Wat zijn puppypads? Als ik snel Google kom ik op iets voor honden uit.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 22:18 schreef Rebubbled het volgende:
Aanraders:
- Cosleeper, net met 8 maanden pas omgeruild voor een ledikant.
- Puckababy 4 seizoenen slaapzak.
- Babynestje, eerste paar maanden super vaak gebruikt om haar op de bank te laten slapen.
- Puppypads voor op het verschoonkussen. Zo handig om weg te gooien als er weer poep aan zat. Bijna elke luier was een poepluier tot maand 4. Nu hoefde we niet constant te wassen. Ook handig om haar overal te kunnen verschonen, in huis en buiten.
Afraders:
- Swaddles, met stip op 1. Onze baby was daar echt niet van gediend en werd er alleen maar hysterisch van.
- Keukenrobot voor eten stomen, mixen en flesjes verwarmen. Het plastic geeft een rare smaak aan het eten en de blender heeft niet veel power en blend niet als er te weinig in zit en ik ga geen 500gr wortel klaarmaken voor 3 hapjes. De flessen opwarmen was wel handig, evenals steriliseren.
- Stokke tripp trapp placemat met kommetje. Het ding zuigt zich niet vast, dus de baby slingert hem alsnog in de rondte en al het eten dat je erin legt smaakt direct naar het rubber.
- Elke speen die we hebben geprobeerd.
- De 3 dekentjes met verschillende TOG waarden, mijn zwangere brein vond dat we dan goed op alle temperaturen konden inspelen en het was écht noodzakelijk voor het voorkomen van SIDS.Enkel de eerste week een dekentje gebruikt, daarna overgestapt op de slaapzak.
- Draagdoek, deze baby wil gewoon niet ingepakt zitten denk ik.
Niet gemist:
- Badje, meteen vanaf dag 1 onder de douche.
- Box, geen ruimte voor en nooit gemist.
Dit heb ik ook.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 22:14 schreef -Mellow- het volgende:
Aah supersneu Mariposas!
Die therometer, ik wil m! Is mij t geld wel waard denk ik, want ik vind het bijzonder a-relaxed om n thermometer in mijn anus te duwen, evenals in die van mijn baby. Na de derde dag van de kraamweek ofzo probeerden we de kraamzorg ook duidelijk te maken dat we het wel best vonden zo, dat geouwehoer met die temperatuur opmeten de hele tijd. Ging er moeilijk in bij haar.
Miskopen alleen n paar kleertjes die ik onhandig vind om aan en uit te trekken.
Soort doeken die plas etc opnemen.quote:Op zondag 12 januari 2020 05:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat zijn puppypads? Als ik snel Google kom ik op iets voor honden uit.
Klopt. Zijn absorberende matjes die je gebruikt voor zindelijkheidstraining bij puppies.quote:Op zondag 12 januari 2020 05:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat zijn puppypads? Als ik snel Google kom ik op iets voor honden uit.
Maar dat is toch niet echt sustainable? Elke keer zo'n geplastificeerde mat weggooien voor een plasje?quote:Op zondag 12 januari 2020 08:48 schreef Rebubbled het volgende:
Yes die. 1 pak gekocht en die is laatst pas op gegaan. Vond het echt handig met alle spuitluiers, blow outs tot op haar rug en perongeluk plasjes als de luier uit was. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer.
Maar hoe verschoon je dan?quote:Op zondag 12 januari 2020 08:48 schreef Rebubbled het volgende:
Yes die. 1 pak gekocht en die is laatst pas op gegaan. Vond het echt handig met alle spuitluiers, blow outs tot op haar rug en perongeluk plasjes als de luier uit was. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer.
Wij hebben er geen. Moedermelk warmen we au bain marie op.quote:Op zondag 12 januari 2020 10:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik hoor nog niemand over flessenwarmers. Bevalt die bij jullie goed, juist niet, of hebben jullie er geen?
Thermometer argument van vriendin gewonnen trouwens. Straks die Nokia maar eens bestellen.
Geen, Bas drinkt afgekolfde melk op koelkasttemperatuur. Onwijs handig.quote:Op zondag 12 januari 2020 10:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik hoor nog niemand over flessenwarmers. Bevalt die bij jullie goed, juist niet, of hebben jullie er geen?
Thermometer argument van vriendin gewonnen trouwens. Straks die Nokia maar eens bestellen.
Ja, maar anders moest ik sowieso al 3 thermometers fixen, eentje voor mij en eentje voor elke baby. Met deze konden we meteen het hele gezin doen + geen rectaal wat ik liever niet wilde bij m'n babytjes.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 14:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wel prijzig zeg. Tegen de 100 euro.
Wow, precies de stats van 1 van mijn baby'squote:Op zaterdag 11 januari 2020 15:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ach Mariposas, wat sneu!Wij zijn best gemakzuchtig als het gaat om de bank. Zou ook nooit denken dat hij daar al een breuk door op kan lopen. Heeft hij er veel last van?
@:Lenny_Leonard: ik sluit me aan bij Rebubbled. Je kunt jezelf flink zenuwachtig krijgen door vaak te meten. Je mag vertrouwen op je zintuigen: je merkt het écht als er iets aan de hand is met je kind.
Maargoed, ik besef wel dat ik aan het andere uiterste sta. Wij hebben tijdens de kraamweek slechts twee keer zijn temperatuur opgenomen en daarna wekenlang niet. Alleen rond de vaccinaties een enkele keer om te controleren of hij koorts had.
Temperatuur kun je heel betrouwbaar meten via het voorhoofd, dat doen ze in het ziekenhuis namelijk ook, ondervond ik toen ik opgenomen was met een mastitis. De verpleegkundige moest lachen toen ik zei dat ik graag zelf mijn temperatuur opnam (vond het idee dat een ander een thermometer in mijn anus steekt, niets)![]()
Wat een snelle jongens heb je, elamilanoHoe lang bleven ze zo netjes in een mandje liggen?
Mijn kind was altijd een chillbaby die lekker op zijn rug lag, maar sinds deze week is hij fysiek enorm beweeglijk. Op het aankleedkussen rolt hij ook continu, super irritant. Het gaat ineens zo hard. Gisteren ben ik bij het consultatiebureau geweest, hij weegt 7,875 kg en is 70 cm lang. Hij is nu 7 maanden en een week oud. Dat betekent dat hij nu weer keurig het (net ondergemiddelde) lijntje volgt
en dát betekent weer dat ik een stuk relaxter kan zijn over de hoeveelheid voedsel die hij binnenkrijgt, en dát betekent dus dat ik de nachtvoedingen zoveel mogelijk ga afbouwen. Al doet hij het al heel netjes. De laatste nachten slaapt hij van 19.30 - 4.00 - 7.30. Hij slaapt het grootste gedeelte nu op zijn eigen kamertje. Afgelopen nacht wilde ik hem om 4 uur naast me leggen maar hij begon steeds te huilen als ik hoestte
dus toch maar weer in zijn eigen wieg gelegd.
Klopt, dat is hem. Het model thermometer is overgenomen door dat andere bedrijf. Maar precies dezelfde, wordt nog op dezelfde plek gemaakt.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 18:20 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Wij hebben deze ook. Volgens mij is ie van Nokia inmiddels.
Ik ben er zo'n fan van! Erg fijn om in de app het ziekteverloop bij te houden. Ik vind hem erg nauwkeurig. Erg fijn ook dat je kinderen zonder irritaties kan tempen terwijl ze slapen, tv kijken, eten en whatever. Mijnes tempen zich inmiddels zelf
Ja, hij is door, maar ik vind 'em elke euro waard.
De eerste 4 maanden was elke luier een poepluier en hadden we dagelijks poep op haar rug of tijdens het verschonen. Dan helpt een luier eronder niet. En zo kon ik haar ook veilig op de bank en op het vloerkleed verschonen.quote:Op zondag 12 januari 2020 10:54 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Maar hoe verschoon je dan?
Ik leg altijd een schone luier onder de vieze, dan kan je echt dagen met de handdoek eronder doen. Nekpoep daargelaten, maar dan legde ik er vaak even een handdoek op uit de wasmand, die toch al gewassen moest worden.
Mijn tweede poepte ook elke luier volquote:Op zondag 12 januari 2020 11:46 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
De eerste 4 maanden was elke luier een poepluier en hadden we dagelijks poep op haar rug of tijdens het verschonen. Dan helpt een luier eronder niet. En zo kon ik haar ook veilig op de bank en op het vloerkleed verschonen.
Lenny, wij gebruiken de keukenrobot als flesverwarmer en dat vind ik wel heel handig. Maar een beker met heet water werkt net zo goed. Ik vond het ook een handig apparaat om alles mee te steriliseren. Alleen daar ben ik ondertussen mee gestopt.
Wij douchen altijd als we met ons 2 zijn. Als ik met haar ga douchen, haalt mijn vrouw haar bij mij vandaan om haar af te drogen en aan te kleden.quote:Op zondag 12 januari 2020 10:46 schreef June. het volgende:
Ik vind de baby onder de douche wel gezellig, maar met zo'n kleintje vind ik dat nog niet erg praktisch. Vind het ook wel fijn om hem 1-2x per week in badje te doen met wat olie erin, dan droogt zijn huid niet zo uit. Onder de douche kan dat niet. Of naja, mij lukt dat niet in mijn eentje, zo'n glibberige babyHoe doen jullie dat dan als jullie alleen maar douchen?
Voor de rest gebruiken we alles. Co-sleeper, wandelwagen én draagzak. Enige die we nog niet gebruiken is zijn ledikant, maar dat komt nog
Voedingskleding heb ik ook niet. Doe overal een hemdje eronder. Dus trui omhoog, hemdje omlaag en voedingsbh openklappen en gaan.
Wat ik echt een aanrader vind is de Cybex Cloud Q. Deze kun je openklappen waardoor het een soort van bedje wordt. Ideaal als je ergens naartoe bent gereden en de baby slaapt heerlijk, dan hoef ik hem er nog niet direct uit te halen.
Nu nog n normaal formaat bed van 180, maar denk dat we er een groter bed van gaan maken.quote:Op zondag 12 januari 2020 00:21 schreef B.ertha het volgende:
Heb je dan een heel breed bed? Ik ben me altijd heel bewust wanneer ik omdraai dus daar zou ik ook niet bang voor zijn, maar mijn deken leidt een eigen leven en kan zomaar op hem komen.
Aan mij is het niet besteed, laatst ben ik slaap gevallen na het borstvoeden dus lag hij op mijn borst, maar daar werd ik heel onrustig van.
Ik ben wel benieuwd wat de maternale houding is.
Een zo'n pak in 8 maanden vind ik persoonlijk niet overdreven. Het ging er niet elke keer naast.quote:Op zondag 12 januari 2020 11:59 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Mijn tweede poepte ook elke luier vol
Ik liep gewoon naar boven, dan kon ik m gelijk afspoelen, ipv dat er een pak doekjes per dag doorheen ging. We hadden wel wegwerpmatjes voor verschonen in openbare wc’s, maar voor thuisgebruin vond (vind) ik het echt teveel afval genereren. Nets als die piepzakjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |