abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189561819
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189561909
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 12:23 schreef Benzyl het volgende:

Nu is het wel een goed moment voor Assad om Iran te ditchen. Voor Syrië is het ook niet goed dat Iran zoveel troepen in Syrië heeft. Rusland en Turkije kunnen dan Iran eruit werken. Daar gaat de VS/Israël niet nee tegen zeggen.

Zo zie je maar weer hoe complex Syrië is. Het is een schaakspel binnen een schaakspel binnen een schaakspel. Steeds meer spelers worden geëlimineerd en het spel gaat naar de volgende ronde. Wie gaat de volgende zwakste schakel worden?
zelfs als de syriers de iraniers zouden willen dumpen, wat ik betwijfel overigens, kunnen ze dat zich niet veroorloven, omdat ze simpelweg nog steeds niet hun eigen broek omhoog kunnen houden en dit zal voor de komende jaren, decennia niet mogelijk zijn. de syriers hebben de iraanse manschappen simpelweg nodig om de vrede te bewaren, evenals ze de russen nodig hebben op het internationale/diplomatieke toneel.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189565142

Kijk ze smug zijn dan. :').
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:31:19 #6
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189565531
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:08 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk ze smug zijn dan. :').
Is dit nou het terras van die datsja waar Zijlstra niet was geweest?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189565600
Dat ze bij de Volkskrant dit soort mensen een podium geven :') "laten we in de NAVO, turkije inruilen voor Koerdistan" 8}

https://www.volkskrant.nl(...)an-de-navo~b9f63f47/
-Rabia Al-Basri
pi_189565848
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:35 schreef Slayage het volgende:
Dat ze bij de Volkskrant dit soort mensen een podium geven :') "laten we in de NAVO, turkije inruilen voor Koerdistan" 8}

https://www.volkskrant.nl(...)an-de-navo~b9f63f47/
Wtf
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189566567
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:31 schreef Szura het volgende:

[..]

Is dit nou het terras van die datsja waar Zijlstra niet was geweest?
Het is wel een inrichting met een zwaar laag budget of wat. Die Ikea vloer _O-
pi_189566647
De straalkachel(😂) staat richting Putin, een beetje Rus kan toch wel tegen een beetje frisheid terwijl die Turk in de kou zit😂
Vandervalk is gezelliger, dat spartaanse interieur krijg je dus als je alle homoseksuelen opsluit😂
pi_189566733
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 12:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

zelfs als de syriers de iraniers zouden willen dumpen, wat ik betwijfel overigens, kunnen ze dat zich niet veroorloven, omdat ze simpelweg nog steeds niet hun eigen broek omhoog kunnen houden en dit zal voor de komende jaren, decennia niet mogelijk zijn. de syriers hebben de iraanse manschappen simpelweg nodig om de vrede te bewaren, evenals ze de russen nodig hebben op het internationale/diplomatieke toneel.
Russische soldaten zullen die rol overnemen. Al duizenden Russische soldaten die over zijn gevlogen. Assad is al het proces begonnen om Iran te ditchen want hij wenst niet dat Syrië zoals Libanon wordt waar gewapende Iraanse idioten de dienst uitmaken.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 18:10:42 #12
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189567312
Ontmoeting duurt al meer dan 5 uur, ongekend lang voor zo’n bilaterale bijeenkomst
pi_189568189
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 18:10 schreef Szura het volgende:
Ontmoeting duurt al meer dan 5 uur, ongekend lang voor zo’n bilaterale bijeenkomst
Ben benieuwd wat er uit komt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189568390
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 18:10 schreef Szura het volgende:
Zes uur uiteindelijk. Nu Putin live en in de Turkse media wordt er gemeld over een afgesproken "terror free zone"
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:09:56 #15
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189568463
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zes uur uiteindelijk. Nu Putin live en in de Turkse media wordt er gemeld over een afgesproken "terror free zone"
Benieuwd of dat ook inhoudt dat die jihadi-milities mogen opkrassen :')
pi_189568667
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:09 schreef Szura het volgende:

[..]

Benieuwd of dat ook inhoudt dat die jihadi-milities mogen opkrassen :')
Dat zijn geen terroristen maar ambassadeurs van de Turkse normen en waarden.
pi_189568906
Tweet reeks

;(

Charles_Lister twitterde op dinsdag 22-10-2019 om 19:11:42 @DailySabah #pts: WOW -- #Erdogan got *precisely* what he always wanted, both from (1) the U.S. (withdrawal) and from (2) #Russia (#YPG withdrawal + #Russian legitimacy vis #Adana+).A big gut-punch to the #SDF/#YPG. https://t.co/U89IjwRS9p reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_189568922
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:18 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Jij weet, broer! :7
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:32:06 #19
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189568992
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:28 schreef Slayage het volgende:
Tweet reeks

;(

Charles_Lister twitterde op dinsdag 22-10-2019 om 19:11:42 @:DailySabah #pts: WOW -- #Erdogan got *precisely* what he always wanted, both from (1) the U.S. (withdrawal) and from (2) #Russia (#YPG withdrawal + #Russian legitimacy vis #Adana+).A big gut-punch to the #SDF/#YPG. https://t.co/U89IjwRS9p reageer retweet
Charles Lister nemen we hier niet serieus, Erdogan krijgt helemaal niet alles wat ie wilde
pi_189569102
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:32 schreef Szura het volgende:

[..]

Charles Lister nemen we hier niet serieus
:*
-Rabia Al-Basri
pi_189569390
Putin, de baas van het midden oosten.
pi_189569417
Erdogan is wel door de knieën gegaan want hij had ooit gezegd dat hij Assad troepen niet meer terug wilde zien op de Turkse grens. Vraag mij af hoeveel hulp hij gaat krijgen van Putin om de YPG te bestrijden. Zolang het maar symbolische Russische patrouilles zijn heb je er ook niks aan.

jack twitterde op dinsdag 21-03-2006 om 21:50:14 just setting up my twttr reageer retweet

[ Bericht 58% gewijzigd door Benzyl op 22-10-2019 19:55:51 ]
pi_189570704
Nos verspreidt complot theorie

Kortom: bijna iedereen praat dus met Poetin en Poetin praat met iedereen.
Dat brengt ook risico's met zich mee, vooral in regio's waar de belangen zo overduidelijk tegenstrijdig zijn.
Als de recente Turkse inval in Syrië niet in scène is gezet dan heeft Poetin, die zich sindsdien angstvallig stil heeft gehouden, een serieus probleem.

https://nos.nl/artikel/23(...)poetin-heen-kan.html
shift-knop defekt
pi_189571397
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:48 schreef TomLuny het volgende:

Dat brengt ook risico's met zich mee, vooral in regio's waar de belangen zo overduidelijk tegenstrijdig zijn.
Als de recente Turkse inval in Syrië niet in scène is gezet dan heeft Poetin, die zich sindsdien angstvallig stil heeft gehouden, een serieus probleem.

Het heeft er wel alle schijn van dat erdo Putin Trump een deal hadden en dat alleen de ypg een push nodig had om de deal te implementeren. Alles was zo snel in kannen en kruiken binnen 10 dagen. Echt bizar snel is dat.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:24:52 #25
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_189571469
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 21:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

Het heeft er wel alle schijn van dat erdo Putin Trump een deal hadden en dat alleen de ypg een push nodig had om de deal te implementeren. Alles was zo snel in kannen en kruiken binnen 10 dagen. Echt bizar snel is dat.
Trump heeft een verkiezingsbelofte (deels) ingelost.. Dus ja
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:46:40 #26
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189571872
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 21:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

Was toch wel duidelijk dat dit een offensief voor de show was?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:53:42 #27
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189571996
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:48 schreef TomLuny het volgende:

Weer die typische NOS frame stijl :r :r :r :r

Alsof één Amerikaanse president ooit om mensenrechten heeft gegeven :')

quote:
Het lijkt een vat vol tegenstellingen, maar voor Poetin telt alleen het Russische geopolitieke belang. Dat sommige van zijn gesprekspartners het niet zo nauw nemen met democratische vrijheden en mensenrechten interesseert hem hoegenaamd niets.
pi_189572024
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 21:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

De ypg heeft niet voor de show die bommen geïncasseerd denk ik.
-Rabia Al-Basri
pi_189572077
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 21:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

True. Dit was meen ik de derde keer dat hij opdracht gaf om zich terug te trekken.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:01:02 #30
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189572112
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 21:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

De ypg heeft niet voor de show die bommen geïncasseerd denk ik.
Ja het moet natuurlijk wel een beetje geloofwaardig zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_189572129
ragipsoylu twitterde op dinsdag 22-10-2019 om 19:14:31 LATEST — Here is the complete text of Turkish, Russian agreement on Northern Syria, that pushed YPG 30km from Turkish, Syria border https://t.co/jwiOurbfa3 reageer retweet
pi_189572141
ragipsoylu twitterde op dinsdag 22-10-2019 om 20:32:25 Are you confused about all of these locations, towns, patrols and deals? No worries, @suriyegundemiEN has prepared an excellent map for you to show what is what in Northern Syria Check it out! https://t.co/khgxv51yOY reageer retweet

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2019 22:04:02 ]
pi_189572220
Document in link

MarcPierini1 twitterde op dinsdag 22-10-2019 om 21:32:12 Meaning of #Russia #Turkey accord: §1: Turkey will ultimately leave #Syria. §3: Turkey remains for the moment in the 100km stretch it occupies. §5: Russia will lead Syrian forces to control both sides of the Turkish operation. Joint Russia-Turkey patrols on 10km depth will start> https://t.co/jDeoo3ZWcl reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_189572420
Tweet reeks. Heeft erdo idlib verkocht voor deze deal met de Russen? Zoals hij Aleppo heeft verkocht voor Afrin

gonultol twitterde op dinsdag 22-10-2019 om 20:24:24 Developments in Idlib in the coming days will tell. In the past, Syrian opposition suffered each time Turkey and Russia reached an understanding on the Kurds and Russia acquiesced to Turkish land grab. reageer retweet
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:29:56 #35
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189572573
Roep al een paar weken dat Idlib bommen gaat koppen, daar blijf ik bij
pi_189572602
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:29 schreef Szura het volgende:
Roep al een paar weken dat Idlib bommen gaat koppen, daar blijf ik bij
Kan haast niet anders.

Zou grappig zijn als ze de ypg gaan gebruiken in idlib :p
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 23:13:43 #37
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189573300
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

Kan haast niet anders.

Zou grappig zijn als ze de ypg gaan gebruiken in idlib :p
Assad heeft Idlib vandaag ook bezocht, kan niet lang meer duren
pi_189573770
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:13 schreef Szura het volgende:

[..]

Assad heeft Idlib vandaag ook bezocht, kan niet lang meer duren
Ik zag het. Hij zei, Erdoğan is een dief :D
-Rabia Al-Basri
pi_189574303
Bilal is het ook, appelthee zet je niet ver van de boom.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 00:54:53 #41
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189574434
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 23:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ik zag het. Hij zei, Erdoğan is een dief :D
Niks aan gelogen
  woensdag 23 oktober 2019 @ 01:27:28 #42
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189574540
quote:
ANKARA (Reuters) - The United States told Turkey the withdrawal of Kurdish militants from the “safe zone” Ankara demands in northern Syria was complete, the Turkish defense ministry said in a statement early on Wednesday.

The statement added there was no need to initiate another operation outside the current area of operation at this stage.

Under a truce brokered by U.S. Vice President Mike Pence, Turkey had agreed to a 5-day ceasefire in northern Syria, which expired on Tuesday.
pi_189577890
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 00:54 schreef Szura het volgende:

[..]

Niks aan gelogen
denk je niet dat assad stiekem toch blij is met de trump-putin-erdogan deal dat ervoor heeft gezorgd dat de amerikanen hun biezen pakken? ;)
-Rabia Al-Basri
pi_189577916
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 01:27 schreef Szura het volgende:

[..]

ik zeg toch jongen, erdogan had binnen 5 dagen al wat hij wilde, de onderwerping van de ypg aan damascus. ze hoeven nietv verder te gaan met wapengekletter.
-Rabia Al-Basri
pi_189577971
quote:
Turkey, Russia both claim win in Syria agreement
....
The 10-point memorandum marks a formal end to the joint US-Kurdish condominium in northeastern Syria and the resumption of Syrian regime control for almost the full length of the border in what is being billed as a safe zone. More broadly, it cements Russia’s role as the main power broker in Syria, with all the attendant burdens.

Turkey viewed itself as the day’s biggest victor, with #TurkeyWon top trending on Twitter. Erdogan’s top communications man, Fahrettin Altun, summed up feelings in a series of tweets. “The separatist terrorist organization’s project to build a statelet has been relegated to history.”

Read more: https://www.al-monitor.co(...)s.html#ixzz63AU0PBgt
-Rabia Al-Basri
pi_189578572
Duidelijke taal van Rusland:

Kremlin: If Kurds Don't Withdraw, Turkey will Target Them
http://bianet.org/english(...)key-will-target-them

Nu even kijken of de Koerden zich aan de afspraken houden.

Overigens is Iran ook op de vingers getikt door Rusland.

Iran moet accepteren dat het geen grote rol krijgt.

Putin begint echt een regionale grootmacht te worden.

Ze hebben overal een vinger in de pap.
pi_189578647
-Rabia Al-Basri
pi_189578788
Ik denk dat de gevechten nog niet voorbij zijn. De Koerden gaan niet ontwapenen en terugtrekken zonder een "push".

De afspraak tussen Turkije en Rusland is gewoon een verlenging van de cease-fire. De Koerden kunnen nu kiezen om zich aan te sluiten bij Assad (en accepteren om loyaal te zijn aan Syrië) of om autistisch/krampachtig vasthouden aan hun droom.

Als ze accepteren om loyaal te zijn aan Assad dan weet ik nu al dat ze de YPGers in de vleesmolen van Idlib gaan dauwen. Dit is een win voor Assad, maar ook voor Turkije en Rusland.

Wat ik mij afvraag is wat er gaat gebeuren als de Koerden zich niet terugtrekken uit die 30km zone. Mogen de Turken dan doordrukken om alsnog die 30km zone te implementeren of gaat Rusland en Assad de handen uit de mouwen steken?
  woensdag 23 oktober 2019 @ 12:29:07 #50
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189578925
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:27 schreef Slayage het volgende:

[..]

denk je niet dat assad stiekem toch blij is met de trump-putin-erdogan deal dat ervoor heeft gezorgd dat de amerikanen hun biezen pakken? ;)
Tuurlijk. Alle publieke uitlatingen zijn theater.
pi_189578950
Ergens is het nog steeds niet te geloven...

Jarenlang hebben de Koerden geprobeerd om meer zeggenschap te hebben, door onder andere grondgebied in handen te hebben. En dan lijkt dat allemaal afgelopen te zijn in 5 dagen.

Hetzelfde met de VS, hebben gewoon alles achtergelaten voor de Russen.

De oppositie/rebellen leken aan de winnende hand, maar jaren later is het nu de vraag niet of maar wanneer het afgelopen met ze is.

En de Turken die zich hebben gelieerd aan de (uiteindelijk) verliezende kant, lijken op een miracileuze manier toch nog goed uit te komen.

What the fuck is er gebeurd in de afgelopen twee weken joh.

HOE DAN
pi_189579028
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:20 schreef Slayage het volgende:
Tweet reeks. Heeft erdo idlib verkocht voor deze deal met de Russen? Zoals hij Aleppo heeft verkocht voor Afrin

gonultol twitterde op dinsdag 22-10-2019 om 20:24:24 Developments in Idlib in the coming days will tell. In the past, Syrian opposition suffered each time Turkey and Russia reached an understanding on the Kurds and Russia acquiesced to Turkish land grab. reageer retweet
Hoop het wel. Dat ze snel een eind maken aan Idlib, zodat het oorlog nou eens af kan lopen.

Russen, Iran, Assad en zelfs de Turken mogen blij zijn met dit einde.
pi_189579119
-Rabia Al-Basri
pi_189579169
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoop het wel. Dat ze snel een eind maken aan Idlib, zodat het oorlog nou eens af kan lopen.

Russen, Iran, Assad en zelfs de Turken mogen blij zijn met dit einde.
vraag me af hoe de turken de vluchtelingenstroom gaan managen, dat zonder twijfel zal plaatsvinden.

ik denk dat uiteindelijk niemand blij zal zijn met het resultaat.
-Rabia Al-Basri
pi_189579182
quote:
Ik stuk om al die neuzen. :').
pi_189579221
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

vraag me af hoe de turken de vluchtelingenstroom gaan managen, dat zonder twijfel zal plaatsvinden.

Naar Europa natuurlijk.
pi_189579529
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

Deals maken met Assad en Rusland, daar is iedereen - behalve wellicht de vluchtelingen in eerste instantie - bij gebaat.

Erdo blaast wel vaker hoog van de toren en blaft veels te vaak, maar zoiets moet goed te doen zijn.
pi_189581263
Charles_Lister twitterde op woensdag 23-10-2019 om 14:54:40 @DailySabah NEW - Here's #Russia's plan for NE #Syria, just released:- #Turkey zone btw Tel Abyad & Ras al-Ayn- Broader zone: 10km joint patrol buffer & +22km (32km) #YPG exclusion band- 15 #SAA observation posts (green triangles) https://t.co/OHL8L3blCT reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_189582518
Vlaggetjes worden gewapperd boven Ras Al-Ayn. Koerden moeten ook nog eens 30 km terugtrekken. Jarenlang werd ons verteld dat Koerden de beste vechters op de grond waren. Binnen 4 dagen hebben ze hun hele project opgedoekt. Als al zo snel je ambities opgeeft dan moet je ook niet raar opkijken dat je geen land hebt. Irak en Syrië hebben bewezen dat ze legitieme landen zijn. Geen enkel land kan dat meer veranderen. Vooral die wereldvreemde autocraten en debieltjes in de EU..

https://twitter.com/Ozkok_A/status/1186996541636120576?s=20
pi_189582647
Nog een TOW'tje op een SDF konvooi: verrassend genoeg overleven velen het.
https://twitter.com/AKMcKeever/status/1186998638767198209?s=20

Persoonlijk vraag ik mij wel af of Duitsland en Nederland wel in die bufferzone wil zitten.

Die gasten denken wel twee keer na voordat ze een Amerikaanse of Russische konvooi opblazen maar een Nederlandse of Duitse konvooi opblazen denken ze geen tweede keer over na.

Zou wel lekker druk worden met al die verschillende konvooien in noord Syrië. 5 jaar niks gedaan. Komt er eindelijk een oplossing, en dan pas komt Duitsland met zo'n voorstel.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 16:36:53 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189582670
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:27 schreef Benzyl het volgende:
Vlaggetjes worden gewapperd boven Ras Al-Ayn. Koerden moeten ook nog eens 30 km terugtrekken. Jarenlang werd ons verteld dat Koerden de beste vechters op de grond waren. Binnen 4 dagen hebben ze hun hele project opgedoekt. Als al zo snel je ambities opgeeft dan moet je ook niet raar opkijken dat je geen land hebt. Irak en Syrië hebben bewezen dat ze legitieme landen zijn. Geen enkel land kan dat meer veranderen. Vooral die wereldvreemde autocraten en debieltjes in de EU..

:')
Hoe krijg je dit getypt joh.
pi_189583232
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Hoe krijg je dit getypt joh.
Wennen kost tijd.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 17:10:20 #64
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189583280
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:35 schreef Benzyl het volgende:
Nog een TOW'tje op een SDF konvooi: verrassend genoeg overleven velen het.
Het prijsschieten wat daarna gebeurde is niet gefilmd :?
pi_189592006
Dankzij Erdogan heeft Assad 90% van Noord-Syrië weer in handen.
pi_189592055
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 00:28 schreef polderturk het volgende:
_O-
pi_189594868
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 00:28 schreef polderturk het volgende:
je zou zelfs kunnen stellen: mede dankzij erdogan heeft assad 90% van het land weer in handen. erdogan is ondertussen al jaren simpelweg "team assad". als je kijkt naar wat hij feitelijk heeft gedaan dient zijn gedrag altijd assad. zo was het belangrijkste wat hij heeft gedaan voor "team asssad", het "deconfliction zone" beleid dat erop gericht was om, de strijd over het gehele front te dempen zodat de assadistische milities niet overal in het land even sterk aanwezig hoefden te zijn, waardoor ze hun fire power gericht konden inzetten, het gevolg was dat 1 voor 1 elke rebellen bastion viel.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 24 oktober 2019 @ 12:28:21 #68
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189596258
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:30 schreef zarGon het volgende:
Ergens is het nog steeds niet te geloven...

Jarenlang hebben de Koerden geprobeerd om meer zeggenschap te hebben, door onder andere grondgebied in handen te hebben. En dan lijkt dat allemaal afgelopen te zijn in 5 dagen.

Hetzelfde met de VS, hebben gewoon alles achtergelaten voor de Russen.

De oppositie/rebellen leken aan de winnende hand, maar jaren later is het nu de vraag niet of maar wanneer het afgelopen met ze is.

En de Turken die zich hebben gelieerd aan de (uiteindelijk) verliezende kant, lijken op een miracileuze manier toch nog goed uit te komen.

What the fuck is er gebeurd in de afgelopen twee weken joh.

HOE DAN
Ik hoop echt niet dat de YPG dacht dat de VS ze zou helpen...
pi_189596657
tja

tweet reeks.

RenaNetjes twitterde op woensdag 23-10-2019 om 13:19:53 Several Syrian Kurds in #NESyria told me over the last few days that they are also fed up of all these Öcalan posters appearing at the demonstrations in European countries. "They (PKK) have delivered our areas to the regime, from the start." reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_189596697
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:28 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Ik hoop echt niet dat de YPG dacht dat de VS ze zou helpen...
er komt natuurlijk altijd enige naïviteit kijken bij idealisme, "de droom van rojava" of "de droom van een echt autonome KRG". ik kan me wel voorstellen dat ze de ypg in syrie en de krg in irak hadden gehoopt op internationale backing.
-Rabia Al-Basri
pi_189597298
Nuja de band van de VS met de Koerden in Irak is en was ook wel wat hechter dan die met de Koerden in Syrië.
pi_189598541
mustefabali twitterde op donderdag 24-10-2019 om 12:53:38 Turkish army have been attacking villages of Assadiya, Mishrafa and Manajer with a large number of mercenaries and all kinds of heavy weapons despite the truce. SDF will exercise its right to legitimate self defense and we are not responsible for the violation of the agreement. reageer retweet
ragipsoylu twitterde op donderdag 24-10-2019 om 13:22:15 These villages are inside the agreed safe zone by Turkey and the US, I’m told. It seems Syrian Kurdish YPG didn’t withdraw from the areas it promised to do so per safe zone deal. And now clashes are erupting https://t.co/RLTBf07Nnx reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_189598558
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Nuja de band van de VS met de Koerden in Irak is en was ook wel wat hechter dan die met de Koerden in Syrië.
true. de amerikanen gaven vanaf het begin van de samenwerking met de ypg in syrie aan dat het "tactical" was, dus tijdelijk en voor een specifiek doel, anti isis campagne.
-Rabia Al-Basri
pi_189598600
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 15:30 schreef Slayage het volgende:
mustefabali twitterde op donderdag 24-10-2019 om 12:53:38 Turkish army have been attacking villages of Assadiya, Mishrafa and Manajer with a large number of mercenaries and all kinds of heavy weapons despite the truce. SDF will exercise its right to legitimate self defense and we are not responsible for the violation of the agreement. reageer retweet
ragipsoylu twitterde op donderdag 24-10-2019 om 13:22:15 These villages are inside the agreed safe zone by Turkey and the US, I’m told. It seems Syrian Kurdish YPG didn’t withdraw from the areas it promised to do so per safe zone deal. And now clashes are erupting https://t.co/RLTBf07Nnx reageer retweet
Turk die lacht om jihadistisch geweld in door koerden veroverde syrische gebieden. Tja wat moet ik hier nou weer over zeggen zonder xeno- dan wel islamofoob over te komen.

Ik weet het niet meer. Ik geef het op. Islam betekent vrede jongens, heus.
pi_189599339
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 15:30 schreef Slayage het volgende:
Dit gaat wel gewoon door nog. Niemand gaat toch iets meer doen, het is klaar.
pi_189600514
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:18 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

En de YPG/ PKK , zijn dit volgens u wel terroristen?.
pi_189600628
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:47 schreef Travnik het volgende:

[..]

En de YPG/ PKK , zijn dit volgens u wel terroristen?.
De YPG niet nee, de PKK is een legitieme verzetsbeweging die soms terrorisme lijkt te bedrijven tegen een vergelijkbare tegenstander.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 18:06:41 #79
396550 Richestorags
pi_189600835
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:54 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De YPG niet nee, de PKK is een legitieme verzetsbeweging die soms terrorisme lijkt te bedrijven tegen een vergelijkbare tegenstander.
Goede mening. De Fok! Turken lijken maar niet te willen begrijpen dat de PKK alleen als terreurbeweging is erkend vanwege geopolitieke redenen en dat ze een legitieme strijd voeren tegen een onderdrukkende, fascistische overheid. De wijze waarop is soms terroristisch en afkeurenswaardig te noemen. Maar dat ze überhaupt een reden hebben om te strijden gaat er al niet in. Tsja, zolang dat niet wordt toegegeven blijft er ook een voedingsbodem voor de PKK bestaan.

En YPG <> PKK natuurlijk.
pi_189602696
Vraag mij af wat er na de Russisch/Turkse cease-fire gaat gebeuren. Koerden trekken weer niet terug. Tussen SAA en YPG is er ook al trammelant omdat ze niet willen buigen voor omme Assad. YPG zit nu beetje te sluimen bij Putin en bij Trump maar daar kom je niet ver mee. Alles staat al op papier. Wat een dom volk zeg. Als je beetje om je volk geeft dan leg je gewoon de wapens neer en accepteer je de Syrische autoriteiten maar nee. Ik ben bang dat de YPG een soort van "Untergang" ala Hitler mee gaat maken. Steeds meer territorium kwijtraken en dan op het laatst gaat Mazloum ergens in een bunkertje zelfmoord plegen. Wat hoopt hij eigenlijk? Enige oplossing zou zijn dat de EU troepen stuurt maar dat zou de situatie echt laten escaleren. Dan heb je echt een oorlog tussen NAVO en daar wint Putin en de baarden in Iran alleen mee.
pi_189602891
Wat is met al die communisten hier, die voor de gewapende strijd zijn? Ik dacht dat iedereen op Fok fascist/FvD'er werd. :D
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_189603127
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 19:43 schreef Mathemaat het volgende:
Wat is met al die communisten hier, die voor de gewapende strijd zijn? Ik dacht dat iedereen op Fok fascist/FvD'er werd. :D
Als je FvD'ers vergelijkbaar vind met fascisten, dan word je sowieso niet serieus genomen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189603467
Owwwkaaaayyyy, what ever that means :s)

realDonaldTrump twitterde op donderdag 24-10-2019 om 17:48:47 I really enjoyed my conversation with General @MazloumAbdi. He appreciates what we have done, and I appreciate what the Kurds have done. Perhaps it is time for the Kurds to start heading to the Oil Region! reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_189603534
quote:
Met fascisten kan je nog een gesprek voeren. Die werken veel subtieler. De communisten zijn overtuigd dat een Communistische heilstaat alleen middels een gewapende strijd te realiseren valt.
-Rabia Al-Basri
pi_189604354
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:05 schreef Slayage het volgende:
Owwwkaaaayyyy, what ever that means :s)

realDonaldTrump twitterde op donderdag 24-10-2019 om 17:48:47 I really enjoyed my conversation with General @:MazloumAbdi. He appreciates what we have done, and I appreciate what the Kurds have done. Perhaps it is time for the Kurds to start heading to the Oil Region! reageer retweet
Dat is toch duidelijk. Het is een verleidingstactiek. En de slaapkamer is het olieveld. #artofthedeal
pi_189604371
De Koerden geven dus een onvruchtbare regio op en krijgen olie, olie en nog eens olie ervoor terug?
Gelukkig woont er vast niemand nabij die olie, toch?😊😂
pi_189604406
quote:
Het zijn vooral "nieuwe" Nederlanders die zo fanatiek doen. Ik denk dat het niks te maken heeft met communisme. Het is vooral de stammenmentaliteit.
pi_189604477
Zolang de Koerden met de Amerikanen de olievelden bezetten kunnen ze ook geen deal maken met Assad. Het is een strategie van Trump om de Koerden weg te houden uit de schoot van Assad totdat Turkije het gebied in het noorden kan consolideren. Uit eindelijk trekken gaan de Amerikanen ook weg bij de olievelden (er is geen argument om te blijven want IS is weg); de Koerden zullen dan oog in oog komen met Assad zonder enige kaarten achter de hand. Wat een meester onderhandelaar is Trump. Ik denk dat wij hem echt onderschatten.
pi_189604670
Hehe ondertussen zijn in el bab 2 jihadistische groeperingen die voor de turken vechten met elkaar op de vuist gegaan
pi_189605785
quote:
Aarzelingen binnen NAVO over Duits Syrië-plan
Het Duitse voorstel om een internationale troepenmacht een veiligheidszone in het grensgebied van Turkije en Syrië te laten bewaken, is door de NAVO-bondgenoten terughoudend ontvangen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)syrie-plan~a958b43a/
pi_189608157
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:45 schreef WammesWaggel het volgende:
De Koerden geven dus een onvruchtbare regio op en krijgen olie, olie en nog eens olie ervoor terug?
Gelukkig woont er vast niemand nabij die olie, toch?😊😂
Midden in de woestijn. Iets met bergen wordt zandduinen?
-Rabia Al-Basri
pi_189609578
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 22:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Was sowieso een bezopen uitspraak.
pi_189611264
-Rabia Al-Basri
pi_189611299
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 22:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De NAVO heeft daar helemaal niets te zoeken.
pi_189611870
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

De NAVO heeft daar helemaal niets te zoeken.
Is ook helemaal geen serieuze voorstel van de Duitsers. Trump roept Al jaren dat de Europeanen meer verantwoordelijkheid moeten nemen in het land. En de Turken roepen nog langer voor een buffer zonde aldaar. De internationale gemeenschap had er geen trek in. Ondertussen is er niks veranderd.
-Rabia Al-Basri
pi_189612136
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 00:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Midden in de woestijn. Iets met bergen wordt zandduinen?
Wel een beetje spijtig als je enige vrinden de bergen zijn, van zandduinen worden mensen over het algemeen niet vrolijker... kijk maar naar de Arabieren of de film Dune.
pi_189613117
Bonje tussen SAA en YPG begint nu al beetje op te borrelen. YPG zegt afstand te doen van de VS maar werkt nu samen met de VS om Syrië van hun olie te ontdoen. Zou wel een spektakel zijn als Assad helemaal apeshit gaat want hij komt nu zonder olie te zitten.
https://southfront.org/tr(...)-want-us-protection/

quote:
The Kurds are essentially traitors, regardless of what their true motives are. The SDF and other Kurdish groups very publicly betrayed the Syrian state. In the most precarious situation, they abandoned the Syrian nation and made a pact with the US, the foreign power that seeks to undermine the country's territorial integrity and also never hid its desire at a regime change.

The US is clearly not leaving Syria. It is remaining, specifically in the seized oil fields on the eastern bank of the Euphrates river, naturally they need help protecting it from all the competing factions.

If the Kurds move to the oil fields to protect them, what guarantee is there that the US won't abandon them in the future, and would the Syrian Arab Army, by way of a Russian guarantee, once again, bail them out.

[ Bericht 15% gewijzigd door Benzyl op 25-10-2019 13:50:26 ]
pi_189614767
quote:
Mja het is wel beetje makkelijk schieten. de NAVO is niet dood, het is juist goed dat troepen niet worden ingezet voor buitenlandse campagnes. Volgens mij is het bedoelt onder het principe samen zijn we sterker ons te beschermen tegen buitenlandse machten, vandaar ook dat rule #5 zo'n beetje de belangrijkste is geworden.

Ook vind ik het niet erg dat we van het idee af moeten stappen dat we opeens als EU zijnde iedereen in de armen moeten sluiten. Als Albanië geen toegevoegde waarde is en lidmaatschap beter voor het land zelf is dan voor de Unie, let them be. Waarom zouden zij naar Iran huppelen? En is dat dan direct een enorme bedreiging voor de Unie?

