abonnement Unibet Coolblue
pi_191085837
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 09:23 schreef Whoopje het volgende:
Vraagje, welke kinderstoel hebben jullie? Ik ben een beetje rond aan het kijken maar echt geen idee waar ik op moet letten etc 🙈
Autostoel of aan de eettafel?
Maxi cosi en Tripp Trapp, beide tweedehands. Voor de Tripp Trapp heb ik nog geen babyzitje ofzo :+


Mijn man moet nog 17 vakantiedagen opmaken vóór juni en wil nu tijdens mijn verlof nog een weekje weg. Wat zijn leuke en praktische bestemmingen met een baby van 2,5 maand? Hij heeft het al over vliegen (Spanje, Curaçao), ik merk dat ik dat zelf spannend vind.
pi_191085990
Voor aan de eettafel, sorry, had iets duidelijker moeten zijn
  zaterdag 18 januari 2020 @ 13:24:21 #253
208890 June.
Seriously?
pi_191086448
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:30 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Autostoel of aan de eettafel?
Maxi cosi en Tripp Trapp, beide tweedehands. Voor de Tripp Trapp heb ik nog geen babyzitje ofzo :+

Mijn man moet nog 17 vakantiedagen opmaken vóór juni en wil nu tijdens mijn verlof nog een weekje weg. Wat zijn leuke en praktische bestemmingen met een baby van 2,5 maand? Hij heeft het al over vliegen (Spanje, Curaçao), ik merk dat ik dat zelf spannend vind.
Wij gaan maar naar Center Parcs.. Naar het strand, lekker uitwaaien. T is nu bijna 2 maanden, maar zie ons nog niet vliegen over 2 weken.
Shine bright like a diamond.
pi_191086485
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:30 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Autostoel of aan de eettafel?
Maxi cosi en Tripp Trapp, beide tweedehands. Voor de Tripp Trapp heb ik nog geen babyzitje ofzo :+


Mijn man moet nog 17 vakantiedagen opmaken vóór juni en wil nu tijdens mijn verlof nog een weekje weg. Wat zijn leuke en praktische bestemmingen met een baby van 2,5 maand? Hij heeft het al over vliegen (Spanje, Curaçao), ik merk dat ik dat zelf spannend vind.
Wij zijn naar Spanje gegaan. Het is het hoe druk je je wilt maken. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe gewoon je zelf bent om te reizen, als je je heel druk maakt over de voorbereiding, de reis en het verblijf dan is het misschien wel prettig om minder ver weg te gaan.
  zaterdag 18 januari 2020 @ 13:49:00 #255
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_191086723
Wij zijn net terug van CenterParcs en m’n vriend wil al wel naar Amerika _O-
Heb maar gezegd dat onze eerste vliegvakantie naar Mallorca of Rhodos gaat zijn (die vliegafstand). Terwijl andere mensen juist met een kleintje ver gaan vliegen. Ik denk dat ik dan zoveel stress heb :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_191086737
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:43 schreef Whoopje het volgende:
Voor aan de eettafel, sorry, had iets duidelijker moeten zijn
Die van Ikea, de Antilop. Super tevreden mee :)
pi_191086798
Wij hebben deze week net de Antilop naar zolder gegooid, maar is de afgelopen anderhalf jaar naar zeer veel tevredenheid dagelijks gebruikt O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_191086837
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 12:30 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Autostoel of aan de eettafel?
Maxi cosi en Tripp Trapp, beide tweedehands. Voor de Tripp Trapp heb ik nog geen babyzitje ofzo :+


Mijn man moet nog 17 vakantiedagen opmaken vóór juni en wil nu tijdens mijn verlof nog een weekje weg. Wat zijn leuke en praktische bestemmingen met een baby van 2,5 maand? Hij heeft het al over vliegen (Spanje, Curaçao), ik merk dat ik dat zelf spannend vind.
Wij zijn naar centerparcs geweest in Duitsland (4 uur rijden) toen M 4 maanden was.

Ik vind een lange reis wel gedurfd, want je weet eigenlijk niet hoe een baby erop gaat reageren. Straks heeft hij last van zijn oren of iets anders en dan zit je nog uren in het vliegtuig. En je hoopt natuurlijk altijd van niet, maar mocht er iets gebeuren, ben je niet gauw thuis.

Vakantie is leuk, maar zou het zelf binnen Europa houden :)

Wij gaan in april naar Turkije en dan is M precies 1 jaar.
pi_191087395
Kinderstoelen hebben wij twee Tripp Trapps.

Ik had er één newbornset bij, dat was heel erg fijn! Ik had dat niet verwacht, maar we gebruikten die echt veel! Weet niet of het er aan lag dat we natuurlijk twee baby's hadden dit keer, want bij de eenlingen miste ik het niet per se, dacht ik. Maar verrassend genoeg gebruikten we hem dus echt veel.

We hebben nu op allebei de stoelen zo'n babyset zitten en een blad eraan. Ik vind het fijn dat deze stoelen lang mee gaan en stevig zijn en dat je niet zomaar je voeten er aan stoot omdat de poten uit staan en zo. We hebben de eerste stoel nieuw gekocht bij onze eerste en nu een nieuwe erbij. Ik zocht een tweedehands, maar ik vond alleen lelijke kleuren en ik heb nu echt geen tijd om hem zelf over te verven. :') En m'n esthetisch oog wil ook wat, dus ik ben kieskeurig.. :D :@

@Ticootje Je hebt al een boel ervaring, lekker varen op je eigen intuïtie met wanneer je aan de hapjes gaat.
Het beleid van CB's verschilt per vestiging heb ik het idee, en in ieder geval per jaar. ;) Het zijn dan ook gewoon adviezen, je kunt zelf altijd nog wat dieper onderzoek doen of kritische vragen aan ze stellen als je wilt weten waarom ze een bepaald advies geven. Dan kun je vervolgens zelf de afwegingen maken die op jouw van toepassing zijn. Maar ik denk dat je daar allang en breed genoeg ervaring voor hebt, na 3 kindjes hiervoor. ^O^

Op vakantie:
Ik denk dat je met een kleine baby best wel goed kunt vliegen. Draagdoek om en gaan. Aan de andere kant zijn het wel veel prikkels en je baby is nog niets gewend en kan het zelf helemaal nog niet zo zelf reguleren. Ik denk dat je als moeder heel goed kunt aanvoelen wat het handigste is met je eigen baby'tje. Het ene kindje kan het prima aan, het andere kindje zal er veel meer van slag van kunnen zijn.
In principe geldt vooral: Als je baby maar bij z'n moeder kan zijn, dat is de belangrijkste randvoorwaarde. Waar dat is, maakt minder uit. En zeker in de draagdoek heeft je kindje z'n eigen geborgen plekje waar ie jou heel nabij heeft.
En denk ook aan jezelf. Geeft het jou meer stress of werk om verder te reizen? Of is een reis ondernemen sowieso al een werkje en maakt het niet zoveel uit waarheen. Ik zou zeggen: Doe het vooral als het voor jezelf iets toevoegt. Als je er voornamelijk tegenop ziet, dan lekker thuis blijven coconnen. ;) O+

Wij plannen nu een reisje zo rond april. Baby's zijn dan 10-11 maanden. We willen met de auto op reis, ergens in Europa. We willen onze reis zo plannen dat we ook halverwege kunnen blijven en daarna terugkeren, als het autorijden toch minder bevalt bijvoorbeeld. Maar we hebben op zich wel autokindjes, dus ik denk dat dat wel goed komt.
pi_191087499
Toen N. ongeveer 6 maanden was waren we met de auto naar Marokko gegaan.
pi_191088329
Ela, hier ook een weinig enthousiaste eter. Het duurde zeker drie weken voordat er een echt hapje werd genomen en nu is ze nog steeds heel voorzichtig met de eerste hapjes elke maaltijd. Eerst een likje op haar lip, dan drie korrels, dan een klein hapje en als het goed gekeurd is gaat haar mond pas echt open. Wel had ze laatst haar eerste hele banaan op. Blijf het zo gek vinden dat ze een hele banaan op kon. Vlees en vis zijn geen succes. Groente, alle groente, is fantastisch. Tijdens mijn zwangerschap vond ik vlees ook ontzettend vies en at ik vooral vegetarisch. Zou dat ermee te maken hebben vraag ik me dan af. :D

Qua stoel hebben wij ook de tripp trapp. Ik ben er blij mee, maar vind hem wel lomp groot en hij staat een beetje in de weg omdat je hem niet aan kunt schuiven.

Wij zijn met 4 maanden naar Mallorca gevlogen. Baby in de draagzak, enige keer dat ze dat prima vond. Lekker om zich heen kijken op Schiphol. Vliegtuig ging prima. Aangelegd met opstijgen en landen, zodat haar oortjes goed bleven door het slikken. Bug houdt echter niet van in een autostoeltje zitten, dus de gehuurde auto was een beetje zonde.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_191089385
Rebubbled, mijn moeder heeft macrobiotisch gegeten tijdens haar zwangerschap van mijn broer en gewoon bij mijn zus en mij. Mijn broer is altijd mager geweest terwijl mijn zus en ik daar moeite voor moeten doen. Hij geeft ook niks om het grootste stuk vlees (maar lust wel graag vlees hoor). Dus het kan zomaar.

Bedankt voor de vakantieverhalen. Het verschilt dus nogal per baby en ouders. Dan wacht ik liever tot kort van tevoren met boeken.
pi_191090082
Wij hebben geen newbornset op de tripp trapps. Ik heb een box op wielen die rijden we aan de kop van de tafel dan zijn ze er ook bij. Heel even kan Robin ook in de tripp trapp zitten.



#testzit
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191090148
Oh tof verhaal ook vandaag: ik ging nog even een broek kopen bij de miss etam omdat ik nog 1 passende broek had. Dus ik zeg dat zo tegen die verkoopster, zegt ze: ja misschien blijf je gewoon wat dik.

Ik was echt wtfbbq.

Ik moest ook een bh hebben en de dame meette omtrek 70, lekker dik ook. :( wel cup G dus wel dikke tieten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_191090189
Jezus :{w
  zaterdag 18 januari 2020 @ 18:53:06 #266
208890 June.
Seriously?
pi_191090283
Wat subtiel van die verkoopster :{
Shine bright like a diamond.
pi_191091369
Thnx voor de tips! Ik ga eens even kijken voor een tripp trapp 👍

@Ticootje, not done zo’n opmerking! Bah!
  Moderator zaterdag 18 januari 2020 @ 20:19:59 #268
447051 crew  Peejtur
pi_191091557
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 14:54 schreef elamanilo het volgende:
Kinderstoelen hebben wij twee Tripp Trapps.

Ik had er één newbornset bij, dat was heel erg fijn! Ik had dat niet verwacht, maar we gebruikten die echt veel! Weet niet of het er aan lag dat we natuurlijk twee baby's hadden dit keer, want bij de eenlingen miste ik het niet per se, dacht ik. Maar verrassend genoeg gebruikten we hem dus echt veel.

We hebben nu op allebei de stoelen zo'n babyset zitten en een blad eraan. Ik vind het fijn dat deze stoelen lang mee gaan en stevig zijn en dat je niet zomaar je voeten er aan stoot omdat de poten uit staan en zo. We hebben de eerste stoel nieuw gekocht bij onze eerste en nu een nieuwe erbij. Ik zocht een tweedehands, maar ik vond alleen lelijke kleuren en ik heb nu echt geen tijd om hem zelf over te verven. :') En m'n esthetisch oog wil ook wat, dus ik ben kieskeurig.. :D :@

@:Ticootje Je hebt al een boel ervaring, lekker varen op je eigen intuïtie met wanneer je aan de hapjes gaat.
Het beleid van CB's verschilt per vestiging heb ik het idee, en in ieder geval per jaar. ;) Het zijn dan ook gewoon adviezen, je kunt zelf altijd nog wat dieper onderzoek doen of kritische vragen aan ze stellen als je wilt weten waarom ze een bepaald advies geven. Dan kun je vervolgens zelf de afwegingen maken die op jouw van toepassing zijn. Maar ik denk dat je daar allang en breed genoeg ervaring voor hebt, na 3 kindjes hiervoor. ^O^

Op vakantie:
Ik denk dat je met een kleine baby best wel goed kunt vliegen. Draagdoek om en gaan. Aan de andere kant zijn het wel veel prikkels en je baby is nog niets gewend en kan het zelf helemaal nog niet zo zelf reguleren. Ik denk dat je als moeder heel goed kunt aanvoelen wat het handigste is met je eigen baby'tje. Het ene kindje kan het prima aan, het andere kindje zal er veel meer van slag van kunnen zijn.
In principe geldt vooral: Als je baby maar bij z'n moeder kan zijn, dat is de belangrijkste randvoorwaarde. Waar dat is, maakt minder uit. En zeker in de draagdoek heeft je kindje z'n eigen geborgen plekje waar ie jou heel nabij heeft.
En denk ook aan jezelf. Geeft het jou meer stress of werk om verder te reizen? Of is een reis ondernemen sowieso al een werkje en maakt het niet zoveel uit waarheen. Ik zou zeggen: Doe het vooral als het voor jezelf iets toevoegt. Als je er voornamelijk tegenop ziet, dan lekker thuis blijven coconnen. ;) O+

Wij plannen nu een reisje zo rond april. Baby's zijn dan 10-11 maanden. We willen met de auto op reis, ergens in Europa. We willen onze reis zo plannen dat we ook halverwege kunnen blijven en daarna terugkeren, als het autorijden toch minder bevalt bijvoorbeeld. Maar we hebben op zich wel autokindjes, dus ik denk dat dat wel goed komt.
En vader dan? ;(
  FOK!fossiel zaterdag 18 januari 2020 @ 20:25:35 #269
1455 Keroppi
kool kikker
pi_191091646
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2020 18:41 schreef Ticootje het volgende:
Oh tof verhaal ook vandaag: ik ging nog even een broek kopen bij de miss etam omdat ik nog 1 passende broek had. Dus ik zeg dat zo tegen die verkoopster, zegt ze: ja misschien blijf je gewoon wat dik.

Ik was echt wtfbbq.

Ik moest ook een bh hebben en de dame meette omtrek 70, lekker dik ook. :( wel cup G dus wel dikke tieten.
Die werkte zeker niet op provisie ;)

Maar zonder gekheid, hoe kom je er bij om zoiets te zeggen...
Chick on a mission
  zaterdag 18 januari 2020 @ 21:00:39 #270
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_191092261
Sjee Tico, super lomp zeg!

Hier ook fan van de Tripp Trapp, want twee verstelbare plankjes maken m universeel voor kleine en grotere mensen. En je kind kan dus de hele kindertijd hiermee comfortabel aan tafel zitten. (Ik bedacht me sinds de Tripp Trapp pas hoe ongemakkelijk ik zelf altijd aan tafel heb gezeten als kind, op een normale 'grote mensen stoel' met die korte beentjes).

Wij hebben een oud model waar mijn lief nog in had gezeten. Hoefden er alleen zo'n houten beugel bij te zoeken op marktplaats. Sowieso zijn ze tweedehands heel betaalbaar. We hebben geen babyset of andere (lelijke plastic) accessoires erbij en vind ik ook niet per se nodig. Hij kan gewoon tegen de tafel aangeschoven en zo zit de beeb echt bij ons aan tafel, al kan ze pas net over de tafel heen kijken. We hebben m sinds kort in gebruik.

Ik heb ook zo'n zin om op vakantie te gaan. Maar het voelt nu ook nog wel als 'gedoe', dus denk dat pas in t najaar er van gaat komen. En dan misschieb wel meteen ver en lang.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_191093255
Ela, die van mij was echt een rapley kind, die weigert nog steeds gevoerd te worden :') als ik met een lepel in de buurt kom pakt ‘ie hem af of keert hij z’n hoofd weg. :P heb het even gemist, maar wat is de meerwaarde van beide manieren?

Tico man man man wat een opmerking. :X ik zou weglopen en niks kopen :N

Whoopje, welkom nog en :* wat heftig die ademstilstand. Hopelijk is alle narigheid nu achter de rug en komen er nu alleen nog mooie tijden O+

@Vakantie, wij gingen toen T. 6 maanden was op vakantie in brabant, safaritent. Was fantastisch O+ Dit jaar willen we best wel verder weg, maar da’s nog even afhankelijk van de financiën en of dat uit kan. Anders wordt het misschien kamperen op Ameland ofzo.

Kinderstoel: tripp Trapp. En een antilop voor erbij, voor als we naar familie gaan ofzo. Voldoet prima, maar ik vind hem niet fijn door die kutpoten :') En baby zit gewoon veel beter in de tripp Trapp, rechter op en steviger enzo. Bij oudste altijd antilop gebruikt maar toen ik destijds zag hoeveel beter ze in de tripp Trapp zat, besloot ik bij de volgende toch te investeren in stokke.

Jongens mijn baby is 11 maanden geweest ;( ik vind het echt zo moeilijk, hoe leuk deze leeftijd ook is.. komt denk ik omdat ik niet zeker weet of we dit ooit weer gaan meemaken :X
pi_191093263
Vakantie O+ ik kijk er zo naar uit. We hebben een paar weken geleden een vouwwagen gekocht, in Mei gaan we een week op pad in Nederland om te oefenen en van de zomer 3 weken ergens in Europa. Heerlijk ding, het is een vouwwagen-variant van onze tent.
  zondag 19 januari 2020 @ 08:35:00 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_191097101
Even een vraagje tussendoor, heeft iemand enig idee waar het prematurenpakket momenteel uithangt? Bestaat het nog?
disclaimer
pi_191097266
Ik denk dat @Aventura dat misschien wel weet, ik geloof dat het na haar nog naar iemand anders is gegaan en ik denk dat het daar is. Of misschien toch nog een keer doorgegeven, ik weet het niet precies:P
  zondag 19 januari 2020 @ 09:26:48 #275
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_191097385
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2020 09:13 schreef Aure het volgende:
Ik denk dat @:aventura dat misschien wel weet, ik geloof dat het na haar nog naar iemand anders is gegaan en ik denk dat het daar is. Of misschien toch nog een keer doorgegeven, ik weet het niet precies:P
Het is na mij naar @coccinelle gegaan, maar ik weet dat ook zij het weer heeft doorgestuurd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')