abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 november 2019 @ 14:29:43 #251
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189816590
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 13:11 schreef -Mellow- het volgende:
Vandaag probeerde mijn vriend een flesje te geven aan onze dochter maar ze vond het, heel terecht, vies. We hebben allebei geproefd en het smaakte een beetje naar zeep. Het is maximaal twee maand geleden vrij direct na het kolven ingevroren ( ik heb er geen datum op gezet). Ik had al eens gelezen dat invriezen de smaak kan veranderen, maar verbaasde me er wel over hoe vies dit was.
We hebben ook al eens eerder een flesje gegeven van ingevroren moedermelk, en daar was niks mis mee.

Herkennen jullie dit?
Jep. Even opwarmen tot het bijna kookt, laten afkoelen en het was hier opgelost.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 6 november 2019 @ 15:11:04 #252
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189817060
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 14:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Jep. Even opwarmen tot het bijna kookt, laten afkoelen en het was hier opgelost.
:o goh, zo simpel, dat had ik niet verwacht. Dankje :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_189818115
Ja! Ik vond ontdooide melk ook smerig, zoonlief tankte t echter zo weg :Y)

Maar heb wel vaker gehoord dat sommige baby’s kieskeuriger zijn dan dat :+
  FOK!fossiel woensdag 6 november 2019 @ 16:56:04 #254
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189818518
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:25 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ja! Ik vond ontdooide melk ook smerig, zoonlief tankte t echter zo weg :Y)

Maar heb wel vaker gehoord dat sommige baby’s kieskeuriger zijn dan dat :+
Haha hier ook een non-kieskeurig type wat ontdooide melk betreft :)
Chick on a mission
pi_189819040
Spruit is nu 8 dagen oud en ondanks dat ik N. heel lang heb gevoed ben ik weer zo onzeker! Zijn drink gedrag is zo anders nu dan de afgelopen dagen, toen dronk die nog per borst tussen de 10 en 20 minuten en 1 per keer. Nu drinkt die elke keer maar tussen de 5 en 10 minuten en ook maar 1 borst per keer. :{ krijgt hij wel genoeg melk binnen? Pff voel mij zo onzeker.
pi_189820356
Is spruit tevreden BellaaElisa? Meld zich netjes?

Je zou eventueel langs het weeguurtje van t cb kunnen gaan als je dat fijn zou vinden? Wellicht schept dat wat meer zekerheid? Het kan heel goed zijn dat je een mooi efficiënte drinker hebt, dat zou heerlijk zijn!
pi_189820702
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:39 schreef Zo-is-dat het volgende:
Is spruit tevreden BellaaElisa? Meld zich netjes?

Je zou eventueel langs het weeguurtje van t cb kunnen gaan als je dat fijn zou vinden? Wellicht schept dat wat meer zekerheid? Het kan heel goed zijn dat je een mooi efficiënte drinker hebt, dat zou heerlijk zijn!
Hij oogt wel tevreden en meld zich ook, soms om de 2,5 uur soms 3. Ik moet maar eens gaan kijken wanneer dat ookal weer was. Ik denk dat dat best fijn zou zijn eerlijk gezegd. Ik zat al er aan te denken om een weegschaal zelf aan te schaffen, maar dan ben ik bang dat ik mijzelf daarmee ga verliezen... :X
  woensdag 6 november 2019 @ 19:55:04 #258
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189820795
Ja, dan ga je misschien teveel wegen en daar op af. Dat zou ik (ook) hebben.
Erwt had gister zo'n dag met amper drinken, maar vandaag haalt hij het weer in.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189836070
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189836093
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 18:01 schreef BellaaElisa het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er is wel een topic over dacht ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 7 november 2019 @ 18:05:34 #261
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_189836172
https://www.lalecheleague(...)sche-toeschietreflex

Het is een bekend fenomeen. Maakt het niet makkelijker, maar kan je het wellicht wel duiden...

@:ticootje hoe gaat het eigenlijk met je suikers na de geboorte van de tweeling?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_189836330
,

[ Bericht 100% gewijzigd door BellaaElisa op 07-11-2019 18:14:42 ]
pi_189836341
@Ticootje thanks ik ga eens een kijkje nemen daar.

@DaviniaHR jij ook bedankt ik ga het zo eens doorlezen.
pi_189839831
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 18:05 schreef DaviniaHR het volgende:
https://www.lalecheleague(...)sche-toeschietreflex

Het is een bekend fenomeen. Maakt het niet makkelijker, maar kan je het wellicht wel duiden...

@:ticootje hoe gaat het eigenlijk met je suikers na de geboorte van de tweeling?
Niks meer aan het handje he.

Raar lijf.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 7 november 2019 @ 20:56:19 #265
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_189840546
Top! Fijn dat het weer gestabiliseerd is
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_189845424
Ja en ze groeien enorm! Beiden boven de 5kg, genoeg melk voor 2 dus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189845750
Wat ontzettend tof Tico! *O* 💪🏻
pi_189905870
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:27:29 #269
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_189905889
Andere lk inschakelen... je wordt er niet blijer van als je een huilende baby hebt lijkt me.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:27:53 #270
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189905895
Ik vind het niet per se een logisch advies. Heb je toevallig een lk uit tilburg? (want dit is herkenbaar...)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189905897
In principe doen ze dat ook op een kraamafdeling / couveuse afdeling.

Wat vind je er zelf van? Bijvoeden kan ook met kolven he?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:29:07 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189905914
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:28 schreef Ticootje het volgende:
In principe doen ze dat ook op een kraamafdeling / couveuse afdeling.

Wat vind je er zelf van? Bijvoeden kan ook met kolven he?
Bij ons op de kraamafdeling en couveuseafdeling werd gevoed op verzoek met een max van 3 uur ertussen. Zodra baby's gaan smakken/onrustig worden/huilen wordt er gevoed (live, gekolf of fles). Verschilt dus per ziekenhuis.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189905933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Bij ons op de kraamafdeling en couveuseafdeling werd gevoed op verzoek met een max van 3 uur ertussen. Zodra baby's gaan smakken/onrustig worden/huilen wordt er gevoed (live, gekolf of fles). Verschilt dus per ziekenhuis.
Ja als ze het echt niet redden dan gaven ze wel eerder zag ik bij een andere baby. Mijnesen deden het toen prima met 3 uur ertussen en de juiste hoeveelheid bijvoeding.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 12 november 2019 @ 11:32:42 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189905965
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja als ze het echt niet redden dan gaven ze wel eerder zag ik bij een andere baby. Mijnesen deden het toen prima met 3 uur ertussen en de juiste hoeveelheid bijvoeding.
Maar waarom zou je aan die drie uur vasthouden en gaan rekken of bijvoeden dan? 10 voedingen per dag is niet raar met een newborn. Er is niks mis mee als je kindje elke 2 uur komt, behalve dat je er zelf doodmoe van wordt (en dat is een heel, heel goede reden he, begrijp me niet verkeerd). Dus bijvoeden (al dan niet gekolfd) kan wel, maar het hoeft niet. Het kunnen ook hardnekkige regeldagen zijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189906006
Misschien geeft elke keer 3 uur ertussen wel de rust die bella nodig heeft.

Ik vind het geen verkeerd of raar advies en wat haar vraag betreft of 3 uur ertussen met een newborn haalbaar is: dat is het.

De vraag is meer, voel je je er zelf ok bij. Als je iets bijvoed dan kan het prima zo zijn dat ze helemaal niet huilen voordat die 3 uur om zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189906063
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.. Ik snap haar denkwijze want minder voeden is minder dat gevoel, maar als mijn baby huil dan lopen mn borsten ook vol en krijg ik ook een tsr dus dan is dat gevoel er nog! Ze zei dat het gevoel na 2 weken minder kon worden mits ik dus de voedingen terug ga draaien. Keuzes.. :N
pi_189906091
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:40 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.. Ik snap haar denkwijze want minder voeden is minder dat gevoel, maar als mijn baby huil dan lopen mn borsten ook vol en krijg ik ook een tsr dus dan is dat gevoel er nog! Ze zei dat het gevoel na 2 weken minder kon worden mits ik dus de voedingen terug ga draaien. Keuzes.. :N
Is het een idee om het een kans te geven?

Ik bedoel, als je kindje echt gaat huilen en jullie er niet happy van worden kun je altijd nog een andere weg in slaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189906107
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:35 schreef Ticootje het volgende:
Misschien geeft elke keer 3 uur ertussen wel de rust die bella nodig heeft.

Ik vind het geen verkeerd of raar advies en wat haar vraag betreft of 3 uur ertussen met een newborn haalbaar is: dat is het.

De vraag is meer, voel je je er zelf ok bij. Als je iets bijvoed dan kan het prima zo zijn dat ze helemaal niet huilen voordat die 3 uur om zijn.
Ik raak er een beetje in paniek van. Mijn dochter werd in het ziekenhuis bijgevoed, omdat ze dysmatuur was. Dus mn alarmbellen gaan rinkelen. Bijvoeden=Niet genoeg voeding / niet genoeg voeding= niet goed groeien. :'(
pi_189906146
Ik heb de tweeling de eerste week ook bij gevoed omdat ik nog niet genoeg melk had en nu heb ik melk voor 2.

Bijvoeden kan ook met je eigen melk. Misschien kun je in de ochtend al wat kolven wat wellicht genoeg is voor 2x bijvoeden. Dan kun je ook zien of ze met die hoeveelheid wel langer ertussen gaat laten? Als je elke keer een uur met een huilend kind zit dan lijkt me het advies niet haalbaar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:12:23 #280
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189906514
Wat lastig Bellaa. Ik heb geen advies voor je, maar hoop wel dat je je wat beter gaat voelen met welke keuze / ‘oplossing’ het zal zijn.

Hier een andere vraag...
Per hoeveel vriezen jullie je melk in? En hoe? Zakjes of bakjes?
Ik vind het een beetje lastig om in te schatten per hoeveel je in moet vriezen, omdat ik geen idee heb hoeveel hij drinkt en zodoende ‘nodig’ heeft als ik een voeding in vries.

We geven hem in de nacht soms de fles en dan krijgt hij nu 100ml (ene keer genoeg, andere keer laat hij een klein beetje staan). Vrijdag is hij 3 weken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 12 november 2019 @ 12:55:16 #281
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189907129
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:12 schreef automatic_ het volgende:
Wat lastig Bellaa. Ik heb geen advies voor je, maar hoop wel dat je je wat beter gaat voelen met welke keuze / ‘oplossing’ het zal zijn.

Hier een andere vraag...
Per hoeveel vriezen jullie je melk in? En hoe? Zakjes of bakjes?
Ik vind het een beetje lastig om in te schatten per hoeveel je in moet vriezen, omdat ik geen idee heb hoeveel hij drinkt en zodoende ‘nodig’ heeft als ik een voeding in vries.

We geven hem in de nacht soms de fles en dan krijgt hij nu 100ml (ene keer genoeg, andere keer laat hij een klein beetje staan). Vrijdag is hij 3 weken.
IJsblokjesbakjes van de zeeman met een deksel. En dan in een diepvriesdoos of zak als ze bevroren zijn. Kun je perfect portioneren :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189907445
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 11:35 schreef Ticootje het volgende:
Misschien geeft elke keer 3 uur ertussen wel de rust die bella nodig heeft.

Ik vind het geen verkeerd of raar advies en wat haar vraag betreft of 3 uur ertussen met een newborn haalbaar is: dat is het.

De vraag is meer, voel je je er zelf ok bij. Als je iets bijvoed dan kan het prima zo zijn dat ze helemaal niet huilen voordat die 3 uur om zijn.
het advies is niet alleen om er 3 uur ertussen laten, het advies is 3 uur ertussen laten, negeer het smakken en laat maar huilen.
En de kleine van BellaaElisa huilt dus wel voor die 3 uur lees ik.

Ik zou een andere LK zoeken, al is het maar als second opinion.
pi_189907543
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:17 schreef Elleska het volgende:

[..]

het advies is niet alleen om er 3 uur ertussen laten, het advies is 3 uur ertussen laten, negeer het smakken en laat maar huilen.
En de kleine van BellaaElisa huilt dus wel voor die 3 uur lees ik.

Ik zou een andere LK zoeken, al is het maar als second opinion.
Het advies is inderdaad laat maar huilen. "Moeder is de baas het is moeilijk maar gewoon rekken"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189907582
Dat helpt jou niet bepaald met de depressieve gevoelens. Al helemaal niet als het huilen een tsr opwekt waardoor je alsnog met hetzelfde probleem zit. Kolven zal dan ook niet helpen vermoed ik?

Ken helaas geen LK in jou regio.
  FOK!fossiel dinsdag 12 november 2019 @ 14:01:17 #285
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189908020
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 13:24 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Het advies is inderdaad laat maar huilen. "Moeder is de baas het is moeilijk maar gewoon rekken"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik woon in 010 en heb ook een wat mindere ervaring met een lactatiedeskundige. Ik vind haar naam hier neerzetten niet zo netjes (Ik had gewoon geen goede klik met haar, zegt niets over haar expertise) dus stuur me anders een berichtje.

Een vrouw uit mijn sportclubs was over een andere in deze regio wel enthousiast, geef ik je gelijk die door.
Chick on a mission
  FOK!fossiel dinsdag 12 november 2019 @ 14:03:25 #286
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189908041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:12 schreef automatic_ het volgende:
Wat lastig Bellaa. Ik heb geen advies voor je, maar hoop wel dat je je wat beter gaat voelen met welke keuze / ‘oplossing’ het zal zijn.

Hier een andere vraag...
Per hoeveel vriezen jullie je melk in? En hoe? Zakjes of bakjes?

Ik had/heb de zakjes van Medela. Ze zijn vrij prijzig en aan de ml verdeling die erop staat heb je geen klap maar ik vond ze wel handig in gebruik.
Chick on a mission
pi_189908121
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:03 schreef Keroppi het volgende:

Ik had/heb de zakjes van Medela. Ze zijn vrij prijzig en aan de ml verdeling die erop staat heb je geen klap maar ik vond ze wel handig in gebruik.
Via bol zijn ze 27 cent/stuk als je ze per 200 stuks koopt. En als je de bodem goed openvouwt, is de maatverdeling best nauwkeurig...
  FOK!fossiel dinsdag 12 november 2019 @ 14:10:51 #288
1455 Keroppi
kool kikker
pi_189908139
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:09 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

En als je de bodem goed openvouwt, is de maatverdeling best nauwkeurig...
Ah is dat de truc :)
Chick on a mission
pi_189908850
Voor telefonisch advies heb je niet perse een lk in de buurt nodig toch?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189910933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 15:05 schreef Ticootje het volgende:
Voor telefonisch advies heb je niet perse een lk in de buurt nodig toch?
Ik denk niet dat dat hoeft. Weet jij een goede?
pi_189910966
Mochten de langvoedsters even met mij willen mee kijken naar de voedingen, kan ik wel een lijstje sturen met het aantal etc? Ik heb een app waar ik dat bij houdt (had ik bij N. ook)
  FOK!fotograaf dinsdag 12 november 2019 @ 17:33:39 #292
148247 taxibabe
pi_189911022
Ik heb vandaag ook de lk op bezoek gehad. Thomas doet het eigenlijk allemaal perfect, en heb ik dus inderdaad symptomen van Raynaud... Nu adviseert zij om tijdelijk extra B6 te gaan slikken en ff op zoek naar wollen zoogcompressen om mijn borsten warm te houden.

Oh en qua aantal voedingen, echt meer op verzoek gaan voeden. Nu heb ik nog de neiging om na maximaal 4 uur Thomas toch wakker te maken voor voeden als hij zich nog niet heeft gemeld, maar hij groeit goed en ziet er goed uit dus ze adviseert om hem echt te laten aangeven wanneer hij wil en als dat pas na 5-6 uur is dan is dat prima (voor mijn gevoel is dat veel te lang) en dan tussendoor kolven om een voorraadje te gaan maken.
pi_189912986
Goed dat je een lk hebt ingeschakeld taxi!
Kanttekening: als je baby 's nachts wél telkens wakker wordt om de drie uur (en je vindt dat vervelend) dan zou ik hem overdag weer wat vaker wakker blijven maken zodat hij zijn 'nachtslaap' voor de nacht bewaard en een goed dag- en nachtritme aan te houden.
pi_189914481
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:12 schreef automatic_ het volgende:
Wat lastig Bellaa. Ik heb geen advies voor je, maar hoop wel dat je je wat beter gaat voelen met welke keuze / ‘oplossing’ het zal zijn.

