abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189776388
Ik ben zo blij voor jullie dat het uiteindelijk zo'n succes is geworden Tink. Wat een belachelijk doorzettingsvermogen heb jij gehad. O+

Qua melk wil ik wel nog toevoegen dat plantaardige melkproducten niet in de buurt komen van de voedingswaarden van melk. Maar je kunt misschien ook kefir of iets overwegen? Drinkbaar, alles van melk en kefirculturen die goed zijn voor de darmen. Met de sidenote dat ik helemaal niks weet nog over de voeding van een dreumes!
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_189776514
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:05 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Tnx!
Het is mij gisteravond niet opgevallen, maar het klinkt wel herkenbaar.
Want voor mijn zwangerschap had ik ook wel eens in de winter pijnlijke borsten als ik veel buiten was geweest. Roken was ik al mee gestopt voordat ik zwanger was, maar de koffie is nog wel een dingetje. Tijdens mijn zwangerschap grotendeels vervangen door decaf, maar wordt daar nu weer laks mee. Misschien toch maar weer decaf gaan drinken.
Bij mij bleek het een verborgen infectie van het een of het ander te zijn. Ik had ook een gat in mijn tepel die niet dicht wilde (en overigens nog steeds geregeld opspeelt..) Op aanraden van hier all purpose niple cream gebruikt en het gat was met drie dagen dicht en de bloedvaatjesellende met een week weg. Lijkt me echt heel vervelend nu met de kou.

Overigens kan spruw ook pijn in je borst geven. Al met al, een bezoek aan de huisarts is nooit verkeerd. Borstvoeding hoort geen pijn te doen. Dat zeggende, het is hier nooit 'pijn'vrij geweest, altijd een beetje gevoelig.
  maandag 4 november 2019 @ 09:35:35 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189776666
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 08:37 schreef Ticootje het volgende:
Extra zuivel kan ook in de vorm van kaas / yoghurt ... en zoveel hebben mensen niet nodig als je de richtlijnen erbij pakt.

Verder kun je misschien nog denken aan rijstmelk / amandelmelk / soyamelk als je perse geen melk van een ander dier wilt geven.
Kaas heeft dan weer enorm veel zout, maar yoghurt kan zeker wel ja! Txs, ik ga eens op zoek naar lekker vette griekse yoghurt ofzo, goed idee.

quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:05 schreef Rebubbled het volgende:
Ik ben zo blij voor jullie dat het uiteindelijk zo'n succes is geworden Tink. Wat een belachelijk doorzettingsvermogen heb jij gehad. O+

Qua melk wil ik wel nog toevoegen dat plantaardige melkproducten niet in de buurt komen van de voedingswaarden van melk. Maar je kunt misschien ook kefir of iets overwegen? Drinkbaar, alles van melk en kefirculturen die goed zijn voor de darmen. Met de sidenote dat ik helemaal niks weet nog over de voeding van een dreumes!
Wat lief!

En meteen even op jullie allebei over plantaardig: ik gebruik zelf soms soja, maar da's omdat ik geen dierlijke melk verdraag en wel van yoghurt houd op z'n tijd, maar zoek idd iets dat qua voedingswaarde wat meer op dierlijke melk lijkt. Maar goed: yoghurt dus! Of misschien iets van pap tussen de middag of als ontbijt, maar dan met geitenmelk ofzo, dat is al minder 'raar' dan koemelk, begreep ik van (een andere overigens) lactatiekundige in het bv-café laatst.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189780489
De regeldagen heb ik nooit zo meegemaakt als jullie hierboven beschrijven. Alles kan dus, om het maar even gemakkelijk te maken. Maar, als je baby wil drinken, gewoon aanleggen en accepteren dat andere dingen even blijven liggen :Y

Ik heb buikgriep, dat begon gisteren en is vandaag weer redelijk op z'n retour. Maar dat is wel heftig hoor, ziek zijn en borstvoeding geven. Ik had met manlief afgesproken dat hij vannacht een flesje zou geven. Rond een uur of twee was ik klaarwakker (had al vanaf 20.00 uur geslapen) en dus heb ik hem toch zelf weer aangelegd. Maar na een minuut of 10 was ik uitgeput, zoveel energie vergde het.
pi_189781890
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:35 schreef Tink89 het volgende:

[Kaas heeft dan weer enorm veel zout, maar yoghurt kan zeker wel ja! Txs, ik ga eens op zoek naar lekker vette griekse yoghurt ofzo, goed idee.

Ik vind persoonlijk de 10% griekse yoghurt van Albert Heijn/Zaanse Hoeve de allerlekkerste O+
  maandag 4 november 2019 @ 15:57:57 #231
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189781987
Ik was net bij het CB en de jeugdvpk reageerde verbaasd dat Koert nog ongeveer 7 keer per dag bij mij drinkt. Blijkbaar vond ze dat veel? Ik heb er niet bij stilgestaan maar achteraf vraag ik me wel af of dat nou echt zo veel is nog.
Hij krijgt wel een half potje olvarit ernaast maar dat beschouwde ik eigenlijk meer als extra/oefenhap.
Hij is nu 5,5 maand (en groeit de laatste weken weer goed).
  maandag 4 november 2019 @ 16:02:22 #232
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189782065
Neehoor dat is niet veel
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189782541
- hoe vaak drinkt uw kindje nog?
-> geen idee, ik voed op verzoek.

Einde.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189783140
Wie weet een goede website waar je foto's kan uploaden? Ik heb een heel mooi kiekje van mn kleine spruit aan de borst. Verse baby O+ tinypic doet het niet meer.
  maandag 4 november 2019 @ 19:01:15 #235
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189784772
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 16:35 schreef Ticootje het volgende:
- hoe vaak drinkt uw kindje nog?
-> geen idee, ik voed op verzoek.

Einde.
Dit dus, ik ben gestopt met tellen en ze zoeken het maar uit.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_189785008
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 19:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dit dus, ik ben gestopt met tellen en ze zoeken het maar uit.
Ik moet dan ook nog eens per baby gaan tellen.

Ze drinken als ze honger hebben, verdrietjes hebben, krampjes hebben, als ze in bad zijn geweest, als mama 5 minuten de was moest ophangen, slapend/dromend, omdat het kan ...

En zeker niet elke keer is echt een voeding.
  maandag 4 november 2019 @ 19:27:29 #237
327807 Mariposas
יה&#14
pi_189785210
Mijn man is de laatste twee keer geweest, ik vermoed dat ze hem niet vragen hoe vaak de baby nog drinkt. :P
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_189785564
Donderdag mag ik. Helemaal alleen. Ff aanpoten denk ik.
pi_189786010
Bella, imgur misschien? Via flickr kan ook.

Hier hebben ze niet eens gevraagd hoevaak ze drinkt. Dat is elke dag 6 keer. Na het wakker worden, voor alle drie de slaapjes, voor de nacht en een nachtvoeding. We zitten momenteel even heerlijk in een ritme. En hier geen 4 maanden dip of vlakkere WHO lijn te bekennen, 8.13 kg met 6 maanden. We zitten nu iets boven de +1 lijn. Lekker spekkies kweken. O+
  maandag 4 november 2019 @ 20:37:47 #240
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189786734
7x voeden is hier ook wel echt voeden, de borst wordt hier niet voor troost gebruikt :P
Ik heb het weleens geprobeerd maar dan wordt er alleen maar harder gehuild.
Ik doe ook maar wat (en dat vind ik best zolang ik een blije baby heb die goed groeit) maar soms ben ik weleens bang belangrijke dingen te missen.
Fijn om te lezen dat 7x nog steeds okee is :)
pi_189787767
Met 5,5 maand is bijvoeding prima maar dat hoeft niet. Om maar even aan te geven dat borstvoeding echt nog de hoofdvoeding is. Dus dat je de olvarit beschouwd als oefenhapje klopt helemaal.

Ik voedde toen ook nog een stuk vaker dan 7x en dat werd vanzelf minder.

1,5 jaar mijlpaal behaald *O*
L vierde dat door de avondvoedingen te weigeren ("Neen, neen" * gebaart tandenpoetsen* klimt van schoot en rent naar de badkamer ;( ). Vanavond vroeg hij er wel weer om.
De ochtendvoedingen zijn nog wel als vanouds, verder geen bv meer. Ben benieuwd of we zo de 2 jaar halen of dat hij eerder wil stoppen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 04-11-2019 22:43:04 ]
pi_189788031
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:37 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb het weleens geprobeerd maar dan wordt er alleen maar harder gehuild.
Dat! Bij troost toch echt behoefte aan een speen en vooral veel knuffels en kroeltjes, vaak maakt een borst waar voeding uit komt hem alleen maar nog bozer. Bas is een beetje wisselend in hoeveelheid voedingen, zo'n 6-8x per dag.
pi_189788040
Hier morgen ook 18 maand! Meestal drinkt hij nog 3x per daar. In de ochtend, na het kdv en voor het slapen gaan. Al vraagt hij de laatste tijd wel vaker erom...

Tijdje geleden was hij zo zoet in slaap gevallen aan de borst..
pi_189788814
O+ O+ O+
  dinsdag 5 november 2019 @ 07:31:02 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189791306
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 21:48 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier morgen ook 18 maand! Meestal drinkt hij nog 3x per daar. In de ochtend, na het kdv en voor het slapen gaan. Al vraagt hij de laatste tijd wel vaker erom...

Tijdje geleden was hij zo zoet in slaap gevallen aan de borst..[ afbeelding ]
O+ O+
pi_189798099
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 15:57 schreef Ceviche het volgende:
Ik was net bij het CB en de jeugdvpk reageerde verbaasd dat Koert nog ongeveer 7 keer per dag bij mij drinkt. Blijkbaar vond ze dat veel? Ik heb er niet bij stilgestaan maar achteraf vraag ik me wel af of dat nou echt zo veel is nog.
Hij krijgt wel een half potje olvarit ernaast maar dat beschouwde ik eigenlijk meer als extra/oefenhap.
Hij is nu 5,5 maand (en groeit de laatste weken weer goed).
Juist bij een jonge (nog geen 6 maand oude) baby die wat minder goed groeit zou ik borstvoeding (vaak en veel) aanmoedigen.
En voor de getallen: ik zit met 5 maand nog op zeker 8 keer per 24 uur. Hij heeft een tijdje wat minder vaak en wat efficiënter gedronken maar sinds kort is de nachtvoeding weer terug. Ook heeft hij nu vaak net nadat hij wakker is niet het geduld om lang te drinken waardoor hij voor het slapen gaan weer wat wil. Ik vind het allemaal best, heb niet het gevoel dat ik continu aan het voeden ben.
De verpleegkundige op het consultatiebureau vroeg afgelopen week alleen 'Gaat alles goed met de borstvoeding?' Waarop ik 'ja' zei en ze verder niet doorvroeg ^O^

Hier ook geen echte troostdrinker overigens. Heel soms werkt het, als er honger én ander ongemak is, maar als meneer een volle buik heeft wordt hij inderdaad alleen maar bozer als er melk uit komt.
  FOK!fotograaf woensdag 6 november 2019 @ 09:45:21 #247
148247 taxibabe
pi_189812532
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:20 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Bij mij bleek het een verborgen infectie van het een of het ander te zijn. Ik had ook een gat in mijn tepel die niet dicht wilde (en overigens nog steeds geregeld opspeelt..) Op aanraden van hier all purpose niple cream gebruikt en het gat was met drie dagen dicht en de bloedvaatjesellende met een week weg. Lijkt me echt heel vervelend nu met de kou.

Overigens kan spruw ook pijn in je borst geven. Al met al, een bezoek aan de huisarts is nooit verkeerd. Borstvoeding hoort geen pijn te doen. Dat zeggende, het is hier nooit 'pijn'vrij geweest, altijd een beetje gevoelig.
Het lijkt er wel op dat ik witte tepels krijg. Ik heb rechts wel een kloofje, T. heeft moeite met rechts aanhappen, maar die pijn heb ik in beide borsten. Nu las ik ook dat het zou kunnen dat T. de tepel afklemt omdat er in het begin teveel melk komt. Zijn mondje stroomt soms letterlijk over en laat hij los. Verder doet het voeden zelf geen pijn (op die kloof na dan, maar voor rechts gebruik ik soms een tepelhoedje, afhankelijk van de houding). Het is echt na de voeding.

Vrijdag moeten we naar het CB voor het eerste gesprek met de jeugdarts, daar ook maar eens aankaarten.
  woensdag 6 november 2019 @ 10:11:07 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189812857
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:45 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Het lijkt er wel op dat ik witte tepels krijg. Ik heb rechts wel een kloofje, T. heeft moeite met rechts aanhappen, maar die pijn heb ik in beide borsten. Nu las ik ook dat het zou kunnen dat T. de tepel afklemt omdat er in het begin teveel melk komt. Zijn mondje stroomt soms letterlijk over en laat hij los. Verder doet het voeden zelf geen pijn (op die kloof na dan, maar voor rechts gebruik ik soms een tepelhoedje, afhankelijk van de houding). Het is echt na de voeding.

Vrijdag moeten we naar het CB voor het eerste gesprek met de jeugdarts, daar ook maar eens aankaarten.
Ik zou daarvoor een LK inschakelen, de meeste CB's weten helaas maar weinig van borstvoeding.
KuikenGuppy
pi_189813468
Om het laagdrempelig te houden kun je ook eens contact opnemen met la leche leage.
  woensdag 6 november 2019 @ 13:11:22 #250
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_189815448
Vandaag probeerde mijn vriend een flesje te geven aan onze dochter maar ze vond het, heel terecht, vies. We hebben allebei geproefd en het smaakte een beetje naar zeep. Het is maximaal twee maand geleden vrij direct na het kolven ingevroren ( ik heb er geen datum op gezet). Ik had al eens gelezen dat invriezen de smaak kan veranderen, maar verbaasde me er wel over hoe vies dit was.
We hebben ook al eens eerder een flesje gegeven van ingevroren moedermelk, en daar was niks mis mee.

Herkennen jullie dit?
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')