Luctor.et.Emergo | zondag 13 oktober 2019 @ 08:39 |
![]() https://www.formula1.com/en/racing/2019/Japan.html | |
Refragmental | zondag 13 oktober 2019 @ 08:40 |
Strontrace in alle opzichten. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 08:40 |
![]() | |
Luctor.et.Emergo | zondag 13 oktober 2019 @ 08:40 |
Mercedes toch wereldkampioen | |
Monolith | zondag 13 oktober 2019 @ 08:40 |
Achteraf gezien had ik net zo goed door kunnen slapen. | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 08:40 |
Vettel mazzel hoor met zijn valse start. | |
ESF1Gamer | zondag 13 oktober 2019 @ 08:40 |
Lewis niet heel erg happy | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 08:40 |
6 times in a row, Toto wrijft het Rosberg jaar er nog even in. | |
Gruj0 | zondag 13 oktober 2019 @ 08:41 |
Hoe voelt het om Bottas te zien winnen? | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 08:41 |
Haha | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 08:41 |
Goedmakertje | |
Tinos85 | zondag 13 oktober 2019 @ 08:42 |
Wel mooi dat Bottas gewonnen heeft. | |
Peterselieman | zondag 13 oktober 2019 @ 08:42 |
Goed voor het vertrouwen van Vettel dat hij een onderlinge strijd met Hamilton kan winnen | |
mikieu | zondag 13 oktober 2019 @ 08:42 |
Lekkere support voor Vettel zeg.. wat is dat dan. | |
Gruj0 | zondag 13 oktober 2019 @ 08:42 |
Gelukkig pak je het niet te zwaar op. ![]() Net in beeld, Italiaan kust Vettel zijn hand. ![]() | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 08:42 |
Ik had liever Max of Vettel gezien ![]() | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 08:43 |
Jij was toch diegene die op de kleuterschool al F1 keek? Dan moet dat toen geweest zijn. Ik heb ze nog nooit moeilijk zien doen over een wing endplateje. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 08:43 |
WAAR IS DAVIDE VALSSECHI??? | |
Gruj0 | zondag 13 oktober 2019 @ 08:43 |
Ja zeg dat wel. Twee man. ![]() Wel apart dat Leclerc er bij is komen staan. Zijn toch geen beste vrienden meer. ![]() | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 08:44 |
Iedereen kan dat met die motor. | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 08:44 |
Tegenvallend in elk opzicht deze GP Belachelijk ook dat ze zijn gaan rijden ondanks de doden! | |
ESF1Gamer | zondag 13 oktober 2019 @ 08:44 |
Die moet zijn jankfrustaties kwijt | |
HiDiHo | zondag 13 oktober 2019 @ 08:44 |
![]() | |
Gruj0 | zondag 13 oktober 2019 @ 08:44 |
Kom nou zeg, je bent de kwaliteiten van Vettel wel heel erg aan het downgraden. | |
Symphonic | zondag 13 oktober 2019 @ 08:45 |
Leclerc gewoon een wedstrijdje of 2-3 schorsen met zijn achterlijke acties. | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 08:46 |
Perez even wat punten door de neus geboord | |
miss_dynastie | zondag 13 oktober 2019 @ 08:46 |
Ik geloof je Seb..... bijna dan ![]() | |
Anonymousz | zondag 13 oktober 2019 @ 08:47 |
Hamilton geïrriteerd genot | |
Gruj0 | zondag 13 oktober 2019 @ 08:47 |
Die foto van Lewis, poseert als een of ander onschuldig meisje. ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 08:48 |
We've been racing all year ![]() Tuuuuuuuurlijk Lewis ![]() | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 08:48 |
Ik geloof lewis dat hij het hele jaar al vrij aan het battlen is met bottas. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 08:48 |
![]() | |
mikieu | zondag 13 oktober 2019 @ 08:48 |
Na de race straffen moeten ze echt mee stoppen.. kansloos gewoon. 5s na de race hebben vaak veel minder invloed dan bij je eerste stop. Dan wat als Leclerc nu had gewonnen? Wel 1 op t podium maar na straf 4e?! | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 08:49 |
Alweer verslagen op de echte rijdersbaan bij uitstek. | |
zolderraam | zondag 13 oktober 2019 @ 08:49 |
Stond wel als 9de in de uitslag. Foutje? | |
Gruj0 | zondag 13 oktober 2019 @ 08:50 |
Zelfs die Jappen supporten Seb beter dan zijn eigen team. ![]() | |
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 08:51 |
Dat Vettel ondanks de veel betere auto en nog wat hulp van zijn teamgenoot nog steeds onder Verstappen staat is ook wel een interessant gegeven ![]() | |
Lokale_Notabele | zondag 13 oktober 2019 @ 08:51 |
Stond Perez nou als negende in de uitslag? | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 08:51 |
![]() | |
Cherni | zondag 13 oktober 2019 @ 08:52 |
Het vermogen van Ferrari is gewoon een dingetje op rechte stukken. Daar zou Stroll het podium nog mee halen. | |
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 08:52 |
Het was daar in het begin van het jaar ook wel een drama natuurlijk | |
Gruj0 | zondag 13 oktober 2019 @ 08:52 |
Teveel posten is niet zo goed voor je databundel. ![]() | |
ShaoliN | zondag 13 oktober 2019 @ 08:52 |
Red Bull was geen topteam toch? | |
zoeperzazke | zondag 13 oktober 2019 @ 08:52 |
Daar leek het wel op ja... | |
raptorix | zondag 13 oktober 2019 @ 08:52 |
Portals maken ![]() | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 08:53 |
En zelf weer verprutsen bij de start. | |
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 08:53 |
Deze post is mede mogelijk gemaakt door WiFi . | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 08:53 |
perez 9e? https://www.formula1.com/en/f1-live-lite.html | |
Gruj0 | zondag 13 oktober 2019 @ 08:53 |
Dus eindelijk 2009 ontdekt. ![]() | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 08:55 |
Cringegenot gaat beginnen. | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 08:55 |
Wel een perfecte eindtijd zo, lekker nog wat aan de dag | |
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 08:55 |
Er was overal WiFi in 2009? | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 08:55 |
Raikkonen en Giovanazzi hebben het er anders flink moeilijk mee. Ferrari heeft gewoon het accent gelegd op rechte lijn aerodynamica, dat is op zich best slim omdat je dan beter poisitie kunt behouden en makkelijker posities kunt winnen. Maar uiteindelijk leveren ze in de bochten meer in, de laatste races wat minder dan daarvoor. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 08:55 |
Wow vet!! Kan ik dat ook krijgen voor het geval ik niet genoeg heb aan mijn 20 gieg databundel?? ![]() | |
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 08:56 |
Neh. 9u is de perfecte tijd voor dat, nu verziekt het vroege opstaan de rest van de dag. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 08:56 |
Mooie tijd om te grasmaaien ![]() | |
Symphonic | zondag 13 oktober 2019 @ 08:56 |
Ik vind dat ze hem uit de race hadden moeten halen toen hij de pitstraat voorbij reed. Wat een koekwaus, hoeveel auto’s hebben schade door zijn gelul? | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 08:57 |
Klopt, maar ze hebben een groot deel van het seizoen een betere of gelijkwaardige auto gehad. Vettel is ook een flink aantal keer stuk gegaan zowel in de kwalificatie als in de race. | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 08:57 |
Goed punt, kan ik wel even gaan doen! ![]() | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 08:57 |
Max, Lando en Lewis. | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 08:58 |
Ik vind de ziggo bank wel wat teleurgesteld | |
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 08:58 |
Dat kan pas na een meat ball van de stewards. Die heeft hij niet gekregen, dus die fout ligt bij de stewards. | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 08:59 |
En die vrouw achter Kamplul ook. | |
Monolith | zondag 13 oktober 2019 @ 08:59 |
Klopt, dat zag je wel aan Gasly. | |
ShaoliN | zondag 13 oktober 2019 @ 08:59 |
Hahaha. Jezus wat kan jij toch stom lullen. | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 08:59 |
vreemd wel dat Vettel niet bestraft werd, Leclerc vond ik niet zo'n enorme fout | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 09:00 |
Fixed. Geen dank. ![]() | |
ShaoliN | zondag 13 oktober 2019 @ 09:01 |
.Nee? En dat doorrijden met een losse voorvleugel was ook ok? | |
WismutVeilchen83 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:01 |
Ja Robert, lewis is weer gepiepeld met de strategie ![]() | |
Peterselieman | zondag 13 oktober 2019 @ 09:01 |
zo te zien gooit Perez zelf de punten weg door iets te vroeg naar binnen te snijden bij Gasly | |
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 09:01 |
Mwah, kan ik alvast inkomen voor morgen. En heb ik heel wat aan mijn vrije zondag. Win win | |
J.A.R.V.I.S. | zondag 13 oktober 2019 @ 09:02 |
Met 6/7 jaar zat ik niet meer op de kleuterschool. En nee, ik kan mij geen race herinneren waar een coureur rondes lang mag rondrijden met loshangende onderdelen waarvan er al enkele onderdelen de auto's van Hamilton en norris geraakt hadden. Maar bewijs nr 3 dat je niks van f1 weet of een anti Max trol bent. Je bent bekend ermee dat er geen onderdelen mogen losschieten? Zelfs die banden zitten aan kettingen. | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 09:03 |
dat was erna, maar het incident zelf vond ik wel een race incident | |
Mexicanobakker | zondag 13 oktober 2019 @ 09:03 |
Ik kan me twee keer herinneren en toen kregen ze 'gewoon' een meatball. | |
Lokale_Notabele | zondag 13 oktober 2019 @ 09:04 |
Op een of andere manier staat hij als negende in de uitslag tho | |
ShaoliN | zondag 13 oktober 2019 @ 09:04 |
Beide niet bestraft vind ik bizar. Net als de valse start van Vettel | |
Peterselieman | zondag 13 oktober 2019 @ 09:04 |
ik kan me Schumacher, Australië 2005 nog wel herinneren. Toen kreeg hij een meatball | |
trein2000 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:05 |
Zat Vettel niet heel hoog in zn licentiepunten? Dan weet je gelijk waarom hij er mee weg komt ![]() | |
Peterselieman | zondag 13 oktober 2019 @ 09:05 |
je ziet de stand na 52 ronden en niet na 53 | |
J.A.R.V.I.S. | zondag 13 oktober 2019 @ 09:05 |
Klopt, ze kregen een vlag, maar doorrijden zonder ingrijpen heb ik nog nooit gezien? Zijn wel vaker wagens moeten binnenkomt na opdracht van de FIA. | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:05 |
Het is gewoon onderstuur, dat heeft Leclerc ook al toegegeven. Vorig jaar werd Vettel daar nog met 10 seconden voor gestraft, wanneer er minder schade was. Maar zoals gezegd, de stewards hebben een paar maanden geleden besloten maar niet meer te gaan straffen. | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 09:06 |
dat van Vettel vond ik wel vreemd ja en over die vleugel van Leclerc, zijn er weleens straffen voor iets soortgelijks uitgedeeld? | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 09:06 |
Volgens mij gingen er nu weer punten weg. | |
J.A.R.V.I.S. | zondag 13 oktober 2019 @ 09:06 |
Staat op scherp volgens mij. | |
Monolith | zondag 13 oktober 2019 @ 09:06 |
Ziggo weer erg genant. ![]() | |
trein2000 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:06 |
Bedankt Ferrari webcare. Dat blijkt echt nergens uit. | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 09:07 |
Ik kan me nog een gevalletje VER-RIC herinneren in een eerste ronde, waarbij Max gewoon een forse straf kreeg nadat die zijn teamgenoot uit de wedstrijd gooide door tegen hem aan te glijden... | |
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 09:07 |
Valse start had hem hooguit op 11 gezet. | |
trein2000 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:07 |
In usa pas. Staat op 9. Kimi kreeg er 2 voor. | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:07 |
Een vals start levert strafpunten op? Oh ja joh? | |
trein2000 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:07 |
Ja. Precies. | |
mikieu | zondag 13 oktober 2019 @ 09:07 |
Geen idee maar zoals ik eerder zei komt dit door de leiding zelf. Ze hadden in Monaco al harder moeten zijn, dan weet hij direct waar de grens ligt. Ze doen maar wat met hun straffen, dan ga je zo risico nemen. | |
trein2000 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:07 |
Jep. Kimi kreeg er 2. | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 09:07 |
het was wel zijn fout maar gezien de coulance in de 1e ronde had ik ook niet verwacht dat hij er straf voor zou krijgen | |
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:07 |
10 uur pas naar de wedstrijdleiding. | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:08 |
Huub Stapel is ook wel zo'n Belgische pisnicht. | |
J.A.R.V.I.S. | zondag 13 oktober 2019 @ 09:08 |
20 coureurs, allemaal door die bocht in groepjes van 2 of 3 en alleen leclerc heeft onderstuur? Dat heeft hij zelf veroorzaakt omdat hij weer wou overcompenseren wat we wel vaker zien bij leclerc. Maar ik vind het ook een race incident, de straf verdiend hij voor het doorrijden. Zie nu toevallig de beelden, het was nog erger dan ik dacht. Niet normaal wat daar vanaf kwam. | |
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 09:08 |
Dit gaat alle coulance voorbij. | |
trein2000 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:08 |
Die crash snap ik nog wel. Maar dat doorrijden terwijl de onderdelen er af vliegen.... | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 09:08 |
Max weer maf doen. | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 09:09 |
wel mee eens maar er zijn toch weleens vaker coureurs doorgereden met schade | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 09:10 |
Coulance in ronde 1 vind ik prima omdat het druk en chaotisch kan zijn. Dat vind ik voor een P3 situatie met slechts 2 auto’s ruim voor hem echt niet van toepassing. Nu wordt ronde 1 gewoon een nieuwe reden om geen straffen uit te delen | |
trein2000 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:10 |
Met schade ja. Maar ook als er hele carbonstukken op helmen komen? | |
Sjemmert | zondag 13 oktober 2019 @ 09:10 |
Die valse start is wel schandalig dat die niet bestraft is. | |
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 09:10 |
Bottas werd een paar jaar geleden ook niet bestraft voor een valse start. Omdat hij toen ook binnen de marge van de transponder bleef. | |
J.A.R.V.I.S. | zondag 13 oktober 2019 @ 09:11 |
Maar niet met losse onderdelen!! Dat mag niet! Als een voorvleugel afbreekt of een wing end plate en dat ding ligt naast de baan ja dan kunnen ze doorrijden, maar niet als dat ding er nog half aanbungelt. | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:11 |
Toen het er vorig jaar nog naar uitzag dat Hamilton voor de titel moest vechten was er geen coulance in de eerste ronde. Het is zo inconsistent dat het wezenlijk verschil maakt voor de titelstrijd en iedereen kan wel wat vinden voor een complottheorie. | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 09:11 |
Je gaat dan in ieder geval niet de pits voorbij rijden nee... | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 09:11 |
Verstappen tegen Ricciardo Hongarije 2017 was net zoiets toch en ook geen straf voor zover ik me kan herinneren | |
Sjemmert | zondag 13 oktober 2019 @ 09:12 |
Jawel Max kreeg toen straf | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 09:12 |
Was wel een straf. Daarna week gejammer dat Bottas voor hetzelfde een race eerder geen straf kreeg. | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 09:12 |
Die benoemde ik net, reken maar dat die straf kreeg | |
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:12 |
Jazeker wel. | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 09:13 |
OK ![]() | |
mikieu | zondag 13 oktober 2019 @ 09:13 |
Zelf bij zn teamgenoot kreeg hij dat. | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 09:14 |
10 second penalty kreeg Max toen | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 09:15 |
duidelijk ![]() | |
Monolith | zondag 13 oktober 2019 @ 09:15 |
Nou staat er verder ook niets in de regels over het feit dat je meer zou mogen flikken bij je teamgenoot. ![]() | |
Tinos85 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:16 |
Volgens mij kreeg hij 10 seconden toen. | |
trein2000 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:17 |
Maar dat is wel een ongeschreven regel natuurlijk. Bij twijfel niet doen. | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:17 |
Toch raar dat Ziggo helemaal vergeet dit moment aan te halen. | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 09:17 |
Jack..... | |
Refragmental | zondag 13 oktober 2019 @ 09:18 |
Lijkt bijna een trend. Zaken waarvoor Max ooit gestraft is geworden, krijgt Lec nu ontzettend veel coulance. | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 09:19 |
Is dacht ik wel benoemd. | |
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 09:19 |
Blijkbaar is de race een ronde te vroeg afgevlagd waardoor Perez zijn negende plaats heeft behouden. | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 09:19 |
Het lijkt bijna politiek, ipv een wedstrijd | |
Monolith | zondag 13 oktober 2019 @ 09:19 |
Vond de race van Albon eigenlijk niet zo denderend. | |
Tinos85 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:19 |
Mja Leclerc mag meer en Ferrari mag meer. | |
J.A.R.V.I.S. | zondag 13 oktober 2019 @ 09:20 |
Net even teruggekeken. Hetzelfde incident ja maar Verstappen raakte Ric heel lichtjes, ric moest even van de baan af en kon meteen weer terug. Wel een straf voor Max, en ook Max zat aan de binnenkant. Wederom meten met twee maten dus. | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 09:20 |
Andere wedstrijdleiding. | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 09:20 |
hahaha, ook dat kan gewoon. Stond er weer een "model" te vlaggen dan? | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 09:21 |
tja, maar goed Leclerc kan nog een straf krijgen | |
Sjemmert | zondag 13 oktober 2019 @ 09:21 |
Ricciardo viel uit lekte wat vloeistof volgens mij. | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:21 |
Ik denk dat een aantal coureurs vinden dat Verstappen over coulance niet te klagen heeft. | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 09:21 |
Hij doet wat hij moet doen. | |
mikieu | zondag 13 oktober 2019 @ 09:22 |
Jammer dat Hamilton er niet voorbij ging in de laatste ronde ![]() | |
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 09:22 |
Whahahaha ![]() | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 09:22 |
dan is die auto bijzonder traag, voorspelt weinig goeds voor volgend jaar | |
danos | zondag 13 oktober 2019 @ 09:22 |
Wat een amateurisme ![]() | |
Zorro | zondag 13 oktober 2019 @ 09:22 |
Jammer dat Hamilton in de laatste ronde Seb niet voorbij gegaan is ![]() | |
HiDiHo | zondag 13 oktober 2019 @ 09:22 |
Bij 52 ronden was de finish | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 09:23 |
Lol | |
danos | zondag 13 oktober 2019 @ 09:23 |
Idd ![]() | |
Anonymousz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Lokale_Notabele | zondag 13 oktober 2019 @ 09:23 |
Het is wel beter tho dat ze minder zwaar straffen. Sowieso rijdt er niemand opzettelijk tegen een andere auto aan omdat er dan dingen van je eigen auto afbreken dus je hoeft daar niet als een politieagent bovenop te zitten. Leclerc is al "gestraft" door het feit dat hij een nieuwe neus moet halen. | |
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:23 |
Ja, bizar.. | |
trein2000 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:24 |
Alweer? Weer een supermodel met een vlag? | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 09:24 |
Wel raar dat ... wanneer er gevlagd is je nog zo in gaat halen | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:24 |
Liberty maakt er op meerdere vlakken een potje van. | |
ATuin-hek | zondag 13 oktober 2019 @ 09:24 |
De vraag van Verstappen is dan wel terecht, wat moet je dan doen om een straf te krijgen. | |
trein2000 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:24 |
De wedstrijdleiding is in handen van de fia. | |
trein2000 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:25 |
Rode auto’s mogen meer | |
mikieu | zondag 13 oktober 2019 @ 09:25 |
Waren de rollen omgedraaid was dit genoeg. | |
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 09:26 |
Er mag sowieso meer. | |
Breekfast | zondag 13 oktober 2019 @ 09:26 |
Hoe kwam het trouwens dat het incident tussen LeClerc en Verstappen eerst met no further action werd afgedaan en daarna toch weer under investigation kwam? | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 09:27 |
Rare redenatie dit, verstappen is dan gestraft voor het hebben van een snelle start. Hoe valt dat recht te praten? | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 09:27 |
misschien een klacht van RBR | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 09:27 |
Komen ze later deze week nog op terug | |
sasquatsch | zondag 13 oktober 2019 @ 09:27 |
Waarschijnlijk een protest ingediend. | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 09:28 |
Lekker begin van een interview Jack Jezus weer zo afsluiten | |
Mothzor | zondag 13 oktober 2019 @ 09:28 |
Ik vermoed na een klacht van Red Bull? | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:28 |
Dat zou ook voor het eerst zijn of niet? Dat iets opnieuw onder investigation komt, dat heb ik nooit eerder gezien. | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 09:29 |
Die man ernaast! | |
Monolith | zondag 13 oktober 2019 @ 09:29 |
Doe maar niet Jack. | |
danos | zondag 13 oktober 2019 @ 09:29 |
Ricciardo ![]() | |
LTVDK | zondag 13 oktober 2019 @ 09:29 |
Het lukt Jack Plooij gewoon nog steeds om elke race tenenkrommender te worden, geweldig zo'n man zonder bodem ![]() | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 09:29 |
Ja dat is duidelijk geen incrowd Dit stukje humor voeren ze al een paar jaar op | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:30 |
![]() Net even highlights gekeken, maar de posts hier zijn veel vermakelijker. Iedereen viesmad op Leclerc ![]() En ik ben ook wel benieuwd waar die enorme update van Honda eigenlijk was? En ze hadden toch alles opgeofferd voor deze race? | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 09:31 |
Is weggewaaid | |
Zorro | zondag 13 oktober 2019 @ 09:32 |
Doornbos tegen Stapel: Het word Kees by Kees bekeken ![]() | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 09:32 |
![]() | |
Lokale_Notabele | zondag 13 oktober 2019 @ 09:33 |
Verstappen heeft vandaag pech gehad. Ik bedoel meer dat je in zijn algemeenheid geen strenge regels nodig hebt voor dit soort situaties omdat coureurs toch niet opzettelijk tegen andere auto's aan gaan rijden als ware het botsauto's op de kermis. Je gooit negen van de tien keer je eigen glazen in als je contact maakt met een andere auto. | |
Keyos | zondag 13 oktober 2019 @ 09:33 |
Dan krijgen de Duitsers toch nog die waterstofbommen op hun dak. | |
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:33 |
Onboard van Leclerc: https://www.gpblog.com/nl(...)rc-niet-genoeg-.html | |
mikieu | zondag 13 oktober 2019 @ 09:33 |
3 en 33 crash! | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 09:34 |
Je bent me voor. | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 09:34 |
Je had even gemist dat Max er in beide gevallen al voorbij was? | |
pmponer | zondag 13 oktober 2019 @ 09:35 |
Zo tijd om naar buiten te gaan | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:35 |
Ernaast is niet er voorbij, dus nee. Dat heb jij gemist. | |
Kickinalfa | zondag 13 oktober 2019 @ 09:35 |
Het wordt ook wel allemaal opgehemeld. Ik zag verschillende sites het over super brandstof of wonder brandstof hebben met een mega update etc. Wel jammer voor Max, de tweede helft van het seizoen gaat een beetje als een nachtkaars uit tot nu toe. | |
Anonymousz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:36 |
Sayonara ![]() | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 09:37 |
Als er geen crash met ferrari’s zijn denkt de FIA daar toch anders over. En als je zo over een finish heen gaat is ook vrij duidelijk wie de winnaar is | |
ShaoliN | zondag 13 oktober 2019 @ 09:37 |
Jij ging er niet voor opstaan toch? Maar de samenvatting van 2 min geeft je vast superieure kennis over de rest. Enlighten us almighty... ![]() | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:38 |
Nee hoor. Ze moeten na Oostenrijk wel consequent zijn en dat is hier dan ook het geval. Leclerc hiervoor bestraffen kan gewoon niet, want hij doet niets verkeerd. Niet volgens de regels en niet volgens de jurisprudentie van de stewards. Hamilton is hier ook al regelmatig mee weggekomen. | |
Tinos85 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:38 |
Als er een update is moet je sowieso alles van Helmut Marko negeren, die is echt veel te optimistisch onrealistisch gewoon. | |
Tijn | zondag 13 oktober 2019 @ 09:39 |
Als je als aanvaller de binnenkant van de bocht hebt, dan heb je die positie gewonnen, ja. Maar je mag als verdediger niet zomaar iemand van de baan rijden natuurlijk. Leuk geprobeerd weer ![]() | |
Tinos85 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:39 |
Hij doet niks verkeerd? Causing a collision is niks verkeerd doen? En nee Oostenrijk is hier niet mee te vergelijken. | |
Tinos85 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:40 |
Waarom reageer ik nu weer op een troll ![]() | |
Monolith | zondag 13 oktober 2019 @ 09:40 |
Discussiëren met mensen die al axiomatisch een wereldbeeld hebben vastgesteld en er alles aan doen om de werkelijkheid in dat wereldbeeld te rammen is niet heel zinvol. | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:41 |
En waar staat dit geschreven? Waar is de jurisprudentie? Nergens, droom lekker verder ![]() | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 09:42 |
Plus dat Max in beide gevallen voor de auto zit. Dus in Oostenrijk aan de binnenkant, en in Japan er aan de buitenkant er ruim voorbij. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 09:42 |
Volgens de regels was het geen valse start, omdat de transponder het niet geregistreerd heeft. Als er iets schandalig is, dan is het die foutmarge van die transponder. En de regels die het puur af laten hangen van die transponder. Als je met het blote oog overduidelijk kan zien dat het een valse start is, dan zou die transponder op de tweede plaats moeten komen en dus helemaal niet moeten bepalen of het wel of geen jumpstart was. Dus de regels zijn schandalig en de transponder is schandalig inaccuraat. De stewards hebben gewoon volgens de regels gehandeld. | |
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 09:42 |
Zeker weten dat je geen aandelen van deze clickbsitsite hebt? | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:42 |
Inderdaad, dat mag bij het uitkomen van een bocht als je de binnenkant hebt. | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:43 |
Dat is niet waar. | |
Tinos85 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:43 |
Nee ![]() | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:44 |
Hamilton komt overal mee weg, dat kan de standaard niet zijn. Vettel en Raikkonen kregen vorig seizoen 10 seconden voor veel minder onderstuur en een klein tikkie. Maar je hebt in zoverre gelijk dat de stewards in Oostenrijk hebben besloten dat ze geen zin meer hebben om te straffen en nu zitten ze daaraan vast om niet toe te hoeven geven hoe hopeloos willekeurig ze zijn. | |
ShaoliN | zondag 13 oktober 2019 @ 09:44 |
Ferrari zal lig andere transponder hebben dan andere teams. | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:44 |
Ja. | |
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 09:44 |
Iets met voeren en niet. | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 09:44 |
In jouw wereldbeeld niet, in die van de rest wel | |
MakkieR | zondag 13 oktober 2019 @ 09:44 |
Echte fans kijken televisie en gaan na de race op Fok zitten trollen ![]() | |
Jolige_Joffer | zondag 13 oktober 2019 @ 09:44 |
Hoe noem je dit dan? ![]() | |
ShaoliN | zondag 13 oktober 2019 @ 09:45 |
Iets met delete user en rap. | |
Cherni | zondag 13 oktober 2019 @ 09:46 |
Alleen vergeet je even dat Leclerc te laat remde die daardoor dmv van onderstuur Verstappen raakte. Een totaal andere situatie dan in Oostenrijk. Precies dezelfde fout die Verstappen maakte in Hongarije en Riccardo de wedsrtijd uitkegelde. | |
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 09:46 |
Ik zal jou eens rap deleten ![]() | |
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 09:46 |
Als dit van leclerc mag dan is dat kan je eigenlijk wel verwachten dat coureurs hier gebruik van gaan maken. 9/10 is de coureur aan de buitenkant degene die de meeste schade heeft door de actie can degene aan de binnenkant | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:46 |
Nee hoor. Dat staat nergens geschreven en komt ook nergens voor bij het bepalen van een eventuele straf. Het bestaat alleen in jouw hoofd en het is niet eens consequent, want dan lag Leclerc in Oostenrijk volgens jou voor. Slaat dus nergens op. Als je niet kunt bedenken dat als er twee auto's naast elkaar rijden er onmogelijk een van hen al voorbij kan zijn dan heeft het weinig zin om verder te posten. | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:47 |
Een tweedehandsje van Bottas uit 2017? Toch apart dat iedereen dat moment 'vergeten' is. | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 09:47 |
Leclerc had ook schade... | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:47 |
Dat is voor de bocht. Je bent toch niet blind ofzo? | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:48 |
Ja, dat doen ze dus ook. Verstappen in Oostenrijk, Leclerc op Silverstone, Hamilton op Rosberg een paar keer... Die divebombs van Ricciardo ook altijd, daar kwam hij vooral mee weg omdat hij toen in een Red Bull zat. | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 09:48 |
Niemand is het vergeten. Is ook in dit topic door meerdere benoemd. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 09:48 |
Die is voor alle auto's hetzelfde ![]() De regel deugt gewoon niet. Zo een transponder zou een hulpmiddel moeten zijn indien het met het blote oog niet waarneembaar is en niet allesbepalend. Althans niet als er een dergelijke marge in zit. Het slaat nergens op als je overduidelijk met het blote oog kan zien dat het een jumpstart is om dan vervolgens te zeggen: ja maar de transponder zag het niet!! Dat het exact zo in de regels staat, dus dat die transponder degene is die bepaalt, dat maakt de regels compleet debiel. De stewards hebben volgens de regels gehandeld en terecht geen straf uitgedeeld, maar dat maakt die regel niet minder debiel. Daar zou men eens naar moeten kijken. | |
ShaoliN | zondag 13 oktober 2019 @ 09:48 |
Vrees niet, ook ik ben van mening dat Mercedes vrijwel identieke privileges heeft. Deze 2 teams hebben een ander regelboek dan de rest van het veld. | |
Jolige_Joffer | zondag 13 oktober 2019 @ 09:49 |
Vandaar de Curb Stones en de positie van het stuur... | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:49 |
Nee, dat kun je dus niet zien. Vandaar die transponder. | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 09:49 |
Vettel zat diep in het vak. Dat was zijn mazzel. | |
ShaoliN | zondag 13 oktober 2019 @ 09:49 |
Ja vooral die laatste waren na Oostenrijk 2019 erg confronterend. | |
Tinos85 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:50 |
Ja je hebt gelijk. | |
ShaoliN | zondag 13 oktober 2019 @ 09:50 |
Als die transponder geen beweging detecteerde, is hij waarschijnlijk via wish gekocht voor 1,99 incl verzenden ofzo. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 09:50 |
Serieus? Jij zag met het blote oog die jumpstart niet? Dan zou ik eens naar de opticien gaan als ik jou was. | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:51 |
Jij ook niet, want dat kun je niet zien. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 09:51 |
Geen idee, ze zijn in elk geval voor iedereen gelijk en worden door de FIA verstrekt. | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:51 |
Het contact was in bocht 2, koop een bril. | |
ShaoliN | zondag 13 oktober 2019 @ 09:51 |
Hij zag de bocht ook niet. Maar alles baseren op een samenvatting van 2 min valt ook niet mee. | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:51 |
Het was geen jumpstart. Als hij meteen was weggereden had de transponder het wel opgepikt. Je moet natuurlijk één maatstaf hebben. Of je laat het op het oog beoordelen, of je hebt een transponder met dus iets van een marge. | |
Cherni | zondag 13 oktober 2019 @ 09:51 |
Je hoeft Vettel geen straf te geven. Hij stond nog in het vak net zoals Bottas destijds. Bovendien heeft hij zich daar zelf behoorlijk mee genaaid en verprutste zijn start. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 09:52 |
Pardon? Hij was minstens 2 tienden te vroeg?! ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 09:52 |
Ga de beelden eens bekijken.. Man man man. | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:53 |
Nee, dat was hij niet. Anders had de transponder dat wel aangegeven. Nogmaals, je snapt de regel niet. 'Het blote oog' doet er niet toe. De transponder bepaalt of het een jumpstart is. | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:54 |
Hamilton heeft privileges die niemand heeft, Bottas ook als hij Hamilton helpt. Verstappen heeft ook privileges als hij Vettel in de weg zit, Vettel heeft het privilege om overal een dikke straf voor te krijgen. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 09:54 |
Onzin. Kimi reed ook niet meteen weg en dat was wel een jumpstart. Die marge slaat gewoon nergens op en al zeker niet als je met het blote oog kan zien dat hij te vroeg is. Dat is hetzelfde als dat een heel voetbalstadion ziet dat een bal buitenspel is, maar de VAR het toevallig niet oppiktom dan maar te riepen het was geen buitenspel. De regel deugt niet. Punt. | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:55 |
Dat kun je dus niet. Punt. | |
Cherni | zondag 13 oktober 2019 @ 09:55 |
Het was wel degelijk te zien. Maar hij stond nog in het vak na stilstand. En die transponder zal alleen een signaal afgeven als je de witte lijn passeert. | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:56 |
En dus geen jumpstart. Maar dat lijkt er maar niet in te willen ![]() | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 09:56 |
Ik snap de regel wel. Jij leest mijn posts niet. Volgens de regels heeft hij terecht geen straf gekregen. Dat heb ik meermaals gepost. Ik stel alleen dat de regel achterlijk is en de marge veel en veel te groot. Maargoed, als jij selectief leest en vervolgens mij als half achterlijke neer te zetten; succes ermee ![]() | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:57 |
Nee, je stelt dat wat jij met je blote oog kan zien de regel zou moeten zijn. En dat slaat natuurlijk nergens op. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 09:57 |
Kan iemand ff de onboard van vettel posten, zodat firefly het zelf ksn zien? Als je dit niet ziet ben je echt blind. | |
Tinos85 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:57 |
Eens, Kimi had ook geen voordeel. Die verloor meer plekken dan Vettel. | |
Cherni | zondag 13 oktober 2019 @ 09:58 |
Precies. Vettel heeft er alleen maar nadeel van gehad. Kimi was uit het vak. Dan heb je een Jumpstart. Men hoeft geen straf uit te delen. | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:58 |
Hij beweegt, maar niet genoeg voor een jumpstart. Waarom is dat zo moeilijk te snappen? | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:58 |
Kimi maakte dan ook daadwerkelijk een jumpstart. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 09:58 |
Je bent niet alleen blind, maar leest ook nog eens niet goed. Ik stel juist dat er volgens de regels volkomen terecht geen straf uitgedeeld is. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 09:59 |
Doei ![]() | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 09:59 |
zeg het maar... | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 09:59 |
Nee hoor, je zegt letterlijk dit: Dus wat is het nou? Jumpstart of niet? | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 09:59 |
Dat klopt ook bij de VAR niet. De grensrechter moet een twijfelgeval laten gaan vanwege de VAR, en dan kan de VAR het niet zien en dan is het 'maar de grensrechter vlagde ook niet'. Dat slaat natuurlijk nergens op. Je moet één uiteindelijke beslisser hebben, dat is de transponder dus dan doet de blote oogwaarneming er niet toe. De transponder zit ook niet fout, die stelt vast of de auto teveel of te ver beweegt. Dat is dan het criterium. | |
Cherni | zondag 13 oktober 2019 @ 09:59 |
Die was over de witte lijn van het blok en dat neemt een sensor waar. Bij Vettel is daar geen sprake van. | |
Tinos85 | zondag 13 oktober 2019 @ 09:59 |
Is Gasly/Perez nog onder investigation? | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 10:02 |
Dat laatste is niet relevant. Valse start is valse start. Dit was geen valse start volgens de criteria. | |
#ANONIEM | zondag 13 oktober 2019 @ 10:02 |
gebruik maken van een transponder is gewoon oliedom. bewegen voor de start moet sowieso valse start zijn. stel debielen daar bij de fia. daarnaast moet Charles dsq krijgen | |
potjecreme | zondag 13 oktober 2019 @ 10:02 |
Leclerc bij de stewards nu? | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 10:03 |
En ik stel dat die marge debiel groot is. Komop zeg, daar moet toch iedereen het mee eens zijn? ![]() Als je met het blote oog overduidelijk kan zien dat hij beweegt terwijl de lampen uit zijn. Men zou dat ding aan moeten passen. Die marge is debiel groot en volkomen onnodig en zorgt alleen maar voor verwarring. Nogmaals, terecht dat er geen straf was, maar een mongloïde dwerg met een bochel en 1 oog kon nog zien dat hij te vroeg was. De regel deugt niet en de transponder deugt niet. Dat is alles wat ik zeg. En dat doet niets af aan de terechte no further action, zoals ik inmiddels al 20x gezegd heb. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 10:05 |
En dat is hetgeen ik de hele tijd al roep. Al het andere is gewoon waarom ik het debiel vind. En dat is het ook gewoon. | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 10:07 |
Als een transponder dit niet als een valse start kan beoordelen is de transponder gewoon ongeschikt | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 10:08 |
met je eens hoor, je zou verwachten dat zo'n transponder "beter" waarneemt dan het blote oog | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 10:09 |
En waar was dat contact precies. Was niet band tegen band, dus wie rijdt er dan voor wie? | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:09 |
Dat doet ie dan ook, nogmaals het blote oog is gewoon niet relevant. Je kunt zeiken over die marge maar daar zijn ook eigenlijk geen argumenten tegen te bedenken. | |
Breekfast | zondag 13 oktober 2019 @ 10:10 |
Zouden de Stewards vandaag nog een beslissing kunnen nemen denken jullie? Of gaan ze eerst nog een weekje alle beelden analyseren? ![]() | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:10 |
Niemand voor niemand, Leclerc was 'significantly alongside' (het enige begrip dat in de regels voorkomt). Ze reden naast elkaar, net als in Oostenrijk. Net als Silverstone. En vele andere voorbeelden. | |
beantherio | zondag 13 oktober 2019 @ 10:11 |
Als ik een van de andere teams was zou ik de precieze marges willen weten waaronder dat ding werkt. Klinkt als een interessante optie om voordeel uit te halen. | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 10:11 |
![]() | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:12 |
Dat zeg je alleen maar omdat je ergens vindt dat Vettel een straf verdient. Maar daar kan niemand regels op baseren natuurlijk. | |
afca87 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:12 |
Jij lijkt wel echt een chromosoom extra te hebben als ik je posts lees de afgelopen pagina’s. Waarom moeten mensen alleen jouw waarheid aannemen. Komt een beetje triest over. Thuis niets te vertellen zeker? Vettel vertrok te vroeg, hij had echter mazzel dat hij niet over die lijn kwam waardoor er geen signaal kwam van de transponder. Hij vertrok gewoon te vroeg, als je dat niet ziet kijk je door een rode bril. | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 10:12 |
| |
Whiskers2009 | zondag 13 oktober 2019 @ 10:13 |
Ze moesten zich pas om 10:00 uur bij de stewards melden he? | |
ATuin-hek | zondag 13 oktober 2019 @ 10:13 |
Nee, dat was niet band tegen band. Dat was band tegen sidepod. | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:13 |
Brundle ook weer de hypocriet als altijd ![]() | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 10:13 |
nee hoor, het is gewoon vreemd als je een jumpstart waarneemt met het blote oog maar er blijkbaar een marge zit in het meetsysteem | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 10:14 |
Er zijn tig voorbeelden te geven waarin de wielen als ijkpunt worden genomen. En dat weet jij net zo goed als ik. In oostenrijk zaten die wielen naast elkaar, vandaag in Japan is dat absoluut niet het geval | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:15 |
Dat snap ik, maar nogmaals wat jij met je ogen waarneemt doet er hier gewoon niet toe. En dat is maar goed ook. | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 10:15 |
Dat bedoel ik, maar dat moet firefly zelf even inzien dat Verstappen ruim voor Leclerc zat op het moment van het uitbreken | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:15 |
Dat is niet waar. | |
ATuin-hek | zondag 13 oktober 2019 @ 10:16 |
Wat denk jij dan dat het was? | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 10:17 |
Dit is gewoon lachwekkend. Het was niet wiel tegen sidepod? | |
Zorro | zondag 13 oktober 2019 @ 10:17 |
Ik ga ervanuit, maar dat staat helaas niet letterlijk in de regels, dat een jumpstart pas een jumpstart is als je uit het startvak bent. Dus niks marge of zichtbare beweging of wat dan ook, maar gewoon: je mag niet je vak verlaten voordat de lichten uit zijn. Maar nogmaals, dat staat nergens expliciet vermeld dus dat het verwarring schept is wel logisch. | |
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 10:17 |
+probleem met z'n jumpstart is dat je andere coureurs daar ook mee afleidt, die dan op Vettel reageren. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 10:17 |
Dus als je met het blote oog OVERDUIDELIJK kan zien dat hij beweegt vóórdat de lampen uit zijn, dan vind jij dat geen goed argument om eens over die marge te zeiken? ![]() Verder boeit het me geen kut of het Vettel was of iemand anders, maar als het blote oog overduidelijk kan zien dat hij beweegt dan is dat feit toch JUIST een argument om eens over die marge te zeiken??? | |
ATuin-hek | zondag 13 oktober 2019 @ 10:18 |
Of het ruim was kan je nog wel over twijfelen denk ik, maar Verstappen zat er inderdaad al voor. En op de racelijn ![]() | |
Weltschmerz | zondag 13 oktober 2019 @ 10:18 |
Het punt is dat die transponder en de afstelling daarvan dan bepaalt of het een valse start is of niet. Het blote oog is niet meer relevant en beweging binnen de marge ook niet. Ik ben met je eens dat de marges te groot zijn of in ieder geval waren, want Bottas had er in 2017 wel voordeel van. Het moet zo afgesteld zijn dat een coureur er geen voordeel van kan hebben, dat hebben we vandaag niet kunnen zien omdat er geen voordeel was. Ik zie geen andere reden om een beetje beweging te bestraffen. | |
Zorro | zondag 13 oktober 2019 @ 10:18 |
Wat ik zeg, ik denk (DENK, het is niet beschreven dus geen zekerheid) dat het om het verlaten van het vak gaat en dat deed Seb niet. Maar onduidelijk is en blijft het. | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:19 |
Ze reden naast elkaar. Zoals ook gewoon duidelijk op de beelden te zien is. Leclerc heeft dan (volgens jurisprudentie) het recht om Verstappen van de baan te duwen. | |
LTVDK | zondag 13 oktober 2019 @ 10:19 |
Krijg een beetje het idee dat ze elk incident tussen Verstappen en Leclerc extra veel aandacht te geven om zo een 'vete' te krijgen om het marketingtechnisch een soort van tweestrijd te maken tussen die twee. | |
Zorro | zondag 13 oktober 2019 @ 10:20 |
En toch kwam het voorwiel van Sjarrel in de sidepod van Max. Wat een talent! | |
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 10:20 |
Kijk anders ff hoe ze het bij andere sporten doen. Als dit Hamilton had geweest had je een heel ander oordeel gehad. | |
vosss | zondag 13 oktober 2019 @ 10:20 |
Het gaat erom of die transponder een jumpstart waarneemt en dat staat duidelijk in de regels. En het is daarmee dus ook duidelijk dat die marge te groot is. ![]() | |
Tarado | zondag 13 oktober 2019 @ 10:20 |
dat kan dan wel zijn maar dat neemt niet weg dat de tolerantie gewoon te groot is blijkbaar | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:21 |
Maar wat is 'te groot'? | |
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 10:21 |
Waar staat dat in de regels dan? Laat maar zien pik | |
Cherni | zondag 13 oktober 2019 @ 10:21 |
Of je daar nu een straf voor moet geven in de openingsronde vind ik niet. Maar een fout van Leclerc was het wel. Veel te laat in de ankers en door onderstuur wijk je uit. Maar na een call van zijn team niet naar binnen komen waardoor de stukken eraf vliegen is wel een zaak voor een straf. Zelfs de spiegel van Hamilton vloog eraf door al die stukken. Maar Leclerc weigert wel vaker een teamorder of zeurt als hij een order krijgt. Dat maakt het wel een type Gilles Villeneuve die destijds bij Ferrari de nodige risico's nam. Vettel zal er komend seizoen zijn handen vol aan gaan krijgen. Verstappen is al behoorlijk agressief maar Leclerc gooit er er nog een schepje bovenop. | |
Zorro | zondag 13 oktober 2019 @ 10:21 |
Maar wat als de transponder een jumpstart waarneemt als je het vak verlaat? Dan is het geen marge maar een andere definitie dan die jij aanhoudt. | |
ESF1Gamer | zondag 13 oktober 2019 @ 10:22 |
Ik wacht rustig op de uitslag Leclerc-Verstappen ![]() | |
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 10:22 |
Kut, ik heb een fout gemaakt met die koffie ![]() Daar gaat mijn geplande powernap. | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:22 |
Ik zeg jurisprudentie. | |
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 10:22 |
Hij was niet te laat in de ankers, hij was de vroeg/te veel op het gas waardoor hij niet de binnenkant van de bocht kon houden. | |
Nattekat | zondag 13 oktober 2019 @ 10:22 |
5 seconden, dat zal hem leren. | |
opreis | zondag 13 oktober 2019 @ 10:23 |
Okay, laat zien dan | |
Fir3fly | zondag 13 oktober 2019 @ 10:24 |
Zie Oostenrijk en eerdere posts in dit topic. | |
ATuin-hek | zondag 13 oktober 2019 @ 10:24 |
Lijkt me dan toch vrij duidelijk een 100% Leclerc causing a collision ![]() Ja zeker, dit mogen ze wat mij betreft heel hard straffen. | |
Blik | zondag 13 oktober 2019 @ 10:24 |
Laat maar zien dan Want je voorbeeld van Oostenrijk is volstrekt anders, daar rijden ze wiel aan wiel |