Ik las eerst 85 euro per nacht in een gereedstaande tent en dacht dat valt eigenlijk best mee.quote:Op donderdag 28 november 2019 21:14 schreef golfer het volgende:
Nog maar een keer mijn laatste post uit het vorige topic:
F1-camping Zandvoort overweegt inzet topless serveersters.
https://www.haarlemsdagbl(...)IxnkucDJdy3ntJqYYy2c
De prijzen die ze durven te vragen voor een paar dagen in een tentje...
408.000quote:Daar worden straks zeshonderd tweepersoonstenten en honderdvijftig vierpersoonstenten neergezet.
Duinen aan het egaliseren voor tribune. De tarzanbocht krijgt aan het einde van het rechte stuk een uitloop strook van asfalt.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:59 schreef Nattekat het volgende:
Wat zijn ze bij de Tarzan aan het doen dan.
Die gaat natuurlijk de eerste prijs uitreiken.quote:Op vrijdag 29 november 2019 15:21 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-formule-1-zandvoort
De koning heeft ook een kaartje gekregen van zijn neefje.
Ja heel gek dat de koning naar een van de grootste sportevenementen, in Nederland, gaatquote:Op vrijdag 29 november 2019 15:21 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-formule-1-zandvoort
De koning heeft ook een kaartje gekregen van zijn neefje.
Dat zal allemaal wel meevallen.quote:Op zaterdag 30 november 2019 08:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Gaat er nu ook beter ingehaald kunnen worden?
Denk het ook. Zou leuk zijn als Amalia ook een prijs uitreiktquote:Op zaterdag 30 november 2019 05:09 schreef vipergts het volgende:
[..]
Die gaat natuurlijk de eerste prijs uitreiken.
Die kan met d'r zussen wel de bordjes 1,2 en 3 bij de auto's zetten en de interviews doen. Niemand heeft prinsessen die dat doen. Soort Brutale Meiden maar dan van adel.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:51 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Denk het ook. Zou leuk zijn als Amalia ook een prijs uitreikt
Heb al foto’s en filmpjes gezien/gekregen van mensen die daar werken, maar kan en mag hier van niks in het openbaar brengen. Maar er krijgen meer bochten een banking en ze zij hier mee aan het testen voor ze met de “big one” beginnen.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
Benieuwd hoe die kombocht eruit komt te zien
VolkerWessels brengt zelf ook foto's naar buiten: https://www.nu.nl/formule(...)t-in-volle-gang.htmlquote:Op zaterdag 30 november 2019 20:20 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Heb al foto’s en filmpjes gezien/gekregen van mensen die daar werken, maar kan en mag hier van niks in het openbaar brengen. Maar er krijgen meer bochten een banking en ze zij hier mee aan het testen voor ze met de “big one” beginnen.
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer vertrouwen ik krijg dat dit helemaal niet zo'n verkeerde race gaat zijn. Dat heeft dan vooral met de lengte te maken; om de 1:10 heb je een grote inhaalmogelijkheid in de Tarzanbocht, gevolgd door een bochtencombinatie waar twee lijnen voor zijn dankzij die banking.quote:Op zaterdag 30 november 2019 23:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
VolkerWessels brengt zelf ook foto's naar buiten: https://www.nu.nl/formule(...)t-in-volle-gang.html
https://www.volkerwessels(...)voor-komst-formule-1
Laten we gewoon afwachten, die bankings kunnen nog voor verrassingen zorgen.quote:Op zondag 1 december 2019 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer vertrouwen ik krijg dat dit helemaal niet zo'n verkeerde race gaat zijn. Dat heeft dan vooral met de lengte te maken; om de 1:10 heb je een grote inhaalmogelijkheid in de Tarzanbocht, gevolgd door een bochtencombinatie waar twee lijnen voor zijn dankzij die banking.
plus op veel plekken worden foutjes meteen afgestraft, dat is ook een interessant gegeven in plaats enorme asfaltstrokenquote:Op zondag 1 december 2019 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer vertrouwen ik krijg dat dit helemaal niet zo'n verkeerde race gaat zijn. Dat heeft dan vooral met de lengte te maken; om de 1:10 heb je een grote inhaalmogelijkheid in de Tarzanbocht, gevolgd door een bochtencombinatie waar twee lijnen voor zijn dankzij die banking.
Omdat?quote:
Was al bekend, vertelde de directeur in podcast.quote:Op zaterdag 30 november 2019 20:20 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Heb al foto’s en filmpjes gezien/gekregen van mensen die daar werken, maar kan en mag hier van niks in het openbaar brengen. Maar er krijgen meer bochten een banking en ze zij hier mee aan het testen voor ze met de “big one” beginnen.
quote:Alles loopt gesmeerd bij de organisatie van de Dutch Grand Prix, zo vertelt directeur Robert van Overdijk ten overstaan van RacingNews365. Hoewel de voorbereidingen momenteel nog in volle gang zijn, zal er op de baan spoedig weer geracet kunnen worden.
"We streven ernaar om de baan in februari weer in gebruik te kunnen nemen. Vanaf april zullen we aan de slag gaan met de opbouw van het evenement, dat neemt zo'n vier à vijf weken in beslag. We hebben met alles rekening gehouden in de planning, ook een eventuele strenge winter", vertelt Van Overdijk. "Momenteel zijn er geen twee plekken op het circuit waar niet aan wordt gewerkt, vandaag zijn er al ruim honderd mensen aan het werk."
De organisatie van de Grand Prix heeft ambitieuze doelstellingen voor de terugkeer van de Formule 1. "We zijn niet van plan om een traditionele Grand Prix te organiseren. Het moet meer zijn dan een Formule 1-race, het moet een geweldig festival worden, waarbij we drie dagen lang een uitverkocht huis hebben. Het wordt het 'Ultimate Racing Festival'. We willen laten zien waar we zo goed in zijn, het organiseren van grote evenementen", aldus Van Overdijk.
Het moet een unieke ervaring worden, zo legt Van Overdijk uit, maar wat er allemaal precies te doen zal zijn, dat wil hij vooralsnog niet delen. In een later stadium zal hierover meer bekend gemaakt worden.
quote:In een mediasessie waar RacingNews365 aanwezig was heeft de organisatie van de Grand Prix van Nederland uit de doeken gedaan in hoeverre Circuit Zandvoort zal worden aangepast voor de Formule 1. Duidelijk is dat het pakket ettelijke aanpassingen bevat, op ruim honderd punten zal het circuit worden bijgepunt om het circus, evenals de honderdduizenden toeschouwers goed en wel te ontvangen.
De aanpassingen aan Circuit Zandvoort
Beginnend bij de eerste bocht, de welbekende Tarzanbocht, vinden we aankomende mei een heuse publiekstunnel richting de paddock, die onder de baan door loopt. Het circuit zal op deze plek daarnaast een verlengde run-off van asfalt en er komt een verlengde pit-uitgang. Ook worden de kerbstones en de grindbakken gereconstrueerd.
De Hugenholtzbocht, de eerste van de twee kombochten op het circuit, wordt verlegd én verkant met liefst 34 procent. Kerbstones, extra run-off en een keerwand worden op dit punt toegevoegd. Het asfalt richting het Scheivlak krijgt een nieuwe deklaag. Een stuk verder, bij bocht tien, worden de grindbakken vernieuwd en bouwt de organisatie een nieuw tribuneterrein voor de duizenden fans die het circuit zullen bezoeken.
De bochtencombinatie elf en twaalf, de Hans Ernstbocht – een potentieel inhaalmoment – wordt verbreed aan de binnenzijden om manoeuvres te stimuleren. Ook hier zullen de grindbakken en kerbstones worden herzien.
De meest besproken aanpassing aan het circuit volgt aan het einde, in de vorm van de veranderingen aan de Kumho- en Arie Luyendykbocht. De oorspronkelijke vorm van de baan wordt hier omgebouwd tot een kombocht met een maximale hellingshoek van liefst 32 procent. Het publiek zal onder deze bocht door lopen om Circuit Zandvoort binnen te treden. De pitstraat wordt ook veranderd. Tenslotte worden er binnen en rond het circuit verscheidene lounges geplaatst en een medisch centrum.
Lammers: "Zandvoort wordt misschien wel het mooiste circuit ter wereld"
De sportief directeur van de Grand Prix van Nederland, oud-Formule 1-coureur Jan Lammers, is zeer te spreken over de verschillende veranderingen aan Circuit Zandvoort, zo vertelt hij. "Ik denk dat het met al deze aanpassingen sowieso het mooiste en meest uitdagende circuit van Europa moet worden. Wellicht dat we zelfs het mooiste circuit van de wereld zullen worden", besluit Lammers.
Lammers stelt eveneens dat inhalen op het straks vernieuwde circuit 'niet zo'n groot probleem moet zijn'. De geboren Zandvoortenaar denkt dan ook een parel in handen te hebben. "Deze aanpassingen, waaronder de kombocht, maken het circuit absoluut uniek. Er is geen circuit zoals deze in de moderne wereld, het biedt nieuwe uitdagingen", aldus Lammers.
Wat betekent dit?quote:[..]
De aanpassingen aan Circuit Zandvoort
Beginnend bij de eerste bocht, de welbekende Tarzanbocht, vinden we aankomende mei een heuse publiekstunnel richting de paddock, die onder de baan door loopt. Het circuit zal op deze plek daarnaast een verlengde run-off van asfalt en er komt een verlengde pit-uitgang. Ook worden de kerbstones en de grindbakken gereconstrueerd.
De Hugenholtzbocht, de eerste van de twee kombochten op het circuit, wordt verlegd én verkant met liefst 34 procent. Kerbstones, extra run-off en een keerwand worden op dit punt toegevoegd. Het asfalt richting het Scheivlak krijgt een nieuwe deklaag. Een stuk verder, bij bocht tien, worden de grindbakken vernieuwd en bouwt de organisatie een nieuw tribuneterrein voor de duizenden fans die het circuit zullen bezoeken.
De bochtencombinatie elf en twaalf, de Hans Ernstbocht – een potentieel inhaalmoment – wordt verbreed aan de binnenzijden om manoeuvres te stimuleren. Ook hier zullen de grindbakken en kerbstones worden herzien.
[..]
Wat vetquote:Op maandag 2 december 2019 21:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
'Simulatie' van het bedrijf die het re-design van de baan doet.
Vreemd zeg, persmomenten nu de werkzaamheden voor een wereldevenement in volle gang zijn.quote:Op maandag 2 december 2019 18:43 schreef golfer het volgende:
Het charme-offensief is begonnen. Pers-uitje en daardoor veel aandacht voor de verbouwingen in de kranten en bij de NOS-(sport)journaals.
Klopt, alles mag alleen via officiële kanalen naar buiten gebracht worden. Doet een werknemer dit, is het 👋🏻quote:Op zaterdag 30 november 2019 23:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
VolkerWessels brengt zelf ook foto's naar buiten: https://www.nu.nl/formule(...)t-in-volle-gang.html
https://www.volkerwessels(...)voor-komst-formule-1
Dardaquote:Op maandag 2 december 2019 10:25 schreef Coelho het volgende:
Als ze nou eens naast al die kombochten ook een looping maken op het rechte stuk, dan is het helemaal een Darda-baan, zoals we die vroeger hadden.
[ afbeelding ]
Ah, je werkt daar?quote:Op dinsdag 3 december 2019 09:03 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Klopt, alles mag alleen via officiële kanalen naar buiten gebracht worden. Doet een werknemer dit, is het 👋🏻
Vet man!quote:
Vet man!quote:
Supervette baan dit.quote:Op maandag 2 december 2019 21:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
'Simulatie' van het bedrijf die het re-design van de baan doet.
Wel een beetje een korte baan.quote:Op maandag 2 december 2019 21:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
'Simulatie' van het bedrijf die het re-design van de baan doet.
Korte baan is juist ideaal als er maar beperkt ingehaald kan worden zoals nu. Dan heb je meer rondes dus meer potentiële inhaalacties.quote:
Ongeveer even lang als Mexico, Brazilië, Canada, Hongarije en Oostenrijk.quote:
In F1 Café op ziggo reden ze in de simulator met de huidige wagen op het huidige circuit een 1:10.4quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:43 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ongeveer even lang als Mexico, Brazilië, Canada, Hongarije en Oostenrijk.
Ofwel de banen waar Max het goed doet (oké Canada iets minder).
Met tijd rond de 1m20 per rondje (als die simulatie F1 is? Is iig ook ongeveer huidig baanrecord) zou een race ongeveer 1 uur en 36 minuten duren (78 rondjes), uitgaande dat ze in kwali nog wel harder gaan.
Monza duurde maar uur en kwartier.
Als Max Verstappen wint ben je trots op ons kleine landje?quote:Op woensdag 4 december 2019 05:06 schreef SiGNe het volgende:
Staat ook mooi in de record boeken en dan kan iedereen trots op ons kleine landje zijn.
Ben je Belgquote:Op woensdag 4 december 2019 05:06 schreef SiGNe het volgende:
en dan kan iedereen trots op ons kleine landje zijn.
Ga je deze trollactie nu overal uitvoeren?quote:
Dat was dan wel een quali sim, in de race zal het iets langzamer zijnquote:Op woensdag 4 december 2019 05:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
In F1 Café op ziggo reden ze in de simulator met de huidige wagen op het huidige circuit een 1:10.4
Het nieuwe circuit zou iets langzamer gaan worden volgens de voorspellingen maar het is nog wel afwachten hoe snel je nu echt door de kombochten kan gaan en hoeveel snelheid je dan meeneemt naar het volgende stuk.
Zou wel een enorm spektakel worden als Max er de Pole weet te halen en ook wint.
Staat ook mooi in de record boeken en dan kan iedereen trots op ons kleine landje zijn.
Verwar je mij nu met jouquote:Op woensdag 4 december 2019 08:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ga je deze trollactie nu overal uitvoeren?
Nee hoor, absoluut niet. Je toont dit zielige riedeltje overal. En dat doe je waarschijnlijk al jaren op FOK!quote:
Geef me 1 voorbeeld, buiten bovenstaande reactiequote:Op woensdag 4 december 2019 09:07 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee hoor, absoluut niet. Je toont dit zielige riedeltje overal.
Als de lengte van circuit (lay-out) gelijk blijft (4,3 km) dan zullen er max 71 ronden worden gereden. Afstand van de GP is 305 km. Aantal ronden is niet afhankelijk van gemiddelde rondetijd.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:43 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ongeveer even lang als Mexico, Brazilië, Canada, Hongarije en Oostenrijk.
Ofwel de banen waar Max het goed doet (oké Canada iets minder).
Met tijd rond de 1m20 per rondje (als die simulatie F1 is? Is iig ook ongeveer huidig baanrecord) zou een race ongeveer 1 uur en 36 minuten duren (78 rondjes), uitgaande dat ze in kwali nog wel harder gaan.
Monza duurde maar uur en kwartier.
Ik vrees dat ze niet wakker liggen van 50.000 euro boetequote:Op donderdag 5 december 2019 11:40 schreef golfer het volgende:
Bron: Haarlems Dagblad
Het circuit van Zandvoort moet de natuur in een stuk duingebied herstellen dat beschadigd is geraakt door werkzaamheden rond het racecircuit.
De provincie Noord-Holland heeft dat bepaald.
Bij nieuwe overtredingen in het beschermde natuurgebied Kennemerland-Zuid moet het circuit 10.000 euro boete per keer betalen, zo staat in een brief van de provincie aan de circuitdirectie.
Deze zogeheten dwangsom kan oplopen tot 50.000 euro. Voor het herstel heeft het circuit tot 1 april volgend jaar de tijd. Dan begint het broedseizoen.
Nee, werk daar niet. Maar afgelopen jaar door toevalligheden wat connecties gekregen in de “bizarre” F1 wereld en wat meer mensen leren kennen die bevriend zijn met de hoofdrolspelers rond Zandvoort.quote:Op dinsdag 3 december 2019 18:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ah, je werkt daar?
Lijkt me wel een tof project als je later kan zeggen "Ik heb dat gebouwd".
Is toch anders dan een gebouw of huis, iedereen kent het circuit wel, in elk geval van naam.
En als werknemer heb je inderdaad te maken met contracten en kan de werkgever je verbieden om er iets over naar buiten te brengen (vooral om negatieve klanken te voorkomen natuurlijk).
Een buitenstaander heeft geen clausules dus die kan wel gewoon foto's maken maar die mag waarschijnlijk het terrein niet op odmat 't een bouwplaats is.
En ook fijn dat de negatieve klanken nu ook een beetje verstomd zijn.
Men lijkt er steeds meer vertrouwen in te krijgen.
Iedereen even applaudisseren.quote:Op vrijdag 6 december 2019 07:31 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Nee, werk daar niet. Maar afgelopen jaar door toevalligheden wat connecties gekregen in de “bizarre” F1 wereld en wat meer mensen leren kennen die bevriend zijn met de hoofdrolspelers rond Zandvoort.
Zit nu wat dichter bij het vuur, vorig jaar b.v. bij Chase Carey en Bernie Ecclestone aan tafel gezeten 😱
Met Bernie Ecclestone aan tafel gezeten? BS!quote:Op vrijdag 6 december 2019 07:31 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Nee, werk daar niet. Maar afgelopen jaar door toevalligheden wat connecties gekregen in de “bizarre” F1 wereld en wat meer mensen leren kennen die bevriend zijn met de hoofdrolspelers rond Zandvoort.
Zit nu wat dichter bij het vuur, vorig jaar b.v. bij Chase Carey en Bernie Ecclestone aan tafel gezeten 😱
Wie is er ziedend?quote:Op vrijdag 6 december 2019 10:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Jullie zijn ook echt ziedend om alles hè. .
WOESTquote:Op vrijdag 6 december 2019 10:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Jullie zijn ook echt ziedend om alles hè. .
En toch is het zo, ga er niet om liegen. Geen behoefte aan. Maar Bernie heeft nog steeds een adviserende rol en staat Liberty bij. In het gesprek ging het over o.a. de groei van de bezoekersaantallen, Paddockclub kaarten waren gemiddeld 15% per race toegenomen.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:44 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Met Bernie Ecclestone aan tafel gezeten? BS!
De beste man heeft geen rol meer binnen de FOM. Contacten met Zandvoort hoeven niet via hem gelegd te worden, want met Zandvoort wilde hij niets meer weten.
Dus je verhaal is niet geloofwaardig (op zijn zachtst gezegd).
Maar als je er verder niet werkt dan hoef je ook niet moeilijk te doen over foto's van zandvoort..quote:Let's split up, gang. If you're looking for an image, it's probably been deleted or may not have existed at all.
quote:Op vrijdag 6 december 2019 15:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar als je er verder niet werkt dan hoef je ook niet moeilijk te doen over foto's van zandvoort..
Bernie heeft niets met Liberty Media te maken. Bij de FOM zal hij nog een adviserende rol kunnen hebben, maar goed, iemand die dicht op het vuur zit weet dat natuurlijk ook wel....quote:Op vrijdag 6 december 2019 13:29 schreef Slein83 het volgende:
[..]
En toch is het zo, ga er niet om liegen. Geen behoefte aan. Maar Bernie heeft nog steeds een adviserende rol en staat Liberty bij. In het gesprek ging het over o.a. de groei van de bezoekersaantallen, Paddockclub kaarten waren gemiddeld 15% per race toegenomen.
Niks van gehoord.quote:Op dinsdag 3 december 2019 09:03 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Klopt, alles mag alleen via officiële kanalen naar buiten gebracht worden. Doet een werknemer dit, is het 👋🏻
Zie eerdere link is nu aangepast! En nee deze foto('s) komen allemaal uit mijn eigen collectiequote:Op vrijdag 6 december 2019 15:10 schreef McLaren_Fan het volgende:
Helder bewijs dat je Chase Carey hebt ontmoet!
Mooi antwoord, je weet wie er eigenaar is van FOM? Liberty media, wie is er de CEO? Chase Careyquote:Op vrijdag 6 december 2019 09:44 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Met Bernie Ecclestone aan tafel gezeten? BS!
De beste man heeft geen rol meer binnen de FOM. Contacten met Zandvoort hoeven niet via hem gelegd te worden, want met Zandvoort wilde hij niets meer weten.
Dus je verhaal is niet geloofwaardig (op zijn zachtst gezegd).
Of zelf een pasje hebtquote:Op vrijdag 6 december 2019 10:19 schreef shiz het volgende:
Ach... als je barkeeper bent in de VIP zone kan het wel eens zijn dat zulke figuren een drankje bij je bartafel komen halen.
Als mensen mij in vertrouwen dingen laten zien of vertellen, ga ik dat vertrouwen niet schaden en ook deze mensen niet in de problemen brengen. En ik heb alleen maar mijzelf er mee als ik dit ook doe.quote:Op vrijdag 6 december 2019 15:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar als je er verder niet werkt dan hoef je ook niet moeilijk te doen over foto's van zandvoort..
Dit is mij verteld door een werknemer wat betreft de bouw.quote:Op vrijdag 6 december 2019 18:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Niks van gehoord.
Kan me voorstellen dat het niet wenselijk is om zomaar van alles te delen, maar dat geldt altijd voor werkgerelateerde content op sociale media, etc.
Ja foutje, had wel 305 / 4.3 gedaan maar hier verkeerd over getyptquote:Op woensdag 4 december 2019 19:04 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Als de lengte van circuit (lay-out) gelijk blijft (4,3 km) dan zullen er max 71 ronden worden gereden. Afstand van de GP is 305 km. Aantal ronden is niet afhankelijk van gemiddelde rondetijd.
Echt hé, alsof Nederland niets beters te bieden heeft. Dan kun je nog beter 2unlimited oid neerzettenquote:Op vrijdag 20 december 2019 15:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Even serieus. Welke onverlaat heeft bedacht dat een 'optreden' van Nick en Simon passend is bij de Grand Prix?
echt, hoe kun je zo'n evenement degraderen tot het niveau van koekhappen en toiletpot werpen.
mensen hebben serieus geld neergelegd en krijgen amoebes uit Volendam op het podium te zien.
Als sport toeschouwer is het leven sowieso kut op muzikaal gebied. Voor je het weet zit je naar snollebollekes (?) te luisterenquote:Op vrijdag 20 december 2019 15:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Even serieus. Welke onverlaat heeft bedacht dat een 'optreden' van Nick en Simon passend is bij de Grand Prix?
echt, hoe kun je zo'n evenement degraderen tot het niveau van koekhappen en toiletpot werpen.
mensen hebben serieus geld neergelegd en krijgen amoebes uit Volendam op het podium te zien.
Ja, of die hersendode figuren pitstop boys die iets opgenomen hebben met alleen maar 'max Max supermax'. Daar zou een straf op moeten staanquote:Op vrijdag 20 december 2019 17:01 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als sport toeschouwer is het leven sowieso kut op muzikaal gebied. Voor je het weet zit je naar snollebollekes (?) te luisteren
quote:Strandgangers
Gemeente Zandvoort communiceert in geval van mooi (strand)weer dat Zandvoort niet bereikbaar is
voor strandbezoekers. Bij hoge uitzondering zal er in het weekend van de DGP gecommuniceerd
worden dat in dit geval het strand van Noordwijk of IJmuiden de moeite waard zijn om te bezoeken.
Ook hier geldt dat men met de auto zonder doorlaatbewijs geen toegang heeft tot het autoluwe gebied
in Zandvoort en Bloemendaal aan Zee. De DGP onderneemt geen activiteiten op het strand, met
uitzondering van het faciliteren van een fietsenstalling
Wow, heftig.quote:Op vrijdag 20 december 2019 19:55 schreef rubbereend het volgende:
indrukwekkend plan, ik hoop dat een hoop mensen zich beseffen dat ze nog wel wat moeten lopen als ze met pendelbussen en georganiseerde busreizen komen. Vooral die laatsten moeten toch nog ruim een half uur wandelen
Weet je wat dat kost?quote:Op vrijdag 20 december 2019 18:16 schreef Sinister-D- het volgende:
Dan zit je landje al volgestopt met internationaal bekende (top) dj's, en waar komen ze dan mee op de proppen _!
Zal vast al een lange tijd geleden al gemaakt zijn voor de vergunningsaanvragen, dus op basis van de 2018 eindstandquote:
Men kan dus het beste met de heli komen. Dan kunnen ze je pal naast het circuit afzetten.quote:
Er staat ook nog Toro Rossoquote:
Onderaanquote:Op maandag 23 december 2019 14:52 schreef nils7 het volgende:
Kan aan mij liggen maar ligt het Fan Village?
iemand die ook de historische GP regeltquote:
respect hoe ze alles erop hebben weten te proppenquote:
quote:Op maandag 23 december 2019 15:31 schreef rubbereend het volgende:
[..]
iemand die ook de historische GP regelt
Kijk die geavanceerde aerodynamica.quote:
Dit zullen de optredens zijn gedurende de dag, net als op/in vele circuits/landen hebben ze overdag op de podia nationale artiesten waarvan de buitenlandse GP bezoekers niemand kent. Daarnaast zijn er de after race concerten, die vaak internationale artiesten bevatten.quote:Op vrijdag 20 december 2019 15:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Even serieus. Welke onverlaat heeft bedacht dat een 'optreden' van Nick en Simon passend is bij de Grand Prix?
echt, hoe kun je zo'n evenement degraderen tot het niveau van koekhappen en toiletpot werpen.
mensen hebben serieus geld neergelegd en krijgen amoebes uit Volendam op het podium te zien.
Dan nog lijkt het mij logischer om bv. popartiesten en bands als Racoon, Kensington, Ilse de Lange, Anouk of zelfs Di-Rect te boeken die een toch wat meer internationaler repertoire hebben. Ook absoluut niet mijn ding, maar toch beter dan die "Dutch gibberish" imo.quote:Op dinsdag 24 december 2019 08:25 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Dit zullen de optredens zijn gedurende de dag, net als op/in vele circuits/landen hebben ze overdag op de podia nationale artiesten waarvan de buitenlandse GP bezoekers niemand kent.
Zal wel vanuit Jumbo geregeld worden, het vervangt ook de Jumbo racdagen en aangezien dat Familie dagen zijn. Moet het ook in die hoek gezocht worden qua Familie entertainment gok ik zo.quote:Op dinsdag 24 december 2019 10:02 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dan nog lijkt het mij logischer om bv. popartiesten en bands als Racoon, Kensington, Ilse de Lange, Anouk of zelfs Di-Rect te boeken die een toch wat meer internationaler repertoire hebben. Ook absoluut niet mijn ding, maar toch beter dan die "Dutch gibberish" imo.
Lijkt me tamelijk aan te sluiten bij het verwachte publiek. Diezelfde groep die direct Spa verlieten toen een bepaalde coureur eraf lag in lap 1quote:Op dinsdag 24 december 2019 10:17 schreef JeMoeder het volgende:
Nick en Simon Ze willen een eenmalige GP?
Haringkar is dan weer wel gewenst en echt Nederlands!quote:Op vrijdag 20 december 2019 21:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Weet je wat dat kost?
Nick en Simon komen al voor een consumtiebon en de voorwaarde dat de familie er wat viskramen mogen neerzetten.
Ik vrees ook dat het zo triest is inderdaad.quote:Op dinsdag 24 december 2019 11:18 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Lijkt me tamelijk aan te sluiten bij het verwachte publiek. Diezelfde groep die direct Spa verlieten toen een bepaalde coureur eraf lag in lap 1
Daarom Nick en Simon om publiek daar te houden mocht Max uitvallenquote:Op dinsdag 24 december 2019 11:18 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Lijkt me tamelijk aan te sluiten bij het verwachte publiek. Diezelfde groep die direct Spa verlieten toen een bepaalde coureur eraf lag in lap 1
Da's dan wel weer tof.quote:Naar omwonenden maakt het circuit een gebaar. Ze mogen op donderdag gratis komen kijken op het circuit. Er wordt dan alleen nog niet gereden. Voor de burendag moeten de Zandvoorters zich wel registreren.
quote:Op dinsdag 24 december 2019 14:41 schreef Nattekat het volgende:
Schijnbaar gaan de motorhomes nog steeds debuteren in Spanje volgend jaar, in Nederland wordt het overzeese pakket gebruikt.
't Schijnt dat Nick & Simon dan hun soundcheck hebben.quote:Op dinsdag 24 december 2019 15:15 schreef Leonos het volgende:
[..]
Tof om naar een leeg circuit te kijken?
De donderdag is ook altijd genoeg te doen is mijn ervaring. Kwalificaties en trainingen van gastklasses en zo.quote:Op dinsdag 24 december 2019 15:15 schreef Leonos het volgende:
[..]
Tof om naar een leeg circuit te kijken?
In die post hierboven staat dat er nog niet gereden gaat worden.quote:Op dinsdag 24 december 2019 15:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De donderdag is ook altijd genoeg te doen is mijn ervaring. Kwalificaties en trainingen van gastklasses en zo.
Niet door F1 inderdaad. En het zijn geen random autootjes maar interessante klassen vlak onder de F1quote:Op dinsdag 24 december 2019 15:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
In die post hierboven staat dat er nog niet gereden gaat worden.
En die mensen kunnen heel het jaar naar het circuit om random auto'tjes te kijken.
Die roze lijnen duiden aan dat het schuin loopt daar, althans, dat denk ik 😎quote:Op dinsdag 24 december 2019 17:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zijn die groene vlakken met roze lijnen? Staanplekken in het gras?
En 3300 het aantal zitplaatsen neem ik aan
Ja dat denk ik nu je het zegt ook. Maar er komen geen toeschouwers op zoals in België want het hek loopt er halverwege doorheen.quote:Op dinsdag 24 december 2019 19:56 schreef Flabberguest het volgende:
[..]
Die roze lijnen duiden aan dat het schuin loopt daar, althans, dat denk ik 😎
Deze stipjes helemaal aan de buitenkant is denk ik asfalt (ontsnappingsroute)quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:54 schreef zalkc het volgende:
zijn de blauwe stipjes de duinkaartgebiedem? (stipjes niet vlekjes)
Uitloopstrookquote:Op vrijdag 27 december 2019 23:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Deze stipjes helemaal aan de buitenkant is denk ik asfalt (ontsnappingsroute)
[ afbeelding ]
En deze blauwe stipjes is water
[ afbeelding ]
En de blauwe vlekjes binnen de baan de grindbakken.
In Assen hebben ze direct na de baan een grote giertank om in te rijden voor als je jouw rempunt mist?quote:
Klinkt spannendquote:Op zaterdag 28 december 2019 12:56 schreef JayHovah het volgende:
[..]
In Assen hebben ze direct na de baan een grote giertank om in te rijden voor als je jouw rempunt mist?
Als je 't zo ziet zijn ze flink bezig in elk gevalquote:
Flikker op met je nick en simon. Dat hoort gewoon niet thuis op een GP. Of wordt gaan we volgend jaar een gp doen in het thialf ofso?quote:Op vrijdag 20 december 2019 14:40 schreef golfer het volgende:
ZANDVOORT - De organisatie van de Dutch Grand Prix heeft zojuist de plannen bekendgemaakt voor de Formule 1 op het circuit van Zandvoort.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)wovAeHaNeKPQU3RC2v28
Valt wel mee toch? Het is niet zo dat ze de gridgirls vervangen, wie niet op t circuit is krijgt niks van ze mee.quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Flikker op met je nick en simon. Dat hoort gewoon niet thuis op een GP. Of wordt gaan we volgend jaar een gp doen in het thialf ofso?
Je staat internationaal echt voor lul zo.
Het is meer de antipathie van wat figuren hier. De rest van de wereld geeft geen neuk.quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:22 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Valt wel mee toch? Het is niet zo dat ze de gridgirls vervangen, wie niet op t circuit is krijgt niks van ze mee.
Wat een armoedig geheel is het eigenlijk. Een uur fietsen. Een jumbo dag en uiteraard de hilarische artiesten invulling. Vaak noemen ze de beste artiesten.quote:Op vrijdag 20 december 2019 14:40 schreef golfer het volgende:
ZANDVOORT - De organisatie van de Dutch Grand Prix heeft zojuist de plannen bekendgemaakt voor de Formule 1 op het circuit van Zandvoort.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)wovAeHaNeKPQU3RC2v28
Formule 1 is gewoon geen schaatsen. Als je voor die sfeer gaat, ga naar het thialf of de huishoudbeurs.quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:29 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het is meer de antipathie van wat figuren hier. De rest van de wereld geeft geen neuk.
Wat hoort volgens jou dan wel thuis op een GP?quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Formule 1 is gewoon geen schaatsen. Als je voor die sfeer gaat, ga naar het thialf of de huishoudbeurs.
Oke Henk.quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Formule 1 is gewoon geen schaatsen. Als je voor die sfeer gaat, ga naar het thialf of de huishoudbeurs.
geen nick en simon. Even normaal doen.quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:51 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat hoort volgens jou dan wel thuis op een GP?
Er komen niet alleen petrolheads naar de GP. Ik verwacht rijen met Fred en Gerda's die echt wel oren hebben naar Nick en Simon.quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
geen nick en simon. Even normaal doen.
Roep dan ook het dweilorkest met kleintje pils er bij ofso. Lekker hoempapa voor de start. Waarom moet het op een skyradio koningsdagfeest gaan lijken?
Zoek iets in de hoek waar petrolheads naar luisteren.
En die fred en gerda's hebben mijn kaartjes voor het weekend inderdaad.quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er komen niet alleen petrolheads naar de GP ook. Ik verwacht rijen met Fred en Gerda's die echt wel oren hebben naar Nick en Simon.
rtquote:Op donderdag 2 januari 2020 17:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En die fred en gerda's hebben mijn kaartjes voor het weekend inderdaad.
Dus doe daar wat aan om het vooral een racefeest van te maken en niet een thialf 2.0.
Petrolheads komen al bij andere races ook naar het circuit, dat is de doelgroep niet. De Maxfans zijn de doelgroep.quote:Op donderdag 2 januari 2020 17:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
geen nick en simon. Even normaal doen.
Roep dan ook het dweilorkest met kleintje pils er bij ofso. Lekker hoempapa voor de start. Waarom moet het op een skyradio koningsdagfeest gaan lijken?
Zoek iets in de hoek waar petrolheads naar luisteren.
Zonder Max zowieso geen Zandvoort GP.quote:Op donderdag 2 januari 2020 19:12 schreef Fiorano het volgende:
Je moet er niet niet naar luisteren heh. Als echte petrolhead geef je toch geen neuk om artiesten?
Leuk voor Henk & Ingrid, die zorgen er namelijk wel voor dat het feestje naar Nederland komt. Zonder Max-tokkies was het nooit naar Zandvoort gekomen.
Ja, je mag alleen een kaartje kopen als je aan kunt tonen dat je óók voor Verstappen al naar de F1 keekquote:Op donderdag 2 januari 2020 17:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En die fred en gerda's hebben mijn kaartjes voor het weekend inderdaad.
Dus doe daar wat aan om het vooral een racefeest van te maken en niet een thialf 2.0.
Ik snap ook niet waarom ik er een heb. Had me zelfs aangemeld voor eentje bij de Audi S. En toen kreeg ik die bij de Tarzan toegewezen.quote:Op donderdag 2 januari 2020 23:09 schreef 4-elements het volgende:
Ik keek al voor Jos naar de F1 en ik heb geen kaartje.
Dat deed ik ook. Maar nee...quote:Op donderdag 2 januari 2020 23:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Misschien hielp het dat ik er één bestelde.
2 weekendkaarten in de duinen. Had graag in het Scheivlak vertoeft.quote:Op donderdag 2 januari 2020 23:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Misschien hielp het dat ik er één bestelde.
Voor de GP of de muziek?quote:Op donderdag 2 januari 2020 18:46 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Petrolheads komen al bij andere races ook naar het circuit, dat is de doelgroep niet. De Maxfans zijn de doelgroep.
Dank.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 01:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2 weekendkaarten in de duinen. Had graag in het Scheivlak vertoeft.
Maar feli met je Tarzankaart. Mooie plek met, denk ik, redelijk wat acties.
okquote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:07 schreef Mercedes_Ben1992 het volgende:
Ook ik ben aanwezig om de dominatie van Mercedes gade te slaan. Ik vrees dat Max Verstappen vroegtijdig uitvalt, maar hoop dan uiteraard niet op rellend Max Verstappen tuig, hopenlijk kunnen zij zich fatsoenlijk gedragen. Ik vertoef in een hotel buiten Zandvoort, omdat ik niet met zojuist genoemde mensen in aanraking wens te komen.
Dat s officieel de Mastersbocht. En wat de denken van de Renaultbocht?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 03:37 schreef SiGNe het volgende:
Hoe wil de buitenlandse pers straks de "rob slotenmakerbocht" uitspreken?
En de Marlborobocht, is dat geen sluikreclame?
De banking op de Luyendijkbocht is awesome! behoorlijk steil ook.
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 13:02 schreef Mercedes_Ben1992 het volgende:
[..]
Jij komt maar wat graag in aanraking met Lewis
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 13:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Mercedes dominant? Hebben evenveel gewonnen als Williams dit jaar.
Mwah Zandvoort is nou juist een circuit dat de Red Bull waarschijnlijk wel zal liggen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:07 schreef Mercedes_Ben1992 het volgende:
Ook ik ben aanwezig om de dominatie van Mercedes gade te slaan. Ik vrees dat Max Verstappen vroegtijdig uitvalt, maar hoop dan uiteraard niet op rellend Max Verstappen tuig, hopenlijk kunnen zij zich fatsoenlijk gedragen. Ik vertoef in een hotel buiten Zandvoort, omdat ik niet met zojuist genoemde mensen in aanraking wens te komen.
Audi S net zo maar dat zijn beiden geen sigarettenmerken en daar doet met ook binnen de F1 moeilijk over.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat s officieel de Mastersbocht. En wat de denken van de Renaultbocht?
*Philip Morris is sponsor, Marlboro is o.a. een merk van hen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 15:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Audi S net zo maar dat zijn beiden geen sigarettenmerken en daar doet met ook binnen de F1 moeilijk over.
Marlboro is overigens nog steeds een titelsponsor van Ferrari maar dat is alleen nog ziachtbaar als wit met rood hoekje in het logo.
En Mission Winnow is ook van Marlboro.
Blijkt dat je dat moet levzen als win now en niet winnnow maar daar lijken ze zichzelf ook niet veel van aan te trekken, dat win now..
Niet erg professioneel van Overdijk. Wat een kleuterquote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:10 schreef Pumpalov het volgende:
Sooooow koekoek
In de aanloop naar de bekendmaking dat de Formule 1 terug zou keren op Nederlandse bodem was er discussie of het circuit in Assen niet de beste optie zou zijn voor een Nederlandse Grand Prix. In Zandvoort werd daar echter louter om gelachen.
Afgelopen jaar werd na een lange periode vol speculatie eindelijk bekend dat de Formule 1 na 35 jaar terug zou keren naar Zandvoort, waardoor de Nederlandse Grand Prix weer in ere werd hersteld. In de aanloop naar de bekendmaking door het Formula One Management, werd er regelmatig publiekelijk gediscussieerd over de beste locatie voor een GP op Nederlandse bodem.
In Drenthe werd geopperd voor het TT-Circuit Assen als perfectie locatie voor een F1-GP, maar uiteindelijk bleek de eer om de koningsklasse van de autosport te huisvesten toch voor Zandvoort te zijn. In Noord-Holland maakte niemand zich er druk om dat de Nederlandse GP mogelijk in Assen neer zou strijken, zo vertelt Robert van Overdijk in een openhartig gesprek met De Telegraaf.
"Toen Assen zich meldde, waren wij in Zandvoort al een tijd lang in gesprek met het FOM. Laat ik het zo zeggen: de hele discussie omtrent Assen speelde vooral in een bepaald deel van Nederland. Om Assen hebben wij vooral veel gelachen", zo klinken de pikante woorden van de circuitdirecteur.
"De insiders en de overheden wisten dat het feitelijk een non-issue was. We hebben ons echter niet in de discussie gemengd, omdat we dat zo hadden afgesproken met het FOM. Maar Assen was niet onze concurrent als het ging om het organiseren van een Formule 1-Grand Prix", aldus Van Overdijk
De eerste Grand Prix van Nederland vindt op zondag 3 mei plaats op het Circuit Zandvoort en is stijf uitverkocht. Er worden op de racedag ruim 100.000 bezoekers verwacht.
Nou he.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Niet erg professioneel van Overdijk. Wat een kleuter
quote:ZANDVOORT - Een groep Zandvoortse strandpaviljoenhouders heeft een brandbrief gestuurd aan de gemeente met kritische vragen over het mobiliteitsplan rondom de Formule 1-race in mei. Ze vrezen dat hun strandtenten te slecht bereikbaar zullen zijn voor 'gewone' badgasten en een enkeling heeft zelfs in de plannen moeten zien dat zijn strandtent plaats moet maken voor een fietsenstalling.
Dat laatste geldt voor de eigenaar van paviljoen Anjuma. In maart bouwt hij zijn zaak weer op, maar in het mobiliteitsplan is zijn zaak veranderd in een groen vlak. En groen betekent in dit geval 'fietsenstalling'. "En bij nog twee andere strandpaviljoens is hetzelfde aan de hand", zegt hij. Hij hoopt dat het een foutje is van de ontwerpers en dat de tekeningen nog aangepast gaan worden.
De stallingen, die plaats moeten bieden aan duizenden fietsen, roepen nog meer vragen op bij de paviljoenhouders. Ze willen van de gemeente en Dutch Grand Prix weten wanneer ze worden geplaatst en wat dat betekent voor de bereikbaarheid van hun paviljoens.
Ook vrezen ze dat door alle afsluitingen en bijvoorbeeld het verbod op taxi's, dat strandgasten weg zullen blijven begin mei. Ze hadden dat graag allemaal willen bespreken met de planmakers, maar voelen zich nu, zonder overleg, niet serieus genomen.
Een woordvoerder van de gemeente Zandvoort laat weten dat het mobiliteitsplan nog niet definitief is en dat het 'een plan in wording' is. De vergunningen moeten nog vergeven worden.
Maandag 13 januari zullen bewoners, ondernemers en andere betrokkenen een toelichting krijgen op de plannen. Die liggen tot en met 17 januari ter inzage op het gemeentehuis. "Dus iedereen kan er nog op inspreken", aldus de woordvoerder. Dus ook de strandtenteigenaren.
Zo gaan die zaken nu eenmaal.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Niet erg professioneel van Overdijk. Wat een kleuter
Ik ben benieuwd. De kaarten kostten me een rooitje het stuk.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 14:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mwah Zandvoort is nou juist een circuit dat de Red Bull waarschijnlijk wel zal liggen.
Buiten dat was Assen zelf ook gewoon aan het geinen en stoken. Hier over vallen is wat dat betreft zelf gewoon een beetje kinderachtig.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zo gaan die zaken nu eenmaal.
Assen werd inderdaad pas genoemd toen een race op Zandvoort in the picture kwam maar op dat moment was er natuurlijk achter de schermen bij Zandvoort al vanalles aan de gang.
En als jijzelf als organisatie weet dat F1 op Zandvoort al zo goed als een feit is terwijl Assen nog eventjes denkt "Dat kunnen wij ook" dan kan ik me voorstellen dat dat grappig overkomt.
Dan denk je ook "jullie moesten eens weten hoe ver wij al gevorderd zijn".
Assen blijft nu ook een mooi motorrace circuit, DTM rijdt er, voor de F1 had er daar ook enrom veel aangepast moeten worden.
Plus de FOM stelt ook nog behoorlijk wat eisen, zo moet er bijv. binnen een half uur rijden afstand een groot vliegveld in de buurt zijn waar de vrachtvliegtuigen kunnen landen, F1 heeft geloof ik ook een Antonov in dienst dus dat moeten ook lange landings- en startbanen zijn.
Schiphol kan dat in elk geval aan.
Of het een geintje was van Assen of stoken weet ik niet, daar heb ik niks over gelezen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 18:02 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Buiten dat was Assen zelf ook gewoon aan het geinen en stoken. Hier over vallen is wat dat betreft zelf gewoon een beetje kinderachtig.
Meer dat ze zelf af en toe ook een trollerig berichtje deelden. Niet zozeer dat de hele wens om de GP te organiseren een geintje was.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 18:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Of het een geintje was van Assen of stoken weet ik niet, daar heb ik niks over gelezen.
Liefhebbers van Assen waren in elk geval wel serieus.
En misschien dat de organisatie in Assen daardoor ook serieuzer werd en een poging waagde.
Beetje met de gedachte "Stel Zandvoort zou niet doorgaan dan zou Assen een prima alternatief zijn"
Bij Zandvoort helpt het hoe dan ook mee dat ze al eerder F1 races georganiseerd hebben.
OK, dat waren andere tijden en 't is niet meer te vergelijken met de F1 van nu maar de baan heeft historie en dat vind de F1 en Liberty Media belangrijk.
Het maakt een baan namelijk commercieel aantrekkelijker en uiteindelijk draait 't gewoon om geld.
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Blij dat mijn vermoedens hier toch mooi bevestigd zijn.
Assen is geen geschikt F1 circuit evenmin dat Zandvoort dat is....quote:Op vrijdag 3 januari 2020 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Blij dat mijn vermoedens hier toch mooi bevestigd zijn.
Okayquote:Op vrijdag 3 januari 2020 20:07 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Assen is geen geschikt F1 circuit evenmin dat Zandvoort dat is....
Nope, gemiddeld (over geheel mei) nog niet de helft.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 21:23 schreef Fer het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-over-formule-1.html
Horeca in Zandvoort is bang voor inkomstenverlies, omdat de normale bezoeker Zandvoort niet in komt met het F1 weekend.
De F1 trekt 100000 per dag, alsof er op een normale dag begin Mei zoveel mensen komen.
Ik las dat de camping op de golfbaan geen vergunning kreeg.quote:
Waar heb je dat gelezen?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik las dat de camping op de golfbaan geen vergunning kreeg.
Huh wat? Ze zijn toch nog steeds met de tunnels bezig? Banking ligt er toch nog niet?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 22:22 schreef Nattekat het volgende:
Arie Luyendijkbocht begint er toch wel behoorlijk vet uit te zien moet ik zeggen
Denk je dat die grote berg zand naast de tunnel daar voor de sier ligt?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Huh wat? Ze zijn toch nog steeds met de tunnels bezig? Banking ligt er toch nog niet?
https://www.racecampingzandvoort.nl/nl/quote:
quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
https://www.racecampingzandvoort.nl/nl/
De DGP-538 camping op het complex ernaast komt er wel zo te zien
Wat voor tickets zijn dat dan ?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 18:02 schreef Mercedes_Ben1992 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. De kaarten kostten me een rooitje het stuk.
Red Bull heeft anders wel het officiële ronde record op het oude circuit jaquote:Op vrijdag 3 januari 2020 14:23 schreef Pumpalov het volgende:
Zullen we eerst maar gewoon even de testdagen afwachten want zelfs daarna heb je nog geen duidelijk beeld, laat staan op 3 januari al
Maar met een oudere v8 motor en niet 2019 bandenquote:Op zaterdag 4 januari 2020 23:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Red Bull heeft anders wel het officiële ronde record op het oude circuit ja
Onofficiële*quote:Op zaterdag 4 januari 2020 23:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Red Bull heeft anders wel het officiële ronde record op het oude circuit ja
*Officieuzequote:
quote:
quote:De Formule 1 verdringt de ’gewone’ kustliefhebber niet alleen tijdens het driedaagse raceweekend begin mei, maar ook in de periode daarvoor en daarna. Daarmee legt de Dutch Grand Prix een ’onevenredig’ groot beslag op Zandvoort, stellen Duinbehoud en Rust bij de Kust.
,,Het dorp, het strand, de boulevard en het duingebied, de Formule 1 legt minstens een week lang een gigantisch beslag op de omgeving. Dat zit ons nog het meest dwars’’, zegt Marc Janssen, consulent Kennemerduinen van Stichting Duinbehoud.
De milieuorganisaties scharen zich nadrukkelijk in het kamp van de Zandvoortse strandtenthouders. Janssen: ,,Die zijn ook woedend vanwege de enorme impact van de Formule 1.’’ De ondernemers vrezen dat hun zaken langer onbereikbaar zijn dan ze lief is.
De milieuclubs delen die angst. ,,De voorbereidingen beginnen natuurlijk al eerder. Verkeersborden worden weggehaald, er komen linten, er worden fietsenstallingen gemaakt (voor in totaal 40.500 fietsen, red.).’’ ’Reguliere’ bezoekers van Zandvoort en Bloemendaal aan Zee hebben het nakijken, stellen ze.
Ook het grote aantal festiviteiten rond de Formule 1 baart beide stichtingen zorgen. Janssen: ,,We zien dj’s in de programmering. Er komen geluidsinstallaties, omroepinstallaties. Dat veroorzaakt veel overlast.’’
Duinbehoud en Rust bij de Kust verzoeken Zandvoort rekening te houden met in totaal twaalf kritiekpunten. Tot eind volgende week kan schriftelijk worden gereageerd op de aangevraagde evenementenvergunningen voor de terugkeer van de Formule 1. Burgemeester en wethouders ’wegen’ de reacties voor een besluit wordt genomen.
Deze vergunningen vervolgens aanvechten bij de rechter heeft weinig zin, zegt Janssen. ,,De evenementenverordening van de gemeente Zandvoort biedt allerlei uitzonderingen.’’ De milieuclubs broeden evengoed op een derde poging om de Formule 1 te dwarsbomen via de rechter. De uitstoot van de F1-bolides zou een handvat bieden.
Als het nou midden in Juli en Augustus plaatsvond, ok... Maar wat een gezeik nu weer zeg. Alsof er 100.000 man naar Zandvoort komen in een week tijd zonder die GP.quote:
Ik geloof nooit dat gezond denkende ondernemers denken dat dit een negatieve invloed heeft.quote:
Of je begrijpt hun angsten niet.quote:Op maandag 6 januari 2020 18:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat gezond denkende ondernemers denken dat dit een negatieve invloed heeft.
Het is er praktisch uitgestorven begin mei weet ik uit ervaring.quote:Op maandag 6 januari 2020 18:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of je begrijpt hun angsten niet.
Ik weet niet waarom zij er op tegen zijn, maar wellicht zien zij überhaupt geen toegevoegde waarde in de race omdat de terrassen toch al maximaal vol zitten. Als het dan in de week voor en week na de race allemaal afgezet wordt, is dat een veel lagere omzet, in de periode dat ze maximaal draaien.
En de vergunningen die het circuit krijgt, zorgt ervoor dat op andere vlakken minder vergunningen gegeven kunnen worden. Dat is niet in het belang van de ondernemers.
https://www.rtlz.nl/beurs(...)profiteren-formule-1quote:Op maandag 6 januari 2020 19:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is er praktisch uitgestorven begin mei weet ik uit ervaring.
En dan nog een stuk over verminderde bereikbaarheid. Dan doet der pijn, als er toch al geen hond op het terras komt zitten, dan is er nu de angst dat het er nog veel minder worden.quote:"Waar we nu mee geconfronteerd worden is een plan waar we op geen enkel moment voor benaderd zijn, maar waar we zeer veel belang bij hebben. Het mobiliteitsplan wat nu gepresenteerd wordt biedt geen kansen, maar slechts bedreigingen."
Ik zal het in gedachte houden als ik straks een half uur moet wachten om te kunnen bestellenquote:Op maandag 6 januari 2020 19:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
https://www.rtlz.nl/beurs(...)profiteren-formule-1
[..]
En dan nog een stuk over verminderde bereikbaarheid. Dan doet der pijn, als er toch al geen hond op het terras komt zitten, dan is er nu de angst dat het er nog veel minder worden.
En wellicht stellen zij zich aan of zijn ze pessimistisch. Maar dat is voor ons bijzonder lastig te beoordelen
Dit ook. Klopt geen hout van.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:10 schreef Pumpalov het volgende:
De eerste Grand Prix van Nederland vindt op zondag 3 mei plaats op het Circuit Zandvoort en is stijf uitverkocht. Er worden op de racedag ruim 100.000 bezoekers verwacht.
Nou nou nou zeg. 1 weekend in het jaar. Al enig rekening gehouden met dat nu Zandvoort meer op de kaart komt, er ook toeristen meer gebruik van kunnen gaan maken?quote:
F1 wordt vervoerd met vooral de commerciële luchtvracht. Dat was altijd goed te zien bij 'the notebook' na een race wanneer Ted over het Paddock heen liep en de teams ULD's aan het vullen waren.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zo gaan die zaken nu eenmaal.
Assen werd inderdaad pas genoemd toen een race op Zandvoort in the picture kwam maar op dat moment was er natuurlijk achter de schermen bij Zandvoort al vanalles aan de gang.
En als jijzelf als organisatie weet dat F1 op Zandvoort al zo goed als een feit is terwijl Assen nog eventjes denkt "Dat kunnen wij ook" dan kan ik me voorstellen dat dat grappig overkomt.
Dan denk je ook "jullie moesten eens weten hoe ver wij al gevorderd zijn".
Assen blijft nu ook een mooi motorrace circuit, DTM rijdt er, voor de F1 had er daar ook enrom veel aangepast moeten worden.
Plus de FOM stelt ook nog behoorlijk wat eisen, zo moet er bijv. binnen een half uur rijden afstand een groot vliegveld in de buurt zijn waar de vrachtvliegtuigen kunnen landen, F1 heeft geloof ik ook een Antonov in dienst dus dat moeten ook lange landings- en startbanen zijn.
Schiphol kan dat in elk geval aan.
Ik kan me er ook weinig bij voorstellen. Die strandtenten liggen toch allemaal op loopafstand van het circuit als ik het me goed herinner. Ik kan me niet voorstellen dat je daar als ondernemer niet juist op inspringt. Er zullen zat mensen zijn die de eerste x treinen na de race wel even willen overslaan en eerst iets willen gaan eten/drinken en als je er een gezellig iets van maakt, kunnen die het nog wel eens later maken dan ze van tevoren dachten. Ik zou er in elk geval voor zorgen dat er voldoende plaats is in je zaak en er juist op inspelen met een F1-afterparty o.i.d.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 15:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou nou nou zeg. 1 weekend in het jaar. Al enig rekening gehouden met dat nu Zandvoort meer op de kaart komt, er ook toeristen meer gebruik van kunnen gaan maken?
Dat. Je ziet toch ook kansen? Ik zie de kans om meer toeristen te spreiden en uit Amsterdam weg te halen.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 15:59 schreef Metalfreak het volgende:
r juist op inspelen met een F1-afterparty o.i.d.
Ik dacht dat ze (in elk geval vroeger) ook van de Antonov gebruik maakten, daar werden de wagens mee vervoerd naar oa Australie.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 15:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
F1 wordt vervoerd met vooral de commerciële luchtvracht. Dat was altijd goed te zien bij 'the notebook' na een race wanneer Ted over het Paddock heen liep en de teams ULD's aan het vullen waren.
Een Antonov heeft geen ULD laadvloer. Boeings en Airbussen wel.
heb het eens uitgerekend op basis van de afgelopen tien jaar. Helft van de 'edities' regen en temperaturen die rond de 12 graden lagen meen ik. Inderdaad geen ideaal strandweerquote:Op dinsdag 7 januari 2020 15:10 schreef rubbereend het volgende:
hoeveel strandbezoek is er nou daadwerkelijk begin mei normaal gesproken. Het is meestal geen mooi weer, dat is nou net interessant voor de GP.
De hele strook van Zandvoort tot IJmuiden wordt internationaal al in de marketing gezet als Amsterdam Beach.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 16:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat. Je ziet toch ook kansen? Ik zie de kans om meer toeristen te spreiden en uit Amsterdam weg te halen.
Zet Zandvoort ook op de kaart als 'spring and summer relaxation/party coastline of Amsterdam' ofso. Maak joint ventures met hotels in het centrum en ontwerp een city- en beach trip.
Als ik het al kan bedenken als logistieke lul...
Ja. Dat weet ik.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 17:17 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
De hele strook van Zandvoort tot IJmuiden wordt internationaal al in de marketing gezet als Amsterdam Beach.
Tegenwoordig wordt alles uit elkaar gehaald en in die 'boxen' gestopt.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 16:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze (in elk geval vroeger) ook van de Antonov gebruik maakten, daar werden de wagens mee vervoerd naar oa Australie.
Maar er is tegenwoordig ook meer budget bij de teams, die hebben ook meerdere motorhomes.
Red Bull heeft er minstens 3, terwijl de een nog in gebruik is wordt de andere alweer voor de europese races opgebouwd.
Vroeger zat er meer tijd tussen de races en was het seizoen korter, dat zal er ook wel mee te maken hebben misschien.
https://f1destinations.com/the-logistics-of-formula-1/quote:DHL's Impressive Statistics:
• DHL estimate that, on average, each team ships the equivalent weight of eight elephants per race.
• It’s also estimated that each team will transport around 50 tons of cargo per year, which can cost upward of $8 million.
• DHL cargo travels almost 132,000 km over the course of a season, in up to six or seven Boeing 747 cargo planes per event.
• Up to 300 trucks head from race to race. If you put them all together, they’d make a convoy longer than 5km!
• Over a season, teams ship 660 tons of air freight and 500 tons of sea freight (the equivalent of 165 elephants, if that’s your preferred scale of measurement).
• The cargo crates are specially designed to effectively fill all the space available in DHL’s planes.
• There’s around 100 people involved in the logistics overall, including people from DHL, team personnel and locals to each event who aid the operation.
Weet Groen Links dit ook?quote:Op dinsdag 7 januari 2020 19:58 schreef Starflyer het volgende:
De F1 transporten naar de overzeese races gebeurt al jaren met door DHL gecharterde Boeing 747s.
DHL is de logistics partner van de F1 en per race worden 6 a 7 Boeings gebruikt.
[..]
https://f1destinations.com/the-logistics-of-formula-1/
Ze compenseren al een hele hoop en het doel is om in 2030 geheel klimaat neutraal te zijn.quote:
Interessante tip beschikbaar onder de kaartjes....quote:Op dinsdag 7 januari 2020 18:24 schreef Slein83 het volgende:
https://tickets.formula1.com/nl/f1-42837-nederland
Tickets zonder wachtrij of loting 👍🏻
Volgens mij zijn er 3 strandtenthouders die klagen over verminderde bereikbaarheid, en die klagen om een briljante reden... De fietsenstallingen staan namelijk op het strand ingetekend in de plannen exact daar waar hun strandtent staat. Die zouden dus hun tent moeten slopen voor dat weekend. Ja, dat kun je dan wel inkomstenderving noemen. Ik ga ervan uit dat dit een 'foutje' is, en dat de stallingen naast/voor hun tenten komt, wat weer zou kunnen leiden tot extra inkomsten in een weekend wat normaal gesproken redelijk uitgestorven is.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 17:12 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
heb het eens uitgerekend op basis van de afgelopen tien jaar. Helft van de 'edities' regen en temperaturen die rond de 12 graden lagen meen ik. Inderdaad geen ideaal strandweer
Maar goed, mits de zon maar schijnt is het begin mei gewoon al druk met strandgangers. Alleen niets dat door de DGP tot verschrikkelijke inkomstenderving zou moeten leiden. Anderzijds willen die ondernemers ook gewoon het onderste uit de kan halen, wat hun goed recht is. Zie verder ook geen schokkende zaken in die brief wat dat betreft.
Vraag me ook af hoe veel mensen nu daadwerkelijk met de taxi van Amsterdam naar het strand in Zandvoort gaan.
Als ik een strandtent had waar de fietsenstalling naast kwam had ik een vrachtwagen blikbier gehaald om te verkopen onder het mom "Biertje voor in de rij bij de ingang"quote:Op woensdag 8 januari 2020 08:40 schreef TagForce het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er 3 strandtenthouders die klagen over verminderde bereikbaarheid, en die klagen om een briljante reden... De fietsenstallingen staan namelijk op het strand ingetekend in de plannen exact daar waar hun strandtent staat. Die zouden dus hun tent moeten slopen voor dat weekend. Ja, dat kun je dan wel inkomstenderving noemen. Ik ga ervan uit dat dit een 'foutje' is, en dat de stallingen naast/voor hun tenten komt, wat weer zou kunnen leiden tot extra inkomsten in een weekend wat normaal gesproken redelijk uitgestorven is.
En een euro voor het toilet! Verdien je in een weekend meer dan je normaal in de hele maand mei zou doen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 09:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als ik een strandtent had waar de fietsenstalling naast kwam had ik een vrachtwagen blikbier gehaald om te verkopen onder het mom "Biertje voor in de rij bij de ingang"
Thx denk dat ik toch .maar ga kopen.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 18:24 schreef Slein83 het volgende:
https://tickets.formula1.com/nl/f1-42837-nederland
Tickets zonder wachtrij of loting 👍🏻
Gru-we-lijk.quote:
quote:
Ja hoor, de duinplekken zijn staanplaatsen. Wij hebben ook duinkaarten. Lekker chillen, beetje rondlopen voor de beste plekkenquote:Op woensdag 15 januari 2020 08:49 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij nu afvraag, er komen dus een boel meer (tijdelijke) tribunes, maar zijn er nou ook nog staanplaatsen verkocht?
Zandvoort is toch één van de meest ultieme tracks voor staan plaatsen?
Net zoals dat Spa, Oostenrijk en Hongarije dat zijn?
Lijkt mij echt eeuwig zonde als dat element uit beleving circuit Zandvoort is gehaald.
quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:49 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij nu afvraag, er komen dus een boel meer (tijdelijke) tribunes, maar zijn er nou ook nog staanplaatsen verkocht?
Zandvoort is toch één van de meest ultieme tracks voor staan plaatsen?
Net zoals dat Spa, Oostenrijk en Hongarije dat zijn?
Lijkt mij echt eeuwig zonde als dat element uit beleving circuit Zandvoort is gehaald.
Ja en men gaat ook nog een zebrapad maken zodat je niet zover hoeft om te lopen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 09:17 schreef Kyran het volgende:
Weet iemand toevallig of je tussen de verschillende "general admission" plekken kan lopen?
Geen stoplicht?quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja en men gaat ook nog een zebrapad maken zodat je niet zover hoeft om te lopen.
Raar, hoop dat dat niet klopt. Ik wilde speciaal nog even bij Scheivlak kijken om ze daar met 260 vanaf te zien boenderen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 13:31 schreef zalkc het volgende:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er niet heel veel vrij rondlopen in zit. Het was geloof ik ook niet mogelijk om met een tribunekaart in de duinen te komen
Zijn ook idiote prijzen.quote:Op woensdag 15 januari 2020 15:20 schreef zalkc het volgende:
De verkoop via de F1 site gaat niet echt hard lijkt het.
Prijzen zijn een tientje hoger dan via dutchgp zelf, dus zo extreem is het ook weer niet. De discussie over de hoogte van de prijzen in het algemeen is al wel eerder gevoerd.quote:
En de grote mensenmassa zal inderdaad met de trein gaan...quote:Op woensdag 15 januari 2020 23:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://nos.nl/l/2318816
Shit jongens, de gp zal eens gaan slagen dit jaar. Wat zal bij veel van jullie zagers het gehanteerde wereld beeld aan diggelen gaan.
Dat is precies de reden waarom ik een weekend kaart general admission wilde hebben.quote:Op woensdag 15 januari 2020 14:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Raar, hoop dat dat niet klopt. Ik wilde speciaal nog even bij Scheivlak kijken om ze daar met 260 vanaf te zien boenderen.
Van Tarzan-uit tot ver na het Scheivlak zijn die GA plekken dus.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:49 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij nu afvraag, er komen dus een boel meer (tijdelijke) tribunes, maar zijn er nou ook nog staanplaatsen verkocht?
Zandvoort is toch één van de meest ultieme tracks voor staan plaatsen?
Net zoals dat Spa, Oostenrijk en Hongarije dat zijn?
Lijkt mij echt eeuwig zonde als dat element uit beleving circuit Zandvoort is gehaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |