Ik had wat akkefietjes in Belgenland. Eerst bijna overhoop gereden door een Duitse vrachtwagenchauffeur die van de linker rijstrook naar het meest rechtse tolpoortje moest. Daarna een Belg in een V70 die vond dat 'ie veel meer rechten had en ook moest (ja móest) inhalen waar het eigenlijk niet kon.quote:
Ondertussen allemaal op hun telefoon dingen doen die ogenschijnlijk veel boeiender zijn dan een veilige doorstroming.quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had wat akkefietjes in Belgenland. Eerst bijna overhoop gereden door een Duitse vrachtwagenchauffeur die van de linker rijstrook naar het meest rechtse tolpoortje moest. Daarna een Belg in een V70 die vond dat 'ie veel meer rechten had en ook moest (ja móest) inhalen waar het eigenlijk niet kon.
Hmm, dat ligt aan de manier waarop het werkt.. mijn niveauregeling wordt gestuurd door een stomsimpel stangetje wat aan de ene kant aan een heveltje zit wat elektronisch de hoogteregeling aanstuurt, en aan de andere kant zit het domweg aan de draagarm die meet of ik in- of uitveer.. als het hele spul op een mercury switch werkt wordt het allemaal veel gevoeliger.quote:Op woensdag 22 januari 2020 12:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zag eergisteren (Liefkenshoektunnel, file) een Volvo XC90 en iedere keer als 'ie optrok ging de hoogteregeling van de koplichten helemaal naar standje asfalt, en daarna weer terug naar normaal. En het was niet dat 'ie een wheelie maakte ofzo. Gewoon bij het rustig aanschuiven. Is dit normaal, of is dit een gevalletje 'it's not a bug, it's a feature'?
Als hij had mogen schrijven, had hij geschreven.quote:Op donderdag 23 januari 2020 20:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik reed van de week op de A7 met een lege autoambulance achter een SUV. Ik reed netjes op de rechter rijstrook, reed niemand in de weg. Maarrrrr ik reed zo een 100/105km/h op de teller. Achter mij reed een tijdje een Rijkswaterstaat pickup. Na een paar minuten ging deze mij inhalen en gebaren maken dat ik zachter moest rijden en tikken op z'n voorhoofd Zou hij dat ook doen bij mensen die 130km/h rijden waar je 120km/h mag met je personenwagen? De combinatie waar ik mee reed was perfect stabiel. Dikke trailer met schokdempers etc. Ja, ik reed te hard, maar zo asociaal nou ook weer niet. Ik ging alleen inhalen als ik niemand in de weg zat.
Ik tik alleen op mijn voorhoofd als iemand langdurig aan het bumperkleven is.quote:Op donderdag 23 januari 2020 20:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik reed van de week op de A7 met een lege autoambulance achter een SUV. Ik reed netjes op de rechter rijstrook, reed niemand in de weg. Maarrrrr ik reed zo een 100/105km/h op de teller. Achter mij reed een tijdje een Rijkswaterstaat pickup. Na een paar minuten ging deze mij inhalen en gebaren maken dat ik zachter moest rijden en tikken op z'n voorhoofd Zou hij dat ook doen bij mensen die 130km/h rijden waar je 120km/h mag met je personenwagen? De combinatie waar ik mee reed was perfect stabiel. Dikke trailer met schokdempers etc. Ja, ik reed te hard, maar zo asociaal nou ook weer niet. Ik ging alleen inhalen als ik niemand in de weg zat.
Die gasten zijn zelf gek, die parkeren hun pickup midden op de snelweg en gaan dan huilen dat iemand er tegenaan rijdt.quote:Op donderdag 23 januari 2020 20:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik reed van de week op de A7 met een lege autoambulance achter een SUV. Ik reed netjes op de rechter rijstrook, reed niemand in de weg. Maarrrrr ik reed zo een 100/105km/h op de teller. Achter mij reed een tijdje een Rijkswaterstaat pickup. Na een paar minuten ging deze mij inhalen en gebaren maken dat ik zachter moest rijden en tikken op z'n voorhoofd Zou hij dat ook doen bij mensen die 130km/h rijden waar je 120km/h mag met je personenwagen? De combinatie waar ik mee reed was perfect stabiel. Dikke trailer met schokdempers etc. Ja, ik reed te hard, maar zo asociaal nou ook weer niet. Ik ging alleen inhalen als ik niemand in de weg zat.
"but muh job"quote:Op donderdag 23 januari 2020 21:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Die gasten zijn zelf gek, die parkeren hun pickup midden op de snelweg en gaan dan huilen dat iemand er tegenaan rijdt.
Dat is wel erg belerend van hem en ook wel erg 'makkelijk'. Er zijn tig situaties op de snelweg die vele malen gevaarlijker zijn en waar de RWS inspecteurs niets mee doen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 20:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik reed van de week op de A7 met een lege autoambulance achter een SUV. Ik reed netjes op de rechter rijstrook, reed niemand in de weg. Maarrrrr ik reed zo een 100/105km/h op de teller. Achter mij reed een tijdje een Rijkswaterstaat pickup. Na een paar minuten ging deze mij inhalen en gebaren maken dat ik zachter moest rijden en tikken op z'n voorhoofd Zou hij dat ook doen bij mensen die 130km/h rijden waar je 120km/h mag met je personenwagen? De combinatie waar ik mee reed was perfect stabiel. Dikke trailer met schokdempers etc. Ja, ik reed te hard, maar zo asociaal nou ook weer niet. Ik ging alleen inhalen als ik niemand in de weg zat.
Gelukkig mogen ze maar voor een paar dingen schrijven, snelheid is er niet 1 van. Maar bedoel meer als er een dikke auto op de trailer stond te schommelen terwijl ik 130km/h rijd.. Dan heeft 'ie ook echt wat te zeuren. Ik ga toch ook niet naar iedereen die 10km/h te hard rijdt m'n vinger tegen m'n hoofd tikken? Ik reed veilig op de rechterstrook, niemand was ik tot last. Als het de politie was geweest en die had een boete willen schrijven, prima, mijn risico. Maar ik hoef niet van iemand die denkt een beetje macht te hebben zijn mening te 'horen'. Overigens denk ik dat een agent er niet eens voor geschreven had.quote:Op donderdag 23 januari 2020 20:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als hij had mogen schrijven, had hij geschreven.
Je hoeft mij niet te overtuigen maat. Heb een broertje dood aan die overdreven sociale controle en bemoeizucht. Men is niet meer in staat zelf na te denken in dit land.quote:Op donderdag 23 januari 2020 21:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Gelukkig mogen ze maar voor een paar dingen schrijven, snelheid is er niet 1 van. Maar bedoel meer als er een dikke auto op de trailer stond te schommelen terwijl ik 130km/h rijd.. Dan heeft 'ie ook echt wat te zeuren. Ik ga toch ook niet naar iedereen die 10km/h te hard rijdt m'n vinger tegen m'n hoofd tikken? Ik reed veilig op de rechterstrook, niemand was ik tot last. Als het de politie was geweest en die had een boete willen schrijven, prima, mijn risico. Maar ik hoef niet van iemand die denkt een beetje macht te hebben zijn mening te 'horen'. Overigens denk ik dat een agent er niet eens voor geschreven had.
Het wordt er niet leuker op in het verkeer.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te overtuigen maat. Heb een broertje dood aan die overdreven sociale controle en bemoeizucht. Men is niet meer in staat zelf na te denken in dit land.
Altijd leuk die versmallingen . Had ik eens toen ik nog Toyota iQ reed en ik had de witte pijl... zag de tegenligger al in het midden aankomen en dan hopen dat ik toch snel zou remmen ofzo. Echt niet, dus stonden we in het midden beide stil. Moest gewoon uitstappen om haar de regels uit te leggen. Triest, maar goed dan is het ook gewoon een principe kwestie voor me geworden. Met m'n BMW's gebeurde zoiets nooit, daar hebben ze respect voorquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Het wordt er niet leuker op in het verkeer.
Had laatst ook een ‘akkefietje’ bij een wegversmalling. We kwamen ongeveer tegelijk aan (tegenligger) en dan neem je voorrang of je wijkt uit. Ik nam gewoon voorrang want hij reed heel traag, zet ‘ie z’n kut Lupo gauw midden op de weg dus moest vol in de ankers 😂 Als ‘ie gewoon goed rechts reed zoals ik ook deed konden we waarschijnlijk allebei tegelijk er door.
Dikste auto gaat voor is mijn regel. Net als bij die mini rotondes waarbij van 3 mensen verkeer komt en niemand meer weet wie er mag. Als ik ook maar een milliseconde twijfel zie dan ga ikquote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Oh ja vergeten te vermelden: bij die versmalling staat geen voorrang bord dus het is gewoon wie het eerst komt (en dat was ik dus)..
In mijn ervaring pakt degene die het eerste naar het midden van de weg gaat ook de voorrang. Dat met die twijfel heb ik altijd bij het kruispunt bij mij in de wijk, iedereen gaat stilstaan dus ondanks dat ik geen voorrang heb zorg ik wel dat de doorstroming weer op gang komt.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dikste auto gaat voor is mijn regel. Net als bij die mini rotondes waarbij van 3 mensen verkeer komt en niemand meer weet wie er mag. Als ik ook maar een milliseconde twijfel zie dan ga ik
Don’t drive there...quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:45 schreef DevFreak het volgende:
Ik dus gisteren rechtsachter een auto aanrijden, schiet die lul zonder knipperlicht te gebruiken ineens naar rechts. De tering. Niet eens even kijken in zijn spiegel. Gelukkig had ik dat al verwacht
Zoiets had ik ook eens. Ik, in m'n C1'tje had het vierkante blauwe bord, de tegenliggende dame in d'r dikke SUV reed me niettemin klem. Ik sprak haar aan en zij zei "ja maar ik had de witte pijl". Ja mevrouw, in een roodomrand rond bord, dat dus op de kop hing. Een ezelsbruggetje is leuk.. voor ezels.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Altijd leuk die versmallingen . Had ik eens toen ik nog Toyota iQ reed en ik had de witte pijl... zag de tegenligger al in het midden aankomen en dan hopen dat ik toch snel zou remmen ofzo. Echt niet, dus stonden we in het midden beide stil. Moest gewoon uitstappen om haar de regels uit te leggen. Triest, maar goed dan is het ook gewoon een principe kwestie voor me geworden. Met m'n BMW's gebeurde zoiets nooit, daar hebben ze respect voor
Bij een rechts gaat voor op rechts gaat voor op rechtdoor op dezelfde weg gaat voor situatie vind ik dat men zou moeten hanteren dat degene die niet van richting verandert eerst zou mogen gaan.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 18:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
In mijn ervaring pakt degene die het eerste naar het midden van de weg gaat ook de voorrang. Dat met die twijfel heb ik altijd bij het kruispunt bij mij in de wijk, iedereen gaat stilstaan dus ondanks dat ik geen voorrang heb zorg ik wel dat de doorstroming weer op gang komt.
Het is sowieso opvallend hoe er op verschillende auto's gereageerd wordt, toen ik nog een Civic had en af en toe de leaseAudi van mijn man meenam merkte ik dat heel duidelijk, het verschil met een Saab is ook weer duidelijk, die heeft op een of andere manier een *lief* uiterlijk, maar je merkt wel dat de meer ervaren automobilisten prima weten dat er behoorlijk wat PK's onder de motorkap zitten.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 19:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoiets had ik ook eens. Ik, in m'n C1'tje had het vierkante blauwe bord, de tegenliggende dame in d'r dikke SUV reed me niettemin klem. Ik sprak haar aan en zij zei "ja maar ik had de witte pijl". Ja mevrouw, in een roodomrand rond bord, dat dus op de kop hing. Een ezelsbruggetje is leuk.. voor ezels.
Echt hoe je het zelf aanpakt hoorquote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:57 schreef Fer het volgende:
Ergste is van een dikke middenklasser overstappen op een invalidewagen. Dan stopt er echt niemand meer voor je,
Wat je eigenlijk ook deed.quote:Op zondag 26 januari 2020 12:03 schreef DevFreak het volgende:
Ik reed net op een 80-weg en er zat een SUV achter me die zwaar aan het bumperkleven was. Ik werd er doodziek van en ik had mezelf even niet in de hand.
Ik weet dat het niet goed te praten is, maar ik heb zachtjes afgeremd. Die vent helemaal pissed off, die dacht waarschijnlijk dat ik hem aan het remtesten was ofzo.
Ik gooi vaak mijn ruitensproeiers aanquote:Op zondag 26 januari 2020 12:03 schreef DevFreak het volgende:
Ik reed net op een 80-weg en er zat een SUV achter me die zwaar aan het bumperkleven was. Ik werd er doodziek van en ik had mezelf even niet in de hand.
Ik weet dat het niet goed te praten is, maar ik heb zachtjes afgeremd. Die vent helemaal pissed off, die dacht waarschijnlijk dat ik hem aan het remtesten was ofzo.
quote:Op zondag 26 januari 2020 12:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik gooi vaak mijn ruitensproeiers aan
Maar zouden ze 't zou gewoon echt niet door hebben dat er 5 meter tussen zit?quote:Op zondag 26 januari 2020 12:07 schreef Messina het volgende:
Ik zet de CC uit en ga langzamer rijden. Dan snappen ze vaak de hint wel.
Tuurlijk wel. Nu heb ik over het algemeen wel een hekel aan SUV bestuurders, menigeen denkt dat ze alles zijn op de weg.quote:Op zondag 26 januari 2020 12:19 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
Maar zouden ze 't zou gewoon echt niet door hebben dat er 5 meter tussen zit?
Soms ga ik nog weleens van het goede uit van de mens en dan denk ik van "ach ze hebben het vast gewoon niet door".quote:Op zondag 26 januari 2020 12:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Nu heb ik over het algemeen wel een hekel aan SUV bestuurders, menigeen denkt dat ze alles zijn op de weg.
Gas los of echt remmen?quote:Op zondag 26 januari 2020 12:03 schreef DevFreak het volgende:
Ik reed net op een 80-weg en er zat een SUV achter me die zwaar aan het bumperkleven was. Ik werd er doodziek van en ik had mezelf even niet in de hand.
Ik weet dat het niet goed te praten is, maar ik heb zachtjes afgeremd. Die vent helemaal pissed off, die dacht waarschijnlijk dat ik hem aan het remtesten was ofzo.
Bumperkleven is wel zuiniger en efficiënter en wat maakt het uit als je gewoon 80 rijdt op een n-weg, dan heb je er toch ook geen last van?quote:Op zondag 26 januari 2020 12:19 schreef DevFreak het volgende:
Maar zouden ze 't zou gewoon echt niet door hebben dat er 5 meter tussen zit?
Nee wel zachtjes afgeremd. Natuurlijk geen heel gekke dingen ofzo. Zoals ik zeg: ik ben er niet trots op, had het anders moeten aanpakken.quote:Op zondag 26 januari 2020 12:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Gas los of echt remmen?
[..]
Bumperkleven is wel zuiniger en efficiënter en wat maakt het uit als je gewoon 80 rijdt op een n-weg, dan heb je er toch ook geen last van?
Wat geeft dat?quote:Op zondag 26 januari 2020 12:41 schreef Gnunix het volgende:
Ligt het aan mij, of zijn het altijd de volvobestuurders die op de snelweg ALTIJD met 150/160 langs je moeten knallen?
irritatie, want het zijn precies die lui die ook met 2 cm achter je blijven plakkenquote:
Gewoon CC aan en niet meer over nadenken, kom je ook niet in de verleiding om harder te gaan.quote:Op zondag 26 januari 2020 14:52 schreef dick_laurent het volgende:
Wordt wat als we straks met z'n allen nog maar max 100 mogen in het ganse land...
In alle eerlijkheid, ik zie vooral Audi en BMW (ok, niet onverwacht) en Skoda’s zich gedragen alsof regels voor andere mensen zijn. Skoda’s?!?quote:Op zondag 26 januari 2020 12:41 schreef Gnunix het volgende:
Ligt het aan mij, of zijn het altijd de volvobestuurders die op de snelweg ALTIJD met 150/160 langs je moeten knallen?
Dat zijn van die leasejongens die denken dat ze iets rijden dat gelijkwaardig is aan een Audi want hun leaseSkoda staat op hetzelfde platform.quote:Op zondag 26 januari 2020 18:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, ik zie vooral Audi en BMW (ok, niet onverwacht) en Skoda’s zich gedragen alsof regels voor andere mensen zijn. Skoda’s?!?
Zonder CC is het wel echt lastig vol te houden, zeker wanneer het rustig is op de weg. Als je dan niet continu op je snelheidsmeter kijkt ga je vanzelf harder.quote:Op zondag 26 januari 2020 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon CC aan en niet meer over nadenken, kom je ook niet in de verleiding om harder te gaan.
Inderdaad! Skoda's.. als ik er dan 1 voorbij zie razen denk ik van "gast, je rijdt in een Fabia, doe ff kalm "quote:Op zondag 26 januari 2020 18:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, ik zie vooral Audi en BMW (ok, niet onverwacht) en Skoda’s zich gedragen alsof regels voor andere mensen zijn. Skoda’s?!?
Waarheid.quote:Op zondag 26 januari 2020 18:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zonder CC is het wel echt lastig vol te houden, zeker wanneer het rustig is op de weg. Als je dan niet continu op je snelheidsmeter kijkt ga je vanzelf harder.
Want in een BMW/Audi heb je wel reden om te hard te rijden of zo? Ik snap die logica niet echtquote:Op zondag 26 januari 2020 18:25 schreef Gnunix het volgende:
[..]
Inderdaad! Skoda's.. als ik er dan 1 voorbij zie razen denk ik van "gast, je rijdt in een Fabia, doe ff kalm "
Als je in een BMW/Audi rijdt, dan verwacht ik dat je overal te hard gaat rijden, met een Skoda niet en dan wil je er gewoon te graag bij horenquote:Op zondag 26 januari 2020 18:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Want in een BMW/Audi heb je wel reden om te hard te rijden of zo? Ik snap die logica niet echt
Nou dat zijn betere auto's met meer power dus rijdt je daarmee ook automatisch wat harder.quote:Op zondag 26 januari 2020 18:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Want in een BMW/Audi heb je wel reden om te hard te rijden of zo? Ik snap die logica niet echt
Dat is dan weet kul.quote:Op zondag 26 januari 2020 20:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou dat zijn betere auto's met meer power dus rijdt je daarmee ook automatisch wat harder.
Geen BS probeer het zelf maar eens.quote:Op zondag 26 januari 2020 20:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dan weet kul.
Je kunt hoogstens harder rijden zonder dat je auto aanvoelt alsof hij een topprestatie aan het neerzetten is.
Maar harder rijden omdat je meer vermogen hebt is echt BS.
Ja, ook omdat de wegen ontworpen zijn voor 120/130, waardoor 100 al snel traag voeltquote:Op zondag 26 januari 2020 18:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zonder CC is het wel echt lastig vol te houden, zeker wanneer het rustig is op de weg. Als je dan niet continu op je snelheidsmeter kijkt ga je vanzelf harder.
Ik ben gewend dat BMW's en Audi's bepaalde types aantrekken, dus dan wuif je het weg als "typische BMW-rijder".quote:Op zondag 26 januari 2020 18:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Want in een BMW/Audi heb je wel reden om te hard te rijden of zo? Ik snap die logica niet echt
Onzin, ik rij sinds enkele jaren bijna altijd overal 100 op de snelweg. Gisteravond sinds tijden weer eens ouderwets 160, maar merkte geen verschil eigenlijk, was zelfs een 100 snelweg.quote:Op zondag 26 januari 2020 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ook omdat de wegen ontworpen zijn voor 120/130, waardoor 100 al snel traag voelt
Echt niet. Als ik in de Berlingo rijd zak ik telkens af en heb je bij 100 al het gevoel alsof je aan het racen bent, daardoor ga je onbewust niet harder. In m'n M135i zat ie nog zo laag in de toeren en had je zoveel power dat je onbewust gewoon gas bij geeft. Bovendien helpt het ook mee als je auto goed geïsoleerd en stil is. Vroeger in m'n Lexus LS400 ging ik zo'n 170 over de afsluitdijk en toen zei m'n moeder waarom rijdt iedereen zo langzaam ze had niet door dat we 170 gingen.quote:Op zondag 26 januari 2020 20:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dan weet kul.
Je kunt hoogstens harder rijden zonder dat je auto aanvoelt alsof hij een topprestatie aan het neerzetten is.
Maar harder rijden omdat je meer vermogen hebt is echt BS.
Wat is het verschil tussen een weg die voor 120/130 ontworpen is en 1tje die voor 100 ontworpen is?quote:Op zondag 26 januari 2020 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ook omdat de wegen ontworpen zijn voor 120/130, waardoor 100 al snel traag voelt
Ik hoop het. Heel Nederland volknallen met flitspalen en al die mongolen van de weg af.quote:Op zondag 26 januari 2020 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
Het vervelende is dat je straks je rijbewijs al kwijt bent als je geflitst wordt met 155 ipv 185km/h.
Voornamelijk de dichtheid. Op een 100-weg heb je over het algemeen meer op- en afritten, meer afslagen, meer bochten, meer stroken die erbij komen of eraf gaan, etc.quote:Op zondag 26 januari 2020 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een weg die voor 120/130 ontworpen is en 1tje die voor 100 ontworpen is?
Geen vangrail in het midden.quote:Op zondag 26 januari 2020 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een weg die voor 120/130 ontworpen is en 1tje die voor 100 ontworpen is?
Ik denk dat ze er vooral alleen maar langs willen eigenlijk.quote:Op maandag 27 januari 2020 05:21 schreef DevFreak het volgende:
Maarre: wat denken jullie? Hoe werkt het brein van een bumperklever? Zijn ze gewoon oprecht dom en hebben ze het niet door of doen ze het expres? De SUV van vanmiddag vond ik een twijfelgeval.
Maar ondertussen gaat devfreak als een gefrustreerde faalhaas moedwillig de boel ophouden en ongelukken proberen uit te lokken.quote:Op maandag 27 januari 2020 07:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er vooral alleen maar langs willen eigenlijk.
De meesten hebben het zelf niet door en is het gewoontegedrag. Je ziet ze op de linkerbaan van auto naar auto sprinten en steeds weer met 5 meter achter de volgende hangen. Gewoon dommigheid.quote:Op maandag 27 januari 2020 05:21 schreef DevFreak het volgende:
Maarre: wat denken jullie? Hoe werkt het brein van een bumperklever? Zijn ze gewoon oprecht dom en hebben ze het niet door of doen ze het expres? De SUV van vanmiddag vond ik een twijfelgeval.
Welnee...quote:Op maandag 27 januari 2020 07:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar ondertussen gaat devfreak als een gefrustreerde faalhaas moedwillig de boel ophouden en ongelukken proberen uit te lokken.
Als je remt zonder reden terwijl iemand dicht achter je rijdt ben je een mongool, zo simpel is het. In het ergste geval raakt hij je wel en dan wordt het een heel leuk gesprek in de berm... als het überhaupt tot praten komt.quote:
Sommige mensen genieten van situaties met louter verliezers... Onbegrijpelijk, maar waar.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je remt zonder reden terwijl iemand dicht achter je rijdt ben je een mongool, zo simpel is het. In het ergste geval raakt hij je wel en dan wordt het een heel leuk gesprek in de berm... als het überhaupt tot praten komt.
Overigens ga jij gewoon de cel in als je een bumperklever brakecheckt en hij verongelukt. Is al een rechtszaak over geweest. En hij is trouwens ook de lul als jij toch een noodstop moet maken en hij walst over je heen.
Nou dit bijvoorbeeld:quote:Op zondag 26 januari 2020 12:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Bumperkleven is wel zuiniger en efficiënter en wat maakt het uit als je gewoon 80 rijdt op een n-weg, dan heb je er toch ook geen last van?
Je spreekt jezelf wel tegen in die 2 posts.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:
En hij is trouwens ook de lul als jij toch een noodstop moet maken en hij walst over je heen.
Er is een verschil tussen móeten remmen en iemand een lesje willen leren door onnodig te remmen.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:50 schreef oldford het volgende:
[..]
Nou dit bijvoorbeeld:
[..]
Je spreekt jezelf wel tegen in die 2 posts.
Dat moet je ook niet met 96,3 km/u doenquote:Op maandag 27 januari 2020 11:59 schreef Questular het volgende:
Bumperklevers zijn dan ook echt schijt en schijt irritant. Lekker op je bumper zitten terwijl je een rits vrachtauto's aan het inhalen bent.
Ik rij Mercedes en ik heb hier gelezen dat ik standaard te hard moet rijden dus daar kan het niet aan liggenquote:Op maandag 27 januari 2020 12:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat moet je ook niet met 96,3 km/u doen
Nog erger is het wanneer je achter iemand aan het rijden ben die veel te langzaam rijdt en die achter jou zit bekant op je bumper.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:59 schreef Questular het volgende:
Bumperklevers zijn dan ook echt schijt en schijt irritant. Lekker op je bumper zitten terwijl je een rits vrachtauto's aan het inhalen bent.
En dan ben jij de kwaaie omdat je die trage niet ff voorbij die vrachtwagen duwt.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nog erger is het wanneer je achter iemand aan het rijden ben die veel te langzaam rijdt en die achter jou zit bekant op je bumper.
Zo onnodig en het wekt zoveel irritatie op.
Ik maak dit wel eens mee binnen de bebouwde kom. Gewoon een eenbaansweg waar je 50 mag. Kan ik het helpen dat die voor me 40 rijdt? Ik ben niet zo'n aso die daarvoor gaat toeteren of bumperkleven.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:11 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
En dan ben jij de kwaaie omdat je die trage niet ff voorbij die vrachtwagen duwt.
Nee hoor, het is echt zuiniger en efficiënter (er kunnen meer auto's op de weg), alleen het is ook gevaarlijker. Tijdens drukke spits of in de binnenstad met veel situaties daarom niet verstandig, maar als jij midden in de nacht 50 km lang over een snelweg rijdt met 130 km/u dan is het geen gek idee om te kleven als je bijv. elkaar kent.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:50 schreef oldford het volgende:
[..]
Nou dit bijvoorbeeld:
[..]
Je spreekt jezelf wel tegen in die 2 posts.
Behalve in het geval van overstekende fietsers met de fiets aan de hand, dan.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar goed wanneer is iets kleven. Ik heb m'n autopilot op dichts mogelijk gezet en bij 50 km/u zit ie dan best dicht achter de voorligger. Ik zou zelf meer afstand houden, maar Musk heeft ongetwijfeld berekend dat er dan nog genoeg tijd is om de noodstop te maken dus het zal wel veilig zijn.
Ik denk niet dat een dynamische cruise op een auto geleverd mag worden als deze te weinig afstand zou houden volgens de wet. Volgens mij testen ze gewoon op zo'n circuit als de voorgang vol op de rem stapt dat de auto erachter dat ook moet kunnen.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:44 schreef oldford het volgende:
[..]
Behalve in het geval van overstekende fietsers met de fiets aan de hand, dan.
Enne, meneer Musk heeft geen invloed op de Nederlandse wet.
Een handig hulpmiddeltje is dat de afstand de helft van de gereden snelheid is.
Dus bij 50 km/uur minstens 25 meter. Wil je exact 2 seconden hebben dan moet je de waarde vermeerderen met 10% en krijg je bij 50 km/uur dus minstens 27,5 meter afstand.
Het zal niet op de 10e seconde vastzitten maar meer het algehele verkeersbeeld; en uiteraard of het even een momentje was of dat iemand dat gekleef 10 minuten achtereen presteert. Bij het programma Wegmisbruikers lieten ze ook vaak zien dat het besluit om iemand te beboeten voor kleven, pas na enige tijd werd genomen.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Wanneer mag de politie je een boete geven voor bumperkleven? Ben je al strafbaar als je 1.9 sec. er tussen houdt?
Laat je hem er toch gewoon langs? Gaat hij bij die langzaamrijder kleven.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nog erger is het wanneer je achter iemand aan het rijden ben die veel te langzaam rijdt en die achter jou zit bekant op je bumper.
Zo onnodig en het wekt zoveel irritatie op.
Toon het maar eens aan. Ik tikte alleen even mijn rem aan om de cc uit te schakelen. Dat jij te dichtbij rijdt en daar van schrikt, is jouw probleem.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Overigens ga jij gewoon de cel in als je een bumperklever brakecheckt en hij verongelukt.
Gefrustreerde zakenrijders die van de baas geen Audi meer mogen rijden. Seat rijders idem.quote:Op zondag 26 januari 2020 18:25 schreef Gnunix het volgende:
[..]
Inderdaad! Skoda's.. als ik er dan 1 voorbij zie razen denk ik van "gast, je rijdt in een Fabia, doe ff kalm "
Ik heb je over een weg binnen de bebouwde kom, éénbaans dus.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Laat je hem er toch gewoon langs? Gaat hij bij die langzaamrijder kleven.
Wel eens van die Poolse of Russische filmpjes gezien waar een tegenligger op de verkeerde weghelft komt en een botsing veroorzaakt?quote:Op maandag 27 januari 2020 15:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk niet dat een dynamische cruise op een auto geleverd mag worden als deze te weinig afstand zou houden volgens de wet. Volgens mij testen ze gewoon op zo'n circuit als de voorgang vol op de rem stapt dat de auto erachter dat ook moet kunnen.
BMW M5 ga ik altijd voor aan de kant. Saabs, G Wagons, dat soort speelgoed.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:01 schreef kaasplankje het volgende:
Hierover denkend heben jullie een voorkeursbehandeling qua automerk of type als je een klever op je bumper hebt?
Ga je bijv. eerder aan de kant of juist niet voor:
Een Porsche of BMW M5?
Een Dacia Duster of Renault captur?
Een Toyota Aygo of Prius?
Een SUV zoals een Audi Q7 Of BMWX6?
Een Peugeot 108?
Of dezelde auto als jij hebt?
Toon maar eens aan dat ik te dichtbij reed.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Toon het maar eens aan. Ik tikte alleen even mijn rem aan om de cc uit te schakelen. Dat jij te dichtbij rijdt en daar van schrikt, is jouw probleem.
Ja laten we daar vanuit gaan zeg. Er is niets wat je gaat redden hoor als iemand opeens je weghelft op komt.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:38 schreef oldford het volgende:
[..]
Wel eens van die Poolse of Russische filmpjes gezien waar een tegenligger op de verkeerde weghelft komt en een botsing veroorzaakt?
De voorligger remt dan niet sterkt af, hij staat in 1 keer stil of komt zelfs achter uit gereden.
Daar is de volgafstand ook voor bedoeld, ook dan moet je nog stil kunnen staan.
En nu maar hopen dat a) meneer Musk en consorten daar rekening mee houden en b) dat de Europese instanties dat testen of het ook werkelijk zo is, voordat de auto wordt goedgekeurd. Waarbij ik bang ben dat punt b) niet wordt uitgevoerd.
Jij bent net verongelukt (volgens jouw voorbeeld) dus daar hoef jij je niet druk over te maken.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Toon maar eens aan dat ik te dichtbij reed.
Volgens jou is iets pas strafbaar als je het aan kan tonen?quote:Op maandag 27 januari 2020 19:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent net verongelukt (volgens jouw voorbeeld) dus daar hoef jij je niet druk over te maken.
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 27 januari 2020 19:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens jou is iets pas strafbaar als je het aan kan tonen?
Ja het is ook niet heel moeilijk om geld te stelen van een oud vrouwtje zonder dat de politie kan aantonen dat jij dat gedaan hebt. Toch is het strafbaar.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Ik zeg alleen dat het vrij makkelijk is om van een klever af te komen, zonder dat de politie kan aantonen dat er sprake is van een brakecheck.
Jij bent degene die hier kleven probeert goed te praten en dat je een mongool bent als je iemand een brakecheck geeft. Dat tweede ben ik met je eens, maar als je met je eigen (asociale) gedrag een, al dan niet strafbare, reactie bij iemand oproept, moet je natuurlijk niet komen zeuren.quote:
Ik praat kleven niet goed, ik zeg alleen dat het brandstof bespaart en files verminderd (als niemand zou crashen). Maar goed, we mogen nog altijd niet het heft in eigen hand nemen voor zover ik weet. Dus als iemand iets strafbaars doet is het niet aan jou om hem daarvoor te straffen.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent degene die hier kleven probeert goed te praten en dat je een mongool bent als je iemand een brakecheck geeft. Dat tweede ben ik met je eens, maar als je met je eigen (asociale) gedrag een, al dan niet strafbare, reactie bij iemand oproept, moet je natuurlijk niet komen zeuren.
Dat heb jij in het verkeer niet zelf in de hand. En dat is wat er 'erg' is aan kleven.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Bovendien.... wat is er nou zou erg aan dat iemand kleeft? Het enige wat ik kan bedenken is dat je beng bent dat hij je ramt... nou dan moet je dus juist NIET je rem intrappen
Even terug naar de eerder genoemde filmpjes. Onderstaande situatie zie je ook in Nederland.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Bovendien.... wat is er nou zou erg aan dat iemand kleeft? Het enige wat ik kan bedenken is dat je beng bent dat hij je ramt... nou dan moet je dus juist NIET je rem intrappen
Je meent het. Je moet ook wel opletten, dat doet die gast blijkbaar niet als ie op een stilstaande file rijdt. Bovendien kun je vrijwel altijd nog langs en door de auto voor je heen kijken en zou je zelf ook allang de file moeten zien. Als je een vrachtwagen gaat kleven dan neem je een risico... maar het bespaart je wel veel brandstof (tot 40% zelfs als je zo'n 2 meter achter blijft hangen)quote:Op maandag 27 januari 2020 20:21 schreef oldford het volgende:
[..]
Even terug naar de eerder genoemde filmpjes. Onderstaande situatie zie je ook in Nederland.
Je voorganger zit niet op te letten (texten, email bekijken, etc.) en klapt achter op de stilstaande file zonder te remmen.
Die staat dan in 1 keer stil en als je volgafstand te klein is, dan klap jij er ook op.
Dat is o.a. wat er zo erg is aan kleven.
Méh, liever een klever die wel oplet achter je dan een dwaas zoals oldford omschrijft die 2 sec afstand houdt maar wel op z'n telefoon zit.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat heb jij in het verkeer niet zelf in de hand. En dat is wat er 'erg' is aan kleven.
Er is nog een 3de optie; allebei niet.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Méh, liever een klever die wel oplet achter je dan een dwaas zoals oldford omschrijft die 2 sec afstand houdt maar wel op z'n telefoon zit.
Er is zelfs nog een 4e optie, leven is sprookjesland waar iedereen gelukkig is en niemand dood gaat en overal bloemetjes zijn en regenbogen!!!quote:Op maandag 27 januari 2020 20:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is nog een 3de optie; allebei niet.
Nope, die optie is er niet. Dus ik blijf bij optie 3.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Er is zelfs nog een 4e optie, leven is sprookjesland waar iedereen gelukkig is en niemand dood gaat en overal bloemetjes zijn en regenbogen!!!
En optie 5 dan? Total annihilationquote:Op maandag 27 januari 2020 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Er is zelfs nog een 4e optie, leven is sprookjesland waar iedereen gelukkig is en niemand dood gaat en overal bloemetjes zijn en regenbogen!!!
Tja, ook die keuze is niet aan jou. En zo lang we nog niet allemaal autonoom rijden zal deze topicreeks blijven voorbestaan. Ik irriteer me in ieder geval zelden aan iets op de weg. Als iemand z'n auto er ineens weer voor knalt zie ik dan als een uitdaging en het testen van m'n reflexen. Tot nu toe is het altijd goed gekomen. M'n enige twee ongelukkigen waren 1x eenzijdig en 1x nankangs icm een wrak. En heeeel wat "net niet". Maar misschien stap ik morgen in en verongeluk ik hebben jullie rust hier.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nope, die optie is er niet. Dus ik blijf bij optie 3.
Die kans is groter dan optie 4 inderdaadquote:Op maandag 27 januari 2020 20:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En optie 5 dan? Total annihilation
Nee, maar ik kan er wel voor zorgen dat die klever achter mij niet relaxed zit te sturen.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, ook die keuze is niet aan jou.
En denk je dat hij na die brakecheck dan ineens rustig afstand gaat houden, of is de kans misschien groter dat hij pissig wordt en nog meer gaat kleven of andere roekeloze acties gaat uitvoeren?quote:Op maandag 27 januari 2020 20:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan er wel voor zorgen dat die klever achter mij niet relaxed zit te sturen.
Brakecheck is nergens voor nodig. En dat mag ook niet.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En denk je dat hij na die brakecheck dan ineens rustig afstand gaat houden, of is de kans misschien groter dat hij pissig wordt en nog meer gaat kleven of andere roekeloze acties gaat uitvoeren?
Je cc kan je ook eraf halen met een knopjequote:Op maandag 27 januari 2020 20:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Brakecheck is nergens voor nodig. En dat mag ook niet.
True. Of even je rem aantikken. Schakelt hij ook uit.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je cc kan je ook eraf halen met een knopje
quote:...nog meer gaat kleven of andere roekeloze acties gaat uitvoeren?
Niet alleen een klever heeft daar een teringhekel aan hoor, iedereen. En het is wel gek dat jij een klever veroordeelt maar zelf ook als een mongool loopt te rijden (cc eraf met rem, continue snelheid variëren).quote:Op maandag 27 januari 2020 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
True. Of even je rem aantikken. Schakelt hij ook uit.
Maar zelfs dat is niet nodig. Waar een klever een teringhekel aan heeft is als je continue je snelheid varieert. Liefst meer dan 20 km/h.
Het is natuurlijk wel gek dat je een brakecheck 'veroordeelt', maar zelf wel de optie open houdt voor
[..]
Daarom doe ik het ook alleen als er een mongool aan mijn achterbumper hangt.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Niet alleen een klever heeft daar een teringhekel aan hoor, iedereen.
Ja en daarom kleef ik ook alleen als er een mongool voor me rijdt.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daarom doe ik het ook alleen als er een mongool aan mijn achterbumper hangt.
Pfft, da's een zwaktebod, zeg.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja en daarom kleef ik ook alleen als er een mongool voor me rijdt.
Als ik het zeg wel hé, maar volgens je eigen beredenering mag je je als een mongool gedragen als iemand anders dat ook doet. Of heb je zelf niet door hoe dom je lult?quote:Op maandag 27 januari 2020 21:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Pfft, da's een zwaktebod, zeg.
Dus dat jij kleeft is de schuld van degene voor je? En je beschuldigd mij van dom lullen?quote:Op maandag 27 januari 2020 21:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik het zeg wel hé, maar volgens je eigen beredenering mag je je als een mongool gedragen als iemand anders dat ook doet. Of heb je zelf niet door hoe dom je lult?
Ik weet niet eens waarom ik de moeite doe maar zal het dan in jip en janneke taal voor je uitleggen. Jij geeft aan dat je cc van de auto gaat halen met de rem of snelheid constant gaat veranderen omdat iemand je kleeft. Wat is het verschil daarmee tussen iemand die gaat kleven omdat de persoon voor hem loopt te slingeren en 30 km/u onder de max rijdt met een telefoon in z'n hand? Of iemand die geen richtingaanwijzers gebruikt en gewoon de auto voor je ramt?quote:Op maandag 27 januari 2020 21:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus dat jij kleeft is de schuld van degene voor je? En je beschuldigd mij van dom lullen?
Heeft iemand wel eens tegen je gezegd dat je narcistische trekjes hebt?
Punt. Dus de klever begint.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik weet niet eens waarom ik de moeite doe maar zal het dan in jip en janneke taal voor je uitleggen. Jij geeft aan dat je cc van de auto gaat halen met de rem of snelheid constant gaat veranderen omdat iemand je kleeft.
Je bent wel goed in selectief lezen. Volgens jouw beredenering mag je je snelheid continu veranderen en je cc eraf halen met de rem als iemand BEGINT met kleven, waarom zou je dan niet mogen kleven als iemand BEGINT met onnodig linksrijden?quote:Op maandag 27 januari 2020 21:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Punt. Dus de klever begint.
quote:Op maandag 27 januari 2020 21:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je bent wel goed in selectief lezen.
quote:Op maandag 27 januari 2020 21:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en daarom kleef ik ook alleen als er een mongool voor me rijdt.
Juist een mongool die bijvoorbeeld onnodig links rijdt of zonder richtingaanwijzers z'n auto ervoor ramt. Zoals ik al twee keer aangeef. Ga je nu nog beantwoorden waarom dat volgens jou niet mag en wat jij doet wel?quote:
quote:Op maandag 27 januari 2020 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Juist een mongool die bijvoorbeeld onnodig links rijdt of zonder richtingaanwijzers z'n auto ervoor ramt.
quote:Op maandag 27 januari 2020 21:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Niet alleen een klever heeft daar een teringhekel aan hoor, iedereen. En het is wel gek dat jij een klever veroordeelt maar zelf ook als een mongool loopt te rijden (cc eraf met rem, continue snelheid variëren).
Er is geen regel die mij verbiedt om mijn snelheid aan te passen. Er is zeker wel een regel die jou verbiedt om te kleven.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Ga je nu nog beantwoorden waarom dat volgens jou niet mag en wat jij doet wel?
Jij denkt als een politie achter je rijdt en jij gaat remmen om je cc eraf te halen en snelheid gaat verminderen en dan weer vermeerderen etc. dat ze je geen boete mogen geven?quote:Op maandag 27 januari 2020 21:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is geen regel die mij verbiedt om mijn snelheid aan te passen. Er is zeker wel een regel die jou verbiedt om te kleven.
Als de politie achter me rijdt, dan zit er niet zo'n mongool als jij aan mijn achterbumper. Overigens heb je niet opgelet, want ik heb nooit gezegd dat ik rem om mijn cc uit te schakelen.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij denkt als een politie achter je rijdt en jij gaat remmen om je cc eraf te halen en snelheid gaat verminderen en dan weer vermeerderen etc. dat ze je geen boete mogen geven?
quote:Op maandag 27 januari 2020 21:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als de politie achter me rijdt, dan zit er niet zo'n mongool als jij aan mijn achterbumper. Overigens heb je niet opgelet, want ik heb nooit gezegd dat ik rem om mijn cc uit te schakelen.
quote:Op maandag 27 januari 2020 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Toon het maar eens aan. Ik tikte alleen even mijn rem aan om de cc uit te schakelen. Dat jij te dichtbij rijdt en daar van schrikt, is jouw probleem.
quote:Op maandag 27 januari 2020 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
True. Of even je rem aantikken. Schakelt hij ook uit.
Precies. Ik zeg dus niet dat ik rem.quote:
rem·men (remde, heeft geremd) 1. de rem gebruikenquote:Op maandag 27 januari 2020 21:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Precies. Ik zeg dus niet dat ik rem.
Ik zal het even voor je uitleggen, want blijkbaar heb je nog niet zo veel ervaring.quote:Op maandag 27 januari 2020 22:13 schreef YoshiBignose het volgende:
rem·men (remde, heeft geremd) 1. de rem gebruiken
Wat probeer je me uit te leggen? Ik geef je namelijk net de definitie van remmen volgens de vandale. En dat is ook precies wat ik hiervoor bedoelde met "remmen om de cc eraf te halen". Wat jij blijkbaar wat anders vindt dan "de rem aantikken om de cc eraf te halen". Maar goed, normaal vind ik kloten op fok wel leuk maar dit wordt zo beschamend dat ik toch maar ga netflixen. Spreek je vast ooit wel weer bij een betere discussiequote:Op maandag 27 januari 2020 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zal het even voor je uitleggen, want blijkbaar heb je nog niet zo veel ervaring.
Als je je rempedaal aantikt, schakelt je cc uit zonder dat je daadwerkelijk remt. Mogelijk lichten wel je remlichten een milliseconde op, maar remmen doe je niet.
Dit is schijtirritant als mensen dit doen.quote:Op maandag 27 januari 2020 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zal het even voor je uitleggen, want blijkbaar heb je nog niet zo veel ervaring.
Als je je rempedaal aantikt, schakelt je cc uit zonder dat je daadwerkelijk remt. Mogelijk lichten wel je remlichten een milliseconde op, maar remmen doe je niet.
Voor iedereen achter je rem je, dus krijg je een kettingreactie, goed bezig.quote:Op maandag 27 januari 2020 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zal het even voor je uitleggen, want blijkbaar heb je nog niet zo veel ervaring.
Als je je rempedaal aantikt, schakelt je cc uit zonder dat je daadwerkelijk remt. Mogelijk lichten wel je remlichten een milliseconde op, maar remmen doe je niet.
cc is sowieso schijtirritant, alleen bumperklevers zijn irritanter en daar gaat het dus omquote:Op maandag 27 januari 2020 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit is schijtirritant als mensen dit doen.
Dan ben je ook niet helemaal goed bij je paasei.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 07:00 schreef DevFreak het volgende:
Wat betreft bumperklevers zal ik voortaan kijken of het aanzetten van mijn mistachterlicht effect heeft
Als iemand een andere mening heeft dan jezelf is het nog niet direct trollen hoorquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:56 schreef asdqert het volgende:
Iets zegt me dat dit topic tegelijkertijd saaier en toch spannender zou zijn zonder Yoshi. Deel in, deel uit vol aan de troll.
Mee eens. Hoe moeilijk is het om gewoon dat knopje in te drukken...quote:Op maandag 27 januari 2020 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit is schijtirritant als mensen dit doen.
Ditquote:Op woensdag 29 januari 2020 13:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Mee eens. Hoe moeilijk is het om gewoon dat knopje in te drukken...
Daarom gewoon even koppeling gebruiken, of idd even cc uit en weer aanzetten dmv knopjequote:Op maandag 27 januari 2020 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit is schijtirritant als mensen dit doen.
Als je een auto leent of huurt die je niet kent. Is soms niet duidelijk wat uit is. Rem werkt altijdquote:Op woensdag 29 januari 2020 13:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Mee eens. Hoe moeilijk is het om gewoon dat knopje in te drukken...
Wat een kutexcuus. Als je de CC aan krijgt, krijg je 'm ook uit. Zonder rem.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je een auto leent of huurt die je niet kent. Is soms niet duidelijk wat uit is. Rem werkt altijd
Koppelingspedaal aantikken werkt ook.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je een auto leent of huurt die je niet kent. Is soms niet duidelijk wat uit is. Rem werkt altijd
Zeker. Doe het ook alleen als ik schijtirritante weggebruikers achter me heb. Zoals bv YoshiBignose.quote:Op maandag 27 januari 2020 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit is schijtirritant als mensen dit doen.
Je had er ook al 3x voorbij kunnen zijn, of mag je daar maar 100?quote:
Je mag daar 100 en ik reed 100. N31quote:Op donderdag 30 januari 2020 06:57 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je had er ook al 3x voorbij kunnen zijn, of mag je daar maar 100?
Niet bij alle auto's. VAG heeft bijvoorbeeld een paar jaargangen waar de cc weer verder gaat als je de koppeling loslaat na schakelen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 23:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Koppelingspedaal aantikken werkt ook.
Ik vind het maar een gevaarlijke en asociale actie.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je mag daar 100 en ik reed 100. N31
Mensen denken dat richting aangeven voorrang krijgen is ofzo. Helaas heeft het bedrijf geen site anders had ik de video daar even heen gestuurd.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:19 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ik vind het maar een gevaarlijke en asociale actie.
Hij had het ook gewoon even kunnen vragen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Mensen denken dat richting aangeven voorrang krijgen is ofzo. Helaas heeft het bedrijf geen site anders had ik de video daar even heen gestuurd.
Net voorbij Leeuwarden toch?quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je mag daar 100 en ik reed 100. N31
Volgens mij is deze wat je zoekt: http://sandstra.nl/quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Mensen denken dat richting aangeven voorrang krijgen is ofzo. Helaas heeft het bedrijf geen site anders had ik de video daar even heen gestuurd.
Ja ach jij zou ook medewerkers minder uitbetalen als ze door overmacht pech met de auto krijgen. Vind je het heel erg als ik geen waarde aan jouw mening hecht?quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Typisch zo'n geval waar je beter harder kan rijden om in te halen. Ik zou nooit zo langzaam een vrachtwagen inhalen en in de hoek van een vrachtwagen blijven hangen. Natuurlijk zit die vrachtwagen fout, maar doordat jij op die positie rijdt kon je ook niet eens zien dat er een invoegstrook was waar mensen door die vrachtwagen er niet meer konden invoegen, anders had je daar al op kunnen anticiperen.
Misschien dat de chauffeur vergeten was dat hij een trailer bij zich had
het zit je wel diep hé?quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja ach jij zou ook medewerkers minder uitbetalen als ze door overmacht pech met de auto krijgen. Vind je het heel erg als ik geen waarde aan jouw mening hecht?
Dan heb ik niets gezegdquote:Op donderdag 30 januari 2020 08:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je mag daar 100 en ik reed 100. N31
Kan je niet ergens anders de boel verstieren?quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja ach jij zou ook medewerkers minder uitbetalen als ze door overmacht pech met de auto krijgen. Vind je het heel erg als ik geen waarde aan jouw mening hecht?
Jij bent vast nieuw in Nederland.quote:Op donderdag 30 januari 2020 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
Ok mensen. Begrijp dat dit een topic is waar het al snel een wellus / nietus discussie kan worden en waarin de meningen over irritaties flink uiteen kunnen lopen, maar laten we even kappen met op de man spelen en elkaar (net als op de weg) de ruimte geven
In ieder geval op FOKquote:Op donderdag 30 januari 2020 16:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Jij bent vast nieuw in Nederland.
Kon je de vrachtwagen al zien toen je naar links ging of zat 'ie nog achter de kromming van de aarde verborgen?quote:
Yup.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
VW Golf rijders
Nuff Said volgens mij
Dit dus. Filmert rijdt er wel heel langzaam naar toe. Snap wel dat meneer chauffeur denkt, ik ga naar links. Niet dat ie dat heel netjes doet, maar bij je motorrijles had je vloekende instructeur gehad voor het langzaam benaderen van een vrachtwagen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Typisch zo'n geval waar je beter harder kan rijden om in te halen. Ik zou nooit zo langzaam een vrachtwagen inhalen en in de hoek van een vrachtwagen blijven hangen. Natuurlijk zit die vrachtwagen fout, maar doordat jij op die positie rijdt kon je ook niet eens zien dat er een invoegstrook was waar mensen door die vrachtwagen er niet meer konden invoegen, anders had je daar al op kunnen anticiperen.
Misschien dat de chauffeur vergeten was dat hij een trailer bij zich had
Tering hé, geef eens gas bij. 'Ja maar je mag maar 100'. Flikker toch op man, tegen de tijd dat jij er voorbij bent zit je aan de andere kant van Friesland.quote:
Anticiperen kun je leren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:32 schreef GX3 het volgende:
[..]
Tering hé, geef eens gas bij. 'Ja maar je mag maar 100'. Flikker toch op man, tegen de tijd dat jij er voorbij bent zit je aan de andere kant van Friesland.
Ach het is ook een dagelijkse stukje frustratie van mijn kant. Mensen die op een 130km/h weg een auto die 100 kmph rijdt met 105 kmph gaan inhalen. De ene dag kan ik het beter hebben dan de andere, maar echt, na het vijfde 'setje' ben ik bijna in staat om via de vluchtstrook er langs te gaan. Je doet het uiteraard niet, maar je denkt er toch over naquote:
Helemaal mee eens. Uiteindelijk word jij dan neergezet als aso dus doe je het inderdaad maar niet, maar wie de werkelijke aso is kun je op z'n minst discutabel noemen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:09 schreef GX3 het volgende:
[..]
Ach het is ook een dagelijkse stukje frustratie van mijn kant. Mensen die op een 130km/h weg een auto die 100 kmph rijdt met 105 kmph gaan inhalen. De ene dag kan ik het beter hebben dan de andere, maar echt, na het vijfde 'setje' ben ik bijna in staat om via de vluchtstrook er langs te gaan. Je doet het uiteraard niet, maar je denkt er toch over na
Ik snap niet wat iedereen aan het zoeken is om filmert de schuld te geven. Dit is gewoon 100% lomp gedrag van de chauffeur. de Vmax is 100, dus ga je er met 100 voorbij. En als dat erg langzaam gaat ligt het aan de chauffeur die 'm waarschijnlijk gewoon in de begrenzer heeft getrapt.quote:
Wellicht had de wegbeheerder wat meer moeten nadenken alvorens de vmax maar rücksichtslos op 100 te gooien, omdat men dan "langer de tijd heeft" om na te denken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik snap niet wat iedereen aan het zoeken is om filmert de schuld te geven. Dit is gewoon 100% lomp gedrag van de chauffeur. de Vmax is 100, dus ga je er met 100 voorbij. En als dat erg langzaam gaat ligt het aan de chauffeur die 'm waarschijnlijk gewoon in de begrenzer heeft getrapt.
Alleen na het schakelen. Althans, dat is iig het geval bij een MB Actros met Tellishift (zelf koppelen en met zo'n elektronische schakelknobbel op de armsteun). Die geeft dan ook automagisch gas na het schakelen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:18 schreef JF_ het volgende:
[..]
Niet bij alle auto's. VAG heeft bijvoorbeeld een paar jaargangen waar de cc weer verder gaat als je de koppeling loslaat na schakelen.
omdat fokquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik snap niet wat iedereen aan het zoeken is om filmert de schuld te geven. Dit is gewoon 100% lomp gedrag van de chauffeur. de Vmax is 100, dus ga je er met 100 voorbij. En als dat erg langzaam gaat ligt het aan de chauffeur die 'm waarschijnlijk gewoon in de begrenzer heeft getrapt.
Ik kende ook iemand die vaak ongelukken reed, maar nooit haar fout. Totdat ik ermee in de auto zat en merkte dat ze telkens in dode hoeken van andere ging hangen, op onoverzichtelijke plekken gewoon gas bij gaf, of knipperlicht niet goed gebruikt. Ja het is misschien de fout van de ander, maar je kan heel veel ongelukken voorkomen als je een beetje begrijpt hoe het werkt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik snap niet wat iedereen aan het zoeken is om filmert de schuld te geven. Dit is gewoon 100% lomp gedrag van de chauffeur. de Vmax is 100, dus ga je er met 100 voorbij. En als dat erg langzaam gaat ligt het aan de chauffeur die 'm waarschijnlijk gewoon in de begrenzer heeft getrapt.
Zo is het mij tijdens de rijlessen ook altijd geleerd. Een inhaalactie moet zo kort mogelijk duren, dus mag je best even wat gas bij geven (binnen bepaalde grenzen natuurlijk )quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:18 schreef daNpy het volgende:
Ik snap ook niet waarom je voor een inhaal actie niet gewoon wat gas bij geeft.
Je hindert anderen minder, het is minder gevaarlijk en met 110 op de teller wordt je echt niet geflitst.
Ik rijd graag op de cruise, maar probeer altijd te voorkomen dat ik iemand klem rijdt omdat ik met 0,5 km/u in zou gaan halen. Tikkie gas en je zit er voor en de ander kan ook zonder te remmen zijn weg vervolgen. Win-win.
Maar dat kun je net zo goed zeggen van die chauffeurs. Die menen ook altijd maar rechten toe te eigenen "omdat ze dit voor hun werk doen". Ook zij hebben zich aan de regels te houden en als iedereen dat gewoon doet, zou het ook veel voorspelbaarder worden op de weg.quote:En dan ook dat vrachtwagentje pesten, die mensen zijn met hun werk bezig. Hou afstand en geef ze de ruimte, ze zijn met een iets groter voertuig onderweg als een Celerio. 't Is allemaal echt niet moeilijk maar die "ikke ikke" mentaliteit helpt niemand.
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen of niet?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je mag max 100 volgens de wet dus dan rij ik dat ook. Dat wil men in Den Haag graag. De chauffeur heeft mij of allang gezien maar bewust aan de kant gedrukt (poging tot doodslag) of hij zat niet op te letten (cursus educatieve maatregelen)
Je hebt niet goed gelezen denk ikquote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:35 schreef Messina het volgende:
Een vrachtwagen mag max 80 rijden eh. Dan is er dus al een verschil van ongeveer 20km/u. Dus "even gas bijgeven" vind ik nogal een ridicuul advies.
F&L forum is verderop.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen of niet?
20 jaar celstraf voor deze moordpoging.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je mag max 100 volgens de wet dus dan rij ik dat ook. Dat wil men in Den Haag graag. De chauffeur heeft mij of allang gezien maar bewust aan de kant gedrukt (poging tot doodslag) of hij zat niet op te letten (cursus educatieve maatregelen)
Jaaa hoor reed jij niet in een (gechipte) 5-serie? En dan ga je mij vertellen dat je nooit harder rijdt dan toegestaan.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je mag max 100 volgens de wet dus dan rij ik dat ook.
Dat is inderdaad waar. En ik geef je na: je bent wat mij betreft ook niet enkel aan het trollen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 13:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als iemand een andere mening heeft dan jezelf is het nog niet direct trollen hoor
Klopt. Ik heb hem gechipt ivm verbruik. Moet jij niet je medewerker uitbetalen?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 10:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jaaa hoor reed jij niet in een (gechipte) 5-serie? En dan ga je mij vertellen dat je nooit harder rijdt dan toegestaan.
Het aantal 70+ers dat op de fiets omkomt elk jaar weer, spreekt ook boekdelen. Als je een fiets al niet buiten brokken kunt houden, waarom dan toch achter stuur van een 800KG-wegend blik mogen stappen?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 07:47 schreef DevFreak het volgende:
Dit gebeurde gisteren op de grote rotonde net buiten Spijkenisse: https://www.bing.com/maps(...)v=2&sV=2&form=S00027
Ik reed op de linkerbaan, werd ik door één of ander oud lijk van rechts afgesneden... Echt zonder te kijken ploep naar links. Ik schrik niet zo snel, daar niet van, maar dan is het toch even een rem-reflex
Wat wordt ik doodziek van dat soort bejaarden. Het CBR zou strenger moeten zijn op deze groep.
Er zijn ook veel meer 70+ ers dan eerst..... In goede gezondheid om te fietsen.....quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:25 schreef asdqert het volgende:
Het aantal 70+ers dat op de fiets omkomt elk jaar weer, spreekt ook boekdelen. Als je een fiets al niet buiten brokken kunt houden, waarom dan toch achter stuur van een 800KG-wegend blik mogen stappen?
Je mag gewoon 60 op de snelweg.quote:
Totdat ze onderschatten hoezeer de e-bike de afnemende conditie/spierkracht compenseert, en het reactie-vermogen ook is afgetakeld. Ik heb het als fietser en wielrenner (rode lap-alert!) gezien bij zowel bejaarde e-bikers als bejaarde autobestuurders. Beide keren moest ik alle zeilen bijzetten om niet vol op mijn gezicht te gaan.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er zijn ook veel meer 70+ ers dan eerst..... In goede gezondheid om te fietsen.....
Zet het eens af tegen het aantal afgelegde kilometers voor de grap?
Dus?quote:
Vaak maken 2 mensen een fout bij een ongeluk, 1 initieert de fout en nummer 2 moet dan ook nog eens de fout maken die fout niet op te lossen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik kende ook iemand die vaak ongelukken reed, maar nooit haar fout. Totdat ik ermee in de auto zat en merkte dat ze telkens in dode hoeken van andere ging hangen, op onoverzichtelijke plekken gewoon gas bij gaf, of knipperlicht niet goed gebruikt. Ja het is misschien de fout van de ander, maar je kan heel veel ongelukken voorkomen als je een beetje begrijpt hoe het werkt.
Maar je mag geen ander verkeer hinderen, zeker niet als je bij je handeling ook nog voorrang moet verlenen. Leuke troll poging, dat wel.quote:
Je mag ermee op de snelweg, zo simpel is het, ik denk niet dat een rechter met een boete akkoord gaat als je met een max 65kmh mobiel de snelweg op gaat.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar je mag geen ander verkeer hinderen, zeker niet als je bij je handeling ook nog voorrang moet verlenen. Leuke troll poging, dat wel.
Als jij met die 65km/u van baan wisselt en daarbij geen voorrang verleent ben je gewoon fout en kun je zeker een prent krijgen. Ookal gaat je voertuig maar 70 km/u.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je mag ermee op de snelweg, zo simpel is het, ik denk niet dat een rechter jou, als je met een max 65kmh mobiel de snelweg op gaat akkoord gaat met een boete.
Kijk alsj e auto gewoon 100km/h gaat valt er wat te zeggen voor je argument maar wederom, beetje vage wetgeving op dit moment maakt toch dat ik dit een beetje een grijs gebied vind.
Ja prima, dat bedoelde ik niet. Dat is fout van iedereen, dan maakt die snelheid niet eens uit.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als jij met die 65km/u van baan wisselt en daarbij geen voorrang verleent ben je gewoon fout en kun je zeker een prent krijgen. Ookal gaat je voertuig maar 70 km/u.
Klopt. Overigens niet slim om zo langzaam te rijden, ik ken iemand die van achteren is aangereden omdat hij dus met een trage oldtimer op de snelweg zatquote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja prima, dat bedoelde ik niet. Dat is fout van iedereen, dan maakt die snelheid niet eens uit.
understatement van de dag hahaquote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:18 schreef Messina het volgende:
Dan heeft degene die erop knalde toch óók niet goed opgelet.
Mwah, er is natuurlijk een situatie denkbaar dat de auto vóór de aanrijder niet goed op zat te letten, op het laatste moment naar links ging, en dan is het al snel boem. Zeker als je een busje voor je hebt rijden zie je niet altijd goed wat dáár dan weer voor rijdtquote:
Zo gebeurde het idd. Dan is een snelheids van 50km/u toch best veel.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Mwah, er is natuurlijk een situatie denkbaar dat de auto vóór de aanrijder niet goed op zat te letten, op het laatste moment naar links ging, en dan is het al snel boem. Zeker als je een busje voor je hebt rijden zie je niet altijd goed wat dáár dan weer voor rijdt
Ook dan ligt t aan jezelf, je rijdt toch ook niet met volle snelheid over een kruispunt als je laagstaande zon hebt. En als je al niet eens kunt zien wat er voor je gebeurt omdat er een busje rijdt moet je al helemaal je roze papiertje inleverenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Mwah, er is natuurlijk een situatie denkbaar dat de auto vóór de aanrijder niet goed op zat te letten, op het laatste moment naar links ging, en dan is het al snel boem. Zeker als je een busje voor je hebt rijden zie je niet altijd goed wat dáár dan weer voor rijdt
'T is maar goed dat ik jou nooit tegenkom op de N31.. 120 is daar de normquote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je mag max 100 volgens de wet dus dan rij ik dat ook. Dat wil men in Den Haag graag. De chauffeur heeft mij of allang gezien maar bewust aan de kant gedrukt (poging tot doodslag) of hij zat niet op te letten (cursus educatieve maatregelen)
Die instelling gaat je ooit eens tegenwerken.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 14:52 schreef Gnunix het volgende:
[..]
'T is maar goed dat ik jou nooit tegenkom op de N31.. 120 is daar de norm
Hoe laat ben je vandaag op de N31? misschien spot ik je welquote:Op vrijdag 31 januari 2020 16:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Die instelling gaat je ooit eens tegenwerken.
Ik mis het verband met de casus van OxygeneFRL. In zijn geval heeft de vrachtwagenchauffeur goed zicht op de linker rijstrook en is er geen noodzaak om überhaupt naar links te gaan. Ik zou er hetzelfde over hebben gedacht.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik kende ook iemand die vaak ongelukken reed, maar nooit haar fout. Totdat ik ermee in de auto zat en merkte dat ze telkens in dode hoeken van andere ging hangen, op onoverzichtelijke plekken gewoon gas bij gaf, of knipperlicht niet goed gebruikt. Ja het is misschien de fout van de ander, maar je kan heel veel ongelukken voorkomen als je een beetje begrijpt hoe het werkt.
Met een slakkengang vrachtwagens inhalen en bij een invoegstrook in z'n dode hoek zitten vind ik ook vragen om problemen. En het leek wel redelijk noodzakelijk want die invoegstrook was kort en die twee auto's die wilde invoegen hadden wel moeite gehad met een vrachtwagen+trailer. Maar goed het blijft wel de fout van de vrachtwagenchauffeur. Ik zie het zelf ook te vaak gebeuren met auto's. Zien iemand invoegen, schatten het compleet verkeerd in en gaan naar de linkerrijstrook terwijl ze al ver onder de max rijden waardoor links allemaal vol op de rem moet, om daarna weer naar rechts te gaan omdat de invoeger (gewoon zoals het hoort) gas geeft.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 18:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik mis het verband met de casus van OxygeneFRL. In zijn geval heeft de vrachtwagenchauffeur goed zicht op de linker rijstrook en is er geen noodzaak om überhaupt naar links te gaan. Ik zou er hetzelfde over hebben gedacht.
Okee, ik stuur dan geen blundervideo's naar bedrijven, maar ik blijf het een rare actie vinden van de chauffeur.
Je haalt je eigen argument helemaal onderuit. Ook knap.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Met een slakkengang vrachtwagens inhalen en bij een invoegstrook in z'n dode hoek zitten vind ik ook vragen om problemen. En het leek wel redelijk noodzakelijk want die invoegstrook was kort en die twee auto's die wilde invoegen hadden wel moeite gehad met een vrachtwagen+trailer. Maar goed het blijft wel de fout van de vrachtwagenchauffeur. Ik zie het zelf ook te vaak gebeuren met auto's. Zien iemand invoegen, schatten het compleet verkeerd in en gaan naar de linkerrijstrook terwijl ze al ver onder de max rijden waardoor links allemaal vol op de rem moet, om daarna weer naar rechts te gaan omdat de invoeger (gewoon zoals het hoort) gas geeft.
Waarom ga je dan naar linksquote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:52 schreef Fer het volgende:
Ik kwam laatst bij een oprit, reed een lesauto 60 en de oprit eindigt bij een brug, zonder vluchtstrook.
Reed een auto linksachter niet veel harder, dus in naar links. Met 100 op een 100km snelweg.
Trappen dus zowel die lesauto, als de auto links volgas in. Dus opeens reed ik in de weg.
Omdat ik geen zin heb om te remmen, als die idioot naar links komt. Wat hij toch wel doetquote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom ga je dan naar links
Invoegen is de verantwoordelijkheid van de invoeger. Nu ben jíj degene die aan het hinderen is, terwijl je juist aardig probeert te zijn.
Wat achteraf dus helemaal niet aan de hand was. Met een beetje geduld was het vanzelf opgelost.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:01 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat ik geen zin heb om te remmen, als die idioot naar links komt. Wat hij toch wel doet
Oefff, je had hem beter een trap in z'n noten kenne gevequote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat achteraf dus helemaal niet aan de hand was. Met een beetje geduld was het vanzelf opgelost.
No offence, maar je bewijst toch steeds weer een slechte chauffeur te zijn
Dat pretendeer ik ook nietquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat achteraf dus helemaal niet aan de hand was. Met een beetje geduld was het vanzelf opgelost.
No offence, maar je bewijst toch steeds weer een slechte chauffeur te zijn
Maar uit jouw verhalen lijkt de lesauto toch plotseling in secondes? van 60 naar 100 te accelereren.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:01 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat ik geen zin heb om te remmen, als die idioot naar links komt. Wat hij toch wel doet
NAja als je het moet leren en je voegt langzaam in omdat je het niet durft/zit te stuntelen en daarna moet je gas geven van je instructeur kan ik me voorstellen dat je opeens een spurtje maakt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar uit jouw verhalen lijkt de lesauto toch plotseling in secondes? van 60 naar 100 te accelereren.
Ik snap je overigens wel hoor, die debielen die gewoon invoegen omdat ze menen dat men plaats moet maken (apart overigens bij een les auto, maar dat terzijde). Maargoed door mensen die vooraf ook plaats maken wordt dit gedrag dus aangeleerd.
Ja was zo A3 of een A klasse. Denk dat de instructeur even een kickdown deed ofzo, verbaasde mij ook wel.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar uit jouw verhalen lijkt de lesauto toch plotseling in secondes? van 60 naar 100 te accelereren.
Ik snap je overigens wel hoor, die debielen die gewoon invoegen omdat ze menen dat men plaats moet maken (apart overigens bij een les auto, maar dat terzijde). Maargoed door mensen die vooraf ook plaats maken wordt dit gedrag dus aangeleerd.
Ja zo heb ik het ook geleerd in een LPG bak. In zijn 3 en volle polle. Invoegen met dezelfde als snelheid als het verkeer op de snelweg rijdt.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja was zo A3 of een A klasse. Denk dat de instructeur even een kickdown deed ofzo, verbaasde mij ook wel.
Ik heb nog in een 1.9d gelest. Invoegen was altijd volgas en ergens richting 3500-4000 toeren schakelen, geen marges.
Zal toch geen automaat zijn geweest?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja was zo A3 of een A klasse. Denk dat de instructeur even een kickdown deed ofzo, verbaasde mij ook wel.
Ik heb nog in een 1.9d gelest. Invoegen was altijd volgas en ergens richting 3500-4000 toeren schakelen, geen marges.
Hij is wat kort ja. Je moet zodra je boven de invoegstrook bent meteen goed kijken en dan is 't niet zo'n probleem.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:23 schreef Fer het volgende:
Is ook een rare oprit daar bij A8 Zaandam/Zaaandijk.
Je ziet eigenlijk niks bij het oprijden, door alle geluidsschermen. Mensen komen op hun dooie akkertje aan en dan opeens moet je invoegen, terwijl de oprit verderop gewoon eindigd.
Het is niet voor niets dat een lesauto als zodanig wordt herkend. De L in het blauw zou een soort waarschuwende/tolerante werking moeten hebben, afhankelijk van de situatie. Geen idee wat in de lesauto gebeurde. Misschien was het een beginnende leerling, of een paniekaanval. Het is aan het overige (meer ervaren) verkeer om er goed op te reageren. Naar links gaan is er zo eentje. Niet volgens de regels, maar het is wel uit te leggen. Geen agent die het in zijn hoofd haalt om jou daarvoor te verbaliseren.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar uit jouw verhalen lijkt de lesauto toch plotseling in secondes? van 60 naar 100 te accelereren.
Ik snap je overigens wel hoor, die debielen die gewoon invoegen omdat ze menen dat men plaats moet maken (apart overigens bij een les auto, maar dat terzijde). Maargoed door mensen die vooraf ook plaats maken wordt dit gedrag dus aangeleerd.
Al blijft 'ie ernaast hangen (omdat de vrachtauto ook 100 gaat), chauffeur hoort gewoon niet ongezien naar links te sturen. De enige juiste reactie voor chauffeur is doorrijden (of remmen, als het te spannend wordt met het spul op de invoegstrook)quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Met een slakkengang vrachtwagens inhalen en bij een invoegstrook in z'n dode hoek zitten vind ik ook vragen om problemen. En het leek wel redelijk noodzakelijk want die invoegstrook was kort en die twee auto's die wilde invoegen hadden wel moeite gehad met een vrachtwagen+trailer. Maar goed het blijft wel de fout van de vrachtwagenchauffeur. Ik zie het zelf ook te vaak gebeuren met auto's. Zien iemand invoegen, schatten het compleet verkeerd in en gaan naar de linkerrijstrook terwijl ze al ver onder de max rijden waardoor links allemaal vol op de rem moet, om daarna weer naar rechts te gaan omdat de invoeger (gewoon zoals het hoort) gas geeft.
De invoegstrook zelf is kort ja, maar het weggetje omhoog is vrij lang dus daar kan je wat snelheid maken (als je geen 70 pk auto rijdt). Ik moest die een keer invoegen met m'n Berlingo met verrotte verstuivers, dan ga je nog 50 als je eindelijk boven bent maar gelukkig was het rustigquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hij is wat kort ja. Je moet zodra je boven de invoegstrook bent meteen goed kijken en dan is 't niet zo'n probleem.
Ik dacht al dat je het over dat punt had, want dat is de enige plek waar ik een invoegstrook ken die in een brug eindigt.
Mwah, mijn auto heeft volgens mij minder dan 70 pk en ik red het om 100 te rijden als ik moet invoegen. Alleen als er iemand voor me zit die wat truttig omhoog rijd en pas op het vlakke stuk gas geeft is het lastig om de 100 aan te tikken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 09:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De invoegstrook zelf is kort ja, maar het weggetje omhoog is vrij lang dus daar kan je wat snelheid maken (als je geen 70 pk auto rijdt). Ik moest die een keer invoegen met m'n Berlingo met verrotte verstuivers, dan ga je nog 50 als je eindelijk boven bent maar gelukkig was het rustig
Dat is waar dat is vaak het probleem. Als ik gewoon snelheid blijf houden in de Berlingo en laat schakel dan heb je in bijna alle gevallen wel vermogen genoeg, maar andere mensen hinderen je vaak.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 09:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, mijn auto heeft volgens mij minder dan 70 pk en ik red het om 100 te rijden als ik moet invoegen. Alleen als er iemand voor me zit die wat truttig omhoog rijd en pas op het vlakke stuk gas geeft is het lastig om de 100 aan te tikken.
Ergo, iedereen moet daar kunnen invoegen. Maar als je de oprit niet kent kan je wel even raar opkijken als je boven komt.
Je snapt de situatie niet.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 11:28 schreef funnywell het volgende:
Waarom zou je raar moeten opkijken als je boven komt. Je rijdt, je maakt snelheid, je kijkt, je kijkt van te voren al. Als je over de snelweg heen rijdt bij een brug en aan weerskanten heb je de oprit, kijk je al even naar beneden kun je het verkeer al inschatten. Als je de oprit opgaat kun je al 100en meters vooruit kijken en zien hoe het verkeer zicht gedraagt en dan kun je al meteen je snelheid erop aan passen en hoef je amper na te denken om in te voegen.
Nee maar de meeste beginnen pas te kijken als ze eenmaal op het invoeggedeelte rijden en dan is iedereen schuldig behalve de invoeger. Ja tunnelvisie noemen we dat. Succes, probeer t nog eens.
75 meter om te kijken en de situatie in te schatten en aansluitend 100 meter om in te voegen. Wat is daar niet geldig aan mijn uitleg. Zoveel wegen dat je geen vluchtstrook hebt aan t einde.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je snapt de situatie niet.
https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
Als ze vanaf het begin vaart maken, zoals het hoort, is er meer dan genoeg ruimte om een fatsoenlijke snelheid te bereiken.quote:Op zaterdag 1 februari 2020 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je snapt de situatie niet.
https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
Dan ben je ook wel achterlijk hoor. Wat doe je daar als je niet weet dat er een snelweg aankomt?quote:Op zaterdag 1 februari 2020 14:39 schreef Fer het volgende:
Ja maar mensen denken niet vooruit. Die rijden daar gewoon rustig aan, omdat ze nog geen snelweg zien bij het oprijden.
Die laten zich verrassen
Wel BS. Wij hebben meerdere auto’s (op dit moment 4), waarvan een Audi 8 cilinder. Rij 80.000 km per jaar en kan dus prima vergelijken. Met alle auto’s is het prima aan de maximum snelheid houden als je dat wilt.quote:Op zondag 26 januari 2020 21:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen BS probeer het zelf maar eens.
Dit dus.quote:Op zondag 2 februari 2020 10:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wel BS. Wij hebben meerdere auto’s (op dit moment 4), waarvan een Audi 8 cilinder. Rij 80.000 km per jaar en kan dus prima vergelijken. Met alle auto’s is het prima aan de maximum snelheid houden als je dat wilt.
Nooit beweerd dat ik moeite heb me aan de snelheid te houden. Dat is iets anders dan dat je makkelijker hard rijdt in een snellere auto.quote:Op zondag 2 februari 2020 10:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wel BS. Wij hebben meerdere auto’s (op dit moment 4), waarvan een Audi 8 cilinder. Rij 80.000 km per jaar en kan dus prima vergelijken. Met alle auto’s is het prima aan de maximum snelheid houden als je dat wilt.
Ben je garagehouder?quote:Op zondag 2 februari 2020 10:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Wel BS. Wij hebben meerdere auto’s (op dit moment 4), waarvan een Audi 8 cilinder. Rij 80.000 km per jaar en kan dus prima vergelijken. Met alle auto’s is het prima aan de maximum snelheid houden als je dat wilt.
Hoezo?quote:
Zoveel auto'squote:
Dus?quote:Op zondag 2 februari 2020 12:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zoveel auto's
Alle wegenbelasting en verzekering gewoon optellen toch? APK erbij? Wat kost dat aan vaste lasten per auto per jaar? 1500?
Nee. Autoliefhebber. En tweeverdiener. En we geven ons geld liever uit aan auto’s dan het opknappen van de keuken oid (die staat al 17 jaar op de lijst om op te knappen)quote:
Dan vraag ik me af of je garagehouder bent als je zoveel auto's neemt.quote:
Prijzige hobby of krijg je ergens kortingen op verzekering enzo? Wat zijn de vaste lasten dan per auto?quote:
Als garagehouden betaal je die vaste lasten niet. Dus wat is nou je vraag?quote:Op zondag 2 februari 2020 12:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af of je garagehouder bent als je zoveel auto's neemt.
Alle hobbies kosten geld.quote:Op zondag 2 februari 2020 12:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Prijzige hobby of krijg je ergens kortingen op verzekering enzo? Wat zijn de vaste lasten dan per auto?
Of iemand garagehouder is, dat heb ik al 2x gezegd.quote:Op zondag 2 februari 2020 12:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als garagehouden betaal je die vaste lasten niet. Dus wat is nou je vraag?
Dat antwoord is al gegeven. Wat boeit dat als het niet zo isquote:Op zondag 2 februari 2020 12:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Of iemand garagehouder is, dat heb ik al 2x gezegd.
Jij vraagt het! Ik geef netjes antwoord.quote:Op zondag 2 februari 2020 12:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat antwoord is al gegeven. Wat boeit dat als het niet zo is
Nee. Gewoon andere prioriteiten dan jij. En waarschijnlijk een jaar of 20 ouder, dus de tijd dat we als gezin van 400 euro per maand moesten leven is voorbij.quote:Op zondag 2 februari 2020 12:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Prijzige hobby of krijg je ergens kortingen op verzekering enzo? Wat zijn de vaste lasten dan per auto?
Zelf sleutelen enzo ook of is het meer gewoon mooie bolides?quote:Op zondag 2 februari 2020 12:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. Gewoon andere prioriteiten dan jij. En waarschijnlijk een jaar of 20 ouder, dus de tijd dat we als gezin van 400 euro per maand moesten leven is voorbij.
Meer zelf sleutelen. En mooi is relatief 😉quote:Op zondag 2 februari 2020 12:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zelf sleutelen enzo ook of is het meer gewoon mooie bolides?
Hoeveel fietsen had jij ookweer?quote:Op zondag 2 februari 2020 17:55 schreef kaasplankje het volgende:
Ja je kan toch maar met een tegelijk rijden.
De klasse van Duitse auto's niet begrijpen....quote:Op zondag 2 februari 2020 17:57 schreef kaasplankje het volgende:
Maar als je auto liefhebber bent wat moet je dan met een Audi zo'n saaie Duitse business bak?
Ik zelf? Geen een staan alle op de zaak.quote:Op zondag 2 februari 2020 18:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoeveel fietsen had jij ookweer?
Overpriced met een gedateerde sjoemelsoftware aandrijflijn en een saai interieur?quote:Op zondag 2 februari 2020 18:23 schreef Questular het volgende:
[..]
De klasse van Duitse auto's niet begrijpen....
Laat me raden , jij komt vast met een Italiaans merk aanzetten.quote:Op zondag 2 februari 2020 18:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Overpriced met een gedateerde sjoemelsoftware aandrijflijn en een saai interieur?
!quote:Op zondag 2 februari 2020 19:52 schreef kaasplankje het volgende:
https://www.ad.nl/auto/wa(...)-brandt-br~abba25a8/
vorsprung durch technik
Want dan gelden de voorrangsregels ineens niet meer?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd
Doei
Aan je filmpje met de Golf te zien denk je er zelf anders net zo overquote:Op donderdag 30 januari 2020 08:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
Mensen denken dat richting aangeven voorrang krijgen is ofzo. Helaas heeft het bedrijf geen site anders had ik de video daar even heen gestuurd.
Belachelijke actie om hem expres dwars te willen zitten.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd
Doei
Dat je niet kan rijden heb je met je vorige filmpje wel bewezen. Met dit filmpje onderstreep je dat niet alleen, maar voeg je er ook nog eens aan toe dat je de regels niet kan en voor eigen rechter speelt.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd
Doei
Die 147 komt niet meer naar voren, TS houdt expres gas in nadat hij, vermoedelijk naar eigen zeggen veilig wilde inhalen, maar in de realiteit afgunstig de Golf wil belemmeren en hiermee een potentieel gevaarlijke situatie creëren. TS heeft dus niet alleen één auto moeten doen laten ingrijpen, maar twee.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:34 schreef Fer het volgende:
Waarom komt die 147 opeens weer naar voren en daarna klem achter de witte auto?
Hiermee een situatie creëren die 2 auto's dwingt te remmen. Dit is hoe files worden geboren. Mijn inziens behoorlijk veel erger en gevaarlijker dan die 10-20km die de golf harder rijdt.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
En hoezo verliest hij alle recht op iets doordat hij de regels overtreed? Jij doet dat net zo goed door hem af te snijden.
Heb jij toevallig de Belgische nationaliteit?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd
Doei
Man man man....quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd
Doei
quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd
Doei
Wellicht?quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:14 schreef kaasplankje het volgende:
Met deze upload bevestigt hij een gevaar op de weg te zijn. Mocht er een aanrijding volgen dan is hij wellicht ook schuldig.
Zet de comments aan dan, of durf je niet?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd
Doei
Jij bent degene die zat te janken over die "afsnijdende" vrachtwagen die naar links ging zodat een andere vrachtwagen kon invoegen en dan flik je zelf dit, puur om te treiteren?quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd
Doei
Ach, als het een keer misgaat kan hij oom agent keurig bewijs laten zien dat hij zelf zijn bijzondere manoeuvre veel te laat heeft ingezetquote:Op woensdag 12 februari 2020 09:41 schreef Leandra het volgende:
Jij bent degene die zat te janken over die "afsnijdende" vrachtwagen die naar links ging zodat een andere vrachtwagen kon invoegen en dan flik je zelf dit, puur om te treiteren?
Tering zeg.
Ja, maar kan hij het niet op het feit gooien dat hij het niet goed kon inschatten om de ander persoon te hard reed?quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wellicht?
Volgens mij is iemand die willens en wetens geen voorrang verleend sowieso schuldig. Zeker als hij ook nog laat weten dat het de bedoeling was anderen te hinderen (art 5).
Nadat je eerst toegeeft het expres te doen?quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja, maar kan hij het niet op het feit gooien dat hij het niet goed kon inschatten om de ander persoon te hard reed?
Waarom denken jullie dat hij dat expres doet? Je ziet niet of hij tijdig richting aangegeven heeft. Ben het er eigenlijk wel een beetje mee eens dat als je 130 rijdt op een 100 weg je ook rekening moet houden met auto's die wel de vMax aanhouden en met die snelheid willen inhalen.quote:Op dinsdag 11 februari 2020 21:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Belachelijke actie om hem expres dwars te willen zitten.
Vanwege het moment van baan opschuiven. Dat hoeft nog niet om de witte auto in te halen, hij kan er ook voor kiezen om heel even gas los te laten Golf er voorbij te laten en dan zijn inhaalpoging in te zetten, maar nee hij doet dit op exact het moment dat de Golf naar links komt en zijn inhaalpoging wil inzetten.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom denken jullie dat hij dat expres doet? Je ziet niet of hij tijdig richting aangegeven heeft. Ben het er eigenlijk wel een beetje mee eens dat als je 130 rijdt op een 100 weg je ook rekening moet houden met auto's die wel de vMax aanhouden en met die snelheid willen inhalen.
Dat die Golf zo snel met groot licht gaat seinen is ook niet echt heel sierlijk.
Dit. Mag toch aannemen dat een beetje verkeersagent hier linea recta doorheen prikt.quote:Op woensdag 12 februari 2020 09:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ach, als het een keer misgaat kan hij oom agent keurig bewijs laten zien dat hij zelf zijn bijzondere manoeuvre veel te laat heeft ingezet
Daarbij duurt het ook nog eens een hele tijd voor hij daadwerkelijk gaat inhalen. Zijn achterligger uit de rechterbaan komt er nog zowat naast te rijden.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dit. Mag toch aannemen dat een beetje verkeersagent hier linea recta doorheen prikt.
Komt omdat die flikker ook nog eens gas inhoudt, dat maakt het zo'n verderfelijke actie.quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Daarbij duurt het ook nog eens een hele tijd voor hij daadwerkelijk gaat inhalen. Zijn achterligger uit de rechterbaan komt er nog zowat naast te rijden.
Moet hij dan de vMax overschrijden omdat iemand anders dat ook doet? nee toch?quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Komt omdat die flikker ook nog eens gas inhoudt, dat maakt het zo'n verderfelijke actie.
Nee, maar gas inhouden om de inhaalpoging te frustreren is het andere uiterste. Ook ging de Golf eerder naar links dus het zou netter zij geweest even af te wachten.quote:Op woensdag 12 februari 2020 15:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Moet hij dan de vMax overschrijden omdat iemand anders dat ook doet? nee toch?
(even objectief bekijken want dit lijkt vooral persoonlijk te zijn?)
Ja dat doet hij nu, maar als ze gecrashed waren dan had hij dat vast niet toegegeven. Dan had hij het erop gegooid dat die gast te hard reed. Ik vraag me dan af wat de verzekering dan doet?quote:Op woensdag 12 februari 2020 14:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nadat je eerst toegeeft het expres te doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |