abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190168193
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

True, ben ik ook wel met je eens. Alleen kan ik voor diezelfde 300 euro (inclusief ketting is dat voorzichtig geschat) ook twee slaapkamers van laminaat voorzien of een prachtige donzen winterjas kopen of nieuwe laarzen ofzo. En dat vind ik dan praktischer...
Tuurlijk is er altijd wel iets praktischer, maar het hoeft niet altijd praktisch te zijn toch? En als je het nu niet kan of wil missen, kan je ook steeds een klein bedrag opzij zetten tot je het straks wel hebt :) zoals ik al zei is het wel een mooi spaardoel als dit iets is wat je graag wilt hebben. Persoonlijk vind ik het een prachtige herinnering aan een mooie, maar intense tijd O+
pi_190168236
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:56 schreef Tink89 het volgende:

[..]

True, ben ik ook wel met je eens. Alleen kan ik voor diezelfde 300 euro (inclusief ketting is dat voorzichtig geschat) ook twee slaapkamers van laminaat voorzien of een prachtige donzen winterjas kopen of nieuwe laarzen ofzo. En dat vind ik dan praktischer...
Sommige dingen hebben een hogere (sentimentele) waarde. Het is maar net wat jij belangrijker vindt.

Houd vandaag/morgen in de gaten, misschien doen ze wat leuks met black friday. Mijn ervaring is dat er om de zoveel tijd wel een kortingsactie is.

Ik heb een armband laten maken, maar heb liever ook nog een ring of ketting er bij in goud. Daar hou ik wat melk voor over in de vriezer. Die gaan er ook ooit komen. :)
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 28 november 2019 @ 15:07:40 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190168380
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 14:52 schreef Aure het volgende:

[..]

Tuurlijk is er altijd wel iets praktischer, maar het hoeft niet altijd praktisch te zijn toch? En als je het nu niet kan of wil missen, kan je ook steeds een klein bedrag opzij zetten tot je het straks wel hebt :) zoals ik al zei is het wel een mooi spaardoel als dit iets is wat je graag wilt hebben. Persoonlijk vind ik het een prachtige herinnering aan een mooie, maar intense tijd O+
Ohja, dat is ook absoluut zo. Het is meer mijn eigen valkuil dat ik dan altijd voor praktisch kies. Ik vind iets moois voor mezelf kopen een beetje moeilijk...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 28 november 2019 @ 16:21:06 #154
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_190169201
@june, mijn dochter dronk in de kraamweek ook niet constant door zonder hulp. Net als wat anderen hier zeggen hielp het hier ook om in het nekje te kriebelen, over haar kaakje/wangetje te wrijven, zachtjes in haar handje te "knijpen".
Ik vond toen dat mijn kraamhulp er te veel bovenop zat en werd heel kriebelig van haar, maar misschien heeft het de borstvoeding wel goed gedaan, want ik had vrij snel een super gulzige baby die lekker groeide inclusief flinke productie.
Je kindje is er nog maar net, dus ik zou het wel even een paar dagen de tijd gunnen voor je naar kunstvoeding grijpt. Tenzij je je hier helemaal goed bij voelt natuurlijk :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_190169400
Thanks allen voor jullie tips! O+ Bovenstaande hebben we allemaal geprobeerd en vooral het masseren lijkt de truc te zijn.

Borstvoeding lijkt op gang te komen nu dus het extra kolven heeft misschien wel geholpen! Ik heb het gevoel dat het aantal ml bij kolven niet representatief is voor mijn melkproductie. Met de hand spuit het er bijna uit maar met de kolf krijg ik maar enkele ml's. T is nu aangekomen in gewicht dus vandaag lekker veel aanleggen en kijken hoe het morgen is. In elk geval nu niet kolven en geen kv, tenzij hij hongerig blijft ondanks alles.
Shine bright like a diamond.
pi_190171501
Ik wist helemaal niet dat het bestond; sieraden met moedermelk.
Waar kijken jullie of hebben jullie iets laten maken? Zie best veel websites :)

Fijn June dat het op gang komt en dat hij groeit :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190171733
Die van mij komt van moeders mooiste sieraden :)
pi_190173991
Die van mij heb ik ook besteld bij Moeders Mooiste Sieraden.
Met wat kleine aanpassingen (o.a. een hartje van moedermelk ipv een cirkeltje) wordt dit de mijne:
https://www.moedersmooist(...)/ring-marlou-zilver/
pi_190175302
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:42 schreef TolstoiFan het volgende:
Die van mij heb ik ook besteld bij Moeders Mooiste Sieraden.
Met wat kleine aanpassingen (o.a. een hartje van moedermelk ipv een cirkeltje) wordt dit de mijne:
https://www.moedersmooist(...)/ring-marlou-zilver/
Heel mooi :)
Ik wil ook zoiets. Heb er nu alleen even het budget niet voor, maar het staat op de lijst voor 2020.

Ik heb wel een zilveren ketting met een hartje waarop de naam en geboortedatum van M is gegraveerd gehad als kraamcadeau.

En M heeft een gouden babyarmbandje gehad met haar naam erop.
pi_190175314
Mooi Tolstoi!
pi_190175558
Mooie sieraden op die website zeg! O+
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190175654
Ik heb er ook een van Moeders Mooiste inderdaad :) Deze: https://www.moedersmooist(...)ermelk-medium-lotus/
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_190178139
Een moedermelksieraad staat ook nog op mijn verlanglijstje maar ik vind eentje duur genoeg dus ik wacht totdat we compleet zijn en dan melk uit de vriezer samenvoegen.
pi_190178213
Ik heb deze ring met daarin melk van ons oudste (2015) en jongste zoon (2018) verwerkt. Binnenin staan de namen gegraveerd O+ . Een heel subtiele en prachtige sieraad.
pi_190183385
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 21:51 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Het is nog niet anders. 4 december afspraak bij het consultatiebureau dan ga ik het daar ook neerleggen, want het is nu ook buiten de voedingsmomenten dat ik mij zo voel. Niet heel extreem maar wel een kort lontje tegen over N. En heel veel huilen ;(
Heb je het wel met je verloskundige of huisarts gehad over je sombere gevoel en het vele huilen? Ik vind 4 december best lang duren namelijk.
Wat tico zegt: veel wandelen helpt om de voedingsmomenten wat uit te stellen. Het weer is er niet altijd naar, maar buiten in beweging zijn is goed voor jou en ook voor je oudste fijn en gezellig.
Verder kan inbakeren ook helpen om wat dieper in slaap te komen/blijven, dat geeft je ook wat langer rust. Wel alleen doen als je baby goed groeit en het goed zal aangeven als hij honger heeft, want je kunt zo wel hongersignalen missen.
pi_190191033
Heeft iemand hier ervaring met een baby met een kippenei allergie? Ik mag dus spontaan geen ei meer en hoop dat iemand wellicht handige tips heeft of dingen waar ik op moet letten. Vaccinaties bijvoorbeeld, blijkt ei in verwerkt. Hoe verzin je het.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_190240722
Sofie is al een paar dagen niet lekker, denk veel last van doorkomende tanden/kiezen.
Tot en met zaterdagavond dronk ze 2x per dag bij me. En nu weigert ze al 2 dagen heel duidelijk. Wanneer ik vraag of ze wil drinken schudt ze duidelijk nee en trekt m’n kleding weer over m’n borst heen.
Ze is bijna 16 maanden. En ik weet eigenlijk niet of ik er al klaar voor was dat ze stopt met bij me drinken. Ergens hoop ik dat ze het weer oppakt binnen een paar dagen.
pi_190257701
Sofie heeft het drinken nog niet opgepakt. Maar het valt op dat ze ook helemaal niet duimt. Terwijl ze normaal duimt als ze moe is. Ze zit wel veel met haar vingers in haar mond en dan bijt ze erop.
Zou ze nou zo’n pijn hebben van doorkomende tanden dat ze niet kan zuigen? Is dit herkenbaar voor iemand?
  woensdag 4 december 2019 @ 10:41:55 #169
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190261972
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:02 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie heeft het drinken nog niet opgepakt. Maar het valt op dat ze ook helemaal niet duimt. Terwijl ze normaal duimt als ze moe is. Ze zit wel veel met haar vingers in haar mond en dan bijt ze erop.
Zou ze nou zo’n pijn hebben van doorkomende tanden dat ze niet kan zuigen? Is dit herkenbaar voor iemand?
Het zou kunnen... Heb je al dentinox en/of paracetamol geprobeerd? Als ze dan nog niet drinkt/zuigt zou het ook nog een aft ofzo kunnen zijn?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fotograaf woensdag 4 december 2019 @ 16:46:17 #170
148247 taxibabe
pi_190267049
Ik heb Thomas vandaag voor het eerst melk uit de vriezer gegeven om te kijken of hij dat wel wou drinken. Nou.. dat lukte wel ^O^ , het ging steeds te hard dat hij af en toe pauze moest nemen en werd helemaal wild als ik het flesje uit zijn mond haalde. Het was een flesje met 110 cc, dat zou teveel moeten zijn volgens de gemiddelde berekeningen, maar het ging glad op. Dus de volgende keer moet ik er denk ik een blokje uit het ijsblokjesvormpje bij doen.

Daarna heb ik gekolfd, er kwam gewoon bijna 180 cc uit. :') ):O
pi_190270082
Als het zo hard ging, kan het ook zijn dat hij nog niet voelde dat hij genoeg had. Evt een speen met een kleiner gaatje of meer rechtop de fles geven kan helpen. Dat zou ik eerst proberen ipv meteen meer te gaan geven.
  FOK!fotograaf donderdag 5 december 2019 @ 08:31:43 #172
148247 taxibabe
pi_190277740
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 19:21 schreef Hupje het volgende:
Als het zo hard ging, kan het ook zijn dat hij nog niet voelde dat hij genoeg had. Evt een speen met een kleiner gaatje of meer rechtop de fles geven kan helpen. Dat zou ik eerst proberen ipv meteen meer te gaan geven.
Er zit al een slowspeen op, meneer heeft een sterke zuigreflex. Aan de borst stroomt het ook regelmatig over..
pi_190279702
@Tink; bedankt voor je reactie. Paracetamol en dentinox al geprobeerd. Dat hielp wel tegen het huilen en het algehele drama.

Sinds gister eet ze echt weer goed. Maar drinken bij mij wil ze echt niet meer. Ze probeert het ook niet eens. Wanneer ik haar probeer aan te leggen houdt ze haar lippen op elkaar en schudt ze nee.

Ik sta er zelf dubbel in merk ik; Sofie heeft zelf haar moment gekozen om te stoppen met drinken. Maar de drinkmomenten waren nog ze ontzettend fijn O+
  donderdag 5 december 2019 @ 11:04:51 #174
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190279800
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:56 schreef Takkie88 het volgende:
@:Tink; bedankt voor je reactie. Paracetamol en dentinox al geprobeerd. Dat hielp wel tegen het huilen en het algehele drama.

Sinds gister eet ze echt weer goed. Maar drinken bij mij wil ze echt niet meer. Ze probeert het ook niet eens. Wanneer ik haar probeer aan te leggen houdt ze haar lippen op elkaar en schudt ze nee.

Ik sta er zelf dubbel in merk ik; Sofie heeft zelf haar moment gekozen om te stoppen met drinken. Maar de drinkmomenten waren nog ze ontzettend fijn O+
En als je - om een laatste voeding te hebben en zo iets bewuster afscheid te kunnen nemen ofzo - slapend aanlegt?
  donderdag 5 december 2019 @ 13:41:54 #175
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190281892
Wat lastig takkie! Aan de borst dwingen gaat niet... maar kan me voorstellen dat je er nog niet aan toe was :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')