voorafgaand aan het hierna te volgen topic een paar kleine mededelingen van huishoudelijke aardFijne 23e allemaalspeciale vermelding voor @Solotovski & @Pharkus die dit mede mogelijk hebben gemaaktGeachte en immer gerespecteerde azijnpissers des FOK!
Naar aanleiding van dit topic
NWS / Vuurwapens, explosieven en cocaïne: scholenkoepel slaat alarm besloot ik om de epische film "Class of 1999" weer eens te gaan kijken. Deze film was niet nieuw voor mij noch voor de wereld. Desalniettemin kreeg ik een aantal interessante openbaringen gedurende het aanschouwen van dit meesterwerk.
Ten einde niet te veel te spoileren, maar jullie wel een indruk te geven van de context zal ik hieronder een korte synopsis geven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze hele film is gewoon een metafoor voor Amerikaans beleid. Ze zetten de bendes moedwillig tegen elkaar op ten behoeve van Divide & Conquer. En terwijl ze druk zijn elkaar de tent uit te vechten (veel lawaai en veel geschiet, maar niemand wordt geraakt) slaan de bikkelharde nietsontziende robots (Amerika) toe om flink wat nekken te breken. De school is ook omheind met overal cameratoezicht en bewapend personeel. Learn or die is een uitspraak die je redelijk verwant kan zien met de Amerikaanse drang om "democratie en vrede" te brengen ver buiten hun eigen landsgrenzen. Nog niet te beginnen over de vooral emotieloze en bikkelharde robots die direct overgaan tot dodelijk geweld bij een stel rebellerende pubers.
Cody Culp is de enige die dit ziet, de rest is allemaal veel te druk de vijandige bende de schuld te geven. Tot op het punt waar hij zijn kompanen in kan laten zien dat niet de medestudenten, maar de leraren de ware vijand zijn. Hierop volgt een staakt-het-vuren tussen de twee rivaliserende bendes en werken ze samen om dat kwaad definitief van de aardbodem te doen verdwijnen.
Klacht: Nu pas zien welk verhaal die film probeert te vertellen.
Anti-klacht: Traci Lind
![a145a5723cf51886f084acc6add7445e.jpg]()
Sta op tegen de ware vijand. Degene die ons zoet wil houden met wijzen naar elkaar, zodat we de ware agenda niet onthullen.
Het was mij wederom een waar genoegen en ik dank u vriendelijk voor de genomen tijd om dit ietwat lange topic in zijn geheel te lezen.
Met vriendelijke groet,
Je Boi
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2020 13:02:15 ]