abonnement Unibet Coolblue
pi_190874663
Vandaag is Simon 2,5 jaar en dus ook al 2,5 jaar BV *O*
Het loopt wel langzaam af. Hij drinkt alleen nog 's avonds, maar van de week sloeg hij dat ook een keer over. Hij drinkt nog maar kort.

Maar wie weet speelt mijn menstruatie ook een rol, want dan klaagt Simon wel vaker dat de melk op is na 30 seconden proberen.
pi_190924483
Ik heb wat advies nodig, ik heb nu namelijk voor de 3e keer in 2 weken tijd last van een verstopt melkkanaaltje in mijn linker borst. Juul krijgt het tot nu toe wel steeds weg met behulp van veel masseren, borstcompressie en een warme douche, maar hoe zorg ik er voor dat dit niet steeds terugkomt?
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
  dinsdag 7 januari 2020 @ 20:24:55 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190924759
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:12 schreef Sicilia het volgende:
Ik heb wat advies nodig, ik heb nu namelijk voor de 3e keer in 2 weken tijd last van een verstopt melkkanaaltje in mijn linker borst. Juul krijgt het tot nu toe wel steeds weg met behulp van veel masseren, borstcompressie en een warme douche, maar hoe zorg ik er voor dat dit niet steeds terugkomt?
Afwisselen qua houding, 1 keer per dag goed leeg kolven?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_190926681
Als je alles hebt geprobeerd en het komt alsnog terug zou je Lecithine kunnen proberen.
https://www.lalecheleague(...)eking-en-verstopping

Zelf geen ervaring mee maar er zijn hier anderen die je er meer over kunnen vertellen.
pi_190930604
Bij mij hielp tijd. Ik had veel last van stuwing en rond 4 maanden stabiliseerde mijn productie en zit ik alleen nog 's ochtends met lekkende knaptieten. Ik ben ook hele zachte bh topjes gaan dragen om knellen te voorkomen. Pas op met 'leeg'kolven, dit kan je productie verhogen en de problemen verergeren.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190935187
Wat Rebubbled zegt. Ik had er ook veel last van. Niet extra gaan kolven als je een ruime productie hebt want dat maakt de kans op een borstontsteking op termijn juist groter. Goed alert zijn op het zoveel mogelijk leegdrinken van de borst. Als je echt veel melk hebt niet te vaak wisselen van kant - afhankelijk van hoe vaak je baby komt. Als mijn baby binnen een uur of soms binnen anderhalf uur weer kwam, dan legde ik hem aan dezelfde kant aan. Maar dit moet je alleen doen als je echt veel melk produceert. En niets doen wat je borst afklemt: er niet op slapen, geen beugelbh dragen, enz.

Ik heb ook een vraag:

Ik kolf tegenwoordig niet echt goed meer. Baby is 7 maanden en ik houd het inmiddels niet meer goed bij. Zojuist hoor ik dat de baby 180 ml heeft gedronken en ik krijg niet meer dan 95 ml gekolft. Ik kolf al drie keer per werkdag om het nog een beetje bij te benen. Tot nu toe heb ik nog geen tekort; ik had ook nog aardig wat vriezervoorraad.
Is dit herkenbaar? Kan ik iets doen om de productie wat op te krikken? Hoe komt het dan ik nu minder goed kolf dan een paar maanden geleden?
pi_190935370
Toen ik ging werken had ik op een gegeven moment ook steeds minder opbrengst. Ik denk een combinatie van het feit dat mijn menstruatie alweer terug was en het weer aan het werk zijn. Ik heb een hele tijd borstvoedingskruidenthee gedronken, dat leek te helpen, maar dat kan ook zijn omdat ik gewoon meer vocht binnen kreeg :P

Ik heb mezelf er op een gegeven moment bij neergelegd. Het kolven was al niet mijn favoriete bezigheid dus ik had ook geen zin om dat nóg vaker te doen. Ik ben sowieso gestopt met kolven toen Jip 9 maanden ofzoiets was, toen was ik er echt helemaal klaar mee :') ik heb eerst de vriezer voorraad opgemaakt en daarna heeft ie nutrilon gekregen op de opvang.
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:41:17 #233
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_190935508
Ik heb hetzelfde Bobby, ik heb het voor een deel losgelaten- geen melk meer=nutrilon, ik ga niet op m'n vrije dagen steeds kolven. Ander deel: ik ben fenegriek gaan gebruiken en dat helpt. Dan heb ik na een dag anderhalve voeding (3x kolven, 300ml in totaal ongeveer). Deze week geen fenegriek gebruikt maar ik kom denk ik niet eens aan de 80 ml :') dat schiet gewoon niet op want Koert drinkt ook 180 ml per voeding bij de gastouder.

Ik werk trouwens twee dagen per week (di-wo) en ik slik het dan alleen ma-di.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ceviche op 08-01-2020 16:15:02 ]
pi_190936154
Yes, fenegriek is ook mijn tip. Als dat niet binnen 3 dagen resultaat levert, ben je er niet gevoelig voor overigens. En je moet best veel slikken, als je zweet er niet naar ruikt is het nog niet voldoende aldus mijn LK. Hier loopt het ook langzaam terug sinds ik weer werk. Maar bug eet ook meer erbij de laatste tijd en drinkt live ook minder denk ik. Soms kolf ik nog even 10 minuten een borst voor het slapengaan om de laatste 50cc erbij te kolven. Maar ook standaard nutrilon in de GO tas, mocht het een keer niet voldoende zijn.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:05:26 #235
208890 June.
Seriously?
pi_190937265
Hebben jullie nog tips om te beginnen met een voorraad aan te leggen? Ik wil namelijk niet mijn productie teveel stimuleren maar vind het wel fijn wat achter de hand te hebben.

Kolf nu om de dag, zodat mijn vriend de avondvoeding kan geven en ik extra slaap kan pakken. Ik kolf vaak iets meer dan hij drinkt, maar dat schiet natuurlijk niet echt op.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:58:44 #236
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190937895
Ik kolf ook om de dag en dat is voorraad. Ik bewaar nu niks (tenzij ik er niet ben of het even handig is) voor mijn vriend om te geven.

Ik ben ook wel 'bang' dat ik de hoeveelheid niet ga redden. Daarom heb ik nu ook bedacht / besloten om standaard een nutrilon fles te gaan geven al KDV gestart is. Gewoon puur dat ik niet meteen de bar open hoef te gooien als ik hem na mijn werk op gehaald heb. Dan kan degene die hem op gaat halen dat geven. Wellicht is het maar eventjes als tussen fase, want het zal tussen 5 en 6 zijn. Maar op den duur zal het rond 4 uur op aKDV zijn.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190938081
Thanks voor de tips ^O^ we zijn er bu weer van af, dus hopelijk blijft het weg vanaf nu!

Ik lees mee voor de voorraad-tips, wil daar ook mee gaan starten binnenkort :).
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_190939236
Ik vind voor het slapengaan de restjes kolven een fijne manier. Ook omdat ik dan soms de ochtend haal zonder zere borsten als we gezegend zijn met een doorslaapnacht. Afhankelijk van hoe dorstig ze was voor het slapengaan heb ik dan een hele tot halve voeding. Als ik dit dagelijks zou doen, jongt het wel aan. Maar ik gebruik de huidige 500ml in de vriezer al nooit, dus zie geen reden tot extra kolven. Ben er geen fan van. En met 8 maanden vind ik het niet zo'n ramp als ze een keer een dag nutrilon zou moeten om welke reden dan ook.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 8 januari 2020 @ 19:57:28 #239
208890 June.
Seriously?
pi_190940465
En op welk moment kolf jij dan @automatic_ als je niet direct de fles met afgekolfde melk geeft?

Ik wil graag een voorraad hebben om op te maken straks als ik gestopt ben ;) Wil proberen de borst en de kv te combineren als ik straks weer ga werken. Maar de kans is ook zeker aanwezig dat de productie dan stopt en vind het dan wel fijn om nog de voorraad op te maken.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:04:06 #240
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190940544
In ochtend kolven levert meestal meer op dan ‘s avonds. Ik heb voor het opbouwen daarom een poos een uur na de ochtendvoeding gekolfd en daarmee langzaam een voorraad opgebouwd. Baby dronk het gemiste in de loop van de dag wel bij, en op een gegeven moment was het gewoon een beetje productieverhoging maar dat zakte ook makkelijk weer af toen ik ermee stopte waarschijnlijk.

Hopen dat je met een flesvoeding je baby van de borst kan weghouden na een opvangdag was hier wel vrij kansloos trouwens hoor. Dan wilde hij mij en bij voorkeur de ultieme variant, ook al had hij net een fles op. Borst is toch vaak meer dan alleen voeding na elkaar een dag niet zien.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:08:44 #241
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190940605
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 19:57 schreef June. het volgende:
En op welk moment kolf jij dan @:automatic_ als je niet direct de fles met afgekolfde melk geeft?

Ik wil graag een voorraad hebben om op te maken straks als ik gestopt ben ;) Wil proberen de borst en de kv te combineren als ik straks weer ga werken. Maar de kans is ook zeker aanwezig dat de productie dan stopt en vind het dan wel fijn om nog de voorraad op te maken.
Vaak in de avond, na de laatste voeding of er tussen.

In de ochtend na de ochtend voeding vind ik echt geen doen als ikmoet gaan werken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 8 januari 2020 @ 20:11:59 #242
327807 Mariposas
יה&#14
pi_190940649
Ik heb echt veel opgevangen met zo’n siliconen kolf. Steeds kleine beetjes van 50 ml maar al met al zijn dat toch veel voedingen. Dat zou ik echt aanraden. Maar ik heb geluk dat ik (dit keer) goed kolf, ik heb een hele tijd meer opbrengst gehad dan er werd gedronken. Heb daardoor nu een flinke voorraad. Komt mooi uit want ik heb nog maar 1,5 week kolfrecht. Daarna ga ik in eigen tijd nog 1 x kolven. Grappig, de vorige keer was ik ontzettend klaar met kolven, en ben toen gestopt. Maar omdat het nu zo lekker gaat, vind ik het helemaal niet erg om nog door te gaan. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_190943149
Ik kolfde de eerste twee maanden fulltime en heb daardoor een voorraadje opgebouwd. Mijn productie was toen ook hoger dan dat ze dronk.

Ondanks dat ik laatst iets van 17 zakjes melk uit de vriezer had gehaald, omdat ik dacht dat het niet meer goed was ( :') ), heb ik nu nog 1 liter melk liggen. Maar aangezien ik minder kolf dan dat M drinkt, is de voorraad aan het krimpen. Waarschijnlijk moet het hier binnenkort ook aangevuld worden met nutrilon op mijn werkdagen.

Maar ach, ze is inmiddels 9 maanden. Ben allang blij dat ik 6 maanden heb kunnen voeden. Rest is mooi meegenomen.
  donderdag 9 januari 2020 @ 00:17:26 #244
208890 June.
Seriously?
pi_190944467
Thanks voor de tips. De post heeft blijkbaar geholpen want nu ineens 220ml gekolfd terwijl hij er meestal 140ml drinkt :D
Shine bright like a diamond.
pi_190948960
Mijn kolfrecht loopt binnenkort af. Nu heb ik een redelijk chille werkgever en ik hoop twee keer per dag te mogen blijven kolven. Zo niet, dan curve ball ik hem, want ik heb nog 10 weken aan verlofuren staan. Daarmee kan ik nog wel een flinke tijd doorkolven. Alleen vroeg ik me af hoe jullie dat hebben gedaan met kolven afbouwen? Wanneer gaan baby's minder melk drinken? Mijn 8,5 maander gedijt nog lekker op 6 voedingen per 24 uur. In allerlei schema's zie ik dat we af 'moeten' bouwen naar 3. Maar zolang de melk stroomt zie ik niet helemaal in waarom?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 9 januari 2020 @ 13:48:25 #246
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190949098
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:35 schreef Rebubbled het volgende:
Mijn kolfrecht loopt binnenkort af. Nu heb ik een redelijk chille werkgever en ik hoop twee keer per dag te mogen blijven kolven. Zo niet, dan curve ball ik hem, want ik heb nog 10 weken aan verlofuren staan. Daarmee kan ik nog wel een flinke tijd doorkolven. Alleen vroeg ik me af hoe jullie dat hebben gedaan met kolven afbouwen? Wanneer gaan baby's minder melk drinken? Mijn 8,5 maander gedijt nog lekker op 6 voedingen per 24 uur. In allerlei schema's zie ik dat we af 'moeten' bouwen naar 3. Maar zolang de melk stroomt zie ik niet helemaal in waarom?
Mijn 13-maander drinkt nog zo'n 3-5 voedingen per 24 uur en dat vind ik prima. Ik ben van (van 4 naar..) 3 keer per dag naar 2 keer per gegaan toen ze 9 maanden was. En toen bij 10,5 maand na een vakantie naar 1 keer per dag. Prul drinkt inmiddels meer thee en water en krijgt af en toe wat yoghurt of roomkaas op brood en doet het daar prima op. Ze heeft tot afgelopen maandag overdag nog 1 keer melk gehad op papadag/opvangdag, maar er liggen nu nog maar 3 voedingen in de vriezer en die bewaar ik graag nog even voor geval van nood. Ze drinkt nu elke ochtend voor ik wegga, na het eten en dan 's nachts 1-3 keer. En op thuiswerk/vrije dagen voor haar middagslaapje ook nog.

En soms zit ze niet lekker in haar vel en wil ze vaker en dan is dat ook prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 9 januari 2020 @ 13:50:57 #247
208890 June.
Seriously?
pi_190949125
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 20:11 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb echt veel opgevangen met zo’n siliconen kolf. Steeds kleine beetjes van 50 ml maar al met al zijn dat toch veel voedingen. Dat zou ik echt aanraden. Maar ik heb geluk dat ik (dit keer) goed kolf, ik heb een hele tijd meer opbrengst gehad dan er werd gedronken. Heb daardoor nu een flinke voorraad. Komt mooi uit want ik heb nog maar 1,5 week kolfrecht. Daarna ga ik in eigen tijd nog 1 x kolven. Grappig, de vorige keer was ik ontzettend klaar met kolven, en ben toen gestopt. Maar omdat het nu zo lekker gaat, vind ik het helemaal niet erg om nog door te gaan. :)
Oh dat is een goede, die heb ik ook nog liggen!
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 10 januari 2020 @ 14:31:55 #248
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190964037
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 00:17 schreef June. het volgende:
Thanks voor de tips. De post heeft blijkbaar geholpen want nu ineens 220ml gekolfd terwijl hij er meestal 140ml drinkt :D
Haha, moet je vaker doen, zulke posts :D

Ik leer hier van alles joh. Nog nooit gehoord van een siliconen kolf, dus heb even gegoogled haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190964137
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 13:35 schreef Rebubbled het volgende:
Mijn kolfrecht loopt binnenkort af. Nu heb ik een redelijk chille werkgever en ik hoop twee keer per dag te mogen blijven kolven. Zo niet, dan curve ball ik hem, want ik heb nog 10 weken aan verlofuren staan. Daarmee kan ik nog wel een flinke tijd doorkolven. Alleen vroeg ik me af hoe jullie dat hebben gedaan met kolven afbouwen? Wanneer gaan baby's minder melk drinken? Mijn 8,5 maander gedijt nog lekker op 6 voedingen per 24 uur. In allerlei schema's zie ik dat we af 'moeten' bouwen naar 3. Maar zolang de melk stroomt zie ik niet helemaal in waarom?
Je hoeft helemaal niet af te bouwen. Dat is het mooie van voeden op verzoek. Mijn U. (van bijna 2) drinkt nog net zo vaak als een jaar geleden.
Protège moi de mes désirs.
pi_190966511
En L van 1,5 drinkt daarentegen nog maar 1 voeding per dag. Zo mooi hoe voeden op verzoek werkt <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')