Mwah Zandvoort is nou juist een circuit dat de Red Bull waarschijnlijk wel zal liggen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:07 schreef Mercedes_Ben1992 het volgende:
Ook ik ben aanwezig om de dominatie van Mercedes gade te slaan. Ik vrees dat Max Verstappen vroegtijdig uitvalt, maar hoop dan uiteraard niet op rellend Max Verstappen tuig, hopenlijk kunnen zij zich fatsoenlijk gedragen. Ik vertoef in een hotel buiten Zandvoort, omdat ik niet met zojuist genoemde mensen in aanraking wens te komen.
Audi S net zo maar dat zijn beiden geen sigarettenmerken en daar doet met ook binnen de F1 moeilijk over.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 12:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat s officieel de Mastersbocht. En wat de denken van de Renaultbocht?
*Philip Morris is sponsor, Marlboro is o.a. een merk van hen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 15:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Audi S net zo maar dat zijn beiden geen sigarettenmerken en daar doet met ook binnen de F1 moeilijk over.
Marlboro is overigens nog steeds een titelsponsor van Ferrari maar dat is alleen nog ziachtbaar als wit met rood hoekje in het logo.
En Mission Winnow is ook van Marlboro.
Blijkt dat je dat moet levzen als win now en niet winnnow maar daar lijken ze zichzelf ook niet veel van aan te trekken, dat win now..
Niet erg professioneel van Overdijk. Wat een kleuterquote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:10 schreef Pumpalov het volgende:
Sooooow koekoek
In de aanloop naar de bekendmaking dat de Formule 1 terug zou keren op Nederlandse bodem was er discussie of het circuit in Assen niet de beste optie zou zijn voor een Nederlandse Grand Prix. In Zandvoort werd daar echter louter om gelachen.
Afgelopen jaar werd na een lange periode vol speculatie eindelijk bekend dat de Formule 1 na 35 jaar terug zou keren naar Zandvoort, waardoor de Nederlandse Grand Prix weer in ere werd hersteld. In de aanloop naar de bekendmaking door het Formula One Management, werd er regelmatig publiekelijk gediscussieerd over de beste locatie voor een GP op Nederlandse bodem.
In Drenthe werd geopperd voor het TT-Circuit Assen als perfectie locatie voor een F1-GP, maar uiteindelijk bleek de eer om de koningsklasse van de autosport te huisvesten toch voor Zandvoort te zijn. In Noord-Holland maakte niemand zich er druk om dat de Nederlandse GP mogelijk in Assen neer zou strijken, zo vertelt Robert van Overdijk in een openhartig gesprek met De Telegraaf.
"Toen Assen zich meldde, waren wij in Zandvoort al een tijd lang in gesprek met het FOM. Laat ik het zo zeggen: de hele discussie omtrent Assen speelde vooral in een bepaald deel van Nederland. Om Assen hebben wij vooral veel gelachen", zo klinken de pikante woorden van de circuitdirecteur.
"De insiders en de overheden wisten dat het feitelijk een non-issue was. We hebben ons echter niet in de discussie gemengd, omdat we dat zo hadden afgesproken met het FOM. Maar Assen was niet onze concurrent als het ging om het organiseren van een Formule 1-Grand Prix", aldus Van Overdijk
De eerste Grand Prix van Nederland vindt op zondag 3 mei plaats op het Circuit Zandvoort en is stijf uitverkocht. Er worden op de racedag ruim 100.000 bezoekers verwacht.
Nou he.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Niet erg professioneel van Overdijk. Wat een kleuter
quote:ZANDVOORT - Een groep Zandvoortse strandpaviljoenhouders heeft een brandbrief gestuurd aan de gemeente met kritische vragen over het mobiliteitsplan rondom de Formule 1-race in mei. Ze vrezen dat hun strandtenten te slecht bereikbaar zullen zijn voor 'gewone' badgasten en een enkeling heeft zelfs in de plannen moeten zien dat zijn strandtent plaats moet maken voor een fietsenstalling.
Dat laatste geldt voor de eigenaar van paviljoen Anjuma. In maart bouwt hij zijn zaak weer op, maar in het mobiliteitsplan is zijn zaak veranderd in een groen vlak. En groen betekent in dit geval 'fietsenstalling'. "En bij nog twee andere strandpaviljoens is hetzelfde aan de hand", zegt hij. Hij hoopt dat het een foutje is van de ontwerpers en dat de tekeningen nog aangepast gaan worden.
De stallingen, die plaats moeten bieden aan duizenden fietsen, roepen nog meer vragen op bij de paviljoenhouders. Ze willen van de gemeente en Dutch Grand Prix weten wanneer ze worden geplaatst en wat dat betekent voor de bereikbaarheid van hun paviljoens.
Ook vrezen ze dat door alle afsluitingen en bijvoorbeeld het verbod op taxi's, dat strandgasten weg zullen blijven begin mei. Ze hadden dat graag allemaal willen bespreken met de planmakers, maar voelen zich nu, zonder overleg, niet serieus genomen.
Een woordvoerder van de gemeente Zandvoort laat weten dat het mobiliteitsplan nog niet definitief is en dat het 'een plan in wording' is. De vergunningen moeten nog vergeven worden.
Maandag 13 januari zullen bewoners, ondernemers en andere betrokkenen een toelichting krijgen op de plannen. Die liggen tot en met 17 januari ter inzage op het gemeentehuis. "Dus iedereen kan er nog op inspreken", aldus de woordvoerder. Dus ook de strandtenteigenaren.
Zo gaan die zaken nu eenmaal.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 16:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Niet erg professioneel van Overdijk. Wat een kleuter
Ik ben benieuwd. De kaarten kostten me een rooitje het stuk.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 14:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Mwah Zandvoort is nou juist een circuit dat de Red Bull waarschijnlijk wel zal liggen.
Buiten dat was Assen zelf ook gewoon aan het geinen en stoken. Hier over vallen is wat dat betreft zelf gewoon een beetje kinderachtig.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 17:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zo gaan die zaken nu eenmaal.
Assen werd inderdaad pas genoemd toen een race op Zandvoort in the picture kwam maar op dat moment was er natuurlijk achter de schermen bij Zandvoort al vanalles aan de gang.
En als jijzelf als organisatie weet dat F1 op Zandvoort al zo goed als een feit is terwijl Assen nog eventjes denkt "Dat kunnen wij ook" dan kan ik me voorstellen dat dat grappig overkomt.
Dan denk je ook "jullie moesten eens weten hoe ver wij al gevorderd zijn".
Assen blijft nu ook een mooi motorrace circuit, DTM rijdt er, voor de F1 had er daar ook enrom veel aangepast moeten worden.
Plus de FOM stelt ook nog behoorlijk wat eisen, zo moet er bijv. binnen een half uur rijden afstand een groot vliegveld in de buurt zijn waar de vrachtvliegtuigen kunnen landen, F1 heeft geloof ik ook een Antonov in dienst dus dat moeten ook lange landings- en startbanen zijn.
Schiphol kan dat in elk geval aan.
Of het een geintje was van Assen of stoken weet ik niet, daar heb ik niks over gelezen.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 18:02 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Buiten dat was Assen zelf ook gewoon aan het geinen en stoken. Hier over vallen is wat dat betreft zelf gewoon een beetje kinderachtig.
Meer dat ze zelf af en toe ook een trollerig berichtje deelden. Niet zozeer dat de hele wens om de GP te organiseren een geintje was.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 18:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Of het een geintje was van Assen of stoken weet ik niet, daar heb ik niks over gelezen.
Liefhebbers van Assen waren in elk geval wel serieus.
En misschien dat de organisatie in Assen daardoor ook serieuzer werd en een poging waagde.
Beetje met de gedachte "Stel Zandvoort zou niet doorgaan dan zou Assen een prima alternatief zijn"
Bij Zandvoort helpt het hoe dan ook mee dat ze al eerder F1 races georganiseerd hebben.
OK, dat waren andere tijden en 't is niet meer te vergelijken met de F1 van nu maar de baan heeft historie en dat vind de F1 en Liberty Media belangrijk.
Het maakt een baan namelijk commercieel aantrekkelijker en uiteindelijk draait 't gewoon om geld.
quote:Op vrijdag 3 januari 2020 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Blij dat mijn vermoedens hier toch mooi bevestigd zijn.
Assen is geen geschikt F1 circuit evenmin dat Zandvoort dat is....quote:Op vrijdag 3 januari 2020 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Blij dat mijn vermoedens hier toch mooi bevestigd zijn.
Okayquote:Op vrijdag 3 januari 2020 20:07 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Assen is geen geschikt F1 circuit evenmin dat Zandvoort dat is....
Nope, gemiddeld (over geheel mei) nog niet de helft.quote:Op vrijdag 3 januari 2020 21:23 schreef Fer het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-over-formule-1.html
Horeca in Zandvoort is bang voor inkomstenverlies, omdat de normale bezoeker Zandvoort niet in komt met het F1 weekend.
De F1 trekt 100000 per dag, alsof er op een normale dag begin Mei zoveel mensen komen.
Ik las dat de camping op de golfbaan geen vergunning kreeg.quote:
Waar heb je dat gelezen?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:15 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik las dat de camping op de golfbaan geen vergunning kreeg.
Huh wat? Ze zijn toch nog steeds met de tunnels bezig? Banking ligt er toch nog niet?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 22:22 schreef Nattekat het volgende:
Arie Luyendijkbocht begint er toch wel behoorlijk vet uit te zien moet ik zeggen
Denk je dat die grote berg zand naast de tunnel daar voor de sier ligt?quote:Op zaterdag 4 januari 2020 21:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Huh wat? Ze zijn toch nog steeds met de tunnels bezig? Banking ligt er toch nog niet?
https://www.racecampingzandvoort.nl/nl/quote:
quote:Op zaterdag 4 januari 2020 22:13 schreef zalkc het volgende:
[..]
https://www.racecampingzandvoort.nl/nl/
De DGP-538 camping op het complex ernaast komt er wel zo te zien
Wat voor tickets zijn dat dan ?quote:Op vrijdag 3 januari 2020 18:02 schreef Mercedes_Ben1992 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. De kaarten kostten me een rooitje het stuk.
Red Bull heeft anders wel het officiële ronde record op het oude circuit jaquote:Op vrijdag 3 januari 2020 14:23 schreef Pumpalov het volgende:
Zullen we eerst maar gewoon even de testdagen afwachten want zelfs daarna heb je nog geen duidelijk beeld, laat staan op 3 januari al
Maar met een oudere v8 motor en niet 2019 bandenquote:Op zaterdag 4 januari 2020 23:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Red Bull heeft anders wel het officiële ronde record op het oude circuit ja
Onofficiële*quote:Op zaterdag 4 januari 2020 23:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Red Bull heeft anders wel het officiële ronde record op het oude circuit ja
*Officieuzequote:
quote:
quote:De Formule 1 verdringt de ’gewone’ kustliefhebber niet alleen tijdens het driedaagse raceweekend begin mei, maar ook in de periode daarvoor en daarna. Daarmee legt de Dutch Grand Prix een ’onevenredig’ groot beslag op Zandvoort, stellen Duinbehoud en Rust bij de Kust.
,,Het dorp, het strand, de boulevard en het duingebied, de Formule 1 legt minstens een week lang een gigantisch beslag op de omgeving. Dat zit ons nog het meest dwars’’, zegt Marc Janssen, consulent Kennemerduinen van Stichting Duinbehoud.
De milieuorganisaties scharen zich nadrukkelijk in het kamp van de Zandvoortse strandtenthouders. Janssen: ,,Die zijn ook woedend vanwege de enorme impact van de Formule 1.’’ De ondernemers vrezen dat hun zaken langer onbereikbaar zijn dan ze lief is.
De milieuclubs delen die angst. ,,De voorbereidingen beginnen natuurlijk al eerder. Verkeersborden worden weggehaald, er komen linten, er worden fietsenstallingen gemaakt (voor in totaal 40.500 fietsen, red.).’’ ’Reguliere’ bezoekers van Zandvoort en Bloemendaal aan Zee hebben het nakijken, stellen ze.
Ook het grote aantal festiviteiten rond de Formule 1 baart beide stichtingen zorgen. Janssen: ,,We zien dj’s in de programmering. Er komen geluidsinstallaties, omroepinstallaties. Dat veroorzaakt veel overlast.’’
Duinbehoud en Rust bij de Kust verzoeken Zandvoort rekening te houden met in totaal twaalf kritiekpunten. Tot eind volgende week kan schriftelijk worden gereageerd op de aangevraagde evenementenvergunningen voor de terugkeer van de Formule 1. Burgemeester en wethouders ’wegen’ de reacties voor een besluit wordt genomen.
Deze vergunningen vervolgens aanvechten bij de rechter heeft weinig zin, zegt Janssen. ,,De evenementenverordening van de gemeente Zandvoort biedt allerlei uitzonderingen.’’ De milieuclubs broeden evengoed op een derde poging om de Formule 1 te dwarsbomen via de rechter. De uitstoot van de F1-bolides zou een handvat bieden.
Als het nou midden in Juli en Augustus plaatsvond, ok... Maar wat een gezeik nu weer zeg. Alsof er 100.000 man naar Zandvoort komen in een week tijd zonder die GP.quote:
Ik geloof nooit dat gezond denkende ondernemers denken dat dit een negatieve invloed heeft.quote:
Of je begrijpt hun angsten niet.quote:Op maandag 6 januari 2020 18:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik geloof nooit dat gezond denkende ondernemers denken dat dit een negatieve invloed heeft.
Het is er praktisch uitgestorven begin mei weet ik uit ervaring.quote:Op maandag 6 januari 2020 18:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Of je begrijpt hun angsten niet.
Ik weet niet waarom zij er op tegen zijn, maar wellicht zien zij überhaupt geen toegevoegde waarde in de race omdat de terrassen toch al maximaal vol zitten. Als het dan in de week voor en week na de race allemaal afgezet wordt, is dat een veel lagere omzet, in de periode dat ze maximaal draaien.
En de vergunningen die het circuit krijgt, zorgt ervoor dat op andere vlakken minder vergunningen gegeven kunnen worden. Dat is niet in het belang van de ondernemers.
https://www.rtlz.nl/beurs(...)profiteren-formule-1quote:Op maandag 6 januari 2020 19:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is er praktisch uitgestorven begin mei weet ik uit ervaring.
En dan nog een stuk over verminderde bereikbaarheid. Dan doet der pijn, als er toch al geen hond op het terras komt zitten, dan is er nu de angst dat het er nog veel minder worden.quote:"Waar we nu mee geconfronteerd worden is een plan waar we op geen enkel moment voor benaderd zijn, maar waar we zeer veel belang bij hebben. Het mobiliteitsplan wat nu gepresenteerd wordt biedt geen kansen, maar slechts bedreigingen."
Ik zal het in gedachte houden als ik straks een half uur moet wachten om te kunnen bestellenquote:Op maandag 6 januari 2020 19:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
https://www.rtlz.nl/beurs(...)profiteren-formule-1
[..]
En dan nog een stuk over verminderde bereikbaarheid. Dan doet der pijn, als er toch al geen hond op het terras komt zitten, dan is er nu de angst dat het er nog veel minder worden.
En wellicht stellen zij zich aan of zijn ze pessimistisch. Maar dat is voor ons bijzonder lastig te beoordelen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |