abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 januari 2020 @ 00:55:34 #76
39237 crew  H_T
2733
pi_191153270
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2020 00:49 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Lekker droog
Bottom heeft mij genoeg varianten geleerd op grappen als 'Heb je een slaapzak?' -'Nee, ik zat alleen wat ongemakkelijk in de bus'
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_191153271
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 00:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Of je laat er iemand aan likken tot ze smelten op de tong.
Hé ik had het over zoutkorrels hoor! :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191153277
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 00:55 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Hé ik had het over zoutkorrels hoor! :P
Dat kan met salmiakballen ook toch? :P
pi_191153289
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 00:51 schreef Strani het volgende:

[..]

Nee we hadden zelf gelukkig geen Kees in de klas :D
Ik wel. Die deed als enige jongen van onze jaar Wiskunde C, en werd toen altijd Cees genoemd (met de C uitgesproken als een s).

Wat ik overigens stoer van hem vond hoor. Ik had het zelf achteraf ook liever gewild. Maar mijn school was nogal van "alles wat niet beta is, is een teken dat je minder slim bent".
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191153291
quote:
9s.gif Op donderdag 23 januari 2020 00:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Woensdag nog mensen aan het lachen gekregen met matige grappen en raadsels.

Het is rond en oranje... of toch niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is rood en het zit in de hoek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik liep laatst door het bos en zag een soort van hert met een zonnebril op. Vreemd. Dus ik vroeg aan dat beest 'Goh, hert, waarom draag je eigenlijk een zonnebril?'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D Leuk!
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 23 januari 2020 @ 00:59:22 #81
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191153292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 00:58 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik wel. Die deed als enige jongen van onze jaar Wiskunde C, en werd toen altijd Cees genoemd (met de C uitgesproken als een s).

Wat ik overigens stoer van hem vond hoor. Ik had het zelf achteraf ook liever gewild. Maar mijn school was nogal van "alles wat niet beta is, is een teken dat je minder slim bent".
Dat is wel een leuke vinding, Cees op die manier :D

Maar dat is van de school geen handige aanpak nee, en zeker niet terecht.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_191153295
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2020 00:54 schreef Strani het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik wel een aardige oplossing. We kunnen verder niet genieten van dat feit maar dat mag de pret niet drukken.
Maar, maar, maar misschien hebben sommigen nog wel finaletickets! :o

@Peter en @wizarddragon bijvoorbeeld

Wil je die benadelen Strani?
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191153300
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 00:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat kan met salmiakballen ook toch? :P
Jij wil ze wel heel graag aan me kwijt :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 23 januari 2020 @ 01:01:19 #84
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191153305
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2020 00:59 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Maar, maar, maar misschien hebben sommigen nog wel finaletickets! :o

@:Peter en @:Wizarddragon bijvoorbeeld

Wil je die benadelen Strani?
Ik geloof niet dat ik al het genoegen heb gehad @wizarddragon virtueel te ontmoeten maar Peter zou ik zéker niet willen benadelen, nee.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_191153310
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:00 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Jij wil ze wel heel graag aan me kwijt :D
Ik heb er dan ook genoeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 januari 2020 @ 01:02:29 #86
39237 crew  H_T
2733
pi_191153314
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 00:58 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik wel. Die deed als enige jongen van onze jaar Wiskunde C, en werd toen altijd Cees genoemd (met de C uitgesproken als een s).

Wat ik overigens stoer van hem vond hoor. Ik had het zelf achteraf ook liever gewild. Maar mijn school was nogal van "alles wat niet beta is, is een teken dat je minder slim bent".
Wiskunde C? Dat was geen van de vier varianten wiskunde toen ik nog op die school zat!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_191153324
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 00:59 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat is wel een leuke vinding, Cees op die manier :D

Maar dat is van de school geen handige aanpak nee, en zeker niet terecht.
Ik had verder een heel toffe school hoor. Ik zal niet snel een kwaad woord over ze spreken. _O_

Maar die hele focus op dat beta zoveel beter is dan alfa, en dat als je het laatste doet je automatisch minder intelligent bent, dat was echt wel een nadeel daar. Een heel slim meisje in mijn jaar (in de hele breedte) koos ook bewust voor een alfa-profiel, en ik weet nog dat leraren haar ervan af probeerden te praten dat ze toch écht voor beta moest gaan, want het was anders zo zonde dat ze haar intelligentie ging verspillen aan een "pretpakket". :')
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 23 januari 2020 @ 01:04:48 #88
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191153327
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:04 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik had verder een heel toffe school hoor. Ik zal niet snel een kwaad woord over ze spreken. _O_

Maar die hele focus op dat beta zoveel beter is dan alfa, en dat als je het laatste doet je automatisch minder intelligent bent, dat was echt wel een nadeel daar. Een heel slim meisje in mijn jaar (in de hele breedte) koos ook bewust voor een alfa-profiel, en ik weet nog dat leraren haar ervan af probeerden te praten dat ze toch écht voor beta moest gaan, want het was anders zo zonde dat ze haar intelligentie ging verspillen aan een "pretpakket". :')
Dat leraren het zelf zo noemen is wel problematisch ja!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_191153329
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik heb er dan ook genoeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, in dat geval, als je ze toch kwijt wil :9~
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191153333
quote:
5s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Wiskunde C? Dat was geen van de vier varianten wiskunde toen ik nog op die school zat!
In jouw tijd ( :+ ) was het waarschijnlijk alleen nog A en B.

In mijn tijd ( :P ) waren daar ook nog D (voor de diehards waarvoor B nog te saai was) en C (voor de "dommeriken") bij gekomen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 januari 2020 @ 01:10:31 #91
39237 crew  H_T
2733
pi_191153356
quote:
10s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:05 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

In jouw tijd ( :+ ) was het waarschijnlijk alleen nog A en B.

In mijn tijd ( :P ) waren daar ook nog D (voor de diehards waarvoor B nog te saai was) en C (voor de "dommeriken") bij gekomen.
In mijn tijd had je A1, A1+2, B1 en B1+2. Zelf deed ik B1+2. Als ik het goed begrijp zou dat voor jou wiskunde D zijn, met B1 als wiskunde B, A1+2 als wiskunde A en alleen A1 als wiskunde C. Of, zoals elders opgesomd op internet:

quote:
Wiskunde C is de makkelijkste wiskunde van de vier.
Het moeilijkst is D, daarna B, daarna A en als makkelijkst C.
Juist :') Toen ik er zat waren er genoeg alfa's, al waren dat meer E&M's dan C&M's. Naar eigen inschatting waren E&M en N&G het populairst, gevolgd door N&T en C&M als hekkensluiter.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_191153382
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:04 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat leraren het zelf zo noemen is wel problematisch ja!
Ik vond dat ook echt stom wel hoor; hielp ook niet mee dat mijn vriendinnengroepje helemaal beta-gek was. En die zijn daar tegen mij ook weer lullig over gaan doen, dat ik zo dom was enzo.

Een van die "vriendinnen" (die achteraf ook echt niet leuk is geweest tegen mij, maar goed) was zelf bijna voor haar eindexamen gezakt omdat ze erg slecht was in de talen en maatschappelijke vakken. Maar die zat wel altijd hoog op te geven dat ze zoveel slimmer was dan ik, want ze deed een beta-profiel.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 januari 2020 @ 01:16:10 #93
39237 crew  H_T
2733
pi_191153389
En wat leer je dan bij Wiskunde B1+2? Bijvoorbeeld hoe je kan bewijzen dat er maar vijf regelmatige dobbelstenen te maken zijn.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 januari 2020 @ 01:16:49 #94
39237 crew  H_T
2733
pi_191153395
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:15 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik vond dat ook echt stom wel hoor; hielp ook niet mee dat mijn vriendinnengroepje helemaal beta-gek was. En die zijn daar tegen mij ook weer lullig over gaan doen, dat ik zo dom was enzo.

Een van die "vriendinnen" (die achteraf ook echt niet leuk is geweest tegen mij, maar goed) was zelf bijna voor haar eindexamen gezakt omdat ze erg slecht was in de talen en maatschappelijke vakken. Maar die zat wel altijd hoog op te geven dat ze zoveel slimmer was dan ik, want ze deed een beta-profiel.
Dat klinkt alsof het meer aan die 'vriendin' lag dan aan de school
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 23 januari 2020 @ 01:17:15 #95
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_191153396
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:15 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik vond dat ook echt stom wel hoor; hielp ook niet mee dat mijn vriendinnengroepje helemaal beta-gek was. En die zijn daar tegen mij ook weer lullig over gaan doen, dat ik zo dom was enzo.

Een van die "vriendinnen" (die achteraf ook echt niet leuk is geweest tegen mij, maar goed) was zelf bijna voor haar eindexamen gezakt omdat ze erg slecht was in de talen en maatschappelijke vakken. Maar die zat wel altijd hoog op te geven dat ze zoveel slimmer was dan ik, want ze deed een beta-profiel.
Dat geeft goed aan dat er inderdaad verschillende soorten intelligentie zijn. Ik was ook echt megaslecht in wiskunde en zo op de middelbare school. Nou werk ik momenteel gek genoeg wel veel met cijfertjes :D

Maar ik was ook meer van de talen en zo. Behalve Duits.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_191153411
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:10 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

In mijn tijd had je A1, A1+2, B1 en B1+2. Zelf deed ik B1+2. Als ik het goed begrijp zou dat voor jou wiskunde D zijn, met B1 als wiskunde B, A1+2 als wiskunde A en alleen A1 als wiskunde C. Of, zoals elders opgesomd op internet:
[..]

Juist :') Toen ik er zat waren er genoeg alfa's, al waren dat meer E&M's dan C&M's. Naar eigen inschatting waren E&M en N&G het populairst, gevolgd door N&T en C&M als hekkensluiter.
Dat kan inderdaad kloppen ja :Y Dan zou ik bij jouw A1+2 hebben gehad.

Zelf heb ik dus A gedaan, maar vooral door pressure van buitenaf dat ik voorál niet C moest doen, want dan was je écht een loser. Achteraf had ik liever C gehad; wiskunde interesseert me echt geen reet.

Qua profielen was het inderdaad bij mij ook ongeveer zo verdeeld: N&G was sowieso het populairst. Al had je ook de combinatieprofielen (omdat we in de tweede fase zaten), waardoor heel veel E&M'ers ook technisch C&M hadden.

Dus mensen die alléén C&M hadden waren echt heel erg in de minderheid in mijn jaar, maar in feite hadden heel veel mensen praktisch eigenlijk dat profiel, maar als ze er ook nog economie bij hadden, hadden ze gelijk al E&M.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191153426
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 januari 2020 @ 01:24:18 #98
39237 crew  H_T
2733
pi_191153432
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:20 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad kloppen ja :Y Dan zou ik bij jouw A1+2 hebben gehad.

Zelf heb ik dus A gedaan, maar vooral door pressure van buitenaf dat ik voorál niet C moest doen, want dan was je écht een loser. Achteraf had ik liever C gehad; wiskunde interesseert me echt geen reet.

Qua profielen was het inderdaad bij mij ook ongeveer zo verdeeld: N&G was sowieso het populairst. Al had je ook de combinatieprofielen (omdat we in de tweede fase zaten), waardoor heel veel E&M'ers ook technisch C&M hadden.

Dus mensen die alléén C&M hadden waren echt heel erg in de minderheid in mijn jaar, maar in feite hadden heel veel mensen praktisch eigenlijk dat profiel, maar als ze er ook nog economie bij hadden, hadden ze gelijk al E&M.
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kom ik in aanmerking voor N&T en N&G, afhankelijk van of je voor die laatste ook biologie 2 nodig had (ik heb alleen 1). Met een beetje uitbreiding had ik ook nog E&M erbij kunnen doen, maar dan had ik aardrijkskunde (en misschien geschiedenis) moeten houden en ik was maar wat blij dat ik dat kon laten schieten :D . Ik was ook niet blij met de docenten die die vakken gaven, dus dat was tabee :W
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_191153444
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:16 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dat klinkt alsof het meer aan die 'vriendin' lag dan aan de school
Vanuit de school zelf kwam het ook wel hoor. Uiteraard niet van de mensen die de alfa-vakken gaven. Maar bij een voorlichtingsavond over de tweede fase werd C&M heel makkelijk als "het pretpakket" gebombardeerd. Die vriendin is maar een voorbeeld.

Maar sowieso vind ik het allemaal maar onzin dat beta moeilijker zou zijn. Het ligt er maar net aan waar je sterke punten liggen. Als je alleen al ziet hoeveel mensen in mijn vierde jaar in de problemen zijn gekomen toen het bij de (klassieke) talen niet langer meer om woordjes stampen ging en er echt leerlingen zijn gezakt op die vakken uiteindelijk, dan vind ik het onzin om dat als "makkelijk" af te doen.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_191153458
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 01:17 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat geeft goed aan dat er inderdaad verschillende soorten intelligentie zijn. Ik was ook echt megaslecht in wiskunde en zo op de middelbare school. Nou werk ik momenteel gek genoeg wel veel met cijfertjes :D

Maar ik was ook meer van de talen en zo. Behalve Duits.
Inderdaad; er zijn verschillende soorten intelligentie. En het een is echt niet minder dan het andere vind ik. :)

Ik had op de middelbare school een slechte start wat betreft wiskunde omdat ik net een leraar trof die me totaal niet lag en bij de eerste test waar ik een onvoldoende op scoorde, meteen "dom" had genoemd. Sindsdien as ik "the butt of the running joke" toen het over wiskunde ging. En ik was al vrij perfectionistisch en bang om te falen, dus dat zal ook niet meegeholpen hebben.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')