https://nos.nl/artikel/23(...)ort-bij-teheran.htmlquote:'Oekraïens passagiersvliegtuig neergestort bij Teheran'
Een Oekraïens passagierstoestel is volgens Iraanse staatsmedia neergestort bij Teheran. Het vliegtuig, een Boeing 737, zou kort na het opstijgen technische problemen hebben gekregen.
Aan boord van het vliegtuig zouden 180 mensen zijn. Het zou gaan om een toestel van Ukraine
International Airlines.
Later meer.
twitter:alihashem_tv twitterde op woensdag 08-01-2020 om 04:50:34#Breaking First footage of the Ukrainian airplane while on fire falling near #Tehran https://t.co/kGxnBb7f1q reageer retweet
Dan is het wel oorlog ja denk ik.quote:Op woensdag 8 januari 2020 05:19 schreef Butjekef het volgende:
Neergeschoten door Iran!!1!1!!1!1!1!!
Er bestaat tegenwoordig zoiets als radio waarmee er contact is tussen de piloten en de luchtverkeersleiding.quote:Op woensdag 8 januari 2020 05:33 schreef Drebbelman het volgende:
Bizar dat ze al zo snel weten te melden dat het om technische problemen ging.
Ik heb juist Timmerfrans horen zeggen dat het de Russen waren.quote:Op woensdag 8 januari 2020 06:13 schreef myShizzle het volgende:
In Reddit livedraad een tweet dat het vliegtuig zou zijn neergehaald door Iraans self defense system
Zo sta ik er ook in. Een dergelijke crash heb je hoogstens een paar keer per jaar? What are the odds dat er net nu een in Teheran crasht terwijl die generaal net onder de grond ligt.quote:Op woensdag 8 januari 2020 06:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ja het kan toeval zijn maar allejezus wat voor een toeval dan. Lastig om hier niets achter te zoeken hoor, terwijl ik normaal helemaal niet van de complotten ben.
Nou niet zozeer die generaal, maar de raket aanval van vannacht.quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:16 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook in. Een dergelijke crash heb je hoogstens een paar keer per jaar? What are the odds dat er net nu een in Teheran crasht terwijl die generaal net onder de grond ligt.
quote:Op woensdag 8 januari 2020 06:13 schreef myShizzle het volgende:
In Reddit livedraad een tweet dat het vliegtuig zou zijn neergehaald door Iraans self defense system
Neergeschoten dus....twitter:carp3 twitterde op woensdag 08-01-2020 om 04:55:35@flightradar24 Crash moment, Credit: unknown https://t.co/QvGtSW22gQ reageer retweet
Dat melde Erik Mouthaan idd net op zijn twitter account.quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:21 schreef RedFever007 het volgende:
Trump heeft dat ding natuurlijk neer laten storten om Iran zwart te maken
Hoezo? Iran die een vliegtuig naar oekraine neerhaalt heeft verder geen betekenis voor de VS?quote:
Ding is gewoon neergehaald. Die kist is net opgestegen en komt bijna direct al naar beneden als een grote vuurbal. Dat is geen defect in een motor of iets.quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:41 schreef Fer het volgende:
Verdacht hoor, je zou denken dat een 737 met 1 motor wel zou landen kunnen. Ze kunnen een motorbrand ook blussen.
Ding smeult nog na de de conclusies worden alweer getrokkenquote:Op woensdag 8 januari 2020 07:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ding is gewoon neergehaald. Die kist is net opgestegen en komt bijna direct al naar beneden als een grote vuurbal. Dat is geen defect in een motor of iets.
Daar moest ik meteen aan denken.quote:Op woensdag 8 januari 2020 05:12 schreef Scarface88 het volgende:
Triest voor de passagiers en familieleden. Doet me weer denken aan MH17.
Die tweet is alweer verwijderd?quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:35 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat melde Erik Mouthaan idd net op zijn twitter account.
Blijven in Iran wil je ook net op dit momentquote:Op woensdag 8 januari 2020 07:49 schreef Treinhoer het volgende:
Waarom ga je ook vliegen wanneer er overal raketten om de oren vliegen? De luchtvaart had toch afgesproken om niet over risicogebieden te vliegen en ook wanneer er in een bepaalde omgeving hevig gevochten wordt om daar ook een no fly zone te hebben?
1e zin klinkt misschien even hard, zo bedoel ik het niet iig.
twitter:StratSentinel twitterde op woensdag 08-01-2020 om 05:07:00Al Hadath making the claim that #Ukraine International Airline #UIA flight number #PS752 B737 that went down in #Tehran #Iran was accidentally shot down by Anti-Aircraft units in the city. Take with a major grain of salt for the time being. https://t.co/jN1axQmtBI reageer retweet
Ja ik geef Poetin de schuld, die was in Syriequote:Op woensdag 8 januari 2020 04:59 schreef RipCity het volgende:
Oh alle complot denkers gaan mooie drukke dagen tegemoet achter hun toetsenbord!
nee jij snapt het nietquote:Op woensdag 8 januari 2020 05:19 schreef Butjekef het volgende:
Neergeschoten door Iran!!1!1!!1!1!1!!
Dit is idd een scenario waar ik ook meteen aan moest denken. Waarom anders precies vannacht en precies in Teheran?quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:41 schreef Fer het volgende:
Verdacht hoor, je zou denken dat een 737 met 1 motor wel zou landen kunnen. Ze kunnen een motorbrand ook blussen.
Verdedigings systemen hebben natuurlijk de hele nacht maximale gevoeigheid gestaan.
En of er Nederlanders inzaten... dat willen wij ook altijd weten!quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:51 schreef Montagui het volgende:
Benieuwd of er nog een 'belangrijk' iemand (of iemanden) aan boord waren.
Kan natuurlijk ook een bom aan boord zijn in dat geval. Ook is nog helemaal niet zeker dat dat filmpje daadwerkelijk dat toestel is.quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:42 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Ding is gewoon neergehaald. Die kist is net opgestegen en komt bijna direct al naar beneden als een grote vuurbal. Dat is geen defect in een motor of iets.
Piloot melde niets ongewoonsquote:Op woensdag 8 januari 2020 07:55 schreef Sunri5e het volgende:
Er wordt ook gemeld dat bijna abrupt het toestel is gestopt met data uitzenden.
Nouja, wel belangrijk. Dan kan NL de staat wellicht aansprakelijk stellenquote:Op woensdag 8 januari 2020 07:57 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
En of er Nederlanders inzaten... dat willen wij ook altijd weten!
Het is pikkedonker op de videos die ik heb gezien, ik zie alleen een vuurbalquote:Op woensdag 8 januari 2020 08:12 schreef Mr.Ping het volgende:
Het lijkt mij geen bom of raket, want het toestel stort netjes in één stuk naar beneden.
Een brand in de motoren lijkt mij waarschijnlijker, en ik heb echt heel veel afleveringen gezien van Mayday / Air Crash Investigation gezien.
Net als bij de MH17?quote:Op woensdag 8 januari 2020 08:10 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Nouja, wel belangrijk. Dan kan NL de staat wellicht aansprakelijk stellen
Hij zat vol brandstof, dan krijg je een heel ander effect.quote:Op woensdag 8 januari 2020 08:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het is pikkedonker op de videos die ik heb gezien, ik zie alleen een vuurbal
Maar dan moet dus ie beschadigd zijn. Anders hoef je de backup koeling niet op te starten.quote:Op woensdag 8 januari 2020 08:24 schreef Fer het volgende:
[..]
Als de backup koeling niet op tijd opstart kan het spannend worden.
Het spreekt natuurlijk niet voor Iran dat het niet de eerste keer zal zijn dat ze een passagiersvliegtuig 'per ongeluk' neerschieten.quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:53 schreef Sunri5e het volgende:
twitter:StratSentinel twitterde op woensdag 08-01-2020 om 05:07:00Al Hadath making the claim that #Ukraine International Airline #UIA flight number #PS752 B737 that went down in #Tehran #Iran was accidentally shot down by Anti-Aircraft units in the city. Take with a major grain of salt for the time being. https://t.co/jN1axQmtBI reageer retweet
Was dat niet Amerika dat in 1988 boven de Perzische Golf een Iraans vliegtuig neerhaalde?quote:Op woensdag 8 januari 2020 08:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het spreekt natuurlijk niet voor Iran dat het niet de eerste keer zal zijn dat ze een passagiersvliegtuig 'per ongeluk' neerschieten.
Klopt, dat was Iran Air 655 door USS Vincennes.quote:Op woensdag 8 januari 2020 08:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Was dat niet Amerika dat in 1988 boven de Perzische Golf een Iraans vliegtuig neerhaalde?
Die passagiers zijn al overleden, dus van persberichten hebben zij sowieso geen last meerquote:Op woensdag 8 januari 2020 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Media melden nu al dat het volgens Oekraïne zou gaan om een 'motorstoring'. Vaak als al zo snel na een ramp een oorzaak wordt benoemd dan is dat om het publiek koest te houden. Triest voor de passagiers.
Motorstoring na detonatie van een snel naderende 50 kilo explosieven zekerquote:Op woensdag 8 januari 2020 08:59 schreef Pleun2011 het volgende:
Media melden nu al dat het volgens Oekraïne zou gaan om een 'motorstoring'. Vaak als al zo snel na een ramp een oorzaak wordt benoemd dan is dat om het publiek koest te houden. Triest voor de passagiers.
Dit is inderdaad heel vreemd. Het verhaal zal nog wel een staartje krijgen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dit is idd een scenario waar ik ook meteen aan moest denken. Waarom anders precies vannacht en precies in Teheran?
Zou eerder wonderbaarlijk zijn als het niks met de militaire acties daar te maken had.
Het is eerder zo dat een motorstoring bij opstijgen (bv. birdstrike) het meest waarschijnlijke scenario is tenzij er bewijs is dat iets anders aan de hand was.quote:Op woensdag 8 januari 2020 09:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Motorstoring na detonatie van een snel naderende 50 kilo explosieven zeker
Naar wat ik heb begrepen was er plotseling geen communicatie meer van piloot of vliegtuig. Geen noodsignaal of noodoproep ontvangen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 09:08 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het is eerder zo dat een motorstoring bij opstijgen (bv. birdstrike) het meest waarschijnlijke scenario is tenzij er bewijs is dat iets anders aan de hand was.
Maar een 737 kan prima vliegen met één motor buiten werking, tenzij die motor echt uit elkaar knalt en een hoop gevolgschade veroorzaakt zoals besturingskabels die beschadigd raken.
Als dit daadwerkelijk het gevolg is van een motorstoring dan heeft Boeing een nóg groter probleem dan het al had.quote:Op woensdag 8 januari 2020 09:11 schreef trein2000 het volgende:
Wat heeft Oekraïne er voor belang bij om te liegen dan? Ik gok gewoon op bizar toeval en een motorstoring.
Dat is een ander verhaal.quote:Op woensdag 8 januari 2020 09:12 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als dit daadwerkelijk het gevolg is van een motorstoring dan heeft Boeing een nóg groter probleem dan het al had.
Als dat zo is dan ligt een motorstoring niet voor de hand lijkt het. Vaag verhaalquote:Op woensdag 8 januari 2020 07:55 schreef Sunri5e het volgende:
Er wordt ook gemeld dat bijna abrupt het toestel is gestopt met data uitzenden.
Van Teheran naar Kiev is niet boven oorlogsgebied. Je bent snel boven de Kaspische Zee, ver van de brandhaarden van Irak.quote:Op woensdag 8 januari 2020 07:49 schreef Treinhoer het volgende:
Waarom ga je ook vliegen wanneer er overal raketten om de oren vliegen? De luchtvaart had toch afgesproken om niet over risicogebieden te vliegen en ook wanneer er in een bepaalde omgeving hevig gevochten wordt om daar ook een no fly zone te hebben?
1e zin klinkt misschien even hard, zo bedoel ik het niet iig.
Wat vanaf hun eigen vliegveld vertrekt? Denk het niet.quote:Op woensdag 8 januari 2020 08:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het spreekt natuurlijk niet voor Iran dat het niet de eerste keer zal zijn dat ze een passagiersvliegtuig 'per ongeluk' neerschieten.
twitter:Aviation_NewsTW twitterde op woensdag 08-01-2020 om 08:19:23The passenger information of #Ukraine airlines flight #PS752 • Ukrainian citizens- 11• Iranian citizens - 71 • Canadian citizens -73 • German citizens - 4 • British citizens - 3 • Swedish citizens - 8 • Afghanistan citizens - 6 https://t.co/0kJVRH8W1Z reageer retweet
Ik verwacht ook in dit geval niet dat het een bewuste actie is van Iran zelf.quote:Op woensdag 8 januari 2020 09:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat vanaf hun eigen vliegveld vertrekt? Denk het niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |