Bij mij bleek het een verborgen infectie van het een of het ander te zijn. Ik had ook een gat in mijn tepel die niet dicht wilde (en overigens nog steeds geregeld opspeelt..) Op aanraden van hier all purpose niple cream gebruikt en het gat was met drie dagen dicht en de bloedvaatjesellende met een week weg. Lijkt me echt heel vervelend nu met de kou.quote:Op maandag 4 november 2019 09:05 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Tnx!
Het is mij gisteravond niet opgevallen, maar het klinkt wel herkenbaar.
Want voor mijn zwangerschap had ik ook wel eens in de winter pijnlijke borsten als ik veel buiten was geweest. Roken was ik al mee gestopt voordat ik zwanger was, maar de koffie is nog wel een dingetje. Tijdens mijn zwangerschap grotendeels vervangen door decaf, maar wordt daar nu weer laks mee. Misschien toch maar weer decaf gaan drinken.
Kaas heeft dan weer enorm veel zout, maar yoghurt kan zeker wel ja! Txs, ik ga eens op zoek naar lekker vette griekse yoghurt ofzo, goed idee.quote:Op maandag 4 november 2019 08:37 schreef Ticootje het volgende:
Extra zuivel kan ook in de vorm van kaas / yoghurt ... en zoveel hebben mensen niet nodig als je de richtlijnen erbij pakt.
Verder kun je misschien nog denken aan rijstmelk / amandelmelk / soyamelk als je perse geen melk van een ander dier wilt geven.
Wat lief!quote:Op maandag 4 november 2019 09:05 schreef Rebubbled het volgende:
Ik ben zo blij voor jullie dat het uiteindelijk zo'n succes is geworden Tink. Wat een belachelijk doorzettingsvermogen heb jij gehad.
Qua melk wil ik wel nog toevoegen dat plantaardige melkproducten niet in de buurt komen van de voedingswaarden van melk. Maar je kunt misschien ook kefir of iets overwegen? Drinkbaar, alles van melk en kefirculturen die goed zijn voor de darmen. Met de sidenote dat ik helemaal niks weet nog over de voeding van een dreumes!
Ik vind persoonlijk de 10% griekse yoghurt van Albert Heijn/Zaanse Hoeve de allerlekkerstequote:Op maandag 4 november 2019 09:35 schreef Tink89 het volgende:
[Kaas heeft dan weer enorm veel zout, maar yoghurt kan zeker wel ja! Txs, ik ga eens op zoek naar lekker vette griekse yoghurt ofzo, goed idee.
Dit dus, ik ben gestopt met tellen en ze zoeken het maar uit.quote:Op maandag 4 november 2019 16:35 schreef Ticootje het volgende:
- hoe vaak drinkt uw kindje nog?
-> geen idee, ik voed op verzoek.
Einde.
Ik moet dan ook nog eens per baby gaan tellen.quote:Op maandag 4 november 2019 19:01 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dit dus, ik ben gestopt met tellen en ze zoeken het maar uit.
Dat! Bij troost toch echt behoefte aan een speen en vooral veel knuffels en kroeltjes, vaak maakt een borst waar voeding uit komt hem alleen maar nog bozer. Bas is een beetje wisselend in hoeveelheid voedingen, zo'n 6-8x per dag.quote:Op maandag 4 november 2019 20:37 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb het weleens geprobeerd maar dan wordt er alleen maar harder gehuild.
quote:Op maandag 4 november 2019 21:48 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier morgen ook 18 maand! Meestal drinkt hij nog 3x per daar. In de ochtend, na het kdv en voor het slapen gaan. Al vraagt hij de laatste tijd wel vaker erom...
Tijdje geleden was hij zo zoet in slaap gevallen aan de borst..[ afbeelding ]
Juist bij een jonge (nog geen 6 maand oude) baby die wat minder goed groeit zou ik borstvoeding (vaak en veel) aanmoedigen.quote:Op maandag 4 november 2019 15:57 schreef Ceviche het volgende:
Ik was net bij het CB en de jeugdvpk reageerde verbaasd dat Koert nog ongeveer 7 keer per dag bij mij drinkt. Blijkbaar vond ze dat veel? Ik heb er niet bij stilgestaan maar achteraf vraag ik me wel af of dat nou echt zo veel is nog.
Hij krijgt wel een half potje olvarit ernaast maar dat beschouwde ik eigenlijk meer als extra/oefenhap.
Hij is nu 5,5 maand (en groeit de laatste weken weer goed).
Het lijkt er wel op dat ik witte tepels krijg. Ik heb rechts wel een kloofje, T. heeft moeite met rechts aanhappen, maar die pijn heb ik in beide borsten. Nu las ik ook dat het zou kunnen dat T. de tepel afklemt omdat er in het begin teveel melk komt. Zijn mondje stroomt soms letterlijk over en laat hij los. Verder doet het voeden zelf geen pijn (op die kloof na dan, maar voor rechts gebruik ik soms een tepelhoedje, afhankelijk van de houding). Het is echt na de voeding.quote:Op maandag 4 november 2019 09:20 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Bij mij bleek het een verborgen infectie van het een of het ander te zijn. Ik had ook een gat in mijn tepel die niet dicht wilde (en overigens nog steeds geregeld opspeelt..) Op aanraden van hier all purpose niple cream gebruikt en het gat was met drie dagen dicht en de bloedvaatjesellende met een week weg. Lijkt me echt heel vervelend nu met de kou.
Overigens kan spruw ook pijn in je borst geven. Al met al, een bezoek aan de huisarts is nooit verkeerd. Borstvoeding hoort geen pijn te doen. Dat zeggende, het is hier nooit 'pijn'vrij geweest, altijd een beetje gevoelig.
Ik zou daarvoor een LK inschakelen, de meeste CB's weten helaas maar weinig van borstvoeding.quote:Op woensdag 6 november 2019 09:45 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Het lijkt er wel op dat ik witte tepels krijg. Ik heb rechts wel een kloofje, T. heeft moeite met rechts aanhappen, maar die pijn heb ik in beide borsten. Nu las ik ook dat het zou kunnen dat T. de tepel afklemt omdat er in het begin teveel melk komt. Zijn mondje stroomt soms letterlijk over en laat hij los. Verder doet het voeden zelf geen pijn (op die kloof na dan, maar voor rechts gebruik ik soms een tepelhoedje, afhankelijk van de houding). Het is echt na de voeding.
Vrijdag moeten we naar het CB voor het eerste gesprek met de jeugdarts, daar ook maar eens aankaarten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |