Ik las eerst 85 euro per nacht in een gereedstaande tent en dacht dat valt eigenlijk best mee.quote:Op donderdag 28 november 2019 21:14 schreef golfer het volgende:
Nog maar een keer mijn laatste post uit het vorige topic:
F1-camping Zandvoort overweegt inzet topless serveersters.
https://www.haarlemsdagbl(...)IxnkucDJdy3ntJqYYy2c
De prijzen die ze durven te vragen voor een paar dagen in een tentje...
408.000quote:Daar worden straks zeshonderd tweepersoonstenten en honderdvijftig vierpersoonstenten neergezet.
Duinen aan het egaliseren voor tribune. De tarzanbocht krijgt aan het einde van het rechte stuk een uitloop strook van asfalt.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:59 schreef Nattekat het volgende:
Wat zijn ze bij de Tarzan aan het doen dan.
Die gaat natuurlijk de eerste prijs uitreiken.quote:Op vrijdag 29 november 2019 15:21 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-formule-1-zandvoort
De koning heeft ook een kaartje gekregen van zijn neefje.
Ja heel gek dat de koning naar een van de grootste sportevenementen, in Nederland, gaatquote:Op vrijdag 29 november 2019 15:21 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-formule-1-zandvoort
De koning heeft ook een kaartje gekregen van zijn neefje.
Dat zal allemaal wel meevallen.quote:Op zaterdag 30 november 2019 08:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Gaat er nu ook beter ingehaald kunnen worden?
Denk het ook. Zou leuk zijn als Amalia ook een prijs uitreiktquote:Op zaterdag 30 november 2019 05:09 schreef vipergts het volgende:
[..]
Die gaat natuurlijk de eerste prijs uitreiken.
Die kan met d'r zussen wel de bordjes 1,2 en 3 bij de auto's zetten en de interviews doen. Niemand heeft prinsessen die dat doen. Soort Brutale Meiden maar dan van adel.quote:Op zaterdag 30 november 2019 11:51 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Denk het ook. Zou leuk zijn als Amalia ook een prijs uitreikt
Heb al foto’s en filmpjes gezien/gekregen van mensen die daar werken, maar kan en mag hier van niks in het openbaar brengen. Maar er krijgen meer bochten een banking en ze zij hier mee aan het testen voor ze met de “big one” beginnen.quote:Op vrijdag 29 november 2019 11:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
Benieuwd hoe die kombocht eruit komt te zien
VolkerWessels brengt zelf ook foto's naar buiten: https://www.nu.nl/formule(...)t-in-volle-gang.htmlquote:Op zaterdag 30 november 2019 20:20 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Heb al foto’s en filmpjes gezien/gekregen van mensen die daar werken, maar kan en mag hier van niks in het openbaar brengen. Maar er krijgen meer bochten een banking en ze zij hier mee aan het testen voor ze met de “big one” beginnen.
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer vertrouwen ik krijg dat dit helemaal niet zo'n verkeerde race gaat zijn. Dat heeft dan vooral met de lengte te maken; om de 1:10 heb je een grote inhaalmogelijkheid in de Tarzanbocht, gevolgd door een bochtencombinatie waar twee lijnen voor zijn dankzij die banking.quote:Op zaterdag 30 november 2019 23:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
VolkerWessels brengt zelf ook foto's naar buiten: https://www.nu.nl/formule(...)t-in-volle-gang.html
https://www.volkerwessels(...)voor-komst-formule-1
Laten we gewoon afwachten, die bankings kunnen nog voor verrassingen zorgen.quote:Op zondag 1 december 2019 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer vertrouwen ik krijg dat dit helemaal niet zo'n verkeerde race gaat zijn. Dat heeft dan vooral met de lengte te maken; om de 1:10 heb je een grote inhaalmogelijkheid in de Tarzanbocht, gevolgd door een bochtencombinatie waar twee lijnen voor zijn dankzij die banking.
plus op veel plekken worden foutjes meteen afgestraft, dat is ook een interessant gegeven in plaats enorme asfaltstrokenquote:Op zondag 1 december 2019 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer vertrouwen ik krijg dat dit helemaal niet zo'n verkeerde race gaat zijn. Dat heeft dan vooral met de lengte te maken; om de 1:10 heb je een grote inhaalmogelijkheid in de Tarzanbocht, gevolgd door een bochtencombinatie waar twee lijnen voor zijn dankzij die banking.
Omdat?quote:
Was al bekend, vertelde de directeur in podcast.quote:Op zaterdag 30 november 2019 20:20 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Heb al foto’s en filmpjes gezien/gekregen van mensen die daar werken, maar kan en mag hier van niks in het openbaar brengen. Maar er krijgen meer bochten een banking en ze zij hier mee aan het testen voor ze met de “big one” beginnen.
quote:Alles loopt gesmeerd bij de organisatie van de Dutch Grand Prix, zo vertelt directeur Robert van Overdijk ten overstaan van RacingNews365. Hoewel de voorbereidingen momenteel nog in volle gang zijn, zal er op de baan spoedig weer geracet kunnen worden.
"We streven ernaar om de baan in februari weer in gebruik te kunnen nemen. Vanaf april zullen we aan de slag gaan met de opbouw van het evenement, dat neemt zo'n vier à vijf weken in beslag. We hebben met alles rekening gehouden in de planning, ook een eventuele strenge winter", vertelt Van Overdijk. "Momenteel zijn er geen twee plekken op het circuit waar niet aan wordt gewerkt, vandaag zijn er al ruim honderd mensen aan het werk."
De organisatie van de Grand Prix heeft ambitieuze doelstellingen voor de terugkeer van de Formule 1. "We zijn niet van plan om een traditionele Grand Prix te organiseren. Het moet meer zijn dan een Formule 1-race, het moet een geweldig festival worden, waarbij we drie dagen lang een uitverkocht huis hebben. Het wordt het 'Ultimate Racing Festival'. We willen laten zien waar we zo goed in zijn, het organiseren van grote evenementen", aldus Van Overdijk.
Het moet een unieke ervaring worden, zo legt Van Overdijk uit, maar wat er allemaal precies te doen zal zijn, dat wil hij vooralsnog niet delen. In een later stadium zal hierover meer bekend gemaakt worden.
quote:In een mediasessie waar RacingNews365 aanwezig was heeft de organisatie van de Grand Prix van Nederland uit de doeken gedaan in hoeverre Circuit Zandvoort zal worden aangepast voor de Formule 1. Duidelijk is dat het pakket ettelijke aanpassingen bevat, op ruim honderd punten zal het circuit worden bijgepunt om het circus, evenals de honderdduizenden toeschouwers goed en wel te ontvangen.
De aanpassingen aan Circuit Zandvoort
Beginnend bij de eerste bocht, de welbekende Tarzanbocht, vinden we aankomende mei een heuse publiekstunnel richting de paddock, die onder de baan door loopt. Het circuit zal op deze plek daarnaast een verlengde run-off van asfalt en er komt een verlengde pit-uitgang. Ook worden de kerbstones en de grindbakken gereconstrueerd.
De Hugenholtzbocht, de eerste van de twee kombochten op het circuit, wordt verlegd én verkant met liefst 34 procent. Kerbstones, extra run-off en een keerwand worden op dit punt toegevoegd. Het asfalt richting het Scheivlak krijgt een nieuwe deklaag. Een stuk verder, bij bocht tien, worden de grindbakken vernieuwd en bouwt de organisatie een nieuw tribuneterrein voor de duizenden fans die het circuit zullen bezoeken.
De bochtencombinatie elf en twaalf, de Hans Ernstbocht – een potentieel inhaalmoment – wordt verbreed aan de binnenzijden om manoeuvres te stimuleren. Ook hier zullen de grindbakken en kerbstones worden herzien.
De meest besproken aanpassing aan het circuit volgt aan het einde, in de vorm van de veranderingen aan de Kumho- en Arie Luyendykbocht. De oorspronkelijke vorm van de baan wordt hier omgebouwd tot een kombocht met een maximale hellingshoek van liefst 32 procent. Het publiek zal onder deze bocht door lopen om Circuit Zandvoort binnen te treden. De pitstraat wordt ook veranderd. Tenslotte worden er binnen en rond het circuit verscheidene lounges geplaatst en een medisch centrum.
Lammers: "Zandvoort wordt misschien wel het mooiste circuit ter wereld"
De sportief directeur van de Grand Prix van Nederland, oud-Formule 1-coureur Jan Lammers, is zeer te spreken over de verschillende veranderingen aan Circuit Zandvoort, zo vertelt hij. "Ik denk dat het met al deze aanpassingen sowieso het mooiste en meest uitdagende circuit van Europa moet worden. Wellicht dat we zelfs het mooiste circuit van de wereld zullen worden", besluit Lammers.
Lammers stelt eveneens dat inhalen op het straks vernieuwde circuit 'niet zo'n groot probleem moet zijn'. De geboren Zandvoortenaar denkt dan ook een parel in handen te hebben. "Deze aanpassingen, waaronder de kombocht, maken het circuit absoluut uniek. Er is geen circuit zoals deze in de moderne wereld, het biedt nieuwe uitdagingen", aldus Lammers.
Wat betekent dit?quote:[..]
De aanpassingen aan Circuit Zandvoort
Beginnend bij de eerste bocht, de welbekende Tarzanbocht, vinden we aankomende mei een heuse publiekstunnel richting de paddock, die onder de baan door loopt. Het circuit zal op deze plek daarnaast een verlengde run-off van asfalt en er komt een verlengde pit-uitgang. Ook worden de kerbstones en de grindbakken gereconstrueerd.
De Hugenholtzbocht, de eerste van de twee kombochten op het circuit, wordt verlegd én verkant met liefst 34 procent. Kerbstones, extra run-off en een keerwand worden op dit punt toegevoegd. Het asfalt richting het Scheivlak krijgt een nieuwe deklaag. Een stuk verder, bij bocht tien, worden de grindbakken vernieuwd en bouwt de organisatie een nieuw tribuneterrein voor de duizenden fans die het circuit zullen bezoeken.
De bochtencombinatie elf en twaalf, de Hans Ernstbocht – een potentieel inhaalmoment – wordt verbreed aan de binnenzijden om manoeuvres te stimuleren. Ook hier zullen de grindbakken en kerbstones worden herzien.
[..]
Wat vetquote:Op maandag 2 december 2019 21:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
'Simulatie' van het bedrijf die het re-design van de baan doet.
Vreemd zeg, persmomenten nu de werkzaamheden voor een wereldevenement in volle gang zijn.quote:Op maandag 2 december 2019 18:43 schreef golfer het volgende:
Het charme-offensief is begonnen. Pers-uitje en daardoor veel aandacht voor de verbouwingen in de kranten en bij de NOS-(sport)journaals.
Klopt, alles mag alleen via officiële kanalen naar buiten gebracht worden. Doet een werknemer dit, is het 👋🏻quote:Op zaterdag 30 november 2019 23:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
VolkerWessels brengt zelf ook foto's naar buiten: https://www.nu.nl/formule(...)t-in-volle-gang.html
https://www.volkerwessels(...)voor-komst-formule-1
Dardaquote:Op maandag 2 december 2019 10:25 schreef Coelho het volgende:
Als ze nou eens naast al die kombochten ook een looping maken op het rechte stuk, dan is het helemaal een Darda-baan, zoals we die vroeger hadden.
[ afbeelding ]
Ah, je werkt daar?quote:Op dinsdag 3 december 2019 09:03 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Klopt, alles mag alleen via officiële kanalen naar buiten gebracht worden. Doet een werknemer dit, is het 👋🏻
Vet man!quote:
Vet man!quote:
Supervette baan dit.quote:Op maandag 2 december 2019 21:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
'Simulatie' van het bedrijf die het re-design van de baan doet.
Wel een beetje een korte baan.quote:Op maandag 2 december 2019 21:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
'Simulatie' van het bedrijf die het re-design van de baan doet.
Korte baan is juist ideaal als er maar beperkt ingehaald kan worden zoals nu. Dan heb je meer rondes dus meer potentiële inhaalacties.quote:
Ongeveer even lang als Mexico, Brazilië, Canada, Hongarije en Oostenrijk.quote:
In F1 Café op ziggo reden ze in de simulator met de huidige wagen op het huidige circuit een 1:10.4quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:43 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ongeveer even lang als Mexico, Brazilië, Canada, Hongarije en Oostenrijk.
Ofwel de banen waar Max het goed doet (oké Canada iets minder).
Met tijd rond de 1m20 per rondje (als die simulatie F1 is? Is iig ook ongeveer huidig baanrecord) zou een race ongeveer 1 uur en 36 minuten duren (78 rondjes), uitgaande dat ze in kwali nog wel harder gaan.
Monza duurde maar uur en kwartier.
Als Max Verstappen wint ben je trots op ons kleine landje?quote:Op woensdag 4 december 2019 05:06 schreef SiGNe het volgende:
Staat ook mooi in de record boeken en dan kan iedereen trots op ons kleine landje zijn.
Ben je Belgquote:Op woensdag 4 december 2019 05:06 schreef SiGNe het volgende:
en dan kan iedereen trots op ons kleine landje zijn.
Ga je deze trollactie nu overal uitvoeren?quote:
Dat was dan wel een quali sim, in de race zal het iets langzamer zijnquote:Op woensdag 4 december 2019 05:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
In F1 Café op ziggo reden ze in de simulator met de huidige wagen op het huidige circuit een 1:10.4
Het nieuwe circuit zou iets langzamer gaan worden volgens de voorspellingen maar het is nog wel afwachten hoe snel je nu echt door de kombochten kan gaan en hoeveel snelheid je dan meeneemt naar het volgende stuk.
Zou wel een enorm spektakel worden als Max er de Pole weet te halen en ook wint.
Staat ook mooi in de record boeken en dan kan iedereen trots op ons kleine landje zijn.
Verwar je mij nu met jouquote:Op woensdag 4 december 2019 08:48 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ga je deze trollactie nu overal uitvoeren?
Nee hoor, absoluut niet. Je toont dit zielige riedeltje overal. En dat doe je waarschijnlijk al jaren op FOK!quote:
Geef me 1 voorbeeld, buiten bovenstaande reactiequote:Op woensdag 4 december 2019 09:07 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Nee hoor, absoluut niet. Je toont dit zielige riedeltje overal.
Als de lengte van circuit (lay-out) gelijk blijft (4,3 km) dan zullen er max 71 ronden worden gereden. Afstand van de GP is 305 km. Aantal ronden is niet afhankelijk van gemiddelde rondetijd.quote:Op dinsdag 3 december 2019 20:43 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ongeveer even lang als Mexico, Brazilië, Canada, Hongarije en Oostenrijk.
Ofwel de banen waar Max het goed doet (oké Canada iets minder).
Met tijd rond de 1m20 per rondje (als die simulatie F1 is? Is iig ook ongeveer huidig baanrecord) zou een race ongeveer 1 uur en 36 minuten duren (78 rondjes), uitgaande dat ze in kwali nog wel harder gaan.
Monza duurde maar uur en kwartier.
Ik vrees dat ze niet wakker liggen van 50.000 euro boetequote:Op donderdag 5 december 2019 11:40 schreef golfer het volgende:
Bron: Haarlems Dagblad
Het circuit van Zandvoort moet de natuur in een stuk duingebied herstellen dat beschadigd is geraakt door werkzaamheden rond het racecircuit.
De provincie Noord-Holland heeft dat bepaald.
Bij nieuwe overtredingen in het beschermde natuurgebied Kennemerland-Zuid moet het circuit 10.000 euro boete per keer betalen, zo staat in een brief van de provincie aan de circuitdirectie.
Deze zogeheten dwangsom kan oplopen tot 50.000 euro. Voor het herstel heeft het circuit tot 1 april volgend jaar de tijd. Dan begint het broedseizoen.
Nee, werk daar niet. Maar afgelopen jaar door toevalligheden wat connecties gekregen in de “bizarre” F1 wereld en wat meer mensen leren kennen die bevriend zijn met de hoofdrolspelers rond Zandvoort.quote:Op dinsdag 3 december 2019 18:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ah, je werkt daar?
Lijkt me wel een tof project als je later kan zeggen "Ik heb dat gebouwd".
Is toch anders dan een gebouw of huis, iedereen kent het circuit wel, in elk geval van naam.
En als werknemer heb je inderdaad te maken met contracten en kan de werkgever je verbieden om er iets over naar buiten te brengen (vooral om negatieve klanken te voorkomen natuurlijk).
Een buitenstaander heeft geen clausules dus die kan wel gewoon foto's maken maar die mag waarschijnlijk het terrein niet op odmat 't een bouwplaats is.
En ook fijn dat de negatieve klanken nu ook een beetje verstomd zijn.
Men lijkt er steeds meer vertrouwen in te krijgen.
Iedereen even applaudisseren.quote:Op vrijdag 6 december 2019 07:31 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Nee, werk daar niet. Maar afgelopen jaar door toevalligheden wat connecties gekregen in de “bizarre” F1 wereld en wat meer mensen leren kennen die bevriend zijn met de hoofdrolspelers rond Zandvoort.
Zit nu wat dichter bij het vuur, vorig jaar b.v. bij Chase Carey en Bernie Ecclestone aan tafel gezeten 😱
Met Bernie Ecclestone aan tafel gezeten? BS!quote:Op vrijdag 6 december 2019 07:31 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Nee, werk daar niet. Maar afgelopen jaar door toevalligheden wat connecties gekregen in de “bizarre” F1 wereld en wat meer mensen leren kennen die bevriend zijn met de hoofdrolspelers rond Zandvoort.
Zit nu wat dichter bij het vuur, vorig jaar b.v. bij Chase Carey en Bernie Ecclestone aan tafel gezeten 😱
Wie is er ziedend?quote:Op vrijdag 6 december 2019 10:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Jullie zijn ook echt ziedend om alles hè. .
WOESTquote:Op vrijdag 6 december 2019 10:41 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Jullie zijn ook echt ziedend om alles hè. .
En toch is het zo, ga er niet om liegen. Geen behoefte aan. Maar Bernie heeft nog steeds een adviserende rol en staat Liberty bij. In het gesprek ging het over o.a. de groei van de bezoekersaantallen, Paddockclub kaarten waren gemiddeld 15% per race toegenomen.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:44 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Met Bernie Ecclestone aan tafel gezeten? BS!
De beste man heeft geen rol meer binnen de FOM. Contacten met Zandvoort hoeven niet via hem gelegd te worden, want met Zandvoort wilde hij niets meer weten.
Dus je verhaal is niet geloofwaardig (op zijn zachtst gezegd).
Maar als je er verder niet werkt dan hoef je ook niet moeilijk te doen over foto's van zandvoort..quote:Let's split up, gang. If you're looking for an image, it's probably been deleted or may not have existed at all.
quote:Op vrijdag 6 december 2019 15:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar als je er verder niet werkt dan hoef je ook niet moeilijk te doen over foto's van zandvoort..
Bernie heeft niets met Liberty Media te maken. Bij de FOM zal hij nog een adviserende rol kunnen hebben, maar goed, iemand die dicht op het vuur zit weet dat natuurlijk ook wel....quote:Op vrijdag 6 december 2019 13:29 schreef Slein83 het volgende:
[..]
En toch is het zo, ga er niet om liegen. Geen behoefte aan. Maar Bernie heeft nog steeds een adviserende rol en staat Liberty bij. In het gesprek ging het over o.a. de groei van de bezoekersaantallen, Paddockclub kaarten waren gemiddeld 15% per race toegenomen.
Niks van gehoord.quote:Op dinsdag 3 december 2019 09:03 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Klopt, alles mag alleen via officiële kanalen naar buiten gebracht worden. Doet een werknemer dit, is het 👋🏻
Zie eerdere link is nu aangepast! En nee deze foto('s) komen allemaal uit mijn eigen collectiequote:Op vrijdag 6 december 2019 15:10 schreef McLaren_Fan het volgende:
Helder bewijs dat je Chase Carey hebt ontmoet!
Mooi antwoord, je weet wie er eigenaar is van FOM? Liberty media, wie is er de CEO? Chase Careyquote:Op vrijdag 6 december 2019 09:44 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Met Bernie Ecclestone aan tafel gezeten? BS!
De beste man heeft geen rol meer binnen de FOM. Contacten met Zandvoort hoeven niet via hem gelegd te worden, want met Zandvoort wilde hij niets meer weten.
Dus je verhaal is niet geloofwaardig (op zijn zachtst gezegd).
Of zelf een pasje hebtquote:Op vrijdag 6 december 2019 10:19 schreef shiz het volgende:
Ach... als je barkeeper bent in de VIP zone kan het wel eens zijn dat zulke figuren een drankje bij je bartafel komen halen.
Als mensen mij in vertrouwen dingen laten zien of vertellen, ga ik dat vertrouwen niet schaden en ook deze mensen niet in de problemen brengen. En ik heb alleen maar mijzelf er mee als ik dit ook doe.quote:Op vrijdag 6 december 2019 15:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar als je er verder niet werkt dan hoef je ook niet moeilijk te doen over foto's van zandvoort..
Dit is mij verteld door een werknemer wat betreft de bouw.quote:Op vrijdag 6 december 2019 18:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Niks van gehoord.
Kan me voorstellen dat het niet wenselijk is om zomaar van alles te delen, maar dat geldt altijd voor werkgerelateerde content op sociale media, etc.
Ja foutje, had wel 305 / 4.3 gedaan maar hier verkeerd over getyptquote:Op woensdag 4 december 2019 19:04 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Als de lengte van circuit (lay-out) gelijk blijft (4,3 km) dan zullen er max 71 ronden worden gereden. Afstand van de GP is 305 km. Aantal ronden is niet afhankelijk van gemiddelde rondetijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |