Tnx! B-complex is denk ik niet handig voor mij omdat ik b12 injecties krijg. Daarnaast slik ik ook nog Zwangervitamines omdat deze ook voor de borstvoeding zijn.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:26 schreef Elleska het volgende:
[..]
De enkelvoudige B6 om als booster te gebruiken heeft mijn moeder geregeld, ik vermoed van de apotheek maar geen idee eigenlijk.
Daarna de B6 + vitamine B complex want de andere vitamine B dingen zouden ook belangrijk zijn, met name B3 als ik het goed heb onthouden. Het is even rekenen want het is geen standaard dosering.
Van de vitamine B complex je trouwens hele mooie fluorgele urine![]()
Enkel voorgevormde bh was in het begin bij mij ook niet voldoende. Maar voorgevormd + zoogcompres was wel beter dan niet voorgevormd + zoogcompres. Toen de voedingen overdag minder werden was de zoogcompres niet meer nodig.
Geen ervaring met B12 injecties dus geen idee of daarnaast een tablet kwaad kan of niet maar als je zwangeschapsvitamines slikt zit dat daar misschien ook al in? Vergeet dan de vitamine B6 van de zwangerschapsvitamines niet meenemen in je berekening.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:37 schreef taxibabe het volgende:
Ik sloot de vorige met deze post!:
[..]
Tnx! B-complex is denk ik niet handig voor mij omdat ik b12 injecties krijg. Daarnaast slik ik ook nog Zwangervitamines omdat deze ook voor de borstvoeding zijn.
Daar zit het wel in, maar in zo'n lage dosering (0,7 mg) dat het bijna verwaarloosbaar is.quote:Op woensdag 13 november 2019 11:46 schreef Elleska het volgende:
[..]
Geen ervaring met B12 injecties dus geen idee of daarnaast een tablet kwaad kan of niet maar als je zwangeschapsvitamines slikt zit dat daar misschien ook al in? Vergeet dan de vitamine B6 van de zwangerschapsvitamines niet meenemen in je berekening.
Nee J weet wel hoe jet smaaktquote:Op vrijdag 15 november 2019 07:58 schreef Lemijn het volgende:
Wat relaxed ook voor je, een nacht met maar 1x drinken.
Test van het gezin ook een bekertje aangeboden?
Dat laatste hangt ook een beetje af van de capaciteit van je borsten. Ik heb nog nooit meer gekolf dan zo'n 180 ml per keer en dat was een hele grote uitzondering, meestal kolf ik zo'n 120-140 ml. En da's voor prul niet genoeg voor een nacht, dus doorslapen ging hier - in de tijd dat ze af en toe een fles kreeg - een stuk beter op een fles van 180+6 dan op een borstvoeding...quote:Op vrijdag 15 november 2019 22:35 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik vind mijn borstvoeding ook prima smakenlekker zoet inderdaad. Maar het blijft bijzonder dat een kind er zo op kan groeien en ontwikkelen
Tico, wat je zei in het vorige topic, het wordt echt gemakkelijker heIk vind het nu zo'n stuk relaxter om te voeden! Hij is ook zo'n stuk minder kwetsbaar. Kan wel een tijdje zonder en hij drinkt goed uit de fles. Al kijk ik inmiddels ook voorzichtig uit naar het moment dat vast voedsel een voeding gaat vervangen. Maar dat komt wellicht omdat het jonkje onverzadigbaar lijkt als hij een dag bij de opvang is geweest, en de dag er na. Vandaag heb ik ook tijden met hem aan de borst gezeten, waar hij telkens in slaap viel. In eerste instantie vind ik dat heerlijk, maar als hij rond een uur of vier 's middags nog amper zelf heeft geslapen ben ik het wel zat
![]()
Hij slaapt wel doorIk hield rekening met een scenario waarin hij nog maanden/jaren 's nachts zou willen drinken. Maar vanaf dat hij een maand of drie is kan hij doorslapen. Hij doet dat zeker de helft van de nachten. Dat kan dus ook prima met volledig borstvoeding
maar kolven is toch vaak heel anders dan voeden qua opbrengst?quote:Op zaterdag 16 november 2019 10:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat laatste hangt ook een beetje af van de capaciteit van je borsten. Ik heb nog nooit meer gekolf dan zo'n 180 ml per keer en dat was een hele grote uitzondering, meestal kolf ik zo'n 120-140 ml. En da's voor prul niet genoeg voor een nacht, dus doorslapen ging hier - in de tijd dat ze af en toe een fles kreeg - een stuk beter op een fles van 180+6 dan op een borstvoeding...
Tuurlijk, maar ik bedoel alleen dat niet voor iedere moeder volledig borstvoeding geven te combineren is met doorslapen. Ik denk dat ik daarvoor per voeding te weinig melk heb, waardoor prul 's nachts echt honger heeft. En dat illustreerde ik met m'n kolfopbrengst. Misschien wat onhandig verwoord...quote:Op zaterdag 16 november 2019 15:50 schreef tombolafan het volgende:
[..]
maar kolven is toch vaak heel anders dan voeden qua opbrengst?
Ik heb ook wel eens geprobeerd ze gewoon af te tanken met een fles moedermelk. Maar zonder resultaat. Bv is nu eenmaal lichter verteerbaar dan kv.quote:Op zaterdag 16 november 2019 16:37 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik bedoel alleen dat niet voor iedere moeder volledig borstvoeding geven te combineren is met doorslapen. Ik denk dat ik daarvoor per voeding te weinig melk heb, waardoor prul 's nachts echt honger heeft. En dat illustreerde ik met m'n kolfopbrengst. Misschien wat onhandig verwoord...
Zo heb ik over mijn productie niets te klagen, Bas kan ook 10 uur tussen 2 voedingen laten. Maar als die laatste voeding om 18:00 is, zit je alsnog met een nachtvoedingquote:Op zaterdag 16 november 2019 16:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb ook wel eens geprobeerd ze gewoon af te tanken met een fles moedermelk. Maar zonder resultaat. Bv is nu eenmaal lichter verteerbaar dan kv.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn hele naam staat hierquote:Op zondag 17 november 2019 17:30 schreef Ticootje het volgende:
J. zn oma had het er vandaag nog over dat B. dan op mn borst klopte als hij wilde drinken. Hoe dat zou gaan met 2.
Ik ben daar niet zo moeilijk in. Lekker belangrijk.quote:Op zondag 17 november 2019 18:01 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Zijn hele naam staat hierEn van B ook
Serieus?quote:Op zondag 17 november 2019 21:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Leg ze gauw weer terug in de diepvries!
Mijn melk uit de vriezer stinkt ook, ook als het er maar eventjes in gelegen heeft.quote:Op maandag 18 november 2019 07:20 schreef Wolken het volgende:
Bv uit de vriezer ruikt bij mijn altijd echt ranzig dus is zeker niet altijd een goede graadmeter. Ik vertrouw hierop op mijn kleintje die het wel proeft als het niet meer goed is.
Ik zou het idd nu ook aanbieden en dan zelf kolven om je vrr te vernieuwen.
Ze zijn trouwens met nieuwe onderzoeken bezig waaruit zou blijken dat bv ( veel ) langer houdbaar is dan tot nu toe gedacht. Verse bv zelfs tot 29 dagen. Zodra de uitslagen definitief zijn zullen ze openbaar gemaakt worden geloof ik, nu zijn ze nog op bepaalde fb groepen te vinden.
Heb de resultaten van dat onderzoek ook gezien. Echt geweldig, 29 dagen! Alle melk die ik heb weggegooid....quote:Op maandag 18 november 2019 07:20 schreef Wolken het volgende:
Bv uit de vriezer ruikt bij mijn altijd echt ranzig dus is zeker niet altijd een goede graadmeter. Ik vertrouw hierop op mijn kleintje die het wel proeft als het niet meer goed is.
Ik zou het idd nu ook aanbieden en dan zelf kolven om je vrr te vernieuwen.
Ze zijn trouwens met nieuwe onderzoeken bezig waaruit zou blijken dat bv ( veel ) langer houdbaar is dan tot nu toe gedacht. Verse bv zelfs tot 29 dagen. Zodra de uitslagen definitief zijn zullen ze openbaar gemaakt worden geloof ik, nu zijn ze nog op bepaalde fb groepen te vinden.
quote:Op maandag 18 november 2019 09:51 schreef BobbyMcGee het volgende:
Ik zou het vooral fijn vinden als melk die weer ontdooid is langer houdbaar zou zijn. Dat gaat hier het vaakst mis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
quote:Op maandag 18 november 2019 14:28 schreef taxibabe het volgende:
Ik ben sinds een weekje ook aan het kolven, op advies van de LK laat ik Thomas gewoon slapen en wacht ik tot hij zichzelf meld. Dit resulteert in 1 voeding per dag minder, maar die kolf ik nu dus zodat ik ook een voorraadje kan opbouwen. Ik vind het nog wel moeilijk om hem te laten slapen als er meer dan 4 uur tussen de voedingen zit.
Voor de zekerheid ben ik net wel naar het weeguurtje gegaan op het CB. Maar ik maak me zorgen om niks, we hebben een vreetbaby en ik heb slagroom. Hij is namelijk ruim 500 gram aangekomen in een kleine 1,5 week.
Pannenkoeken!quote:Op zondag 17 november 2019 21:26 schreef CaVaBien het volgende:
Vandaag heb ik de vriezer opgeruimd. Ik heb 17! zakjes bevroren moedermelk eruit gehaald. Ik heb ze allemaal ingevroren in juni zag ik, dus niet meer goed om te geven aan M.
Weten jullie of ik nog iets kan met deze melk of zijn ze alleen nog maar rijp voor de prullenbak?
Ik zat te denken aan een melkbad (M heeft eczeem en misschien werkt dit verzachtend), maar misschien is het schadelijk aangezien de melk waarschijnlijk niet meer goed is?
Haha goed idee voor laterquote:
Bizar he! Al weet ik niet of ik een pasgeboren baby alsnog melk zou geven wat langer dan een week in de koelkast heeft gestaan. Nu Bikkel wat ouder is doe ik niet meer zo krampachtig met alle regeltjes.quote:Op maandag 18 november 2019 08:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Heb de resultaten van dat onderzoek ook gezien. Echt geweldig, 29 dagen! Alle melk die ik heb weggegooid....
Wow dat zijn flinke zakjes dan!quote:Op maandag 18 november 2019 17:42 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Haha goed idee voor later
M is nog helaas te klein voor pannenkoeken en ik zal dat manlief en bonusdochter niet aandoen, al klinkt het wel grappig als zij dat zouden krijgen
Ik heb vandaag die ontdooide melk gegeven en alsnog had ik uiteindelijk 13 zakjes over. 5 zakjes gebruikt voor haar badje en met overige ga ik straks zeep maken
Heb ik het tenminste niet hoeven weg te gooien. Het ging om 200mlx17 zakjes, dus behoorlijk wat.
Ik heb ze!quote:Op maandag 18 november 2019 20:10 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wow dat zijn flinke zakjes dan!
Maar zeep maken? Slim!
Ik ben nog even aan het bedenken hoe ik een voorraad melk op ga bouwen. Net toevallig 90ml gekolfd maar dat laat ik in de koelkast staan ‘voor het geval dat’.
Ik heb ook zitten kijken naar die Nutricia portie zakjes flesvoeding. Ergens vind ik dat wel een fijn idee om achter de hand te hebben. Mocht er dan ooit iets tussenkomen / zijn en er is geen (of te weinig) BV, dan heeft m’n vriend iets. Hoe denken jullie daar over? Of denk ik teveel door haha.
Ik heb ze ook, omdat Tico erover begon. Wel zo'n fijn gevoel.quote:Op maandag 18 november 2019 20:10 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Wow dat zijn flinke zakjes dan!
Maar zeep maken? Slim!
Ik ben nog even aan het bedenken hoe ik een voorraad melk op ga bouwen. Net toevallig 90ml gekolfd maar dat laat ik in de koelkast staan ‘voor het geval dat’.
Ik heb ook zitten kijken naar die Nutricia portie zakjes flesvoeding. Ergens vind ik dat wel een fijn idee om achter de hand te hebben. Mocht er dan ooit iets tussenkomen / zijn en er is geen (of te weinig) BV, dan heeft m’n vriend iets. Hoe denken jullie daar over? Of denk ik teveel door haha.
Dit heb ik inderdaad ook. Ben normaal geen doemdenker maar hierbij wel een beetje. Dan vind ik het een fijn idee.quote:Op dinsdag 19 november 2019 03:02 schreef CaVaBien het volgende:
@:BobbyMcGee ik heb het vooral bij me, zodat er in ieder geval altijd wat te drinken is voor M. Laten we het niet hopen, maar stel dat ik ergens buiten een ongeval krijg of er iets medisch aan de hand is, waardoor ik geen borstvoeding kan geven, dan heeft M toch nog iets te drinken, voordat er echte hulp komt zeg maar.
Je kan het beter wel bij je hebben en het nooit gebruiken, dan dat je het een keer wel nodig hebt en niets bij je hebt
Die vlieger gaat natuurlijk alleen op als je dan ook de natuurlijke borstvoedingsperiode aanhoudt, die beduidend langer is dan waar de gemiddelde Westerling voor gaat.quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:02 schreef -Mellow- het volgende:
Ik geloof echt niet dat mensen überhaupt melk nodig hebben van een ander dier. Dat zou toch echt super onlogisch zijn.
Dit.quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:02 schreef -Mellow- het volgende:
Ik geloof echt niet dat mensen überhaupt melk nodig hebben van een ander dier. Dat zou toch echt super onlogisch zijn.
Die periode is langer nog dan de who norm he?quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:04 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Die vlieger gaat natuurlijk alleen op als je dan ook de natuurlijke borstvoedingsperiode aanhoudt, die beduidend langer is dan waar de gemiddelde Westerling voor gaat.
Ja, weet ik. En ik zeg ook niet dat iedereen dat moet doen hoor. Maar het laat wel zien dat kinderen tot die leeftijd een zuivelbehoefte hebben, en als je die niet uit moedermelk haalt zal je je toch tot een ander dier moeten wenden.quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die periode is langer nog dan de who norm he?
Volgens mij heb ik wel eens een onderzoek gelezen dat de natuurlijke speenleeftijd van mensen ergens tussen de 2 en 7 is.
Verse volle melk van de boer. Daar mag je me gewoon voor wakker maken. Heerlijk!quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:59 schreef Lemijn het volgende:
Tja. Jacob vindt koemelk lekker. Ik ook. Dus we hebben het in huis en hij drinkt het bij het brood. Hij drinkt het enthousiaster dan water dus ik vind het wel fijn zo. Ook sociaal gezien vind ik het wel handig. Nee, verre van noodzakelijk, maar wel handig.
Wat zouden we precies uit zuivel moeten halen dan? Want calcium zit in tig andere dingen, ik geloof bijv. in amandelen zelfs in hogere concentratie dan in melk.quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:57 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ja, weet ik. En ik zeg ook niet dat iedereen dat moet doen hoor. Maar het laat wel zien dat kinderen tot die leeftijd een zuivelbehoefte hebben, en als je die niet uit moedermelk haalt zal je je toch tot een ander dier moeten wenden.
Voeden tot een jaar of 2 is al min of meer belachelijk hier.quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:12 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Wat zouden we precies uit zuivel moeten halen dan? Want calcium zit in tig andere dingen, ik geloof bijv. in amandelen zelfs in hogere concentratie dan in melk.
En inderdaad, dat we onze kinderen veel langer zouden moeten voeden dan de norm ben ik ook van overtuigd.
Calcium uit noten en zaden is vele malen slechter opneembaar dan calcium uit melk. Groene bladgroenten bevatten ook calcium en zijn wel goed opneembaar. Alleen kan het best een uitdaging zijn om dit in een dagelijkse hoeveelheid aan een dreumes te geven die gelijkstaat aan de ADH voor calcium.quote:Op dinsdag 19 november 2019 13:12 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Wat zouden we precies uit zuivel moeten halen dan? Want calcium zit in tig andere dingen, ik geloof bijv. in amandelen zelfs in hogere concentratie dan in melk.
En inderdaad, dat we onze kinderen veel langer zouden moeten voeden dan de norm ben ik ook van overtuigd.
Dank jequote:Op woensdag 20 november 2019 07:00 schreef Mariposas het volgende:
Een dagje gaat geen probleem voor je productie opleveren hoor. Ik zou het alleen zelf echt niet trekken om een dag niet te kolven. Mocht dat bij jou ook zo zijn, dan zou je kunnen overwegen om met de hand af te kolven.
Succes!quote:Op woensdag 20 november 2019 07:25 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dank je![]()
Ik ga wel met de hand proberen, dat kolfrecht heb ik toch en het is beter dan niets.
Gedoe op de vroege ochtend
Bij Bram ging het wel op mijn initiatief toen hij 2 was. Na 3 zwangerschappen en 3x daartussen borstvoeden was ik er gewoon klaar mee.quote:Op woensdag 20 november 2019 07:22 schreef minilot het volgende:
We gaan het meemaken hier, die 'natuurlijke speenleeftijd', wel nieuwsgierig waar die bij mijn koter van nu bijna twee zal blijken te zitten.Zelf eigenlijk geen enkele reden om op mijn initiatief te stoppen, dus de jongeman zal zelf op den duur wel een keer laten merken dat het niet meer hoeft. Ben benieuwd!
Melk van andere dieren dan ik zelf ben blieft -ie niet, behalve in de vorm van alle soorten kaas en de indrukwekkende hoeveelheden Chocomel die -ie wegtankt wanneer hij bij oma op visite is
Go tinkquote:Op woensdag 20 november 2019 10:17 schreef Tink89 het volgende:
Een heel jaar borstvoeding, dus ik jompel even voor mezelf![]()
![]()
![]()
en handkolven gaat hier prima. Wel minder snel dan met de kolf, maar geen probleem. Ik zou het gewoon proberen.
Bij ons heb je iemand die steeds de koelkastdeur open laat of ‘m uit zet.quote:Op woensdag 20 november 2019 11:41 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Go tink![]()
Even ventileren: welke oelewapper heeft bedacht dat het handig is om de kolfruimte te voorzien van een bewegingssensor voor licht![]()
![]()
Passief agressief briefje erop hangen?quote:Op woensdag 20 november 2019 11:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Bij ons heb je iemand die steeds de koelkastdeur open laat of ‘m uit zet.![]()
Ik denk de schoonmakers.
Ik heb gister besloten dat ik niet meer ga kolven. Ben ongesteld en had gister een opbrengst van 45 ml.quote:Op woensdag 20 november 2019 11:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Passief agressief briefje erop hangen?![]()
Ik doe mijn melk in de gezamenlijke koelkast van m'n afdeling. Kolfruimte is ergens in de kelder aan de andere kant van het ziekenhuis.
Niet-meer-kolven-boks! Ik ga voor het eerst niet kolven vandaag. Vind het spannend wel, kolfde zo'n 80 (bij ongesteld) tot 170 (bij ovulatie) ml tussen de middag. We hebben nog wat vriezervoorraad en ik blijf thuis voeden op verzoek, dus hoop dat m'n productie op peil blijft.quote:Op donderdag 21 november 2019 08:41 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik heb gister besloten dat ik niet meer ga kolven. Ben ongesteld en had gister een opbrengst van 45 ml.Normaal zo’n 75 ml met 1 x kolven.
U. is 20 maanden nu. Het is goed zo. Toch fijn dat ik zo lang door heb kunnen gaan met kolven (mijn leidinggevende). Hopelijk vindt hij het niet erg, om geen slokje melk meer te krijgen voor het slapen op het kdv.
Da's geruststellend, txs!quote:Op donderdag 21 november 2019 09:03 schreef vencodark het volgende:
Ik heb de eerste 6 maanden na de bevalling thuis gezeten (hoera, vakantiedagen opsparen) en daarna tot een jaar gekolfd op werk voor Z’s melk bij de oppas. Toen was ik er ook klaar mee. Daarbij: ik had niet eens zoveel opbrengst op den duur.
Ga mijn kolf ook verkopen.
Ik voed nog wel steeds live.
Gerustgesteld voor wat? Ik miste de vraag en vertelde gewoon wat ik had gedaan.quote:
Het was ook niet echt een vraag, geloof ikquote:Op donderdag 21 november 2019 10:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gerustgesteld voor wat? Ik miste de vraag en vertelde gewoon wat ik had gedaan.![]()
Ben je bezorgd over je productie?
Ik werkte 3 keer per week, wisselde diensten. Ter info.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit!quote:Op zaterdag 23 november 2019 18:32 schreef silliegirl het volgende:
Bella: voor zo’n mini vind ik het echt niet heel extreem. Zij drinken gewoon vaak kleine beetjes...
En is het altijd al zo vaak? Groeit ie goed? Als de groei goed is, heb je zat melk. Dat je melk niet goed genoeg zou zijn, dat kan écht niet zomaar...
Als dit sinds kort is; regeldag, sprongetje... Soms
willen ze gewoon vaak aan de borst. Meeveren werkt het beste!!
Ieder kind is uiteraard anders hoor. Maar in principe is op verzoek gewoon op verzoek voeden, en mini’s kunnen geen klok kijken. (En joh, echt, het geeft zoveel rust als je als mama ook ophoudt met op de klok kijken!)quote:Op zaterdag 23 november 2019 21:50 schreef automatic_ het volgende:
Als ik het vergelijk met onze mini (4 weken) vind ik het best veel (korte) momenten![]()
Iedereen is anders natuurlijk, dus dan is vergelijken ook lastig. Erwt hangt hier echt een stuk langer aan de borst en daardoor ook maar 1x in de nacht.
Snap ook wel de andere reacties dat het passend is voor de leeftijd en hebben wij “geluk”.
quote:Op zaterdag 23 november 2019 17:54 schreef BellaaElisa het volgende:
Zou het je niet veel meer rust geven om het meer los te laten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al mijn kleine babies dronken zo’n 12x per dag en opeens merk je dat ze vanzelf meer per voeding drinken en er langer tussen laten.I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
quote:Op zaterdag 23 november 2019 17:54 schreef BellaaElisa het volgende:
Bella, op zich vind ik dit niet zo'n vreemd schema voor zo'n jong kindje. Maar je zei eerder dat je je depressief voelde tijdens het voeden, en dan krijg je wel erg weinig adempauze. Hoe is dat nu?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn baby heeft nooit zo vaak gedronken overigens. Wel eens een avond dat hij bijna nonstop wilde drinken, maar hij ging er nooit een hele dag achtereen mee door. En over het algemeen kwam hij gewoon om de 2,5 a drie uur. Dat is ook nog niet veranderd ook al is hij nu bijna een half jaar oud: hij komt overdag nog steeds zeker binnen drie uur weer.
Ik krijg na bijna 2 jaar die vraag nog elke keer van mijn zus wanneer ik haar zie.quote:Op dinsdag 26 november 2019 14:38 schreef Rebubbled het volgende:
Nou het eerste 'hoelang ga je voeden dan?' gesprek is gevoerd. Incl de 'nou als ze er zelf om kan vragen is het wel lang genoeg hè.' Oke Erik, gelukkig zijn het mijn borsten en niet die van jou.
Gewoon 7 jaar zeggen. Dan valt alles mee.quote:Op dinsdag 26 november 2019 19:33 schreef CaVaBien het volgende:
Vandaag afgesproken met mijn schoonzus en toen M begon te huilen en ik een borst tevoorschijn toverde, was haar reactie ook: 'geef je nog steeeeds borstvoeding?'. En nee, het was niet op een positieve manier.
Mijn man vroeg laatst trouwens ook hoelang ik nog borstvoeding wil geven
Precies! Ik zei totdat ze uit huis gaat.quote:Op dinsdag 26 november 2019 20:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon 7 jaar zeggen. Dan valt alles mee.
Hier ging het precies zo en was dat het begin van een heel snel einde. Na een week lang weigeren in de ochtend heb ik niet meer aangeboden en heeft N nooit meer gevraagd. Ze was toen 17 maanden. Ik heb daardoor dus geen bewust laatste keer gevoed, dat vond ik wel eens jammer. Maar ik vond het ook wel prima zo en heel fijn dat het haar eigen keuze was. 2,5 maand daarvoor dronk ze ook nog structureel in de nacht dus de afbouw van 3 naar 2 naar 1 naar geen voeding meer ging best snel hier.quote:Op dinsdag 26 november 2019 21:33 schreef Elleska het volgende:
Die vragen heb ik al heel lang niet meer gehad. Het eerste jaar was de "het is nog een baby" kaart prima en daarna merkte niemand nog iets van de borstvoeding dus geen vragen meer over gehad.
Ik kwam hier eigenlijk met een andere vraag of iemand dit herkent.
L is nu 1,5jaar. Drinkt al een tijdje alleen nog savonds en sochtends, hele enkele keer dat hij er overdag om vraagt. Begin deze maand begon hij savonds de borst te weigeren. Roept "nee", springt van schoot en rent naar de badkamer om tanden te poetsen. Hele enkele keer dat hij savonds nog wel wil drinken maar met weinig geduld dus meer dan een enkele slok is het niet.
Nu weigerde hij de afgelopen 2 dagen sochtends ook. Begin van het einde of is dit een fase?
Ik heb in september de nachtvoedingen bewust gestopt. We zaten in een vicieuze cirkel van niet slapen en daar werden we beide niet vrolijk van. Nu slaapt hij vrijwel door, alleen sochtends nog wat vroeg wakker.quote:Op dinsdag 26 november 2019 22:06 schreef Nolita het volgende:
[..]
Hier ging het precies zo en was dat het begin van een heel snel einde. Na een week lang weigeren in de ochtend heb ik niet meer aangeboden en heeft N nooit meer gevraagd. Ze was toen 17 maanden. Ik heb daardoor dus geen bewust laatste keer gevoed, dat vond ik wel eens jammer. Maar ik vond het ook wel prima zo en heel fijn dat het haar eigen keuze was. 2,5 maand daarvoor dronk ze ook nog structureel in de nacht dus de afbouw van 3 naar 2 naar 1 naar geen voeding meer ging best snel hier.
Die onrust is herkenbaar. savonds is hij nog helemaal stuiter stuiter. Ik probeer wat meer rust in het bedritueel te brengen maar dat lukt nog niet echt. Gek genoeg is hij wel direct rustig als ik hem in bed leg.quote:Op dinsdag 26 november 2019 22:20 schreef Lemijn het volgende:
Jacob heeft wel periodes gehad dat hij 's avonds maar 2 tellen dronk. Spelen was belangrijker, er was gewoon teveel onrust in hem. Nu weigert hij nog wel eens omdat hij weet dat hij daarna naar bed moet. Maar dan wil hij eenmaal boven alsnog. 's Ochtends weigeren of er niet om vragen gebeurt maar 1x per maand denk ik. Oftewel: het hoeft niet het begin van het einde te zijn, en het zal ook uitmaken hoe je er zelf mee omgaat. Met anderhalf bood ik zelf nog wel actief aan omdat ik het wat vroeg vond (voor ons! niet in het algemeen) en nu met 2 jaar vraagt en drinkt hij veel bewuster.
bij mijn oudste ging dat in fases. Soms wou hij wel en soms niet. Uiteindelijk heeft hij tot ruim 2 gedronken.quote:Op dinsdag 26 november 2019 21:33 schreef Elleska het volgende:
Die vragen heb ik al heel lang niet meer gehad. Het eerste jaar was de "het is nog een baby" kaart prima en daarna merkte niemand nog iets van de borstvoeding dus geen vragen meer over gehad.
Ik kwam hier eigenlijk met een andere vraag of iemand dit herkent.
L is nu 1,5jaar. Drinkt al een tijdje alleen nog savonds en sochtends, hele enkele keer dat hij er overdag om vraagt. Begin deze maand begon hij savonds de borst te weigeren. Roept "nee", springt van schoot en rent naar de badkamer om tanden te poetsen. Hele enkele keer dat hij savonds nog wel wil drinken maar met weinig geduld dus meer dan een enkele slok is het niet.
Nu weigerde hij de afgelopen 2 dagen sochtends ook. Begin van het einde of is dit een fase?
Noujaa, wat vreemd. Die van jou is nog zo klein!quote:Op dinsdag 26 november 2019 19:33 schreef CaVaBien het volgende:
Vandaag afgesproken met mijn schoonzus en toen M begon te huilen en ik een borst tevoorschijn toverde, was haar reactie ook: 'geef je nog steeeeds borstvoeding?'. En nee, het was niet op een positieve manier.
Mijn man vroeg laatst trouwens ook hoelang ik nog borstvoeding wil geven
En er pap/smoothies ofzoiets van maken?quote:Op woensdag 27 november 2019 14:13 schreef -Mellow- het volgende:
Mijn baby weigerde weer de fles met ingevroren moedermelk, ook nadat ik de melk heb gekookt.
Het was ook echt zo smerig dat ik er zelf van moest kokhalzen
Ik lees net det je die zepige smaak van ingevroren melk kan tegengaan door het te verhitten vóór het invriezen ipv erna.
Jammer wel, kan heel mijn vriezer voorraadje weggooien nu.
hmm ja zat ik ook te denken, maar er moet wel heel veel zoets aan toegevoegd worden om die smaak te maskeren denk ik.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En er pap/smoothies ofzoiets van maken?
Hier iig geen problemen met ingevroren en ontdooide melk.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik mag hopen dat ze niet zo moeilijk gaan doen over ingevroren melk. Ik heb inmiddels een liter in de vriezer staan.
Ik zou het even testen als ik jou was. Als ze t niet lekker vinden dan kun je vanaf nu eerst pasteuriseren voor je het in de vriezer doet.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik mag hopen dat ze niet zo moeilijk gaan doen over ingevroren melk. Ik heb inmiddels een liter in de vriezer staan.
ah wat sneu, zat ie daar een beetje honger te lijden. Maar gelukkig dat het daar aan lagquote:Op woensdag 27 november 2019 14:26 schreef douche-eendje het volgende:
Oef Mellow, dat is niet tof
[..]
Hier iig geen problemen met ingevroren en ontdooide melk.
Werd gisteren gebeld door het KDV, Bas had om 10 uur gedronken en gaf hongersignalen, maar weigerde te drinken en het was inmiddels kwart over 2. Ze hadden al meerdere keren aangeboden maar hij dronk niet en werd boos als hij de fles kreeg. Dus ik hem opgehaald, bleek het gaatje van de speen gewoon verstopt te zitten door een brokje vet.
Volgende week maar even terugkoppelen. Toen ze belde was ik echt even bang voor een spontane flesweigeraar.
Ja arm ding. Maar ik was wel blij dat ze belden na het 3x geprobeerd te hebben. Had met de intake ook besproken dat zijn voeding wel echt in de gaten gehouden moet worden omdat zijn curve in het begin best afboog en hij nu langzaamaan goed omhoog kruipt.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:28 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
ah wat sneu, zat ie daar een beetje honger te lijden. Maar gelukkig dat het daar aan lag
Dat heb ik ook haha.quote:Op woensdag 27 november 2019 14:15 schreef Ticootje het volgende:
Thomas was de eerste paar weken ook lui aan de borst. Wat hier wel wat hielp is de sokjes uitdoen, zodat hij wat koudere voetjes krijgt, waardoor hij wat wakkerder blijft. En in zijn nekje kriebelen en handjes/voetjes masseren. Oh ja en tussen de borsten door ff de luier verschonen.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:44 schreef June. het volgende:
Hebben jullie ervaring met een "luie" baby aan de borst?
Kleine hapt goed aan, alleen na paar happen stopt hij ermee en valt in slaap. Hij heeft daarna nog zichtbaar honger. Ben nu beginnen met afkolven van moedermelk na elke poging tot aanhappen. Ben zondah bevallen en productie valt wat tegen.
Hebben jullie nog tips om hem beter te laten drinken? We geven nu de afgekolfde melk met een spuitje. Als hij daarna nog honger heeft krijgt hij kunstvoeding aangezien hij 7% os afgevallen nog.
Als het morgen niet beter is nemen we contact op met lactatiekundige
Het is nog niet anders. 4 december afspraak bij het consultatiebureau dan ga ik het daar ook neerleggen, want het is nu ook buiten de voedingsmomenten dat ik mij zo voel. Niet heel extreem maar wel een kort lontje tegen over N. En heel veel huilenquote:Op maandag 25 november 2019 12:52 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Bella, op zich vind ik dit niet zo'n vreemd schema voor zo'n jong kindje. Maar je zei eerder dat je je depressief voelde tijdens het voeden, en dan krijg je wel erg weinig adempauze. Hoe is dat nu?
Mijn baby heeft nooit zo vaak gedronken overigens. Wel eens een avond dat hij bijna nonstop wilde drinken, maar hij ging er nooit een hele dag achtereen mee door. En over het algemeen kwam hij gewoon om de 2,5 a drie uur. Dat is ook nog niet veranderd ook al is hij nu bijna een half jaar oud: hij komt overdag nog steeds zeker binnen drie uur weer.
In de kraamweek hielp hier om het mutsje af te doen tijdens het voeden en kietelen bij de mond of voetjes.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:44 schreef June. het volgende:
Kleine hapt goed aan, alleen na paar happen stopt hij ermee en valt in slaap. Hij heeft daarna nog zichtbaar honger. Ben nu beginnen met afkolven van moedermelk na elke poging tot aanhappen. Ben zondah bevallen en productie valt wat tegen.
Hebben jullie nog tips om hem beter te laten drinken? We geven nu de afgekolfde melk met een spuitje. Als hij daarna nog honger heeft krijgt hij kunstvoeding aangezien hij 7% os afgevallen nog.
Contact opnemen met een lactatiekundige is sowieso een goed idee.quote:Op woensdag 27 november 2019 19:44 schreef June. het volgende:
Dit + borstcompressie werkte bij ons. En als het niet voldoende hielp dan nog een kledingstuk uitdoen gedurende voeding (of mouwen/broekspijpjes opstropen).quote:Op woensdag 27 november 2019 19:49 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Thomas was de eerste paar weken ook lui aan de borst. Wat hier wel wat hielp is de sokjes uitdoen, zodat hij wat koudere voetjes krijgt, waardoor hij wat wakkerder blijft. En in zijn nekje kriebelen en handjes/voetjes masseren. Oh ja en tussen de borsten door ff de luier verschonen.
Wat hier hielp om langer tussen de voedingen te krijgen is wandelen. Ik begon met een uurtje buiten wandelen, inmiddels loop ik vrijwel elke dag 2,5 uur. Daardoor zit er nu minimaal 3 uur tussen. Ik kreeg het ook niet voor elkaar.quote:Op woensdag 27 november 2019 21:51 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Het is nog niet anders. 4 december afspraak bij het consultatiebureau dan ga ik het daar ook neerleggen, want het is nu ook buiten de voedingsmomenten dat ik mij zo voel. Niet heel extreem maar wel een kort lontje tegen over N. En heel veel huilen
Ik twijfel steeds, maar alle sieraden die ik draag zijn roségoud en een roségouden tree of life met moedermelk kost dan meteen weer 250 ofzo zonder ketting...quote:Op donderdag 28 november 2019 11:02 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik heb zojuist een mooie moedermelkring voor mezelf besteld
![]()
Ik kan niet wachten tot ie over een paar weken komt![]()
Ik koop niet zo vaak iets duurs voor mezelf, maar vind dat ik het nu wel een beetje verdiend heb als herinnering aan deze mooie BVperiode (die hopelijk nog een tijdje blijft duren)![]()
True, ben ik ook wel met je eens. Alleen kan ik voor diezelfde 300 euro (inclusief ketting is dat voorzichtig geschat) ook twee slaapkamers van laminaat voorzien of een prachtige donzen winterjas kopen of nieuwe laarzen ofzo. En dat vind ik dan praktischer...quote:Op donderdag 28 november 2019 12:50 schreef Aure het volgende:
Ik vind dat zoiets bijzonders ook wel wat mag kostenmaar ik snap dat het veel geld is, wel een mooi doel om voor te sparen
Laat je een foto zien als ie af is?
Tuurlijk is er altijd wel iets praktischer, maar het hoeft niet altijd praktisch te zijn toch? En als je het nu niet kan of wil missen, kan je ook steeds een klein bedrag opzij zetten tot je het straks wel hebtquote:Op donderdag 28 november 2019 13:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
True, ben ik ook wel met je eens. Alleen kan ik voor diezelfde 300 euro (inclusief ketting is dat voorzichtig geschat) ook twee slaapkamers van laminaat voorzien of een prachtige donzen winterjas kopen of nieuwe laarzen ofzo. En dat vind ik dan praktischer...
Sommige dingen hebben een hogere (sentimentele) waarde. Het is maar net wat jij belangrijker vindt.quote:Op donderdag 28 november 2019 13:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
True, ben ik ook wel met je eens. Alleen kan ik voor diezelfde 300 euro (inclusief ketting is dat voorzichtig geschat) ook twee slaapkamers van laminaat voorzien of een prachtige donzen winterjas kopen of nieuwe laarzen ofzo. En dat vind ik dan praktischer...
Ohja, dat is ook absoluut zo. Het is meer mijn eigen valkuil dat ik dan altijd voor praktisch kies. Ik vind iets moois voor mezelf kopen een beetje moeilijk...quote:Op donderdag 28 november 2019 14:52 schreef Aure het volgende:
[..]
Tuurlijk is er altijd wel iets praktischer, maar het hoeft niet altijd praktisch te zijn toch? En als je het nu niet kan of wil missen, kan je ook steeds een klein bedrag opzij zetten tot je het straks wel hebtzoals ik al zei is het wel een mooi spaardoel als dit iets is wat je graag wilt hebben. Persoonlijk vind ik het een prachtige herinnering aan een mooie, maar intense tijd
Heel mooiquote:Op donderdag 28 november 2019 20:42 schreef TolstoiFan het volgende:
Die van mij heb ik ook besteld bij Moeders Mooiste Sieraden.
Met wat kleine aanpassingen (o.a. een hartje van moedermelk ipv een cirkeltje) wordt dit de mijne:
https://www.moedersmooist(...)/ring-marlou-zilver/
Heb je het wel met je verloskundige of huisarts gehad over je sombere gevoel en het vele huilen? Ik vind 4 december best lang duren namelijk.quote:Op woensdag 27 november 2019 21:51 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Het is nog niet anders. 4 december afspraak bij het consultatiebureau dan ga ik het daar ook neerleggen, want het is nu ook buiten de voedingsmomenten dat ik mij zo voel. Niet heel extreem maar wel een kort lontje tegen over N. En heel veel huilen
Het zou kunnen... Heb je al dentinox en/of paracetamol geprobeerd? Als ze dan nog niet drinkt/zuigt zou het ook nog een aft ofzo kunnen zijn?quote:Op dinsdag 3 december 2019 23:02 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie heeft het drinken nog niet opgepakt. Maar het valt op dat ze ook helemaal niet duimt. Terwijl ze normaal duimt als ze moe is. Ze zit wel veel met haar vingers in haar mond en dan bijt ze erop.
Zou ze nou zo’n pijn hebben van doorkomende tanden dat ze niet kan zuigen? Is dit herkenbaar voor iemand?
Er zit al een slowspeen op, meneer heeft een sterke zuigreflex. Aan de borst stroomt het ook regelmatig over..quote:Op woensdag 4 december 2019 19:21 schreef Hupje het volgende:
Als het zo hard ging, kan het ook zijn dat hij nog niet voelde dat hij genoeg had. Evt een speen met een kleiner gaatje of meer rechtop de fles geven kan helpen. Dat zou ik eerst proberen ipv meteen meer te gaan geven.
En als je - om een laatste voeding te hebben en zo iets bewuster afscheid te kunnen nemen ofzo - slapend aanlegt?quote:Op donderdag 5 december 2019 10:56 schreef Takkie88 het volgende:
@:Tink; bedankt voor je reactie. Paracetamol en dentinox al geprobeerd. Dat hielp wel tegen het huilen en het algehele drama.
Sinds gister eet ze echt weer goed. Maar drinken bij mij wil ze echt niet meer. Ze probeert het ook niet eens. Wanneer ik haar probeer aan te leggen houdt ze haar lippen op elkaar en schudt ze nee.
Ik sta er zelf dubbel in merk ik; Sofie heeft zelf haar moment gekozen om te stoppen met drinken. Maar de drinkmomenten waren nog ze ontzettend fijn
Helemaal eens met dat dubbele gevoelquote:Op donderdag 5 december 2019 10:56 schreef Takkie88 het volgende:
@:Tink; bedankt voor je reactie. Paracetamol en dentinox al geprobeerd. Dat hielp wel tegen het huilen en het algehele drama.
Sinds gister eet ze echt weer goed. Maar drinken bij mij wil ze echt niet meer. Ze probeert het ook niet eens. Wanneer ik haar probeer aan te leggen houdt ze haar lippen op elkaar en schudt ze nee.
Ik sta er zelf dubbel in merk ik; Sofie heeft zelf haar moment gekozen om te stoppen met drinken. Maar de drinkmomenten waren nog ze ontzettend fijn
Meestal vaker. Prul is nu net een jaar en drinkt iig 's ochtends,'s avonds en 's nachts. En dan meestal nog een keer of twee extra in de nacht. Overdag krijgt ze op de opvang de vriezervoorraad en daarna alleen nog thee en water.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:09 schreef -Mellow- het volgende:
Toch wel opmerkelijk he, dat kindjes zo verschillend zijn met de duur van willen drinkenBen benieuwd hoe lang we het hier gaan doen. Wat mij betreft nog een behoorlijke tijd.
Drinken jullie kindjes 's nachts ongeveer even vaak als overdag trouwens?
Mocht je vraag gesteld zijn aan alle leeftijden: mijn peuter drinkt gemiddeld 2x overdag, en 0x 's nachts. Als baby is het overdag altijd wel vaker geweest dan 's nachts maar alsnog was het 's nachts wel vaak elke 3 uur in mijn herinnering.quote:Op donderdag 5 december 2019 15:09 schreef -Mellow- het volgende:
Toch wel opmerkelijk he, dat kindjes zo verschillend zijn met de duur van willen drinkenBen benieuwd hoe lang we het hier gaan doen. Wat mij betreft nog een behoorlijke tijd.
Drinken jullie kindjes 's nachts ongeveer even vaak als overdag trouwens?
Ja hoor, heel normaal. Dat heb ik al na een uur in de koelkast. Is melkvet dat komt bovendrijven en stolt. Goed schudden/roeren voor gebruik en je ziet er niks meer van.quote:Op vrijdag 6 december 2019 10:29 schreef automatic_ het volgende:
Even voor de zekerheid.
Woensdag gekolfd en dit staat in een bakje achterin de koelkast. Nu zit er aan de zijkant een 'dikker' laagje 'vast geplakt'. Dit is gewoon vet toch...?
Normaal gaf ik het dezelfde dag dus heb het nog nooit gezien.
Wilde dit eigenlijk morgen geven, maar nu twijfel ik of dat wel kan. Het ruikt nog wel prima overigens (hopelijk morgen ook!).
Gewoon doen! Net als meer hier heb ik een sierraad besteld van Caroline van Moeders Mooiste. Mocht je in de buurt wonen dan kan ik ook aanraden om in haar atelier (in een molenquote:Op donderdag 5 december 2019 22:49 schreef LadyBlack het volgende:
En met het echte definitieve eind van het hoofdstuk borstvoeding in zicht, ben ik ook een sieraad aan het overwegen. Toch wel echt een mooi aandenken aan een heel speciale periode![]()
En ik heb me ook echt wel de blubber gekolfd en geknepen en gehuild en gevloekt voor die paar druppels soms, dus vind het zo'n sieraad ook wel waard![]()
Bedankt! Toch nog een paar opties dus.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:13 schreef Mariposas het volgende:
In je eigen tijd buiten lunchtijd kolven?
Ouderschapsverlof opnemen en kolven buiten lunchtijd ?
Aan je manager/teamleider probleem voorleggen en kijken wat hij/zij voorstelt?
Ik heb mijn werk destijds zo ingedeeld dat ik administratie deed tijdens het kolven. Ik kolfde dan gewoon in mijn kantoor (deur even op slot) achter mn pc. Kostte mij dan geen verloftijd en mijn pauze had ik ook gewoon echt even pauze.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:09 schreef CaVaBien het volgende:
Wat leuk duman!
Over 3 weken is M 9 maanden, oftewel dan krijg ik geen extra tijd meer om te kolven.
We hebben 4 kolvers en 1 kolf ruimte op dit moment. En tegelijkertijd lunchpauze. En we hebben allemaal min of meer vaste roosters, waardoor je niet echt kan schuiven met tijden/pauzes.
Betekent dit dat ik maar moet stoppen met kolven of zijn er andere opties mogelijk waar ik nog niet bij heb stilgestaan?
Heb je het ookal geprobeerd met een doek om jullie heen?quote:Op zondag 22 december 2019 17:20 schreef Bottoms_up het volgende:
Heeft iemand ervaring met een baby die niet (lang) aan de borst wil drinken? Hij is nu bijna 6 weken oud en was geboren met 37+1. Kraamweek ging allemaal prima. Hij leek goed te drinken (ook al was het toen ook maar een paar minuten telkens) en viel weinig af. Een week later lagen we een dikke week in het ziekenhuis (geelzucht). Hij dronk toen te traag, deed 45 min over een fles en kreeg toen een sonde. Toen hij geen lichttherapie meer nodig had, geprobeerd hem weer aan de borst te krijgen maar toen had hij maar een paar minuten interesse. Geen enkel bekend trucje werkte dus maar bijvoeden via fles. Dat zijn we nu enkele weken aan het doen. De fles drinkt hij nu een stuk sneller leeg en hij lijkt langer te drinken aan de borst maar krijgt toch nog altijd dik 80% via fles en ik zit met mijn handen in het haar. Het proberen voeden, fles geven en daarna kolven is een flinke belasting, zeker op dagen dat mijn vriend moet werken. Mijn productie is prima, ik kolf makkelijk meer dan een voeding per keer. In het ziekenhuis hebben twee lk meegekeken en ze zien niks mis met zijn aanhappen/drinken. Ik weet even niet meer wat ik nog kan proberen. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om gewoon op te geven maar dat vind ik zo zonde omdat ik wel makkelijk genoeg produceer.
Ik vind het ook heel moeilijk om te stoppen met bijvoeden omdat hij nog vrij geel is en dus melk genoeg nodig heeft om dat kwijt te raken.
Heeft er iemand misschien tips of ervaring hiermee?
We weten zeker dat hij niet genoeg binnenkrijgt:quote:Op zondag 22 december 2019 19:40 schreef Lemijn het volgende:
Ik dacht ook aan wat Burdie schrijft, zeker in combinatie met de volgende vraag: is zijn bilirubine gedoeg gedaald? Sommige kinderen zien lang geel zonde dat dat nog een probleem is, en zie je dat dus misschien ten onrechte als reden om hem bij te blijven voederen. Aangenomen dat hij goed plast/poept/groeit, dan is hij nu een gezonde baby van 6 weken met wie ik inderdaad lekker 2 dagen in bed zou gaan liggen.
Heeft de baby in 4 dagen nog niet gegeten? Wat zegt de kraamhulp er van? Het klinkt zorgelijk, een kleine baby die niet eet wordt heel snel zwakker en daardoor wordt het probleem steeds groter. Ik zou niet wachten en meteen hulp inschakelen.quote:Op donderdag 26 december 2019 19:42 schreef TornadoDK het volgende:
Ik zal zo ook nog de OP kijken of er handige links tussen staan.
Maar misschien dat iemand nu al kan helpen. Mijn vrouw wilt graag borstvoeding geven maar de baby lijkt maar niet te willen eten.
Iedere keer als we haar aan de borst leggen dan gaat ze slapen we kunnen haar ook niet makkelijk wakker krijgen zeg maar niet.
Omdat de tepels van mijn vrouw wat klein zijn gebruikt ze een tepelhoedje.
De baby is nu 4 dagen oud.
Iemand tips wat we kunnen doen zodat ze gaat eten?
Oh nee nee, we geven haar wel flesvoeding zodat ze wel haar voeding krijgt. Mijn vrouw probeert ook te kolven en wat er uit komt krijgt de baby ook maar dit is maar mondjes maatquote:Op donderdag 26 december 2019 20:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Heeft de baby in 4 dagen nog niet gegeten? Wat zegt de kraamhulp er van? Het klinkt zorgelijk, een kleine baby die niet eet wordt heel snel zwakker en daardoor wordt het probleem steeds groter. Ik zou niet wachten en meteen hulp inschakelen.
Ik heb een dag "gepowerkolfd". Dus kolven, uur later nogmaals kolven, uur later voeding aanbieden via borst (en de eerder gekolfde melk). En die cyclus de hele dag door herhalen behalve in de nacht. De volgende dag was de baby aangekomen en mijn productie op gang. Dit was ook rond dag 5.quote:Op donderdag 26 december 2019 20:16 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Oh nee nee, we geven haar wel flesvoeding zodat ze wel haar voeding krijgt. Mijn vrouw probeert ook te kolven en wat er uit komt krijgt de baby ook maar dit is maar mondjes maat
Ah kijk deze hebben we nog niet geprobeerd 👍quote:Op donderdag 26 december 2019 20:39 schreef June. het volgende:
[..]
Ik heb een dag "gepowerkolfd". Dus kolven, uur later nogmaals kolven, uur later voeding aanbieden via borst (en de eerder gekolfde melk). En die cyclus de hele dag door herhalen behalve in de nacht. De volgende dag was de baby aangekomen en mijn productie op gang. Dit was ook rond dag 5.
Dit hadden we al geprobeerd maar de slaapkop wordt dan niet wakker.quote:Op donderdag 26 december 2019 21:55 schreef BellaaElisa het volgende:
En wakker houden onder de voetjes wrijven zonder sokjes, geen mutsje op en of deken om zodat ze een beetje "afkoelt". En strelen rond haar mondje wil soms ook wel helpen.
Smaak weet ik niet, maar wel de ervaring dat voor m'n menstruatie de bv (veel) minder was. Vaak aanleggen hielp in die dagen en als m'n menstruatie eenmaal begonnen was, was de hoeveelheid weer als normaalquote:Op vrijdag 3 januari 2020 19:02 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb het idee dat m'n ongesteldheid eraan komt. K. is vandaag 10 weken en ik geef dus BV. Nu is hij sinds (eer)gisteren ook een beetje aan het mutsen tijdens het voeden. Kan je ongesteldheid (als dat het nu echt is) ook van invloed zijn op de hoeveelheid of de smaak van de BV? Wat is jullie ervaring?
Ik dacht weleens gelezen te hebben dat dat wel is, maar soms lees ik zo veel via ome Google
Afwisselen qua houding, 1 keer per dag goed leeg kolven?quote:Op dinsdag 7 januari 2020 20:12 schreef Sicilia het volgende:
Ik heb wat advies nodig, ik heb nu namelijk voor de 3e keer in 2 weken tijd last van een verstopt melkkanaaltje in mijn linker borst. Juul krijgt het tot nu toe wel steeds weg met behulp van veel masseren, borstcompressie en een warme douche, maar hoe zorg ik er voor dat dit niet steeds terugkomt?
Vaak in de avond, na de laatste voeding of er tussen.quote:Op woensdag 8 januari 2020 19:57 schreef June. het volgende:
En op welk moment kolf jij dan @:automatic_ als je niet direct de fles met afgekolfde melk geeft?
Ik wil graag een voorraad hebben om op te maken straks als ik gestopt benWil proberen de borst en de kv te combineren als ik straks weer ga werken. Maar de kans is ook zeker aanwezig dat de productie dan stopt en vind het dan wel fijn om nog de voorraad op te maken.
Mijn 13-maander drinkt nog zo'n 3-5 voedingen per 24 uur en dat vind ik prima. Ik ben van (van 4 naar..) 3 keer per dag naar 2 keer per gegaan toen ze 9 maanden was. En toen bij 10,5 maand na een vakantie naar 1 keer per dag. Prul drinkt inmiddels meer thee en water en krijgt af en toe wat yoghurt of roomkaas op brood en doet het daar prima op. Ze heeft tot afgelopen maandag overdag nog 1 keer melk gehad op papadag/opvangdag, maar er liggen nu nog maar 3 voedingen in de vriezer en die bewaar ik graag nog even voor geval van nood. Ze drinkt nu elke ochtend voor ik wegga, na het eten en dan 's nachts 1-3 keer. En op thuiswerk/vrije dagen voor haar middagslaapje ook nog.quote:Op donderdag 9 januari 2020 13:35 schreef Rebubbled het volgende:
Mijn kolfrecht loopt binnenkort af. Nu heb ik een redelijk chille werkgever en ik hoop twee keer per dag te mogen blijven kolven. Zo niet, dan curve ball ik hem, want ik heb nog 10 weken aan verlofuren staan. Daarmee kan ik nog wel een flinke tijd doorkolven. Alleen vroeg ik me af hoe jullie dat hebben gedaan met kolven afbouwen? Wanneer gaan baby's minder melk drinken? Mijn 8,5 maander gedijt nog lekker op 6 voedingen per 24 uur. In allerlei schema's zie ik dat we af 'moeten' bouwen naar 3. Maar zolang de melk stroomt zie ik niet helemaal in waarom?
Oh dat is een goede, die heb ik ook nog liggen!quote:Op woensdag 8 januari 2020 20:11 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb echt veel opgevangen met zo’n siliconen kolf. Steeds kleine beetjes van 50 ml maar al met al zijn dat toch veel voedingen. Dat zou ik echt aanraden. Maar ik heb geluk dat ik (dit keer) goed kolf, ik heb een hele tijd meer opbrengst gehad dan er werd gedronken. Heb daardoor nu een flinke voorraad. Komt mooi uit want ik heb nog maar 1,5 week kolfrecht. Daarna ga ik in eigen tijd nog 1 x kolven. Grappig, de vorige keer was ik ontzettend klaar met kolven, en ben toen gestopt. Maar omdat het nu zo lekker gaat, vind ik het helemaal niet erg om nog door te gaan.
Haha, moet je vaker doen, zulke postsquote:Op donderdag 9 januari 2020 00:17 schreef June. het volgende:
Thanks voor de tips. De post heeft blijkbaar geholpen want nu ineens 220ml gekolfd terwijl hij er meestal 140ml drinkt
Je hoeft helemaal niet af te bouwen. Dat is het mooie van voeden op verzoek. Mijn U. (van bijna 2) drinkt nog net zo vaak als een jaar geleden.quote:Op donderdag 9 januari 2020 13:35 schreef Rebubbled het volgende:
Mijn kolfrecht loopt binnenkort af. Nu heb ik een redelijk chille werkgever en ik hoop twee keer per dag te mogen blijven kolven. Zo niet, dan curve ball ik hem, want ik heb nog 10 weken aan verlofuren staan. Daarmee kan ik nog wel een flinke tijd doorkolven. Alleen vroeg ik me af hoe jullie dat hebben gedaan met kolven afbouwen? Wanneer gaan baby's minder melk drinken? Mijn 8,5 maander gedijt nog lekker op 6 voedingen per 24 uur. In allerlei schema's zie ik dat we af 'moeten' bouwen naar 3. Maar zolang de melk stroomt zie ik niet helemaal in waarom?
Die van mij van 19 maand zegt steevast nee als ik hem vraag of hij wil drinken... Denk dat het 3 dagen geleden twee slokjes was voor het laatst. Ben benieuwd of het nog veranderd en of ik dan nog productie heb... Anders is het ook prima. Spelen is gewoon belangrijker...quote:Op vrijdag 10 januari 2020 17:46 schreef Elleska het volgende:
En L van 1,5 drinkt daarentegen nog maar 1 voeding per dag. Zo mooi hoe voeden op verzoek werkt <3
Hoe oud is hij?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:23 schreef automatic_ het volgende:
Ik merk steeds vaker dat meneertje een half uur aan één borst hangt en daarna kort (10-15 min) aan de andere. Ik heb er zelf weinig last van, maar is het wel handig? Of kan je beter 20min borst één doen en daarna nog een keer de andere?
Soms valt hij na borst één ook wel in slaap (net als nu haha) en dan heeft de andere totaal geen nut meer.
Ik hoor teveel horror verhalen over borstontstekingen merk ik, dus ben daar beetje bang voor
Vandaag 11 weken. Ja, dat doe ik dan ook een soms kolf ik de andere borst af (als die vrij vol aan voelt).quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:20 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hoe oud is hij?
Hier werd dat idd steeds normaler om 1 borst per voeding te hebben. Als je dan de volgende voeding met de andere borst begint, is alles weer in balans
Even om hier op Door te gaan. Mijn linker borst is naar 3/4 uur superhard en vol. Rechts is normaal vol heb ik het idee. Wat kan ik hieraan doen? Hoe meer ik kolf voor meer links natuurlijk gaat aanmaken. Moet ik dan even "stoppen" met links en even alleen rechts geven? Of stimuleer ik rechts dan weer teveel?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:34 schreef automatic_ het volgende:
Dank je wel weer meiden! Toch fijn om het hier even snel tussendoor te vragenDan ga ik het proberen los te laten.
Merk dat ik hier wel extra productie aan het maken ben. Meneer gaat steeds meer naar om de 4 uur, maar mijn borsten staan nog op standje 'om de 3 uur'.
Fred drinkt zijn melk koud of lauw, als het wordt opgewarmd drinkt hij paar slokken en dan wil hij niet meer. Dat was bij Frits ook zo. Daarnaast vindt hij het geweldig om uit zijn tuitfles te drinken, we hebben flessen van Pura en daar kun je makkelijk mee wisselen. En het laatste wat bij hem verschil maakte met drinken was zelluf doen. Als hij zelf de fles vast kan houden dan drinkt hij beter. We hebben de grote, 180 ml, fles op het kdv daarom omgewisseld met een kleinere fles.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 21:31 schreef Sisu het volgende:
Dat ben ik nu ook aan het uitzoeken. Of het scheelt of hij melk krijgt dat ontdooid is of dagvers.
Vandaag dronk hij het Trouwens alle twee niet.
Wat heb ik geprobeerd.
* Fles wisselen voor ander merk.
Op het kdv geven ze hem een avent fles met speen 2. Thuis heeft hij ook avent met speen 3 (kwam ik net achter). Donderdag geef ik dus een speen 3 mee. Kijken of dat gaat helpen.
Hij wilde geen dr Brown of difrax.
* Ik liet nu bij thuiskomst steeds m’n man de melk alsnog geven ipv hem aan te leggen. kolfde Zelf dus af. Dat drinken gaat dan voor 80/100 ml goed en dan stopt hij. Op het kdv krijgen ze er nog geen 10 tot 30 ml in.
Daarna leg ik hem natuurlijk wel weer bij me aan. Want liefde cutie mnohhhhhhhhh.
Zelf denk ik dat het ook te maken kan hebben met z’n tandvlees. Hij zit zo heftig te schuren langs alles dat het zo maar eens kan zijn dat hij binnenkort tandjes krijgt. Misschien dat zoiets ook verschil uitmaakt?
En kolven. Yes! Ik heb er keeeeeiiiihard voor moeten vechten en doorzetten, doorzetten en nog meer doorzetten, maar ik kan nu om de drie uur gaan kolven.
Dat varieert qua opbrengst tussen de 100 en 180 ml x 3 flesjes.
Hij drinkt (normaliter) rond de 3 a 4x 135/150 dus dat kwam goed uit. Precies een dag.
Er zaten ook veel mindere dagen tussen hoor. Zoals vandaag. Geen pauze vanwege problemen met leerlingen. Tijdens mijn kolftijd lag er een zorgleerling te slapen in mijn ruimte.. dat soort dingen. Ik klaag er niet over. Soms accepteer ik dan gewoon maar dat ik ff op de invalidenwc moet (wel op een stoel he) Sinds ik die knop om heb kunnen zetten gaat het dus
![]()
Ik ga ook proberen of het met een tuitbeker wel lukt. Was de tip van de lactatiekundige. Maar ik heb haar niet zo hoog zitten
Als het echt te pijnlijk is haal ik meestal de druk eraf met een handkolf (ik heb zo'n neppe haaka van de Ali, ideaal). Als het goed is regelt je lijf het vanzelf daarna. Een beetje stuwing remt je productie.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:23 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Even om hier op Door te gaan. Mijn linker borst is naar 3/4 uur superhard en vol. Rechts is normaal vol heb ik het idee. Wat kan ik hieraan doen? Hoe meer ik kolf voor meer links natuurlijk gaat aanmaken. Moet ik dan even "stoppen" met links en even alleen rechts geven? Of stimuleer ik rechts dan weer teveel?
Ik heb er wel iets over gelezen qua ‘schema’, ik ga even zoeken! Maar het kan ook een afbouw schema zijn geweest.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 13:33 schreef June. het volgende:
Iemand hier die flesvoeding met borstvoeding heeft gecombineerd? Ben een beetje op zoek naar tips, een schema ofzo wat handig werkt? En ervaringen of het überhaupt mogelijk is?
Wilde vanaf 1 februari gaan afbouwen, dan is T 2,5 maand. Kolven op het werk wil ik maximaal 1x doen, eigenlijk liever helemaal niet maar denk dat dat helemaal funest voor de productie zal zijn.
Ik ben van plan om dan sowieso de ochtendvoeding, avond en nachtvoedingen (indien die er zijn) te blijven geven. Alleen dus niet overdag,
Foto?quote:Op zondag 19 januari 2020 14:26 schreef Keroppi het volgende:
Ik heb mijn moedermelk sierraad (van Carolien van Moeders Mooiste) binnen
Ik heb samen met haar een zilveren armband ontworpen waar het heel subtiel in zit verwerkt. Denk dat het een ander niet of nauwelijks zal opvallen maar dat vind ik juist prima.
Ah oké, dat is nog wel te doen haha.quote:Op zondag 19 januari 2020 12:07 schreef douche-eendje het volgende:
Auto, ik heb op de opvang ook in zo'n vriesvakje liggen en die ververs ik maandelijks. Laat die melk dan ontdooien, check even of hij niet raar ruikt/smaakt en dan drinkt Bas hem gewoon.
Ik ben ook benieuwd!quote:
+ @automatic_quote:
Een tube Purelan in huis halen is geen overbodige luxe. Waarom was het niet gelukt? Te weinig productie? Aanhappen lukte niet?quote:Op zondag 19 januari 2020 16:27 schreef Reflectionne het volgende:
Ha dames! Wat een mooie verhalen hier! Het ziet ernaar uit dat hier genoeg ervaringsdeskundigen zijn. Wellicht hebben jullie tips voor mij!
Over ongeveer 10 weken verwacht ik mijn tweede. Bij de eerste is borstvoeding niet gelukt, ik vermoed door de zware bevalling (oa heel veel bloed verloren). Ik heb toen hulp gehad van een lk en een heel schema van aanleggen, bijvoeden, afkolven aangehouden. Helaas is het nooit echt gelukt en na zo'n drie weken gestopt.
Ik wil het graag deze keer weer proberen en ben op zoek naar tips en ervaringen!
Ik ga binnenkort naar een info avond over bv van een lk. Zijn er verder nog dingen die ik moet weten en kan doen?
Staat genoteerd!quote:Op zondag 19 januari 2020 20:42 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Een tube Purelan in huis halen is geen overbodige luxe. Waarom was het niet gelukt? Te weinig productie? Aanhappen lukte niet?
Mocht ook niet baten.. wel goed om weer te onthouden!quote:Op zondag 19 januari 2020 21:02 schreef automatic_ het volgende:
En met een tepelhoedje...? Om je tepels te sparen?
Ik smeer er overigens één keer per dag Bepanthen op, meestal na de laatste avondvoeding.
Het is prachtig!quote:Op zondag 19 januari 2020 16:36 schreef Keroppi het volgende:
[..]
+ @:automatic_
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moeilijk om 'm goed op de foto te zetten, de foto's vind ik helaas geen recht doen aan hoe mooi de armband is.
Het is een supersimpel model zilveren slavenarmband, maar dat was precies wat ik wilde zodat het bij mijn andere sieraden zou passen. Ze heeft ook juist veel meer 'bewerkte' sieraden, maar dat past niet zo bij mij. Ook het moedermelk -element is heel subtiel.
Meestal is er een lepel (theelepeltje) scheelt per sieraad voor nodig.quote:Op zondag 19 januari 2020 21:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Het is prachtig!
Ik zou zoiets ook wel willen maar heb al zeker een jaar niet meer gekolfd maar voed nog elke dag. De kolf héb ik nog wel.
Als ik nachtdienst draai (19:00-4:00) heb ik vaak redelijk volle borsten bij thuiskomst dus misschien is het de moeite nog eens te kolven om melk te bewaren voor zo’n sieraad.
Na 2 jaar voeden is dat toch wel bijzonder.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |