Ben al aan het lezen op wiki! Maar wist dit eigenlijk niet... Kan ook niet alles weten!quote:
Zou het, denk je?quote:Op vrijdag 15 november 2019 18:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dit kan niet anders dan fake news zijn!
Stikstof en klimaat zijn verschillende onderwerpen.quote:Op vrijdag 15 november 2019 11:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nederland telt 18000 melkveeboeren. Daar 1000 van opkopen kost wellicht een miljard + jaarlijks inkomsten. Is dat nou werkelijk zo veel dan als het gaat om het klimaat? Dat kan ook best met 3 maanden gerealiseerd worden hoor.
Jij bent wel optimistisch met je miljard.quote:Op vrijdag 15 november 2019 11:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nederland telt 18000 melkveeboeren. Daar 1000 van opkopen kost wellicht een miljard + jaarlijks inkomsten. Is dat nou werkelijk zo veel dan als het gaat om het klimaat? Dat kan ook best met 3 maanden gerealiseerd worden hoor.
Hoewel het soms best lekker is om even wat harder te rijden, maakt het mij eigenlijk ook niet zo gek veel uit dat de snelheid nu omlaag gaat. Op de afstanden binnen Nederland maakt het allemaal niet zo veel uit.quote:Op vrijdag 15 november 2019 18:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
De meeste mensen die ik ken zijn voor de verlaging naar 100km/hr of het maakt ze niet uit.
Op papier: jaquote:Op zaterdag 16 november 2019 07:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Stikstof en klimaat zijn verschillende onderwerpen.
Zeg dan gewoon niks.quote:Op zaterdag 16 november 2019 07:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Stikstof en klimaat zijn verschillende onderwerpen.
Maar daar gaat het dan om verkeersongelukken en niet om het stikstof of co2 geneuzel, en dan nog spreekt men over 130 km/u als limit. Maar het gekke is dat juist op stukken waar geen limit geldt de minste ongelukken gebeuren. Maar het is wel een vertekend beeld omdat daar waar een limit geldt het vaak om onoverzichtelijke stukken gaat.quote:Op donderdag 14 november 2019 11:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Bij de Telegraaf misschien. Bij de Spiegel lees ik aardig wat commentaar die ook in Duitsland wel een limiet willen.
https://www.spiegel.de/au(...)-km-h-a-1296236.html
Waarom? Ik heb graag helderheid. Zeker als het voorstel een miljard kost. Die klimaatdiscussie wordt maar al te gewillig verward met andere onderwerpen die er wel naar klinken maar het niet zijn. PAS PFAS gasloos moeten worden. Zo maar ff een greep uit de collectie. Dus niet dat we dalijk denken een miljard in 'het klimaat' te stoppen als we PAS aan bet aanpakken zijn. Hooguit als bijvangst.quote:
Dat mag zo zijn maar is dan bijvangst en niet het doel.quote:Op zaterdag 16 november 2019 08:20 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Op papier: ja
In praktijk: nee
Alle stikstofmaatregelen die tot nu toe in de media zijn besproken leveren ook een aardige CO2 reductie op.
Dit is mij ook opgevallen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar daar gaat het dan om verkeersongelukken en niet om het stikstof of co2 geneuzel, en dan nog spreekt men over 130 km/u als limit. Maar het gekke is dat juist op stukken waar geen limit geldt de minste ongelukken gebeuren. Maar het is wel een vertekend beeld omdat daar waar een limit geldt het vaak om onoverzichtelijke stukken gaat.
Logisch, het is er drukker en er zijn meer rijstrookwisselingen door meer op/afritten.quote:Op zaterdag 16 november 2019 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is mij ook opgevallen.
V-max geldt ook alleen op stukken waar het kan. Tussen de steden op rustigere autobahnen. Zodra er een stad of berggebied is, of wat slechter wegdek zie je gelijk de bordjes komen.
En waar gebeuren vaak de meest nare ongelukken? Exact daar.
quote:Binnen het kabinet en de coalitie circuleren plannen voor nieuwe klimaatmaatregelen nu de kolencentrales worden opgestookt. Bedrijven krijgen mogelijk extra subsidie als zij minder CO2 uitstoten. Ook ligt de optie op tafel om ’s avonds en ’s nachts de maximumsnelheid op de snelweg te verlagen naar 100 kilometer per uur. Klimaatminister Jetten wil de toegenomen CO2-uitstoot – van zo’n 6 tot 7 megaton – compenseren.
Het maatregelenpakket om de toegenomen CO2-uitstoot door het oppoken van kolencentrales te compenseren, wordt pas rond Prinsjesdag naar buiten gebracht, maar er circuleren al allerlei opties. Zo lijkt het vast te staan dat bedrijven op extra subsidie kunnen rekenen als zij CO2-besparende maatregelen nemen.
In de coalitie circuleren ook voorstellen, zoals een extra subsidie voor het isoleren van huizen. Ook zou het kunnen dat meer zogenoemde emissierechten worden opgekocht, waarmee bedrijven hun CO2-uitstoot kunnen compenseren. De maatregelen kunnen deels worden betaald van het geld dat het kabinet bespaart nu de kolencentrales tot 2024 geen subsidie krijgen voor het verlagen van hun productie.
Snelweg naar 100
Ook de mobiliteitssector moet een bijdrage leveren, verwachten Haagse bronnen. Zo ligt bij het ministerie van Rob Jetten de mogelijkheid op tafel om de maximumsnelheid op de snelweg permanent te verlagen naar 100 kilometer per uur. Nu geldt die snelheidsbeperking alleen overdag. In de verkiezingsprogramma’s van D66 en CU staat al dat zij het liefst zien dat ook tussen 19.00 uur en 07.00 uur niet harder dan 100 mag worden gereden. Op het verder inkrimpen van de luchtvaart wordt eveneens geaasd.
Toch is het de vraag of VVD en CDA daarvoor te porren zijn. Een coalitiekopstuk zegt dat een snelheidsverlaging ’fantasie’ lijkt.
Het kabinet neemt nog even de tijd om een besluit te nemen over de nieuwe klimaatingrepen.
https://www.telegraaf.nl/(...)nsatie-kolenuitstoot
Nog even en we kunnen met de Go en Felyx scootertjes over de snelwegenquote:
Elektrische fietsquote:Op woensdag 22 juni 2022 08:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Nog even en we kunnen met de Go en Felyx scootertjes over de snelwegen
quote:Op woensdag 22 juni 2022 07:32 schreef maan_man het volgende:
Ze hebben de smaak te pakken. Nog even en ook 's nachts mogen wij nog maar 100 km/h.
[..]
En hoe draagt dit bij aan een lagere CO2-uitstoot?quote:Ook zou het kunnen dat meer zogenoemde emissierechten worden opgekocht, waarmee bedrijven hun CO2-uitstoot kunnen compenseren.
Kunnen we daarna overdag naar 70.quote:Op woensdag 22 juni 2022 07:32 schreef maan_man het volgende:
Ze hebben de smaak te pakken. Nog even en ook 's nachts mogen wij nog maar 100 km/h.
[..]
Niet, het gaat gewoon om geld.quote:Op woensdag 22 juni 2022 08:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
[..]
En hoe draagt dit bij aan een lagere CO2-uitstoot?
Interessant, zo kort nadat is gebleken dat de vorige verlaging niets opleverde.quote:Op woensdag 22 juni 2022 07:32 schreef maan_man het volgende:
Ze hebben de smaak te pakken. Nog even en ook 's nachts mogen wij nog maar 100 km/h.
[..]
Geil.quote:Op woensdag 22 juni 2022 08:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Interessant, zo kort nadat is gebleken dat de vorige verlaging niets opleverde.
Ik heb zo langzaamaan het idee dat Kaag Rutte volledig domineert. Dat ze de hele dag op zijn gezicht zit en hij alleen even naar adem mag happen om te zeggen dat hij ergens geen actieve herinnering meer aan heeft.
Riiiiiightquote:Op woensdag 22 juni 2022 07:32 schreef maan_man het volgende:
Ze hebben de smaak te pakken. Nog even en ook 's nachts mogen wij nog maar 100 km/h.
[..]
quote:Op woensdag 22 juni 2022 08:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kunnen we daarna overdag naar 70.
Decimeren die grafpartijen.quote:Op woensdag 22 juni 2022 08:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kunnen we daarna overdag naar 70.
Ja hier zie ik ook weinig winst. Overigens houdt al bijna geen hond zich aan de 100 km/h maximum snelheid en dat zal op lege snelwegen al helemaal niet het geval zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2022 08:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Riiiiiight
Subsidie voor bedrijven en alleen maar nadelen en irritatie voor de samenleving.
Het levert geen reet op behalve een nat broekje voor kaag dit.
Fuck you!!
Snachts helemaal. Voegt niks toe. Helemaal niksquote:Op woensdag 22 juni 2022 08:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja hier zie ik ook weinig winst. Overigens houdt al bijna geen hond zich aan de 100 km/h maximum snelheid en dat zal op lege snelwegen al helemaal niet het geval zijn.
Dmv executies?quote:Op woensdag 22 juni 2022 08:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je echt allerlei uitstoot wilt verminderen dan moet je zorgen dat de bevolking in Nederland een keer krimpt, maar dat kan natuurlijk niet volgens die knuppels in Den Haag.
Van de week ook al zo'n knuppel die hiermee kwam.quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2022 08:28 schreef RamboDirk het volgende:
Verbiedt dan houtkachels etc., dat helpt ook daadwerkelijk.
De grenzen zijn al dicht voor kansloos volk dat alleen komt voor de uitkering.quote:Op woensdag 22 juni 2022 09:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Van de week ook al zo'n knuppel die hiermee kwam.
Wat dacht je van grenzen dichtgooien voor kansloos volk wat hier alleen komt om de uitkering?
Voor de rest: laat je nakijken
Dat zien we wekelijks dat die dicht zijn....quote:Op woensdag 22 juni 2022 09:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De grenzen zijn al dicht voor kansloos volk dat alleen komt voor de uitkering.
Nog meer ideeën die al in de praktijk zijn gebracht?
wat een boefje ben je toch.quote:Op woensdag 22 juni 2022 09:22 schreef JohnDDD het volgende:
Meestal rijd ik 105 à 107, wat ik toch net een wat betere snelheid vind.
Mja ik heb het hier over 110 op de teller en 105 op mijn navigatie, dus dan is het waarschijnlijk 105. Ik vind het wel degelijk een verschil. Heeft misschien ook met de auto in kwestie te maken. Bij 105 rijdt hij nét even wat lekkerder dan bij 100 ofzo. Bij 100 heb ik ook het gevoel dat ik net te lang achter allerlei ander verkeer moet blijven hangen of dat ik telkens moet inhalen en dus van strook moet wisselen, en dat het dus de veiligheid verlaagt, terwijl ik bij 105 op de op één na rechtse strook lekker door kan blijven karren.quote:Op woensdag 22 juni 2022 09:39 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
wat een boefje ben je toch.
Het verschil tussen 100 en 105 is verwaarloosbaar. Bovendien, 105 op je teller is in de meeste gevallen 100 in echte kilometers per uur.
Dan rijd je toch lekker 100, of 105 of 107. We konden in 1970 120 rijden, in Duitsland onbeperkt (met wat haken en ogen), maar hier moet het CO2-probleem opgelost worden door de nachtsnelheid te verlagen, terwijl we Tata en de Botlek lekker hun gang laten gaan, overal datacentra bouwen en de kolencentrales weer full-blown opengooien (wat terecht is overigens). Ondertussen jas je nog een hele agrarische sector de tering in, want Natura2000, de logica is echt volkomen zoek.quote:Op woensdag 22 juni 2022 09:22 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind 100 op zich best okay, hoewel het soms aan de langzame kant is. Het wordt er wel een stuk veiliger van. Meestal rijd ik 105 à 107, wat ik toch net een wat betere snelheid vind. Maar 120 vind ik dan soms weer te snel.
Neeeeeeeee......quote:Op woensdag 22 juni 2022 08:28 schreef RamboDirk het volgende:
Verbiedt dan houtkachels etc., dat helpt ook daadwerkelijk.
quote:
quote:
En zo zijn er heel veel bronnen te vinden, ook dat deze uitstoot meer is als al het wegverkeer bij elkaar. Stop je de verbrandingskachels, kun je morgen gaan bouwen.quote:Houtkachels blijken, na opnieuw rekenen, grootste bron van fijnstofuitstoot
16-02-2021, 07:36
Houtkachels en -haarden zijn vervuilender dan eerder werd aangenomen. Door een nieuwe rekenmethode van het RIVM blijkt dat houtstook de oorzaak is van 23 procent van de uitstoot van fijnstof in Nederland. Eerder werd van 10 procent uitgegaan.
Voorheen werd fijnstof dat vlak buiten een schoorsteen condenseert niet meegerekend. Die vorm van fijnstof 'vliegt' als gas de schoorsteen uit, maar neemt later alsnog een meer vaste vorm aan.
Door het zogeheten condenseerbare fijnstof mee te rekenen, blijkt dat de houtstook de grootste bron van fijnstofuitstoot in Nederland is. Daarna volgt het wegverkeer, hoewel auto's wel weer meer schadelijke stikstofdioxiden uitstoten, zegt Margreet van Zanten, hoofd emissieregistratie bij het RIVM, tegen de Volkskrant.
Totale uitstoot daalt
Het RIVM heeft de uitstoot van gecondenseerd fijnstof met terugwerkende kracht toegevoegd aan de hoeveelheid totale uitstoot sinds 1990. De fijnstofuitstoot is sindsdien flink gedaald, onder meer door roetfilters in dieselauto's te installeren. De afgelopen jaren daalt de uitstoot minder snel.
Volgens het RIVM kan met rookreinigers ook de fijnstofuitstoot uit houtstook worden teruggedrongen. Er zijn ongeveer één miljoen houtkachels en -haarden in Nederland, op zo'n 7,8 miljoen huizen in Nederland.
De Stichting Houtstookvrij zegt tegen Trouw blij te zijn met de nieuwe RIVM-cijfers. De "slechte beurt" van houtstook bewijst volgens haar het belang om woonwijken houtstookvrij te maken. Daartegenover staat de stichting De Groene Stoker, een groep kachelbezitters die zich gecriminaliseerd voelt en tegen een mogelijk houtstookverbod strijdt.
Geen draagvlak
Met name mensen met luchtwegproblemen als astma ondervinden last van houtstook. Staatssecretaris Van Veldhoven liet in 2019 weten dat er geen algemeen verbod op houtkachels zal komen. Het Planbureau voor de Leefomgeving heeft daartoe geadviseerd, maar dat advies werd opzij gelegd door de minister vanwege het gebrek aan draagvlak, ontdekten drie regionale kranten vorig jaar.
Sinds 1 januari 2020 mogen alleen nog maar kachels worden verkocht die aan nieuwe normen voldoen. Zo mogen ze nog maar 40 milligram fijnstof per kubieke meter uitstoten
(lol)quote:Op woensdag 22 juni 2022 10:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
[..]
En zo zijn er heel veel bronnen te vinden, ook dat deze uitstoot meer is als al het wegverkeer bij elkaar. Stop je de verbrandingskachels, kun je morgen gaan bouwen.
Het maakt mij allemaal niet uit hoor maar dit slappe kabinet durft geen echte maatregelen te nemen. En is alleen maar bezig met een papieren werkelijkheid. 100 rijden oke man, sterke oplossing!
maar oke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |