Ik had wat akkefietjes in Belgenland. Eerst bijna overhoop gereden door een Duitse vrachtwagenchauffeur die van de linker rijstrook naar het meest rechtse tolpoortje moest. Daarna een Belg in een V70 die vond dat 'ie veel meer rechten had en ook moest (ja móest) inhalen waar het eigenlijk niet kon.quote:
Ondertussen allemaal op hun telefoon dingen doen die ogenschijnlijk veel boeiender zijn dan een veilige doorstroming.quote:Op woensdag 22 januari 2020 19:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had wat akkefietjes in Belgenland. Eerst bijna overhoop gereden door een Duitse vrachtwagenchauffeur die van de linker rijstrook naar het meest rechtse tolpoortje moest. Daarna een Belg in een V70 die vond dat 'ie veel meer rechten had en ook moest (ja móest) inhalen waar het eigenlijk niet kon.
Hmm, dat ligt aan de manier waarop het werkt.. mijn niveauregeling wordt gestuurd door een stomsimpel stangetje wat aan de ene kant aan een heveltje zit wat elektronisch de hoogteregeling aanstuurt, en aan de andere kant zit het domweg aan de draagarm die meet of ik in- of uitveer.. als het hele spul op een mercury switch werkt wordt het allemaal veel gevoeliger.quote:Op woensdag 22 januari 2020 12:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zag eergisteren (Liefkenshoektunnel, file) een Volvo XC90 en iedere keer als 'ie optrok ging de hoogteregeling van de koplichten helemaal naar standje asfalt, en daarna weer terug naar normaal. En het was niet dat 'ie een wheelie maakte ofzo. Gewoon bij het rustig aanschuiven. Is dit normaal, of is dit een gevalletje 'it's not a bug, it's a feature'?
Als hij had mogen schrijven, had hij geschreven.quote:Op donderdag 23 januari 2020 20:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik reed van de week op de A7 met een lege autoambulance achter een SUV. Ik reed netjes op de rechter rijstrook, reed niemand in de weg. Maarrrrr ik reed zo een 100/105km/h op de teller. Achter mij reed een tijdje een Rijkswaterstaat pickup. Na een paar minuten ging deze mij inhalen en gebaren maken dat ik zachter moest rijden en tikken op z'n voorhoofdZou hij dat ook doen bij mensen die 130km/h rijden waar je 120km/h mag met je personenwagen? De combinatie waar ik mee reed was perfect stabiel. Dikke trailer met schokdempers etc. Ja, ik reed te hard, maar zo asociaal nou ook weer niet. Ik ging alleen inhalen als ik niemand in de weg zat.
Ik tik alleen op mijn voorhoofd als iemand langdurig aan het bumperkleven is.quote:Op donderdag 23 januari 2020 20:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik reed van de week op de A7 met een lege autoambulance achter een SUV. Ik reed netjes op de rechter rijstrook, reed niemand in de weg. Maarrrrr ik reed zo een 100/105km/h op de teller. Achter mij reed een tijdje een Rijkswaterstaat pickup. Na een paar minuten ging deze mij inhalen en gebaren maken dat ik zachter moest rijden en tikken op z'n voorhoofdZou hij dat ook doen bij mensen die 130km/h rijden waar je 120km/h mag met je personenwagen? De combinatie waar ik mee reed was perfect stabiel. Dikke trailer met schokdempers etc. Ja, ik reed te hard, maar zo asociaal nou ook weer niet. Ik ging alleen inhalen als ik niemand in de weg zat.
Die gasten zijn zelf gek, die parkeren hun pickup midden op de snelweg en gaan dan huilen dat iemand er tegenaan rijdt.quote:Op donderdag 23 januari 2020 20:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik reed van de week op de A7 met een lege autoambulance achter een SUV. Ik reed netjes op de rechter rijstrook, reed niemand in de weg. Maarrrrr ik reed zo een 100/105km/h op de teller. Achter mij reed een tijdje een Rijkswaterstaat pickup. Na een paar minuten ging deze mij inhalen en gebaren maken dat ik zachter moest rijden en tikken op z'n voorhoofdZou hij dat ook doen bij mensen die 130km/h rijden waar je 120km/h mag met je personenwagen? De combinatie waar ik mee reed was perfect stabiel. Dikke trailer met schokdempers etc. Ja, ik reed te hard, maar zo asociaal nou ook weer niet. Ik ging alleen inhalen als ik niemand in de weg zat.
"but muh job"quote:Op donderdag 23 januari 2020 21:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Die gasten zijn zelf gek, die parkeren hun pickup midden op de snelweg en gaan dan huilen dat iemand er tegenaan rijdt.
Dat is wel erg belerend van hem en ook wel erg 'makkelijk'. Er zijn tig situaties op de snelweg die vele malen gevaarlijker zijn en waar de RWS inspecteurs niets mee doen.quote:Op donderdag 23 januari 2020 20:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik reed van de week op de A7 met een lege autoambulance achter een SUV. Ik reed netjes op de rechter rijstrook, reed niemand in de weg. Maarrrrr ik reed zo een 100/105km/h op de teller. Achter mij reed een tijdje een Rijkswaterstaat pickup. Na een paar minuten ging deze mij inhalen en gebaren maken dat ik zachter moest rijden en tikken op z'n voorhoofdZou hij dat ook doen bij mensen die 130km/h rijden waar je 120km/h mag met je personenwagen? De combinatie waar ik mee reed was perfect stabiel. Dikke trailer met schokdempers etc. Ja, ik reed te hard, maar zo asociaal nou ook weer niet. Ik ging alleen inhalen als ik niemand in de weg zat.
Gelukkig mogen ze maar voor een paar dingen schrijven, snelheid is er niet 1 van. Maar bedoel meer als er een dikke auto op de trailer stond te schommelen terwijl ik 130km/h rijd.. Dan heeft 'ie ook echt wat te zeuren. Ik ga toch ook niet naar iedereen die 10km/h te hard rijdt m'n vinger tegen m'n hoofd tikken? Ik reed veilig op de rechterstrook, niemand was ik tot last. Als het de politie was geweest en die had een boete willen schrijven, prima, mijn risico. Maar ik hoef niet van iemand die denkt een beetje macht te hebben zijn mening te 'horen'. Overigens denk ik dat een agent er niet eens voor geschreven had.quote:Op donderdag 23 januari 2020 20:37 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als hij had mogen schrijven, had hij geschreven.
Je hoeft mij niet te overtuigen maat. Heb een broertje dood aan die overdreven sociale controle en bemoeizucht. Men is niet meer in staat zelf na te denken in dit land.quote:Op donderdag 23 januari 2020 21:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Gelukkig mogen ze maar voor een paar dingen schrijven, snelheid is er niet 1 van. Maar bedoel meer als er een dikke auto op de trailer stond te schommelen terwijl ik 130km/h rijd.. Dan heeft 'ie ook echt wat te zeuren. Ik ga toch ook niet naar iedereen die 10km/h te hard rijdt m'n vinger tegen m'n hoofd tikken? Ik reed veilig op de rechterstrook, niemand was ik tot last. Als het de politie was geweest en die had een boete willen schrijven, prima, mijn risico. Maar ik hoef niet van iemand die denkt een beetje macht te hebben zijn mening te 'horen'. Overigens denk ik dat een agent er niet eens voor geschreven had.
Het wordt er niet leuker op in het verkeer.quote:Op donderdag 23 januari 2020 22:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te overtuigen maat. Heb een broertje dood aan die overdreven sociale controle en bemoeizucht. Men is niet meer in staat zelf na te denken in dit land.
Altijd leuk die versmallingenquote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Het wordt er niet leuker op in het verkeer.
Had laatst ook een ‘akkefietje’ bij een wegversmalling. We kwamen ongeveer tegelijk aan (tegenligger) en dan neem je voorrang of je wijkt uit. Ik nam gewoon voorrang want hij reed heel traag, zet ‘ie z’n kut Lupo gauw midden op de weg dus moest vol in de ankers 😂 Als ‘ie gewoon goed rechts reed zoals ik ook deed konden we waarschijnlijk allebei tegelijk er door.
Dikste auto gaat voor is mijn regel. Net als bij die mini rotondes waarbij van 3 mensen verkeer komt en niemand meer weet wie er mag. Als ik ook maar een milliseconde twijfel zie dan ga ikquote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Oh ja vergeten te vermelden: bij die versmalling staat geen voorrang bord dus het is gewoon wie het eerst komt (en dat was ik dus)..
In mijn ervaring pakt degene die het eerste naar het midden van de weg gaat ook de voorrang. Dat met die twijfel heb ik altijd bij het kruispunt bij mij in de wijk, iedereen gaat stilstaan dus ondanks dat ik geen voorrang heb zorg ik wel dat de doorstroming weer op gang komt.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 17:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dikste auto gaat voor is mijn regel. Net als bij die mini rotondes waarbij van 3 mensen verkeer komt en niemand meer weet wie er mag. Als ik ook maar een milliseconde twijfel zie dan ga ik
Don’t drive there...quote:Op vrijdag 24 januari 2020 11:45 schreef DevFreak het volgende:
Ik dus gisteren rechtsachter een auto aanrijden, schiet die lul zonder knipperlicht te gebruiken ineens naar rechts. De tering. Niet eens even kijken in zijn spiegel. Gelukkig had ik dat al verwacht
Zoiets had ik ook eens. Ik, in m'n C1'tje had het vierkante blauwe bord, de tegenliggende dame in d'r dikke SUV reed me niettemin klem. Ik sprak haar aan en zij zei "ja maar ik had de witte pijl". Ja mevrouw, in een roodomrand rond bord, dat dus op de kop hing. Een ezelsbruggetje is leuk.. voor ezels.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 14:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Altijd leuk die versmallingen. Had ik eens toen ik nog Toyota iQ reed en ik had de witte pijl... zag de tegenligger al in het midden aankomen en dan hopen dat ik toch snel zou remmen ofzo. Echt niet, dus stonden we in het midden beide stil. Moest gewoon uitstappen om haar de regels uit te leggen. Triest, maar goed dan is het ook gewoon een principe kwestie voor me geworden. Met m'n BMW's gebeurde zoiets nooit, daar hebben ze respect voor
Bij een rechts gaat voor op rechts gaat voor op rechtdoor op dezelfde weg gaat voor situatie vind ik dat men zou moeten hanteren dat degene die niet van richting verandert eerst zou mogen gaan.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 18:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
In mijn ervaring pakt degene die het eerste naar het midden van de weg gaat ook de voorrang. Dat met die twijfel heb ik altijd bij het kruispunt bij mij in de wijk, iedereen gaat stilstaan dus ondanks dat ik geen voorrang heb zorg ik wel dat de doorstroming weer op gang komt.
Het is sowieso opvallend hoe er op verschillende auto's gereageerd wordt, toen ik nog een Civic had en af en toe de leaseAudi van mijn man meenam merkte ik dat heel duidelijk, het verschil met een Saab is ook weer duidelijk, die heeft op een of andere manier een *lief* uiterlijk, maar je merkt wel dat de meer ervaren automobilisten prima weten dat er behoorlijk wat PK's onder de motorkap zitten.quote:Op vrijdag 24 januari 2020 19:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Zoiets had ik ook eens. Ik, in m'n C1'tje had het vierkante blauwe bord, de tegenliggende dame in d'r dikke SUV reed me niettemin klem. Ik sprak haar aan en zij zei "ja maar ik had de witte pijl". Ja mevrouw, in een roodomrand rond bord, dat dus op de kop hing. Een ezelsbruggetje is leuk.. voor ezels.
Echt hoe je het zelf aanpakt hoorquote:Op vrijdag 24 januari 2020 20:57 schreef Fer het volgende:
Ergste is van een dikke middenklasser overstappen op een invalidewagen. Dan stopt er echt niemand meer voor je,
Wat je eigenlijk ook deed.quote:Op zondag 26 januari 2020 12:03 schreef DevFreak het volgende:
Ik reed net op een 80-weg en er zat een SUV achter me die zwaar aan het bumperkleven was. Ik werd er doodziek van en ik had mezelf even niet in de hand.
Ik weet dat het niet goed te praten is, maar ik heb zachtjes afgeremd. Die vent helemaal pissed off, die dacht waarschijnlijk dat ik hem aan het remtesten was ofzo.
Ik gooi vaak mijn ruitensproeiers aanquote:Op zondag 26 januari 2020 12:03 schreef DevFreak het volgende:
Ik reed net op een 80-weg en er zat een SUV achter me die zwaar aan het bumperkleven was. Ik werd er doodziek van en ik had mezelf even niet in de hand.
Ik weet dat het niet goed te praten is, maar ik heb zachtjes afgeremd. Die vent helemaal pissed off, die dacht waarschijnlijk dat ik hem aan het remtesten was ofzo.
quote:Op zondag 26 januari 2020 12:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik gooi vaak mijn ruitensproeiers aan
Maar zouden ze 't zou gewoon echt niet door hebben dat er 5 meter tussen zit?quote:Op zondag 26 januari 2020 12:07 schreef Messina het volgende:
Ik zet de CC uit en ga langzamer rijden. Dan snappen ze vaak de hint wel.
Tuurlijk wel. Nu heb ik over het algemeen wel een hekel aan SUV bestuurders, menigeen denkt dat ze alles zijn op de weg.quote:Op zondag 26 januari 2020 12:19 schreef DevFreak het volgende:
[..]
[..]
Maar zouden ze 't zou gewoon echt niet door hebben dat er 5 meter tussen zit?
Soms ga ik nog weleens van het goede uit van de mens en dan denk ik van "ach ze hebben het vast gewoon niet door".quote:Op zondag 26 januari 2020 12:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Nu heb ik over het algemeen wel een hekel aan SUV bestuurders, menigeen denkt dat ze alles zijn op de weg.
Gas los of echt remmen?quote:Op zondag 26 januari 2020 12:03 schreef DevFreak het volgende:
Ik reed net op een 80-weg en er zat een SUV achter me die zwaar aan het bumperkleven was. Ik werd er doodziek van en ik had mezelf even niet in de hand.
Ik weet dat het niet goed te praten is, maar ik heb zachtjes afgeremd. Die vent helemaal pissed off, die dacht waarschijnlijk dat ik hem aan het remtesten was ofzo.
Bumperkleven is wel zuiniger en efficiënterquote:Op zondag 26 januari 2020 12:19 schreef DevFreak het volgende:
Maar zouden ze 't zou gewoon echt niet door hebben dat er 5 meter tussen zit?
Nee wel zachtjes afgeremd. Natuurlijk geen heel gekke dingen ofzo. Zoals ik zeg: ik ben er niet trots op, had het anders moeten aanpakken.quote:Op zondag 26 januari 2020 12:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Gas los of echt remmen?
[..]
Bumperkleven is wel zuiniger en efficiënteren wat maakt het uit als je gewoon 80 rijdt op een n-weg, dan heb je er toch ook geen last van?
Wat geeft dat?quote:Op zondag 26 januari 2020 12:41 schreef Gnunix het volgende:
Ligt het aan mij, of zijn het altijd de volvobestuurders die op de snelweg ALTIJD met 150/160 langs je moeten knallen?
irritatie, want het zijn precies die lui die ook met 2 cm achter je blijven plakkenquote:
Gewoon CC aan en niet meer over nadenken, kom je ook niet in de verleiding om harder te gaan.quote:Op zondag 26 januari 2020 14:52 schreef dick_laurent het volgende:
Wordt wat als we straks met z'n allen nog maar max 100 mogen in het ganse land...
In alle eerlijkheid, ik zie vooral Audi en BMW (ok, niet onverwacht) en Skoda’s zich gedragen alsof regels voor andere mensen zijn. Skoda’s?!?quote:Op zondag 26 januari 2020 12:41 schreef Gnunix het volgende:
Ligt het aan mij, of zijn het altijd de volvobestuurders die op de snelweg ALTIJD met 150/160 langs je moeten knallen?
Dat zijn van die leasejongens die denken dat ze iets rijden dat gelijkwaardig is aan een Audi want hun leaseSkoda staat op hetzelfde platform.quote:Op zondag 26 januari 2020 18:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, ik zie vooral Audi en BMW (ok, niet onverwacht) en Skoda’s zich gedragen alsof regels voor andere mensen zijn. Skoda’s?!?
Zonder CC is het wel echt lastig vol te houden, zeker wanneer het rustig is op de weg. Als je dan niet continu op je snelheidsmeter kijkt ga je vanzelf harder.quote:Op zondag 26 januari 2020 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon CC aan en niet meer over nadenken, kom je ook niet in de verleiding om harder te gaan.
Inderdaad! Skoda's.. als ik er dan 1 voorbij zie razen denk ik van "gast, je rijdt in een Fabia, doe ff kalmquote:Op zondag 26 januari 2020 18:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid, ik zie vooral Audi en BMW (ok, niet onverwacht) en Skoda’s zich gedragen alsof regels voor andere mensen zijn. Skoda’s?!?
Waarheid.quote:Op zondag 26 januari 2020 18:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zonder CC is het wel echt lastig vol te houden, zeker wanneer het rustig is op de weg. Als je dan niet continu op je snelheidsmeter kijkt ga je vanzelf harder.
Want in een BMW/Audi heb je wel reden om te hard te rijden of zo? Ik snap die logica niet echtquote:Op zondag 26 januari 2020 18:25 schreef Gnunix het volgende:
[..]
Inderdaad! Skoda's.. als ik er dan 1 voorbij zie razen denk ik van "gast, je rijdt in een Fabia, doe ff kalm"
Als je in een BMW/Audi rijdt, dan verwacht ik dat je overal te hard gaat rijden, met een Skoda niet en dan wil je er gewoon te graag bij horenquote:Op zondag 26 januari 2020 18:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Want in een BMW/Audi heb je wel reden om te hard te rijden of zo? Ik snap die logica niet echt
Nou dat zijn betere auto's met meer power dus rijdt je daarmee ook automatisch wat harder.quote:Op zondag 26 januari 2020 18:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Want in een BMW/Audi heb je wel reden om te hard te rijden of zo? Ik snap die logica niet echt
Dat is dan weet kul.quote:Op zondag 26 januari 2020 20:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou dat zijn betere auto's met meer power dus rijdt je daarmee ook automatisch wat harder.
Geen BS probeer het zelf maar eens.quote:Op zondag 26 januari 2020 20:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dan weet kul.
Je kunt hoogstens harder rijden zonder dat je auto aanvoelt alsof hij een topprestatie aan het neerzetten is.
Maar harder rijden omdat je meer vermogen hebt is echt BS.
Ja, ook omdat de wegen ontworpen zijn voor 120/130, waardoor 100 al snel traag voeltquote:Op zondag 26 januari 2020 18:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Zonder CC is het wel echt lastig vol te houden, zeker wanneer het rustig is op de weg. Als je dan niet continu op je snelheidsmeter kijkt ga je vanzelf harder.
Ik ben gewend dat BMW's en Audi's bepaalde types aantrekken, dus dan wuif je het weg als "typische BMW-rijder".quote:Op zondag 26 januari 2020 18:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Want in een BMW/Audi heb je wel reden om te hard te rijden of zo? Ik snap die logica niet echt
Onzin, ik rij sinds enkele jaren bijna altijd overal 100 op de snelweg. Gisteravond sinds tijden weer eens ouderwets 160, maar merkte geen verschil eigenlijk, was zelfs een 100 snelweg.quote:Op zondag 26 januari 2020 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ook omdat de wegen ontworpen zijn voor 120/130, waardoor 100 al snel traag voelt
Echt niet. Als ik in de Berlingo rijd zak ik telkens af en heb je bij 100 al het gevoel alsof je aan het racen bent, daardoor ga je onbewust niet harder. In m'n M135i zat ie nog zo laag in de toeren en had je zoveel power dat je onbewust gewoon gas bij geeft. Bovendien helpt het ook mee als je auto goed geïsoleerd en stil is. Vroeger in m'n Lexus LS400 ging ik zo'n 170 over de afsluitdijk en toen zei m'n moeder waarom rijdt iedereen zo langzaamquote:Op zondag 26 januari 2020 20:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is dan weet kul.
Je kunt hoogstens harder rijden zonder dat je auto aanvoelt alsof hij een topprestatie aan het neerzetten is.
Maar harder rijden omdat je meer vermogen hebt is echt BS.
Wat is het verschil tussen een weg die voor 120/130 ontworpen is en 1tje die voor 100 ontworpen is?quote:Op zondag 26 januari 2020 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ook omdat de wegen ontworpen zijn voor 120/130, waardoor 100 al snel traag voelt
Ik hoop het. Heel Nederland volknallen met flitspalen en al die mongolen van de weg af.quote:Op zondag 26 januari 2020 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
Het vervelende is dat je straks je rijbewijs al kwijt bent als je geflitst wordt met 155 ipv 185km/h.
Voornamelijk de dichtheid. Op een 100-weg heb je over het algemeen meer op- en afritten, meer afslagen, meer bochten, meer stroken die erbij komen of eraf gaan, etc.quote:Op zondag 26 januari 2020 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een weg die voor 120/130 ontworpen is en 1tje die voor 100 ontworpen is?
Geen vangrail in het midden.quote:Op zondag 26 januari 2020 21:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen een weg die voor 120/130 ontworpen is en 1tje die voor 100 ontworpen is?
Ik denk dat ze er vooral alleen maar langs willen eigenlijk.quote:Op maandag 27 januari 2020 05:21 schreef DevFreak het volgende:
Maarre: wat denken jullie? Hoe werkt het brein van een bumperklever? Zijn ze gewoon oprecht dom en hebben ze het niet door of doen ze het expres? De SUV van vanmiddag vond ik een twijfelgeval.
Maar ondertussen gaat devfreak als een gefrustreerde faalhaas moedwillig de boel ophouden en ongelukken proberen uit te lokken.quote:Op maandag 27 januari 2020 07:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er vooral alleen maar langs willen eigenlijk.
De meesten hebben het zelf niet door en is het gewoontegedrag. Je ziet ze op de linkerbaan van auto naar auto sprinten en steeds weer met 5 meter achter de volgende hangen. Gewoon dommigheid.quote:Op maandag 27 januari 2020 05:21 schreef DevFreak het volgende:
Maarre: wat denken jullie? Hoe werkt het brein van een bumperklever? Zijn ze gewoon oprecht dom en hebben ze het niet door of doen ze het expres? De SUV van vanmiddag vond ik een twijfelgeval.
Welnee...quote:Op maandag 27 januari 2020 07:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Maar ondertussen gaat devfreak als een gefrustreerde faalhaas moedwillig de boel ophouden en ongelukken proberen uit te lokken.
Als je remt zonder reden terwijl iemand dicht achter je rijdt ben je een mongool, zo simpel is het. In het ergste geval raakt hij je wel en dan wordt het een heel leuk gesprek in de berm... als het überhaupt tot praten komt.quote:
Sommige mensen genieten van situaties met louter verliezers... Onbegrijpelijk, maar waar.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je remt zonder reden terwijl iemand dicht achter je rijdt ben je een mongool, zo simpel is het. In het ergste geval raakt hij je wel en dan wordt het een heel leuk gesprek in de berm... als het überhaupt tot praten komt.
Overigens ga jij gewoon de cel in als je een bumperklever brakecheckt en hij verongelukt. Is al een rechtszaak over geweest. En hij is trouwens ook de lul als jij toch een noodstop moet maken en hij walst over je heen.
Nou dit bijvoorbeeld:quote:Op zondag 26 januari 2020 12:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Bumperkleven is wel zuiniger en efficiënteren wat maakt het uit als je gewoon 80 rijdt op een n-weg, dan heb je er toch ook geen last van?
Je spreekt jezelf wel tegen in die 2 posts.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:
En hij is trouwens ook de lul als jij toch een noodstop moet maken en hij walst over je heen.
Er is een verschil tussen móeten remmen en iemand een lesje willen leren door onnodig te remmen.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:50 schreef oldford het volgende:
[..]
Nou dit bijvoorbeeld:
[..]
Je spreekt jezelf wel tegen in die 2 posts.
Dat moet je ook niet met 96,3 km/u doenquote:Op maandag 27 januari 2020 11:59 schreef Questular het volgende:
Bumperklevers zijn dan ook echt schijt en schijt irritant. Lekker op je bumper zitten terwijl je een rits vrachtauto's aan het inhalen bent.
Ik rij Mercedes en ik heb hier gelezen dat ik standaard te hard moet rijden dus daar kan het niet aan liggenquote:Op maandag 27 januari 2020 12:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat moet je ook niet met 96,3 km/u doen
Nog erger is het wanneer je achter iemand aan het rijden ben die veel te langzaam rijdt en die achter jou zit bekant op je bumper.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:59 schreef Questular het volgende:
Bumperklevers zijn dan ook echt schijt en schijt irritant. Lekker op je bumper zitten terwijl je een rits vrachtauto's aan het inhalen bent.
En dan ben jij de kwaaie omdat je die trage niet ff voorbij die vrachtwagen duwt.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nog erger is het wanneer je achter iemand aan het rijden ben die veel te langzaam rijdt en die achter jou zit bekant op je bumper.
Zo onnodig en het wekt zoveel irritatie op.
Ik maak dit wel eens mee binnen de bebouwde kom. Gewoon een eenbaansweg waar je 50 mag. Kan ik het helpen dat die voor me 40 rijdt? Ik ben niet zo'n aso die daarvoor gaat toeteren of bumperkleven.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:11 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
En dan ben jij de kwaaie omdat je die trage niet ff voorbij die vrachtwagen duwt.
Nee hoor, het is echt zuiniger en efficiënter (er kunnen meer auto's op de weg), alleen het is ook gevaarlijker. Tijdens drukke spits of in de binnenstad met veel situaties daarom niet verstandig, maar als jij midden in de nacht 50 km lang over een snelweg rijdt met 130 km/u dan is het geen gek idee om te kleven als je bijv. elkaar kent.quote:Op maandag 27 januari 2020 11:50 schreef oldford het volgende:
[..]
Nou dit bijvoorbeeld:
[..]
Je spreekt jezelf wel tegen in die 2 posts.
Behalve in het geval van overstekende fietsers met de fiets aan de hand, dan.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar goed wanneer is iets kleven. Ik heb m'n autopilot op dichts mogelijk gezet en bij 50 km/u zit ie dan best dicht achter de voorligger. Ik zou zelf meer afstand houden, maar Musk heeft ongetwijfeld berekend dat er dan nog genoeg tijd is om de noodstop te maken dus het zal wel veilig zijn.
Ik denk niet dat een dynamische cruise op een auto geleverd mag worden als deze te weinig afstand zou houden volgens de wet. Volgens mij testen ze gewoon op zo'n circuit als de voorgang vol op de rem stapt dat de auto erachter dat ook moet kunnen.quote:Op maandag 27 januari 2020 13:44 schreef oldford het volgende:
[..]
Behalve in het geval van overstekende fietsers met de fiets aan de hand, dan.
Enne, meneer Musk heeft geen invloed op de Nederlandse wet.
Een handig hulpmiddeltje is dat de afstand de helft van de gereden snelheid is.
Dus bij 50 km/uur minstens 25 meter. Wil je exact 2 seconden hebben dan moet je de waarde vermeerderen met 10% en krijg je bij 50 km/uur dus minstens 27,5 meter afstand.
Het zal niet op de 10e seconde vastzitten maar meer het algehele verkeersbeeld; en uiteraard of het even een momentje was of dat iemand dat gekleef 10 minuten achtereen presteert. Bij het programma Wegmisbruikers lieten ze ook vaak zien dat het besluit om iemand te beboeten voor kleven, pas na enige tijd werd genomen.quote:Op maandag 27 januari 2020 15:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Wanneer mag de politie je een boete geven voor bumperkleven? Ben je al strafbaar als je 1.9 sec. er tussen houdt?
Laat je hem er toch gewoon langs? Gaat hij bij die langzaamrijder kleven.quote:Op maandag 27 januari 2020 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nog erger is het wanneer je achter iemand aan het rijden ben die veel te langzaam rijdt en die achter jou zit bekant op je bumper.
Zo onnodig en het wekt zoveel irritatie op.
Toon het maar eens aan. Ik tikte alleen even mijn rem aan om de cc uit te schakelen. Dat jij te dichtbij rijdt en daar van schrikt, is jouw probleem.quote:Op maandag 27 januari 2020 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Overigens ga jij gewoon de cel in als je een bumperklever brakecheckt en hij verongelukt.
Gefrustreerde zakenrijders die van de baas geen Audi meer mogen rijden. Seat rijders idem.quote:Op zondag 26 januari 2020 18:25 schreef Gnunix het volgende:
[..]
Inderdaad! Skoda's.. als ik er dan 1 voorbij zie razen denk ik van "gast, je rijdt in een Fabia, doe ff kalm"
Ik heb je over een weg binnen de bebouwde kom, éénbaans dus.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Laat je hem er toch gewoon langs? Gaat hij bij die langzaamrijder kleven.
Wel eens van die Poolse of Russische filmpjes gezien waar een tegenligger op de verkeerde weghelft komt en een botsing veroorzaakt?quote:Op maandag 27 januari 2020 15:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk niet dat een dynamische cruise op een auto geleverd mag worden als deze te weinig afstand zou houden volgens de wet. Volgens mij testen ze gewoon op zo'n circuit als de voorgang vol op de rem stapt dat de auto erachter dat ook moet kunnen.
BMW M5 ga ik altijd voor aan de kant. Saabs, G Wagons, dat soort speelgoed.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:01 schreef kaasplankje het volgende:
Hierover denkend heben jullie een voorkeursbehandeling qua automerk of type als je een klever op je bumper hebt?
Ga je bijv. eerder aan de kant of juist niet voor:
Een Porsche of BMW M5?
Een Dacia Duster of Renault captur?
Een Toyota Aygo of Prius?
Een SUV zoals een Audi Q7 Of BMWX6?
Een Peugeot 108?
Of dezelde auto als jij hebt?
Toon maar eens aan dat ik te dichtbij reed.quote:Op maandag 27 januari 2020 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Toon het maar eens aan. Ik tikte alleen even mijn rem aan om de cc uit te schakelen. Dat jij te dichtbij rijdt en daar van schrikt, is jouw probleem.
Ja laten we daar vanuit gaan zeg. Er is niets wat je gaat redden hoor als iemand opeens je weghelft op komt.quote:Op maandag 27 januari 2020 18:38 schreef oldford het volgende:
[..]
Wel eens van die Poolse of Russische filmpjes gezien waar een tegenligger op de verkeerde weghelft komt en een botsing veroorzaakt?
De voorligger remt dan niet sterkt af, hij staat in 1 keer stil of komt zelfs achter uit gereden.
Daar is de volgafstand ook voor bedoeld, ook dan moet je nog stil kunnen staan.
En nu maar hopen dat a) meneer Musk en consorten daar rekening mee houden en b) dat de Europese instanties dat testen of het ook werkelijk zo is, voordat de auto wordt goedgekeurd. Waarbij ik bang ben dat punt b) niet wordt uitgevoerd.
Jij bent net verongelukt (volgens jouw voorbeeld) dus daar hoef jij je niet druk over te maken.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Toon maar eens aan dat ik te dichtbij reed.
Volgens jou is iets pas strafbaar als je het aan kan tonen?quote:Op maandag 27 januari 2020 19:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent net verongelukt (volgens jouw voorbeeld) dus daar hoef jij je niet druk over te maken.
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 27 januari 2020 19:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens jou is iets pas strafbaar als je het aan kan tonen?
Ja het is ook niet heel moeilijk om geld te stelen van een oud vrouwtje zonder dat de politie kan aantonen dat jij dat gedaan hebt. Toch is het strafbaar.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Ik zeg alleen dat het vrij makkelijk is om van een klever af te komen, zonder dat de politie kan aantonen dat er sprake is van een brakecheck.
Jij bent degene die hier kleven probeert goed te praten en dat je een mongool bent als je iemand een brakecheck geeft. Dat tweede ben ik met je eens, maar als je met je eigen (asociale) gedrag een, al dan niet strafbare, reactie bij iemand oproept, moet je natuurlijk niet komen zeuren.quote:
Ik praat kleven niet goed, ik zeg alleen dat het brandstof bespaart en files verminderd (als niemand zou crashen). Maar goed, we mogen nog altijd niet het heft in eigen hand nemen voor zover ik weet. Dus als iemand iets strafbaars doet is het niet aan jou om hem daarvoor te straffen.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij bent degene die hier kleven probeert goed te praten en dat je een mongool bent als je iemand een brakecheck geeft. Dat tweede ben ik met je eens, maar als je met je eigen (asociale) gedrag een, al dan niet strafbare, reactie bij iemand oproept, moet je natuurlijk niet komen zeuren.
Dat heb jij in het verkeer niet zelf in de hand. En dat is wat er 'erg' is aan kleven.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Bovendien.... wat is er nou zou erg aan dat iemand kleeft? Het enige wat ik kan bedenken is dat je beng bent dat hij je ramt... nou dan moet je dus juist NIET je rem intrappen
Even terug naar de eerder genoemde filmpjes. Onderstaande situatie zie je ook in Nederland.quote:Op maandag 27 januari 2020 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Bovendien.... wat is er nou zou erg aan dat iemand kleeft? Het enige wat ik kan bedenken is dat je beng bent dat hij je ramt... nou dan moet je dus juist NIET je rem intrappen
Je meent het. Je moet ook wel opletten, dat doet die gast blijkbaar niet als ie op een stilstaande file rijdt. Bovendien kun je vrijwel altijd nog langs en door de auto voor je heen kijken en zou je zelf ook allang de file moeten zien. Als je een vrachtwagen gaat kleven dan neem je een risico... maar het bespaart je wel veel brandstofquote:Op maandag 27 januari 2020 20:21 schreef oldford het volgende:
[..]
Even terug naar de eerder genoemde filmpjes. Onderstaande situatie zie je ook in Nederland.
Je voorganger zit niet op te letten (texten, email bekijken, etc.) en klapt achter op de stilstaande file zonder te remmen.
Die staat dan in 1 keer stil en als je volgafstand te klein is, dan klap jij er ook op.
Dat is o.a. wat er zo erg is aan kleven.
Méh, liever een klever die wel oplet achter je dan een dwaas zoals oldford omschrijft die 2 sec afstand houdt maar wel op z'n telefoon zit.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat heb jij in het verkeer niet zelf in de hand. En dat is wat er 'erg' is aan kleven.
Er is nog een 3de optie; allebei niet.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Méh, liever een klever die wel oplet achter je dan een dwaas zoals oldford omschrijft die 2 sec afstand houdt maar wel op z'n telefoon zit.
Er is zelfs nog een 4e optie, leven is sprookjesland waar iedereen gelukkig is en niemand dood gaat en overal bloemetjes zijn en regenbogen!!!quote:Op maandag 27 januari 2020 20:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is nog een 3de optie; allebei niet.
Nope, die optie is er niet. Dus ik blijf bij optie 3.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Er is zelfs nog een 4e optie, leven is sprookjesland waar iedereen gelukkig is en niemand dood gaat en overal bloemetjes zijn en regenbogen!!!
En optie 5 dan? Total annihilationquote:Op maandag 27 januari 2020 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Er is zelfs nog een 4e optie, leven is sprookjesland waar iedereen gelukkig is en niemand dood gaat en overal bloemetjes zijn en regenbogen!!!
Tja, ook die keuze is niet aan jou. En zo lang we nog niet allemaal autonoom rijden zal deze topicreeks blijven voorbestaan. Ik irriteer me in ieder geval zelden aan iets op de weg. Als iemand z'n auto er ineens weer voor knalt zie ik dan als een uitdaging en het testen van m'n reflexen. Tot nu toe is het altijd goed gekomen. M'n enige twee ongelukkigen waren 1x eenzijdig en 1x nankangs icm een wrak. En heeeel wat "net niet". Maar misschien stap ik morgen in en verongeluk ikquote:Op maandag 27 januari 2020 20:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nope, die optie is er niet. Dus ik blijf bij optie 3.
Die kans is groter dan optie 4 inderdaadquote:Op maandag 27 januari 2020 20:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En optie 5 dan? Total annihilation
Nee, maar ik kan er wel voor zorgen dat die klever achter mij niet relaxed zit te sturen.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, ook die keuze is niet aan jou.
En denk je dat hij na die brakecheck dan ineens rustig afstand gaat houden, of is de kans misschien groter dat hij pissig wordt en nog meer gaat kleven of andere roekeloze acties gaat uitvoeren?quote:Op maandag 27 januari 2020 20:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan er wel voor zorgen dat die klever achter mij niet relaxed zit te sturen.
Brakecheck is nergens voor nodig. En dat mag ook niet.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En denk je dat hij na die brakecheck dan ineens rustig afstand gaat houden, of is de kans misschien groter dat hij pissig wordt en nog meer gaat kleven of andere roekeloze acties gaat uitvoeren?
Je cc kan je ook eraf halen met een knopjequote:Op maandag 27 januari 2020 20:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Brakecheck is nergens voor nodig. En dat mag ook niet.
True. Of even je rem aantikken. Schakelt hij ook uit.quote:Op maandag 27 januari 2020 20:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je cc kan je ook eraf halen met een knopje
quote:...nog meer gaat kleven of andere roekeloze acties gaat uitvoeren?
Niet alleen een klever heeft daar een teringhekel aan hoor, iedereen. En het is wel gek dat jij een klever veroordeelt maar zelf ook als een mongool loopt te rijden (cc eraf met rem, continue snelheid variëren).quote:Op maandag 27 januari 2020 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
True. Of even je rem aantikken. Schakelt hij ook uit.
Maar zelfs dat is niet nodig. Waar een klever een teringhekel aan heeft is als je continue je snelheid varieert. Liefst meer dan 20 km/h.
Het is natuurlijk wel gek dat je een brakecheck 'veroordeelt', maar zelf wel de optie open houdt voor
[..]
Daarom doe ik het ook alleen als er een mongool aan mijn achterbumper hangt.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Niet alleen een klever heeft daar een teringhekel aan hoor, iedereen.
Ja en daarom kleef ik ook alleen als er een mongool voor me rijdt.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daarom doe ik het ook alleen als er een mongool aan mijn achterbumper hangt.
Pfft, da's een zwaktebod, zeg.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja en daarom kleef ik ook alleen als er een mongool voor me rijdt.
Als ik het zeg wel hé, maar volgens je eigen beredenering mag je je als een mongool gedragen als iemand anders dat ook doet. Of heb je zelf niet door hoe dom je lult?quote:Op maandag 27 januari 2020 21:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Pfft, da's een zwaktebod, zeg.
Dus dat jij kleeft is de schuld van degene voor je? En je beschuldigd mij van dom lullen?quote:Op maandag 27 januari 2020 21:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik het zeg wel hé, maar volgens je eigen beredenering mag je je als een mongool gedragen als iemand anders dat ook doet. Of heb je zelf niet door hoe dom je lult?
Ik weet niet eens waarom ik de moeite doe maar zal het dan in jip en janneke taal voor je uitleggen. Jij geeft aan dat je cc van de auto gaat halen met de rem of snelheid constant gaat veranderen omdat iemand je kleeft. Wat is het verschil daarmee tussen iemand die gaat kleven omdat de persoon voor hem loopt te slingeren en 30 km/u onder de max rijdt met een telefoon in z'n hand? Of iemand die geen richtingaanwijzers gebruikt en gewoon de auto voor je ramt?quote:Op maandag 27 januari 2020 21:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus dat jij kleeft is de schuld van degene voor je? En je beschuldigd mij van dom lullen?![]()
Heeft iemand wel eens tegen je gezegd dat je narcistische trekjes hebt?
Punt. Dus de klever begint.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik weet niet eens waarom ik de moeite doe maar zal het dan in jip en janneke taal voor je uitleggen. Jij geeft aan dat je cc van de auto gaat halen met de rem of snelheid constant gaat veranderen omdat iemand je kleeft.
Je bent wel goed in selectief lezen. Volgens jouw beredenering mag je je snelheid continu veranderen en je cc eraf halen met de rem als iemand BEGINT met kleven, waarom zou je dan niet mogen kleven als iemand BEGINT met onnodig linksrijden?quote:Op maandag 27 januari 2020 21:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Punt. Dus de klever begint.
quote:Op maandag 27 januari 2020 21:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je bent wel goed in selectief lezen.
quote:Op maandag 27 januari 2020 21:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en daarom kleef ik ook alleen als er een mongool voor me rijdt.
Juist een mongool die bijvoorbeeld onnodig links rijdt of zonder richtingaanwijzers z'n auto ervoor ramt. Zoals ik al twee keer aangeef. Ga je nu nog beantwoorden waarom dat volgens jou niet mag en wat jij doet wel?quote:
quote:Op maandag 27 januari 2020 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Juist een mongool die bijvoorbeeld onnodig links rijdt of zonder richtingaanwijzers z'n auto ervoor ramt.
quote:Op maandag 27 januari 2020 21:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Niet alleen een klever heeft daar een teringhekel aan hoor, iedereen. En het is wel gek dat jij een klever veroordeelt maar zelf ook als een mongool loopt te rijden (cc eraf met rem, continue snelheid variëren).
Er is geen regel die mij verbiedt om mijn snelheid aan te passen. Er is zeker wel een regel die jou verbiedt om te kleven.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Ga je nu nog beantwoorden waarom dat volgens jou niet mag en wat jij doet wel?
Jij denkt als een politie achter je rijdt en jij gaat remmen om je cc eraf te halen en snelheid gaat verminderen en dan weer vermeerderen etc. dat ze je geen boete mogen geven?quote:Op maandag 27 januari 2020 21:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Er is geen regel die mij verbiedt om mijn snelheid aan te passen. Er is zeker wel een regel die jou verbiedt om te kleven.
Als de politie achter me rijdt, dan zit er niet zo'n mongool als jij aan mijn achterbumper. Overigens heb je niet opgelet, want ik heb nooit gezegd dat ik rem om mijn cc uit te schakelen.quote:Op maandag 27 januari 2020 21:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij denkt als een politie achter je rijdt en jij gaat remmen om je cc eraf te halen en snelheid gaat verminderen en dan weer vermeerderen etc. dat ze je geen boete mogen geven?
quote:Op maandag 27 januari 2020 21:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als de politie achter me rijdt, dan zit er niet zo'n mongool als jij aan mijn achterbumper. Overigens heb je niet opgelet, want ik heb nooit gezegd dat ik rem om mijn cc uit te schakelen.
quote:Op maandag 27 januari 2020 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Toon het maar eens aan. Ik tikte alleen even mijn rem aan om de cc uit te schakelen. Dat jij te dichtbij rijdt en daar van schrikt, is jouw probleem.
quote:Op maandag 27 januari 2020 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
True. Of even je rem aantikken. Schakelt hij ook uit.
Precies. Ik zeg dus niet dat ik rem.quote:
rem·men (remde, heeft geremd) 1. de rem gebruikenquote:Op maandag 27 januari 2020 21:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Precies. Ik zeg dus niet dat ik rem.
Ik zal het even voor je uitleggen, want blijkbaar heb je nog niet zo veel ervaring.quote:Op maandag 27 januari 2020 22:13 schreef YoshiBignose het volgende:
rem·men (remde, heeft geremd) 1. de rem gebruiken
Wat probeer je me uit te leggen? Ik geef je namelijk net de definitie van remmen volgens de vandale. En dat is ook precies wat ik hiervoor bedoelde met "remmen om de cc eraf te halen". Wat jij blijkbaar wat anders vindt dan "de rem aantikken om de cc eraf te halen". Maar goed, normaal vind ik kloten op fok wel leuk maar dit wordt zo beschamend dat ik toch maar ga netflixen. Spreek je vast ooit wel weer bij een betere discussiequote:Op maandag 27 januari 2020 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zal het even voor je uitleggen, want blijkbaar heb je nog niet zo veel ervaring.
Als je je rempedaal aantikt, schakelt je cc uit zonder dat je daadwerkelijk remt. Mogelijk lichten wel je remlichten een milliseconde op, maar remmen doe je niet.
Dit is schijtirritant als mensen dit doen.quote:Op maandag 27 januari 2020 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zal het even voor je uitleggen, want blijkbaar heb je nog niet zo veel ervaring.
Als je je rempedaal aantikt, schakelt je cc uit zonder dat je daadwerkelijk remt. Mogelijk lichten wel je remlichten een milliseconde op, maar remmen doe je niet.
Voor iedereen achter je rem je, dus krijg je een kettingreactie, goed bezig.quote:Op maandag 27 januari 2020 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zal het even voor je uitleggen, want blijkbaar heb je nog niet zo veel ervaring.
Als je je rempedaal aantikt, schakelt je cc uit zonder dat je daadwerkelijk remt. Mogelijk lichten wel je remlichten een milliseconde op, maar remmen doe je niet.
cc is sowieso schijtirritant, alleen bumperklevers zijn irritanter en daar gaat het dus omquote:Op maandag 27 januari 2020 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit is schijtirritant als mensen dit doen.
Dan ben je ook niet helemaal goed bij je paasei.quote:Op dinsdag 28 januari 2020 07:00 schreef DevFreak het volgende:
Wat betreft bumperklevers zal ik voortaan kijken of het aanzetten van mijn mistachterlicht effect heeft
Als iemand een andere mening heeft dan jezelf is het nog niet direct trollen hoorquote:Op woensdag 29 januari 2020 12:56 schreef asdqert het volgende:
Iets zegt me dat dit topic tegelijkertijd saaier en toch spannender zou zijn zonder Yoshi. Deel in, deel uit vol aan de troll.
Mee eens. Hoe moeilijk is het om gewoon dat knopje in te drukken...quote:Op maandag 27 januari 2020 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit is schijtirritant als mensen dit doen.
Ditquote:Op woensdag 29 januari 2020 13:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Mee eens. Hoe moeilijk is het om gewoon dat knopje in te drukken...
Daarom gewoon even koppeling gebruiken, of idd even cc uit en weer aanzetten dmv knopjequote:Op maandag 27 januari 2020 22:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dit is schijtirritant als mensen dit doen.
Als je een auto leent of huurt die je niet kent. Is soms niet duidelijk wat uit is. Rem werkt altijdquote:Op woensdag 29 januari 2020 13:59 schreef Messina het volgende:
[..]
Mee eens. Hoe moeilijk is het om gewoon dat knopje in te drukken...
Wat een kutexcuus. Als je de CC aan krijgt, krijg je 'm ook uit. Zonder rem.quote:Op woensdag 29 januari 2020 21:02 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je een auto leent of huurt die je niet kent. Is soms niet duidelijk wat uit is. Rem werkt altijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |