abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:01:37 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189487113
Dus binnen 5 dagen moet er even een volksverhuizing plaatsvinden van al die YPG gasten inclusief eventuele familie uit al die dorpen. Mensen staan hier al gemiddeld 5 jaar op een wachtlijst voor een andere woning, waar moeten al die lieden blijven.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:01:59 #3
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_189487123
Volgens mij is het laatste nieuws dat de Turken moeten stoppen met landjepik en dat ze vooral achterom moeten kijken hoe hun walhalla economisch instort!
pi_189487246
Die TT _O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189487255
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:01 schreef Woelwater het volgende:
Dus binnen 5 dagen moet er even een volksverhuizing plaatsvinden van al die YPG gasten inclusief eventuele familie uit al die dorpen. Mensen staan hier al gemiddeld 5 jaar op een wachtlijst voor een andere woning, waar moeten al die lieden blijven.
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 20:12:45 #6
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189487398
Prima deal.

Als YPG zich terugtrekt heeft Turkije geen reden meer om aan te vallen. Scheelt levens, materiaal en knaken.

Trump kan weer een +1 krijgen op zijn ego lijstje en de lieve vredebrenger uithangen.
pi_189487586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:12 schreef Kyran het volgende:
Prima deal.

Als YPG zich terugtrekt heeft Turkije geen reden meer om aan te vallen. Scheelt levens, materiaal en knaken.

Trump kan weer een +1 krijgen op zijn ego lijstje en de lieve vredebrenger uithangen.
Het komt erop neer dat dictator Erdogan zijn gang gaat met een demografische genocide. Daar waar voornamelijk Koerden wonen zal dus vol gestampt worden met Syrische arabieren.

Hetzelfde demografische genocide waarmee Europa ook bedreigt mee werd door Erdogan... met zijn *ik zal 4 miljoen vluchtelingen jullie kant opsturen!*
pi_189487599
pi_189487630
En hoe zit het dan met het Syrische leger? Die gaat zich niet zomaar terugtrekken lijkt mij..
-
pi_189487648
Turkse leger zal dus dat gehele regio overnemen zonder een kogel te schieten. Dat is wat ik hierbij begrijp.
pi_189487672
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:20 schreef Uitervaringpraten het volgende:

[..]

Het komt erop neer dat dictator Erdogan zijn gang gaat met een demografische genocide. Daar waar voornamelijk Koerden wonen zal dus vol gestampt worden met Syrische arabieren.

Hetzelfde demografische genocide waarmee Europa ook bedreigt mee werd door Erdogan... met zijn *ik zal 4 miljoen vluchtelingen jullie kant opsturen!*
Leugens.
30% van het gebied is Koerdisch. De rest Arabisch, Turkmeens, Assyrisch.
In Turkije leven 300.000 Koerden die gevlucht zijn voor YPG, IS en Assad. Die zullen in de Koerdische gebieden gevestigd worden. De Arabieren zullen in de Arabische gebieden gevestigd worden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 20:27:25 #12
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189487741
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:20 schreef Uitervaringpraten het volgende:

[..]

Het komt erop neer dat dictator Erdogan zijn gang gaat met een demografische genocide. Daar waar voornamelijk Koerden wonen zal dus vol gestampt worden met Syrische arabieren.

Hetzelfde demografische genocide waarmee Europa ook bedreigt mee werd door Erdogan... met zijn *ik zal 4 miljoen vluchtelingen jullie kant opsturen!*
... not sure if serious or plain stupid.

De Syriërs in Turkije zijn niet uit de lucht komen vallen. Zijn allemaal vluchtelingen uit Syrië zelf, deels uit de gebieden die nu bezet wordt door de terroristen van YPG. Heel raar dat ze terug moeten naar hun eigen land inderdaad.

Turkije moet maar even vier miljoen vluchtelingen opvangen, huisvesten, verzorgen etc, maar als wij hier in Nederland een paar duizend vluchtelingen hebben schreeuwen we moord en brand, want het zijn allemaal terorristen en criminelen. Nee, een paar miljard richting Turkije sturen is niet genoeg voor 4 miljoen vluchtelingen.

Enige wat Turkije wil is zijn grenzen veilig stellen en voorkomen dat de terroristen van YPG, die nu veel beter en zwaarder bewapend zijn dan een paar jaar terug, aanvallen kunnen uitvoeren op dorpen. Is dit nu echt zo moeiijk om te begrijpen? Is dit nou echt zo moeilijk om te accepteren?

Als de VS over een oceaan duizenden kilometers van hun grens af Irak en Syrië aanvalt om terroristen uit te schakelen is het allemaal geoorloofd, maar als Turkije een veilige zone van nog maar 30km diep wil is het demografische genocide?

Demografische genocide .... Heb je je account aangemaakt om met wat leuke woorden rond te strooien?
pi_189487749
bijzonder, die overeenkomst is natuurlijk geen drol waard want ze hebben beiden niets te zeggen in Syrie.
pi_189487770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:25 schreef polderturk het volgende:

[..]

Leugens.
30% van het gebied is Koerdisch. De rest Arabisch, Turkmeens, Assyrisch.
In Turkije leven 300.000 Koerden die gevlucht zijn voor YPG, IS en Assad. Die zullen in de Koerdische gebieden gevestigd worden. De Arabieren zullen in de Arabische gebieden gevestigd worden.
Dictator Erdogan is van plan om miljoenen arabieren daar te plaatsen. Dat is dus een zware demografische-genocide. Mensen die afkomstig zijn uit Damascus Idlib Homs en andere plekken zullen dan met zijn allen daar geplaatst worden.

En er staat dat alleen het Turkse leger alles zal controleren in dat safe-zone gebied van 32 km. Dat is dus een volledige surrender situatie voor the YPG.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:34:26 #15
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189487878
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:27 schreef Kyran het volgende:

[..]

... not sure if serious or plain stupid.

De Syriërs in Turkije zijn niet uit de lucht komen vallen. Zijn allemaal vluchtelingen uit Syrië zelf, deels uit de gebieden die nu bezet wordt door de terroristen van YPG. Heel raar dat ze terug moeten naar hun eigen land inderdaad.

Turkije moet maar even vier miljoen vluchtelingen opvangen, huisvesten, verzorgen etc, maar als wij hier in Nederland een paar duizend vluchtelingen hebben schreeuwen we moord en brand, want het zijn allemaal terorristen en criminelen. Nee, een paar miljard richting Turkije sturen is niet genoeg voor 4 miljoen vluchtelingen.

Enige wat Turkije wil is zijn grenzen veilig stellen en voorkomen dat de terroristen van YPG, die nu veel beter en zwaarder bewapend zijn dan een paar jaar terug, aanvallen kunnen uitvoeren op dorpen. Is dit nu echt zo moeiijk om te begrijpen? Is dit nou echt zo moeilijk om te accepteren?

Als de VS over een oceaan duizenden kilometers van hun grens af Irak en Syrië aanvalt om terroristen uit te schakelen is het allemaal geoorloofd, maar als Turkije een veilige zone van nog maar 30km diep wil is het demografische genocide?

Demografische genocide .... Heb je je account aangemaakt om met wat leuke woorden rond te strooien?
Die Turken hebben net zo weinig recht om Syrië binnen te vallen als de Amerikanen. Je lijkt nu net een klein kind. Oh hij mag snoep stelen, dan mag ik het ook!!!! :')

Turkije moet gewoon opflikkeren uit Syrië. De enige die wat te zeggen heeft in Syrië is Assad. Zou lekker worden als je in elk random buurland 30km mag overnemen onder het mom van een ‘veiligheidsregio’ :') _O-

Laat me niet lachen joh
#KICKOUTZP
pi_189487917
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:28 schreef Uitervaringpraten het volgende:

[..]

Dictator Erdogan is van plan om miljoenen arabieren daar te plaatsen. Dat is dus een zware demografische-genocide. Mensen die afkomstig zijn uit Damascus Idlib Homs en andere plekken zullen dan met zijn allen daar geplaatst worden.

En er staat dat alleen het Turkse leger alles zal controleren in dat safe-zone gebied van 32 km. Dat is dus een volledige surrender situatie voor the YPG.
Want de vluchtelingen mogen zich van Erdogan alleen binnen de safe zone vestigen?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 20:37:13 #17
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189487926
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:34 schreef wollah het volgende:

[..]

Die Turken hebben net zo weinig recht om Syrië binnen te vallen als de Amerikanen. Je lijkt nu net een klein kind. Oh hij mag snoep stelen, dan mag ik het ook!!!! :')

Turkije moet gewoon opflikkeren uit Syrië. Die ene die wat te zeggen heeft in Syrië is Assad. Zou lekker worden als je in elk random buurland 30km mag overnemen onder het mom van een ‘veiligheidsregio’ :') _O-

Laat me niet lachen joh
Ik zeg niet dat Turkije het mag, omdat VS het heeft gedaan. Waar ik over val is dat als VS het doet niemand een woord zegt (of durft te zeggen), maar nu doet iedereen opeens hypocriet met de vinger zwaaien.

Daarnaast is Syrië geen normaal land. Dat moet zelfs jij kunnen snappen, toch? Of vraag ik dan teveel van je? Alsof Assad controle heeft over heel Syrië. Er zit een terroristische groepering tegen de grens van Turkije aan het lurken en dan moet Turkije het maar lekker laten gebeuren?

Blij dat ze daar wel van aanpakken weten, terwijl wij hier een politie, leger en regering hebben die al staan te trillen op hun benen door een groepje boeren met een trekker.

Iedere terroristische groepering mag van mij zonder pardon uitgeroeid worden.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:40:51 #18
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189487995
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:37 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat Turkije het mag, omdat VS het heeft gedaan. Waar ik over val is dat als VS het doet niemand een woord zegt (of durft te zeggen), maar nu doet iedereen opeens hypocriet met de vinger zwaaien.
“iedereen”. :') Tot dit niveau ga ik me niet verlagen, sorry.
quote:
Daarnaast is Syrië geen normaal land. Dat moet zelfs jij kunnen snappen, toch? Of vraag ik dan teveel van je? Alsof Assad controle heeft over heel Syrië. Er zit een terroristische groepering tegen de grens van Turkije aan het lurken en dan moet Turkije het maar lekker laten gebeuren?

Blij dat ze daar wel van aanpakken weten, terwijl wij hier een politie, leger en regering hebben die al staan te trillen op hun benen door een groepje boeren met een trekker.

Iedere terroristische groepering mag van mij zonder pardon uitgeroeid worden.
Gelukkig heb jij niets te zeggen in de wereldpolitiek. Er is al genoeg oorlog en geweld in de wereld en Erdolf maakt dat alleen maar erger.
#KICKOUTZP
pi_189488047
Don't be a tough guy.
Don't be a fool.
I destroyed your economy and I can do it again.
I will call you later

pi_189488224
realDonaldTrump twitterde op donderdag 17-10-2019 om 19:29:37 Great news out of Turkey. News Conference shortly with @VP and @SecPompeo. Thank you to @RTErdogan. Millions of lives will be saved! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:03:25 This deal could NEVER have been made 3 days ago. There needed to be some “tough” love in order to get it done. Great for everybody. Proud of all! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:13:15 This is a great day for civilization. I am proud of the United States for sticking by me in following a necessary, but somewhat unconventional, path. People have been trying to make this “Deal” for many years. Millions of lives will be saved. Congratulations to ALL! reageer retweet
En de nobelprijs voor de vrede gaat dit jaar naar...
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 20:51:24 #21
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189488238
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:40 schreef wollah het volgende:

[..]

“iedereen”. :') Tot dit niveau ga ik me niet verlagen, sorry.
[..]
Ja, iedereen, zoals de VS, EU, NAVO, poltieke partijen in Nederland etc. Ik heb nog geen enkel figuur gezien die zei "ik heb begrip voor de situatie, maar ...".
  donderdag 17 oktober 2019 @ 20:52:36 #22
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189488273
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, iedereen, zoals de VS, EU, NAVO, poltieke partijen in Nederland etc. Ik heb nog geen enkel figuur gezien die zei "ik heb begrip voor de situatie, maar ...".
Misschien eens verder kijken dan je zolderkamer dan
#KICKOUTZP
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 20:54:16 #23
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189488304
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:50 schreef Bilge het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 17-10-2019 om 19:29:37 Great news out of Turkey. News Conference shortly with @:VP and @:SecPompeo. Thank you to @:RTErdogan. Millions of lives will be saved! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:03:25 This deal could NEVER have been made 3 days ago. There needed to be some “tough” love in order to get it done. Great for everybody. Proud of all! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:13:15 This is a great day for civilization. I am proud of the United States for sticking by me in following a necessary, but somewhat unconventional, path. People have been trying to make this “Deal” for many years. Millions of lives will be saved. Congratulations to ALL! reageer retweet
En de nobelprijs voor de vrede gaat dit jaar naar...
Putin, Trump, Erdogan. Die drie zijn toch wel een klasse apart in het bespelen van de bevolking hoor _O-.

Het zijn een voor een complete idioten, maar krijgen toch weer dingen voorelkaar waarvan je denkt "hoe dan". Putin en Erdogan zijn al jaren aan de macht, niet altijd even eerlijk, maar ze flikken het wel. Trump lijkt te dom om te poepen, maar blijft toch door zijn ego uitstralen alsof hij het allemaal onder controle heeft.

... gevaarlijk, maar ook lachwekkend om te zien.
pi_189488309
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:51 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ja, iedereen, zoals de VS, EU, NAVO, poltieke partijen in Nederland etc. Ik heb nog geen enkel figuur gezien die zei "ik heb begrip voor de situatie, maar ...".
Kuzu dan?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 20:55:00 #25
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189488323
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:52 schreef wollah het volgende:

[..]

Misschien eens verder kijken dan je zolderkamer dan
Mooie inhoudelijk post.

Call me when you are sober, xxx.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 20:56:11 #26
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189488355
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:54 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Kuzu dan?
Duh, dat is sowieso een verfijnd Erdo vogeltje. Net als de vele Turken hier die Erdogan als de grote leider zien. Daar hecht ik net zoveel waarde aan als aan al die hypocriet zwaaiende vingertjes.
pi_189488472
Turkije heeft een hoop afgedwongen, maar Turkije had meer moeten afdwingen. Zo had Turkije moeten afdwingen dat de YPG niet meer bewapend mag worden en dat de grensovergangen met Irak en Jordanie mede door Turken bewaakt gaat worden zodat de YPG niet meer bewapend kan worden.

Verder had Turkije moeten eisen dat de VS accepteert dat de YPG een onderafdeling van de PKK is en dat ze een terreurorganisatie zijn.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 21:03:26 #28
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189488497
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:02 schreef polderturk het volgende:
Turkije heeft een hoop afgedwongen, maar Turkije had meer moeten afdwingen. Zo had Turkije moeten afdwingen dat de YPG niet meer bewapend mag worden en dat de grensovergangen met Irak en Jordanie mede door Turken bewaakt gaat worden zodat de YPG niet meer bewapend kan worden.

Verder had Turkije moeten eisen dat de VS accepteert dat de YPG een onderafdeling van de PKK is en dat ze een terreurorganisatie zijn.
Dat laatste doet de VS toch al? Of is dat niet officieel. In ieder geval een deel van senaat.
pi_189488585
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:34 schreef wollah het volgende:

[..]

Die Turken hebben net zo weinig recht om Syrië binnen te vallen als de Amerikanen. Je lijkt nu net een klein kind. Oh hij mag snoep stelen, dan mag ik het ook!!!! :')

Turkije moet gewoon opflikkeren uit Syrië. De enige die wat te zeggen heeft in Syrië is Assad. Zou lekker worden als je in elk random buurland 30km mag overnemen onder het mom van een ‘veiligheidsregio’ :') _O-

Laat me niet lachen joh
Volgens het verdrag van Adana, tussen Syrie en Turkije, mag er op terroristen worden gejaagd;
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:10:14 #30
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_189488659
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:07 schreef Travnik het volgende:

[..]

Volgens het verdrag van Adana, tussen Syrie en Turkije, mag er op terroristen worden gejaagd;
Waarbij nu al honderden burgerdoden zijn gevallen. Ja echt heel rechtvaardig en acceptabel wat Erdolf doet!
#KICKOUTZP
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:12:24 #31
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189488703
Wel fijn dat ze het Syrisch leger 5 dagen extra geven om hun manschappen in positie te brengen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189488708
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:50 schreef Bilge het volgende:
realDonaldTrump twitterde op donderdag 17-10-2019 om 19:29:37 Great news out of Turkey. News Conference shortly with @:VP and @:SecPompeo. Thank you to @:RTErdogan. Millions of lives will be saved! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:03:25 This deal could NEVER have been made 3 days ago. There needed to be some “tough” love in order to get it done. Great for everybody. Proud of all! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:13:15 This is a great day for civilization. I am proud of the United States for sticking by me in following a necessary, but somewhat unconventional, path. People have been trying to make this “Deal” for many years. Millions of lives will be saved. Congratulations to ALL! reageer retweet
En de nobelprijs voor de vrede gaat dit jaar naar...
_O_ Trump God _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:12:32 #33
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189488709
Leuke deal wel hoor. Maar er is al gestreden om te voorkomen dat Turkije dat land zou bezetten, waarom zouden ze dat land nu opeens vrijwillig verlaten.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 21:12:55 #34
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189488717
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:10 schreef wollah het volgende:

[..]

Waarbij nu al honderden burgerdoden zijn gevallen. Ja echt heel rechtvaardig en acceptabel wat Erdolf doet!
Ja, jezelf verdedigen tegen terroristen die juist uit zijn op het maken van burgerdoden is niet acceptabel en niet rechtvaardig. Probeer het nou eens van beide kanten te bekijken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 21:13:47 #35
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189488738
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:12 schreef Woelwater het volgende:
Leuke deal wel hoor. Maar er is al gestreden om te voorkomen dat Turkije dat land zou bezetten, waarom zouden ze dat land nu opeens vrijwillig verlaten.
Dat snap ik ook niet helemaal. Ze moeten zich terugtrekken, zware wapens inleveren, strategische posities verlaten etc en dan vinden ze goed? Hoe dan?
pi_189488761
Turkije heeft niet met zich laten sollen! Machtige Turkse leger heeft laten zien wat daadkracht is en daar kunnen anderen ( Karremans em consorten) een voorbeeld aan nemen.

Oorlogen win je niet met piano-players.
pi_189488801
Sara__Firth twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:44:52 BREAKING: Reports the #YPG rejects the withdrawal plan agreed between #Turkey-U.S. in NE #Syria. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189488874
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:14 schreef Travnik het volgende:
Turkije heeft niet met zich laten sollen! Machtige Turkse leger heeft laten zien wat daadkracht is en daar kunnen anderen ( Karremans em consorten) een voorbeeld aan nemen.

Oorlogen win je niet met piano-players.
Vertel dat aan Mladic
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:19:44 #39
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189488896
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:16 schreef Slayage het volgende:
Sara__Firth twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:44:52 BREAKING: Reports the #YPG rejects the withdrawal plan agreed between #Turkey-U.S. in NE #Syria. reageer retweet
Joh!
Hoe kun je denken dit eenzijdig te kunnen opleggen als Pence terwijl je de YPG een week geleden een mes in de rug stak :'). Trumpgod _O_.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:19:51 #40
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189488899
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:16 schreef Slayage het volgende:
Sara__Firth twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:44:52 BREAKING: Reports the #YPG rejects the withdrawal plan agreed between #Turkey-U.S. in NE #Syria. reageer retweet
Ja dat dus _O-
Over vijf dagen is er dus niets veranderd.
Gewoon een dikke middelvinger naar Erdogan dit.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:21:54 #41
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189488941
Graham gaat ondertussen gewoon verder met z’n sancties
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:22:22 #42
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189488955
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:19 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja dat dus _O-
Over vijf dagen is er gewoon niets veranderd.
Jawel, SAA krijgt mooi wat extra dagen om de boel daar op poten te zetten
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189488994
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:16 schreef Slayage het volgende:
Sara__Firth twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:44:52 BREAKING: Reports the #YPG rejects the withdrawal plan agreed between #Turkey-U.S. in NE #Syria. reageer retweet
Dan gaat Turkije over 5 dagen weer los op de YPG/PKK.
pi_189489077
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:19 schreef Szura het volgende:

[..]

Joh!
Hoe kun je denken dit eenzijdig te kunnen opleggen als Pence terwijl je de YPG een week geleden een mes in de rug stak :'). Trumpgod _O_.
Als die verklaring waar is zat pence keihard te liegen zojuist, toen hij verklaarde dat de ypg zou meewerken
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 21:31:38 #45
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189489138
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als die verklaring waar is zat pence keihard te liegen zojuist, toen hij verklaarde dat de ypg zou meewerken
Slim van beide kanten dit en grote verliezer is YPG.

Als ze zich terugtrekken hebben ze voor niks gevochten en eigenlijk verloren.

Als ze zich niet terugtrekken kunnen VS en Turkije zeggen "wij hebben er alles aan gedaan om het op te lossen, maar YPG houdt zich niet aan de gemaakte afspraken".
pi_189489198
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als die verklaring waar is zat pence keihard te liegen zojuist, toen hij verklaarde dat de ypg zou meewerken
Hmmm... Dat zou wel vreemd zijn, dat zie je normaal nooit bij Trump of leden van zijn kabinet.
pi_189489404
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:31 schreef Kyran het volgende:

[..]

Slim van beide kanten dit en grote verliezer is YPG.

Als ze zich terugtrekken hebben ze voor niks gevochten en eigenlijk verloren.

Als ze zich niet terugtrekken kunnen VS en Turkije zeggen "wij hebben er alles aan gedaan om het op te lossen, maar YPG houdt zich niet aan de gemaakte afspraken".
YPG heeft toch ook geen afspraken gemaakt
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 21:46:33 #48
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189489421
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:45 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

YPG heeft toch ook geen afspraken gemaakt
Nee, maar Erdogan en Trump gaan er wel die draai aan geven.
pi_189489435
[quote]10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als die verklaring waar is zat pence keihard te liegen zojuist, toen hij verklaarde dat de ypg zou meewerken.

De terreurorganisatie gaat uitvoeren wat haar wordt opgelegd. Hebben ze tot nu toe ook moeten doen. Ok ze hebben gevochten voor de Amerikanen maar ze zijn er dik voor betaald. Heeft Trump zelf verklaard.
pi_189489439
dersi4m twitterde op donderdag 17-10-2019 om 21:46:34 BREAKING- SDF General Commander Mazlum Ebdi says that they accept the “ceasefire” (@tvronahi) #TwitterKurds reageer retweet
pi_189489463
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:45 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

YPG heeft toch ook geen afspraken gemaakt
Pence beweert dat zij onderdeel van de afspraken zijn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189489471
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:45 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

YPG heeft toch ook geen afspraken gemaakt
Ypg hoeft ook geen afspraken te maken dat is al geregeld. Veelzeggend overigens...
pi_189489482
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:47 schreef skysherrif het volgende:
dersi4m twitterde op donderdag 17-10-2019 om 21:46:34 BREAKING- SDF General Commander Mazlum Ebdi says that they accept the “ceasefire” (@:tvronahi) #TwitterKurds reageer retweet
Toch wel? :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:49:59 #54
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189489487
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:47 schreef skysherrif het volgende:
dersi4m twitterde op donderdag 17-10-2019 om 21:46:34 BREAKING- SDF General Commander Mazlum Ebdi says that they accept the “ceasefire” (@:tvronahi) #TwitterKurds reageer retweet
Dit is maar de helft van wat ie zei
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189489521
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:49 schreef Szura het volgende:

[..]

Dit is maar de helft van wat ie zei
wat moet erachter dan? Not within a million years?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:52:22 #56
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189489535
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:51 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

wat moet erachter dan? Not within a million years?
quote:
(Reuters)Top Kurdish politician Aldar Xelil said he welcomed a halt to fighting in northern Syria with Turkey but the group would defend itself if subjected to an assault, speaking to Al Arabiya after a ceasefire announced by U.S. Vice President Mike Pence.

Xelil said Turkish President Tayyip Erdogan wants to push in 32 km (20 miles) deep into Syria, which the group has previously rejected.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189489555
Zometeen Nieuwsuur item over dit.

Maar denken we dat het hiermee weer tot bedaren komt? Of kan dit alsnog flink uit de hand lopen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189489580
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:10 schreef wollah het volgende:

[..]

Waarbij nu al honderden burgerdoden zijn gevallen. Ja echt heel rechtvaardig en acceptabel wat Erdolf doet!
Turkije heeft talloze malen aangegeven geen terroristen aan grens te tolereren. Meermalen heeft men er op aangedrongen te zullen optreden, indien de VS geen maatregelen nemen. Geen enkel land accepteerd terroristische organisaties dan wel elementen aan haar grensgebied. Voor alle duidelijkheid voor onwetenden onder ons, de YPG/PKK = een terreurorganisatie.
pi_189489628
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:53 schreef Discombobulate het volgende:

Maar denken we dat het hiermee weer tot bedaren komt?
Inshallah
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189489641
_O-

BenjaminHarvey twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:28:21 The easiest way to make a deal is to give the other side everything it wants. reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:57:44 #61
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189489661
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:56 schreef Slayage het volgende:
_O-

BenjaminHarvey twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:28:21 The easiest way to make a deal is to give the other side everything it wants. reageer retweet
Art of the Deal _O_
Trumpgod _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189489713
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:52 schreef Szura het volgende:

[..]

[..]

hij zegt dus helemaal niet dat ze gaan terugtrekken
pi_189489729
ThomasVLinge twitterde op donderdag 17-10-2019 om 22:00:09 #Syria: the #SDF has accepted the terms for a ceasefire with #Turkey but only for the "active war zone" part of the border.This probably means the area between Tall Abyad and Serekaniye https://t.co/q5B0ssHw5p reageer retweet
pi_189489735
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:54 schreef Travnik het volgende:

[..]

Turkije heeft talloze malen aangegeven geen terroristen aan grens te tolereren. Meermalen heeft men er op aangedrongen te zullen optreden, indien de VS geen maatregelen nemen. Geen enkel land accepteerd terroristische organisaties dan wel elementen aan haar grensgebied. Voor alle duidelijkheid voor onwetenden onder ons, de YPG/PKK = een terreurorganisatie.
Toch heeft Turkije geen moeite met aan ak-quaida gelieerde bewegingen aan haar grens en het faciliteren ook niet echt.
pi_189489917
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Toch heeft Turkije geen moeite met aan ak-quaida gelieerde bewegingen aan haar grens en het faciliteren ook niet echt.
Turkije zal gehele grensgebied schoonvegen.
Wat gewapende groepen betreft heeft het Westen nog het meest gefaciliteerd. Regime changes en steunen en actief bewapenen van terreurgroepen. De Toyota's kwamen uit Nederland.
pi_189489945
Weet ik weer waarom ik geen NOS bekijk.

Alleen het taalgebruik al, "de koerden worden afgeslacht door de Turken". "De Amerikanen zaten al jaren in Syrië om de Koerden te beschermen tegen de Turken"

:')

De bijdrage van waagmeester was wel degelijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189490036
Ook Putin heeft de Turken toegezegd om ervoor te zorgen dat de ypg zich niet zal begeven aan de Turkse grens. Plus de afspraken vandaag zal ervoor zorgen dat de Turken zich zullen terugtrekken lijkt me. Als iedereen graag wilt dat de gevechten stoppen zal het wel gebeuren. Op dit moment heeft niemand er belang bij dat de gevechten doorgaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189490043
Vorige keer had ik niet op de heer Erdoğan gestemd, maar de volgende keer ga ik het zeker weten wel doen. Wat een heer, hoort de Nobelprijs voor de Vrede te krijgen.
De hele wereld kwam er niet uit, maar Turkije wel, o.l.v. de heer Erdoğan _O_
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_189490049
The Eternal Kurd pleegt alweer verraad.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_189490169
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:17 schreef IPA35 het volgende:
The Eternal Kurd pleegt alweer verraad.
Wie?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189490182
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wie?
Koerden = Vehikel voor Turkse expansie altijd. Nu weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door IPA35 op 17-10-2019 23:17:54 ]
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_189490344
America first? Nee nee, Turkije nummer 1
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 17 oktober 2019 @ 22:44:53 #73
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189490636
https://nos.nl/artikel/23(...)ordoosten-syrie.html

quote:
Opperbevelhebber Mazloum Abdi van de Koerdische milities zei tegenover een Koerdische tv-zender het staakt-het-vuren te respecteren. Abdi noemde de deal alleen wel "voorlopig" en sprak over een kleinere bufferzone: 100 kilometer in plaats van ruim 400 kilometer.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189490704
dacht dat ze geen deals maakten met terroristen
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_189490714
Dit was gewoon een strategie om Turkije te redden van de sancties. Eerst bluffen. Toen zagen ze dat de Turken er niks van aantrokken, en dan een 180 graden draai maken, want de VS wordt er ook niet beter op als ze een NAVO lid verliezen. De nieuwe deal wordt dan verpakt als een overwinning voor iedereen.
pi_189490756
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:10 schreef Travnik het volgende:

[..]

Turkije zal gehele grensgebied schoonvegen.
Wat gewapende groepen betreft heeft het Westen nog het meest gefaciliteerd. Regime changes en steunen en actief bewapenen van terreurgroepen. De Toyota's kwamen uit Nederland.
Derhalve deze padvinders die onder het welbevinden van de Turkse MIT op safari gaan.

https://twitter.com/lawkghafuri/status/1184440981191573504?s=21
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 22:51:34 #77
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189490787
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:48 schreef Benzyl het volgende:
Dit was gewoon een strategie om Turkije te redden van de sancties. Eerst bluffen. Toen zagen ze dat de Turken er niks van aantrokken, en dan een 180 graden draai maken, want de VS wordt er ook niet beter op als ze een NAVO lid verliezen. De nieuwe deal wordt dan verpakt als een overwinning voor iedereen.
Dit is het wel een beetje ja. Als YPG zich niet terugtrekt zeggen ze dat ze er alles aan gedaan hebben en gaan ze verder als vriendjes.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 oktober 2019 @ 22:57:53 #78
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189490893
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:50 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Derhalve deze padvinders die onder het welbevinden van de Turkse MIT op safari gaan.

https://twitter.com/lawkghafuri/status/1184440981191573504?s=21
Paar haatbaarden in een bus, nou wat een bewijs. Dat busje kan net zo goed ergens in Nevada rondrijden.

Paar jaar geleden werden ze nog beschreven als vrijheidsstrijders door de VS. Nu zijn het jihadisten.
pi_189490904
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:47 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
dacht dat ze geen deals maakten met terroristen
Wie?Amerikanen en consorten die de YPG/ PKK hebben ondersteund en bewapend?
Inderdaad raar en dit terwijl ze al jarenlang op de terreurlijst staan.
pi_189490944
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 22:50 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Derhalve deze padvinders die onder het welbevinden van de Turkse MIT op safari gaan.

https://twitter.com/lawkghafuri/status/1184440981191573504?s=21
Ook deze ja! Wat een stelletje ongeregeld.
pi_189491056
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:00 schreef Travnik het volgende:

[..]

Ook deze ja! Wat een stelletje ongeregeld.
De Turkse inlichtingendienst regelt het wel, ook zonder Hakan Fidan.
pi_189491199
Vraag:Waarvoor heeft de VS jarenlang een terreurgroep (PKK) bewapend? En waarom laten ze deze nu vallen als een baksteen? De PKK wordt hier als het ware als een bitch behandeld.
Zo van, je bent betaald voor je dienst(en) en nu koest blijven.
pi_189491284
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:11 schreef Travnik het volgende:
Vraag:Waarvoor heeft de VS jarenlang een terreurgroep (PKK) bewapend? En waarom laten ze deze nu vallen als een baksteen? De PKK wordt hier als het ware als een bitch behandeld.
Zo van, je bent betaald voor je dienst(en) en nu koest blijven.
Nuja het waren eerst de Russen die de PKK bewapenden voor de VS er Indirect mee begon.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:16:12 #84
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189491311
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:31 schreef Kyran het volgende:

[..]

Slim van beide kanten dit en grote verliezer is YPG.

Als ze zich terugtrekken hebben ze voor niks gevochten en eigenlijk verloren.

Als ze zich niet terugtrekken kunnen VS en Turkije zeggen "wij hebben er alles aan gedaan om het op te lossen, maar YPG houdt zich niet aan de gemaakte afspraken".
Dit.

Trump heeft Erdogan een kans geboden om onder de sancties uit te komen als hij z'n gezicht kan redden. Klein offer voor Erdo, grote winst voor beiden. Vervolgens kan Trump z'n handen er helemaal van af trekken en de YPG de schuld geven.

Ben bang dat het nog gaat werken ook. The art of the deal :')
pi_189491524
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:16 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Dit.

Trump heeft Erdogan een kans geboden om onder de sancties uit te komen als hij z'n gezicht kan redden. Klein offer voor Erdo, grote winst voor beiden. Vervolgens kan Trump z'n handen er helemaal van af trekken en de YPG de schuld geven.

Ben bang dat het nog gaat werken ook. The art of the deal :')
Maar wat heeft Trump er toe bewogen om een dergelijke beslissing te nemen?
Waarvoor zou Trump de Turken willen helpen?
pi_189491554
D
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:16 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Dit.

Trump heeft Erdogan een kans geboden om onder de sancties uit te komen als hij z'n gezicht kan redden. Klein offer voor Erdo, grote winst voor beiden. Vervolgens kan Trump z'n handen er helemaal van af trekken en de YPG de schuld geven.

Ben bang dat het nog gaat werken ook. The art of the deal :')
De YPG/PKK is toch een bondgenoot?
pi_189491630
RojavaNetwork twitterde op donderdag 17-10-2019 om 23:16:12 +++Celebration shootings in the city Qamişlo and other different parts of Al-Jazeera to welcome the ceasefire agreement.#Twitterkurds #Rojava #SDF #Turkey #TSK #Syria https://t.co/7I4ujFfe24 reageer retweet
RojavaNetwork twitterde op donderdag 17-10-2019 om 23:29:58 +++Six civilians were injured as result of the random shooting reageer retweet
pi_189491673
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:31 schreef skysherrif het volgende:
RojavaNetwork twitterde op donderdag 17-10-2019 om 23:16:12 +++Celebration shootings in the city Qamişlo and other different parts of Al-Jazeera to welcome the ceasefire agreement.#Twitterkurds #Rojava #SDF #Turkey #TSK #Syria https://t.co/7I4ujFfe24 reageer retweet
RojavaNetwork twitterde op donderdag 17-10-2019 om 23:29:58 +++Six civilians were injured as result of the random shooting reageer retweet
[/quote]
Aha, ypg schiet op onschuldige burgers en zeggen dat het per ongeluk was. Heb ik dit goed begrepen?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_189491691
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[ afbeelding ] Op donderdag 17 oktober 2019 23:31 schreef skysherrif het volgende:
RojavaNetwork twitterde op donderdag 17-10-2019 om 23:16:12 +++Celebration shootings in the city Qamişlo and other different parts of Al-Jazeera to welcome the ceasefire agreement.#Twitterkurds #Rojava #SDF #Turkey #TSK #Syria https://t.co/7I4ujFfe24 reageer retweet
RojavaNetwork twitterde op donderdag 17-10-2019 om 23:29:58 +++Six civilians were injured as result of the random shooting reageer retweet
Aha, ypg schiet op onschuldige burgers en zeggen dat het per ongeluk was. Heb ik dit goed begrepen?
[/quote]

Nee ze schieten in de lucht en die kogels vallen natuurlijk ook weer naar beneden

:')
pi_189491787
wat is de overeenkomst tussen Kiki Bertens en Turkije?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Redactie Frontpage donderdag 17 oktober 2019 @ 23:41:52 #91
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189491829
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:39 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
wat is de overeenkomst tussen Kiki Bertens en Turkije?
Allebei niet #1?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_189491841
quote:
9s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:41 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Allebei niet #1?
allebei nummer 9 van de wereld
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:42:41 #93
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189491844
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:27 schreef Travnik het volgende:

[..]

Maar wat heeft Trump er toe bewogen om een dergelijke beslissing te nemen?
Waarvoor zou Trump de Turken willen helpen?
Trump helpt alleen Trump. Hij is naar Erdo gegaan met de wens om zijn gezicht te redden in ruil voor de garantie dat Trump alle sancties zal blokkeren. Voor Erdo is een paar dagen uitstel een klein offer. Hij zal er wel van uit gaan dat de YPG zich niet aan deze "deal" zal houden.

Daarnaast is het voor Putin natuurlijk leuk als Trump nog verkiesbaar is voor een tweede termijn.

Het is dus niet America first, maar Trump first :7
  donderdag 17 oktober 2019 @ 23:46:23 #94
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_189491913
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:28 schreef Travnik het volgende:
D
[..]

De YPG/PKK is toch een bondgenoot?
Van wie?

Ik kan bij wijze van spreken mijn tuin laten opknappen door de YPG, als ik ze een eigen land beloof. Ze willen te graag, daarom gaan ze met iedereen in zee.
pi_189492120
Gevalletje van dictatortje spelen en onszelf te vriend houden. Toevallig heeft het geleid tot een cease-fire, maar dat was allemaal eigen belang.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 oktober 2019 @ 00:25:38 #96
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189492418
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:27 schreef Travnik het volgende:

[..]

Maar wat heeft Trump er toe bewogen om een dergelijke beslissing te nemen?
Waarvoor zou Trump de Turken willen helpen?
Trump is een idioot, maar niet dom.

Toen hij besloot uit Syrië te vertrekken wist hij heel goed wat Turkije van plan was.

Toen heeft hij even een grote bek opgezet en net gedaan alsof het hem wat kon boeien. Nu speelt hij de vredesonderhandelaar (zie zijn tweets) en straks zegt hij er alles aan gedaan te hebben, maar dat YPG niet wil luisteren.

Ondertussen is het bij Erdogan ongeveer hetzelde verhaal. Eerst grote bek hebben tegen iedereen, niet luisteren wat de VS te zeggen heeft en dreigen richting EU. Nu komt hij als winnaar uit de onderhandelingen, want Turkije krijgt een bufferzone, zonder te vechten.

Mocht YPG niet meewerken kan niemand meer zeggen dat ze het niet wilden oplossen met onderhandelen, want dan zegt Erdogan dat er niet valt te onderhandelen met die lui.

Zowel Trump als Erdogan worden ontvangen als helden. Prachtig toneelspel.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 00:26:38 #97
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189492424
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:11 schreef Travnik het volgende:
Vraag:Waarvoor heeft de VS jarenlang een terreurgroep (PKK) bewapend? En waarom laten ze deze nu vallen als een baksteen? De PKK wordt hier als het ware als een bitch behandeld.
Zo van, je bent betaald voor je dienst(en) en nu koest blijven.
Regime change ambities voor Syrië in werking gesteld vanaf 2012 om Assad uit te schakelen en een Westers-vriendelijke regering (puppet) op de troon te zetten. Syrië heeft een lange historie van goede relaties met de Sovjet Unie en na de val van de Soviets met Rusland tegenwoordig. Het had dus ook een tweede doel de strategische ruimte voor de Russen beperken door Syrië in de invloedssfeer van het Westen te krijgen maar niet helemaal volgens plan gelopen want Assad zit nog steeds in Damascus. De Amerikanen hebben dor de eeuwen heen alleen maar winst gehaald in tijden van spanningen en oorlogen dus het wordt als een prima instrument gezien. Kennen geen teleurstelling/verliezen/trauma's als jong land. Hoogstens relatief beperkte tegenslagen op zijn tijd.

https://en.wikipedia.org/wiki/Timber_Sycamore


Niet alleen politici zijn daar schuldig aan. Het is veel dieper. Denk aan media, denktanks, cultuur, exceptionalisme, manifest destiny, white man's burden.

axios twitterde op woensdag 16-10-2019 om 03:19:30 Tulsi Gabbard calls The New York Times and CNN -- the hosts of the debate -- "completely despicable" for alleging she is a Russian asset and Assad apologist. https://t.co/0pzpA4nvRo reageer retweet
Ik volg Carl Zha (Chinese Amerikaan) op Twitter aangezien hij geen mainstreamgeluid is.

CarlZha twitterde op woensdag 16-10-2019 om 13:48:39 Remember the time Tulsi announced her candidacy, I predicted US media for Empire would have their knives ? out for her. Some of you dismissed it saying they wouldn't bother with someone polling in single digits. I am ready for your apologies. I will wait... https://t.co/r0AmWvoJs1 reageer retweet
https://en.wikipedia.org/wiki/Media_coverage_of_the_Iraq_War

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mockingbird

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 18-10-2019 00:40:29 ]
pi_189492583
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:46 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Van wie?

Ik kan bij wijze van spreken mijn tuin laten opknappen door de YPG, als ik ze een eigen land beloof. Ze willen te graag, daarom gaan ze met iedereen in zee.
Hmm een pionnetje dus.
Ze werden nog net niet heilig verklaard:)
Terwijl het toch echt (ook) moslims zijn.
pi_189492599
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 00:26 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Regime change ambities voor Syrië in werking gesteld vanaf 2012 om Assad uit te schakelen en een Westers-vriendelijke regering (puppet) op de troon te zetten. Syrië heeft een lange historie van goede relaties met de Sovjet Unie en na de val van de Soviets met Rusland tegenwoordig. Het had dus ook een tweede doel de strategische ruimte voor de Russen beperken door Syrië in de invloedssfeer van het Westen te krijgen maar niet helemaal volgens plan gelopen want Assad zit nog steeds in Damascus. De Amerikanen hebben dor de eeuwen heen alleen maar winst gehaald in tijden van spanningen en oorlogen dus het wordt als een prima instrument gezien. Kennen geen teleurstelling/verliezen/trauma's als jong land. Hoogstens relatief beperkte tegenslagen op zijn tijd.

https://en.wikipedia.org/wiki/Timber_Sycamore


Niet alleen politici zijn daar schuldig aan. Het is veel dieper. Denk aan media, denktanks, cultuur, exceptionalisme, manifest destiny, white man's burden.

axios twitterde op woensdag 16-10-2019 om 03:19:30 Tulsi Gabbard calls The New York Times and CNN -- the hosts of the debate -- "completely despicable" for alleging she is a Russian asset and Assad apologist. https://t.co/0pzpA4nvRo reageer retweet
Ik volg Carl Zha (Chinese Amerikaan) op Twitter aangezien hij geen mainstreamgeluid is.

CarlZha twitterde op woensdag 16-10-2019 om 13:48:39 Remember the time Tulsi announced her candidacy, I predicted US media for Empire would have their knives ? out for her. Some of you dismissed it saying they wouldn't bother with someone polling in single digits. I am ready for your apologies. I will wait... https://t.co/r0AmWvoJs1 reageer retweet
https://en.wikipedia.org/wiki/Media_coverage_of_the_Iraq_War

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mockingbird
Dank voor de eerlijke,niet vooringenomen antwoord.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 01:18:35 #100
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189492808
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 00:47 schreef Travnik het volgende:

[..]

Dank voor de eerlijke,niet vooringenomen antwoord.
Ik ben Marokkaans zodat je het weet hey, maar dit is het beste wat ik van kan maken.
pi_189493267
KellyO twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 03:31:30 The president suggests that the Turkey operation is like kids on the playground who need to fight for a few days, "they need to fight"...and calls it "a little tough love" glossing over the crisis reageer retweet
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 04:01:32 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_189493291
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 03:36 schreef skysherrif het volgende:
KellyO twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 03:31:30 The president suggests that the Turkey operation is like kids on the playground who need to fight for a few days, "they need to fight"...and calls it "a little tough love" glossing over the crisis reageer retweet
Tja. Een wat rare uitspraak. Maar in de VS wellicht niet zo gek?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 07:54:53 #103
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189494136
Het is echt een hele vreemde deal. Turkije en US die beslissen wat Assad en de Koerden moeten doen. Etnische zuiveringen, alle Koerden die daar wonen zouden hun huis uit moeten, iedereen weet dat dat niet gaat gebeuren. Daarnaast wordt het door Turkije gecontroleerd, die kunnen er van maken wat ze willen. Staakt het vuren geldt alleen voor een strook van 12km in de buurt van Ras Al-Ain dus ben benieuwd hoe dat verder gaat. Erdogan heeft rond t aflopen van de termijn een afspraak met Putin in Sotchi staan, die zal hier ook niet blij mee zijn. Ik denk dat dit nog een wilde rit wordt, politiek of op de grond.
xxx
pi_189494189
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 01:18 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik ben Marokkaans zodat je het weet hey, maar dit is het beste wat ik van kan maken.
Ik vind het een scherpe analyse. Dus het kan weleens zo zijn dat de VS een keer de 'verkeerde' tegenkomen.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:13:09 #105
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_189494258
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 07:54 schreef SoSolid het volgende:
Het is echt een hele vreemde deal. Turkije en US die beslissen wat Assad en de Koerden moeten doen. Etnische zuiveringen, alle Koerden die daar wonen zouden hun huis uit moeten, iedereen weet dat dat niet gaat gebeuren. Daarnaast wordt het door Turkije gecontroleerd, die kunnen er van maken wat ze willen. Staakt het vuren geldt alleen voor een strook van 12km in de buurt van Ras Al-Ain dus ben benieuwd hoe dat verder gaat. Erdogan heeft rond t aflopen van de termijn een afspraak met Putin in Sotchi staan, die zal hier ook niet blij mee zijn. Ik denk dat dit nog een wilde rit wordt, politiek of op de grond.
Het was Trump er dan ook alles aan gelegen om eerder een deal te hebben dan Putin. Dat is het enige dat telt hier; wie kan zich positioneren als de grote bemiddelaar.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_189494487
Ja rare deal. In de uiteindelijke deal zal Turkije nooit wegkomen zonder uit het gebied te trekken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:52:10 #107
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189494540
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 07:54 schreef SoSolid het volgende:
Het is echt een hele vreemde deal. Turkije en US die beslissen wat Assad en de Koerden moeten doen. Etnische zuiveringen, alle Koerden die daar wonen zouden hun huis uit moeten, iedereen weet dat dat niet gaat gebeuren. Daarnaast wordt het door Turkije gecontroleerd, die kunnen er van maken wat ze willen. Staakt het vuren geldt alleen voor een strook van 12km in de buurt van Ras Al-Ain dus ben benieuwd hoe dat verder gaat. Erdogan heeft rond t aflopen van de termijn een afspraak met Putin in Sotchi staan, die zal hier ook niet blij mee zijn. Ik denk dat dit nog een wilde rit wordt, politiek of op de grond.
Alle Koerden ja? Jij zegt dus dat alle Koerden tot YPG behoren en terroristen zijn? Turkije wil gewapende milities weg hebben. Niet de burgers. Ga even ergens anders moord en brand roepen met je ethnische zuivering.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:52:41 #108
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189494547
laurenemeier twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 00:19:08 “Trump’s decision to help Turkey push the Kurds out of their home in N. Syria after all they have done to help the U.S. defeat ISIS is outrageous. His explanation that ‘they had to have it cleaned out’ is chilling." says @timkaine "This agreement is a capitulation to Turkey." reageer retweet
"SDF Commander Mazlum Kobani: This ceasefire is only for the fight that has erupted in the last 9 days in Ras al-Ayin & Tall Abyad. We will do anything to make this ceasefire a success. Meanwhile, our forces will remain in other places."
xxx
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:54:36 #109
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189494570
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alle Koerden ja? Jij zegt dus dat alle Koerden tot YPG behoren en terroristen zijn? Turkije wil gewapende milities weg hebben. Niet de burgers. Ga even ergens anders moord en brand roepen met je ethnische zuivering.
De burgers worden echter massaal het slachtoffer van Erdogan zijn witgewassen AQ en IS rovers.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:56:05 #110
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189494589
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:52 schreef Kyran het volgende:

[..]

Alle Koerden ja? Jij zegt dus dat alle Koerden tot YPG behoren en terroristen zijn? Turkije wil gewapende milities weg hebben. Niet de burgers. Ga even ergens anders moord en brand roepen met je ethnische zuivering.
Ja je hebt gelijk YPG, veel YPG woont daar sinds de Koerdische controle wel met hun gezinnen.

En ik heb nog een fout gemaakt... het gaat om 12 km van de grens af, niet 12 km lengte, en dat moet dan ook nog 20 km zijn. Goedenmorgen c_/
xxx
pi_189494787
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De burgers worden echter massaal het slachtoffer van Erdogan zijn witgewassen AQ en IS rovers.
dit inderdaad, iemand die zegt dat dat echt niet gaat gebeuren is ronduit naief
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:18:46 #112
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189494808
Op de livemap wordt aangegeven dat Ras al-Ain nog gewoon wordt bestookt met artillerie door de Turkse vrienden.
xxx
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:19:12 #113
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189494814
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:18 schreef SoSolid het volgende:
Op de livemap wordt aangegeven dat Ras al-Ain nog gewoon wordt bestookt met artillerie door de Turkse vrienden.
Dat is ook niet vriendelijk.
pi_189495058
Don't be a tough guy.Don't be a fool!

_O-
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 10:37:22 #116
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189495807
zana_medi twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 08:50:07 I talked to some fighters in besieged Ras al-Ayn who were still under artillery attack despite ceasefire announcement and told them about the developments in Ankara.All said the same thing in return: "Don't tell me we will trust Americans once again." reageer retweet
zana_medi twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 08:28:23 Funny that US still think they have some leverage on YPG and that they can make YPG withdraw if they want. US, which bombed its own HQ while escaping like a coward, leaving thousands to be slaughtered and displaced, is not anymore in a position to enforce a deal in NE Syria. reageer retweet
En de Turkse interpretatie van de deal:

YusufErim79 twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:03:34 Cavusoglu Press Conference:We got what we wanted.There was an agreement that the Turkish Armed Forces will control this area.The YPG's heavy weapons will be collected.We will put Operation Peace Spring on hold for 120hrs so the YPG can vacate.This is not a ceasefire reageer retweet
YusufErim79 twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:08:24 Once the YPG has evacuated the area the operation will be concluded.US will lift sanctions once the operation is concluded.The safe zone is 32km deep 444km wide. reageer retweet


[ Bericht 16% gewijzigd door SoSolid op 18-10-2019 10:54:29 ]
xxx
pi_189496935
quote:
7s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:31 schreef skysherrif het volgende:
RojavaNetwork twitterde op donderdag 17-10-2019 om 23:16:12 +++Celebration shootings in the city Qamişlo and other different parts of Al-Jazeera to welcome the ceasefire agreement.#Twitterkurds #Rojava #SDF #Turkey #TSK #Syria https://t.co/7I4ujFfe24 reageer retweet
RojavaNetwork twitterde op donderdag 17-10-2019 om 23:29:58 +++Six civilians were injured as result of the random shooting reageer retweet
Echt bizar hoe dom al dat volk ten zuid-oosten van de Bosporus is.

[ Bericht 0% gewijzigd door AToontje87 op 18-10-2019 11:53:53 ]
pi_189497750
quote:
De wapens moeten ze inleveren want dat is ze verteld door hun baas.
Dan maar muziek maken:)
pi_189497818
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 07:54 schreef SoSolid het volgende:
Het is echt een hele vreemde deal. Turkije en US die beslissen wat Assad en de Koerden moeten doen. Etnische zuiveringen, alle Koerden die daar wonen zouden hun huis uit moeten, iedereen weet dat dat niet gaat gebeuren. Daarnaast wordt het door Turkije gecontroleerd, die kunnen er van maken wat ze willen. Staakt het vuren geldt alleen voor een strook van 12km in de buurt van Ras Al-Ain dus ben benieuwd hoe dat verder gaat. Erdogan heeft rond t aflopen van de termijn een afspraak met Putin in Sotchi staan, die zal hier ook niet blij mee zijn. Ik denk dat dit nog een wilde rit wordt, politiek of op de grond.
Alle Koerden moeten daar niet weg.
Alleen de YPG terroristen.
De bevolking kan blijven.
pi_189497901
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:54 schreef polderturk het volgende:

[..]

Alle Koerden moeten daar niet weg.
Alleen de YPG terroristen.
De bevolking kan blijven.
Ja er word geen onderscheid gemaakt door de "witgewassen" IS strijders die Turkije inzet daar.
Weet je zelf ook wel.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:02:10 #121
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189497935
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:54 schreef polderturk het volgende:

[..]

Alle Koerden moeten daar niet weg.
Alleen de YPG terroristen.
De bevolking kan blijven.
Hoe gaan ze dat straks eigenlijk controleren. Als iemand geen uniform met YPG-vlaggetje meer aanheeft is het toch ook geen YPG-strijder meer :?
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:07:55 #122
299349 KrAlex
Büyük Kaptan!
pi_189498020
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:02 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Hoe gaan ze dat straks eigenlijk controleren. Als iemand geen uniform met YPG-vlaggetje meer aanheeft is het toch ook geen YPG-strijder meer :?
Volgens mij zijn ze sowieso erg sterk in het vermommen. Lopen ook in jurkjes met hoofddoeken rond zodat het lijkt alsof ze bejaarde vrouwtjes zijn.

pi_189498093
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:51 schreef Travnik het volgende:

[..]

De wapens moeten ze inleveren want dat is ze verteld door hun baas.
Dan maar muziek maken:)
Don't be a fool!
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:14:49 #124
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189498100
AFP twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 12:38:09 #BREAKING Turkish bombardment violating truce: Kurdish spokesman https://t.co/5vTmmXjgoy reageer retweet
Staakt-het-vuren zo te zien voorbij.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:42:00 #125
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189498550
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 10:37 schreef SoSolid het volgende:
zana_medi twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 08:50:07 I talked to some fighters in besieged Ras al-Ayn who were still under artillery attack despite ceasefire announcement and told them about the developments in Ankara.All said the same thing in return: "Don't tell me we will trust Americans once again." reageer retweet
zana_medi twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 08:28:23 Funny that US still think they have some leverage on YPG and that they can make YPG withdraw if they want. US, which bombed its own HQ while escaping like a coward, leaving thousands to be slaughtered and displaced, is not anymore in a position to enforce a deal in NE Syria. reageer retweet
En de Turkse interpretatie van de deal:

YusufErim79 twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:03:34 Cavusoglu Press Conference:We got what we wanted.There was an agreement that the Turkish Armed Forces will control this area.The YPG's heavy weapons will be collected.We will put Operation Peace Spring on hold for 120hrs so the YPG can vacate.This is not a ceasefire reageer retweet
YusufErim79 twitterde op donderdag 17-10-2019 om 20:08:24 Once the YPG has evacuated the area the operation will be concluded.US will lift sanctions once the operation is concluded.The safe zone is 32km deep 444km wide. reageer retweet
‘32 deep, 444 km wide’ kan niet als SAA zich de komende dagen blijft positioneren aan de grens
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:44:36 #126
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189498581
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:51 schreef Travnik het volgende:

[..]

De wapens moeten ze inleveren want dat is ze verteld door hun baas.
Dan maar muziek maken:)
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:46:58 #127
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189499707
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:42 schreef Szura het volgende:

[..]

‘32 deep, 444 km wide’ kan niet als SAA zich de komende dagen blijft positioneren aan de grens
Nee inderdaad maar aangezien het staakt het vuren door beide kanten niet wordt gerespecteerd (al zijn de Koerden en Syrie helemaal niet betrokken bij die deal) verwacht ik dat het binnenkort gewoon weer als vanouds oorlog is.
xxx
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 15:08:14 #128
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189500039
quote:
.@eucopresident Donald Tusk on #Turkey / #Syria "This so-called ceasefire is not what we expected. In fact it's not a ceasefire it's a demand of capitulation of the Kurds"
https://twitter.com/herszenhorn/status/1185178438757441537?s=21
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189502510
Waar refereert hij naar?

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 17:42:37 ....I have just been notified that some European Nations are now willing, for the first time, to take the ISIS Fighters that came from their nations. This is good news, but should have been done after WE captured them. Anyway, big progress being made!!!! reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189502629
Tweet reeks van een Isis gevangen die aangeeft vrijgelaten te zijn door ypg kamp bewaarders . Ze probeert nu naar Engeland te komen, maar de rebellen proberen eerst nog een slaatje te slaan uit haar situatie. The war economy

Josiensor twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 09:20:38 I spoke to "ISIS matchmaker" Tooba Gondal from the safehouse she was being held in by SNA rebels 20 miles south of Tal Abyad. She detailed how she managed to escape Ain Issa camp over the weekend and how she's now trying to get to Turkey 1/ https://t.co/DM574Q6N6S reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:28:10 #131
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189502721
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:15 schreef Slayage het volgende:
Waar refereert hij naar?

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 17:42:37 ....I have just been notified that some European Nations are now willing, for the first time, to take the ISIS Fighters that came from their nations. This is good news, but should have been done after WE captured them. Anyway, big progress being made!!!! reageer retweet
Die eerste tweet is pas bizar, daar spreekt ie over een ‘final solution’ voor Koerden :') :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189502918
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:28 schreef Szura het volgende:

[..]

Die eerste tweet is pas bizar, daar spreekt ie over een ‘final solution’ voor Koerden :') :')
Als in endlosung? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:40:19 #133
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189502930
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als in endlosung? :P
Die connotatie zou iedere president kennen en vermijden, zo niet deze debiel :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189503111
Vraag mij af wat er gaat gebeuren op de 22ste. Er is dan een meeting tussen Erdogan en Putin. De taart gaat op die dag verdeeld worden. Zou mij niet verbazen als straks Putin een handje meehelpt en dat er ineens een Erdogan-Assad deal is. Dat is slecht nieuws voor de Koerden want de Russen zijn niet zo precies met hun bommenwerpers.
pi_189503188
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:28 schreef Szura het volgende:

[..]

Die eerste tweet is pas bizar, daar spreekt ie over een ‘final solution’ voor Koerden :') :')
Deze?
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 17:42:37 Just spoke to President @RTErdogan of Turkey. He told me there was minor sniper and mortar fire that was quickly eliminated. He very much wants the ceasefire, or pause, to work. Likewise, the Kurds want it, and the ultimate solution, to happen. Too bad there wasn’t..... reageer retweet
Komt heel anders over dan wat/hoe jij het zei.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:58:16 #136
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189503225
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:56 schreef zarGon het volgende:

[..]

Deze?
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 17:42:37 Just spoke to President @:RTErdogan of Turkey. He told me there was minor sniper and mortar fire that was quickly eliminated. He very much wants the ceasefire, or pause, to work. Likewise, the Kurds want it, and the ultimate solution, to happen. Too bad there wasn’t..... reageer retweet
Komt heel anders over dan wat/hoe jij het zei.
Ja ik bedoelde ‘ultimate solution’, punt blijft staan: iedereen met een beetje verstand vermijdt die connotatie.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189503228
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 17:42:37 .....this thinking years ago. Instead, it was always held together with very weak bandaids, & in an artificial manner. There is good will on both sides & a really good chance for success. The U.S. has secured the Oil, & the ISIS Fighters are double secured by Kurds & Turkey.... reageer retweet
Deze vind ik interessanter.

"Secured the oil?" De olie in het oosten? Blijven ze dan toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2019 19:01:56 ]
pi_189503387
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:58 schreef Szura het volgende:

[..]

Ja ik bedoelde ‘ultimate solution’, punt blijft staan: iedereen met een beetje verstand vermijdt die connotatie.
een oorlog is gaande tegen een organisatie die claimt een etnische minderheid te vertegenwoordigen de Turken zijn de agressor, de Turken die jij mogelijk meteen linkt aan een anders associatie namelijk "Armeense genocide" dat woord genocide heb jij net als ik meerdere malen langs zien komen in de media recentelijk. Je denkt misschien Trump faciliteert de Turken , je leest "ultimate solution" in de tweet maar je geest maakt daar "Final solution" maw "endlosung" van. Helemaal niet zo vergezocht eigenlijk. Ik snap em helemaal, maar het is toch echt iets dat zich volledig afspeelt jouw geest :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189503407
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:58 schreef zarGon het volgende:
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 17:42:37 .....this thinking years ago. Instead, it was always held together with very weak bandaids, & in an artificial manner. There is good will on both sides & a really good chance for success. The U.S. has secured the Oil, & the ISIS Fighters are double secured by Kurds & Turkey.... reageer retweet
Deze vind ik interessanter.

"Secured the oil?" De olie in het oosten? Blijven ze dan toch?
Ik denk niet dat hij dat op die manier geeft bedoeld.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189503479
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:52 schreef Benzyl het volgende:
Vraag mij af wat er gaat gebeuren op de 22ste. Er is dan een meeting tussen Erdogan en Putin. De taart gaat op die dag verdeeld worden. Zou mij niet verbazen als straks Putin een handje meehelpt en dat er ineens een Erdogan-Assad deal is. Dat is slecht nieuws voor de Koerden want de Russen zijn niet zo precies met hun bommenwerpers.
Ik vermoed dat Assad en Erdogan ondertussen al jaren met elkaar spreken in het geheim. Alleen via dat momenteel lastig te verkopen in Turkije als in Syrië.

Daarnaast zou het me niet eens verbazen dat deze hele reeks gebeurtenissen zo gepland is door Trump/Putin/Erdogan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189503644
Waarom zijn er Assyrische christenen en Yazidis die voor de Turkse inval zijn? Ik ben er al meerdere tegengekomen.

Ik had dat eigenlijk niet verwacht.
pi_189504053
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:21 schreef polderturk het volgende:
Waarom zijn er Assyrische christenen en Yazidis die voor de Turkse inval zijn? Ik ben er al meerdere tegengekomen.

Ik had dat eigenlijk niet verwacht.
Waar ben je ze tegengekomen? Waarom heb je het niet gevraagd dan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189504245
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189504535
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189504816
30% van Noord-Syrië is Koerdisch.
Ongeveer de helft van hen zal de YPG/SDF/PKK steunen. Dus de YPG/SDF/PKK heeft ongeveer steun van 15% van de bevolking. Toch had de YPG alle macht. Waarom geen verkiezingen in Noord-Syrië?
pi_189504932
195 IS'ers die door YPG/PKK waren vrijgelaten opgepakt door Turkije gesteunde milities.


https://twitter.com/yunuspaksoy/status/1185233467073859585?s=20
pi_189505008
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 20:23 schreef polderturk het volgende:
30% van Noord-Syrië is Koerdisch.
Ongeveer de helft van hen zal de YPG/SDF/PKK steunen. Dus de YPG/SDF/PKK heeft ongeveer steun van 15% van de bevolking. Toch had de YPG alle macht. Waarom geen verkiezingen in Noord-Syrië?
Verkiezingen? Zie jij de PKK als een democratische project ofzo? :')

Neemt niet weg dat ze op kleine schaal lokaal wel het een en andwr hadden georganiseerd met verkiezingen maar niet grootschalig. Uiteraard wil de PKK de hegemonie niet uit handen geven aan wie dan ook. Ze werden niet voor niks "de nieuwe alawieten" genoemd :D

Het is dat ze zich gedwongen voelden om in zee te gaan met Assad. Wel zo verstandig uiteraard.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:40:31 #149
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189505177
https://www.theguardian.c(...)yria-detention-camps

quote:
Belgium and other European states are preparing to evacuate citizens accused of having links to Islamic State from detention camps in north-eastern Syria through a newly declared safe zone being carved out by Turkish forces along the border.

Belgian officials informed family members of detainees held in two camps on Friday that they would attempt to take advantage of a five-day ceasefire to retrieve nationals allegedly tied to the terror group. The Guardian has learned that other European states, including France and Germany, are also looking at ways to take advantage of the window declared by US vice-president Mike Pence on Thursday to repatriate women and children.

Advertisement

Whether Britain is willing to re-examine its policy of largely ignoring its 30 or so nationals detained in Syria remains unclear, but the decision by allies to move quickly is likely to increase pressure on Whitehall to do the same. What to do with accused Isis fighters and their families has been a pressing global security concern in the wake of Donald Trump’s decision to suddenly withdraw all US forces from Syria, with fears that an ensuing vacuum could lead to a collapse of security at the four main camps.

Kurdish guards have already abandoned one detention centre, allowing up to 800 detainees, among them Isis members, to walk out. The French foreign minister, Jean-Yves Le Drian, said nine French women with alleged links to the group were among them. Two Britons are also thought to have fled.

NGO officials said detainees at the camp, known as Ain Issa, were mainly internally displaced, and those who had ties to the terror group were not radicalised.

“We’re talking about around 12,000 Syrians who live in the camp, the vast majority from Raqqa city or outskirts. The vast majority have been there for some time, more than a year or three years in some cases,” said Amjad Yamin, from Save the Children.

The ceasefire was aimed at forcing Kurdish groups to move back from the border. While the Kurdish force, known as the SDF, said it was withdrawing from the so-called safe zone declared by Turkey, the group’s leaders said they would not retreat from other parts of the province.

Instead, as part of a deal brokered on Sunday, the Kurds have agreed to Syrian regime forces returning to the north-eastern corner of the country – a factor that has added another layer of uncertainty to the question of Isis detainees, and likely prompted European states to act.

There were reports of sporadic shelling in the safe zone area, between the two border towns of Tel Abyad and Ras al-Ayn, but the ceasefire largely appeared to be holding on Friday. Turkey envisages that the area it has seized over the last 10 days will give it a buffer against Kurdish forces, with whom it has fought a long insurgency inside its own borders, and be a hub for Syrian Arabs currently exiled in Turkey, whom it wants to repatriate.

Another more immediate use for the area – to help solve the issue of Isis prisoners – had not been considered until late in the week. European states had shown little interest in retrieving foreign fighters, but have been exploring how to take back women and children. France has already repatriated about a dozen children. Some countries have said they would be prepared to do the same if mothers and their children made it to a consulate – a near impossibility without consular help.

During a visit to Baghdad on Thursday, Le Drian maintained that French women who joined the so-called caliphate should face justice in the region.

“The French women who went to this region in 2015 knew what they were doing,” he said. “They aren’t tourists. They are fighters against France and must face trial [in Iraq] if possible.”
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189505406
Trump had het over België dus.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189505625
quote:
"When the Israelis look at the Kurds they see themselves" no shit! :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189506068
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

"When the Israelis look at the Kurds they see themselves" no shit! :Y
Als je erachter wil komen welke Amerikaanse politici Israel in zijn zak heeft moet je nu op twitter kijken.
pi_189506120
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

"When the Israelis look at the Kurds they see themselves" no shit! :Y
Turkije moet zo snel mogelijk de banden met Israel herstellen naar hoe het was voordat Erdogan kwam.
pi_189506192
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:27 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Als je erachter wil komen welke Amerikaanse politici Israel in zijn zak heeft moet je nu op twitter kijken.
Israël heeft zowel het congres als de senaat in de pocket Dude. Waar heb je over? :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189506257
De Taiwanezen zijn eckt fucked, de VS onder Trump gaat heulemaal geen carrier battle group of twee opofferen voor een zogenaamde bondgenoot tegen de Chinezen.
pi_189506301
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:30 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turkije moet zo snel mogelijk de banden met Israel herstellen naar hoe het was voordat Erdogan kwam.
De relatie werd pas verstoord door mavi Marmara dat was 7 jaar nadat Erdogan aan de macht kwam. Daarnaast ging door de mavi Marmara de uiteindelijke verkoop van de heron drones aan turkije niet meer door deze gebeurtenissen waardoor de Turken gedwongen werden om hun eigen drones te ontwikkelen wat ervoor gezorgd heeft dat ze nu 1 van de belangrijkste killer drone producten zijn geworden. Herşeyde bir hayır vardır ;) neemt niet weg goede relaties wenselijk zijn echter lopen Netanyahu als Erdogan daar niet warm voor.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189506321
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:37 schreef WammesWaggel het volgende:
De Taiwanezen zijn eckt fucked, de VS onder Trump gaat heulemaal geen carrier battle group of twee opofferen voor een zogenaamde bondgenoot tegen de Chinezen.
"De Taiwanezen hebben ons niet geholpen in Normandië" :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189506468
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:52 schreef Kyran het volgende:

[..]
Turkije wil gewapende milities weg hebben. Niet de burgers.
En dat gaan ze doen met andere gewapende milities en regelrechte terroristen. Logisch!
pi_189506502
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

"De Taiwanezen hebben ons niet geholpen in Normandië" :P
"They are no angels" 😇
pi_189506601
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:51 schreef Peunage het volgende:

[..]

En dat gaan ze doen met andere gewapende milities en regelrechte terroristen. Logisch!
Die eeuwige goed terroristen vs. Slechte terroristen discussie :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189507071
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:30 schreef polderturk het volgende:
Turkije moet zo snel mogelijk de banden met Israel herstellen naar hoe het was voordat Erdogan kwam.
Tazz smerige verrader.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 22:38:37 #163
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_189507224
quote:
Ambassadeur Hoekstra: 'Nederland medeverantwoordelijk voor chaos in Syrië'

Nederland is medeschuldig aan de huidige situatie in het noorden van Syrië. Dat zegt de Amerikaanse ambassadeur in Nederland, Pete Hoekstra, in een interview met Nieuwsuur. "Het waren de Nederlanders die zich een paar maanden geleden besloten terug te trekken uit Syrië en daardoor een domino-effect veroorzaakten van mensen die de regio verlaten."

Nadat de Amerikaanse president Donald Trump onlangs besloot alle Amerikaanse troepen uit het overwegend Koerdische noorden van Syrië te halen, viel Turkije het land binnen om Koerdische milities te verdrijven en een bufferzone langs de grens te creëren. De Koerdische YPG, die jarenlang samen met de VS tegen IS streed, sloot vervolgens een deal met de Syrische president Assad. Syrische troepen trokken naar het noorden om de Koerdische strijders bij te staan.

Er zouden in de strijd al honderden doden zijn gevallen en 200.000 inwoners van de regio zijn op de vlucht geslagen. Ook dreigen IS'ers te ontsnappen uit door Koerden bewaakte gevangenissen.
'Nederland speelde belangrijke rol in Syrië'

Hoeksta vindt dat de Verenigde Staten en Europese landen een gedeelde verantwoordelijkheid hebben voor deze situatie. Europese landen trokken zich eerder al terug uit Syrië en waren bovendien niet bereid te helpen toen de Verenigde Staten vorig jaar december aankondigden troepen uit Syrië te halen, zegt hij.

"De Nederlanders noemden het terugtrekken van de VS een grote fout", zegt Hoekstra. "De president veranderde toen zijn positie en hield onze troepen in Syrië. Mij werd gevraagd of ik dacht dat Nederland zou blijven. Ik zei 'ze willen zó graag dat de VS in Syrië blijft, dat ik denk dat ze zelf in Syrië blijven'. We wilden dat de Nederlanders mee bleven doen en deel van de coalitie bleven. Ze speelden een belangrijke rol in Syrië."

Zoals binnen de anti-IS-coalitie was afgesproken eindigde de Nederlandse inzet van F-16's boven Syrië eind 2018. Hoekstra verwijt Nederland en andere landen "te hebben besloten dat het werk gedaan was, dat hun deelname voorbij was".

"Ik neem aan dat de Nederlanders vertrokken omdat ze niet langer een dreiging zagen. Maar zodra de Verenigde Staten iets doen wat onze Europese bondgenoten al hebben gedaan wordt het ineens Amerika's schuld dat er dingen gebeuren in het Midden-Oosten."
Geen vrees voor IS

Hoekstra erkent dat de situatie in het noorden van Syrië escaleerde nadat de VS besloten zich terug te trekken. "De laatste paar dagen waren moeilijk. We zijn heel, heel erg tegen wat Turkije doet en de stappen die het neemt in Syrië. De VS heeft gereageerd met sancties tegen Turkije. En we hebben diplomatie bedreven met Turkije om de situatie aan te pakken."

Ondanks de verontwaardiging over Turkije's acties verraste de inval hem totaal niet, zegt hij. "Het is niet een kwestie van de laatste paar maanden. Deze grensregio is al jarenlang een ingewikkeld gebied, ver voor we het gevecht met IS aangingen."

Ook was al lang bekend dat gevangengenomen IS'ers bij een Turkse inval mogelijk zouden ontsnappen, zegt hij. "De VS hebben verschillende landen gevraagd met een oplossing te komen voor deze strijders, maar zij zeiden 'nee we willen ze niet in deze kampen maar we hebben geen alternatief dus we moeten ze daar maar laten'. Europa was niet bereid te helpen."

Toch zegt hij niet te vrezen dat IS'ers opnieuw voor een grote dreiging gaan zorgen. "Als IS weer herstelt houden we Amerikaanse troepen in Syrië om druk op IS en al-Qaida te houden."
  Moderator vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:06:17 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189507737
nice spin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 23:22:53 #165
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189508078
Vlag uit als die idioot het land verlaat. Dit is geen ambassadeur; dit is een Trump-apologeet.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_189508420
JulianRoepcke twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 23:37:12 #BreakingHeavy fighting in #RasalAyn according to YPG and(!) SNA sources.The #TrumpErdogan ceasefire totally collapsed.YPG/SDF does not withdraw a meter and the only thing Turkish-led forces stopped today was publishing their territorial gains on Social Media.#Syria reageer retweet
pi_189509226
laraseligman twitterde op vrijdag 18-10-2019 om 23:55:52 Update: As of an hour ago, there were more than 38 injured people inside the Ras al-Ain hospital who were unable to evacuate because Turkish proxies had attacked a medical convoy trying to enter the town, according to the humanitarian nonprofit the Kurdish Red Crescent. reageer retweet
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 00:39:03 #168
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189509493
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 22:29 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Tazz smerige verrader.
?
pi_189510681
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

Die eeuwige goed terroristen vs. Slechte terroristen discussie :D
Tja als iets zoals het is.. dan is het zo hè.
pi_189510684
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 00:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

?
Een goede moslim haat joden natuurlijk hè.

Alsof dat piepkleine stukje land wat verder geen enkele waarde bevat oh zo belangrijk is.
pi_189510965
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 05:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Alsof dat piepkleine stukje land wat verder geen enkele waarde bevat oh zo belangrijk is.
Waar heb je het nu over?
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:02:56 #172
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189511547
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 21:51 schreef Peunage het volgende:

[..]

En dat gaan ze doen met andere gewapende milities en regelrechte terroristen. Logisch!
Ja echt he? Hey, ten eerste noemen we iedereen PKK in dat gebied. Hey, ten tweede huren we IS en AQ in om daar te verkrachten, plunderen en de bevolkingssamenstelling te kunnen veranderen.
pi_189511723
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 07:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waar heb je het nu over?
De moslim haat richting joden/israel, zeiken over een klein mini landje wat verder geen waarde heeft of had voordat joden er kwamen.
Een grote woestijn op wat oases na, niet ontwikkeld door de “Palestijnen”.

Pas toen Israël eenmaal een ding was zag je het bloeien.

Enfin, meer ga ik er niet over zeggen, want dat gaat het topic niet over.
pi_189511785
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 22:38 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Was Nederland al eerder gestopt met het ondersteunen van de Amerikanen in Syrië?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:35:54 #175
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_189511794
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 23:27 schreef Travnik het volgende:
Waarvoor zou Trump de Turken willen helpen?
Trump geilt op dictators.

Is denk een vorm van jaloersheid.
pi_189511811
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

een klein mini landje wat verder geen waarde heeft of had voordat joden er kwamen.
Een grote woestijn op wat oases na, niet ontwikkeld door de “Palestijnen”.

Pas toen Israël eenmaal een ding was zag je het bloeien.
Echt lief dat romantische beeld dat velen hier in het westen hebben over dat gedrocht genaamd Israël O+
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189511832
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

Echt lief dat romantische beeld dat velen hier in het westen hebben over dat gedrocht genaamd Israël O+
Liever 100 Israël’s dan 1 Turkije, daar is iedereen het wel over eens.
pi_189511848
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

Echt lief dat romantische beeld dat velen hier in het westen hebben over dat gedrocht genaamd Israël O+
Het beeld dat wij hebben van Israël is denk ik minder geïndoctrineerd als het beeld dat je krijgt vanuit Islamitisch perspectief. Mensen volgen vaak media uit hun eigen cultuur die hen bevestigen in wat ze willen horen.
pi_189511854
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Liever 100 Israël’s dan 1 Turkije, daar is iedereen het wel over eens.
Nee, allebei kut.
Die hele regio stinkt.
Radio Espantoso
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:53:56 #180
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189511935
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het beeld dat wij hebben van Israël is denk ik minder geïndoctrineerd als het beeld dat je krijgt vanuit Islamitisch perspectief. Mensen volgen vaak media uit hun eigen cultuur die hen bevestigen in wat ze willen horen.
Ik wou net zeggen. Kijk @Slayage verwijt mensen hier dat ze eenzijdige media over Turkije volgen (terwijl de Turkse staatsmedia natuurlijk totaaaaaaaaal niet bevooroordeeld zijn en Turkije bekend staat om haar persvrijheid) maar de Pallywood media die de supporters van Palestina aanhangen zijn nog veel eenzijdiger.

Als mensen Israël een gedrocht noemen weet je natuurlijk wel hoe laat het is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Richestorags op 19-10-2019 10:11:33 ]
pi_189512490
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De moslim haat richting joden/israel, zeiken over een klein mini landje wat verder geen waarde heeft of had voordat joden er kwamen.
Een grote woestijn op wat oases na, niet ontwikkeld door de “Palestijnen”.
Je maakt je zelf compleet belachelijk door het etaleren van je totale gebrek aan kennis omtrent deze kwestie. Geen waarde? De Al-Aqsamoskee staat daar nabij. (beperkingen) Als je geen idee hebt hoeveel waarde dat heeft, houd dan gewoon je kop!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2019 11:02:38 ]
pi_189512965
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 22:38 schreef Momo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Tjah. Harde afspraak over defensiebudget percentage bnp navo niet nakomen. Geen hulp meer bieden na de vliegmissie. Rol eu stelt geen drol voor vergeleken met de vs. Dit is gewoon trumps fuck you naar de eu. En gelijk heeft ie, al moest ie dit natuurlijk beter aanpakken. Ipv abrupt die tweet de lucht in sturen, tegen eu zeggen dat je nu hulp wil of we zijn weg. Trump heeft al meerdere keren aangekondigd dat ze weggaan uit syrie. Nu is het dan zover en dan is iedereen ineens geshockeerd.

Europese unie is zelf heel erg goed om met het vingertje te wijzen, maar verder dan wat bommen gooien en terroristen financieren gebeurt er niet.

Lullig voor de koerden, maar de terugtrekking was al lang en breed aangekondigd. Eu zijn gewoon een stel laffe herders met hun illegaal laag defensiebudget en onvoldoende hulp.
pi_189513003
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 10:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je maakt je zelf compleet belachelijk door het etaleren van je totale gebrek aan kennis omtrent deze kwestie. Geen waarde? De Al-Aqsamoskee staat daar nabij. (beperkingen) Als je geen idee hebt hoeveel waarde dat heeft, houd dan gewoon je kop!
Waarde hechten aan een fictief verhaaltje :')
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:52:44 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189513100
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:41 schreef SOG het volgende:

[..]

Tjah. Harde afspraak over defensiebudget percentage bnp navo niet nakomen.
is geen harde afspraak
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189513198
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 09:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Liever 100 Israël’s dan 1 Turkije, daar is iedereen het wel over eens.
Israel kan er ook wat van hoor. Ik hoef die crackpot orthodoxen ook niet. Stelletje religieus populisten van de Shas... Maar er is hoop. :)

Offtopic dus ik laat het hier bij
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189513775
quote:
15s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 10:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je maakt je zelf compleet belachelijk door het etaleren van je totale gebrek aan kennis omtrent deze kwestie. Geen waarde? De Al-Aqsamoskee staat daar nabij. (beperkingen) Als je geen idee hebt hoeveel waarde dat heeft, houd dan gewoon je kop!
Ik denk dat een niet-moslim beter weet welke waarde die Al-Aqsamoskee heeft dan jij.
pi_189513902
Als een nazaat van Mohammed zou ik graag willen zeggen dat ik mij schaam voor die gek en zou willen dat mensen zijn religie achter zich zouden laten. Doe lief tegen elkaar.
pi_189514736
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 00:39 schreef Richestorags het volgende:
?
Geintje. Volgens mij heeft Erdogan geen principieel probleem met banden met Israël maar werd het pas een probleem toen bij die vloot richting Gaza er verschillende Turken omkwamen en hij excuses eiste. Die hij niet kreeg.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:39:14 #189
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189515335
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 13:58 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Geintje. Volgens mij heeft Erdogan geen principieel probleem met banden met Israël maar werd het pas een probleem toen bij die vloot richting Gaza er verschillende Turken omkwamen en hij excuses eiste. Die hij niet kreeg.
Ah zo, ja nu snap ik het wat beter wat je bedoelde.
pi_189519705
Armeense Patriarch bid voor Turkse overwinning.

https://twitter.com/Atalay35_/status/1185591198217576448?s=20
pi_189519975
De staat Israel is opgericht omdat de Joden in europa werden uitgemoord door de Christenen. De moordenaars van Jezus waren de belichaming van de Duivel.
En de kerk was er heel blij mee. Na de uitroeiing waren ze verontwaardigd, dat dan weer wel;)
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 20:27:06 #192
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189520092
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:08 schreef polderturk het volgende:
Armeense Patriarch bid voor Turkse overwinning.

https://twitter.com/Atalay35_/status/1185591198217576448?s=20
Kap eens met die kinderachtige Turkije propaganda zeg.
pi_189520191
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 20:08 schreef polderturk het volgende:
Armeense Patriarch bid voor Turkse overwinning.

https://twitter.com/Atalay35_/status/1185591198217576448?s=20
En wie boeit dat? Zal best een andere mafklapper zijn die voor de tegenpartij bidt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189520639
Deze Amerikaan zegt waarop het slaat. Hij geeft duidelijk aan dat PKK gelijk is aan YPG en dat het een foute beslissing was om de YPG te steunen.

https://twitter.com/Mevlu(...)588456799592449?s=20
pi_189520737
Nuja de PKK staat natuurlijk niet gelijk aan de YPG, is er praktisch wel een onderdeel van.
pi_189520757
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:01 schreef polderturk het volgende:
Deze Amerikaan zegt waarop het slaat. Hij geeft duidelijk aan dat PKK gelijk is aan YPG en dat het een foute beslissing was om de YPG te steunen.

https://twitter.com/Mevlu(...)588456799592449?s=20
Je bedoelt "zegt wat ik vind."
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_189521847
Turkish-backed armed groups threaten to behead any “infidel Kurd” they capture on their way to NE Syria. To all those who are worried that ISIS may come back. ISIS is already back to NE Syria with Turkish protection.

https://twitter.com/mustefabali/status/1185588565952077829?s=12
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:05:39 #198
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189521983
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:01 schreef polderturk het volgende:
Deze Amerikaan zegt waarop het slaat. Hij geeft duidelijk aan dat PKK gelijk is aan YPG en dat het een foute beslissing was om de YPG te steunen.

https://twitter.com/Mevlu(...)588456799592449?s=20
Jij bent de wandelende definitie van de term "confirmation bias".
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:07:11 #199
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189522009
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:58 schreef Montana_ir het volgende:
Turkish-backed armed groups threaten to behead any “infidel Kurd” they capture on their way to NE Syria. To all those who are worried that ISIS may come back. ISIS is already back to NE Syria with Turkish protection.

https://twitter.com/mustefabali/status/1185588565952077829?s=12
Jep. Dat is hoe Turkije rolt. Sponsor van IS en AQ in Syrië, nu ze witgewassen en gemixed met wat "gematigde" JaI strijders onder de mooie naam Sultan Murad brigade en gaan met die banaan.
pi_189522210
Dat zijn de mensen die namens Erdokhan Damascus en uiteindelijk Jeruzalem hadden moeten bestormen.
pi_189522982
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jep. Dat is hoe Turkije rolt. Sponsor van IS en AQ in Syrië, nu ze witgewassen en gemixed met wat "gematigde" JaI strijders onder de mooie naam Sultan Murad brigade en gaan met die banaan.
"Houd eens op die propaganda te verspreiden."

Jij bent hypocriet.
Pro-Turkije berichten zijn propaganda.
Anti-Turkije berichten zijn prima.
pi_189523441
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 11:52 schreef sp3c het volgende:

[..]

is geen harde afspraak
Want?
  Moderator zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:26:36 #203
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189523792
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:03 schreef SOG het volgende:

[..]

Want?
want wat?

er is geen harde afspraak over binnen de NAVO

het had een harde afspraak moeten zijn maar dat is het niet

geen idee wat ik daar nog meer over kan zeggen tbh

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 20-10-2019 01:35:32 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189524183
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jep. Dat is hoe Turkije rolt. Sponsor van IS en AQ in Syrië, nu ze witgewassen en gemixed met wat "gematigde" JaI strijders onder de mooie naam Sultan Murad brigade en gaan met die banaan.
Het Westen is primair verantwoordelijk voor het ontstaan van IS. Een illegale oorlog starten met bijna een miljoen slachtoffers.
  zondag 20 oktober 2019 @ 00:27:26 #205
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189524527
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 00:00 schreef Travnik het volgende:

[..]

Het Westen De islam is primair verantwoordelijk voor het ontstaan van IS.
Even verbeterd voor je, en wil je dat soort dingen nooit meer zeggen? Dank je.
pi_189525332
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 00:00 schreef Travnik het volgende:

[..]

Het Westen is primair verantwoordelijk voor het ontstaan van IS. Een illegale oorlog starten met bijna een miljoen slachtoffers.
Ik blijf me erover verbazen dat het Internationaal Strafhof de verantwoordelijken voor de rampzalige Irakoorlog nooit heeft gedagvaard. Dat ze Bush niet dagvaarden snap ik, de VS erkent het Internationale Strafhof niet en heeft met de 'Hague invasion act' de president de bevoegdheid gegeven om zo nodig met geweld Amerikaanse soldaten/ politici te redden uit de klauwen van gerechtshoven die de VS niet erkent. Maar Nederland en Engeland erkennen het internationale Strafhof, dat nota bene in Den Haag huist, wel. De vervolging van Balkenende en Blair is echter nooit aan de orde geweest. Het Strafhof berecht alleen leiders van Afrikaanse landen, alsof witte oorlogscriminelen verheven zijn boven het internationale recht. |:(
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 01:34:45 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189525370
heb je de Balkanoorlog gemist ofzo?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_189525464
Turkijke erkende het ICC spijtig genoeg niet waardoor Erdokhan nimmer zal boeten voor het uitlokken van de burgeroorlog in Syrië en het afslachten van de Koerden.
Alhoewel hij opzich, zijnde een enigszins Georgiër, een blanke is.
pi_189525812
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 01:34 schreef sp3c het volgende:
heb je de Balkanoorlog gemist ofzo?
De Balkanoorlog valt onder de jurisdictie van het Joegoslaviëtribunaal, niet het Internationaal Strafhof. Daarnaast was Joegoslavië een communistisch land dat buiten de dominante witte orde viel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189525992
James Jeffrey (de Amerikaanse speciale gezant voor Syrië, carrièrediplomaat die onder meer Turks spreekt, al sinds 1996 in het Midden-Oosten werkt en samen met Pence en Pompeo het staakt-het-vuren-dat-geen-staakt-het-vuren-genoemd-mag-worden uitonderhandelde):

"The Turkish army has seized a great deal of territory in a very short period of time. There's no doubt that the YPG wishes that they could stay in these areas. It is our assessment that they have no military ability to hold onto these areas.

Therefore we thought that a ceasefire would be much better for the eventual -- aside from saving lives which is very important for President Trump and Vice President Pence -- we also thought it would be much better for trying to get some kind of control over this chaotic situation".
Bron
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 03:18:00 #211
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_189526136
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 02:16 schreef Bilge het volgende:

[..]

De Balkanoorlog valt onder de jurisdictie van het Joegoslaviëtribunaal, niet het Internationaal Strafhof. Daarnaast was Joegoslavië een communistisch land dat buiten de dominante witte orde viel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
je verschuift de doelpalen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 20 oktober 2019 @ 06:25:53 #212
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189526441
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 00:00 schreef Travnik het volgende:

[..]

Het Westen is primair verantwoordelijk voor het ontstaan van IS. Een illegale oorlog starten met bijna een miljoen slachtoffers.
Helemaal waar. Maar dat maakt Turkije geen heilige staat in Syrië.
  zondag 20 oktober 2019 @ 06:27:47 #213
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189526445
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 22:41 schreef polderturk het volgende:

[..]

"Houd eens op die propaganda te verspreiden."

Jij bent hypocriet.
Pro-Turkije berichten zijn propaganda.
Anti-Turkije berichten zijn prima.
Ik snap best dat jij pro-Turkije bent. Alleen om nou telkens die berichten te posten dat er één of andere willekeurige priester voor de invasie is, of een Koerd het ermee eens, een Assyriër die er wat over heeft gezegd, dat komt nogal geforceerd over.
  zondag 20 oktober 2019 @ 06:29:34 #214
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189526451
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 01:30 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik blijf me erover verbazen dat het Internationaal Strafhof de verantwoordelijken voor de rampzalige Irakoorlog nooit heeft gedagvaard. Dat ze Bush niet dagvaarden snap ik, de VS erkent het Internationale Strafhof niet en heeft met de 'Hague invasion act' de president de bevoegdheid gegeven om zo nodig met geweld Amerikaanse soldaten/ politici te redden uit de klauwen van gerechtshoven die de VS niet erkent. Maar Nederland en Engeland erkennen het internationale Strafhof, dat nota bene in Den Haag huist, wel. De vervolging van Balkenende en Blair is echter nooit aan de orde geweest. Het Strafhof berecht alleen leiders van Afrikaanse landen, alsof witte oorlogscriminelen verheven zijn boven het internationale recht. |:(
Daar komt het een beetje op neer ja. Het lijkt erop dat het Strafhof (bewust of onbewust) functioneert als middel om arme landen te onderdrukken en voor het Westen om haar gang te gaan. Wat mij betreft waren inderdaad alle verantwoordelijken voor deze oorlog voor het strafhof gedaagd.

Verder, waarom heb je het over witte en niet over blanke mensen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Richestorags op 20-10-2019 07:39:08 ]
pi_189526629
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 01:30 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik blijf me erover verbazen dat het Internationaal Strafhof de verantwoordelijken voor de rampzalige Irakoorlog nooit heeft gedagvaard. Dat ze Bush niet dagvaarden snap ik, de VS erkent het Internationale Strafhof niet en heeft met de 'Hague invasion act' de president de bevoegdheid gegeven om zo nodig met geweld Amerikaanse soldaten/ politici te redden uit de klauwen van gerechtshoven die de VS niet erkent. Maar Nederland en Engeland erkennen het internationale Strafhof, dat nota bene in Den Haag huist, wel. De vervolging van Balkenende en Blair is echter nooit aan de orde geweest. Het Strafhof berecht alleen leiders van Afrikaanse landen, alsof witte oorlogscriminelen verheven zijn boven het internationale recht. |:(
Dat "witte" slaat nergens op.

Verder een prima punt.
pi_189529281
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 01:30 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik blijf me erover verbazen dat het Internationaal Strafhof de verantwoordelijken voor de rampzalige Irakoorlog nooit heeft gedagvaard. Dat ze Bush niet dagvaarden snap ik, de VS erkent het Internationale Strafhof niet en heeft met de 'Hague invasion act' de president de bevoegdheid gegeven om zo nodig met geweld Amerikaanse soldaten/ politici te redden uit de klauwen van gerechtshoven die de VS niet erkent. Maar Nederland en Engeland erkennen het internationale Strafhof, dat nota bene in Den Haag huist, wel. De vervolging van Balkenende en Blair is echter nooit aan de orde geweest. Het Strafhof berecht alleen leiders van Afrikaanse landen, alsof witte oorlogscriminelen verheven zijn boven het internationale recht. |:(
En dan meestal ook de dictators die ze zelf hebben geholpen om aan de macht te komen. Zo kunnen ze die landen systematisch uitbuiten.
  zondag 20 oktober 2019 @ 12:44:10 #217
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_189529713
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 01:30 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik blijf me erover verbazen dat het Internationaal Strafhof de verantwoordelijken voor de rampzalige Irakoorlog nooit heeft gedagvaard. Dat ze Bush niet dagvaarden snap ik, de VS erkent het Internationale Strafhof niet en heeft met de 'Hague invasion act' de president de bevoegdheid gegeven om zo nodig met geweld Amerikaanse soldaten/ politici te redden uit de klauwen van gerechtshoven die de VS niet erkent. Maar Nederland en Engeland erkennen het internationale Strafhof, dat nota bene in Den Haag huist, wel. De vervolging van Balkenende en Blair is echter nooit aan de orde geweest. Het Strafhof berecht alleen leiders van Afrikaanse landen, alsof witte oorlogscriminelen verheven zijn boven het internationale recht. |:(
U heeft gesproken, Heer Bilge. Dat is het gevolg omdat ze ''judge, jury and executioner'' zijn. Dan krijg je dat soort excessen. Een gevolg van de unipolaire wereld sinds de val van Sovjet-Unie. Toen de Sovjet-Unie was waren Amerikanen en hun mede-westerlingen voorzichtig met acties overal rond de wereld want je had kans dat de Soviets zouden ingrijpen met alle gevolgen van dien. Sinds de val van Roden leven we in een unipolaire wereld en voelen ze dat alles kunnen laten-doen en het gevolg is Irak, Libië en Syrië. Er is geen andere vergelijkbare alliantie die de wereld in balans houdt en dat soort unipolaire acties van de westerse alliantie tot een minimum beperkt. Kwestie van teveel macht. Misbruik ligt dan op de loer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Jellereppe op 20-10-2019 17:14:15 ]
  zondag 20 oktober 2019 @ 14:40:01 #218
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189531086
Check de de video met nazi saluten van door Turkije getrainde milities... krijgt "Erdolf" weer een hele nieuwe lading. Ben benieuwd naar meer info hierover...

edit: helaas even op die link klikken, of kun je twitter video's ook embedden?

GiranOzcan twitterde op zondag 20-10-2019 om 13:39:55 What the hell is this!?Video is from the #Turkish-uccupied Kurdish city of Afrin in northwestern Syria. These Turkish-trained Nazi saluters are after the #Kurds in the whole of northern #Syria. https://t.co/9B8OPa1pF6 reageer retweet
xxx
pi_189531210
* Ottomaanse saluut
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_189531263
_O-
  zondag 20 oktober 2019 @ 15:00:02 #221
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189531329
Ben een beetje aan het lezen maar het schijnt dat fascisme en zelfs Nazi gedachtegoed populair is bij bepaalde Turkse legereenheden? :N |:) Daar snap ik echt niets van, ben benieuwd of ze zich een beetje hebben ingelezen en weten hoe Adolf dacht over bepaalde volkeren. Bij facisme in Turkije zie ik wel hoe dat zit maar die groet is toch wel een beetje "besmeurd".

_O-

xxx
pi_189531446
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:40 schreef SoSolid het volgende:
Check de de video met nazi saluten van door Turkije getrainde milities... krijgt "Erdolf" weer een hele nieuwe lading. Ben benieuwd naar meer info hierover...

edit: helaas even op die link klikken, of kun je twitter video's ook embedden?

GiranOzcan twitterde op zondag 20-10-2019 om 13:39:55 What the hell is this!?Video is from the #Turkish-uccupied Kurdish city of Afrin in northwestern Syria. These Turkish-trained Nazi saluters are after the #Kurds in the whole of northern #Syria. https://t.co/9B8OPa1pF6 reageer retweet
Het is weer eens iets anders dan de groet van de fascistische Grijze Wolven waar ome Erdokhan graag mee heult.

pi_189531520
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:00 schreef SoSolid het volgende:
Ben een beetje aan het lezen maar het schijnt dat fascisme en zelfs Nazi gedachtegoed populair is bij bepaalde Turkse legereenheden? :N |:) Daar snap ik echt niets van, ben benieuwd of ze zich een beetje hebben ingelezen en weten hoe Adolf dacht over bepaalde volkeren. Bij facisme in Turkije zie ik wel hoe dat zit maar die groet is toch wel een beetje "besmeurd".

_O-

[ afbeelding ]
grijze wolven (MHP) = Nazi’s light
pi_189531533
Bondgenoot van erdo
pi_189531973
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 01:30 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik blijf me erover verbazen dat het Internationaal Strafhof de verantwoordelijken voor de rampzalige Irakoorlog nooit heeft gedagvaard. Dat ze Bush niet dagvaarden snap ik, de VS erkent het Internationale Strafhof niet en heeft met de 'Hague invasion act' de president de bevoegdheid gegeven om zo nodig met geweld Amerikaanse soldaten/ politici te redden uit de klauwen van gerechtshoven die de VS niet erkent. Maar Nederland en Engeland erkennen het internationale Strafhof, dat nota bene in Den Haag huist, wel. De vervolging van Balkenende en Blair is echter nooit aan de orde geweest. Het Strafhof berecht alleen leiders van Afrikaanse landen, alsof witte oorlogscriminelen verheven zijn boven het internationale recht. |:(
Hear, hear.

We zitten tot op de dag van vandaag met de naweeën van dat conflict en voorlopig zien we de regio nog niet normaliseren. Dat is als het ooit zal normaliseren met een Iran dat probeert steeds meer invloed uit te oefenen in Irak als in Syrië.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189532053
Kennelijk heeft de ypg zich teruggetrokken

QalaatAlMudiq twitterde op zondag 20-10-2019 om 15:22:18 @JulianRoepcke @Nrg8000 #Syria: after a week of heavy fighting, town of Ras Al-Ayn is now under control of #TSK & Nat. Army following withdrawal of #SDF-#YPG. 2nd important urban center captured since Eastern #Euphrates Offensive kicked off. https://t.co/soQaEuqrtx reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 20 oktober 2019 @ 15:59:10 #228
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189532095
HaraldDoornbos twitterde op zondag 20-10-2019 om 10:25:36 1/ Er is iets geks gaande in NSyrie. Deal tussen SDF+Syrische leger (SAA) bestond uit 3delen:Komst SAA naar 1/Ayn Issa 2/Manbij+Kobani 3/Noordoosten.1+2 uitgevoerd, maar 3 nog steeds niet.NB: Alles geel in NSyrie wat na staakt-het-vuren niet rood is wordt gepakt door groen. https://t.co/pn2EO1tlXd reageer retweet
Draadje van 7 tweets. Samengevat, SDF is opgetrokken naar een heleboel gebieden maar t lijkt er op dat ze Ras-al-Ain opgeven, geen soldaten er naartoe sturen. Kan vele redenen hebben, een (oude) deal, te veel risico/manschappen nodig.
xxx
pi_189532642
quote:
quote:
“Due to this incident that drowns us in deep pain and sorrow, we wish mercy from Allah for our martyr who lost his life and we express our condolences to the martyr's family, the Turkish Armed Forces and our nation,” the defense ministry added in the statement.
Martelaar, allah... prima termen voor een seculiere kandidaat voor lidmaatschap van de EU.
pi_189532644
quote:
15s.gif Op zondag 20 oktober 2019 00:27 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Even verbeterd voor je, en wil je dat soort dingen nooit meer zeggen? Dank je.
'Islamitische Staat (IS) is een "directe uitloper van al-Qaeda in Irak'' en die terreurbeweging is weer "ontstaan uit onze invasie'' in dat land. Dat zegt de Amerikaanse president Barack Obama in een interview met VICE News, dat maandag werd gepubliceerd. Obama noemt het een "onbedoeld gevolg''.


IS zal uiteindelijk worden teruggedrongen, zegt Obama. Hij is wel bezorgd dat als IS wordt verslagen het onderliggende probleem niet is verholpen. Er is volgens Obama geen toekomst voor jongeren in gebieden waar IS een opmars heeft gemaakt. Een jonge man die daar opgroeit heeft geen opleiding en geen vooruitzichten voor de toekomst. Hij kijkt rond en de enige manier waarop hij respect kan krijgen is door een strijder te worden.'' Er moet volgens Obama daarom meer worden nagedacht over diplomatie, ontwikkeling en onderwijs.

Het geluid dat er destijds na de inval ernstige fouten zijn gemaakt is op zich niet nieuw, zegt oud-minister van Defensie Eimert van Middelkoop. "Je kunt ook niet een één-op-één relatie leggen tussen de inval van destijds en het ontstaan van IS nu, maar dat er toen een situatie is ontstaan die zeer bevorderlijk is geweest voor religieus-anarchistische groeperingen als IS, dat is wel zeker ja. In die zin heeft Obama gelijk."

Inmiddels weten we bovendien dat de VS destijds op onjuiste gronden een inval heeft geforceerd, zegt Middelkoop. "Maar ook als er sprake zou zijn geweest van een echte legitimiteit, is de verantwoordelijkheid voor het Irak dat ontstond na het vertrek van Saddam Hussein volstrekt onvoldoende onder ogen gezien. Met het wegjagen van een despoot ontstaat er een machtsvacuüm dat is opgevuld door anarchistische en religieuze groeperingen, waardoor de spanning tussen soennieten en sjiïeten tot een uitbarsting is gekomen".


Vooralsnog hou ik het liever op de feiten. De VS is een illegale oorlog begonnen en de schoothondjes van de VS keken toe en ondersteunden die illegale oorlog zelfs.
U verbeterd dan ook helemaal niets voor mij. Integendeel, u ziet de (onderbouwde) feiten onder ogen waarna u deze accepteerd. Deal?
pi_189532861
De VS heeft best wel veel gegeven aan de Turken om ze weer pro-US te maken. Vraag mij af wat Putin op de 22ste allemaal gaat geven. Putin zal meer dan de VS moeten geven om Erdogan aan zijn kan te houden. Mijn verwachting is dat Turkije een gulle bufferzone krijgt en een vrijbrief voor een open seizoen op Koerdische milities.
pi_189533443
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:59 schreef SoSolid het volgende:
HaraldDoornbos twitterde op zondag 20-10-2019 om 10:25:36 1/ Er is iets geks gaande in NSyrie. Deal tussen SDF+Syrische leger (SAA) bestond uit 3delen:Komst SAA naar 1/Ayn Issa 2/Manbij+Kobani 3/Noordoosten.1+2 uitgevoerd, maar 3 nog steeds niet.NB: Alles geel in NSyrie wat na staakt-het-vuren niet rood is wordt gepakt door groen. https://t.co/pn2EO1tlXd reageer retweet
Draadje van 7 tweets. Samengevat, SDF is opgetrokken naar een heleboel gebieden maar t lijkt er op dat ze Ras-al-Ain opgeven, geen soldaten er naartoe sturen. Kan vele redenen hebben, een (oude) deal, te veel risico/manschappen nodig.
Zit die Harald nog steeds daaro?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 20 oktober 2019 @ 17:36:09 #233
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189533500
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zit die Harald nog steeds daaro?
Nee al die journalisten vertrekken, die zijn daar allemaal zonder visum
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 20 oktober 2019 @ 18:22:02 #234
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189534316
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:31 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zit die Harald nog steeds daaro?
Naar Irak inderdaad omdat het te onduidelijk is wat wanneer van wie is. Visa gelden niet meer als voorheen.
xxx
pi_189534593
Zouden de Turken een visum hebben?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zondag 20 oktober 2019 @ 18:54:44 #236
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189534912
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zouden de Turken een visum hebben?
Ja denk t wel, anders zouden ze daar niet zijn toch! Hoe lang is zo’n toeristenvisum ook alweer geldig?
xxx
pi_189535477
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 01:30 schreef Bilge het volgende:
Ik blijf me erover verbazen dat het Internationaal Strafhof de verantwoordelijken voor de rampzalige Irakoorlog nooit heeft gedagvaard. Dat ze Bush niet dagvaarden snap ik, de VS erkent het Internationale Strafhof niet en heeft met de 'Hague invasion act' de president de bevoegdheid gegeven om zo nodig met geweld Amerikaanse soldaten/ politici te redden uit de klauwen van gerechtshoven die de VS niet erkent. Maar Nederland en Engeland erkennen het internationale Strafhof, dat nota bene in Den Haag huist, wel. De vervolging van Balkenende en Blair is echter nooit aan de orde geweest. Het Strafhof berecht alleen leiders van Afrikaanse landen, alsof witte oorlogscriminelen verheven zijn boven het internationale recht. |:(
Het gaat niet om kleur maar om macht. Je denkt toch niet dat dat Strafhof wat in notabene Den Haag zit een Franse president of NLse premier gaat veroordelen!? Dat is naïef. Die is er voor andere landen ja. Want hoe je het wendt of keert, zo zit de vork in de steel.

Het is het recht van de sterkste in de wereld. Niets meer of minder. Wie legt wie wat op. Andersom had men het net zo hard gedaan overigens. Dus kan je maar beter zorgen dat je aan de bovenkant zit als Europa zijnde en dat jij de wereld vorm geeft ipv dat anderen jouw wereld vormgeven.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_189536043
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zouden de Turken een visum hebben?
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189536817
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:00 schreef SoSolid het volgende:

[ afbeelding ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 20 oktober 2019 @ 20:37:28 #240
117098 Hathor
Effe niet
pi_189536932
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2019 20:32 schreef Slayage het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De vraag is...hard of zacht gekookt?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_189537025
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 20:37 schreef Hathor het volgende:

[..]

De vraag is...hard of zacht gekookt?
ik zou het knap vinden als je een zachtgekookte ei op deze manier kan pellen :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189537094
Ei van een.... turkey?😂
  zondag 20 oktober 2019 @ 22:49:53 #243
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189539721
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:36 schreef Travnik het volgende:

[..]

'Islamitische Staat (IS) is een "directe uitloper van al-Qaeda in Irak'' en die terreurbeweging is weer "ontstaan uit onze invasie'' in dat land. Dat zegt de Amerikaanse president Barack Obama in een interview met VICE News, dat maandag werd gepubliceerd. Obama noemt het een "onbedoeld gevolg''.


IS zal uiteindelijk worden teruggedrongen, zegt Obama. Hij is wel bezorgd dat als IS wordt verslagen het onderliggende probleem niet is verholpen. Er is volgens Obama geen toekomst voor jongeren in gebieden waar IS een opmars heeft gemaakt. Een jonge man die daar opgroeit heeft geen opleiding en geen vooruitzichten voor de toekomst. Hij kijkt rond en de enige manier waarop hij respect kan krijgen is door een strijder te worden.'' Er moet volgens Obama daarom meer worden nagedacht over diplomatie, ontwikkeling en onderwijs.

Het geluid dat er destijds na de inval ernstige fouten zijn gemaakt is op zich niet nieuw, zegt oud-minister van Defensie Eimert van Middelkoop. "Je kunt ook niet een één-op-één relatie leggen tussen de inval van destijds en het ontstaan van IS nu, maar dat er toen een situatie is ontstaan die zeer bevorderlijk is geweest voor religieus-anarchistische groeperingen als IS, dat is wel zeker ja. In die zin heeft Obama gelijk."

Inmiddels weten we bovendien dat de VS destijds op onjuiste gronden een inval heeft geforceerd, zegt Middelkoop. "Maar ook als er sprake zou zijn geweest van een echte legitimiteit, is de verantwoordelijkheid voor het Irak dat ontstond na het vertrek van Saddam Hussein volstrekt onvoldoende onder ogen gezien. Met het wegjagen van een despoot ontstaat er een machtsvacuüm dat is opgevuld door anarchistische en religieuze groeperingen, waardoor de spanning tussen soennieten en sjiïeten tot een uitbarsting is gekomen".


Vooralsnog hou ik het liever op de feiten. De VS is een illegale oorlog begonnen en de schoothondjes van de VS keken toe en ondersteunden die illegale oorlog zelfs.
U verbeterd dan ook helemaal niets voor mij. Integendeel, u ziet de (onderbouwde) feiten onder ogen waarna u deze accepteerd. Deal?
Kijk even in het handvest van IS en kom dan even terug om je excuses aan te bieden.
pi_189540092
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 16:36 schreef Travnik het volgende:

'Islamitische Staat (IS) is een "directe uitloper van al-Qaeda in Irak'' en die terreurbeweging is weer "ontstaan uit onze invasie'' in dat land. Dat zegt de Amerikaanse president Barack Obama in een interview met VICE News, dat maandag werd gepubliceerd. Obama noemt het een "onbedoeld gevolg''.
vanaf 11:40

https://video.vice.com/en(...)atest%20from%20i-D=1
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189540301
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:49 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Kijk even in het handvest van IS en kom dan even terug om je excuses aan te bieden.
alsjeblieft

https://archive.org/strea(...)u+Bakr+Naji_djvu.txt
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189540339
_O- _O- "to run the oilfields together" 8)7

DionNissenbaum twitterde op zondag 20-10-2019 om 21:41:50 Sen. Graham says US is looking to launch a joint-venture with the Kurdish forces in Syria and run the oil fields together. Also says US wants a DMZ between Turkey and Kurds, patrolled by international forces, with US air support: https://t.co/xv4GwjRCEI reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189540363
Assyriers geven aan slachtoffer te zijn van YPG provocaties. We moeten deze christenen gaan helpen.

https://twitter.com/AssyriaTV/status/1186011962536124418?s=20
pi_189541256
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 23:26 schreef polderturk het volgende:
Assyriers geven aan slachtoffer te zijn van YPG provocaties. We moeten deze christenen gaan helpen.

https://twitter.com/AssyriaTV/status/1186011962536124418?s=20
Turkije stuurt baarden, baarden en nog eens baarden richting de Assyriërs dus maak je maar geen zorgen! dat pakt vast prima voor ze uit.
  maandag 21 oktober 2019 @ 05:16:47 #249
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189541787
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 00:56 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Turkije stuurt baarden, baarden en nog eens baarden richting de Assyriërs dus maak je maar geen zorgen! dat pakt vast prima voor ze uit.
Het is één grote Sinterklaasintocht. En dat zonder Zwarte Piet. Zo slim is Erdogan dan ook wel weer.
  maandag 21 oktober 2019 @ 05:20:38 #250
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189541794
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:49 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Kijk even in het handvest van IS en kom dan even terug om je excuses aan te bieden.
Obama kan leuk roepen nu hij president-af is maar hij heeft net zo goed een kapitale fout gemaakt door troepen te vroeg terug te trekken nog voordat Irak enigszins was opgebouwd en gestabiliseerd, tegen alle adviezen in.
  maandag 21 oktober 2019 @ 07:02:31 #251
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189541939
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 05:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Obama kan leuk roepen nu hij president-af is maar hij heeft net zo goed een kapitale fout gemaakt door troepen te vroeg terug te trekken nog voordat Irak enigszins was opgebouwd en gestabiliseerd, tegen alle adviezen in.
Dat Amerika (en de NAVO, en de EU) precies het verkeerde hebben gedaan, inclusief Obama hoewel dit volgens mij nog op het conto van Bush valt, is een feit. Hun keuzes hebben mede geleid tot de omstandigheden waarin IS kon ontstaan. Maar om te zeggen dat zij daarvoor verantwoordelijk waren is natuurlijk je reinste idioterie. Er was véél meer voor nodig om die omstandigheden te laten ontstaan.

Dat is hetzelfde als Engeland en Frankrijk verantwoordelijk houden voor de opkomst van het nazisme.
  maandag 21 oktober 2019 @ 10:21:37 #252
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189543920
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 07:02 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Dat Amerika (en de NAVO, en de EU) precies het verkeerde hebben gedaan, inclusief Obama hoewel dit volgens mij nog op het conto van Bush valt, is een feit. Hun keuzes hebben mede geleid tot de omstandigheden waarin IS kon ontstaan. Maar om te zeggen dat zij daarvoor verantwoordelijk waren is natuurlijk je reinste idioterie. Er was véél meer voor nodig om die omstandigheden te laten ontstaan.

Dat is hetzelfde als Engeland en Frankrijk verantwoordelijk houden voor de opkomst van het nazisme.
Deels klopt het. IS had nooit kunnen ontstaan als er niet al bepaalde sentimenten heersten in het Midden-Oosten. Die sentimenten zijn grofweg terug te voeren op:
-Religieuze spanningen (Soennieten / Sjiieten);
-Onderdrukkende dictator (Saddam in dit geval);
-Sykes-Picot;
-Continue Amerimaanse aanwezigheid in de regio;
-Bevolkingsexplosie met weinig toekomstperspectief. Dit is een zeer belangrijke, zoals in Tunesië gezien leidt deze ook met relatief bijzonder weinig Westerse inmenging tot de val van een dictator.

Toch heeft het Westen (met name Amerika) een hand in veel van deze factoren. De verantwoordelijkheid ontlopen om er dit keer wel wat van te maken zoals Obama deed is dan ook gewoon zeer onverstandig.
pi_189544413
Ben ik de enige die denkt/vindt dat Iran en Turkije de handen ineen zouden moeten slaan? Ik gok zomaar dat dat veel meer rust in het Midden-Oosten zou brengen. En het zou eens mooi zijn als een overwegend soennitisch en sjiitisch land eens normaal met elkaar kunnen omgaan en elkaar versterken.

Nu zal er veel kritiek zijn op het handelen van Iran of Turkije (bijv. qua vrijheden), maar dat is wat mij betreft iets voor een latere fase; de rust en veiligheid terugbrengen in Irak en Syrië zou denk ik snel kunnen als de twee regionale machten samenwerken.

Rusland & Iran & Turkije zou Saoedie-Arabië & Israël & VS mooi counteren. Wat mij betreft kan de regering van Saoedie-Arabië niet snel genoeg kapotgemaakt worden.

Zijn er belangen die zo erg botsen, dat de issues onoverkomelijk zijn? Voor Turkije en Iran, dus.

Ingrijpen door de regionale machten heeft echt mijn voorkeur boven ingrijpen door het Westen. Het Westen voelt de nadelen van hun politiek niet, de regionale machten wel. Ze zijn er dus bij gebaat het de regio zo snel mogelijk stabiel wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2019 11:40:49 (+land.) ]
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:30:21 #254
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189544986
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:56 schreef zarGon het volgende:
Ben ik de enige die denkt/vindt dat Iran en Turkije de handen ineen zouden moeten slaan? Ik gok zomaar dat dat veel meer rust in het Midden-Oosten zou brengen. En het zou eens mooi zijn als een overwegend soennitisch en sjiitisch eens normaal met elkaar kunnen omgaan en elkaar versterken.

Nu zal er veel kritiek zijn op het handelen van Iran of Turkije (bijv. qua vrijheden), maar dat is wat mij betreft iets voor een latere fase; de rust en veiligheid terugbrengen in Irak en Syrië zou denk ik snel kunnen als de twee regionale machten samenwerken.

Rusland & Iran & Turkije zou Saoedie-Arabië & Israël & VS mooi counteren. Wat mij betreft kan de regering van Saoedie-Arabië niet snel genoeg kapotgemaakt worden.

Zijn er belangen die zo erg botsen, dat de issues onoverkomelijk zijn? Voor Turkije en Iran, dus.

Ingrijpen door de regionale machten heeft echt mijn voorkeur boven ingrijpen door het Westen. Het Westen voelt de nadelen van hun politiek niet, de regionale machten wel. Ze zijn er dus bij gebaat het de regio zo snel mogelijk stabiel wordt.
Meestal gaan soennieten en sjiieten gewoon niet samen. Dat alleen al is onoverkomelijk.

Nog een ontwikkeling die het allemaal makkelijker maakt. Alle Koerden worden nu dus uit hun oorspronkelijke leefgebied gewerkt door de Turkse Jihadis en de aangekondigde Arabische vluchtelingen (die eigenlijk uit een ander deel van Syrië komen). Officieel alleen de YPG strijders maar we zien nu hoe het gaat.

Trump wil nu in oost Syrië 200 troepen houden om "Koerden te beschermen" en "samen" de olievelden te runnen, een gebied waar van origine weinig Koerden wonen, zal dus wel weer weerstand opleveren.

Mooie eerste zin van t artikel: "The president appears to be trying to balance competing impulses". Precies het beleid van Amerika, impulsieve besluiten om de problemen van andere impulsieve besluiten op te lossen.

JackDetsch_ALM twitterde op maandag 21-10-2019 om 02:02:04 Huge scoop from @maggieNYT and @EricSchmittNYT: Trump leaning toward a Pentagon-backed plan to keep 200 US troops in eastern Syria to keep Assad off the oil fields and stop Russia's advance. When you thought Syria couldn't get more confusing, it did. https://t.co/ZakivMgwEc reageer retweet
xxx
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:38:14 #255
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189545151
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:56 schreef zarGon het volgende:
Ben ik de enige die denkt/vindt dat Iran en Turkije de handen ineen zouden moeten slaan? Ik gok zomaar dat dat veel meer rust in het Midden-Oosten zou brengen. En het zou eens mooi zijn als een overwegend soennitisch en sjiitisch eens normaal met elkaar kunnen omgaan en elkaar versterken.

Nu zal er veel kritiek zijn op het handelen van Iran of Turkije (bijv. qua vrijheden), maar dat is wat mij betreft iets voor een latere fase; de rust en veiligheid terugbrengen in Irak en Syrië zou denk ik snel kunnen als de twee regionale machten samenwerken.

Rusland & Iran & Turkije zou Saoedie-Arabië & Israël & VS mooi counteren. Wat mij betreft kan de regering van Saoedie-Arabië niet snel genoeg kapotgemaakt worden.

Zijn er belangen die zo erg botsen, dat de issues onoverkomelijk zijn? Voor Turkije en Iran, dus.

Ingrijpen door de regionale machten heeft echt mijn voorkeur boven ingrijpen door het Westen. Het Westen voelt de nadelen van hun politiek niet, de regionale machten wel. Ze zijn er dus bij gebaat het de regio zo snel mogelijk stabiel wordt.
Geen gekke gedachte hoor. En zeer wenselijk dat Saudi-Arabië wordt geboycot en tegengewerkt. Alleen betekent zo'n alliantie wel dat Israël zeer bang wordt en Israël bij Trump gaat lobbyen voor hevige sancties. Die kan Turkije op zo'n moment ook wel gaan verwachten. Daar moeten ze zich wel op voorbereiden.
pi_189546044
Lindsey Graham weet ook wel dat de VS zich niet kan vastklampen aan de olievelden. De situatie is te vergelijken met een hondeneigenaar die zijn hond kwijt wil. Wat je dan doet is je hond na een afgelegen plaats brengen en dan je hond achterlaten. Voor de VS is die afgelegen plaats Raqqa.
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:10:37 #257
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189546482
Jammer van die olie, anders was de beste oplossing geweest om er daar gewoon een grote glasbak van te nuken.
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:24:55 #258
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189546657
Israel zwak, het is dat ze niet zo onbeschaafd zijn als al hun buren anders was het daar allang 1 grote parkeerplek :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:29:31 #259
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189546733
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:28 schreef Eindelozeputt het volgende:

[..]

Je hebt het nu over nuclieare wapens. Dan kun je net zo goed zeggen dat zelfs Pakistan een einde kan brengen aan dit wereld door massaal rond te slingeren met nukes.
Ach, ook zonder maken ze korte metten met die ongeorganiseerde zooi daar.

Wees blij dat ze zo beschaafd zijn.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:29:54 #260
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189546738
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:28 schreef Eindelozeputt het volgende:

[..]

Je hebt het nu over nuclieare wapens. Dan kun je net zo goed zeggen dat zelfs Pakistan een einde kan brengen aan dit wereld door massaal rond te slingeren met nukes.
Israël is prima in staat elk Arabisch land in de pan te hakken, op conventionele wijze, als het weer neerkomt op een all out war. Dat weten Egypte, Jordanië en Syrië maar al te goed.
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:35:16 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189546805
Wat een fijne mensen, die het zo goed voorhebben met het land waar ze in wonen, hebben we hier toch O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_189546811
Europa en het gehele midden-oosten evenals islamitische wereld wegvagen lijkt mij een prima begin van 2020,
Een wereld zonder islam is als een gemeenschap zonder ziekten.
pi_189546839
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:35 schreef HeatWave het volgende:
Wat een fijne mensen, die het zo goed voorhebben met het land waar ze in wonen, hebben we hier toch O+.
Ik wil sowieso geen gejank van moslims meer horen over de ingrepen van de V.S. in het M-O. Might makes right is alles wat ik hier lees. Wat zou de wereld een teringzooi zijn als moslim landen de militaire middelen van het Westen hadden.
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:53:02 #264
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189547045
Ik zou me er niet teveel van voorstellen. :P

Zullen we het weer over Syrië en de invasie hebben?

-edit- ah, er wordt geveegd merk ik :P
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 13:55:09 #265
8781 crew  Frutsel
pi_189547071
Gewoon melden, niet op reageren aub :)
  Redactie Frontpage maandag 21 oktober 2019 @ 13:56:22 #266
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189547084
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:55 schreef Frutsel het volgende:
Gewoon melden, niet op reageren aub :)
Sorry, liet me een beetje gaan :@
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:19:57 #267
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189547362
quote:
9s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:56 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Sorry, liet me een beetje gaan :@
Het is ook begrijpelijk in een topic waarin duidelijk wordt dat de lange arm van Ankara geen mythe is.
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:45:48 #268
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189548542
Klopt het nou dat morgen het staakt het vuren eindigt? Zie t nergens met naam en toenaam in een artikel staan maar volgens mij 4 dagen geleden gesloten. Helaas lijkt het er op dat niemand er mee op is geschoten. Koerden zijn niet weg en de SDF bereidt zich voor met meer manschappen en artillerie tegen de Turkse agressie.



RojavaNetwork twitterde op maandag 21-10-2019 om 14:24:17 +++The Pro-Assad network "SANA" has published pictures of Syrian army installing new heavy artillery batteries and MLRS in Manbij region to "to counter the Turkish aggression on Syrian territory", #SANA added.#Twitterkurds #Rojava #SAA #SDF #TSK #Turkey https://t.co/V8VSySAOOt reageer retweet
xxx
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:50:46 #269
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189548623
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:25 schreef polderturk het volgende:

[..]

Leugens.
30% van het gebied is Koerdisch. De rest Arabisch, Turkmeens, Assyrisch.
In Turkije leven 300.000 Koerden die gevlucht zijn voor YPG, IS en Assad. Die zullen in de Koerdische gebieden gevestigd worden. De Arabieren zullen in de Arabische gebieden gevestigd worden.
Dat zal je natuurlijk nooit horen van de laffe rechtse media.
Vredelievende Koerden zijn altijd pro-Turkije geweest.
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:51:22 #270
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189548633
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:45 schreef SoSolid het volgende:
Klopt het nou dat morgen het staakt het vuren eindigt? Zie t nergens met naam en toenaam in een artikel staan maar volgens mij 4 dagen geleden gesloten. Helaas lijkt het er op dat niemand er mee op is geschoten. Koerden zijn niet weg en de SDF bereidt zich voor met meer manschappen en artillerie tegen de Turkse agressie.

[ afbeelding ]

RojavaNetwork twitterde op maandag 21-10-2019 om 14:24:17 +++The Pro-Assad network "SANA" has published pictures of Syrian army installing new heavy artillery batteries and MLRS in Manbij region to "to counter the Turkish aggression on Syrian territory", #SANA added.#Twitterkurds #Rojava #SAA #SDF #TSK #Turkey https://t.co/V8VSySAOOt reageer retweet
SDF :')
= YPG _O_ :r
pi_189549690
YPG is nog steeds niet teruggetrokken. Dan vragen ze er toch zelf om? Trump is heel duidelijk geweest. Dit is een directe weigering van orders. Binnenkort staan ze er alleen voor en dan kunnen ze niet meer beroepen op Amerikaanse steun.
pi_189549719
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:09 schreef Benzyl het volgende:
YPG is nog steeds niet teruggetrokken. Dan vragen ze er toch zelf om? Trump is heel duidelijk geweest. Dit is een directe weigering van orders. Binnenkort staan ze er alleen voor en dan kunnen ze niet meer beroepen op Amerikaanse steun.
die amerikaanse steun was toch al afgelopen, dus waar trump het recht vandaan haalt om afspraken te maken voor die mensen, geen idee.
pi_189549743
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:09 schreef Benzyl het volgende:
YPG is nog steeds niet teruggetrokken. Dan vragen ze er toch zelf om? Trump is heel duidelijk geweest. Dit is een directe weigering van orders. Binnenkort staan ze er alleen voor en dan kunnen ze niet meer beroepen op Amerikaanse steun.
Alsof YPG nog naar Trump luistert.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:40:06 #274
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_189550055
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:09 schreef Benzyl het volgende:
YPG is nog steeds niet teruggetrokken. Dan vragen ze er toch zelf om? Trump is heel duidelijk geweest. Dit is een directe weigering van orders. Binnenkort staan ze er alleen voor en dan kunnen ze niet meer beroepen op Amerikaanse steun.
Als Trump morgen zou zeggen dat je binnen 5 dagen moet vertrekken waar jij verblijft, ben je dan terecht dood na niet opvolgen van een 'order' van een buitenlandse president?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:50:03 #275
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189550176
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:09 schreef Benzyl het volgende:
YPG is nog steeds niet teruggetrokken. Dan vragen ze er toch zelf om? Trump is heel duidelijk geweest. Dit is een directe weigering van orders. Binnenkort staan ze er alleen voor en dan kunnen ze niet meer beroepen op Amerikaanse steun.
LOL. De Amerikanen hebben niets meer te bevelen aan de YPG.
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:53:39 #276
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189550226
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:50 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Dat zal je natuurlijk nooit horen van de laffe rechtse media.
Vredelievende Koerden zijn altijd pro-Turkije geweest.
Hierop reageren heeft vast weinig zin maar er zijn genoeg nieuwsitems te vinden waarin duidelijk wordt dat waar de "Turkse troepen" komen (of door Turkije gesteunde milities) er geplunderd wordt en geroepen dat de Koerden dood moeten. Er is strijd van twee kanten maar zeggen dat Koerdische burgers niets te vrezen hebben is onzin. Check, bijvoorbeeld, dit.
xxx
pi_189550993
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:50 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

LOL. De Amerikanen hebben niets meer te bevelen aan de YPG.
Oh jawel hoor,de YPG trekt zich terug. Ok ze protesteren een beetje maar ze voeren de orders gewoon uit. De kalverliefde tussen de VS en de YPG is voorbij.
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:29:35 #278
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_189551670
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:51 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

SDF :')
= YPG _O_ :r
DagobertE6! _O_ Een nieuwe kloon! Van wie? Let the games begin!
pi_189552086
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:49 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Kijk even in het handvest van IS en kom dan even terug om je excuses aan te bieden.
Ik heb gekeken in het handvest maar waarvoor zou ik mijn excuses moeten aanbieden?
Het Westen moet haar excuses aanbieden voor de oorlogsmisdaden in het Midden Oosten. War for Oil heeft honderdduizenden doden en gewonden tot gevolg gehad en het gaat nu nog steeds door.
' We secured the oil' zei ıemand laatst nog met betrekking tot de olievelden in Syrie.
Stel je voor dat er veel olie wordt gevonden in Nederland. Dan zouden we het toch ook niet leuk vinden als een buitenlandse mogendheid Nederlanders komt 'bevrijden' ?
pi_189552289
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:10 schreef Woelwater het volgende:
Jammer van die olie, anders was de beste oplossing geweest om er daar gewoon een grote glasbak van te nuken.
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189552334
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:24 schreef HeatWave het volgende:
Israel zwak, het is dat ze niet zo onbeschaafd zijn als al hun buren anders was het daar allang 1 grote parkeerplek :').
Gelukkig zijn ze heel beschaafd. Is het inzetten van massavernietigingswapens op burgerdoelen een barbaarse actie?
pi_189552770
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:56 schreef zarGon het volgende:
Ben ik de enige die denkt/vindt dat Iran en Turkije de handen ineen zouden moeten slaan? Ik gok zomaar dat dat veel meer rust in het Midden-Oosten zou brengen. En het zou eens mooi zijn als een overwegend soennitisch en sjiitisch land eens normaal met elkaar kunnen omgaan en elkaar versterken.

Nu zal er veel kritiek zijn op het handelen van Iran of Turkije (bijv. qua vrijheden), maar dat is wat mij betreft iets voor een latere fase; de rust en veiligheid terugbrengen in Irak en Syrië zou denk ik snel kunnen als de twee regionale machten samenwerken.

Rusland & Iran & Turkije zou Saoedie-Arabië & Israël & VS mooi counteren. Wat mij betreft kan de regering van Saoedie-Arabië niet snel genoeg kapotgemaakt worden.

Zijn er belangen die zo erg botsen, dat de issues onoverkomelijk zijn? Voor Turkije en Iran, dus.

Ingrijpen door de regionale machten heeft echt mijn voorkeur boven ingrijpen door het Westen. Het Westen voelt de nadelen van hun politiek niet, de regionale machten wel. Ze zijn er dus bij gebaat het de regio zo snel mogelijk stabiel wordt.
klinkt logisch zou je zeggen. de twee regionale grootmachten die de handen in een slaan. echter heeft dit zich in de geschiedenis nog nooit voorgedaan. sterker nog de perzen en turken hebben elkaar eeuwen lang zwaar bevochten totdat ze op een gegeven moment inzagen dat de strijd alleen maar verliezers opleverde en sindsdien is het vrede tussen de twee. denk dat het niet gek veel beter dan dat zal worden dan dit.
sterker nog kijkend naar wat de perzen nu doen sinds dat saddam is gevallen in irak (irak dat tussen de turken en perzen regelmatog van hand had gewisseld, was altijd al een frontier staat geweest tussen de twee kemphanen) en syrie is vernietigd, weet ik niet of de turken daar blij mee moeten zijn, dat ze steeds meer te zeggen beginnen te krijgen aan de turkse zuidgrens.
ik denk zelfs dat wanneer de relaties met het westen VS/EU/Israel verbeterd zijn en dat verwacht ik zelf eerlijk gezegd vroeg of laat. immers erdogan heeft zijn langste tijd gehad en de turken leunen intuitief meer richting europa dan richting het oosten, dat is ook een historische gegeven, de ottomanen waren vooral een balkanrijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189556600
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:56 schreef zarGon het volgende:
Ben ik de enige die denkt/vindt dat Iran en Turkije de handen ineen zouden moeten slaan? Ik gok zomaar dat dat veel meer rust in het Midden-Oosten zou brengen. En het zou eens mooi zijn als een overwegend soennitisch en sjiitisch land eens normaal met elkaar kunnen omgaan en elkaar versterken.

Nu zal er veel kritiek zijn op het handelen van Iran of Turkije (bijv. qua vrijheden), maar dat is wat mij betreft iets voor een latere fase; de rust en veiligheid terugbrengen in Irak en Syrië zou denk ik snel kunnen als de twee regionale machten samenwerken.

Rusland & Iran & Turkije zou Saoedie-Arabië & Israël & VS mooi counteren. Wat mij betreft kan de regering van Saoedie-Arabië niet snel genoeg kapotgemaakt worden.

Zijn er belangen die zo erg botsen, dat de issues onoverkomelijk zijn? Voor Turkije en Iran, dus.

Ingrijpen door de regionale machten heeft echt mijn voorkeur boven ingrijpen door het Westen. Het Westen voelt de nadelen van hun politiek niet, de regionale machten wel. Ze zijn er dus bij gebaat het de regio zo snel mogelijk stabiel wordt.
Saudie Arabië heeft twee zaken die Turkije niet heeft. 1) veel oliedollars. En middels aid aan bepaalde politieke klieken of presidenten of koningshuizen is het by far de belangrijkste financiële backers daarvan uit de Arabische/Islamitische wereld. Hierin kan Turkije dat niet vervangen. Denk aan de aid die ze het koningshuis geven in Jordanië, de Hariri-kliek in Libanon en Libanese leger als tegenwicht van Iraanse invloed, Sisi’s Egypte. En 2) hebben ze Mekka in bezit wat ze een zekere religieuze autoriteit geeft binnen de soennitische Arabische wereld. Ze zitten “in het hart van de islam”. Wij zien dat anders maar het is wel zo. Ze hebben vanwege die status-quo altijd de schijn kunnen ophouden de backers te zijn “van de normale soennieten”. En dat is nog zo vandaag de dag. In een staat waar men niet seculier is zoals Turkije maar men “met de sharia regeert”.

Had Assad in Syrië verdreven geweest dan had Syrië ook aan de Saudische lijn gelegen met meer dan 75% soennitische bevolking. Geen twijfel over mogelijk.

De Turkse invloed in Arabisch Irak is minimaal. En Saudie Arabië probeert al langer anti-Iraanse sjiitische groepen (die heb je ook, die nationalistisch zijn en anti-iraanse invloed) voor zich te winnen in Irak omdat ze weten dat als ze invloed van Iran willen indammen ze veel verder moeten kijken dan enkel die 20% soennieten.

Als je uitgaat van de regimes in de Arabische landen en niet bevolking, dan zijn bijna alle regimes allergisch voor invloed van Turkije in hun eigen landen. Alleen al omdat ze Erdogan als fervente moslimbroeder beschouwen en dat “gedonder” ze op geen enkele manier in hun land willen binnenhalen. Ze zijn in het laatste bolwerk Libie nu alles op alles aan het zetten met steun van de Emiraten en Sisi om de (laatste moslimbroeders in de Arabische wereld) uit Tripoli weg te bombarderen. En ook hier zal dan de weg openliggen voor behalve financiële steun van de Emiraten ook van de Saudiërs.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_189557812
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:00 schreef SoSolid het volgende:
Ben een beetje aan het lezen maar het schijnt dat fascisme en zelfs Nazi gedachtegoed populair is bij bepaalde Turkse legereenheden? :N |:) Daar snap ik echt niets van, ben benieuwd of ze zich een beetje hebben ingelezen en weten hoe Adolf dacht over bepaalde volkeren. Bij facisme in Turkije zie ik wel hoe dat zit maar die groet is toch wel een beetje "besmeurd".

_O-

[ afbeelding ]
Westerse invloed.. het waren niet de Papoea's maar de westerlingen,waaronder veel Nederlanders. Hitler was trots op ze.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 03:08:02 #285
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189557860
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:53 schreef SoSolid het volgende:

[..]

Hierop reageren heeft vast weinig zin maar er zijn genoeg nieuwsitems te vinden waarin duidelijk wordt dat waar de "Turkse troepen" komen (of door Turkije gesteunde milities) er geplunderd wordt en geroepen dat de Koerden dood moeten. Er is strijd van twee kanten maar zeggen dat Koerdische burgers niets te vrezen hebben is onzin. Check, bijvoorbeeld, dit.
Waarm laten ze dan expres ISIS gevangenen los ?
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 04:45:41 #286
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189557949
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 03:08 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Waarm laten ze dan expres ISIS gevangenen los ?
Sluit dat uit dat Koerdische burgers iets te vrezen hebben van Erdogans rovers?
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:30:57 #287
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189559484
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 03:08 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Waarm laten ze dan expres ISIS gevangenen los ?
Fact check: https://edition.cnn.com/2019/10/14/politics/donald-trump-turkey-kurds-isis-prisoners-fact-check/index.html Er zijn meer bronnen te vinden.

Er gaan inderdaad de verhalen rond maar dan vooral vanuit Turkse propaganda. Dat het ergens mis zal gaan staat vast want er zijn niet genoeg soldaten om te vechten en gevangenissen te runnen.

dersi4m twitterde op dinsdag 22-10-2019 om 08:44:54 #German #ISIS member Fatih K. was able to escape from a prison in Northern Syria following the Turkish army’s shelling and attacks on the region. His lawyer Mahmut Erdem has already confirmed it #TwitterKurds https://t.co/Qjo9BKVwuD reageer retweet
Bombarderen van gevangenissen helpt ook niet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 02:27 schreef Travnik het volgende:

[..]

Westerse invloed.. het waren niet de Papoea's maar de westerlingen,waaronder veel Nederlanders. Hitler was trots op ze.
Ja dat Nazisme inderdaad maar ik wilde juist aangeven dat ik daarom die militie zo dom vind, lijkt wel of ze niet eens doorhebben wat ze aan het doen zijn. Fascisme zit gewoon in een deel van de Turkse militaire cultuur.

Laatste nieuwtjes. Er landen een boel russen in Qamishlo en Tabqa en SDF is een offensief begonnen en heeft de hele M4 + een handvol dorpjes in die omgeving weer in handen.
xxx
pi_189560413
Voor de VS en Israel is het grote probleem Iran. Het vormt een gevaar voor de vrije wereld. Obama´s policy om Turkije dwars te zitten was geen goede strategie. Je ziet duidelijk dat bijna alle thinktanks zeggen dat men moet focussen op Iran. Je ziet al in Lebanon dat Iran teruggedrongen wordt. Dit is alleen het begin van een nieuw proces. Post-Syrië zal vooral gaan om Iran op de vingers te tikken. Tja, dan moet je wel Turkije aan je kant hebben. Trump weet dit ook.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:14:36 #289
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189560599
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:57 schreef Benzyl het volgende:
Voor de VS en Israel is het grote probleem Iran. Het vormt een gevaar voor de vrije wereld. Obama´s policy om Turkije dwars te zitten was geen goede strategie. Je ziet duidelijk dat bijna alle thinktanks zeggen dat men moet focussen op Iran. Je ziet al in Lebanon dat Iran teruggedrongen wordt. Dit is alleen het begin van een nieuw proces. Post-Syrië zal vooral gaan om Iran op de vingers te tikken. Tja, dan moet je wel Turkije aan je kant hebben. Trump weet dit ook.
Saudi-Arabië vormt een groter gevaar voor de vrije wereld dan Iran. Iran sponsort geen "haatpaleizen" in het Westen, Saudi-Arabië wel. IS kreeg niet op staatsniveau steun van Saudi-Arabië, wel zeer veel donaties van rijke Saudi's.
pi_189560623
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Saudi-Arabië vormt een groter gevaar voor de vrije wereld dan Iran. Iran sponsort geen "haatpaleizen" in het Westen, Saudi-Arabië wel. IS kreeg niet op staatsniveau steun van Saudi-Arabië, wel zeer veel donaties van rijke Saudi's.
Precies.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189560709
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Saudi-Arabië vormt een groter gevaar voor de vrije wereld dan Iran. Iran sponsort geen "haatpaleizen" in het Westen, Saudi-Arabië wel. IS kreeg niet op staatsniveau steun van Saudi-Arabië, wel zeer veel donaties van rijke Saudi's.
Saudi Arabië heeft goede banden met de VS/Israel. Er gaat niks gebeuren met de Saudi's zolang ze een goede asset zijn om Iran mee op de kop te slaan. Als het Iran probleem is opgelost dan is de Saudi familie aanpakken een eitje. Aankomende periode gaan we zien hoe Iran uit Libanon, Syrië, en Jemen wordt verdreven. Dat is de nieuwe post-Syrië policy van de VS.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:26:16 #292
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189560730
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:25 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Saudi Arabië heeft goede banden met de VS/Israel. Er gaat niks gebeuren met de Saudi's zolang ze een goede asset zijn om Iran mee op de kop te slaan. Als het Iran probleem is opgelost dan is de Saudi familie aanpakken een eitje. Aankomende periode gaan we zien hoe Iran uit Libanon, Syrië, en Jemen wordt verdreven. Dat is de nieuwe post-Syrië policy van de VS.
Met het verdwijnen van havik Bolton is dat allesbehalve zeker. Ook weten we niet of Trump wordt herkozen. Kortom, koffiedik kijken.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:26:53 #293
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189560742
Focussen op Iran, nog een oorlog beginnen? Syrië is verscheurd door een aantal bevolkingsgroepen met andere belangen en afgebroken door ISIS. Aangezien er een macht plotsklaps is verdwenen springen daar nu een aantal landen op om hun invloed uit te breiden, triest en met veel verliezers. De invloed van Iran in Syrië beperken, ok, de belangen van het Syrische volk moeten worden behartigd en niet van Iran. Saudi Arabië is inderdaad veel gevaarlijker met meer geld en buitenlandse ambities. Verder natuurlijk wel een land van grote tegenstellingen en een verschrikkelijke overheid.

quote:
Nonetheless, it is clear that our perception of Iran as a threat to vital American interests is increasingly disconnected from reality. Iran is the only country in the Middle East that is totally opposed to the Islamic State, Al Qaeda and other terror gangs. It is a regional power at best, plagued by internal problems and reeling from the harshest economic sanctions ever imposed on any country. Its military has no ability to project long-range power. Its ballistic missile capacity is considerably weaker than that of nearby countries including India, Pakistan, Israel and Saudi Arabia.
xxx
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:29:13 #294
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189560772
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:26 schreef SoSolid het volgende:
Focussen op Iran, nog een oorlog beginnen? Syrië is verscheurd door een aantal bevolkingsgroepen met andere belangen en afgebroken door ISIS. Aangezien er een macht plotsklaps is verdwenen springen daar nu een aantal landen op om hun invloed uit te breiden, triest en met veel verliezers. De invloed van Iran in Syrië beperken, ok, de belangen van het Syrische volk moeten worden behartigd en niet van Iran. Saudi Arabië is inderdaad veel gevaarlijker met meer geld en buitenlandse ambities. Verder natuurlijk wel een land van grote tegenstellingen en een verschrikkelijke overheid.
[..]

Kan je nagaan hoeveel beter de wereld zou zijn als alle sancties op Iran worden opgeheven, er een keiharde samenwerking wordt opgestart en in plaats daarvan Saudi-Arabië terug in zijn hok wordt gedreven?
pi_189560791
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:26 schreef SoSolid het volgende:
wenen springen daar nu een aantal landen op om hun invloed uit te breiden, triest en met veel verliezers. De invloed van Iran in Syrië beperken, ok, de belangen van het Syrische volk moeten worden behartigd en niet van Iran. Saudi Arabië is inderdaad
Met focussen op Iran bedoel ik niet Iran zelf maar de tentakels van Iran (in Libanon, Syrië, etc). Voor Israël is dat niet accepteerbaar dat Iran overal tentakels heeft. Ook niet veel dat Iran kan doen. Libanezen willen dat Hezbollah verdwijnt uit hun land. Straks gaat Assad dat ook willen. Iran vraagt dan zelf om een oorlog en ze kunnen sowieso niet veel maken als straks bijvoorbeeld Hezbollah uit Libanon wordt gekickt door de bevolking zelf.
pi_189560864
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:26 schreef SoSolid het volgende:
Nonetheless, it is clear that our perception of Iran as a threat to vital American interests is increasingly disconnected from reality. Iran is the only country in the Middle East that is totally opposed to the Islamic State, Al Qaeda and other terror gangs.
ik weet niet wie jij hier quote, maar iran steunt natuurlijk ook al qaida daar waar het hun uitkomt. of de taliban for that matter, wat ze nu bv. doen in afghanistan om de amerikanen dwars te zitten. zo was al qaida central toentertijd boos op Abu Musab al-Zarqawi, omdat hij graag aanslagen pleegde op sjia targets in irak. niet zozeer omdat de al qaida ideologie de sjias zo geweldig vindt, maar omdat de iraniers zo belangrijk zijn voor al qaida en het daarom niet verstandig is om hen uit te dagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Slayage op 22-10-2019 11:41:45 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:51:43 #297
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189561140
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik weet niet wie jij hier quote, maar iran steunt natuurlijk ook al qaida daar waar het hun uitkomt. of de taliban for that matter, wat ze nu bv. doen in afghanistan om de amerikanen dwars te zitten. zo was al qaida central toentertijd boos op Abu Musab al-Zarqawi, omdat hij graag aanslagen pleegde op sjia targets in irak. niet zozeer omdat de al qaida ideologie de sjias zo geweldig vindt, maar omdat de iraniers zo belangrijk zijn voor al qaida en het daarom niet verstandig is om hen uit te dagen.
Dit artikel op Politico. Ja Iran is ook natuurlijk geen braaf land en die ze spelen absoluut vuile spelletjes. Gaat over hun overkoepelende beleid.
xxx
pi_189561577
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189561657
quote:
Nu is het wel een goed moment voor Assad om Iran te ditchen. Voor Syrië is het ook niet goed dat Iran zoveel troepen in Syrië heeft. Rusland en Turkije kunnen dan Iran eruit werken. Daar gaat de VS/Israël niet nee tegen zeggen.

Zo zie je maar weer hoe complex Syrië is. Het is een schaakspel binnen een schaakspel binnen een schaakspel. Steeds meer spelers worden geëlimineerd en het spel gaat naar de volgende ronde. Wie gaat de volgende zwakste schakel worden?
pi_189561790
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 11:51 schreef SoSolid het volgende:

[..]

Dit artikel op Politico. Ja Iran is ook natuurlijk geen braaf land en die ze spelen absoluut vuile spelletjes. Gaat over hun overkoepelende beleid.
zoals het artikel ook verwoordt de VS zit vasten tussen de geschiedenis en tussen twee amerikaanse "bondgenoten", israel en saudi, waardoor het heel lastig is om een goede zakelijke relatie te hebben met iran.

goed artikel, spijtig dat de relatie tussen de VS en iran weer is verslechterd sinds dit artikel, mede doordat trump de nucleaire deal heeft opgeblazen.

quote:
History is part of the reason Americans came to view Iran with such exaggerated fear. The overthrow of the Shah in 1979 was a shocking setback for American interests, and the subsequent hostage crisis is still a searing memory for many in Washington. Adding to that passion are relentless pressures from our two longtime partners in the Middle East, Saudi Arabia and Israel, who drive us toward anti-Iran passion for reasons of their own.

The intensity of anti-Iran feeling in the United States is based only in small part on Iran’s actual behavior. It is the logical result of conditioning: Thirty-five years of relentless anti-Iran rhetoric from across our political spectrum, including both political parties and most of the news media, and the stigmatizing of anyone who dissents from the paradigm of hostility. Beyond that is our lack of experience in dealing with countries that have different interests from ours. We feel good having an enemy, and Iran fits our bill.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_189561803
dicht :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')