Ik snap wel dat een hoogleraar internationale betrekkingen dit allemaal wat met ledeogen aanziet maar dit is beetje makkelijk trappen. Maatschappelijk draagvlak hiervoor is ook beduidend gedaald.
pi_189614806
Het Westen ervaart geen zelfmoord maar lijkt het Midden-Oosten geleidelijk steeds iets minder relevant te vinden, daar is wat voor te zeggen.
pi_189614821
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 15:34 schreef WammesWaggel het volgende:
Het Westen ervaart geen zelfmoord maar lijkt het Midden-Oosten geleidelijk steeds iets minder relevant te vinden, daar is wat voor te zeggen.
Het ideale moment om het Midden Oosten minder relevant te maken door eens minder afhankelijk te worden van fossiele brandstoffen en andere grondstoffen. Make Europe Great Again!
pi_189614990
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 12:23 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Wel een beetje spijtig als je enige vrinden de bergen zijn, van zandduinen worden mensen over het algemeen niet vrolijker... kijk maar naar de Arabieren of de film Dune.
Düne niet gezien. Maar kijk uit naar de nieuwe versie :Y
-Rabia Al-Basri
pi_189615016
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:43 schreef Benzyl het volgende:
Bonje tussen SAA en YPG begint nu al beetje op te borrelen. YPG zegt afstand te doen van de VS maar werkt nu samen met de VS om Syrië van hun olie te ontdoen. Zou wel een spektakel zijn als Assad helemaal apeshit gaat want hij komt nu zonder olie te zitten.
https://southfront.org/tr(...)-want-us-protection/
[..]

Ik denk niet dat het houdbaar is voor de ypg om en goede relaties te hebben met het regime en Amerika te ondersteunen bij de bezetting van Syrische olievelden
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:52:30 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189615069
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 15:47 schreef Slayage het volgende:
Düne niet gezien.
gast ... -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189615116
The spice must flow ✔😎
pi_189615352
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 15:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

gast ... -O-
I know dat is 1 van die films die ik maar niet heb kunnen zien. Zo heb ik recent voor het eerst king of comedy gezien :p

Maar ik begrijp dat het een niet al te beste verfilming is. Ik verwacht van Villeneuve veel betere werk ;)
-Rabia Al-Basri
pi_189616634
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 12:23 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Over de zand gesproken :D

_sHx_ twitterde op vrijdag 25-10-2019 om 02:51:13 Erdogan: "What is important is to prepare a controlled life in this enormous area, and the most suitable people for it are Arabs. These are not suitable places for Kurds' lifestyle ... because these areas are virtually desert." https://t.co/oP6yp50PId reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_189620410
quote:
De Iraaks Koerdische regering is traditioneel geen fan van de PKK. Maar ook in Syrië is de politieke vleugel van de ypg slechts 1 van de meerdere Koerdisch facties.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:40:25 #109
396550 Richestorags
pi_189625852
Op Livemap hebben de Turken en hun jihadi's bijna dezelfde kleur op de map als IS. De jihadi's van Erdogan verschillen dan ook weinig van IS natuurlijk.
pi_189626827
Nog 3 dagen voordat de ceasefire voorbij is en er weer klappen vallen:

https://twitter.com/Charl(...)779502165970944?s=20

Persoonlijk geloof ik niet dat SNA jihadisten zijn. Het zijn vooral boze Arabische Syriërs die hun huizen en dorpjes terug willen. Er zitten wel paar foute figuren tussen maar Syrië is daar vol van. Syrië is verre van een gentleman's oorlog.
pi_189627503
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 11:02 schreef Benzyl het volgende:
Nog 3 dagen voordat de ceasefire voorbij is en er weer klappen vallen:
waar baseer jij dat op?
-Rabia Al-Basri
pi_189627671
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 11:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

waar baseer jij dat op?
Ik verwacht niet dat YPG gaat terugtrekken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Benzyl op 26-10-2019 12:10:08 ]
pi_189627941
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 11:56 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat YPG gaat terugtrekken.
de ypg wilt natuurlijk zo veel mogelijk traineren, omdat ze hopen om de amerikanen over te halen om toch te blijven vermoed ik. zo hebben ze in washington trump zo ver gekregen "to secure the oil" :')

ook weet de ypg natuurlijk dat het regime niet samen met de russen opeens overal in het noorden aanwezig kunnen zijn, wat hun beweegruimte geeft.

kleine schermutselingen zijn nog steeds gaande maar worden de afspraken langzaam wel gewoon geimplementeerd. de ypg kan niet blijven traineren tot het einde der tijden.

hoe stabiel de afspraken uiteindelijk zijn moet natuurlijk blijken.
-Rabia Al-Basri
pi_189629617
quote:
De reacties erop 😂 mensen vinden het geweldig blijkbaar.
pi_189629906
de meatgrinder bij kabana is weer geactiveerd

QalaatAlMudiq twitterde op zaterdag 26-10-2019 om 14:51:30 @PetTheGreat1 #Syria: #HTS & #TIP literally massacred pro-Assad forces desperately attempting to seized Zuwayqat hill on #Kabana front (NE. #Latakia). Their biggest recent failure pictured. Lot of casualties too. https://t.co/wcw4AmMoVi reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_189631690
Turkse soldaten knallen 2 PKK terroristen af.

https://twitter.com/8Peyok/status/1187819353233940480?s=20
pi_189642823
Twee Koerden die hun steun uitspreken voor Turkije. Tweet geplaatst door een Koerdische burgemeester in Turkije.

https://twitter.com/SavciSayan/status/1188161862682198016?s=20

Koerden die onder een grote Turkse vlag dansen.

https://twitter.com/mylif(...)217169349349381?s=20

350.000 Koerden zijn vanuit Syrië gevlucht naar Turkije.
En dan zijn er nog idioten die vinden dat Turkije een etnische zuivering uitvoert op Koerden.
pi_189664426
Oh?

ragipsoylu twitterde op maandag 28-10-2019 om 09:43:32 NEW — “US forces are returning to bases they had withdrawn from during the past few days in the north-east of Syria. More than 500 US soldiers, arrived at the base located on the M4 highway between Tal Tamr and Baidar” — Syrian Observatory reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_189664515
Washington probeert het sdf een PR boost te geven dat is duidelijk. Gesmokkel van Isis leden Door het sdf naar idlib is niet niks.

TitusMichaeleus twitterde op maandag 28-10-2019 om 10:34:30 It’s also worth reflecting on the interest the Pentagon and State Dept have in portraying SDF intel as vital to Baghdadi’s capture; and how they might have come by this information. (Short thread). https://t.co/XDYjsAZMFx reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_189665445
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 18:14 schreef polderturk het volgende:
Turkse soldaten knallen 2 PKK terroristen af.

https://twitter.com/8Peyok/status/1187819353233940480?s=20
Kijk ze rennen met al hun wapen. Ja direct te zien dat het pkk terroristen zijn. Is dat ook een dikke anti tank wapen waar ze zo hard mee wegrennen? Oh wacht ze zijn ongewapend....
pi_189673221
Niemand geeft een shit om de Koerden. Er wordt gezegd dat men boos is op Turkije en dat wapenhandel stop gezet zou zijn maar het blijft alleen bij praten. Dit wordt gedaan om de Koerdische volk voor de gek te houden, als ze maar niet in opstand komen in Europa is de gedachte. Onder de tafel geven ze Turkije stiekem alle vrijheid om de Koerden uit te roeien terwijl alle handel door blijft gaan met de turken.
pi_189676467
UPDATE 1-Syrian Kurd sets himself on fire outside UN refugee agency -police

GENEVA, Oct 23 (Reuters) - A Syrian Kurdish man in his 30s set himself on fire outside the United Nations refugee agency headquarters in Geneva on Wednesday and was quickly airlifted to hospital after the flames were extinguished, police said.

The man, who resides in Germany, was flown by helicopter to the specialised burns unit at the university hospital in Lausanne where he is receiving treatment, Geneva police spokesman Silvain Guillaume-Gentil said.

"Given his state, it was impossible to ask him about his motive, but we imagine that it was the political situation."

Turkish forces launched an offensive into northern Syria on Oct 9 to drive Kurdish militia away from the border region. Russia and Turkey reached an accord on Tuesday calling for the withdrawal of Syrian Kurdish YPG forces from the entire length of Syria's northeastern frontier with Turkey.

"We are saddened and shocked (about) an incident of self-immolation that happened in front of our Geneva headquarters this morning," said Andrej Mahecic, spokesman for the U.N. High Commissioner for Refugees (UNHCR).

The man had set himself ablaze and then tried to enter the UNHCR building but security officers and medical services intervened and the fire was put out, Mahecic said, adding: "We hope he will recover."

The UNHCR building is located across the street from a collective shelter for asylum-seekers, including Syrian Kurds.

"I saw the flames and the security agents from the building came and then a few minutes after that the police and ambulance. There are Syrians here (at the asylum centre), but I can't confirm (the man) was a resident," an employee told Reuters.

A witness at the asylum centre said that the man resembled a "huge human flame", adding: "I doubt he could survive that."

(Reporting by Stephanie Nebehay and Emma Farge Editing by Mark Heinrich)

https://news.yahoo.com/syrian-kurd-sets-self-fire-141542186.html

Ali Basheer Wazeer, Koerdische veteraan PKK strijder. Hij vocht rond 2015 voor de YPG in onder andere Rasulayn waar nu de turken aanwezig zijn. 80% van zijn lichaam volledig verbrand na deze actie.

pi_189677539
Iemand al verrast dat IS kopstukken in Turkse safe zones verblijven.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:24:31 #125
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189677998
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 22:36 schreef Melbiek het volgende:
UPDATE 1-Syrian Kurd sets himself on fire outside UN refugee agency -police

[ afbeelding ]

GENEVA, Oct 23 (Reuters) - A Syrian Kurdish man in his 30s set himself on fire outside the United Nations refugee agency headquarters in Geneva on Wednesday and was quickly airlifted to hospital after the flames were extinguished, police said.

The man, who resides in Germany, was flown by helicopter to the specialised burns unit at the university hospital in Lausanne where he is receiving treatment, Geneva police spokesman Silvain Guillaume-Gentil said.

"Given his state, it was impossible to ask him about his motive, but we imagine that it was the political situation."

Turkish forces launched an offensive into northern Syria on Oct 9 to drive Kurdish militia away from the border region. Russia and Turkey reached an accord on Tuesday calling for the withdrawal of Syrian Kurdish YPG forces from the entire length of Syria's northeastern frontier with Turkey.

"We are saddened and shocked (about) an incident of self-immolation that happened in front of our Geneva headquarters this morning," said Andrej Mahecic, spokesman for the U.N. High Commissioner for Refugees (UNHCR).

The man had set himself ablaze and then tried to enter the UNHCR building but security officers and medical services intervened and the fire was put out, Mahecic said, adding: "We hope he will recover."

The UNHCR building is located across the street from a collective shelter for asylum-seekers, including Syrian Kurds.

"I saw the flames and the security agents from the building came and then a few minutes after that the police and ambulance. There are Syrians here (at the asylum centre), but I can't confirm (the man) was a resident," an employee told Reuters.

A witness at the asylum centre said that the man resembled a "huge human flame", adding: "I doubt he could survive that."

(Reporting by Stephanie Nebehay and Emma Farge Editing by Mark Heinrich)

https://news.yahoo.com/syrian-kurd-sets-self-fire-141542186.html

Ali Basheer Wazeer, Koerdische veteraan PKK strijder. Hij vocht rond 2015 voor de YPG in onder andere Rasulayn waar nu de turken aanwezig zijn. 80% van zijn lichaam volledig verbrand na deze actie.

[ afbeelding ]
Lekker voor m
pi_189682035
Zal Merkel dit accepteren? Duitser omgekomen in Rasalayn door de turken:

pi_189682989
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 12:22 schreef Melbiek het volgende:
Zal Merkel dit accepteren? Duitser omgekomen in Rasalayn door de turken:

[ afbeelding ]
Hoezo niet? Als er bijv. Duitsers vechten voor de IS, waarna deze omkomen, zou Merkel het moeten accepteren.
En in dit geval ook ja.

[ Bericht 1% gewijzigd door Travnik op 29-10-2019 14:53:42 ]
pi_189684424
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 01:28 schreef skysherrif het volgende:
Ja ik:)
IS heeft meerdere aanslagen in Turkije gepleegd, waarna Turkije ze in Noord Syrie klappen heeft gegeven.

Net voor de verkiezingen is dit wel een stunt natuurlijk. Ook over verrast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Travnik op 30-10-2019 01:04:46 ]
pi_189686383
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 01:28 schreef skysherrif het volgende:
SDF'ers smokkelden de IS'ers naar Idlib. Vandaar dat ze wisten waar ze waren. Waarom hebben ze hun niet gearresteerd? Ze heulen met de vijand.

https://twitter.com/Dalatrm/status/1188530187551547392?s=20
pi_189686415
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 17:39 schreef polderturk het volgende:

[..]

SDF'ers smokkelden de IS'ers naar Idlib. Vandaar dat ze wisten waar ze waren. Waarom hebben ze hun niet gearresteerd? Ze heulen met de vijand.

https://twitter.com/Dalatrm/status/1188530187551547392?s=20
Mbt het sdf wordt er behoorlijk behoorlijk wat propaganda gebezigd. Sommige Amerikanen denken, Trump heeft hen in de steel gelaten dan gaan wij maar onze steentje bijdragen om hen te ondersteunen en dat gebeurt dus door onder andere te stellen dat ze hebben geholpen bij de uitschakeling van bagdadi. Ik las zelfs een tweet met een claim dat het sdf een mol had in de compound waar bagdadi zat en dat dit vervolgens werd bevestigd door Amerikaanse inlichtingendiensten. Niggah please :')
-Rabia Al-Basri
pi_189688796
Eerste vuurgevecht tussen Turkije en het Syrische leger

quote:
Six Syrian soldiers killed as regime army and Turkish military clash for first time since offensive
At least six Syrian regime fighters were killed as heavy clashes broke out Tuesday between the army and Turkish forces for the first time since Ankara attacked northeastern Syria three weeks ago, a war monitor said.

The Syrian Observatory for Human Rights said artillery and machine-gun fire was exchanged near Assadiya, south of the border town of Ras al-Ain.
https://www.telegraph.co.(...)ime-since-offensive/
pi_189688878
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 07:24 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Lekker voor m
Vurig volkje
pi_189689755
De Turkse Akinci armed UAV gaat deze week voor het eerst vliegen.
De UAV kan 900 kg aan bommen dragen.

pi_189689951
Opruimactie?
pi_189690664
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
Eerste vuurgevecht tussen Turkije en het Syrische leger
[..]

https://www.telegraph.co.(...)ime-since-offensive/
Of het is niet lekker gecommuniceerd of het zijn helemaal geen assadisten.

ragipsoylu twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 20:26:53 Turkey confirms that its military detained 18 individuals who claim to be part of Assad army in Syria’s Ras al-Ayn district. “We review this case as we coordinate our efforts with Russian counterparts” says Turkish Defense Ministry reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_189692756
quote:
Huis VS roept op tot sancties tegen Turkije, en erkent genocide op Armeniërs
Het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft president Donald Trump vandaag opgeroepen sancties en andere strafmaatregelen tegen Turkije te nemen wegens de Turkse inval in het noorden van Syrië. Een resolutie over het oproepen tot sancties kreeg de steun van 403 leden van het Huis. 16 leden stemden tegen. Ook erkende het Huis de massamoord op Armeniërs door het Ottomaanse Rijk, de voorloper van het huidige Turkije, als genocide.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-armeniers~a0e44037/
pi_189696223
Turkse proxies plunderen winkels en huizen

https://twitter.com/sarkawthamakar3/status/1187834481530560513

https://www.hawarnews.com(...)Xblcwd8nAHc.facebook

Jammer dat zo weinig mensen weten wat voor gruwelen deze mensen allemaal doen, om nog maar te zwijgen over executies en dergelijke. Compleet tuig.
pi_189697773
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 01:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ah zo van; eerst erkenden wij de massamoord niet, maar nu zijn wij boos en erkennen het wel, omdat onze investering in Syrie naar de filistijnen is.
pi_189697811
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 11:33 schreef adgadg het volgende:
Turkse proxies plunderen winkels en huizen

https://twitter.com/sarkawthamakar3/status/1187834481530560513

https://www.hawarnews.com(...)Xblcwd8nAHc.facebook

Jammer dat zo weinig mensen weten wat voor gruwelen deze mensen allemaal doen, om nog maar te zwijgen over executies en dergelijke. Compleet tuig.
2 miljoen Syrische vluchtelingen gaan zich vestigen in Noord-Syrie ( safe zone). Rusland en Amerika steunen het plan. Hongarije en Bulgarije trouwens ook.

Hopelijk kunnen alle Syrische vluchtelingen terug naar Syrie om er vervolgens in vrede te leven.
pi_189698250
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:24 schreef Travnik het volgende:

[..]

2 miljoen Syrische vluchtelingen gaan zich vestigen in Noord-Syrie ( safe zone). Rusland en Amerika steunen het plan. Hongarije en Bulgarije trouwens ook.

Hopelijk kunnen alle Syrische vluchtelingen terug naar Syrie om er vervolgens in vrede te leven.
Wat je er vergeet bij te zeggen is dat er inmiddels bijna 200.000 oorspronkelijke bewoners (Koerden/Syriërs) uit dat gebied zijn gevlucht vanwege de turkse invasie. Die hele Safe zone is een leugen, Turkije wil de oorspronkelijke bewoners (koerden) verdrijven, en Syrische/Arabische vluchtelingen uit andere delen van het land daar huisvesten. Oftewel een etnische zuivering, daar zijn de turken goed in. Hebben ze eerder ook al in Afrin gedaan.

En dat Trump en Rusland het steunen zegt helemaal niets. Trump heeft nauwelijks verstand van Syrië en is heel makkelijk te manipuleren, het grootste deel van Amerika steunt het plan niet (kijk maar naar het congres).
Rusland speelt het slim, die wil invloed winnen bij Turkije om het zo los te weken van het westen. Ethische kwesties zijn voor Poetin niet zo belangrijk, de belangen van Rusland staan altijd op nummer 1. Assad daarentegen is er helemaal niet blij mee, dat wordt misschien een probleem voor Rusland.
pi_189698450
Erdogan is van plan om safe-zone uit te breiden naar alle gebieden waar de Koerdische YPG aanwezig is. Ik dacht dat hij genoegen zou nemen wanneer de YPG dat strookje van 30 km diepte zou verlaten. Blijkbaar is hij van plan om een totale uitroeiing in gang te zetten.

edit:

Ik zie nu al dat Erdogan door gaat met zijn oorlog tegen de YPG. Ik ben bang dat voor de YPG geen ander optie is dan zich aan te sluiten bij Assad. Total surrender dus. Zolang dit niet gebeurd zal die turkse dictator doorgaan met zijn oorlog tegen de Koerden.
pi_189698601

Eén tekening van een gevlucht Syrisch meisje zegt meer dan duizenden door geopolitieke eigenbelang gekleurde "nieuwsberichten".
pi_189698638
quote:
Demonstranten opnieuw de straat op voor protest tegen Turkse inval in Syrië
Op de Rotterdamse Binnenrotte zullen vrijdag opnieuw protesten zijn tegen de Turkse invasie in Syrië. Om 16.00 uur zullen er enkele ‘solidariteitsslogans’ op het plein worden gekrijt en zijn er enkele sprekers. Bij een eerder protest kwam het tot een confrontatie tussen demonstrerende Koerden en Turken.
https://www.ad.nl/rotterd(...)l-in-syrie~a6de97d7/
pi_189698641
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:22 schreef Melbiek het volgende:
Erdogan is van plan om safe-zone uit te breiden naar alle gebieden waar de Koerdische YPG aanwezig is. Ik dacht dat hij genoegen zou nemen wanneer de YPG dat strookje van 30 km diepte zou verlaten. Blijkbaar is hij van plan om een totale uitroeiing in gang te zetten.

edit:

Ik zie nu al dat Erdogan door gaat met zijn oorlog tegen de YPG. Ik ben bang dat voor de YPG geen ander optie is dan zich aan te sluiten bij Assad. Total surrender dus. Zolang dit niet gebeurd zal die turkse dictator doorgaan met zijn oorlog tegen de Koerden.
Totale uitroeiing maar hoe? De Koerden bestaan toch niet alleen uit de YPG?
En waarom is het een probleem dat ze zouden aansluiten bij Assad? Ze hebben toch niet de ambitie om Syrie op te delen? Syrie is een soeverein land met 1 leger en 1 politieapparaat. Alle andere elementen zijn illegaal.

Bijv. Nederland zou toch ook niet accepteren dat bepaalde groepen met kalasjnikovs rondlopen?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 14:36:00 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189698693
quote:
17s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:31 schreef Bilge het volgende:
[ afbeelding ]

Eén tekening van een gevlucht Syrisch meisje zegt meer dan duizenden door geopolitieke eigenbelang gekleurde "nieuwsberichten".
Waarheid, want kinderen zijn niet te manipuleren. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 14:36:01 #146
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189698694
quote:
[ afbeelding ]

Die tekening bestond al lang voordat de Turken de Koerden begonnen uit te roeien, hoezo is dit geen "gekleurd" nieuwsbericht in eigenbelang :?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 14:43:05 #147
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189698830
quote:
[ afbeelding ]

Turkije _O_
pi_189698925
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:33 schreef Travnik het volgende:

[..]

Totale uitroeiing maar hoe? De Koerden bestaan toch niet alleen uit de YPG?
En waarom is het een probleem dat ze zouden aansluiten bij Assad? Ze hebben toch niet de ambitie om Syrie op te delen? Syrie is een soeverein land met 1 leger en 1 politieapparaat. Alle andere elementen zijn illegaal.

Bijv. Nederland zou toch ook niet accepteren dat bepaalde groepen met kalasjnikovs rondlopen?
Ik denk dat de YPG het helemaal niet zo erg vind om zich aan te sluiten bij Assad. Het zijn vooral de arabische elementen in de SDF die er moeite mee hebben, die zitten kwa ideologie dichter bij de rebellen / Jihadisten / Turken. Dat was al duidelijk in de strijd tegen ISIS.
Assad had de koerden een kleine toezegging moeten doen, zoals geringe zelfstandigheid.
Helaas liet Trump de Koerden onverwachts vallen, met Amerika hadden ze natuurlijk een stuk meer kaarten op tafel tijdens de onderhandelingen.
pi_189698979
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:36 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Die tekening bestond al lang voordat de Turken de Koerden begonnen uit te roeien, hoezo is dit geen "gekleurd" nieuwsbericht in eigenbelang :?
Volgens jouw stelling zouden er momenteel honderdduizenden Koerden dood moeten zijn. Is dit zo? Hoeveel burgerslachtoffers zijn er eigenlijk? En is dit buitenproportioneel?

Er zijn al meer dan een half miljoen Syriers omgekomen en bijna 10 miljoen op de vlucht,stelletje hyprocrieten.

Turkije lanceert een operatie om haar grens veilig te stellen, en een bufferzone om dit zo te houden. Dit in samenspraak met de Amerikanen en Russen, die ook fiat hebben gegeven.
Bottom line.

Mening van Nederland doet er dus praktisch niet meer toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Travnik op 30-10-2019 15:13:23 ]
  woensdag 30 oktober 2019 @ 16:23:05 #150
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_189700477
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 16:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan ben je nog veel gekker dan ik al dacht dat je was.
Deze is zelfs nog gekker dan dat jij dacht te denken dat hij was!

Straks begint ie nog te raaskallen over dat de Turken de wereld hebben bevrijd van de nazi's..of dat ze nu een Ottomaanse basis op Mars hebben...of dat Adnan Oktar de eerste mens op Everest was..

Er zitten wat figuren tussen in dit draadje die, op z'n zachtst gezegd, een aantal verkeerde afslagen hebben genomen!
pi_189700765
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:48 schreef adgadg het volgende:

[..]

Ik denk dat de YPG het helemaal niet zo erg vind om zich aan te sluiten bij Assad. Het zijn vooral de arabische elementen in de SDF die er moeite mee hebben, die zitten kwa ideologie dichter bij de rebellen / Jihadisten / Turken. Dat was al duidelijk in de strijd tegen ISIS.
Assad had de koerden een kleine toezegging moeten doen, zoals geringe zelfstandigheid.
Helaas liet Trump de Koerden onverwachts vallen, met Amerika hadden ze natuurlijk een stuk meer kaarten op tafel tijdens de onderhandelingen.
Daar staat Amerika toch al langer bekend om? Dat is niets nieuws. Ik denk zelf ook dat Putin en Erdogan een dubbele agenda hebben. Ze beweren dat ze een afspraak hebben gemaakt waar de YPG zich ook aan wilt houden , alleen ik denk toch echt dat Putin en Erdogan nog een ander afspraakje hebben gemaakt , een geheime afspraak om de YPG volledig uit te roeien buiten alle bekende afspraakjes om... Ook Assad zit in het spel. De Koerden worden weer verraden maar dan dit keer door alle partijen gezamenlijk.

Assad pleegt verraad tegen de Koerden door zijn troepen uit het niets terug te trekken uit gebieden waar de turken nu bezig zijn met een slachtpartij. Koerden denken dat ze Assad kunnen vertrouwen..Assad zegt wel vertrouw mij terwijl hij stiekem zit te wachten om een dolk in de rug van de Koerden te steken zoals Trump dat ook deed.

Helaas ziet het er naar uit dat de rekening voor de oorlog in Syrië aan de Koerden wordt toegeschoven met catastrofale gevolgen van dien...

''

Assad regime rejects dialogue with Syrian 'traitor' Kurds amid Turkish assault

https://www.alaraby.co.uk(...)amid-turkish-assault

''

Edit:

Ook Rusland trekt zijn troepen/militaire politie eenheden terug van gebieden waar de Koerden aanwezig zijn. Ik herken dit scenario zeer goed , bij Afrin gebeurde hetzelfde. Koerden worden momenteel door alle kanten genaaid en verraden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Melbiek op 30-10-2019 16:58:37 ]
pi_189701082
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 16:50 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Daar staat Amerika toch al langer bekend om? Dat is niets nieuws. Ik denk zelf ook dat Putin en Erdogan een dubbele agenda hebben. Ze beweren dat ze een afspraak hebben gemaakt waar de YPG zich ook aan wilt houden , alleen ik denk toch echt dat Putin en Erdogan nog een ander afspraakje hebben gemaakt , een geheime afspraak om de YPG volledig uit te roeien buiten alle bekende afspraakjes om... Ook Assad zit in het spel. De Koerden worden weer verraden maar dan dit keer door alle partijen gezamenlijk.

Assad pleegt verraad tegen de Koerden door zijn troepen uit het niets terug te trekken uit gebieden waar de turken nu bezig zijn met een slachtpartij. Koerden denken dat ze Assad kunnen vertrouwen..Assad zegt wel vertrouw mij terwijl hij stiekem zit te wachten om een dolk in de rug van de Koerden te steken zoals Trump dat ook deed.

Helaas ziet het er naar uit dat de rekening voor de oorlog in Syrië aan de Koerden wordt toegeschoven met catastrofale gevolgen van dien...

''

Assad regime rejects dialogue with Syrian 'traitor' Kurds amid Turkish assault

[ afbeelding ]

https://www.alaraby.co.uk(...)amid-turkish-assault

''

Edit:

Ook Rusland trekt zijn troepen/militaire politie eenheden terug van gebieden waar de Koerden aanwezig zijn. Ik herken dit scenario zeer goed , bij Afrin gebeurde hetzelfde. Koerden worden momenteel door alle kanten genaaid en verraden.
Zonder Amerika was Turkije al veel eerder binnengevallen. Amerika is niet altijd betrouwbaar geweest vroeger, maar tot het besluit van Trump hebben ze de Koerden een goede uitgangspositie gegeven. Probleem is ook dat Amerika niet wil dat de Koerden een deal maken met Assad vanwege de Iran haat, terwijl dit de enige reële optie is op het moment.
Ik geloof dat Assad nu wel de intentie heeft om de Koerden te helpen. Ze zijn ook al aan het vechten tegen de turken, alleen missen ze elke vorm van ondersteuning zoals artillerie/vliegtuigen, wat de turken wel hebben, daarom bakken ze er tot op heden niet veel van. Ze hebben echt de hulp van Rusland nodig, daar zit nu het grootste probleem. Die willen Erdogan paaien en stellen zich terughoudend op. Maar het schijnt dat Putin en Erdogan binnenkort weer gaan praten dus het lijkt erop dat voor Rusland de maat ook vol begint te raken. Al weet je het met Rusland nooit
pi_189701235
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:10 schreef adgadg het volgende:

[..]

Zonder Amerika was Turkije al veel eerder binnengevallen. Amerika is niet altijd betrouwbaar geweest vroeger, maar tot het besluit van Trump hebben ze de Koerden een goede uitgangspositie gegeven. Probleem is ook dat Amerika niet wil dat de Koerden een deal maken met Assad vanwege de Iran haat, terwijl dit de enige reële optie is op het moment.
Ik geloof dat Assad nu wel de intentie heeft om de Koerden te helpen. Ze zijn ook al aan het vechten tegen de turken, alleen missen ze elke vorm van ondersteuning zoals artillerie/vliegtuigen, wat de turken wel hebben, daarom bakken ze er tot op heden niet veel van. Ze hebben echt de hulp van Rusland nodig, daar zit nu het grootste probleem. Die willen Erdogan paaien en stellen zich terughoudend op. Maar het schijnt dat Putin en Erdogan binnenkort weer gaan praten dus het lijkt erop dat voor Rusland de maat ook vol begint te raken. Al weet je het met Rusland nooit
Dat heeft Erdogan bewust gedaan. Vele denken dat Erdogan een achterlijke idioot is maar dat is hij niet , hij is slim. ''laat de koerden maar eerst vechten en sterven voor niets tegen daesh, daarna komen wij wel langs'' is de gedachte. En dat is ook gebeurt met alle gevolge van dien. Koerden hebben hard gestreden , dik 10.000 doden en nog is 10 duizenden gewonden..

Russen zullen niks doen tegen de turken. Als ze dat wel zouden doen hadden ze dat allang al gedaan toen Turkije een Russische straaljager neerschoot in Syrië waarbij een Russische piloot onthoofd werd. Leger van Assad is zeer zwak , ongeveer net als de YPG. Ze stellen niks voor tegenover het turkse leger.

Ik denk toch echt dat Putin en Erdogan samen een dubbele agenda hebben. Ze zijn wel heel opvallend zeer goed bevriend met elkaar. Ik zie een 2de Afrin scenario tegemoet komen in geheel noord en oost Syrië tot aan Deir Ez Zor aan toe. Erdogan zal uiteindelijk de Amerikanen uitdagen en hun dwingen tot vertrek, rondom die olievelden bij Deir Ez Zor.

Enige manier om de Koerden te redden van dit scenario is vanuit een oorlogsverklaring tegen Turkije door Europese landen. Maar ook die landen (EU) houden de Koerden voor de gek. Beetje zwaaien met ''wij gaan geen wapens meer geven aan de turken'' is een belachelijke spel waarbij de Koerden voor de gek worden gehouden. Als men het serieus zou menen zou men Turkije de oorlog verklaren wat dus niet gebeurd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Melbiek op 30-10-2019 17:29:18 ]
pi_189701434
Dit verraad die de Russen plegen tegen de Koerden kan ook te maken hebben vanwege het feit dat de Koerden nu nog steeds in samenwerking zijn met de Amerikanen. Russen zijn misschien hierdoor een beetje geïrriteerd waardoor ze eigenlijk de middelvinger steken tegen de Koerden. Zo van: ''Oh dus jullie werken samen met de Amerikanen? Laat de Amerikanen jullie maar redden dan. Tot ziens.''

En natuurlijk civiele bevolking is zoals altijd de pineut. Opnieuw worden mensen massaal vluchteling..

[ Bericht 20% gewijzigd door Melbiek op 30-10-2019 17:42:10 ]
pi_189701879
SAA krijgt zware klappen in noord Syrië. Wat bezielt Assad? Er is toch een deal voor dat gebied.

Ook merkwaardig van SAA fanboys. Die dachten zeker dat Putin hun onvoorwaardelijke sugardaddy is:

https://twitter.com/AndrewBritani/status/1189565330487681036?s=20
pi_189704193
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 14:03 schreef adgadg het volgende:

[..]

Wat je er vergeet bij te zeggen is dat er inmiddels bijna 200.000 oorspronkelijke bewoners (Koerden/Syriërs) uit dat gebied zijn gevlucht vanwege de turkse invasie. Die hele Safe zone is een leugen, Turkije wil de oorspronkelijke bewoners (koerden) verdrijven, en Syrische/Arabische vluchtelingen uit andere delen van het land daar huisvesten. Oftewel een etnische zuivering, daar zijn de turken goed in. Hebben ze eerder ook al in Afrin gedaan.

En dat Trump en Rusland het steunen zegt helemaal niets. Trump heeft nauwelijks verstand van Syrië en is heel makkelijk te manipuleren, het grootste deel van Amerika steunt het plan niet (kijk maar naar het congres).
Rusland speelt het slim, die wil invloed winnen bij Turkije om het zo los te weken van het westen. Ethische kwesties zijn voor Poetin niet zo belangrijk, de belangen van Rusland staan altijd op nummer 1. Assad daarentegen is er helemaal niet blij mee, dat wordt misschien een probleem voor Rusland.
Wat jij vergeet te zeggen is dat Turkije 350.000 Koerden die naar Turkije zijn gevlucht in het gebied wil vestigen. Wat je vergeet te zeggen is dat maar 30% van de safezone Koerdisch is en dat maar een deel de YPG steunt. Wat je vergeet te zeggen is dat Turkije de Arabieren bij de Arabieren wil vestigen en de Koerden bij de Koerden. Wat je vergeet te zeggen is dat de YPG ook de demografie van het gebied aan het veranderen was. Zo zijn er Arabische dorpen etnisch gezuiverd. Wat je vergeet te zeggem is dat Turkije de YPG wil verdrijven. Dit is een groep die een zijtak is van de PKK. De PKK is een organisatie die in oorlog is met Turkije en al 50.000 slachtoffers heeft gemaakt.
pi_189704248
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 17:58 schreef Benzyl het volgende:
SAA krijgt zware klappen in noord Syrië. Wat bezielt Assad? Er is toch een deal voor dat gebied.
Oh, die clash tussen de SAA en Turkije is al bevestigd?
pi_189704901
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:07 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Oh, die clash tussen de SAA en Turkije is al bevestigd?
"SAA soldiers fled because Russia forced them onto the front without protection, and the regime did not support them with heavy weapons, meaning Turkish-backed jihadi groups could easily kill them. So they rebelled against their leadership and withdrew."

- SDF spox @mustefabali

Er is blijkbaar een geheime agreement tussen de regime , Rusland en Turkije. Koerden staan er alleen voor.
pi_189707478
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:42 schreef Melbiek het volgende:

[..]

"SAA soldiers fled because Russia forced them onto the front without protection, and the regime did not support them with heavy weapons, meaning Turkish-backed jihadi groups could easily kill them. So they rebelled against their leadership and withdrew."

- SDF spox @:mustefabali

[ afbeelding ]

Er is blijkbaar een geheime agreement tussen de regime , Rusland en Turkije. Koerden staan er alleen voor.

Als olifantan aan het worstelen zijn, moeten muizen het maken dat ze wegkomen. De geschiedenis herhaalt zich en hopelijk trappen de Koerden er niet meer in.
pi_189711824
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:05 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wat jij vergeet te zeggen is dat Turkije 350.000 Koerden die naar Turkije zijn gevlucht in het gebied wil vestigen. Wat je vergeet te zeggen is dat maar 30% van de safezone Koerdisch is en dat maar een deel de YPG steunt. Wat je vergeet te zeggen is dat Turkije de Arabieren bij de Arabieren wil vestigen en de Koerden bij de Koerden. Wat je vergeet te zeggen is dat de YPG ook de demografie van het gebied aan het veranderen was. Zo zijn er Arabische dorpen etnisch gezuiverd. Wat je vergeet te zeggem is dat Turkije de YPG wil verdrijven. Dit is een groep die een zijtak is van de PKK. De PKK is een organisatie die in oorlog is met Turkije en al 50.000 slachtoffers heeft gemaakt.
Het wordt tijd dat je je rode bril een keer afzet. Geef maar eens bewijs van etnische zuivering in Noord-Oost Syrie door de Koerden. Dat is er nauwelijks, in tegenstelling tot alle gedocumenteerde misdaden door die Jihadisten/huurlingen van Erdogan. De Koerden in Noord-Syrie hebben ook nooit Turkije aangevallen, de agressie kwam altijd vanuit Turkije. En om heel YPG te vergelijken met PKK is al helemaal bullsh*t. Denk je nou echt dat iedereen van de YPG die zijn huis/stad/provincie wil beschermen lid is van de PKK? Deze mensen hebben hard gevochten tegen de terroristen van ISIS, in tegenstelling tot Erdogan die geen enkel probleem had met ISIS aan de grens. Sterker nog, ISIS/HTS/SNA is allemaal 1 pot nat. Het is daarom ook helemaal niet verwonderlijk dat Baghdadi in Idlib is gedood. Vergeet niet dat jullie door al die agressie juist PKK populair maken, hoe meer jullie moorden hoe meer haat jullie terug zullen krijgen. Er staat meer op het spel dan alleen het imago van je land, wat nu al aardig verpest is.
pi_189712473
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 11:03 schreef adgadg het volgende:

[..]

Het wordt tijd dat je je rode bril een keer afzet. Geef maar eens bewijs van etnische zuivering in Noord-Oost Syrie door de Koerden. Dat is er nauwelijks, in tegenstelling tot alle gedocumenteerde misdaden door die Jihadisten/huurlingen van Erdogan. De Koerden in Noord-Syrie hebben ook nooit Turkije aangevallen, de agressie kwam altijd vanuit Turkije. En om heel YPG te vergelijken met PKK is al helemaal bullsh*t. Denk je nou echt dat iedereen van de YPG die zijn huis/stad/provincie wil beschermen lid is van de PKK? Deze mensen hebben hard gevochten tegen de terroristen van ISIS, in tegenstelling tot Erdogan die geen enkel probleem had met ISIS aan de grens. Sterker nog, ISIS/HTS/SNA is allemaal 1 pot nat. Het is daarom ook helemaal niet verwonderlijk dat Baghdadi in Idlib is gedood. Vergeet niet dat jullie door al die agressie juist PKK populair maken, hoe meer jullie moorden hoe meer haat jullie terug zullen krijgen. Er staat meer op het spel dan alleen het imago van je land, wat nu al aardig verpest is.
Ik ben het zeker met je eens behalve op 2 punten ben ik het niet met je eens. Ik ben ook tegen Erdogan en zijn invasie van noord-Syrië.

Punt 1 waar ik het niet mee eens ben is dat de YPG wel degelijk civiele bevolking uit hun huizen had gezet vanuit dreigementen dat de YPG Amerikaanse straaljagers tot actie zou roepen als Arabische/Turkmeense burgers hun huizen niet zouden verlaten. Dat is een van de redenen waarom er zoveel volk uit noord-Syrië in Turkije verblijft als vluchteling.

Punt 2 waar ik het niet met je eens ben is dat je aangeeft van dat je YPG niet met de PKK kunt vergelijken. Hoe verklaar je dan dat de huidige leider van de YPG een hoog geplaatste PKK commandant is? Ik bedoel Mazlum Kobani of te wel Sahin Cilo.

Hier heb je bijvoorbeeld een aantal foto's waarin Sahin Cilo samen met leiders van de PKK.

Mazlum Kobani samen met Abdullah Öcalan , de oprichter van de PKK tijdens zijn jeugd jaren:

(Syrisch badplaats in Latakia.)

Mazlum Kobani met nog andere leiders van de PKK zoals Duran Kalkan:

Buiten dit alles om wordt Mazlum Kobani al sinds 1996 gezocht in Turkije vanwege aanslagen in en rondom Hakkari waar minstens 20 mensen zijn omgekomen, waarvan veel Koerdische (village-gaurds) huurlingen die werken voor het Turkse leger.
pi_189714115
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 11:48 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Ik ben het zeker met je eens behalve op 2 punten ben ik het niet met je eens. Ik ben ook tegen Erdogan en zijn invasie van noord-Syrië.

Punt 1 waar ik het niet mee eens ben is dat de YPG wel degelijk civiele bevolking uit hun huizen had gezet vanuit dreigementen dat de YPG Amerikaanse straaljagers tot actie zou roepen als Arabische/Turkmeense burgers hun huizen niet zouden verlaten. Dat is een van de redenen waarom er zoveel volk uit noord-Syrië in Turkije verblijft als vluchteling.

Punt 2 waar ik het niet met je eens ben is dat je aangeeft van dat je YPG niet met de PKK kunt vergelijken. Hoe verklaar je dan dat de huidige leider van de YPG een hoog geplaatste PKK commandant is? Ik bedoel Mazlum Kobani of te wel Sahin Cilo.

Hier heb je bijvoorbeeld een aantal foto's waarin Sahin Cilo samen met leiders van de PKK.

Mazlum Kobani samen met Abdullah Öcalan , de oprichter van de PKK tijdens zijn jeugd jaren:

(Syrisch badplaats in Latakia.)
[ afbeelding ]

Mazlum Kobani met nog andere leiders van de PKK zoals Duran Kalkan:

[ afbeelding ]

Buiten dit alles om wordt Mazlum Kobani al sinds 1996 gezocht in Turkije vanwege aanslagen in en rondom Hakkari waar minstens 20 mensen zijn omgekomen, waarvan veel Koerdische (village-gaurds) huurlingen die werken voor het Turkse leger.
Ik zeg echt niet dat de YPG engeltjes zijn, er zullen ook best PKK'ers tussen zitten (ik schreef dat niet heel de YPG PKK is). Maar ik kan de PKK'ers ook heel goed begrijpen als je ziet hoe Turkije bezig geweest is in zuid-oost Turkije met het onderdrukken/deporteren van de koerden. Aanvallen op turkse politie en leger is dan ook niet meer dan een logisch gevolg (burgers natuurlijk nooit). En de Koerdische village guards werden beschouwd als NSB'ers en waren ook geen lieverdjes.
pi_189714491
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 13:42 schreef adgadg het volgende:

[..]

Ik zeg echt niet dat de YPG engeltjes zijn, er zullen ook best PKK'ers tussen zitten (ik schreef dat niet heel de YPG PKK is). Maar ik kan de PKK'ers ook heel goed begrijpen als je ziet hoe Turkije bezig geweest is in zuid-oost Turkije met het onderdrukken/deporteren van de koerden. Aanvallen op turkse politie en leger is dan ook niet meer dan een logisch gevolg (burgers natuurlijk nooit). En de Koerdische village guards werden beschouwd als NSB'ers en waren ook geen lieverdjes.
Daar wil ik ook mijn mening over geven als dat mag.

Turkije was door al die militaire staatsgrepen een land die door militaire dictators werd bestuurd. Er was zo goed als geen civiele macht. Het land was wel een democratie , er waren verkiezingen , alleen die werden telkens gedwarsboomd door militaire staatsgrepen waardoor er telkens een politiek in gang werd gezet zonder de wil van dat volk.

Buiten de Koerden om werden de moslims/soennieten ook behoorlijk onderdrukt. Ze mochten na de staatsgreep in 1997 bijvoorbeeld geen hoofddoek om doen als student en meer van zulke praktijken tegen soennieten terwijl Turkije grotendeels soennitisch is.

De Koerden hebben een groot fout gemaakt door de wapens op te pakken tegen Turkije. Want daardoor hebben ze buiten de coupplegers ook de normale civiele bevolking boos gemaakt doordat hun kinderen die dienstplicht moesten vervullen telkens werden vermoord door de PKK. En nu zie je dus dat ook de gemiddelde Turkse burger een ernstige haat heeft tegen de nationalistische Koerden van de PKK. Terwijl dat voorkomen kon worden door geduld te hebben. Want uiteindelijk zijn die coupplegers verslagen en is er een civiele regering aan de macht gekomen in Turkije.

Als de PKK vanaf het begin rustig aan zou doen en in plaats van geweld te gebruiken , democratische rechten proberen op te bouwen door civiele regeringen te steunen , zouden ze vandaag de dag sterker in hun schoenen staan. Want dan zou de gemiddelde burger in Turkije geen haat hebben aan nationalistische Koerden. Doordat er een geschiedenis is van geweld en moord waarbij uit mijn hoofd tot nu toe al ruim 50.000 mensen zijn omgekomen heb je nu dus te maken met een vijandig Turkije tegen de PKK.

Tot het jaar 2016 was er in Turkije altijd al een militaire diepemacht die opdrachten gaf aan civiele regeringen en bedreigde met staatsgrepen als ze het niet zouden uitvoeren.

Als vanaf het begin af aan geen geweld werd gebruikt in Turkije , dan denk ik wel dat de Koerden vandaag de dag in Syrië een onafhankelijke Koerdistan zouden kunnen oprichten. Dat kans zou in ieder geval veel groter zijn als nu want nu is de kans dat er ook maar ergens een onafhankelijke Koerdistan wordt opgericht ongeveer nihil.
pi_189714785
Is Kobani nu wel of geen terrorist. Aanslagen op toeristen en burgerdoelen is best heftig lijkt mij.

Hij is prominent lid geweest van de PKK (een terreurorganisatie ook volgens VS en EU), waarbij hij talloze aanslagen heeft voorbereid en uitgevoerd.

Er duiken allerlei foto's op waarin Kobani te zien is met terroristen, en hij heeft zelfs een boek geschreven, met betrekking tot onder andere diezelfde aanslagen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Travnik op 31-10-2019 14:34:55 ]
pi_189714933
https://twitter.com/Sobri(...)913242053251072?s=20

Aardig wat aanslagen,ook op burgerdoelen.
pi_189714957
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 14:05 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Daar wil ik ook mijn mening over geven als dat mag.

Turkije was door al die militaire staatsgrepen een land die door militaire dictators werd bestuurd. Er was zo goed als geen civiele macht. Het land was wel een democratie , er waren verkiezingen , alleen die werden telkens gedwarsboomd door militaire staatsgrepen waardoor er telkens een politiek in gang werd gezet zonder de wil van dat volk.

Buiten de Koerden om werden de moslims/soennieten ook behoorlijk onderdrukt. Ze mochten na de staatsgreep in 1997 bijvoorbeeld geen hoofddoek om doen als student en meer van zulke praktijken tegen soennieten terwijl Turkije grotendeels soennitisch is.

De Koerden hebben een groot fout gemaakt door de wapens op te pakken tegen Turkije. Want daardoor hebben ze buiten de coupplegers ook de normale civiele bevolking boos gemaakt doordat hun kinderen die dienstplicht moesten vervullen telkens werden vermoord door de PKK. En nu zie je dus dat ook de gemiddelde Turkse burger een ernstige haat heeft tegen de nationalistische Koerden van de PKK. Terwijl dat voorkomen kon worden door geduld te hebben. Want uiteindelijk zijn die coupplegers verslagen en is er een civiele regering aan de macht gekomen in Turkije.

Als de PKK vanaf het begin rustig aan zou doen en in plaats van geweld te gebruiken , democratische rechten proberen op te bouwen door civiele regeringen te steunen , zouden ze vandaag de dag sterker in hun schoenen staan. Want dan zou de gemiddelde burger in Turkije geen haat hebben aan nationalistische Koerden. Doordat er een geschiedenis is van geweld en moord waarbij uit mijn hoofd tot nu toe al ruim 50.000 mensen zijn omgekomen heb je nu dus te maken met een vijandig Turkije tegen de PKK.

Tot het jaar 2016 was er in Turkije altijd al een militaire diepemacht die opdrachten gaf aan civiele regeringen en bedreigde met staatsgrepen als ze het niet zouden uitvoeren.

Als vanaf het begin af aan geen geweld werd gebruikt in Turkije , dan denk ik wel dat de Koerden vandaag de dag in Syrië een onafhankelijke Koerdistan zouden kunnen oprichten. Dat kans zou in ieder geval veel groter zijn als nu want nu is de kans dat er ook maar ergens een onafhankelijke Koerdistan wordt opgericht ongeveer nihil.
Ik weet niet genoeg van de situatie om hier een goed oordeel over te kunnen geven, maar ik zou zelf ook niet echt happy zijn geweest als ik mijn eigen taal niet mocht spreken. Je kan het een beetje vergelijken met de Palestijnen, en die steunt Turkije dan weer wel, beetje hypocriet.
Van de democratie is in Turkije volgens mij ook niet veel meer over. Waarom wordt je al opgepakt bij het geven van je mening over de operatie?
pi_189715106
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 14:44 schreef adgadg het volgende:

[..]

Ik weet niet genoeg van de situatie om hier een goed oordeel over te kunnen geven, maar ik zou zelf ook niet echt happy zijn geweest als ik mijn eigen taal niet mocht spreken. Je kan het een beetje vergelijken met de Palestijnen, en die steunt Turkije dan weer wel, beetje hypocriet.
Van de democratie is in Turkije volgens mij ook niet veel meer over. Waarom wordt je al opgepakt bij het geven van je mening over de operatie?
De soennieten waren ook soort van Palestijnen. Adnan Menderes , een soenniet die door dat volk werd gekozen als president werd bijvoorbeeld opgehangen na een militaire staatsgreep in 1960:

En deze praktijken bleven jaaaarenlang doorgaan in dat land. Toch hebben de soennieten de wapens niet opgepakt en hadden geduld. En nu zie je dus dat de militaire bestuur grotendeels verdreven is.

Als je geen geduld hebt en je pakt de wapens op en begint alles wat los en vast zit te doden ja dan mag je natuurlijk een zware tegenreactie verwachten met een vijandig Turkije als eindresultaat. Een vijandig Turkije betekend ook gelijk een einde voor elk mogelijke kans voor een onafhankelijke Koerdistan in dat gehele regio. Er bestaat geen overlevingskans voor een land met een zeer vijandig Turkije voor je deur in dat regio.

Daarom ben ik van mening dat de grootste politieke blunder van Abdullah Öcalan was dat hij besloot om moordaanslagen te plegen in Turkije. Wat je zaait zul je oogsten. Nu krijg je dus te maken met de turkse militaire apparaat die niet alleen in noord-Syrië bezig is met moordaanslagen maar ook in noord-Irak. Net weer een straaljager die langs kwam in Zakho , Noord-Irak met als eindresultaat:

RudawEnglish twitterde op donderdag 31-10-2019 om 14:38:56 #BREAKING: Turkish military jets target car nearby Zakho as they continue their anti-PKK efforts, #Kurdistan Region -- Rudaw Reporter. https://t.co/C0fNuPE7wx reageer retweet

[ Bericht 2% gewijzigd door Melbiek op 31-10-2019 15:10:31 ]
  donderdag 31 oktober 2019 @ 16:09:56 #168
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189715906
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 11:03 schreef adgadg het volgende:

[..]

_O-

Flapdrol, je weet totaal niet waar je het over hebt man. :')

Geen Erdo fan hier, maar mede dankzij hem hebben de Koerden in Turkije veel meer rechten. De Koerden kunnen hun eigen taal spreken, hebben eigen televisie kanalen en in films of series wordt volop Koerdisch gesproken. Daarnaast hebben ze de mogelijkheid gekregen om actief deel te nemen aan de politiek (HDP) ondanks banden met de PKK.

Een neefje en nichtje van Abdullah Ocalan zijn zelfs actief in het Turkse parlement. (Al weet ik niet of dat nog steeds zo is omdat ze weigerden om trouw te zweren. :') )

[ Bericht 15% gewijzigd door KrAlex op 31-10-2019 16:17:32 ]
pi_189716148
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:09 schreef KrAlex het volgende:

[..]

_O-

Geen Erdo fan hier, maar mede dankzij hem hebben de Koerden in Turkije veel meer rechten. De Koerden kunnen hun eigen taal spreken, hebben eigen televisie kanalen en in films of series wordt volop Koerdisch gesproken. Daarnaast hebben ze de mogelijkheid gekregen om actief deel te nemen aan de politiek (HDP) ondanks banden met de PKK.

Een neefje en nichtje van Abdullah Ocalan zijn zelfs actief in het Turkse parlement. (Al weet ik niet of dat nog steeds zo is omdat ze weigerden om trouw te zweren. :') )
Ja met een civiele bestuur is alles mogelijk. Alleen de PKK heeft het ernstig verpest door vanaf het begin af aan de wapens op te pakken. En nu krijg je dus een land op je nek die een schurft hekel aan nationalistische Koerden heeft en alles plat bombardeert waar er ook maar een poging tot onafhankelijkheid wordt gedaan.

Apo was blijkbaar toch een volslagen idioot vanwege zijn oorlog tegen Turkije. En de normale Koerden die bezig zijn met hun leven en werk zijn nu de pineut in dat regio. En Apo drinkt rustig thee in zijn celletje terwijl de Koerdische volk allen vluchteling worden. Ik blijf het herhalen , grootste politieke zelfmoord blunder van Apo was dat hij Turkije de oorlog verklaarde. Wat een idioot. Een land die door militaire junta's wordt bestuurd kun je toch niet serieus nemen , daar dacht Apo niet aan. Apo dacht dat de gemiddelde turk de koerden niets gunde , dat is dus niet waar, het was de militaire junta die met grof geweld vanuit staatsgrepen aan de macht kwam , die mensen zijn de daders en hun waren die gene die de boel zaten te verzieken en niet de gemiddelde turkse burger.

Nu is het wel een feit dat men de nationalistische Koerden niets gunt vanwege de oorlog die Apo had verklaard tegen Turkije. Dat krijg je er dan van. En dan achteraf nog steeds met Öcalan vlag zwaaien hoe dom kun je dan wel niet zijn. Het is Öcalan die de Koerden in dit situatie heeft gebracht.
pi_189716177
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:09 schreef KrAlex het volgende:

[..]

_O-

Schelden, daar zijn jullie turken erg goed in :') Maar discussies voeren ho maar.

Ja de koerden hebben zoveel vrijheden, niet te geloven. Misschien het deel dat Erdogan blijft steunen, maar zodra er enige vorm van kritiek komt ben je de sjaak:
http://www.hurriyetdailyn(...)nti-terror-op-147793
https://www.reuters.com/a(...)agency-idUSKBN1WV13Y
Iedereen die de rechtstaat in Turkije op dit moment serieus neemt moet zich eens goed na laten kijken.
pi_189716194
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:29 schreef adgadg het volgende:

[..]

Schelden, daar zijn jullie turken erg goed in :') Maar discussies voeren ho maar.

Ja de koerden hebben zoveel vrijheden, niet te geloven. Misschien het deel dat Erdogan blijft steunen, maar zodra er enige vorm van kritiek komt ben je de sjaak:
Iedereen die de rechtstaat in Turkije op dit moment serieus neemt moet zich eens goed na laten kijken.
Tuurlijk wordt je nu de cel in gezet als je tegen die militaire operatie bent. Je bekijkt het jammer genoeg verkeerd. Je moet out-of-the-box kunnen denken , helicopter view. Alleen dan zul je zien dat het toch echt Apo was die verantwoordelijk is aan de huidige situatie.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 16:33:31 #172
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189716217
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:29 schreef adgadg het volgende:

[..]

Ik mag je toch gewoon een flapdrol vinden terwijl ik een discussie met je aan ga. :')

Daarnaast zijn die burgemeesters uit hun functie gezet omdat ze niet integer hebben gehandeld. Idem dito met de burgemeesters in onder andere Ankara en Bursa zo uit mijn hoofd. Heeft dus wederom niks te maken met dat het Koerden zijn.
pi_189716328
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:33 schreef KrAlex het volgende:

[..]

Ik mag je toch gewoon een flapdrol vinden terwijl ik een discussie met je aan ga. :')

Daarnaast zijn die burgemeesters uit hun functie gezet omdat ze niet integer hebben gehandeld. Idem dito met de burgemeesters in onder andere Ankara en Bursa zo uit mijn hoofd. Heeft dus wederom niks te maken met dat het Koerden zijn.
Dan mag ik jou ook een domme turk noemen, maar ik blijf in eerste instantie liever beleefd.
Als je het nieuwsbericht leest staat er toch duidelijk dat ze afgezet zijn in verband met propaganda/connecties met PKK. Volgens Turkije ben je al snel verbonden met PKK, als je het niet met hun beleid eens bent. Totale waanzin.
pi_189716430
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:41 schreef adgadg het volgende:

[..]

Dan mag ik jou ook een domme turk noemen, maar ik blijf in eerste instantie liever beleefd.
Als je het nieuwsbericht leest staat er toch duidelijk dat ze afgezet zijn in verband met propaganda/connecties met PKK. Volgens Turkije ben je al snel verbonden met PKK, als je het niet met hun beleid eens bent. Totale waanzin.
Mag een volksvertegenwoordiger wapens vervoeren en/of bewaren/verstoppen, die bestemd zijn voor de PKK?

Mogen overheidsgebouwen gebruikt worden als recruteringsbureaus, om jongemannen en dames te ronselen voor de PKK?

Mogen volksvertegenwoordigers oproepen tot geweld?
pi_189716526
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:51 schreef Travnik het volgende:

[..]

Mag een volksvertegenwoordiger wapens vervoeren en/of bewaren/verstoppen, die bestemd zijn voor de PKK?

Mogen overheidsgebouwen gebruikt worden als recruteringsbureaus, om jongemannen en dames te ronselen voor de PKK?

Heb je hier (onafhankelijk) bewijs voor? Je weet zelf ook wel dat mensen gearresteerd worden voor niets, zelfs als ze alleen maar een 'verkeerde' tweet de wereld insturen. Er is totaal geen vrijheid.
https://www.hrw.org/news/(...)ayors-removed-office
  donderdag 31 oktober 2019 @ 17:02:42 #176
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189716551
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:41 schreef adgadg het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je mij zo noemen, geen problemen mee.

Maar jij durft dan ook met zekerheid te zeggen dat deze burgemeesters geen enkele banden hebben gehad met de PKK?
pi_189716600
Die Turken in dit topic reeks blijven hilarisch.

Compleet overtuigd dat het allemaal wel kosjer is met wat Turkije doet met tienduizenden in eigen land alleen al.

Gulen aantijging en hoppa je verdwijnt in de cel.
Zonder kans op enige vorm van een eerlijk proces want alle rechters zijn inmiddels vervangen want in de cel..

Maar nee dat is allemaal geen indicatie dat er iets grondig mis is aan de basis.

Turken.. die straks er helemaal alleen voor zullen staan en totaal terecht.
pi_189716852
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Compleet overtuigd dat het allemaal wel kosjer is met wat Turkije doet met tienduizenden in eigen land alleen al.

Zonder kans op enige vorm van een eerlijk proces want alle rechters zijn inmiddels vervangen want in de cel..

Maar nee dat is allemaal geen indicatie dat er iets grondig mis is aan de basis.

Er zijn tienduizenden opgepakt ivm een coup-poging welke gelukkig is mislukt.

Tijdens de couppoging was het Westen opmerkelijk stil:) Regime change mislukt...

Tijdens de poging zijn er honderden mensen gesneuveld en duizenden gewond geraakt. Er zijn tanks en straaljagers ingezet tegen het volk.

Je zou het in je broek doen Theoboy
pi_189716938
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Een geslaagde coup zou tienduizenden doden, en honderdduizenden gewonden tot gevolg hebben.
Tuurlijk worden er mensen opgepakt en vastgezet.

Stel je voor dat zoiets in Nederland zou gebeuren?. De treinen zouden (weer) naar het Oosten rijden.

Hilarisch he
pi_189717189
Die in scene gezette coup poging haha ja.

Erdolf was net toevallig weg.
pi_189717264
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Ah de conspiracy -kaart:)

Hilarisch
pi_189718057
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:00 schreef Travnik het volgende:

[..]

Ah de conspiracy -kaart:)

Hilarisch
We zijn de feiten niet vergeten, zeg maar zelfde als armeense genocide.

Niemand had met die coup te maken.
Als het al echt was, hoogstens dat kleine clubje officieren en heel misschien wat rechters.

Tienduizenden zitten in de cel puur op basis van "gulen", waardoor Turkije tot niets meer is verworden dan een bananenrepubliek.

Iedereen ziet het, iedereen weet het.
Maar nee niet de lachwekkend nationalistische Turken hier die grappig genoeg in Turkije en hier met de nek worden aangekeken.

Nergens gewenst, in dat licht snap ik de houding wel, dan lijkt het nog ergens op.
pi_189718132
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Dus Erdogan heeft met tienduizenden mensen, (generaals,officieren, piloten,soldaten ,rechters en gewone burgers) separaat afspraken gemaakt, om een coup in scene te zetten.
Vervolgens heeft Erdoğan zich goed verstopt om het allemaal niet op te laten vallen.

Een gedeelte daarvan krijgt levenslang, en een aanzienlijk deel krijgt zware straffen, welke ze allemaal voor lief moeten nemen. Hoort er nu eenmaal bij.
Allemaal afgesproken met Erdoğan, volgens Theoboy.

Is 9-11 volgens jou ook in scene gezet?

En dit moet je dan serieus nemen.
pi_189718144
-Rabia Al-Basri
pi_189718235
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:49 schreef Travnik het volgende:
ten ,rechters en gewone burgers) separaat afspraken gemaakt, om een coup in scene te zetten.
Vervolgens heeft Erdoğan zich goed verstopt om het allemaal niet op te laten vallen.

Een gedeelte daarvan krijgt levenslang, en een aanzienlijk deel krijgt zware straffen, welke ze allemaal voor lief moeten nemen. Hoort er nu eenmaal bij
Allemaal afgesproken met Erdoğan, volgens Theoboy. Is 9-11 volgens jou ook in scene gezet?

En dit moet je dan serieus nemen.
Erdogan is wel degelijk achter de coup in 2016. Hij heeft inderdaad een afspraak gemaakt en iedereen weet met wie. Dogu Perincek die zijn eigen aanhang binnen de leger bepaalde klusjes liet doen om de coup een beetje echt te laten lijken waarna Erdogan zogenaamd de controle pakt over de coup. Direct na de coup zien we dat officieren die voorstander van Perincek zijn op belangrijke posities worden gezet. Die zelfde Perincek dreigt Erdogan af en toe met een staatsgreep en niemand die zijn mondje open doet tegen hem. Iedereen wordt in gevang gezet maar wanneer het bij Perincek aankomt doet niemand iets.

We moeten ook niet vergeten dat Erdogan vroeger zei dat hij zelfs de kleding van een pastoor zou dragen om aan de leiding te kunnen komen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Melbiek op 31-10-2019 19:01:55 ]
pi_189718378
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:00 schreef adgadg het volgende:

[..]

Heb je hier (onafhankelijk) bewijs voor? Je weet zelf ook wel dat mensen gearresteerd worden voor niets, zelfs als ze alleen maar een 'verkeerde' tweet de wereld insturen. Er is totaal geen vrijheid.
https://www.hrw.org/news/(...)ayors-removed-office
Hier is bewijs voor, dit moet ik wel voor jou opzoeken.
HDP is de politieke tak van de PKK.

Hiervoor is al opgemerkt dat Koerden veel meer voor elkaar zouden krijgen, als zij er niet voor zouden kiezen om de wapens op te pakken.
En dit klopt ook. De PKK wil helemaal geen oplossing, en is zich er van bewust dat ze Turkije militair niet kunnen verslaan.

Er zitten heel veel crpto Armenen in de PKK, welke een hele andere agenda hebben. Kijk naar de top van de PKK. Bijna de helft is niet-Koerdisch.

Lees je in over de Armeense ASALA. Wanneer die is ontstaan. Wanneer ze opeens zijn gestopt na decennia terreur. Waar en wanneer de ASALA en PKK zijn ontstaan. Allebei de Bekaa vallei in Libanon.

De Armenen willen niet moe worden. Laat Koerden en Turken maar vechten. Wanneer de Turken zijn uitgeschakeld,is de kust vrij.
Armeens spreekwoord: met de Turken gaat het om grond,met de Koerden om bloed.
Van en Ağrı (Ararat) is zelfs heilig voor ze.

Het kan het Westen geen ruk schelen of het Turken of Koerden zijn die sneuvelen.

Halabja... iedereen keek de andere kant op, en waar kwam het gas vandaan die Saddam had ingezet als strafmaatregel?
Saddam was de vriend van... De vijand van Iran:)
pi_189718435
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 17:32 schreef Travnik het volgende:

[..]

Een geslaagde coup zou tienduizenden doden, en honderdduizenden gewonden tot gevolg hebben.
Tuurlijk worden er mensen opgepakt en vastgezet.

Stel je voor dat zoiets in Nederland zou gebeuren?. De treinen zouden (weer) naar het Oosten rijden.

Hilarisch he
Lijkt me duidelijk dat Erdo van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt om iedereen die hem niet zint achter de tralies te zetten.
pi_189718457
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 18:56 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Erdogan is wel degelijk achter de coup in 2016. Hij heeft inderdaad een afspraak gemaakt en iedereen weet met wie. Dogu Perincek die zijn eigen aanhang binnen de leger bepaalde klusjes liet doen om de coup een beetje echt te laten lijken waarna Erdogan zogenaamd de controle pakt over de coup. Direct na de coup zien we dat officieren die voorstander van Perincek zijn op belangrijke posities worden gezet. Die zelfde Perincek dreigt Erdogan af en toe met een staatsgreep en niemand die zijn mondje open doet tegen hem. Iedereen wordt in gevang gezet maar wanneer het bij Perincek aankomt doet niemand iets.

We moeten ook niet vergeten dat Erdogan vroeger zei dat hij zelfs de kleding van een pastoor zou dragen om aan de leiding te kunnen komen.

Dat men bezig was met een coup, daar waren inlichtingen over. Turkije heeft een verleden met militaire coups. Maar hij heeft de coup niet zelf georganiseerd. Hij was al aan de leiding en ik denk dat Perinçek hem niets kon maken. Ik denk niet dat hij zoveel macht had.

Heb je daarentegen de reportages van Gülen gezien?
pi_189718667
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk dat Erdo van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt om iedereen die hem niet zint achter de tralies te zetten.
Dit vind ik eerder voor de hand liggend, dat hij de coup niet zelf heeft georkestreerd, maar wel van de gelegenheid gebruik heeft gemaakt, ten voordele van hem in politieke zin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Travnik op 31-10-2019 19:35:10 ]
  donderdag 31 oktober 2019 @ 22:01:50 #190
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189721184
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:06 schreef Travnik het volgende:

[..]

Hier is bewijs voor, dit moet ik wel voor jou opzoeken.
HDP is de politieke tak van de PKK.

Hiervoor is al opgemerkt dat Koerden veel meer voor elkaar zouden krijgen, als zij er niet voor zouden kiezen om de wapens op te pakken.
En dit klopt ook. De PKK wil helemaal geen oplossing, en is zich er van bewust dat ze Turkije militair niet kunnen verslaan.

Er zitten heel veel crpto Armenen in de PKK, welke een hele andere agenda hebben. Kijk naar de top van de PKK. Bijna de helft is niet-Koerdisch.

Lees je in over de Armeense ASALA. Wanneer die is ontstaan. Wanneer ze opeens zijn gestopt na decennia terreur. Waar en wanneer de ASALA en PKK zijn ontstaan. Allebei de Bekaa vallei in Libanon.

De Armenen willen niet moe worden. Laat Koerden en Turken maar vechten. Wanneer de Turken zijn uitgeschakeld,is de kust vrij.
Armeens spreekwoord: met de Turken gaat het om grond,met de Koerden om bloed.
Van en Ağrı (Ararat) is zelfs heilig voor ze.

Het kan het Westen geen ruk schelen of het Turken of Koerden zijn die sneuvelen.

Halabja... iedereen keek de andere kant op, en waar kwam het gas vandaan die Saddam had ingezet als strafmaatregel?
Saddam was de vriend van... De vijand van Iran:)
Turkije heeft gewoon een tweede Abdullah Catli nodig. Die man rolde zo'n beetje heel ASALA in zijn eentje op. Wie weet wat hij met de PKK had gedaan.

Wat een held _O_
pi_189722274
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 19:12 schreef Travnik het volgende:

[..]

Dat men bezig was met een coup, daar waren inlichtingen over. Turkije heeft een verleden met militaire coups. Maar hij heeft de coup niet zelf georganiseerd. Hij was al aan de leiding en ik denk dat Perinçek hem niets kon maken. Ik denk niet dat hij zoveel macht had.

Heb je daarentegen de reportages van Gülen gezien?

Die men was Erdogan en Perincek. Ja dat klopt en dit is de eerste keer ooit in de geschiedenis van Turkije dat een president een self coup organiseert. Perincek en Erdogan zijn vriende van elkaar. Tenminste voorlopig nog wel. Vanuit die samenwerking hebben ze een self coup uitgevoerd in 2016. Grappige van allemaal is dat die coup helemaal niks te maken had met Gülen. Gülen is gebruikt als een pispaaltje. Zijn macht is door de Turkse media die in de handen is van Erdogan vergroot , van een mug is er een olifant van gemaakt zo kun je dat zien.

Geheimediensten van westerse landen wijzen ook op het feit dat Erdogan achter de self coup was.

Erdogan zei ook 1 dag na de self coup , dat de militaire staatsgreep een ''gift van God'' was. Of was het toch een gift van Erdogan aan zichzelf ;) ? Soort van een 2de '' Reichstag Fire ''
pi_189727293
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:51 schreef Travnik het volgende:

[..]

https://www.amnesty.org/e(...)-offensive-in-Syria/

Mag je tweeten dat Turkse vliegtuigen ook burgerdoelen raakten?
Mag je vragen stellen bij Operation Peace Spring?
Mag je kritisch zijn op het feit dat de operatie zich voornamelijk op 1 groep lijkt te richten?
Mag je vredevol protesteren in Turkije?
pi_189727795
Er is in de mensengeschiedenis geen oorlog geweest zonder burgerslachtoffers. Het vraagstuk is niet of er burgerdoelen zijn geraakt maar of dat bewust en met opzet gedaan is.
pi_189728067
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 12:18 schreef Benzyl het volgende:
Er is in de mensengeschiedenis geen oorlog geweest zonder burgerslachtoffers. Het vraagstuk is niet of er burgerdoelen zijn geraakt maar of dat bewust en met opzet gedaan is.
Nee het vraagstuk is of je mag worden opgepakt als je hier wat vragen over hebt :')
pi_189728885
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:34 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Mag je kritisch zijn op het feit dat de operatie zich voornamelijk op 1 groep lijkt te richten?
Ja dat mag.

Er wordt elke dag,en bijna op elk platform over gepraat. Bijna iedereen heeft het over Turkije en over Erdoğan.
De grooten der Aarde nemen hem trouwens aardig serieus, aangezien alle punten waar hij op hamerde, ook zijn gerealiseerd.

De operatie richtte zich op de YPG. Een groepering die Abdullah Öcalan vereert, en die samen met de PKK onder KCK valt.

Voor onwetenden onder ons. De PKK is een terreurorganisatie. Turkije heeft met alle (serieuze) partijen,
overlegd wat er gaat gebeuren, en waarom dit gaat gebeuren.

Kleinere landen, maar ook burgers, kunnen ten allen tijde informatie krijgen over de operatie en het verloop.

Kritisch mag men altijd zijn maar wees dan ook consequent. Helaas vallen er altijd burgerslachtoffers bij een militaire operatie.

En vreedzaam protesteren mag. Vergunning aanvragen bij de daartoe bevoegde instanties is een must. Indien er geen sprake is van buitengewone omstandigheden, kan je protesteren.

We hebben het hier niet over een groep zoals de RARA, maar over de PKK.
pi_189728907
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 12:42 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nee het vraagstuk is of je mag worden opgepakt als je hier wat vragen over hebt :')
Op het moment dat je kritiek hebt tegen de oorlog , dan word je gezien als een handlanger van de Amerikanen en dat wordt dus gezien als hoogverraad. In dit geval vind ik het opvallend dat deze mensen niet standrechtelijk geëxecuteerd worden.
pi_189728961
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 13:43 schreef Travnik het volgende:

[..]

Ja dat mag.

Er wordt elke dag,en bijna op elk platform over gepraat. Bijna iedereen heeft het over Turkije en over Erdoğan.
De grooten der Aarde nemen hem trouwens aardig serieus, aangezien alle punten waar hij op hamerde, ook zijn gerealiseerd.

De operatie richtte zich op de YPG. Een groepering die Abdullah Öcalan vereert, en die samen met de PKK onder KCK valt.

Voor onwetenden onder ons. De PKK is een terreurorganisatie. Turkije heeft met alle (serieuze) partijen,
overlegd wat er gaat gebeuren, en waarom dit gaat gebeuren.

Kleinere landen, maar ook burgers, kunnen ten allen tijde informatie krijgen over de operatie en het verloop.

Kritisch mag men altijd zijn maar wees dan ook consequent. Helaas vallen er altijd burgerslachtoffers bij een militaire operatie.

En vreedzaam protesteren mag. Vergunning aanvragen bij de daartoe bevoegde instanties is een must. Indien er geen sprake is van buitengewone omstandigheden, kan je protesteren.

We hebben het hier niet over een groep zoals de RARA, maar over de PKK.
Waarom worden deze mensen dan opgepakt? Turkije denkt hier dus heel anders over.
pi_189729038
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 13:45 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Op het moment dat je kritiek hebt tegen de oorlog , dan word je gezien als een handlanger van de Amerikanen en dat wordt dus gezien als hoogverraad. In dit geval vind ik het opvallend dat deze mensen niet standrechtelijk geëxecuteerd worden.
Meerdere volksvertegenwoordigers hebben geprotesteerd in het parlement.
Alleen de HDP is tegen de operatie. Er is een enorme steun in Turkije wat betreft de militaire operatie.
85 procent is voor en dat is een overweldigende meerderheid.

Vraagje: je zegt kritiek ziet men als collaboratie met Amerikanen. En waarom zou dit hoogverraad zijn? Turkije werkt nu ook samen met de Amerikanen waarbij grensgebied volledig is schoongeveegd.
pi_189729668
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 13:53 schreef Travnik het volgende:

[..]

Meerdere volksvertegenwoordigers hebben geprotesteerd in het parlement.
Alleen de HDP is tegen de operatie. Er is een enorme steun in Turkije wat betreft de militaire operatie.
85 procent is voor en dat is een overweldigende meerderheid.

Vraagje: je zegt kritiek ziet men als collaboratie met Amerikanen. En waarom zou dit hoogverraad zijn? Turkije werkt nu ook samen met de Amerikanen waarbij grensgebied volledig is schoongeveegd.
Turkije is in staat van oorlog tegen de gehele NAVO. De militaire inval in Syrië was zonder de steun en zelfs tegen de politiek van de NAVO. De Israëlische/NAVO project genaamd Koerdistan is daardoor mislukt. Het kon net zo goed gebeuren dat NAVO in een grootschalig oorlog zou belanden met Turkije maar dat is dus niet gebeurd. Erdogan nam een risico die uit de hand kon lopen.

Het bleek uiteindelijk een scheetje te zijn die risico. Het bleek dus zo te zijn dat de VS de Koerden als een condoom had gebruikt. Allerergste is dat de Koerden zichzelf nog steeds laten gebruiken door samen met de Amerikanen te werken om de olievelden in Syrië te plunderen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Melbiek op 01-11-2019 14:58:33 ]
pi_189730389
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:36 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Turkije is in staat van oorlog tegen de gehele NAVO. De militaire inval in Syrië was zonder de steun en zelfs tegen de politiek van de NAVO. De Israëlische/NAVO project genaamd Koerdistan is daardoor mislukt. Het kon net zo goed gebeuren dat NAVO in een grootschalig oorlog zou belanden met Turkije maar dat is dus niet gebeurd. Erdogan nam een risico die uit de hand kon lopen.

Het bleek uiteindelijk een scheetje te zijn die risico. Het bleek dus zo te zijn dat de VS de Koerden als een condoom had gebruikt. Allerergste is dat de Koerden zichzelf nog steeds laten gebruiken door samen met de Amerikanen te werken om de olievelden in Syrië te plunderen.
Hoe vaak je deze onzin wel niet leest hier :'). Er is 0,0 Westerse steun voor Koerdistan, anders was dat land er al lang geweest. Er is nooit enig risico geweest voor een "grootschalige NAVO oorlog met Turkije" omdat Erdogan alles keurig met Trump heeft afgestemd. De zelfoverschatting van Turken is echt waanzinnig.
pi_189730584
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:27 schreef Defcon55 het volgende:

[..]

Hoe vaak je deze onzin wel niet leest hier :'). Er is 0,0 Westerse steun voor Koerdistan, anders was dat land er al lang geweest. Er is nooit enig risico geweest voor een "grootschalige NAVO oorlog met Turkije" omdat Erdogan alles keurig met Trump heeft afgestemd. De zelfoverschatting van Turken is echt waanzinnig.
Dat hebben navoisten niet voor over om in oorlog te gaan tegen turkije. Daar hebben ze niks aan. Ik betwijfel het zelfs of de NAVO in oorlog zou gaan tegen Turkije wanneer er een Grieks-Turks oorlog zou uitbreken. Volgens de Russen zou Amerika ook de Grieken in de steek laten:

US will ‘abandon’ Greece as it did with the Kurds, Russia’s EU ambassador warns

Russia’s EU ambassador Vladimir Chizhov has criticized a defense deal signed between Athens and Washington, while warning that the US might “abandon” Greece, as it did with the Kurds in Syria.

In an interview with TASS news agency on the sidelines of a conference on Rhodes island Tuesday, Chizhov said Greece was “wrong” to sign the revised defense deal with the US.

“You need to ask the Greek side why they made such a decision. But I do not rule out the possibility that they did so amid tensions between the US and Turkey. However, this does not mean that this decision is well weighed for the future,” Chizhov said.

Turning to Turkey’s military offensive in northeast Syria, the Russian envoy added: “We had warned the Kurds that the Americans will abandon them. And here, in Rhodes, I can personally warn the Greeks about it, that they will have the same fate as the Kurds.”

http://www.ekathimerini.c(...)-eu-ambassador-warns
pi_189730716
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:38 schreef Melbiek het volgende:

“You need to ask the Greek side why they made such a decision. But I do not rule out the possibility that they did so amid tensions between the US and Turkey. However, this does not mean that this decision is well weighed for the future,” Chizhov said.

Een negatieve reactie van een Russische ambassadeur m.b.t. tot een Grieks/Amerikaanse deal is inderdaad veelzeggend. Komen geen eigen geopolitieke belangen bij kijken.

En ja, gaat ome Erdo die Griekse eilandjes op luttele kilometers van de Turkse kust eindeiljk terugveroveren? Daarna gelijk door naar Rome en Jeruzalem?
pi_189730726
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:38 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Dat hebben navoisten niet voor over om in oorlog te gaan tegen turkije. Daar hebben ze niks aan. Ik betwijfel het zelfs of de NAVO in oorlog zou gaan tegen Turkije wanneer er een Grieks-Turks oorlog zou uitbreken. Volgens de Russen zou Amerika ook de Grieken in de steek laten:

US will ‘abandon’ Greece as it did with the Kurds, Russia’s EU ambassador warns

[ afbeelding ]

Russia’s EU ambassador Vladimir Chizhov has criticized a defense deal signed between Athens and Washington, while warning that the US might “abandon” Greece, as it did with the Kurds in Syria.

In an interview with TASS news agency on the sidelines of a conference on Rhodes island Tuesday, Chizhov said Greece was “wrong” to sign the revised defense deal with the US.

Turning to Turkey’s military offensive in northeast Syria, the Russian envoy added: “We had warned the Kurds that the Americans will abandon them. And here, in Rhodes, I can personally warn the Greeks about it, that they will have the same fate as the Kurds.”

http://www.ekathimerini.c(...)-eu-ambassador-warns
de russische uitlatingen moet je vooral zien als anti navo beleid, het is met hun turkije/syrie beleid de russen gelukt om een bres te slaan in de zuidelijke flank van de navo, als het ff kan is grienland de volgende target.
-Rabia Al-Basri
pi_189730827
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 15:54:14 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189730850
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:36 schreef Melbiek het volgende:
Turkije is in staat van oorlog tegen de gehele NAVO.
lol, natuurlijk niet _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189731388
ThePlaneteer

Op donderdag 31 oktober 2019 16:51 schreef Travnik het volgende:

[..]

Er wordt dagelijks getweet over de militaire operatie en de propagandamachine draait. Wel iets tracer nu, nu de groot en regionale machten de klus hebben geklaard.

Er gelden anti- terreur wetten in Turkije, en dit is niet uit de lucht komen vallen. In dit kader kan men op deze grond diezelfde wetten handhaven. Leuk is het absoluut niet.

Maar het is niet illegaal, en er is ook sprake van buitengewone omstandigheden.

Vanuit Nederland is het makkelijk veroordelen natuurlijk. De laatste Nederlandse operatie... Owja Srebrenica.

Maar mijn vraag:mag een volksvertegenwoordiger zware wapens vervoeren, in haar dienstauto, welke bestemd is voor terroristen?

[ Bericht 38% gewijzigd door Travnik op 01-11-2019 17:48:45 ]
pi_189745337
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 11:05 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Dus er is goedkeuring van de Syrische overheid?
Officieel niet maar in de praktijk is dat natuurlijk anders.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 2 november 2019 @ 14:58:46 #209
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_189747371

Hihi. Beetje jammer dat het niet mocht van de popo
https://nos.nl/artikel/23(...)-beslag-genomen.html
pi_189762035
YPG executeert Arabische vrouw en kind in Haseke Syrië waarna ze huisje in brand steken:

LET OP 18+ VIDEO

ALAMAWI twitterde op zaterdag 02-11-2019 om 23:37:21 ??????? ?????? ????? ????? ?????? ???????? #PYD_PKK ????? ???????? ????? ?????? ??????? ????? (????????) ?? ??? #??????? ?????? ?? ?????. ??? ????? ??????? ?? ??? ??????? ??????? ???? ????? ????? ??? ??????? ?? ?????? ???????#???_?????#????_???? https://t.co/B7OtGT22zx reageer retweet
pi_189762215
Turkse leger is ondertussen opnieuw begonnen met zijn offensief tegen de YPG met straaljagers die de boel plat bombarderen.
pi_189762856
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 15:25 schreef Melbiek het volgende:
YPG executeert Arabische vrouw en kind in Haseke Syrië waarna ze huisje in brand steken:

LET OP 18+ VIDEO

ALAMAWI twitterde op zaterdag 02-11-2019 om 23:37:21 ??????? ?????? ????? ????? ?????? ???????? #PYD_PKK ????? ???????? ????? ?????? ??????? ????? (????????) ?? ??? #??????? ?????? ?? ?????. ??? ????? ??????? ?? ??? ??????? ??????? ???? ????? ????? ??? ??????? ?? ?????? ???????#???_?????#????_???? https://t.co/B7OtGT22zx reageer retweet
Ik kwam deze een paar dagen geleden tegen op Twitter, daar werd gezegd dat het in scene is gezet door jihadisten.
pi_189764623
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 16:03 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik kwam deze een paar dagen geleden tegen op Twitter, daar werd gezegd dat het in scene is gezet door jihadisten.
Dit is haar man en dus de vader van dat kind die geëxecuteerd is:

zaHgWzi5xJG5Ipn twitterde op zaterdag 02-11-2019 om 18:40:05 #الحسكةحصلت شبكة اخبار الفرات على هذا الفيديو للمدعو عبد الرحمن المحمد صاحب المنزل الذي احرقته مليشيا قسد وقتلوا زوجته وابنه الصغير في قرية ( المجيبرة ) بريف رأس العين قبل الانسحاب منهايظهر المقطع بعد عودت الأب إلى بيته وعثوره على جثة زوجته و ولده الوحيد بعد إحراق قسد للمنزل https://t.co/SbliroWYaJ reageer retweet
pi_189764766
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 17:14 schreef Melbiek het volgende:

[..]

Dit is haar man en dus de vader van dat kind die geëxecuteerd is:

zaHgWzi5xJG5Ipn twitterde op zaterdag 02-11-2019 om 18:40:05 #الحسكةحصلت شبكة اخبار الفرات على هذا الفيديو للمدعو عبد الرحمن المحمد صاحب المنزل الذي احرقته مليشيا قسد وقتلوا زوجته وابنه الصغير في قرية ( المجيبرة ) بريف رأس العين قبل الانسحاب منهايظهر المقطع بعد عودت الأب إلى بيته وعثوره على جثة زوجته و ولده الوحيد بعد إحراق قسد للمنزل https://t.co/SbliroWYaJ reageer retweet
Vage beelden.

De 'vader' lijkt wel een balaclava op te hebben zodat hij niet herkend wordt.
pi_189764796
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 17:20 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Vage beelden.

De 'vader' lijkt wel een balaclava op te hebben zodat hij niet herkend wordt.
Het is allemaal wel een beetje vaag ja. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit allemaal wel waar is.
pi_189770061
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 15:27 schreef Defcon55 het volgende:

[..]

Er is wel degelijk steun voor een onafhankelijk Koerdistan, maar niet tegen elke prijs.

Als de regionale machten tegen zijn, wordt het namelijk een probleem. Kijk maar naar Noord Irak met de onafhankelijkheidsreferendum. Turkije Iran en Irak waren tegen.

En geen enkel land wil een wereldoorlog riskeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Travnik op 03-11-2019 22:20:19 ]
  zondag 3 november 2019 @ 21:26:48 #218
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189770607
quote:

LET OP 18+ VIDEO

Kankerlijers zijn het.
pi_189772235
quote:

LET OP 18+ VIDEO

smells like vage propaganda filmpje to me
-Rabia Al-Basri
pi_189774072
Hier een Yazidi die de video deelt. Hij heeft een hekel aan de YPG. Wel opvallend dat de Yazidis en Assyriers die ik op internet tegenkom een hekel hebben aan de YPG, terwijl het westen doet alsof de YPG'ers de helden van de Yazidis en Christenen in de regio zijn.

https://twitter.com/Yazid_NL/status/1190959635869634560?s=20
pi_189774718
quote:

LET OP 18+ VIDEO

Propaganda moet kunnen maar dit is FC Knudde
pi_189774766
Iraakse en Syrische christenen zijn woedend op de Koerden die tot de YPG/PKK behoren.

https://twitter.com/iraqs(...)021729570840576?s=20
pi_189777520
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 23:44 schreef polderturk het volgende:
Hier een Yazidi die de video deelt. Hij heeft een hekel aan de YPG. Wel opvallend dat de Yazidis en Assyriers die ik op internet tegenkom een hekel hebben aan de YPG, terwijl het westen doet alsof de YPG'ers de helden van de Yazidis en Christenen in de regio zijn.

Recent in de balie was er nav de Turks invasie een meeting dat gefocust was op "de Koerden" voor een ieder geïnteresseerd in het conflict is deze video interssant om te bekijken, het is heel erg gekleurd en verre van objectief maar het is een interessante kijk op het Koerdisch nationalisme. helemaal aan het einde is er een vraag van een yezidi gozer die aangeeft dat hij aan een Koerdische gozer vroeg "waarom hebben jullie ons niet geholpen tegen Isis" waarop hij de reactie kreeg "omdat jullie geen moslim zijn". Het conflict is vreselijk complex en niet makkelijk te bevatten voor met name mensen die niet uit de regio komen.

https://debalie.nl/debalie-tv/koerdische-monologen/
-Rabia Al-Basri
pi_189777591
Interessant I true.

Elizrael twitterde op maandag 04-11-2019 om 00:03:58 Sources in the Turkish-backed Syrian factions tell me that while fighting will be paused in the Til Temir front, the next target will be the Kurdish town of Kobanî, which resisted months of ISIS siege & broke it thanks to US assistance. reageer retweet
-Rabia Al-Basri
  maandag 4 november 2019 @ 11:46:12 #226
396550 Richestorags
pi_189778381
Je zal maar Cockburn van je achternaam heten. Dan vraag je je ook af wat er met zijn verre grootvader is gebeurd...
  maandag 4 november 2019 @ 13:58:17 #227
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_189780564
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mwa, ik vermoed dat het bullshit is. Ze schrijven zelf ook "Whether any of it is true is another matter".
Cockburn is trouwens hun blog...
[..]

Het is inderdaad aannemelijk dat het BS is, maar dat de realiteit de fantasy tegenwoordig vaak overtreft vbw de waanzin van politici, maakt dat we dit verhaal niet meteen kunnen afserveren als fantasy.

Overigens heeft deze move van Trump hem zo veel tegenwind bezorgd op het thuisfront, dat ik me afvraag of hij er spijt van heeft om de Turken het groene licht vte geven.
-Rabia Al-Basri
  maandag 4 november 2019 @ 15:30:11 #229
396550 Richestorags
pi_189781569
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Mwa, ik vermoed dat het bullshit is. Ze schrijven zelf ook "Whether any of it is true is another matter".
Cockburn is trouwens hun blog...
[..]

Ik dacht dat het over Midden-Oosten journalist Patrick Cockburn ging.
pi_189784382
Een PKK leider gedood met drone. Beelden in de link.

https://twitter.com/lordsinov/status/1191240802854408192?s=20
pi_189803980
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 18:37 schreef polderturk het volgende:
Een PKK leider gedood met drone. Beelden in de link.

https://twitter.com/lordsinov/status/1191240802854408192?s=20
Maşallah. Die drones In goed bezig in Noord Irak.
-Rabia Al-Basri
pi_189804047
Gemiddeld genomen staan volgens dit onderzoek 85% van de Turken achter deze operatie. In de link een overzichtelijke plaatje gekoppeld van het standpunt aan politieke affiniteit. Evet is ja ik steun de operatie

SonerCagaptay twitterde op dinsdag 05-11-2019 om 15:55:54 Party breakdown of support for Turkey’s Syria incursion: voters of 3 parties in Turkish legislature support war at over 95%. Voters of 1 party support it by 63%, while those of another oppose it by 68% All put together, that translates into nearly 85% support -via @turkiye_raporu https://t.co/hhrHKlAm7y reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_189813008
Winkels in Ras Al Ayn worden gereserveerd door de jihadisten met graffiti, om later leeggeroofd te worden:
Elizrael twitterde op dinsdag 05-11-2019 om 04:08:16 Video from Ras al-Ayn/Serê Kaniyê showing shops looted by Turkish-backed fighters following the town's "liberation." Some stores are marked with graffiti for confiscation by fighters.Video by the Syrian Independent News Team. https://t.co/0xAPHD93EV reageer retweet
Turks/Russische patrouille wordt bekogeld met stenen
mutludc twitterde op woensdag 06-11-2019 om 00:24:45 Anger of #Kobane people against the joint Russian and Turkish patrol in their region which started today https://t.co/sUgFUvQ3cM reageer retweet
Het lijkt erop dat offensief voorlopig gelukkig grotendeels gestopt is. Assad heeft een hoop materieel aangevoerd met onder andere artillerie waardoor het Syrische leger beter terug kan slaan. Tevens heeft Poetin waarschijnlijk Erdogan op het matje geroepen.
pi_189813233
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 23:44 schreef polderturk het volgende:

Yezidis. Het o zo zielige volk dat iemand nog stenigt bij overspel.
pi_189813522
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 10:21 schreef adgadg het volgende:
Winkels in Ras Al Ayn worden gereserveerd door de jihadisten met graffiti, om later leeggeroofd te worden:
Elizrael twitterde op dinsdag 05-11-2019 om 04:08:16 Video from Ras al-Ayn/Serê Kaniyê showing shops looted by Turkish-backed fighters following the town's "liberation." Some stores are marked with graffiti for confiscation by fighters.Video by the Syrian Independent News Team. https://t.co/0xAPHD93EV reageer retweet
Turks/Russische patrouille wordt bekogeld met stenen
mutludc twitterde op woensdag 06-11-2019 om 00:24:45 Anger of #Kobane people against the joint Russian and Turkish patrol in their region which started today https://t.co/sUgFUvQ3cM reageer retweet
Het lijkt erop dat offensief voorlopig gelukkig grotendeels gestopt is. Assad heeft een hoop materieel aangevoerd met onder andere artillerie waardoor het Syrische leger beter terug kan slaan. Tevens heeft Poetin waarschijnlijk Erdogan op het matje geroepen.
Mooie post history. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2019 11:07:40 ]
pi_189813666
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:00 schreef Syd het volgende:

[..]

Mooie post history. :')
So what, je voelt jezelf vast een hele stoere kerel met zo'n pimp account en GIF? :') :')
pi_189814556
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 11:13 schreef adgadg het volgende:

[..]

So what, je voelt jezelf vast een hele stoere kerel met zo'n pimp account en GIF? :') :')
Ah een echt midden oosten knaapje. Meteen in de aanval. Die abo heb ik gewonnen trouwens dikneus.

Maarja lekker accounts aanmaken voor alleen deze topic reeks :') zielig.
pi_189815487
Doe niet zo achterlijk joh, je begint zelf met aanvallen. Blijf lekker verder dromen met je pimp account, maar bespaar ons je onzin. Ik bepaal zelf wel of ik hier reageer, daar heb jij niks mee te maken.
pi_189816860
Deze excerpt uit een recent terrorisme verslag van de state departement is echt hilarisch. Er wordt een lijst aan terroristische organisaties opgenoemd, die gefaciliteerd werden door de assadisten het afgelopen decennium en het eindigt met.

"Marxist groups including Syrian affiliates if the Kurdistan workers party also operated on Syrian soil presenting a security concern for turkey".

Plaatje van de excerpt in link

KyleWOrton twitterde op woensdag 06-11-2019 om 04:27:13 The State Department "Country Reports on Terrorism 2018", released last week, designates #Asad's Syria as a State Sponsor of Terrorism in part because the regime allows the #PKK to operate in territory it controlsA shocking business, to be sure, collaborating with the PKK. https://t.co/yG0927KdSj reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_189818954
quote:
8s.gif Op woensdag 6 november 2019 13:13 schreef adgadg het volgende:
Doe niet zo achterlijk joh, je begint zelf met aanvallen. Blijf lekker verder dromen met je pimp account, maar bespaar ons je onzin. Ik bepaal zelf wel of ik hier reageer, daar heb jij niks mee te maken.
De enigste die hier achterlijk doet ben jij echt zelf door zo vies aanvallend te reageren. :') Ik zeg ook nergens dat je niet mag reageren maar omdat je testosteron kop van je zo witheet werd van mijn nikszeggende comment probeer je het nu op mij af te schuiven.

En volgens mij ben je jaloers op mijn gewonnen abo. Dus ff op jouw niveau, gewonnen betekent gratis gekregen niet gejat ofzo.
pi_189827427
https://www.state.gov/sen(...)on-syria-and-turkey/

Dit Amerikaanse gespreksverslag van een breefing over Noord oost Syrië is wel geinig om te lezen
-Rabia Al-Basri
pi_189851946
Binnenkort gaan er doden vallen bij dit soort acties van pkk sympathisanten en dan geen ze huilen dat de Russen en Turken burgers dood hebben rijden :')

ragipsoylu twitterde op vrijdag 08-11-2019 om 14:31:42 Oh boy, pro-YPG locals really gave a hard time to Russians during the joint patrol with Turks near Qamishli, in Syria https://t.co/JIFjJd90IE reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_189886032
PKK sympatisanten worden gedood en geen enkel land in het westen die een legertje er naar toe stuurt om hen te helpen in het noorden van Syrië. Ook het leger van Assad blijkt flinke klappen te krijgen van Turkije en de proxies van Turkije.

PKK sympatisanten die gedood zijn laatste paar uur:

pi_189886132
AzadiRojava twitterde op zondag 10-11-2019 om 19:55:45 According to HR observatory @syriahr Turkey will soon start their attacks on Kobanî with airstrikes. Kobanî which is symbol of heroic Kurdish resistance against daesh was never part of US/Tr 'safezone' but further betrayal is ofcourse always possible @coalition @OIRSpox @oirdcom https://t.co/ATPBAzy9U1 reageer retweet
http://www.syriahr.com/?p=346297
pi_189908664
Kansloos topic, driekwart van de reacties zijn van turken hier. Je zou bijna denken dat we in Turkije zitten... Niveau is dan ook bijzonder laag.
pi_189908880
Opmars Turkije gaat door:

XXVII27_ twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 14:41:27 Turkish-backed National Army troops have captured 4 villages and dominant areas on the Tal Tamr line, including Qasimiyah, Rashidiye, Kesra and Davoudiyah today, and progress continues. The distance from the current contact line to Tal Tamr is less than 2 km. reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')