Ben al aan het lezen op wiki! Maar wist dit eigenlijk niet... Kan ook niet alles weten!quote:
Zou het, denk je?quote:Op vrijdag 15 november 2019 18:35 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Dit kan niet anders dan fake news zijn!
Stikstof en klimaat zijn verschillende onderwerpen.quote:Op vrijdag 15 november 2019 11:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nederland telt 18000 melkveeboeren. Daar 1000 van opkopen kost wellicht een miljard + jaarlijks inkomsten. Is dat nou werkelijk zo veel dan als het gaat om het klimaat? Dat kan ook best met 3 maanden gerealiseerd worden hoor.
Jij bent wel optimistisch met je miljard.quote:Op vrijdag 15 november 2019 11:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nederland telt 18000 melkveeboeren. Daar 1000 van opkopen kost wellicht een miljard + jaarlijks inkomsten. Is dat nou werkelijk zo veel dan als het gaat om het klimaat? Dat kan ook best met 3 maanden gerealiseerd worden hoor.
Hoewel het soms best lekker is om even wat harder te rijden, maakt het mij eigenlijk ook niet zo gek veel uit dat de snelheid nu omlaag gaat. Op de afstanden binnen Nederland maakt het allemaal niet zo veel uit.quote:Op vrijdag 15 november 2019 18:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
De meeste mensen die ik ken zijn voor de verlaging naar 100km/hr of het maakt ze niet uit.
Op papier: jaquote:Op zaterdag 16 november 2019 07:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Stikstof en klimaat zijn verschillende onderwerpen.
Zeg dan gewoon niks.quote:Op zaterdag 16 november 2019 07:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Stikstof en klimaat zijn verschillende onderwerpen.
Maar daar gaat het dan om verkeersongelukken en niet om het stikstof of co2 geneuzel, en dan nog spreekt men over 130 km/u als limit. Maar het gekke is dat juist op stukken waar geen limit geldt de minste ongelukken gebeuren. Maar het is wel een vertekend beeld omdat daar waar een limit geldt het vaak om onoverzichtelijke stukken gaat.quote:Op donderdag 14 november 2019 11:49 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Bij de Telegraaf misschien. Bij de Spiegel lees ik aardig wat commentaar die ook in Duitsland wel een limiet willen.
https://www.spiegel.de/au(...)-km-h-a-1296236.html
Waarom? Ik heb graag helderheid. Zeker als het voorstel een miljard kost. Die klimaatdiscussie wordt maar al te gewillig verward met andere onderwerpen die er wel naar klinken maar het niet zijn. PAS PFAS gasloos moeten worden. Zo maar ff een greep uit de collectie. Dus niet dat we dalijk denken een miljard in 'het klimaat' te stoppen als we PAS aan bet aanpakken zijn. Hooguit als bijvangst.quote:
Dat mag zo zijn maar is dan bijvangst en niet het doel.quote:Op zaterdag 16 november 2019 08:20 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Op papier: ja
In praktijk: nee
Alle stikstofmaatregelen die tot nu toe in de media zijn besproken leveren ook een aardige CO2 reductie op.
Dit is mij ook opgevallen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar daar gaat het dan om verkeersongelukken en niet om het stikstof of co2 geneuzel, en dan nog spreekt men over 130 km/u als limit. Maar het gekke is dat juist op stukken waar geen limit geldt de minste ongelukken gebeuren. Maar het is wel een vertekend beeld omdat daar waar een limit geldt het vaak om onoverzichtelijke stukken gaat.
Logisch, het is er drukker en er zijn meer rijstrookwisselingen door meer op/afritten.quote:Op zaterdag 16 november 2019 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is mij ook opgevallen.
V-max geldt ook alleen op stukken waar het kan. Tussen de steden op rustigere autobahnen. Zodra er een stad of berggebied is, of wat slechter wegdek zie je gelijk de bordjes komen.
En waar gebeuren vaak de meest nare ongelukken? Exact daar.
quote:Binnen het kabinet en de coalitie circuleren plannen voor nieuwe klimaatmaatregelen nu de kolencentrales worden opgestookt. Bedrijven krijgen mogelijk extra subsidie als zij minder CO2 uitstoten. Ook ligt de optie op tafel om ’s avonds en ’s nachts de maximumsnelheid op de snelweg te verlagen naar 100 kilometer per uur. Klimaatminister Jetten wil de toegenomen CO2-uitstoot – van zo’n 6 tot 7 megaton – compenseren.
Het maatregelenpakket om de toegenomen CO2-uitstoot door het oppoken van kolencentrales te compenseren, wordt pas rond Prinsjesdag naar buiten gebracht, maar er circuleren al allerlei opties. Zo lijkt het vast te staan dat bedrijven op extra subsidie kunnen rekenen als zij CO2-besparende maatregelen nemen.
In de coalitie circuleren ook voorstellen, zoals een extra subsidie voor het isoleren van huizen. Ook zou het kunnen dat meer zogenoemde emissierechten worden opgekocht, waarmee bedrijven hun CO2-uitstoot kunnen compenseren. De maatregelen kunnen deels worden betaald van het geld dat het kabinet bespaart nu de kolencentrales tot 2024 geen subsidie krijgen voor het verlagen van hun productie.
Snelweg naar 100
Ook de mobiliteitssector moet een bijdrage leveren, verwachten Haagse bronnen. Zo ligt bij het ministerie van Rob Jetten de mogelijkheid op tafel om de maximumsnelheid op de snelweg permanent te verlagen naar 100 kilometer per uur. Nu geldt die snelheidsbeperking alleen overdag. In de verkiezingsprogramma’s van D66 en CU staat al dat zij het liefst zien dat ook tussen 19.00 uur en 07.00 uur niet harder dan 100 mag worden gereden. Op het verder inkrimpen van de luchtvaart wordt eveneens geaasd.
Toch is het de vraag of VVD en CDA daarvoor te porren zijn. Een coalitiekopstuk zegt dat een snelheidsverlaging ’fantasie’ lijkt.
Het kabinet neemt nog even de tijd om een besluit te nemen over de nieuwe klimaatingrepen.
https://www.telegraaf.nl/(...)nsatie-kolenuitstoot
Nog even en we kunnen met de Go en Felyx scootertjes over de snelwegenquote:
Elektrische fietsquote:Op woensdag 22 juni 2022 08:01 schreef Haags het volgende:
[..]
Nog even en we kunnen met de Go en Felyx scootertjes over de snelwegen
quote:Op woensdag 22 juni 2022 07:32 schreef maan_man het volgende:
Ze hebben de smaak te pakken. Nog even en ook 's nachts mogen wij nog maar 100 km/h.
[..]
En hoe draagt dit bij aan een lagere CO2-uitstoot?quote:Ook zou het kunnen dat meer zogenoemde emissierechten worden opgekocht, waarmee bedrijven hun CO2-uitstoot kunnen compenseren.
Kunnen we daarna overdag naar 70.quote:Op woensdag 22 juni 2022 07:32 schreef maan_man het volgende:
Ze hebben de smaak te pakken. Nog even en ook 's nachts mogen wij nog maar 100 km/h.
[..]
Niet, het gaat gewoon om geld.quote:Op woensdag 22 juni 2022 08:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
[..]
En hoe draagt dit bij aan een lagere CO2-uitstoot?
Interessant, zo kort nadat is gebleken dat de vorige verlaging niets opleverde.quote:Op woensdag 22 juni 2022 07:32 schreef maan_man het volgende:
Ze hebben de smaak te pakken. Nog even en ook 's nachts mogen wij nog maar 100 km/h.
[..]
Geil.quote:Op woensdag 22 juni 2022 08:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Interessant, zo kort nadat is gebleken dat de vorige verlaging niets opleverde.
Ik heb zo langzaamaan het idee dat Kaag Rutte volledig domineert. Dat ze de hele dag op zijn gezicht zit en hij alleen even naar adem mag happen om te zeggen dat hij ergens geen actieve herinnering meer aan heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |