Ik heb 3 woorden:quote:Op donderdag 7 november 2019 14:34 schreef NicolasJoy het volgende:
Voor de ouders met meerdere kinderen: wanneer zijn jullie kinderen overgegaan naar een peuterbed?
Ze begint hier steeds beter te klimmen en lijkt soms al dichtbij het einde van de ledikant..Maar volgens mij is het met 1,5-2 jaar nog vroeg al te wisselen, laat staan als ze amper ouder dan een jaar is zoals hier?
Ik ben geen ouder met meerdere kinderen, maar m'n vriendin haar dochter lag vlak na haar eerste verjaardag al in een 'groot' bed. Onze kids schelen 1 dag, dus het is me wel bij gebleven. Mijn dochter zo aan alle kanten uit bed donderen, maar die van haar niet haha.quote:Op donderdag 7 november 2019 14:34 schreef NicolasJoy het volgende:
Voor de ouders met meerdere kinderen: wanneer zijn jullie kinderen overgegaan naar een peuterbed?
Ze begint hier steeds beter te klimmen en lijkt soms al dichtbij het einde van de ledikant..Maar volgens mij is het met 1,5-2 jaar nog vroeg al te wisselen, laat staan als ze amper ouder dan een jaar is zoals hier?
quote:Op donderdag 7 november 2019 14:46 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb 3 woorden:
DOE HET NIET.
Daar was het dan wel een succes? Maar ook nodig dan daar, of leek het haar gewoon praktisch?quote:Op donderdag 7 november 2019 14:46 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben geen ouder met meerdere kinderen, maar m'n vriendin haar dochter lag vlak na haar eerste verjaardag al in een 'groot' bed. Onze kids schelen 1 dag, dus het is me wel bij gebleven. Mijn dochter zo aan alle kanten uit bed donderen, maar die van haar niet haha.
Idd 😂quote:Op donderdag 7 november 2019 14:46 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb 3 woorden:
DOE HET NIET.
Zij is in verwachting (over 4 weken uitgerekend) dus het is wel nodig qua bedjes (vond ze), maar niet meteen nodig.quote:Op donderdag 7 november 2019 14:53 schreef NicolasJoy het volgende:
Daar was het dan wel een succes? Maar ook nodig dan daar, of leek het haar gewoon praktisch?
Ik had ook verwacht dat het met de slaapzak aan niet zou lukken, maar ze had zich laatst al opgetrokken dat ze bijna met haar buik op/over de rand van 't ledikant hangt. Gewicht nog iets meer naar voor en ze had er overheen kunnen buitelen zeg maar. Ik verwacht niet dat ze snel die laatste stap maakt, maar ja ....quote:Op donderdag 7 november 2019 14:54 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Idd 😂
Met een slaapzak zal ze toch niet het ledikant uit kunnen klimmen? Evt slaapzak achterstevoren als ze hem al los krijgt.
Onze twee oudsten gingen pas laat (net 3 of tegen de 3 jaar) hun ledikant uit, ook naar aanleiding van al het gedoe bij iedereen die ik kende die het wel al veel eerder deed.
Mm. Het risico dan inderdaad als je al 'vroeg' weer zwanger bent, maar dan zou ik zelf misschien toch gewoon een tweede ledikant kopen als het even kan.quote:Op donderdag 7 november 2019 14:55 schreef Donna het volgende:
[..]
Zij is in verwachting (over 4 weken uitgerekend) dus het is wel nodig qua bedjes (vond ze), maar niet meteen nodig.
Kindje ligt sinds afgelopen april al in een eenpersoonsbed. Ze klom ook uit het ledikant, ze hadden al een tijdje een 'anti uit bed val plank' er naast voordat ze het eenpersoonbed deden.
Onze dochter is ruim 2 als de baby komt. Ik weet nog niet wat wij doen. Tot nu toe blijft dochter netjes zitten in het ledikant.
Appelstroop, zo af en toe krijgt ze dat ‘s middags op haar brood, maar het knoeieffect is hetzelfdequote:Op donderdag 7 november 2019 14:44 schreef minilot het volgende:
@:Rena Achgos, die foto!![]()
Is dat chocopasta? Mijn echtgenoot gaf 't Günther laatst op een dubbelgevouwen boterham die in twaalf seconden op was en sindsdien brult -ie elke morgen luid "PASTAAAAA!" als -ie de keuken binnenkomt.Helaas kerel, not on my watch
#weekendbroodbeleg
Ik lees online overal inderdaad 2-2,5 jaar, vandaar dat ik verwacht nog wel even te kunnen wachten, tot ik het geklim zie.. Maar geen idee hoe makkelijk de laatste stap dus wordt gemaakt. Ze is de hele dag maar aan het lopen, rennen, klimmen.. Op de opvang probeert ze ook op elke kast, vensterbank e.d. te klimmen, maar daar is het nog zonder slaapzak, dus helpen de benen nog mee. In bed verwacht ik toch dat de slaapzak haar nog even remt. Hoop ik.quote:Op donderdag 7 november 2019 15:06 schreef exode het volgende:
Hahaha Aure, inderdaad ledikant 4 life!
B is overgegaan naar een peuterbed op zijn 2e verjaardag. Juul gaat denk ik later over. Ze heeft een minikamer namelijk...en nu past alles precies.
Maar klimt ze er echt uit NJ? Wow...dat zie ik Juul echt niet doen.
Mijn zoon was bijna 3.quote:Op donderdag 7 november 2019 14:34 schreef NicolasJoy het volgende:
Mijn neefjes gooiden zich wel met een maand of 13 er wel al met slaapzak en al overheen dus onderschat die dreumesjes nietquote:Op donderdag 7 november 2019 15:08 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ik had ook verwacht dat het met de slaapzak aan niet zou lukken, maar ze had zich laatst al opgetrokken dat ze bijna met haar buik op/over de rand van 't ledikant hangt. Gewicht nog iets meer naar voor en ze had er overheen kunnen buitelen zeg maar. Ik verwacht niet dat ze snel die laatste stap maakt, maar ja ....
Als ik zo lees over het gedoe hoop ik helemaal dat ze vlug besluit weer te gaan liggen.
[..]
Ai. Die verhalen hoopte ik dus niet tegen te komen!quote:Op donderdag 7 november 2019 16:45 schreef rena het volgende:
[..]
Mijn neefjes gooiden zich wel met een maand of 13 er wel al met slaapzak en al overheen dus onderschat die dreumesjes nietC bevalt het ledikant nog wel goed en dat zie ik voorlopig nog niet veranderen overigens.
L klimt het liefst zo hoog mogelijk maar met slaapzak aan klimt hij nog niet uit het ledikant. Hij kan zichzelf al zeker een half jaar tot buikhoogte omhoog duwen maar daar blijft het bij. De winterslaapzak met mouwen maakt dat ook al moeilijker. Zodra hij wel uit het ledikant kan (of liever net daarvoor) gaat de zijkant uit het ledikant. Uit een open bed vallen is altijd nog veiliger dan over de rand heen.quote:Op donderdag 7 november 2019 14:34 schreef NicolasJoy het volgende:
pff kleintjequote:Op donderdag 7 november 2019 14:40 schreef minilot het volgende:
wat schoenen betreft zitten we op maat 24
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wauw. De FOK!wet kan toch ook in jouw voordeel werkenquote:Op donderdag 7 november 2019 16:51 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ai. Die verhalen hoopte ik dus niet tegen te komen!![]()
Ik ga trouwens vaker klagen over het slapen!
* NicolasJoy BREAK, LIVE
Wauw. Typen over slapen is genoeg.
Mevrouw heeft zojuist geslapen van circa 13u tot nú.
Dat mag vaker zo.quote:Op donderdag 7 november 2019 18:45 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Oh wauw. De FOK!wet kan toch ook in jouw voordeel werkenhopelijk doet ze het vaker
Ik lees soms nog even mee. N klom (dus viel) met 19 maanden uit het ledikant, met slaapzak. Daarop heb ik meteen de zijkant uit het ledikant gehaald want stel ze komt verkeerd terecht.quote:Op donderdag 7 november 2019 16:51 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Ai. Die verhalen hoopte ik dus niet tegen te komen!![]()
Hemels! En typisch ook dat je als ouder op je kind zit te wachten i.p.v. dat je gebruik maakt van de tijd die ze geeft...quote:Op donderdag 7 november 2019 19:24 schreef Jagärtrut het volgende:
wow, wat een middaguur, NJ!
Ik heb m'n dreumes vanmiddag met 39 graden koorts van het kdv opgehaald. Stiekem heb ik wel genoten van het dutje dat hij op mij deed.
Ook al vlug dan toch! Zal eens gaan kijken of bij dit ledikant de zijkant er ook makkelijk uitkan eigenlijk..quote:Op donderdag 7 november 2019 20:13 schreef Nolita het volgende:
[..]
Ik lees soms nog even mee. N klom (dus viel) met 19 maanden uit het ledikant, met slaapzak. Daarop heb ik meteen de zijkant uit het ledikant gehaald want stel ze komt verkeerd terecht.
Hier geen problemen mee gehad hoor. Als ze wakker werd stond ze zelf op en kwam naar onze slaapkamer gelopen. Ik takelde haar in bed en we sliepen allemaal verder.
Ik poetste geloof ik meteen na het doorkomen al. Na de laatste voeding voor het slapen gaan poetsen we hier. Boekje lezen, pyjama en slaapzak aan, fles, tanden poetsen, slapen. Zo gaat het danquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:42 schreef Rebubbled het volgende:
Hey hallo hi, baby en ik horen hier nog niet, maar ik heb wel een vraag waar jullie allemaal ervaring mee hebben!
Het kinder heeft haar eerste tand! Hoezee hoera. Hoe doen de tandenpoetsende ouders dit? Welk moment in het slaapritueel is handig? Begreep al dat borstmelk geen tandbederf veroorzaakt. Hoeveel moet de tand door zijn voor je hem kunt poetsen? Het is nu enkel het topje.
Ze heeft mijn linkertepel helaas wel flink te pakken gehad al. Daar nog tips voor? Purelan? Tepelhoedjes?
Ik begon gelijk voorzichtig met poetsen toen het eerste tandje doorkwam.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:42 schreef Rebubbled het volgende:
Hey hallo hi, baby en ik horen hier nog niet, maar ik heb wel een vraag waar jullie allemaal ervaring mee hebben!
Het kinder heeft haar eerste tand! Hoezee hoera. Hoe doen de tandenpoetsende ouders dit? Welk moment in het slaapritueel is handig? Begreep al dat borstmelk geen tandbederf veroorzaakt. Hoeveel moet de tand door zijn voor je hem kunt poetsen? Het is nu enkel het topje.
Ze heeft mijn linkertepel helaas wel flink te pakken gehad al. Daar nog tips voor? Purelan? Tepelhoedjes?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Bij U. was het zo over, zonder dat hij er erg last van heeft gehad. De blaasjes bleven wel nog zo’n 3 weken zichtbaar... beterschap!quote:Op zaterdag 9 november 2019 18:34 schreef Jagärtrut het volgende:
Pff, mijn dreumes heeft hand voet mond ziekte. Wat afschuwelijk is dat. Hij heeft ook blaasjes in z'n mond en dat doet zelfs bij water drinken afgrijselijk pijn...i heb zo'n medelijden met hem maar ben ook zo afgedraaid door slechte nachten en een hele dag en huilende en jengelende dreumes... Hoe lang duurt dit ongeveer?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juul had een aardige nacht vannacht, paar keer wakker maar ze viel vanzelf weer in slaap steeds na een paar minuten. Jammer alleen dat B ons om 05:30 wakker maakte omdat hij in bed had geplast. Dus in plaats van Juul hadden we dit keer een grote kleuter tussen ons in liggen. (en dan is een 1.40 bed echt te klein)
Mochten jullie een bezigheid met een dreumes zoeken: Op afstand bestuurbare auto. B rijdt dat ding de hele woonkamer door en Juul gaat er achteraan. Ik zal het vanavond eens proberen te filmen.
Eej wat handig LBF zo’n stofzuighulpje.
Ah nee PKM, hoe ging het vanochtend? Beter met afscheid?
Hoppa NJ, alle tanden achter elkaar….ach ben je er daarna vanaf of zoiets. Juul hoeft alleen nog 4 hoektanden, ben benieuwd wanneer die doorkomen.
Hoe gaat het nu Jagar, is de uitslag wat minder geworden? Lijkt me zo pijnlijk! B heeft het ook gehad, maar vreemd genoeg niet in zijn mond. Het was na een dag of 3 een heel stuk minder.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:06 schreef exode het volgende:
(ze stopt nu steeds haar pop in het oventje...)
Er begint eindelijk wat haar te groeien, maar het is nog erg dun en licht, dus je ziet er niet zoveel van.quote:Op dinsdag 12 november 2019 11:43 schreef rena het volgende:
WelpjeOogt echt al als zo’n groot mannetje maar grappig dat hij nog zo’n kaal koppie heeft
Daar moeten ze inderdaad maar net geluk mee hebben, ach het komt vanzelfquote:Op dinsdag 12 november 2019 11:48 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Er begint eindelijk wat haar te groeien, maar het is nog erg dun en licht, dus je ziet er niet zoveel van.Ketel was ook erg langzaam met het krijgen van haar maar heeft inmiddels een mooie volle bos. Wel megasluik en licht nog steeds, ze erven duidelijk niet de krullen van hun vader (helaas).
quote:Op woensdag 13 november 2019 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder was het tijd om het wollen pakje van peuter uit de kast te halen. Moet je kijken hoe mooi het O staat:
[ afbeelding ]
Ziet er uit als een heerlijk pakje!quote:Op woensdag 13 november 2019 09:16 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder was het tijd om het wollen pakje van peuter uit de kast te halen. Moet je kijken hoe mooi het O staat:
[ afbeelding ]
in Duitsland gekocht, is een Disana pakje...Nog steeds super blij mee..quote:Op woensdag 13 november 2019 10:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ziet er uit als een heerlijk pakje!
Weet je nog waar je ‘m vandaan hebt?
Denk dat ik weet welke je bedoeld.quote:Op woensdag 13 november 2019 10:15 schreef ToT het volgende:
Sjezus, mini-ToT is helemaal verslaafd aan een bepaalde Youtube channel waarop mensen ontzettend vals Nederlandse kinderliedjes zingen. Lelijke animaties, de tekst klopt de helft van de tijd niet met wat je ziet of zelfs met de karaoke-tekst onder de filmpjes, maar meneertje is er heel blij mee.
Vooral "Toen onze mop een mopje was"; daar zit hij echt bij te schaterlachen omdat hij echt dol op hondjes is, ongeacht hoe slecht het getekend is!
Deze dus:quote:Op woensdag 13 november 2019 14:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Denk dat ik weet welke je bedoeld.![]()
Er komen ook steeds dezelfde voorbij.
Ze kijkt nu weleens Nijntje of de Engelse liedjes van Cocomelon en Dave & Ava.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Hier was meneertje dol op die sexy dames van Minidisco.quote:Op woensdag 13 november 2019 18:53 schreef Roosje84 het volgende:
De Engelstalige liedjes van 'the mother goose club' op YouTube waren hier ook altijd een grote hit en niet vals;)
Yup. Verschrikkelijke productie.quote:
En met diverse liedjes zoals "Toen onze mop een mopje was" mompelt ze echt zo zacht (en de kwaliteit is vaak zo slecht) dat het echt lijkt alsof dit gewoon een matig getalenteerde animator is die in haar gehorig appartementje voorzichtig in de microfoon van d'r webcam zit te zingen zodat de buren het niet kunnen horen.quote:Op woensdag 13 november 2019 22:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Yup. Verschrikkelijke productie.
Dat klinkt wel behoorlijk extreem, maar mini-ToT is ook 14 maanden en is ook wat huileriger dan eerst, hoewel hij op andere momenten juist een stuk minder is gaan huilen (als ik bijvoorbeeld even naar de wc ga of de trap op loop).quote:Op donderdag 14 november 2019 09:36 schreef Plumeria het volgende:
Ik kom even (wanhopig) binnenvallen. L. is nu ruim 14 maanden en huilt alleen maar. Om alles. :’) het begint ‘s ochtends als ik z’n kamertje in kom al, tijdens het verschonen, als er een speelgoedje ergens verkeerd ligt. Als ik 0,1 seconde te vroeg z’n broodje voor z’n neus zet. Als ik ook maar kijk naar z’n jas en schoenen als we weg gaan. Als ik hem na een kwartier tillen toch echt even neerzet (RIP rug).
Herkent iemand dit ook maar enigszins? Of is m’n kind stuk?
Edit: en op het KDV, waar hij 2 dagen pw heen gaat, is het een engeltje. Huilt niet, komt goed zelf tot spel, helpt baby’s de fles geven. :’)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een fijn pakje Jagar en wat fijn dat het mond hand gedoe over is. En meteen slapen tot 06:30, wiehoeeee.
Roxy, ah nee wat naar. Maar wat fijn dat ze nu wel weten wat het is. Hoe gaat het in het ziekenhuis? Is dat wel een beetje te doen met vermaakt etc?
Oh hier zo herkenbaar. Maar dan arabische liedjes met alfabet en dansende groenten. Gelijk een tip voor moeilijke groente eters zet osratouna tv op en je kindje eet super snel het op.quote:Op donderdag 14 november 2019 09:50 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Oh, die liedjesKan ze niet meer aanhoren. U. luistert (en zingt!) ook graag Turkse kinderliedjes. Dus cringe x 2.
En verder klikt hij steeds verder naar een verschrikkelijke, Engelstalige, animatie. Het zijn niet eens liedjes, maar groene olifanten en paarse tijgers. Echt zó verschrikkelijk, maar U. is er helemaal gek op.
En cocomelon en pinkfong mogen uiteraard niet ontbreken.
Wat de....?quote:
Gelukkig vindt mini-ToT dit helemaal geen fuck aan!quote:Op donderdag 14 november 2019 11:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Geen liedjes, maar Coilbook is zo mooi gemaakt en alledrie mijn kinderen vonden dit vanaf ongeveer een jaar geweldig![]()
Deze twee zijn favoriet:
Mijn bijna vijftienmaander vindt deze geweldig, hij kijkt dit bijna altijd als ik kook of mezelf + oudsten 's ochtends ga aankleden en blijft het leuk vinden.
Gelukkig? Ik vind die muziekmeuk die jij noemde veel erger 😂 en dit juist echt prima gemaakt en zelfs best okee om mee te kijken, vooral die van de shapes!quote:Op donderdag 14 november 2019 12:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Gelukkig vindt mini-ToT dit helemaal geen fuck aan!
Hier ook alleen YouTube via chromecast, kan ik zien wat er op is. Behalve bij mijn oudste zoon (bijna 7) want hij zoekt zelf prima filmpjes op of speelt een spel, die vindt het totaal niet boeiend al die Russische bot-filmpjesquote:Op donderdag 14 november 2019 12:56 schreef lunapuella het volgende:
Die goedkope automatisch gegenereerde filmpjes zijn de reden dat de kinderen hier geen YouTube meer kijken. Netflix en Nick Jr zijn ook niet perfect, maar er is tenminste nog een mens aan te pas gekomen en heeft een verhaal.
Dat is een heel leuk idee, daar ga ik wel wat mee doen denk ikquote:Op dinsdag 12 november 2019 12:57 schreef exode het volgende:
rena, het verdriet wordt er misschien niet minder om, maar al eens gedacht aan een 'kalender' zodat het wat visueel wordt. Mijn zwager en schoonzus hadden dat voor mijn neefje toen hij wisseling opa's en oma's en KDV heel lastig vond. Ze hadden een hele simpele versie gemaakt met foto's en tekeningen.
En bij mijn andere neefje hielp een knuffel van zijn zus en broer die er alleen om het weekend waren toen hij klein was. Dan waren ze er toch altijd zeg maar.
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:10 schreef minilot het volgende:
Dude heeft sinds vandaag overigens ineens door hoe zijn loopfiets werkt en gaat als een speer!Mini, hoe lang heeft het geduurd voordat Gunther wist hoe de loopfiets werkt? Ik wil er voor Simon ook eentje kopen, maar de keren dat hij er elders mee gespeeld heeft, liep hij gewoon rond met het fietsje tussen zijn benen (dus niet op het zadel zittend) of liep ie er aan de hand mee rond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even facetimen? Dat wil hier met prul nog weleens helpen.quote:Op vrijdag 15 november 2019 21:50 schreef BellaaElisa het volgende:
Drama weer hier. Sinds de afgelopen dagen wilt N. voor het slapen gaan papa zien. Maar die werkt nog. Dus nu ben ik al bijna een uur bezig om haar te laten slapen, het breekt mij nu wel een beetje op zeg. Nog tips wat ik kan doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder geen updates, alles gaat zalig
Straks eens even wat grondiger topic bijlezen.Let me see you stripped down to the bone
We hebben een uitslaper gehad tot 09:45.quote:Op zaterdag 16 november 2019 22:47 schreef PKM het volgende:
Ik weet het niet @:BellaaElisa . Hier wordt ook moord en brand geschreeuwd als mijn man even naar de garage loopt ofzo. Met in slaap vallen heb ik er dan weer geen last van. Zou het helpen om een foto naast bed te zetten zodat hij er toch een beetje bij is?
@:NicolasJoy Wauw wat een tijden. Hopelijk kunnen jullie vanavond alledrie weer even bijslapen.
Ik heb er wat baggerdagen op zitten. Korte dutjes, gebroken nachten en Banaan die zo af en toe wel heel pittig is. Hij wil veel gedragen worden, is zo een kwartier lang boos/verdrietig, slaat voor de lol in je gezicht, plaagt de kat, haalt nog altijd van alles uit kasten (speelgoed blijft er wel in), rent de winkel uit de straat op, gooit pasgevouwen wasgoed van de trap, trapt van zich af als hij de eetstoel in moet, wil niet omgekleed worden en meer van dat.![]()
Volgens mij is dit een prima opbouw voor zijn peutertijd.
We hebben het hier nu ook op staan.quote:
Ook tweetalig hier (Nederlands en Engels) en Mini-ToT zegt alleen dingen als "Da! Da! DadadadadaDADADADAAAAAAAAAAA!!!!!!!" en "Memememe mamamamama" enz op volkomen willekeurige momenten. Ook hij snapt wel meer en meer dingen die we zeggen, maar hij zegt met 14 maanden nog geen enkel woord. Als we proberen hem iets te laten zeggen, lacht hij even en slaat dan met zijn handjes op zijn hoofdje of klapt zijn handjes of kruipt hij er vandoor of whatever.quote:Op maandag 18 november 2019 20:47 schreef CoolGuy het volgende:
Ok, ik maak me (weer eens) zorgen. Onze dochter is nu 16 maanden en zegt 1 woordje. 'dag'. Dat komt omdat ze dat bij Juffrouw Roos ook altijd zeggen. Ze weet op welke momenten in de filmpjes dat komt en zegt het vaker ook zo, als we niet filmpjes kijken, dus gewoon zo.
Maar, dat is ook het enige woord dat ze zegt. Ze zegt geen mama of papa, of wat dan ook. Ze begrijpt wel dingen. Waar is de klok, waar is de foto, waar is je neusje, waar is papa's neusje. Daar wijst ze dan naar al is het verschil tussen mijn neus of haar neus aanwijzen wat moeilijk, mijn neus is moeilijker om te snappen.
Als ik zeg kom hier dan komt ze 9/10 keer ook.
Nu is mijn vrouw duits en wordt ze dus 2talig opgevoed. Ik praat duits met mijn vrouw maar nederlands met mijn dochter. Overal lees je dat ze bij 10 a 12 maanden wel papa of mama zeggen, maar hier is het dus alleen 'daag' (ja, echt).
Ik maak me daar zorgen over. Ze hoort goed want als ze muziek hoort is het dansen. Bij die juf roos liedjes zitten vaak ook dansjes en gisteren deed ze een dansje bij het eind van een liedje dat ik dacht van; das niet het juiste dansje.
Maar ze danste alvast het dansje van het liedje wat erna kwam. Dingen blijven dus wel hangen, maar praten, nee.
Inmiddels loopt ze wel sinds een week of 4, en goed ook. Ik maakte me daar ook zorgen over maar 4 weken geleden stond ze op, en liep 3 passen. Ik was stomverbaasd. Sinds toen ging het met lopen heel erg snel.
Maar dat praten... Tja... Dat baart me toch zorgen. Ze moeten rond deze leeftijd 5 a 10 woordjes kennen. Ja, kennen wel ja, maar praten niet. Iemand ervaringen?
Dit doet onze dochter ook. Brabbelen, veel, maar soms ook helemaal niet.en dan op andere momenten komt er geen eind aan. Mamamamamamamamamama heb ik ook een paar keer gehoord, en verder begrijpt ze ook dingen als klappen in de handjes, op t boze bolletje, hieperpiep hoera bv. Meer kan ik zo even niet bedenken.quote:Op maandag 18 november 2019 20:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Ook tweetalig hier (Nederlands en Engels) en Mini-ToT zegt alleen dingen als "Da! Da! DadadadadaDADADADAAAAAAAAAAA!!!!!!!" en "Memememe mamamamama" enz op volkomen willekeurige momenten. Ook hij snapt wel meer en meer dingen die we zeggen, maar hij zegt met 14 maanden nog geen enkel woord. Als we proberen hem iets te laten zeggen, lacht hij even en slaat dan met zijn handjes op zijn hoofdje of klapt zijn handjes of kruipt hij er vandoor of whatever.
Zing je "Clap your hands everybody, clap your hands!", dan gaat hij direct lachend in zijn handjes klappen en zo zijn er nog wel meer dingen die hij wel snapt.
In de woorden van How To Dad: "He'll be right".
Komt goed!quote:Op maandag 18 november 2019 21:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit doet onze dochter ook. Brabbelen, veel, maar soms ook helemaal niet.en dan op andere momenten komt er geen eind aan. Mamamamamamamamamama heb ik ook een paar keer gehoord, en verder begrijpt ze ook dingen als klappen in de handjes, op t boze bolletje, hieperpiep hoera bv. Meer kan ik zo even niet bedenken.
Voor de rest, dank voor jullie reacties.
Hier, zoon is nu 25 maand en sinds dit weekend begint hij eindelijk mij na te doen met woef woef en boe, ook ineens wijst hij en zegt die. Hiervoor alleen mem en heit en Nederlands mama pappa. Hij heeft met 18 maanden een logopodiste omdat ik ook bezorgd was, mijn bezorgdheid is nu afgenomen omdat hij mij wel snapt als ik zeg : waar is de bal, dan wijst hij het eindelijk aan. Ik heb hier een half jaar van wakker gelegen en met 18 maanden overtuigt dat er meer speelde. Gelukkig nu een grote sprong vooruit!!quote:Op maandag 18 november 2019 20:47 schreef CoolGuy het volgende:
Ok, ik maak me (weer eens) zorgen. Onze dochter is nu 16 maanden en zegt 1 woordje. 'dag'. Dat komt omdat ze dat bij Juffrouw Roos ook altijd zeggen. Ze weet op welke momenten in de filmpjes dat komt en zegt het vaker ook zo, als we niet filmpjes kijken, dus gewoon zo.
Maar, dat is ook het enige woord dat ze zegt. Ze zegt geen mama of papa, of wat dan ook. Ze begrijpt wel dingen. Waar is de klok, waar is de foto, waar is je neusje, waar is papa's neusje. Daar wijst ze dan naar al is het verschil tussen mijn neus of haar neus aanwijzen wat moeilijk, mijn neus is moeilijker om te snappen.
Als ik zeg kom hier dan komt ze 9/10 keer ook.
Nu is mijn vrouw duits en wordt ze dus 2talig opgevoed. Ik praat duits met mijn vrouw maar nederlands met mijn dochter. Overal lees je dat ze bij 10 a 12 maanden wel papa of mama zeggen, maar hier is het dus alleen 'daag' (ja, echt).
Ik maak me daar zorgen over. Ze hoort goed want als ze muziek hoort is het dansen. Bij die juf roos liedjes zitten vaak ook dansjes en gisteren deed ze een dansje bij het eind van een liedje dat ik dacht van; das niet het juiste dansje.
Maar ze danste alvast het dansje van het liedje wat erna kwam. Dingen blijven dus wel hangen, maar praten, nee.
Inmiddels loopt ze wel sinds een week of 4, en goed ook. Ik maakte me daar ook zorgen over maar 4 weken geleden stond ze op, en liep 3 passen. Ik was stomverbaasd. Sinds toen ging het met lopen heel erg snel.
Maar dat praten... Tja... Dat baart me toch zorgen. Ze moeten rond deze leeftijd 5 a 10 woordjes kennen. Ja, kennen wel ja, maar praten niet. Iemand ervaringen?
Hmm, dat wijzen is hier sinds een.. Wat... Een week ofzo? Dan wijst ze aan wat ze wil hebben. We hebben ook verschillende boekjes, en in 1 daarvan is een pagina en daar staat. 'dit boek is eigendom van <naam> en dan kun je daar een naam schrijven. Ik heb een keer haar handje gepakt en een voor een de woordjes aangewezen terwijl ik ze zei en nu moet dat dus elke keer en ze pakt ook mijn vinger en wijst dan.quote:Op maandag 18 november 2019 21:43 schreef Aloria het volgende:
[..]
Hier, zoon is nu 25 maand en sinds dit weekend begint hij eindelijk mij na te doen met woef woef en boe, ook ineens wijst hij en zegt die. Hiervoor alleen mem en heit en Nederlands mama pappa. Hij heeft met 18 maanden een logopodiste omdat ik ook bezorgd was, mijn bezorgdheid is nu afgenomen omdat hij mij wel snapt als ik zeg : waar is de bal, dan wijst hij het eindelijk aan. Ik heb hier een half jaar van wakker gelegen en met 18 maanden overtuigt dat er meer speelde. Gelukkig nu een grote sprong vooruit!!
quote:Op maandag 18 november 2019 21:33 schreef Takkie88 het volgende:
Nog even![]()
Voor het blije bekkie van U! Met dat kloddertje beslag op zijn neus
Enige wat mijn zoon na deed was mem, sinds deze week roept hij duidelijk die die, nooit gehoord uit het niets en nu eindelijk poging tot woef woef als ik het zeg en voor hem ga staan, als hij er geen zin in heeft gebeurd het niet. Logopodiste zegt ook, we moeten er voor zorgen dat hij het leuk gaat vinden, observeren waar is hij mee bezig en daar mee inhakenquote:Op maandag 18 november 2019 21:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hmm, dat wijzen is hier sinds een.. Wat... Een week ofzo? Dan wijst ze aan wat ze wil hebben. We hebben ook verschillende boekjes, en in 1 daarvan is een pagina en daar staat. 'dit boek is eigendom van <naam> en dan kun je daar een naam schrijven. Ik heb een keer haar handje gepakt en een voor een de woordjes aangewezen terwijl ik ze zei en nu moet dat dus elke keer en ze pakt ook mijn vinger en wijst dan.
Het is niet dat ze niks begrijpt. Ze doet ook euh, dubbele klanken soms. Dus een medeklinker gevolgd door een klinker. Maar praten, dat blijft uit. Ze probeert het ook niet na te doen als je iets zegt. Misschien baart dat me nog het meest zorgen.
quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:29 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Die van mij is nu 22 maanden, begint ook echt nu pas na te praten. Ik zou me nog geen zorgen maken![]()
Sinterklaas en alles maakt nog geen indruk![]()
quote:Op dinsdag 19 november 2019 10:29 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Die van mij is nu 22 maanden, begint ook echt nu pas na te praten. Ik zou me nog geen zorgen maken![]()
Sinterklaas en alles maakt nog geen indruk![]()
Raoooor! Heerlijk!quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:45 schreef exode het volgende:
Juul kent 3 woorden: mama, Bennemin (B.e.n.j.a.m.i.n) en ja. Met die 3 woorden kom je een heel eind in het leven. Nee zegt ze niet, maar dan schudt ze heel driftig haar hoofd.
Verder doet ze de hele dag een leeuw na momenteel. Raoooor en dan heel hard lachen. Wij hebben een grote Ixxi boven de eettafel met oa een foto van een leeuw van dichtbij, daar wijst ze regelmatig na en dan inderdaad 'raooor'.
Ze heeft vandaag een vest aan met capuchon, ze weigert de capuchon af te doen. Dat ding moet opblijven. Heerlijk kind.
Oh en dat filmpje LBF
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:56 schreef NicolasJoy het volgende:
Nu (sorry, 4 dubbel post) tijd voor DFD!
Wij hebben nu al een meisje-meisje vrees ik...![]()
Mevrouw kreeg nieuwe schoenen, die moesten dírect aan toen ze de doos uitpakte en heeft ze een uur trots mee rond gestapt.![]()
Plaatje bij praatje:
[ afbeelding ]
Gelukkig kind:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:07 schreef PKM het volgende:
Wij maakten gisteren chocolade pepernoten. Hoe lekker ook, die chocolade blijft voorlopig achterwege.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik me voorstellen!
![]()
Die is bijna dreumes-af joh!quote:
Scherp! Snapte hij de 'grap' al van de jongensbank?quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:02 schreef PKM het volgende:
Leuk @:NicolasJoy !![]()
Banaan heeft het tegenwoordig weleens over zijn jongensschoenen. Vanochtend wou hij me van de bank duwen en heb ik hem verwezen naar de jongensbank.
Vanochtend zei Banaan "ik moet plassen". Foutje, hij wou naar de grote wc en "mama plassen". Helaas.
De storm is weer een beetje gaan liggen. In het weekend hebben we wat leuke dingen met zijn drietjes gedaan. De ochtenden moet mijn man wat meer met Banaan doen in plaats van mij alle zorg laten doen.
Wordt tijd ook, mijn man ging gisteren even naar boven toen Banaan wakker werd en hoorde "papa weg!!!" terwijl hij weggeduwd werd.
quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:07 schreef PKM het volgende:
Wij maakten gisteren chocolade pepernoten. Hoe lekker ook, die chocolade blijft voorlopig achterwege.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Die blik ook!![]()
Waren ze nog wel een beetje gelukt?
De liefde in de ogen ook hé.quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:13 schreef ToT het volgende:
[..]WHAAAAAA!
![]()
![]()
Die 2e foto!
![]()
[..]Kan ik me voorstellen!
![]()
Ze houdt eigenlijk niet van pannenkoeken, maar nu met bosbessen(jam) gaat het goed.
Leuke foto's ook @ToT !
Grote voeten zo!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 19 november 2019 14:22 schreef ToT het volgende:
Haha idd grote voeten zo ja!
Owjah, bonusfoto; hij weet al hoe hij naar meisjes moet fluiten!Wat een lekkerding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder heb ik nog wat knappe dreumesen gezien![]()
Wat is U groot zeg @D.U.M.A.N !
Ehmmm...nou...jawel.quote:Op woensdag 20 november 2019 09:51 schreef Framblij89 het volgende:
@:coolguy mijn dreumes heeft ook vrij vaak dat ze dagen niet poept, om vervolgens echt een explosie te hebben. Zou me niet veel zorgen maken, wij poepen ook niet elke dag toch![]()
[/spoiler]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |