abonnement Unibet Coolblue
pi_190198591
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2019 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_190198607
Wie loopt er waar en wanneer geüpdatet, plus Winterloop op de Rotterdamse Alp toegevoegd met YUR als deelnemer aan de 10.

Over die Meijendelloop. Was dat nog wat?
pi_190198721
Trouwens ook niet helemaal waar wat ik zei, want ik snap dus niet wat mijn loopmaatje gedaan heeft.. die liep een groot deel vd tijd met 2 andere dames op de eerste plek, en toen hebben ze besloten hand in hand met zijn 3en over de finish te gaan :P

Daar ben ik dan toch wel te competitief voor, dan zou ik zeggen, bedankt voor de fijne samenwerking en laten we kijken wie er de laatste 3kms nog de beste benen heeft.. dat is toch wel een beetje waar hardlopen om draait?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190198725
Trouwens ook eindelijk de mythische wyccie gesproken! Ze bestaat echt!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190201398
Kon ze de mythische proporties waarmaken?
pi_190203561
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 13:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Trouwens ook niet helemaal waar wat ik zei, want ik snap dus niet wat mijn loopmaatje gedaan heeft.. die liep een groot deel vd tijd met 2 andere dames op de eerste plek, en toen hebben ze besloten hand in hand met zijn 3en over de finish te gaan :P

Daar ben ik dan toch wel te competitief voor, dan zou ik zeggen, bedankt voor de fijne samenwerking en laten we kijken wie er de laatste 3kms nog de beste benen heeft.. dat is toch wel een beetje waar hardlopen om draait?
Tuurlijk! Als je ergens in de middenmoot finisht maakt het niks uit, maar je moet wel vechten voor de eerste paar plekken.

En dan kun je na de finish weer goede vrienden zijn.

Vandaag op een crossloop ook behoorlijk lopen stuivertje wisselen met een andere loper de laatste km's. Ik heb hem eruit gelopen op mijn tandvlees, en na de finish even handen schudden, schouderkloppen en nakletsen.
  Moderator zaterdag 30 november 2019 @ 20:53:08 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_190205393
In het Olympisch kwalificatie toernooi voor de triatlon deden twee Britse dames dit, hand in hand over de finish. En die zijn hierna gediskwalificeerd... Ik weet niet hoe dat met hardlopen zijn, maar bij de ITU staat in de reglementen dat je je best moet doen om te winnen, en samen hand in hand over de finish is kennelijk niet "je best doen".
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190210374
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 13:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Trouwens ook niet helemaal waar wat ik zei, want ik snap dus niet wat mijn loopmaatje gedaan heeft.. die liep een groot deel vd tijd met 2 andere dames op de eerste plek, en toen hebben ze besloten hand in hand met zijn 3en over de finish te gaan :P

Daar ben ik dan toch wel te competitief voor, dan zou ik zeggen, bedankt voor de fijne samenwerking en laten we kijken wie er de laatste 3kms nog de beste benen heeft.. dat is toch wel een beetje waar hardlopen om draait?
en wat nu als dat niemand lukt en de beslissing op een paar honderd meter voor de finish wordt genomen. Het is nu niet echt een wedstrijd wat veel aanzien of een dikke prijs opleverde.
  zondag 1 december 2019 @ 10:29:27 #9
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_190210976
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 13:06 schreef Zwabberhark het volgende:
Wie loopt er waar en wanneer geüpdatet,
Voor mij in Spijkenisse helaas geen volle M, vanwege drukte en gedoe.
Wel een HM, dat moet toch wel lukken ga ik vanuit..... :P

En verders:
1
2
5 april 2020 - [url=https://www.nnmarathonrotterdam.nl/]Marathon Rotterdam[/url]
• RobertoCarlos - Marathon
!!! Go 49-ers !!!
pi_190211103
Hallo :W

Hoe is het hier?

Ik heb ruim 1 jaar niet hardgelopen, maar ik kom dus even vertellen dat ik weer heeel erg rustig aan het opbouwen ben. Afgelopen week 12 x 1 minuut gedaan. En dat was zo fijn :). Hopen dat het nu weer de goede kant op gaat :).
  zondag 1 december 2019 @ 11:46:37 #11
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_190211668
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 10:43 schreef xMissi het volgende:
Hallo :W

Hoe is het hier?

Ik heb ruim 1 jaar niet hardgelopen, maar ik kom dus even vertellen dat ik weer heeel erg rustig aan het opbouwen ben. Afgelopen week 12 x 1 minuut gedaan. En dat was zo fijn :). Hopen dat het nu weer de goede kant op gaat :).
Hoe is het met de blessure? (knie was het toch he?)
!!! Go 49-ers !!!
pi_190214719
Ik heb vanochtend met mijn vriendje zijn eerste hardlooptraining gedaan, hij heeft gisteren schoenen gekocht en wil het doen in aanvulling op het fietsen in de winter.
Volgens mij hoeft hij niet helemaal bij het aller-beginner schema te beginnen, maar beetje lastig inschatten haha.
Vanochtend hebben we heel rustig ingedribbeld (minuutje of 6), daarna wat oefeningen en 1-2-3-2-1 minuten met 1 minuut rust. De eerste minuut hard ging in 4.07 haha en de laatste minuut in 3.38 :@

Wordt echt opletten dat hij geen shinsplints krijgt of zo, maar helemaal vanaf 0 beginnen leek me ook weer overdreven voor iemand met een fit lijf. Wat zouden jullie aanraden?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 1 december 2019 @ 15:09:14 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190214935
Niet gelijk in dat tempo knallen, dat is precies waarom ik er jarenlang elke keer na een paar keer mee moest stoppen, want pijn :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190214970
Ja dat was een beetje hard misschien :P De 2 en 3 minuutjes gingen we wat rustiger. Maar ik merk wel dat hij qua techniek een stuk netter loopt op tempo 4.30 dan op tempo 6.00. Dus wellicht beter om dat uit te bouwen vanuit minuutjes.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190216041
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 13:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Trouwens ook niet helemaal waar wat ik zei, want ik snap dus niet wat mijn loopmaatje gedaan heeft.. die liep een groot deel vd tijd met 2 andere dames op de eerste plek, en toen hebben ze besloten hand in hand met zijn 3en over de finish te gaan :P

Daar ben ik dan toch wel te competitief voor, dan zou ik zeggen, bedankt voor de fijne samenwerking en laten we kijken wie er de laatste 3kms nog de beste benen heeft.. dat is toch wel een beetje waar hardlopen om draait?
Ik zag het in de uitslagen. Dat vind ik juist wel heel mooi en bij de Meijendelloop passen.

Ik heb er ook vooral van genoten en de eerste helft een paar keer gestopt voor foto's van de regenboog, zonsopgang etc. Lekker beetje buiten spelen en niet gelopen als wedstrijd.
De Meijendelloop is een aanrader, hopelijk volgend jaar weer. Wat was dat heerlijk. O+

Leuk je even gezien te hebben, LT. *O*
pi_190217340
quote:
2s.gif Op zondag 1 december 2019 10:29 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Voor mij in Spijkenisse helaas geen volle M, vanwege drukte en gedoe.
Wel een HM, dat moet toch wel lukken ga ik vanuit..... :P

En verders:
[ code verwijderd ]

Dat is wel jammer. Er zal toch geen vloek op spijkenisse rusten?
  Redactie Sport zondag 1 december 2019 @ 17:41:03 #17
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_190217383
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 10:43 schreef xMissi het volgende:
Hallo :W

Hoe is het hier?

Ik heb ruim 1 jaar niet hardgelopen, maar ik kom dus even vertellen dat ik weer heeel erg rustig aan het opbouwen ben. Afgelopen week 12 x 1 minuut gedaan. En dat was zo fijn :). Hopen dat het nu weer de goede kant op gaat :).
Een jaar alweer? Gaat de tijd zo snel? :')

Welkom terug! :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_190217557
Ik had vandaag weer de leukste cross van het circuit, omdat het eigenlijk geen cross is maar een bos-strandloopje waar ze om het nog ergens op te laten lijken wat paardenpaden in hebben gefrut.

Heel braaf rustig gestart in het groepje waar ik normaal tijdens crossen een beetje bij hoor. Het begin is verhard, maar halverwege komen dus wat duinen en paardenpaden, een stuk strand en een zware strandafgang. Vorig jaar had ik me daar een beetje op verkeken, en had ik me in het begin echt helemaal stuk gelopen. Dus dit jaar was ik erg rustig beginnen, en de eerste 2 kilometer voelde als een lekker duurloopje. Het tempo van een vrouw die ik bij de vorige cross echt niet bij kon houden ging me te ver om langer achter te blijven, dus daar wel al snel voorbij. Me inhouden is 1 ding, maar ik moet wel een beetje lekker kunnen kopen. Uiteindelijk zelfs iedereen van het groepje achter me kunnen laten. Strand was wel even matig, want het had net geregend waardoor het bovenste laagje steeds wegglipte. Maar terwijl ik daar vorig jaar door alles en iedereen werd ingehaald, heb ik daar vandaag alleen maar zelf mensen ingehaald.

Strandafgang zonder te wandelen omhoog gekomen, en vanaf daar weer lekker verhard naar de finish. Helaas niet gelukt om nog echt aan te zetten, maar gelukkig ook niet verslapt. Onderweg zat ik wel echt te denken hoe hard ik zou kunnen als ik wel normaal m’n best zou doen :P Ik was ook nog heel fit bij de finish. En blij, want ondanks dat ik niet echt hard heb gelopen was ik wel bijna 2,5 minuut sneller dan vorig jaar *O*

Dat mag trouwens ook wel, want als ik nog 116km loop in december heb ik in 2019 2x zoveel kilometer gelopen als in 2018.
pi_190217783
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 17:53 schreef hatsaflats het volgende:
Ik had vandaag weer de leukste cross van het circuit, omdat het eigenlijk geen cross is maar een bos-strandloopje waar ze om het nog ergens op te laten lijken wat paardenpaden in hebben gefrut.

Heel braaf rustig gestart in het groepje waar ik normaal tijdens crossen een beetje bij hoor. Het begin is verhard, maar halverwege komen dus wat duinen en paardenpaden, een stuk strand en een zware strandafgang. Vorig jaar had ik me daar een beetje op verkeken, en had ik me in het begin echt helemaal stuk gelopen. Dus dit jaar was ik erg rustig beginnen, en de eerste 2 kilometer voelde als een lekker duurloopje. Het tempo van een vrouw die ik bij de vorige cross echt niet bij kon houden ging me te ver om langer achter te blijven, dus daar wel al snel voorbij. Me inhouden is 1 ding, maar ik moet wel een beetje lekker kunnen kopen. Uiteindelijk zelfs iedereen van het groepje achter me kunnen laten. Strand was wel even matig, want het had net geregend waardoor het bovenste laagje steeds wegglipte. Maar terwijl ik daar vorig jaar door alles en iedereen werd ingehaald, heb ik daar vandaag alleen maar zelf mensen ingehaald.

Strandafgang zonder te wandelen omhoog gekomen, en vanaf daar weer lekker verhard naar de finish. Helaas niet gelukt om nog echt aan te zetten, maar gelukkig ook niet verslapt. Onderweg zat ik wel echt te denken hoe hard ik zou kunnen als ik wel normaal m’n best zou doen :P Ik was ook nog heel fit bij de finish. En blij, want ondanks dat ik niet echt hard heb gelopen was ik wel bijna 2,5 minuut sneller dan vorig jaar *O*

Dat mag trouwens ook wel, want als ik nog 116km loop in december heb ik in 2019 2x zoveel kilometer gelopen als in 2018.
progressie ^O^
pi_190219504
Wow, dat is lekker lopen, hatsa! *O*

Semtex, heel veel beterschap met je knie. En xMissi welkom terug!
pi_190219548
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 12:35 schreef Zwabberhark het volgende:
De Meijendelloop is echt 25 km, maar GPS-horloges komen steevast 200 meter te kort. Ik heb het nagemeten.
Hoe dan? Met een Jones counter?
pi_190223510
quote:
2s.gif Op zondag 1 december 2019 11:46 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hoe is het met de blessure? (knie was het toch he?)
Ja mijn knie ja! Het gaat wel beter. Samen met de fysio weer opgetraind etc. Die heb ik inmiddels al 8 weken niet gezien en dat vind ik ook wel prima. De oefeningen weet ik inmiddels wel :P

Ik begin dus nu weer met het beginnersschema waar ik ooit mee begon :) ( Ik ben nu begonnen met 5x1 m /1:30 rust , 7x1 m 1:30 rust, 10x1 m, 1:30 rust). En afgelopen week dus 12 x 1 minuut. Hopelijk loop ik snel weer mee met mijn loopgroep.. :)
pi_190223616
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2019 17:41 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Een jaar alweer? Gaat de tijd zo snel? :')

Welkom terug! :P
Thanks!

Ja. Na mijn halve marathon in okt.2018 ben ik soort van gedwongen gestopt.. Maar het jaar ging voor mij niet snel genoeg hoor. Dit heeft echt wel bewezen dat ik gewoon echt moet hardlopen om mijn hoofd leeg te krijgen/houden ;)

Maar ben iig nu superblij dat ik weer kan lopen en hopelijk blijft het goed gaan met opbouwen!


En dank je Wyccie voor het welkom terug heten!


@ Hatsaflats
Goed gelopen, lijkt me een fijn gevoel dat je nu zelf anderen in kon halen, en dan zelfs op het einde nog fit zijn. Fijn die vooruitgang :)
pi_190223721
Hatsa *O* Lekker gelopen, goed gepland!
  zondag 1 december 2019 @ 23:08:10 #25
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_190224207
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 17:38 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dat is wel jammer. Er zal toch geen vloek op spijkenisse rusten?
Weet ik niet.... in mijn geval kun je dat nog niet concluderen, dit zou mijn 1e Spijkenisse M geweest zijn. Maar ik ben iig wel bij de Fok! meet! *O*
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 1 december 2019 @ 23:09:27 #26
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_190224225
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 22:28 schreef xMissi het volgende:

[..]

Ja mijn knie ja! Het gaat wel beter. Samen met de fysio weer opgetraind etc. Die heb ik inmiddels al 8 weken niet gezien en dat vind ik ook wel prima. De oefeningen weet ik inmiddels wel :P
Hopelijk is jouw knie inmiddels genezen.. Dan was het niet-hardlopen iig nog ergens goed voor!
!!! Go 49-ers !!!
pi_190228416
quote:
2s.gif Op zondag 1 december 2019 23:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Weet ik niet.... in mijn geval kun je dat nog niet concluderen, dit zou mijn 1e Spijkenisse M geweest zijn. Maar ik ben iig wel bij de Fok! meet! *O*
Is er een Fok! Meet dan?
  Moderator maandag 2 december 2019 @ 20:20:39 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_190237911
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 22:28 schreef xMissi het volgende:

[..]

Ja mijn knie ja! Het gaat wel beter. Samen met de fysio weer opgetraind etc. Die heb ik inmiddels al 8 weken niet gezien en dat vind ik ook wel prima. De oefeningen weet ik inmiddels wel :P

Ik begin dus nu weer met het beginnersschema waar ik ooit mee begon :) ( Ik ben nu begonnen met 5x1 m /1:30 rust , 7x1 m 1:30 rust, 10x1 m, 1:30 rust). En afgelopen week dus 12 x 1 minuut. Hopelijk loop ik snel weer mee met mijn loopgroep.. :)
Wat goed dat je weer loopt :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 2 december 2019 @ 21:19:27 #29
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_190239340
Zou Swets een HM lopen? Wanneer? Waarom weer ik van niks?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 2 december 2019 @ 23:22:15 #30
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_190241843
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 11:02 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Is er een Fok! Meet dan?
Nou... ik hoor geruchten.. ;)

ik tel iig 3 Fokk!ers die er dan zijn :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_190245429
quote:
6s.gif Op maandag 2 december 2019 21:19 schreef E.T. het volgende:
Zou Swets een HM lopen? Wanneer? Waarom weer ik van niks?
Ja, jouw vent zou voor het eind van dit jaar weer een halve marathon uitgelopen hebben. Waarom jij van niks weet heb ik geen antwoord op.
pi_190245538
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2019 23:22 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nou... ik hoor geruchten.. ;)

ik tel iig 3 Fokk!ers die er dan zijn :)
Nu nog nummer 3 zien te herkennen.
pi_190246913
Ik wil in januari de halve marathon van Egmond lopen. Ik kom uit Twente, dus dat is wel iets speciaals. Wie heeft hier ervaring mee? Het lijkt me prachtig: De snijdende koude zeewind en het geploeter door de duinen....

Een ander ding: Wat is een goed en vooral degelijk hardloophorloge. Gewoon met GPS en tijd. Hartslag hoeft niet persé. Polar?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_190246961
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 12:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik wil in januari de halve marathon van Egmond lopen. Ik kom uit Twente, dus dat is wel iets speciaals. Wie heeft hier ervaring mee? Het lijkt me prachtig: De snijdende koude zeewind en het geploeter door de duinen....

Een ander ding: Wat is een goed en vooral degelijk hardloophorloge. Gewoon met GPS en tijd. Hartslag hoeft niet persé. Polar?
Polar, garmin of suntoo zijn alle drie wel goed. Kijk eens bij dcrainmaker. Hartslag via de pols kost tegenwoordig niet zo heel veel meer. Zou het zeker overwegen. Het kan nuttig zijn en meer inzicht geven.

Halve van Egmond is wel een leuk loopje. Kan erg druk zijn. Weer kan alle kanten op. Er kan nog wel eens een toeschouwer in de weg staan.
pi_190248159
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 12:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik wil in januari de halve marathon van Egmond lopen. Ik kom uit Twente, dus dat is wel iets speciaals. Wie heeft hier ervaring mee? Het lijkt me prachtig: De snijdende koude zeewind en het geploeter door de duinen....

Een ander ding: Wat is een goed en vooral degelijk hardloophorloge. Gewoon met GPS en tijd. Hartslag hoeft niet persé. Polar?
Ik heb Egmond al een keer of 5 of 6 gelopen. Eén van mijn lievelingswedstrijden van het jaar. Voor een snelle tijd hoef je er meestal niet heen, maar je voelt je sowieso stoer en voldaan naderhand. Ik slaap altijd in een huisje in Egmond omdat het gezellig is en omdat Egmond altijd afgesloten wordt voor verkeer. Reken dus wel genoeg tijd om er te komen met pendelbussen die niet rijden etc, of ook dichtbij gaan slapen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 3 december 2019 @ 18:04:39 #36
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_190252161
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 09:50 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ja, jouw vent zou voor het eind van dit jaar weer een halve marathon uitgelopen hebben. Waarom jij van niks weet heb ik geen antwoord op.
Ik wens 'm veel succes! :D _O-
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 december 2019 @ 18:10:52 #37
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190252282
Schijnbaar kon je je zondag goedkoper inschrijven voor de (halve) marathon van Amersfoort, gemist :(

En ik zie dat er een nieuw parcours is, hoewel ik dat nieuwe parcours nog niet kan vinden. Ik ben benieuwd, buiten dat alles pijn deed en ik er niet snel genoeg af kon komen was het parcours vorige keer wel aardig.

Edit: Ik zie wel dit voor de halve, maar dat lijkt toch wel grotendeels gelijk met dit jaar.
https://www.afstandmeten.nl/index.php?id=2425121
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 december 2019 @ 18:15:41 #38
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190252375
Oh, iets verder scrollen :+

Iets voor 9km gaat het nu rechtsaf de grote weg daar op, bijna richting het begin, en dan over Landgoed Schothorst.



Ik ben benieuwd.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190252697
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 12:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik wil in januari de halve marathon van Egmond lopen. Ik kom uit Twente, dus dat is wel iets speciaals. Wie heeft hier ervaring mee? Het lijkt me prachtig: De snijdende koude zeewind en het geploeter door de duinen....

Een ander ding: Wat is een goed en vooral degelijk hardloophorloge. Gewoon met GPS en tijd. Hartslag hoeft niet persé. Polar?
Ik zou persoonlijk Polar niet aanraden. Ik heb de Ignite nu een aantal maanden en de GPS is verre van nauwkeurig. Na contact met de klantenservice heb ik een nieuwe ontvangen, maar ook deze is verre van nauwkeurig.
Met mijn vorige horloge (tomtom) kon je exact zien waar ik de straat overstak, nu ga ik dwars door sloten en rijtjeshuizen heen :7
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 december 2019 @ 19:06:46 #40
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190253231
De Polar die ik heb (M400) werkt dan juist weer prima, ook wat GPS betreft.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator dinsdag 3 december 2019 @ 19:56:51 #41
155227 crew  Guppy
dus
pi_190254309
Ik ben erg blij met m'n Garmin :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190255434
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 12:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik wil in januari de halve marathon van Egmond lopen. Ik kom uit Twente, dus dat is wel iets speciaals.
Ik kom ook uit Twente, maar zo heb ik er nog nooit over nagedacht. :D
Egmond is mooi. Mijn eerste keer was gelijk een superzware, met windkracht 7 tegen op het strand. Het jaar daarop wel een PR gelopen. :P

Voor een simpel degelijk sporthorloge zijn de instapmodellen van Garmin prima. Mijn TomTom is ook een prima horloge (ik vervang 'm nu omdat de batterij wat eerder leegraakt en er een goede Black Friday deal was voor een Garmin), maar die worden niet meer gemaakt. Je zou het mogen uitproberen als ik mijn nieuwe binnen heb.
pi_190256484
Ik heb me zojuist ingeschreven voor de kwart in Egmond en de 10 in Schoorl. Maar voor mij is het om de hoek, dus niet zo speciaal :P

Wel zin in!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 december 2019 @ 22:25:17 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:27:32 #45
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_190257227
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 10:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Nu nog nummer 3 zien te herkennen.
Wyccie kan ik wel herkennen, Pharkus (nummer 4 trouwens..) wordt wat lastiger
!!! Go 49-ers !!!
pi_190260267
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 18:15 schreef heywoodu het volgende:
Oh, iets verder scrollen :+

Iets voor 9km gaat het nu rechtsaf de grote weg daar op, bijna richting het begin, en dan over Landgoed Schothorst.

[ afbeelding ]

Ik ben benieuwd.
Volgens mij draai je het nou om. Het oude parcours liep door het park in Schothorst, het nieuwe parcours gaat ook door Vathorst.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 4 december 2019 @ 08:56:21 #47
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190260804
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 07:41 schreef McTwente het volgende:

[..]

Volgens mij draai je het nou om. Het oude parcours liep door het park in Schothorst, het nieuwe parcours gaat ook door Vathorst.
Ik zie het ja, niks van gemerkt tijdens het lopen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin woensdag 4 december 2019 @ 09:07:25 #48
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190260918
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:27 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wyccie kan ik wel herkennen, Pharkus (nummer 4 trouwens..) wordt wat lastiger
Ik herken niemand denk ik :)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_190261915
Wat blijft hardlopen toch een gekke sport, gisteren had ik echt na werk zin om in mijn bed te kruipen en alleen maar chocolade-ijs te eten, voelde me echt niet chill. Omdat mijn nieuwe hardlooplegging aangekomen was vond ik toch motivatie om naar de baan te gaan.. en daar liep ik 7x1000 met 2 minuten dribbel die echt superlekker gingen! Alles tussen de 4.07 en 4.10.

Fijn dat de benen goed hersteld zijn van zaterdag.. ook wel een teken dat ik door de maagdarmsores niet alles eruit heb gehaald. Maar goed, verder bouwen naar grotere doelen! Ik wil ook wat gaan crossen binnenkort dus heb de spikes uit het vet gehaald..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190272926
Ik heb gisteren 10x2 minuten gelopen *O* . Ik moet zeggen mijn knie voelt tijdens best wel goed. Dag later is het wat minder fijn. Maar dat mag wel :) Vind ik oke en acceptabel na alles.

Is het bijvoorbeeld verstandig om morgenavond weer 10x2 te doen, of is het beter weer die 12x1 minuut als 2e training in de week zegmaar? Dus 1 opbouw-training en 1 herhaal training ?

Ofcourse leg ik deze vraag morgen neer bij mijn trainer tijdens een sportmassage maar misschien hebben jullie een andere denkwijze of idee dan hem :). 2x per week is op dit moment ook wel de max.voorlopig .

Ben zo blij dat ik gewoon weer kan lopen O+
pi_190279801
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 21:35 schreef xMissi het volgende:
Ik heb gisteren 10x2 minuten gelopen *O* . Ik moet zeggen mijn knie voelt tijdens best wel goed. Dag later is het wat minder fijn. Maar dat mag wel :) Vind ik oke en acceptabel na alles.

Is het bijvoorbeeld verstandig om morgenavond weer 10x2 te doen, of is het beter weer die 12x1 minuut als 2e training in de week zegmaar? Dus 1 opbouw-training en 1 herhaal training ?

Denk dat je daarvoor toch beter je fysio dan ons kunt raadplegen ;) Ik ben geen deskundige, maar zou na een blessure pas opbouwen als het na een rustdag goed (genoeg) gaat, dus niet 'minder'. Anders herhalen of zelfs een stapje terug. Maar goed, elke blessure is anders, elke loper ook (en velen zullen de neiging herkennen te hard van stapel te willen gaan).
Op geleide van de pijn, dus.... het is niet anders.
pi_190286105
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja... wordt 2020!
Qft. Of eigenlijk meer om het komend jaar je op willekeurige momenten mee te confronteren :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_190286730
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 11:05 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Denk dat je daarvoor toch beter je fysio dan ons kunt raadplegen ;) Ik ben geen deskundige, maar zou na een blessure pas opbouwen als het na een rustdag goed (genoeg) gaat, dus niet 'minder'. Anders herhalen of zelfs een stapje terug. Maar goed, elke blessure is anders, elke loper ook (en velen zullen de neiging herkennen te hard van stapel te willen gaan).
Op geleide van de pijn, dus.... het is niet anders.
Nou, mijn fysio en ik liggen op het gebied van hardlopen wat te ver uit elkaar dus die vraag ik niks haha( en ja het mag wel hoor! ) . Afijn. De afspraak tussen de fysio en mij is dus dat het na 24 uur na de activiteit wel duidelijk minder moet zijn. Dan is het prima. Dus die dag erna mag gewoon. En mijn knie word nooit pijnvrij dus wachten tot de pijn weggaat heeft weinig zin/nut ;)

Maar ik zal het vragen aan de trainers.. Dacht misschien hebben jullie gewoon tips ofzo :P
pi_190286947
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 19:24 schreef xMissi het volgende:

[..]

Maar ik zal het vragen aan de trainers.. Dacht misschien hebben jullie gewoon tips ofzo :P
Trainers roepen ook maar wat, is mijn ervaring. Andere fysio is ook nog een optie, maar zelf aanvoelen heeft ook wel wat. Succes, in elk geval!
pi_190287274
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 19:34 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Trainers roepen ook maar wat, is mijn ervaring. Andere fysio is ook nog een optie, maar zelf aanvoelen heeft ook wel wat. Succes, in elk geval!
Mijn hardlooptrainers zijn beide ook fysio’s :P

Dus komt goed thanks!
pi_190310695
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:25 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja... wordt 2020!
Waarom zou het na bijna 6 jaar niet nu ineens wel gaan lukken?
pi_190318336
Doen er nog meer mensen (van hier) mee met de Bruggenloop morgen ?
pi_190318441
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 12:25 schreef Zwabberhark het volgende:
Waarom zou het na bijna 6 jaar niet nu ineens wel gaan lukken?
Nou, Swets. Je weet wat je te doen staat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 21:34 schreef Sport_Life het volgende:
Doen er nog meer mensen (van hier) mee met de Bruggenloop morgen ?
Yep.
Waarschuwing: wind.
  Forum Admin zaterdag 7 december 2019 @ 21:58:58 #59
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190318706
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 21:40 schreef wyccie het volgende:

[..]

Nou, Swets. Je weet wat je te doen staat.
[..]

Yep.
Waarschuwing: wind.
Loop je niet langs de Maas met de wind in je rug? Volgens mij valt het wel mee op de overige stukken.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_190322777
Waait idd erg hard, aan de andere kant ook wel mooi zo'n zware loop :)

Twijfel om kleding, normaal altijd kort /kort maar ben nog wat aan het uitzieken dus denk dat kort (broek) /lang beter is. Loop vandaag rustig mee :)

Iig wel mooie loop!

[ Bericht 22% gewijzigd door Sport_Life op 08-12-2019 09:38:03 ]
pi_190322968
Succes bij de Bruggenloop of andere loopjes! :)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 december 2019 @ 10:07:38 #62
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_190323266
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 12:25 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Waarom zou het na bijna 6 jaar niet nu ineens wel gaan lukken?
Geen idee. De vorige keer liep ik na 10 jaar overgewicht opeens een marathon, dus zeg nooit nooit :)
  zondag 8 december 2019 @ 11:38:15 #63
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_190324909
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 10:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Geen idee. De vorige keer liep ik na 10 jaar overgewicht opeens een marathon, dus zeg nooit nooit :)
Nou, regel dat ^O^
F means you're fucked
pi_190325012
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 10:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Geen idee. De vorige keer liep ik na 10 jaar overgewicht opeens een marathon, dus zeg nooit nooit :)
Dat is al zolang geleden. Je bent nu een stuk ouder. Minder motivatie. Zuurder. Je hebt het opgegeven maar hebt dat zelf nog niet door.
pi_190325025
Geen bruggenloop voor mij, want ziek.
pi_190326604
Balen Zwabber!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 december 2019 @ 16:12:42 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_190329267
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat is al zolang geleden. Je bent nu een stuk ouder. Minder motivatie. Zuurder. Je hebt het opgegeven maar hebt dat zelf nog niet door.
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:44 schreef Zwabberhark het volgende:
Geen bruggenloop voor mij, want ziek.
Ironie.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 8 december 2019 @ 16:13:18 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_190329279
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Nou, regel dat ^O^
Ja, neem ik me elk jaar weer voor :)
pi_190330744
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2019 21:40 schreef wyccie het volgende:

[..]

Nou, Swets. Je weet wat je te doen staat.
[..]

Yep.
Waarschuwing: wind.
En hoe ging het? Ik vond de wind best meevallen, paar keer goed in de rug wind gehad.
Wel druk zeg pfff (startte wave 3 om 16u :D) maar tevreden met tijd volgens mij net onder de 1u5. Volgens m'n garmin 1u6 maar ik zette m te vroeg aan
pi_190350625
Haha, ik had 'm ook te vroeg aan gezet, en toen weer gepauzeerd. Was heel onduidelijk waar de start precies was.

Wind was goed te doen Even wat frisjes op de eerste brug, hoorde ook veel mensen roepen 'wow, wat koud!' toen ik voorbijliep, want ik had een singletje aan. Maar verder prima, na afloop eens een keer niet onderkoeld, want ik kon met een bekertje groene thee in de hand redelijk snel doorlopen om me helemaal om te kleden.
Behalve dat ik heel veel moest inhalen en zigzaggen en heel vaak plots op de rem moest, heb ik eigenlijk wel heel erg fijn gelopen! De dag ervoor een duurloop van 32k gedaan, maar daar eigenlijk tijdens de Bruggenloop niets meer van gemerkt. Normaal ben ik een diesel, maar nu voelde ik me een turbo. Vreemd genoeg was mijn tijd langzamer dan ik had verwacht, haha. :D
pi_190350823
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 19:27 schreef wyccie het volgende:
Haha, ik had 'm ook te vroeg aan gezet, en toen weer gepauzeerd. Was heel onduidelijk waar de start precies was.

Wind was goed te doen Even wat frisjes op de eerste brug, hoorde ook veel mensen roepen 'wow, wat koud!' toen ik voorbijliep, want ik had een singletje aan. Maar verder prima, na afloop eens een keer niet onderkoeld, want ik kon met een bekertje groene thee in de hand redelijk snel doorlopen om me helemaal om te kleden.
Behalve dat ik heel veel moest inhalen en zigzaggen en heel vaak plots op de rem moest, heb ik eigenlijk wel heel erg fijn gelopen! De dag ervoor een duurloop van 32k gedaan, maar daar eigenlijk tijdens de Bruggenloop niets meer van gemerkt. Normaal ben ik een diesel, maar nu voelde ik me een turbo. Vreemd genoeg was mijn tijd langzamer dan ik had verwacht, haha. :D
turbodiesel ^O^
  dinsdag 10 december 2019 @ 15:30:17 #72
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_190363532
Hier in voorbereiding op de Wintertrekking van komend weekend. Dat betekent: route in mn horloge zetten, nadenken of ik alles wel heb aan verplichte spullen voor in de rugzak en met de beentjes omhoog.

Meer info:https://www.mudsweattrails.nl/veluwe_wintertrekking/
In het kort: zaterdag 55km, slapen in een tentje, zondag 50km.

Ik moet vrijdag om 19u in Harderwijk zijn om mn nummer op te halen; gaan die boeren weer de snelweg op :face :palm
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_190363955
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:30 schreef Frsh het volgende:
Hier in voorbereiding op de Wintertrekking van komend weekend. Dat betekent: route in mn horloge zetten, nadenken of ik alles wel heb aan verplichte spullen voor in de rugzak en met de beentjes omhoog.

Meer info:https://www.mudsweattrails.nl/veluwe_wintertrekking/
In het kort: zaterdag 55km, slapen in een tentje, zondag 50km.

Ik moet vrijdag om 19u in Harderwijk zijn om mn nummer op te halen; gaan die boeren weer de snelweg op :face :palm
Klinkt als een mooie uitdaging ben benieuwd naar de routes.
pi_190365186
Ik vond de bruggenloop ook heel veel inhalen, zigzaggen, remmen en gasgeven, en achter mensen blijven hangen omdat je niet kón inhalen. Ook in vergelijking met vorig jaar. Wellicht lag het aan mij (5 minuten sneller dan vorig jaar: 1.13 > 1.08 *O* ) maar ik had ook de indruk dat het parcours op veel plaatsen gewoon smaller was, en met meer muren/hekken etc direct naast het parcours. Mensen inhalen vind ik wel fijn maar als je de eerste 12km vrijwel constant in de berm/op de stoep moet lopen is het ook niet leuk meer. Volgend jaar dus maar wat eerder het startvak in.

Vrijdag inspanningstest en dan maar eens kijken of we voor het volgende rondje in Rotterdam een paar maanden op hartslagzones kunnen trainen, zodat het daar ook een leuk PR wordt.
  woensdag 11 december 2019 @ 19:05:08 #75
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_190384026
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:30 schreef Frsh het volgende:
gaan die boeren weer de snelweg op :face :palm
Townies, ze zullen het ook nooit begrijpen.... ;)

Mooi weekend voor de boeg Frsh!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 12 december 2019 @ 20:16:28 #76
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_190404328
@heywoodu ken je die docu van Laura Dahlmeier die tegenwoordig aan trailrunning doet?

F means you're fucked
  donderdag 12 december 2019 @ 20:54:36 #77
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_190405358
de eerste seriueze Tahoe200 test staat op het programma, dit weekend, Crush the Cargill.
24 uur lang Mount Cargill op en neer, met een 8km return trip en 570m vertical gain/loss per rondje
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 12 december 2019 @ 21:18:41 #78
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_190406107
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
de eerste seriueze Tahoe200 test staat op het programma, dit weekend, Crush the Cargill.
24 uur lang Mount Cargill op en neer, met een 8km return trip en 570m vertical gain/loss per rondje
24h. Wow. Ik mag gewoon nog slapen tussendoor...
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  Forum Admin vrijdag 13 december 2019 @ 06:59:47 #79
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190411424
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
de eerste seriueze Tahoe200 test staat op het programma, dit weekend, Crush the Cargill.
24 uur lang Mount Cargill op en neer, met een 8km return trip en 570m vertical gain/loss per rondje
Poeh heftig. Succes of en sterkte.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin vrijdag 13 december 2019 @ 09:53:25 #80
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190412986
Net mijn laatste rondje gedaan voor de marathon van Spijkenisse. In de voorbereiding alle pr's tm de hm scherper gesteld dus qua snelheid zit het wel goed. Alle pijntjes zijn weer bedaard en qua uithoudingsvermogen zal ik me echt moeten gaan focussen om 'rustig' van start te gaan en te geloven dat dat hard zat is en stiekem onderweg genieten.

Ook met het weer lijkt het wel mee te vallen als de wind zich inhoudt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_190417030
Over ultra's gesproken, het verhaal wat te mooi leek om waar te zijn (onervaren loopster pakt binnen een jaar sinds haar eerste wedstrijden NL record op 100km en loopt in haar 1e marathon 2.48) lijkt dat nu ook te zijn.. ze is geschorst vanwege doping. Zelf zegt ze dat het om een medicijn gaat maar dat ze geen zin heeft om het aan te vechten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 13 december 2019 @ 15:04:13 #82
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_190418312
https://nos.nl/artikel/23(...)r-dopinggebruik.html

Het is ook wel een triest verhaal. Maar vind het ook een beetje naïef dat je niet controleert of je medicijngebruik problemen gaat opleveren. Of dat niemand haar daarop heeft gewezen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_190418879
Tja is het naïef of klopt het verhaal gewoon niet. Lastig om over te oordelen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 december 2019 @ 15:43:00 #84
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190418939
quote:
De 35-jarige atlete spreekt in de Leeuwarder Courant van een 'gewoon, onschuldig medicijn dat ik al jaren gebruik'. Welk middel het is, wil ze nog niet vertellen en ook niet of het vrij te verkrijgen is of op doktersvoorschrift.

In september werd ze in Winschoten Nederlands kampioen over 100 kilometer en ze vestigde ook een nationaal record. "Na die race werd ik voor de eerste keer getest op doping en dat terwijl ik van de Atletiekunie nooit enige voorlichting heb gehad. Nooit. Op de lijst met verboden middelen blijken wel tweehonderd stoffen te staan. Het bleek dus ook dat je goed op medicijngebruik moet letten', zegt Schokker tegen de krant.
Nou ja, dat klinkt niet bepaald in haar voordeel. Waarom niet vertellen welk middel het is (tenzij je het gebruikt voor iets waar je je voor schaamt wellicht)? En hoezo heb je als sporter voorlichting nodig om te kunnen bedenken dat er een dopinglijst bestaat waar je elk medicijn dat je gebruikt misschien even langs moet halen?

Leef je dan totaal onder een steen? Heb je echt nul interesse in je eigen sport? Als ze niet bewust de boel probeerde te belazeren (laten we daar voor het gemak even vanuit gaan) is het wel enorm naïef en eigenlijk ook wel een beetje dom, of er moet nog iets ontbreken in het verhaal..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190420250
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 09:53 schreef Pharkus het volgende:
Net mijn laatste rondje gedaan voor de marathon van Spijkenisse. In de voorbereiding alle pr's tm de hm scherper gesteld dus qua snelheid zit het wel goed. Alle pijntjes zijn weer bedaard en qua uithoudingsvermogen zal ik me echt moeten gaan focussen om 'rustig' van start te gaan en te geloven dat dat hard zat is en stiekem onderweg genieten.

Ook met het weer lijkt het wel mee te vallen als de wind zich inhoudt.
Mooi dat het toch nog goed lijkt te komen.
pi_190420429
Zelfs met doping vind ik 2.48 op een eerste marathon na een jaar trainen knap, hoe krijg je dat voor elkaar.

Welk medicijn is dat :P
  Forum Admin vrijdag 13 december 2019 @ 17:45:31 #87
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190420695
Volgens mij heeft ze ook best een lading talent. Haar verhalen waren best naïef dus ik ga nog maar van het goede uit.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Redactie Sport vrijdag 13 december 2019 @ 17:57:24 #88
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_190420880
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 20:16 schreef YUR het volgende:
@:heywoodu ken je die docu van Laura Dahlmeier die tegenwoordig aan trailrunning doet?

Dat heywoodu nog niet gereageerd heeft joh, I am surprised.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 13 december 2019 @ 18:22:34 #89
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190421258
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 december 2019 17:57 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dat heywoodu nog niet gereageerd heeft joh, I am surprised.
De mention deed het niet, vandaar :o

Dat ze het doet weet ik, maar die docu kende ik nog niet :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190422608
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2019 17:45 schreef Pharkus het volgende:
Volgens mij heeft ze ook best een lading talent. Haar verhalen waren best naïef dus ik ga nog maar van het goede uit.
Dat dacht ik ook toen ik het las. Het is natuurlijk wel gewoon een amateur.
pi_190422741
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:43 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook toen ik het las. Het is natuurlijk wel gewoon een amateur.
Dat komt vaker voor hoor..
Maar ik zat net op haar instagram te kijken en daar zag ik echt de meest afgetrapte schoenen ooit, dus dat lijkt er wel op te wijzen dat je dan niet geld uit gaat geven aan doping nee..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190434756
Zal dan wel niet bewust dopinggebruik zijn. Kan mij best voorstellen dat medicijngebruik onbedoeld gunstige effecten kunnen veroorzaken.
pi_190436147
Tja mijn eerste gok is dat het iets van astma medicijn kan zijn.. maar dat is wel algemeen bekend dat je dat niet zomaar mag nemen.
Er staat me iets bij dat zij ook nog zelf dokter is? Dan weet je toch helemaal genoeg van medicijnen af?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 14 december 2019 @ 14:57:36 #94
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_190436881
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_190437913
quote:
Dat verandert mijn kijk op de zaak wel. Ik dacht aan een neusdruppel of onschuldig 'pufje'.... van het meest gebruikte ADHD-medicijn zou bekend moeten zijn dat het ongeveer gelijk staat aan een harddrug.
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:06:11 #96
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_190439148
Even een update van de Veluwe Wintertrekking.

Dag 1.
Kilometers: 58
Tijd in de benen: 6u45
Temperatuur: tussen de 3 en 7 graden Celsius
Regenbuien: 1
Hagelbuien: 1
Wolven gespot: 0
Blaadjes op de grond: bijzonder veel
La Chouffe: 0
Pannekoeken: 0
Verrotte knieën: 1
Ibuprofen 400mg: 2
Aantal kilometers wandelen ipv rennen: teveel
Au op schaal 1-10: 7

Dag 2.
RTC: 1

Resultaat: DNF -O-
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_190439618
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:06 schreef Frsh het volgende:
Even een update van de Veluwe Wintertrekking.

Dag 2.
RTC: 1

Resultaat: DNF -O-
Oh balen, maar wel goed bezig geweest. Sterkte met de knie!
pi_190439814
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:06 schreef Frsh het volgende:
Even een update van de Veluwe Wintertrekking.

Dag 1.
Kilometers: 58
Tijd in de benen: 6u45
Temperatuur: tussen de 3 en 7 graden Celsius
Regenbuien: 1
Hagelbuien: 1
Wolven gespot: 0
Blaadjes op de grond: bijzonder veel
La Chouffe: 0
Pannekoeken: 0
Verrotte knieën: 1
Ibuprofen 400mg: 2
Aantal kilometers wandelen ipv rennen: teveel
Au op schaal 1-10: 7

Dag 2.
RTC: 1

Resultaat: DNF -O-
Zonde, hopelijk is hij over een maandje weer in orde.
  zaterdag 14 december 2019 @ 17:54:11 #99
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_190440198
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:33 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zonde, hopelijk is hij over een maandje weer in orde.
Ik ga mn startbewijs voor de Pierewaai ook doorverkopen
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  zaterdag 14 december 2019 @ 18:14:01 #100
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_190440455
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 15:48 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Dat verandert mijn kijk op de zaak wel. Ik dacht aan een neusdruppel of onschuldig 'pufje'.... van het meest gebruikte ADHD-medicijn zou bekend moeten zijn dat het ongeveer gelijk staat aan een harddrug.
Wanneer je ADHD hebt en zulke medicijnen slikt ga je er echt niet harder of langer van lopen.
Dan kun je ze beter namelijk niet innemen :D
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_190440696
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:54 schreef Frsh het volgende:

[..]

Ik ga mn startbewijs voor de Pierewaai ook doorverkopen
-O-
  Moderator zaterdag 14 december 2019 @ 18:43:43 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_190440769
Wat is RTC? :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190440866
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:14 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wanneer je ADHD hebt en zulke medicijnen slikt ga je er echt niet harder of langer van lopen.
Dan kun je ze beter namelijk niet innemen :D
Zal helaas zo zijn ;), maar - in tegenstelling tot wat je misschien zult denken - het is een stimulerend middel en daarom niet zo gek dat het op de dopinglijst staat.
  zaterdag 14 december 2019 @ 18:56:18 #104
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_190440889
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:54 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Zal helaas zo zijn ;), maar - in tegenstelling tot wat je misschien zult denken - het is een stimulerend middel en daarom niet zo gek dat het op de dopinglijst staat.
Klopt helemaal.
Maar waarschijnlijk is zij zo naïef geweest, en dan geloof ik direct, dat ze helemaal niet nagedacht had het ergens te moeten melden.

Dan is deze straf wel erg buiten proporties.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_190441209
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:56 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Klopt helemaal.
Maar waarschijnlijk is zij zo naïef geweest, en dan geloof ik direct, dat ze helemaal niet nagedacht had het ergens te moeten melden.

Dan is deze straf wel erg buiten proporties.
Wat had je dan als passende straf gezien?
  zaterdag 14 december 2019 @ 19:36:24 #106
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_190441584
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 18:43 schreef Guppy het volgende:
Wat is RTC? :@
Refused to continue
F means you're fucked
  Moderator zaterdag 14 december 2019 @ 19:38:10 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_190441619
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 19:36 schreef YUR het volgende:

[..]

Refused to continue
Mind is blown
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Forum Admin zondag 15 december 2019 @ 10:08:47 #108
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190451103
Uiteindelijk toch stikzenuwachtig heel de ochtend. Nummer om en klaar voor de start.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 15 december 2019 @ 11:17:13 #109
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_190451713
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 19:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Wat had je dan als passende straf gezien?
Titels afpakken en een grote foei niet meer doen was imho genoeg geweest mits zij daadwerkelijk kan aantonen dat ze ADHD medicatie gebruikt omdat ze een vorm van ADHD heeft.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  Forum Admin zondag 15 december 2019 @ 15:23:25 #110
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190456429
Did finish, geen pr, me vergaloppeert aan de wind in het begin. Met verzuurde zware benen en kramp de finish gehaald, mede omdat in de middle of nowhere stoppen niet zinvol was.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_190457542
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 11:17 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Titels afpakken en een grote foei niet meer doen was imho genoeg geweest mits zij daadwerkelijk kan aantonen dat ze ADHD medicatie gebruikt omdat ze een vorm van ADHD heeft.
Wedstrijdlicentie iig voor één of twee jaar afpakken lijkt me ook wel passend. Maar dat je bij geen enkele sportvereniging meer lid mag worden gaat wel erg ver..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190457554
Heerlijk onverhard weekend gehad hier! Gisteren mijn eerste cross in 2 jaar, erg glibberig op sommige stukken en voelde nog niet echt als racen maar gaf wel voldoening! En vandaag een heerlijke fartlek in een prachtig zonnig Meijendel!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190458002
Ik liep gisteren m'n eerste 10km sinds april 2018 *O* Wat een wind!
pi_190458350
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 15:23 schreef Pharkus het volgende:
Did finish, geen pr, me vergaloppeert aan de wind in het begin. Met verzuurde zware benen en kramp de finish gehaald, mede omdat in de middle of nowhere stoppen niet zinvol was.
Haha, bekend gevoel dat laatste ;) Goed gedaan en hopelijk valt het de volgende ronde weer mee!
pi_190458623
Gisteren ook een moddercross. Wat is dat lastig zeg: drie dezelfde rondjes, in combinatie met iets te hard van stapel..... continu vechten tegen: waarom doe ik dit, ik stop. Maar goed, I did finish en vandaag genoten van een heerlijk zonnig duurloopje, om het weer goed te maken.
pi_190458913
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 15:23 schreef Pharkus het volgende:
Did finish, geen pr, me vergaloppeert aan de wind in het begin. Met verzuurde zware benen en kramp de finish gehaald, mede omdat in de middle of nowhere stoppen niet zinvol was.
Vooral km 16 tot 20 was zoals gewoonlijk vol tegen de wind in.
pi_190459139
@rechtsedirecte ik moest het een keer proberen, maar nu weet ik het zeker, jij spoort niet, er zit een steekje los etc etc.
Dit weekend mijn eerste (en voorlopig laatste) 100 miles gelopen. Dat is gewoon niet leuk. Alles, maar dan echt ook alles doet pijn, onderkoeling door regen en windkracht veel te veel. Motivatie op dieptepunt.
Alles de tosti op de laatste vp was een lichtpuntje :D
Maar wel uitgelopen... :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Moderator zondag 15 december 2019 @ 18:23:53 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_190460502
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 16:25 schreef GotC het volgende:
Ik liep gisteren m'n eerste 10km sinds april 2018 *O* Wat een wind!
Wat goeoeoeoed *O* /MartienMeiland

(Verder ben ik natuurlijk jealous as fuck...)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190460698
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 17:19 schreef Guard het volgende:
@:rechtsedirecte ik moest het een keer proberen, maar nu weet ik het zeker, jij spoort niet, er zit een steekje los etc etc.
Dit weekend mijn eerste (en voorlopig laatste) 100 miles gelopen. Dat is gewoon niet leuk. Alles, maar dan echt ook alles doet pijn, onderkoeling door regen en windkracht veel te veel. Motivatie op dieptepunt.
Alles de tosti op de laatste vp was een lichtpuntje :D
Maar wel uitgelopen... :)
_O_ _O_ _O_
Tijd om weer eens biertje te doen en álles hierover te horen!

quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:23 schreef Guppy het volgende:

[..]

Wat goeoeoeoed *O* /MartienMeiland

(Verder ben ik natuurlijk jealous as fuck...)
Thanks :*! Komt wel weer, toch? #bringback7^^treintje
pi_190461811
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:32 schreef GotC het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_
Tijd om weer eens biertje te doen en álles hierover te horen!
[..]

Ja, heel goed plan
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 15 december 2019 @ 19:29:50 #121
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_190462075
https://www.odt.co.nz/new(...)80%99t-stop%E2%80%99

Voor mij persoonlijk: 85km met 5700m D+/D-
Tevreden met waar ik op dit moment sta ten opzichte van mijn voorbereidingen naar Tahoe200.
Er moet nog een hoop werk verricht worden maar was blij te merken dat het werk wat ik verricht heb qua core en strength zijn vruchten begint af te werpen.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 15 december 2019 @ 19:33:29 #122
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_190462152
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 17:19 schreef Guard het volgende:
@:rechtsedirecte ik moest het een keer proberen, maar nu weet ik het zeker, jij spoort niet, er zit een steekje los etc etc.
Dit weekend mijn eerste (en voorlopig laatste) 100 miles gelopen. Dat is gewoon niet leuk. Alles, maar dan echt ook alles doet pijn, onderkoeling door regen en windkracht veel te veel. Motivatie op dieptepunt.
Alles de tosti op de laatste vp was een lichtpuntje :D
Maar wel uitgelopen... :)
Van harte gefeliciteerd!! Ik las op de diverse social media dat het een modderige affaire was, om het zachtjes uit te drukken!
"voorlopig laatste"... famous last words!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator zondag 15 december 2019 @ 19:47:31 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_190462391
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 18:32 schreef GotC het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_
Tijd om weer eens biertje te doen en álles hierover te horen!
[..]

Thanks :*! Komt wel weer, toch? #bringback7^^treintje
Vast wel... maar duurt langgg...

Wel vrijdag bij de huisarts geweest, want fysio schiet geen meter op. Ze heeft me een verwijzing gegeven voor de sportarts op Papendal. Daar ga ik voor januari dus maar eens een afspraak maken (want eigen risico... :’))

Wat was de reden van jouw 10km? Gewoon in training, of een evenement?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190462704
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 15:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, dat klinkt niet bepaald in haar voordeel. Waarom niet vertellen welk middel het is (tenzij je het gebruikt voor iets waar je je voor schaamt wellicht)? En hoezo heb je als sporter voorlichting nodig om te kunnen bedenken dat er een dopinglijst bestaat waar je elk medicijn dat je gebruikt misschien even langs moet halen?

Leef je dan totaal onder een steen? Heb je echt nul interesse in je eigen sport? Als ze niet bewust de boel probeerde te belazeren (laten we daar voor het gemak even vanuit gaan) is het wel enorm naïef en eigenlijk ook wel een beetje dom, of er moet nog iets ontbreken in het verhaal..
Ze begon als amateur die per ongeluk een 100km liep. En in combinatie met die afgetrapte schoenen, het feit dat ze een ander met een wedstrijdlicentie de NK-titel gunde terwijl zij sneller was maar geen licentie had, maakt dat het voor mij er wel naar neigt dat ze er naïef in staat en er ook niet heel veel om geeft.
Ik gebruik ook salbutamol (zelden), maar ik vraag me af of ik er ook aan zou denken dit door te geven, mocht ik per ongeluk een NK winnen (haha, not gonna happen).

Overigens denk ik dat ze echt wel talent heeft en het niet van dat ADHD-middel moet hebben, hoor. :D
pi_190462996
Mooie prestaties van RD, Guard, GotC en crossdames LT en diesnelle!

Pharkus, jammer, herkansing in Rotterdam?
De wind was kut, hè. Heeft me ook toch net wat te veel energie gekost. Ik liep 2x voor de 4:00h pacers uit (even erachter gelopen na een plaspauze - serieus in de ochtend al 5 keer geplast, in de nacht 2 keer en tijdens de M dus weer), maar vanaf 25k kwamen ze steeds dichterbij en vanaf 32k kon ik ze ook horen. Tempo daalde dus, maar gelukkig niet al te hard en nog steeds een sub4 gelopen. Blij mee, ook met de mooie medaille.
Marathon nummer 6 van dit jaar achter de rug. En TWC na afloop ook even gezien (vragen jullie hem eens voor de gein hoeveel marathons hij dit jaar al heeft gelopen! Da's ook een baksteenvreter, hoor).
  Forum Admin zondag 15 december 2019 @ 20:13:18 #126
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190463099
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 17:07 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Vooral km 16 tot 20 was zoals gewoonlijk vol tegen de wind in.
Dat ging verdacht soepel, maar daar betaalde ik later in het stuk de prijs voor.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin zondag 15 december 2019 @ 20:18:36 #127
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190463271
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 20:10 schreef wyccie het volgende:
Mooie prestaties van RD, Guard, GotC en crossdames LT en diesnelle!

Pharkus, jammer, herkansing in Rotterdam?
De wind was kut, hè. Heeft me ook toch net wat te veel energie gekost. Ik liep 2x voor de 4:00h pacers uit (even erachter gelopen na een plaspauze - serieus in de ochtend al 5 keer geplast, in de nacht 2 keer en tijdens de M dus weer), maar vanaf 25k kwamen ze steeds dichterbij en vanaf 32k kon ik ze ook horen. Tempo daalde dus, maar gelukkig niet al te hard en nog steeds een sub4 gelopen. Blij mee, ook met de mooie medaille.
Marathon nummer 6 van dit jaar achter de rug. En TWC na afloop ook even gezien (vragen jullie hem eens voor de gein hoeveel marathons hij dit jaar al heeft gelopen! Da's ook een baksteenvreter, hoor).
Ik weet niet of ik Rotterdam er thuis door krijg, dus ik ga weer stiekem opbouwen in het nieuwe jaar ;) . Aan de andere kant zei mijn vrouw misschien wel terecht misschien is de hele marathon toch niet jouw afstand.

guard, rd en frsh petje af voor al die meters. En ook voor iedereen die gelopen heeft dit weekend.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 15 december 2019 @ 20:20:14 #128
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190463323
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 20:01 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ze begon als amateur die per ongeluk een 100km liep. En in combinatie met die afgetrapte schoenen, het feit dat ze een ander met een wedstrijdlicentie de NK-titel gunde terwijl zij sneller was maar geen licentie had, maakt dat het voor mij er wel naar neigt dat ze er naïef in staat en er ook niet heel veel om geeft.
Ik gebruik ook salbutamol (zelden), maar ik vraag me af of ik er ook aan zou denken dit door te geven, mocht ik per ongeluk een NK winnen (haha, not gonna happen).

Overigens denk ik dat ze echt wel talent heeft en het niet van dat ADHD-middel moet hebben, hoor. :D
Oh dat geloof ik ook wel hoor, ik neig ook veel meer naar het enorm naïeve dan naar het bewust valsspelen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190463599
Oh, ik lees nu wat de straf is, dat is wel erg streng. :'(

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 17:06 schreef Frsh het volgende:
Dag 2.
RTC: 1

Resultaat: DNF -O-
Wat balen, had je al last van je knie? TWC zei al dat je de Pierewaai waarschijnlijk niet gaat doen.
Had je naderhand geen pannenkoek en La Chouffe gepakt, al troost?

quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 20:18 schreef Pharkus het volgende:

[..]
Aan de andere kant zei mijn vrouw misschien wel terecht misschien is de hele marathon toch niet jouw afstand.
Dat kan natuurlijk ook heel goed. Maar wel jammer dat je hart het wel graag wilt.
Ik denk dat ik het best ben op de HM en de 10k. En genoeg koppigheid en doorzettingsvermogen en een beetje duurvermogen voor de hele.
pi_190464187
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2019 20:18 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik Rotterdam er thuis door krijg, dus ik ga weer stiekem opbouwen in het nieuwe jaar ;) . Aan de andere kant zei mijn vrouw misschien wel terecht misschien is de hele marathon toch niet jouw afstand.

guard, rd en frsh petje af voor al die meters. En ook voor iedereen die gelopen heeft dit weekend.
ga dan een 100 mijlen doen misschien is dat wel jouw afstand.
  zondag 15 december 2019 @ 20:58:01 #131
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_190464468
Om toch nog iets te lopen ipv de marathon die ik oorspronkelijk vandaag in Spijkenisse wilde lopen, toch maar de 10 km gelopen. Ben blij dat ik eindelijk een enigszins fatsoenlijke 10 km heb gelopen, ondanks dat mijn hartslag mijn doen voor dit tempo nog steeds veel te hoog is.
Fijn parcous, dat redelijk uit de wind was itt het marathonparcours. Vooraf nog even geprobeerd Wyccie en TWC te spotten, maar tegen de tijd dat ik door had dat zij langs liepen, was het al te laat om nog aan te moedigen.

Fijn, goed georganiseerd evenement, en ik pak toch maar weer mooi een medaille mee met daarop het Stoeptheater in Spijkenisse :) :{

[ Bericht 3% gewijzigd door RobertoCarlos op 15-12-2019 23:56:38 ]
!!! Go 49-ers !!!
pi_190466757
Ik lees bier, ik ben voor!
pi_190466896
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 19:47 schreef Guppy het volgende:

[..]

Vast wel... maar duurt langgg...

Wel vrijdag bij de huisarts geweest, want fysio schiet geen meter op. Ze heeft me een verwijzing gegeven voor de sportarts op Papendal. Daar ga ik voor januari dus maar eens een afspraak maken (want eigen risico... :’))

Wat was de reden van jouw 10km? Gewoon in training, of een evenement?
Sportarts klinkt als een goed plan dan :*.

In training, subdoel :+
pi_190466906
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 19:16 schreef Guard het volgende:

[..]

Ja, heel goed plan
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 22:15 schreef hatsaflats het volgende:
Ik lees bier, ik ben voor!
Jaaaa biertje *G* :9
pi_190470924
quote:
2s.gif Op zondag 15 december 2019 20:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
Om toch nog iets te lopen ipv de marathon die ik oorspronkelijk vandaag in Spijkenisse wilde lopen, toch maar de 10 km gelopen. Ben blij dat ik eindelijk een enigszins fatsoenlijke 10 km heb gelopen, ondanks dat mijn hartslag mijn doen voor dit tempo nog steeds veel te hoog is.
Fijn parcous, dat redelijk uit de wind was itt het marathonparcours. Vooraf nog even geprobeerd Wyccie en TWC te spotten, maar tegen de tijd dat ik door had dat zij langs liepen, was het al te laat om nog aan te moedigen.

Fijn, goed georganiseerd evenement, en ik pak toch maar weer mooi een medaille mee met daarop het Stoeptheater in Spijkenisse :) :{
Ik heb jou wel gespot langs de kant.
pi_190471082
Ik niet. RC, ik zie je naam ook niet in de uitslagenlijst staan. Ging het goed?
pi_190475375
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2019 19:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat komt vaker voor hoor..
Maar ik zat net op haar instagram te kijken en daar zag ik echt de meest afgetrapte schoenen ooit, dus dat lijkt er wel op te wijzen dat je dan niet geld uit gaat geven aan doping nee..
Of na al die doping was er geen geld meer over voor nieuwe schoenen... ;)
  maandag 16 december 2019 @ 15:07:15 #138
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_190477458
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 05:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ik heb jou wel gespot langs de kant.
Gelukkig maar :) Ik zat ook tegen de zon in te kijken

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 06:45 schreef wyccie het volgende:
Ik niet. RC, ik zie je naam ook niet in de uitslagenlijst staan. Ging het goed?
Ja, ik zag het, je was gelijk na de start al goed gefocust, als ik het goed zag :)
En het lopen bij mij ging goed hoor, en bovendien: lekker loopweer, professionele organisatie en toch een redelijk lokale, knusse sfeer. Kortom: het was gezellig :)

Ik heb vrij laat de afstand (opnieuw) omgezet, dit keer van de halve naar de 10 km, dus ik denk dat die wijziging niet goed is doorgekomen. Ik heb toch maar even gevraagd of ze me in de uitslagen willen opnemen, al weet ik niet precies waarom :{ :)

Er staan trouwens foto's op de site van Spark: https://www.avspark.nl/index.php?page=1747&sid=1

[ Bericht 2% gewijzigd door RobertoCarlos op 16-12-2019 18:58:03 ]
!!! Go 49-ers !!!
  Forum Admin maandag 16 december 2019 @ 15:18:31 #139
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190477630
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 20:49 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

ga dan een 100 mijlen doen misschien is dat wel jouw afstand.
Als ik die kan lopen dan zal zo'n marathonnetje mijn benen niet meer uitputten :D
(ik moest van wyccie vragen hoeveel marathons je in 2019 had gelopen)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 16 december 2019 @ 19:17:01 #140
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_190481331
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 20:49 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

ga dan een 100 mijlen doen misschien is dat wel jouw afstand.
of een 200 mijl :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_190483487
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:17 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

of een 200 mijl :D
Hou eens op }:|
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 16 december 2019 @ 21:45:23 #142
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_190485111
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 20:44 schreef Guard het volgende:

[..]

Hou eens op }:|
Als het toch al niet erger kan, kun je net zo goed 200mijl lopen

Maar ik moet ook eerst die 100mijl tackelen. En daarvoor eerst nog de 100km. Dus ik heb wat te doen de komende maanden/jaren
F means you're fucked
  Forum Admin maandag 16 december 2019 @ 22:05:29 #143
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190485615
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:45 schreef YUR het volgende:

[..]

Als het toch al niet erger kan, kun je net zo goed 200mijl lopen

Maar ik moet ook eerst die 100mijl tackelen. En daarvoor eerst nog de 100km. Dus ik heb wat te doen de komende maanden/jaren
Elke dag 50meter verder sprinten.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 16 december 2019 @ 22:05:49 #144
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190485624
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:05 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Elke dag 50meter verder sprinten.
:D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 16 december 2019 @ 22:11:08 #145
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_190485768
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 22:05 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Elke dag 50meter verder sprinten.
Druk mee bezig ^O^
F means you're fucked
pi_190486788
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:45 schreef YUR het volgende:

[..]

Als het toch al niet erger kan, kun je net zo goed 200mijl lopen

Maar ik moet ook eerst die 100mijl tackelen. En daarvoor eerst nog de 100km. Dus ik heb wat te doen de komende maanden/jaren
Ach, laten we eerst een beginnen met dat biertje :P :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_190487287
Respect voor degenen die de hele marathon van Spijkenisse hebben gelopen. Had het op de 10 km al zwaar zat op de stukken waar de wind tegen stond.
  dinsdag 17 december 2019 @ 09:22:30 #148
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190491278
lol check deze video met al die schoenen
:D

op 10:42 bv.
pi_190491579
quote:
18s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:22 schreef xzaz het volgende:
lol check deze video met al die schoenen
:D

op 10:42 bv.
Ja, ik zie nu zelfs mensen die ruim boven de 4 uur een marathon lopen op die Vaporfly schoenen. Ik weet niet precies waar de grens ligt qua snelheid dat het echt de moeite waard is, maar het schijnt wel zo te zijn dat het pas vanaf een bepaald tempo echt uit gaat maken die carbon plaat. Sowieso denk ik bij dure spullen altijd, zonde als er in de eerste plek nog zoveel winst te behalen valt aan gratis aspecten; beter/harder trainen, beter uitrusten, betere voeding.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190491679
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, ik zie nu zelfs mensen die ruim boven de 4 uur een marathon lopen op die Vaporfly schoenen. Ik weet niet precies waar de grens ligt qua snelheid dat het echt de moeite waard is, maar het schijnt wel zo te zijn dat het pas vanaf een bepaald tempo echt uit gaat maken die carbon plaat. Sowieso denk ik bij dure spullen altijd, zonde als er in de eerste plek nog zoveel winst te behalen valt aan gratis aspecten; beter/harder trainen, beter uitrusten, betere voeding.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ontwijnen o.i.d. zal meer effect hebben dan een Vaporfly, maar wij mensen willen het liefst op de makkelijkste manier beter worden.
pi_190491702
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 21:45 schreef YUR het volgende:

[..]

Als het toch al niet erger kan, kun je net zo goed 200mijl lopen

Maar ik moet ook eerst die 100mijl tackelen. En daarvoor eerst nog de 100km. Dus ik heb wat te doen de komende maanden/jaren
Het wachten is op iemand die de hele wereld rondloopt. 40000 km, met de stukken oceaan in zo'n grote hamsterbal.
pi_190491704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:00 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ontwijnen o.i.d. zal meer effect hebben dan een Vaporfly, maar wij mensen willen het liefst op de makkelijkste manier beter worden.
LIever een extra wijntje op dure schoenen dan :)
pi_190491727
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:01 schreef diesnelle het volgende:

[..]

LIever een extra wijntje op dure schoenen dan :)
Dat is onze cultuur inderdaad. Logisch dat er zo snel op gereageerd wordt. Was afgelopen zaterdag wel een opmerkelijk item over in het radioprogramma Spijkers met Koppen, echt de moeite waard om terug te luisteren.
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:11:30 #154
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190491847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:03 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat is onze cultuur inderdaad. Logisch dat er zo snel op gereageerd wordt. Was afgelopen zaterdag wel een opmerkelijk item over in het radioprogramma Spijkers met Koppen, echt de moeite waard om terug te luisteren.
https://www.nporadio2.nl/(...)f-het-boek-ontwijnen
pi_190493316
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, ik zie nu zelfs mensen die ruim boven de 4 uur een marathon lopen op die Vaporfly schoenen. Ik weet niet precies waar de grens ligt qua snelheid dat het echt de moeite waard is, maar het schijnt wel zo te zijn dat het pas vanaf een bepaald tempo echt uit gaat maken die carbon plaat. Sowieso denk ik bij dure spullen altijd, zonde als er in de eerste plek nog zoveel winst te behalen valt aan gratis aspecten; beter/harder trainen, beter uitrusten, betere voeding.
sorry
  Forum Admin dinsdag 17 december 2019 @ 12:26:45 #156
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190493461
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, ik zie nu zelfs mensen die ruim boven de 4 uur een marathon lopen op die Vaporfly schoenen. Ik weet niet precies waar de grens ligt qua snelheid dat het echt de moeite waard is, maar het schijnt wel zo te zijn dat het pas vanaf een bepaald tempo echt uit gaat maken die carbon plaat. Sowieso denk ik bij dure spullen altijd, zonde als er in de eerste plek nog zoveel winst te behalen valt aan gratis aspecten; beter/harder trainen, beter uitrusten, betere voeding.
Je moet eens met recreatieve wielrenners gaan praten. Daar zijn er genoeg van met top materiaal en een fysiek gestel waar nog veel meer winst te behalen valt.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_190494317
En als je je als amateur nou gewoon fijn voelt op die dure schoenen? Wat interesseert jou het?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_190494799
Nee helemaal zelf weten natuurlijk. Ik snap ook best dat het moeilijk is er weerstand aan te bieden, als je het geld goed kunt missen.

Ik heb het trouwens niet over het onderscheid amateur/pro.
Maar het schijnt dat de carbon plaat vooral tijdswinst oplevert vanaf een bepaalde snelheid (ik heb 15km/u gehoord, maar ook iets langzamer).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190494914
https://www.nytimes.com/2(...)some-run-faster.html

Deze studie heeft ze in ieder geval gestest op snelheden van 7 - 5,5 minuut per mijl (4.23-3.26/km), met een groep voor wie 4.23/km een easy pace is. En ze zeggen dat er weinig bewijs is dat ze ook 'werken' voor oudere, zwaardere, minder snelle lopers.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190501862
Zwaarder en minder snel, snap ik. Maar oudere lopers kunnen er toch ook voordeel uit halen als ze 15km/h rennen? :D
pi_190502354
Ach, als ze er blij van worden en het geld kunnen missen...

Voor mij is het eigenlijk ook onzin om op wedstrijdschoenen te lopen, maar m’n hoofd lijkt er wel profijt bij te hebben :P

Tegelijkertijd loop ik sinds ik er een stuk chiller in zit, met enige regelmaat een biertje of wijntje drink en wedstrijden op ontspanning loop een stuk betere tijden.
pi_190502882
Ik ben back on track O+
Vorige week een 10k en zojuist een 12k pijnloos achter de rug sinds de marathon. Nu weer langzaam kilometers opbouwen, maar ik lijk behoorlijk hersteld :) helaas heb ik wel moeten inleveren op m'n conditie. Maar ach, dat is ook weer op te bouwen.

M'n challange van 900km heb ik sinds vandaag gehaald! Volgend jaar sowieso meer dan 1000 :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Neo-Mullen op 18-12-2019 07:21:30 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 18 december 2019 @ 07:19:00 #163
3878 Vork
Manisch creatief
pi_190510073
Mooi is dat he, weer pijnloos lopen. :s)

Hier is dat helaas steeds minder het geval. Ik loop daardoor dus niet zo vaak als ik zou willen. Het omgekeerde geldt voor de biertjes en wijntjes :').
pi_190514373
Mijn startnummer voor Egmond is volgens de mail die ik net heb ontvangen '0' :D Ze hebben weinig verwachtingen van me blijkbaar :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190514700
Of juist hele hoge verwachtingen.
pi_190514722
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:28 schreef mosselmossel het volgende:
En als je je als amateur nou gewoon fijn voelt op die dure schoenen? Wat interesseert jou het?
Sorry, maar het mag gewoon echt niet. Verboden. Net zoals klapschaatsen ook alleen voor de pro's zijn. Snap dat dan.
  woensdag 18 december 2019 @ 13:32:50 #167
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190515889
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2019 20:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik ben back on track O+
Vorige week een 10k en zojuist een 12k pijnloos achter de rug sinds de marathon.
ik ook! Gisteren weer 5km met aanwijzigingen van de fysio. Helemaal pijnloos in mijn knie en de rest van mijn been begint zich weer in te spannen. Ik wil nu ook weer opbouwen en ik droom alweer van marathons, ook al moet ik rustig weer opbouwen.
Hoop dit jaar nog de 800 vol te maken (Fok!-challenge)
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_190516208
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2019 13:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

ik ook! Gisteren weer 5km met aanwijzigingen van de fysio. Helemaal pijnloos in mijn knie en de rest van mijn been begint zich weer in te spannen. Ik wil nu ook weer opbouwen en ik droom alweer van marathons, ook al moet ik rustig weer opbouwen.
Hoop dit jaar nog de 800 vol te maken (Fok!-challenge)
*high five*

Fijn dat het bij jou ook beter gaat!

2020 nieuwe ronde nieuwe kansen :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_190516444
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 09:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, ik zie nu zelfs mensen die ruim boven de 4 uur een marathon lopen op die Vaporfly schoenen. Ik weet niet precies waar de grens ligt qua snelheid dat het echt de moeite waard is, maar het schijnt wel zo te zijn dat het pas vanaf een bepaald tempo echt uit gaat maken die carbon plaat. Sowieso denk ik bij dure spullen altijd, zonde als er in de eerste plek nog zoveel winst te behalen valt aan gratis aspecten; beter/harder trainen, beter uitrusten, betere voeding.
Sommige mensen hebben nou eenmaal wat meer geld dan de ander, niks mis mee om wat goede spullen te kopen als je het toch hebt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_190517393
Ik snap wel wat LT bedoelt. Het is een beetje als het gezegde: 'Ook al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft en lelijk ding'.
Niet dat langzame lopers lelijk zijn. Maar je wordt gewoon geen Kipchoge met diezelfde schoenen.
Andersom snap ik ook de kopers wel, het is beschikbaar voor amateurs en als dat je blij maakt, prima. Boost voor de economie. :P
pi_190517689
Die schoenen gaat toch ook maar beperkt mee?
pi_190519281
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 14:32 schreef wyccie het volgende:
Ik snap wel wat LT bedoelt. Het is een beetje als het gezegde: 'Ook al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft en lelijk ding'.
Niet dat langzame lopers lelijk zijn. Maar je wordt gewoon geen Kipchoge met diezelfde schoenen.
Andersom snap ik ook de kopers wel, het is beschikbaar voor amateurs en als dat je blij maakt, prima. Boost voor de economie. :P
Dat is nog niet eens wat ik bedoel. Iedereen is vrij om zijn geld te besteden hoe hij/zij wil, maar het is gewoon zonde als ze niet werken voor jouw manier van lopen. Bij een haklander hebben ze 0 zin, want daar zit die plaat niet. Ik vind het klapschaatsvoorbeeld wel goed. Als je als beginner klapschaatsen koopt is het zelfs in je nadeel, want je leert er minder goed mee afzetten en je slag afmaken dan met vaste Noren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 18 december 2019 @ 15:57:32 #173
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_190519386
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 14:48 schreef Sport_Life het volgende:
Die schoenen gaat toch ook maar beperkt mee?
Dat gaan sowieso alle schoenen.

Maar deze slijten inderdaad een stuk sneller dan de gemiddelde hardloopschoen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  woensdag 18 december 2019 @ 16:02:10 #174
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_190519490
quote:
16s.gif Op woensdag 18 december 2019 13:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben nou eenmaal wat meer geld dan de ander, niks mis mee om wat goede spullen te kopen als je het toch hebt?
Zou eerder pleiten om de juiste schoenen te kopen in plaats van goede.
Heeft niet zoveel met hoeveel je te besteden hebt te maken.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_190522374
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 15:57 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Dat gaan sowieso alle schoenen.

Maar deze slijten inderdaad een stuk sneller dan de gemiddelde hardloopschoen.
Ik dacht dat deze idd erg hard slijten. Zonde.
pi_190522666
Hallo allemaal.
Ik heb ooit een tijdje hier rond gehangen toen ik een cooper test moest lopen. Nu wil ik het hardlopen weer op gaan pakken, maar weet niet zo goed hoe ik het het beste aan kan pakken. Ik ben geen absolute beginner meer en heb een redelijke conditie. Toch heb ik al een tijdje niet meer echt hardgelopen. Moet ik dan echt bij week 1 beginnen bij zo'n beginnersschema ivm spieren/pezen die moeten wennen of kan ik ook bij week 5 ofzo starten?
pi_190523190
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 18:34 schreef Pinuts het volgende:
Hallo allemaal.
Ik heb ooit een tijdje hier rond gehangen toen ik een cooper test moest lopen. Nu wil ik het hardlopen weer op gaan pakken, maar weet niet zo goed hoe ik het het beste aan kan pakken. Ik ben geen absolute beginner meer en heb een redelijke conditie. Toch heb ik al een tijdje niet meer echt hardgelopen. Moet ik dan echt bij week 1 beginnen bij zo'n beginnersschema ivm spieren/pezen die moeten wennen of kan ik ook bij week 5 ofzo starten?
Bij twijfel gewoon bij het begin beginnen. Hardloopconditie vergt ook een stukje geduld :P
  woensdag 18 december 2019 @ 19:38:34 #178
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_190523798
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 12:26 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Je moet eens met recreatieve wielrenners gaan praten. Daar zijn er genoeg van met top materiaal en een fysiek gestel waar nog veel meer winst te behalen valt.
de meeste winst valt voor deze groep te behalen met het laten staan van het haast verplichte appelpuntje met slagroom tijdens hun rustpauze....
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_190533581
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 19:38 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

de meeste winst valt voor deze groep te behalen met het laten staan van het haast verplichte appelpuntje met slagroom tijdens hun rustpauze....
Je vraagt iemand die trials loopt toch ook niet om al die lekkernijen onderweg over te slaan? ;)
pi_190534244
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 09:35 schreef McTwente het volgende:

[..]

Je vraagt iemand die trials loopt toch ook niet om al die lekkernijen onderweg over te slaan? ;)
Of de landgoed Twente marathon.
  donderdag 19 december 2019 @ 11:22:18 #181
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190534826
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 15:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat is nog niet eens wat ik bedoel. Iedereen is vrij om zijn geld te besteden hoe hij/zij wil, maar het is gewoon zonde als ze niet werken voor jouw manier van lopen. Bij een haklander hebben ze 0 zin, want daar zit die plaat niet. Ik vind het klapschaatsvoorbeeld wel goed. Als je als beginner klapschaatsen koopt is het zelfs in je nadeel, want je leert er minder goed mee afzetten en je slag afmaken dan met vaste Noren.
is het geen neutraal schoentje dan? Heb ze ff bekeken op Zalando, maar daar zag ik staan dat ze neutraal waren en je landing dus niet uitmaakt. De drop is redelijk hoog, dus kan een haklander er volgens mij prima mee uit de voeten.

Ik heb net recent weer twee paar nieuwe Nikes aangeschaft, dus begin voorlopig ff niet aan nieuwe schoenen, anders had ik ze ook wel willen proberen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_190534930
quote:
2s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:22 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

is het geen neutraal schoentje dan? Heb ze ff bekeken op Zalando, maar daar zag ik staan dat ze neutraal waren en je landing dus niet uitmaakt. De drop is redelijk hoog, dus kan een haklander er volgens mij prima mee uit de voeten.

Ik heb net recent weer twee paar nieuwe Nikes aangeschaft, dus begin voorlopig ff niet aan nieuwe schoenen, anders had ik ze ook wel willen proberen.
Neutraal gaat over of je proneert of niet, dus afwijkingen naar binnen/buiten.
Waar het hier om gaat, is dat in het voorste deel van de zool de carbon plaat zit, voor zover ik gelezen heb:



Dat geeft energie terug en daardoor raak je minder vermoeid van de loopbeweging/kun je sneller lopen. Het achterste deel van de schoen is zo bulky, juist om je te forceren om nog meer op je voorvoet te lopen (en voor stabiliteit volgens deze tekening). Nu zul je door de schoen dus sowieso wel een beetje gedwongen worden om meer op je voorvoet te lopen, maar als je een echte haklander bent is dat wellicht een te grote overgang, en/of heb je dus niks aan die extra energie uit de carbonplaat.
Ik heb ze zelf ook wel eens getest. Als je er mee wandelt, of rustig jogt, hoor je een raar flop-flop geluid en voel je meteen dat ze daar absoluut niet voor gemaakt zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190534952
Enfin ik zou er graag meer over weten. Weet zelf ook nog niet of ik ze wil gaan aanschaffen als ik me weer in topvorm voel voor een nieuwe marathon, of dat het geldverspilling is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190535435
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:31 schreef La_Tramposa het volgende:

Enfin ik zou er graag meer over weten. Weet zelf ook nog niet of ik ze wil gaan aanschaffen als ik me weer in topvorm voel voor een nieuwe marathon, of dat het geldverspilling is.
Je zou ook je tijd in wat meer training in de lange afstand kunnen stoppen.
pi_190537278
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 12:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Je zou ook je tijd in wat meer training in de lange afstand kunnen stoppen.
Eerder in meer herstel dan ;) Ik loop er vaker tegenaan dat ik juist teveel train, in combinatie met mijn werk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin donderdag 19 december 2019 @ 16:09:38 #186
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190538440
Ik sta overigens al 2 dagen weer te trappelen om te gaan lopen, ogenschijnlijk nauwelijks last van de marathon zondag. Gelukkig is zaterdag pas de eerste mogelijkheid.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 19 december 2019 @ 20:46:20 #187
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_190543713
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 09:35 schreef McTwente het volgende:

[..]

Je vraagt iemand die trials loopt toch ook niet om al die lekkernijen onderweg over te slaan? ;)
nee, maar wij lopen wel door en gaan niet onderuitgezakt een uurtje op een terrasje zitten om vervolgens het appelpuntje weg te spoelen met een paar pilsjes :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 19 december 2019 @ 20:50:13 #188
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_190543834
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 11:31 schreef La_Tramposa het volgende:

Enfin ik zou er graag meer over weten. Weet zelf ook nog niet of ik ze wil gaan aanschaffen als ik me weer in topvorm voel voor een nieuwe marathon, of dat het geldverspilling is.
Hoka heeft ook een nieuwe carbon wegschoen op de markt gebracht a la Nike.
Ik heb deze wegschoen even in mijn handen gehad (vergeef mij mijn zonden) terwijl ik mijn nieuwe Speedgoats ophaalde en kan wel het voordeel zien van het concept.

https://hokaoneone.co.nz/(...)riant=31456521191502
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator donderdag 19 december 2019 @ 20:51:11 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_190543859
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:46 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

nee, maar wij lopen wel door en gaan niet onderuitgezakt een uurtje op een terrasje zitten om vervolgens het appelpuntje weg te spoelen met een paar pilsjes :D
Handen af van het appelpuntje!! :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190544291
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 20:50 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Hoka heeft ook een nieuwe carbon wegschoen op de markt gebracht a la Nike.
Ik heb deze wegschoen even in mijn handen gehad (vergeef mij mijn zonden) terwijl ik mijn nieuwe Speedgoats ophaalde en kan wel het voordeel zien van het concept.

https://hokaoneone.co.nz/(...)riant=31456521191502

De Hoka Carbon x is best zwaar. Zeker t.o.v. de next%. Ik loop zelf op de Hoka Rincon de wedstrijden. Die zien er uit als klompen, maar zijn vederlicht.
pi_190546118
Ik heb ze vanavond getest, de Hoka Carbon X. Op snelheid zijn ze best fijn, maar een beetje langzamer lopen is niet fijn, daarvoor is die carbon plaat te dominant aanwezig. Ook de Rincon en de Clifton aangehad.
Maar het is mijn ding niet, Hoka's.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_190548917
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 14:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Eerder in meer herstel dan ;) Ik loop er vaker tegenaan dat ik juist teveel train, in combinatie met mijn werk.
Minder gaan werken. :P
pi_190554046
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 10:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Of de landgoed Twente marathon.
Die ook inderdaad. Lopen om te eten. ;)
pi_190558560
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:05 schreef McTwente het volgende:

[..]

Die ook inderdaad. Lopen om te eten. ;)
Of fietsen. :P
  Forum Admin zaterdag 21 december 2019 @ 20:39:48 #195
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190582277
Heeft er iemand nog leestips zo voor bij de donkere dagen?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 21 december 2019 @ 21:01:27 #196
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_190582712
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 december 2019 20:39 schreef Pharkus het volgende:
Heeft er iemand nog leestips zo voor bij de donkere dagen?
Net uitgelezen, naar het noorden van Scott Jurek, mooi boek over zijn poging het snelheids record op de appalacian trail te verbeteren
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_190584765
Nog een pdf-bestand nodig van het duurloopmisverstand?
  Forum Admin zaterdag 21 december 2019 @ 22:41:10 #198
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190585580
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 22:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Nog een pdf-bestand nodig van het duurloopmisverstand?
Klinkt goed.
Ik zal de tip van @Lariekoek ook eens opzoeken.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_190608010
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 22:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Nog een pdf-bestand nodig van het duurloopmisverstand?
_O-
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_190647138
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2019 21:01 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Net uitgelezen, naar het noorden van Scott Jurek, mooi boek over zijn poging het snelheids record op de appalacian trail te verbeteren
Die heb ik ook gelezen :o

Mooi boek, aan het einde wel een beetje murw geslagen van alle indrukken. Maar goed, dat was hij ook aan het einde van zijn tocht :P

---

Maar daar kwam ik eigenlijk nietvoor in dit topic. Ik had een vraagje. Ik heb een tijdje hardgelopen met trainingsschema's en gebruikte daarvoor runkeeper. Op een gegeven moment minder gelopen, telefoon werd oud, heb er apps afgekieperd, zo ook Runkeeper, en registreerde andere sportacitiviteiten met Strava. (en vond dat ook wel prima, want Runkeeper slúrpt batterij als die aanstaat).
Nu wilde ik vanmorgen weer een rondje gaan hardlopen en wilde zo'n schema in Strava zetten. MAAR DAT KAN HELEMAAL NIET?! Ik wist niet dat Strava zó beperkt was. Of zie ik iets over het hoofd?

En klopt het dat de (ingevoerde) trainingsschema's bij Runkeeper alleen op je telefoon staan, niet in je account? :')

Potverdorie, hoe doen jullie dit? Ik zoek alleen maar een simpele app die zegt: 3 minuten snel, 1,5 minuut langzaam, einde :'(

(en ik moet een nieuwe telefoon, want ik lijk ook geen apps meer te kunnen downloaden. En updaten doet 'ie ook al niet.) opgelost

[ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 25-12-2019 15:55:12 ]
Somebody that I used to know
pi_190647696
Iemand die me een beetje wegwijs kan maken met trainen op cardio (hartslag

Ik doe nu 220 - 28 (leeftijd) = 192 - 65% is gelijk aan een hartslag 127

Natuurlijk om continu aan 127 zitten is erg lastig. Ik heb overgewicht en als ik namelijk 20 seconden loop schiet mijn hartslag meteen op 145 ofzo. Dan laat ik die zakken tot 125 ofzo en loop ik weer 20 sseconden, dan is hij terug 140 en telkens zo.

Ik heb dit nu van kwart voor 4 tot 10 over 4 volgehouden (ongeveer 25-30 minuten). Ben ik goed bezig zo of moet ik dit anders aanpakken?
pi_190647760
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 16:27 schreef Belg het volgende:
Iemand die me een beetje wegwijs kan maken met trainen op cardio (hartslag

Ik doe nu 220 - 28 (leeftijd) = 192 - 65% is gelijk aan een hartslag 127

Natuurlijk om continu aan 127 zitten is erg lastig. Ik heb overgewicht en als ik namelijk 20 seconden loop schiet mijn hartslag meteen op 145 ofzo. Dan laat ik die zakken tot 125 ofzo en loop ik weer 20 sseconden, dan is hij terug 140 en telkens zo.

Ik heb dit nu van kwart voor 4 tot 10 over 4 volgehouden (ongeveer 25-30 minuten). Ben ik goed bezig zo of moet ik dit anders aanpakken?
Ik denk dat ik voor mijn beurt praat en niet het hele verhaal meer zo helder heb. Maar wat is je doel precies? Zo lang mogelijk in een relatief lage hartslag lopen?

Wat ik ervan heb begrepen, is dat je beter op je ademhaling kan letten. Je moet nog kunnen praten, dan loop je goed. En ja, waarschijnlijk moet je een flink stukje langzamer lopen, maar dat is net wat je (waarschijnlijk) zoekt.
Je kan ook op je hartslag lopen, maar dat luistert nogal nauw. Dan kan je beter een inspanningstest doen om je precieze hartslagzones vast te stellen. Met zo'n formule is het te onnauwkeurig en is het logisch dat je snel buiten adem raakt.

Informatief vond ik ook altijd wel sportrusten.nl . Die hebben trouwens ook een soort van test waarmee je ook je hartslagzones kan vaststellen. Nog steeds redelijk onnauwkeurig, maar al betrouwbaarder dan die formule. (zelf nooit gedaan, geen ervaring mee)
Somebody that I used to know
pi_190647788
quote:
2s.gif Op woensdag 25 december 2019 16:33 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik voor mijn beurt praat en niet het hele verhaal meer zo helder heb. Maar wat is je doel precies? Zo lang mogelijk in een relatief lage hartslag lopen?

Wat ik ervan heb begrepen, is dat je beter op je ademhaling kan letten. Je moet nog kunnen praten, dan loop je goed. En ja, waarschijnlijk moet je een flink stukje langzamer lopen, maar dat is net wat je (waarschijnlijk) zoekt.
Je kan ook op je hartslag lopen, maar dat luistert nogal nauw. Dan kan je beter een inspanningstest doen om je precieze hartslagzones vast te stellen. Met zo'n formule is het te onnauwkeurig en is het logisch dat je snel buiten adem raakt.

Informatief vond ik ook altijd wel sportrusten.nl . Die hebben trouwens ook een soort van test waarmee je ook je hartslagzones kan vaststellen. Nog steeds redelijk onnauwkeurig, maar al betrouwbaarder dan die formule. (zelf nooit gedaan, geen ervaring mee)
Vetverbranding is mijn grootste doel. en betere conditie.
pi_190647889
Ik zou eens proberen iets rustiger te lopen, iets lager tempo (zonder hartslagmeter, puur op gevoel) en kijken hoe dat voelt (mits je niet nog in de opbouw naar 5km zit, want dan is het een klap voor je spieren). Wat ik zeg: zolang je nog kan praten, zit je goed.
Somebody that I used to know
  woensdag 25 december 2019 @ 18:52:51 #205
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_190649248
@Postbus100 Endomondo kan dit!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 25 december 2019 @ 20:24:53 #206
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_190650293
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 16:35 schreef Belg het volgende:

[..]

Vetverbranding is mijn grootste doel. en betere conditie.
Mijn eigen ervaring is dat je van hardlopen niet echt afvalt. Eerder van anders eten, dus zoek iig (ook) een dietist(e). Hardlopen is natuurlijk wel om andere redenen goed voor jouw gezondheid. En het is natuurlijk ook gewoon leuk :)
!!! Go 49-ers !!!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 25 december 2019 @ 20:29:24 #207
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190650354
quote:
2s.gif Op woensdag 25 december 2019 20:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Mijn eigen ervaring is dat je van hardlopen niet echt afvalt. Eerder van anders eten, dus zoek iig (ook) een dietist(e). Hardlopen is natuurlijk wel om andere redenen goed voor jouw gezondheid. En het is natuurlijk ook gewoon leuk :)
Tenzij je echt uren per week gaat hardlopen, maar dat is niet echt te doen als je net begint denk ik :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin woensdag 25 december 2019 @ 21:59:05 #208
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190651583
Toch is hardlopen veel leuker dan in een sportschool zwoegen. Gewoon lekker rustig aan beginnen en burn that fat.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin woensdag 25 december 2019 @ 22:00:30 #209
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190651603
Preventief op het kerstdiner gewoon lekker 18km weggevroten vanmiddag.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_190658672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 16:27 schreef Belg het volgende:
Iemand die me een beetje wegwijs kan maken met trainen op cardio (hartslag

Ik doe nu 220 - 28 (leeftijd) = 192 - 65% is gelijk aan een hartslag 127

Natuurlijk om continu aan 127 zitten is erg lastig. Ik heb overgewicht en als ik namelijk 20 seconden loop schiet mijn hartslag meteen op 145 ofzo. Dan laat ik die zakken tot 125 ofzo en loop ik weer 20 sseconden, dan is hij terug 140 en telkens zo.

Ik heb dit nu van kwart voor 4 tot 10 over 4 volgehouden (ongeveer 25-30 minuten). Ben ik goed bezig zo of moet ik dit anders aanpakken?
Tja geen idee of de formule klopt voor jou, ik ben 31 en mijn max hartslag is 212. Als ik op 127 wil lopen moet ik wandelen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190659397
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2019 18:52 schreef Maraca het volgende:
@:postbus100 Endomondo kan dit!
Thanks!
Somebody that I used to know
pi_190659448
quote:
2s.gif Op woensdag 25 december 2019 20:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
Mijn eigen ervaring is dat je van hardlopen niet echt afvalt.
Dat is wel waar inderdaad :@ Wel van zwemmen (gewoon rustig baantjes trekken. NIET direct eten daarna (tenzij het echt etenstijd is. En dan gewoon normale porties). Dus je kan het eventueel ook combineren: hardlopen en zwemmen.
Somebody that I used to know
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 11:27:31 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_190659746
Ik krijg van zwemmen juist HONGER!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 26 december 2019 @ 11:38:25 #214
3878 Vork
Manisch creatief
pi_190659960
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:27 schreef Guppy het volgende:
Ik krijg van zwemmen juist HONGER!!
Zin in patat vooral ;)

Misschien dat hardlopen an sich niet zo heel erg veel kilo's scheelt, maar voor mij hielp het wel. Ten eerste verbrand je in rust ook meer en in mijn geval veranderde de behoefte aan het soort eten daardoor ook (meer protiene, minder suikerrijk gesnaai en alcohol). Maar nog belangrijker, het is positief voor de conditie en daarmee ook het algemene energieniveau. Meer energie is actiever leven is uiteindelijk ook meer (vet)verbranding.

Maar wil je echt actief vet verbranden, ga dan vooral ook wandelen.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 december 2019 @ 12:30:20 #215
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190660917
Weet iemand of je bij Polar hartslagdata uit een training kunt verwijderen? Mijn hartslagsensor is weer de hele loop op hol geslagen, waardoor ik nu volgens dat ding met een gemiddelde van slechts 138 heb gelopen (onmogelijk, voor mij, zeker op dit tempo is het minstens 155-160). Het resultaat is een enorm hoge 'Running Index' en hoewel ik weet dat dat niet heel belangrijk is, zit het me toch dwars: het klopt voor geen ruk en dat vind ik irritant, want het geeft een scheef beeld.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190661048
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:27 schreef Guppy het volgende:
Ik krijg van zwemmen juist HONGER!!
Ja, daarom zeg ik het juist! Omdat je geneigd bent om dan te gaan eten. Terwijl je, als je echt rustig wacht, dat eten eigenlijk helemaal (nog) niet nodig hebt. En dan gaat het zwemmen werken.
Somebody that I used to know
  Moderator donderdag 26 december 2019 @ 16:38:35 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_190664301
quote:
2s.gif Op donderdag 26 december 2019 12:37 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, daarom zeg ik het juist! Omdat je geneigd bent om dan te gaan eten. Terwijl je, als je echt rustig wacht, dat eten eigenlijk helemaal (nog) niet nodig hebt. En dan gaat het zwemmen werken.
Ik zwem 3x per week in de ochtend en eet de rest van de dag normaal. Ravenously hungry, de hele dag :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190664335
Potver. Ik begin weer aardig hard te kunnen hardlopen na een klein halfjaartje rustig opbouwen weer. Vanmiddag ging de 12km-Kangoeroeloop in Vught in een hoger tempo dan de SIngelloop in Breda van twee maanden terug.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_190667809
Tof, Mossel. Dat gaat dus weer de goede kant op.
pi_190667908
quote:
99s.gif Op donderdag 26 december 2019 16:41 schreef mosselmossel het volgende:
Potver. Ik begin weer aardig hard te kunnen hardlopen na een klein halfjaartje rustig opbouwen weer. Vanmiddag ging de 12km-Kangoeroeloop in Vught in een hoger tempo dan de SIngelloop in Breda van twee maanden terug.
Al wilde plannen voor volgend jaar?
pi_190673592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2019 21:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Al wilde plannen voor volgend jaar?
Een heul jaar lekker lopen, in plaats van dat gekwakkel van de eerste helft van dit jaar. WIl ook de Stevensloop wel weer doen een keer.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_190685572
quote:
2s.gif Op woensdag 25 december 2019 15:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Maar daar kwam ik eigenlijk nietvoor in dit topic. Ik had een vraagje. Ik heb een tijdje hardgelopen met trainingsschema's en gebruikte daarvoor runkeeper. Op een gegeven moment minder gelopen, telefoon werd oud, heb er apps afgekieperd, zo ook Runkeeper, en registreerde andere sportacitiviteiten met Strava. (en vond dat ook wel prima, want Runkeeper slúrpt batterij als die aanstaat).
Nu wilde ik vanmorgen weer een rondje gaan hardlopen en wilde zo'n schema in Strava zetten. MAAR DAT KAN HELEMAAL NIET?! Ik wist niet dat Strava zó beperkt was. Of zie ik iets over het hoofd?

En klopt het dat de (ingevoerde) trainingsschema's bij Runkeeper alleen op je telefoon staan, niet in je account? :')

Potverdorie, hoe doen jullie dit? Ik zoek alleen maar een simpele app die zegt: 3 minuten snel, 1,5 minuut langzaam, einde :'(

(en ik moet een nieuwe telefoon, want ik lijk ook geen apps meer te kunnen downloaden. En updaten doet 'ie ook al niet.) opgelost
Er zijn een hoop interval apps die je prima naast Strava aan kunt zetten, dat deed ik eerst ook voor ik m'n Vivoactive had, ik had "A HIIT interval timer".

Losjes aansluitend op dit verhaal; ik heb zelf eerder deze week via m'n Vivoactive de Garmin Coach aangezet, eens zien hoe dat bevalt. Heb een paar keer geprobeerd schema's te volgne maar die gaven geen indicatie van de tijd aan, uiteindelijk ging ik altijd te snel.. Gisteren met het schema van de coach een rustige duurloop gedaan (5 min inlopen, 30 rustig tempo en 5 cooling down), op een gegeven moment bleef m'n horloge maar trillen met op het display het tempo dat ik liep, duurde een minuut voordat ik doorhad dat dat bijna een halve min/km sneller was dan het snelste tempo dat schema voor me bepaald had, 5.09 tegen 5.37-6.15, oeps :Z . Ben benieuwd hoe het over een paar weken bevalt, maar eerste indruk is positief, hopelijk lukt het nu om wat gedoseerder te lopen.

Nog iets anders, wil iemand een startbewijs plus busticket voor de kwart marathon in Egmond overnemen? Gaat me ivm werk helaas niet lukken deel te nemen..
pi_190688048
Heel lekker gekerstcrossd gisteren! Waar ik alleen tegenaan liep, ik had van tevoren al 2 dames gezien die in mijn ogen beter waren dan ik. De ene haalde me pas tegen het einde van ronde 2 bij (het waren 3 rondjes, ik liep dus 2e), en omdat ik vond dat zij beter was liet ik het gewoon gebeuren en ging ik vanaf toen meer de 3e plek verdedigen. Terwijl het uiteindelijk helemaal niet veel scheelde en ik haar denk ik gisteren best wel eens had kunnen hebben. Achteraf bij het uitlopen merkte ik ook dat ik helemaal niet genoeg mijn best had gedaan, mijn benen voelden zo fris en longen nergnes last van. Sinds het overtraindheids-jaar kan ik veel minder onbevangen ergens in vliegen, er zit altijd een soort rem op of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190688220
Als ik (betere) mensen voor me heb lopen krijg ik juist extra motivatie om wat aan te zetten :P.
Vandaag trouwens echt super weer, heb een duurloop gedaan van bijna 30km :). Benen voelen nu wel zwaar.
pi_190689676
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 19:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Sinds het overtraindheids-jaar kan ik veel minder onbevangen ergens in vliegen, er zit altijd een soort rem op of zo.
Grappig, ik zou juist zeggen dat je nu meer onbevangen hebt gelopen, lekker gewoon doen waar je zin in hebt en de ander voor laten gaan in plaats van harder te gaan en steeds de snelste te willen zijn.
pi_190692394
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 20:47 schreef wyccie het volgende:

[..]

Grappig, ik zou juist zeggen dat je nu meer onbevangen hebt gelopen, lekker gewoon doen waar je zin in hebt en de ander voor laten gaan in plaats van harder te gaan en steeds de snelste te willen zijn.
Nouja dat is een beetje semantiek, wat je onder onbevangen verstaat. Het gaat me niet om de snelste zijn, maar wel om alles eruit te halen wat erin zit. Ik heb heerlijk gelopen hoor, maar bij een wedstrijd moet je ook weer niet té lekker lopen, in mijn ogen. Je moet wel een beetje afzien ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190692530
Grappig, ik ben eigenlijk nauwelijks bezig met anderen, alleen met winnen (of overleven) van mezelf en de ruimte om voorbij te kunnen en voorbij te kunnen laten gaan. Ging vandaag wel lekker (Derdekerstdagloop Arnhem). Soms wat opgejaagd op een single track, door snelle voetstappen achter me, soms wat lang achter iemand blijven hangen, ook wel lekker... maar redelijk eigen tempo kunnen lopen, lekker stuk tegen het eind ;)
  vrijdag 27 december 2019 @ 22:31:13 #228
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_190692806
quote:
2s.gif Op woensdag 25 december 2019 20:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Mijn eigen ervaring is dat je van hardlopen niet echt afvalt. Eerder van anders eten, dus zoek iig (ook) een dietist(e). Hardlopen is natuurlijk wel om andere redenen goed voor jouw gezondheid. En het is natuurlijk ook gewoon leuk :)
quote:
2s.gif Op donderdag 26 december 2019 11:12 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat is wel waar inderdaad :@ Wel van zwemmen (gewoon rustig baantjes trekken. NIET direct eten daarna (tenzij het echt etenstijd is. En dan gewoon normale porties). Dus je kan het eventueel ook combineren: hardlopen en zwemmen.
Nou ja, niet helemaal waar. Als je af wil vallen moet je zorgen voor een negatieve energie balans. Als je meer calorieën verbruikt dan er binnenkomen dan val je af, zo simpel is het. Of je als hulpmiddel hardlopen, zwemmen, fietsen of krachttraining gebruikt maakt niet veel uit. Sporten/bewegen helpt natuurlijk om extra calorieën te verbruiken, en als je daar qua voeding niet overheen gaat dan val je af.
pi_190693273
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 22:31 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

[..]

Nou ja, niet helemaal waar. Als je af wil vallen moet je zorgen voor een negatieve energie balans. Als je meer calorieën verbruikt dan er binnenkomen dan val je af, zo simpel is het. Of je als hulpmiddel hardlopen, zwemmen, fietsen of krachttraining gebruikt maakt niet veel uit. Sporten/bewegen helpt natuurlijk om extra calorieën te verbruiken, en als je daar qua voeding niet overheen gaat dan val je af.
Ja, klopt, helemaal gelijk, maar toch is het makkelijker (vol te houden) om een uur te zwemmen dan om een uur (goed) hard te lopen. Plus dat zwemmen, als ik het me goed herinner, een tijd-inspanning-efficiëntere manier is dan hardlopen. Wandelen is ook super, maar dat kost je domweg meer tijd om dezelfde aantal kcal's te verbranden.

Minder eten is ook erg efficiënt.

Maar goed, de poster had het eigenlijk niet over afvallen maar over vetverbranding. Dan heb je toch echt wel iets van sport nodig.
Somebody that I used to know
pi_190693734
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 22:31 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Of je als hulpmiddel hardlopen, zwemmen, fietsen of krachttraining gebruikt maakt niet veel uit. Sporten/bewegen helpt natuurlijk om extra calorieën te verbruiken, en als je daar qua voeding niet overheen gaat dan val je af.
Extra voordeel van krachttraining/spieropbouw is dat je in rust ook meer calorieën verbruikt. Combi van alles lijkt me het beste.
pi_190693844
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 22:43 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja, klopt, helemaal gelijk, maar toch is het makkelijker (vol te houden) om een uur te zwemmen dan om een uur (goed) hard te lopen. Plus dat zwemmen, als ik het me goed herinner, een tijd-inspanning-efficiëntere manier is dan hardlopen. Wandelen is ook super, maar dat kost je domweg meer tijd om dezelfde aantal kcal's te verbranden.

Minder eten is ook erg efficiënt.

Maar goed, de poster had het eigenlijk niet over afvallen maar over vetverbranding. Dan heb je toch echt wel iets van sport nodig.
Vetverbranden doe je als je lichaam een energie tekort heeft, niet meer en niet minder.
pi_190693937
Als afvallen een doel is lijkt me hardlopen niet de beste keuze, vrij blessure gevoelig.

Eenmaal in het hardloop ritme zonder blessures val je wel af is mijn ervaring, maar om daartoe te komen gaat veel tijd en opbouw overheen.
Ik ben nu weer te veel aan het afvallen (Aldus mijn vrouw en Kennissen /vrienden uit m'n omgeving). Alhoewel ik nog verre van Dolf Jansen ben, vind ik zelf :P.

Tot aan april 2020 zal ik nog wat kilos verliezen, daarna ga ik wat rustiger doen.

[ Bericht 32% gewijzigd door Sport_Life op 27-12-2019 23:10:40 ]
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 december 2019 @ 10:03:27 #233
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190700769
Zo, laatste loop van het jaar zit erop, nog even 5,5 kilometer gedaan om de 600 kilometer te halen. Dat is 200km minder dan het doel dat ik ergens in het voorjaar had gesteld (nadat 400km te makkelijk bleek), maar dat boeit me eigenlijk helemaal niet: halverwege vorig jaar begonnen en voor het eerst in mijn leven heb ik het gewoon volgehouden, dus 600km in één jaar is iets waar ik gewoon rete-, maar dan ook echt retetrots op ben :@ *O*

Die van vandaag ging ook buitengewoon lekker qua tempo, hoewel het wel zwaar was. Laatste halve kilometer (op het laatste stuk na) ging rustiger om een beetje uit te lopen, maar elke kilometer sneller is iets waar ik erg blij mee ben :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi jaar geweest uiteindelijk. Eerste halve marathon ooit gelopen en hoewel ik daar aan het einde moest wandelen, ben ik er toch erg trots op. Volgend jaar staat Amersfoort zéker weer op de planning en heel misschien wordt dat niet de tweede, maar derde HM uit mijn leven: op 4 april is de halve marathon door de bossen (wel asfaltwegen) rond mijn mooie dorp, zo zag ik een paar dagen geleden, en misschien ga ik die ook wel lopen :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_190700783
Andersom werkt het bij mij wel. Heb geen overgewicht, maar hardlopen motiveert me om niet zwaarder te worden, met wat kilootjes minder gaat het zoveel makkelijker (vooral bergop) ;)
pi_190701712
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2019 23:02 schreef Sport_Life het volgende:
Eenmaal in het hardloop ritme zonder blessures val je wel af is mijn ervaring, maar om daartoe te komen gaat veel tijd en opbouw overheen.

Blijkbaar eet ik in het normale leven meer dan normale mensen met kerst, ben na de kerstdagen 1,5 kilo lichter :P

Bij mij helpt sporten wel om af te vallen, maar niet veel en hard trainen. Voor het afvallen helpen rustige trainingen en korte intervaltrainingen/HIIT achte dingen bij mij het beste. Als ik zware trainingsweken draai, moet ik gewoon genoeg eten en heb ik constant honger.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin zaterdag 28 december 2019 @ 12:04:58 #236
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190702918
2.5kg erbij post marathon+feestdagen. Precies genoeg om de oliebollen op te peuzelen met o&n.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_190707336
Voor vetverbranding moet je hartslag niet al te hoog zijn. Dus 2-3 keer per week half uur tot uurtje joggen is daar prima voor. Wat verder helpt is inderdaad krachttraining of een HIIT, daarmee geef je je vetverbranding een zetje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 22:57 schreef diesnelle het volgende:
Extra voordeel van krachttraining/spieropbouw is dat je in rust ook meer calorieën verbruikt.
Na en HIIT (Tabata) houdt die extra verbranding nog 72 uur aan, zei de bootcamptrainer.

quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2019 22:43 schreef Postbus100 het volgende:
Ja, klopt, helemaal gelijk, maar toch is het makkelijker (vol te houden) om een uur te zwemmen dan om een uur (goed) hard te lopen.
Hahaha, echt niet. Na een uur zwemmen ben ik helemaal kapot. :D :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2019 22:22 schreef diesnelle het volgende:
Grappig, ik ben eigenlijk nauwelijks bezig met anderen, alleen met winnen (of overleven) van mezelf en de ruimte om voorbij te kunnen en voorbij te kunnen laten gaan. Ging vandaag wel lekker (Derdekerstdagloop Arnhem). Soms wat opgejaagd op een single track, door snelle voetstappen achter me, soms wat lang achter iemand blijven hangen, ook wel lekker... maar redelijk eigen tempo kunnen lopen, lekker stuk tegen het eind ;)
Die heb ik gisteren ook gedaan. Heel fijn gelopen. Ik was expres bij een pacer blijven hangen omdat ik niet te snel wilde gaan, en net onder twee uur wilde lopen (het werd toch ietsje sneller). Moest op die smalle paden wel opletten dat ik geen elleboog in mijn neus gedrukt kreeg, of een schop tegen mijn knieën. Dat was het meest stressvolle. En de pacer was niet helemaal tempostabiel, wat ook wel energie kost. Maar had nog genoeg over om de geitenbult op te rennen en nog een eindsprintje te trekken op de baan. Het was een prachtige dag om te lopen in een mooi gebied.
pi_190707746
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 15:14 schreef wyccie het volgende:

Die heb ik gisteren ook gedaan. Heel fijn gelopen. Ik was expres bij een pacer blijven hangen omdat ik niet te snel wilde gaan, en net onder twee uur wilde lopen (het werd toch ietsje sneller). Moest op die smalle paden wel opletten dat ik geen elleboog in mijn neus gedrukt kreeg, of een schop tegen mijn knieën. Dat was het meest stressvolle. En de pacer was niet helemaal tempostabiel, wat ook wel energie kost. Maar had nog genoeg over om de geitenbult op te rennen en nog een eindsprintje te trekken op de baan. Het was een prachtige dag om te lopen in een mooi gebied.
Ha, jij hebt de halve marathon gedaan dus (ik de 14,3km). Heerlijk hardloopweer inderdaad en mooie route, die (halve) heb ik dinsdag in alle rust voorgelopen, geen hardloper te zien, alleen nog plassen na al die regen.

Op naar de Wisenttrail op oudejaarsdag, met het voornemen om het nu eens echt rustig aan te doen, geniettempo ;)
  zaterdag 28 december 2019 @ 16:35:40 #239
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_190709790
Oh my, ik heb voor het eerst in drie jaar eindelijk eens een km doel gehaald: 457,65 of 400,00 km (114%) en ik ga nog hardlopen morgen. Het kan niet op.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 28 december 2019 @ 16:38:41 #240
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190709904
Komt die tracker er volgend jaar ook weer? Dan ga ik de 800km écht proberen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zaterdag 28 december 2019 @ 17:03:07 #241
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_190710827
Ik ga mijn bijgestelde doel niet halen. Was 1250 en dacht dat de 1600 wel haalbaar zou zijn. Krijg ik daarna een blessure en hardloopdipje _O- nou ja, sowieso geslaagd hardloopjaar *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_190712919
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 17:03 schreef Maraca het volgende:
Ik ga mijn bijgestelde doel niet halen. Was 1250 en dacht dat de 1600 wel haalbaar zou zijn. Krijg ik daarna een blessure en hardloopdipje _O- nou ja, sowieso geslaagd hardloopjaar *O*
Zelfde verhaal hier. In totaal zo'n 2 maanden niet kunnen lopen vanwege blessures. Maar desondanks inderdaad een topjaar gehad met, eerste marathons enzo :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_190713727
Ik zit nu op 852 km met misschien nog 1x lopen erbij. Het is een van mijn laagste jaartotalen ooit.
pi_190714018
Ik kom 40km tekort voor mijn doel van 1000km te halen. Wel nog 2 loopjes opstaan, maar ik zit in het opbouwen pas rond de 13, dus ik haal het net niet, naar :')
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_190714241
Heb mijn doel van 1000 km ook niet gehaald door blessures in het eerste deel van het jaar. Zou net op 900 km kunnen uitkomen als ik komende dagen nog een beetje mijn best doe.
Wel vorig weekend eindelijk onder de 20 minuten gelopen op de 5 km *O*
  zaterdag 28 december 2019 @ 19:17:19 #246
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_190714956
Hier ging het wel redelijk. Verstap ik me vanmiddag met een rare stuurpoging op de fiets. Nu voel ik het weer goed in mijn knie en vraag ik me af of ik morgen uberhaupt ga kunnen lopen (en dan zou het sowieso rond de 5/6km worden).
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Redactie Sport zaterdag 28 december 2019 @ 19:28:39 #247
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_190715228
Net iets over de 1000 hier. Beetje jammer. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_190716929
Ik heb geen afstandsdoel, maar anders zou ik die wel hebben gehaald. Dit jaar 600 kilometer meer gelopen dan vorig jaar.
pi_190729338
Qua kms dit jaar 1400 beetje gelijk aan vorig jaar. Volgend jaar de marathon onder de 3 uur en dan stop ik ermee :) tijd voor iets nieuws. Schaatsen ofzo.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2019 11:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Blijkbaar eet ik in het normale leven meer dan normale mensen met kerst, ben na de kerstdagen 1,5 kilo lichter :P

Bij mij helpt sporten wel om af te vallen, maar niet veel en hard trainen. Voor het afvallen helpen rustige trainingen en korte intervaltrainingen/HIIT achte dingen bij mij het beste. Als ik zware trainingsweken draai, moet ik gewoon genoeg eten en heb ik constant honger.
Met kerst afvallen, veel mensen zullen jaloers zijn ;)..

Overigens die constante neiging naar honger is echt heel vervelend en best een groot nadeel vind ik zelf. Kan blijven eten maar niets helpt. (collega's snappen nooit dat ik met mijn 68kg 6+ boterhammen weg werk).

[ Bericht 5% gewijzigd door Sport_Life op 29-12-2019 09:53:55 ]
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 07:41:55 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_190730300
Bij mij werkt vooral minder eten :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190731948
Wanneer wordt het weer lente?

Heb op dit soort ochtenden echt geen zin om eruit te gaan. Bevroren daken, waarschuwing voor gladheid. Ben al 8 jaar de aanschaf van winterhardloopkleding aan het uitstellen. Elk jaar denk ik, dit jaar ga ik echt wat kopen en elk jaar loop ik weer in een korte broek en t shirt op dit soort dagen. Mn 8 jaar oude schoenen hebben ook nul profiel, dus met kans op gladheid of überhaupt natte wegen is dat ook kut.
pi_190732092
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 10:29 schreef Schuifpui het volgende:
Wanneer wordt het weer lente?

Heb op dit soort ochtenden echt geen zin om eruit te gaan. Bevroren daken, waarschuwing voor gladheid. Ben al 8 jaar de aanschaf van winterhardloopkleding aan het uitstellen. Elk jaar denk ik, dit jaar ga ik echt wat kopen en elk jaar loop ik weer in een korte broek en t shirt op dit soort dagen. Mn 8 jaar oude schoenen hebben ook nul profiel, dus met kans op gladheid of überhaupt natte wegen is dat ook kut.
Ik loop met dit weer in een korte broek en shirt met lange mouwen, als het vriest doe ik een ondershirt aan.
Gaat prima,gewoon blijven lopen en af en toe sprintje tussendoor ;)

8 jaar oude schoenen zonder profiel kun je beter meteen vervangen om blessures te voorkomen.
pi_190732318
Hup, ga dan gewoon winterloopkleding kopen. Zo moeilijk is het niet en je doet het jezelf aan, hè.
En al hadden je schoenen wel profiel, 8 jaar is heel oud.

Dus zo maar eens lekker shoppen. :P
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 29 december 2019 @ 10:56:49 #254
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190732495
Lange hardloopbroek, lang shirt en ineens is -2 echt een perfecte temperatuur om te gaan hardlopen. Krijg je het tenminste niet zo smerig warm en binnen een paar minuten is die kou er wel af :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 29 december 2019 @ 11:53:50 #255
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_190733563
Mensen, het is heerlijk hardloopweer!! *O* *O* Geen wind, lekker zonnetje, gratis koeling en prachtige winterse landschappen!! O+

Dus: hop, hop, allemaal lekker buitenspelen vandaag!! *O* *O*
!!! Go 49-ers !!!
pi_190733745
Ik loop dit jaar nog 2x en kom daarmee minstens op 1588km voor 2019, waarvan 200km in december. Mijn voorgaande hoogste jaartotaal was 1021km in 2013 en afgelopen november liep ik ook al een hoogste maandtotaal ooit met 147km.

In maart liep ik een PR op de 10km en afgelopen donderdag haalde ik officieus 5 seconden van mijn 5km-PR af tijdens een bosloopje van 6km. Op een ander bosloopje en 2 crossen was ik 2,5 minuut sneller dan vorig jaar, dus alle kilometers lijken ook nog wat op te leveren ;)

Ik hoop in 2020 vooral weer net zoveel plezier uit lopen te halen als in 2019 en 5km eindelijk sub-20 te lopen.
pi_190735267
Valt me mee, volgens Strava ruim 14 km gestegen dit jaar en zo'n 1200 km gelopen, maar lang niet altijd de meter aangezet. Twee jaar geleden had ik mezelf nog voor gek verklaard. Nu ook wel ;) maar IK hardlopen....had er toch niet van durven dromen. :)
pi_190735434
Net mijn laatste rondje van het jaar gelopen. Op 31 dec staat er nog wel een training in mijn schema maar gezien het vuurwerk blijf ik lekker binnen.
Ik had de hoop 750 km te lopen dit jaar en dat is uiteindelijk 791 km geworden.
In de zomer zat er weer een dip in mijn km's door warmte en migraine. Gelukkig weet ik nu waar de migraine vandaan komt en kan ik volgend jaar meer km's maken. *O*
In 2019 voor het eerst 10em gelopen in een wedstrijd. Ik was niet de snelste (understatement ik was laatste :D ) maar dat biedt ruimte voor verbetering.
Ik ben best tevreden over 2019 als sportjaar. *O*
pi_190735545
Net een kort rondje rustigaan gedaan, morgen nog hardlooptraining op de baan en misschien met oudjaar nog een loopje in MIddelrode, al denk ik dat ik die niet ga halen, qua tijd. Maar op zich wel weer lekker bezig. 100 kilometer in december, van de 824 in dit hele jaar.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_190737469
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 10:47 schreef wyccie het volgende:
Hup, ga dan gewoon winterloopkleding kopen. Zo moeilijk is het niet en je doet het jezelf aan, hè.
En al hadden je schoenen wel profiel, 8 jaar is heel oud.

Dus zo maar eens lekker shoppen. :P
Ja ja ik weet het. Probleem is altijd dat ik dit op zondag als ik ga hardlopen bedenk en dan zijn de winkels dicht. Op zaterdag vind ik dat ik betere dingen te doen heb, als ik er uberhaupt al aan denk.

Vandaag opgelost door harder te lopen. 12km in 56min, op zich best netjes. Had al een tijd niet meer onder de 57min gelopen. Gevolg daarvan is weer opstandige darmen de rest van de dag. :(
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 14:34:17 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_190737594
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 14:30 schreef Schuifpui het volgende:
Ja ja ik weet het. Probleem is altijd dat ik dit op zondag als ik ga hardlopen bedenk en dan zijn de winkels dicht. Op zaterdag vind ik dat ik betere dingen te doen heb, als ik er uberhaupt al aan denk.
Welnee joh. Je moet wel in een gehucht in het noord-oosten van Groningen wonen als op zondag álles dicht is :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190737633
Oké ik heb gewoon echt een hekel aan shoppen. :P
  zondag 29 december 2019 @ 14:40:10 #263
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_190737811
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 10:29 schreef Schuifpui het volgende:
Wanneer wordt het weer lente?
Dat duurt nog even helaas.. Ik voel je pijn
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_190738368
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 14:35 schreef Schuifpui het volgende:
Oké ik heb gewoon echt een hekel aan shoppen. :P
Ooit van het internet gehoord? ;)
pi_190738506
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 15:00 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ooit van het internet gehoord? ;)
Da's ook shoppen. :D
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 16:01:31 #266
155227 crew  Guppy
dus
pi_190740164
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 15:06 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Da's ook shoppen. :D
Maar sportshoppen is niet zo erg :D gewoon even naar Decathlon of zo en klaar is Schuifpui!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190742482
Deze cross ging echt lekker en goed! Het was ook fantastisch loopweer (iedereen denkt dat dat pas in de lente weer komt vergist zich!), net boven 0 en heldere lucht. Tel daar 4 rondjes in de modder tot je knieen bij op en ik ben helemaal blij. Veel leuker dan los-zand-crossjes. Niet bezig geweest met de tegenstand, wel met mezelf tot het einde pushen en dat lukte best goed.. de laatste ronde was ik wel te moe om nog gecoordineerd te kunnen lopen en ging ik steeds bijna onderuit in de gladde blubber haha. En uiteindelijk 2e dame, 2 minuten achter een dame die met zeer hoge regelmaat 10km's in de 37 minuten loopt, dus erg tevreden!
En nog aangemoedigd door een fokster :D

[ Bericht 10% gewijzigd door La_Tramposa op 29-12-2019 17:28:30 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_190743668
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 14:35 schreef Schuifpui het volgende:
Oké ik heb gewoon echt een hekel aan shoppen. :P
Ik ook hoor, maar sport kleding vind ik dan wel leuk. Bestel wel veel op internet (Keller-sports)
pi_190743818
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 17:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Deze cross ging echt lekker en goed! Het was ook fantastisch loopweer (iedereen denkt dat dat pas in de lente weer komt vergist zich!), net boven 0 en heldere lucht. Tel daar 4 rondjes in de modder tot je knieen bij op en ik ben helemaal blij. Veel leuker dan los-zand-crossjes. Niet bezig geweest met de tegenstand, wel met mezelf tot het einde pushen en dat lukte best goed.. de laatste ronde was ik wel te moe om nog gecoordineerd te kunnen lopen en ging ik steeds bijna onderuit in de gladde blubber haha. En uiteindelijk 2e dame, 2 minuten achter een dame die met zeer hoge regelmaat 10km's in de 37 minuten loopt, dus erg tevreden!
En nog aangemoedigd door een fokster :D
Klinkt goed! Dat kan zo lekker zijn hè, crossen... Gelukkig duurt het seizoen nog een tijdje, dus hopelijk kun je nog vaker zo genieten.

En dat verlies aan coördinatie op het laatst is ook heel herkenbaar.

Ik had het zelfs gisteren nog toen ik 10km op de weg liep op het laatst, het liep niet meer zoals het hoorde. Wel snel genoeg om net voor het einde van het jaar mijn PR te verpletteren.

Waarschijnlijk oudjaarsdag nog één cross van 5km en dan is dit jaar ook klaar. Nu al ruim 100km meer dan vorig jaar (2.500+) en een lading aan PR's dus ik kan niet anders dan tevreden zijn.
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 18:08:45 #270
155227 crew  Guppy
dus
pi_190744002
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 17:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Deze cross ging echt lekker en goed! Het was ook fantastisch loopweer (iedereen denkt dat dat pas in de lente weer komt vergist zich!), net boven 0 en heldere lucht. Tel daar 4 rondjes in de modder tot je knieen bij op en ik ben helemaal blij. Veel leuker dan los-zand-crossjes. Niet bezig geweest met de tegenstand, wel met mezelf tot het einde pushen en dat lukte best goed.. de laatste ronde was ik wel te moe om nog gecoordineerd te kunnen lopen en ging ik steeds bijna onderuit in de gladde blubber haha. En uiteindelijk 2e dame, 2 minuten achter een dame die met zeer hoge regelmaat 10km's in de 37 minuten loopt, dus erg tevreden!
En nog aangemoedigd door een fokster :D
Klinkt echt héérlijk! O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190745715
Vandaag als vrijwilliger bij een trail in de weer geweest, route checken vlak voor de start. Dat betekent dus met een rugzakje vol pijlen op pad. Gelukkig geen sabotage, en alles hing nog op zijn plek.
Na de controle ook nog een uurtje op het parcours gestaan bij een oversteek van het (drukke) MTB pad. Dat was wel fris, maar de vrolijke deelnemers maakten veel goed.
Geweldig loopweer, prachtige omgeving.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 29 december 2019 @ 21:49:14 #272
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_190751889
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 17:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Deze cross ging echt lekker en goed! Het was ook fantastisch loopweer (iedereen denkt dat dat pas in de lente weer komt vergist zich!), net boven 0 en heldere lucht. Tel daar 4 rondjes in de modder tot je knieen bij op en ik ben helemaal blij. Veel leuker dan los-zand-crossjes. Niet bezig geweest met de tegenstand, wel met mezelf tot het einde pushen en dat lukte best goed.. de laatste ronde was ik wel te moe om nog gecoordineerd te kunnen lopen en ging ik steeds bijna onderuit in de gladde blubber haha. En uiteindelijk 2e dame, 2 minuten achter een dame die met zeer hoge regelmaat 10km's in de 37 minuten loopt, dus erg tevreden!
En nog aangemoedigd door een fokster :D
Jaaaaaaaaaa, je zag het wél!

Goed gedaan zeg w/
pi_190752077
Jaloers op iedereen die nu nog de laatste loopjes/cossjes kunnen doen.
Ik moet werken. ;(

En fijn om te horen dat de meesten het jaar afsluiten met een goed gevoel!

quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 16:01 schreef Guppy het volgende:
Maar sportshoppen is niet zo erg :D gewoon even naar Decathlon of zo en klaar is Schuifpui!
Inderdaad, ik koop graag de Decathlon leeg. Online of offline.
pi_190763082
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 21:53 schreef wyccie het volgende:


Inderdaad, ik koop graag de Decathlon leeg. Online of offline.
Online is lastig, ze raken wel eens een bestelling kwijt, of sturen gewoon de verkeerde maat op :{
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 30 december 2019 @ 08:23:28 #275
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_190763207
Ik gebruik mijn trailschoenen zo weinig dat ik mijn favoriete paar gewoon kwijt ben :'(
F means you're fucked
pi_190763757
Poosje niets gepost. Na de 7 heuvelen in een dip beland en mijn streven naar 600 km dit jaar was behaald. Nog een paar keer wat gelopen en ik kwam steeds dichter bij het maffe getal 666.
Dat leek mij een mooie afsluiter voor dit jaar. Volgend jaar zal 600 waarschijnlijk weer mijn streven zijn. Ik heb niet echt de ambitie om het totaal op te schroeven, wel om vol te houden met waar ik mee bezig ben. Al wat leuke dingen op de planning en we zien wel waar het schip strandt.
Ik wens iedereen alvast een hele goede jaarwisseling en veel sportieve kilometers!
pi_190763779
Ik heb niet eens trailschoenen :+
  maandag 30 december 2019 @ 09:25:04 #278
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_190763830
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 09:19 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb niet eens trailschoenen :+
Ik had nog back-ups *O*
F means you're fucked
pi_190763888
Mooi weer vandaag! Doel is een training met lange intervallen (1km / ~4").
Twijfel alleen waar precies, misschien rijd ik ergens met de auto heen. :) Rondje om onze wijk ken ik nu wel.
pi_190764138
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 09:18 schreef Tris het volgende:
Poosje niets gepost. Na de 7 heuvelen in een dip beland en mijn streven naar 600 km dit jaar was behaald. Nog een paar keer wat gelopen en ik kwam steeds dichter bij het maffe getal 666.
Dat leek mij een mooie afsluiter voor dit jaar. Volgend jaar zal 600 waarschijnlijk weer mijn streven zijn. Ik heb niet echt de ambitie om het totaal op te schroeven, wel om vol te houden met waar ik mee bezig ben. Al wat leuke dingen op de planning en we zien wel waar het schip strandt.
Ik wens iedereen alvast een hele goede jaarwisseling en veel sportieve kilometers!
Volhouden is misschien wel het mooiste doel en vaak al moeilijk genoeg.
pi_190764486
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 08:23 schreef YUR het volgende:
Ik gebruik mijn trailschoenen zo weinig dat ik mijn favoriete paar gewoon kwijt ben :'(
Schandalig :(
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_190765812
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 09:19 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb niet eens trailschoenen :+
Ik wilde nooit aan trailschoenen, maar heb twee keer een paar gewonnen. Eerste liggen bijna onaangeroerd in de kast, tweede heb ik nu wel vaak aan op trails waar meer grip nodig is, ook fijn bij glibber en nattigheid, ze zijn ook sneller weer droog.
pi_190765917
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 08:23 schreef YUR het volgende:
Ik gebruik mijn trailschoenen zo weinig dat ik mijn favoriete paar gewoon kwijt ben :'(
Zitten ze niet onder die klomp modder die nog in dat schoenentasje zit?
  maandag 30 december 2019 @ 11:27:51 #284
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_190765994
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 11:24 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zitten ze niet onder die klomp modder die nog in dat schoenentasje zit?
Nee, dat zijn mn oude....
F means you're fucked
pi_190767339
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 11:19 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ik wilde nooit aan trailschoenen, maar heb twee keer een paar gewonnen. Eerste liggen bijna onaangeroerd in de kast, tweede heb ik nu wel vaak aan op trails waar meer grip nodig is, ook fijn bij glibber en nattigheid, ze zijn ook sneller weer droog.
Ik heb cross-schoenen voor als het echt nodig is, maar als het even kan vermijd ik dat soort situaties ;)

Bij duintrainingen is het eigenlijk zelden glibberig, en in het mulle zand heb je er niet zoveel aan. Gisteren had ik wel iets kunnen gebruiken om niet weg te glijden toen ik tijdens een heuvelsprintje per ongeluk op een stronkje stapte. Ik lag nog net niet op m’n gezicht :’)
pi_190768218
Als er geen asfalt of kunststof ligt, is het geen gebied om te lopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_190769780
Heb afgelopen week ook een stuk door de blubber gelopen :') had het pad verkeerd ingeschat waardoor er op sommige stukken gewandeld moest worden omdat ik anders echt volledig uit zou glijden _O- eromheen rennen lukte ook al niet meer.
M'n schoenen kunnen nu wel een schoonmaakbeurt gebruiken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_190770020
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 08:23 schreef YUR het volgende:
Ik gebruik mijn trailschoenen zo weinig dat ik mijn favoriete paar gewoon kwijt ben :'(
Je moet ze af en toe uitlaten, anders gaan ze zelf lopen ;)
  maandag 30 december 2019 @ 15:21:54 #289
3878 Vork
Manisch creatief
pi_190771384
2019 was niet m'n beste hardloopjaar. Veel kleine klachten en niks echt op kunnen bouwen, geen PR's of memorabele prestaties. Ook heb ik vrij weinig gefietst en ben ik mede daardoor wel weer iets logger en zwaarder :X Verder was het wel een bewogen jaar met een verhuizing naar een andere stad en totaal ander werk.

De klachten zijn nog nog lang niet weg, maar redelijk onder controle nu. Dus ik kijk wel uit naar 2020, want ik hoop eindelijk weer m'n loopcondotie op te kunnen bouwen en ook met mooi weer wat vaker te fietsen.

In cijfers:

912km gelopen in precies 100 loopjes, met iets meer dan 7,5km aan hoogtemeters in 81 uur en 21 minuten. 55km minder dan vorig jaar.
pi_190771689
quote:
99s.gif Op maandag 30 december 2019 13:10 schreef mosselmossel het volgende:
Als er geen asfalt of kunststof ligt, is het geen gebied om te lopen.
Mompelt iets over kustmarathon en opdoeken.
  Moderator maandag 30 december 2019 @ 20:18:06 #291
155227 crew  Guppy
dus
pi_190779468
quote:
99s.gif Op maandag 30 december 2019 13:10 schreef mosselmossel het volgende:
Als er geen asfalt of kunststof ligt, is het geen gebied om te lopen.
Maar de Kustmarathon dan??
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_190782638
Ach één bergje zand op de finish droppen... :P ;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport maandag 30 december 2019 @ 22:58:14 #293
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_190786994
Zijn er lopers hier die regelmatig voor hun werk lopen, 's ochtends dus? Hoe bevalt dat?

Ik werk tegenwoordig 36u/week (4 om 5) en wil ook in de ochtend gaan lopen omdat ik dat dus overdag niet meer kan.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_190787607
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2019 21:29 schreef Guard het volgende:
Ach één bergje zand op de finish droppen... :P ;)
dit
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_190789212
quote:
17s.gif Op maandag 30 december 2019 22:58 schreef DeLuna het volgende:
Zijn er lopers hier die regelmatig voor hun werk lopen, 's ochtends dus? Hoe bevalt dat?

Ik werk tegenwoordig 36u/week (4 om 5) en wil ook in de ochtend gaan lopen omdat ik dat dus overdag niet meer kan.
Hoe laat in de ochtend?
pi_190790709
quote:
17s.gif Op maandag 30 december 2019 22:58 schreef DeLuna het volgende:
Zijn er lopers hier die regelmatig voor hun werk lopen, 's ochtends dus? Hoe bevalt dat?

Ik werk tegenwoordig 36u/week (4 om 5) en wil ook in de ochtend gaan lopen omdat ik dat dus overdag niet meer kan.
Afgelopen zomer heb ik het een paar keer gedaan omdat het toen overdag ruim 30 graden werd. Om 6 uur er uit en direct naar buiten. Echt heerlijk vond ik het. Je bent direct goed wakker en met zonsopkomst en een beetje dauw buiten zijn is echt fijn.

Enige nadeel dat ik ervaarde is dat ik overdag een stuk vermoeider was dan normaal. Maar dat is ook logisch als je al een kilometer of 5 hebt gelopen voor je werk.
  Forum Admin dinsdag 31 december 2019 @ 07:02:49 #297
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_190796797
Ik merk ook een extra vermoeidheid gedurende de dag als ik 's ochtends gefietst of gelopen heb. Hangt natuurlijk wel samen met de intensiteit van de training.

Gisteren het jaar afgesloten met een hm, kreeg helaas weer eens last van mijn kuit. Die blessure was nou net bijna een jaar weg. Toch maar weer een beetje gas terugnemen in het begin van 2020.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_190797352
quote:
17s.gif Op maandag 30 december 2019 22:58 schreef DeLuna het volgende:
Zijn er lopers hier die regelmatig voor hun werk lopen, 's ochtends dus? Hoe bevalt dat?

Ik werk tegenwoordig 36u/week (4 om 5) en wil ook in de ochtend gaan lopen omdat ik dat dus overdag niet meer kan.
Ik loop altijd op maandagochtend voordat ik naar m’n werk ga. Ik sta dan rond 6 uur buiten. Het is wel vroeg, maar ik vind het heerlijk! De hele wereld is dan van mij :D Ik loop dan wel een rustig duurloopje, en daar krijg ik juist overdag extra energie van. Een zware intervaltraining zou waarschijnlijk een wat minder positief effect op m’n werk hebben.

Je moet er denk ik alleen wel een beetje een ochtendmens voor zijn.
pi_190798726
Loop wel eens in ochtend naar mijn werk. Dat is dan rond een uur of 5. Merk dan dat het tempo lager ligt dan als ik s’middags weer naar huis ga.
pi_190798749
In de winter heb ik wel moeite met 's ochtends vroeg lopen, de rest van het jaar heerlijk! Maar dat is ook omdat ik dan wel het liefste in de duinen loop, dus als het dan de hele tijd nog donker is is dat minder relaxt. Ik doe meestal geen zware trainingen 's ochtends maar gewoon duurloopjes..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 31 december 2019 @ 12:50:25 #301
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_190802890
Vol
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')