Dit dus. Filmert rijdt er wel heel langzaam naar toe. Snap wel dat meneer chauffeur denkt, ik ga naar links. Niet dat ie dat heel netjes doet, maar bij je motorrijles had je vloekende instructeur gehad voor het langzaam benaderen van een vrachtwagen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Typisch zo'n geval waar je beter harder kan rijden om in te halen. Ik zou nooit zo langzaam een vrachtwagen inhalen en in de hoek van een vrachtwagen blijven hangen. Natuurlijk zit die vrachtwagen fout, maar doordat jij op die positie rijdt kon je ook niet eens zien dat er een invoegstrook was waar mensen door die vrachtwagen er niet meer konden invoegen, anders had je daar al op kunnen anticiperen.
Misschien dat de chauffeur vergeten was dat hij een trailer bij zich had
Tering hé, geef eens gas bij. 'Ja maar je mag maar 100'. Flikker toch op man, tegen de tijd dat jij er voorbij bent zit je aan de andere kant van Friesland.quote:
Anticiperen kun je leren.quote:Op donderdag 30 januari 2020 18:32 schreef GX3 het volgende:
[..]
Tering hé, geef eens gas bij. 'Ja maar je mag maar 100'. Flikker toch op man, tegen de tijd dat jij er voorbij bent zit je aan de andere kant van Friesland.
Ach het is ook een dagelijkse stukje frustratie van mijn kant. Mensen die op een 130km/h weg een auto die 100 kmph rijdt met 105 kmph gaan inhalen. De ene dag kan ik het beter hebben dan de andere, maar echt, na het vijfde 'setje' ben ik bijna in staat om via de vluchtstrook er langs te gaan. Je doet het uiteraard niet, maar je denkt er toch over naquote:
Helemaal mee eens. Uiteindelijk word jij dan neergezet als aso dus doe je het inderdaad maar niet, maar wie de werkelijke aso is kun je op z'n minst discutabel noemen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 19:09 schreef GX3 het volgende:
[..]
Ach het is ook een dagelijkse stukje frustratie van mijn kant. Mensen die op een 130km/h weg een auto die 100 kmph rijdt met 105 kmph gaan inhalen. De ene dag kan ik het beter hebben dan de andere, maar echt, na het vijfde 'setje' ben ik bijna in staat om via de vluchtstrook er langs te gaan. Je doet het uiteraard niet, maar je denkt er toch over na
Ik snap niet wat iedereen aan het zoeken is om filmert de schuld te geven. Dit is gewoon 100% lomp gedrag van de chauffeur. de Vmax is 100, dus ga je er met 100 voorbij. En als dat erg langzaam gaat ligt het aan de chauffeur die 'm waarschijnlijk gewoon in de begrenzer heeft getrapt.quote:
Wellicht had de wegbeheerder wat meer moeten nadenken alvorens de vmax maar rücksichtslos op 100 te gooien, omdat men dan "langer de tijd heeft" om na te denken.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik snap niet wat iedereen aan het zoeken is om filmert de schuld te geven. Dit is gewoon 100% lomp gedrag van de chauffeur. de Vmax is 100, dus ga je er met 100 voorbij. En als dat erg langzaam gaat ligt het aan de chauffeur die 'm waarschijnlijk gewoon in de begrenzer heeft getrapt.
Alleen na het schakelen. Althans, dat is iig het geval bij een MB Actros met Tellishift (zelf koppelen en met zo'n elektronische schakelknobbel op de armsteun). Die geeft dan ook automagisch gas na het schakelen.quote:Op donderdag 30 januari 2020 08:18 schreef JF_ het volgende:
[..]
Niet bij alle auto's. VAG heeft bijvoorbeeld een paar jaargangen waar de cc weer verder gaat als je de koppeling loslaat na schakelen.
omdat fokquote:Op donderdag 30 januari 2020 20:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik snap niet wat iedereen aan het zoeken is om filmert de schuld te geven. Dit is gewoon 100% lomp gedrag van de chauffeur. de Vmax is 100, dus ga je er met 100 voorbij. En als dat erg langzaam gaat ligt het aan de chauffeur die 'm waarschijnlijk gewoon in de begrenzer heeft getrapt.
Ik kende ook iemand die vaak ongelukken reed, maar nooit haar fout. Totdat ik ermee in de auto zat en merkte dat ze telkens in dode hoeken van andere ging hangen, op onoverzichtelijke plekken gewoon gas bij gaf, of knipperlicht niet goed gebruikt. Ja het is misschien de fout van de ander, maar je kan heel veel ongelukken voorkomen als je een beetje begrijpt hoe het werkt.quote:Op donderdag 30 januari 2020 20:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik snap niet wat iedereen aan het zoeken is om filmert de schuld te geven. Dit is gewoon 100% lomp gedrag van de chauffeur. de Vmax is 100, dus ga je er met 100 voorbij. En als dat erg langzaam gaat ligt het aan de chauffeur die 'm waarschijnlijk gewoon in de begrenzer heeft getrapt.
Zo is het mij tijdens de rijlessen ook altijd geleerd. Een inhaalactie moet zo kort mogelijk duren, dus mag je best even wat gas bij geven (binnen bepaalde grenzen natuurlijk )quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:18 schreef daNpy het volgende:
Ik snap ook niet waarom je voor een inhaal actie niet gewoon wat gas bij geeft.
Je hindert anderen minder, het is minder gevaarlijk en met 110 op de teller wordt je echt niet geflitst.
Ik rijd graag op de cruise, maar probeer altijd te voorkomen dat ik iemand klem rijdt omdat ik met 0,5 km/u in zou gaan halen. Tikkie gas en je zit er voor en de ander kan ook zonder te remmen zijn weg vervolgen. Win-win.
Maar dat kun je net zo goed zeggen van die chauffeurs. Die menen ook altijd maar rechten toe te eigenen "omdat ze dit voor hun werk doen". Ook zij hebben zich aan de regels te houden en als iedereen dat gewoon doet, zou het ook veel voorspelbaarder worden op de weg.quote:En dan ook dat vrachtwagentje pesten, die mensen zijn met hun werk bezig. Hou afstand en geef ze de ruimte, ze zijn met een iets groter voertuig onderweg als een Celerio. 't Is allemaal echt niet moeilijk maar die "ikke ikke" mentaliteit helpt niemand.
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen of niet?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je mag max 100 volgens de wet dus dan rij ik dat ook. Dat wil men in Den Haag graag. De chauffeur heeft mij of allang gezien maar bewust aan de kant gedrukt (poging tot doodslag) of hij zat niet op te letten (cursus educatieve maatregelen)
Je hebt niet goed gelezen denk ikquote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:35 schreef Messina het volgende:
Een vrachtwagen mag max 80 rijden eh. Dan is er dus al een verschil van ongeveer 20km/u. Dus "even gas bijgeven" vind ik nogal een ridicuul advies.
F&L forum is verderop.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen of niet?
20 jaar celstraf voor deze moordpoging.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je mag max 100 volgens de wet dus dan rij ik dat ook. Dat wil men in Den Haag graag. De chauffeur heeft mij of allang gezien maar bewust aan de kant gedrukt (poging tot doodslag) of hij zat niet op te letten (cursus educatieve maatregelen)
Jaaa hoor reed jij niet in een (gechipte) 5-serie? En dan ga je mij vertellen dat je nooit harder rijdt dan toegestaan.quote:Op vrijdag 31 januari 2020 09:39 schreef OxygeneFRL het volgende:
Je mag max 100 volgens de wet dus dan rij ik dat ook.
Dat is inderdaad waar. En ik geef je na: je bent wat mij betreft ook niet enkel aan het trollen.quote:Op woensdag 29 januari 2020 13:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als iemand een andere mening heeft dan jezelf is het nog niet direct trollen hoor
Klopt. Ik heb hem gechipt ivm verbruik. Moet jij niet je medewerker uitbetalen?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 10:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jaaa hoor reed jij niet in een (gechipte) 5-serie? En dan ga je mij vertellen dat je nooit harder rijdt dan toegestaan.
Het aantal 70+ers dat op de fiets omkomt elk jaar weer, spreekt ook boekdelen. Als je een fiets al niet buiten brokken kunt houden, waarom dan toch achter stuur van een 800KG-wegend blik mogen stappen?quote:Op vrijdag 31 januari 2020 07:47 schreef DevFreak het volgende:
Dit gebeurde gisteren op de grote rotonde net buiten Spijkenisse: https://www.bing.com/maps(...)v=2&sV=2&form=S00027
Ik reed op de linkerbaan, werd ik door één of ander oud lijk van rechts afgesneden... Echt zonder te kijken ploep naar links. Ik schrik niet zo snel, daar niet van, maar dan is het toch even een rem-reflex
Wat wordt ik doodziek van dat soort bejaarden. Het CBR zou strenger moeten zijn op deze groep.
Er zijn ook veel meer 70+ ers dan eerst..... In goede gezondheid om te fietsen.....quote:Op vrijdag 31 januari 2020 11:25 schreef asdqert het volgende:
Het aantal 70+ers dat op de fiets omkomt elk jaar weer, spreekt ook boekdelen. Als je een fiets al niet buiten brokken kunt houden, waarom dan toch achter stuur van een 800KG-wegend blik mogen stappen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |