uit weten te trekken.
pi_191188457
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 13:46 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

en dan niet reageren :')
Oh sorry dat ik ook nog anderen dingen doe dan op FOK! zitten :')

Maar dat jij durft te zeggen dat je überhaupt een moraal hebt, maar dat je dat baseert op TNG. Het zou denk ik theoretisch kunnen hoor, maar dan is het een gedrocht baby van een Ferengi en een Romulan of zo _O-
pi_191188479
Ik ben zeer content met de eerste aflevering. Picard is echt Picard. Actie is gedoseerd en logisch, sfeer is goed, er gebeurt genoeg maar het is ook een goeie setup voor het seizoen. Nee het is geen TNG maar dat kan ook niet, hoe goed ook zo maken we nu geen series meer. Sterker nog Sir Patrick heeft zelf aangegeven dat hij dat niet wilde.

Het is meer Star Trek dan Discovery dat was meer generic scifi,. Ik heb zin in volgende week vrijdag,
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_191189373
Ik vond het begin het meest awsome. Je ziet het beeld van de Enterprise. Ik kreeg daar wel wat rillingen van. Ik kreeg ook wat rillingen toen Picard het archief inging. Ik moest zelfs een beetje lachen toen ik dat spandoek zag "Picard day".
Dahj acceert goed. Maar ik had wat moeite met het gemak en snelheid waarmee Dahj werd ontvangen door Picard. De vechtscènes matrix style vond ik ook ergens jammer.
Data hebben ze heel goed nagemaakt. Wat blijft Data toch een held!
Voor de rest komt de serie wel erg druk en chaotisch op mij over. Heb het idee dat het een beetje "best of both worlds" moet voorstellen. De prikkelingen en overdreven special effects van discovery en de rustiggevende / herkenbare elementen uit de oude series.
Klein detail bijvoorbeeld, hoe de food-replicator eruit ziet. Display echt volgens de star trek tng stijl (kleur/opmaak).
  zaterdag 25 januari 2020 @ 17:29:02 #41
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191190654
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 15:18 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik vond het begin het meest awsome. Je ziet het beeld van de Enterprise.
Na al die nep Enterprises en andere schepen van de afgelopen decennia een verademing.

Het is altijd wel gevaarlijk, zo'n serie die met een enkele acteur valt of staat. Gelukkig is Patrick in goede gezondheid.
  zaterdag 25 januari 2020 @ 17:36:03 #42
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191190737
Tweet van Takei maar verwijderd? :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 januari 2020 @ 18:04:04 #43
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191191171
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 12:14 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ondanks de alternatieve toekomst, had Picard in de gerestaureerde timeline wel de kennis van de toekomst door toedoen van Q. -Dus de kennis van zijn heden tot aan zijn toekomst.- Dan kan je je afvragen of Picard in deze nieuwe serie niet al bewust is van zijn eigen toekomst? Tenzij Irumodic Syndrome het termijn geheugen aantast. Maar op basis van wat wij gezien hebben, wist hij in de toekomst nog veel details uit het heden.
Toch zijn er meer zaken uit die toekomst die niet kunnen. Zoals de Klingons op Romulus, Data op Cambridge en een Enterprise D met extra warp-nacelle
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191192620
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 18:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Toch zijn er meer zaken uit die toekomst die niet kunnen. Zoals de Klingons op Romulus, Data op Cambridge en een Enterprise D met extra warp-nacelle
Dat is dan ook weer zo
pi_191192650
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 17:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Na al die nep Enterprises en andere schepen van de afgelopen decennia een verademing.

Het is altijd wel gevaarlijk, zo'n serie die met een enkele acteur valt of staat. Gelukkig is Patrick in goede gezondheid.
Ik vind hem eigenlijk net iets te oud. Dat maakt mij ergens een beetje verdrietig. Want zo krijgt hij een soort medelijden factor wat ik gewoon niet wil zien bij hem.
Hij had eigenlijk 10 jaar geleden met deze serie moeten beginnen.
  zaterdag 25 januari 2020 @ 22:32:32 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_191195761
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 19:49 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Ik vind hem eigenlijk net iets te oud. Dat maakt mij ergens een beetje verdrietig. Want zo krijgt hij een soort medelijden factor wat ik gewoon niet wil zien bij hem.
Hij had eigenlijk 10 jaar geleden met deze serie moeten beginnen.
Ik denk dat dat ook een beetje de bedoeling is. Want dat zei hij toch ook zelf. Hij realiseerde zich dat hij eigenlijk gewoon zat te wachten op de dood.

Ik denk dus dat hij wellicht express wat ouder is gemaakt, en de volgende afleveringen zal hij juist weer jonger overkomen, als hij in actie komt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_191197274
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 22:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook een beetje de bedoeling is. Want dat zei hij toch ook zelf. Hij realiseerde zich dat hij eigenlijk gewoon zat te wachten op de dood.

Ik denk dus dat hij wellicht express wat ouder is gemaakt, en de volgende afleveringen zal hij juist weer jonger overkomen, als hij in actie komt.
ik ben benieuwd :)
pi_191200577
Ik zag gisteren een fragmentje van de Tonight show met Patrick Stewart. Daar kwam hij aardig energiek over, dus het zal grotendeels gespeeld zijn.
pi_191202299
Picard en data waren leuk en soms erg goed.
Maar het is wel veel in discovery stijl, waar ik een enorme hekel aan heb. Dus veel donker, felle lichten, lensfares, drama en actie.

De romulans gedragen zich te veel als mensen en zien er uit als een hipster elf.

Het verhaal zit vol plotgaten, onlogica en soms belachelijke dingen.

Picard is nu een soort medium met voorspellende dromen?

Die nieuwe androids hebben een 100% menselijk lichaam, maar zijn ineens heel sterk en kunnen 20 meter een trap omhoog springen? Die scène zag er super slecht uit.

Tot nu toe haat ik het niet zoals discovery, waar ik geen interesse in heb om nog een nieuwe aflevering te zien.

Ik geef aflevering 2 nog een kans, maar ik ben zeker niet zo enthousiast dat ik zit te wachten op de volgende aflevering.
pi_191203010
Uitstekende analyse van de eerste aflevering en wat dit voor serie is op Ars Technica: https://arstechnica.com/g(...)alizing-destination/
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 januari 2020 @ 15:24:42 #51
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191203287
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 14:03 schreef Adventurer666 het volgende:
Picard en data waren leuk en soms erg goed.
Maar het is wel veel in discovery stijl, waar ik een enorme hekel aan heb. Dus veel donker, felle lichten, lensfares, drama en actie.

De romulans gedragen zich te veel als mensen en zien er uit als een hipster elf.

Het verhaal zit vol plotgaten, onlogica en soms belachelijke dingen.

Picard is nu een soort medium met voorspellende dromen?

Die nieuwe androids hebben een 100% menselijk lichaam, maar zijn ineens heel sterk en kunnen 20 meter een trap omhoog springen? Die scène zag er super slecht uit.

Tot nu toe haat ik het niet zoals discovery, waar ik geen interesse in heb om nog een nieuwe aflevering te zien.

Ik geef aflevering 2 nog een kans, maar ik ben zeker niet zo enthousiast dat ik zit te wachten op de volgende aflevering.
Picards dromen had hij ook in First Contact
Er was weinig voorspellends aan trouwens, het waren ervaringen van vroeger die door elkaar liepen.
En de romulans, volkomen logisch dat een verspreid volk zonder thuisplaneet zich anders gaat kleden, gedragen etc.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191203664
The First Installment of The Ready Room
https://intl.startrek.com(...)-of-the-ready-room-0
Be curious, not judgmental
pi_191203782
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 14:03 schreef Adventurer666 het volgende:
Picard en data waren leuk en soms erg goed.
Maar het is wel veel in discovery stijl, waar ik een enorme hekel aan heb. Dus veel donker, felle lichten, lensfares, drama en actie.

De romulans gedragen zich te veel als mensen en zien er uit als een hipster elf.

Het verhaal zit vol plotgaten, onlogica en soms belachelijke dingen.

Picard is nu een soort medium met voorspellende dromen?

Die nieuwe androids hebben een 100% menselijk lichaam, maar zijn ineens heel sterk en kunnen 20 meter een trap omhoog springen? Die scène zag er super slecht uit.

Tot nu toe haat ik het niet zoals discovery, waar ik geen interesse in heb om nog een nieuwe aflevering te zien.

Ik geef aflevering 2 nog een kans, maar ik ben zeker niet zo enthousiast dat ik zit te wachten op de volgende aflevering.
Ik vind in jouw verhaal een gelijke.
Ik ben het hier dan ook volledig mee eens.
Ik vraag mij soms af wat nu echt de reden is voor deze nieuwe serie. Is dit de wens van de fans om Picard nog een keer te zien shinen, of de behoefte om metaforen toe te passen die de huidige wereldproblematiek moet verklaren. Ik hoop dus niet dat Picard wordt neergezet als een soort profeet die het moraal van de mensheid moet herstellen.
Ik hoop oprecht dat hij geen karakterzelfmoord pleegt.
pi_191203913
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 15:52 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Ik vind in jouw verhaal een gelijke.
Ik ben het hier dan ook volledig mee eens.
Ik vraag mij soms af wat nu echt de reden is voor deze nieuwe serie. Is dit de wens van de fans om Picard nog een keer te zien shinen, of de behoefte om metaforen toe te passen die de huidige wereldproblematiek moet verklaren. Ik hoop dus niet dat Picard wordt neergezet als een soort profeet die het moraal van de mensheid moet herstellen.
Ik hoop oprecht dat hij geen karakterzelfmoord pleegt.
De echte reden voor een producent is natuurlijk: geld verdienen.
De reden van een startrekfan is nieuwe films zien verwant aan de oude startrekseries.
De reden van acteur Patrick Stewart is uiteraard .... zijn beroep doen, geld verdienen.

Het zijn de scriptschrijvers die zijn teksten schrijven en de producenten moeten scripts goedkeuren. Het is allang beproefd dat teveel moralisme niet werkt...het publiek loopt weg.

Mij lijkt ook dat startrekfans niet teveel grof geweld willen zien en ook niet teveel soapachtige toestanden in de plots.
pi_191204096
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 15:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De echte reden voor een producent is natuurlijk: geld verdienen.

Dit vraag ik mij dus soms ook af hoor. Hoe bereik je de mens? Juist door boodschappen te verkondigen, het in een film te plaatsen in een politiek jasje. Gooi er een grote campagne achter, en laat hier je mening door vormen.

Dat gebeurde ook in oorlogen zoals in vietnam. Laat zien wat je wilt dat de mensheid moet zien om aan te tonen dat dit is hoe het is of in ieder geval zou moeten zijn
pi_191205814
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 16:08 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Dit vraag ik mij dus soms ook af hoor. Hoe bereik je de mens? Juist door boodschappen te verkondigen, het in een film te plaatsen in een politiek jasje.
Een duidelijk politiek jasje voor een startrekfilm werkt niet.
pi_191206196
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 17:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Een duidelijk politiek jasje voor een startrekfilm werkt niet.
Jawel hoor, heel Discovery is zo politiek correct als het maar kan zijn
pi_191206268
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:06 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Jawel hoor, heel Discovery is zo politiek correct als het maar kan zijn
Discovery heeft geen duidelijk politiek jasje.
Wie dat zo ziet is zelf bezig met politiek. dwz. wil in die show zijn politieke moralistische mening terugzien.
Twee homo's in de show , een niet-blanke vrouw in de hoofdrol is geen politiek jasje.
pi_191206386
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:09 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Discovery heeft geen duidelijk politiek jasje.
Wie dat zo ziet is zelf bezig met politiek. dwz. wil in die show zijn politieke moralistische mening terugzien.
Twee homo's in de show , een niet-blanke vrouw in de hoofdrol is geen politiek jasje.
Sorry, maar dat vind ik een beetje naïef overkomen. Star trek ventileert echt wel een politiek klimaat "as is". Namelijk: Zoals het zou moeten. Tov zoals het nu is
pi_191206555
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:15 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Sorry, maar dat vind ik een beetje naïef overkomen. Star trek ventileert echt wel een politiek klimaat "as is". Namelijk: Zoals het zou moeten. Tov zoals het nu is
Onzin....
Jij bent diegene met het politieke brilletje hier.

Maar het is me niet duidelijk waarom je de Discoveryserie zo fout politiek vind
pi_191206605
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Onzin....
Jij bent diegene met het politieke brilletje hier.
Als dit over Nichelle Nichols ging ben ik het er wel mee eens maar DISCO heeft geen politieke boodschap, hooguit TNG een beetje.
Be curious, not judgmental
pi_191206688
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:25 schreef Aether het volgende:

[..]

Als dit over Nichelle Nichols ging ben ik het er wel mee eens maar DISCO heeft geen politieke boodschap, hooguit TNG een beetje.
In TNG zegt men wel eens dat er op aarde geen oorlog meer is en dat men niet meer zo dwangmatig materiële rijkdom nastreeft.
Is dat het bedoelde politieke jasje/boodschap ?

Prima boodschap toch ?
pi_191206761
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Onzin....
Jij bent diegene met het politieke brilletje hier.

Maar het is me niet duidelijk waarom je de Discoveryserie zo fout politiek vind
Het is je misschien opgevallen dat Netflix kritiek krijgt als het gaat om de overdreven politiek correcte casting. Een soort cast tax: "de cast moet minimaal voldoen aan de volgende eisen". In ieder geval de eisen die de huidige politieke agenda dekt. Dat druipt er echt van alle kanten af.
Kan je ontkennen, maar dat is zo.
pi_191206809
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

In TNG zegt men wel eens dat er op aarde geen oorlog meer is en dat men niet meer zo dwangmatig materiële rijkdom nastreeft.
Is dat het bedoelde politieke jasje/boodschap ?

Prima boodschap toch ?
Het is een mooi ideaalbeeld inderdaad. Maar dat ideaalbeeld werkte meer op de fantasie dan op de werkelijkheid. Ik denk dat het niet een ondenkbaar beeld is. Echter ik denk dat mensen onderschatten wat dat beeld met de essentie van de mensheid doet. De mensheid presteert door beloning. Mensen zijn nu eenmaal minder bereid te presteren zonder beloond te worden, vooral als het gaat om kwalitatieve prestaties.

Maar goed..
Net als holodeck en food replicators. Ik zou de eerste zijn die zoiets in huis zou halen :)
Vooral de prime directive vind ik misschien wel het mooiste aspect. Niet bemoeien met pre-warp culturen. Denk dat de wereld wat dat betreft veel meer dat had kunnen leren dan die hele LHTB propaganda.
pi_191206963
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:32 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Het is je misschien opgevallen dat Netflix kritiek krijgt als het gaat om de overdreven politiek correcte casting.
Het is me niet opgevallen.
De discoveryserie, die is toch van CBS en is geen netflixoriginal ?
Maar jij vindt de discoverycasting teveel niet-wit ?
pi_191207003
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:35 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Het is een mooi ideaalbeeld inderdaad. Maar dat ideaalbeeld werkte meer op de fantasie dan op de werkelijkheid. Ik denk dat het niet een ondenkbaar beeld is. Echter ik denk dat mensen onderschatten wat dat beeld met de essentie van de mensheid doet. De mensheid presteert door beloning. Mensen zijn nu eenmaal minder bereid te presteren zonder beloond te worden, vooral als het gaat om kwalitatieve prestaties.

Een mensheid zonder oorlog en zonder hebzucht... Wel of niet realistisch is niet het punt.
Het zijn normale menselijke wensen.... dwars door alle culturen heen,religies, politieke denkwijzes
Jij maakt er een politiek jasje van.
pi_191207005
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:32 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Het is je misschien opgevallen dat Netflix kritiek krijgt als het gaat om de overdreven politiek correcte casting. Een soort cast tax: "de cast moet minimaal voldoen aan de volgende eisen". In ieder geval de eisen die de huidige politieke agenda dekt. Dat druipt er echt van alle kanten af.
Kan je ontkennen, maar dat is zo.
Discovery is niet eens van Netflix...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_191207051
Vooral kneusjes die zelf nooit iets bereikt hebben in hun leven huilen over PC in series omdat ze niet kunnen verdragen dat er negers, homo's en vrouwen zijn die het verder hebben geschopt dan zij. Ze willen zo'n reflectie van de werkelijkheid op hun scherm heel graag ontkennen (omdat die te zwaar is) en gaan dan dus janken over PC jasjes.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_191207080
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:32 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Het is je misschien opgevallen dat Netflix kritiek krijgt als het gaat om de overdreven politiek correcte casting. Een soort cast tax: "de cast moet minimaal voldoen aan de volgende eisen". In ieder geval de eisen die de huidige politieke agenda dekt. Dat druipt er echt van alle kanten af.
Kan je ontkennen, maar dat is zo.
Het is vooral dat er een groepje conservatieve blanke mannen is die hier overgevoelig voor is. Logisch gezien is het eigenlijk volkomen absurd dat een wereldwijde organisatie zo omstreeks de 23-26e eeuw zou bestaan uit overwegend blanke mensen. Waar zijn alle Chineze, Indiërs, Brazilianen, Nigerianen, Indonesiërs en ga zo maar door?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_191207364
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is me niet opgevallen.
De discoveryserie, die is toch van CBS en is geen netflixoriginal ?
Maar jij vindt de discoverycasting teveel niet-wit ?

Je snapt het niet, wil het niet snappen, of doet alsof er niks aan de hand is.. prima hoor, maar dan heeft het niet zoveel zin om hier verder over te praten.
pi_191207401
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 19:13 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Je snapt het niet, wil het niet snappen, of doet alsof er niks aan de hand is.. prima hoor, maar dan heeft het niet zoveel zin om hier verder over te praten.
Zeg nou gewoon wat je concreet fout vind aan de casting van discovery
Teveel niet-blanken, niet-mannen in de belangrijke rollen ?
pi_191207423
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is vooral dat er een groepje conservatieve blanke mannen is die hier overgevoelig voor is. Logisch gezien is het eigenlijk volkomen absurd dat een wereldwijde organisatie zo omstreeks de 23-26e eeuw zou bestaan uit overwegend blanke mensen. Waar zijn alle Chineze, Indiërs, Brazilianen, Nigerianen, Indonesiërs en ga zo maar door?
ik ben over bepaalde zaken conservatief of juist progressief
conservatief op het recht op eigen cultuur en progressief als het gaat om grenzen verlegen op technologisch gebied.. maar ook daar begin ik soms wat meer conservatief in te worden, omdat technologie niet de essentie van de mens moet overnemen, zoals instinct en intuïtie
Moet gelijk aan die aflevering van Seven of Nine en Janeway denken tijdens een potje velocity. Dat Seven niet kan accepteren dat Janeway heeft gewonnen met intuïtie als argument.
  zondag 26 januari 2020 @ 19:43:42 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_191207753
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:32 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Het is je misschien opgevallen dat Netflix kritiek krijgt als het gaat om de overdreven politiek correcte casting. Een soort cast tax: "de cast moet minimaal voldoen aan de volgende eisen". In ieder geval de eisen die de huidige politieke agenda dekt. Dat druipt er echt van alle kanten af.
Kan je ontkennen, maar dat is zo.
Wat is er overdreven PC aan het bestaan van lhbti of mensen met een kleurtje? Of is het overdreven PC als ze een rol krijgen? Zou het beter zijn als ze geen rol kregen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191207754
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 19:19 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ik ben over bepaalde zaken conservatief of juist progressief
conservatief op het recht op eigen cultuur en progressief als het gaat om grenzen verlegen op technologisch gebied.. maar ook daar begin ik soms wat meer conservatief in te worden, omdat technologie niet de essentie van de mens moet overnemen, zoals instinct en intuïtie
Moet gelijk aan die aflevering van Seven of Nine en Janeway denken tijdens een potje velocity. Dat Seven niet kan accepteren dat Janeway heeft gewonnen met intuïtie als argument.
Wat zou er zo bijzonder zijn aan "intuïtie"?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 20:25:30 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191208346
Ja je kunt in een vrij dun verhaal over conservatieve klingons die proberen stammen te verenigen en allerhande machtstrijd daarbinnen gecombineerd met een aantal evil mensen uit een ander universum zien als een politiek commentaar. Datzelfde kun je ook doen over een verhaal van een tijdrezigster die zichzelf waarschuwt en zo zichzelf aanstuurt vanuit de toekomst om een een evil a.i. te stoppen.

Maar je kunt het ook zien als twee best wel okaye scifi verhalen.


Wat ik nooit zo begrijp is waarom je geen problemen hebt met bijvoorbeeld spock shechov uhura sisko en janeway omdat je al die karakters ook prima kunt duiden als heel erg PC.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191208590
Mij interesseert het geen ruk wie de rol krijgt. Zolang het maar degene is die het beste die rol kan spelen.
Het zelfde geldt voor de showrunner en de schrijvers.

Naar mijn mening is het bij veel producties belangrijker wat er tussen je benen zit, welke kleur je bent en of je graag met hetzelfde geslacht het bed in wil.

De showrunner en schrijvers vinden het vervolgens belangrijker om ras, geslacht, en sexuele voorkeur het hoofd onderwerp te maken ipv dat ze een goed verhaal met goed ontwikkelde karakters willen vertellen.

Star trek zat altijd al vol met alle kleuren en sexen. Maar ze hadden ook een goed verhaal vol met doorontwikkelde en goede karakters, waar iedereen waarde had.

Bij een goede film of serie denk ik niet na welke kleur of sexe de personages hebben. Zodra het me opvalt betekent het meestal dat het verhaal met een agenda geschreven is en ruk is.

Picard vind ik tot zover niet overdreven met een agenda geschreven.
Maar tot nu toe komt het over als een snel geschreven script met een paar bekende karakters waarmee ze proberen snel te cashen.

Als discovery echt zo geliefd zou zijn en vele fans zou hebben en vele vieuws zou hebben, zou netflix echt wel de rechten voor picard gekocht hebben.

Aangezien dezelfde mensen nog steeds beslissen over Picard, ben ik bang dat deze serie ook niets voor mij is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Adventurer666 op 26-01-2020 20:48:20 ]
pi_191208633
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 20:39 schreef Adventurer666 het volgende:
Mij interesseert het geen ruk wie de rol krijgt. Zolang het maar degene is die het beste die rol kan spelen.
Het zelfde geldt voor de showrunner en de schrijvers.

Naar mijn mening is het bij veel producties belangrijker wat er tussen je benen zit, welke kleur je bent en of je graag met hetzelfde geslacht het bed in wil.

De showrunner en schrijvers vinden het vervolgens belangrijker om ras, geslacht, en sexuele voorkeur het hoofd onderwerp te maken ipv dat ze een goed verhaal met goed ontwikkelde karakters willen vertellen.

Star trek zat altijd al vol met alle kleuren en sexen. Maar ze hadden ook een goed verhaal vol met doorontwikkelde en goede karakters, waar iedereen waarde had.

Bij een goede film of serie denk ik niet na welke kleur of sexe de personages hebben. Zodra het me opvalt betekent het meestal dat het verhaal met een agenda geschreven is en ruk is.
mij dus ook niet.. zolang ik maar niet het idee krijgt dat het een principele rolinvulling is
zoals het principe dat vrouwen hetzelfde moeten verdienen als mannen
Je moet goed zijn.. simple as that
pi_191209431
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 20:39 schreef Adventurer666 het volgende:

De showrunner en schrijvers vinden het vervolgens belangrijker om ras, geslacht, en sexuele voorkeur het hoofd onderwerp te maken ipv dat ze een goed verhaal met goed ontwikkelde karakters willen vertellen.
Ik vind discovery best wel goed, maar smaken verschillen.
Wat ik niet begrijp is waarom je denkt dat discovery casting zoveel meer aandacht kreeg qua ras en geslacht ? En je hebt ook moeite met een homostel in de show ?
pi_191209583
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 20:40 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

mij dus ook niet.. zolang ik maar niet het idee krijgt dat het een principele rolinvulling is
zoals het principe dat vrouwen hetzelfde moeten verdienen als mannen
Je moet goed zijn.. simple as that
Vind jij de keuze van een vrouw voor Michael Burnham dan zo fout als men perse een vrouw wilde hebben ? Als de rol een man was, gespeeld door een manlijke acteur dan was dat niet politiek-correct en dus niet fout ?
pi_191209948
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 21:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind discovery best wel goed, maar smaken verschillen.
Wat ik niet begrijp is waarom je denkt dat discovery casting zoveel meer aandacht kreeg qua ras en geslacht ? En je hebt ook moeite met een homostel in de show ?
Met jou wordt politiek een zeer lang onderwerp omdat jij maar blijft ontkennen dat kleur, geslacht, ras een belangrijke rol heeft. Ook in de media en entertainment business.

Ik vind Discovery ook niet slecht. Micheal draagt de rol goed. Ik vind dat homoge gekus daarenetegen wel dat ik dan altijd even wegkijk. Omdat ik dat gewoon niet om aan te zien vind. Maarja ik ben dan ook heterosexueel. Dat ik begrijp dat deze zaken in tv en film politiek gedreven zijn maakt het nog ietsje erger.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 21:40:54 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191209978
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 20:39 schreef Adventurer666 het volgende:


Star trek zat altijd al vol met alle kleuren en sexen. Maar ze hadden ook een goed verhaal vol met doorontwikkelde en goede karakters, waar iedereen waarde had.


Heb bij star trek vaak eerder het idee dat ze na een seizoen of drie inzagen welke karakters leuk waren om uit te diepen. In het begin van TNG werd er veel op Wesley gefocussed en had je kes nog. Bij voyager werd seven pas later ingevoerd en is het hele verhaal van chakotay etc die tegen janeway zouden rebelleren veel meer op de achtergrond gegooid. Ik denk dat het heel lastig is om deze twee series nu al te duiden in de star trek canon, ikzelf denk nu dat ze voor mij boven ENT gaan eindigen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191210035
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 21:39 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Met jou wordt politiek een zeer lang onderwerp omdat jij maar blijft ontkennen dat kleur, geslacht, ras een belangrijke rol heeft. Ook in de media en entertainment business.
Ik weet niet hoe die casting is gedaan bij discovery.... dus wat valt er te ontkennen?
Kennelijk weet jij er meer van of je denkt dat je meer weet

quote:
Ik vind Discovery ook niet slecht. Micheal draagt de rol goed. Ik vind dat homogedoe en gekus daarenetegen wel dat ik dan veenwrgkijk. Omdat ik dat echt smerig vind.
o zo... je haat het vrijende mannen te zien.... Kijk dan niet
Andere mensen hebben er minder moeite mee
  zondag 26 januari 2020 @ 21:45:54 #83
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191210072
Goh hebben we nu weer heel deze discussie? Dat Star Trek nu swj is omdat er een homo inzit enzo?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191210204
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 21:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Vind jij de keuze van een vrouw voor Michael Burnham dan zo fout als men perse een vrouw wilde hebben ? Als de rol een man was, gespeeld door een manlijke acteur dan was dat niet politiek-correct en dus niet fout ?
Laat ik het anders stellen. Het verbaast mij niet dat Michael Burnham geselecteerd is als zodanig.
Dat staat verder los van wat ik van haar acteer skills vind en dat is niet slecht.
Ik had ook 0,0 problemen met Janeway als captain. Ik vind haar ná Picard de beste rol van Captain hebben.
Het gevoel van obsessief casten in Disco vind ik gewoon heel erg tastbaar.
Daarbij van mening dat ik Disco de slechtste star trek serie ooit vind. Maar dat is meer op basis van smaak en de keuzes die genomen zijn op het gebied van scripting, special effects en prikkels.
Te druk en te chaotisch.
Voor de rest een alom gedragen mening dat het een vermakelijke scifi serie is. Maar het zou geen star trek mogen heten
pi_191210289
wat ik trouwens wel leuk vind is een parallel lopende star trek serie
dat had je vroeger ook met voy en ds9

nadeel is wel dat de timeline erg van elkaar afwijkt
hoop alleen niet dat Picard teveel een koers zal ingaan op basis van wat er nog in Disco tentoongesteld gaat worden
pi_191210301
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 21:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind discovery best wel goed, maar smaken verschillen.
Wat ik niet begrijp is waarom je denkt dat discovery casting zoveel meer aandacht kreeg qua ras en geslacht ? En je hebt ook moeite met een homostel in de show ?
Lezen:
"ipv dat ze een goed verhaal met goed ontwikkelde karakters willen vertellen."

Burnham was het aller aller aller belangrijkste die altijd de oplossing had. Van de andere karakters weet je vrijwel niets. Verder vond ik het verhaal onlogisch tot belachelijk en voornamelijk fantasy ipv scifi..
En dat ze het schip in de tardis van dr who veranderd hebben, waarmee ze instant naar elke plaats in tijd, universum en dimensie kunnen verplaatsen vond ik echt helemaal niets.

Er is gewoon een enorm verschil tussen cbs trek en star trek voor 2009. Het is bijna onherkenbaar. Voornamelijk de series. Zo anders dat ik het eigenlijk niet eens star trek kan noemen.
pi_191210448
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 21:56 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Lezen:
"ipv dat ze een goed verhaal met goed ontwikkelde karakters willen vertellen."

Je kunt het plot en de karakters wel matig vinden.
Maar je had het over dat de casting naar ras en sexe veel meer aandacht kreeg dan ontwikkeling van het plot en de karakters.
Hoe weet je dat de casting naar ras en sexe zo veel aandacht kreeg... en nog meer dan het scriptschrijven?
Dat kun je niet weten
pi_191210704
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 21:52 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

Het gevoel van obsessief casten in Disco vind ik gewoon heel erg tastbaar.
Ik vind het juist heel vervelend. Omdat het er zo dik bovenop ligt dat je niet alleen naar fantasy kijkt. Maar dat het ook een politieke ondertoon of boodschap heeft. Propaganda.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191210771
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 22:18 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Ik vind het juist heel vervelend. Omdat het er zo dik bovenop ligt dat je niet alleen naar fantasy kijkt. Maar dat het ook een politieke ondertoon of boodschap heeft. Propaganda.
Wat ligt er bovenop met dat casten?
Een niet-blanke vrouw voor een hoofdrol .. is dat zo vreselijk fout ?
pi_191210877
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 22:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat ligt er bovenop met dat casten?
Een niet-blanke vrouw voor een hoofdrol .. is dat zo vreselijk fout ?
jij wilt het gewoon echt niet snappen hè :)
pi_191213384
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 22:29 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

jij wilt het gewoon echt niet snappen hè :)
Dat komt omdat jij om de hete soep heen danst. Je wil niet benoemen welke characters je verkeerd gecast vindt en waarom.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 januari 2020 @ 09:30:34 #92
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191214389
Discovery is wat mij betreft een mindere serie omdat
- het afwijkt van de gestelde canon
- teveel actie, vluchtige snelle beelden etc (hou die camera eens recht) en dus te weinig rustige scenes waarin rustig het plot uitgelegd wordt
- wat onlogische keuzes her en der
- Burnham is rot-irritant en staat aldoor in het midden te shinen. Andere series hadden dat evenredig verdeeld over de crew.

Met betrekking tot bovenstaande discussie, in de aanvankelijke promotie werd heel erg de nadruk gelegd op Burnham, en haar huidskleur. Alsof dat zou moeten boeien. Ook een beetje met het LHBT verhaal. Stop je het in de serie zonder de poespas erom heen, het normaal maken, wat het zou moeten zijn, dan doe je het goed. Leg je de nadruk erop, dan sla je de plank mis. Star Trek is altijd al progressief geweest, en dat kan met SF, maar maakte er zelf geen poeha van
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191226841
Prima eerste aflevering van Picard. En ergens ook fijn dat het niet gebinged kan worden. Naar the expanse seizoen 4kek ik al maanden uit en dan ben je er al bingend in een paar dagen doorheen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191228014
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 09:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Discovery is wat mij betreft een mindere serie omdat
- het afwijkt van de gestelde canon
- teveel actie, vluchtige snelle beelden etc (hou die camera eens recht) en dus te weinig rustige scenes waarin rustig het plot uitgelegd wordt
- wat onlogische keuzes her en der
- Burnham is rot-irritant en staat aldoor in het midden te shinen. Andere series hadden dat evenredig verdeeld over de crew.

Met betrekking tot bovenstaande discussie, in de aanvankelijke promotie werd heel erg de nadruk gelegd op Burnham, en haar huidskleur. Alsof dat zou moeten boeien. Ook een beetje met het LHBT verhaal. Stop je het in de serie zonder de poespas erom heen, het normaal maken, wat het zou moeten zijn, dan doe je het goed. Leg je de nadruk erop, dan sla je de plank mis. Star Trek is altijd al progressief geweest, en dat kan met SF, maar maakte er zelf geen poeha van
Wat was er abnormaal aan het liefdesverhaal in DIS?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 januari 2020 @ 13:02:58 #95
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191231860
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 05:58 schreef babylon het volgende:

[..]

Wat was er abnormaal aan het liefdesverhaal in DIS?
In-Universe, niet zoveel. Zeker nadat de serie vorderde en Dr. Culber vermoord werd, wat dat met Stamets deed etc.
Het is meer de nadruk in de promotie op dit soort zaken. Maar zoals gezegd, die lag sterker op Burnham dan op Culber en Stamets
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191239147
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is vooral dat er een groepje conservatieve blanke mannen is die hier overgevoelig voor is. Logisch gezien is het eigenlijk volkomen absurd dat een wereldwijde organisatie zo omstreeks de 23-26e eeuw zou bestaan uit overwegend blanke mensen. Waar zijn alle Chineze, Indiërs, Brazilianen, Nigerianen, Indonesiërs en ga zo maar door?
Zo conservatief ben ik niet en dat Star Trek voor iedereen wil zijn of wilde zijn in het verleden trok me juist zo aan de serie aan. Ik vind wel dat er een tijd en een plek voor is. Als er ooit een verhaal uitkomt over een of andere eeuwenoude stammenstrijd in Afrika dan verwacht ik dat dat accuraat ingevuld wordt, andersom ook. Maar er wordt achter teveel dingen gewoon wat gezocht tegenwoordig.

Discovery heeft z'n geheel eigen redenen waarom ik het kut vind en dat heeft met name te maken met wat irritante hoofdpersonages. Maar niks met huidskleur of wel of geen piemeltje. Anders was ik allang op Star Trek afgeknapt, de oudere shows kijk ik echter met veel plezier.
pi_191240367
Ik hoor dat Guinan ook terug komt in seizoen 2 :D :D


ik ben nog steeds bang dat Picard alles gaat verneuken
pi_191240535
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:01 schreef -Chakotay- het volgende:
Ik hoor dat Guinan ook terug komt in seizoen 2 :D :D


ik ben nog steeds bang dat Picard alles gaat verneuken
Afwachten en kijken... 10 afleveringen..
Patrick Stewart is een goede acteur...
Natuurlijk is er altijd kritiek mogelijk. Op de acteur, op de schrijvers, op de regisseur, op de editters.
pi_191242687
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 23:43 schreef aesop het volgende:
Prima eerste aflevering van Picard. En ergens ook fijn dat het niet gebinged kan worden. Naar the expanse seizoen 4kek ik al maanden uit en dan ben je er al bingend in een paar dagen doorheen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had het vermoeden van niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht meer aan samenwerking.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  woensdag 29 januari 2020 @ 11:37:29 #100
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191246609
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is vooral dat er een groepje conservatieve blanke mannen is die hier overgevoelig voor is. Logisch gezien is het eigenlijk volkomen absurd dat een wereldwijde organisatie zo omstreeks de 23-26e eeuw zou bestaan uit overwegend blanke mensen. Waar zijn alle Chineze, Indiërs, Brazilianen, Nigerianen, Indonesiërs en ga zo maar door?
Dat is het punt helemaal niet, niemand heeft een probleem met de aanwezigheid van niet-blanke of niet-heteroseksuele personages. Het punt is dat blanke heteromannen systematisch worden afgeschilderd als kwaadaardige duivels, zoals Gabriel Lorca dus, en er nauwelijks of geen positieve blanke heteromannen overblijven. Uit de interviews met de schrijvers maak je ook op dat dit een BEWUSTE keuze is, het is een bewuste keuze dat Burnham samenwerkte met die aziatische vrouwelijke kapitein, de homoseksuele crewleden, etc. om de grote boze hetero blanke man versloeg, en zo symbolisch white supremacy en patriarchie sloopte. Dat is de boodschap die ze wilden overbrengen. Het is een ''fuck you'' naar Donald Trump en al zijn aanhangers. Laat ik nou toevallig tot die aanhangers behoren en het helemaal niet fijn vinden om ''gesloopt'' te worden.

Star Trek Voyager was ook super divers, de enige blanke heteroman in die cast was Tom Paris. De rest was vrouw, indiaan, chinees, donker, alien, een hologram etc. Toch had niemand daar ooit moeite mee, op wat zeldzaam gemok over Janeway na misschien. Zelfde met Deep Space Nine, iedereen was lovend over Sisko en zijn diverse cast. Maar dat was nog in de goede oude tijd, toen anti-racisme inhield dat iedereen mee mocht doen, inclusief blanke heteromannen, en niet de nadruk lag op verschillen tussen mensen, maar op wat we allemaal gemeen hebben en wat we samen kunnen bereiken. Daar is anno 2020 echt een einde aan gekomen: het is allemaal de schuld van 1 groep dat de wereld kut is, en die groep moet kapot worden gemaakt.
  woensdag 29 januari 2020 @ 11:40:36 #101
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191246687
Ik ben trouwens positief over het begin van Picard. Leuk om hem en Data weer terug te zien en benieuwd waar het allemaal heen gaat. Goede mix van actie en dialogen. Voelt echt tof om eindelijk een echte post-Nemesis Star Trek te zien en niet al die kutte prequels.
  Moderator woensdag 29 januari 2020 @ 12:33:55 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191247557
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 11:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik ben trouwens positief over het begin van Picard. Leuk om hem en Data weer terug te zien en benieuwd waar het allemaal heen gaat. Goede mix van actie en dialogen. Voelt echt tof om eindelijk een echte post-Nemesis Star Trek te zien en niet al die kutte prequels.
helemaal mee eens en grappig genoeg merk je ook weer dat star trek ook zijn kracht put uit herkenbaarheid, terugkerende volken, personen met duidelijke karakters. Dat is ook iets wat miste bij DIS, niet dat er geen duidelijke karakters zijn maar we kennen ze nog niet en de volken werden onherkenbaar neergezet. Daarom is denk ik pike een karakter wat zeer gewaardeerd werd in DIS omdat dat toch het geheel wat meer in de canon zet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191248323
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 11:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Star Trek Voyager was ook super divers, de enige blanke heteroman in die cast was Tom Paris.
Slechts 1 blanke heteroman in de cast ? Dacht het niet.
Alle vier blanke manlijke acteurs spelen een heterokarakter


4 blanke manlijke acteurs en twee niet blanke mannen.
Bij 3 blanke vrouwelijke acteurs
Alle 9 spelen heterokarakters. Seven of nine, die hier niet bij staat, ook

Divers naar afspiegeling van de wereldbevolking is deze casting echt niet.
Ook niet als afspiegeling naar de Amerikaanse bevolking.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 29-01-2020 14:21:41 ]
pi_191250020
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Slechts 1 blanke heteroman in de cast ? Dacht het niet.
Alle vier blanke manlijke acteurs spelen een heterokarakter
[ afbeelding ]

4 blanke manlijke acteurs en twee niet blanke mannen.
Bij 3 blanke vrouwelijke acteurs
Alle 9 spelen heterokarakters. Seven of nine, die hier niet bij staat, ook

Divers naar afspiegeling van de wereldbevolking is deze casting echt niet.
Ook niet als afspiegeling naar de Amerikaanse bevolking.
Moeten het dan allemaal weer homo's zijn? Ga toch weg man!
Diversiteit zit alleen maar in de weg bij het kijken!
pi_191250054
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 11:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik ben trouwens positief over het begin van Picard. Leuk om hem en Data weer terug te zien en benieuwd waar het allemaal heen gaat. Goede mix van actie en dialogen. Voelt echt tof om eindelijk een echte post-Nemesis Star Trek te zien en niet al die kutte prequels.
Heb de trailer gezien, inderdaad leuk!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 januari 2020 @ 15:50:17 #106
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191250108
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Slechts 1 blanke heteroman in de cast ? Dacht het niet.
Alle vier blanke manlijke acteurs spelen een heterokarakter
[ afbeelding ]

4 blanke manlijke acteurs en twee niet blanke mannen.
Bij 3 blanke vrouwelijke acteurs
Alle 9 spelen heterokarakters. Seven of nine, die hier niet bij staat, ook

Divers naar afspiegeling van de wereldbevolking is deze casting echt niet.
Ook niet als afspiegeling naar de Amerikaanse bevolking.
Ik tel er 3 (Robert Beltran is geen blanke, Garrett Wang ook niet). Maar Aardbei doelde meer op de rollen: Neelix is een alien, de EMH is een hologram, Tuvok een donkere vulcan, verder een aziaat en een indiaan. De enige gewone blanke man van de crew (niet de cast) is dus Tom Paris.

Hoewel ik anti-Trump ben, heeft Aardbei in grote lijnen een punt. Het gaat om de nadruk, zoals gegeven in de serie (inderdaad mbt Lorca bijv) als daarbuiten in interviews en dergelijke. Maar Discovery hervond zichzelf uiteindelijk door de sterke neergezette Pike. En Picard lijkt er ook geen last van te hebben.

De sterke benadrukte inclusieve progressieve stroom vanuit Hollywood lijkt ook wat te bedaren. Kijk alleen maar naar Ghostbusters, waarbij de vrouwenversie flopte en de nieuwe Ghostbusters film juist iedereen weer warm lijkt te maken. Star Wars herpakte zichzelf, kijk maar naar de Mandalorian en zelfde lijkt nu ook op te gaan voor Star Trek.

Er moet absoluut ruimte zijn voor inclusiviteit en progressief denken. Zeker in SF. En Star Trek heeft dat altijd al gedaan. Maar dat benadrukken werd gewoon vervelend.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191250168
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 15:43 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Moeten het dan allemaal weer homo's zijn? Ga toch weg man!
Diversiteit zit alleen maar in de weg bij het kijken!
Ik heb het over de onjuiste omschrijving dat de cast van Voyager maar 1 blanke heteroman
kende. Er waren 4 blanke mannen en alle 4 in heterorollen. Ik heb nooit gedacht: er moeten meer homorollen in deze serie. Nog steeds niet.
En voyagercasting was ook helemaal niet zo super divers wbt afspiegeling amerikaanse bevolking naar sexe en etnische afkomst.
  Moderator woensdag 29 januari 2020 @ 16:01:32 #108
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191250254
Inmiddels zijn er wel veel minder zichtbare decolletés dan in de ST TNG DS9 en ENT. Ook minder kadetten in onderbroeken of badpakken tot nu toe.

:D



En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 29 januari 2020 @ 16:26:43 #109
8781 crew  Frutsel
pi_191250552
Ik vond het een interessante aflevering van Picard :Y
Mooie cliffhanger erin. Dit kan een hele explosieve actievolle serie worden :Y O+
  woensdag 29 januari 2020 @ 16:35:10 #110
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191250665
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2020 16:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Inmiddels zijn er wel veel minder zichtbare decolletés dan in de ST TNG DS9 en ENT. Ook minder kadetten in onderbroeken of badpakken tot nu toe.

:D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zit niet echt te wachten op Jean-Luc in een speedo. :').
And so is the past
  Moderator woensdag 29 januari 2020 @ 16:35:56 #111
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191250674
quote:
12s.gif Op woensdag 29 januari 2020 16:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ik zit niet echt te wachten op Jean-Luc in een speedo. :').

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 29 januari 2020 @ 16:37:38 #112
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191250695
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2020 16:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D.

Denk niet dat we nog tripjes naar Risa gaan zien of dat soort toestanden.
And so is the past
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 januari 2020 @ 17:37:41 #113
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191251470
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 15:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik heb het over de onjuiste omschrijving dat de cast van Voyager maar 1 blanke heteroman
kende. Er waren 4 blanke mannen en alle 4 in heterorollen. Ik heb nooit gedacht: er moeten meer homorollen in deze serie. Nog steeds niet.
En voyagercasting was ook helemaal niet zo super divers wbt afspiegeling amerikaanse bevolking naar sexe en etnische afkomst.
Voyager had amper tot geen verwijzingen naar iets anders dan hetero, daar waar TNG en DS9 dat wel hadden.

Maar 4 blanke mannen klopt niet:
- Garrett Wang, ouders komen uit Taiwan, speelde Harry Kim, een Aziaat
- Robert Beltran, Mexicaanse roots, speelt een indiaan
- Tim Russ, een afro-amer., speelt een donkere Vulcan genaamd Tuvok

Dan komen de 3 blanke acteurs:
- Ethan Phillips, speelt Neelix, een Talaxian
- Robert Picardo, speelt de holografische dokter
- Robert Duncan McNeill, speelt een blanke man, Tom Paris

Overigens is ook actrice Roxann Dawson (geboren Cabellero) van Latijns-Amerikaanse afkomst en niet blank te noemen. Ze speelde B'ellana Torres.

Kijk je naar de cast, (inclusief Jeri Ryan), dan heb je van de 10, 6 blanken
Kijk je naar de rollen die ze spelen, de crew van Voyager dan heb je een diverse crew vergelijkbaar met TNG en DS9:
-Voyager: 3 aliens, een half-alien, een AI, human-borg en 4 mensen
-TNG: 1 alien, 1 half-alien, 1 AI, de rest (5 a 6) mensen
-DS9: 5 aliens (Dax telt als 1), 4 mensen

Als Star Trek ergens goed in is geweest is het zowel qua cast als qua rollen diversiteit mee te nemen. Uiteraard over de jaren groeiend. Maar TOS had al een crew bestaande uit een aziaat, 2 Amerikanen, Schot, een Rus, een Afrikaanse en een vulcan
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191251583
Sow. you tell em schrikelbaas! _O_
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191251822
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 17:37 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Maar 4 blanke mannen klopt niet
Klopt wel.... de acteur van Chakotay is best wel blank
De actrice die Torres speelt is ook blank van huidskleur
Het onderscheid latino-white zoals men dat kent in Amerika moet men niet te strikt toepassen..
in de generaliserende stelling van : latino kan niet blank zijn van huidskleur.

De acteursgroep van Voyager kun je niet etnisch superdivers noemen. Allemaal Amerikanen
latino-amerikaan, afro-amerikaan, asian-amerikaan ... als je die op 4 zet dan kun je het een diverse crew noemen, maar niet superdivers.
En 3 vrouwen tegenover 6 mannen.... is evenzo niet superdivers. 3 blanke vrouwen... Daar kan best een donkerkleurige vrouw bij. Maar ik bedenk dat nu pas, dankzij opmerkingen dat Voyager superdivers zou zijjn geweest.
Alle karakters waren hetero .... dus niet een superdiverse karaktergroep 1 homo erbij zou statistisch verantwoord zijn
2 alien, 1 halfbloedalien, 1 hologram .. ik vond het prachtig altijd, maar het is nepdiversiteit... Toch. leuk dat met deze karakters het idee van die andere soort leren begrijpen en in waarde laten vaker naar voren komt.... en bevorderlijk is voor het in reallife samenleven van diverse mensen.
Prima bijeffect van deze sf-series. En idd stuit dat soms tegen de borst van mensen die tegenstander zijn van diverse groepen die samenleven.
pi_191252032
Zucht. Wanneer komt de zwarte disco-versie van Star Trek uit. Star Trek - The Mothership Connection?
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191253204
Ermahgerd wad'n nondiscussie.
pi_191253679
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 15:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
De sterke benadrukte inclusieve progressieve stroom vanuit Hollywood lijkt ook wat te bedaren.
Ik mag het hopen! :Y
Ze zijn iig al in de zeik gezet door die Engelse komiek! :D

Kussende mannen en vrouwen wil je toch niet zien in een speelfilm?
Als je dat wel wil dan ga je maar een gay of lesbian porn movie kijken! ;)
pi_191253695
quote:
12s.gif Op woensdag 29 januari 2020 16:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ik zit niet echt te wachten op Jean-Luc in een speedo. :').
Picard is dan ook al 80...
  woensdag 29 januari 2020 @ 20:45:47 #120
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191254242
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:09 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik mag het hopen! :Y
Ze zijn iig al in de zeik gezet door die Engelse komiek! :D

Kussende mannen en vrouwen wil je toch niet zien in een speelfilm?
Als je dat wel wil dan ga je maar een gay of lesbian porn movie kijken! ;)
Dan hoef je kussende hetero's ook niet te laten zien. Kun je wel een hetero porn gaan kijken.

Wat mij betreft is het één net zo gewoon als het ander en mag het net zo goed in films voorkomen.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_191254645
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:45 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dan hoef je kussende hetero's ook niet te laten zien. Kun je wel een hetero porn gaan kijken.

Wat mij betreft is het één net zo gewoon als het ander en mag het net zo goed in films voorkomen.
Het is niet de norm! En al die gekkigheid jaagt kijkers weg... en dus commercieel fout!
  woensdag 29 januari 2020 @ 21:09:39 #122
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191254667
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:09 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het is niet de norm!
Zou het wel moeten zijn
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_191254681
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:09 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Zou het wel moeten zijn
Het merendeel wil het niet zien! (Worden er onpasselijk van!)
pi_191254800
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:10 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het merendeel wil het niet zien! (Worden er onpasselijk van!)
Onzin
Alleen onzekere heterohaantjes hebben daar last van
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 29 januari 2020 @ 21:17:50 #125
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191254810
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:10 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Het merendeel wil het niet zien! (Worden er onpasselijk van!)
Omdat het door die mensen nog niet als gewoon wordt ervaren. Wat het wel zou moeten zijn.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_191254912
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Onzin
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:17 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Omdat het door die mensen nog niet als gewoon wordt ervaren. Wat het wel zou moeten zijn.
Het verkoopt niet!
De massa wil het gewoon niet zien!
En geld is belangrijk dus normalisatie sets in! ;)
Vraag aan elke hetero man of hij zoenende mannen wil zien in een blockbuster movie? Neen!
En sowieso kinderen stelt men daaraan ook niet bloot!
pi_191254935
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:23 schreef Bocaj het volgende:

[..]


[..]

Het verkoopt niet!
De massa wil het gewoon niet zien!
En geld is belangrijk dus normalisatie sets in! ;)
Vraag aan elke hetero man of hij zoenende mannen wil zien in een blockbuster movie? Neen!
En sowieso kinderen stelt men daaraan ook niet bloot!
Uit welke eeuw kom jij?
Ik heb mijn kinderen daar gewoon naar laten kijken.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 29 januari 2020 @ 21:25:31 #128
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191254959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:23 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

Het verkoopt niet!
De massa wil het gewoon niet zien!
En geld is belangrijk dus normalisatie sets in! ;)
Vraag aan elke hetero man of hij zoenende mannen wil zien in een blockbuster movie? Neen!
En sowieso kinderen stelt men daaraan ook niet bloot!
Wat een ouderwetse denkbeelden heb jij. Zeg ik als hetero man.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_191255043
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:25 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Wat een ouderwetse denkbeelden heb jij. Zeg ik als hetero man.
Nee da's niet waar, je bent homo
pi_191255077
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:24 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Uit welke eeuw kom jij?
Ik heb mijn kinderen daar gewoon naar laten kijken.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:25 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Wat een ouderwetse denkbeelden heb jij. Zeg ik als hetero man.
Ik denk dat we het niet eens worden! ;)
Geeft ook niet, ik laat iedereen in zijn waarde. Hoop dat jullie het ook zullen doen!
  woensdag 29 januari 2020 @ 21:32:45 #131
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_191255121
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:30 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat we het niet eens worden! ;)
Geeft ook niet, ik laat iedereen in zijn waarde. Hoop dat jullie het ook zullen doen!
We hoeven het ook niet eens te zijn.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_191255158
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:30 schreef Bocaj het volgende:

[..]


[..]

Ik denk dat we het niet eens worden! ;)
Geeft ook niet, ik laat iedereen in zijn waarde. Hoop dat jullie het ook zullen doen!
Eigenlijk doe je dat dus niet. Anders zou je er geen probleem mee hebben om zoenende mannen te zien
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191255169
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 00:18 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Ik had het vermoeden van niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht meer aan samenwerking.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_191255243
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:34 schreef devlinmr het volgende:
Anders zou je er geen probleem mee hebben om zoenende mannen te zien
Persoonlijk vind ik het niet fijn om er naar te kijken!
pi_191255253
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2020 16:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Inmiddels zijn er wel veel minder zichtbare decolletés dan in de ST TNG DS9 en ENT. Ook minder kadetten in onderbroeken of badpakken tot nu toe.

:D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Star Trek is wel erg preuts geworden wat dat betreft. Maar er zijn nog series waar het wel kan.

In Altered Carbon zat een goede sexscene.
pi_191255289
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:37 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het niet fijn om er naar te kijken!
2 vrouwen dan weer wel zeker
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191255361
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:40 schreef devlinmr het volgende:

[..]

2 vrouwen dan weer wel zeker
Is inderdaad minder storend! ;)
pi_191255384
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:45 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Is inderdaad minder storend! ;)
Hypocriet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191255423
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:46 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Hypocriet
Zo is de hetero man! :D
pi_191255491
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:48 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Zo is de hetero man! :D
Dus jij ziet 2 zoenende mensen en denkt dan niet, wat leuk dat ze zo verliefd zijn, maar je denkt meteen aan platte sex.

Sad
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191255559
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus jij ziet 2 zoenende mensen en denkt dan niet, wat leuk dat ze zo verliefd zijn, maar je denkt meteen aan platte sex.

Sad
Als hetero man kan ik met moeite kijken naar 2 zoenende mannen. (Laat staan sexende mannen!)
Word daar misselijk van en zap of kijk weg!
Vind het vies! (Denk niet dat ik hier alleen in sta...)

Maar goed ieder zijn meug nietwaar?!
pi_191255623
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:56 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Als hetero man kan ik met moeite kijken naar 2 zoenende mannen. (Laat staan sexende mannen!)
Word daar misselijk van en zap of kijk weg!
Vind het vies! (Denk niet dat ik hier alleen in sta...)

Maar goed ieder zijn meug nietwaar?!
Als hetero heb ik daar geen enkele moeite mee. Expliciete sex (porno) daargelaten.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191256130
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:56 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Als hetero man kan ik met moeite kijken naar 2 zoenende mannen. (Laat staan sexende mannen!)
Word daar misselijk van en zap of kijk weg!
Vind het vies! (Denk niet dat ik hier alleen in sta...)

Maar goed ieder zijn meug nietwaar?!
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik tot op heden ook nog niet geslaagd ben om hier compleet zonder waardeoordeel naar te kijken.
pi_191257897
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 22:27 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik tot op heden ook nog niet geslaagd ben om hier compleet zonder waardeoordeel naar te kijken.
Tja zo lang ik nog geen tong zoende kind met een volwassen persoon ziet .
Zal de rest me geen hol kunnen schelen.
Liever als persoonlijke voorkeur zie ik liever twee vrouwen zoenen.
Als ze lekker zijn .
Zien ze meer uit als een man zit het pakket in mijn mindere voorkeur.
pi_191258105
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus jij ziet 2 zoenende mensen en denkt dan niet, wat leuk dat ze zo verliefd zijn, maar je denkt meteen aan platte sex.

Sad
Dan moet ie vooral niet The Deuce gaan kijken :P

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2020 00:41:45 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 januari 2020 @ 08:30:04 #146
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191259420
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:09 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik mag het hopen! :Y
Ze zijn iig al in de zeik gezet door die Engelse komiek! :D

Kussende mannen en vrouwen wil je toch niet zien in een speelfilm?
Als je dat wel wil dan ga je maar een gay of lesbian porn movie kijken! ;)
Nou, ik sluit me dan weer aan bij Starflyer. Kussende hetero's zie je ook.
Dus ben het niet met je eens. Maar om zo de nadruk erop te leggen geef je het weer de extra aandacht die het niet zou moeten hebben. Het zou immers normaal moeten zijn.
Net zoals een bieb die vanwege diversiteit een speciale holebi-boekenkast heeft. Dan sla je de plank wat mij betreft helemaal mis. Wil je het normaal maken in deze maatschappij, dan moet je het niet apart tentoonstellen (en de overkill van de laatste jaren had dat absoluut), maar een plekje geven in de normale context. En niet moeilijk over doen.

Wat dat betreft vond ik on-screen de relatie tussen Culber en Stamets aardig goed weggezet. Er werd geen poeha over gemaakt. Dat dat offscreen allerlei aandacht kreeg stoorde me meer.

Het gaat allemaal om balans vinden.

En om dan nog even terug te keren op Bluesdude, met dat gedoe over een all-american cast....
Fuck it, nogal logisch als je een Amerikaanse serie maakt. Zucht!
Als je Beltran blank noemt, dan kun je Wang ook blank noemen!! Ik denk dat menig persoon met indianenachtergrond best boos op je kan worden met een dergelijke uitspraak.
Wil je diversiteit neer zetten in je cast, dan zoek je dus goede acteurs, met een andere etnische achtergrond, die als het even mee zit ook nog in de buurt wonen en werken. Succes daarmee.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191259781
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Nou, ik sluit me dan weer aan bij Starflyer. Kussende hetero's zie je ook.
De romantiek tussen man en vrouw in een film zie ik als (basis) norm. (En ik denk velen met mij!)
quote:
0s.gif Op
donderdag 30 januari 2020 08:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:

Wil je diversiteit neer zetten in je cast, dan zoek je dus goede acteurs, met een andere etnische achtergrond, die als het even mee zit ook nog in de buurt wonen en werken. Succes daarmee.
En daar schortte het wel aan, heb toch redelijk wat series gezien waarvan ik dacht, zit jij nou om je achtergrond in de film of om je acteerprestaties!
  donderdag 30 januari 2020 @ 09:26:56 #148
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_191259916
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:56 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Als hetero man kan ik met moeite kijken naar 2 zoenende mannen. (Laat staan sexende mannen!)
Word daar misselijk van en zap of kijk weg!
Vind het vies! (Denk niet dat ik hier alleen in sta...)

Maar goed ieder zijn meug nietwaar?!
Grappig onderwerp voor een Star Trek draad. Veel mensen hadden destijds dezelfde gevoelens bij een kusje tussen Kirk en Uhura. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_191260499
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:30 schreef TARAraboemdijee het volgende:
En om dan nog even terug te keren op Bluesdude, met dat gedoe over een all-american cast....
Fuck it, nogal logisch als je een Amerikaanse serie maakt. Zucht!
Tuurlijk, nogal logisch... Ik noemde dat als reactie op de overdrijving van:
de cast is superdivers. .. er is maar een blanke man in de voyagercast

quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 11:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Star Trek Voyager was ook super divers, de enige blanke heteroman in die cast was Tom Paris.
Beltran/Chakotay heeft een blanke huidskleur

  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 januari 2020 @ 10:23:38 #150
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191260563
Zoals ik al eerder aangaf, Aardbei doelde op de crew, in-universe, niet zozeer op de cast zelf.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 09:36:42 #151
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191275090
Hehe ik vind het wel grappig ik lees net een comment van een jonge star trek fan op het internet die deze discussie wel in een leuk daglicht plaats

quote:
i tried to get into some of the old ones, but i couldn't commit (they were a bit campy and oddly moralistic).
Wij van de generatie die in de 90s leefden zijn inderdaad wel gewend aan tv shows waarbij er aan het einde gezegd werd wij hebben het goede gedaan. Zelfs shows als the A-team waar iedereen aan gort wordt geschoten zat altijd een zweempje in van maar nu zijn de baddies in iedergeval dood en dat hebben wij goed gedaan. De 90s (en daarvoor) zijn kwa tv series een plek geweest waarin de karakters eigenlijk amper twijfelden of faalden.

Nu voelt burnham als een die fixt het wel even karakter maar ze heeft duidelijk haar fouten, maakt rare keuzes en het morele gelijk is niet altijd aanwezig, in dat opzicht is DIS denk inderdaad een modernere serie en het kan best zijn dat daar de issues ontstaan met de mensen die terug willen naar TNG. Een tijd waar TV "duidelijk" was.

Ik had er zo nog niet naar gekeken ik ben waarschijnlijk teveel een kind van de 80s/90s om dat opvallend te vinden bij terugkijken van oudere series.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 31 januari 2020 @ 09:37:33 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191275095
Vandaag een nieuwe aflevering maar ik kan hem weer niet vandaag al zien... vrijdag is echt een kutdag voor een serie om uit te komen. Ik had liever maandag gehad.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191275155
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tuurlijk, nogal logisch... Ik noemde dat als reactie op de overdrijving van:
de cast is superdivers. .. er is maar een blanke man in de voyagercast
[..]

Beltran/Chakotay heeft een blanke huidskleur

[ afbeelding ]
quote:
He is the seventh of ten children, of Mexican-Native American ancestry,
Ik keek laatst trouwens een Bollywood film. Wat denk je? ALLEEN MAAR INDIERS! :(
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_191275222
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:09 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Zou het wel moeten zijn
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Onzin
Alleen onzekere heterohaantjes hebben daar last van
Zolang 97% hetero is, is het de norm. Ondanks al dat gedram van de regenbogen de laatste jaren.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_191275231
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 11:40 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik ben trouwens positief over het begin van Picard. Leuk om hem en Data weer terug te zien en benieuwd waar het allemaal heen gaat. Goede mix van actie en dialogen. Voelt echt tof om eindelijk een echte post-Nemesis Star Trek te zien en niet al die kutte prequels.
Ik heb gisteren de 1e aflevering gezien en vond het idd best ok. Begrijp niet wat er over gezeurd werd.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_191275748
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:45 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[..]

Ik keek laatst trouwens een Bollywood film. Wat denk je? ALLEEN MAAR INDIERS! :(
Wat is je pointe ?
Wil je zeggen dat de casting niet zo divers is ?
Dat was mijn punt soortgelijk in reactie op de opmerking dat voyagercast superdivers zou zijn.
Niet zo superdivers
pi_191275864
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is je pointe ?
Wil je zeggen dat de casting niet zo divers is ?
Dat was mijn punt soortgelijk in reactie op de opmerking dat voyagercast superdivers zou zijn.
Niet zo superdivers
Erg he? Al die Indiers in die Bollywood films. En laatst zag ik zo'n in Afrika populaire Turkse soap. Wat denk je? ALLEEN MAAR TURKEN? :(
RACISME! Geen diversiteit! Zeg er wat van Bluesdude.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_191275890
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Erg he? Al die Indiers in die Bollywood films. En laatst zag ik zo'n in Afrika populaire Turkse soap. Wat denk je? ALLEEN MAAR TURKEN? :(
RACISME! Geen diversiteit! Zeg er wat van Bluesdude.
Vind jij dat erg?
Of suggereer je dat ik dat erg vind?
Nee hoor... dat is dat niet zo.
pi_191275895
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[..]

Zolang 97% hetero is, is het de norm. Ondanks al dat gedram van de regenbogen de laatste jaren.
sowieso is het 90% maar in principe heb je gelijk. Hetero is de norm, maar dat wil niet zeggen dat je geen zoenende mannen of vrouwen op tv mag laten zien.
Gezien je voorliefde voor normen... laten we een wet maken die verplicht dat 1:10 zoenen op tv tussen homostellen moet zijn >:)

on topic.

ik stoorde me bij ST Discovery, was het enorme vrouwengezeik en al de psychische problemen van de personages. Ben ik misschien teveel man voor
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191276217
Genoeg diversiteit gelul!

PIC s01e02

Vanochtend in de trein gekeken. Mijn enige probleem, welke figuren zijn nou Vulcan en wie is er Romulan. Dat was altijd superduidelijk, maar nu ze allemaal gewone of Starfleet kleding aanhebben... Die commodore bijvoorbeeld, Vulcan of Romulan (of stiekem Romulan)?

Verder heel cool hoe ze werken op die cube. Duidelijk dat Borg tech gevaarlijk is, maar niet zo 10-foot-pole gevaarlijk als vroeger.
pi_191276808
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:04 schreef babylon het volgende:
Genoeg diversiteit gelul!

PIC s01e02

Vanochtend in de trein gekeken. Mijn enige probleem, welke figuren zijn nou Vulcan en wie is er Romulan. Dat was altijd superduidelijk, maar nu ze allemaal gewone of Starfleet kleding aanhebben... Die commodore bijvoorbeeld, Vulcan of Romulan (of stiekem Romulan)?
Qua uiterlijk (behalve de kleding dan) waren ze toch altijd al uitwisselbaar?
quote:
Verder heel cool hoe ze werken op die cube. Duidelijk dat Borg tech gevaarlijk is, maar niet zo 10-foot-pole gevaarlijk als vroeger.
Dat vond ik ook een beetje vreemd. De Romulans bouwen een Borg-cube? Waarom dan? :?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_191277058
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Qua uiterlijk (behalve de kleding dan) waren ze toch altijd al uitwisselbaar?
[..]

Dat vond ik ook een beetje vreemd. De Romulans bouwen een Borg-cube? Waarom dan? :?
Niet bouwen, ze hebben hem overgenomen en hij is los gekoppeld van het collective.

En ja, ze zijn qua uiterlijk uitwisselbaar, maar gedrag en instelling zeker niet.
pi_191282437
Ik las ergens het idee dat het borg cube is die met voyager vanuit het delta kwam. Dat de borg op het schip "dood" zijn als gevolg dat Jane het netwerk grotendeels opgeblazen had (of zo, lang geleden dat ik die aflevering gezien heb).

Zou wel moeten betekenen dat Federation en Romulans samenwerken, Federation zal niet zo maar een borg cube overdragen aan de Romulans
pi_191282851
Ah, die Commodore moet iig lijken op een Vulcan. Liggen Vulcan dingen pp hart bureau.
pi_191284635
Als star trek fan die doe ik mijn best om Picard de kans te geven maar:

Het gaat al mis helemaal in het hart van het verhaal.
Namelijk de reden waarom picard ontslag genomen heeft.
De hoofd reden waarom ze de romulanen niet hielpen was omdat de aarde bijna geen schepen meer had. Als intellectueel zou picard dat moeten snappen. Maar waarom hadden de andere honderden leden van de federatie geen schepen meer? Alleen de aardse waren vernietigd..

Betreffende aflevering 2: CSI Picard

Heel lang is er een voiceover met beelden wisselend tussen 2 locaties. Ik vond het irritant, saai, en voelde als een kopie van een of andere spy film.

Het hele concept van de magische tijdreis holografische scanner / projector, die op magische wijze van alle mogelijke tijden precies die 3 seconden laat zien dat het stelletje op de bank vind ik absurd en totaal ongeloofwaardig....

Die poortjes bij star fleet: gaan al die mensen naar dezelfde plek? Niemand zegt wat en lopen elkaar achterna.

Het verhaal zelf vind ik nog steeds niet echt boeiend. Er zijn best veel karakters, maar ze voelen bijna allemaal zonder inhoud, niets waarom ik om ze zou moeten geven.
En nog steeds veel (over)gedramatiseerde dialogen. Als of je (letterlijk) The (b)old and the beautiful zit te kijken.

Visuele stijl: waarom moet gvd elke scene voor 50% gevuld zijn met lensflares of andere licht vlekken! Wat is er mis met iets gewoon helder in beeld brengen!

Romulans (de elfen voor als je ze niet herkent):
Waarom kunnen dei niet gewoon herkenbaar zijn zoals in de andere honderden uren star trek series? In uiterlijk en gedrag.
Mannelijke romulan: Hipster elf
Vrouwlijke romulan: Gemiddelde mensen huisvrouw elf

Maar die punker elf in de borg cube was absurd! ik heb me kapot gelachen en kon alles wat er na niet meer serieus nemen,...

Maar de scene van Dahj 2 in ondergoed was goed. Mooie vrouwen in ondergoed is altijd +1.
pi_191284758
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:52 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Dus jij ziet 2 zoenende mensen en denkt dan niet, wat leuk dat ze zo verliefd zijn, maar je denkt meteen aan platte sex.

Sad
Is voor mij eigenlijk ook wel zo. Heb niks tegen homo's en lesbiennes trouwens en vind het niet meer dan normaal dat dat allemaal ook een plekje krijgt op tv als ook in de maatschappij. Maar ik kan er ook wel in komen dat mensen niet per se met graagte naar twee zoenende mannen of vrouwen kijken. Dat is echter geen reden om het dan maar niet meer te doen. Moet zeggen dat ik er een jaar of 20 terug (als pubertje) ook een stuk meer moeite mee had dan nu. Misschien ook een gewenningskwestie en daarom wel goed dat je er zo af en toe mee geconfronteerd wordt.
pi_191285561
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:36 schreef Bosbeetle het volgende:

Nu voelt burnham als een die fixt het wel even karakter maar ze heeft duidelijk haar fouten, maakt rare keuzes en het morele gelijk is niet altijd aanwezig,
Beslissingen die buiten de norm vallen is altijd een ingredient geweest van Star Trek en z'n captains.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191285602
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 21:02 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Is voor mij eigenlijk ook wel zo. Heb niks tegen homo's en lesbiennes trouwens en vind het niet meer dan normaal dat dat allemaal ook een plekje krijgt op tv als ook in de maatschappij. Maar ik kan er ook wel in komen dat mensen niet per se met graagte naar twee zoenende mannen of vrouwen kijken. Dat is echter geen reden om het dan maar niet meer te doen. Moet zeggen dat ik er een jaar of 20 terug (als pubertje) ook een stuk meer moeite mee had dan nu. Misschien ook een gewenningskwestie en daarom wel goed dat je er zo af en toe mee geconfronteerd wordt.
Daarbij merk je als kijker dat dit allemaal. politiek gedreven is. De politieke boodschap uit het echte leven wat je ook in een scifi weer even komt lastigvallen. En niet eenmaal maar in alle tv-series. Dit stoort mij.

En zag ik daar in the borg-relic een transgender zwarte man als vrouw met extra dike makeup?

[ Bericht 2% gewijzigd door imgoddamnugly op 31-01-2020 22:00:08 ]
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
pi_191286005
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 21:02 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Is voor mij eigenlijk ook wel zo. Heb niks tegen homo's en lesbiennes trouwens en vind het niet meer dan normaal dat dat allemaal ook een plekje krijgt op tv als ook in de maatschappij. Maar ik kan er ook wel in komen dat mensen niet per se met graagte naar twee zoenende mannen of vrouwen kijken. Dat is echter geen reden om het dan maar niet meer te doen. Moet zeggen dat ik er een jaar of 20 terug (als pubertje) ook een stuk meer moeite mee had dan nu. Misschien ook een gewenningskwestie en daarom wel goed dat je er zo af en toe mee geconfronteerd wordt.
Kwam als puber er ook niet mee in aanraking. Pas veel later toen ik een aantal vrienden kreeg die gay waren.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_191292014
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:05 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Kwam als puber er ook niet mee in aanraking. Pas veel later toen ik een aantal vrienden kreeg die gay waren.
De buurjongen van m'n beste maat was homo, dus ik wist al vrij snel wat 't was en dat werd eigenlijk ook allemaal wel geaccepteerd, dus heb het nooit als iets vreemds gezien. Niet dat ik ze ooit heb zien zoenen ofzo. Dat kwam ook later pas op tv, zoenende homo's en was daar zeker wel wat ongemakkelijk mee aanvankelijk. Maar gewenning is inmiddels wel ingetreden en heb er weinig moeite meer mee.
pi_191293315
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Slechts 1 blanke heteroman in de cast ? Dacht het niet.
Alle vier blanke manlijke acteurs spelen een heterokarakter
[ afbeelding ]

4 blanke manlijke acteurs en twee niet blanke mannen.
Bij 3 blanke vrouwelijke acteurs
Alle 9 spelen heterokarakters. Seven of nine, die hier niet bij staat, ook

Divers naar afspiegeling van de wereldbevolking is deze casting echt niet.
Ook niet als afspiegeling naar de Amerikaanse bevolking.
wie is homo?
pi_191293368
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:17 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Onzin
Alleen onzekere heterohaantjes hebben daar last van
há gayyyyyyyyyyy
pi_191293626
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[..]

Zolang 97% hetero is, is het de norm. Ondanks al dat gedram van de regenbogen de laatste jaren.
je moet je eens bedenken wat de verhouding homoseksuelen en heteroseksuelen in nederland is
leg die cijfers vervolgens naast de homo en heteroseksuelen in de mainstream medialand

dan kan je nog eens gaan lachen

Om homoseksualiteit zo in de spotlight te plaatsen en een podium te geven in een serie als Star Trek, zal enkel negatief commercieel impact hebben, omdat de echte doelgroep daar simpelweg niet op zit te wachten. Terwijl de focus van de makers ligt op een compleet andere doelgroep, namelijk LGHBTERS cq homos, trannies, shemales en so'ers.
Het forceren van een homoseksuele tint in een oh zo wereldverbeterende progressieve star trek, draagt bij aan het verliezen van de geloofwaardigheid en de kracht van de serie.
pi_191293669
Sorry eerste aflevering gezien.
Tweede heb ik nog geen moeite voor gedaan.
Houd dus in dat het me niet genoeg trekt.

Waarom moet alles weer zo uitgerekt worden en zo veel geweld gelijk gepleegt worden.

En dat stomme gedoe over data stukjes over gebracht kan worden bla bla en bla.
Pakt me gelijk al niet.

Sorry maar nee ik laat deze wel varen .
Liever de gedachten van de ouwe Picard dan deze slappe aftreksel .
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:29:44 #176
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_191294938
Ik was wel enthusiast over de eerste aflevering maar nu lijkt het allemaal weer te veel op Discovery.

Sowieso word ik series waarvan de afleveringen niet op zich zelf staan een beetje zat. Ik wil gewoon 45 min tot een uurtje kijken en dan een verhaaltje afgesloten hebben. Nu heb ik het idee dat ik een film van 10 uur zit te kijken waarin elke aflevering weer allerlei verhaallijnen geintroduceerd worden en het ontiegelijk lang duurt voor iets afgesloten wordt. Heb geen zin om telkens een week te moeten wachten hoe het verder gaat.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 16:54:33 #177
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_191296876
Ik vind de serie wel vermakelijk gewoon relaxed naar kijken, niet teveel over nadenken.

Off topic, kan de discussie over hetero, gay etc svp ergens anders gevoerd worden?
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
pi_191296911
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:29 schreef Shakkara het volgende:
Ik was wel enthusiast over de eerste aflevering maar nu lijkt het allemaal weer te veel op Discovery.

Sowieso word ik series waarvan de afleveringen niet op zich zelf staan een beetje zat. Ik wil gewoon 45 min tot een uurtje kijken en dan een verhaaltje afgesloten hebben. Nu heb ik het idee dat ik een film van 10 uur zit te kijken waarin elke aflevering weer allerlei verhaallijnen geintroduceerd worden en het ontiegelijk lang duurt voor iets afgesloten wordt. Heb geen zin om telkens een week te moeten wachten hoe het verder gaat.
Dat was juist tergend. 15 afleveringen aan fillers die eigenlijk nergens over gingen.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 17:13:57 #179
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_191297011
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 16:58 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Dat was juist tergend. 15 afleveringen aan fillers die eigenlijk nergens over gingen.
Al die oude afleveringen van Star Trek gaan juist wél ergens over. Iets dat in 45 minuten uitgelegd en afgerond kan worden. Los daarvan kun je altijd nog van alles vertellen, zie de hele character arc van Gul Dukat als uitstekend voorbeeld.

Die nieuwe series gaan nergens over, als je een losse aflevering bekijkt heb je geen idee wat er aan de hand is en waar het naar toe gaat.

En vaak kijk je dan 10 afleveringen en is de afsluiting matig en heb je al die tijd voor niks zitten kijken.

Zoals Discovery met dat ellendige Red Angel plot. :')
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
pi_191297031
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 17:13 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Al die oude afleveringen van Star Trek gaan juist wél ergens over. Iets dat in 45 minuten uitgelegd en afgerond kan worden.

Die nieuwe series gaan nergens over, als je een losse aflevering bekijkt heb je geen idee wat er aan de hand is en waar het naar toe gaat.

En vaak kijk je dan 10 afleveringen en is de afsluiting matig en heb je al die tijd voor niks zitten kijken.

Zoals Discovery met dat ellendige Red Angel plot. :')
Dat zal een kwestie van smaak zijn, me dunkt. Die oude afleveringen vond ik vooral steeds hetzelfde op een net iets andere manier herkauwd.
pi_191297462
Kan het zijn dat men wacht met begin discovery seizoen 3, tot picard seizoen 1 geweest is ?
Dat wordt dus eind april/begin mei ?
pi_191298512
Waarom moet er nu ook weer gescholden worden in deze Star Trek...
pi_191298885
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:29 schreef Shakkara het volgende:
Ik was wel enthusiast over de eerste aflevering maar nu lijkt het allemaal weer te veel op Discovery.

Sowieso word ik series waarvan de afleveringen niet op zich zelf staan een beetje zat. Ik wil gewoon 45 min tot een uurtje kijken en dan een verhaaltje afgesloten hebben. Nu heb ik het idee dat ik een film van 10 uur zit te kijken waarin elke aflevering weer allerlei verhaallijnen geintroduceerd worden en het ontiegelijk lang duurt voor iets afgesloten wordt. Heb geen zin om telkens een week te moeten wachten hoe het verder gaat.
hier ben ik het ook mee eens

wij willen afleveringen !! :)
pi_191300470
zojuist aflevering 2 gezien

te chaotisch en het pakt mij nog steeds niet helemaal
pi_191301000
quote:
8s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:29 schreef Shakkara het volgende:
Ik was wel enthusiast over de eerste aflevering maar nu lijkt het allemaal weer te veel op Discovery.

Sowieso word ik series waarvan de afleveringen niet op zich zelf staan een beetje zat. Ik wil gewoon 45 min tot een uurtje kijken en dan een verhaaltje afgesloten hebben. Nu heb ik het idee dat ik een film van 10 uur zit te kijken waarin elke aflevering weer allerlei verhaallijnen geintroduceerd worden en het ontiegelijk lang duurt voor iets afgesloten wordt. Heb geen zin om telkens een week te moeten wachten hoe het verder gaat.
Haha ik had precies hetzelfde.
Ik denk dat ze gewoon geen traditionele Star Trek meer willen of zelfs kunnen maken. Erg jammer, maar goed, die afleveringen kijk ik nog steeds zo nu en dan en ik vind het toch wel tof dat we nu met 2 star trek series zitten, want iets is altijd nog beter dan niets en zo trekt het natuurlijk ook weer nieuwe fans aan en blijft de franchise in leven.
pi_191301664
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:10 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Haha ik had precies hetzelfde.
Ik denk dat ze gewoon geen traditionele Star Trek meer willen of zelfs kunnen maken.
CBS / Kurtzman in ieder geval niet nee. Die vindt het bekende star trek maar niets.

Gelukkig is er nog wel "the Orville". Dat komt naar mijn mening veel dichterbij star trek dan dat wat cbs produceert. Jammer dat Seth niet de rechten van star trek kan krijgen. Dan hadden we zeker traditionele star trek gekregen.

Ik deel niet je mening dat iets beter is dan niets.

Er zijn vele honderden afleveringen van star trek die ik wel goed vind. Die kijk ik met plezier nog een keer. Waarom zou ik dan iets gaan kijken wat ik niet goed vind / haat en wat naar mijn idee afbreuk doet aan de franchise?

Discovery heb ik opgegeven. Met moeite heb ik die 2 seizoenen tot het einde gekeken met alle onzin die er continu in zat.

Picard geef ik nog een kleine kans. Maar het lijkt een discovery 2.0 te worden. In ieder geval visueel, maar het script en verhaal lijkt ook vergelijkbaar niveau te zijn.. Maar dan met wat meer bekende nostalgie (in de eerste afleveringen):

5 minuten Data.
5 minuten Riker
5 minuten Diana
Nog iemand?
Wat Borg, die tenminste nog wel herkenbaar zijn, al is de huidskleur wel anders
pi_191301796
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:53 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

CBS / Kurtzman in ieder geval niet nee. Die vindt het bekende star trek maar niets.

Gelukkig is er nog wel "the Orville". Dat komt naar mijn mening veel dichterbij star trek dan dat wat cbs produceert. Jammer dat Seth niet de rechten van star trek kan krijgen. Dan hadden we zeker traditionele star trek gekregen.

Ik deel niet je mening dat iets beter is dan niets.

Er zijn vele honderden afleveringen van star trek die ik wel goed vind. Die kijk ik met plezier nog een keer. Waarom zou ik dan iets gaan kijken wat ik niet goed vind / haat en wat naar mijn idee afbreuk doet aan de franchise?

Discovery heb ik opgegeven. Met moeite heb ik die 2 seizoenen tot het einde gekeken met alle onzin die er continu in zat.

Picard geef ik nog een kleine kans. Maar het lijkt een discovery 2.0 te worden. In ieder geval visueel, maar het script en verhaal lijkt ook vergelijkbaar niveau te zijn.. Maar dan met wat meer bekende nostalgie (in de eerste afleveringen):

5 minuten Data.
5 minuten Riker
5 minuten Diana
Nog iemand?
Wat Borg, die tenminste nog wel herkenbaar zijn, al is de huidskleur wel anders
Geef je geen ongelijk hoor. Ik ben gewoon een sci-fi liefhebber, en slecht vind ik het niet, maar het is wel heel anders..
  zaterdag 1 februari 2020 @ 23:11:52 #188
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_191301901
Er zijn pas 2 afleveringen geweest he..
Daarnaast gaat de serie uiteindelijk heel anders verder, de eerste opzet daarvoor is ook al gegeven.
Dikke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het gaat ook niet om de cameo's, dat is beetje uit nostalgie (er zitten enorm veel eastereggs in elke aflevering) , een beetje om oude verhalen een nieuw leven in te blazen en vooral introductie voor het overkoepelende verhaal.
pi_191303034
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 23:11 schreef SiGNe het volgende:
Er zijn pas 2 afleveringen geweest he..
Daarnaast gaat de serie uiteindelijk heel anders verder, de eerste opzet daarvoor is ook al gegeven.
Dikke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het gaat ook niet om de cameo's, dat is beetje uit nostalgie (er zitten enorm veel eastereggs in elke aflevering) , een beetje om oude verhalen een nieuw leven in te blazen en vooral introductie voor het overkoepelende verhaal.
2 afleveringen is natuurlijk wel de eerste en 2e indruk.
En die nostalgie is waarschijnlijk waar de meesten opzitten te wachten.

Picard komt uit dezelfde keuken als discovery. En dat eindigde bijna elke keer met een naar gevoel.

Picard heeft zoals het nu lijkt dezelfde ingrediënten als discovery.

Ik vind het meeste werk van Stewart goed. Maar of hij nu als hoogbejaarde nog geschikt is om de show te trekken.
De overige cast voor mij waarschijnlijk ook niet.

Ook vind ik dat Stewart in veel scènes nauwelijks over komt als Jean luc Picard, maar meer als bejaarde Patrick stewart.

En het overkoepelende verhaal is tot nu toe ook een raadsel?

Misschien dat picard na 20 Jaar nog steeds zo verdrietig is dat data dood is en daarom nog steeds over hem droomt en daarom een soort van kloon van hem wil vinden?

Wat op zich ook al absurd is omdat hij veel dierbaardere mensen verloren heeft (tijdens zijn dienst als kapitein)

Of dat de romulans een hekel hebben aan androids?
  zondag 2 februari 2020 @ 01:59:17 #190
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_191303297
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 01:14 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

2 afleveringen is natuurlijk wel de eerste en 2e indruk.
En die nostalgie is waarschijnlijk waar de meesten opzitten te wachten.

Picard komt uit dezelfde keuken als discovery. En dat eindigde bijna elke keer met een naar gevoel.

Picard heeft zoals het nu lijkt dezelfde ingrediënten als discovery.

Ik vind het meeste werk van Stewart goed. Maar of hij nu als hoogbejaarde nog geschikt is om de show te trekken.
De overige cast voor mij waarschijnlijk ook niet.

Ook vind ik dat Stewart in veel scènes nauwelijks over komt als Jean luc Picard, maar meer als bejaarde Patrick stewart.

En het overkoepelende verhaal is tot nu toe ook een raadsel?

Misschien dat picard na 20 Jaar nog steeds zo verdrietig is dat data dood is en daarom nog steeds over hem droomt en daarom een soort van kloon van hem wil vinden?

Wat op zich ook al absurd is omdat hij veel dierbaardere mensen verloren heeft (tijdens zijn dienst als kapitein)

Of dat de romulans een hekel hebben aan androids?
2 afleveringen opbouw van een hele nieuwe serie met een flink achtergrondverhaal, dat moet even opgebouwd worden voor ze verder kunnen.
Er zit enorm veel canon verhaal in, oa het verhaal van Bruce Maddox en Hugh komt ook terug.

En Picard is oud geworden ja, en hij heeft een hersenziekte waardoor ie ook wat zwakker is, dat wordt ook uitgelegd in de serie.
Kan me voorstellen dat die ook weer even op gang moet komen en dat dat goed komt als ie weer in de ruimte is.

Picard is ooit Borg geweest, daardoor staat ie in contact met de "dochter" van Data, ook dat wordt uitgelegd als mogelijkheid in de serie.
Bruce Maddox is ook genoemd, die wilde ooit in TNG bewijzen dat Data geen zelfstandig denkend wezen was maar toen ie overtuigd was van z'n ongelijk vond ie dat androids de mens zou kunnen helpen in gevaarlijke situaties.
Hugh komt ook voorbij, die is ex Borg , zit ook een flink verhaal achter incl Lore, de brier van Data: https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Hugh

En de Romulans hebben geen hekel aan androids maar aan mensen , ze zien de mens verantwoordelijk voor het in de steek laten van Romulus toen ze de planeet moesten evacueren.
Ze hebben wel androids gebruikt om Mars aan te vallen.
pi_191304613
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 01:59 schreef SiGNe het volgende:

[..]


En de Romulans hebben geen hekel aan androids maar aan mensen , ze zien de mens verantwoordelijk voor het in de steek laten van Romulus toen ze de planeet moesten evacueren.
Ze hebben wel androids gebruikt om Mars aan te vallen.
Dus de romulans hebben androids gebruikt om de evacuatieschepen op mars te vernietigen, zodat ze de romulans niet kunnen evacueren? En daarom haten de romulans de federation?

Klinkt logisch,.......
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 2 februari 2020 @ 13:41:06 #192
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191307657
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 09:59 schreef Adventurer666 het volgende:

[..]

Dus de romulans hebben androids gebruikt om de evacuatieschepen op mars te vernietigen, zodat ze de romulans niet kunnen evacueren? En daarom haten de romulans de federation?

Klinkt logisch,.......
Die geheime dienst (nogwat Vash) was er van overtuigd dat de Federatie een plot tegen hen smeedde gebruik makend van de evacuatie, en deden een first strike.

Overigens zien ik tot nu wel enorme verschillen met Discovery.
Discovery is veel rennen, schieten, een steadycam kennen ze niet. Verhaal is van secundair belang. Plus veel onlogica in canon.

Picard is wat dat betreft rustiger. Doet wel moeite om verhaal neer te zetten zonder dat er actie is. En is trouw aan canon
(al is de Hobus supernova nu de ster van Romulus geworden en het tijdsbestek tussen evacuatie en vernieting Romulus anders dan gesteld in bijv. Countdown .... wat vreemd is, aangezien heel veel elementen uit Countdown in deze serie terugkomen, zoals de 2 Romulans bij Picard en zijn number 1 die hij aan het eind van de aflevering opzoekt)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191307718
Ik zit nu midden in Voyager, net de episode met George Constanza gekeken :D
Maar wat zitten er een slechte acteurs in die crew, man man. Al begrijp ik dat de verhaallijnen en zinnen ook niet echt helpen. Maar Chakotay, Kim, B’Elanna... De dokter komt gewoon beter over, en dat is een hologram.
pi_191314821
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 13:43 schreef Meridiaan het volgende:
Ik zit nu midden in Voyager, net de episode met George Constanza gekeken :D
Maar wat zitten er een slechte acteurs in die crew, man man. Al begrijp ik dat de verhaallijnen en zinnen ook niet echt helpen. Maar Chakotay, Kim, B’Elanna... De dokter komt gewoon beter over, en dat is een hologram.
Niet vreemd.
Het zijn ook a acteurs en er zijn veel acteurs die ergens tussen z films thuis hoort.

Maar het gaat om de verhaal en hoe ze de boel verkennen terwijl de weg naar huis word gezocht.

Moet wel zeggen het einde is...... Je komt er van zelf wel achter .
  zondag 2 februari 2020 @ 20:29:55 #195
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191315462
2 afleveringen gezien nu en het valt me niks tegen! Alleen is het voor een nieuwe generatie misschien erg lastig als er constant van wordt uitgegaan dat de kijker de complete achtergrond van Picard, Data en de verschillende volkeren etc weet. Ik snapte soms zelfs ook niet zoveel van het verhaal.

Als ik het goed begrijp; een wetenschapper genaamd Maddox rommelt met Data’s ‘DNA’ en heeft daar nieuwe kunstmatige levensvormen uit gemaakt, waaronder de tweeling. De Romulanen willen deze tweeling uitschakelen omdat rogue androids destijds de Romulaanse thuisplaneet en een groot deel van de Romulanen kwam daarbij om het leven. De overlevende Romulanen hebben een Borg-cube met uitgeschakelde crew gevonden, die ze proberen op te kalefateren. Op de gestorven Borg-crew worden experimenten gedaan. Op aarde voeren een Starfleet admiraal en haar luitenant iets in hun schild, ze lijken iets te maken te hebben met de Romulan death squad. De luitenant blijkt in werkelijkheid Romulaans te zijn en haar kleine broer heeft een belangrijke rol op de Borgcube, terwijl hij ook een van de androidtweeling in de gaten houdt.

Heb ik het bovenstaande juist?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zondag 2 februari 2020 @ 21:22:11 #196
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_191316283
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 20:29 schreef EdvandeBerg het volgende:
2 afleveringen gezien nu en het valt me niks tegen! Alleen is het voor een nieuwe generatie misschien erg lastig als er constant van wordt uitgegaan dat de kijker de complete achtergrond van Picard, Data en de verschillende volkeren etc weet. Ik snapte soms zelfs ook niet zoveel van het verhaal.

Als ik het goed begrijp; een wetenschapper genaamd Maddox rommelt met Data’s ‘DNA’ en heeft daar nieuwe kunstmatige levensvormen uit gemaakt, waaronder de tweeling. De Romulanen willen deze tweeling uitschakelen omdat rogue androids destijds de Romulaanse thuisplaneet en een groot deel van de Romulanen kwam daarbij om het leven. De overlevende Romulanen hebben een Borg-cube met uitgeschakelde crew gevonden, die ze proberen op te kalefateren. Op de gestorven Borg-crew worden experimenten gedaan. Op aarde voeren een Starfleet admiraal en haar luitenant iets in hun schild, ze lijken iets te maken te hebben met de Romulan death squad. De luitenant blijkt in werkelijkheid Romulaans te zijn en haar kleine broer heeft een belangrijke rol op de Borgcube, terwijl hij ook een van de androidtweeling in de gaten houdt.

Heb ik het bovenstaande juist?
Romulans hebben (blijkbaar) sowieso niets op met kunstmatige levensvormen zoals androids.
Is dus niet zozeer toegespitst op de tweeling.
Of er iets speciaal aan de tweeling is dat de Romulans daar speciaal op jagen valt nog te bezien.
Het DNA kan inderdaad en rol spelen, maar dat moeten we verder nog afwachten.

De Rogue Andorids hebben niets te maken met de vernietiging van Romulus.
Die is vernietigd door een supernova.
Starfleet wilde te hulp komen met een (gedeeltelijke, zoveel mogelijk) evacuatie.
Schepen daarvoor werden gebouwd op Utopia Planetia Shipyards bij Mars.
Utopia Planetia Shipyards is 16 jaar voor de series aangevallen door de Rogue Androids (en brandt nog steeds).

De Starfleet admiraal die je noemt is geen admiraal maar een commodore.
Burnt to the core but not broken
  maandag 3 februari 2020 @ 15:22:14 #199
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191327803
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 21:22 schreef PPL het volgende:

[..]

Romulans hebben (blijkbaar) sowieso niets op met kunstmatige levensvormen zoals androids.
Is dus niet zozeer toegespitst op de tweeling.
Of er iets speciaal aan de tweeling is dat de Romulans daar speciaal op jagen valt nog te bezien.
Het DNA kan inderdaad en rol spelen, maar dat moeten we verder nog afwachten.

De Rogue Andorids hebben niets te maken met de vernietiging van Romulus.
Die is vernietigd door een supernova.
Starfleet wilde te hulp komen met een (gedeeltelijke, zoveel mogelijk) evacuatie.
Schepen daarvoor werden gebouwd op Utopia Planetia Shipyards bij Mars.
Utopia Planetia Shipyards is 16 jaar voor de series aangevallen door de Rogue Androids (en brandt nog steeds).

De Starfleet admiraal die je noemt is geen admiraal maar een commodore.
Bedankt voor je reactie. Eigenlijk zou ik dus alle relevante episodes van de verschillende series en First Contact moeten kijken om dit helemaal goed te kunnen volgen als ook Maddox, Lore en Hugh etc. een belangrijke rol gaan spelen. Eigenlijk zou de producent van Picard een soort docu moeten laten maken met fragmenten met commentaarstem over alle relevante historie, geschiedenis van de vijandschap met zowel de Romulanen en de Borg, zeker voor nieuwe kijkers.

Weet iemand hoe lang de series op Netflix zullen blijven staan? Ik heb zelf nog ergens de dvd-box van de Borg liggen geloof ik, maar dat zal nu beeldtechnisch niet om aan te gluren zijn. Of is het mogelijk Netflix aflevering in goede kwaliteit te 'back uppen' voor het geval Netflix de rechten kwijtraakt?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_191328550
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:22 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Weet iemand hoe lang de series op Netflix zullen blijven staan? Ik heb zelf nog ergens de dvd-box van de Borg liggen geloof ik, maar dat zal nu beeldtechnisch niet om aan te gluren zijn. Of is het mogelijk Netflix aflevering in goede kwaliteit te 'back uppen' voor het geval Netflix de rechten kwijtraakt?
Dat weet niemand, hangt er vanaf voor hoelang ze de rechten hebben gekocht en of het niet op een gegeven moment op een andere steaming services moet omdat de rechtenhouder denk dat hij met zijn eigen kanaal er meer aan kan verdienen ofzo.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 3 februari 2020 @ 17:59:21 #201
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_191330197
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 15:22 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Eigenlijk zou ik dus alle relevante episodes van de verschillende series en First Contact moeten kijken om dit helemaal goed te kunnen volgen als ook Maddox, Lore en Hugh etc. een belangrijke rol gaan spelen. Eigenlijk zou de producent van Picard een soort docu moeten laten maken met fragmenten met commentaarstem over alle relevante historie, geschiedenis van de vijandschap met zowel de Romulanen en de Borg, zeker voor nieuwe kijkers.
Ik heb ook niet alles meer even helder in het hoofd zitten hoor.
Zeker dat ik niet alles herkijken.

Ik ga er van uit dat enige uitlegt wel gegeven wordt.
Als het niet in de serie zelf is dan vind ik het wel via een Youtube review, Memory Alpha of natuurlijk hier :Y)
Burnt to the core but not broken
  maandag 3 februari 2020 @ 19:53:23 #202
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191332194
Ik zag trouwens in Ep1 of 2 al de eerste Picard facepalm



[ Bericht 61% gewijzigd door EdvandeBerg op 03-02-2020 19:59:11 ]
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 3 februari 2020 @ 20:12:48 #203
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191332589
Ik zit wat oude afleveringen te kijken en ik weet nu weer 1 van de redenen om TNG te kijken

Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_191332998
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik zit wat oude afleveringen te kijken en ik weet nu weer 1 van de redenen om TNG te kijken

[ afbeelding ]
Dat zijn 2 redenen.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 21:16:05 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191334133
Leuke aflevering weer veel opbouw, ben benieuwd wat de "opdracht" is/was van de beide androids.

Ook "leuk" om te zien dat ze picard niet neerzetten als een alleskunner die op zijn 93ste nog wel even aan de federation kan gaan vertellen hoe ze het allemaal moeten doen. Hij komt een zo een beetje over als de prof die al met emeritaat is maar nog wel invloed wil hebben in de dagelijkse beslommeringen van de faculteit. Het valt me zeker nog niet tegen!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 4 februari 2020 @ 17:02:36 #206
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_191347207
quote:
6s.gif Op maandag 3 februari 2020 20:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik zit wat oude afleveringen te kijken en ik weet nu weer 1 van de redenen om TNG te kijken

[ afbeelding ]
En dit soort klassiekers.

Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 17:10:45 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191347322
Ik droomde gisteren dat heel PIC zich afspeelde op een holodeck.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191347779
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 17:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik droomde gisteren dat heel PIC zich afspeelde op een holodeck.

Het leven speelt zich af op een holodek mijn vrind.
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 17:48:48 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191347965
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 17:35 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Het leven speelt zich af op een holodek mijn vrind.
^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191388064
Zo, dat was wel even een momentje in de laatste 10 seconden. Right in the feels :'(
pi_191390650
Ben nu ook up2date. Goeie serie, maar ze hadden Picard van mij wel weg mogen laten.
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 17:08:30 #212
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191394505
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ben nu ook up2date. Goeie serie, maar ze hadden Picard van mij wel weg mogen laten.
Ik vind picard het juist de star trek wereld in trekken... zonder picard had ik deze serie een stuk lastiger gevonden. Picard is juist een fijne guide naar nieuwe tijden!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 7 februari 2020 @ 18:33:21 #213
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_191395671
Ah de fuck heeft ST ook bereikt. Staat nu even op pauze dit moet even bezinken.
And so is the past
pi_191395795
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 18:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ah de fuck heeft ST ook bereikt. Staat nu even op pauze dit moet even bezinken.
Discovery had er al één.
pi_191398365
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 17:08 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind picard het juist de star trek wereld in trekken... zonder picard had ik deze serie een stuk lastiger gevonden. Picard is juist een fijne guide naar nieuwe tijden!
Het komt op mij een beetje over als een geforceerd bruggetje, maar goed ik kan er makkelijk doorheen kijken. Het heeft m'n interesse.
pi_191406964
Tot nu toe vind ik het vooral erg saai omdat de verhaalopbouw zo traag is.
pi_191434804
gates_mcfadden twitterde op woensdag 05-02-2020 om 18:31:59 me on the Paramount lot!!costume department was not thrilled. #unicycles https://t.co/Zd2xzkqSHj reageer retweet
Be curious, not judgmental
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 09:42:38 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191437883
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2020 13:05 schreef ConnerJohn het volgende:
Tot nu toe vind ik het vooral erg saai omdat de verhaalopbouw zo traag is.
Tja ik denk dat ze dat gedaan hebben omdat een veelgehoorde klacht over discovery was dat er geen tijd voor dingen genomen werd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 10 februari 2020 @ 10:43:53 #219
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_191438471
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 11:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ben nu ook up2date. Goeie serie, maar ze hadden Picard van mij wel weg mogen laten.
Voor mij is Picard juist één van de weinige redenen om te kijken, want de rest van de cast is vrij inspiratieloos.
pi_191439914
TNG_S8 twitterde op maandag 10-02-2020 om 06:26:54 Wonder no more: all TNG Season 8 writing is being channeled into Star Trek: Lower Decks- coming to CBS All Access this year. 🖖 https://t.co/yhpNoGg6UW reageer retweet
Be curious, not judgmental
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 15:38:59 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191504839
Wat is dat toch met afleveringen geregiseerd door frakes die zijn gewoon vaak goed :) toffe aflevering...

Denk dat de crew nu bijna compleet is ;)

^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191508154
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 15:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is dat toch met afleveringen geregiseerd door frakes die zijn gewoon vaak goed :) toffe aflevering...

Denk dat de crew nu bijna compleet is ;)

^O^
We missen nog twee personen ;)
Be curious, not judgmental
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 19:41:44 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191508397
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 19:29 schreef Aether het volgende:

[..]

We missen nog twee personen ;)
Denk niet dat die crew worden op het schip.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191508491
Tijdstip 22:20 is net Data hoe ze haar hoofd draait :o
Be curious, not judgmental
  Moderator donderdag 20 februari 2020 @ 10:38:43 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191596837
Hehe lees net dat er 9 dagen nadat star trek premierde er ook een duitse scifi show lanceerde

https://en.wikipedia.org/(...)s_Raumschiffes_Orion


ben benieuwd of die afleveringen nog ergens online te vinden zijn :D kijken wat de duitse take op het genre is :P

Natuurlijk waren er al wel films zoals de forbidden planet eerder maar ik vind oude scifi altijd wel tof :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191597962
Wat gaat er gebeuren met Star Trek Discovery?

Komt er een seizoen 3?
pi_191598149
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2020 11:50 schreef polderturk het volgende:
Wat gaat er gebeuren met Star Trek Discovery?

Komt er een seizoen 3?
Ja, filmen begon afgelopen juli.
Be curious, not judgmental
  donderdag 20 februari 2020 @ 12:38:35 #228
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_191598518
quote:
2s.gif Op maandag 10 februari 2020 09:42 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja ik denk dat ze dat gedaan hebben omdat een veelgehoorde klacht over discovery was dat er geen tijd voor dingen genomen werd.
Nou, ik merk dat voor mensen zonder voorkennis het verhaal wel eens heel ingewikkeld kan zijn. Ik moest zelf even zoeken wie Lore en Hugh etc. waren. Deze worden niet uitgelegd in PIC. Gelukkig staan alle relevante TNG en VOY afleveringen op Netflix. Ook de relatie tussen de Federatie en de Romulanen zal niet helemaal duidelijk zijn voor nieuwkomers, net zoals Romulanen en Vulcanen verwant zijn en erg op elkaar lijken maar geestelijk en cultureel verschillend zijn. Zodat de Vulcaanse commodore Oh misschien wel een Romulaanse is.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator vrijdag 21 februari 2020 @ 01:19:33 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191610191
Hele fijne aflevering :o die cliffhanger :D Halverwege PIC blijkt dit toch wel erg leuk te zijn :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 21 februari 2020 @ 08:52:42 #230
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_191611436
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 01:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Hele fijne aflevering :o die cliffhanger :D Halverwege PIC blijkt dit toch wel erg leuk te zijn :Y
Ja natuurlijk is het wel erg leuk.

Maar helaas heb je altijd haters.

#teamJL
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator vrijdag 21 februari 2020 @ 08:59:46 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191611490
Freecloud is wel een beetje een star wars achtig wereldje maar past ook wel in star trek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder is seven we behoorlijk vermenselijkt maar ze had ook nog wel wat van haar borg trekjes... Ook interessant dat Jean Luc dus nogsteeds lst heeft van borg geweest zijn.

SPOILER: speculatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191611587
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2020 10:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Hehe lees net dat er 9 dagen nadat star trek premierde er ook een duitse scifi show lanceerde

https://en.wikipedia.org/(...)s_Raumschiffes_Orion
[ afbeelding ]

ben benieuwd of die afleveringen nog ergens online te vinden zijn :D kijken wat de duitse take op het genre is :P

Natuurlijk waren er al wel films zoals de forbidden planet eerder maar ik vind oude scifi altijd wel tof :D
Zo te zien staat het op youtube maar of dat alleen in het duits is of met subs of dubs weet ik niet, zit op werk dus kan niet kijken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator vrijdag 21 februari 2020 @ 09:15:30 #233
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191611616
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 09:12 schreef Karstman het volgende:

[..]

Zo te zien staat het op youtube maar of dat alleen in het duits is of met subs of dubs weet ik niet, zit op werk dus kan niet kijken.
Ik kwam er gisteren achter dat amazon het gewoon strak om 12 uur donderdag online zet :Y

Zit net even op IMDB te lezen man wat zijn reviewers daar zuur zeg... sommige mensen zijn niet te pleasen behalve misschien met oude afleveringen van TNG. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191613716
Wat erg jammer dat Sevenofnine geen vaste cast wordt. En waar kennen we Rafaela of Raffi eigenlijk van. Welke Star Trek bedoel ik. Ik weet het niet meer.

En heeft de actrice die Soji speelt aziatisch of spaans bloed? Ik kan dit niet terugvinden.

[ Bericht 20% gewijzigd door imgoddamnugly op 21-02-2020 12:36:34 ]
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 februari 2020 @ 13:21:37 #235
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191614399
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:30 schreef imgoddamnugly het volgende:
Wat erg jammer dat Sevenofnine geen vaste cast wordt. En waar kennen we Rafaela of Raffi eigenlijk van. Welke Star Trek bedoel ik. Ik weet het niet meer.

En heeft de actrice die Soji speelt aziatisch of spaans bloed? Ik kan dit niet terugvinden.
Raffi was nooit eerder in beeld geweest, geen eerdere serie.
Ze is Picard's First Officer geworden aan boord van de USS Verity, ergens na Star Trek Nemesis. Ze komt voor in de strip Star Trek Picard: Countdown
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191614557
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 09:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik kwam er gisteren achter dat amazon het gewoon strak om 12 uur donderdag online zet :Y

Zit net even op IMDB te lezen man wat zijn reviewers daar zuur zeg... sommige mensen zijn niet te pleasen behalve misschien met oude afleveringen van TNG. :D
Ik vind het zelf ergerlijk dat er maar 8 afleveringen zijn. En dan moeten we een jaar wachten. Hoe is de trend van 22-23 afleveringen per seizoen naar 12-13 en nu zelfs 8 ontstaan. Niet goed.
hide ugly hide!
ugly is the new nigger
  Moderator vrijdag 21 februari 2020 @ 13:51:11 #237
42184 crew  DaMart
pi_191614844
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:31 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ergerlijk dat er maar 8 afleveringen zijn. En dan moeten we een jaar wachten. Hoe is de trend van 22-23 afleveringen per seizoen naar 12-13 en nu zelfs 8 ontstaan. Niet goed.
Picard krijgt 10 afleveringen toch?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_191614912
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:31 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ergerlijk dat er maar 8 afleveringen zijn. En dan moeten we een jaar wachten. Hoe is de trend van 22-23 afleveringen per seizoen naar 12-13 en nu zelfs 8 ontstaan. Niet goed.
Aangezien ze wel hetzelfde budget hebben, kan er veel meer productiegeld per aflevering besteed worden. Ik heb liever 8 super afleveringen dan 23 meh
  Moderator vrijdag 21 februari 2020 @ 15:30:14 #239
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191616319
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:51 schreef DaMart het volgende:

[..]

Picard krijgt 10 afleveringen toch?
Dacht ik ook :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 21 februari 2020 @ 15:32:03 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191616343
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:31 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ergerlijk dat er maar 8 afleveringen zijn. En dan moeten we een jaar wachten. Hoe is de trend van 22-23 afleveringen per seizoen naar 12-13 en nu zelfs 8 ontstaan. Niet goed.
Tegelijk met de trend dat een serie eigenlijk maar 1 verhaal is. Komt allemaal door het niet meer linieair kijken. De laatste serie waarvan ik een seizoen gekeken heb op tv is mr robot geweest. Elke donderdag om 10 uur voor de buis zitten. Toch grappig hoe snel dat veranderd is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191619520
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 08:59 schreef Bosbeetle het volgende:

SPOILER: speculatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be curious, not judgmental
pi_191619549
Wat een rare aflevering was dit, tot deze kon ik het prima volgen.
pi_191620480
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 09:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zit net even op IMDB te lezen man wat zijn reviewers daar zuur zeg... sommige mensen zijn niet te pleasen behalve misschien met oude afleveringen van TNG. :D
Dat soort afleveringen zouden het in het huidige streaming landschap geen seizoen uithouden. Alle respect voor TNG en DS9, maar beide eerste seizoenen blonken op geen enkel vlak echt uit.
  Moderator zaterdag 22 februari 2020 @ 11:07:22 #244
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191628150
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 19:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat een rare aflevering was dit, tot deze kon ik het prima volgen.
Ben echt benieuwd wat er nou gaande is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 22 februari 2020 @ 11:08:03 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191628160
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 20:45 schreef eborn het volgende:

[..]

Dat soort afleveringen zouden het in het huidige streaming landschap geen seizoen uithouden. Alle respect voor TNG en DS9, maar beide eerste seizoenen blonken op geen enkel vlak echt uit.
Dat denk ik ook
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 23 februari 2020 @ 02:32:36 #246
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_191640678
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:31 schreef imgoddamnugly het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ergerlijk dat er maar 8 afleveringen zijn. En dan moeten we een jaar wachten. Hoe is de trend van 22-23 afleveringen per seizoen naar 12-13 en nu zelfs 8 ontstaan. Niet goed.
Gelukkig krijgen we nu maar eens per week een nieuwe aflevering, dan valt er tenminste nog wat te discussieren.

Onlangs kwam The Expanse uit, alles in een keer.. 2 dagen bingen en je hebt alles gezien en moet je alsnog een jaar wachten.
Vandaag/morgen met Better Call Saul S5 en volgende week Altered Carbon S2 net zo.
Supertoffe series maar het zijn op die manier meer lange films.
  zondag 23 februari 2020 @ 04:46:35 #247
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_191640803
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 20:45 schreef eborn het volgende:

[..]

Dat soort afleveringen zouden het in het huidige streaming landschap geen seizoen uithouden. Alle respect voor TNG en DS9, maar beide eerste seizoenen blonken op geen enkel vlak echt uit.
Oh nee?

Is al interessanter om naar te kijken als alle geouwehoer in Discovery en Picard bij elkaar.

Ik blijf er bij dat ik gewoon self-contained afleveringen met een begin, een verhaal en een eind wil zien, met hoogstens 25% langlopend plot erin verstopt.

Die doorlopende series waar je eigenlijk naar een saaie uitgesmeerde 10 uur durende film zit te kijken zijn gewoon ruk.

Laatste aflevering van Picard gezien en jemig, waarom WEER een fucking crew die bestaat uit onstabiele malloten met een rugzakje?

Ik wil gewoon een serie waarin het gros van de personages likable zijn, tot nu toe heb ik werkelijk voor niemand in Discovery en Picard interesse. Zelfs 7 of 9 was getraumatiseerd, debiel en irritant.

Vroeger kon je met series tenminste nog ruziemaken welke Power Ranger het coolst was.

[ Bericht 6% gewijzigd door Shakkara op 23-02-2020 05:03:42 ]
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  Moderator zondag 23 februari 2020 @ 11:25:31 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191642797
Ja want 7 of 9 was in voyager niet getraumatiseerd en wist zich perfect als mens te gedragen _O- ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191644095
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 februari 2020 11:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ben echt benieuwd wat er nou gaande is.
Aflevering nog een keer beter bekeken en duidelijk.
Cross reference naar deze toppa
KLB / Class of 1999
pi_191644292
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 04:46 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Oh nee?

Is al interessanter om naar te kijken als alle geouwehoer in Discovery en Picard bij elkaar.

Ik blijf er bij dat ik gewoon self-contained afleveringen met een begin, een verhaal en een eind wil zien, met hoogstens 25% langlopend plot erin verstopt.

Die doorlopende series waar je eigenlijk naar een saaie uitgesmeerde 10 uur durende film zit te kijken zijn gewoon ruk.

Laatste aflevering van Picard gezien en jemig, waarom WEER een fucking crew die bestaat uit onstabiele malloten met een rugzakje?

Ik wil gewoon een serie waarin het gros van de personages likable zijn, tot nu toe heb ik werkelijk voor niemand in Discovery en Picard interesse. Zelfs 7 of 9 was getraumatiseerd, debiel en irritant.

Vroeger kon je met series tenminste nog ruziemaken welke Power Ranger het coolst was.
Dan is het niet voor jou. Tis niet anders.
pi_191644384
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 04:46 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Oh nee?

Is al interessanter om naar te kijken als alle geouwehoer in Discovery en Picard bij elkaar.

Ik blijf er bij dat ik gewoon self-contained afleveringen met een begin, een verhaal en een eind wil zien, met hoogstens 25% langlopend plot erin verstopt.

Die doorlopende series waar je eigenlijk naar een saaie uitgesmeerde 10 uur durende film zit te kijken zijn gewoon ruk.

Laatste aflevering van Picard gezien en jemig, waarom WEER een fucking crew die bestaat uit onstabiele malloten met een rugzakje?

Ik wil gewoon een serie waarin het gros van de personages likable zijn, tot nu toe heb ik werkelijk voor niemand in Discovery en Picard interesse. Zelfs 7 of 9 was getraumatiseerd, debiel en irritant.

Vroeger kon je met series tenminste nog ruziemaken welke Power Ranger het coolst was.
Ja het zou maar over personen met persoonlijke problemen gaan, in plaats van een oppervlakkige badass of bijdehante knowitall of nobele captain die z'n eigen leven zou geven voor z'n principes.

:')
  maandag 24 februari 2020 @ 04:36:14 #252
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_191657403
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:29 schreef SebbeSwensje het volgende:

Ja het zou maar over personen met persoonlijke problemen gaan, in plaats van een oppervlakkige badass of bijdehante knowitall of nobele captain die z'n eigen leven zou geven voor z'n principes.

:')
Als ik continu oppervlakkig persoonlijk drama wil zien zou ik naar GTST kijken, maar dat interesseert me niet.

Als er een persoonlijk probleem is moet het wel diepgang hebben en interessant in elkaar zitten, en dat heeft het nu totaal niet. Genoeg oude Star Treks die over een of ander persoonlijk probleem gingen maar dat was dan 1 aflevering waarbinnen dat probleem afgerond werd, en daarna was het weer een poosje klaar. Soms kwam iets terug in een andere context (zoals problemen tussen Worf en Jadzia vanwege hun huwelijk), maar ook dan was het specifieke probleem binnen 1 aflevering opgelost.

Bijdehante know it alls hebben we er overigens al 2 van in Discovery met Tilly en Burnham, en die twee verpesten die show eigenhandig.

Picard lijkt ook die kant op te gaan met een groepje getraumatiseerde mentaal onstabiele jankerds als crew.

Ik wil weer het starfleet van vanouds zien waar de beste 1% van de mensheid en ander ruimtevolk coole dingen gaat ontdekken en met vernuft en wijsheid problemen oplost en morele issues's aan de kaak stelt. Waar je als kijker wat uithaalt, omdat het concept van een of andere buitenaardse beschaving interessant in elkaar steekt of een of ander dilemma de kop op steekt waar je later nog eens over na kunt denken en discussieren.

En niemand hoeft (moreel) perfect te zijn, daarom was een aflevering als In The Pale Moonlight ook zo goed.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  Grootste filosoof 2022 maandag 24 februari 2020 @ 08:02:33 #253
442397 UitStraling
pi_191658085
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 04:36 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Als ik continu oppervlakkig persoonlijk drama wil zien zou ik naar GTST kijken, maar dat interesseert me niet.

Als er een persoonlijk probleem is moet het wel diepgang hebben en interessant in elkaar zitten, en dat heeft het nu totaal niet. Genoeg oude Star Treks die over een of ander persoonlijk probleem gingen maar dat was dan 1 aflevering waarbinnen dat probleem afgerond werd, en daarna was het weer een poosje klaar. Soms kwam iets terug in een andere context (zoals problemen tussen Worf en Jadzia vanwege hun huwelijk), maar ook dan was het specifieke probleem binnen 1 aflevering opgelost.

Bijdehante know it alls hebben we er overigens al 2 van in Discovery met Tilly en Burnham, en die twee verpesten die show eigenhandig.

Picard lijkt ook die kant op te gaan met een groepje getraumatiseerde mentaal onstabiele jankerds als crew.

Ik wil weer het starfleet van vanouds zien waar de beste 1% van de mensheid en ander ruimtevolk coole dingen gaat ontdekken en met vernuft en wijsheid problemen oplost en morele issues's aan de kaak stelt. Waar je als kijker wat uithaalt, omdat het concept van een of andere buitenaardse beschaving interessant in elkaar steekt of een of ander dilemma de kop op steekt waar je later nog eens over na kunt denken en discussieren.

En niemand hoeft (moreel) perfect te zijn, daarom was een aflevering als In The Pale Moonlight ook zo goed.
Gewoon The Orville kijken in plaats van deze rare troep, zelfs de kleuren zijn Star Trek daar en bij Picard lijkt het alsof mister lensflare Abrams weer eens bezig is geweest.

Bovendien, wat was dat voor een tenenkrommend slecht verkleedpartijtje inclusief Frans accent, hups de fik erin, wat een totale onzin die serie zeg :')
pi_191658197
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 08:02 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Gewoon The Orville kijken in plaats van deze rare troep, zelfs de kleuren zijn Star Trek daar en bij Picard lijkt het alsof mister lensflare Abrams weer eens bezig is geweest.

Bovendien, wat was dat voor een tenenkrommend slecht verkleedpartijtje inclusief Frans accent, hups de fik erin, wat een totale onzin die serie zeg :')
Je vindt het zo'n totale crap en houdt het toch vol t/m aflevering vijf. Masochistisch much?
  Grootste filosoof 2022 maandag 24 februari 2020 @ 08:20:01 #255
442397 UitStraling
pi_191658221
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 08:16 schreef babylon het volgende:

[..]

Je vindt het zo'n totale crap en houdt het toch vol t/m aflevering vijf. Masochistisch much?
Aflevering 5 was wel de druppel der wansmaak.
  maandag 24 februari 2020 @ 08:36:37 #256
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_191658360
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 08:16 schreef babylon het volgende:
Je vindt het zo'n totale crap en houdt het toch vol t/m aflevering vijf. Masochistisch much?
Ik vond aflevering 2 en 4 wel cool, maar 5 was echt tenenkrommend.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  maandag 24 februari 2020 @ 08:52:45 #257
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191658464
Star Trek ging altijd over 90% opbouwen, 10% afbreken. De nieuwe wereld was geweldig maar soms waren er problemen. Werd dan in 1 of 2 afleveringen opgelost. Hooguit een sluimerende story arch hier en daar.

Discovery en Picard gaat over lekker alles kapot maken voor shock value. Alles is kut en donker en zwaar en iedereen is bitter. Iedereen gooit zijn karakter en waardes weg en is cynisch over alles. Alles is corrupt en klaar voor de schroothoop.

Dit is geen Star Trek meer.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Grootste filosoof 2022 maandag 24 februari 2020 @ 08:59:04 #258
442397 UitStraling
pi_191658506
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 08:52 schreef SpecialK het volgende:
Star Trek ging altijd over 90% opbouwen, 10% afbreken. De nieuwe wereld was geweldig maar soms waren er problemen. Werd dan in 1 of 2 afleveringen opgelost. Hooguit een sluimerende story arch hier en daar.

Discovery en Picard gaat over lekker alles kapot maken voor shock value. Alles is kut en donker en zwaar en iedereen is bitter. Iedereen gooit zijn karakter en waardes weg en is cynisch over alles. Alles is corrupt en klaar voor de schroothoop.

Dit is geen Star Trek meer.
Past wel een beetje bij dit tijdperk van ontevreden sneeuwvlokjes en mensen die geen problemen hebben tellen niet mee.
pi_191658524
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 08:52 schreef SpecialK het volgende:
Star Trek ging altijd over 90% opbouwen, 10% afbreken. De nieuwe wereld was geweldig maar soms waren er problemen. Werd dan in 1 of 2 afleveringen opgelost. Hooguit een sluimerende story arch hier en daar.

Discovery en Picard gaat over lekker alles kapot maken voor shock value. Alles is kut en donker en zwaar en iedereen is bitter. Iedereen gooit zijn karakter en waardes weg en is cynisch over alles. Alles is corrupt en klaar voor de schroothoop.

Dit is geen Star Trek meer.
Elk sprankje ijdele hoop is er uit iedereen. Ze waren ooit zo gedreven voor een betere wereld, maar werden outnumberd door degenen die hem willen zien branden.
  maandag 24 februari 2020 @ 09:21:49 #260
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191658735
quote:
1s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:01 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Elk sprankje ijdele hoop is er uit iedereen. Ze waren ooit zo gedreven voor een betere wereld, maar werden outnumberd door degenen die hem willen zien branden.
Was het maar zo poëtisch.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_191658745
Ik ben het vrijwillige masochisme en bijbehorend gejank zo zat :'(
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 februari 2020 @ 09:51:22 #262
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191659032
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 04:46 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Oh nee?

Is al interessanter om naar te kijken als alle geouwehoer in Discovery en Picard bij elkaar.

Ik blijf er bij dat ik gewoon self-contained afleveringen met een begin, een verhaal en een eind wil zien, met hoogstens 25% langlopend plot erin verstopt.

Die doorlopende series waar je eigenlijk naar een saaie uitgesmeerde 10 uur durende film zit te kijken zijn gewoon ruk.

Laatste aflevering van Picard gezien en jemig, waarom WEER een fucking crew die bestaat uit onstabiele malloten met een rugzakje?

Ik wil gewoon een serie waarin het gros van de personages likable zijn, tot nu toe heb ik werkelijk voor niemand in Discovery en Picard interesse. Zelfs 7 of 9 was getraumatiseerd, debiel en irritant.

Vroeger kon je met series tenminste nog ruziemaken welke Power Ranger het coolst was.
7 of 9 was altijd al getraumatisserd geweest!

Overigens heeft eborn wel gelijk. Een paar uitzonderingen daargelaten (Duet uit DS9, Q Who uit TNG) blonken de eerste 2 seizoenen van TNG, DS9, Voyager en Enterprise niet echt uit. Daarna krijgen ze hun basis goed en blinken ze uit. Natuurlijk zijn er goede verhaallijnen, goede afleveringen en dergelijke, maar over het geheel genomen zijn de seizoenen niet bijzonder te noemen.

Overigens, in dit topic worden Discovery en Picard door velen over 1 kam geschoren, wat ik niet geheel terecht vind. Discovery had namelijk amper respect voor de Star Trek lore die neer was gezet (behalve dan wat personages en verwijzingen), waardoor de serie totaal misplaatst was in de tijd rondom Pike en Kirk. Picard daarentegen houdt heel erg rekening met wat er volgens canon is gebeurd.

Enige is dat je amper van losstaande afleveringen kunt spreken, het is een doorlopend verhaal. DS9 had ook story arcs, maar losse afleveringen binnen een groter geheel. Een aflevering had vaak een afgerond iets. Nu moet ik zeggen dat de laatste 2 afleveringen van Picard dat wel lijken te vinden, waar aflevering 4 ging over Elnor en de gevolgen van de beslissing van de Federation voor Picard en die planeet waar Elnor opgroeide. En 5 over Seven of Nine en Freecloud.
Die overacting van Picard en kornuiten stoorde me ook niet, dat was expres en vond het heerlijk om te zien. Volgens mij heeft Stewart ook genoten van dat mogen spelen :D
Maar beste stukje was die 4 zinnen tussen Seven en Picard, over terugkomst van de Borg en of je je menselijkheid volledig terug kon krijgen. Dat was echt helemaal Seven en helemaal Picard, en die band die er op een bepaalde manier tussen beiden is.
Daarbij wil Seven voor wraak gaan, maar Picard zegt dat dat niet de manier is, dat weet hij omdat alles draaide om wraak in First Contact.
Dan nog de verwijzingen naar Quark, mr Mot, Icheb en de theme van Voyager als Seven wegbeamt, ik vond het goed neergezet.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191659471
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

7 of 9 was altijd al getraumatisserd geweest!

Overigens heeft eborn wel gelijk. Een paar uitzonderingen daargelaten (Duet uit DS9, Q Who uit TNG) blonken de eerste 2 seizoenen van TNG, DS9, Voyager en Enterprise niet echt uit. Daarna krijgen ze hun basis goed en blinken ze uit. Natuurlijk zijn er goede verhaallijnen, goede afleveringen en dergelijke, maar over het geheel genomen zijn de seizoenen niet bijzonder te noemen.

Overigens, in dit topic worden Discovery en Picard door velen over 1 kam geschoren, wat ik niet geheel terecht vind. Discovery had namelijk amper respect voor de Star Trek lore die neer was gezet (behalve dan wat personages en verwijzingen), waardoor de serie totaal misplaatst was in de tijd rondom Pike en Kirk. Picard daarentegen houdt heel erg rekening met wat er volgens canon is gebeurd.

Enige is dat je amper van losstaande afleveringen kunt spreken, het is een doorlopend verhaal. DS9 had ook story arcs, maar losse afleveringen binnen een groter geheel. Een aflevering had vaak een afgerond iets. Nu moet ik zeggen dat de laatste 2 afleveringen van Picard dat wel lijken te vinden, waar aflevering 4 ging over Elnor en de gevolgen van de beslissing van de Federation voor Picard en die planeet waar Elnor opgroeide. En 5 over Seven of Nine en Freecloud.
Die overacting van Picard en kornuiten stoorde me ook niet, dat was expres en vond het heerlijk om te zien. Volgens mij heeft Stewart ook genoten van dat mogen spelen :D
Maar beste stukje was die 4 zinnen tussen Seven en Picard, over terugkomst van de Borg en of je je menselijkheid volledig terug kon krijgen. Dat was echt helemaal Seven en helemaal Picard, en die band die er op een bepaalde manier tussen beiden is.
Daarbij wil Seven voor wraak gaan, maar Picard zegt dat dat niet de manier is, dat weet hij omdat alles draaide om wraak in First Contact.
Dan nog de verwijzingen naar Quark, mr Mot, Icheb en de theme van Voyager als Seven wegbeamt, ik vond het goed neergezet.
Goeddeels eens Tara. Discovery en Picard zijn duidelijk heel verschillende serie. Ja het zijn series van nu maar beide duidelijk anders ingestoken.

En ja je kunt er niet omheen dat het gros van de karakters een rugzakje heeft. De hele wereld heeft tegenwoordig een rugzakje, overal moet een label op en daar moet acceptatie voor zijn. Vind je het gek dat je dat in series dan ook terugziet? De tijd waarin we leven is geen tijd voor ydille en optimisme, het is een tijd van radicalisering, klimaatangst en onzekerheid wat we maken voor tv en film reflecteert dat.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 24 februari 2020 @ 10:24:47 #264
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_191659508
quote:
2s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:22 schreef Karstman het volgende:
Goeddeels eens Tara. Discovery en Picard zijn duidelijk heel verschillende serie. Ja het zijn series van nu maar beide duidelijk anders ingestoken.

En ja je kunt er niet omheen dat het gros van de karakters een rugzakje heeft. De hele wereld heeft tegenwoordig een rugzakje, overal moet een label op en daar moet acceptatie voor zijn. Vind je het gek dat je dat in series dan ook terugziet? De tijd waarin we leven is geen tijd voor ydille en optimisme, het is een tijd van radicalisering, klimaatangst en onzekerheid wat we maken voor tv en film reflecteert dat.
Je hebt een punt met dat eerste deel van je post.

Maar Star Trek koos er altijd juist voor om een positieve toekomst neer te zetten, zelfs ten tijde van de koude oorlog. Je gaat me niet vertellen dat het sentiment in de media toen zo veel gezelliger was dan nu, met alle dystopische en post-apocalyptische films van die tijd.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 24 februari 2020 @ 11:48:31 #265
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191660605
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 10:24 schreef Shakkara het volgende:

[..]

Je hebt een punt met dat eerste deel van je post.

Maar Star Trek koos er altijd juist voor om een positieve toekomst neer te zetten, zelfs ten tijde van de koude oorlog. Je gaat me niet vertellen dat het sentiment in de media toen zo veel gezelliger was dan nu, met alle dystopische en post-apocalyptische films van die tijd.
Dat was alleen TOS, en een beetje TNG

Het was altijd wel makkelijk om juist de rare aliens met hun gebruiken je de spiegel voor te houden. En de Federation was altijd mooi en perfect, het ideaalbeeld. De aliens zorgden voor de vertaling van hedendaagse vraagstukken in Star Trek neer te zetten.
Maar TNG had al Conspiracy, al snel de Borg.... langzaam maar zeker bleek dat Starfleet en de Federation niet zo perfect waren. Pegasus, nog zo'n voorbeeld. DS9 deed er nog een schepje bovenop (In The Pale Moonlight, Homefront/Paradise Lost), en ook Voyager liet ruimte voor wat bijzondere acties vanuit de perfecte Starfleet/Federation.
Je kunt nog zo'n utopie hebben, of er wordt misbruik van gemaakt. Interne intriges of externe invloeden die of er deel van uit willen maken of het willen vernietigen. Dat is een thema die in TNG en DS9 veelvuldig naar voren kwam. Picard is een prima voortzetting daarvan.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator maandag 24 februari 2020 @ 15:05:55 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191663910
Derde seizoen is het seizoen om wat mensen te van uiterlijk te laten veranderen :Y



burnham heeft een baard ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 00:02:44 #267
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191746251
Vind picard steeds beter worden, toffe aflevering weer :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191749245
Adventures of Flotter :D


Be curious, not judgmental
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 13:47:43 #269
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191752277
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 10:13 schreef Aether het volgende:
Adventures of Flotter :D

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O+ cool dat had ik gemist O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 februari 2020 @ 14:00:14 #270
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_191752441
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 10:13 schreef Aether het volgende:
Adventures of Flotter :D

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke easter-egg!
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_191752583
Vind Picard prima serie, maar binge a.u.b. wel eerst op z'n minst TNG en de spin-off films als je nieuw bent bij Star Trek, er wordt zoveel geleund op de achtergrond van al die karakters dat er anders een hoop langs je heen gaat.
Voor fans die alles al gezien hebben is dit gewoon pure fan service, al die easter eggs O+
  zaterdag 29 februari 2020 @ 16:50:59 #272
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191755169
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 14:10 schreef Henno het volgende:
Vind Picard prima serie, maar binge a.u.b. wel eerst op z'n minst TNG en de spin-off films als je nieuw bent bij Star Trek, er wordt zoveel geleund op de achtergrond van al die karakters dat er anders een hoop langs je heen gaat.
Voor fans die alles al gezien hebben is dit gewoon pure fan service, al die easter eggs O+


There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 29 februari 2020 @ 18:12:20 #273
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191756234
Ik vind Picard WEL leuk, maar hun complaints zijn 100 legitimate

Het is best wel.een soort van karakter moord

Maarja Kurtzman heeft idd geen enkel idee wat Star Trek leuk maakte

Maargoed het is wel een leukere serie km te kijken dan disco
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_191756424
Picard is ongetwijfeld leuker dan twee drammende YouTubers. :P
Bevalt mij prima in ieder geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zaterdag 29 februari 2020 @ 18:29:38 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191756434
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:12 schreef MMaRsu het volgende:
Ik vind Picard WEL leuk, maar hun complaints zijn 100 legitimate

Het is best wel.een soort van karakter moord

Maarja Kurtzman heeft idd geen enkel idee wat Star Trek leuk maakte

Maargoed het is wel een leukere serie km te kijken dan disco
Gelukkig kraken ze oude star trek ook gewoon af... Wel makkelijk afkraak tv, kun je van elke serie en film doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191756842
Wel een trage en mijn inziens onsamenhangende opbouw zeg.
  zondag 1 maart 2020 @ 11:45:31 #277
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191769627
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gelukkig kraken ze oude star trek ook gewoon af... Wel makkelijk afkraak tv, kun je van elke serie en film doen.
?

Wat bedoel je precies? Ze kraken oude trek juist niet af, ze geven aan dat Picard zijn acties in de nieuwe serie haaks slaan op hoe Picard in TNG was.

Het is ook dom om hem executive producer te laten zijn. De man die Picard in een dunebuggy wilde laten rijden omdat hij het zelf zo tof vond :').
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 1 maart 2020 @ 11:45:59 #278
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191769632
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:28 schreef Monolith het volgende:
Picard is ongetwijfeld leuker dan twee drammende YouTubers. :P
Bevalt mij prima in ieder geval.
Legitieme kritiek =/ drammende youtubers
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 13:09:18 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191770964
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 11:45 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

?

Wat bedoel je precies? Ze kraken oude trek juist niet af, ze geven aan dat Picard zijn acties in de nieuwe serie haaks slaan op hoe Picard in TNG was.

Het is ook dom om hem executive producer te laten zijn. De man die Picard in een dunebuggy wilde laten rijden omdat hij het zelf zo tof vond :').
Ze hebben een heel stuk over hoe belachelijk ichebs rol is in voyager. En hoe raar janeway reageert.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 1 maart 2020 @ 13:14:19 #280
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191771045
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 februari 2020 18:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Gelukkig kraken ze oude star trek ook gewoon af...
Jij snapt het verschil niet tussen nitpicking en fundamentele kritiek?

Voyager was goed ingezet maar hier en daar camp as fuck... Picard is gewoon... tot in het DNA diep gestoord en eigenlijk directe kots in de nek van Gene Roddenberry
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 13:39:51 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191771474
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Jij snapt het verschil niet tussen nitpicking en fundamentele kritiek?

Voyager was goed ingezet maar hier en daar camp as fuck... Picard is gewoon... tot in het DNA diep gestoord en eigenlijk directe kots in de nek van Gene Roddenberry
Deze youtubers hebben zelf verzonnen dat er eigenlijk een serie moest komen waar picard bezocht werd op zijn wijngaard etc etc... In plaats van discovery, nu is dat er en is het weer het kutste wat er is. Het is erg makkelijk om een serie af te kraken. Ik vond mr robot één van de beste series van de laatste tijd maar kan ook met gemak een uurtje vol lullen over alle rare keuzes die de schrijver gemaakt heeft.


Ik snap best dat deze heren het leuk vinden om te doen, en ik denk ook dat ze met plezier kijken naar picard. Als ze als opening al zeggen dat het een stomme naam voor een serie is dan is het duidelijk dat ze er volledig ingaan om alles af te kraken.


Ikzelf heb geen problemen met dat picard oud geworden is, dat hij een beetje bitter is. Ik kan er ook wel mee leven dat er leiders in de federation zijn gekomen die keuzes maken die picard niet zou maken. Vooralsnog vind ik het een spannende serie en ben ik benieuwd hoe ze de draadjes aan elkaar gaan verbinden. Ik vind het leuk dat niet alles gelijk duidelijk is, en dat het heel erg in het midden blijft of dahj/soji nou zo schadelijk zijn als de federation denkt of niet. Ook kan ik best begrijpen dat 7 of 9 erachter is gekomen dat de door haar gezochte humanity eigenlijk niet zo ideaal was als ze op voyager dacht. Ze speelt haar rol als echt mens zoals ze ergens geleerd heeft maar het voelt nogteeds niet alsof het haar zit als een handschoen, dat is knap gedaan.


Lang verhaal kort: ik blijf gewoon lekker picard kijken :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 1 maart 2020 @ 13:45:58 #282
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191771612
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ze hebben een heel stuk over hoe belachelijk ichebs rol is in voyager. En hoe raar janeway reageert.
Voyager is dan ook een van de mindere treks, zeker vergeleken met tng
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 1 maart 2020 @ 13:48:40 #283
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191771660
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Deze youtubers hebben zelf verzonnen dat er eigenlijk een serie moest komen waar picard bezocht werd op zijn wijngaard etc etc... In plaats van discovery, nu is dat er en is het weer het kutste wat er is.
Ja? RedLetterMedia is verantwoordelijk voor Picard? Mooi, mang.

quote:
Het is erg makkelijk om een serie af te kraken.
Afkraken of ophemelen zijn beiden heel makkelijk. Wat uit maakt is of je een punt hebt.

quote:
Ik vond mr robot één van de beste series van de laatste tijd maar kan ook met gemak een uurtje vol lullen over alle rare keuzes die de schrijver gemaakt heeft.
Dus jij claimt dat het niet uit maakt wat de kwantiteit aan rare keuzes is die een schrijver maakt?

quote:
Ik snap best dat deze heren het leuk vinden om te doen, en ik denk ook dat ze met plezier kijken naar picard. Als ze als opening al zeggen dat het een stomme naam voor een serie is dan is het duidelijk dat ze er volledig ingaan om alles af te kraken.
Ah.. in het geheim vinden ze het een goede serie. Dat weet jij.

Je klinkt alsof je nauwelijks 2 minuten hebt geluisterd naar de inhoud.

quote:
Ikzelf heb geen problemen met dat picard oud geworden is,
Not the point

quote:
dat hij een beetje bitter is.
Not the point

quote:
Ik kan er ook wel mee leven dat er leiders in de federation zijn gekomen die keuzes maken die picard niet zou maken.
Not the point

quote:
Vooralsnog vind ik het een spannende serie en ben ik benieuwd hoe ze de draadjes aan elkaar gaan verbinden.
Bless you my son.. dat jij het leuk vindt vind ik oprecht leuk voor je.

quote:
Ik vind het leuk dat niet alles gelijk duidelijk is, en dat het heel erg in het midden blijft of dahj/soji nou zo schadelijk zijn als de federation denkt of niet.
Not the point

quote:
Ook kan ik best begrijpen dat 7 of 9 erachter is gekomen dat de door haar gezochte humanity eigenlijk niet zo ideaal was als ze op voyager dacht.
Not even the point... deze is wel heel grappig dat je het zo leest.

quote:
Ze speelt haar rol als echt mens zoals ze ergens geleerd heeft maar het voelt nogteeds niet alsof het haar zit als een handschoen, dat is knap gedaan.
Nee ze speelt haar rol als een domme bounty hunter terwijl ze jaren lang een intellectueel speelde op Voyager.

quote:
Lang verhaal kort: ik blijf gewoon lekker picard kijken :)
Jongen... mijn zegening heb je... ik zou persoonlijk een leger van 80 olifanten opleiden om de persoon uit elkaar te trekken die ooit jou fysiek zou willen stoppen om een serie te kijken die jij leuk vind. Oprecht... Het zou mijn levensdoel worden...

Maar... dat is niet waar dit over gaat. Jammer genoeg.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 1 maart 2020 @ 13:52:10 #284
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191771721
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Deze youtubers hebben zelf verzonnen dat er eigenlijk een serie moest komen waar picard bezocht werd op zijn wijngaard etc etc... In plaats van discovery, nu is dat er en is het weer het kutste wat er is. Het is erg makkelijk om een serie af te kraken. Ik vond mr robot één van de beste series van de laatste tijd maar kan ook met gemak een uurtje vol lullen over alle rare keuzes die de schrijver gemaakt heeft.


Ik snap best dat deze heren het leuk vinden om te doen, en ik denk ook dat ze met plezier kijken naar picard. Als ze als opening al zeggen dat het een stomme naam voor een serie is dan is het duidelijk dat ze er volledig ingaan om alles af te kraken.


Ikzelf heb geen problemen met dat picard oud geworden is, dat hij een beetje bitter is. Ik kan er ook wel mee leven dat er leiders in de federation zijn gekomen die keuzes maken die picard niet zou maken. Vooralsnog vind ik het een spannende serie en ben ik benieuwd hoe ze de draadjes aan elkaar gaan verbinden. Ik vind het leuk dat niet alles gelijk duidelijk is, en dat het heel erg in het midden blijft of dahj/soji nou zo schadelijk zijn als de federation denkt of niet. Ook kan ik best begrijpen dat 7 of 9 erachter is gekomen dat de door haar gezochte humanity eigenlijk niet zo ideaal was als ze op voyager dacht. Ze speelt haar rol als echt mens zoals ze ergens geleerd heeft maar het voelt nogteeds niet alsof het haar zit als een handschoen, dat is knap gedaan.


Lang verhaal kort: ik blijf gewoon lekker picard kijken :)
Gast, er zitten fucks in, er zitten geweldadige scenes in, er zit EMOTIE in, het verhaal is zwartgallig en depressief gebracht, geen sprankje hoop of scenes waarin iets rustig wordt besproken waarin de logica klopt, er wordt niks gedaan met het feit dat Picard een gerenommeerd diplomaat is.

In plaats daarvan hebben we weer een serie waar het draait om macguffin, een DESTROYER zelfs, maar het wordt niet echt uitgelegd, het is allemaal enorm vaag.

Enorm veel zaken kloppen voor geen meter. Picard verzamelt een jonge crew om karakter X te redden, en er komt een hoop geweld en actie bij kijken.

Deze serie heeft net zoals Discovery bijna 0,0 weg van het Star Trek wat we kennen. Het wordt lekker door de plee gespoeld door Alex Kurtzman en zijn team van 25 producers.

Want het moet donker en gritty zijn! Emotioneel en vol bombarie!

Ik blijf het ook kijken, ik vind het zelfs leuk. Maar ga alsjeblieft niet doen alsof dit een diepzinnige karakter studie is van Picard en hoe hij zijn leven lijdt na TNG. Want dit is gewoon een generiek aktie plot waar je een andere set karakters erin kan ploppen die niks met Trek te maken hebben, en het is gewoon totaal niet herkenbaar als een Star Trek serie.

Dan kan je wel high en mighty gaan doen over die gasten, maar dat zijn die hard trek fans die zo goed als elke episode uit hun hoofd kennen. En die mogen ook hun (valide) kritiek uiten.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 1 maart 2020 @ 13:59:52 #285
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191771892
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2020 09:22 schreef babylon het volgende:
Ik ben het vrijwillige masochisme en bijbehorend gejank zo zat :'(
God ja, je zou maar kritiek uiten op iets wat jarenlang goed is geweest, en nu verkracht wordt door mannetjes zoals Kurtzmann die het oude Star Trek gewoon niet goed vonden voor mass consumptie.

Nu is het lekker donker en gritty, stoer met fucks en geweld, headshots met lasers en hoofden afhakken

In plaats van diplomatie
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 14:33:32 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191772625
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:48 schreef SpecialK het volgende:

Not even the point... deze is wel heel grappig dat je het zo leest.

Grappig dat ik het zo lees, zo legt Jeri Ryan het zelf uit in interviews.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 14:35:59 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191772662
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:59 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

God ja, je zou maar kritiek uiten op iets wat jarenlang goed is geweest, en nu verkracht wordt door mannetjes zoals Kurtzmann die het oude Star Trek gewoon niet goed vonden voor mass consumptie.

Nu is het lekker donker en gritty, stoer met fucks en geweld, headshots met lasers en hoofden afhakken

In plaats van diplomatie
Diplomatie van tng was vooral een soort morele superioriteit van picard. De grote kapitein komt even vertellen hoe het moet. Trouwens heel erg in character met picard nu... Die het ook beter denkt te weten.

Grote verschil is dat het nu tegen the federation was en toen namens (maar vaak wel tegen hun regels in) de federation.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 1 maart 2020 @ 14:42:23 #288
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191772811
Morele superieur :')

Ok

Met jou is niet te praten merk ik al.

Ga nog een x tng kijken ofzo



[ Bericht 43% gewijzigd door MMaRsu op 01-03-2020 14:49:08 ]
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 1 maart 2020 @ 14:42:51 #289
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_191772822
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 14:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Grappig dat ik het zo lees, zo legt Jeri Ryan het zelf uit in interviews.
Ja waarom zou zij haar huidige project afkraken? Ze is een simpele bounty hunter, niet meer niet minder.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 14:49:53 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191772970
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 14:42 schreef MMaRsu het volgende:
Morele superieur :')

Ok

Met jou is niet te praten merk ik al.

Ga nog een x tng kijken ofzo

Is je nooit opgevallen dat picard het altijd bij het rechte eind heeft in tng? Altijd net op tijd de oplossing weet? Altijd beter en slimmer is dan zijn tegenstanders.

Dat is niet erg maar getuigd wel van een nogal hoge dunk van je eigen gelijk.

Als hij een fout maakt weet je zeker dat hij het binnen 1 of 2 afleveringen wel rechtzet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 14:52:06 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191773021
Ik denk trouwens ook dat picard daar geen uitzondering op is maar daarvoor moet je wel eerst de aflevering even afkijken.

En afleveringen zijn tegenwoordig gewoon uitgesmeerd over 10 delen.

Ik denk ook dat als je dit seizoen in één aflevering had gepropt jij het ook wel een prima tng aflevering had gevonden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 15:03:35 #292
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191773263
Ik zie ook wel de verschillen tussen picard en tng, maar ik vind beide leuk. Vooralsnog vind ik picard leuker dan ENT.

Ik vind het een toffe uitbreiding van de star trek universe. En ik vind het leuk om te zien hoe de karakters nu zijn. En om te zien hoe het nu met de federation gaat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 1 maart 2020 @ 15:15:28 #293
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191773633
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 13:52 schreef MMaRsu het volgende:


Ik blijf het ook kijken, ik vind het zelfs leuk. Maar ga alsjeblieft niet doen alsof dit een diepzinnige karakter studie is van Picard en hoe hij zijn leven lijdt na TNG. Want dit is gewoon een generiek aktie plot waar je een andere set karakters erin kan ploppen die niks met Trek te maken hebben, en het is gewoon totaal niet herkenbaar als een Star Trek serie.

Hier ben ik het trouwens niet mee eens, heel veel zaken zijn juist heel star trek, hoe leg je anders ex-borg uit, de romulans en hun relatie tot de federation, waarom synths überhaupt een rol spelen en waarom picard ze een erg warm hart toedraagt etc.

Het is best wel een gehoorde klacht dat mensen die star trek niet kennen deze serie nogal vol vinden zitten van lastige lore.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 1 maart 2020 @ 15:29:33 #294
228086 DappereDodo77
Always ahead
pi_191774037
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hier ben ik het trouwens niet mee eens, heel veel zaken zijn juist heel star trek, hoe leg je anders ex-borg uit, de romulans en hun relatie tot de federation, waarom synths überhaupt een rol spelen en waarom picard ze een erg warm hart toedraagt etc.

Het is best wel een gehoorde klacht dat mensen die star trek niet kennen deze serie nogal vol vinden zitten van lastige lore.
Hmm, dat is eigenlijk wel een goed punt. Ik herken de kritiek dat de karakters niet uitgediept worden en van bordkarton lijken te zijn (ik overdrijf, dat schijnt in dit topic zo te horen :* ), maar het universe 20 jaar na Nemesis/DS9 wordt aardig uitgebreid. Zo had ik er nog niet naar gekeken.

En of het verhaal nu wel of niet goed in elkaar steekt weten we pas als het seizoen afgelopen is. Tot nu toe ben ik nog niet overtuigd. Sure, leuk om Picard weer eens te zien, maar al die verwijzingen naar eerdere series en het 'toevallig' bekenden tegenkomen, komt wel erg fan-service-achtig over. Dat had ik ook bij het lezen van een paar Star Trek boeken en niet geheel toevallig is Kirsten Beyer ook een schrijver voor Picard.

Overigens, Stewart's optreden in de bar op Freecloud deed me aan Blunt Talk denken
  zondag 1 maart 2020 @ 16:09:11 #295
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191775432
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2020 15:15 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hier ben ik het trouwens niet mee eens, heel veel zaken zijn juist heel star trek, hoe leg je anders ex-borg uit, de romulans en hun relatie tot de federation, waarom synths überhaupt een rol spelen en waarom picard ze een erg warm hart toedraagt etc.
Dat is de klacht niet.

Er zitten veel verwijzingen in de serie. Dat klopt ja. Dat is waar. Daar heb je helemaal gelijk.

Het probleem is dat Gene Roddenberry hier nooit zijn handtekening onder zou zetten. De geest van Star Trek is dood. Eigenlijk al sinds zijn dood. De eerste series.. en de duistere kant waar DS9 op ging op het einde.

De films gingen over actie en het opblazen of crashen van de Enterprise. Want afbreken is lekker makkelijk.. shockvalue. Opbouwen, echter.. gebeurt niet meer. De show wordt misbruikt als politiek statement over "Trumps America" en alles wat je van vroeger kende is nu zuur en dood en verdort... een beetje zoals 99% van de science fiction van vandaag. Dystopisch, bleek, onguur...

De schrijvers hebben meer gekeken naar de geest van nieuwere shows dan naar het echte Star Trek.

quote:
Het is best wel een gehoorde klacht dat mensen die star trek niet kennen deze serie nogal vol vinden zitten van lastige lore.
Dus het is een worst of both worlds.. (pun intended)

Nieuwe kijkers snappen het niet, oude kijkers ergeren zich aan de richting van de show.
En dan is er Bosbeetle... die dit Frankensteins monster van een show wel tof vindt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 1 maart 2020 @ 16:13:17 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191775568
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:09 schreef SpecialK het volgende:

Nieuwe kijkers snappen het niet, oude kijkers ergeren zich aan de richting van de show.
En dan is er Bosbeetle... die dit Frankensteins monster van een show wel tof vindt.
En AchJa die TOS en alles heeft gezien en Picard ook prima te pruimen vindt.
pi_191775569
Of de 8,2 op IMDb of de 90% op rotten tomatoes, vreselijk! Barbaren!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 1 maart 2020 @ 16:20:05 #298
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191775757
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:13 schreef Monolith het volgende:
Of de 8,2 op IMDb of de 90% op rotten tomatoes, vreselijk! Barbaren!
Ahja.. democratie. De objectieve maatstaf van goede smaak. Daarom hebben we nu ook een knalrode vloer op de galerij.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 1 maart 2020 @ 16:22:03 #299
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191775800
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:20 schreef SpecialK het volgende:

Ahja.. democratie. De objectieve maatstaf van goede smaak. Daarom hebben we nu ook een knalrode vloer op de galerij.
Vroeger duurde het nog minstens 5 seizoenen voordat het gekanker begon, nu is het binnen 3 afleveringen... :')
  zondag 1 maart 2020 @ 16:23:58 #300
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_191775851
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vroeger duurde het nog minstens 5 seizoenen voordat het gekanker begon, nu is het binnen 3 afleveringen... :')
6 afleveringen.

Voor matig schrijfwerk heb ik meer geduld als het een episode-by-episode structuur heeft. Nu zitten we vast aan.. whatever the fuck dit is...
Voor slecht acteerwerk heb ik meer geduld dan voor het omgooien van de toon van het hele universum.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 1 maart 2020 @ 16:53:38 #301
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_191776714
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2020 16:23 schreef SpecialK het volgende:

6 afleveringen.
Jij snapt best wat ik bedoel.

quote:
Voor matig schrijfwerk heb ik meer geduld als het een episode-by-episode structuur heeft. Nu zitten we vast aan.. whatever the fuck dit is...
Voor slecht acteerwerk heb ik meer geduld dan voor het omgooien van de toon van het hele universum.
Dat jij het niks vindt is zo ondertussen wel duidelijk maar als jij zo'n soort post weet te produceren vraag ik me toch echt af waarom je nog kijkt en hier post.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')