Gedoe met makenquote:Op zondag 27 oktober 2019 15:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup, ik wil ook nog een opstaande plank aan de voet maken die tegen de onderkant van de onderste trede aan komt, zodat hij hem niet om kan trekken.(En dan is het zelfs dubbel afgedicht!
)
quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:09 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Gedoe met maken![]()
wij hebben deze:
[ afbeelding ]
Ik heb er 100 jaar over gedaan iets te vinden, maar echt beste aankoop ever.quote:
Ik zag het in de link!quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:12 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb er 100 jaar over gedaan iets te vinden, maar echt beste aankoop ever.
Dit is de babyDan flex.
Wij kwamen helemaal niet uit met een standaard maatquote:Op zondag 27 oktober 2019 16:17 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik zag het in de link!
Wij zouden dan NÉT de XL moeten hebben omdat de maat van de M net een twijfelgevalletje zou zijn bij ons.
100 euro ongeveer.
Joy!quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:19 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wij kwamen helemaal niet uit met een standaard maat![]()
Mijn dochter slaapt op zolder dus we moesten echt 2 deurtjes hebben.
Wij waren daarom rond de 150 kwijt incl schroeven etc.
Ik heb precies zo’n overloop boven. Hoe breed is dat van jullie? Ik moet 2.07 overbruggen en geen idee welke ik moet nemen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 16:09 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Gedoe met maken![]()
wij hebben deze:
[ afbeelding ]
Wij hebben 2x een bevestiging, 2x deurtje en 1x een klein middenstuk zo even uit mijn hoofd.quote:Op zondag 27 oktober 2019 17:25 schreef Plumeria het volgende:
[..]
Ik heb precies zo’n overloop boven. Hoe breed is dat van jullie? Ik moet 2.07 overbruggen en geen idee welke ik moet nemen.
Ah duidelijk. Die stroken heb ik idd gedaan, maar snapte nou niet hoe en of wat :’) nu maar hetzelfde besteld als wat jij hebt, hopen dat het past :’)quote:Op zondag 27 oktober 2019 18:18 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Wij hebben 2x een bevestiging, 2x deurtje en 1x een klein middenstuk zo even uit mijn hoofd.
Geen idee wat de totale lengte nou was, 2.28 ofzo?
Ze hadden iig aangeraden om even de lengtes uit te tekenen op papier, je kan namelijk elk deel afzonderlijk bewegen waardoor altijd wel een oplossing mogelijk is en iets past. Het hoeft dus niet haaks op elkaar te staan.
Moet wel passen denk ik.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:35 schreef Plumeria het volgende:
[..]
Ah duidelijk. Die stroken heb ik idd gedaan, maar snapte nou niet hoe en of wat :’) nu maar hetzelfde besteld als wat jij hebt, hopen dat het past :’)
Dat heb ik ook gedaan bij C, ze is gelukkig best voorzichtig op de trap maar het is geen overbodige luxe ze alvast een beetje te laten oefenen onder begeleiding.quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:57 schreef Elleska het volgende:
We hebben gelukkig een deur bij de zoldertrap en beneden is de deur naar de hal altijd dicht. Toen L de trap op kon klimmen heb ik hem ook direct geleerd hoe hij weer veilig naar beneden kan. Mocht hij in een onbewaakt ogenblik de trap op klimmen is de kans dat hij naar beneden valt kleiner was het idee.
Dat doe ik bij alles waar hij op klimt, ik til hem er in principe niet af maar hij moet zelf weer naar beneden waarbij ik hem natuurlijk help waar nodig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grote zus is hier een lang weekend en ik kan zo genieten van de gezinsdynamiek die we dan hebben, het voelt dan echt compleet en fijn
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Haha ik moest ook aan de appie denken toen ik het typte inderdaadquote:Op maandag 28 oktober 2019 06:34 schreef rena het volgende:
Ik gebruik stiefmoeder, en vooral grappend als ze er bij is boze stiefmoederZegt ze gelukkig heel hard dat ik dat niet ben
Ik gebruikte eerst wel eens bonusmoeder maar ik vind het toch een beetje klinken alsof ik opgepikt ben bij de Appie
![]()
Wat schrikken van het kind in zitje-loze stoelMisschien nog iets te vroeg? Hier zou het nog niet kunnen met onze wiebelkont.
quote:Op zondag 27 oktober 2019 19:14 schreef DorothyGale het volgende:
Wow, dat zijn aardig wat tanden die doorkomen NJ![]()
't is nog even zien of ze ook écht doorkomen nu, maar het lijkt erop dat we echt driemaal feest hebben.quote:Op maandag 28 oktober 2019 06:01 schreef OliviaIsTaken het volgende:
NJ, ze krijgt een vol gebit zo! Hopelijk zijn de tandjes snel door
quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:03 schreef Framblij89 het volgende:
Ik ga weer proberen om actief te zijn
Even selectief antwoorden hoor, want tijd, tijd, tijd...quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:03 schreef Framblij89 het volgende:
En de driftbuien zitten er ook al in![]()
Ohhh wat een blijheidquote:Op maandag 28 oktober 2019 19:47 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
[..]
't is nog even zien of ze ook écht doorkomen nu, maar het lijkt erop dat we echt driemaal feest hebben.
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Even selectief antwoorden hoor, want tijd, tijd, tijd...![]()
Maar die driftbuien, jeetje! Ik hoop echt dat dit een fase is.. Zodra er iets niet gaat zoals ze wil gaat ze op de grond liggen, rollen, bonken.. Ik word hier zo moe van.
Gisteren stond C even te beven van een driftbui in de keuken, met van die gebalde vuistjes en stampende voetjes, ik kon me gewoon niet inhouden want het zag er zo maf uitquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:18 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Ohhh wat een blijheid![]()
Inderdaad @:takkie88 ik moet echt zo hard m’n best doen om m’n lach in te houden want het is gewoon geen gezicht zo’n driftbui, maar hier uit lachen zich in een nog bozere dreumes en dat maakt het nóg hilarischer, terwijl het ergens ook weer heel sneu is maar goedook wel lastig om mee om te gaan overigens. De decibellen die ze kunnen produceren is niet normaal.
Btw, stervende zwaan? Is dat een typisch drama dreumes beeld?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit was de rest van de zondag de activiteit...grote broer pakken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk niet dat de meeste hier hun kind keihard staan uit te lachen, maar soms overvalt het me gewoon als ze ineens vanuit het niets zo driftig kan zijn en ben ik ook maar een mens die soms in de lach schiet door het absurde van de situatie. Een driftbui gaat hier vaak juist sneller over als ik er niet te veel aandacht aan geef behalve als ik het idee heb dat het uit de hand loopt, wat dat betreft is elk kind ook anders.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:44 schreef PKM het volgende:
Dat jullie kunnen lachen om de dreumes driftbuien, al dan niet stiekem. Meestal help ik zijn mini problemen oplossen en/of probeer ik uit te leggen wat hij voelt. Zonder ingrijpen gaat hij naar mijn idee veel te vaak naar complete flipmodus.
Ik zie het hier vaak al aan hoe ze met haar poppen omgaat, die worden soms als een malle door de kamer gesmetenquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:57 schreef ToT het volgende:
Ik had net een andere baby in mijn armen. Jaloers dat mini-ToT werd, zeg!
Maar hij speelt ook echt veel te wild met andere baby's. Zowel op vakantie als hier. Hij grijpt naar de gezichtjes of de truitjes, slaat lachend op het hoofdje van de ander enz.
Hahaha sorry, maar dat is ook gewoon erg grappig.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 16:14 schreef Takkie88 het volgende:
Oh, maar als ze driftig is om iets waar ik haar mee kan helpen dan doe ik dat ook wel. Maar wanneer ze bijvoorbeeld driftig wordt omdat ze een bladzijde van een boek niet omgeslagen krijgt doordat ze er zelf op zit... Ja, dan moet ik m’n lach inhouden. En mag ze toch echt zelf ontdekken wat de oplossing is.
Ik vind het best geruststellend om te horen dat het ook bij andere gezinnen soms ruzie isquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:39 schreef exode het volgende:
Juul en B zijn inderdaad knettergek op elkaar. Als die elkaar zien, echt veeg me op.
B is minder jaloers nu Juul groter wordt. Ze vermaakt zichzelf ook makkelijk dus we zijn niet continu met haar bezig.
Maar het is niet alleen liefde in huize Exode. Juul is een pittig meisje en B een goedzak. Dus ze botsen ook echt wel. In de zomervakantie was het de laatste week echt niet gezellig tussen ze. Dan zitten ze teveel op elkaars lip en is ons ritme weg.
En in de toekomst gaan we nog genoeg meemaken, zeker als die karakters zo verschillend blijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:15 schreef Takkie88 het volgende:
Ahh, banaan bij de handendrogerzo grappig dat de simpelste dingen voor die ukkies zo interessant zijn!
Wat is Spookje toch een schatje om te zienDe kleine meid laat in ieder geval merken wat ze wil
![]()
Sofie mocht vandaag, met bijna 15 maanden, voor de bmr en menigokokken enting. Hopen dat de bijwerkingen uitblijven!
Ze is in 2.5 maand 2.5cm gegroeidnu 73cm. Helaas maar 100gr aangekomen, nu 8.4kg.
Ik ben nu aan het kijken wat we qua voeding anders zouden kunnen doen. Meer eetmomenten gaat niet lukken, ze krijgt al elke dag Griekse yoghurt met 10% vet. Ze eet verder echt goed. Meestal 2x 2 donkerbruine boterhammen, tussendoor dus yoghurt, fruit, cracotte. ‘S avonds een bord vol warm eten. En af en toe tussendoor nog een koekje.
Heb al bedacht om roomboter op haar brood te gaan smeren. Iemand nog andere gezonde tips om wat extra calorieën naar binnen te krijgen?
Hier beperkt het nog tot 'op' bij bijna alles qua tillen, optillen, oppakken, dus ze ligt nog een klein beetje achter op Banaan.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:34 schreef PKM het volgende:
NJ zulke driftbuien hebben we hier ook nog steeds. Hij zegt dan zelf "oppakken" dus hij snapt ook heus de oplossing wel.![]()
Takkie ik geef weleens dadels, voor mijn idee is dat best gezond. Droge cracotte zou ik denk ik niet geven omdat het weinig voedingswaarde heeft. Ik geef vaak een Babybel of ander soort kaas als tussendoortje. We eten 's middags soms een soepje in plaats van brood. 's Ochtends soms een eitje.
Geen idee of het allemaal gezond is, ik doe ook maar wat.
We hebben ook al foto's dat ze met make-up kwasten bezig is.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:20 schreef aapieannie het volgende:
@:nicolasjoy wat een lekkerding is Saar tochdie heeft helemaal geen #filter nodig hoor!
Hier weer alles rustig na al het verjaars geweld. De jongens zijn echt mega verwend met leuke dingen. Genoeg om nog aan te kunnen vullen met sint en kerst.
Vandaag schoenen wezen shoppen met ze, ze dragen allebei maat 21.. en jeremy is een lastige met schoentjes, hoge wreef en hij krult zn tenen als die in een schoen moet dus helaas is veel niet geschikt voor hem. Vincent is wat makkelijker gelukkig. Desondanks zijn we prima geslaagd voor beide!
Ze heeft nog wel reserves ondanks het lopen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:44 schreef Framblij89 het volgende:
Ach spookjeLekkere dijtjes.
@:takkie88
Ik geef nu ook mozarella op brood, hüttenkase.. van avocado krijgt frum last van haar buik dus dat wordt ‘m niet. Heb zelf ook een tijd zorgen gemaakt om haar gewicht maar ze beweegt ook zó veel. En zo te lezen eet Sofie wel heel goed toch?volgens mij is dit ook een periode dat ze minder snel aankomen!
Heb trouwens zelf ook echt geen flauw benul of ik frum veel gezonde voeding geef, vind het zo lastig tegenwoordig met al die (tegendraadse) adviezen
Hier staat de BMR prik 18 nov gepland, gelukkig nog net voor alle feestdagen.
Zijn jullie trouwens naar de schoenenwinkel geweest om de maat op te nemen of gewoon zelf gemeten? Het wordt hier ook langzaam maar zeker tijd voor schoenen
Ik zou ook echt boos zijn.. Wat stom van 't KDV, wel uitgebreid excuses gehad dan?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 22:00 schreef Loj het volgende:
Ik had het eerst zelf gemeten en super mooie (goede!) schoentjes gekocht. Helaas hebben ze die op het kdv verpest door ze “per ongeluk” bij een ander kind (van 2 jaar!!) aan te doenik was (en ben) zo boos!
Toen moest ik binnen een dag nieuwe schoenen en ben ik naar de veel te dure schoenenzaak in het dorp gedaan en heb ik laten meten.
Ik wil die Bmr idd ook binnen 2/3 weken anders pas na de kerst
Oh en Takkie, uit ervaring... laat je niet gek maken over gewicht/lengte. Ik ben zelfs bij de oudste doorgestuurd naar de ka voor zwaar ondergewicht en de conclusie: het is zijn bouw... ik kreeg zelfs adviezen om meer koekjes te geven. Nog steeds heeft hij zwaar ondergewicht, maar hij eet veel, gezond en hij groeit. Dus nu een soort afspraak bij de ha, zolang wij ons geen zorgen maken, doet zij dat ook niet. De middelste gaat ook richting de onderste lijntjes en Li zit geloof ik op de -1 lijn. Maar zolang ze eten maken wij ons geen zorgen! Lang verhaal maar laat je geen zorgen aanpraten als je die zelf niet hebt
Oh en natuurlijk nog gefeliciteerd aapie
Leuke foto van Bliksem!quote:Op woensdag 30 oktober 2019 22:06 schreef Roxy_Monke het volgende:
Hoi, ik doe hier even een aanhaak, onder een nickchange. Voor meer info DM.
Ik vind het zo leuk om foto´s te zien van jullie dreumessen.Dit is Bliksem nu:
Ik kwam hier met een vraagje: heeft iemand misschien ervaring met een dreumes die - na al maanden wel gewoon gelopen te hebben - mank ging lopen en vervolgens weigerde te lopen? Dit speelt nu 2 weken, ik ben al 2 keer naar de huisarts geweest en ben 1 keer naar de EH doorgestuurd. Op rontgenfotos is niks te zien.
Bikkel was 10 maanden toen hij buisjes kreeg en zijn neusamandel is verwijderd. Wat wil je weten? De hele ingreep duurt nog geen 10 minuten, ik had mijn thee nog niet half op toen ik alweer naar hem toe kon.quote:Op zondag 3 november 2019 12:22 schreef silliegirl het volgende:
Hoi! Ik was hier nog niet aangehaakt, maar Bollie is ook alweer even een dreumes.
Nu wil het volgende: ze heeft vaak oorontsteking. Alleen in oktober al 2x (en ja, het was tussendoor echt weg). Daarvoor ook in mei en maart dit jaar. Nu zijn we dus naar de KNO arts verwezen voor buisjes en amandelen verwijderen, maar ik vind het hele idee van zo’n kleintje en narcose etc doodeng. Hier meer mama’s die met zo’n ukje (ze is 14 maanden nu) dat hebben meegemaakt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lang verhaal! Maar dus dat. Er komt langzaamaan weer ruimte in mijn hoofd en zal hier ook weer wat vaker meeschrijven
[ Bericht 14% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 03-11-2019 18:14:14 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@silliegirl hier zelfde ervaring als Wolken, stelde echt niks voor. Wel alleen buisjes ook, Kees was nog maar 9 maanden. Goed keuze geweest, jaar daarna maar 1x oorontsteking gehad. Narcose vond ik wel even sneu en bij ontwaken was hij echt wel even overstuur / in de war, maar na een kwartier kroop hij weer blij rond.
En "samen" ontbijt maken dmv een learning tower een idee? Dat je haar erbij betrekt?quote:Op maandag 4 november 2019 08:32 schreef rena het volgende:
Spannend Wolken, hopelijk valt het mee en laat Bikkel zich goed helpen![]()
Hier begon ik mijn dag al met een hysterisch boos meisje omdat ik waagde het ontbijt te gaan makenIk vind het soms zo lastig om te gaan met het gedrag in de zin van of ik moet troosten, met haar praten of het negeren, ze lijkt overstuur maar is dan vaak gewoon heel kwaad, ik kan me voorstellen dat het voor haar frustrerend is nog niet te kunnen verwoorden wat ze voelt of wil op zo’n moment
Ik leg haar wel uit dat als ik geen ontbijt kan maken ze geen eten krijgt en dan honger heeft, maar of ze dat al snapt weet ik niet want vaak wordt ze dan nog bozer
Ik houd mijn hart vast voor de echte peuterpuberteit
Goed bezig Bikkel! Let maar op Wolken, straks vliegen de kilo's er vanaf omdat je geen kans meer hebt om stil te zitten (voor zover je dat al deedquote:Op maandag 4 november 2019 07:29 schreef Wolken het volgende:
@:Takkie88; Bezoek aan de kinderarts is een week uitgesteld ivm het niet beschikbaar zijn van een echo apparaat. Dus nu moeten we komende woensdag. Ik zie er alleen tegenop hem het 1,5 uur durende onderzoek door te krijgen.
Hij is wel opeens afgelopen week begonnen met loslopen. Dan kan ik binnenkort dus ipv de hele dag 11,5Kg worstelend gewicht meesjouwen de hele dag achter hem aanrennen.
Dank. Wij mogen de 20e voor BMRquote:Op woensdag 30 oktober 2019 22:38 schreef Jentin het volgende:
Hier toevallig vandaag Phi's eerste schoentjes gekocht (want, jawel: ze kan lopen) Ook laten aanmeten bij een goede schoenenzaak. Zijn Shoesme-schoentjes geworden en ze stapt er zo kiebig op
![]()
Roxy, wat een lekker kereltje is Bliksem! Geen ervaring met wat je beschrijft, het klinkt erg lastig en naar.
Over lengte en gewicht: geen idee wat Phi weegt of hoe lang ze is. Ik zie dat ze goed ontwikkelt en ze is vrolijk. Ze is een relatief slank kindje, maar wel met enorm lekkere hapwangen![]()
BMR is ze fluitend doorheen gefietstOp de dag zelf een extra lange middagtuk van bijna 3,5 uur en dat was het. Ik noem het maar even als geruststellende gedachte voor iedereen die nog moet.
Zit ik wel aan te denken om aan te schaffen, het ging vanmorgen volgens mij niet specifiek om het helpen met ontbijt op dat moment maar ik merk dat afleiden goed werkt. ‘s Ochtends ben ik alleen zelf vaak nog niet zo helder om snel om te schakelen. Het is wat dat moederschapquote:Op maandag 4 november 2019 08:53 schreef Wolken het volgende:
[..]
En "samen" ontbijt maken dmv een learning tower een idee? Dat je haar erbij betrekt?
Het reageren op zulke buien is idd een uitdaging. Hier zijn zulke buien gelukkig vaak weer heel snel voorbij.
Dat moment lijkt mij ook heel naarquote:Op maandag 4 november 2019 16:56 schreef Wolken het volgende:
Het vervelendste moment van het plaatsen van de buisjes was het moment je je hummeltje de operatiekamer in draagt en op de operatietafel legt. Daarna zet de anesthesist een mondkapje op en hou je je kleine nog even vast. Weglopen uit de operatiekamer met je kleintje daar op de tafel omringd met operatiepersoneel. Je word verder trouwens begeleid door een vrijwilliger die mij ook probeerde af te leiden. En idd werd Bikkel na de operatie ook gedesoriënteerd wakker. Maar het was voor mij echt de beste beslissing ooit, ik heb er een heel ander kind voor terug en zou het zo weer doen. Bikkel heeft nog steeds een traanbuis die niet helemaal open is en eventueel ook onder een roesje doorgeprikt kan worden maar daar wacht ik mee tot hij eventueel weer nieuwe buisjes moet, dan hoeft hij maar 1 keer onder narcose.
Het is echt even doorbijten, maar ik heb er dus echt een compleet ander kind van terug gekregen. Bikkel is wel een weer er naar van geweest maar die had op hetzelfde moment ook nog eens een naar buikvirus. Pijn aan neus en oren heeft iets van 3 dagen geduurd. Ik zou van tevoren beginnen met het opbouwen van een pijnstiller spiegel.quote:Op maandag 4 november 2019 19:55 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat moment lijkt mij ook heel naarollie is deze week aan de beurt en ik zie er zo tegenop (tegelijkertijd kijk ik er ook wel naar uit, maar meer naar dat het achter de rug is eindelijk)
Buisjes erin, neusamandel eruit. En dan maar hopen dat het echt helpt en hij weinig napijn heeft, want hij heeft zijn portie ellende en pijn wel gehad
Ik ontlurk even om te vragen: Waarom?quote:
Nee, alleen bij dat specifieke monster, 3x in 2 dagen tijd.quote:Op dinsdag 5 november 2019 12:28 schreef exode het volgende:
Mini, wat apart dat ie zo bang was. Heeft hij dat niet bij andere ‘monsters’?
Oh wat kun jij het toch altijd goed verwoordenquote:Op maandag 4 november 2019 13:46 schreef Schanu het volgende:
Rena, heel herkenbaar die onbegrijpelijke dreumesbuien en de onmacht als ouder omdat je niet weet wat erachter schuilt. En de angst voor de peuterpubertijdMaar mijn ervaring is dat de peuterpubertijd niet zozeer erger is, maar anders. Het voordeel is dat kinderen zich dan vaak al zoveel beter in woorden kunnen uitdrukken, dat je ook makkelijker dingen uitlegt en op een andere manier met de buien om kan gaan. Dan nog sta ik vaak machteloos, maar dan weet ik in ieder geval beter waar een bui vandaan komt. Bij Vlokje gis ik vaak maar wat, dan wordt ze bijvoorbeeld enorm driftig tijdens het eten en begint naar mij te 'die, die die-en' en in het wilde weg te wijzen, en kom ik er pas na het aanbieden van mijn bord, eten, glas, de speen, mijn lepel en heel veel gegil verder achter dat ze eigenlijk gewoon graag mijn vork wil hebben
![]()
Eerst denk je nog: 't hoort erbij. Maar we kregen van de opvang te horen dat onze dame wel zo'n beetje het meest extreem is dat ze gehad hebben. Ze blijkt behoorlijk temperament te hebben.quote:Op woensdag 6 november 2019 19:47 schreef BellaaElisa het volgende:
@:NicolasJoy ik hoop het ook!wat kunnen dreumessen al pittig zijn he,dat je denkt van waar halen ze het?
kan het zijn dat ze misschien dorst heeft midden in de nacht? Of soort verlatingsangst? Klein nachtlampje een optie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let me see you stripped down to the bone
Heb zo'n ding inderdaad geleend van buren, maar dan bleef ze helemaal wakker.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:58 schreef Framblij89 het volgende:
@:Nicolasjoy je kan zo’n boerderij dieren projector kopen die iemand hier ook heeft? Nja tis zo veel proberen maar inderdaad wat je zegt er is altijd wel weer wat anders![]()
Gebruik nu idd gewoon washandjes, beetje nat maken en schoonmaken, maar tis vrijwel niet mogelijk om tussen de billen te komen, één en al gegil en schoppen![]()
@:BellaaElisa sudocreme gebruik ik inderdaad al! Een hele dikke laag, maar wil nog niet baten waardoor ik ga twijfelen of het niet inmiddels een schimmelinfectie is ofzo wat spookje ook hadmaar thanks voor de tip
Dat geeft hoop.quote:Op woensdag 6 november 2019 20:58 schreef Roxy_Monke het volgende:
Pfoe, ik voel met je mee NJ. Onze eerste was ook zo ontzettend moeilijk met slapen (nog steeds, ze is nu 4). Ik was 'snachts de enige die er voor haar uitging en ik werk op een gegeven moment echt vrij letterlijk gestoord van het slaapgebrek. Ieder uur wakker, het was pure marteling. Als ik dan net weer sliep was haar huilen net een messteek. Met enige regelmaat was ik dan 1,5 uur bezig met weer in slaap krijgen.
Zijn ervoor naar de kinderarts en de huilbaby poli geweest maar nooit een oorzaak kunnen achterhalen. Heel langzaam ging het beter, maar dat duurde helaas jaren. Ze wordt nog steeds 1 a 2 keer per nacht wakker en heeft erge moeite met inslapen.
Ik ben echt zoooo blij dat Bliksem beter slaapt. Die wordt 3 a 4 keer per nacht wakker maar is tenminste met 5 minuten weer in slaap. En ik kan hem bij naar bed brengen gewoon wakker in bed kiepen!
Bij onze Intratuin (althans, half uurtje hier vandaan) hebben ze ook een echte trein en een draaimolen staan. Z. was ook helemaal gelukkig.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:00 schreef Roxy_Monke het volgende:
Ik was vandaag met Bliksem en Wolk in de Intratuin. Bliksem was waanzinnig enthousiast over al het kerstgebeuren, lichtjes en kerstdorp enzo. Hij liep roepend en wijzend rond 'Wow! Wow! WOWWW! MAMA! WOW!!! Echt heerlijk.
Wat naar, die luieruitslag bij Frum. Vorige week had L. er ook last van, voor het eerst in z'n leven. Wat heel goed hielp hier was na het verschonen (gebruikte uitsluitend van die water wipes) wat maizena op de billen strooien. Scheelde dat de rauwe huid niet aangeraakt hoefte te worden, en binnen 1,5 dag was het weg.quote:Op woensdag 6 november 2019 19:27 schreef Framblij89 het volgende:
Oké ik probeer een klein beetje aan te haken:
@:aure fijn dat het een leuke vakantie wasEn die foto’s ook, jip heeft zo’n gave kop!
@:nicolasjoy jemig dat klinkt echt niet bestdie driftbuien zijn inderdaad vrij heftig, maar ook zo weinig slaap weer dus? Ze doet haar naam iig weer eer aan...
@:wolken wat naar, wat gaan ze doen als dat ruisje nog steeds aanwezig is? Veel sterkte![]()
Hier al 1.5 week zure, dunne poep. Wat nu dus luier uitslag heeft veroorzaakt, maar echt hele erge. Elke keer als ik haar verschoon gilt ze het uit van de pijn en trilt ze er vanhoop echt dat het snel weer over is.
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:10 schreef minilot het volgende:
Ik vraag me wel eens af hoe goed Günther inmiddels wel of niet zou kunnen slapen in een eigen bedje op een eigen kamer. Hij wordt in januari twee en slaapt nog altijd uitsluitend in ons bed en met behulp van een slok borstvoeding tijdens het in slaap vallen. Ach ja, het werkt nog steeds prima en iedereen krijgt zo voldoende nachtrust.![]()
Dude heeft sinds vandaag overigens ineens door hoe zijn loopfiets werkt en gaat als een speer!Wat is ie groooooootSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.even uit nieuwsgierigheid maar drinkt Günther nog veel bij jou? Of alleen in bed nog?
Vooral overdag.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:27 schreef PKM het volgende:
@:Framblij89 Wij hadden pas ook ineens luieruitslag voor een week ongeveer. Wat we hebben gedaan is zoveel mogelijk blote billen tijd met de verwarming wat hoger, 's nachts geen dubbele luier meer om, romper even niet dicht omdat het weleens te veel kon afsluiten. En na elk plasje luiers wisselen. Daarna werd het gelukkig toch beter.![]()
Sterkte, ik werd er ook heel verdrietig van dat het verschonen hem zo'n pijn deed.![]()
@:NicolasJoy wat zullen jullie moe zijn. En Spookje natuurlijk ook.
@:Roxy_Monke Dat klinkt leuk.
Wat goed! Best snel dan met z'n gebit toch? Ik heb eigenlijk zo geen idee wat 'normaal' is..quote:Op woensdag 6 november 2019 22:28 schreef VKV het volgende:
Heftig hoor NJ! Hier heeft J. bijna z'n hele gebit al door en zijn wij de afgelopen maanden zeer dankbaar geweest voor het bestaan van Dentinox, paracetamol zetpillen en pyjamapapje. (vooral de prijs/kwaliteit verhouding van paracetamol, wauw, wat werkt dat spul goed! -niet te vaak natuurlijk)
Vorige week maandag durfde J. voor het eerst los te staan. We hadden toen het vermoeden dat het wel eens hard kon gaan... En ja hoor, na heel HEUL veel aanmoediging, heeft hij gister zijn eerste (5!) losse stapjes gezet omgomgomg![]()
![]()
![]()
Mijn hart is ontploft van trots.
Misschien dat de tandjes extra temperament brengen. Hoop het haha, dan wordt het iets minder..quote:Op donderdag 7 november 2019 09:39 schreef exode het volgende:
Met betrekking tot luieruitslag hebben we met B heel veel ervaring helaas. Hij heeft een enorm gevoelige huid. Luierdoekjes waren lang een no go, ook de meest natuurlijke dingen.
Wat bij echt erge uitslag hielp hier:
Elk uur luier verschonen, zoveel mogelijk zonder luier laten lopen/kruipen, schoonmaken met een hydro washandje (deppend niet wrijven), als het uitkomt poep niet verschonen maar met lauw water onder de douche eraf, gewoon erlangs laten stromen (zachte straal uiteraard), sudo creme was bij ons ook geen oplossing wij gebruiken de rode billen creme van Weleda bij B. Zinkzalf is ook topspul. Zorg vooral dat de billen droog zijn, vochtige billen maken het erger.
Jeetje NJ, dat klinkt als enorm vermoeiend! En wat een temperament inderdaad. Hopelijk zijn de tandjes snel door en komt er weer wat rust.
En wat een heerlijke foto!
Mini, die Gunther, wow! Echt een grote kerel en wat leuk dat de loopfiets zo goed gaat.
Ik was gisterenmiddag met B en Juul naar de geitenboerderij. Wat een lol! Juul heeft elke geit geaaid en lag in een deuk om de varkens.
Maizena wel alleen als je zeker weet dat het geen schimmelinfectie is, anders voedt dat juist.. Kregen hier dat advies eerst ook en juist te horen het absoluut niet te gebruiken toen het eens schimmelinfectie bleek..quote:Op donderdag 7 november 2019 10:16 schreef Plumeria het volgende:
[..]
Wat naar, die luieruitslag bij Frum. Vorige week had L. er ook last van, voor het eerst in z'n leven. Wat heel goed hielp hier was na het verschonen (gebruikte uitsluitend van die water wipes) wat maizena op de billen strooien. Scheelde dat de rauwe huid niet aangeraakt hoefte te worden, en binnen 1,5 dag was het weg.
Sterkte ermee!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kleine mafkees
And you know I might
Ik heb 3 woorden:quote:Op donderdag 7 november 2019 14:34 schreef NicolasJoy het volgende:
Voor de ouders met meerdere kinderen: wanneer zijn jullie kinderen overgegaan naar een peuterbed?
Ze begint hier steeds beter te klimmen en lijkt soms al dichtbij het einde van de ledikant..Maar volgens mij is het met 1,5-2 jaar nog vroeg al te wisselen, laat staan als ze amper ouder dan een jaar is zoals hier?
Ik ben geen ouder met meerdere kinderen, maar m'n vriendin haar dochter lag vlak na haar eerste verjaardag al in een 'groot' bed. Onze kids schelen 1 dag, dus het is me wel bij gebleven. Mijn dochter zo aan alle kanten uit bed donderen, maar die van haar niet haha.quote:Op donderdag 7 november 2019 14:34 schreef NicolasJoy het volgende:
Voor de ouders met meerdere kinderen: wanneer zijn jullie kinderen overgegaan naar een peuterbed?
Ze begint hier steeds beter te klimmen en lijkt soms al dichtbij het einde van de ledikant..Maar volgens mij is het met 1,5-2 jaar nog vroeg al te wisselen, laat staan als ze amper ouder dan een jaar is zoals hier?
quote:Op donderdag 7 november 2019 14:46 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb 3 woorden:
DOE HET NIET.
Daar was het dan wel een succes? Maar ook nodig dan daar, of leek het haar gewoon praktisch?quote:Op donderdag 7 november 2019 14:46 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben geen ouder met meerdere kinderen, maar m'n vriendin haar dochter lag vlak na haar eerste verjaardag al in een 'groot' bed. Onze kids schelen 1 dag, dus het is me wel bij gebleven. Mijn dochter zo aan alle kanten uit bed donderen, maar die van haar niet haha.
Idd 😂quote:Op donderdag 7 november 2019 14:46 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb 3 woorden:
DOE HET NIET.
Zij is in verwachting (over 4 weken uitgerekend) dus het is wel nodig qua bedjes (vond ze), maar niet meteen nodig.quote:Op donderdag 7 november 2019 14:53 schreef NicolasJoy het volgende:
Daar was het dan wel een succes? Maar ook nodig dan daar, of leek het haar gewoon praktisch?
Ik had ook verwacht dat het met de slaapzak aan niet zou lukken, maar ze had zich laatst al opgetrokken dat ze bijna met haar buik op/over de rand van 't ledikant hangt. Gewicht nog iets meer naar voor en ze had er overheen kunnen buitelen zeg maar. Ik verwacht niet dat ze snel die laatste stap maakt, maar ja ....quote:Op donderdag 7 november 2019 14:54 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Idd 😂
Met een slaapzak zal ze toch niet het ledikant uit kunnen klimmen? Evt slaapzak achterstevoren als ze hem al los krijgt.
Onze twee oudsten gingen pas laat (net 3 of tegen de 3 jaar) hun ledikant uit, ook naar aanleiding van al het gedoe bij iedereen die ik kende die het wel al veel eerder deed.
Mm. Het risico dan inderdaad als je al 'vroeg' weer zwanger bent, maar dan zou ik zelf misschien toch gewoon een tweede ledikant kopen als het even kan.quote:Op donderdag 7 november 2019 14:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Zij is in verwachting (over 4 weken uitgerekend) dus het is wel nodig qua bedjes (vond ze), maar niet meteen nodig.
Kindje ligt sinds afgelopen april al in een eenpersoonsbed. Ze klom ook uit het ledikant, ze hadden al een tijdje een 'anti uit bed val plank' er naast voordat ze het eenpersoonbed deden.
Onze dochter is ruim 2 als de baby komt. Ik weet nog niet wat wij doen. Tot nu toe blijft dochter netjes zitten in het ledikant.
Appelstroop, zo af en toe krijgt ze dat ‘s middags op haar brood, maar het knoeieffect is hetzelfdequote:Op donderdag 7 november 2019 14:44 schreef minilot het volgende:
@:Rena Achgos, die foto!![]()
Is dat chocopasta? Mijn echtgenoot gaf 't Günther laatst op een dubbelgevouwen boterham die in twaalf seconden op was en sindsdien brult -ie elke morgen luid "PASTAAAAA!" als -ie de keuken binnenkomt.Helaas kerel, not on my watch
#weekendbroodbeleg
Ik lees online overal inderdaad 2-2,5 jaar, vandaar dat ik verwacht nog wel even te kunnen wachten, tot ik het geklim zie.. Maar geen idee hoe makkelijk de laatste stap dus wordt gemaakt. Ze is de hele dag maar aan het lopen, rennen, klimmen.. Op de opvang probeert ze ook op elke kast, vensterbank e.d. te klimmen, maar daar is het nog zonder slaapzak, dus helpen de benen nog mee. In bed verwacht ik toch dat de slaapzak haar nog even remt. Hoop ik.quote:Op donderdag 7 november 2019 15:06 schreef exode het volgende:
Hahaha Aure, inderdaad ledikant 4 life!
B is overgegaan naar een peuterbed op zijn 2e verjaardag. Juul gaat denk ik later over. Ze heeft een minikamer namelijk...en nu past alles precies.
Maar klimt ze er echt uit NJ? Wow...dat zie ik Juul echt niet doen.
Mijn zoon was bijna 3.quote:Op donderdag 7 november 2019 14:34 schreef NicolasJoy het volgende:
Mijn neefjes gooiden zich wel met een maand of 13 er wel al met slaapzak en al overheen dus onderschat die dreumesjes nietquote:Op donderdag 7 november 2019 15:08 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik had ook verwacht dat het met de slaapzak aan niet zou lukken, maar ze had zich laatst al opgetrokken dat ze bijna met haar buik op/over de rand van 't ledikant hangt. Gewicht nog iets meer naar voor en ze had er overheen kunnen buitelen zeg maar. Ik verwacht niet dat ze snel die laatste stap maakt, maar ja ....
Als ik zo lees over het gedoe hoop ik helemaal dat ze vlug besluit weer te gaan liggen.
[..]
Ai. Die verhalen hoopte ik dus niet tegen te komen!quote:Op donderdag 7 november 2019 16:45 schreef rena het volgende:
[..]
Mijn neefjes gooiden zich wel met een maand of 13 er wel al met slaapzak en al overheen dus onderschat die dreumesjes nietC bevalt het ledikant nog wel goed en dat zie ik voorlopig nog niet veranderen overigens.
L klimt het liefst zo hoog mogelijk maar met slaapzak aan klimt hij nog niet uit het ledikant. Hij kan zichzelf al zeker een half jaar tot buikhoogte omhoog duwen maar daar blijft het bij. De winterslaapzak met mouwen maakt dat ook al moeilijker. Zodra hij wel uit het ledikant kan (of liever net daarvoor) gaat de zijkant uit het ledikant. Uit een open bed vallen is altijd nog veiliger dan over de rand heen.quote:Op donderdag 7 november 2019 14:34 schreef NicolasJoy het volgende:
pff kleintjequote:Op donderdag 7 november 2019 14:40 schreef minilot het volgende:
wat schoenen betreft zitten we op maat 24
Oh wauw. De FOK!wet kan toch ook in jouw voordeel werkenquote:Op donderdag 7 november 2019 16:51 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ai. Die verhalen hoopte ik dus niet tegen te komen!![]()
Ik ga trouwens vaker klagen over het slapen!
* NicolasJoy BREAK, LIVE
Wauw. Typen over slapen is genoeg.
Mevrouw heeft zojuist geslapen van circa 13u tot nú.
Dat mag vaker zo.quote:Op donderdag 7 november 2019 18:45 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Oh wauw. De FOK!wet kan toch ook in jouw voordeel werkenhopelijk doet ze het vaker
Ik lees soms nog even mee. N klom (dus viel) met 19 maanden uit het ledikant, met slaapzak. Daarop heb ik meteen de zijkant uit het ledikant gehaald want stel ze komt verkeerd terecht.quote:Op donderdag 7 november 2019 16:51 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ai. Die verhalen hoopte ik dus niet tegen te komen!![]()
Hemels! En typisch ook dat je als ouder op je kind zit te wachten i.p.v. dat je gebruik maakt van de tijd die ze geeft...quote:Op donderdag 7 november 2019 19:24 schreef Jagärtrut het volgende:
wow, wat een middaguur, NJ!
Ik heb m'n dreumes vanmiddag met 39 graden koorts van het kdv opgehaald. Stiekem heb ik wel genoten van het dutje dat hij op mij deed.
Ook al vlug dan toch! Zal eens gaan kijken of bij dit ledikant de zijkant er ook makkelijk uitkan eigenlijk..quote:Op donderdag 7 november 2019 20:13 schreef Nolita het volgende:
[..]
Ik lees soms nog even mee. N klom (dus viel) met 19 maanden uit het ledikant, met slaapzak. Daarop heb ik meteen de zijkant uit het ledikant gehaald want stel ze komt verkeerd terecht.
Hier geen problemen mee gehad hoor. Als ze wakker werd stond ze zelf op en kwam naar onze slaapkamer gelopen. Ik takelde haar in bed en we sliepen allemaal verder.
Ik poetste geloof ik meteen na het doorkomen al. Na de laatste voeding voor het slapen gaan poetsen we hier. Boekje lezen, pyjama en slaapzak aan, fles, tanden poetsen, slapen. Zo gaat het danquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:42 schreef Rebubbled het volgende:
Hey hallo hi, baby en ik horen hier nog niet, maar ik heb wel een vraag waar jullie allemaal ervaring mee hebben!
Het kinder heeft haar eerste tand! Hoezee hoera. Hoe doen de tandenpoetsende ouders dit? Welk moment in het slaapritueel is handig? Begreep al dat borstmelk geen tandbederf veroorzaakt. Hoeveel moet de tand door zijn voor je hem kunt poetsen? Het is nu enkel het topje.
Ze heeft mijn linkertepel helaas wel flink te pakken gehad al. Daar nog tips voor? Purelan? Tepelhoedjes?
Ik begon gelijk voorzichtig met poetsen toen het eerste tandje doorkwam.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:42 schreef Rebubbled het volgende:
Hey hallo hi, baby en ik horen hier nog niet, maar ik heb wel een vraag waar jullie allemaal ervaring mee hebben!
Het kinder heeft haar eerste tand! Hoezee hoera. Hoe doen de tandenpoetsende ouders dit? Welk moment in het slaapritueel is handig? Begreep al dat borstmelk geen tandbederf veroorzaakt. Hoeveel moet de tand door zijn voor je hem kunt poetsen? Het is nu enkel het topje.
Ze heeft mijn linkertepel helaas wel flink te pakken gehad al. Daar nog tips voor? Purelan? Tepelhoedjes?
And you know I might
Bij U. was het zo over, zonder dat hij er erg last van heeft gehad. De blaasjes bleven wel nog zo’n 3 weken zichtbaar... beterschap!quote:Op zaterdag 9 november 2019 18:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Pff, mijn dreumes heeft hand voet mond ziekte. Wat afschuwelijk is dat. Hij heeft ook blaasjes in z'n mond en dat doet zelfs bij water drinken afgrijselijk pijn...i heb zo'n medelijden met hem maar ben ook zo afgedraaid door slechte nachten en een hele dag en huilende en jengelende dreumes... Hoe lang duurt dit ongeveer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juul had een aardige nacht vannacht, paar keer wakker maar ze viel vanzelf weer in slaap steeds na een paar minuten. Jammer alleen dat B ons om 05:30 wakker maakte omdat hij in bed had geplast. Dus in plaats van Juul hadden we dit keer een grote kleuter tussen ons in liggen. (en dan is een 1.40 bed echt te klein)
Mochten jullie een bezigheid met een dreumes zoeken: Op afstand bestuurbare auto. B rijdt dat ding de hele woonkamer door en Juul gaat er achteraan. Ik zal het vanavond eens proberen te filmen.
Eej wat handig LBF zo’n stofzuighulpje.
Ah nee PKM, hoe ging het vanochtend? Beter met afscheid?
Hoppa NJ, alle tanden achter elkaar….ach ben je er daarna vanaf of zoiets. Juul hoeft alleen nog 4 hoektanden, ben benieuwd wanneer die doorkomen.
Hoe gaat het nu Jagar, is de uitslag wat minder geworden? Lijkt me zo pijnlijk! B heeft het ook gehad, maar vreemd genoeg niet in zijn mond. Het was na een dag of 3 een heel stuk minder.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:06 schreef exode het volgende:
(ze stopt nu steeds haar pop in het oventje...)
Er begint eindelijk wat haar te groeien, maar het is nog erg dun en licht, dus je ziet er niet zoveel van.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:43 schreef rena het volgende:
WelpjeOogt echt al als zo’n groot mannetje maar grappig dat hij nog zo’n kaal koppie heeft
Daar moeten ze inderdaad maar net geluk mee hebben, ach het komt vanzelfquote:Op dinsdag 12 november 2019 11:48 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Er begint eindelijk wat haar te groeien, maar het is nog erg dun en licht, dus je ziet er niet zoveel van.Ketel was ook erg langzaam met het krijgen van haar maar heeft inmiddels een mooie volle bos. Wel megasluik en licht nog steeds, ze erven duidelijk niet de krullen van hun vader (helaas).
quote:Op woensdag 13 november 2019 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder was het tijd om het wollen pakje van peuter uit de kast te halen. Moet je kijken hoe mooi het O staat:
[ afbeelding ]
Ziet er uit als een heerlijk pakje!quote:Op woensdag 13 november 2019 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder was het tijd om het wollen pakje van peuter uit de kast te halen. Moet je kijken hoe mooi het O staat:
[ afbeelding ]
in Duitsland gekocht, is een Disana pakje...Nog steeds super blij mee..quote:Op woensdag 13 november 2019 10:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ziet er uit als een heerlijk pakje!
Weet je nog waar je ‘m vandaan hebt?
Denk dat ik weet welke je bedoeld.quote:Op woensdag 13 november 2019 10:15 schreef ToT het volgende:
Sjezus, mini-ToT is helemaal verslaafd aan een bepaalde Youtube channel waarop mensen ontzettend vals Nederlandse kinderliedjes zingen. Lelijke animaties, de tekst klopt de helft van de tijd niet met wat je ziet of zelfs met de karaoke-tekst onder de filmpjes, maar meneertje is er heel blij mee.
Vooral "Toen onze mop een mopje was"; daar zit hij echt bij te schaterlachen omdat hij echt dol op hondjes is, ongeacht hoe slecht het getekend is!
Deze dus:quote:Op woensdag 13 november 2019 14:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Denk dat ik weet welke je bedoeld.![]()
Er komen ook steeds dezelfde voorbij.
Ze kijkt nu weleens Nijntje of de Engelse liedjes van Cocomelon en Dave & Ava.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Hier was meneertje dol op die sexy dames van Minidisco.quote:Op woensdag 13 november 2019 18:53 schreef Roosje84 het volgende:
De Engelstalige liedjes van 'the mother goose club' op YouTube waren hier ook altijd een grote hit en niet vals;)
Yup. Verschrikkelijke productie.quote:
En met diverse liedjes zoals "Toen onze mop een mopje was" mompelt ze echt zo zacht (en de kwaliteit is vaak zo slecht) dat het echt lijkt alsof dit gewoon een matig getalenteerde animator is die in haar gehorig appartementje voorzichtig in de microfoon van d'r webcam zit te zingen zodat de buren het niet kunnen horen.quote:Op woensdag 13 november 2019 22:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Yup. Verschrikkelijke productie.
Dat klinkt wel behoorlijk extreem, maar mini-ToT is ook 14 maanden en is ook wat huileriger dan eerst, hoewel hij op andere momenten juist een stuk minder is gaan huilen (als ik bijvoorbeeld even naar de wc ga of de trap op loop).quote:Op donderdag 14 november 2019 09:36 schreef Plumeria het volgende:
Ik kom even (wanhopig) binnenvallen. L. is nu ruim 14 maanden en huilt alleen maar. Om alles. :’) het begint ‘s ochtends als ik z’n kamertje in kom al, tijdens het verschonen, als er een speelgoedje ergens verkeerd ligt. Als ik 0,1 seconde te vroeg z’n broodje voor z’n neus zet. Als ik ook maar kijk naar z’n jas en schoenen als we weg gaan. Als ik hem na een kwartier tillen toch echt even neerzet (RIP rug).
Herkent iemand dit ook maar enigszins? Of is m’n kind stuk?
Edit: en op het KDV, waar hij 2 dagen pw heen gaat, is het een engeltje. Huilt niet, komt goed zelf tot spel, helpt baby’s de fles geven. :’)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een fijn pakje Jagar en wat fijn dat het mond hand gedoe over is. En meteen slapen tot 06:30, wiehoeeee.
Roxy, ah nee wat naar. Maar wat fijn dat ze nu wel weten wat het is. Hoe gaat het in het ziekenhuis? Is dat wel een beetje te doen met vermaakt etc?
Oh hier zo herkenbaar. Maar dan arabische liedjes met alfabet en dansende groenten. Gelijk een tip voor moeilijke groente eters zet osratouna tv op en je kindje eet super snel het op.quote:Op donderdag 14 november 2019 09:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh, die liedjesKan ze niet meer aanhoren. U. luistert (en zingt!) ook graag Turkse kinderliedjes. Dus cringe x 2.
En verder klikt hij steeds verder naar een verschrikkelijke, Engelstalige, animatie. Het zijn niet eens liedjes, maar groene olifanten en paarse tijgers. Echt zó verschrikkelijk, maar U. is er helemaal gek op.
En cocomelon en pinkfong mogen uiteraard niet ontbreken.
Wat de....?quote:
Gelukkig vindt mini-ToT dit helemaal geen fuck aan!quote:Op donderdag 14 november 2019 11:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Geen liedjes, maar Coilbook is zo mooi gemaakt en alledrie mijn kinderen vonden dit vanaf ongeveer een jaar geweldig![]()
Deze twee zijn favoriet:
Mijn bijna vijftienmaander vindt deze geweldig, hij kijkt dit bijna altijd als ik kook of mezelf + oudsten 's ochtends ga aankleden en blijft het leuk vinden.
Gelukkig? Ik vind die muziekmeuk die jij noemde veel erger 😂 en dit juist echt prima gemaakt en zelfs best okee om mee te kijken, vooral die van de shapes!quote:Op donderdag 14 november 2019 12:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Gelukkig vindt mini-ToT dit helemaal geen fuck aan!
Hier ook alleen YouTube via chromecast, kan ik zien wat er op is. Behalve bij mijn oudste zoon (bijna 7) want hij zoekt zelf prima filmpjes op of speelt een spel, die vindt het totaal niet boeiend al die Russische bot-filmpjesquote:Op donderdag 14 november 2019 12:56 schreef lunapuella het volgende:
Die goedkope automatisch gegenereerde filmpjes zijn de reden dat de kinderen hier geen YouTube meer kijken. Netflix en Nick Jr zijn ook niet perfect, maar er is tenminste nog een mens aan te pas gekomen en heeft een verhaal.
Dat is een heel leuk idee, daar ga ik wel wat mee doen denk ikquote:Op dinsdag 12 november 2019 12:57 schreef exode het volgende:
rena, het verdriet wordt er misschien niet minder om, maar al eens gedacht aan een 'kalender' zodat het wat visueel wordt. Mijn zwager en schoonzus hadden dat voor mijn neefje toen hij wisseling opa's en oma's en KDV heel lastig vond. Ze hadden een hele simpele versie gemaakt met foto's en tekeningen.
En bij mijn andere neefje hielp een knuffel van zijn zus en broer die er alleen om het weekend waren toen hij klein was. Dan waren ze er toch altijd zeg maar.
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:10 schreef minilot het volgende:
Dude heeft sinds vandaag overigens ineens door hoe zijn loopfiets werkt en gaat als een speer!Mini, hoe lang heeft het geduurd voordat Gunther wist hoe de loopfiets werkt? Ik wil er voor Simon ook eentje kopen, maar de keren dat hij er elders mee gespeeld heeft, liep hij gewoon rond met het fietsje tussen zijn benen (dus niet op het zadel zittend) of liep ie er aan de hand mee rond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even facetimen? Dat wil hier met prul nog weleens helpen.quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:50 schreef BellaaElisa het volgende:
Drama weer hier. Sinds de afgelopen dagen wilt N. voor het slapen gaan papa zien. Maar die werkt nog. Dus nu ben ik al bijna een uur bezig om haar te laten slapen, het breekt mij nu wel een beetje op zeg. Nog tips wat ik kan doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder geen updates, alles gaat zalig
Straks eens even wat grondiger topic bijlezen.Let me see you stripped down to the bone
We hebben een uitslaper gehad tot 09:45.quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:47 schreef PKM het volgende:
Ik weet het niet @:BellaaElisa . Hier wordt ook moord en brand geschreeuwd als mijn man even naar de garage loopt ofzo. Met in slaap vallen heb ik er dan weer geen last van. Zou het helpen om een foto naast bed te zetten zodat hij er toch een beetje bij is?
@:NicolasJoy Wauw wat een tijden. Hopelijk kunnen jullie vanavond alledrie weer even bijslapen.
Ik heb er wat baggerdagen op zitten. Korte dutjes, gebroken nachten en Banaan die zo af en toe wel heel pittig is. Hij wil veel gedragen worden, is zo een kwartier lang boos/verdrietig, slaat voor de lol in je gezicht, plaagt de kat, haalt nog altijd van alles uit kasten (speelgoed blijft er wel in), rent de winkel uit de straat op, gooit pasgevouwen wasgoed van de trap, trapt van zich af als hij de eetstoel in moet, wil niet omgekleed worden en meer van dat.![]()
Volgens mij is dit een prima opbouw voor zijn peutertijd.
We hebben het hier nu ook op staan.quote:
Ook tweetalig hier (Nederlands en Engels) en Mini-ToT zegt alleen dingen als "Da! Da! DadadadadaDADADADAAAAAAAAAAA!!!!!!!" en "Memememe mamamamama" enz op volkomen willekeurige momenten. Ook hij snapt wel meer en meer dingen die we zeggen, maar hij zegt met 14 maanden nog geen enkel woord. Als we proberen hem iets te laten zeggen, lacht hij even en slaat dan met zijn handjes op zijn hoofdje of klapt zijn handjes of kruipt hij er vandoor of whatever.quote:Op maandag 18 november 2019 20:47 schreef CoolGuy het volgende:
Ok, ik maak me (weer eens) zorgen. Onze dochter is nu 16 maanden en zegt 1 woordje. 'dag'. Dat komt omdat ze dat bij Juffrouw Roos ook altijd zeggen. Ze weet op welke momenten in de filmpjes dat komt en zegt het vaker ook zo, als we niet filmpjes kijken, dus gewoon zo.
Maar, dat is ook het enige woord dat ze zegt. Ze zegt geen mama of papa, of wat dan ook. Ze begrijpt wel dingen. Waar is de klok, waar is de foto, waar is je neusje, waar is papa's neusje. Daar wijst ze dan naar al is het verschil tussen mijn neus of haar neus aanwijzen wat moeilijk, mijn neus is moeilijker om te snappen.
Als ik zeg kom hier dan komt ze 9/10 keer ook.
Nu is mijn vrouw duits en wordt ze dus 2talig opgevoed. Ik praat duits met mijn vrouw maar nederlands met mijn dochter. Overal lees je dat ze bij 10 a 12 maanden wel papa of mama zeggen, maar hier is het dus alleen 'daag' (ja, echt).
Ik maak me daar zorgen over. Ze hoort goed want als ze muziek hoort is het dansen. Bij die juf roos liedjes zitten vaak ook dansjes en gisteren deed ze een dansje bij het eind van een liedje dat ik dacht van; das niet het juiste dansje.
Maar ze danste alvast het dansje van het liedje wat erna kwam. Dingen blijven dus wel hangen, maar praten, nee.
Inmiddels loopt ze wel sinds een week of 4, en goed ook. Ik maakte me daar ook zorgen over maar 4 weken geleden stond ze op, en liep 3 passen. Ik was stomverbaasd. Sinds toen ging het met lopen heel erg snel.
Maar dat praten... Tja... Dat baart me toch zorgen. Ze moeten rond deze leeftijd 5 a 10 woordjes kennen. Ja, kennen wel ja, maar praten niet. Iemand ervaringen?
Dit doet onze dochter ook. Brabbelen, veel, maar soms ook helemaal niet.en dan op andere momenten komt er geen eind aan. Mamamamamamamamamama heb ik ook een paar keer gehoord, en verder begrijpt ze ook dingen als klappen in de handjes, op t boze bolletje, hieperpiep hoera bv. Meer kan ik zo even niet bedenken.quote:Op maandag 18 november 2019 20:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Ook tweetalig hier (Nederlands en Engels) en Mini-ToT zegt alleen dingen als "Da! Da! DadadadadaDADADADAAAAAAAAAAA!!!!!!!" en "Memememe mamamamama" enz op volkomen willekeurige momenten. Ook hij snapt wel meer en meer dingen die we zeggen, maar hij zegt met 14 maanden nog geen enkel woord. Als we proberen hem iets te laten zeggen, lacht hij even en slaat dan met zijn handjes op zijn hoofdje of klapt zijn handjes of kruipt hij er vandoor of whatever.
Zing je "Clap your hands everybody, clap your hands!", dan gaat hij direct lachend in zijn handjes klappen en zo zijn er nog wel meer dingen die hij wel snapt.
In de woorden van How To Dad: "He'll be right".
Komt goed!quote:Op maandag 18 november 2019 21:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit doet onze dochter ook. Brabbelen, veel, maar soms ook helemaal niet.en dan op andere momenten komt er geen eind aan. Mamamamamamamamamama heb ik ook een paar keer gehoord, en verder begrijpt ze ook dingen als klappen in de handjes, op t boze bolletje, hieperpiep hoera bv. Meer kan ik zo even niet bedenken.
Voor de rest, dank voor jullie reacties.
Hier, zoon is nu 25 maand en sinds dit weekend begint hij eindelijk mij na te doen met woef woef en boe, ook ineens wijst hij en zegt die. Hiervoor alleen mem en heit en Nederlands mama pappa. Hij heeft met 18 maanden een logopodiste omdat ik ook bezorgd was, mijn bezorgdheid is nu afgenomen omdat hij mij wel snapt als ik zeg : waar is de bal, dan wijst hij het eindelijk aan. Ik heb hier een half jaar van wakker gelegen en met 18 maanden overtuigt dat er meer speelde. Gelukkig nu een grote sprong vooruit!!quote:Op maandag 18 november 2019 20:47 schreef CoolGuy het volgende:
Ok, ik maak me (weer eens) zorgen. Onze dochter is nu 16 maanden en zegt 1 woordje. 'dag'. Dat komt omdat ze dat bij Juffrouw Roos ook altijd zeggen. Ze weet op welke momenten in de filmpjes dat komt en zegt het vaker ook zo, als we niet filmpjes kijken, dus gewoon zo.
Maar, dat is ook het enige woord dat ze zegt. Ze zegt geen mama of papa, of wat dan ook. Ze begrijpt wel dingen. Waar is de klok, waar is de foto, waar is je neusje, waar is papa's neusje. Daar wijst ze dan naar al is het verschil tussen mijn neus of haar neus aanwijzen wat moeilijk, mijn neus is moeilijker om te snappen.
Als ik zeg kom hier dan komt ze 9/10 keer ook.
Nu is mijn vrouw duits en wordt ze dus 2talig opgevoed. Ik praat duits met mijn vrouw maar nederlands met mijn dochter. Overal lees je dat ze bij 10 a 12 maanden wel papa of mama zeggen, maar hier is het dus alleen 'daag' (ja, echt).
Ik maak me daar zorgen over. Ze hoort goed want als ze muziek hoort is het dansen. Bij die juf roos liedjes zitten vaak ook dansjes en gisteren deed ze een dansje bij het eind van een liedje dat ik dacht van; das niet het juiste dansje.
Maar ze danste alvast het dansje van het liedje wat erna kwam. Dingen blijven dus wel hangen, maar praten, nee.
Inmiddels loopt ze wel sinds een week of 4, en goed ook. Ik maakte me daar ook zorgen over maar 4 weken geleden stond ze op, en liep 3 passen. Ik was stomverbaasd. Sinds toen ging het met lopen heel erg snel.
Maar dat praten... Tja... Dat baart me toch zorgen. Ze moeten rond deze leeftijd 5 a 10 woordjes kennen. Ja, kennen wel ja, maar praten niet. Iemand ervaringen?
Hmm, dat wijzen is hier sinds een.. Wat... Een week ofzo? Dan wijst ze aan wat ze wil hebben. We hebben ook verschillende boekjes, en in 1 daarvan is een pagina en daar staat. 'dit boek is eigendom van <naam> en dan kun je daar een naam schrijven. Ik heb een keer haar handje gepakt en een voor een de woordjes aangewezen terwijl ik ze zei en nu moet dat dus elke keer en ze pakt ook mijn vinger en wijst dan.quote:Op maandag 18 november 2019 21:43 schreef Aloria het volgende:
[..]
Hier, zoon is nu 25 maand en sinds dit weekend begint hij eindelijk mij na te doen met woef woef en boe, ook ineens wijst hij en zegt die. Hiervoor alleen mem en heit en Nederlands mama pappa. Hij heeft met 18 maanden een logopodiste omdat ik ook bezorgd was, mijn bezorgdheid is nu afgenomen omdat hij mij wel snapt als ik zeg : waar is de bal, dan wijst hij het eindelijk aan. Ik heb hier een half jaar van wakker gelegen en met 18 maanden overtuigt dat er meer speelde. Gelukkig nu een grote sprong vooruit!!
quote:Op maandag 18 november 2019 21:33 schreef Takkie88 het volgende:
Nog even![]()
Voor het blije bekkie van U! Met dat kloddertje beslag op zijn neus
Enige wat mijn zoon na deed was mem, sinds deze week roept hij duidelijk die die, nooit gehoord uit het niets en nu eindelijk poging tot woef woef als ik het zeg en voor hem ga staan, als hij er geen zin in heeft gebeurd het niet. Logopodiste zegt ook, we moeten er voor zorgen dat hij het leuk gaat vinden, observeren waar is hij mee bezig en daar mee inhakenquote:Op maandag 18 november 2019 21:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hmm, dat wijzen is hier sinds een.. Wat... Een week ofzo? Dan wijst ze aan wat ze wil hebben. We hebben ook verschillende boekjes, en in 1 daarvan is een pagina en daar staat. 'dit boek is eigendom van <naam> en dan kun je daar een naam schrijven. Ik heb een keer haar handje gepakt en een voor een de woordjes aangewezen terwijl ik ze zei en nu moet dat dus elke keer en ze pakt ook mijn vinger en wijst dan.
Het is niet dat ze niks begrijpt. Ze doet ook euh, dubbele klanken soms. Dus een medeklinker gevolgd door een klinker. Maar praten, dat blijft uit. Ze probeert het ook niet na te doen als je iets zegt. Misschien baart dat me nog het meest zorgen.
quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:29 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Die van mij is nu 22 maanden, begint ook echt nu pas na te praten. Ik zou me nog geen zorgen maken![]()
Sinterklaas en alles maakt nog geen indruk![]()
quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:29 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Die van mij is nu 22 maanden, begint ook echt nu pas na te praten. Ik zou me nog geen zorgen maken![]()
Sinterklaas en alles maakt nog geen indruk![]()
Raoooor! Heerlijk!quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:45 schreef exode het volgende:
Juul kent 3 woorden: mama, Bennemin (B.e.n.j.a.m.i.n) en ja. Met die 3 woorden kom je een heel eind in het leven. Nee zegt ze niet, maar dan schudt ze heel driftig haar hoofd.
Verder doet ze de hele dag een leeuw na momenteel. Raoooor en dan heel hard lachen. Wij hebben een grote Ixxi boven de eettafel met oa een foto van een leeuw van dichtbij, daar wijst ze regelmatig na en dan inderdaad 'raooor'.
Ze heeft vandaag een vest aan met capuchon, ze weigert de capuchon af te doen. Dat ding moet opblijven. Heerlijk kind.
Oh en dat filmpje LBF
quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:56 schreef NicolasJoy het volgende:
Nu (sorry, 4 dubbel post) tijd voor DFD!
Wij hebben nu al een meisje-meisje vrees ik...![]()
Mevrouw kreeg nieuwe schoenen, die moesten dírect aan toen ze de doos uitpakte en heeft ze een uur trots mee rond gestapt.![]()
Plaatje bij praatje:
[ afbeelding ]
Gelukkig kind:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:07 schreef PKM het volgende:
Wij maakten gisteren chocolade pepernoten. Hoe lekker ook, die chocolade blijft voorlopig achterwege.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik me voorstellen!
![]()
Die is bijna dreumes-af joh!quote:
Scherp! Snapte hij de 'grap' al van de jongensbank?quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:02 schreef PKM het volgende:
Leuk @:NicolasJoy !![]()
Banaan heeft het tegenwoordig weleens over zijn jongensschoenen. Vanochtend wou hij me van de bank duwen en heb ik hem verwezen naar de jongensbank.
Vanochtend zei Banaan "ik moet plassen". Foutje, hij wou naar de grote wc en "mama plassen". Helaas.
De storm is weer een beetje gaan liggen. In het weekend hebben we wat leuke dingen met zijn drietjes gedaan. De ochtenden moet mijn man wat meer met Banaan doen in plaats van mij alle zorg laten doen.
Wordt tijd ook, mijn man ging gisteren even naar boven toen Banaan wakker werd en hoorde "papa weg!!!" terwijl hij weggeduwd werd.
quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:07 schreef PKM het volgende:
Wij maakten gisteren chocolade pepernoten. Hoe lekker ook, die chocolade blijft voorlopig achterwege.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Die blik ook!![]()
Waren ze nog wel een beetje gelukt?
De liefde in de ogen ook hé.quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:13 schreef ToT het volgende:
[..]WHAAAAAA!
![]()
![]()
Die 2e foto!
![]()
[..]Kan ik me voorstellen!
![]()
Ze houdt eigenlijk niet van pannenkoeken, maar nu met bosbessen(jam) gaat het goed.
Leuke foto's ook @ToT !
Grote voeten zo!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:22 schreef ToT het volgende:
Haha idd grote voeten zo ja!
Owjah, bonusfoto; hij weet al hoe hij naar meisjes moet fluiten!Wat een lekkerding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder heb ik nog wat knappe dreumesen gezien![]()
Wat is U groot zeg @D.U.M.A.N !
Ehmmm...nou...jawel.quote:Op woensdag 20 november 2019 09:51 schreef Framblij89 het volgende:
@:coolguy mijn dreumes heeft ook vrij vaak dat ze dagen niet poept, om vervolgens echt een explosie te hebben. Zou me niet veel zorgen maken, wij poepen ook niet elke dag toch![]()
[/spoiler]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |