Die van mij van 19 maand zegt steevast nee als ik hem vraag of hij wil drinken... Denk dat het 3 dagen geleden twee slokjes was voor het laatst. Ben benieuwd of het nog veranderd en of ik dan nog productie heb... Anders is het ook prima. Spelen is gewoon belangrijker...quote:Op vrijdag 10 januari 2020 17:46 schreef Elleska het volgende:
En L van 1,5 drinkt daarentegen nog maar 1 voeding per dag. Zo mooi hoe voeden op verzoek werkt <3
Hoe oud is hij?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 22:23 schreef automatic_ het volgende:
Ik merk steeds vaker dat meneertje een half uur aan één borst hangt en daarna kort (10-15 min) aan de andere. Ik heb er zelf weinig last van, maar is het wel handig? Of kan je beter 20min borst één doen en daarna nog een keer de andere?
Soms valt hij na borst één ook wel in slaap (net als nu haha) en dan heeft de andere totaal geen nut meer.
Ik hoor teveel horror verhalen over borstontstekingen merk ik, dus ben daar beetje bang voor
Vandaag 11 weken. Ja, dat doe ik dan ook een soms kolf ik de andere borst af (als die vrij vol aan voelt).quote:Op vrijdag 10 januari 2020 23:20 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Hoe oud is hij?
Hier werd dat idd steeds normaler om 1 borst per voeding te hebben. Als je dan de volgende voeding met de andere borst begint, is alles weer in balans
Even om hier op Door te gaan. Mijn linker borst is naar 3/4 uur superhard en vol. Rechts is normaal vol heb ik het idee. Wat kan ik hieraan doen? Hoe meer ik kolf voor meer links natuurlijk gaat aanmaken. Moet ik dan even "stoppen" met links en even alleen rechts geven? Of stimuleer ik rechts dan weer teveel?quote:Op zaterdag 11 januari 2020 12:34 schreef automatic_ het volgende:
Dank je wel weer meiden! Toch fijn om het hier even snel tussendoor te vragenDan ga ik het proberen los te laten.
Merk dat ik hier wel extra productie aan het maken ben. Meneer gaat steeds meer naar om de 4 uur, maar mijn borsten staan nog op standje 'om de 3 uur'.
Fred drinkt zijn melk koud of lauw, als het wordt opgewarmd drinkt hij paar slokken en dan wil hij niet meer. Dat was bij Frits ook zo. Daarnaast vindt hij het geweldig om uit zijn tuitfles te drinken, we hebben flessen van Pura en daar kun je makkelijk mee wisselen. En het laatste wat bij hem verschil maakte met drinken was zelluf doen. Als hij zelf de fles vast kan houden dan drinkt hij beter. We hebben de grote, 180 ml, fles op het kdv daarom omgewisseld met een kleinere fles.quote:Op dinsdag 14 januari 2020 21:31 schreef Sisu het volgende:
Dat ben ik nu ook aan het uitzoeken. Of het scheelt of hij melk krijgt dat ontdooid is of dagvers.
Vandaag dronk hij het Trouwens alle twee niet.
Wat heb ik geprobeerd.
* Fles wisselen voor ander merk.
Op het kdv geven ze hem een avent fles met speen 2. Thuis heeft hij ook avent met speen 3 (kwam ik net achter). Donderdag geef ik dus een speen 3 mee. Kijken of dat gaat helpen.
Hij wilde geen dr Brown of difrax.
* Ik liet nu bij thuiskomst steeds m’n man de melk alsnog geven ipv hem aan te leggen. kolfde Zelf dus af. Dat drinken gaat dan voor 80/100 ml goed en dan stopt hij. Op het kdv krijgen ze er nog geen 10 tot 30 ml in.
Daarna leg ik hem natuurlijk wel weer bij me aan. Want liefde cutie mnohhhhhhhhh.
Zelf denk ik dat het ook te maken kan hebben met z’n tandvlees. Hij zit zo heftig te schuren langs alles dat het zo maar eens kan zijn dat hij binnenkort tandjes krijgt. Misschien dat zoiets ook verschil uitmaakt?
En kolven. Yes! Ik heb er keeeeeiiiihard voor moeten vechten en doorzetten, doorzetten en nog meer doorzetten, maar ik kan nu om de drie uur gaan kolven.
Dat varieert qua opbrengst tussen de 100 en 180 ml x 3 flesjes.
Hij drinkt (normaliter) rond de 3 a 4x 135/150 dus dat kwam goed uit. Precies een dag.
Er zaten ook veel mindere dagen tussen hoor. Zoals vandaag. Geen pauze vanwege problemen met leerlingen. Tijdens mijn kolftijd lag er een zorgleerling te slapen in mijn ruimte.. dat soort dingen. Ik klaag er niet over. Soms accepteer ik dan gewoon maar dat ik ff op de invalidenwc moet (wel op een stoel he) Sinds ik die knop om heb kunnen zetten gaat het dus
![]()
Ik ga ook proberen of het met een tuitbeker wel lukt. Was de tip van de lactatiekundige. Maar ik heb haar niet zo hoog zitten
Als het echt te pijnlijk is haal ik meestal de druk eraf met een handkolf (ik heb zo'n neppe haaka van de Ali, ideaal). Als het goed is regelt je lijf het vanzelf daarna. Een beetje stuwing remt je productie.quote:Op woensdag 15 januari 2020 08:23 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Even om hier op Door te gaan. Mijn linker borst is naar 3/4 uur superhard en vol. Rechts is normaal vol heb ik het idee. Wat kan ik hieraan doen? Hoe meer ik kolf voor meer links natuurlijk gaat aanmaken. Moet ik dan even "stoppen" met links en even alleen rechts geven? Of stimuleer ik rechts dan weer teveel?
Ik heb er wel iets over gelezen qua ‘schema’, ik ga even zoeken! Maar het kan ook een afbouw schema zijn geweest.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 13:33 schreef June. het volgende:
Iemand hier die flesvoeding met borstvoeding heeft gecombineerd? Ben een beetje op zoek naar tips, een schema ofzo wat handig werkt? En ervaringen of het überhaupt mogelijk is?
Wilde vanaf 1 februari gaan afbouwen, dan is T 2,5 maand. Kolven op het werk wil ik maximaal 1x doen, eigenlijk liever helemaal niet maar denk dat dat helemaal funest voor de productie zal zijn.
Ik ben van plan om dan sowieso de ochtendvoeding, avond en nachtvoedingen (indien die er zijn) te blijven geven. Alleen dus niet overdag,
Foto?quote:Op zondag 19 januari 2020 14:26 schreef Keroppi het volgende:
Ik heb mijn moedermelk sierraad (van Carolien van Moeders Mooiste) binnen
Ik heb samen met haar een zilveren armband ontworpen waar het heel subtiel in zit verwerkt. Denk dat het een ander niet of nauwelijks zal opvallen maar dat vind ik juist prima.
Ah oké, dat is nog wel te doen haha.quote:Op zondag 19 januari 2020 12:07 schreef douche-eendje het volgende:
Auto, ik heb op de opvang ook in zo'n vriesvakje liggen en die ververs ik maandelijks. Laat die melk dan ontdooien, check even of hij niet raar ruikt/smaakt en dan drinkt Bas hem gewoon.
Ik ben ook benieuwd!quote:
+ @automatic_quote:
Een tube Purelan in huis halen is geen overbodige luxe. Waarom was het niet gelukt? Te weinig productie? Aanhappen lukte niet?quote:Op zondag 19 januari 2020 16:27 schreef Reflectionne het volgende:
Ha dames! Wat een mooie verhalen hier! Het ziet ernaar uit dat hier genoeg ervaringsdeskundigen zijn. Wellicht hebben jullie tips voor mij!
Over ongeveer 10 weken verwacht ik mijn tweede. Bij de eerste is borstvoeding niet gelukt, ik vermoed door de zware bevalling (oa heel veel bloed verloren). Ik heb toen hulp gehad van een lk en een heel schema van aanleggen, bijvoeden, afkolven aangehouden. Helaas is het nooit echt gelukt en na zo'n drie weken gestopt.
Ik wil het graag deze keer weer proberen en ben op zoek naar tips en ervaringen!
Ik ga binnenkort naar een info avond over bv van een lk. Zijn er verder nog dingen die ik moet weten en kan doen?
Staat genoteerd!quote:Op zondag 19 januari 2020 20:42 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Een tube Purelan in huis halen is geen overbodige luxe. Waarom was het niet gelukt? Te weinig productie? Aanhappen lukte niet?
Mocht ook niet baten.. wel goed om weer te onthouden!quote:Op zondag 19 januari 2020 21:02 schreef automatic_ het volgende:
En met een tepelhoedje...? Om je tepels te sparen?
Ik smeer er overigens één keer per dag Bepanthen op, meestal na de laatste avondvoeding.
Het is prachtig!quote:Op zondag 19 januari 2020 16:36 schreef Keroppi het volgende:
[..]
+ @:automatic_
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moeilijk om 'm goed op de foto te zetten, de foto's vind ik helaas geen recht doen aan hoe mooi de armband is.
Het is een supersimpel model zilveren slavenarmband, maar dat was precies wat ik wilde zodat het bij mijn andere sieraden zou passen. Ze heeft ook juist veel meer 'bewerkte' sieraden, maar dat past niet zo bij mij. Ook het moedermelk -element is heel subtiel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |