abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 oktober 2019 @ 07:02:31 #251
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189541939
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 05:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Obama kan leuk roepen nu hij president-af is maar hij heeft net zo goed een kapitale fout gemaakt door troepen te vroeg terug te trekken nog voordat Irak enigszins was opgebouwd en gestabiliseerd, tegen alle adviezen in.
Dat Amerika (en de NAVO, en de EU) precies het verkeerde hebben gedaan, inclusief Obama hoewel dit volgens mij nog op het conto van Bush valt, is een feit. Hun keuzes hebben mede geleid tot de omstandigheden waarin IS kon ontstaan. Maar om te zeggen dat zij daarvoor verantwoordelijk waren is natuurlijk je reinste idioterie. Er was véél meer voor nodig om die omstandigheden te laten ontstaan.

Dat is hetzelfde als Engeland en Frankrijk verantwoordelijk houden voor de opkomst van het nazisme.
  maandag 21 oktober 2019 @ 10:21:37 #252
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_189543920
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 07:02 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Dat Amerika (en de NAVO, en de EU) precies het verkeerde hebben gedaan, inclusief Obama hoewel dit volgens mij nog op het conto van Bush valt, is een feit. Hun keuzes hebben mede geleid tot de omstandigheden waarin IS kon ontstaan. Maar om te zeggen dat zij daarvoor verantwoordelijk waren is natuurlijk je reinste idioterie. Er was véél meer voor nodig om die omstandigheden te laten ontstaan.

Dat is hetzelfde als Engeland en Frankrijk verantwoordelijk houden voor de opkomst van het nazisme.
Deels klopt het. IS had nooit kunnen ontstaan als er niet al bepaalde sentimenten heersten in het Midden-Oosten. Die sentimenten zijn grofweg terug te voeren op:
-Religieuze spanningen (Soennieten / Sjiieten);
-Onderdrukkende dictator (Saddam in dit geval);
-Sykes-Picot;
-Continue Amerimaanse aanwezigheid in de regio;
-Bevolkingsexplosie met weinig toekomstperspectief. Dit is een zeer belangrijke, zoals in Tunesië gezien leidt deze ook met relatief bijzonder weinig Westerse inmenging tot de val van een dictator.

Toch heeft het Westen (met name Amerika) een hand in veel van deze factoren. De verantwoordelijkheid ontlopen om er dit keer wel wat van te maken zoals Obama deed is dan ook gewoon zeer onverstandig.
pi_189544413
Ben ik de enige die denkt/vindt dat Iran en Turkije de handen ineen zouden moeten slaan? Ik gok zomaar dat dat veel meer rust in het Midden-Oosten zou brengen. En het zou eens mooi zijn als een overwegend soennitisch en sjiitisch land eens normaal met elkaar kunnen omgaan en elkaar versterken.

Nu zal er veel kritiek zijn op het handelen van Iran of Turkije (bijv. qua vrijheden), maar dat is wat mij betreft iets voor een latere fase; de rust en veiligheid terugbrengen in Irak en Syrië zou denk ik snel kunnen als de twee regionale machten samenwerken.

Rusland & Iran & Turkije zou Saoedie-Arabië & Israël & VS mooi counteren. Wat mij betreft kan de regering van Saoedie-Arabië niet snel genoeg kapotgemaakt worden.

Zijn er belangen die zo erg botsen, dat de issues onoverkomelijk zijn? Voor Turkije en Iran, dus.

Ingrijpen door de regionale machten heeft echt mijn voorkeur boven ingrijpen door het Westen. Het Westen voelt de nadelen van hun politiek niet, de regionale machten wel. Ze zijn er dus bij gebaat het de regio zo snel mogelijk stabiel wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2019 11:40:49 (+land.) ]
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:30:21 #254
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189544986
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:56 schreef zarGon het volgende:
Ben ik de enige die denkt/vindt dat Iran en Turkije de handen ineen zouden moeten slaan? Ik gok zomaar dat dat veel meer rust in het Midden-Oosten zou brengen. En het zou eens mooi zijn als een overwegend soennitisch en sjiitisch eens normaal met elkaar kunnen omgaan en elkaar versterken.

Nu zal er veel kritiek zijn op het handelen van Iran of Turkije (bijv. qua vrijheden), maar dat is wat mij betreft iets voor een latere fase; de rust en veiligheid terugbrengen in Irak en Syrië zou denk ik snel kunnen als de twee regionale machten samenwerken.

Rusland & Iran & Turkije zou Saoedie-Arabië & Israël & VS mooi counteren. Wat mij betreft kan de regering van Saoedie-Arabië niet snel genoeg kapotgemaakt worden.

Zijn er belangen die zo erg botsen, dat de issues onoverkomelijk zijn? Voor Turkije en Iran, dus.

Ingrijpen door de regionale machten heeft echt mijn voorkeur boven ingrijpen door het Westen. Het Westen voelt de nadelen van hun politiek niet, de regionale machten wel. Ze zijn er dus bij gebaat het de regio zo snel mogelijk stabiel wordt.
Meestal gaan soennieten en sjiieten gewoon niet samen. Dat alleen al is onoverkomelijk.

Nog een ontwikkeling die het allemaal makkelijker maakt. Alle Koerden worden nu dus uit hun oorspronkelijke leefgebied gewerkt door de Turkse Jihadis en de aangekondigde Arabische vluchtelingen (die eigenlijk uit een ander deel van Syrië komen). Officieel alleen de YPG strijders maar we zien nu hoe het gaat.

Trump wil nu in oost Syrië 200 troepen houden om "Koerden te beschermen" en "samen" de olievelden te runnen, een gebied waar van origine weinig Koerden wonen, zal dus wel weer weerstand opleveren.

Mooie eerste zin van t artikel: "The president appears to be trying to balance competing impulses". Precies het beleid van Amerika, impulsieve besluiten om de problemen van andere impulsieve besluiten op te lossen.

JackDetsch_ALM twitterde op maandag 21-10-2019 om 02:02:04 Huge scoop from @maggieNYT and @EricSchmittNYT: Trump leaning toward a Pentagon-backed plan to keep 200 US troops in eastern Syria to keep Assad off the oil fields and stop Russia's advance. When you thought Syria couldn't get more confusing, it did. https://t.co/ZakivMgwEc reageer retweet
xxx
  maandag 21 oktober 2019 @ 11:38:14 #255
396550 Richestorags
pi_189545151
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:56 schreef zarGon het volgende:
Ben ik de enige die denkt/vindt dat Iran en Turkije de handen ineen zouden moeten slaan? Ik gok zomaar dat dat veel meer rust in het Midden-Oosten zou brengen. En het zou eens mooi zijn als een overwegend soennitisch en sjiitisch eens normaal met elkaar kunnen omgaan en elkaar versterken.

Geen gekke gedachte hoor. En zeer wenselijk dat Saudi-Arabië wordt geboycot en tegengewerkt. Alleen betekent zo'n alliantie wel dat Israël zeer bang wordt en Israël bij Trump gaat lobbyen voor hevige sancties. Die kan Turkije op zo'n moment ook wel gaan verwachten. Daar moeten ze zich wel op voorbereiden.
pi_189546044
Lindsey Graham weet ook wel dat de VS zich niet kan vastklampen aan de olievelden. De situatie is te vergelijken met een hondeneigenaar die zijn hond kwijt wil. Wat je dan doet is je hond na een afgelegen plaats brengen en dan je hond achterlaten. Voor de VS is die afgelegen plaats Raqqa.
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:10:37 #257
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189546482
Jammer van die olie, anders was de beste oplossing geweest om er daar gewoon een grote glasbak van te nuken.
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:24:55 #258
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189546657
Israel zwak, het is dat ze niet zo onbeschaafd zijn als al hun buren anders was het daar allang 1 grote parkeerplek :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:29:31 #259
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189546733
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:28 schreef Eindelozeputt het volgende:

[..]

Je hebt het nu over nuclieare wapens. Dan kun je net zo goed zeggen dat zelfs Pakistan een einde kan brengen aan dit wereld door massaal rond te slingeren met nukes.
Ach, ook zonder maken ze korte metten met die ongeorganiseerde zooi daar.

Wees blij dat ze zo beschaafd zijn.
Get woke, go broke!
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:29:54 #260
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189546738
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:28 schreef Eindelozeputt het volgende:

[..]

Je hebt het nu over nuclieare wapens. Dan kun je net zo goed zeggen dat zelfs Pakistan een einde kan brengen aan dit wereld door massaal rond te slingeren met nukes.
Israël is prima in staat elk Arabisch land in de pan te hakken, op conventionele wijze, als het weer neerkomt op een all out war. Dat weten Egypte, Jordanië en Syrië maar al te goed.
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:35:16 #261
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_189546805
Wat een fijne mensen, die het zo goed voorhebben met het land waar ze in wonen, hebben we hier toch O+.
Get woke, go broke!
pi_189546811
Europa en het gehele midden-oosten evenals islamitische wereld wegvagen lijkt mij een prima begin van 2020,
Een wereld zonder islam is als een gemeenschap zonder ziekten.
pi_189546839
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:35 schreef HeatWave het volgende:
Wat een fijne mensen, die het zo goed voorhebben met het land waar ze in wonen, hebben we hier toch O+.
Ik wil sowieso geen gejank van moslims meer horen over de ingrepen van de V.S. in het M-O. Might makes right is alles wat ik hier lees. Wat zou de wereld een teringzooi zijn als moslim landen de militaire middelen van het Westen hadden.
  maandag 21 oktober 2019 @ 13:53:02 #264
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189547045
Ik zou me er niet teveel van voorstellen. :P

Zullen we het weer over Syrië en de invasie hebben?

-edit- ah, er wordt geveegd merk ik :P
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 13:55:09 #265
8781 crew  Frutsel
pi_189547071
Gewoon melden, niet op reageren aub :)
  Redactie Frontpage maandag 21 oktober 2019 @ 13:56:22 #266
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189547084
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:55 schreef Frutsel het volgende:
Gewoon melden, niet op reageren aub :)
Sorry, liet me een beetje gaan :@
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 21 oktober 2019 @ 14:19:57 #267
396550 Richestorags
pi_189547362
quote:
9s.gif Op maandag 21 oktober 2019 13:56 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Sorry, liet me een beetje gaan :@
Het is ook begrijpelijk in een topic waarin duidelijk wordt dat de lange arm van Ankara geen mythe is.
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:45:48 #268
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189548542
Klopt het nou dat morgen het staakt het vuren eindigt? Zie t nergens met naam en toenaam in een artikel staan maar volgens mij 4 dagen geleden gesloten. Helaas lijkt het er op dat niemand er mee op is geschoten. Koerden zijn niet weg en de SDF bereidt zich voor met meer manschappen en artillerie tegen de Turkse agressie.

RojavaNetwork twitterde op maandag 21-10-2019 om 14:24:17 +++The Pro-Assad network "SANA" has published pictures of Syrian army installing new heavy artillery batteries and MLRS in Manbij region to "to counter the Turkish aggression on Syrian territory", #SANA added.#Twitterkurds #Rojava #SAA #SDF #TSK #Turkey https://t.co/V8VSySAOOt reageer retweet
xxx
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:50:46 #269
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189548623
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:25 schreef polderturk het volgende:

[..]

Leugens.
30% van het gebied is Koerdisch. De rest Arabisch, Turkmeens, Assyrisch.
In Turkije leven 300.000 Koerden die gevlucht zijn voor YPG, IS en Assad. Die zullen in de Koerdische gebieden gevestigd worden. De Arabieren zullen in de Arabische gebieden gevestigd worden.
Dat zal je natuurlijk nooit horen van de laffe rechtse media.
Vredelievende Koerden zijn altijd pro-Turkije geweest.
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:51:22 #270
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_189548633
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:45 schreef SoSolid het volgende:
Klopt het nou dat morgen het staakt het vuren eindigt? Zie t nergens met naam en toenaam in een artikel staan maar volgens mij 4 dagen geleden gesloten. Helaas lijkt het er op dat niemand er mee op is geschoten. Koerden zijn niet weg en de SDF bereidt zich voor met meer manschappen en artillerie tegen de Turkse agressie.

[ afbeelding ]

RojavaNetwork twitterde op maandag 21-10-2019 om 14:24:17 +++The Pro-Assad network "SANA" has published pictures of Syrian army installing new heavy artillery batteries and MLRS in Manbij region to "to counter the Turkish aggression on Syrian territory", #SANA added.#Twitterkurds #Rojava #SAA #SDF #TSK #Turkey https://t.co/V8VSySAOOt reageer retweet
SDF :')
= YPG _O_ :r
pi_189549690
YPG is nog steeds niet teruggetrokken. Dan vragen ze er toch zelf om? Trump is heel duidelijk geweest. Dit is een directe weigering van orders. Binnenkort staan ze er alleen voor en dan kunnen ze niet meer beroepen op Amerikaanse steun.
pi_189549719
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:09 schreef Benzyl het volgende:
YPG is nog steeds niet teruggetrokken. Dan vragen ze er toch zelf om? Trump is heel duidelijk geweest. Dit is een directe weigering van orders. Binnenkort staan ze er alleen voor en dan kunnen ze niet meer beroepen op Amerikaanse steun.
die amerikaanse steun was toch al afgelopen, dus waar trump het recht vandaan haalt om afspraken te maken voor die mensen, geen idee.
pi_189549743
quote:
Alsof YPG nog naar Trump luistert.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:40:06 #274
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_189550055
quote:
Als Trump morgen zou zeggen dat je binnen 5 dagen moet vertrekken waar jij verblijft, ben je dan terecht dood na niet opvolgen van een 'order' van een buitenlandse president?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:50:03 #275
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_189550176
quote:
LOL. De Amerikanen hebben niets meer te bevelen aan de YPG.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')