abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 januari 2020 @ 13:47:58 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_190978537
Werkt dat echt goed? Of moet je 'm eerst kalibreren met behulp van je rectale thermometer? :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190978547
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 13:46 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben ook zo'n ding als Ela omschrijft. Thermo van Whitings :)
Ja dattes! Werkt perfect O+
pi_190978563
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 13:47 schreef pinquit het volgende:
Werkt dat echt goed? Of moet je 'm eerst kalibreren met behulp van je rectale thermometer? :P
Nee, werkt gewoon vanzelf perfect!
pi_190978625
Ah wat sneu, een gebroken sleutelbeen. Dat kan zeker ook niet gegipst worden of wel?
pi_190978784
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 13:49 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Nee, werkt gewoon vanzelf perfect!
Wel prijzig zeg. Tegen de 100 euro. :o
pi_190980008
Ach Mariposas, wat sneu! :o Wij zijn best gemakzuchtig als het gaat om de bank. Zou ook nooit denken dat hij daar al een breuk door op kan lopen. Heeft hij er veel last van?

@Lenny_Leonard: ik sluit me aan bij Rebubbled. Je kunt jezelf flink zenuwachtig krijgen door vaak te meten. Je mag vertrouwen op je zintuigen: je merkt het écht als er iets aan de hand is met je kind.
Maargoed, ik besef wel dat ik aan het andere uiterste sta. Wij hebben tijdens de kraamweek slechts twee keer zijn temperatuur opgenomen en daarna wekenlang niet. Alleen rond de vaccinaties een enkele keer om te controleren of hij koorts had.
Temperatuur kun je heel betrouwbaar meten via het voorhoofd, dat doen ze in het ziekenhuis namelijk ook, ondervond ik toen ik opgenomen was met een mastitis. De verpleegkundige moest lachen toen ik zei dat ik graag zelf mijn temperatuur opnam (vond het idee dat een ander een thermometer in mijn anus steekt, niets) :P

Wat een snelle jongens heb je, elamilano O+ Hoe lang bleven ze zo netjes in een mandje liggen?

Mijn kind was altijd een chillbaby die lekker op zijn rug lag, maar sinds deze week is hij fysiek enorm beweeglijk. Op het aankleedkussen rolt hij ook continu, super irritant :'). Het gaat ineens zo hard. Gisteren ben ik bij het consultatiebureau geweest, hij weegt 7,875 kg en is 70 cm lang. Hij is nu 7 maanden en een week oud. Dat betekent dat hij nu weer keurig het (net ondergemiddelde) lijntje volgt *O* en dát betekent weer dat ik een stuk relaxter kan zijn over de hoeveelheid voedsel die hij binnenkrijgt, en dát betekent dus dat ik de nachtvoedingen zoveel mogelijk ga afbouwen. Al doet hij het al heel netjes. De laatste nachten slaapt hij van 19.30 - 4.00 - 7.30. Hij slaapt het grootste gedeelte nu op zijn eigen kamertje. Afgelopen nacht wilde ik hem om 4 uur naast me leggen maar hij begon steeds te huilen als ik hoestte :'( dus toch maar weer in zijn eigen wieg gelegd.
  FOK!Fotograaf zaterdag 11 januari 2020 @ 16:49:49 #107
148247 taxibabe
pi_190980768
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 12:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je mag wat van mijn kilo’s.

;)
Ja graag! Een kilootje of 5 ofzo!
pi_190980984
Ik ben mijn buik al bijna kwijt dus ik dacht mijn wat wijdere gewone kleding vast tevoorschijn te halen. Ik vrees dat ik toch moet gaan shoppen want de broeken en rokken passen nog niet (heupen zijn
blijkbaar nog verwijd) en geen van mijn tops of jurken is geschikt als voedingstop..
Daar baal ik behoorlijk van, dat gaat me een fortuin kosten!

En ik had potverdorie één rok die me al wel paste die van de aardbodem is verdwenen samen met een voedingsbeha :@

In het ziekenhuis is mijn temperatuur gemeten in het oor, de kraamzorg zei dat alleen rectaal betrouwbaar is. ¤100 vind ik wel heel veel geld :o
pi_190981744
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 17:06 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben mijn buik al bijna kwijt dus ik dacht mijn wat wijdere gewone kleding vast tevoorschijn te halen. Ik vrees dat ik toch moet gaan shoppen want de broeken en rokken passen nog niet (heupen zijn
blijkbaar nog verwijd) en geen van mijn tops of jurken is geschikt als voedingstop..

En ik had potverdorie één rok die me al wel paste die van de aardbodem is verdwenen samen met een voedingsbeha :@

In het ziekenhuis is mijn temperatuur gemeten in het oor, de kraamzorg zei dat alleen rectaal betrouwbaar is. ¤100 vind ik wel heel veel geld :o
Gewoon ergens in de uitverkoop wat basis dingen, je eigen kleding past straks echt wel weer. :)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190981949
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 13:46 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben ook zo'n ding als Ela omschrijft. Thermo van Whitings :)
Wij hebben deze ook. Volgens mij is ie van Nokia inmiddels.
Ik ben er zo'n fan van! Erg fijn om in de app het ziekteverloop bij te houden. Ik vind hem erg nauwkeurig. Erg fijn ook dat je kinderen zonder irritaties kan tempen terwijl ze slapen, tv kijken, eten en whatever. Mijnes tempen zich inmiddels zelf :D
Ja, hij is door, maar ik vind 'em elke euro waard.
pi_190982852
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 18:20 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik ben er zo'n fan van! Erg fijn om in de app het ziekteverloop bij te houden. Ik vind hem erg nauwkeurig. Erg fijn ook dat je kinderen zonder irritaties kan tempen terwijl ze slapen, tv kijken, eten en whatever. Mijnes tempen zich inmiddels zelf :D
Klopt, hij is tegenwoordig van Nokia. Prima merk lijkt me.

Ik wil hem al bestellen maar mijn vriendin vindt me debiel dat ik 90 euro aan een thermometer wil uitgeven. :@
  zaterdag 11 januari 2020 @ 19:54:28 #112
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_190983126
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 17:06 schreef B.ertha het volgende:

Ik draag heel veel hemdjes met een wat wijder shirt. Shirt omhoog, hemdje omlaag en je kunt voeden. Omdat de shirts wat wijder zijn, vallen ze ook nog prima als je lichaam nog verder terug veert én je kunt er heel discreet in het openbaar mee voeden ^O^ en als je stopt met voeden kun je ze ook nog aan.
Ik vind de meeste voedingstops niet mooi, of anders onhandig (leun je voorover, kijkt iedereen zo naar binnen...)
  FOK!fossiel zaterdag 11 januari 2020 @ 20:01:12 #113
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190983235
Ik begreep dat onder de drie maanden rectaal het betrouwbaarst is. In het ziekenhuis werd ik getemperatuurd met de oorthermometer, maar bij mijn dochter werd rectaal getemperatuurd.

(Thuis bleek de batterij van onze oor thermometer leeg, en toen heeft de kraamzorg mij met een ‘gewone’ onder mijn oksel gemeten. Blijkbaar moet je dan met een halve graad corrigeren. Is volgens mij een van de onbetrouwbaarste methodes, maar ze gaf ook aan dat bij twijfel we rectaal zouden controleren).
Chick on a mission
  FOK!fossiel zaterdag 11 januari 2020 @ 20:25:27 #114
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190983638
Iets anders, ik zie op Youtube wel eens van die “Baby/newborn musthaves and regrets” fimpjes langskomen. Is het leuk om een eigen variant hiervan te doen? Dus welke producten vond je een echte aanrader, wat was een miskoop en zijn er dingen die je niet hebt gekocht maar ook zeker niet hebt gemist?

Zal zelf beginnen ;)

Voor de eerste 4 maanden:

Aanraders
* Co-sleeper - Geleend van vrienden maar zou ‘m ook zo gekocht hebben. In de eerste weken gebruikten we ‘m gewoon als wiegje maar rolden we ‘m overdag naar de woonkamer zodat ze altijd dichtbij was. Nu gebruik ik de co-sleepfunctie elke nacht en ik vind het echt heel handig.
* Baby-mee MaxiCosi drager voor de fiets - Wij hebben geen auto op het moment en op deze manier vervoeren we haar van en naar de opvang. Ik snap dat mensen het er ‘eng’ uit vinden zien, maar het voelt zeer solide en door de vering slaapt ze meestal al voordat ik de straat uitgefiets ben.
* Draagdoek / Tula half-buckle - In krappe winkels (Kruidvat...), bij reizen met het OV en bij bijvoorbeeld een rondje op de drukke markt, allemaal situaties waarin ik me met een kinderwagen niet prettig voel. We hebben er wel eentje, maar als we kunnen dragen doen we dat. Ik had in eerste instantie ook niet verwacht dat mijn vriend er zo’n fan van zijn.

Miskopen
* Voedingskussen van Done by Deer - Ligt niet aan het kussen, maar ik heb een lang bovenlijf waardoor het kussen niet hoog genoeg was en ik alsnog hele stellages met kussens en dekens moest bouwen.
* Verschoonkussen van Done by Deer - (Niets tegen dit merk, gewoon toeval :) ). Vrij duur kussen (geloof 50 euro) maar gekocht omdat de stof een coating zou hebben waardoor je viezigheid met een doekje af zou kunnen vegen. Hahaha NOT! Is overigens wel lekker comfortabel dik.

Niet gemist
* Box - We wonen klein, dus in eerste instantie niet gekocht. We hebben een heel lekker dik boxkleed dat we op de vloer leggen. Misschien piepen we anders als ze gaat kruipen...
* Babynestje - Gewoon nooit gedacht “had ik er maar eentje”
* Babyfoon - Voordeel van klein en gelijkvloers wonen is dat je geen babyfoon nodig hebt, we horen haar zo wel :D
Chick on a mission
  zaterdag 11 januari 2020 @ 21:04:26 #115
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190984446
Ik heb geen spijt dat ik een cosleeper heb gekocht maar ik zou de mijne niet aanraden. Het is een Chicco magic of zoiets, rolt niet lekker, rubber loopt van de wieltjes af, helt over naar de kant die open kan, dus baby ligt eigenlijk niet plat maar op een helling, baby is er uitgevallen toen ik hem open had laten staan (niet hun schuld) maar dat ding dicht doen maakt herrie, dan is de baby weer wakker en dicht is de cosleepfunctie er wel een beetje af natuurlijk. En hij zou moeten kunnen wiegen, maar ook dat maakt herrie en doordat hij overhelt wiegt hij niet. Hij heeft ook nog een functie dat je het hoofd-/voeteneind hoger/lager kan zetten, wat handig is bij reflux maar daar heeft Koert geen last van dus niet gebruikt.
Hij is trouwens ook niet qua hoogte passend aan ons bed :')
En hij was ook nog duur (200 na korting).
Mocht er een tweede komen dan koop ik liever een nieuwe en wil ik deze verkopen, maar ik durf het bijna een ander niet aan te doen :')
Overigens zit er ook een tas bij zodat je hem mee zou kunnen nemen, ware het niet dat dat ding dus helemaal niet zo makkelijk uit elkaar kan (in elkaar was een crime, ik zou niet weten hoe die uit elkaar zou moeten) en weegt dat ding 100 kilo ofzo :') :') :')

Babyfoon niet gemist maar Koert slaapt overdag beneden in de box. Moet ook maar net kunnen natuurlijk.
pi_190984783
Bedankt voor de tip @Stroopwafelmeisje
pi_190985120
quote:

[..]

Ja klopt, Nokia heeft het overgenomen en ze hebben heen en weer namen gewisseld. Ik heb ook een horloge hiervan met stappenteller en wekker, ook ideaal ding.

Beste aanschaf:
- Draagzak en draagdoek. Heerlijk om mee te wandelen, even m'n handen vrij te hebben bij de krampjes etc.
- wasbare luiers _O_

Miskoop:
- Het babybadje. Hooguit 10x gebruikt.
  FOK!fossiel zaterdag 11 januari 2020 @ 21:42:02 #118
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190985234
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 21:04 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb geen spijt dat ik een cosleeper heb gekocht maar ik zou de mijne niet aanraden.
Voor eventueel de toekomst, wij hebben deze: http://www.zoombee.nl/con(...)bedje_troll_sun.html

Heel tevreden over, is ook geschikt voor (hoge) boxsprings
Chick on a mission
  zaterdag 11 januari 2020 @ 22:14:54 #119
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190985944
Aah supersneu Mariposas! :*

Die therometer, ik wil m! Is mij t geld wel waard denk ik, want ik vind het bijzonder a-relaxed om n thermometer in mijn anus te duwen, evenals in die van mijn baby. Na de derde dag van de kraamweek ofzo probeerden we de kraamzorg ook duidelijk te maken dat we het wel best vonden zo, dat geouwehoer met die temperatuur opmeten de hele tijd. Ging er moeilijk in bij haar.

Hier gaat voeden ook prima zonder speciaal daarvoor bestemde kleding. Veel van mijn kleding leent zich er wel goed voor. Ik trek t gewoon òf omhoog, òf omlaag. Maar ik draag sowieso al voornamelijk comfortabele, rekbare kleding.
Ik had een tijdje terug t idee om een aantal basic shirts vd kringloop gewoon onder de borst af te knippen en dat dan over een hemdje met lage hals te dragen. Goedkope variant van een voedingsshirt. ^O^
Maar nooit gedaan dus want het gaat met mijn meeste kleding al goed.

Beste aanschaf hier zijn sowieso de draagdoeken :Y ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er zo veel ouders dat niet gebruiken.

Miskopen alleen n paar kleertjes die ik onhandig vind om aan en uit te trekken.

Wel dingen die we nauwelijks gebruiken, zoals bijv. de kinderwagen maar we hebben alles tweedehands en/ of gekregen dus nergens onzinnig veel geld aan uitgegeven.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190986004
Aanraders:
- Cosleeper, net met 8 maanden pas omgeruild voor een ledikant. O+
- Puckababy 4 seizoenen slaapzak.
- Babynestje, eerste paar maanden super vaak gebruikt om haar op de bank te laten slapen.
- Puppypads voor op het verschoonkussen. Zo handig om weg te gooien als er weer poep aan zat. Bijna elke luier was een poepluier tot maand 4. Nu hoefde we niet constant te wassen. Ook handig om haar overal te kunnen verschonen, in huis en buiten.

Afraders:
- Swaddles, met stip op 1. Onze baby was daar echt niet van gediend en werd er alleen maar hysterisch van.
- Keukenrobot voor eten stomen, mixen en flesjes verwarmen. Het plastic geeft een rare smaak aan het eten en de blender heeft niet veel power en blend niet als er te weinig in zit en ik ga geen 500gr wortel klaarmaken voor 3 hapjes. De flessen opwarmen was wel handig, evenals steriliseren.
- Stokke tripp trapp placemat met kommetje. Het ding zuigt zich niet vast, dus de baby slingert hem alsnog in de rondte en al het eten dat je erin legt smaakt direct naar het rubber.
- Elke speen die we hebben geprobeerd.
- De 3 dekentjes met verschillende TOG waarden, mijn zwangere brein vond dat we dan goed op alle temperaturen konden inspelen en het was écht noodzakelijk voor het voorkomen van SIDS. :') Enkel de eerste week een dekentje gebruikt, daarna overgestapt op de slaapzak.
- Draagdoek, deze baby wil gewoon niet ingepakt zitten denk ik. :')

Niet gemist:
- Badje, meteen vanaf dag 1 onder de douche.
- Box, geen ruimte voor en nooit gemist.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zaterdag 11 januari 2020 @ 22:27:12 #121
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190986194
Oja de cosleeper.... niet per se een miskoop want wel n tijdje gebruikt, maar hij is niet groot genoeg dat ik handig liggend kan voeden. Dan zit ik te klungelen met mijn hoofd en een arm. Mijn baby slaapt daarom bij mij in bed en dat gaat hartstikke prima.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zaterdag 11 januari 2020 @ 22:34:11 #122
346653 Ceviche
pi_190986361
Ik vind dat zo grappig om te lezen, hier wordt de box echt veel gebruikt.
En het badje ook, met standaard :Y Koert gaat altijd in bad. Twee keer gedoucht, dat werkt niet voor ons helaas.

Wipstoel hebben we maar zo'n drie maanden gebruikt voor hapjes, wel heel kort maar ik weet niet hoe je anders je baby hapjes geeft zonder kinderstoelligbak. Dus handig was het wel.

Wat ik wel mis is een soort babynest/bedhek want nu ligt Koert vaak tussen ons in maar een stuk hoger in bed. Comfort kan wat beter :P maar ja, om het nu nog aan te schaffen...

@Keroppi bedankt voor de tip :) ik wantrouw nu alle cosleepers }:|
pi_190986672
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 22:27 schreef -Mellow- het volgende:
Oja de cosleeper.... niet per se een miskoop want wel n tijdje gebruikt, maar hij is niet groot genoeg dat ik handig liggend kan voeden. Dan zit ik te klungelen met mijn hoofd en een arm. Mijn baby slaapt daarom bij mij in bed en dat gaat hartstikke prima.
In bed slapen wordt toch afgeraden? Hoe doen jullie dat?
  zaterdag 11 januari 2020 @ 23:57:42 #124
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190988306
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 22:48 schreef B.ertha het volgende:

[..]

In bed slapen wordt toch afgeraden? Hoe doen jullie dat?
ja dat wordt door veel mensen afgeraden.
Maar het kan prima als je het op een veilige manier doet. En je moet er zelf ook niet zenuwachtig van worden natuurlijk.
Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd: samen onder dezelfde deken, baby in slaapzakje naast mij bovenop mijn deken, icm maternale houding... Nu ligt ze naast mij onder haar eigen dekentje en kan ik zelf liggen in de houding die ik prettig vind. Ons matras is van katoen en ik slaap onder een wollen deken.
Ik weet gewoon dat ik nooit op haar zal liggen. Het schijnt te gebeuren, maar ik kan me dat totaal niet voorstellen.
pi_190988909
Heb je dan een heel breed bed? Ik ben me altijd heel bewust wanneer ik omdraai dus daar zou ik ook niet bang voor zijn, maar mijn deken leidt een eigen leven en kan zomaar op hem komen.
Aan mij is het niet besteed, laatst ben ik slaap gevallen na het borstvoeden dus lag hij op mijn borst, maar daar werd ik heel onrustig van.
Ik ben wel benieuwd wat de maternale houding is.
pi_190991161
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 22:18 schreef Rebubbled het volgende:
Aanraders:
- Cosleeper, net met 8 maanden pas omgeruild voor een ledikant. O+
- Puckababy 4 seizoenen slaapzak.
- Babynestje, eerste paar maanden super vaak gebruikt om haar op de bank te laten slapen.
- Puppypads voor op het verschoonkussen. Zo handig om weg te gooien als er weer poep aan zat. Bijna elke luier was een poepluier tot maand 4. Nu hoefde we niet constant te wassen. Ook handig om haar overal te kunnen verschonen, in huis en buiten.

Afraders:
- Swaddles, met stip op 1. Onze baby was daar echt niet van gediend en werd er alleen maar hysterisch van.
- Keukenrobot voor eten stomen, mixen en flesjes verwarmen. Het plastic geeft een rare smaak aan het eten en de blender heeft niet veel power en blend niet als er te weinig in zit en ik ga geen 500gr wortel klaarmaken voor 3 hapjes. De flessen opwarmen was wel handig, evenals steriliseren.
- Stokke tripp trapp placemat met kommetje. Het ding zuigt zich niet vast, dus de baby slingert hem alsnog in de rondte en al het eten dat je erin legt smaakt direct naar het rubber.
- Elke speen die we hebben geprobeerd.
- De 3 dekentjes met verschillende TOG waarden, mijn zwangere brein vond dat we dan goed op alle temperaturen konden inspelen en het was écht noodzakelijk voor het voorkomen van SIDS. :') Enkel de eerste week een dekentje gebruikt, daarna overgestapt op de slaapzak.
- Draagdoek, deze baby wil gewoon niet ingepakt zitten denk ik. :')

Niet gemist:
- Badje, meteen vanaf dag 1 onder de douche.
- Box, geen ruimte voor en nooit gemist.
Wat zijn puppypads? Als ik snel Google kom ik op iets voor honden uit. :o
pi_190991167
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 22:14 schreef -Mellow- het volgende:
Aah supersneu Mariposas! :*

Die therometer, ik wil m! Is mij t geld wel waard denk ik, want ik vind het bijzonder a-relaxed om n thermometer in mijn anus te duwen, evenals in die van mijn baby. Na de derde dag van de kraamweek ofzo probeerden we de kraamzorg ook duidelijk te maken dat we het wel best vonden zo, dat geouwehoer met die temperatuur opmeten de hele tijd. Ging er moeilijk in bij haar.

Miskopen alleen n paar kleertjes die ik onhandig vind om aan en uit te trekken.

Dit heb ik ook. :@

Maar aan de andere kant wordt in dit topic ook wel terecht opgemerkt dat we ons misschien te druk maken om temperatuur en we niet zo vaak moeten meten.
Voor mezelf vind ik het toch wel prettig om een beetje in de gaten te houden hoe het met haar temperatuur gaat, maar medisch gezien is dat denk ik niet echt nodig. :9

Verder ook eens met je opmerking over kleertjes. Ik zou met de aanschaf nu veel meer rekening houden met kleding die praktisch is. We hebben bijvoorbeeld ook een pakje dat echt helemaal uit moet om te kunnen verschonen. Super leuk pakje, maar echt totaal niet praktisch.
  zondag 12 januari 2020 @ 08:09:10 #128
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190991296
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 05:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Soort doeken die plas etc opnemen.
Wij gebruikten in begin die groene matjes uit het kraampakket daarvoor
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  FOK!fossiel zondag 12 januari 2020 @ 08:33:44 #129
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190991349
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 05:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Klopt. Zijn absorberende matjes die je gebruikt voor zindelijkheidstraining bij puppies.
Chick on a mission
pi_190991399
Yes die. 1 pak gekocht en die is laatst pas op gegaan. Vond het echt handig met alle spuitluiers, blow outs tot op haar rug en perongeluk plasjes als de luier uit was. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer.
  zondag 12 januari 2020 @ 10:04:36 #131
327807 Mariposas
יה&#14
pi_190991856
Ik ben superblij met het Leander verschoonkussen! Wel duur, maar geen gedoe met hoezen, blijft goed liggen, en ik vind het er ook veel mooier uitzien! ^O^
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 12 januari 2020 @ 10:08:18 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_190991897
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 08:48 schreef Rebubbled het volgende:
Yes die. 1 pak gekocht en die is laatst pas op gegaan. Vond het echt handig met alle spuitluiers, blow outs tot op haar rug en perongeluk plasjes als de luier uit was. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer.
Maar dat is toch niet echt sustainable? Elke keer zo'n geplastificeerde mat weggooien voor een plasje?
disclaimer
  zondag 12 januari 2020 @ 10:46:38 #133
208890 June.
Seriously?
pi_190992170
Ik vind de baby onder de douche wel gezellig, maar met zo'n kleintje vind ik dat nog niet erg praktisch. Vind het ook wel fijn om hem 1-2x per week in badje te doen met wat olie erin, dan droogt zijn huid niet zo uit. Onder de douche kan dat niet. Of naja, mij lukt dat niet in mijn eentje, zo'n glibberige baby :D Hoe doen jullie dat dan als jullie alleen maar douchen?

Voor de rest gebruiken we alles. Co-sleeper, wandelwagen én draagzak. Enige die we nog niet gebruiken is zijn ledikant, maar dat komt nog ;)

Voedingskleding heb ik ook niet. Doe overal een hemdje eronder. Dus trui omhoog, hemdje omlaag en voedingsbh openklappen en gaan.

Wat ik echt een aanrader vind is de Cybex Cloud Q. Deze kun je openklappen waardoor het een soort van bedje wordt. Ideaal als je ergens naartoe bent gereden en de baby slaapt heerlijk, dan hoef ik hem er nog niet direct uit te halen.
Shine bright like a diamond.
pi_190992224
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 08:48 schreef Rebubbled het volgende:
Maar hoe verschoon je dan?

Ik leg altijd een schone luier onder de vieze, dan kan je echt dagen met de handdoek eronder doen. Nekpoep daargelaten, maar dan legde ik er vaak even een handdoek op uit de wasmand, die toch al gewassen moest worden.
pi_190992243
Ik hoor nog niemand over flessenwarmers. Bevalt die bij jullie goed, juist niet, of hebben jullie er geen? :)

Thermometer argument van vriendin gewonnen trouwens. Straks die Nokia maar eens bestellen. :)
  zondag 12 januari 2020 @ 10:57:55 #136
208890 June.
Seriously?
pi_190992249
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 10:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik hoor nog niemand over flessenwarmers. Bevalt die bij jullie goed, juist niet, of hebben jullie er geen? :)

Thermometer argument van vriendin gewonnen trouwens. Straks die Nokia maar eens bestellen. :)
Wij hebben er geen. Moedermelk warmen we au bain marie op.
En straks als ik flesvoeding met borstvoeding ga combineren hebben we een 40 graden stand op de waterkoker, dus dat lijkt me handig.
Shine bright like a diamond.
pi_190992347
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 10:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Geen, Bas drinkt afgekolfde melk op koelkasttemperatuur. Onwijs handig.

Hier 3 aankleedkussenhoezen en als die alle 3 in de was zaten werkte een hydrofiel ook prima. Ik heb wel een stuk antislip-mat onder het aankleedkussen geplakt.
Spuitpoep tot aan de nek hebben we welgeteld 1x gehad. Plas buiten de luier vaak, maar dan vaak op de muur of vloer :').
  zondag 12 januari 2020 @ 11:12:32 #138
426379 elamanilo
elämänilo
pi_190992399
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 14:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wel prijzig zeg. Tegen de 100 euro. :o
Ja, maar anders moest ik sowieso al 3 thermometers fixen, eentje voor mij en eentje voor elke baby. Met deze konden we meteen het hele gezin doen + geen rectaal wat ik liever niet wilde bij m'n babytjes. :) Dus toen kozen we voor deze. Ik had aan m'n vroedvrouw gevraagd of er eventueel een thermometer was die niet rectaal hoefde en zij gebruiken zelf deze. Ze vertelde dat deze goed betrouwbaar zijn, net zoals bij rectaal.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2020 15:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ach Mariposas, wat sneu! :o Wij zijn best gemakzuchtig als het gaat om de bank. Zou ook nooit denken dat hij daar al een breuk door op kan lopen. Heeft hij er veel last van?

@:Lenny_Leonard: ik sluit me aan bij Rebubbled. Je kunt jezelf flink zenuwachtig krijgen door vaak te meten. Je mag vertrouwen op je zintuigen: je merkt het écht als er iets aan de hand is met je kind.
Maargoed, ik besef wel dat ik aan het andere uiterste sta. Wij hebben tijdens de kraamweek slechts twee keer zijn temperatuur opgenomen en daarna wekenlang niet. Alleen rond de vaccinaties een enkele keer om te controleren of hij koorts had.
Temperatuur kun je heel betrouwbaar meten via het voorhoofd, dat doen ze in het ziekenhuis namelijk ook, ondervond ik toen ik opgenomen was met een mastitis. De verpleegkundige moest lachen toen ik zei dat ik graag zelf mijn temperatuur opnam (vond het idee dat een ander een thermometer in mijn anus steekt, niets) :P

Wat een snelle jongens heb je, elamilano O+ Hoe lang bleven ze zo netjes in een mandje liggen?

Mijn kind was altijd een chillbaby die lekker op zijn rug lag, maar sinds deze week is hij fysiek enorm beweeglijk. Op het aankleedkussen rolt hij ook continu, super irritant :'). Het gaat ineens zo hard. Gisteren ben ik bij het consultatiebureau geweest, hij weegt 7,875 kg en is 70 cm lang. Hij is nu 7 maanden en een week oud. Dat betekent dat hij nu weer keurig het (net ondergemiddelde) lijntje volgt *O* en dát betekent weer dat ik een stuk relaxter kan zijn over de hoeveelheid voedsel die hij binnenkrijgt, en dát betekent dus dat ik de nachtvoedingen zoveel mogelijk ga afbouwen. Al doet hij het al heel netjes. De laatste nachten slaapt hij van 19.30 - 4.00 - 7.30. Hij slaapt het grootste gedeelte nu op zijn eigen kamertje. Afgelopen nacht wilde ik hem om 4 uur naast me leggen maar hij begon steeds te huilen als ik hoestte :'( dus toch maar weer in zijn eigen wieg gelegd.
Wow, precies de stats van 1 van mijn baby's ;) En die is over 10 dagen 8 maanden. Maar die weegt precies zoveel. Lengte heb ik nog niet gedaan. Maar ik gok vergelijkbaar. Pas geleden was ie nog 66 cm geloof ik.

Fijn dat ie zo lekker slaapt 's nachts!

quote:

[..]

Klopt, dat is hem. Het model thermometer is overgenomen door dat andere bedrijf. Maar precies dezelfde, wordt nog op dezelfde plek gemaakt. :)

Spuit11 zie ik. :')
  zondag 12 januari 2020 @ 11:31:10 #139
426379 elamanilo
elämänilo
pi_190992605
Oh die lijstjes zijn wel grappig :)

Beste aanschaf (vanaf baby 1 t/m nu):

- Draagdoeken! We hebben zelfs geen kinderwagens gehad bij de eerste twee baby's, we hebben nu wel een dubbele voor als iemand in z'n eentje met twee baby's weg wil. Maar we gebruiken nog altijd vaker de draagdoeken als we weggaan, want meestal loopt de ander ook wel even een wandelingetje mee naar buiten. :) Het is vooral fijn dat je je baby zo lekker dichtbij je kunt houden met je handen vrij en dat je baby echt overal op z'n gemak is en kan slapen/wakker zijn wanneer ie wil. Je neemt ook geen onhandige ruimte in op straat of in een winkel of ergens anders. En je kunt er bijv. ook heel makkelijk mee naar het strand of culturele dingen bezoeken en zo. Je hoeft nooit rekening te houden met of er wel een wagen past of er geen trappen zijn e.d.

- XXL hydrofielen, die gebruiken we nog steeds bij dochter van 6 bij het afdrogen. Verder kun je er alles mee, van kleedje op het strand tot inbakeren tot huttenbouwen tot handdoek.

- Schapenvachtje voor in bed. Lekker zacht, markeert mooi het babyplekje in bed (we slapen samen met onze baby's in bed), helpt bij warmtehuishouding, baby slaapt rustiger.

- Wolzijde rompers en strikmutsjes (ohhhh zo lekker zacht en zo fijn om een hele verse baby in aan te kleden, die nog nooit aanraking anders dan de binnenzijde van mijn lichaam op zijn lichaam heeft gehad!) Plus het helpt meteen bij de warmtehuishouding en als beschermlaagje tegen teveel prikkels van buitenaf.

- Barnsteenketting. We merken echt veel verschil bij tandjes krijgen, vooral in het kwijlen. Nooit van die kwijldoekjes nodig. Als we de kettinkjes af doen, dan opeens wel. :o

- Goede thermosfles. Voor jezelf, als je 's nachts lekker in bed wilt blijven liggen om te voeden, kun je toch wat thee drinken als je mond opeens superdroog is zodra je mini baby aanhapt. :D En in de kraamweek, handig veel thee dichtbij! Of soep kan natuurlijk ook. O+ Een goede waterfles is ook fijn. Koud en warm drinken!

- Cosleeper bij baby 1 (zelfgemaakt van jaren '60 ledikantje van marktplaats) en familiebed (zelfgemaakt) bij baby 2, 3 en 4. O+ Gedeelde nachtrust is dubbele nachtrust! Echt fijn om 's nachts liggend met ogen dicht te kunnen voeden. Om al te reageren op je baby voordat ie echt wakker wordt van de honger. Werkt voor ons erg prettig en fijn.

Tofste wat we kregen:

- De oude hydrofielen van vroeger. Zoveel fijner stofje dan die moderne! Ik heb nergens vergelijkbare nieuwe meer gevonden, gelukkig heb ik er echt heeeeel veeeeel van vroeger van m'n ouders.

- Maaltijden. Heaven, de postpartum doula die voor ons de eerste 6 weken kookte O+ Precies afgestemd op wat een kraamvrouw nodig heeft, qua kruiden en voedingsmiddelen. En ook nog eens heeeeeel lekker. En zo fijn dat mijn lief dan niet in de keuken hoefde te gaan staan, maar bij mij en de baby kon zijn. O+

Miskopen:

- Voedingskussen. Ik ben er 2x ingetrapt. Eerst bij m'n eerste eenling baby. Ik heb hem nooit gebruikt. Ik wilde juist graag voeden zonder hulpmiddelen zodat ik zo eenvoudig mogelijk overal zou kunnen voeden. Ook in m'n zwangerschap niet gebruikt om te slapen, zoals ik wel eens heb gehoord. Ik vond het in de weg liggen in m'n bed, m'n heup voelde uit de kom als ik m'n been erop probeerde te leggen in bed en zo. :')
Later bij de tweeling heb ik ook een tweelingkussen (tweedehands) overgenomen. Ik heb hem 2x geprobeerd, maar met losse kusssens waren ze beter te potitioneren dan met dat kussen. Ze gleden daar weer af en zo. Ik voed ze bovendien eigenlijk altijd apart, dat vond ik fijner. Aan het begin vond ik het fijn om een extra hand vrij te hebben om ze te begeleiden aan de borst met aanhappen en later, toen ze zelf konden aanhappen, was die extra hand vrij juist prettig om nog een evt. ander kind te kunnen helpen of zelf thee te drinken (want wanneer is daar anders tijd voor?!), of een boekje te lezen of zo. Iets voor mezelf in ieder geval. ;)

- Box, gekregen overigens, maar maar een handvol keren gebruikt en we hadden makkelijk zonder gekund. Bij de 3 baby's erna ook geen box meer gehad of neergezet. Hij nam veel ruimte in en werd al snel vooral een opbergplek.. Een fijn groot zacht kleed op de vloer is een betere investering! Daar heb je veel meer en langer en ook zelf profijt van.

- Voedingskleding. Ik heb bij m'n eerste wat voedingsshirts gehad, maar ik vond ze nooit fijn zitten. Bijv een elastiek vlak onder m'n borst.. Ik gebruik gewoon basic longsleeves of shirts van de hema en daaronder een hemdje van de hema. Shirt omhoog, hemdje omlaag en voeden maar! Werkt perfect. Ik draag ook wel eens gewoon een ander shirt of bloesje of zo, dat kan ook prima omhoog en hemdje omlaag. En 's nachts draag ik alleen een hemdje, dat kan dan heeeeel makkelijk even omlaag. Ik heb een poosje voedingsbh's gedragen, maar die knellen toch ergens en ik krijg er borstontstekingen van, ook al zijn ze heel ruim... Dus ik draag ze liever niet. En nu bij de tweeling ook nooit lek, dus dat kan prima.
  zondag 12 januari 2020 @ 11:33:22 #140
426379 elamanilo
elämänilo
pi_190992630
En nu ga ik mijn baby's hun allereerste hapje vaste voeding geven :o :o

Een stukje avocado wordt het. Even m'n fototoestel pakken ook. :D O+ Ben heel benieuwd!
pi_190992756
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 10:54 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Maar hoe verschoon je dan?

Ik leg altijd een schone luier onder de vieze, dan kan je echt dagen met de handdoek eronder doen. Nekpoep daargelaten, maar dan legde ik er vaak even een handdoek op uit de wasmand, die toch al gewassen moest worden.
De eerste 4 maanden was elke luier een poepluier en hadden we dagelijks poep op haar rug of tijdens het verschonen. Dan helpt een luier eronder niet. En zo kon ik haar ook veilig op de bank en op het vloerkleed verschonen.

Lenny, wij gebruiken de keukenrobot als flesverwarmer en dat vind ik wel heel handig. Maar een beker met heet water werkt net zo goed. Ik vond het ook een handig apparaat om alles mee te steriliseren. Alleen daar ben ik ondertussen mee gestopt.
pi_190992839
Haha Ela, ik sliep tijdens de zwangerschap en nu nog juist wel met eem voedingskussen en vind dat echt super comfortabel. Voor voeden ook nooit gebruikt. Zo grappig die uiteenlopende ervaringen.
pi_190992877
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:46 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

De eerste 4 maanden was elke luier een poepluier en hadden we dagelijks poep op haar rug of tijdens het verschonen. Dan helpt een luier eronder niet. En zo kon ik haar ook veilig op de bank en op het vloerkleed verschonen.

Lenny, wij gebruiken de keukenrobot als flesverwarmer en dat vind ik wel heel handig. Maar een beker met heet water werkt net zo goed. Ik vond het ook een handig apparaat om alles mee te steriliseren. Alleen daar ben ik ondertussen mee gestopt.
Mijn tweede poepte ook elke luier vol ;)
Ik liep gewoon naar boven, dan kon ik m gelijk afspoelen, ipv dat er een pak doekjes per dag doorheen ging :D. We hadden wel wegwerpmatjes voor verschonen in openbare wc’s, maar voor thuisgebruin vond (vind) ik het echt teveel afval genereren. Nets als die piepzakjes ;(
  Moderator zondag 12 januari 2020 @ 12:14:21 #144
447051 crew  Peejtur
pi_190993058
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 10:46 schreef June. het volgende:
Ik vind de baby onder de douche wel gezellig, maar met zo'n kleintje vind ik dat nog niet erg praktisch. Vind het ook wel fijn om hem 1-2x per week in badje te doen met wat olie erin, dan droogt zijn huid niet zo uit. Onder de douche kan dat niet. Of naja, mij lukt dat niet in mijn eentje, zo'n glibberige baby :D Hoe doen jullie dat dan als jullie alleen maar douchen?

Voor de rest gebruiken we alles. Co-sleeper, wandelwagen én draagzak. Enige die we nog niet gebruiken is zijn ledikant, maar dat komt nog ;)

Voedingskleding heb ik ook niet. Doe overal een hemdje eronder. Dus trui omhoog, hemdje omlaag en voedingsbh openklappen en gaan.

Wat ik echt een aanrader vind is de Cybex Cloud Q. Deze kun je openklappen waardoor het een soort van bedje wordt. Ideaal als je ergens naartoe bent gereden en de baby slaapt heerlijk, dan hoef ik hem er nog niet direct uit te halen.
Wij douchen altijd als we met ons 2 zijn. Als ik met haar ga douchen, haalt mijn vrouw haar bij mij vandaan om haar af te drogen en aan te kleden.
  zondag 12 januari 2020 @ 12:58:31 #145
346653 Ceviche
pi_190993652
Ik vind een flessenwarmer handig om bv op te warmen en om potjes olvarit in te zetten. M'n man vindt het lang duren. Voor flesvoeding gebruik ik gewoon warm kraanwater.
Wij gebruiken hem nu dus een keer per dag dus niet heel vaak, maar de 10 euro vond ik het wel waard.
  zondag 12 januari 2020 @ 13:06:51 #146
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190993771
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:21 schreef B.ertha het volgende:
Heb je dan een heel breed bed? Ik ben me altijd heel bewust wanneer ik omdraai dus daar zou ik ook niet bang voor zijn, maar mijn deken leidt een eigen leven en kan zomaar op hem komen.
Aan mij is het niet besteed, laatst ben ik slaap gevallen na het borstvoeden dus lag hij op mijn borst, maar daar werd ik heel onrustig van.
Ik ben wel benieuwd wat de maternale houding is.
Nu nog n normaal formaat bed van 180, maar denk dat we er een groter bed van gaan maken.
Bij een evt volgende baby zou ik denk ik een grotere cosleeper aanschaffen, want ik denk dat dat wel n geborgen gevoel geeft itt tot zo'n groot bed, want ze ligt er nu ook wel es alleen in.

Maternale houding is op je zij met baby op borsthoogte, en je benen opgetrokken. Het is heerlijk zo te slapen met je baby, maar ik hou het zelf niet lang vol zonder overal ongemak in mijn lijf te voelen. Ik vind dat wel heel jammer. Soms, als ik echt heel moe ben val ik tijdens de nachtvoedingen wel zo in slaap. Lekker met mijn neus in haar kruin. Ze ruikt naar snoepjes O+
Ik ben in de eerste weken ook wel eens in slaap gevallen met haar op mijn buik. Ze wilde toen echt alleen op mij slapen. Ik was verrast hoe goed dat eigenlijk ging, en hoe allert ik altijd bleef op elk zuchtje of beweging die ze maakte. En nog steeds. Hoe moe ik ook ben, ik word wakker zodra ze met haar hoofdje begint te draaien en dan leg ik haar in onze halfslaap aan. Zo ben ik de nachtvoedingen bijna gaan omarmen ipv hekelen. Maar het duurde wel ff voordat t me goed lukte om liggend in het donker te voeden.

Voedingskussen hier ook met veel plezier gebruikt. Om tijdens zwangerschap mee te slapen, niet om te voeden :P of ja, in de kraamweek ff omdat het voeden nog wat stuntelig ging.
pi_190997390
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:59 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Mijn tweede poepte ook elke luier vol ;)
Ik liep gewoon naar boven, dan kon ik m gelijk afspoelen, ipv dat er een pak doekjes per dag doorheen ging :D. We hadden wel wegwerpmatjes voor verschonen in openbare wc’s, maar voor thuisgebruin vond (vind) ik het echt teveel afval genereren. Nets als die piepzakjes ;(
Een zo'n pak in 8 maanden vind ik persoonlijk niet overdreven. Het ging er niet elke keer naast. :P
pi_190997492
Ohja en douchen met baby. Ik leg, als ik het alleen doe, een gevouwen deken op de grond als ondergrond, daarop een handdoek en luier en tweede handdoek er vast naast klaargelegd. Douche aan, kleed mezelf uit, baby uit en onder de douche. Je krijgt er best handigheid in om een baby op een arm te hebben en met de ander de plooitjes schoon te maken. Wij gebruiken ivm eczeem geen zeep, dus glibberig wordt ze niet. Als ze schoon is leg ik haar op de handdoek, afdrogen met de andere handdoek, luier aan, handdoek om haar heen om haar warm te houden, mezelf afdrogen, zelf kleding aan en kind mee naar haar kamer om alle plooitjes na te drogen, in te smeren en aan te kleden.
pi_190997610
Ik deed dat destijds net zoals Rebubbled maar dan met een aankleedkussen ipv deken. Daarop hydrofiel en eventueel alvast een luier. Soms stopte ik hem nog even lekker in die hydrofiel zodat ik zelf wat langer kon douchen :D
pi_190997666
Ja dat dus ook. Even snel mijn haar wassen, want anders komt het er niet van. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')