abonnement Unibet Coolblue
pi_189578950
Ergens is het nog steeds niet te geloven...

Jarenlang hebben de Koerden geprobeerd om meer zeggenschap te hebben, door onder andere grondgebied in handen te hebben. En dan lijkt dat allemaal afgelopen te zijn in 5 dagen.

Hetzelfde met de VS, hebben gewoon alles achtergelaten voor de Russen.

De oppositie/rebellen leken aan de winnende hand, maar jaren later is het nu de vraag niet of maar wanneer het afgelopen met ze is.

En de Turken die zich hebben gelieerd aan de (uiteindelijk) verliezende kant, lijken op een miracileuze manier toch nog goed uit te komen.

What the fuck is er gebeurd in de afgelopen twee weken joh.

HOE DAN
pi_189579028
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 22:20 schreef Slayage het volgende:
Tweet reeks. Heeft erdo idlib verkocht voor deze deal met de Russen? Zoals hij Aleppo heeft verkocht voor Afrin

gonultol twitterde op dinsdag 22-10-2019 om 20:24:24 Developments in Idlib in the coming days will tell. In the past, Syrian opposition suffered each time Turkey and Russia reached an understanding on the Kurds and Russia acquiesced to Turkish land grab. reageer retweet
Hoop het wel. Dat ze snel een eind maken aan Idlib, zodat het oorlog nou eens af kan lopen.

Russen, Iran, Assad en zelfs de Turken mogen blij zijn met dit einde.
pi_189579119
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189579169
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:33 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hoop het wel. Dat ze snel een eind maken aan Idlib, zodat het oorlog nou eens af kan lopen.

Russen, Iran, Assad en zelfs de Turken mogen blij zijn met dit einde.
vraag me af hoe de turken de vluchtelingenstroom gaan managen, dat zonder twijfel zal plaatsvinden.

ik denk dat uiteindelijk niemand blij zal zijn met het resultaat.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189579182
quote:
Ik stuk om al die neuzen. :').
pi_189579221
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

vraag me af hoe de turken de vluchtelingenstroom gaan managen, dat zonder twijfel zal plaatsvinden.

ik denk dat uiteindelijk niemand blij zal zijn met het resultaat.
Naar Europa natuurlijk.
pi_189579529
quote:
10s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

vraag me af hoe de turken de vluchtelingenstroom gaan managen, dat zonder twijfel zal plaatsvinden.

ik denk dat uiteindelijk niemand blij zal zijn met het resultaat.
Deals maken met Assad en Rusland, daar is iedereen - behalve wellicht de vluchtelingen in eerste instantie - bij gebaat.

Erdo blaast wel vaker hoog van de toren en blaft veels te vaak, maar zoiets moet goed te doen zijn.
pi_189581263
Charles_Lister twitterde op woensdag 23-10-2019 om 14:54:40 @DailySabah NEW - Here's #Russia's plan for NE #Syria, just released:- #Turkey zone btw Tel Abyad & Ras al-Ayn- Broader zone: 10km joint patrol buffer & +22km (32km) #YPG exclusion band- 15 #SAA observation posts (green triangles) https://t.co/OHL8L3blCT reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189582518
Vlaggetjes worden gewapperd boven Ras Al-Ayn. Koerden moeten ook nog eens 30 km terugtrekken. Jarenlang werd ons verteld dat Koerden de beste vechters op de grond waren. Binnen 4 dagen hebben ze hun hele project opgedoekt. Als al zo snel je ambities opgeeft dan moet je ook niet raar opkijken dat je geen land hebt. Irak en Syrië hebben bewezen dat ze legitieme landen zijn. Geen enkel land kan dat meer veranderen. Vooral die wereldvreemde autocraten en debieltjes in de EU..

https://twitter.com/Ozkok_A/status/1186996541636120576?s=20
pi_189582647
Nog een TOW'tje op een SDF konvooi: verrassend genoeg overleven velen het.
https://twitter.com/AKMcKeever/status/1186998638767198209?s=20

Persoonlijk vraag ik mij wel af of Duitsland en Nederland wel in die bufferzone wil zitten.

Die gasten denken wel twee keer na voordat ze een Amerikaanse of Russische konvooi opblazen maar een Nederlandse of Duitse konvooi opblazen denken ze geen tweede keer over na.

Zou wel lekker druk worden met al die verschillende konvooien in noord Syrië. 5 jaar niks gedaan. Komt er eindelijk een oplossing, en dan pas komt Duitsland met zo'n voorstel.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 16:36:53 #62
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189582670
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:27 schreef Benzyl het volgende:
Vlaggetjes worden gewapperd boven Ras Al-Ayn. Koerden moeten ook nog eens 30 km terugtrekken. Jarenlang werd ons verteld dat Koerden de beste vechters op de grond waren. Binnen 4 dagen hebben ze hun hele project opgedoekt. Als al zo snel je ambities opgeeft dan moet je ook niet raar opkijken dat je geen land hebt. Irak en Syrië hebben bewezen dat ze legitieme landen zijn. Geen enkel land kan dat meer veranderen. Vooral die wereldvreemde autocraten en debieltjes in de EU..

:')
Hoe krijg je dit getypt joh.
pi_189583232
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

:')
Hoe krijg je dit getypt joh.
Wennen kost tijd.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 17:10:20 #64
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189583280
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:35 schreef Benzyl het volgende:
Nog een TOW'tje op een SDF konvooi: verrassend genoeg overleven velen het.
Het prijsschieten wat daarna gebeurde is niet gefilmd :?
pi_189592006
Dankzij Erdogan heeft Assad 90% van Noord-Syrië weer in handen.
pi_189592055
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 00:28 schreef polderturk het volgende:
Dankzij Erdogan heeft Assad 90% van Noord-Syrië weer in handen.
_O-
pi_189594868
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 00:28 schreef polderturk het volgende:
Dankzij Erdogan heeft Assad 90% van Noord-Syrië weer in handen.
je zou zelfs kunnen stellen: mede dankzij erdogan heeft assad 90% van het land weer in handen. erdogan is ondertussen al jaren simpelweg "team assad". als je kijkt naar wat hij feitelijk heeft gedaan dient zijn gedrag altijd assad. zo was het belangrijkste wat hij heeft gedaan voor "team asssad", het "deconfliction zone" beleid dat erop gericht was om, de strijd over het gehele front te dempen zodat de assadistische milities niet overal in het land even sterk aanwezig hoefden te zijn, waardoor ze hun fire power gericht konden inzetten, het gevolg was dat 1 voor 1 elke rebellen bastion viel.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 24 oktober 2019 @ 12:28:21 #68
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189596258
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:30 schreef zarGon het volgende:
Ergens is het nog steeds niet te geloven...

Jarenlang hebben de Koerden geprobeerd om meer zeggenschap te hebben, door onder andere grondgebied in handen te hebben. En dan lijkt dat allemaal afgelopen te zijn in 5 dagen.

Hetzelfde met de VS, hebben gewoon alles achtergelaten voor de Russen.

De oppositie/rebellen leken aan de winnende hand, maar jaren later is het nu de vraag niet of maar wanneer het afgelopen met ze is.

En de Turken die zich hebben gelieerd aan de (uiteindelijk) verliezende kant, lijken op een miracileuze manier toch nog goed uit te komen.

What the fuck is er gebeurd in de afgelopen twee weken joh.

HOE DAN
Ik hoop echt niet dat de YPG dacht dat de VS ze zou helpen...
pi_189596657
tja

tweet reeks.

RenaNetjes twitterde op woensdag 23-10-2019 om 13:19:53 Several Syrian Kurds in #NESyria told me over the last few days that they are also fed up of all these Öcalan posters appearing at the demonstrations in European countries. "They (PKK) have delivered our areas to the regime, from the start." reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189596697
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 12:28 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Ik hoop echt niet dat de YPG dacht dat de VS ze zou helpen...
er komt natuurlijk altijd enige naïviteit kijken bij idealisme, "de droom van rojava" of "de droom van een echt autonome KRG". ik kan me wel voorstellen dat ze de ypg in syrie en de krg in irak hadden gehoopt op internationale backing.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189597298
Nuja de band van de VS met de Koerden in Irak is en was ook wel wat hechter dan die met de Koerden in Syrië.
pi_189598541
mustefabali twitterde op donderdag 24-10-2019 om 12:53:38 Turkish army have been attacking villages of Assadiya, Mishrafa and Manajer with a large number of mercenaries and all kinds of heavy weapons despite the truce. SDF will exercise its right to legitimate self defense and we are not responsible for the violation of the agreement. reageer retweet
ragipsoylu twitterde op donderdag 24-10-2019 om 13:22:15 These villages are inside the agreed safe zone by Turkey and the US, I’m told. It seems Syrian Kurdish YPG didn’t withdraw from the areas it promised to do so per safe zone deal. And now clashes are erupting https://t.co/RLTBf07Nnx reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189598558
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:47 schreef WammesWaggel het volgende:
Nuja de band van de VS met de Koerden in Irak is en was ook wel wat hechter dan die met de Koerden in Syrië.
true. de amerikanen gaven vanaf het begin van de samenwerking met de ypg in syrie aan dat het "tactical" was, dus tijdelijk en voor een specifiek doel, anti isis campagne.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189598600
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 15:30 schreef Slayage het volgende:
mustefabali twitterde op donderdag 24-10-2019 om 12:53:38 Turkish army have been attacking villages of Assadiya, Mishrafa and Manajer with a large number of mercenaries and all kinds of heavy weapons despite the truce. SDF will exercise its right to legitimate self defense and we are not responsible for the violation of the agreement. reageer retweet
ragipsoylu twitterde op donderdag 24-10-2019 om 13:22:15 These villages are inside the agreed safe zone by Turkey and the US, I’m told. It seems Syrian Kurdish YPG didn’t withdraw from the areas it promised to do so per safe zone deal. And now clashes are erupting https://t.co/RLTBf07Nnx reageer retweet
Turk die lacht om jihadistisch geweld in door koerden veroverde syrische gebieden. Tja wat moet ik hier nou weer over zeggen zonder xeno- dan wel islamofoob over te komen.

Ik weet het niet meer. Ik geef het op. Islam betekent vrede jongens, heus.
pi_189599339
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 15:30 schreef Slayage het volgende:
mustefabali twitterde op donderdag 24-10-2019 om 12:53:38 Turkish army have been attacking villages of Assadiya, Mishrafa and Manajer with a large number of mercenaries and all kinds of heavy weapons despite the truce. SDF will exercise its right to legitimate self defense and we are not responsible for the violation of the agreement. reageer retweet
ragipsoylu twitterde op donderdag 24-10-2019 om 13:22:15 These villages are inside the agreed safe zone by Turkey and the US, I’m told. It seems Syrian Kurdish YPG didn’t withdraw from the areas it promised to do so per safe zone deal. And now clashes are erupting https://t.co/RLTBf07Nnx reageer retweet
Dit gaat wel gewoon door nog. Niemand gaat toch iets meer doen, het is klaar.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189600514
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:18 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat zijn geen terroristen maar ambassadeurs van de Turkse normen en waarden.
En de YPG/ PKK , zijn dit volgens u wel terroristen?.
pi_189600628
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:47 schreef Travnik het volgende:

[..]

En de YPG/ PKK , zijn dit volgens u wel terroristen?.
De YPG niet nee, de PKK is een legitieme verzetsbeweging die soms terrorisme lijkt te bedrijven tegen een vergelijkbare tegenstander.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 18:06:41 #79
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189600835
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 17:54 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De YPG niet nee, de PKK is een legitieme verzetsbeweging die soms terrorisme lijkt te bedrijven tegen een vergelijkbare tegenstander.
Goede mening. De Fok! Turken lijken maar niet te willen begrijpen dat de PKK alleen als terreurbeweging is erkend vanwege geopolitieke redenen en dat ze een legitieme strijd voeren tegen een onderdrukkende, fascistische overheid. De wijze waarop is soms terroristisch en afkeurenswaardig te noemen. Maar dat ze überhaupt een reden hebben om te strijden gaat er al niet in. Tsja, zolang dat niet wordt toegegeven blijft er ook een voedingsbodem voor de PKK bestaan.

En YPG <> PKK natuurlijk.
pi_189602696
Vraag mij af wat er na de Russisch/Turkse cease-fire gaat gebeuren. Koerden trekken weer niet terug. Tussen SAA en YPG is er ook al trammelant omdat ze niet willen buigen voor omme Assad. YPG zit nu beetje te sluimen bij Putin en bij Trump maar daar kom je niet ver mee. Alles staat al op papier. Wat een dom volk zeg. Als je beetje om je volk geeft dan leg je gewoon de wapens neer en accepteer je de Syrische autoriteiten maar nee. Ik ben bang dat de YPG een soort van "Untergang" ala Hitler mee gaat maken. Steeds meer territorium kwijtraken en dan op het laatst gaat Mazloum ergens in een bunkertje zelfmoord plegen. Wat hoopt hij eigenlijk? Enige oplossing zou zijn dat de EU troepen stuurt maar dat zou de situatie echt laten escaleren. Dan heb je echt een oorlog tussen NAVO en daar wint Putin en de baarden in Iran alleen mee.
pi_189602891
Wat is met al die communisten hier, die voor de gewapende strijd zijn? Ik dacht dat iedereen op Fok fascist/FvD'er werd. :D
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_189603127
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 19:43 schreef Mathemaat het volgende:
Wat is met al die communisten hier, die voor de gewapende strijd zijn? Ik dacht dat iedereen op Fok fascist/FvD'er werd. :D
Als je FvD'ers vergelijkbaar vind met fascisten, dan word je sowieso niet serieus genomen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189603467
Owwwkaaaayyyy, what ever that means :s)

realDonaldTrump twitterde op donderdag 24-10-2019 om 17:48:47 I really enjoyed my conversation with General @MazloumAbdi. He appreciates what we have done, and I appreciate what the Kurds have done. Perhaps it is time for the Kurds to start heading to the Oil Region! reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189603534
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 19:43 schreef Mathemaat het volgende:
Wat is met al die communisten hier, die voor de gewapende strijd zijn? Ik dacht dat iedereen op Fok fascist/FvD'er werd. :D
Met fascisten kan je nog een gesprek voeren. Die werken veel subtieler. De communisten zijn overtuigd dat een Communistische heilstaat alleen middels een gewapende strijd te realiseren valt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189604354
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:05 schreef Slayage het volgende:
Owwwkaaaayyyy, what ever that means :s)

realDonaldTrump twitterde op donderdag 24-10-2019 om 17:48:47 I really enjoyed my conversation with General @:MazloumAbdi. He appreciates what we have done, and I appreciate what the Kurds have done. Perhaps it is time for the Kurds to start heading to the Oil Region! reageer retweet
Dat is toch duidelijk. Het is een verleidingstactiek. En de slaapkamer is het olieveld. #artofthedeal
pi_189604371
De Koerden geven dus een onvruchtbare regio op en krijgen olie, olie en nog eens olie ervoor terug?
Gelukkig woont er vast niemand nabij die olie, toch?😊😂
pi_189604406
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 19:43 schreef Mathemaat het volgende:
Wat is met al die communisten hier, die voor de gewapende strijd zijn? Ik dacht dat iedereen op Fok fascist/FvD'er werd. :D
Het zijn vooral "nieuwe" Nederlanders die zo fanatiek doen. Ik denk dat het niks te maken heeft met communisme. Het is vooral de stammenmentaliteit.
pi_189604477
Zolang de Koerden met de Amerikanen de olievelden bezetten kunnen ze ook geen deal maken met Assad. Het is een strategie van Trump om de Koerden weg te houden uit de schoot van Assad totdat Turkije het gebied in het noorden kan consolideren. Uit eindelijk trekken gaan de Amerikanen ook weg bij de olievelden (er is geen argument om te blijven want IS is weg); de Koerden zullen dan oog in oog komen met Assad zonder enige kaarten achter de hand. Wat een meester onderhandelaar is Trump. Ik denk dat wij hem echt onderschatten.
pi_189604670
Hehe ondertussen zijn in el bab 2 jihadistische groeperingen die voor de turken vechten met elkaar op de vuist gegaan
pi_189605785
quote:
Aarzelingen binnen NAVO over Duits Syrië-plan
Het Duitse voorstel om een internationale troepenmacht een veiligheidszone in het grensgebied van Turkije en Syrië te laten bewaken, is door de NAVO-bondgenoten terughoudend ontvangen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)syrie-plan~a958b43a/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189608157
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 20:45 schreef WammesWaggel het volgende:
De Koerden geven dus een onvruchtbare regio op en krijgen olie, olie en nog eens olie ervoor terug?
Gelukkig woont er vast niemand nabij die olie, toch?😊😂
Midden in de woestijn. Iets met bergen wordt zandduinen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189609578
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 22:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Was sowieso een bezopen uitspraak.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189611264
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189611299
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 22:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De NAVO heeft daar helemaal niets te zoeken.
pi_189611870
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 11:23 schreef zarGon het volgende:

[..]

De NAVO heeft daar helemaal niets te zoeken.
Is ook helemaal geen serieuze voorstel van de Duitsers. Trump roept Al jaren dat de Europeanen meer verantwoordelijkheid moeten nemen in het land. En de Turken roepen nog langer voor een buffer zonde aldaar. De internationale gemeenschap had er geen trek in. Ondertussen is er niks veranderd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189612136
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 00:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

Midden in de woestijn. Iets met bergen wordt zandduinen?
Wel een beetje spijtig als je enige vrinden de bergen zijn, van zandduinen worden mensen over het algemeen niet vrolijker... kijk maar naar de Arabieren of de film Dune.
pi_189613117
Bonje tussen SAA en YPG begint nu al beetje op te borrelen. YPG zegt afstand te doen van de VS maar werkt nu samen met de VS om Syrië van hun olie te ontdoen. Zou wel een spektakel zijn als Assad helemaal apeshit gaat want hij komt nu zonder olie te zitten.
https://southfront.org/tr(...)-want-us-protection/

quote:
The Kurds are essentially traitors, regardless of what their true motives are. The SDF and other Kurdish groups very publicly betrayed the Syrian state. In the most precarious situation, they abandoned the Syrian nation and made a pact with the US, the foreign power that seeks to undermine the country's territorial integrity and also never hid its desire at a regime change.

The US is clearly not leaving Syria. It is remaining, specifically in the seized oil fields on the eastern bank of the Euphrates river, naturally they need help protecting it from all the competing factions.

If the Kurds move to the oil fields to protect them, what guarantee is there that the US won't abandon them in the future, and would the Syrian Arab Army, by way of a Russian guarantee, once again, bail them out.


[ Bericht 15% gewijzigd door Benzyl op 25-10-2019 13:50:26 ]
pi_189614767
quote:
Mja het is wel beetje makkelijk schieten. de NAVO is niet dood, het is juist goed dat troepen niet worden ingezet voor buitenlandse campagnes. Volgens mij is het bedoelt onder het principe samen zijn we sterker ons te beschermen tegen buitenlandse machten, vandaar ook dat rule #5 zo'n beetje de belangrijkste is geworden.

Ook vind ik het niet erg dat we van het idee af moeten stappen dat we opeens als EU zijnde iedereen in de armen moeten sluiten. Als Albanië geen toegevoegde waarde is en lidmaatschap beter voor het land zelf is dan voor de Unie, let them be. Waarom zouden zij naar Iran huppelen? En is dat dan direct een enorme bedreiging voor de Unie?

Ik snap wel dat een hoogleraar internationale betrekkingen dit allemaal wat met ledeogen aanziet maar dit is beetje makkelijk trappen. Maatschappelijk draagvlak hiervoor is ook beduidend gedaald.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_189614806
Het Westen ervaart geen zelfmoord maar lijkt het Midden-Oosten geleidelijk steeds iets minder relevant te vinden, daar is wat voor te zeggen.
pi_189614821
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 15:34 schreef WammesWaggel het volgende:
Het Westen ervaart geen zelfmoord maar lijkt het Midden-Oosten geleidelijk steeds iets minder relevant te vinden, daar is wat voor te zeggen.
Het ideale moment om het Midden Oosten minder relevant te maken door eens minder afhankelijk te worden van fossiele brandstoffen en andere grondstoffen. Make Europe Great Again!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')