Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer vertrouwen ik krijg dat dit helemaal niet zo'n verkeerde race gaat zijn. Dat heeft dan vooral met de lengte te maken; om de 1:10 heb je een grote inhaalmogelijkheid in de Tarzanbocht, gevolgd door een bochtencombinatie waar twee lijnen voor zijn dankzij die banking.quote:Op zaterdag 30 november 2019 23:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
VolkerWessels brengt zelf ook foto's naar buiten: https://www.nu.nl/formule(...)t-in-volle-gang.html
https://www.volkerwessels(...)voor-komst-formule-1
Laten we gewoon afwachten, die bankings kunnen nog voor verrassingen zorgen.quote:Op zondag 1 december 2019 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer vertrouwen ik krijg dat dit helemaal niet zo'n verkeerde race gaat zijn. Dat heeft dan vooral met de lengte te maken; om de 1:10 heb je een grote inhaalmogelijkheid in de Tarzanbocht, gevolgd door een bochtencombinatie waar twee lijnen voor zijn dankzij die banking.
plus op veel plekken worden foutjes meteen afgestraft, dat is ook een interessant gegeven in plaats enorme asfaltstrokenquote:Op zondag 1 december 2019 16:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer vertrouwen ik krijg dat dit helemaal niet zo'n verkeerde race gaat zijn. Dat heeft dan vooral met de lengte te maken; om de 1:10 heb je een grote inhaalmogelijkheid in de Tarzanbocht, gevolgd door een bochtencombinatie waar twee lijnen voor zijn dankzij die banking.
Omdat?quote:
Was al bekend, vertelde de directeur in podcast.quote:Op zaterdag 30 november 2019 20:20 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Heb al foto’s en filmpjes gezien/gekregen van mensen die daar werken, maar kan en mag hier van niks in het openbaar brengen. Maar er krijgen meer bochten een banking en ze zij hier mee aan het testen voor ze met de “big one” beginnen.
quote:Alles loopt gesmeerd bij de organisatie van de Dutch Grand Prix, zo vertelt directeur Robert van Overdijk ten overstaan van RacingNews365. Hoewel de voorbereidingen momenteel nog in volle gang zijn, zal er op de baan spoedig weer geracet kunnen worden.
"We streven ernaar om de baan in februari weer in gebruik te kunnen nemen. Vanaf april zullen we aan de slag gaan met de opbouw van het evenement, dat neemt zo'n vier à vijf weken in beslag. We hebben met alles rekening gehouden in de planning, ook een eventuele strenge winter", vertelt Van Overdijk. "Momenteel zijn er geen twee plekken op het circuit waar niet aan wordt gewerkt, vandaag zijn er al ruim honderd mensen aan het werk."
De organisatie van de Grand Prix heeft ambitieuze doelstellingen voor de terugkeer van de Formule 1. "We zijn niet van plan om een traditionele Grand Prix te organiseren. Het moet meer zijn dan een Formule 1-race, het moet een geweldig festival worden, waarbij we drie dagen lang een uitverkocht huis hebben. Het wordt het 'Ultimate Racing Festival'. We willen laten zien waar we zo goed in zijn, het organiseren van grote evenementen", aldus Van Overdijk.
Het moet een unieke ervaring worden, zo legt Van Overdijk uit, maar wat er allemaal precies te doen zal zijn, dat wil hij vooralsnog niet delen. In een later stadium zal hierover meer bekend gemaakt worden.
quote:In een mediasessie waar RacingNews365 aanwezig was heeft de organisatie van de Grand Prix van Nederland uit de doeken gedaan in hoeverre Circuit Zandvoort zal worden aangepast voor de Formule 1. Duidelijk is dat het pakket ettelijke aanpassingen bevat, op ruim honderd punten zal het circuit worden bijgepunt om het circus, evenals de honderdduizenden toeschouwers goed en wel te ontvangen.
De aanpassingen aan Circuit Zandvoort
Beginnend bij de eerste bocht, de welbekende Tarzanbocht, vinden we aankomende mei een heuse publiekstunnel richting de paddock, die onder de baan door loopt. Het circuit zal op deze plek daarnaast een verlengde run-off van asfalt en er komt een verlengde pit-uitgang. Ook worden de kerbstones en de grindbakken gereconstrueerd.
De Hugenholtzbocht, de eerste van de twee kombochten op het circuit, wordt verlegd én verkant met liefst 34 procent. Kerbstones, extra run-off en een keerwand worden op dit punt toegevoegd. Het asfalt richting het Scheivlak krijgt een nieuwe deklaag. Een stuk verder, bij bocht tien, worden de grindbakken vernieuwd en bouwt de organisatie een nieuw tribuneterrein voor de duizenden fans die het circuit zullen bezoeken.
De bochtencombinatie elf en twaalf, de Hans Ernstbocht – een potentieel inhaalmoment – wordt verbreed aan de binnenzijden om manoeuvres te stimuleren. Ook hier zullen de grindbakken en kerbstones worden herzien.
De meest besproken aanpassing aan het circuit volgt aan het einde, in de vorm van de veranderingen aan de Kumho- en Arie Luyendykbocht. De oorspronkelijke vorm van de baan wordt hier omgebouwd tot een kombocht met een maximale hellingshoek van liefst 32 procent. Het publiek zal onder deze bocht door lopen om Circuit Zandvoort binnen te treden. De pitstraat wordt ook veranderd. Tenslotte worden er binnen en rond het circuit verscheidene lounges geplaatst en een medisch centrum.
Lammers: "Zandvoort wordt misschien wel het mooiste circuit ter wereld"
De sportief directeur van de Grand Prix van Nederland, oud-Formule 1-coureur Jan Lammers, is zeer te spreken over de verschillende veranderingen aan Circuit Zandvoort, zo vertelt hij. "Ik denk dat het met al deze aanpassingen sowieso het mooiste en meest uitdagende circuit van Europa moet worden. Wellicht dat we zelfs het mooiste circuit van de wereld zullen worden", besluit Lammers.
Lammers stelt eveneens dat inhalen op het straks vernieuwde circuit 'niet zo'n groot probleem moet zijn'. De geboren Zandvoortenaar denkt dan ook een parel in handen te hebben. "Deze aanpassingen, waaronder de kombocht, maken het circuit absoluut uniek. Er is geen circuit zoals deze in de moderne wereld, het biedt nieuwe uitdagingen", aldus Lammers.
Wat betekent dit?quote:[..]
De aanpassingen aan Circuit Zandvoort
Beginnend bij de eerste bocht, de welbekende Tarzanbocht, vinden we aankomende mei een heuse publiekstunnel richting de paddock, die onder de baan door loopt. Het circuit zal op deze plek daarnaast een verlengde run-off van asfalt en er komt een verlengde pit-uitgang. Ook worden de kerbstones en de grindbakken gereconstrueerd.
De Hugenholtzbocht, de eerste van de twee kombochten op het circuit, wordt verlegd én verkant met liefst 34 procent. Kerbstones, extra run-off en een keerwand worden op dit punt toegevoegd. Het asfalt richting het Scheivlak krijgt een nieuwe deklaag. Een stuk verder, bij bocht tien, worden de grindbakken vernieuwd en bouwt de organisatie een nieuw tribuneterrein voor de duizenden fans die het circuit zullen bezoeken.
De bochtencombinatie elf en twaalf, de Hans Ernstbocht – een potentieel inhaalmoment – wordt verbreed aan de binnenzijden om manoeuvres te stimuleren. Ook hier zullen de grindbakken en kerbstones worden herzien.
[..]
Wat vetquote:Op maandag 2 december 2019 21:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
'Simulatie' van het bedrijf die het re-design van de baan doet.
Vreemd zeg, persmomenten nu de werkzaamheden voor een wereldevenement in volle gang zijn.quote:Op maandag 2 december 2019 18:43 schreef golfer het volgende:
Het charme-offensief is begonnen. Pers-uitje en daardoor veel aandacht voor de verbouwingen in de kranten en bij de NOS-(sport)journaals.
Klopt, alles mag alleen via officiële kanalen naar buiten gebracht worden. Doet een werknemer dit, is het 👋🏻quote:Op zaterdag 30 november 2019 23:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
VolkerWessels brengt zelf ook foto's naar buiten: https://www.nu.nl/formule(...)t-in-volle-gang.html
https://www.volkerwessels(...)voor-komst-formule-1
Dardaquote:Op maandag 2 december 2019 10:25 schreef Coelho het volgende:
Als ze nou eens naast al die kombochten ook een looping maken op het rechte stuk, dan is het helemaal een Darda-baan, zoals we die vroeger hadden.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |