abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190997690
Vanochtend heb ik nog een ochtendtukje met m'n baby in de maternale houding gedaan O+ ik vind het vreselijk knus om zo te slapen.
@bertha: hier kun je meer lezen over veilig samen slapen: https://kiind.nl/5-keer-veilig-samen-slapen-volgens-mckenna/
Ik deed het door mijn dekbed aan de onderkant ver in te stoppen en zelf een warmere pyjama aan te doen zodat ik mijn dekbed tot mijn middel kon laten liggen. Ik legde dan een XL-hydrofiel of dunne deken bij de hand die ik om mijn schouder kon slaan als het wel koud was. Mijn baby kon ik dan tegen me aan leggen, die had zijn eigen wollen dekentje over zich heen. In de kraamtijd kon ik zo behoorlijk goed slapen (ik was ook erg moe) en ik werd niet verkrampt wakker om dat ik maar zo kort achtereen sliep :P Nu lukt me deze houding niet meer goed voor een hele nacht.

Dingen waar ik veel aan gehad heb zijn:
- de cosleeper (met stip op één, heerlijk!)
- de tula ftg draagzak; die gebruiken we echt heel regelmatig en gaat lang mee - vanaf de eerste week tot nu en hij staat nog niet op de breedste stand dus ik verwacht dat ik er nog maanden mee kan dragen
- wolzijden rompers voor de eerst tijd O+,
- jumpsuitjes/pakjes ipv shirt/broek-combinaties
- de washandschoen voor onder de douche :niet noodzakelijk maar het was een geinig kraamcadeau en we gebruiken 'm eigenlijk elke keer als hij onder de douche gaat dus minstens eens per week.
- XL-hydrofielen zijn overal handig voor
- de ouderwetse kinderwagen heb ik in de zomer vaak gebruikt als we in de tuin waren. Ik geniet ervan dat het er dan ook mooi uitziet :)
- de box hebben we pas sinds een maand of twee maar die wordt nu heel intensief gebruikt. Het jonkje kan zich er vaak langer en fijner in vermaken dan op de grond. Bovendien weet hij zich op de grond altijd in penibele situaties te werken terwijl dat in de box meevalt.
- wasbare luiers: die bevallen gewoon prima. Het is helemaal niet veel extra werk.

Miskopen (vaak niet gekocht maar gekregen dus weinig geld aan verspild:
- een badstandaard
- de moderne kinderwagen - nooit gebruikt
- mutsjes: alleen de eerste week droeg de baby een wollen of wolzijden strikmutsje. Maar hij leek het niet erg fijn te vinden. Bovendien was het zomer dus al snel veel te warm voor mutsjes. Ik vind het er heel schattig uitzien maar ik doe mijn kind er geen plezier mee.
- voedingskussen: ik kon er niet mee voeden en heb er ook weinig mee in bed gelegen tijdens de zwangerschap.
- een miskoop zou ik het niet noemen maar ik heb de draagdoek minder gebruikt dan ik verwacht had. Ik bleek een baby te hebben die je best eventjes weg kon leggen. We hebben heel veel met hem op ons op de bank gelegen. Maar tussendoor wat koken of huishouden kon zonder draagdoek wel. En voor buiten werkte de draagzak wat sneller.
pi_190997728
Ik dacht dat ik deze reactie al geplaatst had maar zie 'm nergens :? wellicht in de herhaling dus maar vooruit:

quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 11:12 schreef elamanilo het volgende:

Wow, precies de stats van 1 van mijn baby's ;) En die is over 10 dagen 8 maanden. Maar die weegt precies zoveel. Lengte heb ik nog niet gedaan. Maar ik gok vergelijkbaar. Pas geleden was ie nog 66 cm geloof ik.

Fijn dat ie zo lekker slaapt 's nachts!
Ha, één van je baby's was bij geboorte ook even groot als de mijne. Ik weet nog dat ik kort na zijn geboorte vol bewondering was over dat je twéé van zulke baby's in je buik had gedragen :o

Hoe vonden ze de avocado?
pi_191006255
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 00:21 schreef B.ertha het volgende:
Heb je dan een heel breed bed? Ik ben me altijd heel bewust wanneer ik omdraai dus daar zou ik ook niet bang voor zijn, maar mijn deken leidt een eigen leven en kan zomaar op hem komen.
Aan mij is het niet besteed, laatst ben ik slaap gevallen na het borstvoeden dus lag hij op mijn borst, maar daar werd ik heel onrustig van.
Ik ben wel benieuwd wat de maternale houding is.
Wij hebben nu een familiebed, maar eerst sliepen we met onze newborn samen in een 1.80 bed. We hadden toen onze kussens zover mogelijk naar de zijkant gelegd waardoor er in het midden een lege ruimte tussen onze kussens was. Daar hadden we een schapenvachtje neergelegd en onze baby lag met haar hoofd dus evenhoog als onze hoofden waardoor onze dekens niet over haar hoofd konden komen.

We hadden ook allebei een los dekbed, dus er was sowieso al veel minder gevaar dat ons deken zomaar over haar zou komen.

Verder merkte ik al vlug dat ik echt zo'n instinct heb als het om m'n baby gaat. Ik hoor precies welke geluidjes belangrijk zijn en weet gewoon waar ze liggen en zo. Ik ben er nooit bang voor geweest dat ik of iets anders op m'n baby zou komen.

Ook heel snel worden ze al groter en bewegelijk. Binnen notime kunnen ze al wegrollen en dingen van zich af trekken. En huilen als het niet leuk is. :)

Meer dan drie kwart van de wereldbevolking slaapt samen met z'n baby overigens. Voor je baby is het juist veilig (oke, onze bedden en beddengoed zijn er niet per se op gemaakt, dus gezond verstand is wel handig uiteraard), maar jouw lichaam helpt nog bij een heleboel primaire lichaamsfuncties van je baby. Zoals het reguleren van de ademhaling, hartslag, spaarspanning, bloedsuikerspiegel en temperatuur. Net als in de buik, dat kan je baby niet zomaar opeens alleen, voor z'n lichaam is jouw lichaam erbij het allerveiligst.
pi_191006273
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 18:13 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik dacht dat ik deze reactie al geplaatst had maar zie 'm nergens :? wellicht in de herhaling dus maar vooruit:
[..]

Ha, één van je baby's was bij geboorte ook even groot als de mijne. Ik weet nog dat ik kort na zijn geboorte vol bewondering was over dat je twéé van zulke baby's in je buik had gedragen :o

Hoe vonden ze de avocado?
O+

Haha, ze vonden het maar gek! Later vandaag nog eens geven. Ik las dat je nieuwe voedingsmiddelen best een paar dagen achter elkaar kan geven om ze te laten wennen.

Beetje kokhalzen hier en daar. En gekke bekkies trekken. Ik denk niet dat ze iets hebben doorgeslikt, maar wel hard op geslagen. ^O^ :Y)
pi_191006288
Mijn baby sliep vannacht 6 uur achter elkaar O+ *O* Ze had het nog langer volgehouden als haar broer niet in zijn bed had geplast denk ik :')
En vannacht heb ik voor het eerst liggend gevoed, ging prima!

Heeft iemand een baby met spruw gehad? Wij hebben nu sinds donderdag de medicijnen daarvoor, maar wat een gedoe is dat zeg! 1 ml in een spuitje en dan druppel voor druppel via mijn vinger in haar mondje uitsmeren. Het duurt lang en ze vindt het NIET leuk! Is daar niet een handig trucje voor?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_191007105
6 uur, dat lijkt me echt heerlijk!
Ik was vannacht tussen 22u en 7u nog 5 keer aan de beurt :O wanneer wordt dat beter?
pi_191007242
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 09:53 schreef Sicilia het volgende:
Mijn baby sliep vannacht 6 uur achter elkaar O+ *O* Ze had het nog langer volgehouden als haar broer niet in zijn bed had geplast denk ik :')

Heeft iemand een baby met spruw gehad? Wij hebben nu sinds donderdag de medicijnen daarvoor, maar wat een gedoe is dat zeg! 1 ml in een spuitje en dan druppel voor druppel via mijn vinger in haar mondje uitsmeren. Het duurt lang en ze vindt het NIET leuk! Is daar niet een handig trucje voor?
Hier bij N. spruw gehad en nu bij spruit weer gehad. Ik deed gewoon het spuitje leeg in het mondje en dan met mijn wijsvinger over de tong uitsmeren en bij de wangen. Miconazol kreeg ik om mijzelf te behandelen en dat liet ik bij de voedingen er ook gewoon op zitten. Binnen no time waren ze er vanaf! (Er word geadviseerd om micanazol af te wassen van je tepels voor het voeden. Maar dat gaf bij mij juist meer klachten bij mijn eerste, kloofjes etc. Uiteraard geen dikke klodder op je tepels maar een klein beetje. En deels gaat toch in je zoogcompress. )
  maandag 13 januari 2020 @ 12:09:02 #158
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191007634
quote:

Wij deden gewoon leegspuiten in z'n mond, zonder uit te smeren (het was in de eerste weken, kreeg er nauwelijks een vinger in). Volgens mij was het na een paar weken weg.
  maandag 13 januari 2020 @ 12:35:04 #159
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191007955
Lekker Sicilia! Heerlijk van genieten. Hier heeft meneer een ‘nieuw’ ritme, maar zijn oude vond ik leuker. Nu was het 22.15 / 1.45 / 6.15 / 9.45 uur. Fijne was wel dat hij rond 9.00 uur wakker was, maar nog niet meteen eten hoefde haha.

Hiervoor was het tussen 21&22.00 en daarna tussen 4.00&5.00 uur. Maaaar het is vast een fase.

Wij gaan nu een midweek weg. Man man. Hele volksverhuizing!! :s) Neem vast veel te veel mee, maar ja... Je zou het maar net nodig hebben :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 13 januari 2020 @ 13:09:50 #160
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191008377
Mijn baby lag gisteren voor het eerst om 20.00 te slapen! (oke ze werd na een half uur weer wakker, maar om 21.00 was haar nacht echt begonnen). Normaal slaapt ze pas rond 22.30, ook al is ze meestal al veel eerder moe. En gewoon geslapen tot haar "normale opstaan tijd" om 6.30 (uiteraard wel met nachtvoeding onderbrekingen).
Hopelijk wordt dit een gewoonte :)

Ik kon me er eerder niks bij voorstellen, maar ik ondervind nu dat alles écht makkelijker wordt ^O^
Dus Bertha, ja het wordt makkelijker, wanneer dat is, is zó verschillend. Die van mij wil met 5 maanden nog steeds bijna net zo veel drinken als in het begin. Om de 2 a 3 uur, en soms zelfs vaker. Maar je went er dus gewoon aan vooral, tenminste, zo ervaar ik dat.
Maar zo lees ik dus ook wel eens over baby's die al heel vroeg 5 a 6 uur achtereen slapen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191009273
Wow, relaxed Sicilia!
  maandag 13 januari 2020 @ 16:30:38 #162
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191011116
ah, de baby van Sicilia is dus zo'n baby :) Hoe oud is die van jou ook al weer Sicilia?

Oh, de eerste hapjes,,,, leuk elamanilo, ik sta ook echt te popelen. Ik weet nog niet wat ik als eerste ga geven. Ik dacht aan banaan.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191011518
Ah Ela, ook begonnen met vast voedsel O+ Nog meer nieuwe dingen voor ze om te ontdekken.

-Mellow-, wij zijn ook begonnen met banaan inderdaad. Bas vond het echt echt echt fantastisch.

Ik merk met vaste voeding dat Bas inmiddels is veranderd in een soort Rupsje Nooitgenoeg. Rapley ging nog niet heel erg lekker want hij is ontzettend ongeduldig, als het niet lukte om het eten in zijn mond te krijgen werd hij Heel Erg Boos. Dus nu geprakt fruit, grof geprakt avondeten en zijn favoriet momenteel: repen brood met roomboter. Soms ook wat pindakaas erop. Hij kauwt ook echt op zijn brood, inclusief gesmak en als je niet snel genoeg nieuw geeft dan zit hij met zijn arm te zwaaien en maakt aaah-aaah-aah geluiden. Vandaag verdween er weer een hele boterham in (zelfgebakken dus ze zijn iets minder groot dan bakker/supermarkt), een stuk fruit en 'savonds is het wisselend wat erin gaat aan hoeveelheid. Verder drinkt hij nog een keer of 6-8 per dag bij mij.

B.ertha, dat gaat beter worden :* Ik zit op 3x, met mazzel soms 0, 1 of 2x tussen 22 en 07 :').
pi_191012408
Gelukkig, er gloort hoop :D :')
  FOK!Fotograaf maandag 13 januari 2020 @ 18:41:21 #165
148247 taxibabe
pi_191012836
quote:

Ik heb het vermoeden gehad dat die van ons spruw had, maar dat was in een weekend dus kon niet naar de huisarts. Ben toen begonnen met kokosolie op zijn tong te smeren en op mijn tepel. Na 2 dagen was het al bijna helemaal weg.
pi_191013612
quote:
17s.gif Op maandag 13 januari 2020 17:06 schreef douche-eendje het volgende:
Ah Ela, ook begonnen met vast voedsel O+ Nog meer nieuwe dingen voor ze om te ontdekken.

-Mellow-, wij zijn ook begonnen met banaan inderdaad. Bas vond het echt echt echt fantastisch.

Ik merk met vaste voeding dat Bas inmiddels is veranderd in een soort Rupsje Nooitgenoeg. Rapley ging nog niet heel erg lekker want hij is ontzettend ongeduldig, als het niet lukte om het eten in zijn mond te krijgen werd hij Heel Erg Boos. Dus nu geprakt fruit, grof geprakt avondeten en zijn favoriet momenteel: repen brood met roomboter. Soms ook wat pindakaas erop. Hij kauwt ook echt op zijn brood, inclusief gesmak en als je niet snel genoeg nieuw geeft dan zit hij met zijn arm te zwaaien en maakt aaah-aaah-aah geluiden. Vandaag verdween er weer een hele boterham in (zelfgebakken dus ze zijn iets minder groot dan bakker/supermarkt), een stuk fruit en 'savonds is het wisselend wat erin gaat aan hoeveelheid. Verder drinkt hij nog een keer of 6-8 per dag bij mij.

B.ertha, dat gaat beter worden :* Ik zit op 3x, met mazzel soms 0, 1 of 2x tussen 22 en 07 :').
Hier net zo.
Met slapen zou ik het meer noemen op 1 of 2 x tussen 22 en 07 uur (0 komt eigenlijk nooit voor), en met pech 3x ;)

Het ongeduld is ook herkenbaar. Met eten geven we na de avondmaaltijd nu yoghurt met wat rijstebloem erdoor geroerd. Althans, wij geven een lepel aan en dan mag hij die aanpakken. Hij vindt het heerlijk en is dan enorm ongeduldig. Overdag lukt het met fruit en groente wel om het zelf meer te doen en dan vindt hij het ook oké als hij niet zoveel binnenkrijgt. Alhoewel dat ook steeds beter gaat, hij zat laatst partjes pruim fijn te sabbelen en met schil en al door te slikken :o
De yoghurt geven we 's avonds in de hoop dat hij met volle buik langer slaapt.
pi_191014902
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 16:30 schreef -Mellow- het volgende:
ah, de baby van Sicilia is dus zo'n baby :) Hoe oud is die van jou ook al weer Sicilia?

Oh, de eerste hapjes,,,, leuk elamanilo, ik sta ook echt te popelen. Ik weet nog niet wat ik als eerste ga geven. Ik dacht aan banaan.
Ze is nu 6 weken en een beetje! Zal dus vast een eenmalige actie geweest zijn hoor, meestal komt ze overdag keurig om de 3 uur, heel soms laat ze er 4 uur tussen, 's nachts ook meestel eerst een tuk van 4 uur en daarna weer 3 uur. Maar her was even lekker :D

@taxibabe kokosolie werkt dus ook? Kunnen we ook wel proberen mocht het nog een keer nodig zijn!
Ik heb het na jullie tips ook met het spuitje in haar mondje gedaan en dan met een vinger uitgesmeerd, ging stuk vlotter ^O^
De zalf haal ik inderdaad niet van mijn tepels af, zit amper nog iets aan als ik ga voeden.

Hapjes zijn nog ver weg, maar ik gok dat wij weer voor een mix gaan van rapley, prakken en potjes, net wat uit komt die dag.
  FOK!Fotograaf maandag 13 januari 2020 @ 21:36:14 #168
148247 taxibabe
pi_191015848
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 20:51 schreef Sicilia het volgende:

[..]

Ze is nu 6 weken en een beetje! Zal dus vast een eenmalige actie geweest zijn hoor, meestal komt ze overdag keurig om de 3 uur, heel soms laat ze er 4 uur tussen, 's nachts ook meestel eerst een tuk van 4 uur en daarna weer 3 uur. Maar her was even lekker :D

@:taxibabe kokosolie werkt dus ook? Kunnen we ook wel proberen mocht het nog een keer nodig zijn!
Ik heb het na jullie tips ook met het spuitje in haar mondje gedaan en dan met een vinger uitgesmeerd, ging stuk vlotter ^O^
De zalf haal ik inderdaad niet van mijn tepels af, zit amper nog iets aan als ik ga voeden.

Hapjes zijn nog ver weg, maar ik gok dat wij weer voor een mix gaan van rapley, prakken en potjes, net wat uit komt die dag.
Het was een tip van de lactatiekundige (voormalig kinderverpleegkundige), het werkt ook goed bij tepelkloven!
https://www.borstvoeding.com/problemen/spruwcandida/indeolie.html
  dinsdag 14 januari 2020 @ 09:24:21 #169
208890 June.
Seriously?
pi_191020744
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 17:55 schreef Rebubbled het volgende:
Ohja en douchen met baby. Ik leg, als ik het alleen doe, een gevouwen deken op de grond als ondergrond, daarop een handdoek en luier en tweede handdoek er vast naast klaargelegd. Douche aan, kleed mezelf uit, baby uit en onder de douche. Je krijgt er best handigheid in om een baby op een arm te hebben en met de ander de plooitjes schoon te maken. Wij gebruiken ivm eczeem geen zeep, dus glibberig wordt ze niet. Als ze schoon is leg ik haar op de handdoek, afdrogen met de andere handdoek, luier aan, handdoek om haar heen om haar warm te houden, mezelf afdrogen, zelf kleding aan en kind mee naar haar kamer om alle plooitjes na te drogen, in te smeren en aan te kleden.
Wat een exercitie :D Misschien is het inderdaad ook de handigheid om de baby vast te houden en de plooitjes schoon te maken. Ik douche nu meestal toch 's avonds (even tijd voor mezelf :+ ), misschien maar eens proberen met vriend.

En heerlijk die slapende baby's O+ Hier van 23.30u tot 6u :o Ik was helemaal verbaasd.. Wel met lektieten en stuwing maar soit, dat heb ik er wel voor over haha.
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2020 20:51 schreef Sicilia het volgende:

Dat lijkt me ook wel wat, beetje van alles proberen.
Shine bright like a diamond.
pi_191021953
Douchen met babies:
Ik geef baby 1 aan Jennifer en baby 2 aan Leyla. Die kleden ze uit. Dan ga ik douchen en worden de babies 1 voor 1 gegeven. Die geef ik schoon terug terwijl ze een handdoek ophouden.

De meiden drogen ze af en doen een luier om, dan check ik alles en doe de rompers aan en de knoopjes doen de meiden.

Dan kusjes en voeden en slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 11:12:25 #171
208890 June.
Seriously?
pi_191022185
Ah dat is lief @Ticootje , hoe oud zijn je meiden?
pi_191022253
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:12 schreef June. het volgende:
Ah dat is lief @:Ticootje , hoe oud zijn je meiden?
12 en 9.
pi_191022716
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 10:52 schreef Ticootje het volgende:
Douchen met babies:
Ik geef baby 1 aan Jennifer en baby 2 aan Leyla. Die kleden ze uit. Dan ga ik douchen en worden de babies 1 voor 1 gegeven. Die geef ik schoon terug terwijl ze een handdoek ophouden.

De meiden drogen ze af en doen een luier om, dan check ik alles en doe de rompers aan en de knoopjes doen de meiden.

Dan kusjes en voeden en slapen.
Handig en lief O+

Smurf heeft vannacht een voeding overgeslagen :o de laatste om 22.30 en toen om 2.45 pas weer! 3 uur aaneengesloten slaap _O_
pi_191022718
@Sicilia, ahhhh, onze baby's sliepen allemaal ook zo goed zo rond de 4-8 weken. Maar na een poosje kwamen de nachtvoedingen dan (terug) en dat houden ze allemaal een poosje vol.

Ik ga net als @douche-eendje dit keer eens wat actiever eten voeren aan m'n baby's denk ik. Dus zelf laten frutten met een stuk fruit of groente, maar ook dan wat geprakt voeren erbij. Eens kijken of ze dan al wat willen opeten. Met twee baby's tegelijk denk ik dat het wel kan lonen om ze echt al wat te laten eten, met borstvoedingen en zo. Ben benieuwd! Bij de eerste twee waren we altijd vrij passief. Dus wel telkens van alles geven, maar niets 'voorkauwen' of aan ze voeren. Ze deden er dan best een poosje over om echt iets te gaan eten. Dus nu eens kijken of het bevalt om wat actiever aan te bieden.

@Ticootje, fijn zulke hulp! Hier doen we het min of meer hetzelfde, maar dan mijn lief en ik samen. De 'grote' kinderen zijn nog net te klein om goed te helpen. Die kunnen gelukkig wel zichzelf goed vermaken terwijl wij de baby's douchen.

Eén van ons kleed de baby's uit terwijl de ander alvast de douche in gaat. Dan geeft de uitkleder de baby's 1 voor 1 aan. Als baby 2 onder de douche is en baby 1 er onder uit, dan wordt baby 1 gedroogd en aangekleed. Als baby 2 er onder uit komt, dan komt de doucher ook uit de douche en dan helpt mijn lief om baby 2 aan te kleden terwijl ik baby 1 de borst geef. Daarna is het tijd voor een slaapje, krijgt baby 2 de borst en baby 1 valt zelf in slaap.

Lijkt me wel leuk dat ze binnenkort kunnen gaan zitten, op de grond onder de douche of met een antislip ding in het badje of zo. Dan kunnen ze ook samen. En dat scheelt wat gewicht. Inmiddels wegen ze hier dus allebei rond de 8 kilo, dus dat is al behoorlijk onder de douche, met wassen en zo. :D
  dinsdag 14 januari 2020 @ 13:43:00 #175
56471 pinquit
oh my lama!
pi_191024254
Volgens mij krijgt mijn baby 5 tanden tegelijk ofzo *gaap*
Poept 5x per dag en slaapt sleeeeecht. Ze hangt ook wat meer aan m'n benen, maar wil niet in de draagdoek of -zak.

Beter groeien ze even door, want ik ben wel weer even toe aan een soort van rust ofzo :') hahahaha ik hou mezelf zo voor de gek :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_191024544
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 11:52 schreef elamanilo het volgende:
@:Sicilia, ahhhh, onze baby's sliepen allemaal ook zo goed zo rond de 4-8 weken. Maar na een poosje kwamen de nachtvoedingen dan (terug) en dat houden ze allemaal een poosje vol.

Ik ga net als @:douche-eendje dit keer eens wat actiever eten voeren aan m'n baby's denk ik. Dus zelf laten frutten met een stuk fruit of groente, maar ook dan wat geprakt voeren erbij. Eens kijken of ze dan al wat willen opeten. Met twee baby's tegelijk denk ik dat het wel kan lonen om ze echt al wat te laten eten, met borstvoedingen en zo. Ben benieuwd! Bij de eerste twee waren we altijd vrij passief. Dus wel telkens van alles geven, maar niets 'voorkauwen' of aan ze voeren. Ze deden er dan best een poosje over om echt iets te gaan eten. Dus nu eens kijken of het bevalt om wat actiever aan te bieden.

@:Ticootje, fijn zulke hulp! Hier doen we het min of meer hetzelfde, maar dan mijn lief en ik samen. De 'grote' kinderen zijn nog net te klein om goed te helpen. Die kunnen gelukkig wel zichzelf goed vermaken terwijl wij de baby's douchen.

Eén van ons kleed de baby's uit terwijl de ander alvast de douche in gaat. Dan geeft de uitkleder de baby's 1 voor 1 aan. Als baby 2 onder de douche is en baby 1 er onder uit, dan wordt baby 1 gedroogd en aangekleed. Als baby 2 er onder uit komt, dan komt de doucher ook uit de douche en dan helpt mijn lief om baby 2 aan te kleden terwijl ik baby 1 de borst geef. Daarna is het tijd voor een slaapje, krijgt baby 2 de borst en baby 1 valt zelf in slaap.

Lijkt me wel leuk dat ze binnenkort kunnen gaan zitten, op de grond onder de douche of met een antislip ding in het badje of zo. Dan kunnen ze ook samen. En dat scheelt wat gewicht. Inmiddels wegen ze hier dus allebei rond de 8 kilo, dus dat is al behoorlijk onder de douche, met wassen en zo. :D
Als J thuis is gaan we met zn 4 in bad. Ik douche de babies alleen als J er niet is.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 17:14:25 #177
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191027309
aah dat klinkt heel lief Ticootje, je dochters die helpen met de baby's.

Ik douche ook vooral met baby, en dan geeft vriend haar aan en doet ook het afdrogen en aankleden. Maar sinds kort vind ze het bad ook bewust erg leuk en gaat ze echt spelen met het water. Superschattig O+

Gisteren weer vroeg in bed, maar wel echt de hele nacht constant aan de borst willen en om 5 uur klaaaarwakker :O Ik had vannacht dus eigenlijk nul slaap.
pi_191029918
Ik ga ook zo. Hier ook al een paar nachten slecht slapen en op mn werk is het best wel druk.
  dinsdag 14 januari 2020 @ 21:47:27 #179
480396 Sisu
Oudgediende
pi_191032064
Team Bad hier O+
Ru kan al zó goed en stabiel zitten dat hij gewoon bij z’n zus in bad zit. Een van ons zit er uiteraard áltijd met een arm bij, maar eigenlijk hoeft het niet eens.
Grote pret. Overal water. Douchen gaat vrijwel hetzelfde met de uitzondering dat de kleuter ook tegelijkertijd in de douche aan het spelen is. Wij noemen het altijd de wasstraat. Ik met kleuter erin. Ru wordt aangegeven. Ru gaat eruit. Man droogt hem af. Ik ga eruit. Samen in bed. Tiet erin en slapen. Manlief gaat dan met kleuter verder in de douche.

Ru is erg lang ziek geweest. Achteraf gezien had ik veel eerder geholpen moeten worden, maar ja.. dat is achteraf. Ik zag de signalen ook niet duidelijk. En dan bel je. En een paar dagen later nog eens, maar ja.. half nl had griep natuurlijk.
Dus hij heeft zeker anderhalve maand aangekloot met koorts, hoesten, bleek zien, met grauwe huid uit z’n bed getrokken (insert trauma) na een hoestbui (thank the Lord voor samenslapen en bij elk kuchje alert zijn), enzovoorts. Hierdoor lijken z’n skills even stil te staan. Komt vast wel weer. Hij kón kruipen. Doet hij niet meer. Hij heeft wel absúrd veel kracht in z’n benen. Staan kan hij ook als hij zichzelf vasthoud.
Vorige week woog hij 10 kg volgens m’n man :o
Volgende week cb dan hoor ik het vast wel.
Alles gaat in ieder geval lekker z’n gangetje.

Behalve met de afgekolfde melk. Daar lijkt hij de laatste week geen trek meer in te hebben :{ even kijken wat we kunnen aanpassen zodat ook dat weer lekker gaat lopen. Wil het nog laaahaang niet missen #teamlangvoeden.

(En hooiiiiiiii. Ik wilde even een vraag stellen in het borstvoedingtopic maar dan kan ik het niet maken om hier even mee te lezen he :P. Zelf probeer ik wat minder online te zijn en vind dat echt moeilijk :o )
Zonder hoop geen leven.
pi_191032260
Heftig Sisu, hoe gaat het nu?

Wij hadden vandaag de draagconsulente over de vloer voor de gekregen draagzak. Smurf vond het helemaal niet leuk ;( dat kan nog aan krampjes hebben gelegen maar ik vind het wel heel jammer als hij niet wil.
En hij is sowieso nog te klein voor deze zak.

Vandaag kwamen ook mijn leidinggevende en een directe collega op kraamvisite. Mijn leidinggevende kwam 75 MINUTEN te laat. Zonder iets te laten weten en zonder zich te verontschuldigen :@ :@ mijn collega en ik begonnen met "haha Robby is weer te laat" maar op een gegeven moment ga je dan toch over op "nou, tis niks voor hem om dan niks te laten weten" tot je bijna zorgen maken omdat hij zijn telefoon ook niet beantwoordt. En als ie er dan eindelijk is, geen enkele hint oppakken dat ie moet wieberen omdat de kleine huilt en wil voeden :{ Kon ik daarna ook nog gehaast voeden en koken omdat die consulente ook weer bijna zou komen.

[ Bericht 54% gewijzigd door B.ertha op 14-01-2020 22:16:11 ]
  dinsdag 14 januari 2020 @ 23:04:32 #181
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191033879
Ah sisu, vroeg me laatst nog af waar je was gebleven :) fijn dat het ondanks problemen met kolfmelk wel goed gaat met jullie.

Stom van je leidinggevende Bertha. Ik zou zo iemand gewoon vriendelijk verzoeken weg te gaan, maar is soms moeilijk he, op je strepen staan. Helemaal als je nog zo vol zit met hormonen.
  woensdag 15 januari 2020 @ 07:18:32 #182
480396 Sisu
Oudgediende
pi_191036321
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 21:56 schreef B.ertha het volgende:
Heftig Sisu, hoe gaat het nu?

Wij hadden vandaag de draagconsulente over de vloer voor de gekregen draagzak. Smurf vond het helemaal niet leuk ;( dat kan nog aan krampjes hebben gelegen maar ik vind het wel heel jammer als hij niet wil.
En hij is sowieso nog te klein voor deze zak.

Vandaag kwamen ook mijn leidinggevende en een directe collega op kraamvisite. Mijn leidinggevende kwam 75 MINUTEN te laat. Zonder iets te laten weten en zonder zich te verontschuldigen :@ :@ mijn collega en ik begonnen met "haha Robby is weer te laat" maar op een gegeven moment ga je dan toch over op "nou, tis niks voor hem om dan niks te laten weten" tot je bijna zorgen maken omdat hij zijn telefoon ook niet beantwoordt. En als ie er dan eindelijk is, geen enkele hint oppakken dat ie moet wieberen omdat de kleine huilt en wil voeden :{ Kon ik daarna ook nog gehaast voeden en koken omdat die consulente ook weer bijna zou komen.
Ho wacht even. Betekent dit ook dat de andere collega bijna anderhalf uur bij jou thuis was? Sorry hoor , maar dat is toch niet te doen? Hoe hou je dat vol? Ik zou uitgeteld zijn :o
Ik zou je leidinggevende zeker een bericht sturen dat dit echt niet wenselijk is bij een kraamvrouw. Misschien niet in je kraamtijd, want geniet er nou van! Het gaat al zo snel. Maar wellicht wel wanneer je weer gaat werken. Kan heel terloops.. gewoon zo van joh. Weet je nog toen je bij mij op kraamvisite kwam. Blabla.
Maar goed. Ik ben team geen kraamvisite dus dat is weer het andere uiterste.
Wij hebben alleen onze ouders, broers en zussen inde eerste 40 dagen laten komen. en onze állerbeste vrienden na 4 weken pas ofzo.
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 15 januari 2020 @ 07:32:31 #183
480396 Sisu
Oudgediende
pi_191036374
Ja met ru gaat het nu goed. (Dit speelde in november. De eerste maand dat ik weer moest werken.) De huisarts gaf binnen 2 dagen 3 andere diagnoses -omdat ik aangaf dat ik me er niet in kon vinden- dus mijn vertrouwen is wel een beetje naar de ****. Kreeg echt het gevoel dat ik met een diagnose naar huis werd gestuurd wat op dat moment heerste ipv dat er goed naar hem gekeken werd. Heb dit ook terug gekoppeld.
Eerst zou hij een longontsteking hebben. Dat werd het rs virus en daarna astma.
. De puffer die hij mee kreeg heeft wel geholpen (of hij was al aan het uitzieken).
Maar toen ik snachts dus hoorde dat hij niet uit een hoestbui kwam was ik heel heeeeel blij met die ehbo bij baby waarschuwingsfilmpjes op YouTube. Een grauwe baby is echt een horror om mee te maken. Sindsdien niet meer gebeurt en ik hoop het ook nooit meer mee te maken.
Hij is nu gewoon weer ons vrolijke zonnetje die compleet oplicht wanneer hij z’n grotere zus ziet. O+

[ Bericht 3% gewijzigd door Sisu op 15-01-2020 07:54:18 ]
Zonder hoop geen leven.
pi_191036691
Dat komt inderdaad wel weer hoor met zijn skills, Sisu. Toen Jip vorig jaar zo ziek was heeft hij ook even stil gestaan, maar dat is ook niet zo gek omdat al hun energie naar het beter worden is gegaan. Ze moeten ook hun conditie enzo weer terug zien te krijgen als ze zo ziek zijn geweest.
pi_191036703
Weten jullie nu wel wat het uiteindelijk was?
pi_191037134
@elamanilo we gaan het meemaken! Ik geniet van de lange slaapje zolang het duurt, maar vind nachtvoedingen ook niet erg :).

@Sisu wat stom van de ha! Fijn dat Ru er weer bovenop is nu, houden zo!

En |:( voor jouw leidinggevende @B.ertha, sommige mensen snappen er niks van! Dapper dat je hem nog wel binnen hebt gelaten, ik denk dat ik ( mijn hormonen) niet zo aardig geweest zouden zijn :s)
En jammer dat het dragen nog niet helemaal beviel. Wie weet lag het aan het moment en vindt ie het de volgende keer wel heel fijn.

Ik heb gister voor het eerst een paar uurtjes zonder Juul doorgebracht, ben weer begonnen met mijn werk als zwangerschapsdocent, dus ik was op pad voor een privecursus. Vriend vond het heel fijn om even helemaal alleen met zijn dochter te zijn en toen ik thuis kwam zaten ze midden in een goed gesprek haha O+. Ze is echt haar stem aan het ontdekken, heerlijk die geluidjes! En zodra ze mij of de ventilator aan het plafond ziet moet ze heel erg lachen, super schattig!
O en de spruw is weg *O*
pi_191039008
Ik ben veel te veel een pushover als het op hiërarchie aankomt om mijn leidinggevende te kunnen weigeren :@

Fijn dat de spruw weg is Sicilia!
pi_191039377
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:13 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben veel te veel een pushover als het op hiërarchie aankomt om mijn leidinggevende te kunnen weigeren :@

Fijn dat de spruw weg is Sicilia!
Ik zou zelfs de koning weigeren op kraamvisite als het zo zou gaan.

:D
pi_191039912
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2020 11:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zou zelfs de koning weigeren op kraamvisite als het zo zou gaan.

:D
Haha +1 :D

Maar moest dat wel leren trouwens. Bij kind 1 had ik dat ook echt nog niet gedaan!
  woensdag 15 januari 2020 @ 12:31:40 #190
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191040282
Mijn moeder was teleurgesteld dat ze na twee uur weg moest toen ze op kraambezoek was, blijkbaar hadden we andere ideeën over wat de bedoeling was.
Ik vraag me weleens af of ik niet te hard was maar ik had echt geen behoefte aan zoveel aanwezigheid in m'n kraamweek :@
pi_191040829
Ohh ja, een bad.... Wat mis ik dat mensen! Ik heb sinds van de week wel weer een Quooker, want die miste ik ook zo ontzettend de afgelopen 4 jaar. M'n ouders hadden er al eentje toen ik 8 was en in m'n vorige huis had ik er ook eentje. Ik dacht: Ach, ik kan vast zonder, maar echt ik heb dat ding zo ontzettend vaak gemist. Toen onze kraan laatst lek was (er waren gaten ingeroest....) hebben we gewoon maar een quooker gefixt. O+

Nou ja, het volgende project is 'het bad'. Want ook daarvan dacht ik: Ach, ik kan vast wel zonder.... Maar nu, met al die kinderen, ik mis het zo enorm. Het past alleen niet in onze badkamer. Dus of we moeten verbouwen (maar sociale huurwoning...) of verhuizen. Of dit huis overkopen en dan verbouwen. Maar we willen eigenlijk niet per se hier in deze plaats wonen. Nou ja, allemaal randzaken en geen bad dus. Ik benijd jullie allemaal met je bad!

@Sisu, wow! Wat heftig allemaal! Leuk dat je hier om de hoek komt kijken wel weer. Ik ben er ook niet vaak, maar zo nu en dan. :)

Pinq :*

En :* voor bizarre (lange) kraamvisites. :D
Hier heb ik telkens van die momenten gehad dat ik dacht: oja, dat deed ik ook zo toen ik zelf geen kinderen had, maar nu begrijp ik pas hoe je wel een relaxte kraamvisite kunt zijn. Bijvoorbeeld dat ik vroeger 'normaal' vond om de baby dan ook vast te houden. Of dat ik iets cadeau gaf wat eigenlijk nergens op slaat of helemaal niet zo leuk is of zo. Dus dan neem ik het sommige mensen ook niet kwalijk. Ik leer er in ieder geval weer veel van voor mijn toekomstige kraamvisites, al zijn die eigenlijk nihil so far, want ik wil me niet (meer) opdringen dus ik vraag pas na een paar maanden of ik een keertje langs kan komen. :D Maaaar dit jaar word ik 2x tante. Dus dan hoop ik, zeker bij m'n broertje, toch op kraamvisite te mogen komen. Ik ben nu al aan het bedenken wat voor lekkere maaltijden ik dan voor ze mee kan nemen. O+
pi_191040949
Ik vind het helemaal niet leuk als mensen pas na lange tijd vragen om langs te komen :@ dus zelf app ik vaak iets in de trent van "ik wil natuurlijk liefst vandaag nog komen maar jij bepaalt het tempo dus ik hoor het wel" De vrienden van mijn man en sommige familieleden laten gewoon niets weten, terwijl semi vreemden uit de straat al langs geweest zijn.
Maar dat mensen niet snappen dat je geen uren kunt blijven, dat snap ik dan weer niet. Ook als je geen kinderen hebt, je bent toch niet wereldvreemd? Je hebt bijvoorbeeld toch wel eens gehoord dat ouders moe zijn?
pi_191041055
Ja, je hebt gelijk, ik ben er heel afwachtend in, maar ik ben zelf ook niet zo dat ik mensen ga aanschrijven of ze langs willen komen. Ik ga weer een actiever beleid voeren. :P Zoiets als wat jij zegt inderdaad. O+
  woensdag 15 januari 2020 @ 14:04:47 #194
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191042027
Ik wilde ook rustig aan doen met kraamvisite. Het ging allemaal heel anders dan ik dacht en hoopte.
Sommige vrienden smeekten in de eerste dagen om te komen kijken, en dat vond ik dan toch wel gezellig. Die bleven ook maar heel even.
Mijn schoonfamilie kwam op dag 2, semi afgesproken, maar op n tijdstip dat ze zelf kozen omdat schoonmoe te ongeduldig was om ons seintje af te wachten :') Nu achteraf vind ik dat heel onbeschoft maar onze relatie is heel goed en destijds vond ik het ook wel meevallen.
En veel vrienden en familie zijn uberhaupt niet op kraamvisitie geweest, en dat vind ik best weer n beetje jammer.

Overigens begint het nu met 5 maanden pas n beetje ok te voelen dat ze even bij mensen (die niet mijn lief of mijn eigen moeder zijn) op schoot zit. En dan ook heel selectief bij wie.
pi_191044198
Thermometer is binnen. *O*

Al flink wat gemeten. Nog wel een test gedaan met de Nokia thermometer en een rectale. Toch nog een verschil van 0.3. Ik ga straks nog een verschilmeting doen.

Maar iets van afwijking vind ik nog wel acceptabel. Als het dan ineens 37,5 of hoger is kan ik altijd nog een extra meting doen. :)

Hoe is jullie ervaring met deze afwijking?
pi_191045535
Ik heb de eerste drie weken niemand op bezoek gehad. Moest er echt niet aan denken. Daarna ook maar mondjes maat. En ik herken wat je zegt Mellow, ik vond het vreselijk als iemand aan mijn kind zat. Dat gaat beter nu ze echt zelf een willetje heeft en kenbaar maakt als iets haar niet zint.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191047208
Ik vond het prima dat bv mn broertje zodra we op de rooming in waren langs kwam. Hij was er ook altijd een paar uur na de bevallingen van de andere kindjes, dat werd alleen wat lastig bij de tweeling op de neonatologie.
  FOK!Fotograaf donderdag 16 januari 2020 @ 08:58:44 #198
148247 taxibabe
pi_191052745
Ik vond het wel gezellig al het kraambezoek. Mijn zwager en schoonzus hebben zelfs in het ziekenhuis gewacht samen met mijn bonuszonen. Mijn vader en zijn vriendin vonden zelf dat ik de eerste dag bij moest komen en kwamen de tweede dag. Bij ander bezoek ging ik gewoon naar boven om te voeden als ze lang bleven zitten.

Meneer heeft ineens een ontwikkelingsslag gemaakt. Sinds maandag tilt hij echt goed zijn hoofd op als hij op zijn buik ligt (hij heeft/had echt een hekel aan om op zijn buik te liggen). Hij kan bloedserieus rammelen met zijn rammelaar en net deed hij verwoede pogingen om op zijn zij te rollen, maar dat lukt nog niet en vond hij niet leuk. Dat heeft hem zoveel energie gekost dat hij uit het niets binnen een minuut in slaap is gevallen onder de babygym. _O-
pi_191053667
Haha briljant automatic! Heerlijk O+ Dat buikoefenen gaat hier niet zo. Hij valt vaak in slaap op mij (op de buik) en als ik hem dan een keer ergens anders op de buik leg is het instant relaxation haha. Hij kirt dan een beetje en schopt wat met zn voeten, maar verder ligt ie te chillen en soms te slapen :P
pi_191054614
Kraambezoek hebben we bewust heel rustig gehouden, we hadden 2x per week kraambezoek en dat was ook wel meer dan genoeg. Op de dag dat Bas is geboren en wij thuis waren zijn mijn schoonouders even 10 minuutjes langs geweest om ons te feliciteren en een kraammand te brengen. De dag daarna mijn broertje, schoonzusje, nichtje en mijn moeder. Mijn moeder was natuurlijk verkouden toen ze kwam en ik had mijn kraam al ingeseind dat mijn moeder nogal heftig kan zijn soms, dus de kraam bleef in de buurt om het in de gaten te houden en heeft mijn moeder na een kwartier mn slaapkamer uit gebonjourd op mijn verzoek :X.
Weet ook niet of het een volgende keer weer van mij hoeft, al dat bezoek en gedoe. Heb ook echt wel een paar keer bezoek afgezegd omdat Bas de hele dag al aan het brullen was, of ik zelf gewoon moe was en op tijd naar bed ging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')