Dat zal geen kans hebben. Worden gelijk opgehangen door de terroristen in Iranquote:Op woensdag 8 januari 2020 11:19 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hopelijk worden de mensen van Boeing snel overgevlogen en betrokken in het onderzoek.
quote:Op woensdag 8 januari 2020 11:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan me zomaar voorstellen dat Iran daar nu even niet op zit te wachten.
Waarom?quote:Op woensdag 8 januari 2020 11:34 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Dat zal geen kans hebben. Worden gelijk opgehangen door de terroristen in Iran
https://www.luchtvaartnie(...)uitvoering-naar-iranquote:Onderzoek
Het crashonderzoek zal worden geleid door de Iraanse autoriteiten, ondersteund door de luchtvaartautoriteiten van Oekraïne, vliegtuigbouwer Boeing en motorfabrikant CFM International. Normaal gesproken wordt ook de onderzoeksautoriteit uit het land waar het vliegtuig is gebouwd bij het onderzoek betrokken (in dit geval de Amerikaanse NTSB). Mogelijk wordt dit verhinderd door de Iraans-Amerikaanse spanningen.
Eerst zien, dan geloven. Die hebben helemaal geen zin in Amerikaanse bemoeienis nu.quote:Op woensdag 8 januari 2020 11:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
Waarom?
[..]
https://www.luchtvaartnie(...)uitvoering-naar-iran
Volgens mij is het dan ook de bedoeling dat de zwarte dozen naar een onafhankelijk overheidsorgaan gestuurd worden. En in deze kan ik me voorstellen dat ze niet naar de Verenigde Staten gestuurd worden.quote:Op woensdag 8 januari 2020 11:42 schreef Aurelius het volgende:
Iran will not give black box from crashed Ukrainian airliner to Boeing
Goh
Klopt, ze weten zelf niet waar ze naartoe gestuurd moeten worden.quote:Op woensdag 8 januari 2020 11:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Volgens mij is het dan ook bedoeling dat de zwarte dozen naar een onafhankelijk overheidsorgaan gestuurd worden. En in deze kan ik me voorstellen dat ze niet naar de Verenigde Staten gestuurd worden.
Zo zijn de zwarte dozen van Ethiopian Airlines Flight 302 vorig jaar opgestuurd naar Frankrijk om daar uitgelezen te worden door het Franse Bureau of Enquiry and Analysis for Civil Aviation Safety.
"Experts say a conflict of interest likely stopped the boxes from being sent to the U.S., since Boeing, which manufactures the 737 Max 8 aircraft that crashed, is based in the States. "
Dus als Iran alle geruchten de kop in wil drukken volgen ze het voorbeeld van Ethiopie en sturen ze de zwarte dozen voor onafhankelijke analyse naar Frankrijk.
quote:Ali Abedzadeh also said it was not clear which country Iran would send the box to so that its data could be analyzed, semi-official Mehr news agency reported.
Was het een 737 MAX-8? Die waren volgens mij nog altijd aan de grond gehouden. Andere nieuwsberichten hadden het over een 737-800, dat is geen MAX maar een NG.quote:Op woensdag 8 januari 2020 11:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
"Experts say a conflict of interest likely stopped the boxes from being sent to the U.S., since Boeing, which manufactures the 737 Max 8 aircraft that crashed, is based in the States. "
Die quote gaat over het incident met Ethiopian.quote:Op woensdag 8 januari 2020 12:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Was het een 737 MAX-8? Die waren volgens mij nog altijd aan de grond gehouden. Andere nieuwsberichten hadden het over een 737-800, dat is geen MAX maar een NG.
Met de US die 52 Iraanse doelen in het vizier heeft om direct aan te vallen, zal voor Iraanse luchtverdediging het hele land afgespeurd worden op inkomende raketten/bommen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 09:16 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Van Teheran naar Kiev is niet boven oorlogsgebied. Je bent snel boven de Kaspische Zee, ver van de brandhaarden van Irak.
Dit in tegenstelling tot de MH 17 destijds..
Maar laat in dit geval Frankrijk net de grote concurrent van Boeing herbergen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 11:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Volgens mij is het dan ook de bedoeling dat de zwarte dozen naar een onafhankelijk overheidsorgaan gestuurd worden. En in deze kan ik me voorstellen dat ze niet naar de Verenigde Staten gestuurd worden.
Zo zijn de zwarte dozen van Ethiopian Airlines Flight 302 vorig jaar opgestuurd naar Frankrijk om daar uitgelezen te worden door het Franse Bureau of Enquiry and Analysis for Civil Aviation Safety.
Dus als Iran alle geruchten de kop in wil drukken volgen ze het voorbeeld van Ethiopie en sturen ze de zwarte dozen voor onafhankelijke analyse naar Frankrijk.
Vooral Canadese en Iraanse passagiers dus.quote:Op woensdag 8 januari 2020 09:29 schreef Frutsel het volgende:
twitter:Aviation_NewsTW twitterde op woensdag 08-01-2020 om 08:19:23The passenger information of #Ukraine airlines flight #PS752 • Ukrainian citizens- 11• Iranian citizens - 71 • Canadian citizens -73 • German citizens - 4 • British citizens - 3 • Swedish citizens - 8 • Afghanistan citizens - 6 https://t.co/0kJVRH8W1Z reageer retweet
Denk ook Canadezen met Iraanse roots.quote:Op woensdag 8 januari 2020 14:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vooral Canadese en Iraanse passagiers dus.
Als dit een fout van Iran was dan kunnen ze dit nooit toegeven. Om ultiem gezichtsverlies te voorkomen zullen ze er alles aan doen om dit op een technisch probleem te laten lijken.
Tsja, je verwacht het niet.quote:Twijfel
De Oekraïense ambassade in Iran meldde aanvankelijk dat sprake zou zijn van motorproblemen, maar kwam daar later op terug. De diplomatieke post beklemtoont in een nieuwe verklaring dat de oorzaak van de crash nog onduidelijk is. De premier van Oekraïne riep op een persconferentie in Kiev op niet te speculeren.
https://www.luchtvaartnie(...)&utm_medium=facebookquote:Op woensdag 8 januari 2020 11:38 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
Waarom?
[..]
https://www.luchtvaartnie(...)uitvoering-naar-iran
Maar dat kunnen ze dan toch wel zien? als het zo een raket is? Die iemand heeft afgeschoten nadat hij zijn bril thuis had laten liggen?quote:Op woensdag 8 januari 2020 05:19 schreef Butjekef het volgende:
Neergeschoten door Iran!!1!1!!1!1!1!!
Er schijnt ook een raket 80km uit koers geraakt te zijn. Het zou niet verbazen dat hier met raketten als met hagel geschoten is met bijbehorende gevolgen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Maar dat kunnen ze dan toch wel zien? als het zo een raket is? Die iemand heeft afgeschoten nadat hij zijn bril thuis had laten liggen?
Het gaat hier om een opstijgend toestel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld MH17 is er geen BUK/SAM soortig systeem nodig om hem neer te halen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:23 schreef pokkerdepok het volgende:
wat ik niet helemaal begrijp; als Iran een raket heeft afgeschoten, dan staat die toch op elke VS radar en satelliet... de VS zit met alles wat ze hebben nu bovenop Iran om te kijken wat ze gaan doen. maar die zeggen niets.
MANPADS, niet MANPADs (de S staat voor system)quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het gaat hier om een opstijgend toestel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld MH17 is er geen BUK/SAM soortig systeem nodig om hem neer te halen.
Deze 737NG zou op geringe hoogte kwetsbaar zijn voor MANPADs, (vrijwel) niet waar te nemen op radar.
Als er satelliet beelden zijn gaan die echt wel volgen...
Die van de MH17 hebben we ook nog steeds niet gezienquote:Op woensdag 8 januari 2020 16:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het gaat hier om een opstijgend toestel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld MH17 is er geen BUK/SAM soortig systeem nodig om hem neer te halen.
Deze 737NG zou op geringe hoogte kwetsbaar zijn voor MANPADs, (vrijwel) niet waar te nemen op radar.
of de VS denkt, laat maar, anders hebben we weer een dingetje voor een conflict.quote:Op woensdag 8 januari 2020 16:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Zelfde als met de os25, Amsterdam Thailand.quote:Op woensdag 8 januari 2020 17:51 schreef Fer het volgende:
Zit net te kijken naar de KLM (KL0809) die dagelijks van Amsterdam naar Kuala Lumpur vliegt. Die vloog tot gisteren dagelijks recht over Iran. Pas die van gisteravond maakte duidelijk een bocht bij de Zwarte zee en vloog verder ten noorden van Iran.
Lijkt echt een last minute beslissing rond 11u pm.
Schijnbaar zijn er ook problemen met de NG...quote:Op woensdag 8 januari 2020 12:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Was het een 737 MAX-8? Die waren volgens mij nog altijd aan de grond gehouden. Andere nieuwsberichten hadden het over een 737-800, dat is geen MAX maar een NG.
quote:Structural cracks have been discovered in 38 737 NG's, or Next Generation jets. The cracks were found in inspections ordered by the Federal Aviation Administration a week ago. According to Boeing, as of Wednesday there had been 810 planes inspected, and 38 jets require repairs. That is roughly 5% of the planes that were inspected.
The cracks are on what is known as a "pickle fork," a part of the fuselage that helps to attach the wings to the aircraft. The problem was discovered when some used passenger jets were being stripped down for conversion to freighter jets, according to a person familiar with the problem. Boeing notified the FAA, which then ordered the inspections.
https://edition.cnn.com/2(...)grounding/index.htmlquote:Boeing (BA) has not disclosed how many airlines have the 38 NG jets on which the new problems have been discovered. More than 100 airlines own some version of the planes covered by the inspection order. The jets are a version of the workhorse single-aisle airplane that Boeing sold just before the introduction of the 737 Max. Their model names are the 737-700, 737-800 and 737-900.
Boeing's statement suggests the fix for the NG planes is more straightforward than the solution to get the 737 Max back in the air. But it could not give a time frame for how long those planes will be grounded.
twitter:Reuters twitterde op woensdag 08-01-2020 om 20:55:29Western intelligence agencies see no signs Ukraine airliner in Iran was shot down by a missile, Canadian security source says https://t.co/NyvODgaeBR https://t.co/ArbFpHDAc0 reageer retweet
quote:Experts betwijfelen oorzaak neerstorten vliegtuig Iran
Luchtvaartdeskundigen zetten grote vraagtekens bij de conclusie dat een technisch mankement de oorzaak is geweest voor het neerstorten van het passagiersvliegtuig bij Teheran in Iran. Daarbij kwamen vanochtend alle 176 inzittenden om het leven.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-neerstorten-veel-te
Maar wij hebben Mark Ruttequote:Op woensdag 8 januari 2020 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Bizar ook hoe snel al naar buiten komt van Iran dat het een technisch probleem was en geen terroristische actie.
Het wordt erg gesust allemaal.
Ik geloof niet in toeval al helemaal niet als deze bizar is.quote:Op woensdag 8 januari 2020 09:11 schreef trein2000 het volgende:
Wat heeft Oekraïne er voor belang bij om te liegen dan? Ik gok gewoon op bizar toeval en een motorstoring.
Tegenwoordig hebben ze ook DEW.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:16 schreef crystal_meth het volgende:
Zijn er foto's van de brokstukken? Als het met een SAM werd neergehaald verwacht je sporen van inslagen te zien...
Ik ben ook wel weer wat meer gaan twijfelen.quote:Op donderdag 9 januari 2020 02:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik geloof niet in toeval al helemaal niet als deze bizar is.
Oekraine zei dat, niet Iran. Maar dat hebben ze later teruggenomen, alle opties blijven open.quote:Op woensdag 8 januari 2020 09:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Bizar ook hoe snel al naar buiten komt van Iran dat het een technisch probleem was en geen terroristische actie.
Het wordt erg gesust allemaal.
Directed-energy weapon? Dat lijkt me onwaarschijnlijk...quote:Op donderdag 9 januari 2020 03:10 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben ze ook DEW.
Ik denk aan een heel ander verband: de luchthaven heeft een routine-inspectie van dit toestel overgeslagen omdat hun technici dringend ergens anders nodig waren. De luchtmacht was namelijk in hoogste staat van paraatheid.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:38 schreef Peunage het volgende:
twitter:Reuters twitterde op woensdag 08-01-2020 om 20:55:29Western intelligence agencies see no signs Ukraine airliner in Iran was shot down by a missile, Canadian security source says https://t.co/NyvODgaeBR https://t.co/ArbFpHDAc0 reageer retweet
Het Defense Support Program van de VS kan raketlanceringen detecteren (met infraroodsensoren die de hitte van de verbrandingsgassen zien). Is onderdeel van het early warning system (ICBMs), maar ook bommenwerpers met afterburner en bvb Scuds (tijdens de golfoorlog) worden gedetecteerd. De satellieten zitten in een geostationaire baan, de gevoeligheid van de sensoren komt overeen met een brandende lucifer op een afstand van enkele honderden kms.quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:38 schreef Peunage het volgende:
Jij denkt dat dezelfde mensen die inspecties op de luchthaven doen ook verantwoordelijk zijn voor straaljagers van de luchtmacht?quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:20 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik denk aan een heel ander verband: de luchthaven heeft een routine-inspectie van dit toestel overgeslagen omdat hun technici dringend ergens anders nodig waren. De luchtmacht was namelijk in hoogste staat van paraatheid.
In dat geval is er wel een verband met de luchtaanvallen, maar geen opzet/aanslag/verdwaalde raket.
Ik zag ergens dat getuigen verklaarden dat het toestel als een vuurbal naar beneden kwam vallen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 15:16 schreef crystal_meth het volgende:
Zijn er foto's van de brokstukken? Als het met een SAM werd neergehaald verwacht je sporen van inslagen te zien...
Met alle Amerikaanse schijnwerpers op Iran gericht zou daar absoluut bewijs voor moeten zijn.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:10 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik zag ergens dat getuigen verklaarden dat het toestel als een vuurbal naar beneden kwam vallen.
Ik zet mijn geld op een fout van de Iraanse luchtverdediging, die op scherp stonden vanwege een verwachte Amerikaanse luchtaanval. Net zoals de Amerikanen per abuis ooit een Iraans passagierstoestel neerschoten. Net zoals de Oekrainse rebellen waarschijnlijk de MH-17 voor militair toestel hebben aangezien.
quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:30 schreef LouieAnderson het volgende:
Op internet circuleren foto's waarop fragmentatie gaten lijken te zien op zowel de neus als het stabilo van het vliegtuig. Lijkt me toch een rare plek voor zulke gaten als dit zou moeten komen door een technisch mankement met een motor. Maarja ik ben natuurlijk geen expert.
twitter:N_Waters89 twitterde op woensdag 08-01-2020 om 14:39:54Hey all, be careful about analysis of holes in various parts of the plane. For example: these images show the same piece, where at least some of the "holes" actually appear to be small rocks or other debris in higher resolution images. https://t.co/FKhLLMZXf5 reageer retweet
nee de transponder zend de identiteit van het vliegtuig voortdurend uitquote:Op donderdag 9 januari 2020 14:10 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik zag ergens dat getuigen verklaarden dat het toestel als een vuurbal naar beneden kwam vallen.
Ik zet mijn geld op een fout van de Iraanse luchtverdediging, die op scherp stonden vanwege een verwachte Amerikaanse luchtaanval. Net zoals de Amerikanen per abuis ooit een Iraans passagierstoestel neerschoten. Net zoals de Oekrainse rebellen waarschijnlijk de MH-17 voor militair toestel hebben aangezien.
Nee. Maar als het leger reservisten oproept dan komt hun civiele baan even op de tweede plaats.quote:Op donderdag 9 januari 2020 12:54 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij denkt dat dezelfde mensen die inspecties op de luchthaven doen ook verantwoordelijk zijn voor straaljagers van de luchtmacht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |