Ha, één van je baby's was bij geboorte ook even groot als de mijne. Ik weet nog dat ik kort na zijn geboorte vol bewondering was over dat je twéé van zulke baby's in je buik had gedragenquote:Op zondag 12 januari 2020 11:12 schreef elamanilo het volgende:
Wow, precies de stats van 1 van mijn baby'sEn die is over 10 dagen 8 maanden. Maar die weegt precies zoveel. Lengte heb ik nog niet gedaan. Maar ik gok vergelijkbaar. Pas geleden was ie nog 66 cm geloof ik.
Fijn dat ie zo lekker slaapt 's nachts!
Wij hebben nu een familiebed, maar eerst sliepen we met onze newborn samen in een 1.80 bed. We hadden toen onze kussens zover mogelijk naar de zijkant gelegd waardoor er in het midden een lege ruimte tussen onze kussens was. Daar hadden we een schapenvachtje neergelegd en onze baby lag met haar hoofd dus evenhoog als onze hoofden waardoor onze dekens niet over haar hoofd konden komen.quote:Op zondag 12 januari 2020 00:21 schreef B.ertha het volgende:
Heb je dan een heel breed bed? Ik ben me altijd heel bewust wanneer ik omdraai dus daar zou ik ook niet bang voor zijn, maar mijn deken leidt een eigen leven en kan zomaar op hem komen.
Aan mij is het niet besteed, laatst ben ik slaap gevallen na het borstvoeden dus lag hij op mijn borst, maar daar werd ik heel onrustig van.
Ik ben wel benieuwd wat de maternale houding is.
quote:Op zondag 12 januari 2020 18:13 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik dacht dat ik deze reactie al geplaatst had maar zie 'm nergenswellicht in de herhaling dus maar vooruit:
[..]
Ha, één van je baby's was bij geboorte ook even groot als de mijne. Ik weet nog dat ik kort na zijn geboorte vol bewondering was over dat je twéé van zulke baby's in je buik had gedragen![]()
Hoe vonden ze de avocado?
Hier bij N. spruw gehad en nu bij spruit weer gehad. Ik deed gewoon het spuitje leeg in het mondje en dan met mijn wijsvinger over de tong uitsmeren en bij de wangen. Miconazol kreeg ik om mijzelf te behandelen en dat liet ik bij de voedingen er ook gewoon op zitten. Binnen no time waren ze er vanaf! (Er word geadviseerd om micanazol af te wassen van je tepels voor het voeden. Maar dat gaf bij mij juist meer klachten bij mijn eerste, kloofjes etc. Uiteraard geen dikke klodder op je tepels maar een klein beetje. En deels gaat toch in je zoogcompress. )quote:Op maandag 13 januari 2020 09:53 schreef Sicilia het volgende:
Mijn baby sliep vannacht 6 uur achter elkaar![]()
Ze had het nog langer volgehouden als haar broer niet in zijn bed had geplast denk ik
![]()
En vannacht heb ik voor het eerst liggend gevoed, ging prima!
Heeft iemand een baby met spruw gehad? Wij hebben nu sinds donderdag de medicijnen daarvoor, maar wat een gedoe is dat zeg! 1 ml in een spuitje en dan druppel voor druppel via mijn vinger in haar mondje uitsmeren. Het duurt lang en ze vindt het NIET leuk! Is daar niet een handig trucje voor?
Wij deden gewoon leegspuiten in z'n mond, zonder uit te smeren (het was in de eerste weken, kreeg er nauwelijks een vinger in). Volgens mij was het na een paar weken weg.quote:Op maandag 13 januari 2020 09:53 schreef Sicilia het volgende:
Ze had het nog langer volgehouden als haar broer niet in zijn bed had geplast denk ik
![]()
Heeft iemand een baby met spruw gehad? Wij hebben nu sinds donderdag de medicijnen daarvoor, maar wat een gedoe is dat zeg! 1 ml in een spuitje en dan druppel voor druppel via mijn vinger in haar mondje uitsmeren. Het duurt lang en ze vindt het NIET leuk! Is daar niet een handig trucje voor?
Ik heb het vermoeden gehad dat die van ons spruw had, maar dat was in een weekend dus kon niet naar de huisarts. Ben toen begonnen met kokosolie op zijn tong te smeren en op mijn tepel. Na 2 dagen was het al bijna helemaal weg.quote:Op maandag 13 januari 2020 09:53 schreef Sicilia het volgende:
![]()
Hier net zo.quote:Op maandag 13 januari 2020 17:06 schreef douche-eendje het volgende:
Ah Ela, ook begonnen met vast voedselNog meer nieuwe dingen voor ze om te ontdekken.
-Mellow-, wij zijn ook begonnen met banaan inderdaad. Bas vond het echt echt echt fantastisch.
Ik merk met vaste voeding dat Bas inmiddels is veranderd in een soort Rupsje Nooitgenoeg. Rapley ging nog niet heel erg lekker want hij is ontzettend ongeduldig, als het niet lukte om het eten in zijn mond te krijgen werd hij Heel Erg Boos. Dus nu geprakt fruit, grof geprakt avondeten en zijn favoriet momenteel: repen brood met roomboter. Soms ook wat pindakaas erop. Hij kauwt ook echt op zijn brood, inclusief gesmak en als je niet snel genoeg nieuw geeft dan zit hij met zijn arm te zwaaien en maakt aaah-aaah-aah geluiden. Vandaag verdween er weer een hele boterham in (zelfgebakken dus ze zijn iets minder groot dan bakker/supermarkt), een stuk fruit en 'savonds is het wisselend wat erin gaat aan hoeveelheid. Verder drinkt hij nog een keer of 6-8 per dag bij mij.
B.ertha, dat gaat beter wordenIk zit op 3x, met mazzel soms 0, 1 of 2x tussen 22 en 07
.
Ze is nu 6 weken en een beetje! Zal dus vast een eenmalige actie geweest zijn hoor, meestal komt ze overdag keurig om de 3 uur, heel soms laat ze er 4 uur tussen, 's nachts ook meestel eerst een tuk van 4 uur en daarna weer 3 uur. Maar her was even lekkerquote:Op maandag 13 januari 2020 16:30 schreef -Mellow- het volgende:
ah, de baby van Sicilia is dus zo'n babyHoe oud is die van jou ook al weer Sicilia?
Oh, de eerste hapjes,,,, leuk elamanilo, ik sta ook echt te popelen. Ik weet nog niet wat ik als eerste ga geven. Ik dacht aan banaan.
Het was een tip van de lactatiekundige (voormalig kinderverpleegkundige), het werkt ook goed bij tepelkloven!quote:Op maandag 13 januari 2020 20:51 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Ze is nu 6 weken en een beetje! Zal dus vast een eenmalige actie geweest zijn hoor, meestal komt ze overdag keurig om de 3 uur, heel soms laat ze er 4 uur tussen, 's nachts ook meestel eerst een tuk van 4 uur en daarna weer 3 uur. Maar her was even lekker![]()
@:taxibabe kokosolie werkt dus ook? Kunnen we ook wel proberen mocht het nog een keer nodig zijn!
Ik heb het na jullie tips ook met het spuitje in haar mondje gedaan en dan met een vinger uitgesmeerd, ging stuk vlotter![]()
De zalf haal ik inderdaad niet van mijn tepels af, zit amper nog iets aan als ik ga voeden.
Hapjes zijn nog ver weg, maar ik gok dat wij weer voor een mix gaan van rapley, prakken en potjes, net wat uit komt die dag.
Wat een exercitiequote:Op zondag 12 januari 2020 17:55 schreef Rebubbled het volgende:
Ohja en douchen met baby. Ik leg, als ik het alleen doe, een gevouwen deken op de grond als ondergrond, daarop een handdoek en luier en tweede handdoek er vast naast klaargelegd. Douche aan, kleed mezelf uit, baby uit en onder de douche. Je krijgt er best handigheid in om een baby op een arm te hebben en met de ander de plooitjes schoon te maken. Wij gebruiken ivm eczeem geen zeep, dus glibberig wordt ze niet. Als ze schoon is leg ik haar op de handdoek, afdrogen met de andere handdoek, luier aan, handdoek om haar heen om haar warm te houden, mezelf afdrogen, zelf kleding aan en kind mee naar haar kamer om alle plooitjes na te drogen, in te smeren en aan te kleden.
Dat lijkt me ook wel wat, beetje van alles proberen.quote:Op maandag 13 januari 2020 20:51 schreef Sicilia het volgende:
Hapjes zijn nog ver weg, maar ik gok dat wij weer voor een mix gaan van rapley, prakken en potjes, net wat uit komt die dag.
12 en 9.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 11:12 schreef June. het volgende:
Ah dat is lief @:Ticootje , hoe oud zijn je meiden?
Handig en liefquote:Op dinsdag 14 januari 2020 10:52 schreef Ticootje het volgende:
Douchen met babies:
Ik geef baby 1 aan Jennifer en baby 2 aan Leyla. Die kleden ze uit. Dan ga ik douchen en worden de babies 1 voor 1 gegeven. Die geef ik schoon terug terwijl ze een handdoek ophouden.
De meiden drogen ze af en doen een luier om, dan check ik alles en doe de rompers aan en de knoopjes doen de meiden.
Dan kusjes en voeden en slapen.
Als J thuis is gaan we met zn 4 in bad. Ik douche de babies alleen als J er niet is.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 11:52 schreef elamanilo het volgende:
@:Sicilia, ahhhh, onze baby's sliepen allemaal ook zo goed zo rond de 4-8 weken. Maar na een poosje kwamen de nachtvoedingen dan (terug) en dat houden ze allemaal een poosje vol.
Ik ga net als @:douche-eendje dit keer eens wat actiever eten voeren aan m'n baby's denk ik. Dus zelf laten frutten met een stuk fruit of groente, maar ook dan wat geprakt voeren erbij. Eens kijken of ze dan al wat willen opeten. Met twee baby's tegelijk denk ik dat het wel kan lonen om ze echt al wat te laten eten, met borstvoedingen en zo. Ben benieuwd! Bij de eerste twee waren we altijd vrij passief. Dus wel telkens van alles geven, maar niets 'voorkauwen' of aan ze voeren. Ze deden er dan best een poosje over om echt iets te gaan eten. Dus nu eens kijken of het bevalt om wat actiever aan te bieden.
@:Ticootje, fijn zulke hulp! Hier doen we het min of meer hetzelfde, maar dan mijn lief en ik samen. De 'grote' kinderen zijn nog net te klein om goed te helpen. Die kunnen gelukkig wel zichzelf goed vermaken terwijl wij de baby's douchen.
Eén van ons kleed de baby's uit terwijl de ander alvast de douche in gaat. Dan geeft de uitkleder de baby's 1 voor 1 aan. Als baby 2 onder de douche is en baby 1 er onder uit, dan wordt baby 1 gedroogd en aangekleed. Als baby 2 er onder uit komt, dan komt de doucher ook uit de douche en dan helpt mijn lief om baby 2 aan te kleden terwijl ik baby 1 de borst geef. Daarna is het tijd voor een slaapje, krijgt baby 2 de borst en baby 1 valt zelf in slaap.
Lijkt me wel leuk dat ze binnenkort kunnen gaan zitten, op de grond onder de douche of met een antislip ding in het badje of zo. Dan kunnen ze ook samen. En dat scheelt wat gewicht. Inmiddels wegen ze hier dus allebei rond de 8 kilo, dus dat is al behoorlijk onder de douche, met wassen en zo.
Ho wacht even. Betekent dit ook dat de andere collega bijna anderhalf uur bij jou thuis was? Sorry hoor , maar dat is toch niet te doen? Hoe hou je dat vol? Ik zou uitgeteld zijnquote:Op dinsdag 14 januari 2020 21:56 schreef B.ertha het volgende:
Heftig Sisu, hoe gaat het nu?
Wij hadden vandaag de draagconsulente over de vloer voor de gekregen draagzak. Smurf vond het helemaal niet leukdat kan nog aan krampjes hebben gelegen maar ik vind het wel heel jammer als hij niet wil.
En hij is sowieso nog te klein voor deze zak.
Vandaag kwamen ook mijn leidinggevende en een directe collega op kraamvisite. Mijn leidinggevende kwam 75 MINUTEN te laat. Zonder iets te laten weten en zonder zich te verontschuldigen![]()
mijn collega en ik begonnen met "haha Robby is weer te laat" maar op een gegeven moment ga je dan toch over op "nou, tis niks voor hem om dan niks te laten weten" tot je bijna zorgen maken omdat hij zijn telefoon ook niet beantwoordt. En als ie er dan eindelijk is, geen enkele hint oppakken dat ie moet wieberen omdat de kleine huilt en wil voeden
Kon ik daarna ook nog gehaast voeden en koken omdat die consulente ook weer bijna zou komen.
Ik zou zelfs de koning weigeren op kraamvisite als het zo zou gaan.quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:13 schreef B.ertha het volgende:
Ik ben veel te veel een pushover als het op hiërarchie aankomt om mijn leidinggevende te kunnen weigeren![]()
Fijn dat de spruw weg is Sicilia!
Haha +1quote:Op woensdag 15 januari 2020 11:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zou zelfs de koning weigeren op kraamvisite als het zo zou gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |