abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189934749
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 09:36 schreef Plumeria het volgende:
Ik kom even (wanhopig) binnenvallen. L. is nu ruim 14 maanden en huilt alleen maar. Om alles. :’) het begint ‘s ochtends als ik z’n kamertje in kom al, tijdens het verschonen, als er een speelgoedje ergens verkeerd ligt. Als ik 0,1 seconde te vroeg z’n broodje voor z’n neus zet. Als ik ook maar kijk naar z’n jas en schoenen als we weg gaan. Als ik hem na een kwartier tillen toch echt even neerzet (RIP rug).

Herkent iemand dit ook maar enigszins? Of is m’n kind stuk?

Edit: en op het KDV, waar hij 2 dagen pw heen gaat, is het een engeltje. Huilt niet, komt goed zelf tot spel, helpt baby’s de fles geven. :’)
Dat klinkt wel behoorlijk extreem, maar mini-ToT is ook 14 maanden en is ook wat huileriger dan eerst, hoewel hij op andere momenten juist een stuk minder is gaan huilen (als ik bijvoorbeeld even naar de wc ga of de trap op loop).

Meneertje wil idd ook continu vastgehouden worden en het liefst dat je de hele tijd met hem rondloopt. Een goed alternatief is hem in de wandelwagen zetten en die kantelen en dan heen en weer bewegen.
Maar we mogen nog absoluut niet klagen, als ik jouw verhaal zo lees. :o

:') Meneertje zit nu door mijn camera-apparatuur heen te graven, nadat hij de printer onder handen heeft genomen! :')
pi_189934855
Oh, die liedjes :') Kan ze niet meer aanhoren. U. luistert (en zingt!) ook graag Turkse kinderliedjes. Dus cringe x 2. :P

En verder klikt hij steeds verder naar een verschrikkelijke, Engelstalige, animatie. Het zijn niet eens liedjes, maar groene olifanten en paarse tijgers. Echt zó verschrikkelijk, maar U. is er helemaal gek op.
En cocomelon en pinkfong mogen uiteraard niet ontbreken.
Protège moi de mes désirs.
pi_189935792
Pfff dat was weer een onrustige nacht, blijkbaar is 04:00 een bijzondere tijd voor Juul. Wederom van 04:00 tot 05:00 wakker. Ze is uiteindelijk tussen ons in nog in slaap gevallen.
Ze is bijna 17 maanden, is dit al de beruchte 17 maanden sprong? Ze heeft ook een rode wang en kwijlt veel dus wellicht komen de laatste tandjes door. Wat het ook is, het is vermoeiend!

Maar overdag is ze zo vrolijk, zo gezellig, ze dartelt de hele tijd rond, kletst veel en eet veel. En ze snapt zoveel meer, ze kent de rituelen, reageert op vragen (ga je mee de katten eten geven? Dan loopt ze meteen naar de achterdeur. Gaan we naar de speeltuin? Dan gaat ze naar haar jas en roept heel hard JA).

Ze heeft wel al leuke buien tussendoor, dat er blokken door de lucht vliegen of een boek wordt weggesmeten. Vanuit het niets ook, dan zie je haar boos worden en hoppa dan vliegt het door de kamer heen.

Juul vindt Dirk Scheele met Dikkie Dik liedjes erg leuk. Maar dat is vanwege Dikkie Dik of zoals Juul zegt ‘Ikkie ik’. Ze krijgt op 5 december ook een mega Dikkie Dik knuffel. En verder kijkt ze/danst ze graag op Sesamstraat liedjes. (Youtube staat er vol mee)
Als we een cd met liedjes opzetten, dan gaat ze meteen rondjes draaien en met haar handjes omhoog. Kortom als ze wat ouder is, gaan we voor dreumesdansen.

En natuurlijk wordt het Sinterklaas journaal gekeken en Sinterklaas liedjes geluisterd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een fijn pakje Jagar en wat fijn dat het mond hand gedoe over is. En meteen slapen tot 06:30, wiehoeeee.

Roxy, ah nee wat naar. Maar wat fijn dat ze nu wel weten wat het is. Hoe gaat het in het ziekenhuis? Is dat wel een beetje te doen met vermaakt etc?
pi_189936038
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 09:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh, die liedjes :') Kan ze niet meer aanhoren. U. luistert (en zingt!) ook graag Turkse kinderliedjes. Dus cringe x 2. :P

En verder klikt hij steeds verder naar een verschrikkelijke, Engelstalige, animatie. Het zijn niet eens liedjes, maar groene olifanten en paarse tijgers. Echt zó verschrikkelijk, maar U. is er helemaal gek op.
En cocomelon en pinkfong mogen uiteraard niet ontbreken.
Oh hier zo herkenbaar. Maar dan arabische liedjes met alfabet en dansende groenten. Gelijk een tip voor moeilijke groente eters zet osratouna tv op en je kindje eet super snel het op. :+ :7
pi_189936050
Exode hier ookal zo'n bagger nacht. Zou er iets in de lucht hangen pfffffff c_/
pi_189936184
Geen liedjes, maar Coilbook is zo mooi gemaakt en alledrie mijn kinderen vonden dit vanaf ongeveer een jaar geweldig O+

Deze twee zijn favoriet:

Mijn bijna vijftienmaander vindt deze geweldig, hij kijkt dit bijna altijd als ik kook of mezelf + oudsten 's ochtends ga aankleden en blijft het leuk vinden.
pi_189936225
pi_189936248
Die gorilla 😂😂😂😂
pi_189936384
_O-
pi_189936760
Onze 17 maander vindt tv absoluut niet interessant. Ze kijkt 10 seconden en gaat dan wat anders doen. Liedjes vindt ze wel leuk, dan roept ze dus om Ikkie Ik en gaat na 10 seconden dansen of spelen.

B had ook laat interesse in tv kijken en die zou nu non-stop kunnen kijken. Dus ik heb niet de illusie dat het zo blijft.
Hij kijkt standaard Netflix onder het koken, dan vindt Juul het vooral grappig om B te klieren. De beelden trekken haar vooralsnog amper tot niet. Ze vraagt de hele dag om 'siekje'.
pi_189936939
quote:
Wat de....? :D :'( :D

_O- Als dat paard die appel eet! :')

Oh for fuck's sake, en nu die blauwe tomaat? :') Wie verzint dit?
:o SHIT! En mini-ToT zit aandachtig te kijken!
pi_189936973
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:52 schreef Spees_Eend het volgende:
Die gorilla 😂😂😂😂
Waarom glimt alles zo? Verkopen ze er goedkope plastic speelgoed van? _O-
pi_189937074
Die goedkope automatisch gegenereerde filmpjes zijn de reden dat de kinderen hier geen YouTube meer kijken. Netflix en Nick Jr zijn ook niet perfect, maar er is tenminste nog een mens aan te pas gekomen en heeft een verhaal.
pi_189937088
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2019 11:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Geen liedjes, maar Coilbook is zo mooi gemaakt en alledrie mijn kinderen vonden dit vanaf ongeveer een jaar geweldig O+

Deze twee zijn favoriet:

Mijn bijna vijftienmaander vindt deze geweldig, hij kijkt dit bijna altijd als ik kook of mezelf + oudsten 's ochtends ga aankleden en blijft het leuk vinden.
Gelukkig vindt mini-ToT dit helemaal geen fuck aan! _O-
pi_189937616
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Gelukkig vindt mini-ToT dit helemaal geen fuck aan! _O-
Gelukkig? Ik vind die muziekmeuk die jij noemde veel erger 😂 en dit juist echt prima gemaakt en zelfs best okee om mee te kijken, vooral die van de shapes!
pi_189937643
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:56 schreef lunapuella het volgende:
Die goedkope automatisch gegenereerde filmpjes zijn de reden dat de kinderen hier geen YouTube meer kijken. Netflix en Nick Jr zijn ook niet perfect, maar er is tenminste nog een mens aan te pas gekomen en heeft een verhaal.
Hier ook alleen YouTube via chromecast, kan ik zien wat er op is. Behalve bij mijn oudste zoon (bijna 7) want hij zoekt zelf prima filmpjes op of speelt een spel, die vindt het totaal niet boeiend al die Russische bot-filmpjes :+. Mijn dochter wel, die kan daar dus met open mond naar zitten staren :')
pi_189937726
Alleen bij zeer, zeer hoge uitzondering als het nodig is om 'm heel even grondig af te leiden (eens per paar weken ofzo, bij iets als erg hoognodig nagels knippen terwijl -ie niet wil of als er een glas kapot is gevallen dat ik op moet ruimen) dan YouTube. Dude heeft de keuze uit Hakuna Matata uit The Lion King, I Wanna Be Like You uit The Jungle Book of als ik nog net iets meer tijd nodig heb: een sprookje door Bert en Ernie (die zijn hilarisch! O+).
Verder nog altijd schermvrij hier. Ik ga daar niet tot in de eeuwigheid streng in zijn hoor, maar vind het nu op deze prille leeftijd gewoon nog niet zo nodig.
Let me see you stripped down to the bone
pi_189937778
Sterkte ermee Roxy, wat rot voor je ukkie! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_189937872
Wij hebben bij B dingen zoals Bumba altijd kunnen ontlopen, ik hoop zo dat dat ook bij Juul lukt. B mocht dingen kijken die we zelf ook te pruimen vonden zoals Sesamstraat, Buurman en Buurman, TikTak.
Nu heeft ie zijn eigen Netflix account, als in hij kan niet in de onze door wachtwoordbeveiliging en heeft een kinder account zeg maar (op Youtube kan je echt hele foute dingen aanklikken).

Maar goed Juul boeit dus allemaal niet zoveel. Ben benieuwd wanneer dat verandert. Bij B waren we altijd enorm streng, nu met een tweede is dat een stuk lastiger. We kunnen haar moeilijk buiten zetten als B mag kijken.
pi_189938134
@Plumeria klinkt bekend, hadden wij ook rond die leeftijd. Verschrikkelijk.
Niet vergelijken met het kinderdagverblijf trouwens, dat is een heel andere situatie. Bij ons ging het bijvoorbeeld stukken beter als we de deur uit gingen.
Sterkte, maar het wordt ook echt weer beter. :*

Wat een nacht @Exode. Grappig trouwens die desinteresse voor televisie. Ik kan me er niets bij voorstellen. :D

@lunapuella Goed punt. Die video's over kleuren vindt hij mooi maar hij steekt er niets van op, behalve dan als ik ernaast zit om te vertellen over wat hij ziet. En dat is nou juist niet mijn bedoeling, dan lees ik liever een boek voor.

Ik las vandaag een sprookje in het Duits en ook daar spreekt hij zo vier woorden achter elkaar na. Eerste keer dat hij Duits hoorde. _O_ Ik vind het leuk om zo alvast een basis te leggen voor later. Grotere uitdaging dan Duits lezen, lezen terwijl je dreumes op je telefoon wil scrollen. ;)

Hij loopt nou rechtop de trap af en zegt dan "mama laat ik los". O+

Banaan is ook nog steeds prikkelbaar. Geen idee wat hem dwarszit. Er komt een hoektandje maar die heeft echt geen haast. Ondertussen eet hij alweer drie dagen echt belabberd.
Aan de andere kant, hij heeft het een groeispurt gehad waarin hij wel goed at. Voor het eerst een pannenkoek en wat hapjes uit de komkommer. *O*

@rena Ik denk inderdaad aan krampjes. Maar dat weet ik niet wanneer hij er last van heeft want zijn gedrag verschilt niet zoveel van wanneer hij gewoon loopt te klieren.

Banaan maakte soms als hij speelde ineens een "auwwww" geluid. Ik dacht dat hij me voor de gek hield. Blijkbaar was hij nog bezig met het geluid van de baby wolf waar we vorige week over lazen. Soms helpt het echt om te vragen wat er is en dan heel goed te luisteren. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_189938682

U. deze week O+

U. 1 jaar geleden :o

Bollie. O+
pi_189938942
PKM, wij hebben bij B heel lang de regel gehad dat de tv niet aanging als hij in de woonkamer was. Bij Juul is dat vrijwel onmogelijk door haar grote broer. Ik vind het ook wel hilarisch dat ze er echt niets aan vindt. Maar goed...B begon ook pas interesse voor tv en ander bewegend beeld te krijgen toen hij bijna 2 jaar was.

(sowieso waren we bij B met alles veel strenger :@ Het voordeel van de tweede zijn denk ik dan maar....)
pi_189939146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 12:57 schreef exode het volgende:
rena, het verdriet wordt er misschien niet minder om, maar al eens gedacht aan een 'kalender' zodat het wat visueel wordt. Mijn zwager en schoonzus hadden dat voor mijn neefje toen hij wisseling opa's en oma's en KDV heel lastig vond. Ze hadden een hele simpele versie gemaakt met foto's en tekeningen.
En bij mijn andere neefje hielp een knuffel van zijn zus en broer die er alleen om het weekend waren toen hij klein was. Dan waren ze er toch altijd zeg maar.
Dat is een heel leuk idee, daar ga ik wel wat mee doen denk ik :Y Ze is elke ochtend wel bezig met “Fiiiiiifi” te roepen, de enige klank uit de naam die ze kan :+ O+

Annie, wat een leuk duo jouw mannetjes *;

Roxy, jeetje wat heftig :o Hopelijk knapt je mannetje snel op!

Jagar gelukkig is het bij jullie weer achter de rug, je ziet het nog goed op de foto van O, wat een heerlijk pakje O+

Duman, wat een verschil hè? Het hele baby achtig is er nu vanaf!

Wij waren vanochtend weer babyknuffelen met ons nieuwe nichtje en C. is zo lief voor baby’s, ze wil haar de hele tijd aaien en kusjes geven en is ook echt heel voorzichtig, zo zoet;

Straks even verder bijlezen, iemand hier heeft gepoept (en ik ben het niet :P ).
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_189939988
Zelf Youtube kijken doe ik echt niet aan, vind ik echt te link met doorklikken naar foute filmpjes. Hooguit een afspeellijst van Juf Roos maar dan wel zo dat L zelf niet kan doorklikken.

We hebben ZappXtra in ons basis tvpakket. 24/7 allemaal kinderprogramma's zonder reclame tussendoor. Sochtens staat de tv altijd even aan zodat ik even mijn handen vrij heb om de ochtendronde te doen.
pi_189954208
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 21:10 schreef minilot het volgende:
Dude heeft sinds vandaag overigens ineens door hoe zijn loopfiets werkt en gaat als een speer! :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mini, hoe lang heeft het geduurd voordat Gunther wist hoe de loopfiets werkt? Ik wil er voor Simon ook eentje kopen, maar de keren dat hij er elders mee gespeeld heeft, liep hij gewoon rond met het fietsje tussen zijn benen (dus niet op het zadel zittend) of liep ie er aan de hand mee rond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')