SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!
https://twitter.com/ESF_FOK
De ESF Top 2000 Playlist: A playlist featuring Creedence Clearwater Revival, Stevie Nicks, Prince, and others
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Laatst had ik "dubbel zout". Nou, echt niet. Leek wel een toffee met dropsmaak.quote:Op woensdag 22 januari 2020 22:58 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wel eens hoor dat écht zoute drop zeldzamer wordt. Zelfs al wordt het zo aangeprezen, dan nog zit er veel suiker in, en dat is dan te proeven.
In Scandinavië schijnen ze er ook wel van te houden. Des te meer reden voor mij om een keer die kant op te gaanquote:Op woensdag 22 januari 2020 23:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Laatst had ik "dubbel zout". Nou, echt niet. Leek wel een toffee met dropsmaak.
Salmiaklolliesquote:Op woensdag 22 januari 2020 23:25 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
In Scandinavië schijnen ze er ook wel van te houden. Des te meer reden voor mij om een keer die kant op te gaan![]()
Wat ik ook altijd lekker vond was van die salmiak-dingen dat je erop bijt en er komt zo'n zoute brij uitMaar die zie ik ook nergens meer
Die lusten het ook wel idd, de salmiakki, is voor mij ook wel een redelijke drive om daar eens heen te gaan.quote:Op woensdag 22 januari 2020 23:25 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
In Scandinavië schijnen ze er ook wel van te houden. Des te meer reden voor mij om een keer die kant op te gaan![]()
Wat ik ook altijd lekker vond was van die salmiak-dingen dat je erop bijt en er komt zo'n zoute brij uitMaar die zie ik ook nergens meer
Lekker jaquote:
Ik bedoel niet die Napoleon salmiak, maar van die hele kleine rondjes die je vroeger bij de Jamin had (misschien nog steeds hoor, maar ik kom nooit meer bij de Jamin). Het waren vrij kleine zwarte "muntjes" en daarbinnen zat echt heel zout salmiak-spul. Die vond ik altijd heel lekkerquote:Op woensdag 22 januari 2020 23:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Die lusten het ook wel idd, de salmiakki, is voor mij ook wel een redelijke drive om daar eens heen te gaan.
De enige andere mensen op de wereld (zo ongeveer) die ook van zoute drop houden.![]()
![]()
![]()
En die dingen die je beschrijft klinken als die Napoleon salmiak ballen, of bedoel je die niet?
Hoe ze precies heten weet ik f niet.
quote:Op woensdag 22 januari 2020 23:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
Deze is ook mooi, op 22:20 waar ze denken dat ze een dropje gaan proeven waar suiker op zit.
Wat een mooie shootquote:Op woensdag 22 januari 2020 23:47 schreef Meke het volgende:
https://www.instagram.com/p/B7oqsA6CRxK/?igshid=d27jnda677vq
Ohhhh kijk deze foto's! Vooral die in de ringen![]()
Bohhquote:Op woensdag 22 januari 2020 23:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nu heb ik zin in:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, deze lijkt me ook wel watquote:Op woensdag 22 januari 2020 23:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.candyonline.n(...)tra-hot-22-kilo.html
Dit lijkt me wel lekker
[ afbeelding ]
Die dingen ken ik ook nog welquote:Op woensdag 22 januari 2020 23:49 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik bedoel niet die Napoleon salmiak, maar van die hele kleine rondjes die je vroeger bij de Jamin had (misschien nog steeds hoor, maar ik kom nooit meer bij de Jamin). Het waren vrij kleine zwarte "muntjes" en daarbinnen zat echt heel zout salmiak-spul. Die vond ik altijd heel lekker![]()
Dat ziet eruit alsof het rotjes zijn ofzoquote:Op woensdag 22 januari 2020 23:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dit lijkt me wel lekker
[ afbeelding ]
Ja, verslavend hequote:Op donderdag 23 januari 2020 00:04 schreef Roger_Epiales het volgende:
Nu zit ik dus weer allemaal van die probeerfilmpjes te kijken. Moet ik eigenlijk mee stoppen, voor je het weet ga je mee in de yt recommended en ben je uren verder.
Zal allemaal wel weer loslopen. In het ergste geval gaan we allemaal dood en dan neemt een ander soort het wel van ons over.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:16 schreef Greys het volgende:
Ik kijk al een paar dagen elke avond een aflevering van Cordon op Videoland en daarin breekt er een virus uit in Antwerpen waardoor een deel van de stad in quarantaine gaat. Het kijkt toch nét iets anders nu met al die Coronavirusberichten, waardoor de eerste stad vandaag ook in quarantaine is gegaan.
Ik ben al zo'n prepper in de dop, misschien toch de voorraadkast nog iets aanvullen.![]()
JA MAAR HET EUROVISIE DANquote:Op donderdag 23 januari 2020 00:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Zal allemaal wel weer loslopen. In het ergste geval gaan we allemaal dood en dan neemt een ander soort het wel van ons over.
quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:19 schreef Strani het volgende:
Zit ik weer gewoon een uur naar een post van Roger te kijken omdat ik denk dat niemand verder iets post. Er zou een soort luchtalarm op je computer af moeten gaan als het topic gesloten wordt
Ik zou voor de zekerheid even contact opnemen met Sietse om te vragen of we het eventueel sneller kunnen doen. Misschien zelfs aanstaande zaterdag.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:20 schreef Greys het volgende:
[..]
JA MAAR HET EUROVISIE DAN
Ik mot het wel sowieso volhouden tot eind mei.
Argh, Madagascar!!!quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:22 schreef BillDauterive het volgende:
Een beetje preppen kan ook geen kwaad. Ik ken genoeg mensen die, als ze ineens ziek zijn, niets in huis hebben. Daarom heb ik altijd een blik erwtensoep staan. Hoe ziek je ook bent, soep gaat er vrijwel altijd in.
Die serie lijkt me, met het coronavirus, nu wel een stuk mooier. Ik had ook weer zin om Pandemic 2 te gaan spelen
Ja hup hup vort, morgen 40 songs bekend graag.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik zou voor de zekerheid even contact opnemen met Sietse om te vragen of we het eventueel sneller kunnen doen. Misschien zelfs aanstaande zaterdag.
We moeten echt eens iets aan die eilanden doenquote:Op donderdag 23 januari 2020 00:25 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
JaEn als je dan als madagascar mag beginnen, dan sluit Cuba zijn vliegveld en haven af.
Zit ik weer gewoon een uur naar een post van Roger te kijken omdat ik denk dat niemand verder iets post. Er zou een soort luchtalarm op je computer af moeten gaan als het topic gesloten wordt
Ik heb altijd pasta, blikjes tonijn (ook op water voor de honden eventueelquote:Op donderdag 23 januari 2020 00:22 schreef BillDauterive het volgende:
Een beetje preppen kan ook geen kwaad. Ik ken genoeg mensen die, als ze ineens ziek zijn, niets in huis hebben. Daarom heb ik altijd een blik erwtensoep staan. Hoe ziek je ook bent, soep gaat er vrijwel altijd in.
Die serie lijkt me, met het coronavirus, nu wel een stuk mooier. Ik had ook weer zin om Pandemic 2 te gaan spelen
Tijd voor halve finales is er ook niet meer zoals het er nu naar uit ziet, dus zaterdag gewoon alle 40 landen anderhalve minuut zingen en dan de volgende kandidaat al op het podium als de vorige er nog af rent.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja hup hup vort, morgen 40 songs bekend graag.
Ja, dat scheeltquote:Op donderdag 23 januari 2020 00:26 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]![]()
Wel, als het de laatste was dan was het iig een vrolijke post.
quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Tijd voor halve finales is er ook niet meer zoals het er nu naar uit ziet, dus zaterdag gewoon alle 40 landen anderhalve minuut zingen en dan de volgende kandidaat al op het podium als de vorige er nog af rent.
En dan heel snel de resultaten. Niks zeven minuten 'they need 93 points' roepen maar gewoon: "We have the results Sweden wins good night."
Nou daar zijn we wel aan een ramp ontsnapt zeg.quote:Jennifer Aniston en Gwyneth Paltrow deden beiden auditie voor de vrouwelijke hoofdrol in de filmklassieker Before Sunrise uit 1995. Castingdirecteur Judy Henderson vertelt in The New York Times dat meerdere acteurs die grote sterren werden een rol in de film probeerden te bemachtigen.
"Als je dat nog haalt"quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:29 schreef Greys het volgende:
[..]
"De postcards zijn vanaf nu online beschikbaar dus die kijk je maar op YouTube en snel een beetje".
Ik weet niet of iemand ooit op het idee gekomen is, maar ik zit te denken dat we ze misschien zouden kunnen koloniseren. Dan bepalen wij zelf wanneer wat daar sluit. Lijkt me voor die mensen daar ook prettig, hoeven ze dat zelf niet meer te regelen allemaal.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:26 schreef Strani het volgende:
[..]
We moeten echt eens iets aan die eilanden doen
Dat is helemaal geen slecht idee!quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:31 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik weet niet of iemand ooit op het idee gekomen is, maar ik zit te denken dat we ze misschien zouden kunnen koloniseren. Dan bepalen wij zelf wanneer wat daar sluit. Lijkt me voor die mensen daar ook prettig, hoeven ze dat zelf niet meer te regelen allemaal.
Ja toch, niet dan?quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen slecht idee!
Met een beetje VOC-mentaliteit komt het voor de bakker!quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja toch, niet dan?
Ik bel morgen Rutte wel even om te vragen of we nog ergens een leuke vloot houten schepen hebben liggen die we die kant op kunnen sturen.
twitter:Stschifferh twitterde op woensdag 22-01-2020 om 10:13:39In tegenstelling tot @rivm waag ik als arts en als #avgeek mij aan het statement dat het #coronavirus binnen 5 dagen in Europa opduikt. Vanwege een top 3 (transit)luchthaven met 5 Chinese airlines is de kans zeer aannemelijk dat dit Nederland zou betreffen. #WuhanCoronavirus reageer retweet
Dat moet voldoen! En dat je hele scherm begint te trillen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:38 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
Ja zo'n soort toeter die Greys nu heeft!
Dol op m'n toeterquote:Op donderdag 23 januari 2020 00:38 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
Ja zo'n soort toeter die Greys nu heeft!
*probeert het meteen even.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Dol op m'n toeter
Heb nu ook een toeter als bepaalde mensen een nieuwe tweet plaatsen. Joehoeee.
PANIEK! Ik loop als zoveel achterquote:Op donderdag 23 januari 2020 00:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja hup hup vort, morgen 40 songs bekend graag.
Kijk je even uit, strak voelt Daniël Dekker zich nog geroepen om mee te doenquote:Op donderdag 23 januari 2020 00:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Tijd voor halve finales is er ook niet meer zoals het er nu naar uit ziet, dus zaterdag gewoon alle 40 landen anderhalve minuut zingen en dan de volgende kandidaat al op het podium als de vorige er nog af rent.
En dan heel snel de resultaten. Niks zeven minuten 'they need 93 points' roepen maar gewoon: "We have the results Sweden wins good night."
Dat doet Trijntje ookquote:
quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:39 schreef Greys het volgende:
GEEN PANIEK MENSEHtwitter:Stschifferh twitterde op woensdag 22-01-2020 om 10:13:39In tegenstelling tot @:rivm waag ik als arts en als #avgeek mij aan het statement dat het #coronavirus binnen 5 dagen in Europa opduikt. Vanwege een top 3 (transit)luchthaven met 5 Chinese airlines is de kans zeer aannemelijk dat dit Nederland zou betreffen. #WuhanCoronavirus reageer retweet
Er is er pas 1 bekend tot nu toe dus zo heel veel kan je niet achterlopen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:42 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
PANIEK! Ik loop als zoveel achter
Superlekkerquote:Op woensdag 22 januari 2020 23:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dit lijkt me wel lekker
[ afbeelding ]
"bepaalde mensen", interessantquote:Op donderdag 23 januari 2020 00:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Dol op m'n toeter
Heb nu ook een toeter als bepaalde mensen een nieuwe tweet plaatsen. Joehoeee.
quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:42 schreef Strani het volgende:
[..]
*probeert het meteen even.
"Weet iemand waar ik het best een airfryer kan kopen?"
De aarde redt het wel, de mensheid misschien nietquote:Op donderdag 23 januari 2020 00:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Zal allemaal wel weer loslopen. In het ergste geval gaan we allemaal dood en dan neemt een ander soort het wel van ons over.
Jeangu, Sietse, dat soort mensen. Van die tweets die we niet willen missen.quote:
Kees: "Meester, iedereen pest me omdat ik een bril heb."quote:
Ik heb het vooral over NSF'squote:Op donderdag 23 januari 2020 00:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Er is er pas 1 bekend tot nu toe dus zo heel veel kan je niet achterlopen.
Daarom. We hebben Nederland in elk geval nog net het ESF zien winnen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
De aarde redt het wel, de mensheid misschien niet
Zeker interessant!quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Jeangu, Sietse, dat soort mensen. Van die tweets die we niet willen missen.
Daar kan je ook mee naar de huisartsquote:
Zat jij die arme Kees nou uit te lachen Strani?quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Kees: "Meester, iedereen pest me omdat ik een bril heb."
Meester: "Ach, wat kan jou dat nou schelen, Kees?"
Nou hier heb ik dus verschrikkelijk om moeten schateren als kind.
quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:49 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Daar kan je ook mee naar de huisarts
Of je laat er iemand aan likken tot ze smelten op de tong.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:49 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Daar kan je ook mee naar de huisarts
Nee we hadden zelf gelukkig geen Kees in de klasquote:Op donderdag 23 januari 2020 00:49 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Zat jij die arme Kees nou uit te lachen Strani?Vuile pestkop
Woensdag nog mensen aan het lachen gekregen met matige grappen en raadsels.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Kees: "Meester, iedereen pest me omdat ik een bril heb."
Meester: "Ach, wat kan jou dat nou schelen, Kees?"
Nou hier heb ik dus verschrikkelijk om moeten schateren als kind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is rood en het zit in de hoekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik liep laatst door het bos en zag een soort van hert met een zonnebril op. Vreemd. Dus ik vroeg aan dat beest 'Goh, hert, waarom draag je eigenlijk een zonnebril?'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.![]()
Hmja, maar ik ben dan nog wel Hollands genoeg om te zeggen "ik heb al betaald voor dat kaartje, nu wil ik het meemaken ook.", daarna mag het van mij best eindigen. Liefst nog voor de liveshow, zodat wij voor altijd de huidige winnaar blijven.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Daarom. We hebben Nederland in elk geval nog net het ESF zien winnen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.![]()
quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Woensdag nog mensen aan het lachen gekregen met matige grappen en raadsels.
Het is rond en oranje... of toch niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is rood en het zit in de hoekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik liep laatst door het bos en zag een soort van hert met een zonnebril op. Vreemd. Dus ik vroeg aan dat beest 'Goh, hert, waarom draag je eigenlijk een zonnebril?'Stuk voor stuk pareltjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ja, dat vind ik wel een aardige oplossing. We kunnen verder niet genieten van dat feit maar dat mag de pret niet drukken.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:52 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hmja, maar ik ben dan nog wel Hollands genoeg om te zeggen "ik heb al betaald voor dat kaartje, nu wil ik het meemaken ook.", daarna mag het van mij best eindigen. Liefst nog voor de liveshow, zodat wij voor altijd de huidige winnaar blijven.![]()
Bottom heeft mij genoeg varianten geleerd op grappen als 'Heb je een slaapzak?' -'Nee, ik zat alleen wat ongemakkelijk in de bus'quote:Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.![]()
Hé ik had het over zoutkorrels hoor!quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:50 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Of je laat er iemand aan likken tot ze smelten op de tong.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D![]()
Dat kan met salmiakballen ook toch?quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:55 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Hé ik had het over zoutkorrels hoor!![]()
![]()
Ik wel. Die deed als enige jongen van onze jaar Wiskunde C, en werd toen altijd Cees genoemd (met de C uitgesproken als een s).quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee we hadden zelf gelukkig geen Kees in de klas
Wat ik overigens stoer van hem vond hoor. Ik had het zelf achteraf ook liever gewild. Maar mijn school was nogal van "alles wat niet beta is, is een teken dat je minder slim bent".Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Woensdag nog mensen aan het lachen gekregen met matige grappen en raadsels.
Het is rond en oranje... of toch niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is rood en het zit in de hoekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik liep laatst door het bos en zag een soort van hert met een zonnebril op. Vreemd. Dus ik vroeg aan dat beest 'Goh, hert, waarom draag je eigenlijk een zonnebril?'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk!
Dat is wel een leuke vinding, Cees op die manierquote:Op donderdag 23 januari 2020 00:58 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik wel. Die deed als enige jongen van onze jaar Wiskunde C, en werd toen altijd Cees genoemd (met de C uitgesproken als een s).
Wat ik overigens stoer van hem vond hoor. Ik had het zelf achteraf ook liever gewild. Maar mijn school was nogal van "alles wat niet beta is, is een teken dat je minder slim bent".
Maar dat is van de school geen handige aanpak nee, en zeker niet terecht.![]()
Maar, maar, maar misschien hebben sommigen nog wel finaletickets!quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik wel een aardige oplossing. We kunnen verder niet genieten van dat feit maar dat mag de pret niet drukken.![]()
@Peter en @wizarddragon bijvoorbeeld
Wil je die benadelen Strani?Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij wil ze wel heel graag aan me kwijtquote:Op donderdag 23 januari 2020 00:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat kan met salmiakballen ook toch?
Ik geloof niet dat ik al het genoegen heb gehad @wizarddragon virtueel te ontmoeten maar Peter zou ik zéker niet willen benadelen, nee.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:59 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Maar, maar, maar misschien hebben sommigen nog wel finaletickets!![]()
@:Peter en @:Wizarddragon bijvoorbeeld
Wil je die benadelen Strani?![]()
Ik heb er dan ook genoeg.quote:Op donderdag 23 januari 2020 01:00 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Jij wil ze wel heel graag aan me kwijtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wiskunde C? Dat was geen van de vier varianten wiskunde toen ik nog op die school zat!quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:58 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik wel. Die deed als enige jongen van onze jaar Wiskunde C, en werd toen altijd Cees genoemd (met de C uitgesproken als een s).
Wat ik overigens stoer van hem vond hoor. Ik had het zelf achteraf ook liever gewild. Maar mijn school was nogal van "alles wat niet beta is, is een teken dat je minder slim bent".Ik ben de kleur MAGENTA
Ik had verder een heel toffe school hoor. Ik zal niet snel een kwaad woord over ze spreken.quote:Op donderdag 23 januari 2020 00:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is wel een leuke vinding, Cees op die manier
Maar dat is van de school geen handige aanpak nee, en zeker niet terecht.![]()
Maar die hele focus op dat beta zoveel beter is dan alfa, en dat als je het laatste doet je automatisch minder intelligent bent, dat was echt wel een nadeel daar. Een heel slim meisje in mijn jaar (in de hele breedte) koos ook bewust voor een alfa-profiel, en ik weet nog dat leraren haar ervan af probeerden te praten dat ze toch écht voor beta moest gaan, want het was anders zo zonde dat ze haar intelligentie ging verspillen aan een "pretpakket".
Dat leraren het zelf zo noemen is wel problematisch ja!quote:Op donderdag 23 januari 2020 01:04 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik had verder een heel toffe school hoor. Ik zal niet snel een kwaad woord over ze spreken.![]()
Maar die hele focus op dat beta zoveel beter is dan alfa, en dat als je het laatste doet je automatisch minder intelligent bent, dat was echt wel een nadeel daar. Een heel slim meisje in mijn jaar (in de hele breedte) koos ook bewust voor een alfa-profiel, en ik weet nog dat leraren haar ervan af probeerden te praten dat ze toch écht voor beta moest gaan, want het was anders zo zonde dat ze haar intelligentie ging verspillen aan een "pretpakket".![]()
quote:Op donderdag 23 januari 2020 01:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik heb er dan ook genoeg.Oh, in dat geval, als je ze toch kwijt wilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In jouw tijd (quote:Op donderdag 23 januari 2020 01:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Wiskunde C? Dat was geen van de vier varianten wiskunde toen ik nog op die school zat!) was het waarschijnlijk alleen nog A en B.
In mijn tijd () waren daar ook nog D (voor de diehards waarvoor B nog te saai was) en C (voor de "dommeriken") bij gekomen.
In mijn tijd had je A1, A1+2, B1 en B1+2. Zelf deed ik B1+2. Als ik het goed begrijp zou dat voor jou wiskunde D zijn, met B1 als wiskunde B, A1+2 als wiskunde A en alleen A1 als wiskunde C. Of, zoals elders opgesomd op internet:quote:Op donderdag 23 januari 2020 01:05 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
In jouw tijd () was het waarschijnlijk alleen nog A en B.
In mijn tijd () waren daar ook nog D (voor de diehards waarvoor B nog te saai was) en C (voor de "dommeriken") bij gekomen.
Juistquote:Wiskunde C is de makkelijkste wiskunde van de vier.
Het moeilijkst is D, daarna B, daarna A en als makkelijkst C.Toen ik er zat waren er genoeg alfa's, al waren dat meer E&M's dan C&M's. Naar eigen inschatting waren E&M en N&G het populairst, gevolgd door N&T en C&M als hekkensluiter.
Ik ben de kleur MAGENTA
Ik vond dat ook echt stom wel hoor; hielp ook niet mee dat mijn vriendinnengroepje helemaal beta-gek was. En die zijn daar tegen mij ook weer lullig over gaan doen, dat ik zo dom was enzo.quote:Op donderdag 23 januari 2020 01:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat leraren het zelf zo noemen is wel problematisch ja!
Een van die "vriendinnen" (die achteraf ook echt niet leuk is geweest tegen mij, maar goed) was zelf bijna voor haar eindexamen gezakt omdat ze erg slecht was in de talen en maatschappelijke vakken. Maar die zat wel altijd hoog op te geven dat ze zoveel slimmer was dan ik, want ze deed een beta-profiel.Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
En wat leer je dan bij Wiskunde B1+2? Bijvoorbeeld hoe je kan bewijzen dat er maar vijf regelmatige dobbelstenen te maken zijn.Ik ben de kleur MAGENTA
Dat klinkt alsof het meer aan die 'vriendin' lag dan aan de schoolquote:Op donderdag 23 januari 2020 01:15 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik vond dat ook echt stom wel hoor; hielp ook niet mee dat mijn vriendinnengroepje helemaal beta-gek was. En die zijn daar tegen mij ook weer lullig over gaan doen, dat ik zo dom was enzo.
Een van die "vriendinnen" (die achteraf ook echt niet leuk is geweest tegen mij, maar goed) was zelf bijna voor haar eindexamen gezakt omdat ze erg slecht was in de talen en maatschappelijke vakken. Maar die zat wel altijd hoog op te geven dat ze zoveel slimmer was dan ik, want ze deed een beta-profiel.Ik ben de kleur MAGENTA
Dat geeft goed aan dat er inderdaad verschillende soorten intelligentie zijn. Ik was ook echt megaslecht in wiskunde en zo op de middelbare school. Nou werk ik momenteel gek genoeg wel veel met cijfertjesquote:Op donderdag 23 januari 2020 01:15 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik vond dat ook echt stom wel hoor; hielp ook niet mee dat mijn vriendinnengroepje helemaal beta-gek was. En die zijn daar tegen mij ook weer lullig over gaan doen, dat ik zo dom was enzo.
Een van die "vriendinnen" (die achteraf ook echt niet leuk is geweest tegen mij, maar goed) was zelf bijna voor haar eindexamen gezakt omdat ze erg slecht was in de talen en maatschappelijke vakken. Maar die zat wel altijd hoog op te geven dat ze zoveel slimmer was dan ik, want ze deed een beta-profiel.
Maar ik was ook meer van de talen en zo. Behalve Duits.![]()
Dat kan inderdaad kloppen jaquote:Op donderdag 23 januari 2020 01:10 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
In mijn tijd had je A1, A1+2, B1 en B1+2. Zelf deed ik B1+2. Als ik het goed begrijp zou dat voor jou wiskunde D zijn, met B1 als wiskunde B, A1+2 als wiskunde A en alleen A1 als wiskunde C. Of, zoals elders opgesomd op internet:
[..]
JuistToen ik er zat waren er genoeg alfa's, al waren dat meer E&M's dan C&M's. Naar eigen inschatting waren E&M en N&G het populairst, gevolgd door N&T en C&M als hekkensluiter.
Dan zou ik bij jouw A1+2 hebben gehad.
Zelf heb ik dus A gedaan, maar vooral door pressure van buitenaf dat ik voorál niet C moest doen, want dan was je écht een loser. Achteraf had ik liever C gehad; wiskunde interesseert me echt geen reet.
Qua profielen was het inderdaad bij mij ook ongeveer zo verdeeld: N&G was sowieso het populairst. Al had je ook de combinatieprofielen (omdat we in de tweede fase zaten), waardoor heel veel E&M'ers ook technisch C&M hadden.
Dus mensen die alléén C&M hadden waren echt heel erg in de minderheid in mijn jaar, maar in feite hadden heel veel mensen praktisch eigenlijk dat profiel, maar als ze er ook nog economie bij hadden, hadden ze gelijk al E&M.Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kom ik in aanmerking voor N&T en N&G, afhankelijk van of je voor die laatste ook biologie 2 nodig had (ik heb alleen 1). Met een beetje uitbreiding had ik ook nog E&M erbij kunnen doen, maar dan had ik aardrijkskunde (en misschien geschiedenis) moeten houden en ik was maar wat blij dat ik dat kon laten schietenquote:Op donderdag 23 januari 2020 01:20 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad kloppen jaDan zou ik bij jouw A1+2 hebben gehad.
Zelf heb ik dus A gedaan, maar vooral door pressure van buitenaf dat ik voorál niet C moest doen, want dan was je écht een loser. Achteraf had ik liever C gehad; wiskunde interesseert me echt geen reet.
Qua profielen was het inderdaad bij mij ook ongeveer zo verdeeld: N&G was sowieso het populairst. Al had je ook de combinatieprofielen (omdat we in de tweede fase zaten), waardoor heel veel E&M'ers ook technisch C&M hadden.
Dus mensen die alléén C&M hadden waren echt heel erg in de minderheid in mijn jaar, maar in feite hadden heel veel mensen praktisch eigenlijk dat profiel, maar als ze er ook nog economie bij hadden, hadden ze gelijk al E&M.. Ik was ook niet blij met de docenten die die vakken gaven, dus dat was tabee
Ik ben de kleur MAGENTA
Vanuit de school zelf kwam het ook wel hoor. Uiteraard niet van de mensen die de alfa-vakken gaven. Maar bij een voorlichtingsavond over de tweede fase werd C&M heel makkelijk als "het pretpakket" gebombardeerd. Die vriendin is maar een voorbeeld.quote:Op donderdag 23 januari 2020 01:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof het meer aan die 'vriendin' lag dan aan de school
Maar sowieso vind ik het allemaal maar onzin dat beta moeilijker zou zijn. Het ligt er maar net aan waar je sterke punten liggen. Als je alleen al ziet hoeveel mensen in mijn vierde jaar in de problemen zijn gekomen toen het bij de (klassieke) talen niet langer meer om woordjes stampen ging en er echt leerlingen zijn gezakt op die vakken uiteindelijk, dan vind ik het onzin om dat als "makkelijk" af te doen.Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Inderdaad; er zijn verschillende soorten intelligentie. En het een is echt niet minder dan het andere vind ik.quote:Op donderdag 23 januari 2020 01:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat geeft goed aan dat er inderdaad verschillende soorten intelligentie zijn. Ik was ook echt megaslecht in wiskunde en zo op de middelbare school. Nou werk ik momenteel gek genoeg wel veel met cijfertjes
Maar ik was ook meer van de talen en zo. Behalve Duits.![]()
Ik had op de middelbare school een slechte start wat betreft wiskunde omdat ik net een leraar trof die me totaal niet lag en bij de eerste test waar ik een onvoldoende op scoorde, meteen "dom" had genoemd. Sindsdien as ik "the butt of the running joke" toen het over wiskunde ging. En ik was al vrij perfectionistisch en bang om te falen, dus dat zal ook niet meegeholpen hebben.Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Nee, dat denk ik ook niet!quote:Op donderdag 23 januari 2020 01:28 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Inderdaad; er zijn verschillende soorten intelligentie. En het een is echt niet minder dan het andere vind ik.![]()
Ik had op de middelbare school een slechte start wat betreft wiskunde omdat ik net een leraar trof die me totaal niet lag en bij de eerste test waar ik een onvoldoende op scoorde, meteen "dom" had genoemd. Sindsdien as ik "the butt of the running joke" toen het over wiskunde ging. En ik was al vrij perfectionistisch en bang om te falen, dus dat zal ook niet meegeholpen hebben.
Nou ja, school en ik zijn ook een hele ongelukkige combinatie. Ik heb nog nét een MAVO-diploma gehaald en ben daarna in de loop van de tijd gewoon mezelf de dingen aan gaan leren die ik nodig had.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: