Daar staat Amerika toch al langer bekend om? Dat is niets nieuws. Ik denk zelf ook dat Putin en Erdogan een dubbele agenda hebben. Ze beweren dat ze een afspraak hebben gemaakt waar de YPG zich ook aan wilt houden , alleen ik denk toch echt dat Putin en Erdogan nog een ander afspraakje hebben gemaakt , een geheime afspraak om de YPG volledig uit te roeien buiten alle bekende afspraakjes om... Ook Assad zit in het spel. De Koerden worden weer verraden maar dan dit keer door alle partijen gezamenlijk.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:48 schreef adgadg het volgende:
[..]
Ik denk dat de YPG het helemaal niet zo erg vind om zich aan te sluiten bij Assad. Het zijn vooral de arabische elementen in de SDF die er moeite mee hebben, die zitten kwa ideologie dichter bij de rebellen / Jihadisten / Turken. Dat was al duidelijk in de strijd tegen ISIS.
Assad had de koerden een kleine toezegging moeten doen, zoals geringe zelfstandigheid.
Helaas liet Trump de Koerden onverwachts vallen, met Amerika hadden ze natuurlijk een stuk meer kaarten op tafel tijdens de onderhandelingen.
Zonder Amerika was Turkije al veel eerder binnengevallen. Amerika is niet altijd betrouwbaar geweest vroeger, maar tot het besluit van Trump hebben ze de Koerden een goede uitgangspositie gegeven. Probleem is ook dat Amerika niet wil dat de Koerden een deal maken met Assad vanwege de Iran haat, terwijl dit de enige reële optie is op het moment.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 16:50 schreef Melbiek het volgende:
[..]
Daar staat Amerika toch al langer bekend om? Dat is niets nieuws. Ik denk zelf ook dat Putin en Erdogan een dubbele agenda hebben. Ze beweren dat ze een afspraak hebben gemaakt waar de YPG zich ook aan wilt houden , alleen ik denk toch echt dat Putin en Erdogan nog een ander afspraakje hebben gemaakt , een geheime afspraak om de YPG volledig uit te roeien buiten alle bekende afspraakjes om... Ook Assad zit in het spel. De Koerden worden weer verraden maar dan dit keer door alle partijen gezamenlijk.
Assad pleegt verraad tegen de Koerden door zijn troepen uit het niets terug te trekken uit gebieden waar de turken nu bezig zijn met een slachtpartij. Koerden denken dat ze Assad kunnen vertrouwen..Assad zegt wel vertrouw mij terwijl hij stiekem zit te wachten om een dolk in de rug van de Koerden te steken zoals Trump dat ook deed.
Helaas ziet het er naar uit dat de rekening voor de oorlog in Syrië aan de Koerden wordt toegeschoven met catastrofale gevolgen van dien...
''
Assad regime rejects dialogue with Syrian 'traitor' Kurds amid Turkish assault
[ afbeelding ]
https://www.alaraby.co.uk(...)amid-turkish-assault
''
Edit:
Ook Rusland trekt zijn troepen/militaire politie eenheden terug van gebieden waar de Koerden aanwezig zijn. Ik herken dit scenario zeer goed , bij Afrin gebeurde hetzelfde. Koerden worden momenteel door alle kanten genaaid en verraden.
Dat heeft Erdogan bewust gedaan. Vele denken dat Erdogan een achterlijke idioot is maar dat is hij niet , hij is slim. ''laat de koerden maar eerst vechten en sterven voor niets tegen daesh, daarna komen wij wel langs'' is de gedachte. En dat is ook gebeurt met alle gevolge van dien. Koerden hebben hard gestreden , dik 10.000 doden en nog is 10 duizenden gewonden..quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:10 schreef adgadg het volgende:
[..]
Zonder Amerika was Turkije al veel eerder binnengevallen. Amerika is niet altijd betrouwbaar geweest vroeger, maar tot het besluit van Trump hebben ze de Koerden een goede uitgangspositie gegeven. Probleem is ook dat Amerika niet wil dat de Koerden een deal maken met Assad vanwege de Iran haat, terwijl dit de enige reële optie is op het moment.
Ik geloof dat Assad nu wel de intentie heeft om de Koerden te helpen. Ze zijn ook al aan het vechten tegen de turken, alleen missen ze elke vorm van ondersteuning zoals artillerie/vliegtuigen, wat de turken wel hebben, daarom bakken ze er tot op heden niet veel van. Ze hebben echt de hulp van Rusland nodig, daar zit nu het grootste probleem. Die willen Erdogan paaien en stellen zich terughoudend op. Maar het schijnt dat Putin en Erdogan binnenkort weer gaan praten dus het lijkt erop dat voor Rusland de maat ook vol begint te raken. Al weet je het met Rusland nooit
Wat jij vergeet te zeggen is dat Turkije 350.000 Koerden die naar Turkije zijn gevlucht in het gebied wil vestigen. Wat je vergeet te zeggen is dat maar 30% van de safezone Koerdisch is en dat maar een deel de YPG steunt. Wat je vergeet te zeggen is dat Turkije de Arabieren bij de Arabieren wil vestigen en de Koerden bij de Koerden. Wat je vergeet te zeggen is dat de YPG ook de demografie van het gebied aan het veranderen was. Zo zijn er Arabische dorpen etnisch gezuiverd. Wat je vergeet te zeggem is dat Turkije de YPG wil verdrijven. Dit is een groep die een zijtak is van de PKK. De PKK is een organisatie die in oorlog is met Turkije en al 50.000 slachtoffers heeft gemaakt.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 14:03 schreef adgadg het volgende:
[..]
Wat je er vergeet bij te zeggen is dat er inmiddels bijna 200.000 oorspronkelijke bewoners (Koerden/Syriërs) uit dat gebied zijn gevlucht vanwege de turkse invasie. Die hele Safe zone is een leugen, Turkije wil de oorspronkelijke bewoners (koerden) verdrijven, en Syrische/Arabische vluchtelingen uit andere delen van het land daar huisvesten. Oftewel een etnische zuivering, daar zijn de turken goed in. Hebben ze eerder ook al in Afrin gedaan.
En dat Trump en Rusland het steunen zegt helemaal niets. Trump heeft nauwelijks verstand van Syrië en is heel makkelijk te manipuleren, het grootste deel van Amerika steunt het plan niet (kijk maar naar het congres).
Rusland speelt het slim, die wil invloed winnen bij Turkije om het zo los te weken van het westen. Ethische kwesties zijn voor Poetin niet zo belangrijk, de belangen van Rusland staan altijd op nummer 1. Assad daarentegen is er helemaal niet blij mee, dat wordt misschien een probleem voor Rusland.
Oh, die clash tussen de SAA en Turkije is al bevestigd?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 17:58 schreef Benzyl het volgende:
SAA krijgt zware klappen in noord Syrië. Wat bezielt Assad? Er is toch een deal voor dat gebied.
"SAA soldiers fled because Russia forced them onto the front without protection, and the regime did not support them with heavy weapons, meaning Turkish-backed jihadi groups could easily kill them. So they rebelled against their leadership and withdrew."quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:07 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Oh, die clash tussen de SAA en Turkije is al bevestigd?
Als olifantan aan het worstelen zijn, moeten muizen het maken dat ze wegkomen. De geschiedenis herhaalt zich en hopelijk trappen de Koerden er niet meer in.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:42 schreef Melbiek het volgende:
[..]
"SAA soldiers fled because Russia forced them onto the front without protection, and the regime did not support them with heavy weapons, meaning Turkish-backed jihadi groups could easily kill them. So they rebelled against their leadership and withdrew."
- SDF spox @:mustefabali
[ afbeelding ]
Er is blijkbaar een geheime agreement tussen de regime , Rusland en Turkije. Koerden staan er alleen voor.
Het wordt tijd dat je je rode bril een keer afzet. Geef maar eens bewijs van etnische zuivering in Noord-Oost Syrie door de Koerden. Dat is er nauwelijks, in tegenstelling tot alle gedocumenteerde misdaden door die Jihadisten/huurlingen van Erdogan. De Koerden in Noord-Syrie hebben ook nooit Turkije aangevallen, de agressie kwam altijd vanuit Turkije. En om heel YPG te vergelijken met PKK is al helemaal bullsh*t. Denk je nou echt dat iedereen van de YPG die zijn huis/stad/provincie wil beschermen lid is van de PKK? Deze mensen hebben hard gevochten tegen de terroristen van ISIS, in tegenstelling tot Erdogan die geen enkel probleem had met ISIS aan de grens. Sterker nog, ISIS/HTS/SNA is allemaal 1 pot nat. Het is daarom ook helemaal niet verwonderlijk dat Baghdadi in Idlib is gedood. Vergeet niet dat jullie door al die agressie juist PKK populair maken, hoe meer jullie moorden hoe meer haat jullie terug zullen krijgen. Er staat meer op het spel dan alleen het imago van je land, wat nu al aardig verpest is.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:05 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat jij vergeet te zeggen is dat Turkije 350.000 Koerden die naar Turkije zijn gevlucht in het gebied wil vestigen. Wat je vergeet te zeggen is dat maar 30% van de safezone Koerdisch is en dat maar een deel de YPG steunt. Wat je vergeet te zeggen is dat Turkije de Arabieren bij de Arabieren wil vestigen en de Koerden bij de Koerden. Wat je vergeet te zeggen is dat de YPG ook de demografie van het gebied aan het veranderen was. Zo zijn er Arabische dorpen etnisch gezuiverd. Wat je vergeet te zeggem is dat Turkije de YPG wil verdrijven. Dit is een groep die een zijtak is van de PKK. De PKK is een organisatie die in oorlog is met Turkije en al 50.000 slachtoffers heeft gemaakt.
Ik ben het zeker met je eens behalve op 2 punten ben ik het niet met je eens. Ik ben ook tegen Erdogan en zijn invasie van noord-Syrië.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:03 schreef adgadg het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat je je rode bril een keer afzet. Geef maar eens bewijs van etnische zuivering in Noord-Oost Syrie door de Koerden. Dat is er nauwelijks, in tegenstelling tot alle gedocumenteerde misdaden door die Jihadisten/huurlingen van Erdogan. De Koerden in Noord-Syrie hebben ook nooit Turkije aangevallen, de agressie kwam altijd vanuit Turkije. En om heel YPG te vergelijken met PKK is al helemaal bullsh*t. Denk je nou echt dat iedereen van de YPG die zijn huis/stad/provincie wil beschermen lid is van de PKK? Deze mensen hebben hard gevochten tegen de terroristen van ISIS, in tegenstelling tot Erdogan die geen enkel probleem had met ISIS aan de grens. Sterker nog, ISIS/HTS/SNA is allemaal 1 pot nat. Het is daarom ook helemaal niet verwonderlijk dat Baghdadi in Idlib is gedood. Vergeet niet dat jullie door al die agressie juist PKK populair maken, hoe meer jullie moorden hoe meer haat jullie terug zullen krijgen. Er staat meer op het spel dan alleen het imago van je land, wat nu al aardig verpest is.
Ik zeg echt niet dat de YPG engeltjes zijn, er zullen ook best PKK'ers tussen zitten (ik schreef dat niet heel de YPG PKK is). Maar ik kan de PKK'ers ook heel goed begrijpen als je ziet hoe Turkije bezig geweest is in zuid-oost Turkije met het onderdrukken/deporteren van de koerden. Aanvallen op turkse politie en leger is dan ook niet meer dan een logisch gevolg (burgers natuurlijk nooit). En de Koerdische village guards werden beschouwd als NSB'ers en waren ook geen lieverdjes.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:48 schreef Melbiek het volgende:
[..]
Ik ben het zeker met je eens behalve op 2 punten ben ik het niet met je eens. Ik ben ook tegen Erdogan en zijn invasie van noord-Syrië.
Punt 1 waar ik het niet mee eens ben is dat de YPG wel degelijk civiele bevolking uit hun huizen had gezet vanuit dreigementen dat de YPG Amerikaanse straaljagers tot actie zou roepen als Arabische/Turkmeense burgers hun huizen niet zouden verlaten. Dat is een van de redenen waarom er zoveel volk uit noord-Syrië in Turkije verblijft als vluchteling.
Punt 2 waar ik het niet met je eens ben is dat je aangeeft van dat je YPG niet met de PKK kunt vergelijken. Hoe verklaar je dan dat de huidige leider van de YPG een hoog geplaatste PKK commandant is? Ik bedoel Mazlum Kobani of te wel Sahin Cilo.
Hier heb je bijvoorbeeld een aantal foto's waarin Sahin Cilo samen met leiders van de PKK.
Mazlum Kobani samen met Abdullah Öcalan , de oprichter van de PKK tijdens zijn jeugd jaren:
(Syrisch badplaats in Latakia.)
[ afbeelding ]
Mazlum Kobani met nog andere leiders van de PKK zoals Duran Kalkan:
[ afbeelding ]
Buiten dit alles om wordt Mazlum Kobani al sinds 1996 gezocht in Turkije vanwege aanslagen in en rondom Hakkari waar minstens 20 mensen zijn omgekomen, waarvan veel Koerdische (village-gaurds) huurlingen die werken voor het Turkse leger.
Daar wil ik ook mijn mening over geven als dat mag.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:42 schreef adgadg het volgende:
[..]
Ik zeg echt niet dat de YPG engeltjes zijn, er zullen ook best PKK'ers tussen zitten (ik schreef dat niet heel de YPG PKK is). Maar ik kan de PKK'ers ook heel goed begrijpen als je ziet hoe Turkije bezig geweest is in zuid-oost Turkije met het onderdrukken/deporteren van de koerden. Aanvallen op turkse politie en leger is dan ook niet meer dan een logisch gevolg (burgers natuurlijk nooit). En de Koerdische village guards werden beschouwd als NSB'ers en waren ook geen lieverdjes.
Ik weet niet genoeg van de situatie om hier een goed oordeel over te kunnen geven, maar ik zou zelf ook niet echt happy zijn geweest als ik mijn eigen taal niet mocht spreken. Je kan het een beetje vergelijken met de Palestijnen, en die steunt Turkije dan weer wel, beetje hypocriet.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 14:05 schreef Melbiek het volgende:
[..]
Daar wil ik ook mijn mening over geven als dat mag.
Turkije was door al die militaire staatsgrepen een land die door militaire dictators werd bestuurd. Er was zo goed als geen civiele macht. Het land was wel een democratie , er waren verkiezingen , alleen die werden telkens gedwarsboomd door militaire staatsgrepen waardoor er telkens een politiek in gang werd gezet zonder de wil van dat volk.
Buiten de Koerden om werden de moslims/soennieten ook behoorlijk onderdrukt. Ze mochten na de staatsgreep in 1997 bijvoorbeeld geen hoofddoek om doen als student en meer van zulke praktijken tegen soennieten terwijl Turkije grotendeels soennitisch is.
De Koerden hebben een groot fout gemaakt door de wapens op te pakken tegen Turkije. Want daardoor hebben ze buiten de coupplegers ook de normale civiele bevolking boos gemaakt doordat hun kinderen die dienstplicht moesten vervullen telkens werden vermoord door de PKK. En nu zie je dus dat ook de gemiddelde Turkse burger een ernstige haat heeft tegen de nationalistische Koerden van de PKK. Terwijl dat voorkomen kon worden door geduld te hebben. Want uiteindelijk zijn die coupplegers verslagen en is er een civiele regering aan de macht gekomen in Turkije.
Als de PKK vanaf het begin rustig aan zou doen en in plaats van geweld te gebruiken , democratische rechten proberen op te bouwen door civiele regeringen te steunen , zouden ze vandaag de dag sterker in hun schoenen staan. Want dan zou de gemiddelde burger in Turkije geen haat hebben aan nationalistische Koerden. Doordat er een geschiedenis is van geweld en moord waarbij uit mijn hoofd tot nu toe al ruim 50.000 mensen zijn omgekomen heb je nu dus te maken met een vijandig Turkije tegen de PKK.
Tot het jaar 2016 was er in Turkije altijd al een militaire diepemacht die opdrachten gaf aan civiele regeringen en bedreigde met staatsgrepen als ze het niet zouden uitvoeren.
Als vanaf het begin af aan geen geweld werd gebruikt in Turkije , dan denk ik wel dat de Koerden vandaag de dag in Syrië een onafhankelijke Koerdistan zouden kunnen oprichten. Dat kans zou in ieder geval veel groter zijn als nu want nu is de kans dat er ook maar ergens een onafhankelijke Koerdistan wordt opgericht ongeveer nihil.
De soennieten waren ook soort van Palestijnen. Adnan Menderes , een soenniet die door dat volk werd gekozen als president werd bijvoorbeeld opgehangen na een militaire staatsgreep in 1960:quote:Op donderdag 31 oktober 2019 14:44 schreef adgadg het volgende:
[..]
Ik weet niet genoeg van de situatie om hier een goed oordeel over te kunnen geven, maar ik zou zelf ook niet echt happy zijn geweest als ik mijn eigen taal niet mocht spreken. Je kan het een beetje vergelijken met de Palestijnen, en die steunt Turkije dan weer wel, beetje hypocriet.
Van de democratie is in Turkije volgens mij ook niet veel meer over. Waarom wordt je al opgepakt bij het geven van je mening over de operatie?
twitter:RudawEnglish twitterde op donderdag 31-10-2019 om 14:38:56#BREAKING: Turkish military jets target car nearby Zakho as they continue their anti-PKK efforts, #Kurdistan Region -- Rudaw Reporter. https://t.co/C0fNuPE7wx reageer retweet
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 11:03 schreef adgadg het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat je je rode bril een keer afzet. Geef maar eens bewijs van etnische zuivering in Noord-Oost Syrie door de Koerden. Dat is er nauwelijks, in tegenstelling tot alle gedocumenteerde misdaden door die Jihadisten/huurlingen van Erdogan. De Koerden in Noord-Syrie hebben ook nooit Turkije aangevallen, de agressie kwam altijd vanuit Turkije. En om heel YPG te vergelijken met PKK is al helemaal bullsh*t. Denk je nou echt dat iedereen van de YPG die zijn huis/stad/provincie wil beschermen lid is van de PKK? Deze mensen hebben hard gevochten tegen de terroristen van ISIS, in tegenstelling tot Erdogan die geen enkel probleem had met ISIS aan de grens. Sterker nog, ISIS/HTS/SNA is allemaal 1 pot nat. Het is daarom ook helemaal niet verwonderlijk dat Baghdadi in Idlib is gedood. Vergeet niet dat jullie door al die agressie juist PKK populair maken, hoe meer jullie moorden hoe meer haat jullie terug zullen krijgen. Er staat meer op het spel dan alleen het imago van je land, wat nu al aardig verpest is.
Ja met een civiele bestuur is alles mogelijk. Alleen de PKK heeft het ernstig verpest door vanaf het begin af aan de wapens op te pakken. En nu krijg je dus een land op je nek die een schurft hekel aan nationalistische Koerden heeft en alles plat bombardeert waar er ook maar een poging tot onafhankelijkheid wordt gedaan.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:09 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Flapdrol, je weet totaal niet waar je het over hebt man.
Geen Erdo fan hier, maar mede dankzij hem hebben de Koerden in Turkije veel meer rechten. De Koerden kunnen hun eigen taal spreken, hebben eigen televisie kanalen en in films of series wordt volop Koerdisch gesproken. Daarnaast hebben ze de mogelijkheid gekregen om actief deel te nemen aan de politiek (HDP) ondanks banden met de PKK.
Een neefje en nichtje van Abdullah Ocalan zijn zelfs actief in het Turkse parlement. (Al weet ik niet of dat nog steeds zo is omdat ze weigerden om trouw te zweren.)
Schelden, daar zijn jullie turken erg goed inquote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:09 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Flapdrol, je weet totaal niet waar je het over hebt man.
Geen Erdo fan hier, maar mede dankzij hem hebben de Koerden in Turkije veel meer rechten. De Koerden kunnen hun eigen taal spreken, hebben eigen televisie kanalen en in films of series wordt volop Koerdisch gesproken. Daarnaast hebben ze de mogelijkheid gekregen om actief deel te nemen aan de politiek (HDP) ondanks banden met de PKK.
Een neefje en nichtje van Abdullah Ocalan zijn zelfs actief in het Turkse parlement. (Al weet ik niet of dat nog steeds zo is omdat ze weigerden om trouw te zweren.)
Tuurlijk wordt je nu de cel in gezet als je tegen die militaire operatie bent. Je bekijkt het jammer genoeg verkeerd. Je moet out-of-the-box kunnen denken , helicopter view. Alleen dan zul je zien dat het toch echt Apo was die verantwoordelijk is aan de huidige situatie.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:29 schreef adgadg het volgende:
[..]
Schelden, daar zijn jullie turken erg goed inMaar discussies voeren ho maar.
Ja de koerden hebben zoveel vrijheden, niet te geloven. Misschien het deel dat Erdogan blijft steunen, maar zodra er enige vorm van kritiek komt ben je de sjaak:
http://www.hurriyetdailyn(...)nti-terror-op-147793
https://www.reuters.com/a(...)agency-idUSKBN1WV13Y
Iedereen die de rechtstaat in Turkije op dit moment serieus neemt moet zich eens goed na laten kijken.
Ik mag je toch gewoon een flapdrol vinden terwijl ik een discussie met je aan ga.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:29 schreef adgadg het volgende:
[..]
Schelden, daar zijn jullie turken erg goed inMaar discussies voeren ho maar.
Ja de koerden hebben zoveel vrijheden, niet te geloven. Misschien het deel dat Erdogan blijft steunen, maar zodra er enige vorm van kritiek komt ben je de sjaak:
http://www.hurriyetdailyn(...)nti-terror-op-147793
https://www.reuters.com/a(...)agency-idUSKBN1WV13Y
Iedereen die de rechtstaat in Turkije op dit moment serieus neemt moet zich eens goed na laten kijken.
Dan mag ik jou ook een domme turk noemen, maar ik blijf in eerste instantie liever beleefd.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:33 schreef KrAlex het volgende:
[..]
Ik mag je toch gewoon een flapdrol vinden terwijl ik een discussie met je aan ga.
Daarnaast zijn die burgemeesters uit hun functie gezet omdat ze niet integer hebben gehandeld. Idem dito met de burgemeesters in onder andere Ankara en Bursa zo uit mijn hoofd. Heeft dus wederom niks te maken met dat het Koerden zijn.
Mag een volksvertegenwoordiger wapens vervoeren en/of bewaren/verstoppen, die bestemd zijn voor de PKK?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:41 schreef adgadg het volgende:
[..]
Dan mag ik jou ook een domme turk noemen, maar ik blijf in eerste instantie liever beleefd.
Als je het nieuwsbericht leest staat er toch duidelijk dat ze afgezet zijn in verband met propaganda/connecties met PKK. Volgens Turkije ben je al snel verbonden met PKK, als je het niet met hun beleid eens bent. Totale waanzin.
Heb je hier (onafhankelijk) bewijs voor? Je weet zelf ook wel dat mensen gearresteerd worden voor niets, zelfs als ze alleen maar een 'verkeerde' tweet de wereld insturen. Er is totaal geen vrijheid.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 16:51 schreef Travnik het volgende:
[..]
Mag een volksvertegenwoordiger wapens vervoeren en/of bewaren/verstoppen, die bestemd zijn voor de PKK?
Mogen overheidsgebouwen gebruikt worden als recruteringsbureaus, om jongemannen en dames te ronselen voor de PKK?
Mogen volksvertegenwoordigers oproepen tot geweld?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |