abonnement Unibet Coolblue
pi_191145476
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!




klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
pi_191145488
In het laatste deel:
Belgen.
pi_191147946
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 16:06 schreef SebbeSwensje het volgende:
In het laatste deel:
Belgen.
Ik had wat akkefietjes in Belgenland. Eerst bijna overhoop gereden door een Duitse vrachtwagenchauffeur die van de linker rijstrook naar het meest rechtse tolpoortje moest. Daarna een Belg in een V70 die vond dat 'ie veel meer rechten had en ook moest (ja móest) inhalen waar het eigenlijk niet kon.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_191148301
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 19:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik had wat akkefietjes in Belgenland. Eerst bijna overhoop gereden door een Duitse vrachtwagenchauffeur die van de linker rijstrook naar het meest rechtse tolpoortje moest. Daarna een Belg in een V70 die vond dat 'ie veel meer rechten had en ook moest (ja móest) inhalen waar het eigenlijk niet kon.
Ondertussen allemaal op hun telefoon dingen doen die ogenschijnlijk veel boeiender zijn dan een veilige doorstroming.
pi_191150340
Dat komt me met een flinke vaart op een rotonde aanstuiven, slaat er de eerste afslag direct af, en doet dan wel knipper aan maar pas als meneer de afslag al half op is. :N
  Moderator woensdag 22 januari 2020 @ 21:50:42 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_191151018
Veel plezier met de nieuwe TT.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:22:12 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_191151538
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 12:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik zag eergisteren (Liefkenshoektunnel, file) een Volvo XC90 en iedere keer als 'ie optrok ging de hoogteregeling van de koplichten helemaal naar standje asfalt, en daarna weer terug naar normaal. En het was niet dat 'ie een wheelie maakte ofzo. Gewoon bij het rustig aanschuiven. Is dit normaal, of is dit een gevalletje 'it's not a bug, it's a feature'?
Hmm, dat ligt aan de manier waarop het werkt.. mijn niveauregeling wordt gestuurd door een stomsimpel stangetje wat aan de ene kant aan een heveltje zit wat elektronisch de hoogteregeling aanstuurt, en aan de andere kant zit het domweg aan de draagarm die meet of ik in- of uitveer.. als het hele spul op een mercury switch werkt wordt het allemaal veel gevoeliger.

Ik zie ze ook wel eens achter me optrekken of afremmen en dat die hoogteregeling dan helemaal los gaat met compenseren, maar zelf merk ik eigenlijk maar zelden dat de hoogte wordt gecompenseerd of versteld.

Mijn methode werkt dan weer niet als je bijvoorbeeld heuveltje op rijdt; degene die dan over de heuvel heen komt in tegengestelde richting is de Jacques. als je elektronische meting hebt, gaat hij de boel naar beneden bijstellen, en dat is voor de Jacques wel een dotje prettiger natuurlijk, ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_191152032
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 21:50 schreef derLudolf het volgende:
Veel plezier met de nieuwe TT.
Danku O+
pi_191163831
Ik reed van de week op de A7 met een lege autoambulance achter een SUV. Ik reed netjes op de rechter rijstrook, reed niemand in de weg. Maarrrrr ik reed zo een 100/105km/h op de teller. Achter mij reed een tijdje een Rijkswaterstaat pickup. Na een paar minuten ging deze mij inhalen en gebaren maken dat ik zachter moest rijden en tikken op z'n voorhoofd :+ Zou hij dat ook doen bij mensen die 130km/h rijden waar je 120km/h mag met je personenwagen? De combinatie waar ik mee reed was perfect stabiel. Dikke trailer met schokdempers etc. Ja, ik reed te hard, maar zo asociaal nou ook weer niet. Ik ging alleen inhalen als ik niemand in de weg zat.
pi_191163839
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 20:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik reed van de week op de A7 met een lege autoambulance achter een SUV. Ik reed netjes op de rechter rijstrook, reed niemand in de weg. Maarrrrr ik reed zo een 100/105km/h op de teller. Achter mij reed een tijdje een Rijkswaterstaat pickup. Na een paar minuten ging deze mij inhalen en gebaren maken dat ik zachter moest rijden en tikken op z'n voorhoofd :+ Zou hij dat ook doen bij mensen die 130km/h rijden waar je 120km/h mag met je personenwagen? De combinatie waar ik mee reed was perfect stabiel. Dikke trailer met schokdempers etc. Ja, ik reed te hard, maar zo asociaal nou ook weer niet. Ik ging alleen inhalen als ik niemand in de weg zat.
Als hij had mogen schrijven, had hij geschreven.
pi_191163930
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 20:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik reed van de week op de A7 met een lege autoambulance achter een SUV. Ik reed netjes op de rechter rijstrook, reed niemand in de weg. Maarrrrr ik reed zo een 100/105km/h op de teller. Achter mij reed een tijdje een Rijkswaterstaat pickup. Na een paar minuten ging deze mij inhalen en gebaren maken dat ik zachter moest rijden en tikken op z'n voorhoofd :+ Zou hij dat ook doen bij mensen die 130km/h rijden waar je 120km/h mag met je personenwagen? De combinatie waar ik mee reed was perfect stabiel. Dikke trailer met schokdempers etc. Ja, ik reed te hard, maar zo asociaal nou ook weer niet. Ik ging alleen inhalen als ik niemand in de weg zat.
Ik tik alleen op mijn voorhoofd als iemand langdurig aan het bumperkleven is.

Wat ik ook rete irritant vind, is stilstaan in een straat. Ik woon in een wijk waar er redelijk smalle straten zijn. Aan één kant van elke straat kan je je auto parkeren. Regelmatig gebeurd het dat er een auto abrupt stil gaat staan op straat (boodschappen uitladen voor deur, iemand oppikken, etc.) terwijl je gewoon ziet dat er parkeerplekken vrij zijn als je erachter staat te wachten. Uiteraard zijn die iets verder en moeten ze gaan lopen naar de deur :( Ik kijk dan ook altijd bloedchagerijnig als er eindelijk eens ingestapt en weggereden wordt.
pi_191164435
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 20:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik reed van de week op de A7 met een lege autoambulance achter een SUV. Ik reed netjes op de rechter rijstrook, reed niemand in de weg. Maarrrrr ik reed zo een 100/105km/h op de teller. Achter mij reed een tijdje een Rijkswaterstaat pickup. Na een paar minuten ging deze mij inhalen en gebaren maken dat ik zachter moest rijden en tikken op z'n voorhoofd :+ Zou hij dat ook doen bij mensen die 130km/h rijden waar je 120km/h mag met je personenwagen? De combinatie waar ik mee reed was perfect stabiel. Dikke trailer met schokdempers etc. Ja, ik reed te hard, maar zo asociaal nou ook weer niet. Ik ging alleen inhalen als ik niemand in de weg zat.
Die gasten zijn zelf gek, die parkeren hun pickup midden op de snelweg en gaan dan huilen dat iemand er tegenaan rijdt.
.
  donderdag 23 januari 2020 @ 21:28:50 #13
488006 Gnunix
за &#1
pi_191164895
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 21:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Die gasten zijn zelf gek, die parkeren hun pickup midden op de snelweg en gaan dan huilen dat iemand er tegenaan rijdt.
"but muh job"
Слава России! Z
pi_191165192
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 20:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik reed van de week op de A7 met een lege autoambulance achter een SUV. Ik reed netjes op de rechter rijstrook, reed niemand in de weg. Maarrrrr ik reed zo een 100/105km/h op de teller. Achter mij reed een tijdje een Rijkswaterstaat pickup. Na een paar minuten ging deze mij inhalen en gebaren maken dat ik zachter moest rijden en tikken op z'n voorhoofd :+ Zou hij dat ook doen bij mensen die 130km/h rijden waar je 120km/h mag met je personenwagen? De combinatie waar ik mee reed was perfect stabiel. Dikke trailer met schokdempers etc. Ja, ik reed te hard, maar zo asociaal nou ook weer niet. Ik ging alleen inhalen als ik niemand in de weg zat.
Dat is wel erg belerend van hem en ook wel erg 'makkelijk'. Er zijn tig situaties op de snelweg die vele malen gevaarlijker zijn en waar de RWS inspecteurs niets mee doen.

Zelf ben ik eens ingehaald door een busje met een volgeladen aanhanger die minstens 140 reed. Dat is andere koek :+
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_191165270
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 20:37 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Als hij had mogen schrijven, had hij geschreven.
Gelukkig mogen ze maar voor een paar dingen schrijven, snelheid is er niet 1 van. Maar bedoel meer als er een dikke auto op de trailer stond te schommelen terwijl ik 130km/h rijd.. Dan heeft 'ie ook echt wat te zeuren. Ik ga toch ook niet naar iedereen die 10km/h te hard rijdt m'n vinger tegen m'n hoofd tikken? Ik reed veilig op de rechterstrook, niemand was ik tot last. Als het de politie was geweest en die had een boete willen schrijven, prima, mijn risico. Maar ik hoef niet van iemand die denkt een beetje macht te hebben zijn mening te 'horen'. Overigens denk ik dat een agent er niet eens voor geschreven had.
pi_191166516
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 21:46 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Gelukkig mogen ze maar voor een paar dingen schrijven, snelheid is er niet 1 van. Maar bedoel meer als er een dikke auto op de trailer stond te schommelen terwijl ik 130km/h rijd.. Dan heeft 'ie ook echt wat te zeuren. Ik ga toch ook niet naar iedereen die 10km/h te hard rijdt m'n vinger tegen m'n hoofd tikken? Ik reed veilig op de rechterstrook, niemand was ik tot last. Als het de politie was geweest en die had een boete willen schrijven, prima, mijn risico. Maar ik hoef niet van iemand die denkt een beetje macht te hebben zijn mening te 'horen'. Overigens denk ik dat een agent er niet eens voor geschreven had.
Je hoeft mij niet te overtuigen maat. Heb een broertje dood aan die overdreven sociale controle en bemoeizucht. Men is niet meer in staat zelf na te denken in dit land.
pi_191172378
Ik dus gisteren rechtsachter een auto aanrijden, schiet die lul zonder knipperlicht te gebruiken ineens naar rechts. De tering. Niet eens even kijken in zijn spiegel. Gelukkig had ik dat al verwacht
pi_191172535
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2020 22:33 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Je hoeft mij niet te overtuigen maat. Heb een broertje dood aan die overdreven sociale controle en bemoeizucht. Men is niet meer in staat zelf na te denken in dit land.
Het wordt er niet leuker op in het verkeer.
Had laatst ook een ‘akkefietje’ bij een wegversmalling. We kwamen ongeveer tegelijk aan (tegenligger) en dan neem je voorrang of je wijkt uit. Ik nam gewoon voorrang want hij reed heel traag, zet ‘ie z’n kut Lupo gauw midden op de weg dus moest vol in de ankers 😂 Als ‘ie gewoon goed rechts reed zoals ik ook deed konden we waarschijnlijk allebei tegelijk er door.
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 13:30:48 #19
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_191173784
Het is idd meer en meer ikke ikke ikke ja...
Had vergelijkbaar iets met wegversmalling gister nog. Was donker op een tevens donkere industrieweg, én motregen dus mijn zicht was al niet top.

Ik zag wel dat er een tegenligger was in de verte maar voor mijn gevoel was die nog behoorlijk ver weg en ik was al vlakbij die versmalling dus ik ging er al doorheen. Gaat die tegenligger met groot licht naar me seinen en tuture :')
Was echt zó niet nodig, er was plenty ruimte en hij hoefde zo goed als niet op mij te wachten, maar dan toch toeteren en seinen.
Oke joh..
pi_191174629
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Het wordt er niet leuker op in het verkeer.
Had laatst ook een ‘akkefietje’ bij een wegversmalling. We kwamen ongeveer tegelijk aan (tegenligger) en dan neem je voorrang of je wijkt uit. Ik nam gewoon voorrang want hij reed heel traag, zet ‘ie z’n kut Lupo gauw midden op de weg dus moest vol in de ankers 😂 Als ‘ie gewoon goed rechts reed zoals ik ook deed konden we waarschijnlijk allebei tegelijk er door.
Altijd leuk die versmallingen :P. Had ik eens toen ik nog Toyota iQ reed en ik had de witte pijl... zag de tegenligger al in het midden aankomen en dan hopen dat ik toch snel zou remmen ofzo. Echt niet, dus stonden we in het midden beide stil. Moest gewoon uitstappen om haar de regels uit te leggen. Triest, maar goed dan is het ook gewoon een principe kwestie voor me geworden. Met m'n BMW's gebeurde zoiets nooit, daar hebben ze respect voor >:)
Facts don't care about your feelings
pi_191177502
Oh ja vergeten te vermelden: bij die versmalling staat geen voorrang bord dus het is gewoon wie het eerst komt (en dat was ik dus)..
pi_191177819
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Oh ja vergeten te vermelden: bij die versmalling staat geen voorrang bord dus het is gewoon wie het eerst komt (en dat was ik dus)..
Dikste auto gaat voor is mijn regel. Net als bij die mini rotondes waarbij van 3 mensen verkeer komt en niemand meer weet wie er mag. Als ik ook maar een milliseconde twijfel zie dan ga ik >:)
Facts don't care about your feelings
pi_191178229
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 17:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dikste auto gaat voor is mijn regel. Net als bij die mini rotondes waarbij van 3 mensen verkeer komt en niemand meer weet wie er mag. Als ik ook maar een milliseconde twijfel zie dan ga ik >:)
In mijn ervaring pakt degene die het eerste naar het midden van de weg gaat ook de voorrang. Dat met die twijfel heb ik altijd bij het kruispunt bij mij in de wijk, iedereen gaat stilstaan dus ondanks dat ik geen voorrang heb zorg ik wel dat de doorstroming weer op gang komt.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2020 18:29:27 ]
pi_191178350
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:45 schreef DevFreak het volgende:
Ik dus gisteren rechtsachter een auto aanrijden, schiet die lul zonder knipperlicht te gebruiken ineens naar rechts. De tering. Niet eens even kijken in zijn spiegel. Gelukkig had ik dat al verwacht
Don’t drive there...
.
pi_191178861
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 14:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Altijd leuk die versmallingen :P. Had ik eens toen ik nog Toyota iQ reed en ik had de witte pijl... zag de tegenligger al in het midden aankomen en dan hopen dat ik toch snel zou remmen ofzo. Echt niet, dus stonden we in het midden beide stil. Moest gewoon uitstappen om haar de regels uit te leggen. Triest, maar goed dan is het ook gewoon een principe kwestie voor me geworden. Met m'n BMW's gebeurde zoiets nooit, daar hebben ze respect voor >:)
Zoiets had ik ook eens. Ik, in m'n C1'tje had het vierkante blauwe bord, de tegenliggende dame in d'r dikke SUV reed me niettemin klem. Ik sprak haar aan en zij zei "ja maar ik had de witte pijl". Ja mevrouw, in een roodomrand rond bord, dat dus op de kop hing. Een ezelsbruggetje is leuk.. voor ezels.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 24 januari 2020 @ 19:41:19 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191179315
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 18:28 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

In mijn ervaring pakt degene die het eerste naar het midden van de weg gaat ook de voorrang. Dat met die twijfel heb ik altijd bij het kruispunt bij mij in de wijk, iedereen gaat stilstaan dus ondanks dat ik geen voorrang heb zorg ik wel dat de doorstroming weer op gang komt.
Bij een rechts gaat voor op rechts gaat voor op rechtdoor op dezelfde weg gaat voor situatie vind ik dat men zou moeten hanteren dat degene die niet van richting verandert eerst zou mogen gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 januari 2020 @ 19:43:35 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191179343
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 19:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Zoiets had ik ook eens. Ik, in m'n C1'tje had het vierkante blauwe bord, de tegenliggende dame in d'r dikke SUV reed me niettemin klem. Ik sprak haar aan en zij zei "ja maar ik had de witte pijl". Ja mevrouw, in een roodomrand rond bord, dat dus op de kop hing. Een ezelsbruggetje is leuk.. voor ezels.
Het is sowieso opvallend hoe er op verschillende auto's gereageerd wordt, toen ik nog een Civic had en af en toe de leaseAudi van mijn man meenam merkte ik dat heel duidelijk, het verschil met een Saab is ook weer duidelijk, die heeft op een of andere manier een *lief* uiterlijk, maar je merkt wel dat de meer ervaren automobilisten prima weten dat er behoorlijk wat PK's onder de motorkap zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191180366
Ergste is van een dikke middenklasser overstappen op een invalidewagen. Dan stopt er echt niemand meer voor je,
.
pi_191185644
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 20:57 schreef Fer het volgende:
Ergste is van een dikke middenklasser overstappen op een invalidewagen. Dan stopt er echt niemand meer voor je,
Echt hoe je het zelf aanpakt hoor
pi_191193453
Nagenoeg leeg parkeerterrein en dan gaat een muts precies zo midden op de weg staan dat er niemand langs kan. Zag dat ze zaten te praten i de auto, dus hengst op de claxon, geergerd gezicht mijn kant op, vervolgens nog steeda geklets in de auto. Nog een keer een hengst op de claxon, uiteindelijk stapt de bijrijdster uit om naar de supermarkt te gaan en krijg ik een middelvinger van de bestuurster voor ze eindelijk wegrijdt.
Echt te lui om even een parkeervak in te draaien en 5 meter verder te lopen :{
A mind with a heart of it's own
pi_191200931
Ik reed net op een 80-weg en er zat een SUV achter me die zwaar aan het bumperkleven was. Ik werd er doodziek van en ik had mezelf even niet in de hand.

Ik weet dat het niet goed te praten is, maar ik heb zachtjes afgeremd. Die vent helemaal pissed off, die dacht waarschijnlijk dat ik hem aan het remtesten was ofzo.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2020 12:03:47 ]
pi_191200955
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:03 schreef DevFreak het volgende:
Ik reed net op een 80-weg en er zat een SUV achter me die zwaar aan het bumperkleven was. Ik werd er doodziek van en ik had mezelf even niet in de hand.

Ik weet dat het niet goed te praten is, maar ik heb zachtjes afgeremd. Die vent helemaal pissed off, die dacht waarschijnlijk dat ik hem aan het remtesten was ofzo.
Wat je eigenlijk ook deed.
pi_191200960
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:03 schreef DevFreak het volgende:
Ik reed net op een 80-weg en er zat een SUV achter me die zwaar aan het bumperkleven was. Ik werd er doodziek van en ik had mezelf even niet in de hand.

Ik weet dat het niet goed te praten is, maar ik heb zachtjes afgeremd. Die vent helemaal pissed off, die dacht waarschijnlijk dat ik hem aan het remtesten was ofzo.
Ik gooi vaak mijn ruitensproeiers aan :)
pi_191200979
Ik zet de CC uit en ga langzamer rijden. Dan snappen ze vaak de hint wel. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_191201085
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:04 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Wat je eigenlijk ook deed.
Nee dat zou ik nooit doen...
pi_191201132
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik gooi vaak mijn ruitensproeiers aan :)
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:07 schreef Messina het volgende:
Ik zet de CC uit en ga langzamer rijden. Dan snappen ze vaak de hint wel. :P
Maar zouden ze 't zou gewoon echt niet door hebben dat er 5 meter tussen zit? :')
pi_191201161
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:19 schreef DevFreak het volgende:

[..]


[..]

Maar zouden ze 't zou gewoon echt niet door hebben dat er 5 meter tussen zit? :')
Tuurlijk wel. Nu heb ik over het algemeen wel een hekel aan SUV bestuurders, menigeen denkt dat ze alles zijn op de weg.
pi_191201210
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:21 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Nu heb ik over het algemeen wel een hekel aan SUV bestuurders, menigeen denkt dat ze alles zijn op de weg.
Soms ga ik nog weleens van het goede uit van de mens en dan denk ik van "ach ze hebben het vast gewoon niet door".

Maar ik schrok eigenlijk toen ik naar achter keek en zag hoe vlak die gozer op de zat...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2020 12:29:14 ]
pi_191201265
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:03 schreef DevFreak het volgende:
Ik reed net op een 80-weg en er zat een SUV achter me die zwaar aan het bumperkleven was. Ik werd er doodziek van en ik had mezelf even niet in de hand.

Ik weet dat het niet goed te praten is, maar ik heb zachtjes afgeremd. Die vent helemaal pissed off, die dacht waarschijnlijk dat ik hem aan het remtesten was ofzo.
Gas los of echt remmen?

quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:19 schreef DevFreak het volgende:

Maar zouden ze 't zou gewoon echt niet door hebben dat er 5 meter tussen zit? :')
Bumperkleven is wel zuiniger en efficiënter :P en wat maakt het uit als je gewoon 80 rijdt op een n-weg, dan heb je er toch ook geen last van?
Facts don't care about your feelings
pi_191201334
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Gas los of echt remmen?
[..]

Bumperkleven is wel zuiniger en efficiënter :P en wat maakt het uit als je gewoon 80 rijdt op een n-weg, dan heb je er toch ook geen last van?
Nee wel zachtjes afgeremd. Natuurlijk geen heel gekke dingen ofzo. Zoals ik zeg: ik ben er niet trots op, had het anders moeten aanpakken.
pi_191201365
Het probleem is natuurlijk dat iemand niet ziet of je hard of zacht remt. Die ziet alleen remlichten aan gaan :P

Maar goed, denk dat iedereen "in the heat of the moment" wel eens iets doet in het verkeer waarvan je later denkt; Kut, dat had ik anders moeten doen...
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 26 januari 2020 @ 12:41:24 #42
488006 Gnunix
за &#1
pi_191201377
Ligt het aan mij, of zijn het altijd de volvobestuurders die op de snelweg ALTIJD met 150/160 langs je moeten knallen?
Слава России! Z
  zondag 26 januari 2020 @ 12:45:05 #43
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191201414
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:41 schreef Gnunix het volgende:
Ligt het aan mij, of zijn het altijd de volvobestuurders die op de snelweg ALTIJD met 150/160 langs je moeten knallen?
Wat geeft dat?
  zondag 26 januari 2020 @ 14:05:45 #44
488006 Gnunix
за &#1
pi_191202318
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Wat geeft dat?
irritatie, want het zijn precies die lui die ook met 2 cm achter je blijven plakken :')
Слава России! Z
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 14:52:01 #45
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_191202848
Wordt wat als we straks met z'n allen nog maar max 100 mogen in het ganse land... :X
  zondag 26 januari 2020 @ 14:56:30 #46
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_191202931
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 14:52 schreef dick_laurent het volgende:
Wordt wat als we straks met z'n allen nog maar max 100 mogen in het ganse land... :X
Gewoon CC aan en niet meer over nadenken, kom je ook niet in de verleiding om harder te gaan.
pi_191204970
Lekker zuinig ook O+
  zondag 26 januari 2020 @ 17:17:04 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191205172
Dat je iemand er op attendeert dat beide remlichten het niet doen, alleen het derde remlicht het nog wel doet en dat je aan de reactie gewoon merkt dat ze het al wist.
Hoe haal je het in je hoofd om dan toch te gaan rijden, ga desnoods naar de kwikfit als je zelf geen lampje kunt vervangen, maar toch gaan rijden?! :r
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191206269
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:41 schreef Gnunix het volgende:
Ligt het aan mij, of zijn het altijd de volvobestuurders die op de snelweg ALTIJD met 150/160 langs je moeten knallen?
In alle eerlijkheid, ik zie vooral Audi en BMW (ok, niet onverwacht) en Skoda’s zich gedragen alsof regels voor andere mensen zijn. Skoda’s?!?
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  zondag 26 januari 2020 @ 18:13:41 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191206351
quote:
6s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:09 schreef Litpho het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid, ik zie vooral Audi en BMW (ok, niet onverwacht) en Skoda’s zich gedragen alsof regels voor andere mensen zijn. Skoda’s?!?
Dat zijn van die leasejongens die denken dat ze iets rijden dat gelijkwaardig is aan een Audi want hun leaseSkoda staat op hetzelfde platform.
Ze gedragen zich vervolgens ook als leaseAudi rijders.

De echte Volvorijder valt ook mee trouwens, het zijn vooral de leaserijders die met een Volvo denken dat ze betrouwbaarder overkomen dan wanneer ze een Audi/Seat/Skoda zouden rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 26 januari 2020 @ 18:16:36 #51
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_191206414
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2020 14:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Gewoon CC aan en niet meer over nadenken, kom je ook niet in de verleiding om harder te gaan.
Zonder CC is het wel echt lastig vol te houden, zeker wanneer het rustig is op de weg. Als je dan niet continu op je snelheidsmeter kijkt ga je vanzelf harder.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 26 januari 2020 @ 18:25:31 #52
488006 Gnunix
за &#1
pi_191206601
quote:
6s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:09 schreef Litpho het volgende:

[..]

In alle eerlijkheid, ik zie vooral Audi en BMW (ok, niet onverwacht) en Skoda’s zich gedragen alsof regels voor andere mensen zijn. Skoda’s?!?
Inderdaad! Skoda's.. als ik er dan 1 voorbij zie razen denk ik van "gast, je rijdt in een Fabia, doe ff kalm :')"
Слава России! Z
  Moderator zondag 26 januari 2020 @ 18:33:04 #53
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_191206765
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zonder CC is het wel echt lastig vol te houden, zeker wanneer het rustig is op de weg. Als je dan niet continu op je snelheidsmeter kijkt ga je vanzelf harder.
Waarheid.
Mijn barrel heeft geen cc en ik probeer (ook om zuiniger te rijden) op stukken waar je 120/130 mag gewoon rond de 100 op gps te blijven rijden, maar negen vd tien keer als je dan even niet op je snelheid let zit je idd al makkelijk op de 110/120
pi_191206949
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:25 schreef Gnunix het volgende:

[..]

Inderdaad! Skoda's.. als ik er dan 1 voorbij zie razen denk ik van "gast, je rijdt in een Fabia, doe ff kalm :')"
Want in een BMW/Audi heb je wel reden om te hard te rijden of zo? Ik snap die logica niet echt :P
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 26 januari 2020 @ 18:42:40 #55
488006 Gnunix
за &#1
pi_191206962
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:41 schreef Messina het volgende:

[..]

Want in een BMW/Audi heb je wel reden om te hard te rijden of zo? Ik snap die logica niet echt :P
Als je in een BMW/Audi rijdt, dan verwacht ik dat je overal te hard gaat rijden, met een Skoda niet en dan wil je er gewoon te graag bij horen :P
Слава России! Z
  zondag 26 januari 2020 @ 20:11:46 #56
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191208141
Het vervelende is dat je straks je rijbewijs al kwijt bent als je geflitst wordt met 155 ipv 185km/h.
  zondag 26 januari 2020 @ 20:13:44 #57
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191208182
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:41 schreef Messina het volgende:

[..]

Want in een BMW/Audi heb je wel reden om te hard te rijden of zo? Ik snap die logica niet echt :P
Nou dat zijn betere auto's met meer power dus rijdt je daarmee ook automatisch wat harder.
  zondag 26 januari 2020 @ 20:46:02 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191208749
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 20:13 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nou dat zijn betere auto's met meer power dus rijdt je daarmee ook automatisch wat harder.
Dat is dan weet kul.
Je kunt hoogstens harder rijden zonder dat je auto aanvoelt alsof hij een topprestatie aan het neerzetten is.

Maar harder rijden omdat je meer vermogen hebt is echt BS.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 26 januari 2020 @ 21:01:35 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191209136
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 20:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is dan weet kul.
Je kunt hoogstens harder rijden zonder dat je auto aanvoelt alsof hij een topprestatie aan het neerzetten is.

Maar harder rijden omdat je meer vermogen hebt is echt BS.
Geen BS probeer het zelf maar eens.
  zondag 26 januari 2020 @ 21:02:22 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_191209161
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:16 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zonder CC is het wel echt lastig vol te houden, zeker wanneer het rustig is op de weg. Als je dan niet continu op je snelheidsmeter kijkt ga je vanzelf harder.
Ja, ook omdat de wegen ontworpen zijn voor 120/130, waardoor 100 al snel traag voelt :{
pi_191209297
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:41 schreef Messina het volgende:

[..]

Want in een BMW/Audi heb je wel reden om te hard te rijden of zo? Ik snap die logica niet echt :P
Ik ben gewend dat BMW's en Audi's bepaalde types aantrekken, dus dan wuif je het weg als "typische BMW-rijder".
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_191210034
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2020 21:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, ook omdat de wegen ontworpen zijn voor 120/130, waardoor 100 al snel traag voelt :{
Onzin, ik rij sinds enkele jaren bijna altijd overal 100 op de snelweg. Gisteravond sinds tijden weer eens ouderwets 160, maar merkte geen verschil eigenlijk, was zelfs een 100 snelweg.
.
pi_191210077
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 20:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is dan weet kul.
Je kunt hoogstens harder rijden zonder dat je auto aanvoelt alsof hij een topprestatie aan het neerzetten is.

Maar harder rijden omdat je meer vermogen hebt is echt BS.
Echt niet. Als ik in de Berlingo rijd zak ik telkens af en heb je bij 100 al het gevoel alsof je aan het racen bent, daardoor ga je onbewust niet harder. In m'n M135i zat ie nog zo laag in de toeren en had je zoveel power dat je onbewust gewoon gas bij geeft. Bovendien helpt het ook mee als je auto goed geïsoleerd en stil is. Vroeger in m'n Lexus LS400 ging ik zo'n 170 over de afsluitdijk en toen zei m'n moeder waarom rijdt iedereen zo langzaam :') ze had niet door dat we 170 gingen.
Facts don't care about your feelings
  zondag 26 januari 2020 @ 21:47:28 #64
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191210109
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2020 21:02 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ja, ook omdat de wegen ontworpen zijn voor 120/130, waardoor 100 al snel traag voelt :{
Wat is het verschil tussen een weg die voor 120/130 ontworpen is en 1tje die voor 100 ontworpen is?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 26 januari 2020 @ 21:56:54 #65
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_191210306
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 20:11 schreef kaasplankje het volgende:
Het vervelende is dat je straks je rijbewijs al kwijt bent als je geflitst wordt met 155 ipv 185km/h.
Ik hoop het. Heel Nederland volknallen met flitspalen en al die mongolen van de weg af.
Dit, dus.
  zondag 26 januari 2020 @ 23:46:48 #66
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_191212096
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 21:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen een weg die voor 120/130 ontworpen is en 1tje die voor 100 ontworpen is?
Voornamelijk de dichtheid. Op een 100-weg heb je over het algemeen meer op- en afritten, meer afslagen, meer bochten, meer stroken die erbij komen of eraf gaan, etc.

Het ministerie spreekt zelf van de "ontwerpsnelheid" als de snelheid die de meeste bestuurders van nature kiezen, gegeven een bepaald wegontwerp.
pi_191213285
Maarre: wat denken jullie? Hoe werkt het brein van een bumperklever? Zijn ze gewoon oprecht dom en hebben ze het niet door of doen ze het expres? De SUV van vanmiddag vond ik een twijfelgeval.
pi_191213446
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 21:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen een weg die voor 120/130 ontworpen is en 1tje die voor 100 ontworpen is?
Geen vangrail in het midden.
sig verwijderd door FA
  maandag 27 januari 2020 @ 07:32:36 #69
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191213686
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2020 05:21 schreef DevFreak het volgende:
Maarre: wat denken jullie? Hoe werkt het brein van een bumperklever? Zijn ze gewoon oprecht dom en hebben ze het niet door of doen ze het expres? De SUV van vanmiddag vond ik een twijfelgeval.
Ik denk dat ze er vooral alleen maar langs willen eigenlijk.
pi_191213703
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 07:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik denk dat ze er vooral alleen maar langs willen eigenlijk.
Maar ondertussen gaat devfreak als een gefrustreerde faalhaas moedwillig de boel ophouden en ongelukken proberen uit te lokken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2020 07:38:30 ]
pi_191214341
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2020 05:21 schreef DevFreak het volgende:
Maarre: wat denken jullie? Hoe werkt het brein van een bumperklever? Zijn ze gewoon oprecht dom en hebben ze het niet door of doen ze het expres? De SUV van vanmiddag vond ik een twijfelgeval.
De meesten hebben het zelf niet door en is het gewoontegedrag. Je ziet ze op de linkerbaan van auto naar auto sprinten en steeds weer met 5 meter achter de volgende hangen. Gewoon dommigheid.
Wat kaasplankje al zegt: ze willen er gewoon langs. Ikke ikke ikke.
pi_191214664
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 07:38 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Maar ondertussen gaat devfreak als een gefrustreerde faalhaas moedwillig de boel ophouden en ongelukken proberen uit te lokken.
Welnee...
pi_191214834
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2020 09:58 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Welnee...
Als je remt zonder reden terwijl iemand dicht achter je rijdt ben je een mongool, zo simpel is het. In het ergste geval raakt hij je wel en dan wordt het een heel leuk gesprek in de berm... als het überhaupt tot praten komt.

Overigens ga jij gewoon de cel in als je een bumperklever brakecheckt en hij verongelukt. Is al een rechtszaak over geweest. En hij is trouwens ook de lul als jij toch een noodstop moet maken en hij walst over je heen.

[ Bericht 5% gewijzigd door YoshiBignose op 27-01-2020 10:21:15 ]
Facts don't care about your feelings
pi_191215075
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als je remt zonder reden terwijl iemand dicht achter je rijdt ben je een mongool, zo simpel is het. In het ergste geval raakt hij je wel en dan wordt het een heel leuk gesprek in de berm... als het überhaupt tot praten komt.

Overigens ga jij gewoon de cel in als je een bumperklever brakecheckt en hij verongelukt. Is al een rechtszaak over geweest. En hij is trouwens ook de lul als jij toch een noodstop moet maken en hij walst over je heen.
Sommige mensen genieten van situaties met louter verliezers... Onbegrijpelijk, maar waar.
pi_191215871
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 12:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Bumperkleven is wel zuiniger en efficiënter :P en wat maakt het uit als je gewoon 80 rijdt op een n-weg, dan heb je er toch ook geen last van?
Nou dit bijvoorbeeld:

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:
En hij is trouwens ook de lul als jij toch een noodstop moet maken en hij walst over je heen.
Je spreekt jezelf wel tegen in die 2 posts.
  maandag 27 januari 2020 @ 11:57:57 #76
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191216023
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:50 schreef oldford het volgende:

[..]

Nou dit bijvoorbeeld:

[..]

Je spreekt jezelf wel tegen in die 2 posts.
Er is een verschil tussen móeten remmen en iemand een lesje willen leren door onnodig te remmen.
Maar verder zijn bumperklevers voornamelijk vrij dom bezig ja.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191216050
Bumperklevers zijn dan ook echt schijt en schijt irritant. Lekker op je bumper zitten terwijl je een rits vrachtauto's aan het inhalen bent.
  maandag 27 januari 2020 @ 12:05:50 #78
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191216109
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:59 schreef Questular het volgende:
Bumperklevers zijn dan ook echt schijt en schijt irritant. Lekker op je bumper zitten terwijl je een rits vrachtauto's aan het inhalen bent.
Dat moet je ook niet met 96,3 km/u doen |:)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191216123
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 12:05 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat moet je ook niet met 96,3 km/u doen |:)
Ik rij Mercedes en ik heb hier gelezen dat ik standaard te hard moet rijden dus daar kan het niet aan liggen :)
pi_191216148
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:59 schreef Questular het volgende:
Bumperklevers zijn dan ook echt schijt en schijt irritant. Lekker op je bumper zitten terwijl je een rits vrachtauto's aan het inhalen bent.
Nog erger is het wanneer je achter iemand aan het rijden ben die veel te langzaam rijdt en die achter jou zit bekant op je bumper.


Zo onnodig en het wekt zoveel irritatie op.
  maandag 27 januari 2020 @ 12:11:50 #81
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191216197
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nog erger is het wanneer je achter iemand aan het rijden ben die veel te langzaam rijdt en die achter jou zit bekant op je bumper.


Zo onnodig en het wekt zoveel irritatie op.
En dan ben jij de kwaaie omdat je die trage niet ff voorbij die vrachtwagen duwt. 8)7
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_191216280
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 12:11 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

En dan ben jij de kwaaie omdat je die trage niet ff voorbij die vrachtwagen duwt. 8)7
Ik maak dit wel eens mee binnen de bebouwde kom. Gewoon een eenbaansweg waar je 50 mag. Kan ik het helpen dat die voor me 40 rijdt? Ik ben niet zo'n aso die daarvoor gaat toeteren of bumperkleven.
pi_191217279
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:50 schreef oldford het volgende:

[..]

Nou dit bijvoorbeeld:


[..]

Je spreekt jezelf wel tegen in die 2 posts.
Nee hoor, het is echt zuiniger en efficiënter (er kunnen meer auto's op de weg), alleen het is ook gevaarlijker. Tijdens drukke spits of in de binnenstad met veel situaties daarom niet verstandig, maar als jij midden in de nacht 50 km lang over een snelweg rijdt met 130 km/u dan is het geen gek idee om te kleven als je bijv. elkaar kent.

Maar goed wanneer is iets kleven. Ik heb m'n autopilot op dichts mogelijk gezet en bij 50 km/u zit ie dan best dicht achter de voorligger. Ik zou zelf meer afstand houden, maar Musk heeft ongetwijfeld berekend dat er dan nog genoeg tijd is om de noodstop te maken dus het zal wel veilig zijn. Maar sommige mensen kunnen dat misschien als als kleven opvatten?

Eerlijk gezegd heb ik zelden last van klevers, en als het wel eens gebeurd dan irriteert het me weinig eigenlijk. Heb meer last van slakken :O
Facts don't care about your feelings
pi_191217447
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar goed wanneer is iets kleven. Ik heb m'n autopilot op dichts mogelijk gezet en bij 50 km/u zit ie dan best dicht achter de voorligger. Ik zou zelf meer afstand houden, maar Musk heeft ongetwijfeld berekend dat er dan nog genoeg tijd is om de noodstop te maken dus het zal wel veilig zijn.
Behalve in het geval van overstekende fietsers met de fiets aan de hand, dan.
Enne, meneer Musk heeft geen invloed op de Nederlandse wet.

Een handig hulpmiddeltje is dat de afstand de helft van de gereden snelheid is.
Dus bij 50 km/uur minstens 25 meter. Wil je exact 2 seconden hebben dan moet je de waarde vermeerderen met 10% en krijg je bij 50 km/uur dus minstens 27,5 meter afstand.
pi_191218575
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:44 schreef oldford het volgende:

[..]

Behalve in het geval van overstekende fietsers met de fiets aan de hand, dan.
Enne, meneer Musk heeft geen invloed op de Nederlandse wet.

Een handig hulpmiddeltje is dat de afstand de helft van de gereden snelheid is.
Dus bij 50 km/uur minstens 25 meter. Wil je exact 2 seconden hebben dan moet je de waarde vermeerderen met 10% en krijg je bij 50 km/uur dus minstens 27,5 meter afstand.
Ik denk niet dat een dynamische cruise op een auto geleverd mag worden als deze te weinig afstand zou houden volgens de wet. Volgens mij testen ze gewoon op zo'n circuit als de voorgang vol op de rem stapt dat de auto erachter dat ook moet kunnen.

Wanneer mag de politie je een boete geven voor bumperkleven? Ben je al strafbaar als je 1.9 sec. er tussen houdt?
Facts don't care about your feelings
pi_191219287
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 15:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Wanneer mag de politie je een boete geven voor bumperkleven? Ben je al strafbaar als je 1.9 sec. er tussen houdt?
Het zal niet op de 10e seconde vastzitten maar meer het algehele verkeersbeeld; en uiteraard of het even een momentje was of dat iemand dat gekleef 10 minuten achtereen presteert. Bij het programma Wegmisbruikers lieten ze ook vaak zien dat het besluit om iemand te beboeten voor kleven, pas na enige tijd werd genomen.
  maandag 27 januari 2020 @ 16:41:04 #87
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191219397
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 12:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

Nog erger is het wanneer je achter iemand aan het rijden ben die veel te langzaam rijdt en die achter jou zit bekant op je bumper.

Zo onnodig en het wekt zoveel irritatie op.
Laat je hem er toch gewoon langs? Gaat hij bij die langzaamrijder kleven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 27 januari 2020 @ 16:42:37 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191219417
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:16 schreef YoshiBignose het volgende:

Overigens ga jij gewoon de cel in als je een bumperklever brakecheckt en hij verongelukt.
Toon het maar eens aan. Ik tikte alleen even mijn rem aan om de cc uit te schakelen. Dat jij te dichtbij rijdt en daar van schrikt, is jouw probleem.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191219441
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 18:25 schreef Gnunix het volgende:

[..]

Inderdaad! Skoda's.. als ik er dan 1 voorbij zie razen denk ik van "gast, je rijdt in een Fabia, doe ff kalm :')"
Gefrustreerde zakenrijders die van de baas geen Audi meer mogen rijden. Seat rijders idem.
pi_191219490
Laatst op een zondagmiddag richting Utrecht. Net voor Lunetten nog even wat auto's die amper 90 reden inhalen, maar moest van het gas omdat er voor een file leek te gaan onstaan. Veel remlichten op beide banen. Ik blijf even links rijden omdat er daar voor me meer ruimte is, zie ik achter me een BMW als een idioot met zijn grootlicht knipperen omdat meneer er voorbij wil. :') Probeer even verder te kijken dan je motorkap ja.
pi_191219807
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 16:41 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Laat je hem er toch gewoon langs? Gaat hij bij die langzaamrijder kleven.
Ik heb je over een weg binnen de bebouwde kom, éénbaans dus.
  maandag 27 januari 2020 @ 18:01:14 #92
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191220488
Hierover denkend heben jullie een voorkeursbehandeling qua automerk of type als je een klever op je bumper hebt?
Ga je bijv. eerder aan de kant of juist niet voor:
Een Porsche of BMW M5?
Een Dacia Duster of Renault captur?
Een Toyota Aygo of Prius?
Een SUV zoals een Audi Q7 Of BMWX6?
Een Peugeot 108?
Of dezelde auto als jij hebt?
pi_191221166
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 15:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk niet dat een dynamische cruise op een auto geleverd mag worden als deze te weinig afstand zou houden volgens de wet. Volgens mij testen ze gewoon op zo'n circuit als de voorgang vol op de rem stapt dat de auto erachter dat ook moet kunnen.
Wel eens van die Poolse of Russische filmpjes gezien waar een tegenligger op de verkeerde weghelft komt en een botsing veroorzaakt?
De voorligger remt dan niet sterkt af, hij staat in 1 keer stil of komt zelfs achter uit gereden.
Daar is de volgafstand ook voor bedoeld, ook dan moet je nog stil kunnen staan.
En nu maar hopen dat a) meneer Musk en consorten daar rekening mee houden en b) dat de Europese instanties dat testen of het ook werkelijk zo is, voordat de auto wordt goedgekeurd. Waarbij ik bang ben dat punt b) niet wordt uitgevoerd.
  maandag 27 januari 2020 @ 18:55:59 #94
488006 Gnunix
за &#1
pi_191221439
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 18:01 schreef kaasplankje het volgende:
Hierover denkend heben jullie een voorkeursbehandeling qua automerk of type als je een klever op je bumper hebt?
Ga je bijv. eerder aan de kant of juist niet voor:
Een Porsche of BMW M5?
Een Dacia Duster of Renault captur?
Een Toyota Aygo of Prius?
Een SUV zoals een Audi Q7 Of BMWX6?
Een Peugeot 108?
Of dezelde auto als jij hebt?
BMW M5 ga ik altijd voor aan de kant. Saabs, G Wagons, dat soort speelgoed.
Слава России! Z
  maandag 27 januari 2020 @ 18:57:51 #95
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_191221477
Op de A1 Amersfoort - Amsterdam mag je het eerste stuk nog steeds 130 maar lopen allemaal laffe takken met 100 vrachtwagens in te halen.
Elke. Dag. Weer :r
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_191221640
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Toon het maar eens aan. Ik tikte alleen even mijn rem aan om de cc uit te schakelen. Dat jij te dichtbij rijdt en daar van schrikt, is jouw probleem.
Toon maar eens aan dat ik te dichtbij reed.

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 18:38 schreef oldford het volgende:

[..]

Wel eens van die Poolse of Russische filmpjes gezien waar een tegenligger op de verkeerde weghelft komt en een botsing veroorzaakt?
De voorligger remt dan niet sterkt af, hij staat in 1 keer stil of komt zelfs achter uit gereden.
Daar is de volgafstand ook voor bedoeld, ook dan moet je nog stil kunnen staan.
En nu maar hopen dat a) meneer Musk en consorten daar rekening mee houden en b) dat de Europese instanties dat testen of het ook werkelijk zo is, voordat de auto wordt goedgekeurd. Waarbij ik bang ben dat punt b) niet wordt uitgevoerd.
Ja laten we daar vanuit gaan zeg. Er is niets wat je gaat redden hoor als iemand opeens je weghelft op komt.
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 19:08:39 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191221659
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:07 schreef YoshiBignose het volgende:

Toon maar eens aan dat ik te dichtbij reed.
Jij bent net verongelukt (volgens jouw voorbeeld) dus daar hoef jij je niet druk over te maken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191221699
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij bent net verongelukt (volgens jouw voorbeeld) dus daar hoef jij je niet druk over te maken.
Volgens jou is iets pas strafbaar als je het aan kan tonen?
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 19:12:56 #99
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191221736
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:10 schreef YoshiBignose het volgende:

Volgens jou is iets pas strafbaar als je het aan kan tonen?
Waar zeg ik dat?

Ik zeg alleen dat het vrij makkelijk is om van een klever af te komen, zonder dat de politie kan aantonen dat er sprake is van een brakecheck.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191221808
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?

Ik zeg alleen dat het vrij makkelijk is om van een klever af te komen, zonder dat de politie kan aantonen dat er sprake is van een brakecheck.
Ja het is ook niet heel moeilijk om geld te stelen van een oud vrouwtje zonder dat de politie kan aantonen dat jij dat gedaan hebt. Toch is het strafbaar.
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 19:22:15 #101
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191221939
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Toch is het strafbaar.
Jij bent degene die hier kleven probeert goed te praten en dat je een mongool bent als je iemand een brakecheck geeft. Dat tweede ben ik met je eens, maar als je met je eigen (asociale) gedrag een, al dan niet strafbare, reactie bij iemand oproept, moet je natuurlijk niet komen zeuren.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191222316
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij bent degene die hier kleven probeert goed te praten en dat je een mongool bent als je iemand een brakecheck geeft. Dat tweede ben ik met je eens, maar als je met je eigen (asociale) gedrag een, al dan niet strafbare, reactie bij iemand oproept, moet je natuurlijk niet komen zeuren.
Ik praat kleven niet goed, ik zeg alleen dat het brandstof bespaart en files verminderd (als niemand zou crashen). Maar goed, we mogen nog altijd niet het heft in eigen hand nemen voor zover ik weet. Dus als iemand iets strafbaars doet is het niet aan jou om hem daarvoor te straffen.

Bovendien.... wat is er nou zou erg aan dat iemand kleeft? Het enige wat ik kan bedenken is dat je beng bent dat hij je ramt... nou dan moet je dus juist NIET je rem intrappen :')
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 20:04:30 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191222548
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:

Bovendien.... wat is er nou zou erg aan dat iemand kleeft? Het enige wat ik kan bedenken is dat je beng bent dat hij je ramt... nou dan moet je dus juist NIET je rem intrappen :')
Dat heb jij in het verkeer niet zelf in de hand. En dat is wat er 'erg' is aan kleven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191222831
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 19:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Bovendien.... wat is er nou zou erg aan dat iemand kleeft? Het enige wat ik kan bedenken is dat je beng bent dat hij je ramt... nou dan moet je dus juist NIET je rem intrappen :')
Even terug naar de eerder genoemde filmpjes. Onderstaande situatie zie je ook in Nederland.
Je voorganger zit niet op te letten (texten, email bekijken, etc.) en klapt achter op de stilstaande file zonder te remmen.
Die staat dan in 1 keer stil en als je volgafstand te klein is, dan klap jij er ook op.
Dat is o.a. wat er zo erg is aan kleven.
pi_191222923
2s is een advies, politie bekeurt pas vanaf 0,5s
.
pi_191223030
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:21 schreef oldford het volgende:

[..]

Even terug naar de eerder genoemde filmpjes. Onderstaande situatie zie je ook in Nederland.
Je voorganger zit niet op te letten (texten, email bekijken, etc.) en klapt achter op de stilstaande file zonder te remmen.
Die staat dan in 1 keer stil en als je volgafstand te klein is, dan klap jij er ook op.
Dat is o.a. wat er zo erg is aan kleven.
Je meent het. Je moet ook wel opletten, dat doet die gast blijkbaar niet als ie op een stilstaande file rijdt. Bovendien kun je vrijwel altijd nog langs en door de auto voor je heen kijken en zou je zelf ook allang de file moeten zien. Als je een vrachtwagen gaat kleven dan neem je een risico... maar het bespaart je wel veel brandstof :) (tot 40% zelfs als je zo'n 2 meter achter blijft hangen)

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat heb jij in het verkeer niet zelf in de hand. En dat is wat er 'erg' is aan kleven.
Méh, liever een klever die wel oplet achter je dan een dwaas zoals oldford omschrijft die 2 sec afstand houdt maar wel op z'n telefoon zit.
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 20:32:38 #107
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191223049
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:31 schreef YoshiBignose het volgende:

Méh, liever een klever die wel oplet achter je dan een dwaas zoals oldford omschrijft die 2 sec afstand houdt maar wel op z'n telefoon zit.
Er is nog een 3de optie; allebei niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191223106
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is nog een 3de optie; allebei niet.
Er is zelfs nog een 4e optie, leven is sprookjesland waar iedereen gelukkig is en niemand dood gaat en overal bloemetjes zijn en regenbogen!!!
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 20:35:43 #109
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191223125
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:

Er is zelfs nog een 4e optie, leven is sprookjesland waar iedereen gelukkig is en niemand dood gaat en overal bloemetjes zijn en regenbogen!!!
Nope, die optie is er niet. Dus ik blijf bij optie 3.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191223201
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:34 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Er is zelfs nog een 4e optie, leven is sprookjesland waar iedereen gelukkig is en niemand dood gaat en overal bloemetjes zijn en regenbogen!!!
En optie 5 dan? Total annihilation O+
pi_191223250
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nope, die optie is er niet. Dus ik blijf bij optie 3.
Tja, ook die keuze is niet aan jou. En zo lang we nog niet allemaal autonoom rijden zal deze topicreeks blijven voorbestaan. Ik irriteer me in ieder geval zelden aan iets op de weg. Als iemand z'n auto er ineens weer voor knalt zie ik dan als een uitdaging en het testen van m'n reflexen. Tot nu toe is het altijd goed gekomen. M'n enige twee ongelukkigen waren 1x eenzijdig en 1x nankangs icm een wrak. En heeeel wat "net niet". Maar misschien stap ik morgen in en verongeluk ik :P hebben jullie rust hier.

quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:39 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

En optie 5 dan? Total annihilation O+
Die kans is groter dan optie 4 inderdaad >:)
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 20:42:45 #112
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191223278
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:41 schreef YoshiBignose het volgende:

Tja, ook die keuze is niet aan jou.
Nee, maar ik kan er wel voor zorgen dat die klever achter mij niet relaxed zit te sturen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191223357
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, maar ik kan er wel voor zorgen dat die klever achter mij niet relaxed zit te sturen.
En denk je dat hij na die brakecheck dan ineens rustig afstand gaat houden, of is de kans misschien groter dat hij pissig wordt en nog meer gaat kleven of andere roekeloze acties gaat uitvoeren?
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 20:47:31 #114
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191223370
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En denk je dat hij na die brakecheck dan ineens rustig afstand gaat houden, of is de kans misschien groter dat hij pissig wordt en nog meer gaat kleven of andere roekeloze acties gaat uitvoeren?
Brakecheck is nergens voor nodig. En dat mag ook niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191223398
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Brakecheck is nergens voor nodig. En dat mag ook niet.
Je cc kan je ook eraf halen met een knopje :z
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 20:55:57 #116
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191223572
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je cc kan je ook eraf halen met een knopje :z
True. Of even je rem aantikken. Schakelt hij ook uit.

Maar zelfs dat is niet nodig. Waar een klever een teringhekel aan heeft is als je continue je snelheid varieert. Liefst meer dan 20 km/h.

Het is natuurlijk wel gek dat je een brakecheck 'veroordeelt', maar zelf wel de optie open houdt voor
quote:
...nog meer gaat kleven of andere roekeloze acties gaat uitvoeren?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191223690
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

True. Of even je rem aantikken. Schakelt hij ook uit.

Maar zelfs dat is niet nodig. Waar een klever een teringhekel aan heeft is als je continue je snelheid varieert. Liefst meer dan 20 km/h.

Het is natuurlijk wel gek dat je een brakecheck 'veroordeelt', maar zelf wel de optie open houdt voor
[..]

Niet alleen een klever heeft daar een teringhekel aan hoor, iedereen. En het is wel gek dat jij een klever veroordeelt maar zelf ook als een mongool loopt te rijden (cc eraf met rem, continue snelheid variëren).
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 21:04:10 #118
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191223757
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:01 schreef YoshiBignose het volgende:

Niet alleen een klever heeft daar een teringhekel aan hoor, iedereen.
Daarom doe ik het ook alleen als er een mongool aan mijn achterbumper hangt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191223812
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Daarom doe ik het ook alleen als er een mongool aan mijn achterbumper hangt.
Ja en daarom kleef ik ook alleen als er een mongool voor me rijdt.
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 21:07:56 #120
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191223847
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:06 schreef YoshiBignose het volgende:

Ja en daarom kleef ik ook alleen als er een mongool voor me rijdt.
Pfft, da's een zwaktebod, zeg.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191223945
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Pfft, da's een zwaktebod, zeg.
Als ik het zeg wel hé, maar volgens je eigen beredenering mag je je als een mongool gedragen als iemand anders dat ook doet. Of heb je zelf niet door hoe dom je lult?
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 21:14:09 #122
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191224010
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:11 schreef YoshiBignose het volgende:

Als ik het zeg wel hé, maar volgens je eigen beredenering mag je je als een mongool gedragen als iemand anders dat ook doet. Of heb je zelf niet door hoe dom je lult?
Dus dat jij kleeft is de schuld van degene voor je? En je beschuldigd mij van dom lullen? _O-

Heeft iemand wel eens tegen je gezegd dat je narcistische trekjes hebt?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191224071
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dus dat jij kleeft is de schuld van degene voor je? En je beschuldigd mij van dom lullen? _O-

Heeft iemand wel eens tegen je gezegd dat je narcistische trekjes hebt?
Ik weet niet eens waarom ik de moeite doe maar zal het dan in jip en janneke taal voor je uitleggen. Jij geeft aan dat je cc van de auto gaat halen met de rem of snelheid constant gaat veranderen omdat iemand je kleeft. Wat is het verschil daarmee tussen iemand die gaat kleven omdat de persoon voor hem loopt te slingeren en 30 km/u onder de max rijdt met een telefoon in z'n hand? Of iemand die geen richtingaanwijzers gebruikt en gewoon de auto voor je ramt?
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 21:19:06 #124
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191224139
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:16 schreef YoshiBignose het volgende:

Ik weet niet eens waarom ik de moeite doe maar zal het dan in jip en janneke taal voor je uitleggen. Jij geeft aan dat je cc van de auto gaat halen met de rem of snelheid constant gaat veranderen omdat iemand je kleeft.
Punt. Dus de klever begint.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191224470
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Punt. Dus de klever begint.
Je bent wel goed in selectief lezen. Volgens jouw beredenering mag je je snelheid continu veranderen en je cc eraf halen met de rem als iemand BEGINT met kleven, waarom zou je dan niet mogen kleven als iemand BEGINT met onnodig linksrijden?
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 21:33:46 #126
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191224489
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je bent wel goed in selectief lezen.
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja en daarom kleef ik ook alleen als er een mongool voor me rijdt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191224514
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

[..]

Juist een mongool die bijvoorbeeld onnodig links rijdt of zonder richtingaanwijzers z'n auto ervoor ramt. Zoals ik al twee keer aangeef. Ga je nu nog beantwoorden waarom dat volgens jou niet mag en wat jij doet wel?
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 21:37:53 #128
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191224580
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:

Juist een mongool die bijvoorbeeld onnodig links rijdt of zonder richtingaanwijzers z'n auto ervoor ramt.
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:01 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Niet alleen een klever heeft daar een teringhekel aan hoor, iedereen. En het is wel gek dat jij een klever veroordeelt maar zelf ook als een mongool loopt te rijden (cc eraf met rem, continue snelheid variëren).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 27 januari 2020 @ 21:43:58 #129
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191224686
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:35 schreef YoshiBignose het volgende:

Ga je nu nog beantwoorden waarom dat volgens jou niet mag en wat jij doet wel?
Er is geen regel die mij verbiedt om mijn snelheid aan te passen. Er is zeker wel een regel die jou verbiedt om te kleven.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191224690
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Er is geen regel die mij verbiedt om mijn snelheid aan te passen. Er is zeker wel een regel die jou verbiedt om te kleven.
Jij denkt als een politie achter je rijdt en jij gaat remmen om je cc eraf te halen en snelheid gaat verminderen en dan weer vermeerderen etc. dat ze je geen boete mogen geven?
Facts don't care about your feelings
pi_191224702
Yoshi, je bent nu al minstens 20 keer aangesproken de afgelopen jaren over je (rij)gedrag. Gaat er nou echt geen lampje branden? _O-
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf maandag 27 januari 2020 @ 21:45:08 #132
842 Zorro
Z
pi_191224718
Ik heb vooral last van klevers op mijn voorbumper, hebben meer mensen dat?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 27 januari 2020 @ 21:49:46 #133
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191224806
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:44 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jij denkt als een politie achter je rijdt en jij gaat remmen om je cc eraf te halen en snelheid gaat verminderen en dan weer vermeerderen etc. dat ze je geen boete mogen geven?
Als de politie achter me rijdt, dan zit er niet zo'n mongool als jij aan mijn achterbumper. Overigens heb je niet opgelet, want ik heb nooit gezegd dat ik rem om mijn cc uit te schakelen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191224928
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Als de politie achter me rijdt, dan zit er niet zo'n mongool als jij aan mijn achterbumper. Overigens heb je niet opgelet, want ik heb nooit gezegd dat ik rem om mijn cc uit te schakelen.
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Toon het maar eens aan. Ik tikte alleen even mijn rem aan om de cc uit te schakelen. Dat jij te dichtbij rijdt en daar van schrikt, is jouw probleem.
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

True. Of even je rem aantikken. Schakelt hij ook uit.

Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 21:56:47 #135
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191224940
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

[..]

Precies. Ik zeg dus niet dat ik rem.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191225263
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 21:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Precies. Ik zeg dus niet dat ik rem.
rem·men (remde, heeft geremd) 1. de rem gebruiken

Het wordt wel heel erg treurig zo hé? Maar dat heb ik vaker bij discussies met jou :Z
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 22:15:06 #137
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191225305
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:13 schreef YoshiBignose het volgende:

rem·men (remde, heeft geremd) 1. de rem gebruiken
Ik zal het even voor je uitleggen, want blijkbaar heb je nog niet zo veel ervaring.
Als je je rempedaal aantikt, schakelt je cc uit zonder dat je daadwerkelijk remt. Mogelijk lichten wel je remlichten een milliseconde op, maar remmen doe je niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191225528
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik zal het even voor je uitleggen, want blijkbaar heb je nog niet zo veel ervaring.
Als je je rempedaal aantikt, schakelt je cc uit zonder dat je daadwerkelijk remt. Mogelijk lichten wel je remlichten een milliseconde op, maar remmen doe je niet.
Wat probeer je me uit te leggen? Ik geef je namelijk net de definitie van remmen volgens de vandale. En dat is ook precies wat ik hiervoor bedoelde met "remmen om de cc eraf te halen". Wat jij blijkbaar wat anders vindt dan "de rem aantikken om de cc eraf te halen". Maar goed, normaal vind ik kloten op fok wel leuk maar dit wordt zo beschamend dat ik toch maar ga netflixen. Spreek je vast ooit wel weer bij een betere discussie :z
Facts don't care about your feelings
  maandag 27 januari 2020 @ 22:26:29 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191225542
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik zal het even voor je uitleggen, want blijkbaar heb je nog niet zo veel ervaring.
Als je je rempedaal aantikt, schakelt je cc uit zonder dat je daadwerkelijk remt. Mogelijk lichten wel je remlichten een milliseconde op, maar remmen doe je niet.
Dit is schijtirritant als mensen dit doen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191228040
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik zal het even voor je uitleggen, want blijkbaar heb je nog niet zo veel ervaring.
Als je je rempedaal aantikt, schakelt je cc uit zonder dat je daadwerkelijk remt. Mogelijk lichten wel je remlichten een milliseconde op, maar remmen doe je niet.
Voor iedereen achter je rem je, dus krijg je een kettingreactie, goed bezig.
sig verwijderd door FA
pi_191228181
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit is schijtirritant als mensen dit doen.
cc is sowieso schijtirritant, alleen bumperklevers zijn irritanter en daar gaat het dus om
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_191228212
Wat betreft bumperklevers zal ik voortaan kijken of het aanzetten van mijn mistachterlicht effect heeft :P
  dinsdag 28 januari 2020 @ 07:39:02 #143
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191228358
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 07:00 schreef DevFreak het volgende:
Wat betreft bumperklevers zal ik voortaan kijken of het aanzetten van mijn mistachterlicht effect heeft :P
Dan ben je ook niet helemaal goed bij je paasei.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191247953
Iets zegt me dat dit topic tegelijkertijd saaier en toch spannender zou zijn zonder Yoshi. Deel in, deel uit vol aan de troll.

OT: Scooters op het fietspad. Halen je ofwel met een rotgang in, ofwel pruttelen zodanig langzaam je voorbij dat je een paar honderd meter in stankwalmen fietst. :r
pi_191248805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 12:56 schreef asdqert het volgende:
Iets zegt me dat dit topic tegelijkertijd saaier en toch spannender zou zijn zonder Yoshi. Deel in, deel uit vol aan de troll.
Als iemand een andere mening heeft dan jezelf is het nog niet direct trollen hoor :*
Facts don't care about your feelings
pi_191248879
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit is schijtirritant als mensen dit doen.
Mee eens. Hoe moeilijk is het om gewoon dat knopje in te drukken... :?
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 29 januari 2020 @ 14:02:37 #147
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191248925
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:59 schreef Messina het volgende:

[..]

Mee eens. Hoe moeilijk is het om gewoon dat knopje in te drukken... :?
Dit
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191248994
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit is schijtirritant als mensen dit doen.
Daarom gewoon even koppeling gebruiken, of idd even cc uit en weer aanzetten dmv knopje
A mind with a heart of it's own
pi_191253543
Reed van de week net een trailer net auto daar op, achter een Suzuki Alto. Met zo een 2200kg achter de auto wil je het liefst blijven rollen. Maar de, ondanks dat er NIKS aankwam ging de Suzuki bestuurder eerst helemaal stil staan. En dat nog 4 rotondes lang 😢
pi_191254522
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:59 schreef Messina het volgende:

[..]

Mee eens. Hoe moeilijk is het om gewoon dat knopje in te drukken... :?
Als je een auto leent of huurt die je niet kent. Is soms niet duidelijk wat uit is. Rem werkt altijd
.
pi_191254774
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Als je een auto leent of huurt die je niet kent. Is soms niet duidelijk wat uit is. Rem werkt altijd
Wat een kutexcuus. Als je de CC aan krijgt, krijg je 'm ook uit. Zonder rem.
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 29 januari 2020 @ 23:11:33 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191257042
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:02 schreef Fer het volgende:

[..]

Als je een auto leent of huurt die je niet kent. Is soms niet duidelijk wat uit is. Rem werkt altijd
Koppelingspedaal aantikken werkt ook.

Overigens moest ik een keer iemand ophalen met zijn auto, had ik de CC uitgezet omdat het voor mij een onbekende auto was en ik niet het risico wilde lopen dat ik hem per ongeluk op een bepaalde snelheid vast zou zetten, belt hij een paar dagen later op om te vragen hoe de CC aan moest :')
Het is goddomme je eigen auto, hoezo weet je niet hoe je de CC moet activeren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 30 januari 2020 @ 04:04:53 #154
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191258547
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 22:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dit is schijtirritant als mensen dit doen.
Zeker. Doe het ook alleen als ik schijtirritante weggebruikers achter me heb. Zoals bv YoshiBignose.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 30 januari 2020 @ 04:13:44 #155
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_191258552


[ Bericht 100% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 30-01-2020 04:16:15 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_191258581
Dat de rem en koppeling een cc-schakelaar hebben is puur als veiligheidsschakelaar, zodat je cc niet tegengas gaat geven bij het remmen of je motor tegen de toerenbegrenzer jaagt bij het ontkoppelen. Je trekt toch niet aan de noodrem om vervolgens tegen de trambestuurder te zeggen: "ik moet er hier uit"?

En als je het uitknopje van je cruise control niet kunt vinden dan ben je m.i. het besturen van een auto niet waard. Dat lijkt mij toch het eerste wat je doet als je in een vreemde auto stapt, even checken waar alle knopjes en hendeltjes zitten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 30 januari 2020 @ 06:57:49 #157
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_191258903
quote:
Je had er ook al 3x voorbij kunnen zijn, of mag je daar maar 100?
Ok stelletje hokboeren
pi_191259280
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 06:57 schreef padlarf het volgende:

[..]

Je had er ook al 3x voorbij kunnen zijn, of mag je daar maar 100?
Je mag daar 100 en ik reed 100. N31
pi_191259335
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 23:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Koppelingspedaal aantikken werkt ook.
Niet bij alle auto's. VAG heeft bijvoorbeeld een paar jaargangen waar de cc weer verder gaat als je de koppeling loslaat na schakelen.
pi_191259339
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:11 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Je mag daar 100 en ik reed 100. N31
Ik vind het maar een gevaarlijke en asociale actie.
pi_191259405
quote:
7s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:19 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ik vind het maar een gevaarlijke en asociale actie.
Mensen denken dat richting aangeven voorrang krijgen is ofzo. Helaas heeft het bedrijf geen site anders had ik de video daar even heen gestuurd.
pi_191259501
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:28 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Mensen denken dat richting aangeven voorrang krijgen is ofzo. Helaas heeft het bedrijf geen site anders had ik de video daar even heen gestuurd.
Hij had het ook gewoon even kunnen vragen. :7
pi_191259888
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:11 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Je mag daar 100 en ik reed 100. N31
Net voorbij Leeuwarden toch?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_191260298
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:28 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Mensen denken dat richting aangeven voorrang krijgen is ofzo. Helaas heeft het bedrijf geen site anders had ik de video daar even heen gestuurd.
Volgens mij is deze wat je zoekt: http://sandstra.nl/
Vrachtwagen op de 3e foto (onder kopje Transport) lijkt er wel erg veel op.
Rode tekst en 2 blauwe strepen eronder.
pi_191260322
Typisch zo'n geval waar je beter harder kan rijden om in te halen. Ik zou nooit zo langzaam een vrachtwagen inhalen en in de hoek van een vrachtwagen blijven hangen. Natuurlijk zit die vrachtwagen fout, maar doordat jij op die positie rijdt kon je ook niet eens zien dat er een invoegstrook was waar mensen door die vrachtwagen er niet meer konden invoegen, anders had je daar al op kunnen anticiperen.

Misschien dat de chauffeur vergeten was dat hij een trailer bij zich had :')
Facts don't care about your feelings
pi_191260372
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Typisch zo'n geval waar je beter harder kan rijden om in te halen. Ik zou nooit zo langzaam een vrachtwagen inhalen en in de hoek van een vrachtwagen blijven hangen. Natuurlijk zit die vrachtwagen fout, maar doordat jij op die positie rijdt kon je ook niet eens zien dat er een invoegstrook was waar mensen door die vrachtwagen er niet meer konden invoegen, anders had je daar al op kunnen anticiperen.

Misschien dat de chauffeur vergeten was dat hij een trailer bij zich had :')
Ja ach jij zou ook medewerkers minder uitbetalen als ze door overmacht pech met de auto krijgen. Vind je het heel erg als ik geen waarde aan jouw mening hecht?
pi_191260619
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja ach jij zou ook medewerkers minder uitbetalen als ze door overmacht pech met de auto krijgen. Vind je het heel erg als ik geen waarde aan jouw mening hecht?
:') het zit je wel diep hé?
Facts don't care about your feelings
  donderdag 30 januari 2020 @ 10:38:41 #168
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_191260706
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:11 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Je mag daar 100 en ik reed 100. N31
Dan heb ik niets gezegd :)
Ok stelletje hokboeren
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:14:28 #169
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191263309
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ja ach jij zou ook medewerkers minder uitbetalen als ze door overmacht pech met de auto krijgen. Vind je het heel erg als ik geen waarde aan jouw mening hecht?
Kan je niet ergens anders de boel verstieren?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 30 januari 2020 @ 14:17:24 #170
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_191264043
Ok mensen. Begrijp dat dit een topic is waar het al snel een wellus / nietus discussie kan worden en waarin de meningen over irritaties flink uiteen kunnen lopen, maar laten we even kappen met op de man spelen en elkaar (net als op de weg) de ruimte geven O~)
pi_191265924
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
Ok mensen. Begrijp dat dit een topic is waar het al snel een wellus / nietus discussie kan worden en waarin de meningen over irritaties flink uiteen kunnen lopen, maar laten we even kappen met op de man spelen en elkaar (net als op de weg) de ruimte geven O~)
Jij bent vast nieuw in Nederland.
pi_191266612
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 16:40 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Jij bent vast nieuw in Nederland.
In ieder geval op FOK
  donderdag 30 januari 2020 @ 18:20:51 #173
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_191267061
quote:
Kon je de vrachtwagen al zien toen je naar links ging of zat 'ie nog achter de kromming van de aarde verborgen? :')
pi_191267135
VW Golf rijders :')

Nuff Said volgens mij
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_191267141
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
VW Golf rijders :')

Nuff Said volgens mij
Yup.
pi_191267175
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Typisch zo'n geval waar je beter harder kan rijden om in te halen. Ik zou nooit zo langzaam een vrachtwagen inhalen en in de hoek van een vrachtwagen blijven hangen. Natuurlijk zit die vrachtwagen fout, maar doordat jij op die positie rijdt kon je ook niet eens zien dat er een invoegstrook was waar mensen door die vrachtwagen er niet meer konden invoegen, anders had je daar al op kunnen anticiperen.

Misschien dat de chauffeur vergeten was dat hij een trailer bij zich had :')
Dit dus. Filmert rijdt er wel heel langzaam naar toe. Snap wel dat meneer chauffeur denkt, ik ga naar links. Niet dat ie dat heel netjes doet, maar bij je motorrijles had je vloekende instructeur gehad voor het langzaam benaderen van een vrachtwagen.

Dan idd maar liever ff een stukje te hard
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_191267193
quote:
Tering hé, geef eens gas bij. 'Ja maar je mag maar 100'. Flikker toch op man, tegen de tijd dat jij er voorbij bent zit je aan de andere kant van Friesland.
pi_191267238
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:32 schreef GX3 het volgende:

[..]

Tering hé, geef eens gas bij. 'Ja maar je mag maar 100'. Flikker toch op man, tegen de tijd dat jij er voorbij bent zit je aan de andere kant van Friesland.
Anticiperen kun je leren.
pi_191267586
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2020 18:37 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Anticiperen kun je leren.
Ach het is ook een dagelijkse stukje frustratie van mijn kant. Mensen die op een 130km/h weg een auto die 100 kmph rijdt met 105 kmph gaan inhalen. De ene dag kan ik het beter hebben dan de andere, maar echt, na het vijfde 'setje' ben ik bijna in staat om via de vluchtstrook er langs te gaan. Je doet het uiteraard niet, maar je denkt er toch over na :')
pi_191267608
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 19:09 schreef GX3 het volgende:

[..]

Ach het is ook een dagelijkse stukje frustratie van mijn kant. Mensen die op een 130km/h weg een auto die 100 kmph rijdt met 105 kmph gaan inhalen. De ene dag kan ik het beter hebben dan de andere, maar echt, na het vijfde 'setje' ben ik bijna in staat om via de vluchtstrook er langs te gaan. Je doet het uiteraard niet, maar je denkt er toch over na :')
Helemaal mee eens. Uiteindelijk word jij dan neergezet als aso dus doe je het inderdaad maar niet, maar wie de werkelijke aso is kun je op z'n minst discutabel noemen.
pi_191268608
quote:
Ik snap niet wat iedereen aan het zoeken is om filmert de schuld te geven. Dit is gewoon 100% lomp gedrag van de chauffeur. de Vmax is 100, dus ga je er met 100 voorbij. En als dat erg langzaam gaat ligt het aan de chauffeur die 'm waarschijnlijk gewoon in de begrenzer heeft getrapt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_191268621
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik snap niet wat iedereen aan het zoeken is om filmert de schuld te geven. Dit is gewoon 100% lomp gedrag van de chauffeur. de Vmax is 100, dus ga je er met 100 voorbij. En als dat erg langzaam gaat ligt het aan de chauffeur die 'm waarschijnlijk gewoon in de begrenzer heeft getrapt.
Wellicht had de wegbeheerder wat meer moeten nadenken alvorens de vmax maar rücksichtslos op 100 te gooien, omdat men dan "langer de tijd heeft" om na te denken.
pi_191268665
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:18 schreef JF_ het volgende:

[..]

Niet bij alle auto's. VAG heeft bijvoorbeeld een paar jaargangen waar de cc weer verder gaat als je de koppeling loslaat na schakelen.
Alleen na het schakelen. Althans, dat is iig het geval bij een MB Actros met Tellishift (zelf koppelen en met zo'n elektronische schakelknobbel op de armsteun). Die geeft dan ook automagisch gas na het schakelen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_191270144
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik snap niet wat iedereen aan het zoeken is om filmert de schuld te geven. Dit is gewoon 100% lomp gedrag van de chauffeur. de Vmax is 100, dus ga je er met 100 voorbij. En als dat erg langzaam gaat ligt het aan de chauffeur die 'm waarschijnlijk gewoon in de begrenzer heeft getrapt.
omdat fok
pi_191274024
Dit gebeurde gisteren op de grote rotonde net buiten Spijkenisse: https://www.bing.com/maps(...)v=2&sV=2&form=S00027

Ik reed op de linkerbaan, werd ik door één of ander oud lijk van rechts afgesneden... Echt zonder te kijken ploep naar links. Ik schrik niet zo snel, daar niet van, maar dan is het toch even een rem-reflex :P

Wat wordt ik doodziek van dat soort bejaarden. Het CBR zou strenger moeten zijn op deze groep.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2020 07:49:15 ]
pi_191274916
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 20:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik snap niet wat iedereen aan het zoeken is om filmert de schuld te geven. Dit is gewoon 100% lomp gedrag van de chauffeur. de Vmax is 100, dus ga je er met 100 voorbij. En als dat erg langzaam gaat ligt het aan de chauffeur die 'm waarschijnlijk gewoon in de begrenzer heeft getrapt.
Ik kende ook iemand die vaak ongelukken reed, maar nooit haar fout. Totdat ik ermee in de auto zat en merkte dat ze telkens in dode hoeken van andere ging hangen, op onoverzichtelijke plekken gewoon gas bij gaf, of knipperlicht niet goed gebruikt. Ja het is misschien de fout van de ander, maar je kan heel veel ongelukken voorkomen als je een beetje begrijpt hoe het werkt.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 31 januari 2020 @ 09:18:47 #187
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191274949
Ik snap ook niet waarom je voor een inhaal actie niet gewoon wat gas bij geeft.
Je hindert anderen minder, het is minder gevaarlijk en met 110 op de teller wordt je echt niet geflitst.

Ik rijd graag op de cruise, maar probeer altijd te voorkomen dat ik iemand klem rijdt omdat ik met 0,5 km/u in zou gaan halen. Tikkie gas en je zit er voor en de ander kan ook zonder te remmen zijn weg vervolgen. Win-win.

En dan ook dat vrachtwagentje pesten, die mensen zijn met hun werk bezig. Hou afstand en geef ze de ruimte, ze zijn met een iets groter voertuig onderweg als een Celerio. 't Is allemaal echt niet moeilijk maar die "ikke ikke" mentaliteit helpt niemand.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 09:33:34 #188
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_191275054
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:18 schreef daNpy het volgende:
Ik snap ook niet waarom je voor een inhaal actie niet gewoon wat gas bij geeft.
Je hindert anderen minder, het is minder gevaarlijk en met 110 op de teller wordt je echt niet geflitst.

Ik rijd graag op de cruise, maar probeer altijd te voorkomen dat ik iemand klem rijdt omdat ik met 0,5 km/u in zou gaan halen. Tikkie gas en je zit er voor en de ander kan ook zonder te remmen zijn weg vervolgen. Win-win.
Zo is het mij tijdens de rijlessen ook altijd geleerd. Een inhaalactie moet zo kort mogelijk duren, dus mag je best even wat gas bij geven (binnen bepaalde grenzen natuurlijk :P )

quote:
En dan ook dat vrachtwagentje pesten, die mensen zijn met hun werk bezig. Hou afstand en geef ze de ruimte, ze zijn met een iets groter voertuig onderweg als een Celerio. 't Is allemaal echt niet moeilijk maar die "ikke ikke" mentaliteit helpt niemand.
Maar dat kun je net zo goed zeggen van die chauffeurs. Die menen ook altijd maar rechten toe te eigenen "omdat ze dit voor hun werk doen". Ook zij hebben zich aan de regels te houden en als iedereen dat gewoon doet, zou het ook veel voorspelbaarder worden op de weg.
Don't let my username fool you...
pi_191275076
Een vrachtwagen mag max 80 rijden eh. Dan is er dus al een verschil van ongeveer 20km/u. Dus "even gas bijgeven" vind ik nogal een ridicuul advies.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_191275112
Je mag max 100 volgens de wet dus dan rij ik dat ook. Dat wil men in Den Haag graag. De chauffeur heeft mij of allang gezien maar bewust aan de kant gedrukt (poging tot doodslag) of hij zat niet op te letten (cursus educatieve maatregelen)
  vrijdag 31 januari 2020 @ 09:47:28 #191
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191275182
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je mag max 100 volgens de wet dus dan rij ik dat ook. Dat wil men in Den Haag graag. De chauffeur heeft mij of allang gezien maar bewust aan de kant gedrukt (poging tot doodslag) of hij zat niet op te letten (cursus educatieve maatregelen)
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen of niet?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 09:53:41 #192
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191275250
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:35 schreef Messina het volgende:
Een vrachtwagen mag max 80 rijden eh. Dan is er dus al een verschil van ongeveer 20km/u. Dus "even gas bijgeven" vind ik nogal een ridicuul advies.
Je hebt niet goed gelezen denk ik :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191275253
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:47 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen of niet?
F&L forum is verderop.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 10:23:32 #194
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191275631
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je mag max 100 volgens de wet dus dan rij ik dat ook. Dat wil men in Den Haag graag. De chauffeur heeft mij of allang gezien maar bewust aan de kant gedrukt (poging tot doodslag) of hij zat niet op te letten (cursus educatieve maatregelen)
20 jaar celstraf voor deze moordpoging.
pi_191275921
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je mag max 100 volgens de wet dus dan rij ik dat ook.
Jaaa hoor :') reed jij niet in een (gechipte) 5-serie? En dan ga je mij vertellen dat je nooit harder rijdt dan toegestaan.
Facts don't care about your feelings
pi_191276418
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 13:55 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als iemand een andere mening heeft dan jezelf is het nog niet direct trollen hoor :*
Dat is inderdaad waar. En ik geef je na: je bent wat mij betreft ook niet enkel aan het trollen. :*
Maar: gevaarlijk weggedrag (kleven, appen e.d.) en irritant weggedrag (appen achter het stuur e.d.) keer op keer verdedigen en topic in, topic uit verdedigen riekt behoorlijk naar trollen.

Gister op de A1 rond Amersfoort: Iemand die op één van de linker twee banen haar wimpers aan het 'doen' was (!!). Logisch dat je dan niet helemaal in je baantje blijft. Was het misschien Joshi's vrouw-lief? O+
pi_191276516
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jaaa hoor :') reed jij niet in een (gechipte) 5-serie? En dan ga je mij vertellen dat je nooit harder rijdt dan toegestaan.
Klopt. Ik heb hem gechipt ivm verbruik. Moet jij niet je medewerker uitbetalen?
pi_191276529
quote:
18s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 07:47 schreef DevFreak het volgende:
Dit gebeurde gisteren op de grote rotonde net buiten Spijkenisse: https://www.bing.com/maps(...)v=2&sV=2&form=S00027

Ik reed op de linkerbaan, werd ik door één of ander oud lijk van rechts afgesneden... Echt zonder te kijken ploep naar links. Ik schrik niet zo snel, daar niet van, maar dan is het toch even een rem-reflex :P

Wat wordt ik doodziek van dat soort bejaarden. Het CBR zou strenger moeten zijn op deze groep.
Het aantal 70+ers dat op de fiets omkomt elk jaar weer, spreekt ook boekdelen. Als je een fiets al niet buiten brokken kunt houden, waarom dan toch achter stuur van een 800KG-wegend blik mogen stappen?

Een krakkemikkig rijdende bejaarde zou bij één zo'n actie eigenlijjk direct een CBR-proeve moeten afleggen. Fratsen als met 65 kmpu invoegen op de A27 (vmax 100), argeloos op de middelste baan rijden met een lege vlakte rechtsvoor en meer van dat soort fratsen. Dat is inderdaad nog los van het matige reactievermogen.
pi_191276680
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:25 schreef asdqert het volgende:
Het aantal 70+ers dat op de fiets omkomt elk jaar weer, spreekt ook boekdelen. Als je een fiets al niet buiten brokken kunt houden, waarom dan toch achter stuur van een 800KG-wegend blik mogen stappen?
Er zijn ook veel meer 70+ ers dan eerst..... In goede gezondheid om te fietsen.....

Zet het eens af tegen het aantal afgelegde kilometers voor de grap?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191276706
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:25 schreef asdqert het volgende:
65 kmpu invoegen op de A27 (vmax 100)
Je mag gewoon 60 op de snelweg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191276784
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er zijn ook veel meer 70+ ers dan eerst..... In goede gezondheid om te fietsen.....

Zet het eens af tegen het aantal afgelegde kilometers voor de grap?
Totdat ze onderschatten hoezeer de e-bike de afnemende conditie/spierkracht compenseert, en het reactie-vermogen ook is afgetakeld. Ik heb het als fietser en wielrenner (rode lap-alert!) gezien bij zowel bejaarde e-bikers als bejaarde autobestuurders. Beide keren moest ik alle zeilen bijzetten om niet vol op mijn gezicht te gaan.
Enfin, dit punt is al genoeg gemaakt denk ik. oO<

quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je mag gewoon 60 op de snelweg.
Dus?
Dat maakt het nog geen goed idee om met die snelheid in te voegen tussen veel sneller rijdend verkeer. Zeker niet als je daarvoor 400 meter voorsorteer/invoegstrook hebt benut om van 60 naar 65 (!) op te trekken. Toch? :Y
pi_191276793
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik kende ook iemand die vaak ongelukken reed, maar nooit haar fout. Totdat ik ermee in de auto zat en merkte dat ze telkens in dode hoeken van andere ging hangen, op onoverzichtelijke plekken gewoon gas bij gaf, of knipperlicht niet goed gebruikt. Ja het is misschien de fout van de ander, maar je kan heel veel ongelukken voorkomen als je een beetje begrijpt hoe het werkt.
Vaak maken 2 mensen een fout bij een ongeluk, 1 initieert de fout en nummer 2 moet dan ook nog eens de fout maken die fout niet op te lossen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:46:14 #203
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191276938
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je mag gewoon 60 op de snelweg.
Maar je mag geen ander verkeer hinderen, zeker niet als je bij je handeling ook nog voorrang moet verlenen. Leuke troll poging, dat wel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191276961
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:46 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maar je mag geen ander verkeer hinderen, zeker niet als je bij je handeling ook nog voorrang moet verlenen. Leuke troll poging, dat wel.
Je mag ermee op de snelweg, zo simpel is het, ik denk niet dat een rechter met een boete akkoord gaat als je met een max 65kmh mobiel de snelweg op gaat.

Kijk alsj e auto gewoon 100km/h gaat valt er wat te zeggen voor je argument maar wederom, beetje vage wetgeving op dit moment maakt toch dat ik dit een beetje een grijs gebied vind.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 31 januari 2020 @ 11:48:43 #205
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191276988
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je mag ermee op de snelweg, zo simpel is het, ik denk niet dat een rechter jou, als je met een max 65kmh mobiel de snelweg op gaat akkoord gaat met een boete.

Kijk alsj e auto gewoon 100km/h gaat valt er wat te zeggen voor je argument maar wederom, beetje vage wetgeving op dit moment maakt toch dat ik dit een beetje een grijs gebied vind.
Als jij met die 65km/u van baan wisselt en daarbij geen voorrang verleent ben je gewoon fout en kun je zeker een prent krijgen. Ookal gaat je voertuig maar 70 km/u.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191276991
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als jij met die 65km/u van baan wisselt en daarbij geen voorrang verleent ben je gewoon fout en kun je zeker een prent krijgen. Ookal gaat je voertuig maar 70 km/u.
Ja prima, dat bedoelde ik niet. Dat is fout van iedereen, dan maakt die snelheid niet eens uit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 31 januari 2020 @ 12:02:15 #207
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191277204
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja prima, dat bedoelde ik niet. Dat is fout van iedereen, dan maakt die snelheid niet eens uit.
Klopt. Overigens niet slim om zo langzaam te rijden, ik ken iemand die van achteren is aangereden omdat hij dus met een trage oldtimer op de snelweg zat ;(
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191277401
Dan heeft degene die erop knalde toch óók niet goed opgelet.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_191277597
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:18 schreef Messina het volgende:
Dan heeft degene die erop knalde toch óók niet goed opgelet.
understatement van de dag haha
pi_191277729
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:32 schreef funnywell het volgende:

[..]

understatement van de dag haha
Mwah, er is natuurlijk een situatie denkbaar dat de auto vóór de aanrijder niet goed op zat te letten, op het laatste moment naar links ging, en dan is het al snel boem. Zeker als je een busje voor je hebt rijden zie je niet altijd goed wat dáár dan weer voor rijdt ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 12:50:59 #211
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191277846
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:42 schreef Messina het volgende:

[..]

Mwah, er is natuurlijk een situatie denkbaar dat de auto vóór de aanrijder niet goed op zat te letten, op het laatste moment naar links ging, en dan is het al snel boem. Zeker als je een busje voor je hebt rijden zie je niet altijd goed wat dáár dan weer voor rijdt ;)
Zo gebeurde het idd. Dan is een snelheids van 50km/u toch best veel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191277976
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 12:42 schreef Messina het volgende:

[..]

Mwah, er is natuurlijk een situatie denkbaar dat de auto vóór de aanrijder niet goed op zat te letten, op het laatste moment naar links ging, en dan is het al snel boem. Zeker als je een busje voor je hebt rijden zie je niet altijd goed wat dáár dan weer voor rijdt ;)
Ook dan ligt t aan jezelf, je rijdt toch ook niet met volle snelheid over een kruispunt als je laagstaande zon hebt. En als je al niet eens kunt zien wat er voor je gebeurt omdat er een busje rijdt moet je al helemaal je roze papiertje inleveren
pi_191278294
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 11:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je mag gewoon 60 op de snelweg.
langzamer ook
Het is wat.......
  vrijdag 31 januari 2020 @ 14:52:33 #214
488006 Gnunix
&#1079;&#1072; &#1
pi_191279587
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je mag max 100 volgens de wet dus dan rij ik dat ook. Dat wil men in Den Haag graag. De chauffeur heeft mij of allang gezien maar bewust aan de kant gedrukt (poging tot doodslag) of hij zat niet op te letten (cursus educatieve maatregelen)
'T is maar goed dat ik jou nooit tegenkom op de N31.. 120 is daar de norm :)
Слава России! Z
pi_191281440
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 14:52 schreef Gnunix het volgende:

[..]

'T is maar goed dat ik jou nooit tegenkom op de N31.. 120 is daar de norm :)
Die instelling gaat je ooit eens tegenwerken.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 16:45:30 #216
488006 Gnunix
&#1079;&#1072; &#1
pi_191281453
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 16:45 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Die instelling gaat je ooit eens tegenwerken.
Hoe laat ben je vandaag op de N31? misschien spot ik je wel :')
Слава России! Z
pi_191282643
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 09:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik kende ook iemand die vaak ongelukken reed, maar nooit haar fout. Totdat ik ermee in de auto zat en merkte dat ze telkens in dode hoeken van andere ging hangen, op onoverzichtelijke plekken gewoon gas bij gaf, of knipperlicht niet goed gebruikt. Ja het is misschien de fout van de ander, maar je kan heel veel ongelukken voorkomen als je een beetje begrijpt hoe het werkt.
Ik mis het verband met de casus van OxygeneFRL. In zijn geval heeft de vrachtwagenchauffeur goed zicht op de linker rijstrook en is er geen noodzaak om überhaupt naar links te gaan. Ik zou er hetzelfde over hebben gedacht.
Okee, ik stuur dan geen blundervideo's naar bedrijven, maar ik blijf het een rare actie vinden van de chauffeur.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_191282987
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 18:41 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik mis het verband met de casus van OxygeneFRL. In zijn geval heeft de vrachtwagenchauffeur goed zicht op de linker rijstrook en is er geen noodzaak om überhaupt naar links te gaan. Ik zou er hetzelfde over hebben gedacht.
Okee, ik stuur dan geen blundervideo's naar bedrijven, maar ik blijf het een rare actie vinden van de chauffeur.
Met een slakkengang vrachtwagens inhalen en bij een invoegstrook in z'n dode hoek zitten vind ik ook vragen om problemen. En het leek wel redelijk noodzakelijk want die invoegstrook was kort en die twee auto's die wilde invoegen hadden wel moeite gehad met een vrachtwagen+trailer. Maar goed het blijft wel de fout van de vrachtwagenchauffeur. Ik zie het zelf ook te vaak gebeuren met auto's. Zien iemand invoegen, schatten het compleet verkeerd in en gaan naar de linkerrijstrook terwijl ze al ver onder de max rijden waardoor links allemaal vol op de rem moet, om daarna weer naar rechts te gaan omdat de invoeger (gewoon zoals het hoort) gas geeft.
Facts don't care about your feelings
pi_191285643
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Met een slakkengang vrachtwagens inhalen en bij een invoegstrook in z'n dode hoek zitten vind ik ook vragen om problemen. En het leek wel redelijk noodzakelijk want die invoegstrook was kort en die twee auto's die wilde invoegen hadden wel moeite gehad met een vrachtwagen+trailer. Maar goed het blijft wel de fout van de vrachtwagenchauffeur. Ik zie het zelf ook te vaak gebeuren met auto's. Zien iemand invoegen, schatten het compleet verkeerd in en gaan naar de linkerrijstrook terwijl ze al ver onder de max rijden waardoor links allemaal vol op de rem moet, om daarna weer naar rechts te gaan omdat de invoeger (gewoon zoals het hoort) gas geeft.
Je haalt je eigen argument helemaal onderuit. Ook knap.
pi_191285793
Ik kwam laatst bij een oprit, reed een lesauto 60 en de oprit eindigt bij een brug, zonder vluchtstrook.

Reed een auto linksachter niet veel harder, dus in naar links. Met 100 op een 100km snelweg.

Trappen dus zowel die lesauto, als de auto links volgas in. Dus opeens reed ik in de weg.
.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 21:57:42 #221
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191285869
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 21:52 schreef Fer het volgende:
Ik kwam laatst bij een oprit, reed een lesauto 60 en de oprit eindigt bij een brug, zonder vluchtstrook.

Reed een auto linksachter niet veel harder, dus in naar links. Met 100 op een 100km snelweg.

Trappen dus zowel die lesauto, als de auto links volgas in. Dus opeens reed ik in de weg.
Waarom ga je dan naar links :?
Invoegen is de verantwoordelijkheid van de invoeger. Nu ben jíj degene die aan het hinderen is, terwijl je juist aardig probeert te zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191285932
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 21:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waarom ga je dan naar links :?
Invoegen is de verantwoordelijkheid van de invoeger. Nu ben jíj degene die aan het hinderen is, terwijl je juist aardig probeert te zijn.
Omdat ik geen zin heb om te remmen, als die idioot naar links komt. Wat hij toch wel doet
.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 22:02:54 #223
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191285950
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:01 schreef Fer het volgende:

[..]

Omdat ik geen zin heb om te remmen, als die idioot naar links komt. Wat hij toch wel doet
Wat achteraf dus helemaal niet aan de hand was. Met een beetje geduld was het vanzelf opgelost.

No offence, maar je bewijst toch steeds weer een slechte chauffeur te zijn :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191285969
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat achteraf dus helemaal niet aan de hand was. Met een beetje geduld was het vanzelf opgelost.

No offence, maar je bewijst toch steeds weer een slechte chauffeur te zijn :@
Oefff, je had hem beter een trap in z'n noten kenne geve
pi_191286124
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat achteraf dus helemaal niet aan de hand was. Met een beetje geduld was het vanzelf opgelost.

No offence, maar je bewijst toch steeds weer een slechte chauffeur te zijn :@
Dat pretendeer ik ook niet
.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 22:13:36 #226
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191286127
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:01 schreef Fer het volgende:

[..]

Omdat ik geen zin heb om te remmen, als die idioot naar links komt. Wat hij toch wel doet
Maar uit jouw verhalen lijkt de lesauto toch plotseling in secondes? van 60 naar 100 te accelereren.

Ik snap je overigens wel hoor, die debielen die gewoon invoegen omdat ze menen dat men plaats moet maken (apart overigens bij een les auto, maar dat terzijde). Maargoed door mensen die vooraf ook plaats maken wordt dit gedrag dus aangeleerd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 22:14:54 #227
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191286145
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maar uit jouw verhalen lijkt de lesauto toch plotseling in secondes? van 60 naar 100 te accelereren.

Ik snap je overigens wel hoor, die debielen die gewoon invoegen omdat ze menen dat men plaats moet maken (apart overigens bij een les auto, maar dat terzijde). Maargoed door mensen die vooraf ook plaats maken wordt dit gedrag dus aangeleerd.
NAja als je het moet leren en je voegt langzaam in omdat je het niet durft/zit te stuntelen en daarna moet je gas geven van je instructeur kan ik me voorstellen dat je opeens een spurtje maakt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191286213
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maar uit jouw verhalen lijkt de lesauto toch plotseling in secondes? van 60 naar 100 te accelereren.

Ik snap je overigens wel hoor, die debielen die gewoon invoegen omdat ze menen dat men plaats moet maken (apart overigens bij een les auto, maar dat terzijde). Maargoed door mensen die vooraf ook plaats maken wordt dit gedrag dus aangeleerd.
Ja was zo A3 of een A klasse. Denk dat de instructeur even een kickdown deed ofzo, verbaasde mij ook wel.

Ik heb nog in een 1.9d gelest. Invoegen was altijd volgas en ergens richting 3500-4000 toeren schakelen, geen marges.
.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 22:20:43 #229
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191286237
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja was zo A3 of een A klasse. Denk dat de instructeur even een kickdown deed ofzo, verbaasde mij ook wel.

Ik heb nog in een 1.9d gelest. Invoegen was altijd volgas en ergens richting 3500-4000 toeren schakelen, geen marges.
Ja zo heb ik het ook geleerd in een LPG bak. In zijn 3 en volle polle. Invoegen met dezelfde als snelheid als het verkeer op de snelweg rijdt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191286295
Is ook een rare oprit daar bij A8 Zaandam/Zaaandijk.

Je ziet eigenlijk niks bij het oprijden, door alle geluidsschermen. Mensen komen op hun dooie akkertje aan en dan opeens moet je invoegen, terwijl de oprit verderop gewoon eindigd.
.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 22:23:53 #231
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191286298
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja was zo A3 of een A klasse. Denk dat de instructeur even een kickdown deed ofzo, verbaasde mij ook wel.

Ik heb nog in een 1.9d gelest. Invoegen was altijd volgas en ergens richting 3500-4000 toeren schakelen, geen marges.
Zal toch geen automaat zijn geweest?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 31 januari 2020 @ 22:25:14 #232
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191286323
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:23 schreef Fer het volgende:
Is ook een rare oprit daar bij A8 Zaandam/Zaaandijk.

Je ziet eigenlijk niks bij het oprijden, door alle geluidsschermen. Mensen komen op hun dooie akkertje aan en dan opeens moet je invoegen, terwijl de oprit verderop gewoon eindigd.
Hij is wat kort ja. Je moet zodra je boven de invoegstrook bent meteen goed kijken en dan is 't niet zo'n probleem.

Ik dacht al dat je het over dat punt had, want dat is de enige plek waar ik een invoegstrook ken die in een brug eindigt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191287707
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Maar uit jouw verhalen lijkt de lesauto toch plotseling in secondes? van 60 naar 100 te accelereren.

Ik snap je overigens wel hoor, die debielen die gewoon invoegen omdat ze menen dat men plaats moet maken (apart overigens bij een les auto, maar dat terzijde). Maargoed door mensen die vooraf ook plaats maken wordt dit gedrag dus aangeleerd.
Het is niet voor niets dat een lesauto als zodanig wordt herkend. De L in het blauw zou een soort waarschuwende/tolerante werking moeten hebben, afhankelijk van de situatie. Geen idee wat in de lesauto gebeurde. Misschien was het een beginnende leerling, of een paniekaanval. Het is aan het overige (meer ervaren) verkeer om er goed op te reageren. Naar links gaan is er zo eentje. Niet volgens de regels, maar het is wel uit te leggen. Geen agent die het in zijn hoofd haalt om jou daarvoor te verbaliseren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_191287841
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 19:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Met een slakkengang vrachtwagens inhalen en bij een invoegstrook in z'n dode hoek zitten vind ik ook vragen om problemen. En het leek wel redelijk noodzakelijk want die invoegstrook was kort en die twee auto's die wilde invoegen hadden wel moeite gehad met een vrachtwagen+trailer. Maar goed het blijft wel de fout van de vrachtwagenchauffeur. Ik zie het zelf ook te vaak gebeuren met auto's. Zien iemand invoegen, schatten het compleet verkeerd in en gaan naar de linkerrijstrook terwijl ze al ver onder de max rijden waardoor links allemaal vol op de rem moet, om daarna weer naar rechts te gaan omdat de invoeger (gewoon zoals het hoort) gas geeft.
Al blijft 'ie ernaast hangen (omdat de vrachtauto ook 100 gaat), chauffeur hoort gewoon niet ongezien naar links te sturen. De enige juiste reactie voor chauffeur is doorrijden (of remmen, als het te spannend wordt met het spul op de invoegstrook)
Een goede chauffeur is overigens bedacht op dode hoeken, maar van dode hoeken is hier helemaal geen sprake. Die zitten alleen dichtbij de cabine en recht achter de combi.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_191291099
Gevalletje verkeerd gegokt. Vrachtwagen op de vluchtstrook waagde toch maar de poging om te gaan rijden. Net voordat we hem inhaalden schaarde die de weg af. Naar rechts gelukkig. Leek wel of zijn achteras vast was geslagen. Gelukkig rustig op de weg en hij hield hem aardig onder controle.
pi_191291366
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hij is wat kort ja. Je moet zodra je boven de invoegstrook bent meteen goed kijken en dan is 't niet zo'n probleem.

Ik dacht al dat je het over dat punt had, want dat is de enige plek waar ik een invoegstrook ken die in een brug eindigt.
De invoegstrook zelf is kort ja, maar het weggetje omhoog is vrij lang dus daar kan je wat snelheid maken (als je geen 70 pk auto rijdt). Ik moest die een keer invoegen met m'n Berlingo met verrotte verstuivers, dan ga je nog 50 als je eindelijk boven bent maar gelukkig was het rustig >:)
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 1 februari 2020 @ 09:56:50 #237
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191291387
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 09:54 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

De invoegstrook zelf is kort ja, maar het weggetje omhoog is vrij lang dus daar kan je wat snelheid maken (als je geen 70 pk auto rijdt). Ik moest die een keer invoegen met m'n Berlingo met verrotte verstuivers, dan ga je nog 50 als je eindelijk boven bent maar gelukkig was het rustig >:)
Mwah, mijn auto heeft volgens mij minder dan 70 pk en ik red het om 100 te rijden als ik moet invoegen. Alleen als er iemand voor me zit die wat truttig omhoog rijd en pas op het vlakke stuk gas geeft is het lastig om de 100 aan te tikken.

Ergo, iedereen moet daar kunnen invoegen. Maar als je de oprit niet kent kan je wel even raar opkijken als je boven komt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191291468
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 09:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mwah, mijn auto heeft volgens mij minder dan 70 pk en ik red het om 100 te rijden als ik moet invoegen. Alleen als er iemand voor me zit die wat truttig omhoog rijd en pas op het vlakke stuk gas geeft is het lastig om de 100 aan te tikken.

Ergo, iedereen moet daar kunnen invoegen. Maar als je de oprit niet kent kan je wel even raar opkijken als je boven komt.
Dat is waar dat is vaak het probleem. Als ik gewoon snelheid blijf houden in de Berlingo en laat schakel dan heb je in bijna alle gevallen wel vermogen genoeg, maar andere mensen hinderen je vaak.
Facts don't care about your feelings
pi_191292441
Waarom zou je raar moeten opkijken als je boven komt. Je rijdt, je maakt snelheid, je kijkt, je kijkt van te voren al. Als je over de snelweg heen rijdt bij een brug en aan weerskanten heb je de oprit, kijk je al even naar beneden kun je het verkeer al inschatten. Als je de oprit opgaat kun je al 100en meters vooruit kijken en zien hoe het verkeer zicht gedraagt en dan kun je al meteen je snelheid erop aan passen en hoef je amper na te denken om in te voegen.

Nee maar de meeste beginnen pas te kijken als ze eenmaal op het invoeggedeelte rijden en dan is iedereen schuldig behalve de invoeger. Ja tunnelvisie noemen we dat. Succes, probeer t nog eens.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 13:32:20 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191294143
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 11:28 schreef funnywell het volgende:
Waarom zou je raar moeten opkijken als je boven komt. Je rijdt, je maakt snelheid, je kijkt, je kijkt van te voren al. Als je over de snelweg heen rijdt bij een brug en aan weerskanten heb je de oprit, kijk je al even naar beneden kun je het verkeer al inschatten. Als je de oprit opgaat kun je al 100en meters vooruit kijken en zien hoe het verkeer zicht gedraagt en dan kun je al meteen je snelheid erop aan passen en hoef je amper na te denken om in te voegen.

Nee maar de meeste beginnen pas te kijken als ze eenmaal op het invoeggedeelte rijden en dan is iedereen schuldig behalve de invoeger. Ja tunnelvisie noemen we dat. Succes, probeer t nog eens.
Je snapt de situatie niet.
https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191294264
quote:
75 meter om te kijken en de situatie in te schatten en aansluitend 100 meter om in te voegen. Wat is daar niet geldig aan mijn uitleg. Zoveel wegen dat je geen vluchtstrook hebt aan t einde.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 14:31:58 #242
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_191294989
quote:
Als ze vanaf het begin vaart maken, zoals het hoort, is er meer dan genoeg ruimte om een fatsoenlijke snelheid te bereiken.
Horrible Cunt!
pi_191295076
Ja maar mensen denken niet vooruit. Die rijden daar gewoon rustig aan, omdat ze nog geen snelweg zien bij het oprijden.

Die laten zich verrassen
.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 16:36:29 #244
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191296695
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 14:39 schreef Fer het volgende:
Ja maar mensen denken niet vooruit. Die rijden daar gewoon rustig aan, omdat ze nog geen snelweg zien bij het oprijden.

Die laten zich verrassen
Dan ben je ook wel achterlijk hoor. Wat doe je daar als je niet weet dat er een snelweg aankomt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191301482
Ze zijn nu nieuw asfalt aan het leggen volgens mij, ik kon de A8 niet op ;( Trouwens vroeger weleens een auto gezien op de oprit ervoor (bij dat politiebureau) die te langzaam ging en niet kon invoegen. Die stond toen aan het eind van de strook met gevarenlichten en probeerde achteruit te gaan om weer opnieuw een aanloop te nemen :') Maar het was vrij druk dus lijkt me lastig verhaal. Ik denk dat je, vooral met trage auto en angstige mensen, uiteindelijk rijkswaterstaat ofzo moet bellen?
Facts don't care about your feelings
  zondag 2 februari 2020 @ 10:22:41 #246
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191304815
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2020 21:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Geen BS probeer het zelf maar eens.
Wel BS. Wij hebben meerdere auto’s (op dit moment 4), waarvan een Audi 8 cilinder. Rij 80.000 km per jaar en kan dus prima vergelijken. Met alle auto’s is het prima aan de maximum snelheid houden als je dat wilt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 2 februari 2020 @ 10:26:35 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191304849
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 10:22 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wel BS. Wij hebben meerdere auto’s (op dit moment 4), waarvan een Audi 8 cilinder. Rij 80.000 km per jaar en kan dus prima vergelijken. Met alle auto’s is het prima aan de maximum snelheid houden als je dat wilt.
Dit dus.
En ik rij alleen maar in een auto met 200 pk, dus niet een of ander gebakje dat met moeite de V-max op de provinciale weg kan halen, maar me aan de maximum snelheden houden is geen enkel probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 2 februari 2020 @ 10:38:43 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191304974
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 10:22 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wel BS. Wij hebben meerdere auto’s (op dit moment 4), waarvan een Audi 8 cilinder. Rij 80.000 km per jaar en kan dus prima vergelijken. Met alle auto’s is het prima aan de maximum snelheid houden als je dat wilt.
Nooit beweerd dat ik moeite heb me aan de snelheid te houden. Dat is iets anders dan dat je makkelijker hard rijdt in een snellere auto. O-)
pi_191306664
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 10:22 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Wel BS. Wij hebben meerdere auto’s (op dit moment 4), waarvan een Audi 8 cilinder. Rij 80.000 km per jaar en kan dus prima vergelijken. Met alle auto’s is het prima aan de maximum snelheid houden als je dat wilt.
Ben je garagehouder?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 2 februari 2020 @ 12:37:39 #250
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191306708
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ben je garagehouder?
Hoezo?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191306714
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hoezo?
Zoveel auto's

Alle wegenbelasting en verzekering gewoon optellen toch? APK erbij? Wat kost dat aan vaste lasten per auto per jaar? 1500?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 2 februari 2020 @ 12:41:14 #252
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191306740
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zoveel auto's

Alle wegenbelasting en verzekering gewoon optellen toch? APK erbij? Wat kost dat aan vaste lasten per auto per jaar? 1500?
Dus?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 2 februari 2020 @ 12:43:34 #253
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191306768
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ben je garagehouder?
Nee. Autoliefhebber. En tweeverdiener. En we geven ons geld liever uit aan auto’s dan het opknappen van de keuken oid (die staat al 17 jaar op de lijst om op te knappen)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_191306770
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:41 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dus?
Dan vraag ik me af of je garagehouder bent als je zoveel auto's neemt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_191306775
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee. Autoliefhebber
Prijzige hobby of krijg je ergens kortingen op verzekering enzo? Wat zijn de vaste lasten dan per auto?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 2 februari 2020 @ 12:44:00 #256
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191306776
quote:
4s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af of je garagehouder bent als je zoveel auto's neemt.
Als garagehouden betaal je die vaste lasten niet. Dus wat is nou je vraag?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 2 februari 2020 @ 12:44:17 #257
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191306778
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Prijzige hobby of krijg je ergens kortingen op verzekering enzo? Wat zijn de vaste lasten dan per auto?
Alle hobbies kosten geld.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191306780
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als garagehouden betaal je die vaste lasten niet. Dus wat is nou je vraag?
Of iemand garagehouder is, dat heb ik al 2x gezegd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 2 februari 2020 @ 12:45:00 #259
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191306788
quote:
8s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Of iemand garagehouder is, dat heb ik al 2x gezegd.
Dat antwoord is al gegeven. Wat boeit dat als het niet zo is :?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191306793
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:45 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat antwoord is al gegeven. Wat boeit dat als het niet zo is :?
Jij vraagt het! Ik geef netjes antwoord.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 2 februari 2020 @ 12:46:03 #261
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191306802
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Prijzige hobby of krijg je ergens kortingen op verzekering enzo? Wat zijn de vaste lasten dan per auto?
Nee. Gewoon andere prioriteiten dan jij. En waarschijnlijk een jaar of 20 ouder, dus de tijd dat we als gezin van 400 euro per maand moesten leven is voorbij.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_191306815
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:46 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nee. Gewoon andere prioriteiten dan jij. En waarschijnlijk een jaar of 20 ouder, dus de tijd dat we als gezin van 400 euro per maand moesten leven is voorbij.
Zelf sleutelen enzo ook of is het meer gewoon mooie bolides?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 2 februari 2020 @ 12:48:03 #263
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_191306822
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 12:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zelf sleutelen enzo ook of is het meer gewoon mooie bolides?
Meer zelf sleutelen. En mooi is relatief 😉
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_191308157
Tja sommige mensen nemen 4 kinderen, andere 4 auto's. Dat eerste is slechter voor het milieu ;)
Facts don't care about your feelings
  zondag 2 februari 2020 @ 17:55:47 #265
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191312322
Ja je kan toch maar met een tegelijk rijden.
  zondag 2 februari 2020 @ 17:57:39 #266
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191312357
Maar als je auto liefhebber bent wat moet je dan met een Audi zo'n saaie Duitse business bak?
  zondag 2 februari 2020 @ 18:17:21 #267
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191312853
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 17:55 schreef kaasplankje het volgende:
Ja je kan toch maar met een tegelijk rijden.
Hoeveel fietsen had jij ookweer? :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191313034
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 17:57 schreef kaasplankje het volgende:
Maar als je auto liefhebber bent wat moet je dan met een Audi zo'n saaie Duitse business bak?
De klasse van Duitse auto's niet begrijpen.... :)
  zondag 2 februari 2020 @ 18:33:40 #269
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191313285
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 18:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoeveel fietsen had jij ookweer? :P
Ik zelf? Geen een staan alle op de zaak. O-)
  zondag 2 februari 2020 @ 18:34:59 #270
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191313318
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 18:23 schreef Questular het volgende:

[..]

De klasse van Duitse auto's niet begrijpen.... :)
Overpriced met een gedateerde sjoemelsoftware aandrijflijn en een saai interieur?
pi_191313609
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 18:34 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Overpriced met een gedateerde sjoemelsoftware aandrijflijn en een saai interieur?
Laat me raden , jij komt vast met een Italiaans merk aanzetten.
  zondag 2 februari 2020 @ 19:52:09 #272
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191316743
quote:
:')!
Facts don't care about your feelings
pi_191462333
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd

Doei
pi_191462418
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd

Doei
Want dan gelden de voorrangsregels ineens niet meer?

quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 08:28 schreef OxygeneFRL het volgende:

Mensen denken dat richting aangeven voorrang krijgen is ofzo. Helaas heeft het bedrijf geen site anders had ik de video daar even heen gestuurd.
Aan je filmpje met de Golf te zien denk je er zelf anders net zo over :W

[ Bericht 27% gewijzigd door Accordtje op 11-02-2020 21:41:36 ]
pi_191462434
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd

Doei
Belachelijke actie om hem expres dwars te willen zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2020 21:30:00 ]
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:32:52 #277
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191462494
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd

Doei
Dat je niet kan rijden heb je met je vorige filmpje wel bewezen. Met dit filmpje onderstreep je dat niet alleen, maar voeg je er ook nog eens aan toe dat je de regels niet kan en voor eigen rechter speelt.

Jouw rijbewijs kan niet snel genoeg door de shredder.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 11 februari 2020 @ 21:33:39 #278
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191462504
En hoezo verliest hij alle recht op iets doordat hij de regels overtreed? Jij doet dat net zo goed door hem af te snijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191462521
Waarom komt die 147 opeens weer naar voren en daarna klem achter de witte auto?
.
pi_191462576
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:34 schreef Fer het volgende:
Waarom komt die 147 opeens weer naar voren en daarna klem achter de witte auto?
Die 147 komt niet meer naar voren, TS houdt expres gas in nadat hij, vermoedelijk naar eigen zeggen veilig wilde inhalen, maar in de realiteit afgunstig de Golf wil belemmeren en hiermee een potentieel gevaarlijke situatie creëren. TS heeft dus niet alleen één auto moeten doen laten ingrijpen, maar twee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2020 21:38:25 ]
pi_191462609
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
En hoezo verliest hij alle recht op iets doordat hij de regels overtreed? Jij doet dat net zo goed door hem af te snijden.
Hiermee een situatie creëren die 2 auto's dwingt te remmen. Dit is hoe files worden geboren. Mijn inziens behoorlijk veel erger en gevaarlijker dan die 10-20km die de golf harder rijdt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2020 21:40:31 ]
pi_191462647
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd

Doei
Heb jij toevallig de Belgische nationaliteit?
pi_191462881
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd

Doei
Man man man.... :|W
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 11 februari 2020 @ 22:03:11 #284
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_191463058
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd

Doei
:')
Je komt op mij een beetje over als iemand die express moeilijk gaat lopen te doen omdat je dan weer een filmpje kan posten en aandacht krijgt. Dat lukt je uitstekend. maar is wel heel triest
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  woensdag 12 februari 2020 @ 08:40:54 #285
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191467296
Dat Oxy niet kan rijden is geen nieuws hier toch?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 12 februari 2020 @ 09:14:14 #286
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_191467633
Met deze upload bevestigt hij een gevaar op de weg te zijn. Mocht er een aanrijding volgen dan is hij wellicht ook schuldig.
  woensdag 12 februari 2020 @ 09:35:00 #287
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191467892
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:14 schreef kaasplankje het volgende:
Met deze upload bevestigt hij een gevaar op de weg te zijn. Mocht er een aanrijding volgen dan is hij wellicht ook schuldig.
Wellicht?
Volgens mij is iemand die willens en wetens geen voorrang verleend sowieso schuldig. Zeker als hij ook nog laat weten dat het de bedoeling was anderen te hinderen (art 5).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191467932
Vooruitkijken blijft een kunst...
Ik rijd 130 op CC. Redelijk ruim voor me geeft een vrachtwagen richting aan en begint een inhaalmanoeuvre. Dat red ik niet door CC te ontkoppelen dus ik rem lichtjes bij om op 100 te komen.
Achter me komt een wagen aanblazen die wel graag 130 wil blijven rijden.

Dus natuurlijk is het dan logisch om lichtsignalen te gaan geven :') :') :') Ja, dat motiveert me om door die vrachtwagen heen te gaan rijden waar ik achter hang, en die mijn achterligger ook prima boven mijn autootje uit kan zien torenen.

Ik ben niet aardig dus heb de rem nog even lichtjes aangetikt, hij had mij immers wel al gezien. Nadat ik weer invoegde spuit hij er vandoor. Twee minuten later haal ik hem in omdat hij klem zit op de rechter rijstrook. Zo zinvol, dat gehaast en aso gedrag :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 12 februari 2020 @ 09:39:42 #289
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_191467945
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd

Doei
Zet de comments aan dan, of durf je niet?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  woensdag 12 februari 2020 @ 09:41:15 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191467963
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:22 schreef OxygeneFRL het volgende:
Tsja als je 130 op een 100 weg wil rijden verlies je alle recht als je iemand nadert die wel netjes 100 rijd

Doei
Jij bent degene die zat te janken over die "afsnijdende" vrachtwagen die naar links ging zodat een andere vrachtwagen kon invoegen en dan flik je zelf dit, puur om te treiteren?
Tering zeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 februari 2020 @ 09:57:31 #291
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191468153
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:41 schreef Leandra het volgende:

Jij bent degene die zat te janken over die "afsnijdende" vrachtwagen die naar links ging zodat een andere vrachtwagen kon invoegen en dan flik je zelf dit, puur om te treiteren?
Tering zeg.
Ach, als het een keer misgaat kan hij oom agent keurig bewijs laten zien dat hij zelf zijn bijzondere manoeuvre veel te laat heeft ingezet ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_191471796
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:35 schreef daNpy het volgende:

[..]

Wellicht?
Volgens mij is iemand die willens en wetens geen voorrang verleend sowieso schuldig. Zeker als hij ook nog laat weten dat het de bedoeling was anderen te hinderen (art 5).
Ja, maar kan hij het niet op het feit gooien dat hij het niet goed kon inschatten om de ander persoon te hard reed?
Facts don't care about your feelings
  woensdag 12 februari 2020 @ 14:27:41 #293
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191471831
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja, maar kan hij het niet op het feit gooien dat hij het niet goed kon inschatten om de ander persoon te hard reed?
Nadat je eerst toegeeft het expres te doen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 12 februari 2020 @ 14:38:27 #294
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191472013
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 21:29 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Belachelijke actie om hem expres dwars te willen zitten.
Waarom denken jullie dat hij dat expres doet? Je ziet niet of hij tijdig richting aangegeven heeft. Ben het er eigenlijk wel een beetje mee eens dat als je 130 rijdt op een 100 weg je ook rekening moet houden met auto's die wel de vMax aanhouden en met die snelheid willen inhalen.

Dat die Golf zo snel met groot licht gaat seinen is ook niet echt heel sierlijk.
pi_191472263
quote:
19s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:38 schreef Gunner het volgende:

[..]

Waarom denken jullie dat hij dat expres doet? Je ziet niet of hij tijdig richting aangegeven heeft. Ben het er eigenlijk wel een beetje mee eens dat als je 130 rijdt op een 100 weg je ook rekening moet houden met auto's die wel de vMax aanhouden en met die snelheid willen inhalen.

Dat die Golf zo snel met groot licht gaat seinen is ook niet echt heel sierlijk.
Vanwege het moment van baan opschuiven. Dat hoeft nog niet om de witte auto in te halen, hij kan er ook voor kiezen om heel even gas los te laten Golf er voorbij te laten en dan zijn inhaalpoging in te zetten, maar nee hij doet dit op exact het moment dat de Golf naar links komt en zijn inhaalpoging wil inzetten.

Laatste ben ik met je eens.
pi_191472286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:57 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ach, als het een keer misgaat kan hij oom agent keurig bewijs laten zien dat hij zelf zijn bijzondere manoeuvre veel te laat heeft ingezet ^O^
Dit. Mag toch aannemen dat een beetje verkeersagent hier linea recta doorheen prikt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 februari 2020 @ 14:53:31 #297
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191472350
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:50 schreef SebbeSwensje het volgende:

Dit. Mag toch aannemen dat een beetje verkeersagent hier linea recta doorheen prikt.
Daarbij duurt het ook nog eens een hele tijd voor hij daadwerkelijk gaat inhalen. Zijn achterligger uit de rechterbaan komt er nog zowat naast te rijden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_191472357
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:53 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Daarbij duurt het ook nog eens een hele tijd voor hij daadwerkelijk gaat inhalen. Zijn achterligger uit de rechterbaan komt er nog zowat naast te rijden.
Komt omdat die flikker ook nog eens gas inhoudt, dat maakt het zo'n verderfelijke actie.
  woensdag 12 februari 2020 @ 15:03:19 #299
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_191472545
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:53 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Komt omdat die flikker ook nog eens gas inhoudt, dat maakt het zo'n verderfelijke actie.
Moet hij dan de vMax overschrijden omdat iemand anders dat ook doet? nee toch? ;)

(even objectief bekijken want dit lijkt vooral persoonlijk te zijn?)
pi_191472566
quote:
19s.gif Op woensdag 12 februari 2020 15:03 schreef Gunner het volgende:

[..]

Moet hij dan de vMax overschrijden omdat iemand anders dat ook doet? nee toch? ;)

(even objectief bekijken want dit lijkt vooral persoonlijk te zijn?)
Nee, maar gas inhouden om de inhaalpoging te frustreren is het andere uiterste. Ook ging de Golf eerder naar links dus het zou netter zij geweest even af te wachten.
pi_191472597
quote:
12s.gif Op woensdag 12 februari 2020 14:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Nadat je eerst toegeeft het expres te doen?
Ja dat doet hij nu, maar als ze gecrashed waren dan had hij dat vast niet toegegeven. Dan had hij het erop gegooid dat die gast te hard reed. Ik vraag me dan af wat de verzekering dan doet?
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')