abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190933641
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:19 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Hopelijk worden de mensen van Boeing snel overgevlogen en betrokken in het onderzoek.
Dat zal geen kans hebben. Worden gelijk opgehangen door de terroristen in Iran
pi_190933722
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Kan me zomaar voorstellen dat Iran daar nu even niet op zit te wachten.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:34 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Dat zal geen kans hebben. Worden gelijk opgehangen door de terroristen in Iran
Waarom? :')

quote:
Onderzoek
Het crashonderzoek zal worden geleid door de Iraanse autoriteiten, ondersteund door de luchtvaartautoriteiten van Oekraïne, vliegtuigbouwer Boeing en motorfabrikant CFM International. Normaal gesproken wordt ook de onderzoeksautoriteit uit het land waar het vliegtuig is gebouwd bij het onderzoek betrokken (in dit geval de Amerikaanse NTSB). Mogelijk wordt dit verhinderd door de Iraans-Amerikaanse spanningen.
https://www.luchtvaartnie(...)uitvoering-naar-iran
pi_190933774
Gewoon nergens aan meewerken, dan komt het wel goed.

Doet Rusland ook. Tering dat Rusland daar gewoon mee weg komt zeg. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 8 januari 2020 @ 11:44:15 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190933816
quote:
Eerst zien, dan geloven. Die hebben helemaal geen zin in Amerikaanse bemoeienis nu.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 8 januari 2020 @ 11:51:12 #106
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_190933935
quote:
Volgens mij is het dan ook de bedoeling dat de zwarte dozen naar een onafhankelijk overheidsorgaan gestuurd worden. En in deze kan ik me voorstellen dat ze niet naar de Verenigde Staten gestuurd worden.
Zo zijn de zwarte dozen van Ethiopian Airlines Flight 302 vorig jaar opgestuurd naar Frankrijk om daar uitgelezen te worden door het Franse Bureau of Enquiry and Analysis for Civil Aviation Safety.

"Experts say a conflict of interest likely stopped the boxes from being sent to the U.S., since Boeing, which manufactures the 737 Max 8 aircraft that crashed, is based in the States. "

Dus als Iran alle geruchten de kop in wil drukken volgen ze het voorbeeld van Ethiopie en sturen ze de zwarte dozen voor onafhankelijke analyse naar Frankrijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 08-01-2020 13:42:07 ]
pi_190934014
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Volgens mij is het dan ook bedoeling dat de zwarte dozen naar een onafhankelijk overheidsorgaan gestuurd worden. En in deze kan ik me voorstellen dat ze niet naar de Verenigde Staten gestuurd worden.
Zo zijn de zwarte dozen van Ethiopian Airlines Flight 302 vorig jaar opgestuurd naar Frankrijk om daar uitgelezen te worden door het Franse Bureau of Enquiry and Analysis for Civil Aviation Safety.

"Experts say a conflict of interest likely stopped the boxes from being sent to the U.S., since Boeing, which manufactures the 737 Max 8 aircraft that crashed, is based in the States. "

Dus als Iran alle geruchten de kop in wil drukken volgen ze het voorbeeld van Ethiopie en sturen ze de zwarte dozen voor onafhankelijke analyse naar Frankrijk.
Klopt, ze weten zelf niet waar ze naartoe gestuurd moeten worden.

quote:
Ali Abedzadeh also said it was not clear which country Iran would send the box to so that its data could be analyzed, semi-official Mehr news agency reported.
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:02:03 #108
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_190934119
quote:

Was het een 737 MAX-8? Die waren volgens mij nog altijd aan de grond gehouden. Andere nieuwsberichten hadden het over een 737-800, dat is geen MAX maar een NG.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 8 januari 2020 @ 12:03:12 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_190934137
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 12:02 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Was het een 737 MAX-8? Die waren volgens mij nog altijd aan de grond gehouden. Andere nieuwsberichten hadden het over een 737-800, dat is geen MAX maar een NG.
Die quote gaat over het incident met Ethiopian.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_190935129
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 09:16 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Van Teheran naar Kiev is niet boven oorlogsgebied. Je bent snel boven de Kaspische Zee, ver van de brandhaarden van Irak.
Dit in tegenstelling tot de MH 17 destijds..
Met de US die 52 Iraanse doelen in het vizier heeft om direct aan te vallen, zal voor Iraanse luchtverdediging het hele land afgespeurd worden op inkomende raketten/bommen.
.
pi_190935648
quote:

[..]

Volgens mij is het dan ook de bedoeling dat de zwarte dozen naar een onafhankelijk overheidsorgaan gestuurd worden. En in deze kan ik me voorstellen dat ze niet naar de Verenigde Staten gestuurd worden.

Maar laat in dit geval Frankrijk net de grote concurrent van Boeing herbergen.
pi_190935872
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 09:29 schreef Frutsel het volgende:
Aviation_NewsTW twitterde op woensdag 08-01-2020 om 08:19:23 The passenger information of #Ukraine airlines flight #PS752 • Ukrainian citizens- 11• Iranian citizens - 71 • Canadian citizens -73 • German citizens - 4 • British citizens - 3 • Swedish citizens - 8 • Afghanistan citizens - 6 https://t.co/0kJVRH8W1Z reageer retweet
Vooral Canadese en Iraanse passagiers dus.
Als dit een fout van Iran was dan kunnen ze dit nooit toegeven. Om ultiem gezichtsverlies te voorkomen zullen ze er alles aan doen om dit op een technisch probleem te laten lijken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:14:37 #113
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_190936009
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_190936012
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vooral Canadese en Iraanse passagiers dus.
Als dit een fout van Iran was dan kunnen ze dit nooit toegeven. Om ultiem gezichtsverlies te voorkomen zullen ze er alles aan doen om dit op een technisch probleem te laten lijken.
Denk ook Canadezen met Iraanse roots.

quote:
Twijfel

De Oekraïense ambassade in Iran meldde aanvankelijk dat sprake zou zijn van motorproblemen, maar kwam daar later op terug. De diplomatieke post beklemtoont in een nieuwe verklaring dat de oorzaak van de crash nog onduidelijk is. De premier van Oekraïne riep op een persconferentie in Kiev op niet te speculeren.
Tsja, je verwacht het niet.
  woensdag 8 januari 2020 @ 15:16:16 #115
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_190936723
Zijn er foto's van de brokstukken? Als het met een SAM werd neergehaald verwacht je sporen van inslagen te zien...
are we infinite or am I alone
pi_190937233
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 05:19 schreef Butjekef het volgende:
Neergeschoten door Iran!!1!1!!1!1!1!!
Maar dat kunnen ze dan toch wel zien? als het zo een raket is? Die iemand heeft afgeschoten nadat hij zijn bril thuis had laten liggen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_190937278
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:02 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Maar dat kunnen ze dan toch wel zien? als het zo een raket is? Die iemand heeft afgeschoten nadat hij zijn bril thuis had laten liggen?
Er schijnt ook een raket 80km uit koers geraakt te zijn. Het zou niet verbazen dat hier met raketten als met hagel geschoten is met bijbehorende gevolgen.
pi_190937491
wat ik niet helemaal begrijp; als Iran een raket heeft afgeschoten, dan staat die toch op elke VS radar en satelliet... de VS zit met alles wat ze hebben nu bovenop Iran om te kijken wat ze gaan doen. maar die zeggen niets.
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:36:00 #120
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_190937638
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:23 schreef pokkerdepok het volgende:
wat ik niet helemaal begrijp; als Iran een raket heeft afgeschoten, dan staat die toch op elke VS radar en satelliet... de VS zit met alles wat ze hebben nu bovenop Iran om te kijken wat ze gaan doen. maar die zeggen niets.
Het gaat hier om een opstijgend toestel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld MH17 is er geen BUK/SAM soortig systeem nodig om hem neer te halen.
Deze 737NG zou op geringe hoogte kwetsbaar zijn voor MANPADs, (vrijwel) niet waar te nemen op radar.

Als er satelliet beelden zijn gaan die echt wel volgen...
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:48:07 #121
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_190937775
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Het gaat hier om een opstijgend toestel, in tegenstelling tot bijvoorbeeld MH17 is er geen BUK/SAM soortig systeem nodig om hem neer te halen.
Deze 737NG zou op geringe hoogte kwetsbaar zijn voor MANPADs, (vrijwel) niet waar te nemen op radar.

MANPADS, niet MANPADs (de S staat voor system)

/mierenneuken ;)
are we infinite or am I alone
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:49:37 #122
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_190937791
quote:

[..]

Die van de MH17 hebben we ook nog steeds niet gezien
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_190937812
quote:

[..]

of de VS denkt, laat maar, anders hebben we weer een dingetje voor een conflict.
pi_190938751
Zit net te kijken naar de KLM (KL0809) die dagelijks van Amsterdam naar Kuala Lumpur vliegt. Die vloog tot gisteren dagelijks recht over Iran. Pas die van gisteravond maakte duidelijk een bocht bij de Zwarte zee en vloog verder ten noorden van Iran.

Lijkt echt een last minute beslissing rond 11u pm.
.
pi_190940117
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:51 schreef Fer het volgende:
Zit net te kijken naar de KLM (KL0809) die dagelijks van Amsterdam naar Kuala Lumpur vliegt. Die vloog tot gisteren dagelijks recht over Iran. Pas die van gisteravond maakte duidelijk een bocht bij de Zwarte zee en vloog verder ten noorden van Iran.

Lijkt echt een last minute beslissing rond 11u pm.
Zelfde als met de os25, Amsterdam Thailand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')