Totdat ze onderschatten hoezeer de e-bike de afnemende conditie/spierkracht compenseert, en het reactie-vermogen ook is afgetakeld. Ik heb het als fietser en wielrenner (rode lap-alert!) gezien bij zowel bejaarde e-bikers als bejaarde autobestuurders. Beide keren moest ik alle zeilen bijzetten om niet vol op mijn gezicht te gaan.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Er zijn ook veel meer 70+ ers dan eerst..... In goede gezondheid om te fietsen.....
Zet het eens af tegen het aantal afgelegde kilometers voor de grap?
Dus?quote:
Vaak maken 2 mensen een fout bij een ongeluk, 1 initieert de fout en nummer 2 moet dan ook nog eens de fout maken die fout niet op te lossen.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik kende ook iemand die vaak ongelukken reed, maar nooit haar fout. Totdat ik ermee in de auto zat en merkte dat ze telkens in dode hoeken van andere ging hangen, op onoverzichtelijke plekken gewoon gas bij gaf, of knipperlicht niet goed gebruikt. Ja het is misschien de fout van de ander, maar je kan heel veel ongelukken voorkomen als je een beetje begrijpt hoe het werkt.
Maar je mag geen ander verkeer hinderen, zeker niet als je bij je handeling ook nog voorrang moet verlenen. Leuke troll poging, dat wel.quote:
Je mag ermee op de snelweg, zo simpel is het, ik denk niet dat een rechter met een boete akkoord gaat als je met een max 65kmh mobiel de snelweg op gaat.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar je mag geen ander verkeer hinderen, zeker niet als je bij je handeling ook nog voorrang moet verlenen. Leuke troll poging, dat wel.
Als jij met die 65km/u van baan wisselt en daarbij geen voorrang verleent ben je gewoon fout en kun je zeker een prent krijgen. Ookal gaat je voertuig maar 70 km/u.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je mag ermee op de snelweg, zo simpel is het, ik denk niet dat een rechter jou, als je met een max 65kmh mobiel de snelweg op gaat akkoord gaat met een boete.
Kijk alsj e auto gewoon 100km/h gaat valt er wat te zeggen voor je argument maar wederom, beetje vage wetgeving op dit moment maakt toch dat ik dit een beetje een grijs gebied vind.
Ja prima, dat bedoelde ik niet. Dat is fout van iedereen, dan maakt die snelheid niet eens uit.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als jij met die 65km/u van baan wisselt en daarbij geen voorrang verleent ben je gewoon fout en kun je zeker een prent krijgen. Ookal gaat je voertuig maar 70 km/u.
Klopt. Overigens niet slim om zo langzaam te rijden, ik ken iemand die van achteren is aangereden omdat hij dus met een trage oldtimer op de snelweg zatquote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja prima, dat bedoelde ik niet. Dat is fout van iedereen, dan maakt die snelheid niet eens uit.
understatement van de dag hahaquote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:18 schreef Messina het volgende:
Dan heeft degene die erop knalde toch óók niet goed opgelet.
Mwah, er is natuurlijk een situatie denkbaar dat de auto vóór de aanrijder niet goed op zat te letten, op het laatste moment naar links ging, en dan is het al snel boem. Zeker als je een busje voor je hebt rijden zie je niet altijd goed wat dáár dan weer voor rijdtquote:
Zo gebeurde het idd. Dan is een snelheids van 50km/u toch best veel.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Mwah, er is natuurlijk een situatie denkbaar dat de auto vóór de aanrijder niet goed op zat te letten, op het laatste moment naar links ging, en dan is het al snel boem. Zeker als je een busje voor je hebt rijden zie je niet altijd goed wat dáár dan weer voor rijdt
Ook dan ligt t aan jezelf, je rijdt toch ook niet met volle snelheid over een kruispunt als je laagstaande zon hebt. En als je al niet eens kunt zien wat er voor je gebeurt omdat er een busje rijdt moet je al helemaal je roze papiertje inleverenquote:Op vrijdag 31 januari 2020 12:42 schreef Messina het volgende:
[..]
Mwah, er is natuurlijk een situatie denkbaar dat de auto vóór de aanrijder niet goed op zat te letten, op het laatste moment naar links ging, en dan is het al snel boem. Zeker als je een busje voor je hebt rijden zie je niet altijd goed wat dáár dan weer voor rijdt
'T is maar goed dat ik jou nooit tegenkom op de N31.. 120 is daar de normquote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je mag max 100 volgens de wet dus dan rij ik dat ook. Dat wil men in Den Haag graag. De chauffeur heeft mij of allang gezien maar bewust aan de kant gedrukt (poging tot doodslag) of hij zat niet op te letten (cursus educatieve maatregelen)
Die instelling gaat je ooit eens tegenwerken.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 14:52 schreef Gnunix het volgende:
[..]
'T is maar goed dat ik jou nooit tegenkom op de N31.. 120 is daar de norm
Hoe laat ben je vandaag op de N31? misschien spot ik je welquote:Op vrijdag 31 januari 2020 16:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Die instelling gaat je ooit eens tegenwerken.
Ik mis het verband met de casus van OxygeneFRL. In zijn geval heeft de vrachtwagenchauffeur goed zicht op de linker rijstrook en is er geen noodzaak om überhaupt naar links te gaan. Ik zou er hetzelfde over hebben gedacht.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik kende ook iemand die vaak ongelukken reed, maar nooit haar fout. Totdat ik ermee in de auto zat en merkte dat ze telkens in dode hoeken van andere ging hangen, op onoverzichtelijke plekken gewoon gas bij gaf, of knipperlicht niet goed gebruikt. Ja het is misschien de fout van de ander, maar je kan heel veel ongelukken voorkomen als je een beetje begrijpt hoe het werkt.
Met een slakkengang vrachtwagens inhalen en bij een invoegstrook in z'n dode hoek zitten vind ik ook vragen om problemen. En het leek wel redelijk noodzakelijk want die invoegstrook was kort en die twee auto's die wilde invoegen hadden wel moeite gehad met een vrachtwagen+trailer. Maar goed het blijft wel de fout van de vrachtwagenchauffeur. Ik zie het zelf ook te vaak gebeuren met auto's. Zien iemand invoegen, schatten het compleet verkeerd in en gaan naar de linkerrijstrook terwijl ze al ver onder de max rijden waardoor links allemaal vol op de rem moet, om daarna weer naar rechts te gaan omdat de invoeger (gewoon zoals het hoort) gas geeft.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 18:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik mis het verband met de casus van OxygeneFRL. In zijn geval heeft de vrachtwagenchauffeur goed zicht op de linker rijstrook en is er geen noodzaak om überhaupt naar links te gaan. Ik zou er hetzelfde over hebben gedacht.
Okee, ik stuur dan geen blundervideo's naar bedrijven, maar ik blijf het een rare actie vinden van de chauffeur.
Je haalt je eigen argument helemaal onderuit. Ook knap.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Met een slakkengang vrachtwagens inhalen en bij een invoegstrook in z'n dode hoek zitten vind ik ook vragen om problemen. En het leek wel redelijk noodzakelijk want die invoegstrook was kort en die twee auto's die wilde invoegen hadden wel moeite gehad met een vrachtwagen+trailer. Maar goed het blijft wel de fout van de vrachtwagenchauffeur. Ik zie het zelf ook te vaak gebeuren met auto's. Zien iemand invoegen, schatten het compleet verkeerd in en gaan naar de linkerrijstrook terwijl ze al ver onder de max rijden waardoor links allemaal vol op de rem moet, om daarna weer naar rechts te gaan omdat de invoeger (gewoon zoals het hoort) gas geeft.
Waarom ga je dan naar linksquote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:52 schreef Fer het volgende:
Ik kwam laatst bij een oprit, reed een lesauto 60 en de oprit eindigt bij een brug, zonder vluchtstrook.
Reed een auto linksachter niet veel harder, dus in naar links. Met 100 op een 100km snelweg.
Trappen dus zowel die lesauto, als de auto links volgas in. Dus opeens reed ik in de weg.
Omdat ik geen zin heb om te remmen, als die idioot naar links komt. Wat hij toch wel doetquote:Op vrijdag 31 januari 2020 21:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom ga je dan naar links
Invoegen is de verantwoordelijkheid van de invoeger. Nu ben jíj degene die aan het hinderen is, terwijl je juist aardig probeert te zijn.
Wat achteraf dus helemaal niet aan de hand was. Met een beetje geduld was het vanzelf opgelost.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:01 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat ik geen zin heb om te remmen, als die idioot naar links komt. Wat hij toch wel doet
Oefff, je had hem beter een trap in z'n noten kenne gevequote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat achteraf dus helemaal niet aan de hand was. Met een beetje geduld was het vanzelf opgelost.
No offence, maar je bewijst toch steeds weer een slechte chauffeur te zijn
Dat pretendeer ik ook nietquote:Op vrijdag 31 januari 2020 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat achteraf dus helemaal niet aan de hand was. Met een beetje geduld was het vanzelf opgelost.
No offence, maar je bewijst toch steeds weer een slechte chauffeur te zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |