SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
Nou mooi zoquote:Op dinsdag 7 januari 2020 16:18 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Haha jahoor, en natuurlijk een uur nadat ik bij de huisarts was geweest
Ik had de eerste weken/maanden rugpijn door het voeden, lag hier echt aan een verkeerde houding. Misschien is dat het?quote:Op dinsdag 7 januari 2020 15:57 schreef -Mellow- het volgende:
Aaah die wimpers Rebubbled, prachtig!
Hier vanaf geboorte een tijd in een slaapzakje gedaan wegens aftrappen dekentjes, maar sinds kort mee gestopt omdat ze toch altijd op haar buik slaapt, en dan vind ik het steeds aan en uittrekken van die slaapzak alleen maar lastig.
Sinds ik ben gestopt met klok kijken 's nachts heb ik zooo veel meer rust trouwens. Ik slaap dan zelf half door tijdens de droomvoedingen en weet dan niet eens meer hoe vaak ze 's nachts gedronken heeft. Ik geloof dat ik het wel volhoud zo.
Wat nog wel een dingetje is... ik heb regelmatig last van tergende rugpijn door die nachtvoedingen. Iemand nog tips?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij ons ook een buikslaper. Ook al op moment dat ze alleen maar van rug naar buik kon draaien en nog niet andersom. En ook in slaapzak. Nooit een probleem geweest hier.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 16:35 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Nou mooi zomaar wat een timing weer
![]()
Pinqwij hebben ook foto's van Koert terwijl hij poept
ach ik maak foto's om zijn leven een beetje vast te leggen en huilen en poepen hoort daar ook bij. Gelukkig lacht hij heel vaak
![]()
Wij gingen over op een slaapzak toen Koert de dekens ging afschoppen, ik weet niet meer wanneer dat precies was. 2-3 maanden denk ik?
Vanochtend vond ik hem op z'n buik, was hij met slaapzak en al omgedraaid. Niet zo'n prettig idee omdat hij niet van buik naar rug wil rollen. Komt wel goed, toch?
Wat vond de huisarts van het kruidvat-spul? (microlax?)quote:Op dinsdag 7 januari 2020 16:18 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Haha jahoor, en natuurlijk een uur nadat ik bij de huisarts was geweest
Lekker zeg! Mijn jonkje had ook een prima nacht: van 19.30 tot 4.00 uur, en om 7.30 weer.quote:Op woensdag 8 januari 2020 09:33 schreef douche-eendje het volgende:
Och wat een knappe baby's. En Thor![]()
Bas sliep van 19;30 tot 05:30ik heb zowaar goed geslapen vannacht.
Toen ik vorige week ervoor bij de HA was zei ze dat het gewoon gebruikt kon worden. Vooral als het kindje er last van had of zichtbaar aan het persen maar het niet lukte en een harde buik. Maar ik zou gewoon bellen en vragen hoe of wat. Ik ben in ieder geval blij dat dat spul vrij te verkrijgen is, en dat er geen troep in verwerkt zit. En het belangrijkste is dat spruit weer poept/veel beter slaaptquote:Op woensdag 8 januari 2020 13:10 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Wat vond de huisarts van het kruidvat-spul? (microlax?)
De mijne heeft ook poepissues. Het was nooit zo'n kind wat meerdere poepluiers per dag had, maar met alleen borstvoeding vond ik dat wel prima. Nu zit hij regelmatig te persen, stopt dan weer, en dat kan hij zo dagen volhouden zonder te poepen. Hij heeft geen buikpijn lijkt het, maar ik werd daar wel wat nerveus van. Als hij wel poepte was het een heel klein beetje en erg stevig. Wat hier hielp was een eetlepel milde olijfolie door zijn yoghurt en een fruithapje van pruim. Aangezien ik deze dingen tegelijkertijd toepaste weet ik niet wat de truc was. Maar het werkt wel, hij poept dan meer en vaker.
Het is een kleine tube die je in brengt net als een thermometer. En dan in gedrukt halen eruit, binnen 3 a 20min komt het er weer uit incl ontlasting.quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:40 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ah oke, ik houd het in gedachten voor de volgende keer. Ik vind het ook wel een prettig idee dat dit vrij verkrijgbaar is. Ik vind het nogal wat om laxerende medicatie te geven - dat lijkt me ook niet nodig aangezien hij weinig buikpijn lijkt te hebben - dus dit is dan een prettig alternatief.
Ik had het nog gevraagd of ik het evt kon gebruiken maar zijn reactie was wat afhoudend. Nu ken ik het middel wel vanuit mijn werk en het is een middel met weinig bijwerkingen / risico's.quote:Op woensdag 8 januari 2020 13:10 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Wat vond de huisarts van het kruidvat-spul? (microlax?)
quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:10 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik had het nog gevraagd of ik het evt kon gebruiken maar zijn reactie was wat afhoudend. Nu ken ik het middel wel vanuit mijn werk en het is een middel met weinig bijwerkingen / risico's.
Nu zijn huisartsen ook maar mensen met verschillende meningen, dus dat mijn huisarts een ander advies geeft dan die van @:BellaaElisa kan natuurlijk
(Ik heb ook de NHG richtlijn op dit gebied erbij gepakt en Microlax wordt daar ook in genoemd maar lactulose staat als 1e keus. Alleen lactulose is iets voor de langere termijn waar Microlax direct maar kortdurend effect heeft).
Ja, ik ga dat morgen wel vragen bij het cb, maar hij is nog maar 3 maanden..quote:
Ik las hier eerder dat er ook al baby's geboren worden met tanden dus dat is pas jongquote:Op donderdag 9 januari 2020 08:35 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ja, ik ga dat morgen wel vragen bij het cb, maar hij is nog maar 3 maanden..
Misschien wel uit voorzorg dat dentinox in huis halen.
Zul je zien.. hebben wij een baby die weer bijzonder wil doen en al met 3 maanden een tandje krijgt.quote:Op donderdag 9 januari 2020 08:56 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Ik las hier eerder dat er ook al baby's geboren worden met tanden dus dat is pas jong
Maar volgens mij is dat wel mogelijk hoor.
Nee hoor, elke baby heeft z'n eigen spelregelsquote:Op donderdag 9 januari 2020 10:45 schreef Peejtur het volgende:
Begint met een hoektandje? Dacht dat elke baby met voortanden begon.
Haha, hebben wij weer, 3 maanden..quote:Op donderdag 9 januari 2020 11:08 schreef Peejtur het volgende:
Ja als ik foto mag geloven, lijkt er idd 1 aan te komen.
Zo begonnen ze bij onze dochter ook. 6e is daar nu mee bezig. Is nu 10 maandjes.
Ben benieuwd!quote:Op woensdag 8 januari 2020 21:29 schreef BellaaElisa het volgende:
Morgen naar het CB benieuwd op wat voor lijntje spruit zit en hoeveel die weegt. Ons spekkie![]()
het is niet alleen sabbelen, maar echt wild kauwen/bijten tijdens zo'n huilbui.quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:05 schreef automatic_ het volgende:
Ik wist niet dat het zo vroeg kon joh!
Maar even... Ik ga ook een inspectie doen. Hier ook een hoop gekwijl en bellen blazen![]()
![]()
En verder ook de afgelopen dagen / nachten wat jij zei... Veel drinken, op z’n handjes sabbelen en soms ontroostbaar uit het niks.
Meneer is morgen 11 weken. Hoop dat jullie de enige uitzondering zijn @:taxibabe hihi. Wanneer heb je CB? Wij 22 januari voor z’n eerste prikjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wacht, wat, zei je nou naast elkaar STAAN?quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:58 schreef elamanilo het volgende:
Hier net gewogen: Baby A 8060 gram en baby B 7810 gram. Nog steeds wel gelijk op dus. Ik moet ze nog even opmeten, maar ik vermoed dat baby B langer is dan baby A. Al scheelt het ook weer niet superveel als ze naast elkaar staan. 7,5 maanden inmiddels.
Ja, ongelooflijke haast weer, deze twee.. !quote:Op donderdag 9 januari 2020 14:59 schreef SQ het volgende:
[..]
Wacht, wat, zei je nou naast elkaar STAAN?
Schei uitquote:Op donderdag 9 januari 2020 20:25 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ja, ongelooflijke haast weer, deze twee.. !
De randjes zijn niet meer veilig. En baby A is zelfs al 2x zomaar midden ergens los gaan staan uit het niets.....
Nietquote:Op donderdag 9 januari 2020 20:25 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ja, ongelooflijke haast weer, deze twee.. !
De randjes zijn niet meer veilig. En baby A is zelfs al 2x zomaar midden ergens los gaan staan uit het niets.....
Op zich gaat alles erin, en nu het poepen goed gaat eet hij ook meer (potjes gaan nu allemaal leeg bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 9 januari 2020 19:55 schreef Rebubbled het volgende:
Hahaha!Ik ruil meestal met iets anders en dan is het prima, dus dit was de eerste keer. Het vieze gezicht is hier ook bekend ja. Schijnt een normale baby reactie te zijn op smaak en textuur en verder niets te betekenen. Maar ik blijf het hilarisch vinden. Weigert Koert weleens iets te eten of gaat alles erin? Bug schudt met de snelheid van licht haar hoofd heen en weer als ze klaar is of iets niet wil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk dat je toch blijft.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:04 schreef B.ertha het volgende:
Ik meld me ook maar eens. Heb even getwijfeld of ik misschien wegga van FOK (ik zit toch al te veel op mijn telefoon) maar lees nu een weekje mee en het lijkt me toch wel gezellig. Plus een extra vraagbaak kan nooit kwaad
Ons kleine spookje is nu 3 weken oud en doet het heel goed. We hadden door de keizersnede wat opstartproblemen met borstvoeding en daardoor duurde het ook wat langer voordat hij ging groeien, maar dat gaat nu goed. Ik merk wel dat het daardoor een onzekerheid blijft. Maar het is een tevreden mannetje nu, op krampjes na. Hij komt om de 2-3 uur maar heeft ook dagen dat ie om het uur komt. Dan is het wel heel pittig![]()
Hij is nog licht geel, hoe lang mag dat blijven?
Die ben ik toevallig net aan het bekijken. Ik lees dat het eigenlijk een samenvatting van het boek is. Die heb ik nog niet. Heb jij die ook? Aanrader? Dan haal ik die wellicht ook.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:51 schreef Aure het volgende:
Ik vond de app van oei ik groei wel fijn om te zien of het kon zijn dat mijn baby misschien in een sprongetje zat
Ziet er hetzelfde uit als de Baby Tracker app. Ik installeer hem toch even om te kijken of delen van account over meer telefoons wel kan. Dat kan met Baby Tracker niet.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:51 schreef taxibabe het volgende:
De kraamzorg kwam met de medela app. Daar kun je van alles in bijhouden.
Ik had die ook geīnstalleerd, eigenlijk alleen maar om te kunnen zien welke borst ik eerst moest doen bij de volgende voeding. Maar ik vergat het steeds bij te houden.
Nee ik heb het boek niet en ook niet echt gemist. Voor mij was de app voldoendequote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Die ben ik toevallig net aan het bekijken. Ik lees dat het eigenlijk een samenvatting van het boek is. Die heb ik nog niet. Heb jij die ook? Aanrader? Dan haal ik die wellicht ook.
Ik hoop dat de enorme dips me bespaard blijven. De ene dag is wel beter dan de andere. Ik geef flessen van 150 /160 mee, soms heb ik dan nig wat over en dat kom ik dan vaak de dag erna weer net te kort.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:30 schreef douche-eendje het volgende:
Bertha met je leuke spookje
. Bas bleef ook best een tijd geel, CB gaf aan dat als het met 4 weken nog is er iig bloed geprikt moest worden om iets uit te sluiten, maar geen idee meer wat dat was. Bas was vlak voor de 4 weken niet meer geel.
Jeetje taxi, hij groeit lekker op je slagroom
Pfff, productiedip met menstruatie is wel een ding merkte ik. Kolfde vandaag op werk zonder moeite weer 160ml, eerder deze week was dat 100ml.
Als het goed is heb je met 4 weken/1 maand toch ook eerste afspraak bij het CB?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 20:41 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb ook de medela app
Bedankt DE, dan houden we het in de gaten en bellen we ergens volgende week het CB.
Van de bank gerold tijdens het verschonen.quote:
Ik ben gestopt bij 3 literquote:Op vrijdag 10 januari 2020 21:08 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Als het goed is heb je met 4 weken/1 maand toch ook eerste afspraak bij het CB?
Ticootje, ik heb gelukkig nog de mazzel dat ik 4 liter in de vriezer heb liggen![]()
Ah taxi, die prikjes zijn ook naar hoor. De 2e keer heb ik Bas paracetamol gegeven omdat hij best wel koorts kreeg uiteindelijk
Sneu!quote:Op vrijdag 10 januari 2020 20:58 schreef taxibabe het volgende:
Arme Thomas... hij heeft last van de prikjesBeetje verhoging en heel erg hangerig en is steeds een beetje aan het kreunen. Stomme prikjes..
Hij heeft nog geen koorts, maar wel heel slaperig. Hij slaapt al vanaf 16.00, met af en toe ff wakker en dan huilen en kreunen en weer in slaap vallen. Ik heb hem om 20.00 wakker moeten maken voor een voedingquote:Op vrijdag 10 januari 2020 21:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Sneu!
Hier vandaag ook de prikken. Koos heeft een paracetamol in zn hol gekregen vanmiddag. Die kon alleen nog maar huilen en had koorts.
Dat kan wel bij Baby Tracker, doen wij ook. Sync data tussen toestellen en dan voert de ander een code in dacht ik.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 19:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ziet er hetzelfde uit als de Baby Tracker app. Ik installeer hem toch even om te kijken of delen van account over meer telefoons wel kan. Dat kan met Baby Tracker niet.
Ahhquote:Op vrijdag 10 januari 2020 21:19 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Van de bank gerold tijdens het verschonen.![]()
Waar zie je dat staan? Bij settings zie ik alleen dat ik data kan exporteren of importeren, maar niet syncen.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:17 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Dat kan wel bij Baby Tracker, doen wij ook. Sync data tussen toestellen en dan voert de ander een code in dacht ik.
Medela app vond ik overigs niet fijn. Ik heb ook een app van Ouders van Nu, maar kijk ik bijna nooit op. En iGrow voor z'n groei. En de Groeigids, maar doe ik ook weinig mee haha
Wat een pechquote:Op vrijdag 10 januari 2020 21:19 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Van de bank gerold tijdens het verschonen.![]()
Ik zou het meten is weten toch een beetje proberen los te laten. Geen dag is hetzelfde en het kan mogelijk een bron van stress worden als de baby uit de pas loopt. Of dat nu een paar dagen verhoging, de uren slaap of de hoeveelheid gegeten druiven is, baby's doen toch maar waar ze behoefte aan hebben en zijn allemaal anders en geen dag hetzelfde. Als je meet omdat je het interessant vindt en er geen waardeoordeel aanhangt, meet een eind weg zou ik zeggen. (Vriend stapte hier in de valkuil van voedsel meten en stressen als ze niet genoeg at, loslaten was lastig, vandaar mijn zorg.)quote:Op zaterdag 11 januari 2020 09:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Inmiddels gelukt met de app van @:automatic_
Ik had een andere app met dezelfde naam.
Werkt verder prima. Als man van cijfertjes is dit perfect voor me.
Ik zit vaak nog wel een beetje te kloten met temperatuur meten. Rectaal vind ik helemaal niks, maar zou het toch graag willen weten. Hebben jullie een betrouwbaar alternatief?
Het schommelt hier nog een beetje. In de nacht soms een dipje naar 36,4, vanochtend was ze weer 37,4.
Ik zou het graag op een andere manier wat meer bij willen houden. Zelf voelen ben ik geen ster in.
Iemand hier ervaring mee?
https://www.vanastenbabys(...)mometer-set-exact-70
Je mag wat van mijn kilo’s.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 09:27 schreef taxibabe het volgende:
Agossie Mariposas, en wat Ceviche zegt, hopelijk is het snel genezen!
Thomas had gisteravond toch koorts van de prikjes, maar vanmorgen ging het alweer een stuk beter en was zijn koorts weg.
Maar volgens mij snoept hij zijn kilo's bij mij weg..Ik zit alweer onder de 60 kilo, terwijl ik had gehoopt dat er wat zwangerschapskilo's zouden blijven plakken en dat ik boven de 60 zou blijven.
Ja dattes! Werkt perfectquote:Op zaterdag 11 januari 2020 13:46 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben ook zo'n ding als Ela omschrijft. Thermo van Whitings
Nee, werkt gewoon vanzelf perfect!quote:Op zaterdag 11 januari 2020 13:47 schreef pinquit het volgende:
Werkt dat echt goed? Of moet je 'm eerst kalibreren met behulp van je rectale thermometer?
Wel prijzig zeg. Tegen de 100 euro.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 13:49 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Nee, werkt gewoon vanzelf perfect!
Gewoon ergens in de uitverkoop wat basis dingen, je eigen kleding past straks echt wel weer.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 17:06 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben mijn buik al bijna kwijt dus ik dacht mijn wat wijdere gewone kleding vast tevoorschijn te halen. Ik vrees dat ik toch moet gaan shoppen want de broeken en rokken passen nog niet (heupen zijn
blijkbaar nog verwijd) en geen van mijn tops of jurken is geschikt als voedingstop..
Daar baal ik behoorlijk van, dat gaat me een fortuin kosten!
En ik had potverdorie één rok die me al wel paste die van de aardbodem is verdwenen samen met een voedingsbeha
In het ziekenhuis is mijn temperatuur gemeten in het oor, de kraamzorg zei dat alleen rectaal betrouwbaar is. ¤100 vind ik wel heel veel geld
Wij hebben deze ook. Volgens mij is ie van Nokia inmiddels.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 13:46 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben ook zo'n ding als Ela omschrijft. Thermo van Whitings
Klopt, hij is tegenwoordig van Nokia. Prima merk lijkt me.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 18:20 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Wij hebben deze ook. Volgens mij is ie van Nokia inmiddels.
Ik ben er zo'n fan van! Erg fijn om in de app het ziekteverloop bij te houden. Ik vind hem erg nauwkeurig. Erg fijn ook dat je kinderen zonder irritaties kan tempen terwijl ze slapen, tv kijken, eten en whatever. Mijnes tempen zich inmiddels zelf
Ja, hij is door, maar ik vind 'em elke euro waard.
Ik draag heel veel hemdjes met een wat wijder shirt. Shirt omhoog, hemdje omlaag en je kunt voeden. Omdat de shirts wat wijder zijn, vallen ze ook nog prima als je lichaam nog verder terug veert én je kunt er heel discreet in het openbaar mee voedenquote:Op zaterdag 11 januari 2020 17:06 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben mijn buik al bijna kwijt dus ik dacht mijn wat wijdere gewone kleding vast tevoorschijn te halen. Ik vrees dat ik toch moet gaan shoppen want de broeken en rokken passen nog niet (heupen zijn
blijkbaar nog verwijd) en geen van mijn tops of jurken is geschikt als voedingstop..
Daar baal ik behoorlijk van, dat gaat me een fortuin kosten!
En ik had potverdorie één rok die me al wel paste die van de aardbodem is verdwenen samen met een voedingsbeha
In het ziekenhuis is mijn temperatuur gemeten in het oor, de kraamzorg zei dat alleen rectaal betrouwbaar is. ¤100 vind ik wel heel veel geld
Ja klopt, Nokia heeft het overgenomen en ze hebben heen en weer namen gewisseld. Ik heb ook een horloge hiervan met stappenteller en wekker, ook ideaal ding.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 18:20 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ik ben er zo'n fan van! Erg fijn om in de app het ziekteverloop bij te houden. Ik vind hem erg nauwkeurig. Erg fijn ook dat je kinderen zonder irritaties kan tempen terwijl ze slapen, tv kijken, eten en whatever. Mijnes tempen zich inmiddels zelf
Voor eventueel de toekomst, wij hebben deze: http://www.zoombee.nl/con(...)bedje_troll_sun.htmlquote:Op zaterdag 11 januari 2020 21:04 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb geen spijt dat ik een cosleeper heb gekocht maar ik zou de mijne niet aanraden.
In bed slapen wordt toch afgeraden? Hoe doen jullie dat?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 22:27 schreef -Mellow- het volgende:
Oja de cosleeper.... niet per se een miskoop want wel n tijdje gebruikt, maar hij is niet groot genoeg dat ik handig liggend kan voeden. Dan zit ik te klungelen met mijn hoofd en een arm. Mijn baby slaapt daarom bij mij in bed en dat gaat hartstikke prima.
ja dat wordt door veel mensen afgeraden.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 22:48 schreef B.ertha het volgende:
[..]
In bed slapen wordt toch afgeraden? Hoe doen jullie dat?
Wat zijn puppypads? Als ik snel Google kom ik op iets voor honden uit.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 22:18 schreef Rebubbled het volgende:
Aanraders:
- Cosleeper, net met 8 maanden pas omgeruild voor een ledikant.
- Puckababy 4 seizoenen slaapzak.
- Babynestje, eerste paar maanden super vaak gebruikt om haar op de bank te laten slapen.
- Puppypads voor op het verschoonkussen. Zo handig om weg te gooien als er weer poep aan zat. Bijna elke luier was een poepluier tot maand 4. Nu hoefde we niet constant te wassen. Ook handig om haar overal te kunnen verschonen, in huis en buiten.
Afraders:
- Swaddles, met stip op 1. Onze baby was daar echt niet van gediend en werd er alleen maar hysterisch van.
- Keukenrobot voor eten stomen, mixen en flesjes verwarmen. Het plastic geeft een rare smaak aan het eten en de blender heeft niet veel power en blend niet als er te weinig in zit en ik ga geen 500gr wortel klaarmaken voor 3 hapjes. De flessen opwarmen was wel handig, evenals steriliseren.
- Stokke tripp trapp placemat met kommetje. Het ding zuigt zich niet vast, dus de baby slingert hem alsnog in de rondte en al het eten dat je erin legt smaakt direct naar het rubber.
- Elke speen die we hebben geprobeerd.
- De 3 dekentjes met verschillende TOG waarden, mijn zwangere brein vond dat we dan goed op alle temperaturen konden inspelen en het was écht noodzakelijk voor het voorkomen van SIDS.Enkel de eerste week een dekentje gebruikt, daarna overgestapt op de slaapzak.
- Draagdoek, deze baby wil gewoon niet ingepakt zitten denk ik.
Niet gemist:
- Badje, meteen vanaf dag 1 onder de douche.
- Box, geen ruimte voor en nooit gemist.
Dit heb ik ook.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 22:14 schreef -Mellow- het volgende:
Aah supersneu Mariposas!
Die therometer, ik wil m! Is mij t geld wel waard denk ik, want ik vind het bijzonder a-relaxed om n thermometer in mijn anus te duwen, evenals in die van mijn baby. Na de derde dag van de kraamweek ofzo probeerden we de kraamzorg ook duidelijk te maken dat we het wel best vonden zo, dat geouwehoer met die temperatuur opmeten de hele tijd. Ging er moeilijk in bij haar.
Miskopen alleen n paar kleertjes die ik onhandig vind om aan en uit te trekken.
Soort doeken die plas etc opnemen.quote:Op zondag 12 januari 2020 05:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat zijn puppypads? Als ik snel Google kom ik op iets voor honden uit.
Klopt. Zijn absorberende matjes die je gebruikt voor zindelijkheidstraining bij puppies.quote:Op zondag 12 januari 2020 05:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat zijn puppypads? Als ik snel Google kom ik op iets voor honden uit.
Maar dat is toch niet echt sustainable? Elke keer zo'n geplastificeerde mat weggooien voor een plasje?quote:Op zondag 12 januari 2020 08:48 schreef Rebubbled het volgende:
Yes die. 1 pak gekocht en die is laatst pas op gegaan. Vond het echt handig met alle spuitluiers, blow outs tot op haar rug en perongeluk plasjes als de luier uit was. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer.
Maar hoe verschoon je dan?quote:Op zondag 12 januari 2020 08:48 schreef Rebubbled het volgende:
Yes die. 1 pak gekocht en die is laatst pas op gegaan. Vond het echt handig met alle spuitluiers, blow outs tot op haar rug en perongeluk plasjes als de luier uit was. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer.
Wij hebben er geen. Moedermelk warmen we au bain marie op.quote:Op zondag 12 januari 2020 10:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik hoor nog niemand over flessenwarmers. Bevalt die bij jullie goed, juist niet, of hebben jullie er geen?
Thermometer argument van vriendin gewonnen trouwens. Straks die Nokia maar eens bestellen.
Geen, Bas drinkt afgekolfde melk op koelkasttemperatuur. Onwijs handig.quote:Op zondag 12 januari 2020 10:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik hoor nog niemand over flessenwarmers. Bevalt die bij jullie goed, juist niet, of hebben jullie er geen?
Thermometer argument van vriendin gewonnen trouwens. Straks die Nokia maar eens bestellen.
Ja, maar anders moest ik sowieso al 3 thermometers fixen, eentje voor mij en eentje voor elke baby. Met deze konden we meteen het hele gezin doen + geen rectaal wat ik liever niet wilde bij m'n babytjes.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel prijzig zeg. Tegen de 100 euro.
Wow, precies de stats van 1 van mijn baby'squote:Op zaterdag 11 januari 2020 15:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ach Mariposas, wat sneu!Wij zijn best gemakzuchtig als het gaat om de bank. Zou ook nooit denken dat hij daar al een breuk door op kan lopen. Heeft hij er veel last van?
@:Lenny_Leonard: ik sluit me aan bij Rebubbled. Je kunt jezelf flink zenuwachtig krijgen door vaak te meten. Je mag vertrouwen op je zintuigen: je merkt het écht als er iets aan de hand is met je kind.
Maargoed, ik besef wel dat ik aan het andere uiterste sta. Wij hebben tijdens de kraamweek slechts twee keer zijn temperatuur opgenomen en daarna wekenlang niet. Alleen rond de vaccinaties een enkele keer om te controleren of hij koorts had.
Temperatuur kun je heel betrouwbaar meten via het voorhoofd, dat doen ze in het ziekenhuis namelijk ook, ondervond ik toen ik opgenomen was met een mastitis. De verpleegkundige moest lachen toen ik zei dat ik graag zelf mijn temperatuur opnam (vond het idee dat een ander een thermometer in mijn anus steekt, niets)![]()
Wat een snelle jongens heb je, elamilanoHoe lang bleven ze zo netjes in een mandje liggen?
Mijn kind was altijd een chillbaby die lekker op zijn rug lag, maar sinds deze week is hij fysiek enorm beweeglijk. Op het aankleedkussen rolt hij ook continu, super irritant. Het gaat ineens zo hard. Gisteren ben ik bij het consultatiebureau geweest, hij weegt 7,875 kg en is 70 cm lang. Hij is nu 7 maanden en een week oud. Dat betekent dat hij nu weer keurig het (net ondergemiddelde) lijntje volgt
en dát betekent weer dat ik een stuk relaxter kan zijn over de hoeveelheid voedsel die hij binnenkrijgt, en dát betekent dus dat ik de nachtvoedingen zoveel mogelijk ga afbouwen. Al doet hij het al heel netjes. De laatste nachten slaapt hij van 19.30 - 4.00 - 7.30. Hij slaapt het grootste gedeelte nu op zijn eigen kamertje. Afgelopen nacht wilde ik hem om 4 uur naast me leggen maar hij begon steeds te huilen als ik hoestte
dus toch maar weer in zijn eigen wieg gelegd.
Klopt, dat is hem. Het model thermometer is overgenomen door dat andere bedrijf. Maar precies dezelfde, wordt nog op dezelfde plek gemaakt.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 18:20 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
De eerste 4 maanden was elke luier een poepluier en hadden we dagelijks poep op haar rug of tijdens het verschonen. Dan helpt een luier eronder niet. En zo kon ik haar ook veilig op de bank en op het vloerkleed verschonen.quote:Op zondag 12 januari 2020 10:54 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Maar hoe verschoon je dan?
Ik leg altijd een schone luier onder de vieze, dan kan je echt dagen met de handdoek eronder doen. Nekpoep daargelaten, maar dan legde ik er vaak even een handdoek op uit de wasmand, die toch al gewassen moest worden.
Mijn tweede poepte ook elke luier volquote:Op zondag 12 januari 2020 11:46 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
De eerste 4 maanden was elke luier een poepluier en hadden we dagelijks poep op haar rug of tijdens het verschonen. Dan helpt een luier eronder niet. En zo kon ik haar ook veilig op de bank en op het vloerkleed verschonen.
Lenny, wij gebruiken de keukenrobot als flesverwarmer en dat vind ik wel heel handig. Maar een beker met heet water werkt net zo goed. Ik vond het ook een handig apparaat om alles mee te steriliseren. Alleen daar ben ik ondertussen mee gestopt.
Wij douchen altijd als we met ons 2 zijn. Als ik met haar ga douchen, haalt mijn vrouw haar bij mij vandaan om haar af te drogen en aan te kleden.quote:Op zondag 12 januari 2020 10:46 schreef June. het volgende:
Ik vind de baby onder de douche wel gezellig, maar met zo'n kleintje vind ik dat nog niet erg praktisch. Vind het ook wel fijn om hem 1-2x per week in badje te doen met wat olie erin, dan droogt zijn huid niet zo uit. Onder de douche kan dat niet. Of naja, mij lukt dat niet in mijn eentje, zo'n glibberige babyHoe doen jullie dat dan als jullie alleen maar douchen?
Voor de rest gebruiken we alles. Co-sleeper, wandelwagen én draagzak. Enige die we nog niet gebruiken is zijn ledikant, maar dat komt nog
Voedingskleding heb ik ook niet. Doe overal een hemdje eronder. Dus trui omhoog, hemdje omlaag en voedingsbh openklappen en gaan.
Wat ik echt een aanrader vind is de Cybex Cloud Q. Deze kun je openklappen waardoor het een soort van bedje wordt. Ideaal als je ergens naartoe bent gereden en de baby slaapt heerlijk, dan hoef ik hem er nog niet direct uit te halen.
Nu nog n normaal formaat bed van 180, maar denk dat we er een groter bed van gaan maken.quote:Op zondag 12 januari 2020 00:21 schreef B.ertha het volgende:
Heb je dan een heel breed bed? Ik ben me altijd heel bewust wanneer ik omdraai dus daar zou ik ook niet bang voor zijn, maar mijn deken leidt een eigen leven en kan zomaar op hem komen.
Aan mij is het niet besteed, laatst ben ik slaap gevallen na het borstvoeden dus lag hij op mijn borst, maar daar werd ik heel onrustig van.
Ik ben wel benieuwd wat de maternale houding is.
Een zo'n pak in 8 maanden vind ik persoonlijk niet overdreven. Het ging er niet elke keer naast.quote:Op zondag 12 januari 2020 11:59 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Mijn tweede poepte ook elke luier vol
Ik liep gewoon naar boven, dan kon ik m gelijk afspoelen, ipv dat er een pak doekjes per dag doorheen ging. We hadden wel wegwerpmatjes voor verschonen in openbare wc’s, maar voor thuisgebruin vond (vind) ik het echt teveel afval genereren. Nets als die piepzakjes
Ha, één van je baby's was bij geboorte ook even groot als de mijne. Ik weet nog dat ik kort na zijn geboorte vol bewondering was over dat je twéé van zulke baby's in je buik had gedragenquote:Op zondag 12 januari 2020 11:12 schreef elamanilo het volgende:
Wow, precies de stats van 1 van mijn baby'sEn die is over 10 dagen 8 maanden. Maar die weegt precies zoveel. Lengte heb ik nog niet gedaan. Maar ik gok vergelijkbaar. Pas geleden was ie nog 66 cm geloof ik.
Fijn dat ie zo lekker slaapt 's nachts!
Wij hebben nu een familiebed, maar eerst sliepen we met onze newborn samen in een 1.80 bed. We hadden toen onze kussens zover mogelijk naar de zijkant gelegd waardoor er in het midden een lege ruimte tussen onze kussens was. Daar hadden we een schapenvachtje neergelegd en onze baby lag met haar hoofd dus evenhoog als onze hoofden waardoor onze dekens niet over haar hoofd konden komen.quote:Op zondag 12 januari 2020 00:21 schreef B.ertha het volgende:
Heb je dan een heel breed bed? Ik ben me altijd heel bewust wanneer ik omdraai dus daar zou ik ook niet bang voor zijn, maar mijn deken leidt een eigen leven en kan zomaar op hem komen.
Aan mij is het niet besteed, laatst ben ik slaap gevallen na het borstvoeden dus lag hij op mijn borst, maar daar werd ik heel onrustig van.
Ik ben wel benieuwd wat de maternale houding is.
quote:Op zondag 12 januari 2020 18:13 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik dacht dat ik deze reactie al geplaatst had maar zie 'm nergenswellicht in de herhaling dus maar vooruit:
[..]
Ha, één van je baby's was bij geboorte ook even groot als de mijne. Ik weet nog dat ik kort na zijn geboorte vol bewondering was over dat je twéé van zulke baby's in je buik had gedragen![]()
Hoe vonden ze de avocado?
Hier bij N. spruw gehad en nu bij spruit weer gehad. Ik deed gewoon het spuitje leeg in het mondje en dan met mijn wijsvinger over de tong uitsmeren en bij de wangen. Miconazol kreeg ik om mijzelf te behandelen en dat liet ik bij de voedingen er ook gewoon op zitten. Binnen no time waren ze er vanaf! (Er word geadviseerd om micanazol af te wassen van je tepels voor het voeden. Maar dat gaf bij mij juist meer klachten bij mijn eerste, kloofjes etc. Uiteraard geen dikke klodder op je tepels maar een klein beetje. En deels gaat toch in je zoogcompress. )quote:Op maandag 13 januari 2020 09:53 schreef Sicilia het volgende:
Mijn baby sliep vannacht 6 uur achter elkaar![]()
Ze had het nog langer volgehouden als haar broer niet in zijn bed had geplast denk ik
![]()
En vannacht heb ik voor het eerst liggend gevoed, ging prima!
Heeft iemand een baby met spruw gehad? Wij hebben nu sinds donderdag de medicijnen daarvoor, maar wat een gedoe is dat zeg! 1 ml in een spuitje en dan druppel voor druppel via mijn vinger in haar mondje uitsmeren. Het duurt lang en ze vindt het NIET leuk! Is daar niet een handig trucje voor?
Wij deden gewoon leegspuiten in z'n mond, zonder uit te smeren (het was in de eerste weken, kreeg er nauwelijks een vinger in). Volgens mij was het na een paar weken weg.quote:Op maandag 13 januari 2020 09:53 schreef Sicilia het volgende:
Ze had het nog langer volgehouden als haar broer niet in zijn bed had geplast denk ik
![]()
Heeft iemand een baby met spruw gehad? Wij hebben nu sinds donderdag de medicijnen daarvoor, maar wat een gedoe is dat zeg! 1 ml in een spuitje en dan druppel voor druppel via mijn vinger in haar mondje uitsmeren. Het duurt lang en ze vindt het NIET leuk! Is daar niet een handig trucje voor?
Ik heb het vermoeden gehad dat die van ons spruw had, maar dat was in een weekend dus kon niet naar de huisarts. Ben toen begonnen met kokosolie op zijn tong te smeren en op mijn tepel. Na 2 dagen was het al bijna helemaal weg.quote:Op maandag 13 januari 2020 09:53 schreef Sicilia het volgende:
![]()
Hier net zo.quote:Op maandag 13 januari 2020 17:06 schreef douche-eendje het volgende:
Ah Ela, ook begonnen met vast voedselNog meer nieuwe dingen voor ze om te ontdekken.
-Mellow-, wij zijn ook begonnen met banaan inderdaad. Bas vond het echt echt echt fantastisch.
Ik merk met vaste voeding dat Bas inmiddels is veranderd in een soort Rupsje Nooitgenoeg. Rapley ging nog niet heel erg lekker want hij is ontzettend ongeduldig, als het niet lukte om het eten in zijn mond te krijgen werd hij Heel Erg Boos. Dus nu geprakt fruit, grof geprakt avondeten en zijn favoriet momenteel: repen brood met roomboter. Soms ook wat pindakaas erop. Hij kauwt ook echt op zijn brood, inclusief gesmak en als je niet snel genoeg nieuw geeft dan zit hij met zijn arm te zwaaien en maakt aaah-aaah-aah geluiden. Vandaag verdween er weer een hele boterham in (zelfgebakken dus ze zijn iets minder groot dan bakker/supermarkt), een stuk fruit en 'savonds is het wisselend wat erin gaat aan hoeveelheid. Verder drinkt hij nog een keer of 6-8 per dag bij mij.
B.ertha, dat gaat beter wordenIk zit op 3x, met mazzel soms 0, 1 of 2x tussen 22 en 07
.
Ze is nu 6 weken en een beetje! Zal dus vast een eenmalige actie geweest zijn hoor, meestal komt ze overdag keurig om de 3 uur, heel soms laat ze er 4 uur tussen, 's nachts ook meestel eerst een tuk van 4 uur en daarna weer 3 uur. Maar her was even lekkerquote:Op maandag 13 januari 2020 16:30 schreef -Mellow- het volgende:
ah, de baby van Sicilia is dus zo'n babyHoe oud is die van jou ook al weer Sicilia?
Oh, de eerste hapjes,,,, leuk elamanilo, ik sta ook echt te popelen. Ik weet nog niet wat ik als eerste ga geven. Ik dacht aan banaan.
Het was een tip van de lactatiekundige (voormalig kinderverpleegkundige), het werkt ook goed bij tepelkloven!quote:Op maandag 13 januari 2020 20:51 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Ze is nu 6 weken en een beetje! Zal dus vast een eenmalige actie geweest zijn hoor, meestal komt ze overdag keurig om de 3 uur, heel soms laat ze er 4 uur tussen, 's nachts ook meestel eerst een tuk van 4 uur en daarna weer 3 uur. Maar her was even lekker![]()
@:taxibabe kokosolie werkt dus ook? Kunnen we ook wel proberen mocht het nog een keer nodig zijn!
Ik heb het na jullie tips ook met het spuitje in haar mondje gedaan en dan met een vinger uitgesmeerd, ging stuk vlotter![]()
De zalf haal ik inderdaad niet van mijn tepels af, zit amper nog iets aan als ik ga voeden.
Hapjes zijn nog ver weg, maar ik gok dat wij weer voor een mix gaan van rapley, prakken en potjes, net wat uit komt die dag.
Wat een exercitiequote:Op zondag 12 januari 2020 17:55 schreef Rebubbled het volgende:
Ohja en douchen met baby. Ik leg, als ik het alleen doe, een gevouwen deken op de grond als ondergrond, daarop een handdoek en luier en tweede handdoek er vast naast klaargelegd. Douche aan, kleed mezelf uit, baby uit en onder de douche. Je krijgt er best handigheid in om een baby op een arm te hebben en met de ander de plooitjes schoon te maken. Wij gebruiken ivm eczeem geen zeep, dus glibberig wordt ze niet. Als ze schoon is leg ik haar op de handdoek, afdrogen met de andere handdoek, luier aan, handdoek om haar heen om haar warm te houden, mezelf afdrogen, zelf kleding aan en kind mee naar haar kamer om alle plooitjes na te drogen, in te smeren en aan te kleden.
Dat lijkt me ook wel wat, beetje van alles proberen.quote:Op maandag 13 januari 2020 20:51 schreef Sicilia het volgende:
Hapjes zijn nog ver weg, maar ik gok dat wij weer voor een mix gaan van rapley, prakken en potjes, net wat uit komt die dag.
12 en 9.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 11:12 schreef June. het volgende:
Ah dat is lief @:Ticootje , hoe oud zijn je meiden?
Handig en liefquote:Op dinsdag 14 januari 2020 10:52 schreef Ticootje het volgende:
Douchen met babies:
Ik geef baby 1 aan Jennifer en baby 2 aan Leyla. Die kleden ze uit. Dan ga ik douchen en worden de babies 1 voor 1 gegeven. Die geef ik schoon terug terwijl ze een handdoek ophouden.
De meiden drogen ze af en doen een luier om, dan check ik alles en doe de rompers aan en de knoopjes doen de meiden.
Dan kusjes en voeden en slapen.
Als J thuis is gaan we met zn 4 in bad. Ik douche de babies alleen als J er niet is.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 11:52 schreef elamanilo het volgende:
@:Sicilia, ahhhh, onze baby's sliepen allemaal ook zo goed zo rond de 4-8 weken. Maar na een poosje kwamen de nachtvoedingen dan (terug) en dat houden ze allemaal een poosje vol.
Ik ga net als @:douche-eendje dit keer eens wat actiever eten voeren aan m'n baby's denk ik. Dus zelf laten frutten met een stuk fruit of groente, maar ook dan wat geprakt voeren erbij. Eens kijken of ze dan al wat willen opeten. Met twee baby's tegelijk denk ik dat het wel kan lonen om ze echt al wat te laten eten, met borstvoedingen en zo. Ben benieuwd! Bij de eerste twee waren we altijd vrij passief. Dus wel telkens van alles geven, maar niets 'voorkauwen' of aan ze voeren. Ze deden er dan best een poosje over om echt iets te gaan eten. Dus nu eens kijken of het bevalt om wat actiever aan te bieden.
@:Ticootje, fijn zulke hulp! Hier doen we het min of meer hetzelfde, maar dan mijn lief en ik samen. De 'grote' kinderen zijn nog net te klein om goed te helpen. Die kunnen gelukkig wel zichzelf goed vermaken terwijl wij de baby's douchen.
Eén van ons kleed de baby's uit terwijl de ander alvast de douche in gaat. Dan geeft de uitkleder de baby's 1 voor 1 aan. Als baby 2 onder de douche is en baby 1 er onder uit, dan wordt baby 1 gedroogd en aangekleed. Als baby 2 er onder uit komt, dan komt de doucher ook uit de douche en dan helpt mijn lief om baby 2 aan te kleden terwijl ik baby 1 de borst geef. Daarna is het tijd voor een slaapje, krijgt baby 2 de borst en baby 1 valt zelf in slaap.
Lijkt me wel leuk dat ze binnenkort kunnen gaan zitten, op de grond onder de douche of met een antislip ding in het badje of zo. Dan kunnen ze ook samen. En dat scheelt wat gewicht. Inmiddels wegen ze hier dus allebei rond de 8 kilo, dus dat is al behoorlijk onder de douche, met wassen en zo.
Ho wacht even. Betekent dit ook dat de andere collega bijna anderhalf uur bij jou thuis was? Sorry hoor , maar dat is toch niet te doen? Hoe hou je dat vol? Ik zou uitgeteld zijnquote:Op dinsdag 14 januari 2020 21:56 schreef B.ertha het volgende:
Heftig Sisu, hoe gaat het nu?
Wij hadden vandaag de draagconsulente over de vloer voor de gekregen draagzak. Smurf vond het helemaal niet leukdat kan nog aan krampjes hebben gelegen maar ik vind het wel heel jammer als hij niet wil.
En hij is sowieso nog te klein voor deze zak.
Vandaag kwamen ook mijn leidinggevende en een directe collega op kraamvisite. Mijn leidinggevende kwam 75 MINUTEN te laat. Zonder iets te laten weten en zonder zich te verontschuldigen![]()
mijn collega en ik begonnen met "haha Robby is weer te laat" maar op een gegeven moment ga je dan toch over op "nou, tis niks voor hem om dan niks te laten weten" tot je bijna zorgen maken omdat hij zijn telefoon ook niet beantwoordt. En als ie er dan eindelijk is, geen enkele hint oppakken dat ie moet wieberen omdat de kleine huilt en wil voeden
Kon ik daarna ook nog gehaast voeden en koken omdat die consulente ook weer bijna zou komen.
Ik zou zelfs de koning weigeren op kraamvisite als het zo zou gaan.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:13 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben veel te veel een pushover als het op hiërarchie aankomt om mijn leidinggevende te kunnen weigeren![]()
Fijn dat de spruw weg is Sicilia!
Haha +1quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou zelfs de koning weigeren op kraamvisite als het zo zou gaan.
Wat goed!!quote:Op donderdag 16 januari 2020 14:56 schreef B.ertha het volgende:
Even bij het CB geweest, smurf is 490 gram aangekomen in 11 dagen tijd. Flinke inhaalslag
Oef, kdv. Kan me voorstellen dat je dat een stap vind. Ik ben blij dat ik voorlopig nog lekker vrij ben, ik hoef pas 6 april weer aan het werk.quote:Op donderdag 16 januari 2020 20:05 schreef onomatopee het volgende:
Taxi, wat een knapperd
Mooie groei B.ertha, fijn!
Hier ook een baby die zijn hoofdje steeds beter overeind kan houden. Zo'n ander gezicht gelijk! En morgen voor het eerst wennen op kdv. Ik vind het wel weer een stap hoor..
Met Bouncy gaat het nu echt weer super 😊 paar pittige maanden gehad met 2 ziekenhuisopnames maar inmiddels is ze echt weer een super blije baby. Voor mij was het behoorlijk pittig allemaal, ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld als na haar geboorte (door de omstandigheden, mijn Bouncy is echt geweldig ❤) en ben daardoor in een behoorlijke dip beland. Hulp voor gezocht en ook gekregen en nu langzaamaan weer aan het opkrabbelen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 20:50 schreef Rebubbled het volgende:
Whoopje! Hoe is het? Hoe is het gegaan?
quote:Op donderdag 16 januari 2020 19:49 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Wat goed!!
Hier is meneer zo druk dat het moeilijk is om hem scherp op de foto te krijgen. Maar kijk!Wat een knapperdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Koosnaampje, zo noemde ik haar toen ze nog on mijn buik zat en nog steeds komt de naam Bouncy iedere dag wel voorbij 😂quote:Op donderdag 16 januari 2020 21:24 schreef Mrs.Peel het volgende:
WhoopjeFijn wat van je te lezen! Mooi dat het goed gaat met Bouncy (waarom Bouncy? Werknaam?)
Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat! Zowel met Bouncy als met jou!quote:Op donderdag 16 januari 2020 21:03 schreef Whoopje het volgende:
[..]
Met Bouncy gaat het nu echt weer super 😊 paar pittige maanden gehad met 2 ziekenhuisopnames maar inmiddels is ze echt weer een super blije baby. Voor mij was het behoorlijk pittig allemaal, ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld als na haar geboorte (door de omstandigheden, mijn Bouncy is echt geweldig ❤) en ben daardoor in een behoorlijke dip beland. Hulp voor gezocht en ook gekregen en nu langzaamaan weer aan het opkrabbelen.
Ja begrijp ik heel goed. Ik voelde me al vaak alleen met een partner. De dip is hier beter geworden naarmate de hormonen het schip langzaam verlieten trouwens, dus ook dat wordt nog beter. Goed dat je hulp hebt gezocht. ..Ze is er gewoon hey. Na al die tijd. Zo speciaalquote:Op donderdag 16 januari 2020 21:03 schreef Whoopje het volgende:
[..]
Met Bouncy gaat het nu echt weer super 😊 paar pittige maanden gehad met 2 ziekenhuisopnames maar inmiddels is ze echt weer een super blije baby. Voor mij was het behoorlijk pittig allemaal, ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld als na haar geboorte (door de omstandigheden, mijn Bouncy is echt geweldig ❤) en ben daardoor in een behoorlijke dip beland. Hulp voor gezocht en ook gekregen en nu langzaamaan weer aan het opkrabbelen.
Het gaat met ups en downs laten we maar zeggen. Ik probeer nog steeds er het beste van te maken maar dat is soms best lastig 😉quote:Op donderdag 16 januari 2020 21:38 schreef Mariposas het volgende:
Wat heftig Whoopje! Fijn om te horen dat het nu beter met jullie gaat. Hoe is het contact met je ex?
Ze is er zeker 😊 het blijft bijzonder om wakker te worden met haar in haar wiegje naast me, ik kan daar echt van genieten.quote:Op donderdag 16 januari 2020 22:00 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Ja begrijp ik heel goed. Ik voelde me al vaak alleen met een partner. De dip is hier beter geworden naarmate de hormonen het schip langzaam verlieten trouwens, dus ook dat wordt nog beter. Goed dat je hulp hebt gezocht. ..Ze is er gewoon hey. Na al die tijd. Zo speciaalVanwaar de ziekenhuisbezoeken?
10,5 maand. Het flesje tussen de middag is ook een 120/4. En ze moet toch nog iets harder groeien dus extra flesje is ook niet heel erg. Maar eigenlijk zou ze op 2 flesjes moeten zitten nu.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 09:54 schreef pinquit het volgende:
Hoe oud is ze Peejtur? Ik zou zeggen, boeie, die 3e fles. Fijn toch, als die erin gaat?
Wat zou het probleem daarvan zijn? De calorieën? Dan kan je altijd een schepje minder erin doen.
Van wie moet ze dat?quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:11 schreef Peejtur het volgende:
[..]
10,5 maand. Het flesje tussen de middag is ook een 120/4. En ze moet toch nog iets harder groeien dus extra flesje is ook niet heel erg. Maar eigenlijk zou ze op 2 flesjes moeten zitten nu.
Ontlurk:quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:11 schreef Peejtur het volgende:
[..]
10,5 maand. Het flesje tussen de middag is ook een 120/4. En ze moet toch nog iets harder groeien dus extra flesje is ook niet heel erg. Maar eigenlijk zou ze op 2 flesjes moeten zitten nu.
Edit: GMTA!quote:Op vrijdag 17 januari 2020 10:24 schreef SQ het volgende:
[..]
Van wie moet ze dat?
Ik heb een kind van bijna 3 die ook weinig drinkt, en die geef ik dus ook elke avond nog een fles warme melk.
Ik zou die regeltjes een beetje proberen los te laten en doen wat voor jullie goed werkt. 2 of 3 flessen melk, lekker boeiend onder de streep
Is denk ik ook heel erg wisselend per CB. Hier werd helemaal niet gek opgekeken dat ik pas wou starten rond 6 maanden, maar volgens mij zijn er genoeg ouders die al starten met 4.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 18:34 schreef Ticootje het volgende:
Hier begonnen ze op het cb ook over bijvoeden. Zijn de richtlijnen echt zo veranderd? Ze keek nogal glazig dat ik het nog niet zo nodig vond.
Ik heb nog niet eens de kinderstoelen klaar. Robin kan al vrij goed zitten, maar Koos zit nog voor geen meter. Dus dat wordt echt nog niks.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 18:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Is denk ik ook heel erg wisselend per CB. Hier werd helemaal niet gek opgekeken dat ik pas wou starten rond 6 maanden, maar volgens mij zijn er genoeg ouders die al starten met 4.
Ik zou gewoon lekker wachten tot jullie er klaar voor zijnquote:Op vrijdag 17 januari 2020 19:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb nog niet eens de kinderstoelen klaar. Robin kan al vrij goed zitten, maar Koos zit nog voor geen meter. Dus dat wordt echt nog niks.
Ze hebben best gevoelige darmen en Robin heeft wat last van eczeem. Dat moet eerst maar rustig zijn voordat we weer wat nieuws doen.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 20:23 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik zou gewoon lekker wachten tot jullie er klaar voor zijn.
Autostoel of aan de eettafel?quote:Op zaterdag 18 januari 2020 09:23 schreef Whoopje het volgende:
Vraagje, welke kinderstoel hebben jullie? Ik ben een beetje rond aan het kijken maar echt geen idee waar ik op moet letten etc 🙈
Wij gaan maar naar Center Parcs.. Naar het strand, lekker uitwaaien. T is nu bijna 2 maanden, maar zie ons nog niet vliegen over 2 weken.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 12:30 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Autostoel of aan de eettafel?
Maxi cosi en Tripp Trapp, beide tweedehands. Voor de Tripp Trapp heb ik nog geen babyzitje ofzo
Mijn man moet nog 17 vakantiedagen opmaken vķķr juni en wil nu tijdens mijn verlof nog een weekje weg. Wat zijn leuke en praktische bestemmingen met een baby van 2,5 maand? Hij heeft het al over vliegen (Spanje, Curaįao), ik merk dat ik dat zelf spannend vind.
Wij zijn naar Spanje gegaan. Het is het hoe druk je je wilt maken. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe gewoon je zelf bent om te reizen, als je je heel druk maakt over de voorbereiding, de reis en het verblijf dan is het misschien wel prettig om minder ver weg te gaan.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 12:30 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Maxi cosi en Tripp Trapp, beide tweedehands. Voor de Tripp Trapp heb ik nog geen babyzitje ofzo
Mijn man moet nog 17 vakantiedagen opmaken vķķr juni en wil nu tijdens mijn verlof nog een weekje weg. Wat zijn leuke en praktische bestemmingen met een baby van 2,5 maand? Hij heeft het al over vliegen (Spanje, Curaįao), ik merk dat ik dat zelf spannend vind.
Die van Ikea, de Antilop. Super tevreden meequote:Op zaterdag 18 januari 2020 12:43 schreef Whoopje het volgende:
Voor aan de eettafel, sorry, had iets duidelijker moeten zijn
Wij zijn naar centerparcs geweest in Duitsland (4 uur rijden) toen M 4 maanden was.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 12:30 schreef B.ertha het volgende:
[..]
En vader dan?quote:Op zaterdag 18 januari 2020 14:54 schreef elamanilo het volgende:
Kinderstoelen hebben wij twee Tripp Trapps.
Ik had er één newbornset bij, dat was heel erg fijn! Ik had dat niet verwacht, maar we gebruikten die echt veel! Weet niet of het er aan lag dat we natuurlijk twee baby's hadden dit keer, want bij de eenlingen miste ik het niet per se, dacht ik. Maar verrassend genoeg gebruikten we hem dus echt veel.
We hebben nu op allebei de stoelen zo'n babyset zitten en een blad eraan. Ik vind het fijn dat deze stoelen lang mee gaan en stevig zijn en dat je niet zomaar je voeten er aan stoot omdat de poten uit staan en zo. We hebben de eerste stoel nieuw gekocht bij onze eerste en nu een nieuwe erbij. Ik zocht een tweedehands, maar ik vond alleen lelijke kleuren en ik heb nu echt geen tijd om hem zelf over te verven.En m'n esthetisch oog wil ook wat, dus ik ben kieskeurig..
![]()
![]()
@:Ticootje Je hebt al een boel ervaring, lekker varen op je eigen intuītie met wanneer je aan de hapjes gaat.
Het beleid van CB's verschilt per vestiging heb ik het idee, en in ieder geval per jaar.Het zijn dan ook gewoon adviezen, je kunt zelf altijd nog wat dieper onderzoek doen of kritische vragen aan ze stellen als je wilt weten waarom ze een bepaald advies geven. Dan kun je vervolgens zelf de afwegingen maken die op jouw van toepassing zijn. Maar ik denk dat je daar allang en breed genoeg ervaring voor hebt, na 3 kindjes hiervoor.
![]()
Op vakantie:
Ik denk dat je met een kleine baby best wel goed kunt vliegen. Draagdoek om en gaan. Aan de andere kant zijn het wel veel prikkels en je baby is nog niets gewend en kan het zelf helemaal nog niet zo zelf reguleren. Ik denk dat je als moeder heel goed kunt aanvoelen wat het handigste is met je eigen baby'tje. Het ene kindje kan het prima aan, het andere kindje zal er veel meer van slag van kunnen zijn.
In principe geldt vooral: Als je baby maar bij z'n moeder kan zijn, dat is de belangrijkste randvoorwaarde. Waar dat is, maakt minder uit. En zeker in de draagdoek heeft je kindje z'n eigen geborgen plekje waar ie jou heel nabij heeft.
En denk ook aan jezelf. Geeft het jou meer stress of werk om verder te reizen? Of is een reis ondernemen sowieso al een werkje en maakt het niet zoveel uit waarheen. Ik zou zeggen: Doe het vooral als het voor jezelf iets toevoegt. Als je er voornamelijk tegenop ziet, dan lekker thuis blijven coconnen.![]()
Wij plannen nu een reisje zo rond april. Baby's zijn dan 10-11 maanden. We willen met de auto op reis, ergens in Europa. We willen onze reis zo plannen dat we ook halverwege kunnen blijven en daarna terugkeren, als het autorijden toch minder bevalt bijvoorbeeld. Maar we hebben op zich wel autokindjes, dus ik denk dat dat wel goed komt.
Die werkte zeker niet op provisiequote:Op zaterdag 18 januari 2020 18:41 schreef Ticootje het volgende:
Oh tof verhaal ook vandaag: ik ging nog even een broek kopen bij de miss etam omdat ik nog 1 passende broek had. Dus ik zeg dat zo tegen die verkoopster, zegt ze: ja misschien blijf je gewoon wat dik.
Ik was echt wtfbbq.
Ik moest ook een bh hebben en de dame meette omtrek 70, lekker dik ook.wel cup G dus wel dikke tieten.
Het is na mij naar @coccinelle gegaan, maar ik weet dat ook zij het weer heeft doorgestuurd.quote:Op zondag 19 januari 2020 09:13 schreef Aure het volgende:
Ik denk dat @:aventura dat misschien wel weet, ik geloof dat het na haar nog naar iemand anders is gegaan en ik denk dat het daar is. Of misschien toch nog een keer doorgegeven, ik weet het niet precies:P
Ja, die is ook belangrijk! Maar het babytje groeit in het lichaam van de moeder, dus die zijn lichamelijk echt helemaal op elkaar afgestemd. De vader kan dit wel benaderen, maar zal daar dan wel z'n best voor moeten doen.quote:
Hier heeft papa haar de hele reis heen en terug gedragen en dan is ze rustiger dan als ik haar draag. Want dan ruikt en wilt ze melk.quote:
True story.quote:Op zondag 19 januari 2020 14:24 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Hier heeft papa haar de hele reis heen en terug gedragen en dan is ze rustiger dan als ik haar draag. Want dan ruikt en wilt ze melk.
Ik zou gewoon eens naar een babywinkel gaan en testen.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 20:07 schreef Whoopje het volgende:
Thnx voor de tips! Ik ga eens even kijken voor een tripp trapp 👍
quote:De late (borstvoedings-) geelzucht begint pas vijf tot zeven dagen na de geboorte en het kan wel tot tien weken duren voor het helemaal verdwenen is. De oorzaak van late geelzucht is nog steeds niet helemaal bekend. Het lijkt zo te zijn, dat een bepaalde factor in de moedermelk ertoe bijdraagt dat het bilirubine versneld via de darmen van de baby weer in zijn bloed wordt opgenomen. Naar schatting 4% van de gezonde, voldragen pasgeborenen krijgt met deze vorm van geelzucht te maken.
Wat goed van de huisarts. Door mijn ervaring met ons protje ben ik een groot voorstander van prikken bij twijfel. Je kan t vaak echt niet zien aan de buitenkant. Meestal is er niks aan de hand en als hij niet futloos is zal het wel meevallen. Maar gemoedsrust is ook wat waard. Protje is nog altijd een beetje geel en hij is bijna 10 weken. Hij is trouwens ook een aantal keer thuis geprikt. Tip: voetje goed warm makenquote:Op maandag 20 januari 2020 11:04 schreef B.ertha het volgende:
Ticootje, wat een droppies
Ik ben verliefd op de inval huisarts.. Smurf is nog steeds geel en het CB raadde aan om even te prikken. Dus ik naar de HA maar moest lang wachten dus ik verwachtte al min of meer dat hij zou gaan krijsen. Bleek dat mijn vaste huisarts afwezig was maar de invalster zou overnemen.
Hoe dan ook, ze was meteen eens met prikken en dacht heel erg mee over welke prikpost zulke kleine baby's kan prikken. Ik reageerde verbaasd want ik dacht dat ze ter plekke zou prikken. En ik mag niet autorijden dus dat was ff problematisch. Meteen verontschuldigen en voorstellen om te bellen welke post het kon. Nu heeft ze geregeld dat ze morgen thuis komen prikken
En ze was ook veel aardiger dan mijn vaste flapdrol. Ik overweeg over te stappen
quote:Op zondag 19 januari 2020 20:05 schreef Ticootje het volgende:
Dames hou uw dochters binnen.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |