Vraagje!
Onze vorige baby's hebben we altijd puur laten replayen, dus stukjes eten gegeven en het ze zelf daarmee laten uitzoeken.

En nu had ik dus het idee opgevat om het bij deze baby's een beetje te doen zoals D-E omschreef; zelf stukjes geven maar ook wat prakken en dan wat hapjes erbij voeren van hetzelfde om te zien hoe ze dat vinden.
Nou ja, de eerste keer deden ze hun mond nog een beetje open, maar het beetje geprakte banaan dat er op het lepeltje zat spuugde ze meteen weer naar buiten. En vervolgens wilden ze hun mondjes niet meer open doen voor een lepeltje. Ook niet als ik ze zelf het lepeltje geef.

Dus nu de vraag: Hoe doen jullie dat?
Wilden andere baby's ook hun mond (eerst) niet open doen? Hou je dan toch vol en blijf je telkens de lepel voor ze houden? En wanneer gaan ze dan toch overstag?

Of zijn er andere truukjes? Of moet ik maar gewoon weer verder gaan met puur rapleyen?
Ik probeerde uiteraard ook door voor hun gezicht zelf een hapje van de lepel te nemen en zo. Om ze enthousiast te maken.

Ik heb nog niet geprobeerd om mijn grotere kinderen in te zetten. Wellicht als die het 'voor doen' dat ze het wel weer willen proberen?
Overigens heb ik het 3x geprobeerd, op opeenvolgende dagen.
De eerste keer namen ze 1 hapje en spuugde het uit, daarna wilden ze niet meer de lepel in hun mond. Het losse stukje banaan dat ze kregen hebben ze vooral fijngeknepen en ook een beetje zelf van geproefd.
De tweede keer wilden ze de lepel niet in hun mond. Toen heb ik het nog geprobeerd door een paar keer toch aan te bieden en het zelf voor te doen. Maar zonder succes. Het brokje losse banaan dat ze erbij hadden hebben ze vooral fijn geknepen en ook niet echt in hun mond gestopt.
De derde keer precies zoals poging twee eigenlijk.
Ik heb vooralsnog alleen banaan geprobeerd, omdat ik dacht dat dat wel fijn zoet zou zijn en daardoor voldaner voor ze zou zijn. Andere suggesties wellicht voor iets dat er beter in kan gaan?