Er is een verschil tussen móeten remmen en iemand een lesje willen leren door onnodig te remmen.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:50 schreef oldford het volgende:
[..]
Nou dit bijvoorbeeld:
[..]
Je spreekt jezelf wel tegen in die 2 posts.
Dat moet je ook niet met 96,3 km/u doenquote:Op maandag 27 januari 2020 11:59 schreef Questular het volgende:
Bumperklevers zijn dan ook echt schijt en schijt irritant. Lekker op je bumper zitten terwijl je een rits vrachtauto's aan het inhalen bent.
Ik rij Mercedes en ik heb hier gelezen dat ik standaard te hard moet rijden dus daar kan het niet aan liggenquote:Op maandag 27 januari 2020 12:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat moet je ook niet met 96,3 km/u doen
Nog erger is het wanneer je achter iemand aan het rijden ben die veel te langzaam rijdt en die achter jou zit bekant op je bumper.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:59 schreef Questular het volgende:
Bumperklevers zijn dan ook echt schijt en schijt irritant. Lekker op je bumper zitten terwijl je een rits vrachtauto's aan het inhalen bent.
En dan ben jij de kwaaie omdat je die trage niet ff voorbij die vrachtwagen duwt.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nog erger is het wanneer je achter iemand aan het rijden ben die veel te langzaam rijdt en die achter jou zit bekant op je bumper.
Zo onnodig en het wekt zoveel irritatie op.
Ik maak dit wel eens mee binnen de bebouwde kom. Gewoon een eenbaansweg waar je 50 mag. Kan ik het helpen dat die voor me 40 rijdt? Ik ben niet zo'n aso die daarvoor gaat toeteren of bumperkleven.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:11 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
En dan ben jij de kwaaie omdat je die trage niet ff voorbij die vrachtwagen duwt.
Nee hoor, het is echt zuiniger en efficiënter (er kunnen meer auto's op de weg), alleen het is ook gevaarlijker. Tijdens drukke spits of in de binnenstad met veel situaties daarom niet verstandig, maar als jij midden in de nacht 50 km lang over een snelweg rijdt met 130 km/u dan is het geen gek idee om te kleven als je bijv. elkaar kent.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:50 schreef oldford het volgende:
[..]
Nou dit bijvoorbeeld:
[..]
Je spreekt jezelf wel tegen in die 2 posts.
Behalve in het geval van overstekende fietsers met de fiets aan de hand, dan.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar goed wanneer is iets kleven. Ik heb m'n autopilot op dichts mogelijk gezet en bij 50 km/u zit ie dan best dicht achter de voorligger. Ik zou zelf meer afstand houden, maar Musk heeft ongetwijfeld berekend dat er dan nog genoeg tijd is om de noodstop te maken dus het zal wel veilig zijn.
Ik denk niet dat een dynamische cruise op een auto geleverd mag worden als deze te weinig afstand zou houden volgens de wet. Volgens mij testen ze gewoon op zo'n circuit als de voorgang vol op de rem stapt dat de auto erachter dat ook moet kunnen.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:44 schreef oldford het volgende:
[..]
Behalve in het geval van overstekende fietsers met de fiets aan de hand, dan.
Enne, meneer Musk heeft geen invloed op de Nederlandse wet.
Een handig hulpmiddeltje is dat de afstand de helft van de gereden snelheid is.
Dus bij 50 km/uur minstens 25 meter. Wil je exact 2 seconden hebben dan moet je de waarde vermeerderen met 10% en krijg je bij 50 km/uur dus minstens 27,5 meter afstand.
Het zal niet op de 10e seconde vastzitten maar meer het algehele verkeersbeeld; en uiteraard of het even een momentje was of dat iemand dat gekleef 10 minuten achtereen presteert. Bij het programma Wegmisbruikers lieten ze ook vaak zien dat het besluit om iemand te beboeten voor kleven, pas na enige tijd werd genomen.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Wanneer mag de politie je een boete geven voor bumperkleven? Ben je al strafbaar als je 1.9 sec. er tussen houdt?
Laat je hem er toch gewoon langs? Gaat hij bij die langzaamrijder kleven.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nog erger is het wanneer je achter iemand aan het rijden ben die veel te langzaam rijdt en die achter jou zit bekant op je bumper.
Zo onnodig en het wekt zoveel irritatie op.
Toon het maar eens aan. Ik tikte alleen even mijn rem aan om de cc uit te schakelen. Dat jij te dichtbij rijdt en daar van schrikt, is jouw probleem.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Overigens ga jij gewoon de cel in als je een bumperklever brakecheckt en hij verongelukt.
Gefrustreerde zakenrijders die van de baas geen Audi meer mogen rijden. Seat rijders idem.quote:Op zondag 26 januari 2020 18:25 schreef Gnunix het volgende:
[..]
Inderdaad! Skoda's.. als ik er dan 1 voorbij zie razen denk ik van "gast, je rijdt in een Fabia, doe ff kalm "
Ik heb je over een weg binnen de bebouwde kom, éénbaans dus.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Laat je hem er toch gewoon langs? Gaat hij bij die langzaamrijder kleven.
Wel eens van die Poolse of Russische filmpjes gezien waar een tegenligger op de verkeerde weghelft komt en een botsing veroorzaakt?quote:Op maandag 27 januari 2020 15:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk niet dat een dynamische cruise op een auto geleverd mag worden als deze te weinig afstand zou houden volgens de wet. Volgens mij testen ze gewoon op zo'n circuit als de voorgang vol op de rem stapt dat de auto erachter dat ook moet kunnen.
BMW M5 ga ik altijd voor aan de kant. Saabs, G Wagons, dat soort speelgoed.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:01 schreef kaasplankje het volgende:
Hierover denkend heben jullie een voorkeursbehandeling qua automerk of type als je een klever op je bumper hebt?
Ga je bijv. eerder aan de kant of juist niet voor:
Een Porsche of BMW M5?
Een Dacia Duster of Renault captur?
Een Toyota Aygo of Prius?
Een SUV zoals een Audi Q7 Of BMWX6?
Een Peugeot 108?
Of dezelde auto als jij hebt?
Toon maar eens aan dat ik te dichtbij reed.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Toon het maar eens aan. Ik tikte alleen even mijn rem aan om de cc uit te schakelen. Dat jij te dichtbij rijdt en daar van schrikt, is jouw probleem.
Ja laten we daar vanuit gaan zeg. Er is niets wat je gaat redden hoor als iemand opeens je weghelft op komt.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:38 schreef oldford het volgende:
[..]
Wel eens van die Poolse of Russische filmpjes gezien waar een tegenligger op de verkeerde weghelft komt en een botsing veroorzaakt?
De voorligger remt dan niet sterkt af, hij staat in 1 keer stil of komt zelfs achter uit gereden.
Daar is de volgafstand ook voor bedoeld, ook dan moet je nog stil kunnen staan.
En nu maar hopen dat a) meneer Musk en consorten daar rekening mee houden en b) dat de Europese instanties dat testen of het ook werkelijk zo is, voordat de auto wordt goedgekeurd. Waarbij ik bang ben dat punt b) niet wordt uitgevoerd.
Jij bent net verongelukt (volgens jouw voorbeeld) dus daar hoef jij je niet druk over te maken.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Toon maar eens aan dat ik te dichtbij reed.
Volgens jou is iets pas strafbaar als je het aan kan tonen?quote:Op maandag 27 januari 2020 19:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent net verongelukt (volgens jouw voorbeeld) dus daar hoef jij je niet druk over te maken.
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 27 januari 2020 19:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens jou is iets pas strafbaar als je het aan kan tonen?
Ja het is ook niet heel moeilijk om geld te stelen van een oud vrouwtje zonder dat de politie kan aantonen dat jij dat gedaan hebt. Toch is het strafbaar.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Ik zeg alleen dat het vrij makkelijk is om van een klever af te komen, zonder dat de politie kan aantonen dat er sprake is van een brakecheck.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |