abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 december 2019 @ 13:58:14 #176
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_190282068
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:56 schreef Takkie88 het volgende:
@:Tink; bedankt voor je reactie. Paracetamol en dentinox al geprobeerd. Dat hielp wel tegen het huilen en het algehele drama.

Sinds gister eet ze echt weer goed. Maar drinken bij mij wil ze echt niet meer. Ze probeert het ook niet eens. Wanneer ik haar probeer aan te leggen houdt ze haar lippen op elkaar en schudt ze nee.

Ik sta er zelf dubbel in merk ik; Sofie heeft zelf haar moment gekozen om te stoppen met drinken. Maar de drinkmomenten waren nog ze ontzettend fijn O+
Helemaal eens met dat dubbele gevoel :Y ollie stopte ook letterlijk van het ene op het andere moment (met ruim 13 maanden) en daardoor helemaal niet stilgestaan bij het laatste moment ofzo wat ik nu twee maanden later nog steeds wel eens lastig vind 😅. Hij wilde ook meteen echt pertinent niet meer. Uit gewoonte trok hij nog wel eens aan mn shirt als ik hem na zijn dutje op schoot hield, maar als ik dan een hoopvolle poging deed dan schudde hij zn hoofd en riep luid en duidelijk nee :+. Hij is ook de meest eigengereide dreumes die ik ken dus ik moet me ook geen illusies maken :') Maar idd ook wel weer fijn als ze er zelf zo duidelijk voor kiezen!

Wel gek ook hoe snel je het ontwent, ik vind het nu eigenlijk al een gek idee dat hij nog bij me zou drinken :o
  donderdag 5 december 2019 @ 15:09:11 #177
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190282932
Toch wel opmerkelijk he, dat kindjes zo verschillend zijn met de duur van willen drinken :) Ben benieuwd hoe lang we het hier gaan doen. Wat mij betreft nog een behoorlijke tijd.

Drinken jullie kindjes 's nachts ongeveer even vaak als overdag trouwens?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190283838
Ik kan me echt niet voorstellen dat U. niet meer zou drinken. :o Zegt wel genoeg, denk ik. :+

Jammer dat het zo snel is, maar fijn dat het op eigen houtje gebeurt!
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 5 december 2019 @ 17:28:18 #179
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190285008
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:09 schreef -Mellow- het volgende:
Toch wel opmerkelijk he, dat kindjes zo verschillend zijn met de duur van willen drinken :) Ben benieuwd hoe lang we het hier gaan doen. Wat mij betreft nog een behoorlijke tijd.

Meestal vaker. Prul is nu net een jaar en drinkt iig 's ochtends,'s avonds en 's nachts. En dan meestal nog een keer of twee extra in de nacht. Overdag krijgt ze op de opvang de vriezervoorraad en daarna alleen nog thee en water.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 5 december 2019 @ 20:56:46 #180
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190288362
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 15:09 schreef -Mellow- het volgende:

Mocht je vraag gesteld zijn aan alle leeftijden: mijn peuter drinkt gemiddeld 2x overdag, en 0x 's nachts. Als baby is het overdag altijd wel vaker geweest dan 's nachts maar alsnog was het 's nachts wel vaak elke 3 uur in mijn herinnering.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 5 december 2019 @ 22:45:13 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_190290298
Mijn nog-net peuter lijkt het langzamerhand toch ook echt te ontwennen. Had nooit gedacht dat t nog zo lang (enigzins) door zou gaan! Maar het was al heel lang vooral nog gezellig 's ochtends en een makkelijke snelweerinslapenmethode voor als hij 's nachts wakker werd.

Nu kruipt hij nog wel iedere nacht bij me in bed maar wil dan gewoon lekker tegen me aan weer in slaap vallen *;

Heel af en toe wil hij nog 'drinken', maar dat is echt een soort techniekloos proberen en hij stopt er dan al gauw mee.
  donderdag 5 december 2019 @ 22:49:28 #182
171422 LadyBlack
paint it black
pi_190290354
En met het echte definitieve eind van het hoofdstuk borstvoeding in zicht, ben ik ook een sieraad aan het overwegen. Toch wel echt een mooi aandenken aan een heel speciale periode O+

En ik heb me ook echt wel de blubber gekolfd en geknepen en gehuild en gevloekt voor die paar druppels soms, dus vind het zo'n sieraad ook wel waard oO<
pi_190293104
Bedankt voor jullie lieve reacties O+
Niets ze veranderlijk als een kind; ze is op dit moment bij me aan het drinken :D O+

Snap er niks van maar ben er blij mee. Ook wonderlijk dat na 5 dagen niks drinken er toch gewoon nog melk komt.
  vrijdag 6 december 2019 @ 10:29:46 #184
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190294909
Even voor de zekerheid.
Woensdag gekolfd en dit staat in een bakje achterin de koelkast. Nu zit er aan de zijkant een 'dikker' laagje 'vast geplakt'. Dit is gewoon vet toch...?
Normaal gaf ik het dezelfde dag dus heb het nog nooit gezien.

Wilde dit eigenlijk morgen geven, maar nu twijfel ik of dat wel kan. Het ruikt nog wel prima overigens (hopelijk morgen ook!).
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 6 december 2019 @ 10:31:35 #185
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190294935
@Takkie88; wat een verrassing! En fijn O+

@LadyBlack; groot gelijk! Ik zit er ook naar te kijken, want ik vind het toch wel wat hebben. Super mooi idee :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 6 december 2019 @ 10:43:10 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190295035
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:29 schreef automatic_ het volgende:
Even voor de zekerheid.
Woensdag gekolfd en dit staat in een bakje achterin de koelkast. Nu zit er aan de zijkant een 'dikker' laagje 'vast geplakt'. Dit is gewoon vet toch...?
Normaal gaf ik het dezelfde dag dus heb het nog nooit gezien.

Wilde dit eigenlijk morgen geven, maar nu twijfel ik of dat wel kan. Het ruikt nog wel prima overigens (hopelijk morgen ook!).
Ja hoor, heel normaal. Dat heb ik al na een uur in de koelkast. Is melkvet dat komt bovendrijven en stolt. Goed schudden/roeren voor gebruik en je ziet er niks meer van.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fossiel vrijdag 6 december 2019 @ 11:40:04 #187
1455 Keroppi
kool kikker
pi_190295605
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 22:49 schreef LadyBlack het volgende:
En met het echte definitieve eind van het hoofdstuk borstvoeding in zicht, ben ik ook een sieraad aan het overwegen. Toch wel echt een mooi aandenken aan een heel speciale periode O+

En ik heb me ook echt wel de blubber gekolfd en geknepen en gehuild en gevloekt voor die paar druppels soms, dus vind het zo'n sieraad ook wel waard oO<
Gewoon doen! Net als meer hier heb ik een sierraad besteld van Caroline van Moeders Mooiste. Mocht je in de buurt wonen dan kan ik ook aanraden om in haar atelier (in een molen :) ) langs te gaan. Wij hebben samen iets ontworpen, ik ben zo benieuwd maar door drukte krijg ik het op z’n vroegst pas in januari :)
Chick on a mission
pi_190389320

Na 20 maanden kolven zit het er op. Tijd voor chocola. :)

Heb ook een bedankje gemaakt voor de leidsters van het kdv die m’n melk met liefde hebben gegeven aan U. :)
pi_190392828
Wat attent D.U.M.A.N.!
pi_190398670
Superleuk!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_190402485
Wat leuk duman!

Over 3 weken is M 9 maanden, oftewel dan krijg ik geen extra tijd meer om te kolven.

We hebben 4 kolvers en 1 kolf ruimte op dit moment. En tegelijkertijd lunchpauze. En we hebben allemaal min of meer vaste roosters, waardoor je niet echt kan schuiven met tijden/pauzes.

Betekent dit dat ik maar moet stoppen met kolven of zijn er andere opties mogelijk waar ik nog niet bij heb stilgestaan?
  donderdag 12 december 2019 @ 19:13:40 #192
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_190402567
In je eigen tijd buiten lunchtijd kolven?
Ouderschapsverlof opnemen en kolven buiten lunchtijd ?
Aan je manager/teamleider probleem voorleggen en kijken wat hij/zij voorstelt?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_190402948
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:13 schreef Mariposas het volgende:
In je eigen tijd buiten lunchtijd kolven?
Ouderschapsverlof opnemen en kolven buiten lunchtijd ?
Aan je manager/teamleider probleem voorleggen en kijken wat hij/zij voorstelt?
Bedankt! Toch nog een paar opties dus.
Ik plan gelijk even een gesprek in met mijn teamleider en anders kan ik inderdaad dagelijks een uur verlof opnemen :)
pi_190403056
:') Dank jullie wel! Collega’s vonden het ook attent en grappig en gaven aan het nooit als vervelend te hebben ervaren dat ik minder flexibel was. Fijn, dus.

@CaVaBien Ik heb 11 maanden in m’n eigen tijd gekolfd. Dit was uiteraard in overleg met mijn leidinggevende. Eerst 3 x 15 min, daar a 2 x 15 minuten en de laatste weken 1 x 10 minuten.
Een uur per dag is wel veel. Misschien kan je ‘s avonds thuis een uur extra werken om het in te halen?
Ik zou zeker niet stoppen met kolven. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door arvensis op 12-12-2019 19:48:27 ]
  donderdag 12 december 2019 @ 19:32:31 #195
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190403069
Heb je een uur nodig om te kolven, ja? Ik redde het precies in een half uur (of net niet en dan bleef ik tien minuutjes langer zitten).

En je zou kunnen overwegen om twee aan twee te kolven, als de ruimte en je toeschietreflex enzo dat toelaten en jullie je daar prettig bij voelen. Een gordijntje kan dan al helpen..

Overigens heb ik van negen maanden tot 10,5 (dat was logisch ivm vakantie) in m'n lunchpauze (die ik dan op een ander tijdstip nam) en in een half uur vakantie per dag gekolf. En van 11 maanden (terug van vakantie) tot 1 jaar nog 1 keer per dag in een half uur vakantie.
pi_190403736
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 19:09 schreef CaVaBien het volgende:
Wat leuk duman!

Over 3 weken is M 9 maanden, oftewel dan krijg ik geen extra tijd meer om te kolven.

We hebben 4 kolvers en 1 kolf ruimte op dit moment. En tegelijkertijd lunchpauze. En we hebben allemaal min of meer vaste roosters, waardoor je niet echt kan schuiven met tijden/pauzes.

Betekent dit dat ik maar moet stoppen met kolven of zijn er andere opties mogelijk waar ik nog niet bij heb stilgestaan?
Ik heb mijn werk destijds zo ingedeeld dat ik administratie deed tijdens het kolven. Ik kolfde dan gewoon in mijn kantoor (deur even op slot) achter mn pc. Kostte mij dan geen verloftijd en mijn pauze had ik ook gewoon echt even pauze.
pi_190404066
Heb je het kolven overdag nog echt nodig? Ik ben volgens mij gewoon gestopt toen en kolfde of voedde, net hoe het uit kwam als ik thuis kwam. Ik had wel (heel ):O ) veel voorraad achter de hand dus dat is misschien wat vertekend maar voor mijn productie was het geen probleem.
  donderdag 12 december 2019 @ 20:20:33 #198
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190404471
Hangt misschien ook af van hoe vaak je kind drinkt op thuisdagen? De mijne was nog een natnek met elke 3 uur toen hij 9 maanden was. En op een werkdag was ik 11 uur van huis. Ik kon dus echt nog niet zonder! Maar had het geluk dat ik hetzelfde kon doen als silliegirl beschrijft: deur dicht, kolf aan, en typen maar. Dus nooit een probleem geweest. Ik weet niet meer wanneer ik ben gestopt, ik dacht toen hij ongeveer anderhalf was. Toen was de frequentie omlaag en mijn borsten konden het aan.

@Duman: superlief en leuk, die traktatie! Toffe actie van je.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_190404665
Ik heb het nu zo ingedeeld dat ik 2x een halfuur heb om te kolven op een dag en laatste halfuur gebruik ik om iets eerder naar huis te gaan.

Ik kolf dan ongeveer een kwartier per keer, maar met overgieten/schoonmaken/alles klaarzetten ben ik toch een halfuur bezig.

Wij hebben helaas flexplekken/kantoortuinen, dus dat maakt het extra lastig.

Is inderdaad wel een optie om naast elkaar te zitten. Even overleggen of de rest daar ook open voor staat.
pi_190572592
Het is hier wel echt voorbij nu... N is ruim 4 en 4 maanden, dus het werd wel eens tijd :P Ze dronk altijd 's ochtends nog best lang, maar ze heeft nu van Sinterklaas heel veel playmobil gekregen en nu heeft ze geen tijd meer om mammiemelk te drinken _O-
Nooit gedacht dat het zo lang zou doorgaan, maar we hebben er allebei veel plezier aan gehad O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')