Hier een andere vraag...
Per hoeveel vriezen jullie je melk in? En hoe? Zakjes of bakjes?
Ik vind het een beetje lastig om in te schatten per hoeveel je in moet vriezen, omdat ik geen idee heb hoeveel hij drinkt en zodoende ‘nodig’ heeft als ik een voeding in vries.

We geven hem in de nacht soms de fles en dan krijgt hij nu 100ml (ene keer genoeg, andere keer laat hij een klein beetje staan). Vrijdag is hij 3 weken.
Flesjes en als backup als ze allemaal in gebruik zijn, zakjes. Ik heb moedermelkflesjes van Beldico gekocht een tijd terug en die vul ik met 130-140 ml per flesje. Begin met kleine hoeveelheden in te vriezen (60 ml kreeg ik hier als tip) en hoeveelheden die uiteindelijk makkelijk te combineren zijn.
pi_189918697
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:44 schreef BobbyMcGee het volgende:
Goed dat je een lk hebt ingeschakeld taxi!
Kanttekening: als je baby 's nachts wél telkens wakker wordt om de drie uur (en je vindt dat vervelend) dan zou ik hem overdag weer wat vaker wakker blijven maken zodat hij zijn 'nachtslaap' voor de nacht bewaard en een goed dag- en nachtritme aan te houden.
Precies. Dat vind ik ook voeden op verzoek. (Mijn verzoek)

Overdag houden mijn jongens er max 2,5 tot 3 uur tussen. (Nog steeds??!! ;) ) maar de nacht gaan wel met stukken van minimaal 3 uur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189918937
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:33 schreef taxibabe het volgende:
Ik heb vandaag ook de lk op bezoek gehad. Thomas doet het eigenlijk allemaal perfect, en heb ik dus inderdaad symptomen van Raynaud... Nu adviseert zij om tijdelijk extra B6 te gaan slikken en ff op zoek naar wollen zoogcompressen om mijn borsten warm te houden.
Is je ook verteld hoeveel B6? Het advies is meestal om eerst een paar dagen een boost te nemen, daarna een tijdje de max dosis.

Bij mij hielp het helaas niets tegen de Raynaud. Warm en droog houden werkt bij mij het beste. Met de kou in de winter ook extra opletten met aankleden. (ik gebruik geen zoogcompressen meer maar heb wel een voorgevormde bh aan want dat geeft een extra laagje warmte)
  FOK!fotograaf woensdag 13 november 2019 @ 09:03:24 #297
148247 taxibabe
pi_189919222
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 08:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Precies. Dat vind ik ook voeden op verzoek. (Mijn verzoek)

Overdag houden mijn jongens er max 2,5 tot 3 uur tussen. (Nog steeds??!! ;) ) maar de nacht gaan wel met stukken van minimaal 3 uur.
Thomas is een grote slaapkop, regelmatig zit er ruim 3 uur tussen. 's Avonds wil hij wel vaker en 's nachts zit er meestal 4 uur tussen. Afgelopen nacht zelfs iets meer dan 5 uur, laatste voeding was rond kwart voor 11 en hij werd om 4 uur wakker en ik heb net weer gevoed. Hij zal wel genoeg hebben aan zo weinig voedingen.. Voor mijn gevoel is het te weinig, maar dat moet ik loslaten volgens de LK, zolang hij goed groeit en tevreden is.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 08:35 schreef Elleska het volgende:

[..]

Is je ook verteld hoeveel B6? Het advies is meestal om eerst een paar dagen een boost te nemen, daarna een tijdje de max dosis.

Bij mij hielp het helaas niets tegen de Raynaud. Warm en droog houden werkt bij mij het beste. Met de kou in de winter ook extra opletten met aankleden. (ik gebruik geen zoogcompressen meer maar heb wel een voorgevormde bh aan want dat geeft een extra laagje warmte)
Ja, 4 dagen 200 mg en dan 20/25 mg en dan om de dag en afbouwen. Welke b6 heb jij gebruikt? Bij de kruidvat hier hadden ze geen b6, dus ik moet het ergens bestellen.
Ik heb ook een voorgevormde bh, maar dat is dus niet genoeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door taxibabe op 13-11-2019 09:17:21 ]
pi_189919698
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:03 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Thomas is een grote slaapkop, regelmatig zit er ruim 3 uur tussen. 's Avonds wil hij wel vaker en 's nachts zit er meestal 4 uur tussen. Afgelopen nacht zelfs iets meer dan 5 uur, laatste voeding was rond kwart voor 11 en hij werd om 4 uur wakker en ik heb net weer gevoed. Hij zal wel genoeg hebben aan zo weinig voedingen.. Voor mijn gevoel is het te weinig, maar dat moet ik loslaten volgens de LK, zolang hij goed groeit en tevreden is.
[..]

Ja, 4 dagen 200 mg en dan 20/25 mg en dan om de dag en afbouwen. Welke b6 heb jij gebruikt? Bij de kruidvat hier hadden ze geen b6, dus ik moet het ergens bestellen.
Ik heb ook een voorgevormde bh, maar dat is dus niet genoeg.
Ik heb eens een artikel gelezen over aantal voedingen en tijd ertussen. Vrouwen kunnen een enorm verschil in opslagcapaciteit hebben. Als je borsten vol zitten, worden hormonen aangemaakt om de melkproductie te stoppen. Vandaar dat frequent voeden goed is voor je melkproductie op lange termijn, want leeg = melk aanmaken. Met kleine opslagcapaciteit zul je dus altijd vaker moeten voeden, want de baby drinkt kleine hoeveelheden tegelijk en als je de pauzes tussen de voedingen zou verlengen wordt je melkproductie minder, aangezien er gewoon niet meer inpast. Langer wachten geeft geen vollere borsten. Als je een grotere opslagcapaciteit hebt (je hoeft géén grote borsten te hebben daarvoor), past er gewoon meer melk in 1x in, dus baby kan grotere hoeveelheden in 1x drinken. Met als voordeel dat langere tijd tussen de voedingen ook geen negatieve gevolgen heeft voor je melkproductie.

Ik was zelf dus zo iemand met weinig opslagcapaciteit en kon heel lang maar max 2 uur tussen de voedingen hebben. Ik heb me enorm onzeker gevoeld hierdoor, vooral bij de oudste, maar toen ik hierover las viel alles wel op zijn plek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 13-11-2019 10:36:00 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189920387
Het lijkt me een logisch verhaal inderdaad en een goede reden dat ik met 2 aan de borst inderdaad vaker babies aan het voeden ben.

Maar goed straks vanaf een maand of 6 komen er hapjes bij, vanaf een maand of 8 gaan die hapjes ook echt een voeding vervangen. Het gaat toch wel hard en ik weet hoe langer je blijft voeden hoe makkelijker het eigenlijk allemaal gaat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189921213
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:03 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ja, 4 dagen 200 mg en dan 20/25 mg en dan om de dag en afbouwen. Welke b6 heb jij gebruikt? Bij de kruidvat hier hadden ze geen b6, dus ik moet het ergens bestellen.
Ik heb ook een voorgevormde bh, maar dat is dus niet genoeg.
De enkelvoudige B6 om als booster te gebruiken heeft mijn moeder geregeld, ik vermoed van de apotheek maar geen idee eigenlijk.
Daarna de B6 + vitamine B complex want de andere vitamine B dingen zouden ook belangrijk zijn, met name B3 als ik het goed heb onthouden. Het is even rekenen want het is geen standaard dosering.
Van de vitamine B complex je trouwens hele mooie fluorgele urine :+

Enkel voorgevormde bh was in het begin bij mij ook niet voldoende. Maar voorgevormd + zoogcompres was wel beter dan niet voorgevormd + zoogcompres. Toen de voedingen overdag minder werden was de zoogcompres niet meer nodig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')